Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• QuattroNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 06-07 17:26
@Vissa66 : Valt bij jou het kleurverschil erg op? In welke delen valt het het meest op?
Ik begreep dat het vooral in de achtervleugel opvalt?

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 05:20
AppieNL schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:36:
@Vissa66
Vooral als je hem wil door verkopen, zou ik de code op de tile even afschermen op de afbeelding van de "kofferbak" aan de voorkant van de auto als ik jou was.

Het is niks super speciaals, wat wallpapers en zo, maar toch jammer als de volgende eigenaar het op de "nette" manier wil downloaden.
Thanks, die heb ik even verwijderd. :)
QuattroNL schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:49:
@Vissa66 : Valt bij jou het kleurverschil erg op? In welke delen valt het het meest op?
Ik begreep dat het vooral in de achtervleugel opvalt?
Helaas hebben alle sets van de Sian hier last van. Valt eigenlijk in alle delen wel op, vooral de hele kleine delen zoals de ,,oogjes'' die zijn echte vele malen lichter van kleur. Maar ook gewoon grotere ,,kappen'' kunnen onderling een hele andere tint groen zijn.

Eigenlijk heb je bij deze set een extra bezigheid. Alle groenen delen sorteren op kleurverschil en de delen met dezelfde kleur een beetje bij elkaar / symmetrisch gebruiken. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 05-07 11:26
Chakotay schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:55:
@NoepZor wel realistisch zo, een Ducati die weggetakeld moet worden :+
En de verhoudingen kloppen ook perfect ;)

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07:00

vectormatic

In a distant future long ago

NoepZor schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:50:
Gistermorgen even de laatste hand gelegd aan de 42108 mobiele kraan. Voor het geld (57 euro) een best leuk ding, al is ie op sommige fronten wel wat simpel. Afijn, vergelijken met bijv. de rode kraan is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Stabiliteit opzij is niet heel goed, naar voren gericht is het nog acceptabel :P

[Afbeelding]
Toffe pic, en nog best indrukwekkend dat het ding die hele ducati kan houden, nu is die ook niet heel zwaar, maar best een model van formaat.

misschien dat 42108 ook maar op de "buy if found cheap" lijst gaat.

When the dark lord comes we will shoot the laser guns, for the glory of mighty Dundee!

• AppieNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:47
vectormatic schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:45:
[...]

misschien dat 42108 ook maar op de "buy if found cheap" lijst gaat.
Als kleurfouten van de Sian niet gesteund horen te worden door te spreken met de portemonnee dan mag voor een technische flater als de 42108 hetzelfde gebeuren imo.

edit: en hij is geel, dus ook kleurfouten :D

[Voor 8% gewijzigd door AppieNL op 22-06-2020 22:56]

• 42erik
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23:21
Vissa66 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:08:
[...]

Helaas hebben alle sets van de Sian hier last van. Valt eigenlijk in alle delen wel op, vooral de hele kleine delen zoals de ,,oogjes'' die zijn echte vele malen lichter van kleur. Maar ook gewoon grotere ,,kappen'' kunnen onderling een hele andere tint groen zijn.

Eigenlijk heb je bij deze set een extra bezigheid. Alle groenen delen sorteren op kleurverschil en de delen met dezelfde kleur een beetje bij elkaar / symmetrisch gebruiken. :+
Hmm, als ze allemaal last hebben, wordt de vraag of de chinese versie er last van heeft? Is die in dit geval mooier?

• vectormatic

vectormatic

AppieNL schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:54:
[...]

Als kleurfouten van de Sian niet gesteund horen te worden door te spreken met de portemonnee dan mag voor een technische flater als de 42108 hetzelfde gebeuren imo.

edit: en hij is geel, dus ook kleurfouten :D
Fair point, het was me bij geel nog niet opgevallen, hoewel ik me ook niet kan herinneren wat het laatste setje met veel geel was wat ik kocht

When the dark lord comes we will shoot the laser guns, for the glory of mighty Dundee!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 06-07 17:03
Kleurverschil is heel licht zichtbaar met flitser, zal morgen eens met daglicht kijken. Het is niet zo erg als de Sian, blijkbaar is dat groen een lastige kleur om hetzelfde te krijgen, of dat het hetzelfde oogt bij verschillende materiaaldiktes.

Heb trouwens mijn Mack Anthem weer terug. Die binnenkort maar eens weer in elkaar zetten :) Die set blijft qua prijs/steen een goede koop voor mij.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 06-07 15:06

Dommel

Professioneel Software Sloper

Review van de Crocodile Loc:

http://youtu.be/H775LfTPXkM

Heb jij er ook zo'n hekel aan als mensen hun zinnen

• mark777
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 07:39
NoepZor schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:52:
Kleurverschil is heel licht zichtbaar met flitser, zal morgen eens met daglicht kijken. Het is niet zo erg als de Sian, blijkbaar is dat groen een lastige kleur om hetzelfde te krijgen, of dat het hetzelfde oogt bij verschillende materiaaldiktes.

[Afbeelding]

Heb trouwens mijn Mack Anthem weer terug. Die binnenkort maar eens weer in elkaar zetten :) Die set blijft qua prijs/steen een goede koop voor mij.
Hele toffe zet. Heb hem net gebouwd. Grappige is dat je 2 sturen hebt waarbij het ene stuur de verkeerde kant op draait. Heb dat licht er maar afgehaald en achterop gezet

• Kapoen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 06:31
Vandaag krijgen we weer een aankondiging ivm de volgende ideas set: bron artikel brickset.com, met alle twaalf inzendingen. Ik heb niet speciaal een voorkeur.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 08:01
mark777 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 06:38:
[...]

Hele toffe zet. Heb hem net gebouwd. Grappige is dat je 2 sturen hebt waarbij het ene stuur de verkeerde kant op draait. Heb dat licht er maar afgehaald en achterop gezet
Huh? Draait de verkeerde kant op?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 06-07 17:03
Gim schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 07:40:
[...]

Huh? Draait de verkeerde kant op?
Dat heb ik ook, maar volgens mij omdat het tandwieltje andersom moet zitten. Ik heb hem hetzelfde als rechts en dan gaat ie inderdaad tegen de klok in. Ik heb niet de moeite genomen om halverwege de build het hele ding uit elkaar te trekken.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 06-07 18:38
Vissa66 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:29:

En klaar. Wat een fantastische build is het! Echt veel plezier aan gehad. Resultaat mag er ook zeker zijn, op dat kleurverschil na helaas. :P
Heb je nu expres om onze scherpte te testen 1 rood achterlicht een kwartslag gedraaid (rechtsachter)?

:)

• dr86
  • Registratie: september 2009
  • Niet online
ErikT738 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:16:
[...]

Ik ben best tevreden over de waterstofperoxide, alleen de grijze plaat heeft jammer genoeg iets te lang volle zon gekregen. Ik leg 'm denk maar in het raam met wat zwarte blokjes er op in de hoop dat ik 'm selectief weer kan vergelen 8)

[Afbeelding]
Blijft de print gewoon netjes? Want heb hier nog wat piratenvlaggetjes liggen die ik een keer wil bleken.

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 08:20
dr86 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:06:
[...]

Blijft de print gewoon netjes? Want heb hier nog wat piratenvlaggetjes liggen die ik een keer wil bleken.
Dit is alles met een print wat ik ongeveer anderhalve dag in de waterstofperoxide heb gehad. De Classic Space print op het torso was al aan het vervagen en er zaten ook geen handen aan toen ik 'm er in deed.

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 07:31

dvdkiwi

Hoi doei

Vissa66 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:29:
En klaar. Wat een fantastische build is het! Echt veel plezier aan gehad. Resultaat mag er ook zeker zijn, op dat kleurverschil na helaas. :P
Nu ik 'm zo zie vind ik het toch wel een mooie set.
Het is voor mij geen must-have dus ik wacht af; als ik 'm rond black friday voor dezelfde prijs als de
Bugatti op de kop kan tikken (ca 210 euro) dan komt ie er :)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dr86 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:06:
[...]

dit zijn echt perfecte dagen om dat (bleken) te doen; hoog UV, zonnetje bakt goed, geen wolkje aan de lucht.

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• MikelenniuM
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
Wat bleken betreft: doen jullie dat in een open bak (zodat de zon er vol op komt, maar dan kan er veel verdampen), of in een afgesloten pot (dan komt de zon niet helemaal direct op alle stukjes, maar verdampt er niets)?

• ewoud75
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 06-07 12:24
@Vissa66
[b]

Nu begin ik te twijfelen, of de set wil aanschaffen of niet.
Aan de andere kant... De Porsche en Bugatti zouden het wel leuk vinden om een Italiaanse zusje erbij te hebben...

Nog genoeg tijd om er over na te denken.....

• Beavbusi
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 06-07 16:34
Hoe en waar verkopen jullie sets? Ik vind het wel leuk om ze af en toe te veranderen. Ben nu de windmolen wel zat. Gewoon op MP knallen of zijn er betere opties?

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 05:20
Bardu schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:45:
[...]

Heb je nu expres om onze scherpte te testen 1 rood achterlicht een kwartslag gedraaid (rechtsachter)?

:)
Scherp, was mij zelf nog niet eens opgevallen haha! :+ :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErikT738
MikelenniuM schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:27:
Wat bleken betreft: doen jullie dat in een open bak (zodat de zon er vol op komt, maar dan kan er veel verdampen), of in een afgesloten pot (dan komt de zon niet helemaal direct op alle stukjes, maar verdampt er niets)?
Ik heb een glazen pot met deksel gebruikt die ik dan eens in de paar uur schud of roer. Het klopt wel dat niet alle stukjes dan even hard gaan.

Ik moet nog even gaan bedenken wat ik als container ga gebruiken om mijn maan-grondplaten weer netjes te krijgen. Ik heb een vrij grote glazen ovenschaal met deksel maar daar past het niet in.

• vectormatic

vectormatic

Beavbusi schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:46:
Hoe en waar verkopen jullie sets? Ik vind het wel leuk om ze af en toe te veranderen. Ben nu de windmolen wel zat. Gewoon op MP knallen of zijn er betere opties?
Ik heb een setje (de fiat 500) nu hier in het V&A overig subforum staan, maar MP verkoopt denk ik sneller, meer ogen en zo.

Er zijn vast ook wel lego handel groepen op FB, maar daar zit ik zelf niet op

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Kapoen
ErikT738 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:28:
[...]

Dit is alles met een print wat ik ongeveer anderhalve dag in de waterstofperoxide heb gehad. De Classic Space print op het torso was al aan het vervagen en er zaten ook geen handen aan toen ik 'm er in deed.
[Afbeelding]
Dus de waterstofperoxide stimuleert ook de groei van nieuwe handen voor minifigs? :P

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Welke MOC-groups op Facebook zijn beslist de moeite waard om te volgen als het gaat om creatieve builds en leerzame bouwtechnieken enzo?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:20

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik snap nog steeds niet waarom ze de stoelen in die Sian grijs/groen gemaakt hebben in plaats van tan zoals in de Bugatti. Mocht de Sian ooit rond de 250 euro worden, dan komt er een flinke bricklink order bij om de kleuren zo te krijgen als ik het wil :) En dan bedoel ik niet het groen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• QuattroNL
Beavbusi schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:46:
Ik verkoop/koop altijd via MP.
Bij koop haal ik het als het even kan altijd op, dan zie je wat je koopt.
Gaat tot nu toe (knock on wood) altijd goed.
zonoskar schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:04:
Ik snap nog steeds niet waarom ze de stoelen in die Sian grijs/groen gemaakt hebben in plaats van tan zoals in de Bugatti. Mocht de Sian ooit rond de 250 euro worden, dan komt er een flinke bricklink order bij om de kleuren zo te krijgen als ik het wil :) En dan bedoel ik niet het groen.
Ik ben ook wel een fan van tan stoelen. Of een combi van tan en bruin. Of....whatever kleurcombi je mooi vindt.
Ach, er zal ook van de Sian wel een 'Pimp my Sian' versie komen :+

[Voor 40% gewijzigd door QuattroNL op 23-06-2020 12:06]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BillsGate
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 13:08

BillsGate

...en er stralend uitzien

SnoeiKoei schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:55:
Welke MOC-groups op Facebook zijn beslist de moeite waard om te volgen als het gaat om creatieve builds en leerzame bouwtechnieken enzo?
Ik vind de Stud.io-groep wel leuk om te volgen

Edit: Deze inderdaad: https://www.facebook.com/groups/527890217865907/

[Voor 11% gewijzigd door BillsGate op 23-06-2020 13:52]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

BillsGate schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:37:
[...]

Ik vind de Stud.io-groep wel leuk om te volgen
Is dat deze? https://www.facebook.com/groups/527890217865907/

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +7Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:29

ToolkiT

brit-tweaker

Mag deze hier?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 08:21
Ik heb hier op werk 6 prusa's staan en toch denk ik dat het mij teveel tijd gaat kosten om dat alles te printen 8)7

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21:12

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 05-07 12:42

nagasy

Duck Duck Duck Goose

dvdkiwi schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:35:
[...]

Nu ik 'm zo zie vind ik het toch wel een mooie set.
Het is voor mij geen must-have dus ik wacht af; als ik 'm rond black friday voor dezelfde prijs als de Bugatti op de kop kan tikken (ca 210 euro) dan komt ie er :)
Als belg kan je in dreamland een mooie slag slaan.
€283 ipv €399 voor de bugatti chiron.

Had hem daarnet al even in het ander topic gemeld
nagasy in "Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic"

Battle.net: NagaByrd#2844

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007

dvdkiwi

Hoi doei

nagasy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:05:
[...]
Bedankt voor de heads-up maar ik vind één Bugatti wel voldoende :+

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• QuattroNL
nagasy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:05:
[...]

Had hem daarnet al even in het ander topic gemeld
nagasy in "Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic"
Bij Bol is ie nu met de 10,- korting 273,- incl verzenden.
Je zou 'm voor die prijs bijna als investering kopen 8)7
Maar we dwalen af...

• eborn
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 04-07 16:17
Ik heb sinds maandag het auto transport (42098). Echt een leuke set. Toch al een paar uurtjes mee bezig geweest en moet de trailer nog maken.

Heeft iemand toevallig die set ooit gemotoriseerd? Ik kom op internet wel een paar topics en Youtube video's tegen van mensen die het hebben gedaan. Maar als er dan om uitleg werd gevraagd bleef het stil. Ik ben vooral benieuwd naar het motoriseren van de lifts. Sturen en rijden krijg ik wel voor elkaar door de zuigers er uit te slopen. Maar waar ik dan nog motoren voor de rest kwijt moet... Geen idee :o

Acties:
  • +6Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Voor vaderdag de Ducati gekregen. Mooie en leuke build 8)

Mijn boefje is liev!

• master30
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:03
JB schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:37:
Voor vaderdag de Ducati gekregen. Mooie en leuke build 8)
Denk dat ik deze ook maar bestel, nu bij Bol 55,99 en daar nog het bekende tientje er van af, lijkt mij een goede prijs toch?

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

master30 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:44:
[...]

Denk dat ik deze ook maar bestel, nu bij Bol 55,99 en daar nog het bekende tientje er van af, lijkt mij een goede prijs toch?
Ja volgens mij is alles onder de 50 euro een goede deal.

Mijn boefje is liev!

• Gim
eborn schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:24:
Ik heb sinds maandag het auto transport (42098). Echt een leuke set. Toch al een paar uurtjes mee bezig geweest en moet de trailer nog maken.

Heeft iemand toevallig die set ooit gemotoriseerd? Ik kom op internet wel een paar topics en Youtube video's tegen van mensen die het hebben gedaan. Maar als er dan om uitleg werd gevraagd bleef het stil. Ik ben vooral benieuwd naar het motoriseren van de lifts. Sturen en rijden krijg ik wel voor elkaar door de zuigers er uit te slopen. Maar waar ik dan nog motoren voor de rest kwijt moet... Geen idee :o
Dit YT filmpje welke op Eurobricks staat heb je dan denk ik ook al gezien:
YouTube: Lego 42098 SBrick RC Modification Car Transporter

Inderdaad weinig instructie of commentaar te bekennen, maar je hebt al redelijk wat spul nodig. 2x SBricks, 1 XL, 1 Servo, 3 L motoren, 2 M motor. Ik heb zelf geen SBrick, laat staan 2, dus dat alleen is al een uitdaging, omdat LEGO IR Receiver minder PF kan aansturen (2 vs 4 meen ik). Dus ik had met deze set uiteindelijk toch iets van "laat maar!". Al ga ik wel bekijken of het niet toch loont om in ieder geval 1 SBrick te hebben.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 06-07 20:05

Mappy

Piramide van Austerlitz

Zo, drie nieuwe Ideas sets komen eraan:

Via Lego Ideas

I wanna be a Mappy and I wanna have fun :) Updates in topic net als nieuwe berichten tonen? Thumb up op dit topic

• Kapoen
Mappy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:24:
Zo, drie nieuwe Ideas sets komen eraan:
Toch een grote selectie, dat had ik niet verwacht. En te zeggen dat er nog 4 ideas sets in de 'backlog' zitten:
- speelbare piano
- sesam straat
- middeleeuwse smid
- winnie the pooh

Deze nieuwe selectie zegt me weinig, maar ik had al niet echt een favoriet of 'must have' bij de 12 kanshebbers van deze ronde.

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online
Cool! nog twee TV/film gerelateerde *@#!# sets :/ Is dit nu de manier van Lego om Afols uit te melken, of is het aantal vereiste votes (10000) veel te laag, of is er een andere reden om deze inspiratieloze sets uit te brengen ipv de echt coole bouwerken op Ideas? :X

• detulp050
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 06-07 18:08
Juist heel slim van Lego. Seinfeld gaat altijd verkopen. Je pakt de fans van Seinfeld en mensen die Lego leuk vinden. Die set van Home Alone is vooral slim omdat het een gebouw/huis is (en dus populair), maar dan ook nog eens met kerst (kerst-sets doen het volgens mij altijd goed) én mensen hebben de positieve associatie met Home Alone. Ik ga die twee zeker halen. De typemachine vind ik dan juist niets.

Ik hoop dat ze bij het Home Alone huis vooral de binnenkant wat leuke verwijzingen naar de film doen.

• Goverman
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 08:00

Goverman

not loaded

Die eerste Home Alone film was erg leuk en de tweede ook nog wel. Met enig jeugdsentiment kan ik nog wel legitimatie vinden voor deze set. Maar toch past die Home Alone set niet echt in een kerstdorpje dat bestaat uit standaard LEGO sets, daarvoor is dit gebouw veel te groot.

Overigens wel bizar: buiten 30 graden en de afgelopen kerst is nog altijd dichterbij dan de komende (overmorgen is pas het omslagpunt...) :')

[Voor 20% gewijzigd door Goverman op 23-06-2020 16:42]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• ErikT738
chrisO schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:29:
[...]

Cool! nog twee TV/film gerelateerde *@#!# sets :/ Is dit nu de manier van Lego om Afols uit te melken, of is het aantal vereiste votes (10000) veel te laag, of is er een andere reden om deze inspiratieloze sets uit te brengen ipv de echt coole bouwerken op Ideas? :X
Volgens mij zijn er een hoop "normies" die dit soort sets kopen. Home Alone en de Typewriter had ik niet verwacht maar Seinfeld was bijna zeker. Nu moet ik zeggen dat ik deze ronde sowieso een beetje teleurstellend vond.

Ik hoop dat Lego nog iets leuks doet met de middeleeuwse smid en deze binnenkort beschikbaar maakt.

• TheDeeGee
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
Drie sets waar ik niets mee heb.

Hopelijk komt er ooit nog een auto van Ideas, zoals de Caterham.

• SuperPoekie
  • Laatst online: 21:04

SuperPoekie

Super Furry Animal

Geen Futurama :( Dat vind ik wel jammer. Had ook het aquarium wel verwacht als kleine set, maar die zou ik zelf niet gekocht hebben.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 23:08
Bij Home Alone kan ik me er nog *iets* bij voorstellen (daar kun je nog wat actie-elementen toevoegen), maar ik snap echt niet dat ze van Seinfeld een set gaan ontwikkelen. Ja, natuurlijk is het een populaire/legendarische serie, maar het appartement van Jerry Seinfeld is een dertien-in-een-dozijn sitcom-set.

Ze zullen (op basis van de verkoopcijfers van de Central Perk-set) wel verwachten dat hij goed gaat lopen bij Seinfeld-fans, maar in mijn ogen toont dit vooral (ironisch genoeg) de ideeën-moeheid van LEGO Ideas aan. Meer dan de helft van de selectie bestaat uit sets die puur door de rondes zijn gekomen omdat de designers de fanbase weten te mobiliseren, en níet omdat het een uniek of origineel idee is.

Als de enige reden om deze sets uit te brengen is omdat ze populair zijn bij een fanbase die normaal niet zo snel LEGO koopt, zet dan gewoon een aparte "studio" lijn op, met de sets van populaire films en tv-series, en hou de Ideas-lijn vrij voor unieke en originele creaties.

/rant :P

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

QuattroNL schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:13:
[...]

Bij Bol is ie nu met de 10,- korting 273,- incl verzenden.
Je zou 'm voor die prijs bijna als investering kopen 8)7
Maar we dwalen af...
Inmiddels al niet meer, op bol.com nu €345.

Amazon.co.uk:

Amazon.nl:

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Storm op het kanaal ;)

Intel i5-2500K/GB Z68X-UD3H-B3/GB R9 290/2x8096MB Crucial Ballistix DDR3-1600/Crucial MX200 500GB/25" Dell 2515H

• Tc99m
Laguna schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:55:
[...]

Inmiddels al niet meer, op bol.com nu €345.

Amazon.co.uk:
[Afbeelding]

Amazon.nl:
[Afbeelding]
Aiii... LEGO-doos zelf wel nog in goede staat?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AppieNL
detulp050 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:38:
Juist heel slim van Lego. Seinfeld gaat altijd verkopen. Je pakt de fans van Seinfeld en mensen die Lego leuk vinden. Die set van Home Alone is vooral slim omdat het een gebouw/huis is (en dus populair), maar dan ook nog eens met kerst (kerst-sets doen het volgens mij altijd goed) én mensen hebben de positieve associatie met Home Alone. Ik ga die twee zeker halen. De typemachine vind ik dan juist niets.

Ik hoop dat ze bij het Home Alone huis vooral de binnenkant wat leuke verwijzingen naar de film doen.
Grappig genoeg vind ik dat dan nog de enige die tenminste wel binnen het Ideas thema valt ipv 'de zoveelste' TV/film license set naar Ideas. Ik zal de typemachine niet kopen, maar het is tenminste wel een origineel idee.
[...]

De 'echt coole' bouwwerken komen zelden aan 10k votes, omdat ze geen sentiment uit de 90's of 80's aanboren en dus lastiger zijn te promoten op facebook en instagram. Dus je kan ook zeggen dat 10k votes weer teveel is voor sommige dingen. Voor licensed TV/film Ideas mag het wat mij betreft naar minimaal 50k votes, want ik ben nu echt wel klaar met die onzin in Ideas.

Enige Ideas set die ik mezelf zie kopen binnenkort is de piano die nog moet uitkomen.

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Tc99m schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:57:
[...]

Aiii... LEGO-doos zelf wel nog in goede staat?
Ja gelukkig doos in doos met bubbeltjes plastic eromheen, al had ik die van Amazon.co.uk achteraf gezien gewoon moeten weigeren, die van Amazon.nl was toch ook al besteld (goedkoper en had nog wat kleins nodig scheelt weer verzendkosten). Beiden betreft overigens de Chiron. Die van Amazon.co.uk gaat dus retour, zal 'm dan maar wel in de doos van Amazon.nl retourneren..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• 42erik
  • Laatst online: 23:21
Laguna schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:06:
[...]

Ja gelukkig doos in doos met bubbeltjes plastic eromheen, al had ik die van Amazon.co.uk achteraf gezien gewoon moeten weigeren, die van Amazon.nl was toch ook al besteld (goedkoper en had nog wat kleins nodig scheelt weer verzendkosten). Beiden betreft overigens de Chiron. Die van Amazon.co.uk gaat dus retour, zal 'm dan maar wel in de doos van Amazon.nl retourneren..
Waarom heb je hem dan 2x besteld?

• jppilot
  • Registratie: december 2017
  • Nu online
Deze dagen ben ik bezig met de Ford Mustang van de Creater Expert lijn. Nadat ik een paar jaar geleden weer begonnen met Lego, en vooral de Creater Expert auto's aanschaf, merk ik dat de Mustang mij gek genoeg wat minder kan bekoren dan verwacht. Waar de T1 bus en VW Beatle naar mijn mening echt nog waren opgebouwd uit de ouderwetse legoblokjes van 'vroegah', vind ik dat Lego met de Mustang wel een ander uiterste opzoekt. Ik vind dat er veel nieuwe steentjes inzitten die sommige constructies wat makkelijk maken, en er wat minder creativiteit benodigd is om alle vormen te realiseren. Dit doet bij mij een beetje afbreuk aan het echte lego gevoel. Bijvoorbeeld dit blokje, of deze, of deze. Alle komen bij mij een beetje gemakzuchtig over. Ben ik de enige die zich hieraan 'stoort'?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

42erik schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:09:
[...]

Waarom heb je hem dan 2x besteld?
Staat al in m'n post die je quote en ik had zo m'n twijfels bij de levering van Amazon.co.uk. Oftewel het zekere voor het onzekere.

• avdieren
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:14
[...]

Het begint behoorlijk op te vallen inderdaad. Seinfeld set is bla. Dat home alone huis kan nog een leuke parts pack worden indien voorzien van leuke steentje en de prijs een beetje redelijk.
Maar dat zal dan vast wel niet

• Gim
jppilot schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:24:
Deze dagen ben ik bezig met de Ford Mustang van de Creater Expert lijn. Nadat ik een paar jaar geleden weer begonnen met Lego, en vooral de Creater Expert auto's aanschaf, merk ik dat de Mustang mij gek genoeg wat minder kan bekoren dan verwacht. Waar de T1 bus en VW Beatle naar mijn mening echt nog waren opgebouwd uit de ouderwetse legoblokjes van 'vroegah', vind ik dat Lego met de Mustang wel een ander uiterste opzoekt. Ik vind dat er veel nieuwe steentjes inzitten die sommige constructies wat makkelijk maken, en er wat minder creativiteit benodigd is om alle vormen te realiseren. Dit doet bij mij een beetje afbreuk aan het echte lego gevoel. Bijvoorbeeld dit blokje, of deze, of deze. Alle komen bij mij een beetje gemakzuchtig over. Ben ik de enige die zich hieraan 'stoort'?
Ik vind die voorbeelden niet zo storend. Ik vind het dan meer storen dat ze bij de Landrover met een nieuw onderdeel komen en wel in een vrij aparte kleur waardoor het niet goed te gebruiken is in andere creaties.

Maar nu ze de Mustang voorzien hebben van een werkend stuur moet ik zeggen dat ze dat ook wel met de andere creator expert auto's hadden mogen doen :P

• eborn
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 04-07 16:17
Gim schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:12:
[...]

Dit YT filmpje welke op Eurobricks staat heb je dan denk ik ook al gezien:
YouTube: Lego 42098 SBrick RC Modification Car Transporter
Klopt, ik hoopte daar ergens in ieder geval een beginnetje van te vinden. Maar helaas...
Ik heb wel een aantal motoren over dus een paar dingen motoriseren is wel grappig. Zelfs zonder sbrick. Maar als ik dat filmpje bekijk zie je echt nergens een afwijkend detail. Ik vraag me daarom af waar al die motoren zijn gebleven, aangezien het systeem om het bovendek omlaag te draaien al zoveel ruimte inneemt.

• JoeZuCK
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 06-07 20:22

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik vraag me af; zal die Pirates of Barracuda Bay ook verkocht gaan worden door externe winkels? Ik zie hem vooralsnog alleen bij LEGO te koop?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +4Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
Zo. Zojuist ook maar de Ducati besteld. Kon hem voor 43 euro bij Amazon.de niet laten liggen en iedereen in dit topic is er erg enthousiast over.

Momenteel helaas niet op voorraad, dus dat wordt nog even geduld hebben.

[Voor 25% gewijzigd door rens-br op 24-06-2020 09:53]

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

jppilot schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:24:
Ik vind dat er veel nieuwe steentjes inzitten die sommige constructies wat makkelijk maken, en er wat minder creativiteit benodigd is om alle vormen te realiseren. Dit doet bij mij een beetje afbreuk aan het echte lego gevoel. Bijvoorbeeld dit blokje, of deze, of deze. Alle komen bij mij een beetje gemakzuchtig over. Ben ik de enige die zich hieraan 'stoort'?
De blokjes die je noemt vind ik juist wel leuke om creatieve compacte constructies mee te kunnen maken. Grote bodypanelen ben ik dan weer geen fan van.

I wanna be a Mappy and I wanna have fun :) Updates in topic net als nieuwe berichten tonen? Thumb up op dit topic

• SuperPoekie
  • Laatst online: 21:04

SuperPoekie

Super Furry Animal

JoeZuCK schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:08:
Ik vraag me af; zal die Pirates of Barracuda Bay ook verkocht gaan worden door externe winkels? Ik zie hem vooralsnog alleen bij LEGO te koop?
Het is een set uit de LEGO Ideas reeks, deze worden eigenlijk alleen maar bij Lego zelf en maar af en toe door derden verkocht, meestal als de set wat ouder wordt.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +1Henk 'm!

• master30
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:03
rens-br schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:37:
Zo. Zojuist ook maar de Ducatti besteld. Kon hem voor 43 euro bij Amazon.de niet laten liggen en iedereen in dit topic is er erg enthousiast over.

Ik kwam vandaag nog op 46 bij Bol met de 10 euro korting, waar was ie 43 dan?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
master30 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:14:
[...]

Ik kwam vandaag nog op 46 bij Bol met de 10 euro korting, waar was ie 43 dan?
Amazon.de met kortingscode GESCHENK5E. Deze code werkt niet bij iedereen.

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
meesje schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:19:
[...]

Amazon.de met kortingscode GESCHENK5E. Deze code werkt niet bij iedereen.
@master30 Dit dus ^.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:13
Bedankt voor de tip over de Duc!!
Meteen besteld en gelukkig werkt de code bij mij wel.

Voor nu is het weer even klaar met Lego bestellen...

Afgelopen weekend ook de SPIKE Prime binnengekregen met uitbreiding set.
(om zelf alvast wat te oefenen :+ )

Erg leuk spul.
Ik vond alleen erg jammer dat de uitbreiding set in een kartonnen doos kwam. Als ik straks enkele sets ga bestellen voor de leerlingen, dan moet ik rekening houden met extra opbergbakken.
Bij de Mindstorm EV3 en de uitbreiding, ontvang je 2 hard plastic opbergbakken. Had eigenlijk gehoopt dat dit bij SPIKE Prime ook was.

Edit: iemand ervaring hoe lang het ongeveer duurt bij Amazon.de voordat ie weer op voorraad is?
Dit weekend gaat het onweren. Zou perfect zijn als ie dan binnen is. O-)

[Voor 12% gewijzigd door streamnl op 23-06-2020 21:05]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 07:39
Zo. Zojuist ook maar de Ducatti besteld. Kon hem voor 43 euro bij Amazon.de niet laten liggen en iedereen in dit topic is er erg enthousiast over.

yes erg mooie set om te zien ook en mooie techniek. Zeker een aanrader. Is een van mijn favorieten. :)

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 06-07 17:07

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

AppieNL schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:06:
[...]

Grappig genoeg vind ik dat dan nog de enige die tenminste wel binnen het Ideas thema valt ipv 'de zoveelste' TV/film license set naar Ideas. Ik zal de typemachine niet kopen, maar het is tenminste wel een origineel idee.

[...]

De 'echt coole' bouwwerken komen zelden aan 10k votes, omdat ze geen sentiment uit de 90's of 80's aanboren en dus lastiger zijn te promoten op facebook en instagram. Dus je kan ook zeggen dat 10k votes weer teveel is voor sommige dingen. Voor licensed TV/film Ideas mag het wat mij betreft naar minimaal 50k votes, want ik ben nu echt wel klaar met die onzin in Ideas.

Enige Ideas set die ik mezelf zie kopen binnenkort is de piano die nog moet uitkomen.
Niet alleen dat, er zijn genoeg bouwwerken geweest die de 10k schifting niet overleeft hebben. Ze zijn nu wel heel druk met televisieseries. Friends, BBT, Seinfeld, Flinstones. Het is wat too much aan het worden. Ik had een valse hoop voor Zelda, maar die is weer gesneuveld, wellicht omdat ze zelf wat uit gaan brengen nu ze samenwerken met Nintendo. Er komen nu ook wel rap dure sets achter elkaar uit en ze willen nou niet echt goedkoop worden. Voltron heb ik ooit voor de helft bij Amazon.fr op kunnen pikken, Old Fishing Store was in den beginne een keer in België goedkoop, gelijk toegeslagen, maar het valt me de laatste tijd wel wat tegen. De DB5 wil ook maar niet terug naar lage prijzen zakken en de laatste modulars overtuigen me ook niet. Ik kan ze ook nergens kwijt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
streamnl schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:56:
Edit: iemand ervaring hoe lang het ongeveer duurt bij Amazon.de voordat ie weer op voorraad is?
Dit weekend gaat het onweren. Zou perfect zijn als ie dan binnen is. O-)
Al was hij wel op voorraad is de kans erg klein dat je hem voor het weekend ontvangt, nu is de kans dus helemaal niehiel.

Bij mij staat hij vooralsnog op levering tussen 28 en 29 juli.

[Voor 7% gewijzigd door rens-br op 23-06-2020 23:00]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
Dit doet wel een beetje pijn aan mijn ogen :'(

Maar naar aanleiding van je post heb ik 'm ook besteld, thanks!

[Voor 15% gewijzigd door Medjai op 23-06-2020 23:06]

• ErikT738
Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat bestellingen van Lego.com binnen komen? Ik wil 1 juli Barracuda Bay bestellen (ook om dat nieuwe gratis setje erbij te krijgen) en ik wil wel thuis zijn op de dag van bezorging.

Die 12 in 1 set is wel een stuk suffer dan de Hot Rod maar ik kan het altijd nog als verjaardagscadeautje gebruiken ofzo.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:13
rens-br schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:52:
[...]
Al was hij wel op voorraad is de kans erg klein dat je hem voor het weekend ontvangt, nu is de kans dus helemaal niehiel.

Bij mij staat hij vooralsnog op levering tussen 28 en 29 juli.
Hopen kan altijd ;)
Hier is de status nog "We sturen je een e-mail wanneer we een bezorgdatum weten".

Ach ja, ik vermaak me wel dit weekend met de Spike Prime. Eens kijken of ik de olifant van de Mindstorm kan namaken maar dan met de onderdelen van Prime
Komt goed...
ErikT738 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 07:25:
Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat bestellingen van Lego.com binnen komen? Ik wil 1 juli Barracuda Bay bestellen (ook om dat nieuwe gratis setje erbij te krijgen) en ik wil wel thuis zijn op de dag van bezorging.

Die 12 in 1 set is wel een stuk suffer dan de Hot Rod maar ik kan het altijd nog als verjaardagscadeautje gebruiken ofzo.
Meestal maar enkele dagen.

[Voor 28% gewijzigd door streamnl op 24-06-2020 07:59]

Meer dan ik dacht...

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 13:34
Gim schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:29:
Maar nu ze de Mustang voorzien hebben van een werkend stuur moet ik zeggen dat ze dat ook wel met de andere creator expert auto's hadden mogen doen :P
Wat mij aan de Fiat 500 opviel is dat die auto, in tegenstelling tot alle andere Creator Expert auto's, GEEN buitenspiegels heeft! Dan zie je toch wel dat de Fiat 500 net te klein is om dat soort details ook te hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Laatst online: 01:03

Bedankt voor dit! Voor 43 euro is het inderdaad een no-brainer 😅😁

Hij was bij mij ook nog niet op voorraad en als alternatief lieten ze ander jeugdspeelgoed zien wat ik al lang vergeten was... Meccano!!! The nostalgia!

Acties:
  • +6Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 03-07 16:23
ErikT738 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:16:
[...]

Ik ben best tevreden over de waterstofperoxide, alleen de grijze plaat heeft jammer genoeg iets te lang volle zon gekregen. Ik leg 'm denk maar in het raam met wat zwarte blokjes er op in de hoop dat ik 'm selectief weer kan vergelen 8)

[Afbeelding]
Ah, dat geeft de burger moed! Ik heb mijn oude Technic set (met originele Bart Smit sticker! :P ) weer eens tevoorschijn getoverd. Vooral de grijze en witte steentjes vertonen enige :X verkleuringen.

Hoe heb je de waterstofperoxide mix gemaakt? Met de tips van een paar pagina's terug of heb je nog andere tips?

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 06-07 17:07

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Die truc staat al geregeld omschreven. ;)
Haay schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:17:
[...]

Wat mij aan de Fiat 500 opviel is dat die auto, in tegenstelling tot alle andere Creator Expert auto's, GEEN buitenspiegels heeft! Dan zie je toch wel dat de Fiat 500 net te klein is om dat soort details ook te hebben.
Ik vond de 500 wel een stap terug en had wel wat weg van de Kever qua bouwen. De Mustang is een veel mooier model om te maken, in lijn van de F40 qua bouwplezier voor mij.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• MarkH NL
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 02-07 22:28
Iemand nog een goede tip om aan waterstofperoxide te komen? Gister bij drie kruidvat(ten/s) geweest, allemaal op :/ heb zeker nog 4 batches die in de zon moeten..

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

[...]

Wat wel het meenemen waard is, de originele 500 zal ook maar 1 spiegel gehad hebben, dat was in de jaren 60 meer dan voldoende (mijn opa heeft nog een starlet uit 92 gehad die met 1 buitenspiegel werd geleverd)

Dus technisch gezien mis je maar 1 spiegel ;)

• ErikT738
BiLLie- schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:12:
[...]

Ah, dat geeft de burger moed! Ik heb mijn oude Technic set (met originele Bart Smit sticker! :P ) weer eens tevoorschijn getoverd. Vooral de grijze en witte steentjes vertonen enige :X verkleuringen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoe heb je de waterstofperoxide mix gemaakt? Met de tips van een paar pagina's terug of heb je nog andere tips?
Die grijze balken zijn wel ver heen zeg! Die moet je denk goed in de gaten houden als je niet mijn mislukte grijze plaat na wilt maken. Ik heb gewoon bij de Trekpleister 4 flesjes 3% waterstofperoxide gehaald en dat nog een klein beetje aangevuld met water om de glazen pot daadwerkelijk vol te krijgen. Volgende keer dat ik zoiets doe ga ik denk kijken of ik een grotere hoeveelheid ergens kan bestellen (al zijn de flesjes niet duur).

• Jakkus
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21:57
Even een vraagje, heeft een van jullie daar ervaring mee? Ik heb via een Duitse site (flixbrix.de) Lego-onderdelen besteld. Het duurde een tijd voor hij werd verzonden (meer dan een maand) maar ik zag net dat hij vorige week toch is verzonden, via DHL. Er staat echter bij dat er een fout is gemaakt in het sorteringsproces. Dat was op 18 juni. Is jullie zoiets wel eens overkomen? Hoe lang kan het duren voor de fout recht wordt gezet?

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Tc99m
MarkH NL schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:39:
Iemand nog een goede tip om aan waterstofperoxide te komen? Gister bij drie kruidvat(ten/s) geweest, allemaal op :/ heb zeker nog 4 batches die in de zon moeten..
Iedereen is zijn steentjes natuurlijk aan het ontgelen met die hoge UV-intensiteit deze week. :P

In principe verkoopt iedere drogist waterstofperoxide (anders vooraf even bellen of ze het nog op voorraad hebben), je kunt het ook online bestellen.
Ik meen me te herinneren dat iemand een paar weken terug in dit topic het had over een grotere/goedkopere fles met een hogere concentratie H2O2 die hij verdund had, misschien kun je dat even terugzoeken? En anders is Google je vriend. ;)

Als je hogere concentraties gaat verdunnen, wel voorzichtig zijn en voorzorgsmaatregelen nemen (handschoenen, bril, buiten, geen kinderen in de buurt).

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 13:34
vectormatic schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:41:
Wat wel het meenemen waard is, de originele 500 zal ook maar 1 spiegel gehad hebben, dat was in de jaren 60 meer dan voldoende (mijn opa heeft nog een starlet uit 92 gehad die met 1 buitenspiegel werd geleverd)

Dus technisch gezien mis je maar 1 spiegel ;)
Ja, heb het nog even nagekeken. Originele Fiat 500F heeft inderdaad alleen aan de bestuurder's kant een zijspiegel, min of meer in de hoek van de A stijl met de deur. Daar is in het LEGO model geen spiegel te bevestigen.

Maar ja, ik heb alle Creator Expert auto modellen van de VW T1 t/m de Fiat 500, plus ook nog de Caterham Seven, de Batmobile 1989, de Bricklink BL19011 Vintage Roadster en de 31070 Turbo Track Racer, en allemaal hebben ze buitenspiegels. Behalve dus de Fiat 500. Dat valt dan gewoon op... :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AppieNL
[...]

Aangezien City autootjes zelfs zijspiegels hebben, leek het me stug dat het is "omdat de Fiat 500 te klein is om dat soort details ook te hebben". Dus ben ik wat gaan googlen (naar wat Vectormatic ook al een beetje zei).

Een zijspiegel is verplicht geworden in de jaren 60. En dan dus maar 1 zijde, dit kon tot in de 90's nog prima, mits de auto niet te breed was. De Lego Fiat 500 is er 1 uit de 60's. Het kan dus zijn dat Lego de versie heeft gepakt voordat de zijspiegel verplicht werd. Ik vind ook enkele plaatjes van Fiat 500's uit de 60's zonder een zijspiegel en ook een paar waarbij het er behoorlijk uit ziet als een aftermarket gemonteerd spiegeltje die niet past bij het design van de rest van de auto.

Het is dus denk ik eerder historisch correct dan Lego technisch 'moeilijk/onmogelijk'.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Daarnaast, is het niet juist de lol van lego dat je zelf dingen kan aanpassen/verbeteren?

En inderdaad, er zijn genoeg plaatjes te vinden van 500-jes zonder spiegels.

• AppieNL
Haay schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:30:
[...]
min of meer in de hoek van de A stijl met de deur. Daar is in het LEGO model geen spiegel te bevestigen.
Cheeseslope tussen motorkap en deur eruit en hij had daar geplaatst kunnen worden als die in het echt niet aan de deur zit of anders de eerste 1x2 curved slope met hoekje eruit van de deur en dan kan die daar geplaatst worden als de spiegel aan de deur vast zat.

2 simpele oplossingen waardoor ik alleen maar meer denk dat de keuze bij Lego bewust was.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: juli 2006
Onlangs de Old Fishing Store op de kop getikt en in elkaar gezet. Kleiner dan de boomhuis in het aantal stukjes maar de details en de rommeligheid van het geheel maakt het erg leuk om te bouwen.

Stickers heb ik niet gebruikt. Vond het niet zoveel toevoegen en wil hem ook weer doorverkopen. Meeuwen en de kat zijn van rubber trouwens.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:20

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als Lego dit als voorbeeld gebruikt heeft, dan zijn ze idd de spiegel vergeten.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Gim
Ik kon het toch niet laten om te kijken.... der Held :P
Die Tops & Flops und ein paar ganz fiese Stümpereien aus dem LEGO® Katalog 2020 - 2. Halbjahr

Een beetje er doorheen geskipt, maar het stukje Mario en "Technic" (Lambo) wel gekeken :) Ik kan wel lachen om die gast. Over Ninjago was hij overigens wel positief :) Ik moet zeggen dat ik het ook wel eens ben met diverse dingen die hij zegt.

[Voor 10% gewijzigd door Gim op 24-06-2020 11:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gim
D. Ninjai schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:32:
Onlangs de Old Fishing Store op de kop getikt en in elkaar gezet. Kleiner dan de boomhuis in het aantal stukjes maar de details en de rommeligheid van het geheel maakt het erg leuk om te bouwen.

Stickers heb ik niet gebruikt. Vond het niet zoveel toevoegen en wil hem ook weer doorverkopen. Meeuwen en de kat zijn van rubber trouwens.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voordat je hem door verkoopt zou ik wel eerst de MOC (een molen) bouwen die je op internet kunt vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online
zonoskar schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:34:
[Afbeelding]
Als ik google op Fiat 500F, dan valt mij op dat de Fiat 500F's vele verschillende formaten buitenspiegel(s) hebben. (bijna) alle metalen schaalmodellen van de Fiat 500F hebben geen buitenspiegel. Op een foto van een Fiat 500F in een museum heeft de Fiat ook geen buitenspiegel. De spiegel is dan waarschijnlijk ook geen onderdeel van het originele ontwerp van de Fiat 500F en dus heeft Lego deze bewust weggelaten, net zoals de modelbouwers doen.

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Señor Sjon schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:25:
Die truc staat al geregeld omschreven. ;)

[...]

Ik vond de 500 wel een stap terug en had wel wat weg van de Kever qua bouwen. De Mustang is een veel mooier model om te maken, in lijn van de F40 qua bouwplezier voor mij.
Eensch!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• AppieNL
zonoskar schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:34:
[Afbeelding]
Dat was 1 van de plaatjes waarbij ik de spiegel nogal 'aftermarket' vond ogen. In de designstijl en de locatie van dat spiegeltje op de deur zou dat eerder chroom zijn en lieflijk rond ipv een rechthoekig plastic zwarte spiegel. Met een lieflijk rond chroom spiegeltje zijn ze ook te vinden en die lijken meer zoals het bedoeld zou zijn.

Maar goed, chrisO heeft volgens mij al voldoende bewezen dat die er niet op hoort als die in het museum van Fiat zonder zijspiegel staat en allerlei schaalmodellen zonder.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: oktober 2018
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie sets! Als je net zoals mij graag de totale Lego set wil hebben mét alle details maar zonder stickers, dan kan ik je SteinDrucker aanraden! - https://www.steindrucker.com (En nee ik heb geen aandelen hierin :P)

Deze Duitse man maakt hoogwaardige geprinte Lego steentjes waar normaal een sticker op zit. Hij gebruikt echte steentjes en kopieert zelf zo goed mogelijk de sticker om deze zelf op een steen te drukken. Het resultaat mag er wezen, het enige nadeel is wel dat sommige sets met veel stickers aan de prijzige kant zijn... (De geprinte steentjes voor de Fishing Shop zijn 17,99 - https://www.steindrucker.com/fischerhuette-package-21310)

Hier een Youtube review waar Steindrucker steentjes met de stickers worden vergeleken:
YouTube: YouTube

En ook iemand die hetzelfde probleem als jou had en voor Steindrucker heeft gekozen:
https://www.reddit.com/r/...printed_parts_for_my_old/

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Onlangs de Old Fishing Store op de kop getikt en in elkaar gezet.

Meeuwen en de kat zijn van rubber trouwens.
De kat toch niet? Ik heb 'm gewoon van ABS in elk geval.

• D. Ninjai
  • Registratie: juli 2006
Mappy schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:26:
[...]

De kat toch niet? Ik heb 'm gewoon van ABS in elk geval.
Je hebt gelijk! :D

@TestDummie Dat is een fijne uitkomst zeg, thanks!

• TheDeeGee
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
ErikT738 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:41:
[...]

Die grijze balken zijn wel ver heen zeg! Die moet je denk goed in de gaten houden als je niet mijn mislukte grijze plaat na wilt maken. Ik heb gewoon bij de Trekpleister 4 flesjes 3% waterstofperoxide gehaald en dat nog een klein beetje aangevuld met water om de glazen pot daadwerkelijk vol te krijgen. Volgende keer dat ik zoiets doe ga ik denk kijken of ik een grotere hoeveelheid ergens kan bestellen (al zijn de flesjes niet duur).
Ik heb mijn 3% bij Bol.com vandaan.

https://www.bol.com/nl/p/...errer=socialshare_pdp_www

5 Liter voor 23 euro.

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 02:11

SomerenV

It's something!

https://www.deoplosmiddel...n/waterstofperoxide-10-1l

Daar kun je makkelijk 3 liter van maken. Is nog goedkoper ook :) Dat spul gebruikte ik en werkt als een trein.

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

Pagina: 1 ... 86 ... 90 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True