T.E schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:11:
[...]
Tja als we allemaal spullen online blijven kopen omdat het daar goedkoper is. Niet gek opkijken als er over enkele jaren helemaal geen winkels meer zijn. We kopen liever op amazon zodat we een multimiljonair nog rijker kunnen maken omdat zijn doosje lego 4 euro goedkoper is.
Niet mee eens, het online shoppen is niet de oorzaak, maar een gevolg van de problemen in de winkelstraat.
offtopic:
Sterker nog, de offline winkel heeft een sterk voordeel op online; er zijn nog minder drempels tot de sale. Je loopt letterlijk naar het schap, pakt iets op uit impuls, gaat naar de kassa, betaalt, en loopt weg. Je koopt niet per ongeluk lego online, je zoekt er naar.
Wat houdt men tegen in offline winkels? Je hebt een sterk vermoeden dat het online goedkoper zal zijn.
Traffic is er nog volop, de kansen liggen voor het oprapen. Maar door de absurde prijzen, blijft omze achter, en dat raakt het assortimentsbeleid, dat leidt tot nog minder variatie.
Oplossing?
Als keten als Intertoys, doe mee met de online jongens, maar dan 5 tot 10% duurder. In de winkels, zet proactief de prijsvergelijking neer bij de schappen voor transparantie.
Maak van die winkels experience centers;
Kinderoppas met vermaak voor kids terwijl ouders rustig wat anders doen. Mooi moment om reclame te maken.
Maar ook uitbreiding doelgroep, de volwassene die meer hobbymatig met Revel, LEGO, games, RC bezig is. Die volwassene komt er nog steeds.
Dus je betaalt 10 tot 30 euro meer op een beetje lego set, maar je hebt hem nu, instant gratification, perfecte scenario voor een impulsaankoop. Je bent er toch al, je hoeft niet meer te wachten, kassa juffrouw pakt het nog leuk in als nodig. Als ik maar weet dat de winkel mij een leuke set kan aanbieden en niet significant duurder is dan een andere online winkel, heb je mij als klant. Ja, dat betekent wel dat we geen 3 intertoys nodig hebben in hetzelfde stadscentrum.