Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.167.230 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
bouwfraude schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:01:
[...]

Die bedoelde ik. Het is een indrukwekkend apparaat, Ik heb het lego model zien staan waar ze meer ruimte hadden (zou ook de vorige revisie kunnen zijn)
Ja klopt, dat was idd de eerste versie (10179)

Die leek aan de binnenkant veel meer op de echte Falcon.

Daar was ik ook wel een heel klein beetje 'mini teleurgesteld' over, want de buitenkant van deze nieuwe is zoveel mooier :)

Eerste:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3U-k0H5yyDz3wKfbKMdPEFlH-w0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vLoVf9LlowKdrrZY3Szq4Dt1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:50
Vissa66 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:49:
[...]

Wat een bizar apparaat! Hoeveel uren heeft dat gekost? :)
Uurtje of 35/40 gok ik. Maar lekker rustig aan gedaan, elk weekend met beste maatje paar delen van de set opgebouwd 🍺
poor Leno schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:50:
[...]

Wat een superding he? :7

Ik heb m ook net afgemaakt (zie paar blz terug) en heb er af en aan 4 weken over gedaan :X Jij?
Ook ongeveer 4 a 5 weken 😉 maar miste al vrij snel een belangrijke steen in de basis constructie, heeft even een week geduurd totdat die binnen was. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
SpeedyNick schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:28:
[...]

Uurtje of 35/40 gok ik. Maar lekker rustig aan gedaan, elk weekend met beste maatje paar delen van de set opgebouwd 🍺

[...]

Ook ongeveer 4 a 5 weken 😉 maar miste al vrij snel een belangrijke steen in de basis constructie, heeft even een week geduurd totdat die binnen was. :'(
Oh welke was dat? Want ik kan me niet echt herinneren dat er zoiets belangrijks was, waar je niet omheen zou kunnen bouwen en voorlopig even door kon.. (Maar dat is alweer even geleden natuurlijk)

Heb je een foto uit t boek ervan? Ben wel benieuwd nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:50
poor Leno schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:38:
[...]

Oh welke was dat? Want ik kan me niet echt herinneren dat er zoiets belangrijks was, waar je niet omheen zou kunnen bouwen en voorlopig even door kon.. (Maar dat is alweer even geleden natuurlijk)

Heb je een foto uit t boek ervan? Ben wel benieuwd nu :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OlDhFBSEPa_FUi3dMc2s70ea7zg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rR2rJ4fJUsVCKK1zVFrsyzSz.jpg?f=fotoalbum_large
Betrof op deze foto rechts een missend deel (technic lego van 5 lang). Omdat dit precies in het middendeel zit, en er later ruim 11 kilo lego op kwam, durfde ik niet verder te bouwen (nou ja, tot ik er niet meer bij zou kunnen komen)
Daarnaast was het een principe kwestie 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:49
SpeedyNick schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:44:
Zo, het heeft even geduurd, maar de Millenium Falcon zit eindelijk in elkaar 😎
Lekker rustig in delen opgebouwd samen met een vriend.

[Afbeelding]
Ik hoop dat de persoon van wie de sigaretten zijn, buiten rookt. Misschien ook leuk als waarschuwing op die pakjes: Verneukt je Lego.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
poor Leno schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:17:
[...]

Die leek aan de binnenkant veel meer op de echte Falcon.

Daar was ik ook wel een heel klein beetje 'mini teleurgesteld' over, want de buitenkant van deze nieuwe is zoveel mooier :)

Eerste:

[Afbeelding]
Uh, mis ik iets? De 10179 had nagenoeg geen interieur, dat was 1 van de grote minpunten aan de set. Je gelinkte foto laat ook een PF battery box zien die niet bestond toen de set uit kwam. Dit lijkt me eerder een mod interieur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
T.E schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:11:
[...]

Tja als we allemaal spullen online blijven kopen omdat het daar goedkoper is. Niet gek opkijken als er over enkele jaren helemaal geen winkels meer zijn. We kopen liever op amazon zodat we een multimiljonair nog rijker kunnen maken omdat zijn doosje lego 4 euro goedkoper is.
Niet mee eens, het online shoppen is niet de oorzaak, maar een gevolg van de problemen in de winkelstraat.

offtopic:
Sterker nog, de offline winkel heeft een sterk voordeel op online; er zijn nog minder drempels tot de sale. Je loopt letterlijk naar het schap, pakt iets op uit impuls, gaat naar de kassa, betaalt, en loopt weg. Je koopt niet per ongeluk lego online, je zoekt er naar.

Wat houdt men tegen in offline winkels? Je hebt een sterk vermoeden dat het online goedkoper zal zijn.

Traffic is er nog volop, de kansen liggen voor het oprapen. Maar door de absurde prijzen, blijft omze achter, en dat raakt het assortimentsbeleid, dat leidt tot nog minder variatie.

Oplossing?

Als keten als Intertoys, doe mee met de online jongens, maar dan 5 tot 10% duurder. In de winkels, zet proactief de prijsvergelijking neer bij de schappen voor transparantie.

Maak van die winkels experience centers;
Kinderoppas met vermaak voor kids terwijl ouders rustig wat anders doen. Mooi moment om reclame te maken.
Maar ook uitbreiding doelgroep, de volwassene die meer hobbymatig met Revel, LEGO, games, RC bezig is. Die volwassene komt er nog steeds.

Dus je betaalt 10 tot 30 euro meer op een beetje lego set, maar je hebt hem nu, instant gratification, perfecte scenario voor een impulsaankoop. Je bent er toch al, je hoeft niet meer te wachten, kassa juffrouw pakt het nog leuk in als nodig. Als ik maar weet dat de winkel mij een leuke set kan aanbieden en niet significant duurder is dan een andere online winkel, heb je mij als klant. Ja, dat betekent wel dat we geen 3 intertoys nodig hebben in hetzelfde stadscentrum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
poor Leno schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:17:
[...]

Dat is aanpassing of MOC
YouTube: LEGO Millennium Falcon with Full Interior – 10,000 Pieces!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
AppieNL schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:57:
[...]

Uh, mis ik iets? De 10179 had nagenoeg geen interieur, dat was 1 van de grote minpunten aan de set. Je gelinkte foto laat ook een PF battery box zien die niet bestond toen de set uit kwam. Dit lijkt me eerder een mod interieur.
Oooh ok, ik dacht de eerste ook gewooin dit interieur had :D

Nou dan ben ik iets minder teleurgesteld haha
SpeedyNick schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:42:
[...]

Daarnaast was het een principe kwestie 😉
Ja dat ken ik ja :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:27
Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van waterstofperoxide om vergeelde Lego te herstellen? Ik heb het jaren terug een keer gedaan met wisselend resultaat en wil nu een nieuwe poging wagen. Ik maak me vooral een beetje zorgen om grijze en blauwe onderdelen omdat die vorige keer iets te licht werden. Vooral ook omdat de onderdelen maar deels zijn verkleurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
ErikT738 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 20:53:
Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van waterstofperoxide om vergeelde Lego te herstellen? Ik heb het jaren terug een keer gedaan met wisselend resultaat en wil nu een nieuwe poging wagen. Ik maak me vooral een beetje zorgen om grijze en blauwe onderdelen omdat die vorige keer iets te licht werden. Vooral ook omdat de onderdelen maar deels zijn verkleurd...
Heb je de zoekfunctie gebruikt? Paar weken terug nog besproken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
FlowSnake schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:05:
[...]

Niet mee eens, het online shoppen is niet de oorzaak, maar een gevolg van de problemen in de winkelstraat.

offtopic:
Sterker nog, de offline winkel heeft een sterk voordeel op online; er zijn nog minder drempels tot de sale. Je loopt letterlijk naar het schap, pakt iets op uit impuls, gaat naar de kassa, betaalt, en loopt weg. Je koopt niet per ongeluk lego online, je zoekt er naar.

Wat houdt men tegen in offline winkels? Je hebt een sterk vermoeden dat het online goedkoper zal zijn.

Traffic is er nog volop, de kansen liggen voor het oprapen. Maar door de absurde prijzen, blijft omze achter, en dat raakt het assortimentsbeleid, dat leidt tot nog minder variatie.

Oplossing?

Als keten als Intertoys, doe mee met de online jongens, maar dan 5 tot 10% duurder. In de winkels, zet proactief de prijsvergelijking neer bij de schappen voor transparantie.

Maak van die winkels experience centers;
Kinderoppas met vermaak voor kids terwijl ouders rustig wat anders doen. Mooi moment om reclame te maken.
Maar ook uitbreiding doelgroep, de volwassene die meer hobbymatig met Revel, LEGO, games, RC bezig is. Die volwassene komt er nog steeds.

Dus je betaalt 10 tot 30 euro meer op een beetje lego set, maar je hebt hem nu, instant gratification, perfecte scenario voor een impulsaankoop. Je bent er toch al, je hoeft niet meer te wachten, kassa juffrouw pakt het nog leuk in als nodig. Als ik maar weet dat de winkel mij een leuke set kan aanbieden en niet significant duurder is dan een andere online winkel, heb je mij als klant. Ja, dat betekent wel dat we geen 3 intertoys nodig hebben in hetzelfde stadscentrum.
10 - 30 euro IS significant duurder, dus vertrekken mensen naar online..
echt hoor: ze betalen liever 1 euro minder dan dat ze het product direct mee mogen nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
baronruud schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 20:59:
[...]

Heb je de zoekfunctie gebruikt? Paar weken terug nog besproken volgens mij.
Ja dat de waterstofperoxide werkt weet ik, het gaat me echt om grijze en blauwe onderdelen die deels verkleurd zijn (de ene helft nog de juiste kleur, de andere helft goed vergeeld). Ik vraag me af of ik dat ooit nog in één kleur krijg (volgens mij niet eerder besproken maar ik heb niet heel uitgebreid gezocht).

Edit - dit dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CVCzkRirJZa59C3-_Ta5MX1gOik=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eNFnHyUhaDq7m0rDABfXcGWD.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 27% gewijzigd door ErikT738 op 20-06-2020 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
FlowSnake schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:05:
offtopic:
offtopic:
De enige keer dat ik naar een fysieke winkel ga is wanneer het online niet te krijgen is, ik het NU moet hebben of je iets even vast moet houden om de kwaliteit/pasvorm te bepalen. Prijs is daarvoor geen bepalende factor. Op werkdagen wil ik gewoon naar huis en op vrije dagen ga ik niet voor de lol rondjes wandelen in een winkelstraat. Dus bestellen we het tijdens werk en de volgende dag overhandigd een postbode de goederen. Weer verlaat een tevreden klant het pand...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Het is ook het kip-ei neerwaartse spiraal verhaal he..

Er is echt een enorme leegstand in de winkelstraten.. en dat ligt niet zozeer aan geen klanten (indirect), maar juist ook door de absurde hoge huurprijzen.
Hier wordt vanuit de gemeentes bar weinig tegen gedaan (maar wat kunnen ze doen?)

Dus moeten de winkels op hun beurt de prijzen hoger houden om dit te kunnen betalen, waardoor klanten eerder geneigd zijn om het online te kopen, waar het goedkoper is.

Waardoor er minder klanten komen, waardoor ze de huur niet kunnen opbrengen etc etc etc.

(dit is natuurlijk niet de enige oorzaak, maar het heeft wel een enorm aandeel erin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:58

vectormatic

Warlock of the doorlock

poor Leno schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:26:
Het is ook het kip-ei neerwaartse spiraal verhaal he..

Er is echt een enorme leegstand in de winkelstraten.. en dat ligt niet zozeer aan geen klanten (indirect), maar juist ook door de absurde hoge huurprijzen.
Hier wordt vanuit de gemeentes bar weinig tegen gedaan (maar wat kunnen ze doen?)

Dus moeten de winkels op hun beurt de prijzen hoger houden om dit te kunnen betalen, waardoor klanten eerder geneigd zijn om het online te kopen, waar het goedkoper is.

Waardoor er minder klanten komen, waardoor ze de huur niet kunnen opbrengen etc etc etc.

(dit is natuurlijk niet de enige oorzaak, maar het heeft wel een enorm aandeel erin)
Yup, in mijn vorige woonplaats heeft de intertoys de sanering ook niet overleefd, maar de kaalslag kwa winkels was al langer aan de gang, in mijn ogen deels ingezet doordat de gemeente 8 jaar terug alles rond het centrum betaald parkeren heeft gemaakt. Ik heb ook wel eens van een winkelier gehoord wat de huur was, dan sla je ook steil achterover.

En hoewel ik dus voor de echt grote sets toch wel liever een koopje jaag, liep ik toch graag op vrijdag over de markt ff langs de intertoys om die ene speed champion die ik nog niet had te halen of zo... (de Chiron heb ik trouwens ook gewoon bij IT gehaald, was destijds scherp geprijsd daar, en met dat ding in mn handen de winkel uitlopen was ook wel jongensdroom come true), en ook voor cadeautjes voor de kids etc.. ging ik er graag kopen.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
vectormatic schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:44:
[...]

Yup, in mijn vorige woonplaats heeft de intertoys de sanering ook niet overleefd, maar de kaalslag kwa winkels was al langer aan de gang, in mijn ogen deels ingezet doordat de gemeente 8 jaar terug alles rond het centrum betaald parkeren heeft gemaakt. Ik heb ook wel eens van een winkelier gehoord wat de huur was, dan sla je ook steil achterover.

En hoewel ik dus voor de echt grote sets toch wel liever een koopje jaag, liep ik toch graag op vrijdag over de markt ff langs de intertoys om die ene speed champion die ik nog niet had te halen of zo... (de Chiron heb ik trouwens ook gewoon bij IT gehaald, was destijds scherp geprijsd daar, en met dat ding in mn handen de winkel uitlopen was ook wel jongensdroom come true), en ook voor cadeautjes voor de kids etc.. ging ik er graag kopen.
Zolang het door wetgeving (of gebrek eraan) voor de pandjes verhuurders nog steeds goedkoper en 'lucratiever' is om een leegstaand pand te hebben dan omlaag te gaan in de huurprijs zal dit helaas nooit veranderen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:51
L23 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:51:
[YouTube: DIY | LEGO Display boxes with built in lighting]

Ik ben van plan binnenkort zo een display box te maken. Waarschijnlijk komt daar een Lamborghini Sian in, maar iets als de boomhut of ander Lego lijkt me ook wel tof. Zelf ook geen plek voor een Lego stad.
Bij die Mustang kan trouwens prima nog een F40 in _/-\o_

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jj3zwT6Bl6hQ5kQa8MGnm6zR0ro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yhS1zXk3m8b7GnifmBURSxua.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vddlw3y-P1NHSHlaxi56H0hqGa8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EndRm63Flk2fk7F07qekOUho.jpg?f=fotoalbum_large

Stap 4 ook nog even gedaan, einde is alweer in zicht.

Enige wat je nu wel merkt/ziet is het gigantische kleurverschil tussen de groene onderdelen. Heel veel verschillende tinten groen. De spoiler is irl echt een bij elkaar geraapt zooitje groen. Eigenlijk belachelijk op een set van bijna 400 euro. :(

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Laatst online: 18:51
Enige wat je nu wel merkt/ziet is het gigantische kleurverschil tussen de groene onderdelen. Heel veel verschillende tinten groen. De spoiler is irl echt een bij elkaar geraapt zooitje groen. Eigenlijk belachelijk op een set van bijna 400 euro. :(
Net als in het dak... :(
Hier ga ik het geld niet voor over hebben...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Vissa66 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:36:

Ik weet het niet hoor, maar de echte kleur groen die erop zit is zo'n kleurzweem/licht veranderende kleur, dacht ik..
Dus hebben ze dat niet proberen na te bootsen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Nu online
poor Leno schreef op zondag 21 juni 2020 @ 00:13:
[...]

Ik weet het niet hoor, maar de echte kleur groen die erop zit is zo'n kleurzweem/licht veranderende kleur, dacht ik..
Dus hebben ze dat niet proberen na te bootsen? :)
Dat ziet er dan wel erg knullig uit. Nee dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Nu merkte ik het al bij andere sets dat er hier en daar kleurverschil aanwezig was, maar bij dit groen is het echt heel erg. Hoop niet dat het een trend wordt voor Lego. :P

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
Vissa66 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 09:00:
[...]
Hoop niet dat het een trend wordt voor Lego. :P
Is het al. Dit is sinds de nieuwe methode van steentjes produceren waarmee jaren geleden begonnen is bij de lichte kleuren een bekend probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

AppieNL schreef op zondag 21 juni 2020 @ 09:13:
[...]

Is het al. Dit is sinds de nieuwe methode van steentjes produceren waarmee jaren geleden begonnen is bij de lichte kleuren een bekend probleem.
Jup, wit is ook een probleem, te zien in veel witte speed champions (mijn porsche van vorig jaar is minstens 3 tinten, de Nissan en audi dit jaar hebben er ook last van)

Volgens mij heeft mijn ducati ook een paar subtiel donkerdere connectors, maar die vallen niet zo op.

Ik moet zeggen dat het mijn enthousiasme voor de Sian wel vrij effectief heeft genekt

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:23

GeeBee

Oddball

Mef schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:40:
[...]
Als wij met de collega's in Gent iets gaan eten en drinken dan ben ik op het einde van de avond meer geld kwijt aan 2-3u parking dan dat ik betaald heb aan eten en drank. 8)7
Dan drink je te weinig... ;)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 21:28
Vanochtend voor vaderdag de lego architecture 21028 van New York gekregen. Leuke build met veel verschillende technieken. Elke toren zit wel weer anders in elkaar. Ongeveer een uurtje bouwen maar ben blij met het resultaat. Toch nog maar eens wat van die andere skyline setjes halen en ze een mooi plekje geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:45

vhal

ಠ_ಠ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t8nesmQlxS-6cXZPvIcKSnqtG0k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mLLzubRgOBGcsUqIZDwJV0OJ.jpg?f=user_large

De 'pimped' gearbox van de Bugatti, ik blijf het bijzonder vinden dat de community er een extra differentieel erin weet te plaatsen en dat alles nog blijft werken. De instructies blijven wel een uitdaging, soms is het bijna niet te zien waar een onderdeel geplaatst wordt maar dit bevordert wel het bouwplezier

De verkoper op BL die de verkeerde differentieel had verstuurd was zo vriendelijk om een nieuwe toe te zenden. Voor nu heb ik hem maar uit de 8880 gehaald zodat ik verder kon.

Strava

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rmA0BhHPdQfhYO00bAbpNjih_W8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bbJ835Jx2Y3KJArmBdNQ3tjr.jpg?f=fotoalbum_large

Zo hij is klaar en alles lijkt te werken. Wel een probleempje bij oplevering de ophanging van de voorwielen had ik verkeerd omzitten waardoor de voorwielen er zelfs afvielen. Na wat pluiswerk kwam ik achter het probleem. Achja weer een uur extra plezier gehad met de build. Moet echt meer de tijd nemen met bouwen om alles in 1x goed te doen. Wijze les voor de Chiron die morgen wordt bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

-Sander-

///M Powerrrrrr

[Afbeelding]

Dat kleurverschil is idd extreem! De kwaliteit van Lego gaat naar beneden en de prijzen omhoog.
Modellen als de Fiat 500, Ducati, Landrover en Lamborghini had ik graag gehad, maar het kleurverschil is echt kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 12:29
Een filmpje van Alex Nunes over zijn top 10 van 'gratis' Lego sets:My Top 10 LEGO Freebies
Ik kan me herkennen in de intro, als je die freebies gewoon stapelt dan heb je na verloop van tijd wel een hoop blokjes bij elkaar. Laat ons zeggen dat ik door tijdsgebrek (luiheid *kuch*) ook een mooie hoop promotiesets heb liggen na x jaar stapelen :P

Geen top 10, maar toch een paar van mijn favorieten:
- 40139 Gingerbread House: vanwege het verhaal dat er aan vasthangt. Het is de enige set die ik ooit echt gratis heb gekregen zonder bijhorende aankoop, dit was tijdens de gekte rond de opening van de Lego store in Londen. Het komt erop neer dat mad-matt en een paar Britten waarmee ik stond te praten in de menigte, één van de 'entertainers' overtuigden om zo'n setje gewoon aan mij te geven ipv het in het publiek te gooien _/-\o_ Zij hadden gelukkig ook elk een setje ontvangen.

- 5003082 Classic Pirate Minifig: ik ben nu eenmaal fan van dit thema, en deze promo wou ik dan ook echt graag. Historisch niet accuraat, maar het is één van de kleinste sets dat ook een verhaal vertelt (bescheiden mening).

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
vhal schreef op zondag 21 juni 2020 @ 09:38:

De verkoper op BL die de verkeerde differentieel had verstuurd was zo vriendelijk om een nieuwe toe te zenden. Voor nu heb ik hem maar uit de 8880 gehaald zodat ik verder kon.
Krijg je wel een dark grey diff toegezonden? Want DBG of rood kan natuurlijk niet in de 8880 ;), want dat is niet correct voor de periode. Het ding later nog uit de Chiron slopen om ze om te wisselen is bijna een onmogelijke opgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:58

almightyarjen

When does the hurting stop?

AppieNL schreef op zondag 21 juni 2020 @ 10:39:
[...]

Krijg je wel een dark grey diff toegezonden? Want DBG of rood kan natuurlijk niet in de 8880 ;), want dat is niet correct voor de periode. Het ding later nog uit de Chiron slopen om ze om te wisselen is bijna een onmogelijke opgave.
Mijn eerste reactie bij het zien van dat differentieel was 'wordt die nog steeds gebruikt dan?'. Na Bricklink gecheckt te hebben blijkt dat die tot 2007 regelmatig gebruikt werd. Daarna 10 jaar niet en vanaf 2017 weer in die blauwe towtruck en in de defender. Grappig.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

AppieNL schreef op zondag 21 juni 2020 @ 10:39:
[...]

Ik denk het niet. De originele bestelling was in Dark Bluish Gray maar nu je het specifiek over Dark Grey hebt zie ik dat de 8880 deze kleur heeft. Waarschijnlijk moet ik dus weer even wachten op het onderdeel want die 8880 wil ik wel authentiek houden inclusief oud krakend LEGO plastic :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

-Sander- schreef op zondag 21 juni 2020 @ 10:29:
[...]

Dat kleurverschil is idd extreem! De kwaliteit van Lego gaat naar beneden en de prijzen omhoog.
Modellen als de Fiat 500, Ducati, Landrover en Lamborghini had ik graag gehad, maar het kleurverschil is echt kansloos.
De Ducati valt alleszins mee, als ik em eens goed bekijk zit er hier en daar heeeeeel subtiel een ander tintje rood in, maar dan moet je echt gaan muggeziften. Op een halve meter afstand valt eigenlijk alleen het verschil tussen de stickers en de "naakte" panelen op.

De andere sets heb ik geen ervaring mee, de 500 staat hier nog sealed in doos, de landrover ben ik voor het olive werd afgehaakt en de lambo... denk dat ik eerst de chiron maar eens pimp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
vectormatic schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:26:
[...]

De Ducati valt alleszins mee, als ik em eens goed bekijk zit er hier en daar heeeeeel subtiel een ander tintje rood in, maar dan moet je echt gaan muggeziften. Op een halve meter afstand valt eigenlijk alleen het verschil tussen de stickers en de "naakte" panelen op.

De andere sets heb ik geen ervaring mee, de 500 staat hier nog sealed in doos, de landrover ben ik voor het olive werd afgehaakt en de lambo... denk dat ik eerst de chiron maar eens pimp.
Zo riep der held der steine mensen onderhand al op om de Ducati maar niet te kopen om Lego op die manier te straffen voor het feit dat ze hun kleur proces niet op orde hebben en er schijnbaar niks aan doen.

Mjah, ik snap zijn punt en nee het is natuurlijk niet goed met die kleuren, maar toch... Met sommige sets is het natuurlijk ruk als je het duidelijk ziet maar met de Ducati blijkt t alleszins mee te vallen qua wat je daadwerkelijk ziet.

Maar de Landrover gaat ook gebukt onder kleurverschil dan? Of puur dat ze hem olive hebben gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Gim schreef op zondag 21 juni 2020 @ 12:01:
[...]

Zo riep der held der steine mensen onderhand al op om de Ducati maar niet te kopen om Lego op die manier te straffen voor het feit dat ze hun kleur proces niet op orde hebben en er schijnbaar niks aan doen.

Mjah, ik snap zijn punt en nee het is natuurlijk niet goed met die kleuren, maar toch... Met sommige sets is het natuurlijk ruk als je het duidelijk ziet maar met de Ducati blijkt t alleszins mee te vallen qua wat je daadwerkelijk ziet.

Maar de Landrover gaat ook gebukt onder kleurverschil dan? Of puur dat ze hem olive hebben gemaakt ;)
Ja, ik zag de titel van de held der steine, maar bij de ducati valt het alleszins mee, ik heb ook zijn video over de 500 gezien, en dat is precies de reden dat ie nog in de doos zit hier. De landrover heb ik de deur uitgedaan nog voor de olive buitenkant aan bod kwam omdat de aandrijflijn niet wou werken |:(

Wat het boycotten van sets met kleurverschil betreft heeft ie ergens wel een punt, maar pak dan een set waar het echt een giga probleem is, zoals de 500 of de lambo, ik heb met rood nog geen echte giga problemen gezien, maar wit en lime....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:46

[Afbeelding]

Ik ben wel benieuwd als je contact zou opnemen met Lego en je zou dan ook scherpe foto's mee sturen waarop de kleurverschillen heel duidelijk te zien zijn. En dat je erbij zegt dat dit niet oke is voor een set van 400 euro. Hoe zou Lego reageren....?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Vandaag voor papadag van mijn vrouw en dochter dit boek gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRWQ1NB2bc73PxXyjnPWfXySy2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6DtVyYrivucBkGaQEVNXetiT.jpg?f=fotoalbum_large
Super leuke dingen. Zijn er meerdere van, maar ze vond de Snoep automaat leuk voor mij (of eerder m&m automaat).
Ga die en de 2 draken qua onderdelen bricklinken en dan met mijn dochter bouwen.
Leuk om samen te doen. Zelfde met de hidden side sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:36

QuattroNL

It is I.

Loader schreef op zondag 21 juni 2020 @ 12:52:
[...]Ik ben wel benieuwd als je contact zou opnemen met Lego en je zou dan ook scherpe foto's mee sturen waarop de kleurverschillen heel duidelijk te zien zijn. En dat je erbij zegt dat dit niet oke is voor een set van 400 euro. Hoe zou Lego reageren....?
Zou voor mij een reden zijn om te wachten tot er een 2e batch komt waarbij ze mogelijk dit issue aangepakt hebben. Al heb ik daar een erg hard hoofd in :?
Maar idd erg benieuwd hoe Lego gaat reageren. Met de Mustang krijg je wel nieuwe blauwe steentjes met witte opdruk dus opzich doen ze niet moeilijk. Alleen als het in het kleurproces zit dan zijn al die parts zo.

Wie van de Lambo bezitters gaat de eerste zijn?

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@QuattroNL de Overwatch set (grootste) waar het karakter Mercy in zit heeft na al die tijd ook nog steeds een grijzig hoofd. Dus verwacht het eigenlijk niet dat dat ooit gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Vandaag een Lego Friends kapperszaak set (6+) gekregen voor vaderdag. Mn oudste dochter wordt in december pas 4 🙈

Best leuk setje. Dat dan weer wel 😁

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-08 22:10

Hierkomik

Zo dan...

Ik heb voor vaderdag een witte bouwplaat gekregen (die stond al op het lijstje zodat ik er een kerst build op kon maken) met de nadrukkelijke melding dat ik daar geen extra kerst dingen voor bij mag kopen (dus denk dat ze al iets heeft besteld ofzo. Er waren wel meerdere mysterieuze pakjes de laatste tijd die verdacht veel rammelden als lego blokjes...)
En een zakje CMF series 19, waar grappig genoeg het vosje in zat (wat we allebei al hoopten).
Met de opdracht om daar iets omheen te bouwen. Challenge accepted! :)

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Loader schreef op zondag 21 juni 2020 @ 12:52:
[...]

Ik ben wel benieuwd als je contact zou opnemen met Lego en je zou dan ook scherpe foto's mee sturen waarop de kleurverschillen heel duidelijk te zien zijn. En dat je erbij zegt dat dit niet oke is voor een set van 400 euro. Hoe zou Lego reageren....?
Ik denk dat je daar bakzeil haalt, Lego heeft gewoon een systematisch probleem met het produceren van lichte kleuren, als ze bij 1 iemand dit zouden erkennen als niet de bedoeling, kunnen ze straks elke set met een lichte kleur terug verwachten, en tenzij je het probleem bij de bron aanpakt, is er ook geen corrigeren aan. Voor hetzelfde geld sturen ze een gecorrigeerd setje onderdelen in allemaal dezelfde tint op, blijkt dat jouw fototoestel de kleuren wat vertekend, kan je weer terug...

Nee, ik ben het hier wel met de held der steine eens, boycotten die hap. Vraag me trouwens af of als de osprey straks uit is, alle onderdelen beschikbaar zijn om de Sian in DBG te bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

T.E schreef op zondag 21 juni 2020 @ 09:48:
[Afbeelding]

Zo hij is klaar en alles lijkt te werken. Wel een probleempje bij oplevering de ophanging van de voorwielen had ik verkeerd omzitten waardoor de voorwielen er zelfs afvielen. Na wat pluiswerk kwam ik achter het probleem. Achja weer een uur extra plezier gehad met de build. Moet echt meer de tijd nemen met bouwen om alles in 1x goed te doen. Wijze les voor de Chiron die morgen wordt bezorgd.
Ik heb 'm gisteren ook afgebouwd. Nog wel met de versnellingsbak-bug erin maar dat komt wel een keer. :+

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:42

Chakotay

Lick here to continue

@Loader @vectormatic voor mijn Ducati is na melding bij Lego nu wel een zakje rode onderdeeltjes (busje met pin) onderweg, ik ben benieuwd welke tint die gaan hebben.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:46
vectormatic schreef op zondag 21 juni 2020 @ 14:52:
[...]

Ik denk dat je daar bakzeil haalt, Lego heeft gewoon een systematisch probleem met het produceren van lichte kleuren, als ze bij 1 iemand dit zouden erkennen als niet de bedoeling, kunnen ze straks elke set met een lichte kleur terug verwachten, en tenzij je het probleem bij de bron aanpakt, is er ook geen corrigeren aan. Voor hetzelfde geld sturen ze een gecorrigeerd setje onderdelen in allemaal dezelfde tint op, blijkt dat jouw fototoestel de kleuren wat vertekend, kan je weer terug...

Nee, ik ben het hier wel met de held der steine eens, boycotten die hap. Vraag me trouwens af of als de osprey straks uit is, alle onderdelen beschikbaar zijn om de Sian in DBG te bouwen
Het is wel lastig, want terug sturen onder mom van voldoet niet aan verwachtingen vanwege kleurverschillen is moeilijk als je hem al opgebouwd heb....
Aan de andere kant, het is een set van 400 euro dus dat speelt dan ook weer mee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Loader schreef op zondag 21 juni 2020 @ 16:45:
[...]

Het is wel lastig, want terug sturen onder mom van voldoet niet aan verwachtingen vanwege kleurverschillen is moeilijk als je hem al opgebouwd heb....
Aan de andere kant, het is een set van 400 euro dus dat speelt dan ook weer mee...
Slechte review plaatsen op hun site en/of eerst je beklag doen bij LEGO dat het schandalig is, gezien de prijs van de set maar ook omdat er genoeg geluiden zijn dat het zich niet beperkt tot jouw exemplaar of set. Als het een niet deugdelijk product is en ze kunnen je geen goede oplossing bieden dan moeten ze het maar terugnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Loader

Of gewoon niet kopen voordat er meerdere goede reviews zijn, net als bij games. Ook bij Lego kan je tegenwoordig niet meer blind op reputatie een set kopen.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:48
Ben eindelijk maar eens begonnen aan het bouwen van de Bricklink AFOL set Science Tower (BL19007) die ik vorig jaar gekocht had bij Bricklink. Moet zeggen dat het best een leuke set is en het doet met met al die details wel wat denken aan de MOCs van Lego Masters, hoewel dat natuurlijk wel op een andere schaal was.

Na zakjes met nummers 1 en 2 gebouwd te hebben staat de basis en de eerste vloer. Leuke details met die brug over het water, de akker en de rotsformatie waar de toren op gebouwd is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LUB-kg8Yxdd433UY8YUUC7ONAIk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6GQ7SqavzUXnLnA9e2l4TyPj.jpg?f=user_large

Binnen de berg vind je de stoommachine welke je met het knopje aan de zijkant kunt laten draaien. Erg leuk gedaan! Rechts daarvan (niet op de foto) is er een planetarium referentie met de Zon en de Aarde met maan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVojNeeWwA7Kmuq6TL4JdlCWNeI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m8tO1Aylr05QuvxG9SBOo5YA.jpg?f=user_large

Op de begane grond heb je een bibliotheek / werkkamer met schrijftafel (papier + inktpot en veer), een microscoop, een ouderwetse platenspeler, een toorts aan de muur, een zandloper en een grote bibliotheek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jxgz9rL6RpNY11aSBrVmg3hx5HU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ej6L0XfJgR4wbXSP135FpaTt.jpg?f=user_large

Detailfoto van de bibliotheek. Zitten in dit wandje meer boeken dan in de hele LEGO 10270 Bookshop set! :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-4uiBJwI0XdbFYJ7k2zUqFJ_Bw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CVTwFXhQjiGcXQUjLnTmBSMS.jpg?f=user_large

... Wordt vervolgd wanneer ik de rest bouw. :)

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Vandaag een kleine 2uur kunnen bouwen #vaderdag. Niet heel veel kunnen doen, maar toch fijn om weer wat stenen te stapelen _/-\o_

Heb de pilaren gemaakt en de plant/struik ding. Gebouw wordt deels in de kade gemaakt tot aan de waterlijn. Dan kan een schip makkelijker worden in en uitgeladen. Hopelijk klopt de hoogte van de deur straks wel O-) Water zal ter hoogte komen van het dark tan.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50030378977_13827517e4_b.jpg(wip) Venice Italy - Storage building by Barthezz Brick, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Haay schreef op zondag 21 juni 2020 @ 17:53:
Ben eindelijk maar eens begonnen aan het bouwen van de Bricklink AFOL set Science Tower (BL19007) die ik vorig jaar gekocht had bij Bricklink. Moet zeggen dat het best een leuke set is en het doet met met al die details wel wat denken aan de MOCs van Lego Masters, hoewel dat natuurlijk wel op een andere schaal was.

Na zakjes met nummers 1 en 2 gebouwd te hebben staat de basis en de eerste vloer. Leuke details met die brug over het water, de akker en de rotsformatie waar de toren op gebouwd is.
[Afbeelding]

Binnen de berg vind je de stoommachine welke je met het knopje aan de zijkant kunt laten draaien. Erg leuk gedaan! Rechts daarvan (niet op de foto) is er een planetarium referentie met de Zon en de Aarde met maan.
[Afbeelding]

Op de begane grond heb je een bibliotheek / werkkamer met schrijftafel (papier + inktpot en veer), een microscoop, een ouderwetse platenspeler, een toorts aan de muur, een zandloper en een grote bibliotheek.
[Afbeelding]

Detailfoto van de bibliotheek. Zitten in dit wandje meer boeken dan in de hele LEGO 10270 Bookshop set! :P
[Afbeelding]

... Wordt vervolgd wanneer ik de rest bouw. :)
ik hoop stiekem dat ze die "bricklink community sets" opnieuw beschikbaar stellen met hun 20jr viering

afgelopen week hebben ze nogal wat gemaild nalv hun jubileum. Benieuwd wat er komt, iemand iets over gelezen/gehoord?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Vandaag de dozen van zowel de play MF op zolder in mijn handen gehad als de 8880. Uiteraard bij die laatste al het wit vergeeld.
Moet daar van de zomer eens voor zitten. Wat delen doe gedeeltelijk geel zijn geworden.

De MF ga ik de stand voor bouwen en de verlichtingsset halen. Lijkt me gaaf om op die manier te displayen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Misschien dat ik er gigantisch overheen kijk, maar waar kan ik zien wat ik "gratis" krijg als ik genoeg uitgeef op Lego.com (of is dit alleen in de fysieke winkels)? Ik probeer al een tijdje om Barracuda Bay voor mezelf te rechtvaardigen en als er leuk gratis spul bij zit gaat dat misschien makkelijker :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
ErikT738 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:27:
Misschien dat ik er gigantisch overheen kijk, maar waar kan ik zien wat ik "gratis" krijg als ik genoeg uitgeef op Lego.com (of is dit alleen in de fysieke winkels)? Ik probeer al een tijdje om Barracuda Bay voor mezelf te rechtvaardigen en als er leuk gratis spul bij zit gaat dat misschien makkelijker :p
Wanneer het al gaande is dat je er iets gratis bij krijgt dan staat dit meen ik gewoon op de website van LEGO in de webshop. Zo was er onlangs die Hot Rod auto. Dat is echter zolang voorraad strekt want de einddatum halen ze vaak niet van de actie :)

Maar als je het wil rechtvaardigen voor jezelf dan moet het gratis dingetje ook al iets zijn wat je zelf leuk vind (of iets wat je eventueel kunt verkopen aan een liefhebber die zelf verder niks daar wil kopen) :)

Je kunt natuurlijk ook gewoon zeggen... IK HEB DIE SET VERDIEND. Waarom nog verder rechtvaardigen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:43

Mappy

Piramide van Austerlitz

ErikT738 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:27:
https://www.lego.com/nl-nl/page/lego-offers-promotions

Echt leuke promo's gaan soms wel heel hard (als in: om middernacht beschikbaar, 's morgens op), dus dan loont het om ook de geruchten elders in de gaten te houden, zoals hier :P

[ Voor 16% gewijzigd door Mappy op 22-06-2020 10:44 ]

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
@Gim @Mappy
Ah oké, dus er is gewoon even niet veel op het moment en ik kan beter wachten tot er weer iets vergelijkbaars met de Hot Rod is (ik dacht dat zo'n klein setje standaard was gebaseerd op mijn twee ervaringen in de Lego store).

En zeggen dat ik die set verdiend heb is wel heel makkelijk, zo blijf ik dingen kopen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
ErikT738 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:46:
@Gim @Mappy
Ah oké, dus er is gewoon even niet veel op het moment en ik kan beter wachten tot er weer iets vergelijkbaars met de Hot Rod is (ik dacht dat zo'n klein setje standaard was gebaseerd op mijn twee ervaringen in de Lego store).

En zeggen dat ik die set verdiend heb is wel heel makkelijk, zo blijf ik dingen kopen :p
Ik meen dat er af en toe ook kalenders of zo worden gedeeld met data waarop staat welke gifts eraan zitten te komen. Je kunt ook sites zoals bouwsteentjes.info in de gaten houden; daar wordt het ook weleens aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:00
Die nieuwe LEGO Ideas Sesame Street zou €349,99 (3662 stenen) moeten kosten.

https://www.bricktastic.n...deas-21323-sesame-street/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Grappig :)

Zat me trouwens af te vragen, zijn er mensen van hier die wel eens hebben meegedaan met een inzending bij Lego Ideas? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 17:11
eborn schreef op zondag 21 juni 2020 @ 09:37:
Vanochtend voor vaderdag de lego architecture 21028 van New York gekregen. Leuke build met veel verschillende technieken. Elke toren zit wel weer anders in elkaar. Ongeveer een uurtje bouwen maar ben blij met het resultaat. Toch nog maar eens wat van die andere skyline setjes halen en ze een mooi plekje geven.
Die krijgt mijn vrouw (bouwkundig tekenaar bij een architectenbureau) zondag voor haar verjaardag. Denk dat die straks mooi op haar bureau gaat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

NotSoSteady schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:56:

Krijgen wel dan wel een blauwe Pino itt de gele Big Bird? :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indifined1
  • Laatst online: 15:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

vhal schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:15:
[...]

Voor zover ik me kan herinneren was alleen de NL versie van die vogel in het blauw uitgevoerd? In Duitsland hadden ze ook gewoon een gele 'Pino'.

Vroegâh hadden we maar twee NL zenders dus als kind zijnde keek ik meer naar de Duitse TV zenders dan dat ik naar de Nederlandsche zenders keek. Aanbod aan kinderprogramma's was daar destijds al veel groter.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 01:27
vhal schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:15:
[...]

Zou wel mooi zijn ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

350 euro voor een sesam straat set, riiiiight..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

He?! Volgens de regels van Lego IDEAS is het maximum aantal stenen ingesteld op 3000. Gaan ze nu eigen gestelde regels breken of zijn die 3600+ stenen nog niet definitief?
Not too big—it must fit in a single box!
Please keep your product ideas to a maximum of 3,000 pieces. Big models are awesome, but we have to set limits to the size of LEGO Ideas submissions. While we can’t count the pieces in your photos, if your model looks too big we’ll send it back and ask you to make it smaller at our own discretion.
Maar het is hoop geld. Iets wat natuurlijk voor heel veel gezegd kan worden. Ghostbusters HQ was ook een hoop geld :) Qua nostalgie hou ik het denk ik maar bij die set. Al zou ik een Pino figuur wel welkom heten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:51
@Vissa66 Gaaf om te zien hoe het project verloopt.
Alleen jammer van de verschillende kleuren groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Gim schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:18:
[...]
He?! Volgens de regels van Lego IDEAS is het maximum aantal stenen ingesteld op 3000. Gaan ze nu eigen gestelde regels breken of zijn die 3600+ stenen nog niet definitief?
De regel is dat je _inzending_ niet meer dan 3k bricks heeft, wat Lego er daarna zelf van maakt mogen ze uiteraard helemaal zelf weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:17

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

vectormatic schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:04:
[...]

Volgens mij een redelijk gangbaar bedrag, voor het aantal stenen. Ik vind het geen interessante set maar minder dan 10ct per steen is toch redelijk normaal?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Gim schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:18:
[...]

[...]

Maar het is hoop geld. Iets wat natuurlijk voor heel veel gezegd kan worden. Ghostbusters HQ was ook een hoop geld :) Qua nostalgie hou ik het denk ik maar bij die set. Al zou ik een Pino figuur wel welkom heten :)
Ik weet niet hoe het precies zit, maar dat zijn de richtlijnen voor het initiële ontwerp. De set wordt deels door LEGO overgenomen en van de Pirate Bay is in feite ook nog weinig overgebleven. Kan natuurlijk ook best zijn dat de informatie incorrect is, maar de prijs en aantal steentjes lijken goed bij elkaar aan te sluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 22-06-2020 13:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 18:44

B2

wa' seggie?

Gisteren 21321 gekregen, mooi display model maar ik vond 'em vrij makkelijk voor 16+.
In de Lunar Lander zit bijvoorbeeld veel meer detail, maar goed dat is dan ook Creator Expert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AzegAtYMBp8fGBX8mb_VwPxFyc8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U8ZVa2DeLTptvhEKluL75aGj.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

SnoeiKoei schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:30:
[...]

Volgens mij een redelijk gangbaar bedrag, voor het aantal stenen. Ik vind het geen interessante set maar minder dan 10ct per steen is toch redelijk normaal?
Oh klopt, price/piece klopt wel, ik snap alleen niet zo wat hier nu de markt voor is, zijn er AFOLs zo nuts dat ze gewoon maar alles kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
vectormatic schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:35:
[...]

Oh klopt, price/piece klopt wel, ik snap alleen niet zo wat hier nu de markt voor is, zijn er AFOLs zo nuts dat ze gewoon maar alles kopen?
Blijkbaar wel, zie het aantal 18+-sets die vrijwel allemaal flink aan de prijs zijn. Voor twee beeldjes van Disney wordt ook al 180 euro gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Laatst online: 14:31
vectormatic schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:04:
[...]

De set bevat dan wel:
  • Licensed minifiguurtjes.
  • Een gebouw dat je naast/tussen je ander modulars kunt zetten
Dat zijn dus 2 grote pluspunten waardoor menig Afol inmiddels al kwijlend achter zijn bureau ligt :/

Het is triest, maar om geselecteerd te worden als Ideas project, hoef je dus blijkbaar alleen nog maar een bestaande licentie te ge/misbruiken en de rest is niet van belang (voor afols). Dat gebouw opzich, ziet in mijn ogen veel te simpel en blokkerig uit.
vectormatic schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:35:
[...]

Ja! :|

[ Voor 16% gewijzigd door chrisO op 22-06-2020 13:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:36

QuattroNL

It is I.

Vandaag m'n (gebruikte maar volledig complete) 42055 BWE voor een leuke prijs verkocht en van dat geld is m'n vorige week aangeschafte 42083 Bugatti + missende onderdelen + nieuwe bouwinstructies + de 'pimp my Bugatti' upgrade bekostigd.
En vooral niet te vergeten, de reactie van m'n 11-jarig zoontje: oOo priceless!

Perfecte deal! :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
B2 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:30:
Gisteren 21321 gekregen, mooi display model maar ik vond 'em vrij makkelijk voor 16+.
In de Lunar Lander zit bijvoorbeeld veel meer detail, maar goed dat is dan ook Creator Expert.

[Afbeelding]
OMG de M.A.S.K. Gator!!! *O*

Was daar vroeger helemaal weg van! Voor t geval je t niet wist, op Youtube staan alle afleveringen in een playlist :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
chrisO schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:41:
[...]

De set bevat dan wel:
  • Licensed minifiguurtjes.
  • Een gebouw dat je naast/tussen je ander modulars kunt zetten
Dat zijn dus 2 grote pluspunten waardoor menig Afol inmiddels al kwijlend achter zijn bureau ligt :/

Het is triest, maar om geselecteerd te worden als Ideas project, hoef je dus blijkbaar alleen nog maar een bestaande licentie te ge/misbruiken en de rest is niet van belang (voor afols). Dat gebouw opzich, ziet in mijn ogen veel te simpel en blokkerig uit.

[...]

Ja! :|
Maar we hebben nog niet gezien wat LEGO ermee gaat doen. Van de Pirate Bay hebben ze in mijn ogen ook compleet iets anders gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 18:44

B2

wa' seggie?

poor Leno schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:03:
[...]

OMG de M.A.S.K. Gator!!! *O*

Was daar vroeger helemaal weg van! Voor t geval je t niet wist, op Youtube staan alle afleveringen in een playlist :D
Haha, dat was mijn eerste M.A.S.K. speelgoed wat ik ooit kreeg. Vandaar dat ie in display staat :)
En alle afleveringen heb ik in Plex staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Laatst online: 14:31
NotSoSteady schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:13:
[...]

Maar we hebben nog niet gezien wat LEGO ermee gaat doen. Van de Pirate Bay hebben ze in mijn ogen ook compleet iets anders gemaakt.
Dat klopt, maar 10.000 afols hebben er wel op gestemd, hoeveel zouden dat er zijn als er geen relatie met Sesame street zou zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
chrisO schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:18:
[...]

Dat klopt, maar 10.000 afols hebben er wel op gestemd, hoeveel zouden dat er zijn als er geen relatie met Sesame street zou zijn geweest?
Heel weinig vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:44
Dikke prima toch. Sesamstraat is dope :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Nu online
ewoud75 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:26:
@Vissa66 Gaaf om te zien hoe het project verloopt.
Alleen jammer van de verschillende kleuren groen.
Vanavond ga ik hem afronden denk ik. Is verder wel echt een hele coole build. Als je van de Chiron / GT3 RS houdt is dit ook zeker 1 om te doen.

Voor mij is het geen display model dus het kleurverschil is niet een heel groot issue voor mij, maar vind het niet horen op sets van zulke bedragen. Als hij vanavond af is mag hij iemand anders blij gaan maken. Netjes alles weer terug in de zakjes en het internet op. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:51
Vissa66 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:38:
[...]

Vanavond ga ik hem afronden denk ik. Is verder wel echt een hele coole build. Als je van de Chiron / GT3 RS houdt is dit ook zeker 1 om te doen.....
Ik heb thuis ook de GT3 RS en Chiron. Beide staan naast elkaar op het dressoir.
Zeker voor de prijs die men vraagt, mag je wel verwachten dat er bijna geen kleur verschil is. Misschien toch iets naar te kijken door dames en heren van Lego..

PS:Klopt het inderdaad dat je de vleugel opklapt, via de passegiers kant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Nu online
ewoud75 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:52:
[...]

Ik heb thuis ook de GT3 RS en Chiron. Beide staan naast elkaar op het dressoir.
Zeker voor de prijs die men vraagt, mag je wel verwachten dat er bijna geen kleur verschil is. Misschien toch iets naar te kijken door dames en heren van Lego..

PS:Klopt het inderdaad dat je de vleugel opklapt, via de passegiers kant?
Dat is wel een van de leuke features. De spoiler klap je idd omhoog en omlaag via een hendel aan de passagierszijde. De vleugeldeuren klap je ook open met een hendel. Wel coole gimmicks. 8)

M3P 24'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 22:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

Als we dan toch allemaal in de Sians en Veyrons zitten; set 8653 Enzo Ferrari is ook erg cool.

Afbeeldingslocatie: https://www.technix4u.com/wp-content/uploads/2019/02/8653-1-768x375.jpg

Verbaast me alleen dat daar geen alternatives van zijn of custom builds. Ik kan het tenminste niet vinden op Rebrickable.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:33

Acid_Burn

uhuh

Die staat bij mij ook nog in de kast :)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@JoeZuCK Je hebt het wel over een model uit de tijd dat lego bijna kopje onder ging, en de kwaliteit van a.o. technic kwa designs zo armoedig was dat er geen AFOL aangehaakt zal zijn geweest.

Ik heb em zelf ook gehad, best een tof model, maar veel meer racers dan technic (niet eens vering), en hij viel zo in het niet vergeleken met de modernere sets (GT3RS, Chiron, maar ook gewoon 42000) dat ik em maar verkocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

@vectormatic Maar dan is het juist een uitdaging toch om dat alles nu wel in te bouwen?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

JoeZuCK schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:46:
@vectormatic Maar dan is het juist een uitdaging toch om dat alles nu wel in te bouwen?
Absoluut, en ik heb ook vaak genoeg naar het ding staan kijken en gedacht "goh, dat ding zou toch minstens fatsoenlijk wiel ophanging kunnen gebruiken", maar mijn punt was meer dat er minder mensen waarschijnlijk het ding uberhaupt hebben, laat staan dat er veel aandacht naar uitgaat, zeker vergeleken met al het nieuwe spul wat uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Maar dit model kun je voor een beetje mazzel wel voor 120 oppikken kaal. Dat is way cheaper dan de nieuwe modellen. Gooi er nog een euro of 75 tegenaan aan steentjes voor een pimped versie en het zou ergens op kunnen gaan lijken. 😊

En met minder mensen maakt het model misschien ook zeldzamer.

[ Voor 12% gewijzigd door JoeZuCK op 22-06-2020 18:28 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:24
Gistermorgen even de laatste hand gelegd aan de 42108 mobiele kraan. Voor het geld (57 euro) een best leuk ding, al is ie op sommige fronten wel wat simpel. Afijn, vergelijken met bijv. de rode kraan is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Stabiliteit opzij is niet heel goed, naar voren gericht is het nog acceptabel :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DdvyFHsjND4nVy8gHR0m7SCllvc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WR9qwoi75hRUMudGJZIJWM7X.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door NoepZor op 22-06-2020 18:51 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:42

Chakotay

Lick here to continue

@NoepZor wel realistisch zo, een Ducati die weggetakeld moet worden :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
ErikT738 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:18:
[...]

Ja dat de waterstofperoxide werkt weet ik, het gaat me echt om grijze en blauwe onderdelen die deels verkleurd zijn (de ene helft nog de juiste kleur, de andere helft goed vergeeld). Ik vraag me af of ik dat ooit nog in één kleur krijg (volgens mij niet eerder besproken maar ik heb niet heel uitgebreid gezocht).

Edit - dit dus:
[Afbeelding]
Ik ben best tevreden over de waterstofperoxide, alleen de grijze plaat heeft jammer genoeg iets te lang volle zon gekregen. Ik leg 'm denk maar in het raam met wat zwarte blokjes er op in de hoop dat ik 'm selectief weer kan vergelen 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICZgp3ztAkf9Jqc0Ist1_0N7ZAc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IFsBa9lAa0p69NMeGZnedHL0.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:05
Onlangs wat bij Playtoday Gouda besteld en in de notities om een catalogus voor m'n zoontje gevraagd, kreeg al snel een mailtje dat hun voorraad vertraagd binnen kwam.
Ze doen er een catalogus en een Lego doeboekje bij, tevens zijn de verzendkosten geretourneerd :)
Zo'n goeie service en klantgerichtheid zie je helaas niet vaak meer bij webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 09:55
ErikT738 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:16:
[...]

Ik ben best tevreden over de waterstofperoxide, alleen de grijze plaat heeft jammer genoeg iets te lang volle zon gekregen. Ik leg 'm denk maar in het raam met wat zwarte blokjes er op in de hoop dat ik 'm selectief weer kan vergelen 8)

[Afbeelding]
Reageren de vergeelde stukken harder op de waterstofperoxide? Dat wat namelijk nog redelijk mooi was is donker gebleven en het andere een stuk lichter? Of waren de origineel goede gedeelten bedekt doen je ze in de zon hebt gelegd?

De witte stukken stemmen in ieder geval hoopvol! Misschien dat mijn politiebureau en mijn ambu-vliegtuig dan nog te redden zijn! :*) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:31
Marsman83 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:36:
Onlangs wat bij Playtoday Gouda besteld en in de notities om een catalogus voor m'n zoontje gevraagd, kreeg al snel een mailtje dat hun voorraad vertraagd binnen kwam.
Ze doen er een catalogus en een Lego doeboekje bij, tevens zijn de verzendkosten geretourneerd :)
Zo'n goeie service en klantgerichtheid zie je helaas niet vaak meer bij webshops.
Niet alleen via de webshop, ook in de winkel zelf pure service, kwaliteit en enthousiasme van de verkopers.

Moest nog 1 minifiguur je hebben can een serie, geen probleem, we zoeken mee _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ninjetsu NL schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:39:
[...]

Reageren de vergeelde stukken harder op de waterstofperoxide? Dat wat namelijk nog redelijk mooi was is donker gebleven en het andere een stuk lichter? Of waren de origineel goede gedeelten bedekt doen je ze in de zon hebt gelegd?

De witte stukken stemmen in ieder geval hoopvol! Misschien dat mijn politiebureau en mijn ambu-vliegtuig dan nog te redden zijn! :*) B)
De stukken die nog de juiste kleur hadden zijn gewoon redelijk mooi gebleven, ik had niets bedekt. Als ik jou was zou ik het gewoon proberen met de witte stukjes, zeker met de huidige weersverwachting. Met wit kan niet zo veel fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 21:38

Reintji

(2 x dad)²

TestDummie schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:20:
Voor wie het nog niet gezien heeft, Lego heeft nu ook de Crocodile (10277) op de website gezet, inclusief onderaan de productfoto's een leuke video - https://www.lego.com/nl-n...rocodile-locomotive-10277

Directe link naar de [Video]

Ik vind de nieuwe weg die ze nu inslaan met de speciale focus op volwassenen erg veelbelovend! In de video zie je een volwassen man die stukje bij beetje de trein in elkaar zet en er uiteindelijk op een wat meer introverte manier "mee speelt". De focus ligt vooral op de bouw, de techniek/dynamiek van de steentjes en het spelen met details. Uiteindelijk zie je de twee "mogelijkheden" van de set: als displayset en om als speelgoedtrein te gebruiken icm Powered Up en de app.
Nice, wel een leuk model om aan te passen in het kerstthema.

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vissa66
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EV0S3YD-MrTeVwOaVz9yOnBVFeM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YbcREnAgSKuzsvipZUlHcKaG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tUBDV9uEVyipxIOnwON0HCCSdkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eo8p4cSzXx7t0elkNKVECUQt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XCmXpB1GvrJk1ibYX4TphUrqh7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sx2sd2QpJgV716CCcN2UQmc5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNWFgSc7ubiLFLPqeuydxiY3vJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IdkjiBVToZTjfQFedSNGtYBO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TeFkdF0gbVjU-v2AW0tIdAo23T0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fmMzm8FcTt7bDKuSciV6PJVA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2Bo_5aO-0sWST2p6AXiMeg_eEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8SAUWase0Z138YoNp8moiM0C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmjDx06vMUZTHNpE5IcmvO3Zz80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IrqA0qGPPnRhP3EQTmIGZEMB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64tWLeceFGEAjlsW0EHKXbQ_jzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nwYnjRNWSM3iKxkCt2NY2YWK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRaJ5JvR-6w2uOGnWPMuP0F1REs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XHBlZe9PCIal3tHBe1IZFEWt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0Jc11dXF3pwwLEK9GXk-Y5BmOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UW2jOIedaoyhoFdPwrk9767G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OT-ln1vnFWStya_U9s9QpBq9P_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l52sRsdR8PLZANUScvFfSsCG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GcFn7fevgiysZJY5kpn5e4igIE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mvEF6xHO4RL99X3arQXxsXro.jpg?f=fotoalbum_large

En klaar. Wat een fantastische build is het! Echt veel plezier aan gehad. Resultaat mag er ook zeker zijn, op dat kleurverschil na helaas. :P

400 waard? Om te bouwen en weer van de hand te doen, ja. Om echt te kopen en te houden ter display, nee. Dan moet er echt flink wat van de prijs af. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Vissa66 op 22-06-2020 21:01 ]

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
@Vissa66
Vooral als je hem wil door verkopen, zou ik de code op de tile even afschermen op de afbeelding van de "kofferbak" aan de voorkant van de auto als ik jou was.

Het is niks super speciaals, wat wallpapers en zo, maar toch jammer als de volgende eigenaar het op de "nette" manier wil downloaden.
Pagina: 1 ... 85 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .