Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.168.648 views

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:01
gold_dust schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:32:
[...]

De nauwkeurigheid is laag, het klikt dan ook niet erg goed op Lego of andere geprinte delen, het ziet er erg grof(mijn grootste kritiekpunt op 3D printen) en goedkoop uit en voelt ook zo aan. PLA vervormt en is ook vrij breekbaar. ABS is lastig om goed te printen. Daarnaast is heel duidelijk te zien dat het nep is. In alle opzichten is 3D printen slechter dan spuitgieten.

Ik heb wel behoorlijk wat geprint, bijvoorbeeld 2x4 bricks of Duplo rails. Het is leuk om te proberen maar je kunt er niet echt veel mee. Volgens mij is zelf bricks printen in het algemeen ook nooit echt van de grond gekomen. Het kost ook erg veel tijd om een voorraad te printen.
Oei.... ik wilde juist kijken naar de kruiswissels, kruisingen en elektrische bediening voor de wissels.
Voor een kruising ga ik wel proberen zo’n MOC te maken (die met de flex rails stukken), zoals deze.

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12 13:35

Mappy

Piramide van Austerlitz

Lego Masters vandaag: dat space station met ring eromheen was wel heel mooi gedaan!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJHafDZFQYdRN2eXud78tNB9cYc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BKA4QigHaTFJTWlJTCekdXPZ.jpg?f=user_large

[ Voor 56% gewijzigd door Mappy op 18-04-2020 22:08 ]

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-12 11:39
't kwam al tig keer voorbij overal, maar toch zelf ook maar even (na)gemaakt.

instructions by Jason Allemann

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihy-0CVzXQj2_jnE-_GRJ-tHlfo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4B6Sp57uuSWL1UIcuIFYofXH.jpg?f=fotoalbum_large

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:32
Mappy schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:59:
Lego Masters vandaag: dat space station met ring eromheen was wel heel mooi gedaan![Afbeelding]
Deze was heel gaaf inderdaad! Ik vond de uitwerking van de vault ook erg goed.

De beslissing van de brickmaster over de afvallers was ik wel enigszins verbaasd over.
spoiler:
De creaties van allebei de verliezende teams was niet goed genoeg, maar de heren hadden zich tenminste aan de opdracht gehouden door de escapemodule. Bij de vrouwen viel hun werk gewoon stuk.

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-12 17:36
HappyPinguin schreef op zondag 19 april 2020 @ 06:47:
[...]

Deze was heel gaaf inderdaad! Ik vond de uitwerking van de vault ook erg goed.

De beslissing van de brickmaster over de afvallers was ik wel enigszins verbaasd over.
spoiler:
De creaties van allebei de verliezende teams was niet goed genoeg, maar de heren hadden zich tenminste aan de opdracht gehouden door de escapemodule. Bij de vrouwen viel hun werk gewoon stuk.
spoiler:
De uitvoering van de val was heel goed, maar ik denk dat je veel gezeik voor blijft als je een team dat al ligt te janken bij een terecht kritiekpuntje gewoon hoe dan ook linea recta eruit gooit. Zeker als ze vervolgens toch nog worden afgekeurd op dat punt. Ik weet nog steeds niet wat het moest voorstellen?

Ik gunde ze het van harte, en kan zo 2 teams aanwijzen die het bloed onder mijn nagels vandaan trekken, maar na die krokodillentraantjes was ik er klaar mee.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:47

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Is t misschien een idee om een apart Lego Masters topic te maken?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
meesje schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:51:
Oei.... ik wilde juist kijken naar de kruiswissels, kruisingen en elektrische bediening voor de wissels.
Voor een kruising ga ik wel proberen zo’n MOC te maken (die met de flex rails stukken), zoals deze.
Ik heb me er niet in verdiept maar begrijp het verhaal van dat Brix4D of hoe het ook heet eigenlijk niet. Als je iets, waar ook maar een beetje vraag naar is, zoals bijvoorbeeld ook die 'Big Ben Bricks' wielen, op de markt gaat brengen, dan kies je voor spuitgieten. Zelfs in de kleine oplages van die trein wielen.

3D printen is alleen om prototypes te ontwikkelen, en is los van de kwaliteitsproblemen al niet meer geschikt voor een oplage van meer dan een paar 100. Er zal geen massale vraag naar mono-rails of kruis-wissels zijn maar waarschijnlijk, net zoals die trein wielen, wel voldoende om een mal te laten maken.

Dat ze alles (blijkbaar) willen printen komt niet heel erg professioneel over.

• meesje
Tomba schreef op zondag 19 april 2020 @ 09:30:
Elke zaterdag/zondag een beetje vervuiling met een paar berichten, dat kunnen we toch wel aan. ;)
Zelf vind ik het wel leuk om dergelijke berichten hier terug te zien. Het gaat namelijk ook over bouwsels van Lego. Daar mag toch in dit topic over gepraat worden?

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:47

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

meesje schreef op zondag 19 april 2020 @ 09:41:
[...]

Elke zaterdag/zondag een beetje vervuiling met een paar berichten, dat kunnen we toch wel aan. ;)
Zelf vind ik het wel leuk om dergelijke berichten hier terug te zien. Het gaat namelijk ook over bouwsels van Lego. Daar mag toch in dit topic over gepraat worden?
Ik zit er in ieder geval niet op te wachten ;)
Een apart topic lijkt me juist beter geschikt, spreek je wellicht ook een groter publiek aan?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Lijkt me niet nodig. Het Lego Masters is nu even. Komt er dan namelijk op neer dat je voor elk onderwerp (Space, nieuwe sets, modulars,...) een nieuw topic moet aanmaken. Op een LEGO forum zou ik zeggen "ja", maar dit is Tweakers.
Tomba schreef op zondag 19 april 2020 @ 09:42:
[...]

Een apart topic lijkt me juist beter geschikt, spreek je wellicht ook een groter publiek aan?
Dan lees je het toch gewoon niet. Er komen wel meer dingen voor ik die de ander meer of minder aanspreken. Doorscrollen ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Gim op 19-04-2020 09:46 ]

• FlowSnake
[...]

Denk dat dat wel meevalt. Die mensen die er inhoudelijk over willen discussiëren zitten most likely hier, voor de rest van het publiek zal het voornamelijk vermaak zijn.

• meesje
[...]

Haha. Dat je er niet op zit te wachten, dat begreep ik al. :)
Als we nu elke week de personen gaan bespreken, vind ik het goed punt. Dat is volgens mij alleen vorige week even gebeurd. Verder gaat het toch over de Lego bouwsels?

Jouw opmerking, en onze reacties, leveren al meer vervuiling op dan de berichten over Lego Masters. :+

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-12 12:22
Heeft iemand nog een goede tip om grote stickers te verwijderen? Ze zitten op witte plates (4515) van 8x6 studs en zijn al vergaan, dus gaat vooral om de stenen schoon krijgen. Glasreiniger heb ik geprobeerd maar lijkt niks te doen, met een stanleymes gaat opzich, maar de stickers zijn vergaan dus dat kost een half uur per plate..

[ Voor 16% gewijzigd door MarkH NL op 19-04-2020 10:42 ]

Xbox Live: MarkH

• meesje
MarkH NL schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:28:
Heeft iemand nog een goede tip om grote stickers te verwijderen? Ze zitten op plates (4515) van 8x6 studs en zijn al vergaan, dus gaat vooral om de stenen schoon krijgen. Glasreiniger heb ik geprobeerd maar lijkt niks te doen, met een stanleymes gaat opzich, maar de stickers zijn vergaan dus dat kost een half uur per plate..
Specifiek voor Lego heb ik geen ervaring mee. Maar sticker resten op plastic verwijder ik altijd met lampolie.

• MarkH NL
meesje schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:38:
[...]

Specifiek voor Lego heb ik geen ervaring mee. Maar sticker resten op plastic verwijder ik altijd met lampolie.
Ik normaal met nagellak remover, maar weet niet of dat te heftig is :X

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MarkH NL schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:49:
[...]

Ik normaal met nagellak remover, maar weet niet of dat te heftig is :X
Lego is gemaakt van ABS (kunststof) en Nagellak Remover is feitelijk Aceton. Als je ABS op wilt lossen dan is Aceton een héél goed goedje daarvoor :*)

Lampenolie, zoals hierboven al eerder genoemd is, is redelijk veilig te gebruiken. Eventueel in combinatie met een föhn welke je op een niet al te hoge temperatuur ingesteld hebt.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:13
Bij mijn oude ferrari waren ze al aardig verkruimeld toen lukte het best goed met een doekje met warm water en een beetje dreft. Anders zou ik wasbenzine proberen, dat is vgm minder heftig dan nagellakremover

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-12 09:52
vind de lego defender van lego echt heel gaaf. Maar erg prijzig. Zijn er goede 2ehands set te krijgen ergens?

• meesje
mark777 schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:00:
vind de lego defender van lego echt heel gaaf. Maar erg prijzig. Zijn er goede 2ehands set te krijgen ergens?
Deze is nu 135 euro hè. Ik denk niet dat je deze op dit moment tweedehands veel goedkoper voorbij ziet komen (al dan niet in gebruikte staat).

Edit: Bij een gebruikt exemplaar zie ik op MP al biedingen van 110 euro voorbij komen. Dan zou ik sowieso 25 euro meer uitgeven voor een nieuw exemplaar. De doos en zakjes openen hoort bij mij ook al bij de Lego beleving. ;)

Iets anders, ik zag gisteren op Kruidvat.nl dat de online voorraad weer flink was aangevuld. Nu nog even wachten op weer een (minimaal) 20% kortingsactie.

[ Voor 34% gewijzigd door meesje op 19-04-2020 11:32 ]

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
gisteravond eindelijk begonnen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iT6ssYVh.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door mschol op 19-04-2020 11:47 ]

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:50
QuattroNL schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:46:
Ook maar een classic space Lego set gemaakt, de 928. In 1979 van m'n pa gekregen. Alles nog compleet. Zelfs m'n zoontje van 10 vindt 'm gaaf![Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtig, de space lego is toch mijn favoriete lego van vroeger. Ergens in mijn achterhoofd vind ik het nog steeds jammer dat ik de lunar landing plates nooit heb gehad, die maken het geheel in mijn ogen wel af.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• mark777
meesje schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:24:
[...]

Deze is nu 135 euro hè. Ik denk niet dat je deze op dit moment tweedehands veel goedkoper voorbij ziet komen (al dan niet in gebruikte staat).

Edit: Bij een gebruikt exemplaar zie ik op MP al biedingen van 110 euro voorbij komen. Dan zou ik sowieso 25 euro meer uitgeven voor een nieuw exemplaar. De doos en zakjes openen hoort bij mij ook al bij de Lego beleving. ;)

Iets anders, ik zag gisteren op Kruidvat.nl dat de online voorraad weer flink was aangevuld. Nu nog even wachten op weer een (minimaal) 20% kortingsactie.
waar vind je dat? op de lego site is ie 180 euro

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-12 19:45

Ardana

Mens

Vooralsnog lijkt een Lego Masters topic me overbodig. Mocht het uit de hand lopen (dus niet 5 of 10 berichten, maar pagina's lang alleen over Lego Masters), graag een TR (of nog beter: zelf eentje openen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:38

sus

is druk :+

Hmmm, die defender is toch elke keer weer een twijfel. Heb eigenlijk alleen creator (T1, beetle enzo) en creator modulars, niks met technic. Maar vind hem wel tof om te zien.

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:39
Hoi allemaal,

Ik heb de laatste weken Lego opnieuw ontdekt! (al voor Lego Masters op de buis kwam ;) ). Ik heb een grote doos gekocht met lego City-onderdelen, en heb nog wat losse stenen en onderdelen erbij besteld. Klaar voor de start dus! Maar ik kan nu zoveel kanten op, dat ik niet zo goed weet waar ik moet beginnen. Ik kan wel zelf dingen bedenken, maar ik vind het ook leuk om mezelf wat uit te dagen, en bij te leren. En als ik zoek op internet naar voorbeelden, zijn het toch vaak dingen die nog een stuk te moeilijk zijn, of waar ik de onderdelen niet voor heb (ik heb vooral de klassieke stenen, en nog twee oude legokastelen die ik al had). Hebben jullie tips waar ik inspiratie op kan doen?

Op de foto zie je wat ik zo'n beetje op voorraad heb, dus wat mijn mogelijkheden zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fU0By42h3XgZ2Z_wp48eEoJxKXU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KwpF72hFLd3RdYPIsLnAimRr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lGJBrnNMI4-a8A_Bhmig6BY2gjg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LbGhO0wc2gpXYhsJAyXvGDfp.jpg?f=fotoalbum_tile

Wat ik afgelopen week al wel heb gedaan is een aantal Bijbelverhalen uitbeelden in lego, en een kerkdienst (ik ben predikant, dus dat vond ik wel leuk om mee te beginnen) :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ow7XmHNIYaTZH6OESJ5gd3jbQlo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BDWi9L7WrRQw3kmhYd4BrFF6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BYya21VybSnPCmoUNbLS7x1PtKo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GZjWkCmbUM9hiqYlkzludVGh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lq2cN-aIYsghUmq1IXYoDJidX5Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/alnzdT2DiPntwZ1sPL0XbKXy.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XnHrB0ol0S40FhWay2LFbALyZpU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bHXfDI6p5RPUIsbFeAHhMe1Q.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upTYocSOrsUwnIm3J2U_Ddfij7g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VVLzhlfHd7zchM3k1XFFZrDX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H10DCDA5PKa1EpjpjCfkuyCDrYc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mIuLJlBgdV84dG54dEj624Np.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ik_HB9LbjLYWerWGcLFhhCYDbjA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3vpHDIXnXroqIvZMHNwy4K8P.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 9% gewijzigd door Jakkus op 19-04-2020 13:31 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• mark777
sus schreef op zondag 19 april 2020 @ 13:08:
Hmmm, die defender is toch elke keer weer een twijfel. Heb eigenlijk alleen creator (T1, beetle enzo) en creator modulars, niks met technic. Maar vind hem wel tof om te zien.
nouw als je hem tof find om te zien gelijk kopen! Daar gaat het toch om bij deze modelen. En het bouwen zelf natuurlijk. Zoveel technic zit er ook niet in. :)

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

@Jakkus Leuk gedaan die bijbelverhalen in Lego uitgebeeld :)

Elect a clown, expect a circus.

• Jakkus
Dank je wel! Dat was ook erg leuk om te doen :)

[ Voor 51% gewijzigd door Jakkus op 19-04-2020 13:49 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
MarkH NL schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:28:
Heeft iemand nog een goede tip om grote stickers te verwijderen? Ze zitten op witte plates (4515) van 8x6 studs en zijn al vergaan, dus gaat vooral om de stenen schoon krijgen. Glasreiniger heb ik geprobeerd maar lijkt niks te doen, met een stanleymes gaat opzich, maar de stickers zijn vergaan dus dat kost een half uur per plate..
stickers verwijder ik hier altijd met wd40. Even inspuiten, in laten trekken en dan met een doekje er af halen.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:38

sus

is druk :+

mark777 schreef op zondag 19 april 2020 @ 13:33:
[...]

nouw als je hem tof find om te zien gelijk kopen! Daar gaat het toch om bij deze modelen. En het bouwen zelf natuurlijk. Zoveel technic zit er ook niet in. :)
Klopt, maar hij is ook wel weer heel anders dan creator... en onder de motorkap zit natuurlijk genoeg technic :D Denk dat - adhv dat linkje van net - hij toch deze week maar deze kant op moet gaan komen...

[edit]
En natuurlijk is hij een uurtje later uitverkocht, als ik thuis ben om hem te bestellen :(

[ Voor 9% gewijzigd door sus op 19-04-2020 14:14 ]

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-12 08:53
Ik heb ook lang getwijfeld, omdat ik ook niks met Techic heb. Maar de Defender vond ik te gaaf. Ik vond het in elkaar zetten wel een crime, voor mij teveel technic (wielen die tegen elkaar indraaiden enz.) Maar goed, de aanhouder wint. :)

• mark777
sus schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:10:
[...]

Klopt, maar hij is ook wel weer heel anders dan creator... en onder de motorkap zit natuurlijk genoeg technic :D Denk dat - adhv dat linkje van net - hij toch deze week maar deze kant op moet gaan komen...

[edit]
En natuurlijk is hij een uurtje later uitverkocht, als ik thuis ben om hem te bestellen :(
neee ik wou hem ook bestellen maar nu uitverkocht. AAAArrghh

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Sinds kort met mijn zoontje mijn oude Lego aan het uitzoeken, heerlijk bezig. Zere vingers en dikke frustratie als je nergens dat ene stukje kan vinden wat je echt nodig hebt. Net als vroeger :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwHgi2vxR3gYrbH091souvS8by8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kdPXKt17SQDRTOInWcZZRm1i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0uhzgTgeeLuwspoFvYERnirB0vQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ePquf2SzRy6mYC9Qve9FAbyc.jpg?f=fotoalbum_large

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:24
Jakkus schreef op zondag 19 april 2020 @ 13:29:
Hoi allemaal,
*knip*
Hebben jullie tips waar ik inspiratie op kan doen?

Op de foto zie je wat ik zo'n beetje op voorraad heb, dus wat mijn mogelijkheden zijn.
Hallo Jakkus,

Je vraag is heel breed, want met Lego kan je alle kanten op zoals je ongetwijfeld al zelf gemerkt hebt.
Dus mijn tips zijn nog maar een 'sneeuwvlok op de top van de ijsberg'? ;) Op basis van je foto's vermoed ik dat je graag gebeurtenissen uitbeeldt met minifigs?

Binnen de Lego context denk ik dan meteen aan vignettes. Dit zijn kleine sets die een bepaalde scene/setting/actie uitbeelden, al dan niet met minifigs. In de link vind je sets die door Lego zelf zijn uitgebracht, in allerlei thema's. Het fijne aan Brickset is dat je kan doorklikken op de naam van de set en dan onder het kopje 'instructions' de nodige pdf bestanden kan vinden, ofwel bij Lego zelf of een andere site. Zo kan je alvast een aantal technieken bekijken.

Zoeken op 'Lego vignette' via Google/Youtube/Pinterest/Flickr/... levert een schat aan foto's en videos op.
Ik zou willen aanraden om leuke foto's indien mogelijk op te slaan en die proberen na te bouwen op je eigen manier, zo leer je veel technieken bij. Veel bouwsels die je zal vinden bevatten enorm veel onderdelen, maar je hebt niet veel nodig om te beginnen. Vignettes kunnen ook heel eenvoudig zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eEfiunkLITsCXGQVRubSxo1kYIg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hmU750wsPVd65gmANbrHXwN3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3dYAAMDpr69vyQa29DXZ0GOaho=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jB2AF7hslFOnrkUGht2ZKCq6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VaQHunP7KXGsd5jeCb_d2tRu2uI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5W4GoleoPgHZmLpn2AhAYlNn.jpg?f=fotoalbum_tile

Of je kan zelfs nog eenvoudiger beginnen en je minifigs in alledaagse situaties plaatsen en dan creatief spelen met belichting en allerlei voorwerpen/omgevingen/... Voorbeelden hiervan zijn te vinden onder 'Lego photography'.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NbNUEMsqzerNKLrc9WD3kz8NXOU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZabVxNtZaNNdkI9rkSMtFMAC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEbXgr-7G-C_Qh51k0l9hiX_NqM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/slIukxViJpNvXKAqLYF9fHeb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VJhwDdUTD9jXMjwfqLsku_kuOPI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RRJJSPtbuOCvw8L2S4eAgz9e.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TO6BVw9R-FTAg9hLALtB4vFYSXU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NLXIjEBzHr8GHV15qQvjfd2o.jpg?f=fotoalbum_tile

Tot slot een paar van mijn favoriete links om inspiratie op te doen:
- Brothers Brick: website met fantastische foto's van grote tot kleine bouwwerken
- Eurobricks forum: AFOL forum
- Beyond the Brick kanaal op Youtube: waarschuwing, beginnen kijken op dit kanaal kan ineens heel veel uren aan vrije tijd opslokken

Alvast veel plezier met je nieuwe hobby, en vergeet niet dat je niet noodzakelijk een grote collectie van steentjes hoeft te hebben. Een handvol op een foto vertellen meestal al een verhaal heb ik gemerkt.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:30

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Jakkus
Bedankt voor de tips Kapoen! Uitbeelden vind ik inderdaad leuk. Maar ook: eenvoudige gebouwen leren bouwen/zelf bedenken lijkt me leuk om te kunnen. Maar daarvoor vind ik op de sites die je noemt vast ook inspiratie. Bedankt!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-12 08:53
Een paar pagina's terug zei ik dat de Diner en Garage mij niet echt kunnen paaien, maar deze doet mij wel iets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjGZx1e4zZsKVrVR7YCRsgyO1zw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/chP2l8B38xklfYCtB7a9h078.jpg?f=fotoalbum_large
(jammer dat 'ie out-of-focus is)
http://www.derboor.de/LEG...Lego-10246-MOC-Jo-Garage/

Moet je er wel twee kopen. :+

Zijn overige projecten mogen ook gezien worden trouwens.

Verwijderd

Jakkus schreef op zondag 19 april 2020 @ 13:47:
Dank je wel! Dat was ook erg leuk om te doen :)
Mocht je meer inspiratie op willen doen. Deze heb ik van mijn opa gekregen voor de kinderen:

https://www.bol.com/nl/f/...blokjes/9200000037317065/

___

Zelf bouw ik nu Old Trafford met mijn zoontjes. Een voetbaltempel ipv een kerk(wel een met veel stickers.) :) Mijn eerste legoset als volwassene en eigenlijk eerste echt grote set.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:36

Oekol

waka waka hey hey

Na de Fiat 500 van vriendinlief is mijn mustang nu ook klaar. Even snel wat foto's geschoten, ik vond het erg leuk om te doen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQXYb68HWO_UqthGhASpaPoJKic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PkGjwXyDQwF3xievJI6X5e7N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2alFZRfLDfaE4hOEvst3DA3RpIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xsIloChHlchhRzwUImJlAjo7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJkOjEzvn1JhUX04nwjkua_ni_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O0h7ON9UGCDb94CESQBAZj2J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KdFKsn3A0BwZ3fiWv2g0R5YSp5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z67CdONDUDWO7a9LgyDqit5X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ejkv3ta-smPj673s05-lGjF54y8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G9dPQCKTaFpU2PwI6hKQnCvD.jpg?f=fotoalbum_large

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
waarom? Het gaat toch allemaal over lego? Dat is hier toch prima op zijn plek

• meesje
42erik schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:07:
[...]

waarom? Het gaat toch allemaal over lego? Dat is hier toch prima op zijn plek
Laat zitten, op de vorige pagina had een moderator hierover al een bericht geplaatst.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Afgelopen dagen weer aan mijn nieuwe stadje gewerkt dus hierbij wat progress foto's. Vooral een tijdje bezig geweest met een brug voor de trein en auto verkeer. Inmiddels staat het geheel maar er moet nog wel wat aan de brug gebeuren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pnVrJd6I8EUuC-0hka9yo3eUr-M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E6QItqgs4ahnERuCQFC3U3Ri.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vyDoHRbHUtYffj9Z2yArOGP9PxU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OgkVoYXh6Mm0hjwrFBa9bR8t.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik werkt wel vrij rommelig zoals te zien :P

200 fish found!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-12 00:04
Wat voor Lego kopen jullie over het algemeen en met wat voor doel?
Sparen, Display, Spelen, alleen bouwen, Bewaren om geld aan te verdienen of misschien gewoon voor onderdelen?

Ik ben dit jaar begonnen met Lego kopen met vooral de gedachte dat onze zoon er over 2 jaar hopelijk mee aan de slag gaat. Daarom koop ik nu voornamelijk Lego City.

Laatst dan wel de boomhut gekocht omdat papa ook eens een grote set wilde bouwen en voor de vrouw een Harry Potter setje gekocht. De Pirates Bay gaat er ook nog wel komen maar nog geen haast mee.

Verder vindt ik het wel leuk om dingen compleet te maken dus probeer ik incomplete sets op de kop te tikken.

• FlowSnake
https://www.bouwsteentjes...cape-game-carters-secret/

Wow, wat leuk! Dat ziet er echt tof uit.

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Zeehond schreef op zondag 19 april 2020 @ 20:34:
Afgelopen dagen weer aan mijn nieuwe stadje gewerkt dus hierbij wat progress foto's. Vooral een tijdje bezig geweest met een brug voor de trein en auto verkeer. Inmiddels staat het geheel maar er moet nog wel wat aan de brug gebeuren.

[Afbeelding][Afbeelding]

Mooie brug wordt dat :) En lol, bekend gezicht zoals alles erbij ligt. Maar jouw Vestas staat nog rechtop :D
Toen ik voor m'n Duck/Lego-verhaal bezig was had ik even een paar stukjes daarvan nodig, dus daar was 2 minuten later weinig meer van over :P
Eens zien of ik 'm opruim of weer in elkaar zet. Had er nog wat foto-ideeën mee }:O

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Mappy schreef op zondag 19 april 2020 @ 20:51:
[...]

Mooie brug wordt dat :) En lol, bekend gezicht zoals alles erbij ligt. Maar jouw Vestas staat nog rechtop :D
Toen ik voor m'n Duck/Lego-verhaal bezig was had ik even een paar stukjes daarvan nodig, dus daar was 2 minuten later weinig meer van over :P
Eens zien of ik 'm opruim of weer in elkaar zet. Had er nog wat foto-ideeën mee }:O
Die post van jou had ik gemist maar heel leuk gemaakt :D. Even een paar stukjes bij een ander model lenen komt mij weer bekend voor dus dat heb ik afgezworen :P.

200 fish found!

• MarkH NL
Will_M schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:53:
[...]

Lego is gemaakt van ABS (kunststof) en Nagellak Remover is feitelijk Aceton. Als je ABS op wilt lossen dan is Aceton een héél goed goedje daarvoor :*)

Lampenolie, zoals hierboven al eerder genoemd is, is redelijk veilig te gebruiken. Eventueel in combinatie met een föhn welke je op een niet al te hoge temperatuur ingesteld hebt.
meesje schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:38:
[...]

Eppo © schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:07:
[...]
stickers verwijder ik hier altijd met wd40. Even inspuiten, in laten trekken en dan met een doekje er af halen.
Dank voor de tips, lampenolie heb ik op dit moment niet. WD40 werkt niet omdat de stickers nog te heel zijn, ze brokkelen alleen af dus de beschermlaag weghalen lukt ook niet. Uiteindelijk met een simpele brick seperator de stickers eraf geschraapt. Dat zal zeker krassen, maar een andere optie zag ik niet (en er komen toch nieuwe stickers overheen). Nu staat de boel in een bakje met afwasmiddel en kan het in de grote emmer als alle andere delen binnen zijn. Als alles klaar en schoon is dan komen er zeker fotos :-)

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

[Afbeelding][Afbeelding]

Maak we vooral zorgen over die politieagent met zelfmoord neigingen... zo op de rand van het gebouw. :+

Signature van nature

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Wat ik afgelopen week al wel heb gedaan is een aantal Bijbelverhalen uitbeelden in lego, en een kerkdienst (ik ben predikant, dus dat vond ik wel leuk om mee te beginnen) :)
Dan is The Brick Testament wel wat voor jou!

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Sircuri schreef op zondag 19 april 2020 @ 23:09:
[...]

Maak we vooral zorgen over die politieagent met zelfmoord neigingen... zo op de rand van het gebouw. :+
Of hij neem zijn taken heel hoog op en is gewoon strikt de muur van de kluis aan het bewaken die daar zit :P.

200 fish found!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
meesje schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:18:
[...]

Laat zitten, op de vorige pagina had een moderator hierover al een bericht geplaatst.
ah, die had ik gemist. Dank je

• ReijMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 01:24
Beste Tweakers Lego community,

Ik ben op zoek naar een LEGO-Model-Ontwerper in Groningen.
We hebben voor Corona kort gesproken over een opdracht die ik graag zou willen laten uitvoeren door hem.

Ik zag hem wekelijks tijdens het sporten. Helaas hebben we nu geen contact meer, en contactgegevens hebben wij nog niet uitgewisseld.

Kent iemand een LEGO-Model-Ontwerper uit Groningen of heeft iemand contact met een 'LEGO community' aldaar? (graag persoonlijk berichtje)

Alvast bedankt!

• Kapoen

_/-\o_ En valt dat mee zo'n brug tegelen?

• Pin0
  • Niet online
Van het weekend deze even gemaakt, ook nav. een eerder geposte tensegrity-sculpture.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vY3NVIlHMQlCQ9MVuAIRRAXcTo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4uHPheMpzkUeIXYRsZHZv4Zy.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

meesje schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 11:33:
[...]

Zijn 3D geprinte exemplaren echt van (flink) slechte kwaliteit? Ik zit juist bij Trixbrix te kijken naar een crossover wissel (kruiswissel) en 90 graden kruising.
@almightyarjen ’Gewoon’ kopen bij 4DBrix is er niet (meer?) bij, zie de opmerkingen wanneer je op shop klikt.
ik heb daar een kleinere radius spoor besteld; prima kwaliteit

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

geekeep schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:15:
[...]

Een paar pagina's terug zei ik dat de Diner en Garage mij niet echt kunnen paaien, maar deze doet mij wel iets:

[Afbeelding]
(jammer dat 'ie out-of-focus is)
http://www.derboor.de/LEG...Lego-10246-MOC-Jo-Garage/

Moet je er wel twee kopen. :+

Zijn overige projecten mogen ook gezien worden trouwens.
ik zou t graag doen; 2-3x modular combineren, maar dat trekt mijn portomonee echt niet meer :+ die kleinere creator/3-in-1 dingen zijn nog wel te doen.

in kader van floating lego
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dm-WXfFQRjpYK4stxnV--9-qMKo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FhHt2cFUf7vf68j5XAXv54OQ.jpg?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 20-04-2020 09:43 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Voor het verwijderen van stickers:
Dasty (van Wibra) werkte bij mij beter dan WD40. Inspuiten, even in laten trekken en je kan het er zo af schrapen/pulken. :)

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Kapoen schreef op maandag 20 april 2020 @ 08:29:
[...]

_/-\o_ En valt dat mee zo'n brug tegelen?
In totaal voor het geheel zit er nu een uur of 4 in denk ik inclusief eerdere gesloopte concepten. Dat tegelen heeft denk ik wel een drie kwartier gekost :P

200 fish found!

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 23-12 10:00

Leuk gedaan! Ik denk dat ik de verhalen allemaal herken ;)

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Afgelopen weekend zakje 1 en zakje 2 van de Rode Hijskraan in elkaar gezet.
Dit is mijn eerste Technic set. Maar jeetje, Wat verkijk ik mij op de bouwtijd zeg!

Hiervoor de ruimte sets (Maanlander, Apollo 5, ISS) gebouwd, en daar vlogen de zakjes erdoorheen.

Nu ben elk elke keer ruim 3 uur bezig met een zakje.

Nou ja zakje.
Wat is hiervan eigenlijk de logica? Er zijn 2 zakjes met een "1" erop. Waarvan 1 zakje weer 2 kleinere zakjes bevat. Waarom niet alles in 1 zak? Of 4 lossen zakjes.

Ik sorteer ook altijd alles eerst, ben daar al ongeveer 20 minuten mee bezig. Al gooi ik dat kleine spul waar ik er dan 10+ van heb, wel in losse bakjes, anders rolt het de hele tafel over.

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:37
Nou ik heb dus de Land Rover afgebouwd. Toen ik stap 3 en 4 nog moest doen deed de versnellingsback het perfect. Nu heb ik hem af en gaan de achterste twee wielen tegen elkaar in en rijdt ie dus niet meer. Superkut. Wat nu?

Verwijderd

Is er een website die bouwtijd tegenover de prijs zet? Of schaalt de vrij goed mee met de prijs?

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:10

QuattroNL

It is I.

Beavbusi schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:30:
Nou ik heb dus de Land Rover afgebouwd. Toen ik stap 3 en 4 nog moest doen deed de versnellingsback het perfect. Nu heb ik hem af en gaan de achterste twee wielen tegen elkaar in en rijdt ie dus niet meer. Superkut. Wat nu?
Terug gaan naar het moment dat het nog wel goed werkte en van dat moment alles goed nalopen (beter nog: opnieuw bouwen) :+

En, hoe weet je zeker dat het toen goed werkte?
(ik heb de LaRo niet dus kan je er inhoudelijk niet mee helpen)

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• Kapoen
himlims_ schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:18:
[...]
Die foto heeft een hoog roadrunner vs coyote gehalte _/-\o_

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:53
Eergisteren/gisteren en vandaag alle oude duplo uitgezocht gesorteerd per set opgebouwd gefotografeerd en foto van gemaakt om op marktplaats te zetten.... Zie er nu al tegenop om een keer de 50 Kilo ongesorteerde logo uit te gaan zoeken Duplo is dan toch een stuk makkelijker :D

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-12 10:54

vectormatic

Warlock of the doorlock

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:34:
Is er een website die bouwtijd tegenover de prijs zet? Of schaalt de vrij goed mee met de prijs?
Bouwtijd is vrij afhankelijk van hoe snel je zelf bent, en of je bijvoorbeeld netjes zakje per zakje werkt, of old-school alles op de hoop mikt. En per set kan je met veel herhalende onderdelen de boel ook scheeftrekken (rupsbanden zijn snel veel onderdelen)

Ik denk dat je zou moeten beginnen met eens meten hoe snel je zelf ongeveer bouwt, en dan op brickwatch.net kijken naar de €/piece ratio, en een beetje rekening houden met het type set.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• meesje
Tijdens mijn zoektocht naar het op afstand bedienen van wissels kwam ik naast trixbrix, 4dbrix ook dit tegen:
http://blokbricks.nl/contents/en-us/p104.html
Een oplossing met Technic was ik nog niet eerder tegen gekomen. En het mooie is dat het een 100% Lego oplossing is, geen 3rd party.

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-12 00:04
harley schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:11:
Eergisteren/gisteren en vandaag alle oude duplo uitgezocht gesorteerd per set opgebouwd gefotografeerd en foto van gemaakt om op marktplaats te zetten.... Zie er nu al tegenop om een keer de 50 Kilo ongesorteerde logo uit te gaan zoeken Duplo is dan toch een stuk makkelijker :D
50 kilo uitzoeken? heerlijk toch! :)
Vindt het jammer dat ik al door al mijn oude lego heen ben...

• Kapoen
- Lego Masters US is afgelopen sinds vorige week. (Ik kan me overigens wel vinden in de top 2)
- Lego Masters Benelux loopt nog
- En sinds gisteren is er ook Lego Masters Australia seizoen 2

Lego Masters overdosis iemand? ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ReijMan schreef op maandag 20 april 2020 @ 00:05:
Beste Tweakers Lego community,

Ik ben op zoek naar een LEGO-Model-Ontwerper in Groningen.
We hebben voor Corona kort gesproken over een opdracht die ik graag zou willen laten uitvoeren door hem.

Ik zag hem wekelijks tijdens het sporten. Helaas hebben we nu geen contact meer, en contactgegevens hebben wij nog niet uitgewisseld.

Kent iemand een LEGO-Model-Ontwerper uit Groningen of heeft iemand contact met een 'LEGO community' aldaar? (graag persoonlijk berichtje)

Alvast bedankt!
Zou de mensen van het Lego Museum in Grootegast eens een berichtje sturen. Die weten vast wel wie het is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-12 15:37
himlims_ schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:18:
[...]
ik zou t graag doen; 2-3x modular combineren, maar dat trekt mijn portomonee echt niet meer :+ die kleinere creator/3-in-1 dingen zijn nog wel te doen.

[Afbeelding]
Vet gemaakt!

• Beavbusi
QuattroNL schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:49:
[...]

Terug gaan naar het moment dat het nog wel goed werkte en van dat moment alles goed nalopen (beter nog: opnieuw bouwen) :+

En, hoe weet je zeker dat het toen goed werkte?
(ik heb de LaRo niet dus kan je er inhoudelijk niet mee helpen)
Omdat ik er al mee gereden had met alleen het onderstel.

Dan maar weer alles uitelkaar |:(

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-12 09:02

FongWan

The Stormrider ...

Sinds ik voor mij dochter Duplo heb gekocht ben ik ben weer in de Lego gedoken voor mijzelf en heb Voltron kunnen bestellen via bol.com voor een goede prijs.

Grappig om te zien hoe Duplo is geëvolueerd en het verschil tussen de Duplo bricks van mijn jeugd en wat zij nu heeft en hoe dingen ook hetzelfde zijn gebleven.

Als het goed is komt PostNL morgen leveren en zou het een unopened box moeten voor zover ik kon lezen.

Wat doen jullie allemaal met de verpakkingen, handleidingen en zakjes etc? Bewaren jullie die en zo ja hoe?

Kan me voorstellen dat je voor sommige het wel bewaard en voor andere weer niet.

Zit eraan te denken om de doos en handleiding te bewaren.

Lees graag wat jullie doen en waarom.

[ Voor 3% gewijzigd door FongWan op 20-04-2020 15:01 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:34

Entity

9000rpm

Ook hier vanwege de verveling maar weer in de Lego gedoken. Eerst de 5580 weer in elkaar gezet, dit blijft misschien wel mijn favoriete Lego set ooit, in ieder geval van de sets die ik (gehad) heb. In de loop der jaren wel wat Lego verkocht waar ik spijt van heb (zoals 12v Lego treinen), maar ik ben blij dat ik deze nog heb!

Veel steentjes zijn verkleurd, maar hij is bijna nog compleet en dat na al die jaren...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/svhyuy4nupYy0-nqCqIXGtF8UDk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KTIDYOKZBq65mFLEPksZqqjL.jpg?f=fotoalbum_medium

De 5510 (de gele Model Team Jeep uit dezelfde periode) heb ik ook nog, wellicht ga ik die hierna nog eens in elkaar zetten.

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:34
Entity schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:04:
Ook hier vanwege de verveling maar weer in de Lego gedoken. Eerst de 5580 weer in elkaar gezet, dit blijft misschien wel mijn favoriete Lego set ooit, in ieder geval van de sets die ik (gehad) heb. In de loop der jaren wel wat Lego verkocht waar ik spijt van heb (zoals 12v Lego treinen), maar ik ben blij dat ik deze nog heb!

Veel steentjes zijn verkleurd, maar hij is bijna nog compleet en dat na al die jaren...

[Afbeelding]

De 5510 (de gele Model Team Jeep uit dezelfde periode) heb ik ook nog, wellicht ga ik die hierna nog eens in elkaar zetten.
Die 5580 heb ik ook nog. Blijft een mooi ding!

• meesje
FongWan schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:01:
Grappig om te zien hoe Duplo is geëvolueerd en het verschil tussen de Duplo bricks van mijn jeugd en wat zij nu heeft en hoe dingen ook hetzelfde zijn gebleven.
Naast andere soort stenen, vind ik dat ook de standaard Duplo stenen iets anders van vorm zijn. Ik weet het niet meer precies, maar het leek of de randen destijds harder/scherper waren. Mijn oude (vnl. gele, blauwe en rode) stenen wilde ik echt niet gemengd hebben met de mooie nieuwe stenen. Doordat het verschil best goed merkbaar was, had ik ze er wellicht wel makkelijk uitgepikt.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:44
@FongWan Ik begin met bewaren van de dozen, maar uiteindelijk doe ik alles in zakjes en dan gooi ik de dozen alsnog weg. Ik koop het voor mezelf en niet voor latere verkoop. Nadeel van dozen bewaren is dat het uiteindelijk veel ruimte op neemt (Winter Village).

Sommigen snijden de tapjes door en vouwen ze plat op de naden zeg maar. Dan scheelt het weer ruimte.
Heb nu alleen van de Overwatch reeks de dozen nog, maar ook die zal ik tzt wel weg gaan doen.

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-12 17:33
[b]FongWan in "Het Grote Lego Topic - Deel 6"
Wat doen jullie allemaal met de verpakkingen, handleidingen en zakjes etc? Bewaren jullie die en zo ja hoe?

Kan me voorstellen dat je voor sommige het wel bewaard en voor andere weer niet.

Als je de plek hebt, zou ik van Voltron zeker de doos bewaren, en sowieso de handleiding. Zakjes gooi ik bij het afval (m.u.v. 1 die ik dichtplak om de reserveonderdelen in te bewaren).

Ik kijk in het algemeen naar hoe veel 'verzamelwaarde' een set kan hebben, mocht ik hem ooit willen verkopen. Dan heeft de doos - voor mij - meerwaarde. Ik koop vooral grotere sets (modulars, winter village), dus dan is de keuze om de doos te bewaren makkelijk gemaakt (en ik heb vooralsnog ruimte genoeg, dus hoef nog geen moeilijke keuzes te maken).

Door dozen in elkaar te bewaren kun je met een beetje puzzelen een hoop kwijt op een klein plekje (sommige mensen maken ze ook plat), maar als je de zoveelste City brandweerwagen of politieauto van € 30,- voor je kinderen koopt (waar om het jaar een nieuw model van uitkomt) kan ik me voorstellen dat je niet alle dozen apart bewaart. Doosjes voor rails, kleine sets etc. gooi ik ook gewoon weg.

scintillating

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
FongWan schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:01:
Sinds ik voor mij dochter Duplo heb gekocht ben ik ben weer in de Lego gedoken voor mijzelf en heb Voltron kunnen bestellen via bol.com voor een goede prijs.

Als het goed is komt PostNL morgen leveren en zou het een unopened box moeten voor zover ik kon lezen.

Bij BOL.com ook gebruik gemaakt van de €10 extra korting?

Wat betreft de verpakkingen e.d. De zakjes gooi ik weg. Alleen de zakje waar de handleiding in zit gebruik ik bij de grotere sets weleens om nadien de handleiding netjes in terug te schuiven. Verder heb ik de handleidingen bij elkaar in een doos liggen.

De dozen heb ik deels bewaard. De meeste dozen van de sets van de kinderen zijn sowieso met het oud papier meegegaan, omdat die dozen met het enthousiasme van een kind zijn opengemaakt; als ze al waarde hadden, dan is die waarde weg :P Van Creator Expert sets en specialere sets zoals die van IDEAS bewaar ik de dozen wel. Gewoon omdat :) Ik probeer ze zo netjes mogelijk plat te maken en leg ze weg. Als er dan toch iets weg moet thuis, dan eerst andere troep >:)

Ik ben het wel eens dat als je niet op let met de dozen, dat je er al snel onder bedolven raakt :P Platmaken en/of dozen in andere dozen, om het volume wat te beperken. En goed nagaan voor jezelf of een bepaalde doos echt nog waarde voor je heeft. Zelfs als je verkoopt kan ik me niet voorstellen dat een doos meer of minder je veel geld gaat schelen.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-12 14:08
Als die eerst wel heeft gereden zal het dus niet een diff zijn die je verkeerd om hebt geplaatst :) (sorry, vaak gemaakte fout). Dus als die nu dus vast zit op de achteras, zit je probleem ergens tussen de diff achter en de as/aandrijflijn richting de gearbox. Misschien heb je dingen toegevoegd aan het chassis waardoor een tandwiel/as klem zit en de achteras niks anders meer kan dan wieltjes tegengesteld draaien.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Entity schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:04:

[Afbeelding]
Zoiets in de maat van de Bugatti lijkt me wel cool.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Beavbusi
AppieNL schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:40:
[...]

Als die eerst wel heeft gereden zal het dus niet een diff zijn die je verkeerd om hebt geplaatst :) (sorry, vaak gemaakte fout). Dus als die nu dus vast zit op de achteras, zit je probleem ergens tussen de diff achter en de as/aandrijflijn richting de gearbox. Misschien heb je dingen toegevoegd aan het chassis waardoor een tandwiel/as klem zit en de achteras niks anders meer kan dan wieltjes tegengesteld draaien.
Mn achterwas draait ineen keer tegengesteld.... dus hij deed het prima. Nu draait het rechterachterwiel naar voren en het linker naar achteren en loopt ie dus vat. Echt wtf. :p Hij deed het prima na het maken van de helft, nu de carrosserie erop zet werkt het helemaal niet meer

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:38

Felyrion

goodgoan!

Beavbusi schreef op maandag 20 april 2020 @ 18:36:
[...]

Mn achterwas draait ineen keer tegengesteld.... dus hij deed het prima. Nu draait het rechterachterwiel naar voren en het linker naar achteren en loopt ie dus vat. Echt wtf. :p Hij deed het prima na het maken van de helft, nu de carrosserie erop zet werkt het helemaal niet meer
Als je wielen nog wel draaien maar alleen tegengesteld, zit het probleem (zoals AppieNL ook probeert uit te leggen) vermoedelijk in de koppeling tussen het differentiëel (die tandwielen binnen een draaiende behuizing die in het midden van de achteras zit) en de gearbox, of in de gearbox zelf.

Als de as naar de gearbox niet kan draaien krijg je dit gedrag. Dan kunnen de wielen alleen nog ten opzichte van elkaar bewegen, maar niet langer ten opzichte van de aandrijving (en dus is tegenststeld draaien het resultaat).

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Beavbusi
Felyrion schreef op maandag 20 april 2020 @ 18:41:
[...]

Als je wielen nog wel draaien maar alleen tegengesteld, zit het probleem (zoals AppieNL ook probeert uit te leggen) vermoedelijk in de koppeling tussen het differentiëel (die tandwielen binnen een draaiende behuizing die in het midden van de achteras zit) en de gearbox, of in de gearbox zelf.

Als de as naar de gearbox niet kan draaien krijg je dit gedrag. Dan kunnen de wielen alleen nog ten opzichte van elkaar bewegen, maar niet langer ten opzichte van de aandrijving (en dus is tegenststeld draaien het resultaat).
Ja, maar om dat op te lossen moet ie dus half uit elkaar. Probleem is alleen dat dat ding vol zit met gearboxes, differentiëlen en allerhande tandwielen. De hele onderkant is een tandwiel :p

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:17

Pierre

Van nature lui!

Ik heb er geen last van, alleen zie ik de zuigers niet bewegen. Of ik nu vooruit of achteruit beweeg met de Defender. Ik heb iets fout gedaan maar geen idee wat.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Flozem
  • Laatst online: 23:10
Pierre schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:07:
[...]

Ik heb er geen last van, alleen zie ik de zuigers niet bewegen. Of ik nu vooruit of achteruit beweeg met de Defender. Ik heb iets fout gedaan maar geen idee wat.
Dan staat je versnellingsbak nog op "neutraal".

Probleem met haperende / krakende bak kan in de universal joints zitten. Die moeten op elkaar uitgelijnd worden. Overigens heb ik voor mijn Landrover de alternatieve versnellingsbak gebouwd. Die is net wat degelijker. :p

• meesje
Voor de Powered Up trein liefhebbers!
In dit (https://youtu.be/BNNHfuEImqo) filmpje van Racingbricks wordt uitgelegd hoe je middels de app meerdere hubs kunt aansturen (max 4), zie 0:50 hoe wisselen van hub.
In de beschrijving van de Lego PU app staat wel aangegeven dat er meerdere hubs aangestuurd kunnen worden, maar nergens had ik (tot nu toe) terug gevonden hoe dit te doen. Ook niet op de site van Lego.

Daarnaast kun je ook een eigen interface ontwikkelen. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar de code voor het voorbeeld in hun filmpje kun je van hun website downloaden. Rond 3:00 zie hoe je daarmee bijvoorbeeld twee motortjes tegelijk kunt aansturen, wel handig indien je een erg lange/zware trein hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door meesje op 20-04-2020 19:29 ]

• mschol
  • Niet online
TripleQ schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:30:
Afgelopen weekend zakje 1 en zakje 2 van de Rode Hijskraan in elkaar gezet.
Dit is mijn eerste Technic set. Maar jeetje, Wat verkijk ik mij op de bouwtijd zeg!

Hiervoor de ruimte sets (Maanlander, Apollo 5, ISS) gebouwd, en daar vlogen de zakjes erdoorheen.

Nu ben elk elke keer ruim 3 uur bezig met een zakje.

Nou ja zakje.
Wat is hiervan eigenlijk de logica? Er zijn 2 zakjes met een "1" erop. Waarvan 1 zakje weer 2 kleinere zakjes bevat. Waarom niet alles in 1 zak? Of 4 lossen zakjes.

Ik sorteer ook altijd alles eerst, ben daar al ongeveer 20 minuten mee bezig. Al gooi ik dat kleine spul waar ik er dan 10+ van heb, wel in losse bakjes, anders rolt het de hele tafel over.
het vullen van die zakjes gaat automatisch, dus wellicht verschillende "verzamellijnen" die samen komen + extra controle op correcte vulling?

er is ern docu geweest over de lego fabriek in tsjechie, daar is wellicht nog wat info uit te halen

[ Voor 5% gewijzigd door mschol op 20-04-2020 19:42 ]

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-12 14:08
Beavbusi schreef op maandag 20 april 2020 @ 18:44:
[...]

Ja, maar om dat op te lossen moet ie dus half uit elkaar. Probleem is alleen dat dat ding vol zit met gearboxes, differentiëlen en allerhande tandwielen. De hele onderkant is een tandwiel :p
Zoals ik zei, zou ik eerst kijken naar wat je hebt toegevoegd bij 3 en 4 en of daardoor iets klem zit. Daar kan je makkelijker bij lijkt me.

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-12 13:49
Mijn laatste creatie :)

• Jakkus
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:51:
Mocht je meer inspiratie op willen doen. Deze heb ik van mijn opa gekregen voor de kinderen:
https://www.bol.com/nl/f/...blokjes/9200000037317065/
Die heb ik inderdaad ook in de kast staan!
Heel leuk! Die ga ik eens bekijken!
m_rick schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:07:
Leuk gedaan! Ik denk dat ik de verhalen allemaal herken ;)
Dank je! Kom maar op.. :p
Oekol schreef op zondag 19 april 2020 @ 18:42:
Na de Fiat 500 van vriendinlief is mijn mustang nu ook klaar.
Wauw, cool! Doet me denken aan Midtown Madness, kennen jullie dat spel nog? Ik ga deze denk ik ook een keer kopen, maar ik vond dat ik deze maand al genoeg had gekocht, dus heb ik er zelf een gefabriceerd. Met wat fantasie lijkt hij erop :p
Ik moet eerlijk bekennen dat hij niet heel stevig in elkaar zit ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m02GywifDuqKJioMM15mlQwwjhw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m1FSghnmkB9GNbHzrTLwSYX6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZ-zl-qhzR-cobL81La6QqVbkSs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQSp84DPMzYYqqE70pZgGeow.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RgJH8NLtxKhtjCVj8b-2-H4re4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ylXrnGxHjpRMWdGBHlMg0ajN.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SXJbOohfzObGvk_OdW2aisEfqB8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JaAtSzDsssq5q4c06MrYM7yV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AGDXsbmwFri5HYWPcIhUuUqTpRk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/phHcL2VzZvAobSK8QwFd1PR2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aSeZfU75JRwVFvxZX_lcxgTWcxI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iyGjki3gnvX4NTEBtclCPGne.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnYBLlk-6auFPAK4XJxE_MaysGw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xqpyJjs0uVXMsGK3YqCBlg6c.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uIz8-avXU5Mf1NnAsEblkZlVhgg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cBgwk9CgGs45CW6WzTxcP5Qo.jpg?f=fotoalbum_tile

• mark777
Beavbusi schreef op maandag 20 april 2020 @ 18:44:
[...]

Hmm ja lastig. Ik ga hem morgen halen dus dan kan ik je misschien helpen ;). Dacht dat het een simpele bouwdoos was maar nee dus. maar ja heb ik wat te doen in corona quartine

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:58

almightyarjen

When does the hurting stop?

Wel heel erg kermis effect :P Mooi gemaakt! Zit er een overbrenging naar de draaiende delen (zo ja, hoe heb je dat gerealiseerd?) of zit er op het draaiend deel een aparte voeding+controller?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-12 09:02

FongWan

The Stormrider ...

meesje schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:23:
[...]

Naast andere soort stenen, vind ik dat ook de standaard Duplo stenen iets anders van vorm zijn. Ik weet het niet meer precies, maar het leek of de randen destijds harder/scherper waren. Mijn oude (vnl. gele, blauwe en rode) stenen wilde ik echt niet gemengd hebben met de mooie nieuwe stenen. Doordat het verschil best goed merkbaar was, had ik ze er wellicht wel makkelijk uitgepikt.
hmm niet echt opgemerkt qua standaard stenen, maar moet dan ook erbij zeggen dat mijn vrouw de Modulair speelhuis (10929) heeft gebouwd samen met mijn dochter en ik daarna de begane grond nagebouwd heb met de oude stenen. Merk wel dat de deur stenen minder stevig zijn aan de zijkanten. De randen zijn dunner en dan de oude deur stenen, die zijn steviger door de manier waarop ze gemaakt zijn.
Arunia schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:31:
@FongWan Ik begin met bewaren van de dozen, maar uiteindelijk doe ik alles in zakjes en dan gooi ik de dozen alsnog weg. Ik koop het voor mezelf en niet voor latere verkoop. Nadeel van dozen bewaren is dat het uiteindelijk veel ruimte op neemt (Winter Village).

Sommigen snijden de tapjes door en vouwen ze plat op de naden zeg maar. Dan scheelt het weer ruimte.
Heb nu alleen van de Overwatch reeks de dozen nog, maar ook die zal ik tzt wel weg gaan doen.
Tc99m schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:51:
[...]

Als je de plek hebt, zou ik van Voltron zeker de doos bewaren, en sowieso de handleiding. Zakjes gooi ik bij het afval (m.u.v. 1 die ik dichtplak om de reserveonderdelen in te bewaren).

Ik kijk in het algemeen naar hoe veel 'verzamelwaarde' een set kan hebben, mocht ik hem ooit willen verkopen. Dan heeft de doos - voor mij - meerwaarde. Ik koop vooral grotere sets (modulars, winter village), dus dan is de keuze om de doos te bewaren makkelijk gemaakt (en ik heb vooralsnog ruimte genoeg, dus hoef nog geen moeilijke keuzes te maken).

Door dozen in elkaar te bewaren kun je met een beetje puzzelen een hoop kwijt op een klein plekje (sommige mensen maken ze ook plat), maar als je de zoveelste City brandweerwagen of politieauto van € 30,- voor je kinderen koopt (waar om het jaar een nieuw model van uitkomt) kan ik me voorstellen dat je niet alle dozen apart bewaart. Doosjes voor rails, kleine sets etc. gooi ik ook gewoon weg.
Gim schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:20:
[...]

Bij BOL.com ook gebruik gemaakt van de €10 extra korting?

Wat betreft de verpakkingen e.d. De zakjes gooi ik weg. Alleen de zakje waar de handleiding in zit gebruik ik bij de grotere sets weleens om nadien de handleiding netjes in terug te schuiven. Verder heb ik de handleidingen bij elkaar in een doos liggen.

De dozen heb ik deels bewaard. De meeste dozen van de sets van de kinderen zijn sowieso met het oud papier meegegaan, omdat die dozen met het enthousiasme van een kind zijn opengemaakt; als ze al waarde hadden, dan is die waarde weg :P Van Creator Expert sets en specialere sets zoals die van IDEAS bewaar ik de dozen wel. Gewoon omdat :) Ik probeer ze zo netjes mogelijk plat te maken en leg ze weg. Als er dan toch iets weg moet thuis, dan eerst andere troep >:)

Ik ben het wel eens dat als je niet op let met de dozen, dat je er al snel onder bedolven raakt :P Platmaken en/of dozen in andere dozen, om het volume wat te beperken. En goed nagaan voor jezelf of een bepaalde doos echt nog waarde voor je heeft. Zelfs als je verkoopt kan ik me niet voorstellen dat een doos meer of minder je veel geld gaat schelen.
Helaas was/is de € 10,- korting niet van toepassing op Voltron voor zover ik kan zien als ik op bol.com kijk.

Was leuk geweest maar als ik Brickwatch mag geloven heb ik nog steeds een redelijke prijs betaald via bol.com. Lego adviesprijs was € 190 en ik heb er € 200 voor betaald op bol.com en de laagste prijs op Brickwatch is op dit moment € 250. Dus als het echt een unopened box is dan vind ik dat nette prijs op dit moment, ga het morgen merken als het bezorgd wordt.

Bedankt voor de tips mbt de dozen, reserve blokjes en handleidingen. Ga ik zeker toepassen. Zoals het er nu naar uitziet blijft de doos totdat er geen ruimte is.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Jakkus schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:13:
[...]

Die heb ik inderdaad ook in de kast staan!

[...]

Heel leuk! Die ga ik eens bekijken!

[...]

Dank je! Kom maar op.. :p

[...]

Wauw, cool! Doet me denken aan Midtown Madness, kennen jullie dat spel nog? Ik ga deze denk ik ook een keer kopen, maar ik vond dat ik deze maand al genoeg had gekocht, dus heb ik er zelf een gefabriceerd. Met wat fantasie lijkt hij erop :p
Ik moet eerlijk bekennen dat hij niet heel stevig in elkaar zit ;)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Midtown Madness was ideaal om met een racestuur alvast te oefenen voor je rijexamen. :+

Volvotips.com

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-12 13:49
almightyarjen schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:53:
[...]

Wel heel erg kermis effect :P Mooi gemaakt! Zit er een overbrenging naar de draaiende delen (zo ja, hoe heb je dat gerealiseerd?) of zit er op het draaiend deel een aparte voeding+controller?
De overbrenging is een micro sleepring van Ali met 4 draden.
Werkt perfect.
http://s.aliexpress.com/rYbuIz6j

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:05

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik ben sinds de 75248 A-Wing helemaal verliefd, en wil deze ook hebben. Ben rustig wat budget opzij aan het zetten dus die komt er dit jaar wel :Y)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 23-12 10:00
1. Kerkdienst zoals een paar weken geleden nog :)
2. Verlamde man en 4 vrienden
3. Zacheüs
4. Hele kleine ark van Noach
5. Daniël in de leeuwenkuil
7. Jericho

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fBZ5Xki-3Bb56DhFediclEPyRcI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bPiKA6LGrqfOZV4Ibgi1Z5kl.jpg?f=fotoalbum_large

Screenshot uit een aflevering Lego Masters USA :) Leuk om te zien hoe het opgenomen wordt (veeeel camera's!) en dat Will z'n tekst op de autocue staat :P

Pagina: 1 ... 58 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .