Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Dat is wellicht zo maar het is in ieder geval niet echt een aansprekende reeks voor de volwassen fan.chrisO schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:32:
[...]
18+ / creator expert sets zijn echt niet (veel) moeilijker dan standaard sets.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Het model wat jij noemt kost (bij Lego zelf) 40 euro en heeft 554 stenen. In dezelfde reeks heb je het woonhuis, dierenwinkel en cafe van 969 stenen en die kost 80 euro. Uit de Creator Expert heb je bijvoorbeeld de boekwinkel van 2504 stenen die 160 euro kost.Lekker Ventje schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:19:
Wat is precies het verschil tussen Creator en Creator Expert? Het gaat mij om de huizen maar als ik bv zie dat het woonhuis met speelgoedwinkel/gebakszaak maar 3 tientjes kost en de Expert reeks ver boven €100 zit vind ik het een groot verschil.
Zoals anderen al zeiden gaat het dus met name om de hoeveelheid stenen; je moet je daar niet helemaal blind op staren omdat bij de grote sets ook heel veel kleine steentjes worden gebruikt. Als je beide naast elkaar zet dan zie wel veel duidelijker dat de boekwinkel veel "massiever" is dan het woonhuis met speelgoedwinkel.
De grote modellen zijn ook vaak (altijd?) aan alle kanten dicht terwijl de kleine sets vaak alleen de voorkant en zijmuren zijn en de achterkant grotendeels open. Dat komt denk ook omdat de grote modellen meer bedoeld zijn om neer te zetten en (af en toe) mee te spelen terwijl de kleinere sets juist wel zijn bedoeld om veelvuldig mee te spelen. Bij grote sets is dat toch lastiger omdat je dan steeds de verdiepingen er af moet halen.
Desalniettemin vind mijn dochtertje het ook heeeel erg leuk om met de grote sets te spelen.
Ik weet voor mezelf niet zo goed wat ik het allerleukste vind. De grote sets zijn leuk omdat je dan "echt" wat bouwt en het geeft ook zeker voldoening als het "af" is. Van de Creator 3-in-1 vind ik juist leuk dat je er beter mee kan spelen en bovendien heb je daar al gelijk 2 andere modellen die je uit het boekje kan bouwen. Dat geeft toch meer mogelijkheden.
Op zich kan je dat met een grote set ook, maar dan moet je op internet zoeken naar mensen die al een ander model hebben gebouwd of zelf verzinnen. Dat is natuurlijk op zich niet erg (en je kan afkijken bij anderen uit dit topic) maar wel anders dan lekker zen de blokjes op de juiste plek zetten.
Bij grote sets vind ik het soms ook niet zo leuk dat alle (of in ieder geval de meeste) vloeren aan de binnenkant met gladde stenen worden bedekt. Het ziet er wel strak uit, maar je poppetjes hebben dan misschien een paar plekken waar ze "vast" kunnen staan. Bij kleinere sets is dat vaak niet (of alleen maar een klein stukje) waardoor je makkelijker op verschillende plekken iets neer kan zetten.
Als je nog helemaal niets hebt zou ik aanraden om er 1tje uit de middenmoot te nemen. Dat geeft veel meer plezier dan een kleintje en je schade blijft toch nog beperkt als je het toch niet leuk vind.
Voor zover ik weet is de schaal van de gebouwen wel redelijk hetzelfde tussen de grote en kleine omdat alles op de schaal van het poppetje is. Maar de kleintjes zijn wel echt kleiner.
Als je andere zaken gaat bouwen (zeker als er geen poppetjes bij zitten) is de schaal onderling niet helemaal goed. Maar dat was vroeger voor zover ik weet ook al zo en daar heb ik me nooit echt aan gestoord.Een Lego beker is bijna net zo groot als het hoofd van een poppetje en dat soort dingen.
Ja volgens mij wel. Je kan de kleinere Creator sets combineren zodat het ook bij de Creator Expert sets past. Zag er laatst een video over.Lekker Ventje schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:37:
Bedankt. Is het wel te combineren wat schaal betreft? Ik heb buiten de Lego games 30 jaar geen Lego meer aangeraakt en ben verbaasd over wat er nu allemaal te krijgen is. Mijn laatste bouwdoos was een rode tractor van Technics maar dat is heel lang geleden.
@himlims_ Amsterdam is me teveel moeite voor een minifig. Maar hij gaat er komen!
edit: wel mooi hoe bol.com de 20 zakjes had verpakt. Ze waren netjes verdeeld over 2 doosjes. In het eerste doosje zaten er 19 en in het tweede doosje zat er 1.
[ Voor 34% gewijzigd door Gaius op 18-06-2020 16:15 ]
Wil zelf graag een kleine stad hebben met daarbij sowieso de nodige horeca en andere voedselvoorzieningen. Die speelgoedwinkel boeit me niet zo, het gaat mij om de taarten die ook in de set zitten. Krijg vandaag de pizaa van en de ijsco van en zag gisteren in een MOC groep op FB een leuke pizzeria voorbij komen. Ik zal eens rond gaan neuzen en kijken wat er allemaal te krijgen is en wat er via MOC te bouwen is aan de hand van voorbeelden.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Nog nieuw in doos? Let wel dat dat een vraagprijs is van bepaalde winkels. Wil nog niet zeggen dat je een koper vind die het ervoor wil gevenFastFred schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:38:
Ik zat net ff rond te neuzen voor een nieuwe Technic set, ik denk dat ik de Mack Anthem maar ga verkopen, die is nu 100 euro duurder dan een jaar geleden toen ik 'm kocht
Thanks! De eerste stap is af. Blijft verslavend!ewoud75 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:50:
@Vissa66 Gaaf! Heel veel bouw plezier
#beetje groen van jaloezie
:strip_exif()/f/image/jU9LhOBF8kuwP9Ix96v2XRW6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/osOTJ4gvu1MFZ3MVJJt3JwDp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6ssVswl11oFQjESDgHV9k1OL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2vOxXuA4vbk5M6qjsRBVF5aw.jpg?f=fotoalbum_large)
M3P 24'
Ftfy.FastFred schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:21:
@Gim nee, 1x gebouwd. Bij bol.com gekocht voor 135, nu is ie daar via een bol.com partner 234
Een "1x gebouwde set" zal je eerder rond die €135 voor terug krijgen.
Bricklink heeft gebruikt vanaf €110 (die listing zelfs ongebruikt stickervel) en nieuw vanaf €150 in Nederland.
[ Voor 16% gewijzigd door AppieNL op 18-06-2020 19:29 ]
Nou ja tis nu zomer dus de groene bladeren....ga je naar de herfst toe vervang je een paar bladeren naar geel/bruin tot het echt herfst is enzo...houd je lekker bezig met 1 setpoor Leno schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:04:
[...]
Ah grappig zeg
Ik zou natuurlijk weer niet kunnen kiezen, en een na-zomer/early herfst mengelmoes van maken
Ik kan niet wachten tot het herfst wordt
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
[ Voor 25% gewijzigd door PaT op 19-06-2020 07:20 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
https://www.bricklink.com...gitem.page?P=50948#T=S&O={%22iconly%22:0} Volgens mij.Mappy schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 00:22:
Leuke micro koploper gepost door Discovery Centre Scheveningen! Dat zwarte onderdeel met 1x2 gat erin als dak vooraan herken ik niet direct.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Die ja. Meende 'm al te herkennen maar geen idee hoe die dan in Bricklink zou hetenzonoskar schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:56:
[...]
https://www.bricklink.com...gitem.page?P=50948#T=S&O={%22iconly%22:0} Volgens mij.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
yeah leuk filmpje maar geeft NS de bouwstenen ook kado?Mappy schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 00:22:
Leuke micro koploper gepost door Discovery Centre Scheveningen! Dat zwarte onderdeel met 1x2 gat erin als dak vooraan herken ik niet direct.
[YouTube: Bouwfilmpje - NS Koploper Intercity]
Nouja jij hebt nét 3 dozen van Lego cadeau gekregen (waarom weten we nog steeds niet..) maar dat was niet genoeg?mark777 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:19:
[...]
yeah leuk filmpje maar geeft NS de bouwstenen ook kado?
Die blijft mooi inderdaad, ik ben benieuwd of er ook nog een 1:1 Sian komtLaguna schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:41:
Heb ik toch liever de Bugatti Chiron 1:1:
[YouTube: See how it was made - The Amazing Life-Size LEGO Technic version of the Bugatti Chiron]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
En dan de hamvraag: rijdt ie goed?anandovic8312 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:04:
Gisteren het laatste deel van de defender gemaakt, echt een mooi ding om te maken.
Dat doet die
En nu mag je de rest uitleggen hoe je dat dan gedaan hebtanandovic8312 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:15:
[...]
Dat doet die, ik hoor ook geen geluid verder met het rijden.
Directe link naar de [Video: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt1bde0549838632a0/10277_v1.mp4]
Ik vind de nieuwe weg die ze nu inslaan met de speciale focus op volwassenen erg veelbelovend! In de video zie je een volwassen man die stukje bij beetje de trein in elkaar zet en er uiteindelijk op een wat meer introverte manier "mee speelt". De focus ligt vooral op de bouw, de techniek/dynamiek van de steentjes en het spelen met details. Uiteindelijk zie je de twee "mogelijkheden" van de set: als displayset en om als speelgoedtrein te gebruiken icm Powered Up en de app.
[ Voor 7% gewijzigd door TestDummie op 19-06-2020 11:22 ]
Gewoon in neutraal zetten, dan rijdt ie gewoon perfectGim schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:16:
[...]
En nu mag je de rest uitleggen hoe je dat dan gedaan hebt
@TestDummie Züge sind doof
[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 19-06-2020 11:33 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Wat ik dan wel raag vind is dat ze alsnog de creator aanduiding gebruiken... te vinden boven de prijs...TestDummie schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:20:
Voor wie het nog niet gezien heeft, Lego heeft nu ook de Crocodile (10277) op de website gezet, inclusief onderaan de productfoto's een leuke video - https://www.lego.com/nl-n...rocodile-locomotive-10277
Directe link naar de [Video]
Ik vind de nieuwe weg die ze nu inslaan met de speciale focus op volwassenen erg veelbelovend! In de video zie je een volwassen man die stukje bij beetje de trein in elkaar zet en er uiteindelijk op een wat meer introverte manier "mee speelt". De focus ligt vooral op de bouw, de techniek/dynamiek van de steentjes en het spelen met details. Uiteindelijk zie je de twee "mogelijkheden" van de set: als displayset en om als speelgoedtrein te gebruiken icm Powered Up en de app.
Wel grappig (of eigenlijk apart) dat ze niet de huidige rails hebben gebruikt maar de oudere grijze 12V rails (dus zonder middengeleiders en 'bielzen').TestDummie schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:20:
Voor wie het nog niet gezien heeft, Lego heeft nu ook de Crocodile (10277) op de website gezet, inclusief onderaan de productfoto's een leuke video - https://www.lego.com/nl-n...rocodile-locomotive-10277
Zal wss gedaan zijn om de bruine 'bielzen' beter tot hun recht te laten komen.
Ik vind um gaaf!
Op de doos is ie inmiddels wel verdwenen. Zal wel een overgangssituatie zijn zodat mensen de kreet 'Creator' nog herkennen.Ninjetsu NL schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:34:
[...]
Wat ik dan wel raag vind is dat ze alsnog de creator aanduiding gebruiken... te vinden boven de prijs...
[ Voor 13% gewijzigd door QuattroNL op 19-06-2020 11:38 ]
Als displaymodel, zou ik me ergeren aan die grote gapende gaten tussen de 3 delen van de locomotief. Als speelset is de set leuk voor kinderen, maar voor een volwassene? Nee, want dan komt het model niet overeen met het grote voorbeeld. Het onderstel is heel erg versimpeld om het motoriseren met pf makkelijker (/mogelijk) te makenTestDummie schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:20:

Stel je eens voor dat de nieuwe Lego technic Lamborghini Sian geen sturende voorwielen had? en de deuren zouden normale deuren zijn ipv scissor doors, dan zou de hele Lego technic communitie erover vallen...
~100, ik dacht dat ie rond de 200 zou gaan kosten (ergens gelezen) top - weer een voor de wishlist ..TestDummie schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:20:
wel mooi om te zien uit jouw filmpje is dat ie daadwerkelijk 'bochtjes' kan maken en rijdt, en dus geen 100% display piece is
Is het handig de crocodile trein direct te bestellen? Ik heb niet zo’n idee hoelang ze op de markt zijn en hoe populair ze zijn. Hoorde onlangs een verhaal dat iemand vorige keer achter het net gevist had. Lijkt me toch niet zo’n vaart te lopen?
Anders wacht ik liever op een aanbieding
praktisch iedere set van S@H is uiteindelijk via retail te verkrijgen; waar vast wel een actie te scoren valt. Wel is zo, wacht je te lang dat je soms achter het net vist, had dat met de saturn en fisherman shop [..] you win some you lose someJoel22 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:45:
Vraag:
Is het handig de crocodile trein direct te bestellen? Ik heb niet zo’n idee hoelang ze op de markt zijn en hoe populair ze zijn. Hoorde onlangs een verhaal dat iemand vorige keer achter het net gevist had. Lijkt me toch niet zo’n vaart te lopen?

Dat ziet er al beter uit dan de standaard versie met die grote openingen tussen de onderdelen.
Bron.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Als je geen haast hebt, zou ik lekker wachten op een goede aanbieding tijdens de periode naar aanloop van de feestdagen.Joel22 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:45:
Vraag:
Om nog maar te zwijgen over de zwevende wielen... (zoals ook te zien is in het filmpje)chrisO schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:36:
[...]
Als displaymodel, zou ik me ergeren aan die grote gapende gaten tussen de 3 delen van de locomotief. *knip*

Heeft die wel een trekhaak dan voor de caravan?Laguna schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:41:
Heb ik toch liever de Bugatti Chiron 1:1:
[YouTube: See how it was made - The Amazing Life-Size LEGO Technic version of the Bugatti Chiron]
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Die pantograaf doet mij denken aan een konijn met lange spinnenbenenJohanKupers schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:54:
Er is iemand die hem al aangepast heeft:
[Afbeelding]
Dat ziet er al beter uit dan de standaard versie met die grote openingen tussen de onderdelen.
Bron.

Niet echt (direct) naast elkaar te plaatsen, naar mijn mening.Lekker Ventje schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:37:
Bedankt. Is het wel te combineren wat schaal betreft? Ik heb buiten de Lego games 30 jaar geen Lego meer aangeraakt en ben verbaasd over wat er nu allemaal te krijgen is. Mijn laatste bouwdoos was een rode tractor van Technics maar dat is heel lang geleden.
- andere hoogte van verdiepingen (de modulars gebruiken dacht ik allemaal een vergelijkbare steenhoogte per verdieping, zie ook YouTube: 5 things you need to build your own LEGO Modular Building voor wat interessant luistervoer)
/f/image/jtzSUFfZkvUmRPPtiY8oT1Uy.png?f=fotoalbum_large)
- de kleurencombinaties van de non-Experts zijn over het algemeen wat feller en meer contrasterend
- de Experts zijn altijd rondom dicht gebouwd, in tegenstelling tot de façades/halve muren van de non-Expert Creators
:strip_exif()/f/image/Qda2knBxjOweIEQBEwpHSem2.jpg?f=fotoalbum_large)
Qua bouwtechnieken zijn de Creator Experts natuurlijk veel uitgebreider. Je kunt de Creator (3-in-1) gebouwen zien als een Light versie van hun duurdere broertjes. Echter wel verrassend leuk om te bouwen en zien, zeker voor het geld! Bijkomende voordeel is dat je met bijvoorbeeld 2 of 3 van dezelfde wel een volledige modular kunt bouwen (bijv. https://www.boxtoy.co/201...p-cafe-revisited-moc.html ), vaak voor minder dan een échte modular.
Wat betreft het bouwen van een stad zou ik gewoon lekker twee gedeeltes maken. Uptown/stadscentrum met de grote jongens en dan de wijken er omheen met de kleinere gebouwen en leuke scenes.
[ Voor 4% gewijzigd door geekeep op 19-06-2020 13:10 ]
Om mijn eigen post / vragen weer eens onder de aandacht te brengen. De Bugatti is bijna af, wat een enorm gevaarte wordt dat zeg!BiLLie- schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:21:
Sinds kort ben ik ook (weer) besmet met het Lego virus :-). In mijn jeugd hield ik van de Technic sets en deze heb ik gelukkig nog allemaal, nu maar eens rustig inventariseren of alles nog compleet is en werkt. Voor mijn set 8868 heb ik al wel een tweetal vragen;
- Van de witte en grijze steentjes zijn er een aantal verkleurd. Ik lees dat dit met een oplossing te doen is, geldt dat ook voor deze grijze variant?
- De electromotor doet het niet meer (of de draad is defect, of er is iets met de battery box). Hoe is e.e.a. simpel te checken?![]()
In de tussentijd heb ik ook de Bugatti (42083) aangeschaft en na vele uurtjes zijn we nu door instructieboek 1 heen :-).
Daarna wil ik graag met de https://www.bricklink.com...logitem.page?S=8868-1#T=I aan de slag. Ik ben alleen nog op zoek naar de antwoorden/tips op bovenstaande vragen. Anyone?
- Van de witte en grijze steentjes zijn er een aantal verkleurd. Ik lees dat dit met een oplossing te doen is, geldt dat ook voor deze grijze variant?
- De electromotor doet het niet meer (of de draad is defect, of er is iets met de battery box). Hoe is e.e.a. simpel te checken?
Ik irriteer me al sinds de Porsche aan het feit dat er geen Ackermann op zit. Kost maar 4-6 kleine onderdelen extra. Voegt niet veel toe bij de Lego stuurhoek, maar het is wel meer zoals de echte en hoort er dus op wat mij betreft. De Porsche en Chiron staan hier beide met het modje en de Sian zal hem ook krijgen. Maar dat de oude supercars uit de 90's het wel kregen out of the box en nu niet, jeukt wel.chrisO schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:36:
Stel je eens voor dat de nieuwe Lego technic Lamborghini Sian geen sturende voorwielen had?
Ja een MOCMappy schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:38:
[...]
Heeft die wel een trekhaak dan voor de caravan?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
ZuchtMagic6399 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:35:
[...]
Om nog maar te zwijgen over de zwevende wielen... (zoals ook te zien is in het filmpje)
Wat ik gezien heb is dat de Expert bouwdozen ook wel een betere " afwerking" hebben als je bv naar de hoeken kijkt of de accessoires als bloemen. Het ziet er net wat beter uit (mag ook wel voor die meerprijs). Dan geef ik liever meer geld voor iets wat er mooier uitziet, als is een blok met die 3-in-1 creaties zoals hierboven ook wel leuk om te zien. Al hik ik wel tegen prijzen van over €400 aan. En niet alles is helaas nog te krijgen, tenzij voor een vette meerprijs.geekeep schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:07:
[...]
Niet echt (direct) naast elkaar te plaatsen, naar mijn mening.
- andere hoogte van verdiepingen (de modulars gebruiken dacht ik allemaal een vergelijkbare steenhoogte per verdieping, zie ook YouTube: 5 things you need to build your own LEGO Modular Building voor wat interessant luistervoer)
[Afbeelding]
- de kleurencombinaties van de non-Experts zijn over het algemeen wat feller en meer contrasterend
- de Experts zijn altijd rondom dicht gebouwd, in tegenstelling tot de façades/halve muren van de non-Expert Creators
[Afbeelding]
Qua bouwtechnieken zijn de Creator Experts natuurlijk veel uitgebreider. Je kunt de Creator (3-in-1) gebouwen zien als een Light versie van hun duurdere broertjes. Echter wel verrassend leuk om te bouwen en zien, zeker voor het geld! Bijkomende voordeel is dat je met bijvoorbeeld 2 of 3 van dezelfde wel een volledige modular kunt bouwen (bijv. https://www.boxtoy.co/201...p-cafe-revisited-moc.html ), vaak voor minder dan een échte modular.
Wat betreft het bouwen van een stad zou ik gewoon lekker twee gedeeltes maken. Uptown/stadscentrum met de grote jongens en dan de wijken er omheen met de kleinere gebouwen en leuke scenes.
Klopt. Je hebt geluk dat er op dit moment nog 4 modulars in de handel (Diner, Assembly Square, Corner Garage en Bookshop) zijn, wat volgens mij niet vaak/nooit voorkomt met deze serie. De overige sets zul je inderdaad meer voor moeten betalen, waarbij zelfs geopende dozen al meer dan adviesprijs zijn. Dan moet je nog de afweging maken of je het 'gezeik' van een tweedehands set met ontbrekende onderdelen wil. Ik heb het bij de Brickbank gedaan. Het scheelde (toen, prijs is enorm gestegen) ongeveer 30 euro (inclusief de bricklink bestelling) met de eerstvolgende geopende set dus het was een gok, maar kost wel veel tijd en moeite om het 100% te inventariseren en bestellen.Lekker Ventje schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:04:
[...]
Wat ik gezien heb is dat de Expert bouwdozen ook wel een betere " afwerking" hebben als je bv naar de hoeken kijkt of de accessoires als bloemen. Het ziet er net wat beter uit (mag ook wel voor die meerprijs). Dan geef ik liever meer geld voor iets wat er mooier uitziet, als is een blok met die 3-in-1 creaties zoals hierboven ook wel leuk om te zien. Al hik ik wel tegen prijzen van over €400 aan. En niet alles is helaas nog te krijgen, tenzij voor een vette meerprijs.
Vergeet echter niet dat ze (ook geopend) redelijk waardevast zijn of zelfs nog stijgen, in tegenstelling tot hun eenvoudige Creator zusjes. Makkelijkste is vanaf dit moment beginnen met 'sparen'
Succes met zoeken!
Krijg je dan nog een berichtje met mogelijke verzendopties en bijbehorende kosten waar je dan eerst nog uit moet gaan kiezen? Met al mijn bestellingen dusver moest je als koper altijd al zelf gelijk kiezen ten tijde van het plaatsen van de bestelling of je het verzonden wilde krijgen in een pakketje of brief, aangetekend of niet.
Een invoice is een factuur. Dus het is een verzoek aan de verkoper om een factuur bij je bestelling te leveren, bijvoorbeeld voor je boekhouding.Gim schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:44:
Wat houdt dat "Request for invoice" in bij Bricklink; onder het kopje Shipping?
Krijg je dan nog een berichtje met mogelijke verzendopties en bijbehorende kosten waar je dan eerst nog uit moet gaan kiezen? Met al mijn bestellingen dusver moest je als koper altijd al zelf gelijk kiezen ten tijde van het plaatsen van de bestelling of je het verzonden wilde krijgen in een pakketje of brief, aangetekend of niet.
scintillating
nevermind.... ik dacht dat je over lego shop had, had het woordje bricklink gemist.....Gim schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:44:
Wat houdt dat "Request for invoice" in bij Bricklink; onder het kopje Shipping?
[ Voor 28% gewijzigd door Loader op 19-06-2020 16:07 ]
Het was meer dat ik bij "Shipping" slechts één optie had en die was al geselecteerd: "Request for invoice". Er viel niks te kiezen verder. Ik ben daar doorgaans gewend dat ik kan kiezen voor een goedkope brief of anderzins verzending. Maar ik krijg dus bij mijn bestelling nog een echte factuur; weer eens wat anders dan de factuur in mailvormTc99m schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:49:
[...]
Een invoice is een factuur. Dus het is een verzoek aan de verkoper om een factuur bij je bestelling te leveren, bijvoorbeeld voor je boekhouding.
Nah ja, heb de bestelling geplaatst, IBAN betaling i.p.v. PayPal. Bij PayPal stond erbij dat er sprake is van toeslag, insurance en T&T i.vm. hoe betalingen met PayPal gaan. Daar dan niks mee te maken nu... zou mijn kleine bestellinkje ook onnodig duur maken.
Dit betekent dat je invoice per email word verzonden door de verkoper (niet automatisch) , vaak worden de verzendkosten en/of handelingskosten handmatig toegevoegd waarna de invoice wordt verstuurd met betaalgegevens. Als dit voor jou de eerste keer is heb je shops gehad die 'instant invoice' ondersteunen, dus bestelling geplaatst en direct invoice in de mail.Gim schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:18:
[...]
Het was meer dat ik bij "Shipping" slechts één optie had en die was al geselecteerd: "Request for invoice". Er viel niks te kiezen verder. Ik ben daar doorgaans gewend dat ik kan kiezen voor een goedkope brief of anderzins verzending. Maar ik krijg dus bij mijn bestelling nog een echte factuur; weer eens wat anders dan de factuur in mailvorm
Nah ja, heb de bestelling geplaatst, IBAN betaling i.p.v. PayPal. Bij PayPal stond erbij dat er sprake is van toeslag, insurance en T&T i.vm. hoe betalingen met PayPal gaan. Daar dan niks mee te maken nu... zou mijn kleine bestellinkje ook onnodig duur maken.
Hoi
25-6-2020 staat er bij mijn order van 27 mei. Je hebt een mail gehad met de titel: Belangrijke update over je LEGO® bestelling #ordernummer. ;-)sandpatt schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:54:
Ik heb op 25mei Lego House als backorder gekocht. Ik ben nu vergeten wanneer deze zou opgestuurd worden. Kan ik dit ergens nagaan? Ik zie de datum niet bij mijn bestellingen. Of moet ik de support hiervoor contacteren?
Top! Staat idd in de mail. Ook 25-06. Dankjewel!Metal Mark schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:15:
[...]
25-6-2020 staat er bij mijn order van 27 mei. Je hebt een mail gehad met de titel: Belangrijke update over je LEGO® bestelling #ordernummer. ;-)
kan deze nu dan nog wel bochten maken? Begrijp dat de extra ruimte nodig is om de bewegingsvrijheid van het onderstel te vergroten.JohanKupers schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:54:
Er is iemand die hem al aangepast heeft:
[Afbeelding]
Bron.
Geen 1:1 Sian, maar blijkbaar wel (het bodywork van een) 1:1 Ducati PanigaleChakotay schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:25:
[...]
Die blijft mooi inderdaad, ik ben benieuwd of er ook nog een 1:1 Sian komt
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HSOUy52x7ZHRpAL7mowmektm.jpg?f=user_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Chakotay op 19-06-2020 19:46 ]
Yes, it does go around the LEGO curves. My track consists of both, wide custom curve and LEGO scale.
But for LEGO it was not an option to use the panel. The reason is that it can be mounted only with one stud. This is flimsy and can easily fall off. For an enthusiast not a problem, but for the average buyer it would be.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

:strip_exif()/f/image/gH0FLWBP8v5RGhufjDzm7F7K.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/70FonmaZcDqvKkXKboapec0e.jpg?f=fotoalbum_medium)
Nou kan ik mijn 8880 wel weer slopen (die heeft er 3) maar die wil ik eigenlijk nog wel even in elkaar houden.
Nu snap ik de pijn van het ontbrekende zakje van de Sian ook beter
[ Voor 57% gewijzigd door vhal op 19-06-2020 21:36 ]
Relatief duur, maar onwijs leuk. Weinig herhaling (naja, okee, uiteindelijk bouw je hetzelfde 2 keer), maar erg leuk met kleine details. Ik ken de serie niet, puur vanwege de build gekocht, maar wil die serie nu wel kijken.
Leuk en opvallende piece ook om juist in de woonkamer te zetten.
Wilde eigenlijk Haunted House kopen, maar nog slecht leverbaar, zal nog weleens in aanbieding komen, geld brandde in mijn zakken. fml.
Dat is een raar foutje bij een bricklink order, want die differentieeltjes zijn toch zichtbaar verschillend. Maar goed, misschien wil de verkoper hem alsnog versturen?vhal schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:32:
FWP alhier, ik ben bezig met de gearbox van de pimped Bugatti, blijkt er een verkeerde differentieel geleverd te zijn.Ik heb part 62821b gekregen waar ik een 6573 nodig had en helaas was ik er niet helemaal bij met het nalopen van de bestelling.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nou kan ik mijn 8880 wel weer slopen (die heeft er 3) maar die wil ik eigenlijk nog wel even in elkaar houden.
Nu snap ik de pijn van het ontbrekende zakje van de Sian ook beter
Ik heb de "pimped" gearbox van de 1.3 versie gebruikt, deze had nog geen center differentieel, de echte heeft dat ook niet, die heeft een elektronische variant. Wellicht is dat nog een optie. De gearbox van de 1.3 kon ik een paar maanden later wel lastig vinden, want toen was die al bij 1.5 of zo dus misschien heb je dat probleem dan.
Bedoel je relatief duur qua onderdelen of hoe groot de set voelt?FlowSnake schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:46:
Vandaag 75810 Stranger Things binnengekregen.
Relatief duur, maar onwijs leuk. Weinig herhaling (naja, okee, uiteindelijk bouw je hetzelfde 2 keer), maar erg leuk met kleine details. Ik ken de serie niet, puur vanwege de build gekocht, maar wil die serie nu wel kijken.
Leuk en opvallende piece ook om juist in de woonkamer te zetten.
Wilde eigenlijk Haunted House kopen, maar nog slecht leverbaar, zal nog weleens in aanbieding komen, geld brandde in mijn zakken. fml.
Ik zit tussen de 1989 Batmobile, de Stranger Things en Assembly Square te twijfelen. De Sian en de Chiron lijken me ook wel tof maar ik vind van die geheime verhaaltjes en details altijd leuk (ja de Batmobile is ook een auto maar ik ben een sucker for Batman, ook zwaar miffed dat ik nu pas achter Lego 70922 Joker Mansion kom

Wat zouden jullie doen?
[ Voor 22% gewijzigd door Ninjetsu NL op 19-06-2020 22:17 ]
Qua onderdelen in eerste instantie. Zeker ook omdat je geen 32x32 plate hebt, maar alles zelf los bouwt. Maar goede vraag. Ik probeer hem te beantwoorden.Ninjetsu NL schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:12:
[...]
Bedoel je relatief duur qua onderdelen of hoe groot de set voelt?
Je zou nog kunnen stellen dat het een erg oud huis is, en dus krap, en zodoende niet vergelijkbaar met het leefoppervlak zoals creator expers (CE). Kamers bevatten wel gedetailleerd de duiding wat voor kamer het is. Alsof iemand een kingsize bed in een kamer van 6 vierkante meter zet.
De auto is wel op schaal zoals in CE, en raakt daarmee het dak van het huis. Kan nog net, gezien die Amerikaanse auto's en oude looks vam het huis.
Kortom, niet bedoeld voor je CE mini city. Je betaalt waarschijnlijk wat aan Netflix. Maar, bijvoorbeeld vergeleken met CE Corner Garage, vind ik deze veel leuker, zonder twijfel.
[EDIT] @Ninjetsu NL zie nu je edit; ik zou sowieso voor 10255 gaan. Zeker weten elke cent waard, veel leuke verhaaltjes. En die zal sowieso de eerste zijn die uit productie gaat gezien ouderdom.
[ Voor 9% gewijzigd door FlowSnake op 19-06-2020 22:45 ]
Bij mij is die maandag al geleverd. Zal dus niet zo lang meer duren.sandpatt schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:54:
Ik heb op 25mei Lego House als backorder gekocht. Ik ben nu vergeten wanneer deze zou opgestuurd worden. Kan ik dit ergens nagaan? Ik zie de datum niet bij mijn bestellingen. Of moet ik de support hiervoor contacteren?
Leuk setje, en ondanks dat het me van te voren de minst interessante van de drie losse autos dit jaar leek, denk ik dat ie misschien wel het beste geslaagd is van de drie, het blokkerige uiterlijk van de quattro past prima bij lego, en 8-wide is het ook geen karikatuur meer, maar echt een tof modelletje. Ik zet em wel zonder de verstralers neer, want dan is de voorkant toch cleaner.
Stiekem hoop ik dat er nog een 4e autotje uitkomt, maar aangezien we halverwege het jaar zijn, heb ik er een hard hoofd in.
(en even over de winkel, dat dat nog bestaat... alles tegen lego MSRP, inclusief sets die al lang en breed uit de handel zijn, en dus gewoon overduidelijk niet verkopen, het is dat die paar euro op een setje als dit me niet boeit, maar ik zou daar dus nooit iets groters dan een paar tientjes kopen)
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
LanciaThe Eagle schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 23:55:
Golf GTI Mk1 zou wel een leuk idee zijn in die reeks
Hier de afgelopen 3 maanden ook 3x Top1Toys binnen gelopen, was eerst een Intertoys franchise.vectormatic schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 23:45:
Vanavond even de deur uit geweest, om de werkweek te vergeten, en bij de toychamp (voorheen intertoys XL, voorheen toys XL, voorheen tors-r-us) in utrecht de Audi quattro uit de speed champions lijn gehaald.
Leuk setje, en ondanks dat het me van te voren de minst interessante van de drie losse autos dit jaar leek, denk ik dat ie misschien wel het beste geslaagd is van de drie, het blokkerige uiterlijk van de quattro past prima bij lego, en 8-wide is het ook geen karikatuur meer, maar echt een tof modelletje. Ik zet em wel zonder de verstralers neer, want dan is de voorkant toch cleaner.
Stiekem hoop ik dat er nog een 4e autotje uitkomt, maar aangezien we halverwege het jaar zijn, heb ik er een hard hoofd in.
(en even over de winkel, dat dat nog bestaat... alles tegen lego MSRP, inclusief sets die al lang en breed uit de handel zijn, en dus gewoon overduidelijk niet verkopen, het is dat die paar euro op een setje als dit me niet boeit, maar ik zou daar dus nooit iets groters dan een paar tientjes kopen)
Vroeger stonden er top of the line sets in die winkel, duidelijk iemand die wist wat die neer moest setten. Het was er ook altijd druk. Ik kan me herinneren dat er een heel schap van die Porsches stond, de Star Wars MF stond ook standaard in de schappen, etc.
Het duurste dat er ligt is de Rough Terrain Crane, en dat stond 3 breed, lege vakken, etc. Het zal ook wel niet goed gaan in de branche, maar of dit het resultaat of de oorzaak is?
Tja als we allemaal spullen online blijven kopen omdat het daar goedkoper is. Niet gek opkijken als er over enkele jaren helemaal geen winkels meer zijn. We kopen liever op amazon zodat we een multimiljonair nog rijker kunnen maken omdat zijn doosje lego 4 euro goedkoper is.FlowSnake schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 07:09:
[...]
Lancia
[...]
Hier de afgelopen 3 maanden ook 3x Top1Toys binnen gelopen, was eerst een Intertoys franchise.
Vroeger stonden er top of the line sets in die winkel, duidelijk iemand die wist wat die neer moest setten. Het was er ook altijd druk. Ik kan me herinneren dat er een heel schap van die Porsches stond, de Star Wars MF stond ook standaard in de schappen, etc.
Het duurste dat er ligt is de Rough Terrain Crane, en dat stond 3 breed, lege vakken, etc. Het zal ook wel niet goed gaan in de branche, maar of dit het resultaat of de oorzaak is?
Mee eens, alleen is het verschil vaak wel meer dan een paar euro. Voorbeeldje hier uit Zwolle, daar zit 'speelgoednl.nl' met een fysieke winkel. Hartstikke leuk winkeltje, leuke eigenaren. Maar.. Bugatti kost daar 339.95, ten opzichte van 283.66 (Amazon & Bol). Snap helemaal dat je niet in die aanbiedingswaanzin van die twee bedrijven mee kan, maar dat is me wel echt heel erg veel verschil.T.E schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:11:
Tja als we allemaal spullen online blijven kopen omdat het daar goedkoper is. Niet gek opkijken als er over enkele jaren helemaal geen winkels meer zijn. We kopen liever op amazon zodat we een multimiljonair nog rijker kunnen maken omdat zijn doosje lego 4 euro goedkoper is.
[ Voor 6% gewijzigd door SierraPapa op 20-06-2020 08:46 ]
Laat die 60 euro nou precies de kosten van de man zijn die ze ernaast hebben gezet die het allemaal precies weetSierraPapa schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:45:
[...]
Mee eens, alleen is het verschil vaak wel meer dan een paar euro. Voorbeeldje hier uit Zwolle, daar zit 'speelgoednl.nl' met een fysieke winkel. Hartstikke leuk winkeltje, leuke eigenaren. Maar.. Bugatti kost daar 339.95, ten opzichte van 283.66 (Amazon & Bol). Snap helemaal dat je niet in die aanbiedingswaanzin van die twee bedrijven mee kan, maar dat is me wel echt heel erg veel verschil.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Het gaat om toegevoegde waarde. Die 60 euro is wat waard, als die man je opbelt omdat hij een nieuwe set binnen heeft en weet dat jij die wilt. En dat hij je kan adviseren over de verschillende bouwtechnieken tussen de sets.SeatRider schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:47:
[...]
Laat die 60 euro nou precies de kosten van de man zijn die ze ernaast hebben gezet die het allemaal precies weet
Maar als een student zonder enige kennis bij de Intertoys staat, bespaar ik liever die 10 euro. Hoef ik niet eens de deur uit, en kan ik die tijd gebruiken om te bouwen.
Ik betaal graag 10 Euro extra voor: privacy, een winkel die me niet 2x week een mailtje stuurt met (speciale) aanbiedingen en degelijke en een winkel waar als ik NU een doos Lego wil hebben, deze direct kan ophalen. En diezelfde Intertoys is naar aanloop van de feestdagen vaak tijdens speciale aanbiedingen de aller goedkoopste.Aristos schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:07:
[...]
Het gaat om toegevoegde waarde. Die 60 euro is wat waard, als die man je opbelt omdat hij een nieuwe set binnen heeft en weet dat jij die wilt. En dat hij je kan adviseren over de verschillende bouwtechnieken tussen de sets.
Maar als een student zonder enige kennis bij de Intertoys staat, bespaar ik liever die 10 euro. Hoef ik niet eens de deur uit, en kan ik die tijd gebruiken om te bouwen.
Er is nog een groot verschil tussen Intertoys en andere traditionele speelgoedwinkels. Eerstgenoemde heeft regelmatig interessante aanbiedingen m.b.t. Lego. Als winkels praktisch altijd voor de adviesprijs verkopen, hebben ze weinig bestaansrecht in mijn ogen. Het is niet dat ze op het overige (Chinese meuk) speelgoed geen dikke marges maken. Paar weken terug nog een tweetal moeders in de winkel die zich arm kochten aan dat LOL spul. 250 euro voor een plastic kasteel, what the fck. En dan noemen ze Lego duur. Ik had er nog nooit van gehoord maar blijkbaar in trek bij de kinders van nu.chrisO schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:16:
[...]
Ik betaal graag 10 Euro extra voor: privacy, een winkel die me niet 2x week een mailtje stuurt met (speciale) aanbiedingen en degelijke en een winkel waar als ik NU een doos Lego wil hebben, deze direct kan ophalen. En diezelfde Intertoys is naar aanloop van de feestdagen vaak tijdens speciale aanbiedingen de aller goedkoopste.
Overigens zijn er ook genoeg online Lego webshops met een fysieke winkel en prijzen die niet extreem ver van de Bol's en Amazon's af liggen. Dus het kan wel.
Wat mij betreft mag Amazon wel wat vaker gestraft worden (in Brickwatch) voor het stunten met prijzen van producten die niet op voorraad zijn. Ik heb het nu al 3 keer meegemaakt dat een scherpe aanbieding na weken radiostilte "niet geleverd kan worden" om vrij kort daarna voor de oude prijs of meer weer op voorraad te zijn.
Als ik dan toch ga muggenziften: moet je ook niet die 60€ voor die man zijn advies en info meerekenen, maar komt daar bovenop ook de prijs van er zelf naar toe te rijden (benzine) en parking of openbaar vervoer te betalen terwijl het in het goedkopere geval gewoon aan de deur geleverd wordt. En ik weet niet hoe het zit in NL maar hier in België rekenen ze in de steden voor parking goed door (wat naast de hoge huurprijzen voor winkelpanden ook de oorzaak is van heel veel leegstand). Als wij met de collega's in Gent iets gaan eten en drinken dan ben ik op het einde van de avond meer geld kwijt aan 2-3u parking dan dat ik betaald heb aan eten en drank.SeatRider schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:47:
[...]
Laat die 60 euro nou precies de kosten van de man zijn die ze ernaast hebben gezet die het allemaal precies weet

[ Voor 5% gewijzigd door Mef op 20-06-2020 11:42 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Toch wel lekker zoveel ruimte, zou willen dat ik dat heb. Ik krijg vandaag mijn boekwinkel binnen van de Create Expert serie maar weet eigenlijk niet waar ik die moet zetten. Heb een MDF plaat voor een modelbaan klaar liggen, mogelijk dat die naar een kleine Lego stad gaat want treinen en een kat gaat niet samen hier. Kan ook nog zijn dat het brede planken aan de muur worden waar dan verschillende straatjes opkomen. Maar gezien de prijzen van de bouwdozen heb ik geen haast met beslissen, maandelijks kopen zit er (helaas) niet in.Kapoen schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:22:
Jangbricks heeft een nieuw youtube kanaal, speciaal voor zijn city layout en andere custom content:
[YouTube: Welcome to my custom LEGO City channel!]
Heb al mijn Lego van vroeger tevoorschijn gehaald en het is leuk om die folders uit de jaren '70 en '80 met nu te vergelijken. Die vliegtuigen van toen waren zo eenvoudig in vergelijking met nu. Ik ga dat allemaal uitzoeken en dan het politiebureau en de brandweerkazerne van ongeveer 40 jaar geleden weer eens in elkaar zetten.
Ja..Lekker Ventje schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:31:
[...]
Toch wel lekker zoveel ruimte, zou willen dat ik dat heb.
Of die tijd. En dat geld.
Ik ben van plan binnenkort zo een display box te maken. Waarschijnlijk komt daar een Lamborghini Sian in, maar iets als de boomhut of ander Lego lijkt me ook wel tof. Zelf ook geen plek voor een Lego stad.
Hmm de random reader deed raar. Hij is besteldT.E schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:57:
Hmm bijna klaar met de Landrover Defender. Nu sta ik op het punt de Bugatti Chiron te kopen. Hmm even over denken wel erg veel plezier met de Landrover Defender bouwen gehad.
hahaha.. nice. Krijg wel visioenen van iemand die met een mondkapje op en handschoenen aan zit te bouwen. Zo clean ziet deze foto er uit
Signature van nature
Is nu 69 euro bij amazon.nl maar best duur voor een vrij kleine set.Loader schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:08:
Ik zat even te kijken bij 31108, familievakantie met caravan. De Lego prijs is 90 euro. Waarom is dat zo duur hiervoor? Gemiddeld 11 cent per stuk. Zitten er bijzondere onderdelen in?
Mooie boxen wel hoor. Denk dat mn schoonvader zoiets wel kan maken.😁L23 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:51:
[YouTube: DIY | LEGO Display boxes with built in lighting]
Ik ben van plan binnenkort zo een display box te maken. Waarschijnlijk komt daar een Lamborghini Sian in, maar iets als de boomhut of ander Lego lijkt me ook wel tof. Zelf ook geen plek voor een Lego stad.
Benieuwd of de Cementmix wagen die eraan zit te komen van een gelijke schaal is.
[ Voor 20% gewijzigd door Gim op 20-06-2020 16:03 ]
De Mack truck vind ik echt heel tof, en ook enorm groot.Gim schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:45:
Zojuist het B model van de 42078 Mack Anthem weer eens gebouwd. Erg geslaagd model al zeg ik het zelf. Een leuke, complete set aan functies om afval te laden en vervolgens weer te lossen. Het werkt ook lekker soepel. Deze Mack set is toch een blijvertjeik hou voorlopig het B model gebouwd aan
Benieuwd of de Cementmix wagen die eraan zit te komen van een gelijke schaal is.
Vanavond de Land Rover afbouwen, de versnellingsbak-bug zie ik maar als een feature.
De Sian is ook echt de moeite waard! Heb er net zoveel plezier aan, zelfs wat meer. Zit nog ff net wat beter in elkaar met wat mooie technieken!BiLLie- schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:02:
[Afbeelding]
En klaar! Ik heb erg veel plezier aan het bouwen gehad, eigenlijk wil ik direct wel door met de Sian. Helaas kun je het geld maar één keer uitgeven.
:strip_exif()/f/image/H2uIsvXM1Pvl4Idt2RrRKKAY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8Q1fYEN6wCCJ5keZESx3zi2X.jpg?f=fotoalbum_large)
Zojuist stap 3 afgerond, misschien vanavond 4 ook nog ff doen.
Ohhh en het gebrek aan stickers is echt een verademing. Van mij mag Lego dit op al haar sets doen. Gewoon voorgeprint op de steentjes!
[ Voor 4% gewijzigd door Vissa66 op 20-06-2020 17:43 ]
M3P 24'
Mooie prijsje op Bol.com mocht je hem nieuw willen.T.E schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:57:
Hmm bijna klaar met de Landrover Defender. Nu sta ik op het punt de Bugatti Chiron te kopen. Hmm even over denken wel erg veel plezier met de Landrover Defender bouwen gehad.
M3P 24'
De kat is er moe vanSpeedyNick schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:44:
Zo, het heeft even geduurd, maar de Millenium Falcon zit eindelijk in elkaar 😎
Die luie zak is altijd moe 😂 moest de poppetjes wel verstoppen, daar gingen ze mee vandoor 🤣
Wat een bizar apparaat! Hoeveel uren heeft dat gekost?SpeedyNick schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:44:
Lekker rustig in delen opgebouwd samen met een vriend. [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
M3P 24'
Wat een superding he?SpeedyNick schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:44:
Lekker rustig in delen opgebouwd samen met een vriend. [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb m ook net afgemaakt (zie paar blz terug) en heb er af en aan 4 weken over gedaan

Als het warm is liggen ze hier ook op de grond ipv een kleedje. C3PO zit er niet bij?SpeedyNick schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:48:
[...]
Die luie zak is altijd moe 😂 moest de poppetjes wel verstoppen, daar gingen ze mee vandoor 🤣
Tussen Chewie en Rey
Maar R2 zit niet bij de set
[ Voor 9% gewijzigd door poor Leno op 20-06-2020 17:56 ]
Die bedoelde ik. Het is een indrukwekkend apparaat, Ik heb het lego model zien staan waar ze meer ruimte hadden (zou ook de vorige revisie kunnen zijn)
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked