Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.168.895 views

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:14:
[...]

Binnen X jaar dan die MISB verkopen voor €600, dan speel je 'break-even' _/-\o_
*edit* en dan vergeet ik nog rekening te houden met inflatie, dus eigenlijk zou je nog meer moeten vragen om je 'investering' te neutraliseren.
Ik vind dit altijd wel een vrij tricky tactiek. Het is echt afhankelijk per set en achterliggende combinaties van licenties/series die fans verzamelen. De ene set is een garantie tot succes (zoals de Saturnus V), maar bij de andere flopt het door een te verzadigde markt of een rerelease... Als het je interesseer kan ik je het Youtube kanaal van Brickpicker aanraden - YouTube: BrickPicker

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gim schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:26:
[...]

Geen idee. Ik ga er in ieder geval niet drie kopen en als ik er eentje koop dan wordt die gebouwd :) Ik zit me nu te bedenken... hoe breed en diep is die set überhaupt? Iemand een idee? Voor speelwaarde op de tafel maakt het niet uit, maar als ik hem op een X moment weg zet in de vitrinekast moet ie wel passen.
ca 60cm hoog, 65cm breed en 33cm diep. In de originele configuratie dan, niet als schip.

Ik vond 'm als schip "net niet" (kanonnen op het dek ipv in het schip e.d.) en vond het zonde om de rest van de stukjes niet te gebruiken dus heb 'm weer teruggebouwd. :P

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Gaius schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:46:
[...]

ca 60cm hoog, 65cm breed en 33cm diep. In de originele configuratie dan, niet als schip.

Ik vond 'm als schip "net niet" (kanonnen op het dek ipv in het schip e.d.) en vond het zonde om de rest van de stukjes niet te gebruiken dus heb 'm weer teruggebouwd. :P
Thanks. 33cm diep is haalbaar :) Ik zou hem overigens ook als origineel met het eiland bouwen. M.i. is het dan gewoon interessanter als set. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer mensen al meer schepen hebben, dat zij hem liever als schip erbij hebben staan :)

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01 00:14

Angeloonie

Cheeseburger Addict

En hij is af *O*
Leuke build met uitzondering van de kanonnen, die vallen wat tegen. Maar de rest was echt cool om te doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_cJ9ZqKs0XO37I-8CeLeKsbL48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iY6DIV1oRw1YUroQgk3SxJuj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M3odQgTPzA507wiQtK31yu0plvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tYMc49vwaej0cdT3L9cfe5J4.jpg?f=fotoalbum_large

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Nu met de korting bij Bol, toch maar de Landrover gekocht. Had ook nog wat corona Bol cadeaubonnen van mijn werkgever liggen, dus toen viel het totaalbedrag echt mee.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:12
JohanKupers schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:07:
Nu met de korting bij Bol, toch maar de Landrover gekocht. Had ook nog wat corona Bol cadeaubonnen van mijn werkgever liggen, dus toen viel het totaalbedrag echt mee.
Volgens mij heeft heel NL ondertussen al de Land Rover al thuis staan. ;)

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:44
Dalive schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:40:
[...]

Ik snap je reactie, als iemand anders dit zou posten zou ik waarschijnlijk ook zoiets hebben van: "die lult echt uit zijn nek en kijkt gewoon niet goed".
Nee hoor, het gebeurt helaas, zeldzaam, maar het gebeurt. Mijn scenario dat het onderdeel wel in een ander zakje zit, is volgens mij nog net wat zeldzamer.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:47

Chakotay

Lick here to continue

Ik kwam net een interessant stukje op Brothers Brick over de nieuwe strategie van Lego met 18+ branding en het stoppen met het Creator Expert-label.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:42
TestDummie schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:38:
[...]

Ik vind dit altijd wel een vrij tricky tactiek. Het is echt afhankelijk per set en achterliggende combinaties van licenties/series die fans verzamelen. De ene set is een garantie tot succes (zoals de Saturnus V), maar bij de andere flopt het door een te verzadigde markt of een rerelease... Als het je interesseer kan ik je het Youtube kanaal van Brickpicker aanraden - YouTube: BrickPicker
Zelf heb ik niets met investeren, al heb ik per ongeluk wat waardevolle dingen liggen (als ik bricklink mag geloven) door mijn 'oude backlog'. Ik ben niet van plan om te verkopen, maar ooit eens te bouwen als ik tijd heb *zucht*.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:06
Vissa66 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 05:59:

Volgende set moet de Lambo Sian worden. Ik vertik het echter om 400+ neer te leggen voor een setje dat nu beschikbaar is. :P
Inderdaad best een tijdje wachten. Zo is de chiron ook te koop geweest voor 200-250€ terwijl de lego advies prijs 399€ was.

• TestDummie
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:39:
[...]

Zelf heb ik niets met investeren, al heb ik per ongeluk wat waardevolle dingen liggen (als ik bricklink mag geloven) door mijn 'oude backlog'. Ik ben niet van plan om te verkopen, maar ooit eens te bouwen als ik tijd heb *zucht*.
Haha ik vrees dat mij dat ook niet onbekend voorkomt. Voor dat je het weer kom je weer ergens een nog dichte doos tegen, waarbij je je ietswat bezwaard voelt om hem te openen ivm de huidige waarde :P

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:30
TestDummie schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:12:
[...]

Haha ik vrees dat mij dat ook niet onbekend voorkomt. Voor dat je het weer kom je weer ergens een nog dichte doos tegen, waarbij je je ietswat bezwaard voelt om hem te openen ivm de huidige waarde :P
Daarom ook nooit de huidige waarde opzoeken voor je een 3+ jaar oude set wil gaan bouwen :)

(ik heb ook niet zo veel met investeren, al staat hier vast ook wel waardevol spul, ik wil het niet weten, lego is om te bouwen)

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01 22:20
Ik twijfel tussen de aanschaf van de A-Wing en de Tantive IV in afwachting van de MF die ik tijdens de iBood hunt op de kop heb getikt en helaas vertraagd is. Heeft iemand een van de sets gebouwd toevallig? Ik zag hierboven al een reactie over de A-Wing :) Overigens heeft iemand bij Lego.com denk ik iets verwijderd wat niet de bedoeling was, want alle product pagina's zijn op dit moment niet bereikbaar :p

[ Voor 6% gewijzigd door rickjehh op 08-06-2020 13:21 ]

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:00
rickjehh schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:20:
Ik twijfel tussen de aanschaf van de A-Wing en de Tantive IV in afwachting van de MF die ik tijdens de iBood hunt op de kop heb getikt en helaas vertraagd is. Heeft iemand een van de sets gebouwd toevallig? Ik zag hierboven al een reactie over de A-Wing :) Overigens heeft iemand bij Lego denk ik iets verwijderd wat niet de bedoeling was, want alle product pagina's zijn op dit moment niet bereikbaar :p
Ik heb de tantive hier nog liggen in de doos en wil ook wel de a-wing gaan aanschaffen. De tantive is een stuk goedkoper (want ook in de reguliere handel) en toch een stuk meer spaceshiiiiip voor je geld denk ik. De a-wing gaat er hier wel komen maar ik vind de prijs nu nog erg hoog.

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:14:
[...]

Nee hoor. Ik vond de Landrover nog niet zo scherp geprijsd :P Het is wel een set die ik in de gaten ga houden voor de toekomst. Mede door @vectormatic ben ik namelijk heel erg benieuwd naar de uitdiaging die deze set biedt ;) En nee, da's niet flauw bedoeld. Goed te zien dat er een set is die de nodige uitdaging biedt!

Ik wil je wel bedanken voor de tip _/-\o_. Ik heb de 42098 Auto transporter besteld bij Bol. Waar de 42082 me alleen maar twijfel bezorgde heb ik nu de 42098 vol overtuiging besteld voor een héél erg scherp prijsje :) Hij lijkt me niet super complex om te bouwen, maar wel genoeg speelplezier en mogelijkheden om er verder nog wat mee te doen; eventueel combineren met de Mack Anthem :)

[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 08-06-2020 13:49 ]

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 13:49
@Gim Niet meteen ook de Chevrolet Corvette ZR1 (42093) besteld?
Deze past goed bij de Auto transporter

• Gim
  • Niet online
ewoud75 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:18:
@Gim Niet meteen ook de Chevrolet Corvette ZR1 (42093) besteld?
Deze past goed bij de Auto transporter
Nee, want ik ben door mijn Bol €10 bonnen heen :+ |:( Maar je hebt gelijk!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:44
Gim schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:47:
[...]

Mede door @vectormatic ben ik namelijk heel erg benieuwd naar de uitdiaging die deze set biedt ;) En nee, da's niet flauw bedoeld. Goed te zien dat er een set is die de nodige uitdaging biedt!
Er is uitdaging en er is slecht ontwerp en van dat laatste heeft de Defender helaas een beetje last.

• ewoud75
@Gim Oke. Heel veel bouwplezier met de Autotransporter!

• meesje
[...]

Nee hoor. Ik vond de Landrover nog niet zo scherp geprijsd :P Het is wel een set die ik in de gaten ga houden voor de toekomst. Mede door @vectormatic ben ik namelijk heel erg benieuwd naar de uitdiaging die deze set biedt ;) En nee, da's niet flauw bedoeld. Goed te zien dat er een set is die de nodige uitdaging biedt!

Ik wil je wel bedanken voor de tip _/-\o_. Ik heb de 42098 Auto transporter besteld bij Bol. Waar de 42082 me alleen maar twijfel bezorgde heb ik nu de 42098 vol overtuiging besteld voor een héél erg scherp prijsje :) Hij lijkt me niet super complex om te bouwen, maar wel genoeg speelplezier en mogelijkheden om er verder nog wat mee te doen; eventueel combineren met de Mack Anthem :)
Voor 87,50 euro krijg je met de 42098 best veel steentjes (bijna 2500). Het lijkt me ook wel een set die ik samen met mijn zoontje kan gaan bouwen. En hij er daarna lekker mee spelen. De oranje Chevy is dan overigens wel een must-by. Anders blijft de transporter zo kaal. ;)
Ik kan het niet zo snel vinden, maar heeft de transporter een HoG besturing? De blauwe auto in ieder geval wel.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-01 08:54
Is die kraan (42108) nog de moeite waard voor een prijs van 57 eur? Ik begrijp van reviews dat de 100 euro adviesprijs een beetje hoog is. Maar er is nu dus een heel stuk af. Functies lijken beperkt en het model oogt wat simpeler dan bijvoorbeeld de 42082, maar die laatste is ook direct een stuk duurder.

[ Voor 27% gewijzigd door NoepZor op 08-06-2020 14:37 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:35:
[...]

Voor 87,50 euro krijg je met de 42098 best veel steentjes (bijna 2500). Het lijkt me ook wel een set die ik samen met mijn zoontje kan gaan bouwen. En hij er daarna lekker mee spelen. De oranje Chevy is dan overigens wel een must-by. Anders blijft de transporter zo kaal. ;)
Ik kan het niet zo snel vinden, maar heeft de transporter een HoG besturing? De blauwe auto in ieder geval wel.
Ja, dit las ik elders: "Behind the cabin, on the driver side there are two 12z gear knobs. One for HOG steering, one for lowering the flatbed overhead deck"

En ja ik ben overtuigd ;) Ik heb mijn browser al aan het werk gezet om een nieuwe €10 bon te scoren >:) Die Chevy komt er gewoon bij, anders vrees ik dat mijn Creator auto's eraan moeten geloven...

Ik heb deze set in ieder geval ook gekocht omdat hij me leuker lijkt voor mijn zoon. Minder complex om te bouwen en denk dat de set ook goed tot de verbeelding spreekt; genoeg speelplezier. Dat was ook deels de reden dat ik voor deze set nu gekozen heb.

Dat hij niet gemotoriseerd is maakt me nu al helemaal niks meer uit, omdat er toch PF onderdelen onderweg zijn. Mocht ik hem dus willen motoriseren dan kan dat altijd nog. En dat is er nog de prijs... alles bij elkaar opgeteld een no-brainer 8)

• meesje
Gim schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:40:
[...]

Ja, dit las ik elders: "Behind the cabin, on the driver side there are two 12z gear knobs. One for HOG steering, one for lowering the flatbed overhead deck"

En ja ik ben overtuigd ;) Ik heb mijn browser al aan het werk gezet om een nieuwe €10 bon te scoren >:) Die Chevy komt er gewoon bij, anders vrees ik dat mijn Creator auto's eraan moeten geloven...

Ik heb deze set in ieder geval ook gekocht omdat hij me leuker lijkt voor mijn zoon. Minder complex om te bouwen en denk dat de set ook goed tot de verbeelding spreekt; genoeg speelplezier. Dat was ook deels de reden dat ik voor deze set nu gekozen heb.

Dat hij niet gemotoriseerd is maakt me nu al helemaal niks meer uit, omdat er toch PF onderdelen onderweg zijn. Mocht ik hem dus willen motoriseren dan kan dat altijd nog. En dat is er nog de prijs... alles bij elkaar opgeteld een no-brainer 8)
Je kunt er ook Optimus Prime van maken. :+
https://rebrickable.com/m...ate/?inventory=1#comments

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:20
Chakotay schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:27:
Ik kwam net een interessant stukje op Brothers Brick over de nieuwe strategie van Lego met 18+ branding en het stoppen met het Creator Expert-label.
Zou dat ook betekenen dat ze helemaal stoppen met de modulaire gebouwen? Dat zou ik wel jammer vinden..

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Gim
  • Niet online
Ik had wel al bij Rebrickable gekeken voor een specifieke MOC; deze nog niet gezien.

Ge-wel-dig :) Waar ik al geen spijt had van deze set, nu al helemaal niet meer.

P.S. kwam tot de ontdekking dat ik nog een €10 korting van Bol had liggen... de Chevy is besteld :+

Thanks @meesje en @ewoud75 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 08-06-2020 15:11 ]

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-01 11:12

vectormatic

Warlock of the doorlock

AppieNL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:25:
[...]

Er is uitdaging en er is slecht ontwerp en van dat laatste heeft de Defender helaas een beetje last.
Zo denk ik er zelf ook over, zoals ik al zei, ik ben geen Sariel, maar pruts toch af en aan met technic sinds begin jaren 90. Als ik het dan niet voor elkaar krijg (met voorkennis over het netjes moeten allignen van u-joints etc..) om het ding gewoon in elkaar te zetten, zal er toch ook wel ergens een ontwerp probleempje zitten.

Ik denk persoonlijk ook dat de drivetrain te complex is, tussen motor en wielen zitten een giga-bak aan tandwieltjes en 4 u-joints.... Met de toleranties van lego ga je dat gewoon niet soepel laten lopen, zeker niet als het frame niet super stijf is.

Either way, i lees ook dat er genoeg mensen het ding gewoon de eerste keer foutloos bouwen, dus het kan ook prima aan mij liggen, maar ik vond het in ieder geval frustrerend genoeg om verder geen tijd te willen stoppen in een build die ik later toch niet op de plank ga neerzetten

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• ewoud75
@Gim Geen dank.

PS via rebrickable heb ik ook een MOC gedownload voor de Mercedes Arocs (42043): Hijskraan. Een leuke interessante build was dat.
Nu bezig met een Spirograph Spinner in elkaar aan zetten van de 42055. Samen met mijn dochters.

• Kapoen
Jakkus schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:06:
[...]

Zou dat ook betekenen dat ze helemaal stoppen met de modulaire gebouwen? Dat zou ik wel jammer vinden..
Nee gewoon dat ze 'sets voor volwassenen' in een zwarte doos stoppen, zodanig dat deze zich niet moeten schamen wanneer ze ermee door een winkel lopen 8)7 Zwaar overdreven van mijn kant, maar zo komt het op mij over.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:14

almightyarjen

When does the hurting stop?

Kapoen schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:48:
[...]

Nee gewoon dat ze 'sets voor volwassenen' in een zwarte doos stoppen, zodanig dat deze zich niet moeten schamen wanneer ze ermee door een winkel lopen 8)7 Zwaar overdreven van mijn kant, maar zo komt het op mij over.
Ja het gaat gewoon over de boxart. Al moet ik zeggen dat die van het spookhuis er erg strak uitziet. Maar misschien komt dat omdat ik een adult ben :P

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:48:
[...]

Technic zit toch al jaren in (voornamelijk) zwarte dozen? :?

Maakt mij echt totaal niet uit of het zwart is of niet, al stel ik het wel op prijs wanneer de doos e qua box art tof uitziet :) Met een spookhuis misstaat zwart niet, maar ik loop er net zo makkelijk mee over straat als een Harry Potter, City of Creator Expert doos.
ewoud75 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:15:
@Gim Geen dank.

PS via rebrickable heb ik ook een MOC gedownload voor de Mercedes Arocs (42043): Hijskraan. Een leuke interessante build was dat.
Nu bezig met een Spirograph Spinner in elkaar aan zetten van de 42055. Samen met mijn dochters.
Nice! De 42055 heb ik helaas niet, maar klinkt als een leuke MOC :) De hijskraan van de Arocs zal ik ooit nog eens naar kijken. Interessant en uitdagend? Ik ben met de Arocs zelf destijds echt vele uurtjes zoet geweest. Voor nu maak ik hem eerst RC, besteed hem uit aan mijn zoon en zodra hij ermee klaar is kijk ik wel verder.

[ Voor 59% gewijzigd door Gim op 08-06-2020 16:58 ]

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[...]
Ik heb de 42098 Auto transporter besteld bij Bol. Waar de 42082 me alleen maar twijfel bezorgde heb ik nu de 42098 vol overtuiging besteld voor een héél erg scherp prijsje :) Hij lijkt me niet super complex om te bouwen, maar wel genoeg speelplezier en mogelijkheden om er verder nog wat mee te doen; eventueel combineren met de Mack Anthem :)
Erg leuke set inderdaad, de 42082. Zoals @meesje zegt wel erg leeg van zichzelf. De meeste Creators (die ik heb) passen er in principe op, maar hebben naar mijn mening niet de juiste verhoudingen. Ik heb er naast de bijbehorende wagen de 42026 (Black Champion Racer) en 42075 (First Responder) op gezet, die passen best goed. De Corvette twijfel ik erg over, ik vind de spoiler helemaal niks :+. Misschien met wat lichte modificatie...

• SnackHouse1985
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-01 08:35
Gim schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:48:
[...]

Maakt mij echt totaal niet uit of het zwart is of niet, al stel ik het wel op prijs wanneer de doos e qua box art tof uitziet :) Met een spookhuis misstaat zwart niet, maar ik loop er net zo makkelijk mee over straat als een Harry Potter, City of Creator Expert doos.

[...]
Precies dat, het zou mij ook nul komma nul uitmaken, al is het een knal roze doos LEGO Friends

Winkelbediende: "Is het een cadeautje?"
Ik: "Nee, hoor"
"Winkelbediende: "Tasje erbij doen dan maar?"
Ik: "Nee, hoor, gaat zo ook wel mee over straat"

:+

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-01 13:15
SnackHouse1985 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:36:
[...]

Precies dat, het zou mij ook nul komma nul uitmaken, al is het een knal roze doos LEGO Friends

Winkelbediende: "Is het een cadeautje?"
Ik: "Nee, hoor"
"Winkelbediende: "Tasje erbij doen dan maar?"
Ik: "Nee, hoor, gaat zo ook wel mee over straat"

:+
Ik laat het net wel altijd inpakken. Niet omdat het een cadeautje is maar omdat ik het leuk vind om uit te pakken :+

• Aristos
  • Laatst online: 08-01 17:19
la_fusion schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:59:
[...]

Ik laat het net wel altijd inpakken. Niet omdat het een cadeautje is maar omdat ik het leuk vind om uit te pakken :+
En dan met kerst onder de boom leggen en dan heel verrast kijken? 😁

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Word zeker nu het overgrote deel van de duurdere Lego-sets niet online verkocht? Dan maakt het voor het uitkiezen in de winkel & meenemen helemaal niet meer uit hoe de doos eruit ziet...

Grappig overigens dat ze de 18+ sets nu een redelijk strakke zwarte doos geven, maar de Lambo juist een knalgroene grote rechthoek maken :P

• meesje
Chakotay schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:12:
Word zeker nu het overgrote deel van de duurdere Lego-sets niet online verkocht? Dan maakt het voor het uitkiezen in de winkel & meenemen helemaal niet meer uit hoe de doos eruit ziet...

Grappig overigens dat ze de 18+ sets nu een redelijk strakke zwarte doos geven, maar de Lambo juist een knalgroene grote rechthoek maken :P
Heb je de onderkant al gezien? Ik vind het juist bijzonder dat nu op de onderkant van de verpakking het product wordt getoond.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:38

Pierre

Van nature lui!

Vandaag de Lamborghini binnen gekregen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LjttMSClma8SM2tkVL8ap1H_K8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PTugjm0Oo1HtuUVtcM566uLe.jpg?f=fotoalbum_large

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Nieuwe plankjes aan de muur gemaakt hier, met nog plek voor de Bugatti als ik die straks ook in elkaar heb zetten. De Lambo mag er over een tijdje ook bij, maar dan moet er eerst even €100 van de prijs af :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GAHYcVAT7_70SATDv5AWwtvKFbw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P5u2Y3cbpO0sjBmzN4HoooWm.jpg?f=fotoalbum_medium
meesje schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:13:
[...]

Heb je de onderkant al gezien? Ik vind het juist bijzonder dat nu op de onderkant van de verpakking het product wordt getoond.
Jup, die is wel volgens het nieuwe design :)

@Pierre mooi op tijd, veel plezier ermee! Zijn bij jou de #1 zakjes wel compleet?

[ Voor 24% gewijzigd door Chakotay op 08-06-2020 18:25 ]

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:42
Weet iemand of je ook vip punten krijgt bij een aanschaf waarbij je ook vip punten verzilverd?

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Chakotay schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:25:
Nieuwe plankjes aan de muur gemaakt hier, met nog plek voor de Bugatti als ik die straks ook in elkaar heb zetten. De Lambo mag er over een tijdje ook bij, maar dan moet er eerst even €100 van de prijs af :P

[Afbeelding]

[...]

Jup, die is wel volgens het nieuwe design :)

@Pierre mooi op tijd, veel plezier ermee! Zijn bij jou de #1 zakjes wel compleet?
Hoeveel zouden er in moeten zitten 10? Of meer

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Pierre schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:41:
[...]

Hoeveel zouden er in moeten zitten 10? Of meer
10 inderdaad zo te zien incl de ongenummerde zakjes, als ik de video van Sariel bekijk. Op 3:00 heeft hij een overzicht van de inhoud van box 1:

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]
Het mijn eerste eigen aanschaf op een los differentieel na.
De rest kreeg ik altijd voor mijn verjaardag heel, heel lang geleden.
De Lambo is interessant alleen erg prijzig 300 euro in de voorverkoop levering week 32,
de Defender was de helft.

• Kapoen
la_fusion schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:59:
[...]

”‘t is voor een vriend” :P

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Chakotay schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:44:
[...]

10 inderdaad zo te zien incl de ongenummerde zakjes, als ik de video van Sariel bekijk. Op 3:00 heeft hij een overzicht van de inhoud van box 1:

[YouTube: LEGO Technic 42115: Lamborghini Sián FKP 37: Hands-on Review & Parts List [4K]]
Er zitten er 10 in, morgen eens dat filmpje volledig kijken of alles compleet is. Thx voor de tip.

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-12-2025
fonias schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:40:
Weet iemand of je ook vip punten krijgt bij een aanschaf waarbij je ook vip punten verzilverd?
Ja, maar niet op het bedrag dat je met vip punten betaald.. :)

Stel, je koopt een set van 80€ en gebruikt 20€ aan vip punten, dan krijg je vip punten twv de resterende 60€.

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:42
bibi2205 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:15:
[...]

Ja, maar niet op het bedrag dat je met vip punten betaald.. :)

Stel, je koopt een set van 80€ en gebruikt 20€ aan vip punten, dan krijg je vip punten twv de resterende 60€.
Thanks

• SierraPapa
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-01 14:00
Heeft er iemand nog tips voor websites voor het kopen en verkopen van tweedehands Lego sets? Valt me op dat op Marktplaats alle pakketen zo’n beetje de nieuwprijs hebben. Is er ergens een andere website die ik nog niet ontdekt heb?

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-01 09:25
Argh, ik dacht laatst nog: ik moet even een paar van die bol.com actiecodes achter de hand houden (aangezien je er maximaal 6 kunt gebruiken). Uiteraard nog niet gedaan. En nu komt er natuurlijk een doosje voorbij wat ik graag wil hebben... Iemand enig idee of je enkel je eigen codes kunt gebruiken, of ook die van een ander (mits ongebruikt)? Wat ik begrijp zit er een limiet van 6 per account aan, maar ik lees nergens of ze ook accountgebonden zijn... anders ga ik nog even op zoek naar iemand die wil ruilen :p

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@SierraPapa Bricklink is wel de grootste, daarnaast heb je ook nog Brickowl.

• NoepZor
Vanavond even de Ducati in elkaar gezet. Hij was vrijdag niet op tijd binnen, dus vanavond maar lekker aan de slag. Uiteindelijk net geen 3 uurtjes over gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-UoBSHWvVXEDAfsOkDfBOoh3ChE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/l3saOFBmynfcp2HxtbsFComo.jpg?f=user_large

• SunnieNL
  • Laatst online: 10-01 14:06
Spookhuis had ik op backorder. Loop ik vandaag de Lego store in utrecht in, staat die daar gewoon op de plank en ze hadden ook nog eens de motoren en de hub liggen.
Enfin, backorder gecanceld bij Lego.com.
Ik ging eigenlijk voor paar van die huizen van Creator Expert. Dus die ook nog maar meegenomen (je moet wat als je niet op vakantie gaat...). Na de StarWars Stardestroyer en Falcon gaan we in de gebouwen. Moet alleen nog ff bedenken waar ik het allemaal ga laten nu. Voordeel is dat je je minder verkijkt op de grote van de huizen. De Falcon en Stardestroyer waren toch iets groter dan ik dacht en had wat moeite met een plek ervoor vinden :p en ben er ook al wel achter dat ik de huizen toch wel van licht wil voorzien.
Zijn de goedkopere lichtpakketten van AliExpress aan te raden?

Overigens vorig jaar dus Lego weer herontdekt. Had me er eigenlijk nooit zo in verdiept dat ze ook volwassenen pakketten hebben. Door het bouwen met mijn neefje en nichtje wel weer gemerkt dat het me helpt ontspannen. Werkt zeer stress verlagend. Al ging dat bij de Falcon niet altijd op als ik iets te veel kracht aan de ene kant zette en er aan de andere kant weer wat af viel :p uiteindelijk kan ik er na het bouwen nog uren naar kijken. En vol trots (toch zo’n groot ding af gekregen) en omdat er gewoon zoveel kijk detail in zit.

Overigens wel grappig dat je in de huizen daadwerkelijk de tafereeltjes ziet waar ze het in Lego masters telkens over hadden.

Ik ga dit topic wat meer in de gaten houden :)

[ Voor 30% gewijzigd door SunnieNL op 09-06-2020 00:40 ]

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-01 13:15
NoepZor schreef op maandag 8 juni 2020 @ 22:54:
Vanavond even de Ducati in elkaar gezet. Hij was vrijdag niet op tijd binnen, dus vanavond maar lekker aan de slag. Uiteindelijk net geen 3 uurtjes over gedaan.

[Afbeelding]
Ik heb niets met motoren maar toch echt een geslaagd model van Lego! Zijn er hier nu ook weer allerlei aanpassingen voor te vinden online zoals bij alle auto's? Verbaas mij er toch altijd nog over hoeveel kleine aanpassingen het model nog net wat extra mooi maken.

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:19
Aristos schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:03:
[...]

En dan met kerst onder de boom leggen en dan heel verrast kijken? 😁
Nee met kerst WEER inpakken en onder de boom leggen en verrast kijken ;)

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[...]

nee joh

ik heb al weinig met al die auto's, dus hij moet heel speciaal zijn dan

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:29
Ben benieuwd of er weer een Winter Village set komt dit jaar. Vind het ook prima als dat niet zo is, dan ga ik gewoon langzaam opbouwen met verlichting. Ofwel ieder jaar een verlichtingsset kopen voor een set.

• DukeBox
  • Laatst online: 22:49
Arunia schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:41:
Ben benieuwd of er weer een Winter Village set komt dit jaar.
Ik denk het wel, ik heb in ieder geval 10+ jaar aan sets staan zonder een jaar er tussen.
Begin tegenwoordig ook al direct na Sinterklaas om alles op tijd in elkaar te hebben ;)

• Gim
  • Niet online
eborn schreef op maandag 8 juni 2020 @ 21:15:
Argh, ik dacht laatst nog: ik moet even een paar van die bol.com actiecodes achter de hand houden (aangezien je er maximaal 6 kunt gebruiken). Uiteraard nog niet gedaan. En nu komt er natuurlijk een doosje voorbij wat ik graag wil hebben... Iemand enig idee of je enkel je eigen codes kunt gebruiken, of ook die van een ander (mits ongebruikt)? Wat ik begrijp zit er een limiet van 6 per account aan, maar ik lees nergens of ze ook accountgebonden zijn... anders ga ik nog even op zoek naar iemand die wil ruilen :p
Ik weet niet of het al gezegd is, maar het gaat erom dat de codes ongebruikt zijn. Ze zijn "persoonlijk" in die zin dat ze slechts eenmalig gebruikt kunnen worden. Mocht je een bestelling annuleren of retourneren dan krijg je de code in principe ook niet terug.

We hadden thuis beiden een account, dus dat gaf wat ruimte... :) Veelal gebruikt op goedkope setjes of op grotere sets die al genoten van een hoge korting. Daarmee viel de Defender dan ook af. Ik zou eigenlijk nog een account bij Bol moeten openen, maar dat gaat me iets te ver. Goed is goed.
MDKorpel schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:18:
[...]

Erg leuke set inderdaad, de 42082. Zoals @meesje zegt wel erg leeg van zichzelf. De meeste Creators (die ik heb) passen er in principe op, maar hebben naar mijn mening niet de juiste verhoudingen. Ik heb er naast de bijbehorende wagen de 42026 (Black Champion Racer) en 42075 (First Responder) op gezet, die passen best goed. De Corvette twijfel ik erg over, ik vind de spoiler helemaal niks :+. Misschien met wat lichte modificatie...
De 42098 bedoel je, maar ik snapte hem :) De 42098 is inderdaad een leuke set, toch kom ik daar pas sinds kort achter. De prijs van gisteren maakte hem al helemaal leuk. Ik zag er op Eurobricks nog een MOD van voorbij komen, waarbij iemand hem volledig gemotoriseerd heeft. Ik vroeg me al af of het model zich ervoor leende. Of ik zó ver ga betwijfel ik, omdat ik dan alsnog te weinig PF heb, maar het is wel mooi om te zien dat het kan.

Het omlaag en omhoog laten bewegen, zodat de auto's bovenop of onderin kunnen komen te staan, gaat wat langzaam. Er moet dan behoorlijk wat gedraaid worden aan een wieltje. De Mack Anthem heeft dat ook met de container. Dat zijn van die punten die ik wel overweeg om gemotoriseerd te maken. Liever lui dan moe ;)

De Corvette heb ik erbij gekocht, omdat ik de Corvette al vaker in één adem genoemd zag worden met de Auto Transporter en omdat ook in dit forum de Corvette ter sprake kwam. Geheel overtuigd van het model zelf ben ik niet, maar wel blij dat hij in de Auto Transporter past. Wat je al zegt, kijken of er wellicht iets aan het model te verbeteren valt qua uiterlijk of toch kiezen voor andere auto's.

Side-note: baal wel een beetje dat LEGO al een hele waslijst PF naar me toe stuurt, maar dat de Servo Motor nog steeds "In process" zit, terwijl het de belangrijkste reden was om een bestelling te plaatsen. Het onderdeel zou gewoon beschikbaar moeten zijn, dus hopelijk volgt deze alsnog snel.
Ben benieuwd of er weer een Winter Village set komt dit jaar. Vind het ook prima als dat niet zo is, dan ga ik gewoon langzaam opbouwen met verlichting. Ofwel ieder jaar een verlichtingsset kopen voor een set.
Van de ene kant hoop ik dat er wel nog een set komt, want anders bekruipt me het gevoel dat het thema "klaar" is :/ Dit hoeft natuurlijk niet, want het kan best zijn dat ze een jaartje overslaan... maar toch. Van de andere kant, als ze dit jaar eens niet met een setje komen dan kan ik weer even bij zijn, door het gingerbread huisje te kopen.

Aangenomen dat er iets komt... benieuwd wat voor setje. Ik ga er niet vanuit dat we een politiebureau krijgen, omdat we een brandweer gehad hebben. LEGO doet niet aan religie, maar een kerkje was wel mooi geweest. Ik zou het ook tof vinden als ze komen met bijvoorbeeld een oude molen (of watermolen aan een bevroren beekje) in zeer winterse sferen. Ik heb instructies, dus ik zou de parts kunnen bricklinken, maar als LEGO ermee komt is het allicht goedkoper :)

[ Voor 15% gewijzigd door Gim op 09-06-2020 10:10 ]

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-01 14:42
Ik hoop het wel! Maar meestal worden die pas rond september aangekondigd toch?

In ieder geval hoop ik dat ze wel een set ontwikkelen die binnen het dorp past. Het Gingerbread House van afgelopen jaar was leuk, maar paste niet echt tussen de bestaande gebouwen, en heb ik dus ergens anders neergezet. Ik heb geen zin om in iedere hoek van de kamer een andere display neer te zetten. ;)

scintillating

• Arunia
@DukeBox Heb ook alle sets van de afgelopen 10 jaar, behalve dan die reboot van één van de eerder sets. Dat vond ik teveel van het goede. Dus alle unieke sets.
Was wel blij dat ze een trein hebben uitgebracht. Die van 2006 was wel erg duur 2e hands.

@Tc99m Heb pas enkele weken geleden de Gingerbread house gekocht. Vond hem erg leuk gedaan. Blijf me altijd verbazen hoe ze een zelfde soort inrichting (zoals de Cottage) toch totaal anders weten te maken.
Mijn dochtertje heeft met deze set gespeeld. Was erg leuk om te zien.
Qua bouw dingen vond ik de daken erg gaaf. Twee tegen elkaar en pin er doorheen.

Heb ook geen idee wat ze nu weer moeten verzinnen. :P

• DukeBox
  • Laatst online: 22:49
@Arunia Heb wel de mini Gingerbread gemaakt, de normale ligt nog nieuw in doos, die kwam vorig jaar niet op tijd binnen.

• Arunia
@DukeBox Die mini heb ik ook inderdaad. En het losse gingerbread poppetje in het kartonnen huisje. Was zo'n poly achtig ding.

Heb best wel wat van die bij winter dingen. Denk dat ik er nog genoeg mis overigens, maar sommige zijn totaal nergens in te plaatsen.

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-01 08:32
Gaat de Corner's Garage er al uit? Die lijkt nog in zeer weinig winkels voorradig.

• TestDummie
  • Niet online
zezke schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:41:
Gaat de Corner's Garage er al uit? Die lijkt nog in zeer weinig winkels voorradig.
Hopelijk van niet, een scherp iemand vroeg zich af waarom die set dan nog staat op de achterkant van de laatste modular
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2019/12/LEGO-Creator-Expert-10270-Bookshop-2-1.jpg

• Gim
  • Niet online
Tc99m schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:13:
[...]

Ik hoop het wel! Maar meestal worden die pas rond september aangekondigd toch?

In ieder geval hoop ik dat ze wel een set ontwikkelen die binnen het dorp past. Het Gingerbread House van afgelopen jaar was leuk, maar paste niet echt tussen de bestaande gebouwen, en heb ik dus ergens anders neergezet. Ik heb geen zin om in iedere hoek van de kamer een andere display neer te zetten. ;)
Ergens ben ik daar ook wel weer blij om, want daardoor kan ik elders in het huis ook iets neerzetten :) Standalones zo nu en dan zijn ook niet verkeerd. Het winterdorp zelf schiet daar qua lay-out niks mee op, maar dat scheelt ook weer qua benodigde ruimte voor de lay-out :)
zezke schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:41:
Assembly Square en Diner zijn ouder dan Corner's Garage dus ik verwacht eerder dat de Diner eruit gaat. Assembly Square eigenlijk eerder, maar geen idee wat daar de plannen mee zijn, omdat het toch een anniversary set is. Nu zegt "ouder" niet alles (wat ook al bleek met de Brick Bank en Detective Office), maar ik vermoed dat het momenteel meer een bevoorradingsprobleem is van de winkels waardoor sets zoals de Corner Garage wat lastiger te vinden zijn.
Arunia schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:20:
@DukeBox Heb ook alle sets van de afgelopen 10 jaar, behalve dan die reboot van één van de eerder sets. Dat vond ik teveel van het goede. Dus alle unieke sets.
Was wel blij dat ze een trein hebben uitgebracht. Die van 2006 was wel erg duur 2e hands.

@Tc99m Heb pas enkele weken geleden de Gingerbread house gekocht. Vond hem erg leuk gedaan. Blijf me altijd verbazen hoe ze een zelfde soort inrichting (zoals de Cottage) toch totaal anders weten te maken.
Mijn dochtertje heeft met deze set gespeeld. Was erg leuk om te zien.
Qua bouw dingen vond ik de daken erg gaaf. Twee tegen elkaar en pin er doorheen.

Heb ook geen idee wat ze nu weer moeten verzinnen. :P
Nou wat ik al zeg... een winterse molen of wat dan ook. Het moet een "winters" gevoel hebben, niet zo zeer een "kerst" gevoel :) Maar wel mooi dat je alle sets hebt. De Post Office, Bakery en Cottage heb ik helaas niet. Eentje van die drie zou ik nog wel graag erbij willen, maar voor de prijzen waarvoor ze aangeboden worden mis ik ze niet :) Nice-to-haves.

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 09-06-2020 10:53 ]

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

https://www.reddit.com/r/...l_all_tassels_no_hassles/

^- hoe kan ik dat embedden?

anyway looks cool :P

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Arunia
@Gim Dat is zeker waar. Denk dat we het allemaal wel gaan meemaken wat ze nu weer verzinnen of verzonnen hebben.
Ben benieuwd. Wordt als het iets nieuws is toch wel een "Shut up and take my money".

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Net even getest, maar de video embedder snapt geen reddit links.
Feat request voor de devs inschieten dus :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• almightyarjen
  • Laatst online: 20:14

almightyarjen

When does the hurting stop?

google is your friend :P

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Kapoen
Qua Kerstsets kan ik al meegeven dat de advent kalenders dit jaar... *tromgeroffel*... meer van hetzelfde zullen zijn. Volgens het wazige plaatjes circuit is er ook dit jaar weer een Harry Potter kalender + de 3 gekende thema's waar niets aan veranderd qua formule.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Hmm... hij speelt vals. Heeft zichzelf vastgezet op de bull. Dus kan er nooit afvallen. :+

Signature van nature

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 10:39

Dommel

Professioneel Software Sloper

Kapoen schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:18:
Qua Kerstsets kan ik al meegeven dat de advent kalenders dit jaar... *tromgeroffel*... meer van hetzelfde zullen zijn. Volgens het wazige plaatjes circuit is er ook dit jaar weer een Harry Potter kalender + de 3 gekende thema's waar niets aan veranderd qua formule.
Deze ben ik tegen gekomen bij Lepin (met wat meer afbeeldingen). Na mijn huidige BMW CSL die ik aan het designen ben ga ik kijken of ik deze kan maken (eerst digitaal, daarna echt). Hij kan ook open en als je aan de knop draait dan bewegen er een aantal dingen. Dat moet ik nog even uitzoeken :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXV-M_dcSlczAnYUxAWEj2iYXvY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CkuyZKUbNmKnQHiuXcVm7Tcw.png?f=user_large

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:52
Een croissant als snor, briljant! _O-

[ Voor 34% gewijzigd door D. Ninjai op 09-06-2020 13:17 ]

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Dommel schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:29:
[...]

Deze ben ik tegen gekomen bij Lepin (met wat meer afbeeldingen). Na mijn huidige BMW CSL die ik aan het designen ben ga ik kijken of ik deze kan maken (eerst digitaal, daarna echt). Hij kan ook open en als je aan de knop draait dan bewegen er een aantal dingen. Dat moet ik nog even uitzoeken :)
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hv2dMZNjFMx-W90YTBNNo31xjtE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7chjwRITV6FxHrUDnxMMhDPs.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTGFUxPkxUgmdO1h-CndHK5nEqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o2VHCetfNG7QuaNLl43gUXfp.jpg?f=fotoalbum_large

zo iets?

[ Voor 18% gewijzigd door himlims_ op 09-06-2020 11:35 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 10:39

Dommel

Professioneel Software Sloper

Zo ja, ik heb de afbeeldingen wel maar moet nog even kijken hoe alles in elkaar steekt :)

Maar eerst de CSL afmaken :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lBdQ6fRdFAy0f1x5niNaCuXygcs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5wS4U9Bg4WvUoq1QVMGe8mOf.png?f=user_large

[ Voor 55% gewijzigd door Dommel op 09-06-2020 11:39 ]

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-01 16:34
SunnieNL schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 00:33:
Overigens vorig jaar dus Lego weer herontdekt. Had me er eigenlijk nooit zo in verdiept dat ze ook volwassenen pakketten hebben. Door het bouwen met mijn neefje en nichtje wel weer gemerkt dat het me helpt ontspannen. Werkt zeer stress verlagend. Al ging dat bij de Falcon niet altijd op als ik iets te veel kracht aan de ene kant zette en er aan de andere kant weer wat af viel :p uiteindelijk kan ik er na het bouwen nog uren naar kijken. En vol trots (toch zo’n groot ding af gekregen) en omdat er gewoon zoveel kijk detail in zit.

Overigens wel grappig dat je in de huizen daadwerkelijk de tafereeltjes ziet waar ze het in Lego masters telkens over hadden.

Ik ga dit topic wat meer in de gaten houden :)
Welkom in het Grote Lego topic. :)

Het is inderdaad zo dat bij veel mensen LEGO nog altijd de reputatie heeft van 'kinderspeelgoed' terwijl LEGO al iets van 20 jaar ook sets heeft die gericht zijn op oudere tieners en volwassenen. De Star Wars Ultimate Collector's Serie, en de Creator Expert modulaire gebouwen, en de Creator Expert Landmark gebouwen, als duidelijke voorbeelden.

Maar al die jaren waren de verpakking nog steeds erg kleurrijk en meer ingesteld als speelgoed dan als product voor volwassenen. Gelukkig heeft LEGO inmiddels het licht gezien en wordt de marketing nu ook veel duidelijker ingesteld op het feit dat zo'n 20% van de kopers van LEGO sets volwassenen zijn die het niet als cadeautje voor een kind kopen, maar voor zichzelf! Dus sinds kort mooi gestileerde donkere verpakkingen met 18+ aanduiding die duidelijk uitstralen: dit is een product voor volwassenen. Hopelijk zullen nu nog meer mensen LEGO ontdekken als heerlijke hobby, en ook geen schaamte meer voelen wanneer ze een grote LEGO set voor zichzelf kopen! 8)
Gim schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:48:
Assembly Square en Diner zijn ouder dan Corner's Garage dus ik verwacht eerder dat de Diner eruit gaat. Assembly Square eigenlijk eerder, maar geen idee wat daar de plannen mee zijn, omdat het toch een anniversary set is. Nu zegt "ouder" niet alles (wat ook al bleek met de Brick Bank en Detective Office), maar ik vermoed dat het momenteel meer een bevoorradingsprobleem is van de winkels waardoor sets zoals de Corner Garage wat lastiger te vinden zijn.
Ik heb ergens een screenshot gezien van een winkel die EOL datums van LEGO had gekregen waarop stond dat Assembly Square eruit zou gaan op 31-12-2021 en de Classic Diner op 31-12-2020. Dat zijn natuurlijk voorlopige data, die altijd door LEGO gewijzigd kunnen worden, op basis van nieuwe ontwikkelingen. Maar voor de zekerheid .. mocht je de Diner nog niet hebben dan denk ik dat het niet onverstandig is die nog maar snel aan te schaffen. Anders betaal je later een flinke opslag!

[ Voor 21% gewijzigd door Haay op 09-06-2020 12:03 ]

• MDKorpel
  • Niet online
Gim schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:03:
[...]

De 42098 bedoel je, maar ik snapte hem :)
Whoops, al die cijfertjes ook :+
Het omlaag en omhoog laten bewegen, zodat de auto's bovenop of onderin kunnen komen te staan, gaat wat langzaam. Er moet dan behoorlijk wat gedraaid worden aan een wieltje. De Mack Anthem heeft dat ook met de container. Dat zijn van die punten die ik wel overweeg om gemotoriseerd te maken. Liever lui dan moe ;)
Haha ja goeie, heb ze ook allebei en zijn inderdaad erg langzaam. Nou ben ik überhaupt te lui om er iets aan te doen, hoewel dat ook wel vooral is omdat het bij mij allemaal tentoongesteld staat, komt niet vaak van z’n plek.
De Corvette heb ik erbij gekocht, omdat ik de Corvette al vaker in één adem genoemd zag worden met de Auto Transporter en omdat ook in dit forum de Corvette ter sprake kwam.
De Corvette staat er zelfs bij in het boekje (foto’s achterin), dus ik vermoed dat ze die zeer bewust zo gemaakt hebben dat ‘ie past.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

De aandrijving van mijn Landrover die direct na het bouwen nog mooi soepel ging, ratelt nu ook flink. Ik heb de body eraf gepulkt en voor zover mogelijk alles nagelopen, maar het word er niet beter van. Mooi geweest, ik heb net een setje onderdelen besteld om de Pimp my Landrover versie te bouwen, eens kijken hoe dat gaat :)

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Chakotay schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:22:
De aandrijving van mijn Landrover die direct na het bouwen nog mooi soepel ging, ratelt nu ook flink. Ik heb de body eraf gepulkt en voor zover mogelijk alles nagelopen, maar het word er niet beter van. Mooi geweest, ik heb net een setje onderdelen besteld om de Pimp my Landrover versie te bouwen, eens kijken hoe dat gaat :)
Ik ben daar ook aan begonnen, deel 1 ziet er goed uit, maar het is wel een gepriegel om het voor elkaar te krijgen, en goed naar de PDF kijken.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Pierre ik zit de PDF door te kijken inderdaad, lijkt wat meer op de 'klassieke' instructies zoals het vroeger was. Komt vast goed. De 8880 had nog complexere instructies volgens mij :) Veel stappen kan je alsnog overnemen uit de oorspronkelijke instructies ook zo te zien, als het toch niet helemaal duidelijk is.

• TestDummie
  • Niet online
Haay schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:56:
[...]

Ik heb ergens een screenshot gezien van een winkel die EOL datums van LEGO had gekregen waarop stond dat Assembly Square eruit zou gaan op 31-12-2021 en de Classic Diner op 31-12-2020. Dat zijn natuurlijk voorlopige data, die altijd door LEGO gewijzigd kunnen worden, op basis van nieuwe ontwikkelingen. Maar voor de zekerheid .. mocht je de Diner nog niet hebben dan denk ik dat het niet onverstandig is die nog maar snel aan te schaffen. Anders betaal je later een flinke opslag!
Zou je het linkje willen delen? Ik ben nieuwsgierig wie de bron is en wat die nog meer zegt ;)

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-12-2025

Canis Lupus

Vosbot

Haay schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:56:
[...]
Maar al die jaren waren de verpakking nog steeds erg kleurrijk en meer ingesteld als speelgoed dan als product voor volwassenen. Gelukkig heeft LEGO inmiddels het licht gezien en wordt de marketing nu ook veel duidelijker ingesteld op het feit dat zo'n 20% van de kopers van LEGO sets volwassenen zijn die het niet als cadeautje voor een kind kopen, maar voor zichzelf! Dus sinds kort mooi gestileerde donkere verpakkingen met 18+ aanduiding die duidelijk uitstralen: dit is een product voor volwassenen. Hopelijk zullen nu nog meer mensen LEGO ontdekken als heerlijke hobby, en ook geen schaamte meer voelen wanneer ze een grote LEGO set voor zichzelf kopen! 8)
Hier een leuk achtergrondartikel over de focus van LEGO op volwassenen: https://www.brothers-bric...g-creator-expert-feature/

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Gim
  • Niet online
TestDummie schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:12:
[...]

Zou je het linkje willen delen? Ik ben nieuwsgierig wie de bron is en wat die nog meer zegt ;)
"Buy more LEGO.... NOW!" :+
Canis Lupus schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:18:
[...]
Hier een leuk achtergrondartikel over de focus van LEGO op volwassenen: https://www.brothers-bric...g-creator-expert-feature/
"One of the adult-oriented product lines that LEGO has announced that it is retiring is the LEGO Creator Expert theme"

Uuh.... als zijnde er komen nog "creator expert" sets, maar we geven het een andere naam en look-and-feel qua box art?.Wel jammer natuurlijk voor de mensen die waarde hechten aan de dozen en box art van een serie die ze hebben verzameld; Winter Village die er dan plots "volwassener" uit gaat zien. Of zouden ze de wijziging aangrijpen om dan ook maar gelijk bepaalde thema's te stoppen of een soort van re-boot te geven? We zullen het zien.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-01 16:34
Gim schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:36:
Uuh.... als zijnde er komen nog "creator expert" sets, maar we geven het een andere naam en look-and-feel qua box art?.Wel jammer natuurlijk voor de mensen die waarde hechten aan de dozen en box art van een serie die ze hebben verzameld; Winter Village die er dan plots "volwassener" uit gaat zien. Of zouden ze de wijziging aangrijpen om dan ook maar gelijk bepaalde thema's te stoppen of een soort van re-boot te geven? We zullen het zien.
Gewoon rebranding van de volwassen geörienteerde LEGO sets. Ik denk niet dat ze hiermee bepaalde thema's zullen stoppen.
TestDummie schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:12:
Geen publieke link, dus ook niks te delen. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Haay op 09-06-2020 13:40 ]

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:39:
[...]

Gewoon rebranding van de volwassen geörienteerde LEGO sets. Ik denk niet dat ze hiermee bepaalde thema's zullen stoppen.
Het stoppen vroeg ik me alleen af in het kader van Winter Village, omdat er toch kritiek was op "Fire Station", vervolgens ook op "Gingerbread House" (wel leuk, maar past niet bij de rest) en men zich ook afvraagt of ze nog iets goeds kunnen verzinnen :) Maar buiten dat... alle Creator Expert thema's lijken me stuk voor stuk te populair en gewild om ze te stoppen :*)

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:18
Ik heb toentertijd geen Fire Station en Gingerbread Hosue gekocht want ik vond het zelf niet passen bij de andere bouwwerken. Het deed mij niet echt aan kerst denken. Dus ik hoop dat ze dit keer wel met iets komen wat direct aan kerst doet denken.

Wat betreft de verpakking... ik vind die voorkant soms een echt kunstwerkje. Zoals die Bookshop, met die luchtscherming op achtergrond.

• meesje
Gim schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:41:
[...]

Het stoppen vroeg ik me alleen af in het kader van Winter Village, omdat er toch kritiek was op "Fire Station", vervolgens ook op "Gingerbread House" (wel leuk, maar past niet bij de rest) en men zich ook afvraagt of ze nog iets goeds kunnen verzinnen :) Maar buiten dat... alle Creator Expert thema's lijken me stuk voor stuk te populair en gewild om ze te stoppen :*)
Zelf heb ik de trein, het station en de brandweerkazerne (alle voor een leuke prijs gekocht vorig jaar tijdens de landelijke Lego actie). De Gingerbread House set komt denk ik dit jaar wel, alhoewel ik het leukst vind als er normale minifigs bij zitten. Hopelijk is dat bij de volgende set weer het geval.

• Gim
  • Niet online
Loader schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:37:
Ik heb toentertijd geen Fire Station en Gingerbread Hosue gekocht want ik vond het zelf niet passen bij de andere bouwwerken. Het deed mij niet echt aan kerst denken. Dus ik hoop dat ze dit keer wel met iets komen wat direct aan kerst doet denken.

Wat betreft de verpakking... ik vind die voorkant soms een echt kunstwerkje. Zoals die Bookshop, met die luchtscherming op achtergrond.
Het probleem met kerst is dat kerst m.i. erg beperkend is. Een zoveelste kerstboom zit niemand op te wachten. Kerst is toch ook iets van het geloof? Ik weet niet in hoeverre LEGO daar iets mee doet of wil doen. Ik zou een kerkje namelijk helemaal niet verkeerd vinden puur vanwege de architectuur. Dus tja, wat is kerst allemaal?

Hebben we het echter over een "winterdorpje" (winter village) dan heb je ruime keus. Natuurlijk kan er bij elke set wel een lantaarn met een groene krans bijgestopt worden :)

De gingerbread house vind ik een leuke set, maar die zou ik overigens ook niet bij de "winter village" zetten. Om hetgeen al gezegd wordt... ik heb liever normale minifiguren i.p.v. rondlopende koekjes :P

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:18
Gim schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:55:
[...]

Het probleem met kerst is dat kerst m.i. erg beperkend is. Een zoveelste kerstboom zit niemand op te wachten. Kerst is toch ook iets van het geloof? Ik weet niet in hoeverre LEGO daar iets mee doet of wil doen. Ik zou een kerkje namelijk helemaal niet verkeerd vinden puur vanwege de architectuur. Dus tja, wat is kerst allemaal?

Hebben we het echter over een "winterdorpje" (winter village) dan heb je ruime keus. Natuurlijk kan er bij elke set wel een lantaarn met een groene krans bijgestopt worden :)

De gingerbread house vind ik een leuke set, maar die zou ik overigens ook niet bij de "winter village" zetten. Om hetgeen al gezegd wordt... ik heb liever normale minifiguren i.p.v. rondlopende koekjes :P
Ik zit ook niet te wachten op de zoveelste kerstboom maar de toyshop en huis van kerstman waren mooi. En de mini kermis ( 10235 ) ook. Maar zoals 10216 en 10229, dat is in mijn ogen een mooi product. En doet ook aan kerst denken . Als iets soortgelijks zou komen...

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:58
Tijdelijk een polybag gratis erbij

https://www.bricktastic.n...ij-aankopen-in-lego-shop/

LEGO 30342 Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO Polybag gratis bij aankopen in LEGO Shop (NL/BE)

Lezers uit Nederland en België kunnen nu een extra cadeau ontvangen bij elke bestelling vanaf €35. Het gaat om de LEGO 30342 Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO Polybag. Gebruik daarvoor de code FDNL in de Nederlandse LEGO Shop en FDBE in de Belgische LEGO Shop.
Deze actie is te combineren met andere promoties, waaronder LEGO 40409 Hot Rod die je gratis ontvangt bij elke bestelling vanaf €85.
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2020/06/30342.jpeg

[ Voor 12% gewijzigd door Pino112 op 09-06-2020 16:27 ]

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:58

QuattroNL

It is I.

Pino112 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:26:
Tijdelijk een polybag gratis erbij

LEGO 30342 Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO Polybag gratis bij aankopen in LEGO Shop (NL/BE)
Nice!
Als iemand 'm hier heeft en er niks mee doet, let me know :9

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• SunnieNL
  • Laatst online: 10-01 14:06
QuattroNL schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:30:
[...]

Nice!
Als iemand 'm hier heeft en er niks mee doet, let me know :9
Heb er 2.. 1 voor mezelf, van mij mag je de andere hebben

• Kapoen
Promobricks.de geeft aan dat we vanaf 26 juni een aantal oudere GWPs en goodies kunnen aanschaffen in ruil voor VIP punten:
Reward: Space Rocket Ride 40335 GWP ab 08. Juni (EMEA)
Reward: VIP Set 40178 ab 26. Juni (EMEA/NA)
Reward: 5005910 VIP Tote Bag ab 26. Juni
Reward: 5006085 Red Brick GWP ab 26. Juni
Reward: 40221 Fountain TBC ab 26. Juni
Reward: 40269 Duplo Photo Frame TBC ab 26. Juni
Digital Download: Drive What you Love ab 01. Juni
Mits niet te duur is 40178 VIP set wel de moeite vanwege de twee minifigs en stickersheet.
40221 Fountain is ook een leuke mini scène.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03:46

L23

@Kapoen Is er eerder zo een actie geweest? En aan hoeveel VIP punten moet je dan denken? Zitten inderdaad leuke dingen bij.

• NoepZor
NoepZor schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:37:
Is die kraan (42108) nog de moeite waard voor een prijs van 57 eur? Ik begrijp van reviews dat de 100 euro adviesprijs een beetje hoog is. Maar er is nu dus een heel stuk af. Functies lijken beperkt en het model oogt wat simpeler dan bijvoorbeeld de 42082, maar die laatste is ook direct een stuk duurder.
Niemand met ervaring met de 42108 kraan? :)

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
L23 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:57:
@Kapoen Is er eerder zo een actie geweest? En aan hoeveel VIP punten moet je dan denken? Zitten inderdaad leuke dingen bij.
Volgend mij was die rocket ride iets van 1600 punten. Had die graag gewild maar heb er net te weinig punten voor.

• Kapoen
L23 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:57:
Die VIP punten winkel bestaat al een tijdje, en af en toe voegen ze wat items toe aan de lijst die je kan kopen. Het is bij mijn weten wel de eerste keer dat ze zoveel oudere GWPs toevoegen.

In verband met de 40178 set kan je best ook eens kijken naar bricklink. Daar kan je deze set kopen voor ongeveer €10 (nieuw, nog in plastic verpakking). Een virtuele voucher die €5 korting geeft op een S@H bestelling kost 750 punten. Dus als de prijs veel hoger ligt dan 1500 punten mag je beginnen rekenen...

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:59
Ik heb hem en ik vind hem leuk, voor die prijs zeker de moeite waard (tenzij je de grote rode kraan al hebt, dan is deze op alle fronten wat minder).

Er is geen B model, dat is jammer, maar voor 8 euro kan je een leuke MOC kopen, dan kan je er ook een vorkheftruck van maken. Er zijn ook veel reviews te vinden, lees die ook eens door.
NoepZor schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:52:
[...]

• Gim
  • Niet online
Iemand de MOC Old Mill by the Sea al gezien (en gebouwd)?

Een alternatieve build van de Old Fishing Store (21310).

Zag hem vandaag voorbij komen in een groep. Hij haalt het m.i. niet bij het originele model, maar wel leuk om eens te gaan bouwen. Nu wilde ik toch al een molen bouwen (zij het in winterse sferen), dus het komt goed uit. Anders staat die set ook alleen maar mooi te wezen in de kast :P
rvtk schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:56:
Ik heb hem en ik vind hem leuk, voor die prijs zeker de moeite waard (tenzij je de grote rode kraan al hebt, dan is deze op alle fronten wat minder).

Er is geen B model, dat is jammer, maar voor 8 euro kan je een leuke MOC kopen, dan kan je er ook een vorkheftruck van maken. Er zijn ook veel reviews te vinden, lees die ook eens door.

[...]
Dat er geen B model is vind ik niet gelijk een probleem. Sommige sets hebben wel een B model, maar willen nog weleens tegenvallen. De 42098 heeft ook een B model, maar ik kan niet zeggen dat ik die nu echt geweldig vind... De 42098 past trouwens wel mooi bij de Speed Champions; niet qua schaal maar wel qua hoeveelheid stickers... optionele stickers >:)

[ Voor 56% gewijzigd door Gim op 10-06-2020 09:24 ]

• MDKorpel
  • Niet online
NoepZor schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:52:
[...]

Ik heb hem ook, en ben het eens met @rvtk. Leuke build, zeker voor die prijs (ik heb er iets van 80 voor betaald geloof ik). Heb hem staan samen met de 42097 rupsband kraan, leuke combo. Ik vond de rupsband kraan eerlijk gezegd nog iets leuker om te bouwen zelfs.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:17

vhal

ಠ_ಠ

Gim schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:17:
Iemand de MOC Old Mill by the Sea al gezien (en gebouwd)?

Een alternatieve build van de Old Fishing Store (21310).

Zag hem vandaag voorbij komen in een groep. Hij haalt het m.i. niet bij het originele model, maar wel leuk om eens te gaan bouwen. Nu wilde ik toch al een molen bouwen (zij het in winterse sferen), dus het komt goed uit. Anders staat die set ook alleen maar mooi te wezen in de kast :P
Best grappig, beetje kaal qua aankleding maar verder leuk gevonden. Je zou ook een waterrad kunnen maken als ik het zo zie. Neemt niet weg dat ik mijn nog-nieuw-in-doos 21310 ga omruilen voor een nieuwe 42056 (Porsche 911 GT3) >:)

Strava

Pagina: 1 ... 78 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .