Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.168.628 views

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:49

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

SomerenV schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:42:
Gisteren ook maar even dat LEGO programma van RTL4 aangezet. Ik heb 'm afgekeken, maar met moeite. Teveel randzaken en gezever, te weinig van het bouwen,
Idem. Het is gewoon House Rules... maar dan met lego.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:32
@Barthezz Brick gefeliciteerd nog!
Gaat alles goed? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_drsbXD7iIDtuyAeMoVrO4zShgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zata4txQCRaf41CTFHNyttKx.jpg?f=fotoalbum_large

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:19

Maximus

There is no substitute

Gisteren ook maar even dat LEGO programma van RTL4 aangezet. Ik heb 'm afgekeken, maar met moeite. Teveel randzaken en gezever, te weinig van het bouwen, waardoor het geheel echt enorm langdradig aanvoelde. Ook de types die meededen vond ik er véél te dik bovenop liggen in sommige gevallen. Dat samengestelde duo dat er exact hetzelfde uit ziet, die twee enorm overdreven Belgische jongens met hun regenboogtrappen in de flat, dat hipster (ex) stel dat opeens begint over een veganistische slang. Dat soort dingetjes. En dan heb je nog Ruben Nicolai die zichzelf een stuk grappiger vindt dan ie is.

Daar komt dan trouwens ook nog bij dat je van die momenten hebt dat de mensen in een andere ruimte praten over hetgeen ze aan het maken zijn, of wat er mis gaat. Als er daadwerkelijk zoveel druk is om binnen een bepaalde tijd iets te maken dan ga je niet dat soort interviews opnemen. Of het moet achteraf opgenomen zijn maar wat is daar dan de toegevoegde waarde van. Waarom kan er niet tijdens het bouwen verteld worden door de bouwer wat er allemaal gebeurt? Nee, niet mijn programma.
Herkenbaar. Heb het afgekeken maar het was tenenkrommend. De verliezend finalist had moeten winnen, vond de duo’s ook niet heel boeiend. Nee niet een show dat ik vaker ga kijken.

PhD i.o.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:02

almightyarjen

When does the hurting stop?

Totrail schreef op zondag 12 april 2020 @ 21:00:
Nu twee dagen (en daarmee twee nummers) gebouwd aan de Corner Garage en het bevalt me beter dan de Bookshop vooralsnog. Erg leuk om te bouwen met voldoende afwisseling.

Misschien dat hierna de Diner er ook nog wel komt. Of toch de Assembly Square.
Waarom bevalt de corner garage beter? Ik heb die gebouwd, maar twijfel nog over de bookstore.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:22
Gim schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:35:
[...]

Die rode kraan is stiekem toch wel erg vet. Aan de brickwatch lijst toegevoegd al ga ik toch liever voor de Defender als ik moet kiezen :o
Je wilt niet weten hoe vaak ik die koepel er weer af heb moeten halen omdat er iets verkeerd zat. En als ik dat gefixed had was het asje uit het tandwiel gevallen waarmee de aandrijving vanuit de koepel verbonden wordt met het onderstel :X En daar kom je pas achter als de koepel er weer op zit en volledig vast op z'n plek zit

Maar ja, ben erg erg blij mee :)

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 12-04-2020 23:12 ]

• indifined1
  • Laatst online: 20-12 12:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vNX6-STkX3kW81CIgy1t7UQd4eQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3lvo5DRr0QGT3wBMnI9KN5NX.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn oude bulldozer (8275) maar weer eens gebouwd, puur jeudgsentiment :) was beetje veel werk omdat alles tussen alle andere lego was gekomen...

Edit: nog geen foto van dat ie af is..

[ Voor 4% gewijzigd door indifined1 op 12-04-2020 23:07 ]

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

indifined1 schreef op zondag 12 april 2020 @ 23:05:
[Afbeelding]

Mijn oude bulldozer (8275) maar weer eens gebouwd, puur jeudgsentiment :) was beetje veel werk omdat alles tussen alle andere lego was gekomen...

Edit: nog geen foto van dat ie af is..
Leuk, sets van je jeugd opnieuw bouwen!
Zo wil ik als deze corona ellende nog lang duurt eens gaan beginnen met mijn eerste technici set ooit, de 8846

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NUsiFcK47iV1rxKPwtP0qPtHczg=/f/image/PcToem2QHm8xApCW4tFBvd0P.jpg

Daar zullen wel de nodige onderdelen van missen.
De takelwagen was wel echt leuk met werkende besturing, werkende lepels enz.

[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 12-04-2020 23:19 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• indifined1
PaT schreef op zondag 12 april 2020 @ 23:17:
[...]

Zo wil ik als deze corona ellende nog lang duurt eens gaan beginnen met mijn eerste technici set ooit, de 8846

[Afbeelding]

Jouw jeugd was net iets eerder dan de mijne zo te zien...

Blijft toch wel leuk, vind een oude set uit je jeugd bouwen toch wel wat meer hebben dan een gloednieuwe set, ondanks dat hier en daar een onderdeeltje beschadigd, kwijt of misschiens afgekluifd is.

Volgende set wordt mijn oude Ferrari 1:10 F1 auto opnieuw bouwen, zag alleen wel dat de stickertjes wat beschadigd zijn met de jaren, maar dat hoort erbij

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
FastFred schreef op zondag 12 april 2020 @ 15:30:
Gisteren met mijn vriendin de 'boom' van de kraan gebouwd en ik heb net de kappen en de cabine op de koepel gezet.

[Afbeelding]

Het huisje dat bij de kraan zit heb ik nog niet gemaakt, maar wel al even de container van de 42078 geprobeerd op te tillen, dat ging met moeite, kan de kraan niet helemaal uitgeschoven laten want dan begint de tandheugel van het uitschuif deel los te komen :X

[Afbeelding]
Verstevigen met een van deze.

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
indifined1 schreef op zondag 12 april 2020 @ 23:29:
[...]

Jouw jeugd was net iets eerder dan de mijne zo te zien...

Blijft toch wel leuk, vind een oude set uit je jeugd bouwen toch wel wat meer hebben dan een gloednieuwe set, ondanks dat hier en daar een onderdeeltje beschadigd, kwijt of misschiens afgekluifd is.

Volgende set wordt mijn oude Ferrari 1:10 F1 auto opnieuw bouwen, zag alleen wel dat de stickertjes wat beschadigd zijn met de jaren, maar dat hoort erbij
Er was zo'n periode van LEGO dat alle stickers na loop van tijd gingen kruimelen, zo heb ik ook een aantal sets.

Waaronder de 8157, die heb ik nog steeds in de vitrine staan, paar jaar terug de stickers vervangen met aftermarkets van Ebay, en daar ben ik zeer tevreden over.

https://www.ebay.com/itm/...780956132?redirect=mobile

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:18
almightyarjen schreef op zondag 12 april 2020 @ 21:39:
[...]

Waarom bevalt de corner garage beter? Ik heb die gebouwd, maar twijfel nog over de bookstore.
Welteverstaan: ze zijn allebei erg leuk. Maar ik vind vooralsnog de bouw van de garage wat afwisselender en misschien ook wel inventiever. Let wel, dit zeg ik na 2 van de 6 nummers.

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:25
Totrail schreef op maandag 13 april 2020 @ 08:01:
[...]

Welteverstaan: ze zijn allebei erg leuk. Maar ik vind vooralsnog de bouw van de garage wat afwisselender en misschien ook wel inventiever. Let wel, dit zeg ik na 2 van de 6 nummers.
Bij de garage is bezuinigd op gladde plates; de vloeren zijn noppen terwijl vrijwel alle modulars een mooie gladde vloer hebben. Da's wat mij betreft het enige nadeel tov de bookstore.

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-12 09:46
Ook even Lego Masters teruggekeken.
Showbizz-gehalte en strakke format a la masterchef inclusief styling van de kandidaten en gescripte terugkijkmomentjes zijn wel tenenkrommend inderdaad. Heb ook al lang niet zulke programma’s gekeken dus dan valt het extra op. Gelukkig zijn veel van de kandidaten wel geeky genoeg om niet in die anglo-amerikaanse onzin mee te gaan. Kon me op zich wel vinden in de winnaars van de aflevering, zij hadden die twist wat fraaier uitgevoerd. Denk dat die mode-ontwerper en zijn vader er als eerste uit gaan, als ze minder tijd krijgen wordt die pa een blok aan het been. Al met al simpel vermaak en wellicht nog wat inspiratie verder in het programma.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

PaT schreef op zondag 12 april 2020 @ 23:17:
[...]

[Afbeelding]

Toevallig gisteren in elkaar gezet. Er missen inderdaad een hoop stukjes. Ik zal eens foto's posten.

De 8846 en de 8845
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ppoHTCaxS8PkgyLxEVqUO-bf040=/f/image/ZZYhc0nxbaJ9poVBYoultXNS.jpg

Ook nog de 8848 in elkaar gezet, alleen die rijdt niet. Een asje steekt te ver uit en komt tegen het diff. Volgens mij zit alles zoals het moet, dus ja....??
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qr0fekMJ_DNgCO31RcFGiKaX29E=/f/image/dWLe3XWT7JcrAWr4S5mpa772.jpg

Ik heb nog liggen de 856, de 8859 en de 8860. En nog eentje, maar daar heb ik geen handfleiding van. Het is veel rood, dus misschien de 8842, maar daar heb ik de wielen niet bij. Of de 8030.

[ Voor 32% gewijzigd door zonoskar op 13-04-2020 12:42 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:17
Daar komt dan trouwens ook nog bij dat je van die momenten hebt dat de mensen in een andere ruimte praten over hetgeen ze aan het maken zijn, of wat er mis gaat. Als er daadwerkelijk zoveel druk is om binnen een bepaalde tijd iets te maken dan ga je niet dat soort interviews opnemen. Of het moet achteraf opgenomen zijn maar wat is daar dan de toegevoegde waarde van. Waarom kan er niet tijdens het bouwen verteld worden door de bouwer wat er allemaal gebeurt? Nee, niet mijn programma.
Dit noemen ze het biechtmoment (of confrontatiemoment) en wordt in principe bij dit soort shows achteraf opgenomen. De regisseur schetst dan even het moment en dan moet je doen alsof je ter plekke reageert. Ook worden vaak de woorden in je mond gelegd (by design). Zo werkt het bijvoorbeeld bij De Mol, Masterchef, etc. Bij talentenjachten juist vaak vooraf, maar dan is de desillusie er vaak nog bij de kandidaten. Dan heb je ook nog de écht neppe 'reality'-TV, zoals Temptation Island, Ex-on-the-beach en alle klonen. Dat zijn gewoon acteurs met een script. Hier en daar een beetje improvisatie. Veel talentenjachten vallen overigens (deels) ook hieronder. Dan zijn de 'kandidaten' uitgenodigd door de productie n.a.v. lachwekkende YouTube of Dumpert filmpjes.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Die Shotgun welke overal ligt sinds season2 is echt een beest, zeker in begin van de game.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 13 april 2020 @ 10:59:
Die Shotgun welke overal ligt sinds season2 is echt een beest, zeker in begin van de game.
Van Lego Masters seizoen 1 naar shotguns in seizoen 2... ik ga blijven kijken! :+

per aspera ad astra

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Gim schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:28:
[...]

Bedankt. Knoop doorgehakt en besteld, a.s. woensdag kan er gebouwd worden (als Postnl een beetje op tijd komt :) )
Chromekit voor de Harley, €240 *kuch* 7(8)7

https://www.custombricks....vidson-fatboy-chrome-kit/

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-12 00:04
Heeft er iemand wel eens replica stickers bij brickstickershop gekocht, en wat is jouw ervaring kwa kwaliteit en verwerkbaarheid?

Zit te denken om replica stickers te kopen voor mijn 7994 (ciry harbor) aangezien ik er een paar mis en de originele mij toch net even te duur zijn.

Mocht iemand een andere website weten voor goede replica’s hoor ik het graag.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:26
@Cowamundo Als je jouw site in de topicsearch had ingevoerd kwam je al iemand tegen die daar besteld heeft. Wellicht in de andere topics ook?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Deze is leuk! Nu hopen dat er genoeg gestemd wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3JwEy0JHhwgVkse57mEFKue2iJs=/f/image/ORf8Xu6eT87bFsUghzAHrzVY.jpg

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Zwelgje_76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:15
zonoskar schreef op maandag 13 april 2020 @ 10:45:
[...]
Ook nog de 8848 in elkaar gezet, alleen die rijdt niet. Een asje steekt te ver uit en komt tegen het diff. Volgens mij zit alles zoals het moet, dus ja....??
[Afbeelding
Die heb ik toevallig ook onlangs in elkaar gezet. Je moet ervoor zorgen dat de assen die in de lengterichting van de auto lopen, helemaal niet in de diff uitsteken. Zelfs een millimeter uitsteken zorgt er al voor dat de auto niet rijdt. Het einde van de as moet dus flush zijn met het kleine tandwiel.

Ik vond het juist laten functioneren van de gele bucket eigenlijk nog lastiger om voor elkaar te krijgen. Wat een hel...

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-12 12:46
Zo, vanochtend de Corner Garage gekocht (naar voren gehaald) met als excuus de corona periode. Maar genoeg daarover.

We hebben een project, Project Recovery noem ik het. Ik heb van alles uit de jaren 70-80 en dat ligt nu in een grote opbergbox. De steentjes worden as we speak schoongemaakt en het eerste foldertje waarvan ik 1 of 2 setjes heb ga ik de setjes proberen te bouwen voor zover mogelijk en dat post ik dan hier. Geweldig!

Foto's om een idee te krijgen, de eerste foto is een impressie - totaalplaatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-Vx0kyOs5373_Wjh1QRyo4Er9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yn8eW26Ha91gL1UTCPMreViY.jpg?f=fotoalbum_large

En ik denk dat ik set 928 heb, 886, 6841 en 6801. Misschien nog wel 1 maar we gaan het allemaal meemaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XM-1q9SfJDzWOYjhrSe_SDXsrFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jlbnkhUGfSxyJCsVeVTib8mR.jpg?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Shanquish
  • Niet online
Vannochtend maar eens een poging gedaan om de grote bak lego die ik bij m'n ouders heb weggehaald te ontleden.... je komt in elk geval weer een hoop leuk spul tegen met de nodige herinneringen :)
de beste manier om dit uit te zoeken is denk ik alles op kleur sorteren in kleine(re) bakken, om maar ergens mee te beginnen...

deze 2 sets zouden er sowieso tussen moeten zitten :X
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZVCJ1qZ.jpg

oftewel, omkiepen en graven maar :9~
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h3CGPFb.jpg

onder de minifigs heeft een ware veldslag plaatsgevonden, een hele hoop gewonden :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3SD6vd3.jpg

redelijk compleet: de 2998 Stena line, mist alleen delen van het autootje in het doosje.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3PYwaGm.jpg

van de week maar bij de action wat bakken kopen/ :)

• jadjong
  • Niet online
Ik zie ook een 8862!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3udiCDAjZ2pjEOFbkV8AQLTl75w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JfXpXYgpCenacBfcyDHkx3Kw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryArLokcTccPMJhqIELEMaisd0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TiAVEG6Epl1Zh7EyWGsekSyM.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels veel trein spul (voornamelijk 12v) opgebouwd om te kijken of het nog werkt en/of compleet is. Zoals iemand eerder ook al had aangegeven vind ik de 12rails erg fragiel, twijfel er aan om de rails weg te doen.
voor de rest nu lekker sorteren en kijken of alles compleet is.

Ik zou het doen!

• almightyarjen
  • Laatst online: 23:02

almightyarjen

When does the hurting stop?

Cowamundo schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:57:
Heeft er iemand wel eens replica stickers bij brickstickershop gekocht, en wat is jouw ervaring kwa kwaliteit en verwerkbaarheid?

Zit te denken om replica stickers te kopen voor mijn 7994 (ciry harbor) aangezien ik er een paar mis en de originele mij toch net even te duur zijn.

Mocht iemand een andere website weten voor goede replica’s hoor ik het graag.
Meerdere keren iets besteld. Snelle service en zeer goede kwaliteit!

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zwelgje_76 schreef op maandag 13 april 2020 @ 14:02:
[...]

Die heb ik toevallig ook onlangs in elkaar gezet. Je moet ervoor zorgen dat de assen die in de lengterichting van de auto lopen, helemaal niet in de diff uitsteken. Zelfs een millimeter uitsteken zorgt er al voor dat de auto niet rijdt. Het einde van de as moet dus flush zijn met het kleine tandwiel.
Dat probeer ik ook, maar of de as is te lang, of hij zit niet diep genoeg in de kruiskoppelling. Die laatste kan niet verder naar achter, die zit al tegen een blokje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8VR49GBaKOI64ykz3tryAubuEzs=/f/image/skZjiYk9KRzOZPKmRIfgxkzJ.jpg

• TheDeeGee
  • Niet online
LEGO zou de Model Team sets eens moeten remasteren.

Instant buy!

• Shanquish
  • Niet online
Klopt! Goed gezien, staat ook nog op de lijst om te bouwen.

Ik had verwacht dat na al die jaren de slangetjes broos zouden zijn, maar zijn nog verrassend flexibel :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

zonoskar schreef op maandag 13 april 2020 @ 16:10:
[...]

Dat probeer ik ook, maar of de as is te lang, of hij zit niet diep genoeg in de kruiskoppelling. Die laatste kan niet verder naar achter, die zit al tegen een blokje.

[Afbeelding]
Druk alle assen van de 'Pingon Wheel's' eens even helemaal naar buiten zodat het 'Clock Wheel' intern en extern zover mogelijk vrij is ... Een 'differentieel' gaat op deze manier natuurlijk nooit kunnen werken, hé 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:18
TheDeeGee schreef op maandag 13 april 2020 @ 16:35:
LEGO zou de Model Team sets eens moeten remasteren.

Instant buy!
Zeker! Heb daar de 10151 nog van liggen.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Grrrr denk je lekker met de vrije dagen Lego te gaan bouwen... mis je een 1x1 rood blokje :(

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/LdMAAOSwTm9aRRho/s-l400.jpg

Elect a clown, expect a circus.

• TheDeeGee
  • Niet online
Totrail schreef op maandag 13 april 2020 @ 17:35:
[...]

Zeker! Heb daar de 10151 nog van liggen.
Heb de 5571 nog ergens tussen alle andere blokjes in liggen, maar van wat ik heb gezien zitten alle grote onderdelen best vol krasjes... om dat nou tussen mijn moderne Creator Expert wagens te zetten...

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
TheDeeGee schreef op maandag 13 april 2020 @ 17:43:
[...]

Heb de 5571 nog ergens tussen alle andere blokjes in liggen, maar van wat ik heb gezien zitten alle grote onderdelen best vol krasjes... om dat nou tussen mijn moderne Creator Expert wagens te zetten...
de vraag is of je dat, eenmaal gebouwd, wel ziet.. eerlijkgezegd denk ik van niet...

• The Eagle

The Eagle

[...]

Kijk wat dat ding op Bricklink doet en je snapt dat die er om vraagt om gewoon gebouwd te woeden ;)
En die krasjes: boeien. Als het spul nog in het zakje bij elkaar zit krijg je ook krasjes. Hoort er bij allemaal :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-12 20:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

@TheDeeGee Ik deed het altijd met dikke bleek. Had tot nu nooit van waterstofperoxide gehoord icm stenen weer wit maken.

@Maximus Die twee jongens wonnen alleen maar omdat de winnend finalist beter was. Kromme redenatie? Niet echt. Die 2 mannen schoppen het sowieso wel tot de finale. Daar hebben ze het gouden steentje niet voor nodig. Kun je hem beter geven aan iemand die hem misschien wel nodig heeft.

@rammes Mocht je het toch verkopen; je krijgt er goed geld voor. Vooral met de treinen.

[ Voor 28% gewijzigd door JoeZuCK op 13-04-2020 18:59 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:43
Vandaag heeft mijn zoontje (van net vijf) de Lego creator 3in1 Woonhuis en speelgoedwinkel (31105) gebouwd. Het was erg leuk om te zien hoe hij lekker aan het bouwen was. Ik heb maar vier keer hoeven zeggen “weet je het zeker?” ;) En af en toe een beetje stevig aandrukken. Ik vond het toch wel knap gezien de set een 8+ leeftijd heeft.

Ik vind het trouwens een erg leuke set, voelt een beetje als een mini modular. Volgende week bij Intertoys ook maar de Woonhuis, dierenwinkel & café (31097) set kopen (60 euro). Handig om al vast op zolder te hebben liggen, voor een tussendoor verrassing.

Weer terug naar de treinen: wat ontzettend leuk dat er nu twee treinen rijden! Mijn zoontje helemaal door het dolle heen en ik het gevoel van ‘wat had ik vroeger er ook graag twee willen hebben’. ;)
Het liefst gebruikt hij de Powered Up app op z’n eigen iPad (en ik dan maar ook), voor de geluidjes, maar hij wil voornamelijk graag weten hoe hard we rijden. ;) Gisteren ook samen al wat gecodeerd: wat simpele dingetjes (snel, hard, wachten, geluidje, etc) op volgorde gezet. Leuk dat je dit nu ook kunt doen met treinen (en niet alleen met die Boost sets).

Binnenkort maar twee keer de Powered Up verlichting (88005) kopen. Voor de 60197 hoeft niet veel gedaan te worden. Voor de 60198 wel wat meer moeite, maar op rebrickable al een handleiding gevonden.

Ik hoop overigens dat Lego snel weer eens met een treinstation gaat komen. Anders toch maar wat kopen op marktplaats. Nieuw in doos vind ik veel te duur. Dan maar in gebruikte staat zonder doos, en de stukjes zonder stickers in lauw water schoon maken, de stukjes met stickers voorzichtig met de hand. Hoe maken jullie trouwens Lego stukjes schoon?

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:36
[...]

Same here.

Sowieso zullen de ramen en deuren wel gehavend zijn, en vrees ik voor de 'chroom' onderdeeltjes. Die lieten destijds al los

Dit is wel een van de sets die ik opnieuw wil opbouwen overigens.

• TheDeeGee
  • Niet online
FlowSnake schreef op maandag 13 april 2020 @ 19:28:
[...]

Same here.

Sowieso zullen de ramen en deuren wel gehavend zijn, en vrees ik voor de 'chroom' onderdeeltjes. Die lieten destijds al los

Dit is wel een van de sets die ik opnieuw wil opbouwen overigens.
Yep, ben onderlaatst de chrome onderdelen tegen gekomen en een paar hadden al kale plekken.

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-12 16:10
Hoi allemaal,

Mijn kinderen hebben mijn lego ontdekt, ze zijn lekker aan het bouwen, wel met zoek hulp.
Wat is het toch een verschil tussen de oude en de nieuwe omschrijvingen.
Maar ik heb een technische vraag, ik heb al gegoogled maar kan het niet vinden.
Weet iemand misschien waar ik een omschrijving / howto / repair site kan vinden voor de oude technische lego 9v motor? ik heb zowel de vierkante als de ronde, maar het gaat nu eerst om de vierkante.
Ik dacht ik begin gewoon bij de controller om te kijken of hij wel genoeg stroom gaf, daar kwam weinig uit. Ik dacht ik haal de controller uit elkaar, maar hij viel na het los halen uit elkaar, en ik heb geen idee hoe hij in elkaar moet en of ik wat over hte hoofd zie.
Hier de foto's van welke motor ik bedoel.
Alvast bedankt voor de tips.

• Zwelgje_76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:15
zonoskar schreef op maandag 13 april 2020 @ 16:10:
[...]

[Afbeelding]
Volgens mij zie ik het probleem. Je kunt de voorste as niet verder naar voren drukken omdat die twee zwarte blokjes een stud te ver naar achter zitten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0u-MouHIyZkN9bz5qqOTjKG5Qg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FTKWMDC6CWYWjG93S9gwO5Kv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door Zwelgje_76 op 13-04-2020 21:49 ]

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:15

kaanmijo

Picobello B.V.

Zojuist m’n eerste modular gekocht! De keuze is gevallen op op 10270 - Boekenwinkel, ben heel erg benieuwd! Ik gok dat dit de eerste gaat worden in een serie van veel meer :)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:25

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

rammes schreef op maandag 13 april 2020 @ 15:22:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Inmiddels veel trein spul (voornamelijk 12v) opgebouwd om te kijken of het nog werkt en/of compleet is. Zoals iemand eerder ook al had aangegeven vind ik de 12rails erg fragiel, twijfel er aan om de rails weg te doen.
voor de rest nu lekker sorteren en kijken of alles compleet is.
Dat was ik.

Ik dacht eerst dat het alleen de bielsen waren, waar die clipjes van afbraken, maar het is ook de rails en de de stroomgeleider. Alles is te fragiel geworden.
Versaevel schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 08:56:
Verkopers playtoday geven over het algemeen goed advies zonder eerst aan het eigen belang te denken. En idd, koop die trein en bouw deze later alsnog om voor een paar centen extra (y)
Dat idee had ik ook wel ja. Vind het altijd wel een prettige winkel.

Dat is misschien wel de beste optie ja. Marktplaats schoot niet op, dus het wordt dan ergens losse onderdelen bestellen of toch de treinset.
meesje schreef op maandag 13 april 2020 @ 19:20:
Vandaag heeft mijn zoontje (van net vijf) de Lego creator 3in1 Woonhuis en speelgoedwinkel (31105) gebouwd. Het was erg leuk om te zien hoe hij lekker aan het bouwen was. Ik heb maar vier keer hoeven zeggen “weet je het zeker?” ;) En af en toe een beetje stevig aandrukken. Ik vond het toch wel knap gezien de set een 8+ leeftijd heeft.

Ik vind het trouwens een erg leuke set, voelt een beetje als een mini modular. Volgende week bij Intertoys ook maar de Woonhuis, dierenwinkel & café (31097) set kopen (60 euro). Handig om al vast op zolder te hebben liggen, voor een tussendoor verrassing.

Weer terug naar de treinen: wat ontzettend leuk dat er nu twee treinen rijden! Mijn zoontje helemaal door het dolle heen en ik het gevoel van ‘wat had ik vroeger er ook graag twee willen hebben’. ;)
Het liefst gebruikt hij de Powered Up app op z’n eigen iPad (en ik dan maar ook), voor de geluidjes, maar hij wil voornamelijk graag weten hoe hard we rijden. ;) Gisteren ook samen al wat gecodeerd: wat simpele dingetjes (snel, hard, wachten, geluidje, etc) op volgorde gezet. Leuk dat je dit nu ook kunt doen met treinen (en niet alleen met die Boost sets).
Dat bevalt dus wel? Min dochter is 6 en ik denk dat zij het ook heel leuk gaat vinden. Ze speelt ook heel graag met haar houten treinen.
Binnenkort maar twee keer de Powered Up verlichting (88005) kopen. Voor de 60197 hoeft niet veel gedaan te worden. Voor de 60198 wel wat meer moeite, maar op rebrickable al een handleiding gevonden.

Ik hoop overigens dat Lego snel weer eens met een treinstation gaat komen. Anders toch maar wat kopen op marktplaats. Nieuw in doos vind ik veel te duur. Dan maar in gebruikte staat zonder doos, en de stukjes zonder stickers in lauw water schoon maken, de stukjes met stickers voorzichtig met de hand. Hoe maken jullie trouwens Lego stukjes schoon?
Duplo deed ik altijd in kussenslopen, of waszakken en die goed dichtgebonden in de wasmachine. Daarna op handdoeken leggen en deels in de lucht laten drogen en deels droogpoetens/deppen.
GeeBee schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:40:
Je kunt bij LEGO losse elementen kopen.
Op dit moment is dat gesloten, maar als het weer kan:

Lego.com > Ondersteuning > Vervangende onderdelen > Bricks and Pieces
Hub #4 6262033
Motor #4 6214559
Remote #2 6214560
Dan heb je nog wat klein spul nodig: wielen en asjes.

Ik weet de prijs van de onderdelen niet omdat B&P gesloten is, maar het zou maar zo kunnen dat je goedkoper uit bent dan tweede hands.

Nieuwe rails hoeft niet, de spoorbreedte is nog steeds gelijk. Je hoeft alleen de middenrails niet meer te gebruiken.

Dan is er ook nog Bricklink, een marktplaats voor gebruikte lego.
Als je het buitenlands aandurft... in Tsjechië zit een aanbieder die bovengenoemde onderdelen voor rond de €45 aanbiedt.
Dat is dan al de helft van de nieuwe trein natuurlijk.

Ja, gelukkig hebben ze de spoorbreedte gelijk gehouden al die jaren. Dus ben wel blij dat die op een nieuwe rails past. Mocht ik overwegen om alleen de motoren uit beide treinen te halen, dan hoef ik maar wat vervangende normale blokjes te kopen en gewoon de nieuwe rails. Dat is dan wel handig.
gold_dust schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 11:57:
[...]

Herkenbaar, dat 12v is extreem fragiel en bij elke keer opbouwen/afbreken gaat er weer iets kapot. Daarnaast is er alleen tegen woekerprijzen nog aan 12v materiaal te komen. Ik beschouw het 12v systeem inmiddels als legacy. Het Powered Up systeem is vanwege de verkrijgbaarheid de beste optie in combinatie met huidige plastic rails. Die zijn ook veel sterker dan 12v rails. Beide treinen kun je wel ombouwen, zo te zien is er ruimte voor.

Bricklink is een goede optie voor losse trein motoren, etc. Wel oppassen voor opportunistische verkopers en verzendkosten(niet uit de VS bestellen bijvoorbeeld).
Ja, ik wil het dan ook vooral gebruiken omdat mijn dochter er graag mee wil spelen. Dan maar op nieuwe rails en geen 12V meer. Wel jammer, want op de railsonderdelen na (biels, rails, stroomgeleider) is alles nog goed. Zelfs de trafo doet het na ruim 30 jaar nog gwoon.
meesje schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:54:
[...]

Dat is ook de reden dat ik een tijdje geleden afscheid heb genomen van al mijn 12v Lego (en ook gelijk andere jaren ‘80 sets). Qua speelbaarheid (zelf makkelijk een baan bouwen) is het huidige systeem beter geschikt voor kids.

Helaas biedt PU niet de functies om bv wissels op afstand te bedienen. Daarvoor moet je dus een systeem als van trixbrix aanschaffen. Het voordeel van PU (zag ik gisteren pas) is dat een kind (of ouder ;)) nu kan leren coderen. Qua spelen/leren vind ik dat best een mooie toevoeging.

Nu ik het toch over treinen heb, ik hoop dat Lego eerdaags ook met een nieuw treinstation komt. Ik heb geen zin om oude sets voor de hoofdprijs te moeten kopen.
Er is toch 1 station nu? Staat in elk geval bij Playtoday onder City > Treinen

Heb jij al je oude Lego weggedaan? Of bedoel je dat niet met afscheid nemen? Dat is met de meeste blokjes toch niet nodig? In elk geval alle Duplo (op wellicht 4 blokjes na) is nog helemaal perfect en alleen qua krasjes te onderscheiden van de nieuwe blokjes.
almightyarjen schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:55:
[...]

De 725 ombouwen is wat meer werk, de motor die in die set zit heeft niet dezelfde form factor als de nieuwe Powered Up motoren, De 7745 heeft wel een motor die één op één kan worden vervangen door een PU motor.

De onderdelen die je voor de ombouw van de 7745 nodig hebt (batterijhouder, motor, afstandsbediening, 2x asje 6L en 4 wielen) heb ik in een Wanted List op Bricklink gezet. Daar heb ik aan toegevoegd de rails welke bij de 60197 zit (16 bochten, 4 recht). Als ik dan via de automatische zoekfunctie ga zoeken op een Nederlandse winkel, dan kom ik op een totaal van €62,25 uit. Daarbij zijn alleen de 2 asjes van 6L used, de rest is nieuw.

Als ik die prijs vergelijk met de goedkoopste aanbieder van de 60197 op Brickwatch, dan zie je dat die nu voor €85 beschikbaar is.

Ik denk dat het aanschaffen van een 60197 gerechtvaardigd is. Voor ca. €23 heb je ca. 640 parts erbij. Mocht je beslissen om via Bricklink de nodige parts de willen aanschaffen, stuur mij maar even een DM, dan stuur ik je de links naar de benodigde onderdelen :)
Dat lijstje wil ik sowieso wel zien. Kan ik het allemaal rustig vergelijken. Het is dus een optie om de nieuwe trein te kopen, maar dan heb je die weer zonder motor :P

Hmmmm... Het blijft ontzettend mooi en leuk spul, maar ook prijzig. Ga er dus nog eens even rustig over nadenken wat ik nu precies ga doen. Ik vind de nieuwste trein niet perse mooi, maar het is dus wel een redelijk "gunstige" aankoop. die Disney Express en de vrachttrein zijn nog een heel stuk duurder, dus die vallen denk ik wel af. Zijn er eigenlijk nog andere plekken waar je nieuw, of tweedehands gunstig aan Powered Up onderdelen kan komen, of zijn die gewoon standaard heel duur?

Dank allen voor het meedenken. Wordt gewaardeerd.

Heb trouwens elke keer het gevoel dat de 60917 een tweede loc mist. :+

Your Friendly Neighborhood Moderator

• meesje
@Jorgen De treinen bevallen hem zeer goed. Voor de Lego treinen had hij al een Duplo trein, maar ook houten Brio treinen.

Afgelopen donderdag heeft hij de 60197 gekregen. 3/4 jaar geleden al de 60198; deze had hij gekregen omdat we alle 12v trein Lego, incl. wissels, seinen, station, overgang, etc. (alle in doos, met handleiding) weg hadden gedaan. Door het bekende probleem (breken bielzen) vond ik de speelbaarheid van mijn 12v trein te beperkt en (op den duur) ook steeds kostbaarder.

Daarna ook de rest van mijn jaren ‘80 ‘City’ Lego verkocht (ook in doos, met handleiding). De reden hiervan is dat ik deze stukjes niet met de nieuwe Lego gemengd wilde hebben. De oude stukjes vind ik veel anders aan voelen dan de nieuwe. Beschadigingen waren er overigens niet, ik heb destijds nooit mijn tanden gebruikt. ;)

Ik had trouwens ook oude Duplo blokken (in de klassieke kleuren: rood, geel, blauw). Ook deze blokken voelen anders aan dan de nieuwe. De nieuwe blokken zijn veel minder scherp.

Het treinstation van Playtoday is een eigen maaksel, wel met originele steentjes (als ik de tekst mag geloven). Ik vind het station overigens niet mooi.

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 13-04-2020 22:12 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@meesje Dat wist ik niet. Zie dat ie inderdaad door hen bedacht is.

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12 13:35

Mappy

Piramide van Austerlitz

Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20200412DagobertDuck_small.png Klik om te lezen!

[ Voor 61% gewijzigd door Mappy op 14-04-2020 00:04 . Reden: Op mobiel leesbaar linkje toegevoegd :) ]

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Mappy Leuk gedaan. Heb jij dit gemaakt?

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:45
Shanquish schreef op maandag 13 april 2020 @ 15:02:

deze 2 sets zouden er sowieso tussen moeten zitten :X
[Afbeelding]
Wow heb jaren gespaard voor die 5590... helaas nooit gekomen. Vond dat één van de gaafste modellen die er was.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• Mappy
  • Laatst online: 23-12 13:35

Mappy

Piramide van Austerlitz

Jorgen schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 04:09:
@Mappy Leuk gedaan. Heb jij dit gemaakt?
Jazeker, dit was m'n paasweekend :Y)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-12 15:58
cbr600f4i schreef op maandag 13 april 2020 @ 14:59:
Zo, vanochtend de Corner Garage gekocht (naar voren gehaald) met als excuus de corona periode. Maar genoeg daarover.

We hebben een project, Project Recovery noem ik het. Ik heb van alles uit de jaren 70-80 en dat ligt nu in een grote opbergbox. De steentjes worden as we speak schoongemaakt en het eerste foldertje waarvan ik 1 of 2 setjes heb ga ik de setjes proberen te bouwen voor zover mogelijk en dat post ik dan hier. Geweldig!

Foto's om een idee te krijgen, de eerste foto is een impressie - totaalplaatje.

[Afbeelding]

En ik denk dat ik set 928 heb, 886, 6841 en 6801. Misschien nog wel 1 maar we gaan het allemaal meemaken.

[Afbeelding]
Zo dan, van die ruimte-setjes maakte mijn oude jongenshart wel even een sprongetje... <3

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:55
dvdkiwi schreef op zondag 12 april 2020 @ 09:55:
Gemengde reacties hier in het topic als het op Build Lego Masters aankomt.
In eerste instantie had ik zoiets van "hé leuk!" maar toen kwam al vrij snel het besef dat RTL echt al hun programma's (voorál talentenshows) in zo'n walgelijk overdreven showbizz sausje onderdompelt, bijgestaan door een grote kudde klapvee op de tribunes.
Ik bekijk de creaties wel terug op het internet ;)
Dat was mijn vermoeden ook toen ik de voorstukjes zat, toch maar een poging gewaagd om de eerste aflevering terug te kijken. Mijn vooroordeel was juist, maar ik had het erger verwacht.

Puur vanwege de creaties ga ik de volgende aflevering ook nog maar proberen te kijken.

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-12 13:57
dvdkiwi schreef op zondag 12 april 2020 @ 09:55:
Gemengde reacties hier in het topic als het op Build Lego Masters aankomt.
In eerste instantie had ik zoiets van "hé leuk!" maar toen kwam al vrij snel het besef dat RTL echt al hun programma's (voorál talentenshows) in zo'n walgelijk overdreven showbizz sausje onderdompelt, bijgestaan door een grote kudde klapvee op de tribunes.
Ik bekijk de creaties wel terug op het internet ;)
Dit is dus GEEN format van RTL, het format is van de productie maatschappij Endemol Shine. Endemol Shine heeft wereldwijd inmiddels 3 verschillende versies/formats gemaakt van Lego Masters:
  • De UK versie heeft als grootste verschil dat aan deze versie ook kinderen mochten meedoen.
  • De Australische versie (de Nederlandse versie is hierop gebaseerd). is naar mijn mening de leukste versie. De builds krijgen voldoende schermtijd en de show draait voornamelijk om de kandidaten en hun bouwprojecten. De host en het jurylid zijn oprecht geïnteresseerd in de kandidaten en wat ze bouwen, dit zie je in dat er veel aandacht is voor het bouwen en hoe ze tot het idee gekomen zijn.
  • De US verise. Deze versie duurt ~45 minuten (de helft van de AU en NL versie) Het bouwprocess krijgt hierdoor duidelijk minder aandacht. Dan is er in de US nog de host: Will Arnett (De voice acteur van Batman in de Lego Movie(s)) De host is in de US versie duidelijk aanwezig en dat gaat vaak nog meer ten koste van waar de show werkelijk om draait. Het gaat dan ook vaak meer over Will Arnett dan over Lego en dan zijn er ook nog de gastoptredens die totaal geen functie hebben, behalve Will Arnett nog meer aandacht te geven.
Veel 'grappen' in de show zijn duidelijk scripted (en zitten in zowel de US, AU en Nederlandse versie) dus Ruben afrekenen omdat die een flauwe grap maakt is niet eerlijk, want de meeste van die flauwe grappen zijn dus scripted en zaten vrijwel identiek in de AU/US versie.

Ik vind Lego masters wel leuk. Het is leuk om te zien hoe de kandidaten met verschillende niveaus aan bouwervaring hun ideeen uitwerken en gaandeweg ervaring opdoen en nieuwe dingen leren/toepassen.
En de show zal de Lego community alleen maar groter maken :)

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:56

Superkiwi

Hoi doei

Duidelijk uitleg, bedankt.
Het verandert echter niks aan mijn mening, ik vind het nog steeds tè gemaakt.
Maar ieder zijn ding, ik ben blij dat jij het wel leuk vind :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-12 08:52
chrisO schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:40:
dus Ruben afrekenen omdat die een flauwe grap maakt is niet eerlijk
Dat is toch de letterlijke definitie van Ruben Nicolai?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:26
@De Rikster Dit was alleen wel echt super out of character zelfs voor Ruben Nicolai.
Dat viel mij echt gigantisch op. Ruben maakt grappen en flauwe grappen, maar zelfs voor hem was dit wel echt te.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-12 21:13
chrisO schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:40:
[...]

Dit is dus GEEN format van RTL, het format is van de productie maatschappij Endemol Shine. Endemol Shine heeft wereldwijd inmiddels 3 verschillende versies/formats gemaakt van Lego Masters:
  • De UK versie heeft als grootste verschil dat aan deze versie ook kinderen mochten meedoen.
  • De Australische versie (de Nederlandse versie is hierop gebaseerd). is naar mijn mening de leukste versie. De builds krijgen voldoende schermtijd en de show draait voornamelijk om de kandidaten en hun bouwprojecten. De host en het jurylid zijn oprecht geïnteresseerd in de kandidaten en wat ze bouwen, dit zie je in dat er veel aandacht is voor het bouwen en hoe ze tot het idee gekomen zijn.
  • De US verise. Deze versie duurt ~45 minuten (de helft van de AU en NL versie) Het bouwprocess krijgt hierdoor duidelijk minder aandacht. Dan is er in de US nog de host: Will Arnett (De voice acteur van Batman in de Lego Movie(s)) De host is in de US versie duidelijk aanwezig en dat gaat vaak nog meer ten koste van waar de show werkelijk om draait. Het gaat dan ook vaak meer over Will Arnett dan over Lego en dan zijn er ook nog de gastoptredens die totaal geen functie hebben, behalve Will Arnett nog meer aandacht te geven.
Veel 'grappen' in de show zijn duidelijk scripted (en zitten in zowel de US, AU en Nederlandse versie) dus Ruben afrekenen omdat die een flauwe grap maakt is niet eerlijk, want de meeste van die flauwe grappen zijn dus scripted en zaten vrijwel identiek in de AU/US versie.

Ik vind Lego masters wel leuk. Het is leuk om te zien hoe de kandidaten met verschillende niveaus aan bouwervaring hun ideeen uitwerken en gaandeweg ervaring opdoen en nieuwe dingen leren/toepassen.
En de show zal de Lego community alleen maar groter maken :)
Die Amie (double d.... op twitter) van de US versie (met Kylie) heb ik nog tequila meegedronken in Rome twee jaar geleden. We spraken beiden op hetzelfde congres. Leuke dame is dat, ze heeft ook een chip in haar hand waarmee ze haar Tesla kan openen.

Op de foto voor de kijkers rechts.
Afbeeldingslocatie: https://bloximages.chicago2.vip.townnews.com/starlocalmedia.com/content/tncms/assets/v3/editorial/5/14/5149089e-4132-11ea-b8f8-cb76b1751f8b/5e2f2af7979be.image.png?resize=500%2C522

• The Eagle

The Eagle

Daar wil ik best een beschuitje mee bouwen :9

• meesje
Wat betreft Lego Masters, ik was enorm onder de indruk wat ze allemaal kunnen bouwen in 15 uur. In die tijd zou ik nog niet eens gekomen zijn tot een ontwerp op papier. ;)
Verder had ik het idee of ik naar de TV Kantine zat te kijken...
Ik ga het wel wekelijks volgen, maar wellicht grote stukken doorspoelen. Wat hier ook al was aangegeven, ik zou graag meer diepgang willen zien. O.a. welke technieken worden er gebruikt?

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
Mappy schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 08:49:
[...]

Jazeker, dit was m'n paasweekend :Y)
Superleuke strip!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Zo, de Bookshop is af. Leuke bouw technieken, soms veel rince and repeat maar als geheel geslaagd.
De Corner Garage is af, en het pret budget is voorlopig op dus morgen maar eens besluiten welke modulars afgebroken gaan worden vanwege een gebrek aan ruimte.
Santa's workshop gaat in ieder geval afgebroken worden, evenals de T1.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Net ook Lego Masters gekeken. Ik heb me niet zo aan Ruben gestoord. Vond de andere presentator ook OK, evenals de meneer van Lego zelf. Wat meer diepgang over de technieken zou leuk zijn, zoals hierboven al voorgesteld werd. Er zaten inderdaad mooie bouwwerken bij.

Ergens eerder in dit topic wilde iemand zijn steentjes gaan sorteren op kleur. Ik las ergens anders de tip dat het juist handiger is om je steentjes op soort/vorm te sorteren. Je vindt makkelijker en sneller een rood balkje van 3 nopjes lang tussen alle andere "drietjes", dan dat je datzelfde rode balkje vindt tussen alle andere rode blokjes.

• Kapoen
  • Laatst online: 20:52
Jorgen schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:37:
Ergens eerder in dit topic wilde iemand zijn steentjes gaan sorteren op kleur. Ik las ergens anders de tip dat het juist handiger is om je steentjes op soort/vorm te sorteren. Je vindt makkelijker en sneller een rood balkje van 3 nopjes lang tussen alle andere "drietjes", dan dat je datzelfde rode balkje vindt tussen alle andere rode blokjes.
Sorteren van Lego is een studie/kunst op zich waard :)

Mijn bescheiden twee centen:
- sorteer in functie van je doel: city layout, zeer gedetailleerde mocs, (stop motion) fotografie, technische mocs,...
- zoek je eerst op functie? of vorm? of toch liever grote hoeveelheden van een bepaald onderdeel,...?
- over het algemeen is sorteren op kleur misschien niet zo heel efficiënt, maar misschien wil je na verloop van tijd toch bepaalde 'mini categorieën' aanleggen in je collectie. Ik sorteer ook eerst op vorm, maar bijvoorbeeld alles in 'pearl gold' of 'pearl silver' gaat appart. Hetzelfde voor kleinere neon/transparante onderdelen: kwestie van bijvoorbeeld niet alle 1x1 cirkels of vierkanten uit hetzelfde zakje/bakje/lade/... te moeten vissen.

Een collectie en manieren van sorteren evolueren met de tijd, met soms een wtf? gevolgd door een diepe zucht. En dan begin je opnieuw te sorteren (in mijn geval toch |:( )

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 14-04-2020 16:27 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• meesje
Als ik nu naar de huidige modular building line up kijk, dan vallen de 10264 (garage op de hoek) en 10260 (diner in de stad) toch flink uit de toon? De nieuwe 10270 (boekenwinkel) sluit toch veel beter aan op de 10255 en oudere sets zoals de pet shop en detective office?
Het lijkt net alsof ze even twee jaar wat uitgeprobeerd hebben. Wat vinden jullie?

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:27:
Als ik nu naar de huidige modular building line up kijk, dan vallen de 10264 (garage op de hoek) en 10260 (diner in de stad) toch flink uit de toon? De nieuwe 10270 (boekenwinkel) sluit toch veel beter aan op de 10255 en oudere sets zoals de pet shop en detective office?
Het lijkt net alsof ze even twee jaar wat uitgeprobeerd hebben. Wat vinden jullie?
Op je laatste vermoeden na ben ik het met je eens. Misschien dat de volgende modular duidelijkheid biedt. als die wederom in de lijn is van de garage en diner ..

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vandaag een souvenir video van LEGOLAND uit 1994 geript.
Wilde het wel graag met de liefhebbers delen!

[YouTube: LEGO Imagine 1994 VHS-rip]

[ Voor 3% gewijzigd door Zakkenwasser op 14-04-2020 17:09 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-12 08:53
Precies de reden dat ik nog niet warm loop voor die twee sets. Te Amerikaans naar mijn mening.
Voor volgend jaar hoop ik op iets speciaals qua modular, een treinstation met doorloop (inclusief rails) ofzo? :o Of, met de hedendaagse inspiratie, een historisch hergebruikt gebouw als daklozencentrum/quarantainehuis. :+

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

geekeep schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:30:
[...]
Of, met de hedendaagse inspiratie, een historisch hergebruikt gebouw als daklozencentrum/quarantainehuis. :+
Of een crematorium :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zwelgje_76 schreef op maandag 13 april 2020 @ 21:22:
[...]

Volgens mij zie ik het probleem. Je kunt de voorste as niet verder naar voren drukken omdat die twee zwarte blokjes een stud te ver naar achter zitten.
Dat was het inderdaad. Bedankt!

• Kapoen
Dat kan je ook zeggen van Parisian Restaurant, Detective's Office en Brick Bank. Deze drie horen bij elkaar qua stijl, en staken ook af t.o.v. de voorgaande modulars. Op zich is het wel fijn dat Lego ook nieuwe zaken probeert, en als er dan duurdere/grotere sets niet in de smaak vallen is dat ook eens goed voor de portefeuille ;)

• meesje
Kapoen schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:52:
[...]

Dat kan je ook zeggen van Parisian Restaurant, Detective's Office en Brick Bank. Deze drie horen bij elkaar qua stijl, en staken ook af t.o.v. de voorgaande modulars. Op zich is het wel fijn dat Lego ook nieuwe zaken probeert, en als er dan duurdere/grotere sets niet in de smaak vallen is dat ook eens goed voor de portefeuille ;)
Ooit eens bij een AFOL op bezoek geweest. Hij had alle modular buildings staan. En hij wist precies welke door wie ontworpen was en dat zag je inderdaad direct terug.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12 10:35

Youk

Volvo For Life

AyeAyeCaptain! schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:08:
Vandaag een souvenir video van LEGOLAND uit 1994 geript.
Wilde het wel graag met de liefhebbers delen!

[Video: LEGO Imagine 1994 VHS-rip]
Leuk filmpje, alleen jammer dat het beeld zo blokkerig is. :+

Volvo Classic Club Belgium

• indifined1
Nog even een stukje jeugdsentiment gebouwd (replica stickers zijn onderweg) en daarnaast nog een leuk side-projectje gebouwd (idee van internet gejat)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5Dg1xAj8q8aIbwjtEHJX6i8X1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vA4GigyU6MhRZqD1FNu4pRyP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZxI94qF_Nq6M7OIgM-uyDGiG4zA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CgojRnHRZDK3uzuOpKKIx89p.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door indifined1 op 14-04-2020 21:53 ]

• Pin0
  • Niet online
indifined1 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:49:
Nog even een stukje jeugdsentiment gebouwd (replica stickers zijn onderweg) en daarnaast nog een leuk side-projectje gebouwd (idee van internet gejat)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe zorg je voor de lengte van de touwtjes?

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• mschol
  • Niet online
wel mee eens ja.. ik zie graag gebouwen die aansluiten bij de brandweerkazerne.. _O_

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:32
wat is het?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

• indifined1
Pin0 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 22:04:
[...]

Hoe zorg je voor de lengte van de touwtjes?
Ik heb hem eerst zonder touwtjes gebouwd, met lego blokjes ertussen voor de juiste hoogte (zodat je de lengte goed kunt krijgen) toen die buitenste 4 touwtjes erin geknoopt (redelijk strak mogelijk zodat ze gelijk zijn) toen blokjes eruit gehaald en het bouwsel strak gehouden en het middelste touwtje er zo strak mogelijk in geknoopt. Daat laatste moet je even met zn 2en doen.

• indifined1
De bovenste is de 1:10 F1 ferrari uit 2004, het andere ding is gewoon een grappig objectje wat in het eerste opzicht eigenlijk niet klopt maar als je beter kijkt klopt het wel. En is leuk om mee te spelen (als je hem een tikje geeft beweegt ie tot ie weer zn stabiele punt vindt)

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-12 08:53
Kapoen schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:52:
[...]

Die drie worden toch weer redelijk gecombineerd met Assembly Square, Book Store en Pet Store? Vanaf PS is er wat meer detail in zowel exterieur en interieur gekomen volgens mij, wat ook de kleinere omvang verklaart. Green Grocer blijft echter wel mooi voor z'n leeftijd.

• Marcel19710401
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-12 14:49
Ben op dit moment de Mack Anthem aan het bouwen, hele gave build moet ik zeggen!
Vooraf besloot ik als experiment alle zakjes open te maken en alles op 1 hoop op tafel te leggen. Behalve de zakjes met kleine onderdeeltjes, die heb ik allemaal in 1 aparte bak gemikt.
En het bevalt me prima! Soms ben je net iets langer aan het zoeken, maar dat vind ik eigenlijk wel part of the fun.
Meer mensen met deze afwijking? 😁

• Gim
  • Niet online
Marcel19710401 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 01:42:
Ben op dit moment de Mack Anthem aan het bouwen, hele gave build moet ik zeggen!
Vooraf besloot ik als experiment alle zakjes open te maken en alles op 1 hoop op tafel te leggen. Behalve de zakjes met kleine onderdeeltjes, die heb ik allemaal in 1 aparte bak gemikt.
En het bevalt me prima! Soms ben je net iets langer aan het zoeken, maar dat vind ik eigenlijk wel part of the fun.
Met de Mack was ik precies hetzelfde van plan :) Als het bevalt dan kan het ook met de Assembly Square :P

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Weet iemand hoe het zit met de Lego productie, werkt de fabriek nog? Waar ik meestal bestel: Amazon DE staat heel erg veel op uitverkocht. Het kan ook zijn dat er meer vraag is omdat iedereen binnen zit of dat de logistiek beperkt is en dat daarom veel uitverkocht is.

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:32
Het graven en zoeken naar de stenen vond ik als kind als kind al een heel avontuur en doe dit eigenlijk nog steeds. Het duurt wat langer maar inderdaad part of the fun!

• mschol
  • Niet online
gold_dust schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:29:
Weet iemand hoe het zit met de Lego productie, werkt de fabriek nog? Waar ik meestal bestel: Amazon DE staat heel erg veel op uitverkocht. Het kan ook zijn dat er meer vraag is omdat iedereen binnen zit of dat de logistiek beperkt is en dat daarom veel uitverkocht is.
die fabriek staat (o.a. )in Tsjechië als ik mij niet vergis en volgens mij zijn daar nog geen lockdowns voor productiefaciliteiten (kan je vaak genoeg afstand nemen van elkaar enzo)

• The Eagle

The Eagle

Check de documentaire van NatGeo, daar komt die fabriek aan de orde. Is heel sterk geautomatiseerd allemaal. Alleen voor onderhoud, bijvullen machines en vullen van de dozen met zakjes zijn mensen nodig iirc. En die vullers zaten toch al op afstand van elkaar.

• Canis Lupus
  • Laatst online: 19-12 11:09

Canis Lupus

Vosbot

Voor wat kleine setjes die ik nu doe (Architecture cities, Star Wars Microfighters) vind ik het juist heerlijke rustgevend om zakjes apart te doen en deze dan eerst op onderdeel te sorteren 8)7
Iedere gek zijn gebrek zeg maar :P

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Gim
  • Niet online
Canis Lupus schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:16:
[...]
Voor wat kleine setjes die ik nu doe (Architecture cities, Star Wars Microfighters) vind ik het juist heerlijke rustgevend om zakjes apart te doen en deze dan eerst op onderdeel te sorteren 8)7
Iedere gek zijn gebrek zeg maar :P
Dat heb ik met de Creator Expert F40 wel gedaan. Op onderdeel en kleur gesorteerd, gelukkig viel t mee door het beperkt aantal kleuren :P

• Pin0
  • Niet online
indifined1 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 22:16:
[...]

Ik heb hem eerst zonder touwtjes gebouwd, met lego blokjes ertussen voor de juiste hoogte (zodat je de lengte goed kunt krijgen) toen die buitenste 4 touwtjes erin geknoopt (redelijk strak mogelijk zodat ze gelijk zijn) toen blokjes eruit gehaald en het bouwsel strak gehouden en het middelste touwtje er zo strak mogelijk in geknoopt. Daat laatste moet je even met zn 2en doen.
Bedankt! Best bewerkelijk dus ik hoopte dat er een truckje voor zou zijn... :)

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• indifined1
Pin0 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:38:
[...]

Bedankt! Best bewerkelijk dus ik hoopte dat er een truckje voor zou zijn... :)
Klinkt wat ingewikkeld zo, maar in een kwartiertje heb je het wel inelkaar hoor

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-12 16:13

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Wikipedia: Tensegrity

ook wel te vinden onder "tension suspension"

:)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik had het met Orthanc gedaan (alles in een bak). Dat was niet zo handig. Bij Friendssets is het prima te doen. Dus ja, soms doe ik het ook.
Bij grotere sets wil ik nog wel eens de zakje-per-dag methode doen en dan is dit een mooie manier om er nog langer van te genieten :)

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Kapoen
Gim schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:22:
[...]

Dat heb ik met de Creator Expert F40 wel gedaan. Op onderdeel en kleur gesorteerd, gelukkig viel t mee door het beperkt aantal kleuren :P
"I only work in red, and sometimes... a very dark orange?" :P
geekeep schreef op woensdag 15 april 2020 @ 00:10:
[...]

Die drie worden toch weer redelijk gecombineerd met Assembly Square, Book Store en Pet Store? Vanaf PS is er wat meer detail in zowel exterieur en interieur gekomen volgens mij, wat ook de kleinere omvang verklaart. Green Grocer blijft echter wel mooi voor z'n leeftijd.
Uiteraard zijn er veel goede combinaties mogelijk :) Mijn punt was alleen dat er vanaf de PR duidelijk een ander ontwerp/stijl gehanteerd werd, en dit als antwoord op meesje's ervaring met de nieuwere modulars ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Kapoen op 15-04-2020 11:07 ]

• cbr600f4i
Sneak preview van mijn hernoemde project 'Space Debris Recovery'. Het jaar is 1979.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l2FGdd8bQxBLmD5zOQ7sHq5bpok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ObwbQavtIZ2eSyEsrixweBmo.jpg?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• vectormatic
  • Laatst online: 23-12 10:54

vectormatic

Warlock of the doorlock

@cbr600f4i maaaaaan... jaloers.. Ik ben net een paar jaar te jong om echte classic space sets te hebben, en 918, 924 en 928 zijn echt heel tof

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• cbr600f4i
vectormatic schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:02:
@cbr600f4i maaaaaan... jaloers.. Ik ben net een paar jaar te jong om echte classic space sets te hebben, en 918, 924 en 928 zijn echt heel tof
Ik denk dat ik ze ergens op m'n 6e of 7e gekregen moet hebben :)

Sets die ik hier ga posten:

305: De krater platen
894: Mobile Ground Tracking Station
885: Space scooter
924: Space Transporter
6801: Moon Buggy
6844: Sismobile
6870: Space Probe Launcher

en misschien nog meer want het lijkt erop dat ik nog wat space steentjes overhoudt waarvan ik de beschrijving niet meer heb.

Meer info:
https://brickset.com/sets/theme-Space

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:39

QuattroNL

It is I.

Gaaf, ik heb ze ook, de 918, 924 en 928 (en ook allerlei ander classic space spul). Ik ga ze binnenkort ook weer eens bouwen.
Alles op de 1e pagina heb ik ook. Hell, alles t/m de 928 (pag.2) heb ik. Het gaat kriebelen hier!

Ff een lijstje gemaakt met wat ik qua classic space Lego zou moeten hebben:
442 Space Shuttle
452 Mobile Ground Tracking Station
453 Two Crater Plates
454 Two Lunar Landing Plates
462 Mobile Rocket Launcher
483 Alpha-1 Rocket Base
487 Space Cruiser
493 Command Center
497 Galaxy Explorer
885 Space Scooter
886 Space Buggy
889 Radar Truck
891 Two Seater Space Scooter
894 Mobile Ground Tracking Station
897 Mobile rocket launcher
918 One Man Space Ship
920 Rocket Launch Pad
924 Space Transporter
926 Command Centre
928 Space Cruiser And Moonbase
6801 Moon Buggy
6802 Space Probe
6805 Astro Dasher
6806 Surface Hopper
6821 Shovel Buggy
6822 Space Digger
6824 Space Dart I
6826 Crater Crawler
6841 Mineral Detector
6842 Small Space Shuttle Craft
6861 X1 Patrol Craft
6870 Space Probe Launcher
6880 Surface Explorer

[ Voor 107% gewijzigd door QuattroNL op 15-04-2020 16:10 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:16

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Fascinerend, iets klopt er niet. Van welke site gejat als ik vragen mag :?

• indifined1
Versaevel schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:37:
[...]

Fascinerend, iets klopt er niet. Van welke site gejat als ik vragen mag :?
En als je beter kijkt blijkt het toch wel te kloppen :p.

Ik zag op de lego technic facebookpagina allemaal zulk soort dingen voorbij komen, en heb daar een eigen draai aan gegeven.

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:16
Lijkt verdorie wel iets van Escher, ken er geen touwtje aan knopen 8)7 :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Versaevel op 15-04-2020 19:10 ]

Pagina: 1 ... 56 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .