Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.168.607 views

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-11 13:16

Hierkomik

Zo dan...

Heb net in het lego aanbiedingen topic de Intertoys acties gepost. Twijfel zelf om nog wat te halen, maar weet ook niet even wat.
Ninjago klooster lijkt me wel grappig (in ieder geval veel waar voor je geld) en architecture Tokio misschien (ben er geweest en vind helaas wel dat ze niet alle leuke landmarks hebben gekozen)

Maar eigenlijk wacht ik met smart op de sets van 2HY. De geruchten voor een nieuwe Avengers toren en Helicarrier, Razorcrest, vermoedelijk een 3-in-1 piratenschip... allemaal sets die me meer trekken dan het huidige aanbod in de winkels.
Het blijft erg lastig om me in te houden en de hand op de knip te houden om later dit jaar los te gaan. Heb ook geen backlog nu.

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
@Hierkomik Leuke prijzen voor die Skyline sets. Ik word er hebberig van. ;) Ik denk ook nog wel bespreekbaar met mijn vrouw om af en toe een setje in de woonkamer te zetten. Ik lees overigens op pepper dat Intertoys online bestelling niet of slecht uitlevert, daar wordt aangeraden om in de winkel te kopen. Intertoys zat destijds al in zwaar weer, straks vallen ze om in deze periode (ik hoop het niet).

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:04
Let wel op dat Intertoys problemen heeft met het leveren van bestellingen. Koop de sets daarom in de winkel.

[ Voor 39% gewijzigd door NotSoSteady op 10-04-2020 20:07 ]

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:22

rammes

koekebakker 1e klas

En dan koop je na jaren weer eens LEGO en dat is het toch wel cool dat de DPD met een joekel van een doos voor de deur staat. DAMN wat is die Pirates doos groot!

Ik zou het doen!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:39
rammes schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:08:
En dan koop je na jaren weer eens LEGO en dat is het toch wel cool dat de DPD met een joekel van een doos voor de deur staat. DAMN wat is die Pirates doos groot!
Ik ga hem ook deze maand bestellen. Lijkt me echt een topset.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:40
Het vrachtwagentje dat ik aan het bouwen was, is inmiddels klaar.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49756889897_bddf2b5a59_b.jpg20200410_134904 by Appie NL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49756556381_8fcf751991_b.jpg20200410_134933 by Appie NL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49756556361_7d7cc1827b_b.jpg20200410_134921 by Appie NL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49756890087_834384f376_b.jpg20200410_134953 by Appie NL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49756028888_50928796e9_b.jpg20200410_135010 by Appie NL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49756556536_9813d9c30a_b.jpg20200410_135030 by Appie NL, on Flickr

En nog een videootje:

• meesje
  • Nu online
Wauw! Kan zo toegevoegd worden aan het Lego assortiment!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@AppieNL Renault logo er op plakken én kláár is 'ie, ding deed me meteen aan de 'Magnum' denken met dat frontje :o

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/qbj6booOS0s/hqdefault.jpg

(y) (y)

@meesje Én bedankt voor de 'tip', hé. Ik heb zojuist toch maar even de HD (10269) uit de Creator Expert serie bestelt terwijl ik eigenlijk de regel hanteer dat ik alléén maar motorfietsen uit de 'Technic' serie wil hebben ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Will_M op 10-04-2020 15:42 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-12 13:57
NotSoSteady schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:00:
Let wel op dat Intertoys problemen heeft met het leveren van bestellingen. Koop de sets daarom in de winkel. Ze zijn al gestopt met het affiliateprogramma, omdat PostNL het te druk heeft en gestopt is met het leveren van pakketjes van de Intertoys.
Nee! Kopen van Lego is niet van levensbelang, en daarom blijf je dus thuis! Tenzij je dus een aso bent en enkel aan jezelf denkt. :/

• NotSoSteady
chrisO schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:23:
[...]

Nee! Kopen van Lego is niet van levensbelang, en daarom blijf je dus thuis! Tenzij je dus een aso bent en enkel aan jezelf denkt. :/
Overdrijven is ook een vak. Je hoeft natuurlijk niet je hele gezin mee te nemen. Gewoon netjes de richtlijnen volgen.

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-12 10:54

vectormatic

Warlock of the doorlock

Zijn die aanbiedingen van de intertoys dan zo de moeite waard? In mijn beleving vragen ze de laatste jaren vooral MSRP of meer, met af en toe een aanbieding die eigenlijk nooit beter is dan online.

En wat @NotSoSteady zegt, gewoon afstand houden, winkel in, doosje pakken, met pin afrekenen en winkel weer uit, als alleen levensbelang zou mogen hadden al die winkels lang en breed dicht moeten zijn.

Persoonlijk bestel ik alles wel online

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• NotSoSteady
vectormatic schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:43:
Zijn die aanbiedingen van de intertoys dan zo de moeite waard? In mijn beleving vragen ze de laatste jaren vooral MSRP of meer, met af en toe een aanbieding die eigenlijk nooit beter is dan online.

En wat @NotSoSteady zegt, gewoon afstand houden, winkel in, doosje pakken, met pin afrekenen en winkel weer uit, als alleen levensbelang zou mogen hadden al die winkels lang en breed dicht moeten zijn.

Persoonlijk bestel ik alles wel online
Ik ook, maar bij Intertoys zou ik dat momenteel niet doen. Combineer het anders met het doen van wat boodschappen als je toch een set wilt halen.

[ Voor 30% gewijzigd door NotSoSteady op 10-04-2020 20:06 ]

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

NotSoSteady schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:45:
[...]

Ik ook, maar bij Intertoys zou ik dat momenteel niet doen. Combineer het anders met het doen van wat boodschappen als je toch een set wilt halen.

[...]
Zoals ik al zei, ik snap sowieso niet waarom je bij de intertoys zou kopen, de enige case die ik daar voor had was de impulsaankopen op de vrijdagmarkt, maar sinds vorig jaar de IT hier in het stadje dicht is, kom ik er echt nooit meer, als ik online koop is er altijd wel een betere optie

apart trouwens dat PostNL geen zendingen van IT meer aanneemt, vooralsnog krijg ik alle andere zendingen gewoon netjes binnen

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• NotSoSteady
vectormatic schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:48:
[...]

Zoals ik al zei, ik snap sowieso niet waarom je bij de intertoys zou kopen, de enige case die ik daar voor had was de impulsaankopen op de vrijdagmarkt, maar sinds vorig jaar de IT hier in het stadje dicht is, kom ik er echt nooit meer, als ik online koop is er altijd wel een betere optie

apart trouwens dat PostNL geen zendingen van IT meer aanneemt, vooralsnog krijg ik alle andere zendingen gewoon netjes binnen
Ja, ik snap het ook niet echt. Van andere shops weet ik wel dat PostNL bepaalde beperkingen heeft opgelegd, zoals het aanleveren van een max aantal rolcontainers. Helemaal stoppen had ik nog niet gehoord. De aanbieding van Intertoys is trouwens wel erg strak. Die Star Destroyer kost normaal 619 en nu maar 526.

[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 10-04-2020 15:51 ]

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

NotSoSteady schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:50:
[...]

Ja, ik snap het ook niet echt. Van andere shops weet ik wel dat PostNL bepaalde beperkingen heeft opgelegd, zoals het aanleveren van een max aantal rolcontainers. Helemaal stoppen had ik nog niet gehoord. De aanbieding van Intertoys is trouwens wel erg strak. Die Star Destroyer kost normaal 619 en nu maar 526.
Dat is inderdaad een hele scherpe aanbieding, €40 lager dan t laagste ooit volgens brickwatch. Probleem van dat soort sets is dan wel dat je ze toch nooit in de winkel vind, want dat grote spul verkoopt zo weinig dat ze er hooguit 1 van hebben liggen

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Zo'n 2 uur geleden witte blokjes in de Peroxide gezet, om de 45 minuten even roeren i.v.m. met de bubbels.

Ze waren niet super geel, maar ook niet 100% wit, maar ik kan aan de piraten vlag al na 2 uur zien dat er verschil is.

Laat ze nog zo'n anderhalf tot 2 uur staan en dan kan ik morgen de licht grijze doen, en dan Zondag de Black Skull's Schooner eer opbouwen in alle glorie :*)

(eerste keer dat ik dit probeer btw)

[ Voor 4% gewijzigd door TheDeeGee op 10-04-2020 16:00 ]

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:30

almightyarjen

When does the hurting stop?

TheDeeGee schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:58:
Zo'n 2 uur geleden witte blokjes in de Peroxide gezet, om de 45 minuten even roeren i.v.m. met de bubbels.

Ze waren niet super geel, maar ook niet 100% wit, maar ik kan aan de piraten vlag al na 2 uur zien dat er verschil is.

Laat ze nog zo'n anderhalf tot 2 uur staan en dan kan ik morgen de licht grijze doen, en dan Zondag de Black Skull's Schooner eer opbouwen in alle glorie :*)

(eerste keer dat ik dit probeer btw)
Er kwam vandaag zo nu en dan sluierbewolking over. Met sluierbewolking is de UV straling al niet sterk genoeg

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Ik kon het niet laten maar ben begonnen aan de Bookshop (10270), Lego is net zoals wiet een verslaving :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• TheDeeGee
  • Niet online
almightyarjen schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:38:
[...]

Er kwam vandaag zo nu en dan sluierbewolking over. Met sluierbewolking is de UV straling al niet sterk genoeg
Niet gehad hier.

Net gewassen en gedroogd, ze zijn allemaal wit! Zelfs de printed pieces zijn goed gelukt, niets te zien aan de prints.

Badje gehad van zo'n 6 uur.

[ Voor 9% gewijzigd door TheDeeGee op 10-04-2020 18:39 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hierkomik schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:11:
Heb net in het lego aanbiedingen topic de Intertoys acties gepost. Twijfel zelf om nog wat te halen, maar weet ook niet even wat.
Ninjago klooster lijkt me wel grappig (in ieder geval veel waar voor je geld) en architecture Tokio misschien (ben er geweest en vind helaas wel dat ze niet alle leuke landmarks hebben gekozen)

Maar eigenlijk wacht ik met smart op de sets van 2HY. De geruchten voor een nieuwe Avengers toren en Helicarrier, Razorcrest, vermoedelijk een 3-in-1 piratenschip... allemaal sets die me meer trekken dan het huidige aanbod in de winkels.
Het blijft erg lastig om me in te houden en de hand op de knip te houden om later dit jaar los te gaan. Heb ook geen backlog nu.
Wat is 2HY?

@almightyarjen of andere treinliefhebbers / -kenners:

Ik heb nog 2 oude treinsets uit de jaren '70 en '80.

De 725

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sf6q14KN-6L-DMkGqpmfhAAjQBY=/f/image/SysVvZnsNS17ZBkldH0y5SX0.jpg

en 7745

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qupgkcBxkn4MbJ0jb2rXXAvzpZc=/f/image/SkJLmbJt1PHiKmk8Cgv8020h.png

De bijbehorende rails (bielsen, rails en stroomrails) is ontzettend breekbaar geworden. 1 Keer opbouwen en weer afbreken en ik had meerdere kapotte stukjes. Nu is mijn dochter inmiddels op de leeftijd dat ze er ook mee wil gaan spelen en dat vind ik prima, maar als het steeds breekt is er voor haar ook niks aan. Nu vraag ik me dus af wat een goede investering is qua rails en motorisatie. Ik zie dat we inmiddels bij een tweede serie/revisie batterijsystemen zitten met Powered Up. Bij de Legowinkel waar ik vanmiddag mee belde (Playtoday, Gouda) adviseerden ze me om om te bouwen. Volgens hem was de goedkoopste oplossing de 60197 (nu rond de € 85 à € 90 verkrijgbaar), omdat die ook rails en een trein heeft, terwijl je anders voor bijna een zelfde bedrag aan losse nieuwe rails en motorisatie kwijt bent. Nu voelt het natuurlijk wel een beetje "apart" om een dure set te kopen en daarvan de trein niet te gebruiken. Zijn er nog andere goede opties om mijn 2 oude treinen weer up to date te maken?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12 13:35

Mappy

Piramide van Austerlitz

2e halfjaar van dit jaar
Bij de Legowinkel waar ik vanmiddag mee belde (Playtoday, Gouda) adviseerden ze me om om te bouwen. Volgens hem was de goedkoopste oplossing de 60197 (nu rond de € 85 à € 90 verkrijgbaar), omdat die ook rails en een trein heeft, terwijl je anders voor bijna een zelfde bedrag aan losse nieuwe rails en motorisatie kwijt bent. Nu voelt het natuurlijk wel een beetje "apart" om een dure set te kopen en daarvan de trein niet te gebruiken. Zijn er nog andere goede opties om mijn 2 oude treinen weer up to date te maken?
Ik vind 't goed advies als je om wilt bouwen. Al is de nostalgie van de oude sets meer voor jou dan voor je dochter natuurlijk ;) Nu inzetten op het nieuwste systeem is waarschijnlijk de beste optie.
De 60197/60198 kun je misschien nog op marktplaats kopen (omdat het je toch maar om wat onderdelen gaat eigenlijk).

Verder, 7745 :9~ , tijd terug een microversie van gemaakt met knipoog naar hoe klein de bijgeleverde baan is:
Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20180316micro7745-2.jpg
Fun fact: op de box-art van de 7745 staat de middelste wagon achterstevoren t.o.v. de instructies :P

[ Voor 12% gewijzigd door Mappy op 10-04-2020 22:21 ]

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Mappy Dat is een leuke kleine versie!

En thanks. Had nog niet aan marktplaats gedacht. V.w.b. de nostalgie; ze ziet die trein al jaren in de kast staan en wil er graag mee spelen. Vandaar. Was een beetje een teleurstelling dat de boel zo snel kapot ging, dus daarom wil ik kijken wat ik er nog van kan maken.

[ Voor 54% gewijzigd door Jorgen op 10-04-2020 22:31 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Al een paar weken ben ik bezig aan de Technic hijskraan (42082). Stukje bij beetje kom ik verder, en ik ben nu bijna bij het eind van het eerste boekje.

Vanavond sloeg even het hart in mijn keel toen ik klaar was met de draaibare cirkel. In de N(eutraal) stand kon het draaigedeelte alleen maar draaien, bij de andere stand voor linksom of rechtsom draaien blokkeerde hij :/

Oplossing was snel gevonden. De schakelaar voor het uitklappen van de poten stond nog in bedrijf. Blijkbaar blokkeert de andere dus.... :P

Meest het is toch echt altijd een kwestie van halverwege steeds maar weer die aandrijvingen uittesten. Als het fout gaat, dan kan je er een hoop stappen terug. En dat heb ik járen terug ook met de Unimog gehad. Daar miste een tandwiel, en daardoor blokkeerde de aandrijving van een van de assen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Mappy Op Marktplaats wordt je niet veel wijzer. Ofwel verkoopt men de complete trein voor de nieuwprijs, of men verkoopt hem in delen (loc, eerste wagon, tweede wagon, toren) voor 20 à 25 euro per deel. In het geval van de loc, dan zonder powered up functies. Dat schiet dan niet echt op (letterlijk en figuurlijk) ;) Een losse powered up set kost toch al gauw 40 euro of meer. Dan snap ik de verkoper van Playtoday wel die zei dat je dan inclusief rails én de trein zelf al snel gunstiger bent als je de trein in zijn geheel koopt.

Een andere optie zou nog kunnen zijn om de motordelen van mijn oude treinen te vervangen voor doodnormale blokjes/wielen. Dan is ie alleen handaangedreven, maar wel speelbaar.

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14:19
Verkopers playtoday geven over het algemeen goed advies zonder eerst aan het eigen belang te denken. En idd, koop die trein en bouw deze later alsnog om voor een paar centen extra (y)

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12 15:54

GeeBee

Oddball

Je kunt bij LEGO losse elementen kopen.
Op dit moment is dat gesloten, maar als het weer kan:

Lego.com > Ondersteuning > Vervangende onderdelen > Bricks and Pieces
Hub #4 6262033
Motor #4 6214559
Remote #2 6214560
Dan heb je nog wat klein spul nodig: wielen en asjes.

Ik weet de prijs van de onderdelen niet omdat B&P gesloten is, maar het zou maar zo kunnen dat je goedkoper uit bent dan tweede hands.

Nieuwe rails hoeft niet, de spoorbreedte is nog steeds gelijk. Je hoeft alleen de middenrails niet meer te gebruiken.

Dan is er ook nog Bricklink, een marktplaats voor gebruikte lego.
Als je het buitenlands aandurft... in Tsjechië zit een aanbieder die bovengenoemde onderdelen voor rond de €45 aanbiedt.

[ Voor 16% gewijzigd door GeeBee op 11-04-2020 09:45 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• meesje
  • Nu online
Bericht voor de trein liefhebbers.
4DBrix wordt een Do-It-Yourself platform (zoals ze het zelf noemen).
https://www.4dbrix.com/shop/
https://www.eurobricks.co...c/176903-4dbrix-goes-diy/

Als ik het goed lees, kun je straks je eigen rails gaan printen. Ik ben erg benieuwd welke oplossing bedacht wordt voor de automation onderdelen. B.v. de ‘12v’ schakelaars.

Wat betreft automation, Trixbrix heeft tegenwoordig ook wat automation onderdelen, maar (nog) geen software zoals 4DBrix: https://trixbrix.nl/control-amp-automation
Persoonlijk vind ik de schakelaars van 4DBrix mooier, net als bij 12v kun je ze aan elkaar vast maken. Bij Trixbrix heb je allemaal losse controllers.

Ik kwam overigens uit op 4DBrix en Trixbrix, omdat ik wilde gaan kijken hoe we drie wissels op afstand kunnen gaan bedienen. Nu met twee treinen zetten we wissels continu om. Jammer dat Lego zelf daar nog geen oplossing voor biedt.
Hoe zetten jullie overigens de wissels om?

• NotSoSteady
AW_Bos schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 01:46:
Al een paar weken ben ik bezig aan de Technic hijskraan (42082). Stukje bij beetje kom ik verder, en ik ben nu bijna bij het eind van het eerste boekje.

Vanavond sloeg even het hart in mijn keel toen ik klaar was met de draaibare cirkel. In de N(eutraal) stand kon het draaigedeelte alleen maar draaien, bij de andere stand voor linksom of rechtsom draaien blokkeerde hij :/

Oplossing was snel gevonden. De schakelaar voor het uitklappen van de poten stond nog in bedrijf. Blijkbaar blokkeert de andere dus.... :P

Meest het is toch echt altijd een kwestie van halverwege steeds maar weer die aandrijvingen uittesten. Als het fout gaat, dan kan je er een hoop stappen terug. En dat heb ik járen terug ook met de Unimog gehad. Daar miste een tandwiel, en daardoor blokkeerde de aandrijving van een van de assen.
Ik kwam er halverwege achter dat ik vooraan een tandwiel verkeerd had geplaatst. Daardoor blokkerende de Kraan bij het vooruitrijden en dan baal je wel even zwaar. Overigens is het een geweldige build. O+

• Chaoss
  • Laatst online: 18:16

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik heb ooit 2 Lego modulars sets gekocht het Warenhuis en de Brandweerkazerne, met het idee om vanaf dat moment steeds de nieuwe gebouwen bij te kopen. Maar eigenlijk ben ik gelijk bij die 2 gestrand. Ik heb ook geen ruimte om een hele serie modulars neer te zetten.

Met pijn in mijn hart heb ik ze op marktplaats gezet, de brandweer kazerne was ik binnen 3 dagen kwijt maar het Warenhuis krijg ik geen reactie op, is die set minder populair? Of is die nieuw zo lang leverbaar geweest dat elke verzamelaar die al heeft?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Jorgen schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:48:
De bijbehorende rails (bielsen, rails en stroomrails) is ontzettend breekbaar geworden. 1 Keer opbouwen en weer afbreken en ik had meerdere kapotte stukjes. Nu is mijn dochter inmiddels op de leeftijd dat ze er ook mee wil gaan spelen en dat vind ik prima, maar als het steeds breekt is er voor haar ook niks aan. Nu vraag ik me dus af wat een goede investering is qua rails en motorisatie. Ik zie dat we inmiddels bij een tweede serie/revisie batterijsystemen zitten met Powered Up. Bij de Legowinkel waar ik vanmiddag mee belde (Playtoday, Gouda) adviseerden ze me om om te bouwen. Volgens hem was de goedkoopste oplossing de 60197 (nu rond de € 85 à € 90 verkrijgbaar), omdat die ook rails en een trein heeft, terwijl je anders voor bijna een zelfde bedrag aan losse nieuwe rails en motorisatie kwijt bent. Nu voelt het natuurlijk wel een beetje "apart" om een dure set te kopen en daarvan de trein niet te gebruiken. Zijn er nog andere goede opties om mijn 2 oude treinen weer up to date te maken?
Herkenbaar, dat 12v is extreem fragiel en bij elke keer opbouwen/afbreken gaat er weer iets kapot. Daarnaast is er alleen tegen woekerprijzen nog aan 12v materiaal te komen. Ik beschouw het 12v systeem inmiddels als legacy. Het Powered Up systeem is vanwege de verkrijgbaarheid de beste optie in combinatie met huidige plastic rails. Die zijn ook veel sterker dan 12v rails. Beide treinen kun je wel ombouwen, zo te zien is er ruimte voor.

Bricklink is een goede optie voor losse trein motoren, etc. Wel oppassen voor opportunistische verkopers en verzendkosten(niet uit de VS bestellen bijvoorbeeld).

• meesje
  • Nu online
gold_dust schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 11:57:
[...]

Herkenbaar, dat 12v is extreem fragiel en bij elke keer opbouwen/afbreken gaat er weer iets kapot. Daarnaast is er alleen tegen woekerprijzen nog aan 12v materiaal te komen. Ik beschouw het 12v systeem inmiddels als legacy. Het Powered Up systeem is vanwege de verkrijgbaarheid de beste optie in combinatie met huidige plastic rails. Die zijn ook veel sterker dan 12v rails. Beide treinen kun je wel ombouwen, zo te zien is er ruimte voor.

Bricklink is een goede optie voor losse trein motoren, etc. Wel oppassen voor opportunistische verkopers en verzendkosten(niet uit de VS bestellen bijvoorbeeld).
Dat is ook de reden dat ik een tijdje geleden afscheid heb genomen van al mijn 12v Lego (en ook gelijk andere jaren ‘80 sets). Qua speelbaarheid (zelf makkelijk een baan bouwen) is het huidige systeem beter geschikt voor kids.

Helaas biedt PU niet de functies om bv wissels op afstand te bedienen. Daarvoor moet je dus een systeem als van trixbrix aanschaffen. Het voordeel van PU (zag ik gisteren pas) is dat een kind (of ouder ;)) nu kan leren coderen. Qua spelen/leren vind ik dat best een mooie toevoeging.

Nu ik het toch over treinen heb, ik hoop dat Lego eerdaags ook met een nieuw treinstation komt. Ik heb geen zin om oude sets voor de hoofdprijs te moeten kopen.

• Versaevel
Vanwege het corona virus ook maar weer aan het treinen geslagen. Wie heeft of weet toevallig een bouwbeschrijving voor een zg draaiwissel. Zo een ding waar je meerdere sporen kunt wisselen.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:00
Als jullie de keuze zouden hebben, Porsche of Bugatti, wat zouden jullie doen? Welke is de leukere build? Twijfel twijfel...

Roomba E5 te koop

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:26

Oekol

waka waka hey hey

sig69 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:55:
Als jullie de keuze zouden hebben, Porsche of Bugatti, wat zouden jullie doen? Welke is de leukere build? Twijfel twijfel...
Porsche, maar met deze prijzen Bugatti.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12 15:54

GeeBee

Oddball

Versaevel schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:28:
Vanwege het corona virus ook maar weer aan het treinen geslagen. Wie heeft of weet toevallig een bouwbeschrijving voor een zg draaiwissel. Zo een ding waar je meerdere sporen kunt wisselen.
Een Engelse wissel bedoel je? Een kruising die je kunt wisselen tussen rechtdoor/afslaan?

https://trixbrix.nl/image...tch%20-%20top-400x400.jpg

Voor wat 4DBrix betreft: sneu voor ze dat ze niet tegen de kopie-cultuur (China?) op kunnen. Wel een mooie lange neus richting het Oosten ze nu alles doe-het-zelf maken. Ben benieuwd wat de community er verder van maakt.
Heb geen trein (ja de 171 (4,5 en 12V), wat losse wagons en blauwe rails) maar automation is altijd leuk om te volgen.

[ Voor 24% gewijzigd door GeeBee op 11-04-2020 18:12 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:28

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Porsche, vooral de pimped versie.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

Gaan er vanavond nog mensen kijken naar Lego Masters op RTL4?
Ik geef het zeker een kans. Zag wat plaatjes van de USA versie langskomen en dat zag er zeer indrukwekkend uit :)

• meesje
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 18:27:
Ik geef het zeker een kans. Zag wat plaatjes van de USA versie langskomen en dat zag er zeer indrukwekkend uit :)
Natuurlijk opgenomen! Ik kijk wel of het wat is.

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:26
Ik heb ze alletwee, maar ik vond de Porsche leuker om te bouwen. Het zijn alletwee mooie display modellen.

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Bedankt. Knoop doorgehakt en besteld, a.s. woensdag kan er gebouwd worden (als Postnl een beetje op tijd komt :) )

• sig69
Flozem schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:12:
[...]

Ik heb ze alletwee, maar ik vond de Porsche leuker om te bouwen. Het zijn alletwee mooie display modellen.
Gaan we eerst de Porsche doen denk ik. Display waarde boeit niet zoveel, wordt toch weer verkocht.

Roomba E5 te koop

• almightyarjen

almightyarjen

Jorgen schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:48:

@almightyarjen of andere treinliefhebbers / -kenners:

Ik heb nog 2 oude treinsets uit de jaren '70 en '80.

De 725

[Afbeelding]

en 7745

[Afbeelding]

De 725 ombouwen is wat meer werk, de motor die in die set zit heeft niet dezelfde form factor als de nieuwe Powered Up motoren, De 7745 heeft wel een motor die één op één kan worden vervangen door een PU motor.

De onderdelen die je voor de ombouw van de 7745 nodig hebt (batterijhouder, motor, afstandsbediening, 2x asje 6L en 4 wielen) heb ik in een Wanted List op Bricklink gezet. Daar heb ik aan toegevoegd de rails welke bij de 60197 zit (16 bochten, 4 recht). Als ik dan via de automatische zoekfunctie ga zoeken op een Nederlandse winkel, dan kom ik op een totaal van €62,25 uit. Daarbij zijn alleen de 2 asjes van 6L used, de rest is nieuw.

Als ik die prijs vergelijk met de goedkoopste aanbieder van de 60197 op Brickwatch, dan zie je dat die nu voor €85 beschikbaar is.

Ik denk dat het aanschaffen van een 60197 gerechtvaardigd is. Voor ca. €23 heb je ca. 640 parts erbij. Mocht je beslissen om via Bricklink de nodige parts de willen aanschaffen, stuur mij maar even een DM, dan stuur ik je de links naar de benodigde onderdelen :)

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:03
fonias schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 07:44:
[...]

Ik zal kijken of ik er wat foto's van kan maken.
Hierbij de beloofde foto’s van mijn licht systeem welke ik zelf heb verzonnen en de modulair gebouwen modulair blijven.

Hiervoor extra bricks gekocht, expres in rood.
Dit omdat ik de bestaande bricks niet wil vervangen en alles origineel wil houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/juUZAY47Lz4R77Ov9T3q5MLabB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y2nvD4044yUrYogTlD2bzcrV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TtVwRWw5998Oy8qUReUIshwS14Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/euLvmJRMqBWQ042tp3HjHzeW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duiE5Z50dBIOaCRp4KjFyjCHs2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bXVDz5v2s1JHqR45iP7sO5gC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ao7cK8slgr0C8VcoEI4tuXoMeqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2YVtNOGqmX1AIhdjgeQFscin.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lqhBCP6lbeV6XSXqOMJ_dqG54mQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Srjz9ba5tLzAhfPKAskDMRwt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door fonias op 11-04-2020 20:04 ]

• Versaevel
GeeBee schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 18:00:
[...]

Een Engelse wissel bedoel je? Een kruising die je kunt wisselen tussen rechtdoor/afslaan?

https://trixbrix.nl/image...tch%20-%20top-400x400.jpg

Voor wat 4DBrix betreft: sneu voor ze dat ze niet tegen de kopie-cultuur (China?) op kunnen. Wel een mooie lange neus richting het Oosten ze nu alles doe-het-zelf maken. Ben benieuwd wat de community er verder van maakt.
Heb geen trein (ja de 171 (4,5 en 12V), wat losse wagons en blauwe rails) maar automation is altijd leuk om te volgen.
Nee geen Engelse wissel. Het gaat om een wissel op een draaischijf, waarbij je van spoor kunt wisselen naar zes sporen

https://www.google.com/se...pr=3#imgrc=_oefvtu1u84AQM

Zoiets

[ Voor 13% gewijzigd door Versaevel op 11-04-2020 20:06 ]

• fonias
Hier wat foto’s van een andere modulair.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ToAjjL4f7BR3p1CcqIFsY8RhYOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RBwrMYQOJKt48g0mksznKWPX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W905yV-cmQISNK18qYOlTtICvFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vX6LRSkYmtWjRrClZJsCqPFU.jpg?f=fotoalbum_large

• sig69
Porsche besteld d:)b

Roomba E5 te koop

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-12 20:41
Graag wil ik de originele lego Ideas "Pirate bay" bouwen.

Ik kan alleen nergens een part list/handleiding vinden. Heeft iemand enig idee of deze bestaat en zoja waar ik hem vind?

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:26
Versaevel schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:04:
[...]

Nee geen Engelse wissel. Het gaat om een wissel op een draaischijf, waarbij je van spoor kunt wisselen naar zes sporen

https://www.google.com/se...pr=3#imgrc=_oefvtu1u84AQM

Zoiets
Een draaitafel, om oude stoomlocomotieven om te draaien bij de remise.

Wikipedia: Railway turntable

Er is zelfs een idee ingediend hiervoor; wellicht goed voor wat inspiratie:

https://ideas.lego.com/pr...4c-4824-80e9-6fbd7daad61b

[ Voor 18% gewijzigd door Flozem op 11-04-2020 20:38 ]

• redfoxert
  • Niet online
fonias schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:02:
[...]

Hierbij de beloofde foto’s van mijn licht systeem welke ik zelf heb verzonnen en de modulair gebouwen modulair blijven.

Dit omdat ik de bestaande bricks niet wil vervangen en alles origineel wil houden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Super vet! Heb je een lijstje van gebruikte leds en weerstandjes? Hoeveel leds per 5V USB stekker sluit je aan? Mijn electro skills zijn niet al te best maar de rest kan ik er denk ik wel bij verzinnen op deze manier denk ik :) De kleuren van de bricks zijn natuurlijk per modular verschillend maar het plakkoper vind ik echt heel origineel verzonnen!

Ik sta voor de uitdaging op mijn Ninjago City en Docks te verlichten op een dergelijke manier. Light kit kan ik zo bestellen maar dit lijkt me bij uitstek een mooi knutsel project :D Aan de achterkant van de City en Docks is ruimte zat hiervoor en kan eventueel zelfs weggewerkt worden in de lift.

[ Voor 13% gewijzigd door redfoxert op 11-04-2020 20:38 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• AppieNL
Mbt het programma Lego Masters, what the fuck zijn dit voor duo's? (tekst die rtl onder hun namen zet als ze in beeld zijn)

"insta-vriendinnen"
"lange afstandsvrienden"
"ex geliefden"

Vooral de eerste 2 snap ik niet waarom dat niet gewoon "vrienden" heet en de laatste valt eigenlijk ook gewoon in die categorie behalve dat het dan ook wat geschiedenis geeft.

[ Voor 8% gewijzigd door AppieNL op 11-04-2020 20:42 ]

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Nog steeds zeer benieuwd naar je boodschappenlijstje voor de Corner Garage :D

per aspera ad astra

• Versaevel
Flozem schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:30:
[...]

Een draaitafel, om oude stoomlocomotieven om te draaien bij de remise.

Wikipedia: Railway turntable

Er is zelfs een idee ingediend hiervoor; wellicht goed voor wat inspiratie:

https://ideas.lego.com/pr...4c-4824-80e9-6fbd7daad61b
Zoiets inderdaad, gaat ik van de week ff naar gluren :)

• fonias
redfoxert schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:36:
[...]

Super vet! Heb je een lijstje van gebruikte leds en weerstandjes? Hoeveel leds per 5V USB stekker sluit je aan? Mijn electro skills zijn niet al te best maar de rest kan ik er denk ik wel bij verzinnen op deze manier denk ik :) De kleuren van de bricks zijn natuurlijk per modular verschillend maar het plakkoper vind ik echt heel origineel verzonnen!

Ik sta voor de uitdaging op mijn Ninjago City en Docks te verlichten op een dergelijke manier. Light kit kan ik zo bestellen maar dit lijkt me bij uitstek een mooi knutsel project :D Aan de achterkant van de City en Docks is ruimte zat hiervoor en kan eventueel zelfs weggewerkt worden in de lift.
Heb hier 5050 led gebruikt met elk 1 weerstand waardoor je flexibel bent met plaatsen.
Zo even uit mijn hoofd heb ik 100Ohm gebruikt.
1 led per ruimte is genoeg.
Heb het op een 1x4 brick gesoldeerd en kan aan beide zijde doorkoppelen.
5 volt is het uitgaanspunt per led.

• fonias
In onderstaande foto heb ik 3mm led gebruikt icm een nieuw rond doorzichtig brick waar ik bovenin een klein gaatje heb geboord om de draadjes doorheen te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJEgy8FFhmvvQJ-LZ1ULfKvslzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VtxQBvITsmTdjGMjWCSN6RE4.jpg?f=fotoalbum_large

• fonias
LAD93 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:41:
[...]

Nog steeds zeer benieuwd naar je boodschappenlijstje voor de Corner Garage :D
Bedoel je aan extra bricks of electronics?

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tof!
en zo te zien soldeer je niks en tape je het spul met conductive tape aanelkaar ofzo? of ook beetje solderen?

• fonias
mschol schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:54:
[...]

Tof!
en zo te zien soldeer je niks en tape je het spul met conductive tape aanelkaar ofzo? of ook beetje solderen?
Ik plak koper tape op de 1x4 brick en soldeer daar de led en weerstand op.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
fonias schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:47:
[...]

Bedoel je aan extra bricks of electronics?
Met name de elektronica

per aspera ad astra

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Vind voor nu lego masters wel aardig. Leuke eerste opdracht :)

200 fish found!

• almightyarjen

almightyarjen

Lego masters doet me qua format wel erg denken aan heel holland bakt. Maar wel leuk, sommige mensen zijn creatiever dan anderen, dat is heel duidelijk te zien :Y

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
AppieNL schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:36:
Mbt het programma Lego Masters, what the fuck zijn dit voor duo's? (tekst die rtl onder hun namen zet als ze in beeld zijn)

"insta-vriendinnen"
"lange afstandsvrienden"
"ex geliefden"
Uitspraken die de duo's zelf hebben gedaan tijdens de opnames.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:40

Mystikal

It never hurts to help!

Ik vond Lego masters een leuk programma. Een keer iets anders dan een herhaling van zetten.

Basement Bios ---- Exo-S

• AppieNL
jadjong schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 21:16:
[...]

Uitspraken die de duo's zelf hebben gedaan tijdens de opnames.
Tja, maar rtl kiest ervoor om dat te gebruiken, net zoals voor die dozen in rtl boulevard die "lifestyle deskundigen" zijn.

Maar goed, programma vond ik verder ook wel aardig.

[ Voor 7% gewijzigd door AppieNL op 11-04-2020 21:30 ]

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Leuke builds bij de eerste aflevering!
Ik ben benieuwd wat ik zelf van die grootte zou kunnen maken in 15 uur met unlimited bricks :D Hier en daar zaten wel wat blokjes niet goed aangedrukt :P

Het gouden steentje had van mij naar dat andere team gemogen van de twee :)

Via instagram kun je zelf een beetje meedoen zag ik:
https://www.instagram.com/rtl4/?hl=nl
Ben jij net zo’n goede bouwer als onze kandidaten? Doe dan mee met de thuisopdracht van deze week: bouw een flatgebouw. Post een foto van dit bouwwerk op jouw Instagramprofiel met #IkBenLEGOMaster [...]

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

AppieNL schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:36:

"insta-vriendinnen"
"lange afstandsvrienden"
"ex geliefden"

Vooral de eerste 2 snap ik niet waarom dat niet gewoon "vrienden" heet en de laatste valt eigenlijk ook gewoon in die categorie behalve dat het dan ook wat geschiedenis geeft.
Daar krijg ik ook een generatiekloofgevoel bij ja, zulke teksten :X

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-11 13:16

Hierkomik

Zo dan...

Ik vond de eerste aflevering ook leuk (en de vrouw keek ook gezellig mee).
Had ook wel verwacht dat het andere team zou winnen, maar als ik het zo goed zie hoeven die zich vermoedelijk ook voorlopig niet echt zorgen te maken over eliminatie.
Viel me wel op dat er niemand echt een Space thema had gebruikt voor het 2e onderdeel (had toch wel gekund denk ik).

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 18:27:
Ik vond het wel een aardig programma. Ik ben het niet helemaal eens met de uitslag. Die had wat mij betreft andersom mogen zijn.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Hierkomik schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 22:43:
Ik vond de eerste aflevering ook leuk (en de vrouw keek ook gezellig mee).
Had ook wel verwacht dat het andere team zou winnen, maar als ik het zo goed zie hoeven die zich vermoedelijk ook voorlopig niet echt zorgen te maken over eliminatie.
Viel me wel op dat er niemand echt een Space thema had gebruikt voor het 2e onderdeel (had toch wel gekund denk ik).
ja, die space invasion miste ik ook, had wat mij betreft ook mooi oldschool geweest

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Mappy schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 22:26:
Leuke builds bij de eerste aflevering!
Ik ben benieuwd wat ik zelf van die grootte zou kunnen maken in 15 uur met unlimited bricks :D Hier en daar zaten wel wat blokjes niet goed aangedrukt :P
Zelfde hier ook. Lijkt mij wel tof om zo met 2,5 miljoen stenen helemaal los te mogen gaan :D
Het gouden steentje had van mij naar dat andere team gemogen van de twee :)

Via instagram kun je zelf een beetje meedoen zag ik:
https://www.instagram.com/rtl4/?hl=nl

[...]
Leek mij ook tof, kan helaas niet mee doen omdat ik letterlijk al mijn stenen al in mijn huidige project heb gestoken :P

200 fish found!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:11

Felyrion

goodgoan!

Een weekje verder en hij is af O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zK1belYQDmEPUewHnRa7n0ItL6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SpFYAta9ByxRm6yk17KAXjZ7.jpg?f=fotoalbum_large

Erg leuke build en een stukje groter dan verwacht :) Ik vind 'm erg geslaagd _/-\o_

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• sig69
Lego Masters: weet nog niet. Sowieso vind ik zo'n city build niet echt interessant. Wel mooi hoor, maar ik vind dan een brug die zo sterk mogelijk moet zijn mooier om te zien.
Respect voor dat stel dat allebei kanker heeft gehad overigens. Mooi dat ze zo leuk nog met elkaar omgaan.
Die twee Belgische homo's trek ik niet (no pun intended), vind ze een beetje overdreven gay.

Roomba E5 te koop

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-12 00:04
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Creatief opgelost, lijkt wel een beetje op Minecraft Redstone. :)

• fonias
Dat is een vrij kort lijstje hoor :)
5050 sms led of 3mm led
Weerstand
Kopertape 5mm

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:01
Wat @PaT ook al zegt. Had van mij omgedraaid mogen zijn.

Verder was het wel een vermakelijk programma, maar dat overdreven gedoe er omheen had van mij wel ietsjes serieuzer gemogen.

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-12 15:37
Idd jammer dat het weer zo'n overdreven showbizz gehalte moet hebben en van die politiek correcte duo's. Ik had ook graag wat meer progress gezien van het bouwen.
Ook ben ik benieuwd of dat de candidate alles echt in een keer in 15uur hebben verzonnen en gebouwd of dat er een paar keer geoefend is van te voeren.
Maar verder wel leuk programma, zeker als je het moet vergelijken met de rest van die onzin op tv ;)

• chrisO
Marsman83 schreef op zondag 12 april 2020 @ 09:35:
Idd jammer dat het weer zo'n overdreven showbizz gehalte moet hebben en van die politiek correcte duo's. Ik had ook graag wat meer progress gezien van het bouwen.
Ook ben ik benieuwd of dat de candidate alles echt in een keer in 15uur hebben verzonnen en gebouwd of dat er een paar keer geoefend is van te voeren.
Maar verder wel leuk programma, zeker als je het moet vergelijken met de rest van die onzin op tv ;)
Die politiek correcte duo's zitten/zaten ook al in de US versie. In vergelijking met de US versie is de Nederlandse een stuk beter (De US versie duurt slechts ~43 minuten) en daar zie je nog veel minder bouwprogress, daar ging/gaat het vooral om de grappen van de host 8)7.
De candidaten hadden natuurlijk al heel lang kunnen oefenen / voorbereiden, aangezien de meeste thema's in alle landen (US en Australie) hetzelfde zijn...

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:22

rammes

koekebakker 1e klas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6pVGeFSCug_Bb-whTS-HwuPp1BI=/f/image/ZWrYsARguWgf24bfFGxs8XWz.jpg

de cast is ook geen toeval...

Ik zou het doen!

• chrisO
Dat viel mij ook al op, alleen bij het 2e Duo zijn de Belg en Nederlander een samengesteld duo en in de US versie zijn het een stel.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:57

Superkiwi

Hoi doei

Gemengde reacties hier in het topic als het op Build Lego Masters aankomt.
In eerste instantie had ik zoiets van "hé leuk!" maar toen kwam al vrij snel het besef dat RTL echt al hun programma's (voorál talentenshows) in zo'n walgelijk overdreven showbizz sausje onderdompelt, bijgestaan door een grote kudde klapvee op de tribunes.
Ik bekijk de creaties wel terug op het internet ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Lord Sheep
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:09
Vooral de 2 Lego fans van 10 en 8 keken hier al een tijdje uit naar Lego Masters. En die kozen unaniem voor die "vette octopus" maar van mij had die andere mogen winnen. Ergerde me aan Ruben, gelukkig was hij niet teveel op de voorgrond aanwezig. Dat semi grappige kennen we nu wel.
Toch wel vermaakt eigenlijk, ben benieuwd hoe het verder gaat, vooruitblik beloofde volgens de twee kleine fans veel goeds.

• almightyarjen

almightyarjen

Arunia schreef op zondag 12 april 2020 @ 08:20:
Verder was het wel een vermakelijk programma, maar dat overdreven gedoe er omheen had van mij wel ietsjes serieuzer gemogen.
Vergeet niet dat dit voor 90% 99% gewoon dom vermaak is. Het programma is niet gemaakt voor AFOL's, maar een hele andere doelgroep. Als je het serieuzer had gemaakt, dan had je lage kijkcijfers gehad. Yes I know, domme grappen van Ruben, maar zover zijn we inmiddels gezakt met TV "entertainment". :X

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:18
Leuk programma met een aantal mooie creaties (die boom door het gebouw). De presentatie laat inderdaad te wensen over. Vond het jurylid nog wel goed kritisch (gezien voor wie het programma bedoelt is).

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het is idd duidelijk geproduceerd volgens een gormat waarvan bekend is dat het aanslaat. Vergelijk met Masterchef is treffend. Blokjes worden nog net niet gekookt :+
Other then that: prima vermaak, en ik doe het ze niet na. Geeft uiteraard een stukje inspiratie. Gezien het tijdstip meer op volwassenen gericht dan op kinderen, en zeker niet specifiek op AFOL's maar op een bredere doelgroep. Slimme zet, er gaan hierdoor een hoop mensen uit hun dark ages komen verwacht ik. Sowieso, hoop mensen zitten thuis dus goed excuus ook :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12 18:54
Omat het pasen is...
Hier een raad het partnummer.

Heeft iemand een idee wat het nummer is van:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9pP6n0fq3dardagutbvxzKzVgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2cGOKchIOzedSGWKhqOD216r.jpg?f=fotoalbum_large

wil graag weten uit welke set dit komt. (zat bij een kilo's lego mp aankoop)
Ben op bricklink al aan het zoeken geweest naar; slope, modified brick, arch maar ik kan het niet vinden.
waarschijnlijk kijk ik er overheen....

binnen no time gevonden door legofanaten. _/-\o_
Container Stacker
Item No: 7992-1

[ Voor 7% gewijzigd door leosand op 12-04-2020 12:02 ]

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-12 20:51
leosand schreef op zondag 12 april 2020 @ 11:47:
Omat het pasen is...
Hier een raad het partnummer.

Heeft iemand een idee wat het nummer is van:

[Afbeelding]

wil graag weten uit welke set dit komt. (zat bij een kilo's lego mp aankoop)
Ben op bricklink al aan het zoeken geweest naar; slope, modified brick, arch maar ik kan het niet vinden.
waarschijnlijk kijk ik er overheen....
6070 (https://www.bricklink.com...asp?P=6070&colorID=6&in=A)
Zal dus wel uit set 7992 komen

dus...

• TheDeeGee
  • Niet online
Hier is ze dan, de 6286 Skull's Eye Schooner uit 1993.

Na meer dan 20 jaar schipbreuk volledig gerestaureerd :*)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bU-qfAGigMRFIMP7e3AHXKxUco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kHgb1bzZZpN2CaKUW7O187ul.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ONmM3PTknGgJxajFz6JWGyHTJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UaI4jgToboYqTtjJ4qAMBI26.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GgRbnw5J9PkAf8dylergDKd7T-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ENjklKeJ9fmxaMs8S5NhcDTB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urOFwLDZEpWnO8WSc4JbAp1OOto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V9fCLlEcjlk8L8zk0tuO9JqU.jpg?f=fotoalbum_large

• almightyarjen

almightyarjen

^^Ziet er echt mooi uit, ook die zeilen zonder een vouwtje erin, super!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Een vriendje van me had vroeger ook een piratenboot, daar was ik altijd erg jaloers op omdat ik alleen maar een soldatenboot had (LEGO 6274 Caribbean Clipper). De piratenboten hadden vaak een middensectie meer waardoor ze wat groter waren. Daarnaast waren piraten natuurlijk veel stoerder dan soldaten ;)

Bedankt voor het posten, geeft mij weer motivatie om al het oude spul ook weer eens op te bouwen :)

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
super tof.
die kist met onderkant (bovenkant foto 3), is dat altijd zo'n half zand idee geweest?

[ Voor 7% gewijzigd door mschol op 12-04-2020 14:40 ]

• TheDeeGee
  • Niet online
almightyarjen schreef op zondag 12 april 2020 @ 14:28:
^^Ziet er echt mooi uit, ook die zeilen zonder een vouwtje erin, super!
Jah, ik was toen gelukkig slim genoeg om ze te bewaren in het instructie boek, onderop de stapel met andere boeken ;)

Verder hebben alle witte ene licht grijze onderdelen een waterstofperoxide bad gehad de laatste dagen. Ze waren niet echt super geel... maar OCD :9

• Kapoen
  • Laatst online: 13:43
dvdkiwi schreef op zondag 12 april 2020 @ 14:37:
Een vriendje van me had vroeger ook een piratenboot, daar was ik altijd erg jaloers op omdat ik alleen maar een soldatenboot had (LEGO 6274 Caribbean Clipper). De piratenboten hadden vaak een middensectie meer waardoor ze wat groter waren. Daarnaast waren piraten natuurlijk veel stoerder dan soldaten ;)

Bedankt voor het posten, geeft mij weer motivatie om al het oude spul ook weer eens op te bouwen :)
Uiteraard weet je dit al, maar om zeker te zijn: sinds begin deze maand heeft Lego de 21322 Pirates of Barracuda Bay set in het assortiment. Het is een moderne heruitgave van het eerste piratenschip met gelijkaardige naam.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Het bootje wat daarbij zit is wel heel klein he :+

• Kapoen
  • Laatst online: 13:43
dvdkiwi schreef op zondag 12 april 2020 @ 14:51:
Het bootje wat daarbij zit is wel heel klein he :+
d:)b _O- etc... ;)

Brickvault heeft trouwens een vergelijking gedaan tussen het model uit 1989 en dat van dit jaar:

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• TheDeeGee
  • Niet online
Zou hem graag willen hebben, maar https://www.idisplayit.co.uk/ heeft geen maat die mooi op mijn vitrine past.

Die is namelijk 76 cm x 37 cm bovenop.

Ze hebben zelfs geen maat voor mijn Skull's Eye Schooner, die staat nu IN de kast om uit het stof te blijven :/

[ Voor 27% gewijzigd door TheDeeGee op 12-04-2020 15:01 ]

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Pandemic schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:28:
Graag wil ik de originele lego Ideas "Pirate bay" bouwen.

Ik kan alleen nergens een part list/handleiding vinden. Heeft iemand enig idee of deze bestaat en zoja waar ik hem vind?
Ik heb hem ook nog niet kunnen vinden, het zou ook best kunnen dat het onder de voorwaarden van lego niet mag.

Wachten tot iemand hem reverse engineerd?

• FastFred
  • Laatst online: 20:27
Gisteren met mijn vriendin de 'boom' van de kraan gebouwd en ik heb net de kappen en de cabine op de koepel gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/50eZ9InTMbIVkwUaMjTqYLII7Tc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hL0r8sddTC0JmQjmiyffMXaD.jpg?f=fotoalbum_medium

Het huisje dat bij de kraan zit heb ik nog niet gemaakt, maar wel al even de container van de 42078 geprobeerd op te tillen, dat ging met moeite, kan de kraan niet helemaal uitgeschoven laten want dan begint de tandheugel van het uitschuif deel los te komen :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRqNbff1Bb8jjCYX_43N2FwW0Vo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K6yBs64P2Tze7XXADKqP9DMv.jpg?f=fotoalbum_medium

• fonias
fonias schreef op zondag 12 april 2020 @ 07:36:
[...]

Dat is een vrij kort lijstje hoor :)
5050 sms led of 3mm led
Weerstand
Kopertape 5mm
Oja, usb stekkertjes en 0,05mm2 soepele draad van conrad :P

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
FastFred schreef op zondag 12 april 2020 @ 15:30:
Gisteren met vriendin de 'boom' van de kraan afgebouwd en ik heb net de kappen en de cabine op de koepel gezet.

[Afbeelding]

Het huisje dat bij de kraan zit heb ik nog niet gemaakt, maar wel al even de container van de 42078 geprobeerd op te tillen, dat ging met moeite, kan de kraan niet helemaal uitgeschoven laten want dan begint de tandheugel van het uitschuif deel los te komen :X

[Afbeelding]
Die rode kraan is stiekem toch wel erg vet. Aan de brickwatch lijst toegevoegd al ga ik toch liever voor de Defender als ik moet kiezen :o

[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 12-04-2020 20:30 ]

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:36

SomerenV

It's something!

Gisteren ook maar even dat LEGO programma van RTL4 aangezet. Ik heb 'm afgekeken, maar met moeite. Teveel randzaken en gezever, te weinig van het bouwen, waardoor het geheel echt enorm langdradig aanvoelde. Ook de types die meededen vond ik er véél te dik bovenop liggen in sommige gevallen. Dat samengestelde duo dat er exact hetzelfde uit ziet, die twee enorm overdreven Belgische jongens met hun regenboogtrappen in de flat, dat hipster (ex) stel dat opeens begint over een veganistische slang. Dat soort dingetjes. En dan heb je nog Ruben Nicolai die zichzelf een stuk grappiger vindt dan ie is.

Daar komt dan trouwens ook nog bij dat je van die momenten hebt dat de mensen in een andere ruimte praten over hetgeen ze aan het maken zijn, of wat er mis gaat. Als er daadwerkelijk zoveel druk is om binnen een bepaalde tijd iets te maken dan ga je niet dat soort interviews opnemen. Of het moet achteraf opgenomen zijn maar wat is daar dan de toegevoegde waarde van. Waarom kan er niet tijdens het bouwen verteld worden door de bouwer wat er allemaal gebeurt? Nee, niet mijn programma.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:18
Nu twee dagen (en daarmee twee nummers) gebouwd aan de Corner Garage en het bevalt me beter dan de Bookshop vooralsnog. Erg leuk om te bouwen met voldoende afwisseling.

Misschien dat hierna de Diner er ook nog wel komt. Of toch de Assembly Square.
Pagina: 1 ... 55 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .