Hallo Jakkus,
Je vraag is heel breed, want met Lego kan je alle kanten op zoals je ongetwijfeld al zelf gemerkt hebt.
Dus mijn tips zijn nog maar een 'sneeuwvlok op de top van de ijsberg'?

Op basis van je foto's vermoed ik dat je graag gebeurtenissen uitbeeldt met minifigs?
Binnen de Lego context denk ik dan meteen aan
vignettes. Dit zijn kleine sets die een bepaalde scene/setting/actie uitbeelden, al dan niet met minifigs. In de link vind je sets die door Lego zelf zijn uitgebracht, in allerlei thema's. Het fijne aan Brickset is dat je kan doorklikken op de naam van de set en dan onder het kopje 'instructions' de nodige pdf bestanden kan vinden, ofwel bij Lego zelf of een andere site. Zo kan je alvast een aantal technieken bekijken.
Zoeken op 'Lego vignette' via Google/Youtube/Pinterest/Flickr/... levert een schat aan foto's en videos op.
Ik zou willen aanraden om leuke foto's indien mogelijk op te slaan en die proberen na te bouwen op je eigen manier, zo leer je veel technieken bij. Veel bouwsels die je zal vinden bevatten enorm veel onderdelen, maar je hebt niet veel nodig om te beginnen. Vignettes kunnen ook heel eenvoudig zijn:
Of je kan zelfs nog eenvoudiger beginnen en je minifigs in alledaagse situaties plaatsen en dan creatief spelen met belichting en allerlei voorwerpen/omgevingen/... Voorbeelden hiervan zijn te vinden onder 'Lego photography'.
Tot slot een paar van mijn favoriete links om inspiratie op te doen:
-
Brothers Brick: website met fantastische foto's van grote tot kleine bouwwerken
-
Eurobricks forum: AFOL forum
- Beyond the Brick kanaal op Youtube: waarschuwing, beginnen kijken op dit kanaal kan ineens heel veel uren aan vrije tijd opslokken
Alvast veel plezier met je nieuwe hobby, en vergeet niet dat je niet noodzakelijk een grote collectie van steentjes hoeft te hebben. Een handvol op een foto vertellen meestal al een verhaal heb ik gemerkt.