Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.168.640 views

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De bovenkant hangt via het middelste touwtje aan de onderkant. De andere vier touwtjes zorgen voor stabiliteit.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12 17:11

CAP-Team

XBL: CAPTeam

cbr600f4i schreef op maandag 13 april 2020 @ 14:59:
Zo, vanochtend de Corner Garage gekocht (naar voren gehaald) met als excuus de corona periode. Maar genoeg daarover.

We hebben een project, Project Recovery noem ik het. Ik heb van alles uit de jaren 70-80 en dat ligt nu in een grote opbergbox. De steentjes worden as we speak schoongemaakt en het eerste foldertje waarvan ik 1 of 2 setjes heb ga ik de setjes proberen te bouwen voor zover mogelijk en dat post ik dan hier. Geweldig!

Foto's om een idee te krijgen, de eerste foto is een impressie - totaalplaatje.

[Afbeelding]

En ik denk dat ik set 928 heb, 886, 6841 en 6801. Misschien nog wel 1 maar we gaan het allemaal meemaken.

[Afbeelding]
Ah Space Lego O+
Ik heb:
886 - Space Buggy
897 - Mobile rocket launcher
6801 - Moon Buggy
6821 - Shovel Buggy
6822 - Space Digger
6841 - Mineral Detector
6842 - Small Space Shuttle Craft
6870 - Space Probe Launcher
6927 - All-Terrain Vehicle
6929 - Star Fleet Voyager

En, niet in die folder:
6805 - Astro Dasher
6823 - Surface Transport
6844 - Sismobile
6930 - Space Supply Station

[ Voor 13% gewijzigd door CAP-Team op 15-04-2020 20:20 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-12 12:48
Versaevel schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:09:
Lijkt verdorie wel iets van Escher, ken er geen touwtje aan knopen 8)7 :*)
De bovenste "helft" hangt eigenlijk gewoon aan het touwtjes in de midden, vervolgens zorgen die touwtjes op de hoeken ervoor dat ie niet omvalt ;)

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11:06
Het zal, ik ga van de week wel ff neuzelen hoe of wat het zit want begrijpen doet ik het niet :*)

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:56

Oekol

waka waka hey hey

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j8YdfJuk4ugLNfGGLvxlDKhq3mg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MWwnlqJJOEcQXoFBqEkVrYIQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPM8AcPd0SYCD-ExHcAryX5XwlE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qlRDFv0X46LscFhjwlJAQH6u.jpg?f=fotoalbum_large

Staat nu op nachtkastje van vrouw. Ze was er eerder klaar mee dan ik met m'n mustang. Dat was wel jammer. Had maar drie zakjes deze fiat 500

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Hij is wel leuk, die Fiat! Misschien dat hij hier toch de Camper, Mini, F40 en London Bus mag komen vergezellen. Behalve dat de meeste daarvan opgeborgen zitten omdat ik geen ruimte heb/alles wil tentoonstellen.

Gisteren voor het eerst een Speed Champion gebouwd. Vond die Audi Sport Quattro al gaaf sinds hij uitkwam, maar zocht nog een excuus om hem te kopen. Dat ik twee dagen terug een stukje in een echte Sport Quattro heb mogen rijden leek me een mooie gelegenheid 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iY39s91.jpg

Geen heel spannende build, maar toch een mooi resultaat. Wel veel stickers. Ben ik trouwens wel benieuwd naar hoe jullie dat doen: stickers zo veel mogelijk in het midden van het steentje of soms juist meer tegen de rand (zoals hier bij de gele striping op de witte stenen, die heb ik zoveel mogelijk tegen de onderrand geplakt om het geel van de sticker mooi op het geel van de steentjes te laten aansluiten). Gebruik zelf een dun hobbymesje om de stickers vanaf het mespuntje mooi op de steentjes te krijgen.

www.jessekraal.nl

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:24

QuattroNL

It is I.

Enzo Dizono schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:08:
Gisteren voor het eerst een Speed Champion gebouwd. Vond die Audi Sport Quattro al gaaf sinds hij uitkwam, maar zocht nog een excuus om hem te kopen. Dat ik twee dagen terug een stukje in een echte Sport Quattro heb mogen rijden leek me een mooie gelegenheid 8)

Geen heel spannende build, maar toch een mooi resultaat. Wel veel stickers. Ben ik trouwens wel benieuwd naar hoe jullie dat doen: stickers zo veel mogelijk in het midden van het steentje of soms juist meer tegen de rand (zoals hier bij de gele striping op de witte stenen, die heb ik zoveel mogelijk tegen de onderrand geplakt om het geel van de sticker mooi op het geel van de steentjes te laten aansluiten). Gebruik zelf een dun hobbymesje om de stickers vanaf het mespuntje mooi op de steentjes te krijgen.
Ik moet 'm ook nog een keer halen, wacht op een mooie aanbieding :+

Stickers plak ik meestal ook tegen het randje zodat er geen wit randje overblijft. Vormt dan een mooier geheel met de kleur er omheen.

Dit is voor mij zeker een must have, ik heb 20 jaar lang een Audi quattro (de oerquattro) gehad (vandaar m'n nick).
Een ritje in een SQ is zeker wel speciaal _/-\o_ Heerlijk zo'n ouderwets turbogat!

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:01

almightyarjen

When does the hurting stop?

Versaevel schreef op donderdag 16 april 2020 @ 06:35:
Het zal, ik ga van de week wel ff neuzelen hoe of wat het zit want begrijpen doet ik het niet :*)
Misschien helpt deze:
https://9gag.com/gag/ao5rVve

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Marcel19710401 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 01:42:
Ben op dit moment de Mack Anthem aan het bouwen, hele gave build moet ik zeggen!
Vooraf besloot ik als experiment alle zakjes open te maken en alles op 1 hoop op tafel te leggen. Behalve de zakjes met kleine onderdeeltjes, die heb ik allemaal in 1 aparte bak gemikt.
En het bevalt me prima! Soms ben je net iets langer aan het zoeken, maar dat vind ik eigenlijk wel part of the fun.
Meer mensen met deze afwijking? 😁
dat heb ik noodgedwongen gedaan bij de oude millenium falcon..

dan ben je daar gauw van genezen :D :'( :X

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11:06
Krijg de pip, nu snap ik het idd :*) :*)

• vectormatic
  • Laatst online: 23-12 10:54

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Leoon. Leuk die Fiat, ik heb em ook in bestelling staan voor mijn vriendin (die heeft niks met lego, maar wel een echte fiat 600), vond ze twee dagen nadat ik em bestelde het ding ook ergens online, dus moest ik de vermoorde onschuld spelen "goh, wist niet dat die er was, ja ik let meer op technic te laatste tijd":P Nu hopen dat lego em ook snel verstuurd.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-12 10:39
Enzo Dizono schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:08:
Hij is wel leuk, die Fiat! Misschien dat hij hier toch de Camper, Mini, F40 en London Bus mag komen vergezellen. Behalve dat de meeste daarvan opgeborgen zitten omdat ik geen ruimte heb/alles wil tentoonstellen.

[Afbeelding]

Dit is dan wel echt een goed gelukt model van de speed champions. Sommige lijken naar mijn mening echt niet op het origineel. Ook valt het relatief nog mee met het aantal stickers bij deze :+

• Marcel19710401
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-12 14:49
mschol schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:36:
[...]

dat heb ik noodgedwongen gedaan bij de oude millenium falcon..

dan ben je daar gauw van genezen :D :'( :X
Noodgedwongen, want...?

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-12 13:53

Goverman

not loaded

Waarschijnlijk zat het allemaal in een grote bak na ooit niet helemaal gestructureerd uit elkaar te zijn gehaald?

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
la_fusion schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:21:
[...]

Dit is dan wel echt een goed gelukt model van de speed champions. Sommige lijken naar mijn mening echt niet op het origineel. Ook valt het relatief nog mee met het aantal stickers bij deze :+
Ja, na mijn positieve ervaring nog even de andere modellen bekeken, maar eigenlijk werd ik nergens echt vrolijk van. Hoogstens de classic Mini, maar die is er alleen in een dure set met die afgrijselijke Dakar-buggy. Uiteindelijk wil de jeugd vooral moderne supercars, maar die laten zich maar moeilijk vertalen naar vierkante blokjes. Zo'n 80s icoon dat met een lineaal ontworpen is doet het veel beter in Lego.

www.jessekraal.nl

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

la_fusion schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:21:
[...]

Wat ook wel scheelt is dat men nu is overgestapt naar 8 brede speed champions, waar alle jaren hiervoor 6 studs breed zijn. Om de context te geven, de McLaren Senna van vorig jaar zou op 8 studs breed zo goed als perfect geproportioneerd zijn (hoogte/lengte kloppen al, hij is alleen te smal), nu met 8 studs als standaard is het dus veel makkelijker om echt goed lijkende modellen te maken.

Ik heb zelf nog niks van dit jaar in elkaar gezet, maar ik kijk er wel naar uit

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Het lijkt er inderdaad op dat er iets aan de hand is met de Lego productie/distributie. Amazon.de begint uitverkocht te raken, tenminste de sets waar ik interesse voor heb. En de prijzen lijken ook niet aantrekkelijk te zijn.

Gelukkig heb ik redelijk wat ingeslagen het afgelopen jaar.

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

gold_dust schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:46:
Het lijkt er inderdaad op dat er iets aan de hand is met de Lego productie/distributie. Amazon.de begint uitverkocht te raken, tenminste de sets waar ik interesse voor heb. En de prijzen lijken ook niet aantrekkelijk te zijn.

Mwa, kan ook prima de toegenomen vraag zijn vanwege al het thuiszitten, normaal zal lego in dit deel van het jaar geen overcapaciteit/stockpile hebben zoals voor de feestdagen, dus als dan je vraag ineens vrij lang en vrij sterk piekt, terwijl je je productie afregelt op seizoenspatronen, kan het goed zijn dat de boel nu opdroogt zonder dat er zich rare dingen aan de productiekant afspelen.

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
gold_dust schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:46:

Lego Masters doet zijn werk :) Iedereen aan de Lego.

• gold_dust
vectormatic schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:56:
Mwa, kan ook prima de toegenomen vraag zijn vanwege al het thuiszitten, normaal zal lego in dit deel van het jaar geen overcapaciteit/stockpile hebben zoals voor de feestdagen, dus als dan je vraag ineens vrij lang en vrij sterk piekt, terwijl je je productie afregelt op seizoenspatronen, kan het goed zijn dat de boel nu opdroogt zonder dat er zich rare dingen aan de productiekant afspelen.
Dat schreef ik gisteren ook al ...

Anderzijds is Lego een luxe product wat niet essentieel is. Dat zou wel het eerste zijn waar ik van verwacht waar op bespaard gaat worden in een aankomende economische crisis. Het blijft denk ik speculeren wat er aan de hand is en waarom het slecht leverbaar is.

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:57
Nou iedereen zit thuis en besteld lego :')

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:31
vectormatic schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:56:
[...]

Ik heb een paar dagen geleden de Corner Garage besteld , stond toen op 77 in voorraad, paar dagen later, nu op 25. Denk dat veel mensen de kinderen proberen zoet te houden ;)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:26

kaanmijo

Picobello B.V.

Hij is binnen! Vanavond aan beginnen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3KMLWJ0Gx02aDNoki_VJNqmJ9sE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7PUYp1h129SATC4SjeUW6out.jpg?f=fotoalbum_large

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Beavbusi schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:38:
Nou iedereen zit thuis en besteld lego :')
https://nos.nl/artikel/23...pulair-in-coronatijd.html

Gezien puzzelverkopers verkoopcijfers zien die ze nog nooit meegemaakt hebben, en gezien Lego een hoog puzzel-fröbel gehalte heeft, zal het me niks verbazen als er 25-50-100-200% meer Lego over de toonbalk gaat dan ooit tevoren in deze tijd van het jaar.

Ik denk dat Lego de productie wel makkelijk kan verhogen, maar dat ze eerst even de kat uit de boom kijken. Niet dat ze de productie nu verdubbelen en over een maand als het in de schappen ligt de markt inkakt omdat de non-diehards wel weer uitgepuzzeld zijn met Lego.

En ik vraag me af, zou Lego met de huidige C-crisis stiekem overwegen om een nieuw City-hospitaal reeks uit te brengen? Gezien ik berichten lees over kinderen die op straat spelen en "Corona-eindbazen/ coronaclones/Corona-baddies" verslaan etc, lijkt me dit een handige manier van inspelen op de actuele fantastie van kinderen?
Dat het nog een half jaar kan duren voor zo'n set op de markt verschijnt hoeft ook geen issue te zijn, deze crisis duurt daar lang genoeg voor.

[ Voor 6% gewijzigd door davidov op 16-04-2020 14:18 ]

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Veel bouwplezier (y)

* aReaRe heeft hem ook (en al gebouwd) :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-12 18:53
Misschien leuk voor de thuiszitters:

Ik stream de bouw van de Tree House live op YouTube:

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:20
davidov schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:17:
[...]
Gezien puzzelverkopers verkoopcijfers zien die ze nog nooit meegemaakt hebben, en gezien Lego een hoog puzzel-fröbel gehalte heeft, zal het me niks verbazen als er 25-50-100-200% meer Lego over de toonbalk gaat dan ooit tevoren in deze tijd van het jaar.
Het gaat zelfs zo hard dat heel veel online-shops nu leveringsbeperkingen ondervinden, en bijvoorbeeld affiliate programma's stop/on hold zetten omdat ze de vraag sowieso al niet aankunnen. Ook PostNL geeft beperkingen aan niet eerste levensbehoefte zendingen (daarom veel vertragingen).

Dit alles werkt natuurlijk de hele chain door, als leveranciers niet meer doorleveren, komen ook magazijnen niet meer vol, etc.

Aan de traffic cijfers te zien op Brickwatch zitten we nu inderdaad op een fors hogere vraag. Maar zeker nog geen Black Friday/eind november traffic.

Over een tijdje is iedereen wel ook weer uitgekocht.

• xK0etj3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 24-12 15:07
Ook ik ben een van de vele die sinds deze situatie meer interesse heeft gekregen in Lego. Ik vroeg me af hoe jullie kijken tegen de aankoop van tweedehands lego? Ik kreeg het idee van dit topic dat vrijwel alles toch wel nieuw gekocht wordt.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-12 10:38

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

cbr600f4i schreef op maandag 13 april 2020 @ 14:59:
Zo, vanochtend de Corner Garage gekocht (naar voren gehaald) met als excuus de corona periode. Maar genoeg daarover.

We hebben een project, Project Recovery noem ik het. Ik heb van alles uit de jaren 70-80 en dat ligt nu in een grote opbergbox. De steentjes worden as we speak schoongemaakt en het eerste foldertje waarvan ik 1 of 2 setjes heb ga ik de setjes proberen te bouwen voor zover mogelijk en dat post ik dan hier. Geweldig!

Foto's om een idee te krijgen, de eerste foto is een impressie - totaalplaatje.

[Afbeelding]

En ik denk dat ik set 928 heb, 886, 6841 en 6801. Misschien nog wel 1 maar we gaan het allemaal meemaken.

[Afbeelding]
Van het onderste plaatje heb ik de 920, 886 en 897.
De 928 stond altijd op mijn verlanglijstje.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• cbr600f4i
JPDeckers schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:59:
[...]

Het gaat zelfs zo hard dat heel veel online-shops nu leveringsbeperkingen ondervinden, en bijvoorbeeld affiliate programma's stop/on hold zetten omdat ze de vraag sowieso al niet aankunnen. Ook PostNL geeft beperkingen aan niet eerste levensbehoefte zendingen (daarom veel vertragingen).

Dit alles werkt natuurlijk de hele chain door, als leveranciers niet meer doorleveren, komen ook magazijnen niet meer vol, etc.

Aan de traffic cijfers te zien op Brickwatch zitten we nu inderdaad op een fors hogere vraag. Maar zeker nog geen Black Friday/eind november traffic.

Wat je zegt, ik heb mijn aankoop nu naar voren gehaald. Anders had ik het pas tijdens de kerst of volgend jaar gekocht. Het is wellicht wel zo dat ik dit jaar mijn geld anders ga besteden, misschien dus meer lego of een nieuwe pc i.p.v. de vakantie naar het buitenland. Maar misschien ook niet, moet altijd maar afwachten hoe het bedrijf er na deze lockdown uitziet.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Gim
  • Niet online
xK0etj3 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:04:
Ook ik ben een van de vele die sinds deze situatie meer interesse heeft gekregen in Lego. Ik vroeg me af hoe jullie kijken tegen de aankoop van tweedehands lego? Ik kreeg het idee van dit topic dat vrijwel alles toch wel nieuw gekocht wordt.
Met tweedehands moet je op meer letten. Dat het daadwerkelijk compleet is wanneer men zegt dat t compleet is, dat alle onderdelen ook de onderdelen zijn die erbij horen en dat het ook geen mix is met nep Lego, dat t niet verkleurd is wanneer men zegt dat t niet verkleurd is, dat de stickers goed geplakt zijn of nog op t velletje zitten. Daarbij als je t laat opsturen, dat je t ook daadwerkelijk krijgt dus ook daar niet mee opgelicht wordt. Het maakt niet altijd uit dat iets niet compleet is wanneer t een set betreft, zolang de prijs kwaliteit dan maar in orde is.

Oftewel, je moet op meer letten en er moet sprake zijn van vertrouwen.

Heb ook weleens tweedehands gekocht. Ging tweemaal goed en eenmaal niet goed. Via MP en Facebook.

Ligt er maar net aan wat je tweedehands koopt. Hoe duur, speciaal enzovoort.

Veruit het meeste schaf ik nieuw aan waarbij ik doorgaans wel een scherpe deal af wacht.

Ik koop ook nieuw van particulieren, dus niet alleen in webshop.

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 16-04-2020 15:33 ]

• jadjong
  • Niet online
Hit en miss.
Als het compleet gebouwd en vol met stof aangeboden wordt zit het meestal wel goed, iemand heeft dan geen idee wat het is en doet er weinig moeite voor. Gebouwd en zonder stof is vaak wat duurder.
Bakken met ondefinieerbare bende is precies wat het is, al denkt de verkoper daar vaak anders over.

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:31
Ik koop wel eens een gebruikte set via bricklink of bij een winkel online. Nog geen problemen mee gehad.
Ooit een partij via marktplaats van 10 kilo lego gekocht. Veel "niet Lego" zat er tussen :'( , koste veel te veel tijd om alles uit te zoeken en mijn humeur werd er niet beter op :N. Met tweedehandse lego is niks mis mee maar let wel goed op. Niet te hebberig worden, dan zie je de oplichtings signalen niet meer. Ik koop alleen van gerenommeerde winkels. Ik betaal liever iets meer dan risico op een slecht humeur :+

en nieuwe sets zijn regelmatig in de aanbieding zie https://www.brickwatch.net.

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hier net de rode hijskraan geleverd gekregen van bol.com. gewoon binnen 1 dag geleverd gekregen voor een mooie aanbiedings prijs.

Maar wat een doos + inhoud zeg!

Het is mijn eerste Technic set. Zal al wel even mee bezig zijn :+

• gold_dust
JPDeckers schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:59:

Met die grote vraag zal het inderdaad wel meevallen ten opzichte van Kerst en de periode daarvoor. Het is natuurlijk ook voorjaar en niet echt Lego tijd. Het centrale magazijn zit in Tsjechië, gezien het "vrije verkeer van personen en goederen" in de EU wat beperkt is op het moment, zal het inderdaad wel distributieproblemen zijn.

Niet aan Lego kunnen komen blijft natuurlijk ook één van de kleinere problemen op het moment :) .

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:09
gold_dust schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:35:
[...]

Met die grote vraag zal het inderdaad wel meevallen ten opzichte van Kerst en de periode daarvoor. Het is natuurlijk ook voorjaar en niet echt Lego tijd. Het centrale magazijn zit in Tsjechië, gezien het "vrije verkeer van personen en goederen" in de EU wat beperkt is op het moment, zal het inderdaad wel distributieproblemen zijn.

Niet aan Lego kunnen komen blijft natuurlijk ook één van de kleinere problemen op het moment :) .
En dan is het toch ook maar fijn dat er nog lokale speelgoedwinkels zijn. De Lego Creator 3in1 33105 en 31097 zijn bij Intertoys resp. 35 en 60 euro. Dit zijn op dit moment gewoon scherpe prijzen.
Mijn zoontje helemaal blij. Naast politie, brandweer en ziekenhuis was het wel tijd om zijn stad met andere gebouwen aan te vullen.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 16-04-2020 20:48 ]

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
meesje schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:54:
[...]

En dan is het toch ook maar fijn dat er nog lokale speelgoedwinkels zijn. De Lego Creator 3in1 33105 en 31097 zijn bij Intertoys resp. 35 en 60 euro.
Ik heb onlangs ook 31105 en 31097 samen gebouwd, een hele leuke combinatie.
Van 31105 heb ik zelfs al een tweede exemplaar aangeschaft, ik wil een grotere versie modden.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Pin0
  • Niet online
Nieuwe ucs A-Wing aangekondigd
https://brickset.com/arti...wing-starfighter-revealed

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/75275-1/75275_boxFront.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Pin0 op 16-04-2020 22:20 ]

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• mschol
  • Niet online
de oude MF had geen genummerde zakjes ;)
dus uiteindelijk 5k grijze onderdelen op 1 stapel

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Cool! Ik vind vaak de kleinere fighters uit starwars erg tof, en ik denk dat de A-wing samen met de Eta-2 wel de kroon spant. Het is dat ik aardig over mijn SW-obsessie heen ben, maar anders was dit een pre-order geworden.

• cbr600f4i

• Pin0
  • Niet online
Eigenlijk vind ik die cooler! :)

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:22

vhal

ಠ_ಠ

omdat het kan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wF6aF-2oe79sscXbtQ1bVZT5y7I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KC0cS8M3RF6xMixyjqK1XMBk.jpg?f=user_large

Strava

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:16

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Zomg nee, ik heb nog niks van die set gezien, THX!

EDIT: in 1 woord, WOW, nieuwe front shocks, dubbele disc brakes vooraan en een 2 speed versnellingsbak, en echt hele goede looks, dit ding is echt mijlen voorbij voorgaande technic motoren.

Ik was stiekem een beetje bang (gezien sets als de charger en de 911 RSR) dat dit ding vanwege de license eigenlijk weinig inhoud zou hebben, en wat jammer zou afsteken bij mijn modded 42036, maar dit is echt awesome

EDIT2: wow, volgens mij zit er een speciale achterband bij, die breder is dan de normale, maar wel op dezelfde velg past. Als die ook op 42036 past, ga ik er op bricklink eentje extra scoren

[ Voor 50% gewijzigd door vectormatic op 17-04-2020 09:21 ]

• Gim
  • Niet online
TripleQ schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:57:
Hier net de rode hijskraan geleverd gekregen van bol.com. gewoon binnen 1 dag geleverd gekregen voor een mooie aanbiedings prijs.

Maar wat een doos + inhoud zeg!

Het is mijn eerste Technic set. Zal al wel even mee bezig zijn :+
Oh? Aanbiedingsprijs? Heb hem dan toch echt gemist of over welke prijs hebben we t? Want een mooie prijs en dan nog €10 korting eraf....

De rode kraan lijkt me namelijk wel erg tof. Trekt me dan toch meer dan de Bugatti, Porsche e.d. Qua auto's blijft t denk ik bij creator expert en sommige speed champignons :)

[ Voor 15% gewijzigd door Gim op 17-04-2020 09:23 ]

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:21
200 euro, dan is de blockade runner toch echt meer waar voor dat geld.. ik wacht wel op een aanbieding.

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

CopyCatz schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:37:
[...]

200 euro, dan is de blockade runner toch echt meer waar voor dat geld.. ik wacht wel op een aanbieding.
Idem. Hele mooie set, maar 200 euro voor 1600 steentjes is imo echt te duur. Ter vergelijking, de Mack Anthem, 2500 steentjes voor 169 adviesprijs. Ja ik weet dat er een flink percentage naar Disney moet, maar dan nog. Het is dat ik actuele sets niet uit China haal, maar hier zou ik bijna gaan twijfelen.

Nomen nescio

• Shanquish
  • Niet online
Gaaf! In de bak die ik eerde postte zit ook nog wat M tron spul in, weet alleen niet welke set(s) dat zijn.

Mtron heeft volgens mij niet heel lang geleefd bij lego, maar dat kan ik mis hebben...

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

jaaa, die zwarte space police ruimteschip had ik ook. Met licht en geluid :D Ik had daar de 6986 ook van! Geweldige sets vond ik dat als kind.

Signature van nature

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Shanquish schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:45:
[...]
Mtron heeft volgens mij niet heel lang geleefd bij lego, maar dat kan ik mis hebben...
Dat was inderdaad niet zoveel: slechts 9 sets

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-12 12:02

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Shanquish schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:45:
[...]

Gaaf! In de bak die ik eerde postte zit ook nog wat M tron spul in, weet alleen niet welke set(s) dat zijn.

Ik denk dat als je de printed Mtron stukjes en die transparante groene onderdelen erbij pakt, dat je vrij snel moet kunnen zien welke set(s) het zouden kunnen zijn.

Met wat ik zag, zou het wel eens 6877 kunnen zijn. Maar dat transparante groen zat ook in Blacktron II

Taru tossing moet een olympische sport worden

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:08
Met een adviesprijs van €60 voor dit pareltje van 650 parts. Nette prijs zonder korting al.

Meer foto's op
https://www.brothers-bric...t-technic-superbike-news/

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

AppieNL schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:46:
[...]

Met een adviesprijs van €60 voor dit pareltje van 650 parts. Nette prijs zonder korting al.

Meer foto's op
En ook al op S@H: https://www.lego.com/nl-n...ucati-panigale-v4-r-42107

Buitengewoon toffe set, en inderdaad de prijs makkelijk waard, ik kan me goed voorstellen dat ik deze ga kopen zonder op een goede deal te wachten.

• Gim
  • Niet online
vectormatic schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:50:
[...]

En ook al op S@H: https://www.lego.com/nl-n...ucati-panigale-v4-r-42107

Buitengewoon toffe set, en inderdaad de prijs makkelijk waard, ik kan me goed voorstellen dat ik deze ga kopen zonder op een goede deal te wachten.
Inderdaad een erg tof exemplaar. Als ik dit model vergelijk met de blauwe BMW R 1200 GS Adventure (42063), dan vind ik de Ducati toch vele malen beter uitgevoerd. En wat nieuwe onderdelen.

Hmm, als ik deze ga toevoegen aan mijn lijst begin ik wel wat veel motoren te krijgen. Eerst de Technic BMW, vervolgens de Creator Expert Harley Davidson en dan nu deze. En dat terwijl ik geeneens zo van de motoren ben.

Of misschien dan toch maar voor de best pick gaan; wel allemaal bouwen maar daarna iets ervan doorverkopen :)

• Pin0
  • Niet online
Heel gaaf inderdaad en eindelijk is het achterwiel weer groter dan het voorwiel.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12 17:15

Acid_Burn

uhuh

Ik heb nog een 928 liggen.. met doos :) Doos is niet in hele mooie conditie, maar goed. Ik moet de blokjes eens een keer wassen.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Gim schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:26:
[...]

Inderdaad een erg tof exemplaar. Als ik dit model vergelijk met de blauwe BMW R 1200 GS Adventure (42063), dan vind ik de Ducati toch vele malen beter uitgevoerd. En wat nieuwe onderdelen.

Hmm, als ik deze ga toevoegen aan mijn lijst begin ik wel wat veel motoren te krijgen. Eerst de Technic BMW, vervolgens de Creator Expert Harley Davidson en dan nu deze. En dat terwijl ik geeneens zo van de motoren ben.

Of misschien dan toch maar voor de best pick gaan; wel allemaal bouwen maar daarna iets ervan doorverkopen :)
Geen moeilijk vragen stellen, gewoon kopen :P persoonlijk vind ik de BMW niet zo heel erg geslaagd, die zou ik dan als eerste wieberen (bij mij liggen 2 van de 3 motoren momenteel ook op zolder, net zoals zoveel andere lego)

• B-Real
  • Laatst online: 13:57
Die Panigale is gaaaaf! :)

Vorige week nog staan kwijlen bij een echt exemplaar (naja, de S ipv de R) welke bij Gebben Motoren te koop staat. Prachtig! :)

Ik heb eerst mijn zinnen gezet op de Bugatti Chiron. Hopelijk binnenkort weer op voorraad, ik mag hem van mezelf kopen zodra het vakantiegeld binnen is of als er voor die tijd een goede aanbieding is.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Die wou ik als kind zooo graag maar hij was te duur..
Ik had de mine versie en probeerde altijd van mijn eigen blokjes deze set te emuleren.. met mixed succes ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Gim
  • Niet online
vectormatic schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:34:
[...]

Geen moeilijk vragen stellen, gewoon kopen :P persoonlijk vind ik de BMW niet zo heel erg geslaagd, die zou ik dan als eerste wieberen (bij mij liggen 2 van de 3 motoren momenteel ook op zolder, net zoals zoveel andere lego)
Geen vraag m.b.t. de Ducati hoor. Die gaat er echt wel komen! :) Zal hem alleen waarschijnlijk niet gelijk vanuit S@H oppikken. Hoop dat ie al snel gewoon bij de retail zaken ligt.

• meesje
AppieNL schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:46:
[...]

Meer foto's op
Wauw! Ik ben geen motorrijder of Technic bouwer, maar dit ziet er wel erg gaaf uit. Zelfs met 2-versnellingsbak. De prijs is inderdaad ook erg plezierig.

[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 17-04-2020 12:07 ]

• cbr600f4i
ToolkiT schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:46:
[...]

Die wou ik als kind zooo graag maar hij was te duur..
Ik had de mine versie en probeerde altijd van mijn eigen blokjes deze set te emuleren.. met mixed succes ;)
Ik sprak toevallig mijn ma nog hierover en die noemde inderdaad als een van de eerste dingen dat het vrij duur was. Wat dat betreft is er niet veel veranderd :)

• cbr600f4i
Alles in 1 plaatje van mijn project 'Space Debris Recovery'. Voornamelijk uit 1979

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEwXtT9cvB6HY-oXicgQwb10urk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JJYbtmjWtfZybRj5TjM5kbF6.jpg?f=fotoalbum_large

De heftruck behorende bij de 924:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnGNH6lmC8Qz_EwabYaQbmaOnZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HbctVPgAXWYze6MMis5oF32J.jpg?f=fotoalbum_large

De Space scooter, Moon Buggy, Sismobile en Space Probe Launcher

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GlioI-pLabYlJeDPzaWQrByPgWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pu1XPpCwewAYNkqBmqFLH3XJ.jpg?f=fotoalbum_large

452: Mobile Ground Tracking Station, ik mis hier een schotel maar die zit gelukkig ook op de moon buggy.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wd7MdFKtKgvsAr6lUmk61bJMT7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AXcVTYsPy0uRi4RHBLYZUrvU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KO1DuqMBXk6BLGF4YPZTmXbv_EE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TpgJC0tLNc4AepJlDnNsOnev.jpg?f=fotoalbum_large

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12 22:01
Gaaf die space serie! Volgens mij heb ik de Space scooter, Moon Buggy, Sismobile en Space Probe Launcher hier ook nog in mijn oude legokrat zitten. Eens ff opzoeken!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

cbr600f4i schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:28:
Alles in 1 plaatje van mijn project 'Space Debris Recovery'. Voornamelijk uit 1979

[Afbeelding]

De heftruck behorende bij de 924:

[Afbeelding]

De Space scooter, Moon Buggy, Sismobile en Space Probe Launcher

[Afbeelding]

452: Mobile Ground Tracking Station, ik mis hier een schotel maar die zit gelukkig ook op de moon buggy.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die kleine spaceships had ik ook (denk ook 2x) :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Cool!
Ik heb net de instructies van de 918, 924 en 928 gedownload (want die heb ik helaas niet meer). Binnenkort maar eens gaan bouwen.

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-12 21:49
Die baseplates met relief erin! Zo jammer dat dit nooit meer gemaakt word!

• Kapoen
  • Nu online
Eentje uit de oude doos die ik al eerder hier gepost heb, maar het past zo goed in de classic space nostalgie van de laatste dagen hier:

*edit* AlNickelsFilms maakt wel vaker van die hilarische filmpjes:

[ Voor 25% gewijzigd door Kapoen op 17-04-2020 16:18 ]

• Gim
  • Niet online
indifined1 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:49:
Nog even een stukje jeugdsentiment gebouwd (replica stickers zijn onderweg) en daarnaast nog een leuk side-projectje gebouwd (idee van internet gejat)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik weet niet of deze al gepost is van JK Brickworks. Ook een LEGO tensegrity sculpture.

YouTube: LEGO Tensegrity Sculpture Tutorial

Geen touwtjes nodig voor deze. Alleen LEGO kettinkjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 17-04-2020 16:55 ]

• cbr600f4i
Kapoen schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:15:
Eentje uit de oude doos die ik al eerder hier gepost heb, maar het past zo goed in de classic space nostalgie van de laatste dagen hier:
[YouTube: Adventures in (classic) Space!]
En dan zegt ytb, kijk deze ook maar even, kon ik de tijd maar terugdraaien

• cbr600f4i
Nu ik toch bezig ben in het retro departement, alvast een sneak preview van het volgende setje. Dit noem ik 'Project Faceless Men'. Het is geen verwijzing naar Game of Thrones maar het jaar 1977.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gARicSKtFo3NGqM0rpQU5KnI8l0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kk4AIOdDbIBocr66XK7YpNlc.png?f=user_large

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07:41
Vandaag (zojuist) de bouw van de Corner Garage afgemaakt. Erg leuk en mooi gebouw weer vol details.

Nu kijken of ik weer iets nieuws aanschaf of dat ik echt een goed werk ga maken van m'n oude (kinder)collectie.

• sus
  • Laatst online: 23-12 09:48

sus

is druk :+

Marcel19710401 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 01:42:
Ben op dit moment de Mack Anthem aan het bouwen, hele gave build moet ik zeggen!
Vooraf besloot ik als experiment alle zakjes open te maken en alles op 1 hoop op tafel te leggen. Behalve de zakjes met kleine onderdeeltjes, die heb ik allemaal in 1 aparte bak gemikt.
En het bevalt me prima! Soms ben je net iets langer aan het zoeken, maar dat vind ik eigenlijk wel part of the fun.
Meer mensen met deze afwijking? 😁
Doe ik altijd. Alle “zakjes 1” bij elkaar. En dan lekmer zoeken. Gesorteerde lego krijg ik de kriebels van 🤣.
Om met de hoeveelheden van Creator (modulars, auto’s) *alles* bij elkaar te kiepen gaat me (nog) te ver.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

cbr600f4i schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 18:53:
[...]

En dan zegt ytb, kijk deze ook maar even, kon ik de tijd maar terugdraaien

[YouTube: Every LEGO Classic Space Set Ever Made]
Hm, op het einde staan ze bij die monorail. Die kerel claimt dan dat de monorails zelf nooit door Lego werden gemaakt, maar door een ander bedrijf. Welke failliet ging en Lego zou nooit de rechten of de mallen etc hebben kunnen kopen, dus kunnen ze ook echt nooit meer nabouwen. Adus die man.
Ik was altijd in de veronderstelling dat Lego het zelf had gemaakt en dat ze idd de mallen vernietigd hadden, en dus nooit meer konden maken. Maar eerste verhaal lijkt me plausibeler eigenlijk, want mallen kwijt impliceert niet dat er geen mal meer van een ontwerp gemaakt kan worden natuurlijk.

Iemad ergens het ware verhaal staan?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 22:34:
[...]
... Maar eerste verhaal lijkt me plausibeler eigenlijk, want mallen kwijt impliceert niet dat er geen mal meer van een ontwerp gemaakt kan worden natuurlijk.

Mallen zijn in het verleden wel vernietigd uit angst voor diefstal en daaruit té goede reproducties. Een aantal is ook in beton gegoten onder fabrieken, aldus Lego house

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Hm, op het einde staan ze bij die monorail. Die kerel claimt dan dat de monorails zelf nooit door Lego werden gemaakt, maar door een ander bedrijf. Welke failliet ging en Lego zou nooit de rechten of de mallen etc hebben kunnen kopen, dus kunnen ze ook echt nooit meer nabouwen. Adus die man.
Ik was altijd in de veronderstelling dat Lego het zelf had gemaakt en dat ze idd de mallen vernietigd hadden, en dus nooit meer konden maken. Maar eerste verhaal lijkt me plausibeler eigenlijk, want mallen kwijt impliceert niet dat er geen mal meer van een ontwerp gemaakt kan worden natuurlijk.

Met een béétje '3-D' printer / scanner fabriceer je die spullen gewoon zelf vanuit een goedkoop rolletje ABS filament, toch?

Vraag blijft hoe het verhaal licentie technisch in elkaar zit!!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-12 00:04
sus schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:55:
[...]

Doe ik altijd. Alle “zakjes 1” bij elkaar. En dan lekmer zoeken. Gesorteerde lego krijg ik de kriebels van 🤣.
Om met de hoeveelheden van Creator (modulars, auto’s) *alles* bij elkaar te kiepen gaat me (nog) te ver.
Haha dat doe ik ook altijd! Meerdere keren wat van marktplaats gehaald en vindt het juist fijn als het 1 grote zak met parts is en dan lekker graven en graaien! _O- Maar dat zijn dan kleinere sets, de boomhut die ik laatst gedaan heb deed ik ook per zakje maar wel zonder te sorteren. Mijn vrouw daarentegen sorteert alles eerst op kleur en soort of categorie blokje, ik weet het eigenlijk niet eens. Best grappig om samen iets tegelijk te bouwen! O+
Lego dat ik over heb bewaar ik dan wel weer gesorteerd op kleur.

[ Voor 7% gewijzigd door Cowamundo op 18-04-2020 00:10 ]

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik sorteer nooit alles precies. Pak vaak een grote doos en ga stap voor stap, waarbij ik de extra zakjes in een stap vaak in de hoeken plaats. Op een gegeven moment weet je prima waar je bepaalde delen kan vinden. Alles op 1 hoop is voor mij toch geen optie, want ik koop alleen de echt grote modellen en dan wordt het echt te gek.

• almightyarjen

almightyarjen

Will_M schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 23:28:
[...]

Met een béétje '3-D' printer / scanner fabriceer je die spullen gewoon zelf vanuit een goedkoop rolletje ABS filament, toch?

Vraag blijft hoe het verhaal licentie technisch in elkaar zit!!
Je kan idd 3D geprinte rechte monorail tracks gewoon bij 4Dbrix kopen. Ze zijn daar nog steeds aan de prijzige kant: €14 per stuk. Voor een (vergeeld) origineel betaal je op Bricklink al gauw €20.

• meesje
Voor de trein liefhebbers. Bij het zoeken naar trein lay-outs kwam ik onderstaande pagina tegen. Erg informatief (voor mij in ieder geval ;)).
http://montystrains.net/track-planning-for-lego-trains

• AppieNL
[...]

Ik vind het meer plausibel dat het kosten/baten plaatje van dat onderdeel gewoon niet meer kon en als dat onderdeel door een derde partij werd gemaakt voor Lego dat het ook mee zal hebben gespeeld in hun faillissement.

Hele goede mallen voor Lego zijn duur. En zelfs als ze zo goed zijn zoals bij Lego, is er nog steeds kans op productiefouten. Dat kan snel in de cijfers lopen bij zulke grote onderdelen.

Dezelfde logica is toepasbaar op andere grote onderdelen die je tegenwoordig nauwelijks of zelfs nooit meer in sets ziet. Zoals baseplates nauwelijks (modulars only?) of verkocht zien worden voor €8 (per 2?) De baseplates met verhogingen doen ze helemaal niet meer.

De huidige "vervanging" voor monorail onderdelen: de achtbaan onderdelen, zijn per stuk ook veel kleiner en minder plastic door open ruimtes. Beter voor het kosten/baten plaatje van Lego.

• CopyCatz
  • Laatst online: 13:21
Ik kan niet echt begrijpen dat Lego principieel geen oorlogs-modellen uitbrengt omdat ze geen geweld willen promoten, maar in Lego Masters met een honkbalknuppel Lego kapotslaan is dan weer leuk ofzo.

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-12 17:36
CopyCatz schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:31:
Ik kan niet echt begrijpen dat Lego principieel geen oorlogs-modellen uitbrengt omdat ze geen geweld willen promoten, maar in Lego Masters met een honkbalknuppel Lego kapotslaan is dan weer leuk ofzo.
Beetje vergezocht, die vergelijking.

Eerlijkheidshalve vind ik militair materieel ook niet bepaald creatief of inspiratievol. Althans, ik ben niet tegen zo'n model, maar ik ben bang dat veel R&D die kant op zal gaan.

Elke 5 jaar is er ergens ter wereld wel een nieuw gevechtsvliegtuig. En dan maak je nu een F35, en vervolgens maak je een T-50, polariseert weer alles, Trump banned Lego, etc. Daar is niemand mee geholpen. Of je maakt een nieuw Saab gevechtvliegtuig, en vervolgens ambieert Zweden stiekem het neø-nåzisme, heb je dat gezeik weer.

Daarnaast is het mooie van Lego volgens mij dat iedereen zelf zijn of haar creativiteit, oog voor detail, etc, kwijt kan. Maak dan zelf een mooie line up?

• gold_dust
almightyarjen schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 01:01:
Je kan idd 3D geprinte rechte monorail tracks gewoon bij 4Dbrix kopen. Ze zijn daar nog steeds aan de prijzige kant: €14 per stuk. Voor een (vergeeld) origineel betaal je op Bricklink al gauw €20.
Het probleem met onderdelen die niet meer geproduceerd worden ken ik heel goed maar 3D geprinte onderdelen moet je echt niet willen. Zelfs met duurdere printers lijkt het nergens op in vergelijking met spuitgieten. Dan zou ik nog eerder nep Lego gebruiken, wat ik principieel al niet doe, dan 3D geprinte onderdelen.

Ik heb ook met 3D printen geëxperimenteerd en het is leuk dat het kan maar zelfs met een Ultimaker lijkt het echt nergens op :) .

• meesje
gold_dust schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 11:10:
[...]

Het probleem met onderdelen die niet meer geproduceerd worden ken ik heel goed maar 3D geprinte onderdelen moet je echt niet willen. Zelfs met duurdere printers lijkt het nergens op in vergelijking met spuitgieten. Dan zou ik nog eerder nep Lego gebruiken, wat ik principieel al niet doe, dan 3D geprinte onderdelen.

Ik heb ook met 3D printen geëxperimenteerd en het is leuk dat het kan maar zelfs met een Ultimaker lijkt het echt nergens op :) .
Zijn 3D geprinte exemplaren echt van (flink) slechte kwaliteit? Ik zit juist bij Trixbrix te kijken naar een crossover wissel (kruiswissel) en 90 graden kruising.
@almightyarjen ’Gewoon’ kopen bij 4DBrix is er niet (meer?) bij, zie de opmerkingen wanneer je op shop klikt.

• AppieNL
FlowSnake schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:56:
[...]

Beetje vergezocht, die vergelijking.
Idd, gebruik dan de gebruikelijke vergelijking van "Waarom Star Wars dan wel?"

Van mij hoeft Lego een echt militair thema ook niet te maken. Ook MOCs op dit onderwerp skip ik meestal. Uitzondering hierop zijn Technic tanks voor mij, maar dat is omdat ik dan wil weten hoe de ophanging werkt en hoe het schietmechaniek of het recht houden van het kanon werkt in de MOC.
Maak dan zelf een mooie line up?
Niet elke AFOL wil MOCen, sommigen willen gewoon sets bouwen/verzamelen.

[ Voor 28% gewijzigd door AppieNL op 18-04-2020 14:17 ]

• meesje
AppieNL schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:10:
Niet elke AFOL wil MOCen, sommigen willen gewoon sets bouwen/verzamelen.
En sommigen willen gewoon samen met hun zoontje/dochtertje bouwen en spelen. ;)

• Kapoen
  • Nu online
AppieNL schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:17:
[...]

Ik vind het meer plausibel dat het kosten/baten plaatje van dat onderdeel gewoon niet meer kon en als dat onderdeel door een derde partij werd gemaakt voor Lego dat het ook mee zal hebben gespeeld in hun faillissement.
Dit korte artikel gaat over de kosten-batenanalyse die Lego deed eind jaren '90 en waarbij ze inderdaad veel te dure onderdelen 'ontdekten' die ze onmogelijk winstgevend konden produceren: link.
In het artikel praat men wel over de periode '99 - '03, en ik weet niet (wegens dark age) of de monorail toen al 'the way of the dodo' had ondergaan.
The LEGO company at that stage had no idea how much it cost to manufacture the majority of their bricks, they had no idea how much certain sets made. The most shocking finding was about sets that included the LEGO micro-motor and fiber-optic kits — in both cases it cost LEGO more to source these parts then [sic] the whole set was being sold for — everyone of these sets was a massive loss leader and no one actually knew.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:49
Voor diegenen die leger voertuigen zoeken in blokjes vorm en ze niet zelf willen MOC-en, probeer eens een Cobi setje (zie Het kleine 'Bouwsteentjes' topic).

Kwalitatief uitstekend (het zijn dan ook geen Ali prijzen overigens) en ze zien er over het algemeen beter uit dan Lego build voertuigen door bv Brickmania (met hun absurde prijzen). Bijkomend voordeel is dat je gelijk van de sticker ellende af bent ;)

Flickr | Lego collectie

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07:41
Vandaag begonnen met het uitzoeken en bouwen van m'n vintage Lego schip: 6274 Caribbean Clipper. Erg leuk weer :)

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-12 17:36
Kapoen schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:25:
[...]

Dit korte artikel gaat over de kosten-batenanalyse die Lego deed eind jaren '90 en waarbij ze inderdaad veel te dure onderdelen 'ontdekten' die ze onmogelijk winstgevend konden produceren: link.
In het artikel praat men wel over de periode '99 - '03, en ik weet niet (wegens dark age) of de monorail toen al 'the way of the dodo' had ondergaan.

[...]
Wow, wat een interessant artikel.

Die micromotor en fiberoptics, die zat ook in mijn Space Shuttle 8480, dat was toch wel een top of the line set destijds, maar anderzijds, veel sets met die combinatie zijn er niet geweest IIRC.

En LEGO Znap, verdomd, dat is ook een snelle dood gestorven. Ik had er een of twee setjes van, maar wist me niet te boeien. Het voelde als een vergissing in k'nex ofzo. Toen begonnen mijn darkages wel zo'n beetje volgens mij.

Maar ook de business economics van dat artikel, sets van 12k stuks, duizenden verschillende items. Ik zit zelf in supply chain management, daar wordt je niet vrolijk van. Respect, het is lastig om als buitenbeentje toch de richting van een bedrijf te veranderen.

• almightyarjen

almightyarjen

meesje schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 11:33:
[...]

Zijn 3D geprinte exemplaren echt van (flink) slechte kwaliteit? Ik zit juist bij Trixbrix te kijken naar een crossover wissel (kruiswissel) en 90 graden kruising.
@almightyarjen ’Gewoon’ kopen bij 4DBrix is er niet (meer?) bij, zie de opmerkingen wanneer je op shop klikt.
Hmm, ze hebben last van copycats... Hebben ze het over Trixbrix?

• meesje
almightyarjen schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:59:
[...]

Hmm, ze hebben last van copycats... Hebben ze het over Trixbrix?
Ja, wie weet... Ik vind het zelf wel jammer. Ik was op zoek naar een systeem waarmee de huidige wissels op afstand bediend kunnen worden. 4DBrix heeft naast bediening via software ook van die schakelaars. Trixbrix heeft dit tegenwoordig ook, maar die van 4DBrix vind ik mooier. Het geeft me een jaren ‘80 12v gevoel. :)

• almightyarjen

almightyarjen

Het is idd Trixbrix:
https://www.eurobricks.co...c/176903-4dbrix-goes-diy/

Ik wist niet dat die de producten van 4Dbrix kopieerde; ik wist wel dat ze min of meer op dezelfde tijd met hun producten kwamen.

• gold_dust
meesje schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 11:33:
De nauwkeurigheid is laag, het klikt dan ook niet erg goed op Lego of andere geprinte delen, het ziet er erg grof(mijn grootste kritiekpunt op 3D printen) en goedkoop uit en voelt ook zo aan. PLA vervormt en is ook vrij breekbaar. ABS is lastig om goed te printen. Daarnaast is heel duidelijk te zien dat het nep is. In alle opzichten is 3D printen slechter dan spuitgieten.

Ik heb wel behoorlijk wat geprint, bijvoorbeeld 2x4 bricks of Duplo rails. Het is leuk om te proberen maar je kunt er niet echt veel mee. Volgens mij is zelf bricks printen in het algemeen ook nooit echt van de grond gekomen. Het kost ook erg veel tijd om een voorraad te printen.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

QuattroNL schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:30:
[...]

Ik moet 'm ook nog een keer halen, wacht op een mooie aanbieding :+

Stickers plak ik meestal ook tegen het randje zodat er geen wit randje overblijft. Vormt dan een mooier geheel met de kleur er omheen.

Dit is voor mij zeker een must have, ik heb 20 jaar lang een Audi quattro (de oerquattro) gehad (vandaar m'n nick).
Een ritje in een SQ is zeker wel speciaal _/-\o_ Heerlijk zo'n ouderwets turbogat!
gebruik die brick separator, dat schuine gedeelte aan de achterkant, ideaal

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Vanavond eindelijk mijn Mustang afgerond. Ik was echt van plan om hem 'origineel' te houden, maar toen ik die berg blokjes zag liggen toen dat gedaan was vond ik dat dus ook wel erg zonde.

Alle accessoires dus ook gebouwd en met uitzondering van de compressor en sidepipes erop gezet.

Dit is serieus het eerste model waar ik de neiging krijg hem op te poetsen met wat autowax.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FYUNp-QUU8yTagb9qRufhS8e5Yw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/efbdWc4Zbve5ccdgCoFNmxkQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-ml6vNwjcbFvDzRTe7kWAJr3JM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7njRilvIxKwln2W5ywRmKkkh.jpg?f=fotoalbum_large

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• mschol
  • Niet online
almightyarjen schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 20:41:
Het is idd Trixbrix:
https://www.eurobricks.co...c/176903-4dbrix-goes-diy/

Ik wist niet dat die de producten van 4Dbrix kopieerde; ik wist wel dat ze min of meer op dezelfde tijd met hun producten kwamen.
er wordt daar nog wel het e.e.a. in twijfel getrokken of ze wel echt de boel kopieeerde.. (immers hadden ze nog helemaal geen fysieke kopie van die van 4Dbrix)

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Ook maar een classic space Lego set gemaakt, de 928. In 1979 van m'n pa gekregen. Alles nog compleet. Zelfs m'n zoontje van 10 vindt 'm gaaf!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZMpG_Deebol6PPeVfaNZxegxX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aXic9aNwz5j61rU0t4j9RTeL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RxFki0IG1v4f9mG4tcBr4obivyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dqH7HXmlHn2Pxt6N8B6J690t.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 57 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .