Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.168.652 views

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:37
Mappy schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 00:03:
[Afbeelding]

Screenshot uit een aflevering Lego Masters USA :) Leuk om te zien hoe het opgenomen wordt (veeeel camera's!) en dat Will z'n tekst op de autocue staat :P
Op welke wijze kijken jullie naar deze afleveringen?

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 10:34
Hier gister samen met mijn dochter begonnen met friends set en vandaag komt de boekenwinkel binnen om samen te gaan bouwen :)

Erg leuk om te doen samen.

Wil ook kijken of ik met studio zelf dingen kan gaan maken, maar merk dat ik nog wat bouw techniek moet ontwikkelen dus eerst maar een begonnen met het namaken van een set om het programma onder de knie te krijgen.
Iemand nog tips voor het maken van MOC's ?

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

meesje schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:05:
[...]

Op welke wijze kijken jullie naar deze afleveringen?
Nog niet :p Ik durf er nog niet echt aan. Ik heb het wel opgenomen, maar ben bang dat het programma erg nep, gescript, overdreven en over-the-top is (combinatie RTL4 en Ruben Nicolai voelen al niet goed). Maarja, Lego :D, maarja, overdreven televisie :(

Ik weet het gewoon niet. En de meningen hier lopen ook erg uiteen.

Vooral die foto van de deelnemers die een 1-op-1 kopie lijken van de USA versie doen mij al denken dat het meer om een 'entertaining' programma gaat dan echt de Lego

* Belindo is een beetje biased sinds hij een opname van een programma heeft meegemaakt

Coding in the cold; <brrrrr />

• meesje
Belindo schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:33:
[...]

Nog niet :p Ik durf er nog niet echt aan. Ik heb het wel opgenomen, maar ben bang dat het programma erg nep, gescript, overdreven en over-the-top is (combinatie RTL4 en Ruben Nicolai voelen al niet goed). Maarja, Lego :D, maarja, overdreven televisie :(

Ik weet het gewoon niet. En de meningen hier lopen ook erg uiteen.

Vooral die foto van de deelnemers die een 1-op-1 kopie lijken van de USA versie doen mij al denken dat het meer om een 'entertaining' programma gaat dan echt de Lego

* Belindo is een beetje biased sinds hij een opname van een programma heeft meegemaakt
Sorry, ik heb mijn vraag niet goed verwoord. Zelf kijk ik naar de NL versie. Gelijktijdig lees ik overigens de krant op mijn iPad. ;) Ik was juist benieuwd naar hoe men hier naar de US uitzending kijkt. Of is het alleen foto materiaal waar naar gekeken wordt?

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 21-04-2020 08:36 ]

• Belindo
  • Nu online

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

meesje schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:35:
[...]

Sorry, ik heb mijn vraag niet goed verwoord. Zelf kijk ik naar de NL versie. Ik was juist benieuwd naar hoe men hier naar de US uitzending kijkt. Of is het alleen foto materiaal waar naar gekeken wordt?
Ah, dat heb ik verkeerd begrepen inderdaad. Sorry voor de rant :p Ik heb zelf nog niet gevonden hoe ik de US afleveringen zou kunnen zien.

Coding in the cold; <brrrrr />

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
FongWan schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:07:
Helaas was/is de € 10,- korting niet van toepassing op Voltron voor zover ik kan zien als ik op bol.com kijk.

Was leuk geweest maar als ik Brickwatch mag geloven heb ik nog steeds een redelijke prijs betaald via bol.com. Lego adviesprijs was € 190 en ik heb er € 200 voor betaald op bol.com en de laagste prijs op Brickwatch is op dit moment € 250. Dus als het echt een unopened box is dan vind ik dat nette prijs op dit moment, ga het morgen merken als het bezorgd wordt.

Bedankt voor de tips mbt de dozen, reserve blokjes en handleidingen. Ga ik zeker toepassen. Zoals het er nu naar uitziet blijft de doos totdat er geen ruimte is.
Je hebt hem in ieder geval :) Toevallig gekocht via een partner van bol.com? Moet me toch nog maar even verdiepen in de voorwaarden. Dusver al twee setjes aangeschaft, maar kan zijn dat ik geluk had.

Ik zag nu in ieder geval dat enkele nieuwe Speed Champions sets weer door Bol.com verscheept worden, zoals de Audi Quattro. Begint te kriebelen... alleen nu moet ik eerst nog een €10 korting bemachtigen :P

Alleen jammer dat die Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO raceauto samen verkocht wordt met die SUV... :X Niet persoonlijk bedoeld mocht iemand de SUV wel super vinden.

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-12 00:04
Woolfy681 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:31:
Wil ook kijken of ik met studio zelf dingen kan gaan maken, maar merk dat ik nog wat bouw techniek moet ontwikkelen dus eerst maar een begonnen met het namaken van een set om het programma onder de knie te krijgen.
Iemand nog tips voor het maken van MOC's ?
Zelf heb ik al aardig wat sets in studio in elkaar gezet om zo nieuwe technieken en blokjes te leren kennen. Vooral kwa benaming helpt het heel erg om zo later dingen makkelijker te kunnen zoeken. Als je dan alleen al weet of iets dan je in je hoofd hebt een brick, slope, hinge, panel, etc. is kom je vaak wel snel bij het geen in de buurt dat je zoekt.

Je kan in studio onder import trouwens ook hele sets inladen op set nummer met alle (naja meestal alle) blokjes in de juiste kleur en hoeveelheid. Het kan wel eens voorkomen dat bij vooral nieuwe sets niet alle blokjes al in studio zijn gezet maar daar is meestal wel een alternatief voor of omheen te werken.

Wat ik zelf wel jammer vindt, maar dat zal ook steeds beter worden is dat vooral met technic en normale bewegende delen niet alles altijd elkaar aan elkaar wil klikken. Het is dan even een priegel werkje om alles op de goede plek te krijgen.

Wat is trouwens jullie ervaring met Lego per kilo kopen op marktplaats?
Het lijkt me wel eens leuk om een keer een grote hoeveelheid te kopen en dan uit te zoeken maar waar letten jullie dan op en wat is de gangbare prijs per kilo?

Wat mij tot zover is opgevallen:
1. Nep lego of niet lego onderdelen in de bakken zoals knex, duplo, playmobile of ander plastic rommel
2. Mensen die "ongesorteerde" lego verkopen maar ook nog 30 advertenties hebben met hele sets waarbij ik dus zwaar het gevoel krijg dat er 0 sets tussen het "ongesorteerd" spul kan zitten ook al zie je wel eens een romp van een boot of vliegtuig.
3. Bakken met veel setjes erin maar als je die gaat opzoeken zijn het sets van een paar euro per stuk.

Benieuwd naar jullie ervaringen.

[ Voor 22% gewijzigd door Cowamundo op 21-04-2020 09:16 ]

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik ben nog Lego-maagd. Of beter gezegd, ik sta al zo'n 20 jaar 'droog'. Al zo'n jaar lang kijk ik af en toe verlangend naar zo'n mooie Lego-kraan / vrachtwagen / auto. Het lijkt me heel gaaf om te maken, het enige wat ik mij afvraag is; hoe makkelijk zet je zo'n set een tweede keer in elkaar als je hem helemaal uit elkaar haalt? Dan heb je namelijk een paar duizend blokjes op een hoop liggen en dan ben je toch elke keer een half uur aan het zoeken naar exact het juiste blokje? (Ik ga er een beetje van uit dat de eerste keer de blokjes per 'deel' in een zakje zitten). Kunnen jullie daar iets over vertellen?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-12 18:44
@Tehh Tja, ikzelf heb bij mijn Wintervillage set in eerste instantie alles per kleur gedaan. Volgens mij de laatste keer alles achterstevoren uit elkaar gehaald.

Op klaar is veelal wel te doen, mits je niet een set hebt met veel van dezelfde kleur.

Wat ik met hele kleine sets doe is alles bij elkaar.
Wat grotere sets achterste voren uit elkaar en in zakjes bij elkaar (ofwel op nummer van de oorspronkelijke zakjes).
Grootste sets op klaar omdat je anders echt lang bezig bent.

Er zijn er ook zat die alles op één hoop gooien. Maar zelf doe ik het uiteindelijk dan op nummer.

Wanneer ik een nieuwe set bouw, dan gooi ik alles van een nummer bij elkaar ongeveer zodat ik er doorheen kan zoeken.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Vind het juist leuker om gewoon alles op een bult te gooien en dan te gaan zoeken. Het voorgekauwde per zakje vind persoonlijk wat saai. Maar goed, die paar dingen die ik voor mijn kinderen in elkaar zet bevatten geen honderden stenen per bouwsel, dus dat zoekt wat makkelijker.

Vroegâh gooiden ik en mijn broer al onze bakken met lego op een bult in de kamer en gingen dan bouwen, dan zoek je je pas rot.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-12 11:34
Cowamundo schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:05:
[...]

Zelf heb ik al aardig wat sets in studio in elkaar gezet om zo nieuwe technieken en blokjes te leren kennen. Vooral kwa benaming helpt het heel erg om zo later dingen makkelijker te kunnen zoeken. Als je dan alleen al weet of iets dan je in je hoofd hebt een brick, slope, hinge, panel, etc. is kom je vaak wel snel bij het geen in de buurt dat je zoekt.

Je kan in studio onder import trouwens ook hele sets inladen op set nummer met alle (naja meestal alle) blokjes in de juiste kleur en hoeveelheid. Het kan wel eens voorkomen dat bij vooral nieuwe sets niet alle blokjes al in studio zijn gezet maar daar is meestal wel een alternatief voor of omheen te werken.

Wat ik zelf wel jammer vindt, maar dat zal ook steeds beter worden is dat vooral met technic en normale bewegende delen niet alles altijd elkaar aan elkaar wil klikken. Het is dan even een priegel werkje om alles op de goede plek te krijgen.

Wat is trouwens jullie ervaring met Lego per kilo kopen op marktplaats?
Het lijkt me wel eens leuk om een keer een grote hoeveelheid te kopen en dan uit te zoeken maar waar letten jullie dan op en wat is de gangbare prijs per kilo?

Wat mij tot zover is opgevallen:
1. Nep lego of niet lego onderdelen in de bakken zoals knex, duplo, playmobile of ander plastic rommel
2. Mensen die "ongesorteerde" lego verkopen maar ook nog 30 advertenties hebben met hele sets waarbij ik dus zwaar het gevoel krijg dat er 0 sets tussen het "ongesorteerd" spul kan zitten ook al zie je wel eens een romp van een boot of vliegtuig.
3. Bakken met veel setjes erin maar als je die gaat opzoeken zijn het sets van een paar euro per stuk.

Benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik probeer persoonlijk altijd te kijken of ik op de foto's nog bepaalde setjes of boekjes herken voordat ik iets koop. Je gaat dan voor die sets en alles wat er verder bij zit is "bonus". Verder zou ik handelaars die meerdere vergelijkbare advertenties online hebben proberen te ontwijken.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12 15:25
Tehh schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:39:
Ik ben nog Lego-maagd. Of beter gezegd, ik sta al zo'n 20 jaar 'droog'. Al zo'n jaar lang kijk ik af en toe verlangend naar zo'n mooie Lego-kraan / vrachtwagen / auto. Het lijkt me heel gaaf om te maken, het enige wat ik mij afvraag is; hoe makkelijk zet je zo'n set een tweede keer in elkaar als je hem helemaal uit elkaar haalt? Dan heb je namelijk een paar duizend blokjes op een hoop liggen en dan ben je toch elke keer een half uur aan het zoeken naar exact het juiste blokje? (Ik ga er een beetje van uit dat de eerste keer de blokjes per 'deel' in een zakje zitten). Kunnen jullie daar iets over vertellen?
Het hangt er heel erg van af hoe groot zo'n set is. Bijvoorbeeld het Creator 3-in-1 Seizoenenhuis (set #31038) bouw ik een paar keer per jaar om met het wisselen van de seizoenen. Dan breek ik het compleet af, gooi alles op een hoop, en bouw het huisje weer op met het volgende seizoen. Maar ja, dan heb je het over totaal 536 onderdelen.

Ik heb ook wel eens een Creator Expert auto (10242 Mini Cooper) afgebroken en weer opnieuw opgebouwd. Meer dan 1000 onderdelen bij elkaar, en heel veel van dezelfde kleur ook nog. Een beetje sorteren bij het afbreken helpt dan wel bij het weer opnieuw opbouwen.

Ik denk ik dat ik gek zou worden als ik de 1989 Batmobile (3306 onderdelen en heel veel in het zwart) zou moeten bouwen vanuit één grote berg van ruim 3000 LEGO onderdelen!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:39
m_rick schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:44:
[...]

1. Kerkdienst zoals een paar weken geleden nog :)
2. Verlamde man en 4 vrienden
3. Zacheüs
4. Hele kleine ark van Noach
5. Daniël in de leeuwenkuil
7. Jericho
Haha, allemaal goed!! Top! :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:47

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

meesje schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:35:
[...]

Sorry, ik heb mijn vraag niet goed verwoord. Zelf kijk ik naar de NL versie. Gelijktijdig lees ik overigens de krant op mijn iPad. ;) Ik was juist benieuwd naar hoe men hier naar de US uitzending kijkt. Of is het alleen foto materiaal waar naar gekeken wordt?
Dat kan alleen op manieren die niet besproken mogen worden op Tweakers ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• meesje
Tomba schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:53:
[...]

Dat kan alleen op manieren die niet besproken mogen worden op Tweakers ;)
Helder! Ik weet genoeg. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 21-04-2020 12:00 ]

• Tomba
  • Laatst online: 23:47

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

meesje schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:00:
[...]

Helder! Ik weet genoeg. ;)
Tip, neem meteen de Britse en Australische versie mee; leuker dan de US en NL versie en bovendien duidelijk hoger bouw niveau dan NL. (Plus daadwerkelijk voorronden om te bepalen wie mee mag doen én er doen ook kinderen mee)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24

Wom

Wom schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:50:
Mijn Aston Martin DB5 komt zowaar een onderdeel te kort. Eerste keer dat ik mij kan heugen dat het daadwerkelijk niet in de doos zit. Meestal was ik te snel met de plastic verpakking leeggooien, maar zelfs mijn vriendin heeft gezocht en niet gevonden. En dat zegt wel iets :+

Helaas net een zilver pilonnetje, iets wat ik niet uit andere sets over heb. Maar goed, Lego contacteren en dan komt dat ook weer goed.
Paar weekjes en later en, tadaa:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODOQZrlpoLvEXxN_Yj4HqguIYuc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5ye60rxaGj2bC17LJEW8JwHz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IdK2lfpWhuHmp2a1FfKiK8svJmw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/801VbnT9t4vTpVdj829W5k0W.png?f=user_large

Knappe service van Lego, kan niet anders zeggen _/-\o_

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Tehh
  • Niet online
Haay schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:27:
[...]

Het hangt er heel erg van af hoe groot zo'n set is. Bijvoorbeeld het Creator 3-in-1 Seizoenenhuis (set #31038) bouw ik een paar keer per jaar om met het wisselen van de seizoenen. Dan breek ik het compleet af, gooi alles op een hoop, en bouw het huisje weer op met het volgende seizoen. Maar ja, dan heb je het over totaal 536 onderdelen.

Ik heb ook wel eens een Creator Expert auto (10242 Mini Cooper) afgebroken en weer opnieuw opgebouwd. Meer dan 1000 onderdelen bij elkaar, en heel veel van dezelfde kleur ook nog. Een beetje sorteren bij het afbreken helpt dan wel bij het weer opnieuw opbouwen.

Ik denk ik dat ik gek zou worden als ik de 1989 Batmobile (3306 onderdelen en heel veel in het zwart) zou moeten bouwen vanuit één grote berg van ruim 3000 LEGO onderdelen!
Bedankt voor jullie reacties (@Arunia en @pjlgt ook). Jouw reactie bevestigd mijn vermoeden wel een beetje. Die rode hijskraan staat vrij hoog op mijn verlanglijst, maar de 4.000 steentjes zijn voornamelijk in de kleuren rood (duh) en zwart.

Patrick, jij zegt juist dat je het leuker vind om alles op één bult te gooien. Geldt dat ook voor dergelijke grote sets?

Enfin, ik las dat je bij brickwatch een account kan aanmaken en dan prijsalerts kan instellen. Daar maar eens mee beginnen. En dan zie ik wel of er binnenkort een actie komt met bijv. de Mack (42078) / Rode kraan (42082). Kan je ook een target prijs invullen wanneer je een melding wil ontvangen zoals bij Tweakers? De Mack lijkt overigens zijn end of life te naderen, die prijs is al een half jaar lang aan het stijgen.

• Haay
Tehh schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:51:
Enfin, ik las dat je bij brickwatch een account kan aanmaken en dan prijsalerts kan instellen. Daar maar eens mee beginnen. En dan zie ik wel of er binnenkort een actie komt met bijv. de Mack (42078) / Rode kraan (42082). Kan je ook een target prijs invullen wanneer je een melding wil ontvangen zoals bij Tweakers? De Mack lijkt overigens zijn end of life te naderen, die prijs is al een half jaar lang aan het stijgen.
Hoezo "lijkt z'n end of life te naderen" ? Als je op de LEGO webwinkel kijkt zie je dat Mack Anthem 42078 al "uit de handel" is. Volgens Brickwatch sinds 21 januari 2020.

• Tehh
  • Niet online
Haay schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:16:
[...]

Hoezo "lijkt z'n end of life te naderen" ? Als je op de LEGO webwinkel kijkt zie je dat Mack Anthem 42078 al "uit de handel" is. Volgens Brickwatch sinds 21 januari 2020.
Oh, ik kan het bij Brikwatch niet vinden, maar ik ben dan ook niet bepaald een doorgewinterde Brickwatch gebruiker. De lego site had ik niet gezien, dus ik baseerde dat op het prijsverloop en de tag "retiring soon" die Brickwatch toont. Volgens Brickwatch ook nog wel hier en daar te koop. Nouja, ik vond stiekem de kraan toch iets mooier :) En misschien komt er binnenkort wel een nieuwe mooie set, ik heb geen haast.

• Haay
Tehh schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:22:
Oh, ik kan het bij Brikwatch niet vinden, maar ik ben dan ook niet bepaald een doorgewinterde Brickwatch gebruiker. De lego site had ik niet gezien, dus ik baseerde dat op het prijsverloop en de tag "retiring soon" die Brickwatch toont. Volgens Brickwatch ook nog wel hier en daar te koop. Nouja, ik vond stiekem de kraan toch iets mooier :) En misschien komt er binnenkort wel een nieuwe mooie set, ik heb geen haast.
Bij Brickwatch zie je naast het tabblad "Prijzen per winkel/site" ook nog tabbladen voor Geen lokale levering, Niet meer leverbaar en Extra info.
Als een set onder "Niet meer leverbaar" de LEGO webwinkel toont, dan is de set in principe uit productie.

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Als ik de rode kraan Tecnic 42082 nog wil aanschaffen...

Ik verwacht dat deze set er ergens dit jaar uit gaat omdat ie al van Augustus 2018 dateert. De EOL datums van LEGO sets willen nog weleens een verrassing zijn, maar valt er voor Technic sets zoals deze wel voorzichtig te stellen dat ze doorgaans in bepaalde maanden van het jaar eruit gaan?

Het is meer, ik zie hem momenteel voor zo'n €199 staan. Ik ga er vanuit dat er geen absolute stuntprijzen meer komen, maar wat voor een prijs zou ik echt nog wel mogen verwachten? Eigenlijk een soort reële prijs om toe te happen :-)

Dus nee, geen glazen bol vereist :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 21-04-2020 16:34 ]

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:30

Sjaak_Afhaak

Bleh!

https://www.brickwatch.ne.../Rough-Terrain-Crane.html

een duitse speelgoedwinkel heeft 'm voor 184 euro staan.. laagste prijs ooit: 122 euro. Dat zullen we vast niet meer redden. Ik denk dat je een leuke scherpe aanbieding kunt noemen als die voor 150-160 weer eens te koop is. Gebeurt niet zo vaak denk ik.

Hier staat tekst

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-12 14:08
@Gim
"Flagship" Technic sets blijven eigenlijk altijd wel de volle 2 jaar beschikbaar (en geproduceerd) na release. Dus iig tot augustus. Meestal pakken ze ook nog wel de daarop volgende december maand mee om vervolgens vrijwel direct het toneel te verlaten (paar shops die hem dan nog hebben voor/net onder adviesprijs). Aanbiedingen kan ook nog steeds, maar wie weet hoe dat nu loopt in deze tijden.

Ik zou me pas druk gaan maken een mogelijke productie stop als er nog maar 5-10 aanbieders van de set zijn op Brickwatch en Lego zelf er niet 1 van is.

• Arunia
  • Laatst online: 26-12 18:44
Heb hier Lego Fusion Town Master en Life of George.
Beide eigenlijk nooit echt gespeeld. Life of George kon blijkbaar wel, maar met een iPad 2 (laatste ios) lukt scannen met LoG niet. Blijft maar aangeven dat je de plate volledig in beeld moet hebben.
Ander ding is dat op Android hij opstart, maar het beeld gigantisch groot is, ofwel alles valt er buiten.

Lego Fusion heeft nooit gewerkt. Sterker nog, die werkte blijkbaar nooit in Nederland.
Als ik de app minder legaal download voor mijn telefoon, start hij niet verder door, dus dat schiet ook niet op.
Probleem is altijd geweest dat hij begon te zeuren na installatie van het apk bestand waarbij dus de extra data niet gedownload werd, want ik zat niet in Amerika oid.
Eeuwig zonde, want nu zijn ze totaal niet meer speelbaar op huidige hardware.
Een oude Android versie heb ik niet.

Zou ze graag speelbaar hebben, maar als ik zo google komt er niets omhoog, dus weinig mensen die er interesse in hebben en dus ook geen oplossingen.

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:53:

een duitse speelgoedwinkel heeft 'm voor 184 euro staan.. laagste prijs ooit: 122 euro. Dat zullen we vast niet meer redden. Ik denk dat je een leuke scherpe aanbieding kunt noemen als die voor 150-160 weer eens te koop is. Gebeurt niet zo vaak denk ik.
Vorige week nog bij bol.com besteld voor 177,93
Bol.com zelf dan, geen resellers daar. En ook Amazone had hem vorige week rond die prijs ook te koop, al was daar de levertijd langer.

Ondertussen zakje 1 en 2 af :+

• meesje
himlims_ schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:01:
[...]

ik heb daar een kleinere radius spoor besteld; prima kwaliteit
Het is precies het tegenovergestelde, maar heb je dit wel eens gezien?
YouTube: LEGO Flex Track HACKS
Je kunt middels flextracks een grotere radius creëren. Zie vanaf ongeveer 3:00.

Iets anders, hoeveel wagons kunnen jullie aan een locomotief koppelen? Ik heb aan onze 60197 trein (loc + 2 wagons) nog een paar extra wagons gekoppeld van de 60198. De trein komt wel in beweging, geen probleem, maar als ik in een standaard 90 graden bocht te zacht rijdt, worden de wagons van de loc. ontkoppeld. Is dit herkenbaar? De treinmotor is wel krachtig genoeg, maar de magneetjes niet.

Ik wilde dit testen omdat ik wellicht (via MP) een extra wagon (met schuine neus) voor de 60197 wilde gaan kopen en wellicht nog een paar extra tussenwagons. Op internet zie ik filmpjes van twee 60197 aan elkaar gekoppeld en dat gaat prima, wel op hoge snelheid trouwens.

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-12 09:52
Aarghhh heb net de Landrover defender gekocht van Lego. Maar wat een werk zeg. pfff dacht ff met een middagje wel klaar te zijn. Ingewikkeld ook. Moet soms weer uitelkaar omdat het niet helemaal goed is. Als ik dat van te voren had geweten had ik denk ik starwars tiefighter gekocht.

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:46
mark777 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:49:
Aarghhh heb net de Landrover defender gekocht van Lego. Maar wat een werk zeg. pfff dacht ff met een middagje wel klaar te zijn. Ingewikkeld ook. Moet soms weer uitelkaar omdat het niet helemaal goed is. Als ik dat van te voren had geweten had ik denk ik starwars tiefighter gekocht.
Heb het gister nog gezegd :P

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08:19
Die komt dus op m'n wensenlijst ;)

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-12 08:53
Haha!

Ik zag toevallig net een recente video die nuttig kan zijn. Schijnt dat meer mensen last hebben van building errors in deze set. Wat voor mij des te meer reden zou zijn om 'm aan te schaffen :p ik wacht wel tot mensen 'm beu zijn en na corona voor een leuk prijsje op marktplaats knallen.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:24

GeeBee

Oddball

Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:53:

Iedere keer lijkt er een prijsdip te zitten zo rond eind januari. Is dat niet een of andere black friday of zo?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-12 13:34
GeeBee schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:07:
[...]

Iedere keer lijkt er een prijsdip te zitten zo rond eind januari. Is dat niet een of andere black friday of zo?
1.5 week gelden heb ik de rode 42082 nog op de Duitse Amazon kunnen halen voor iets van 168 euro. Er was een coupon actie (die er vaker zijn, couponknopje staat naast je koop knop op website)) die me 13 euro extra korting gaf. Dus 155 euro. Opzich best net. Komt vast wel weer voorbij.

Brickwatch geeft dus dan een prijs van 168 aan. De korting wordt namelijk pas bij de kassa verrekend. De NL Amazon versie deed niet mee en je had geen prime nodig.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-12 22:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vandaag eindelijk een 75878 gescoord. Ik was net te laat begonnen met sparen van de Speed Champions, dus deze was al uit productie. 2de hands werden belachelijke prijzen gevraagd, soms wel 60 tot 80 euro. Deze heb ik voor 35 euro thuis bezorgd gekregen. Meteen in elkaar gezet natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/P0kAR9uLMRmZ6Si3geJj5kbV.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
zonoskar schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:46:
Vandaag eindelijk een 75878 gescoord. Ik was net te laat begonnen met sparen van de Speed Champions, dus deze was al uit productie. 2de hands werden belachelijke prijzen gevraagd, soms wel 60 tot 80 euro. Deze heb ik voor 35 euro thuis bezorgd gekregen. Meteen in elkaar gezet natuurlijk.

[Afbeelding]
Ik ben helaas ook pas vorig jaar begonen. Heb er nu 6 voor normale prijzen kunnen kopen (onder de 20,-) maar de oude zijn idd echt veels te duur.

Zie trouwens dat die nieuwe lego ideas (pirates of baracuda) erg vaak op marktplaats en catawiki staat voor veel hogere prijzen dan gewoon bij lego zelf (waar deze gewoon nog te koop is)

Zou dat dan toch verkopen ondanks dat je m gewoon nog kan kopen (wel met wat langere levertijd)

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
d-russo schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:08:
[...]

Ik ben helaas ook pas vorig jaar begonen. Heb er nu 6 voor normale prijzen kunnen kopen (onder de 20,-) maar de oude zijn idd echt veels te duur.

Zie trouwens dat die nieuwe lego ideas (pirates of baracuda) erg vaak op marktplaats en catawiki staat voor veel hogere prijzen dan gewoon bij lego zelf (waar deze gewoon nog te koop is)

Zou dat dan toch verkopen ondanks dat je m gewoon nog kan kopen (wel met wat langere levertijd)
ik vrees van wel, niet iedereen weet dat een set gewoon bij lego te koop is.

en omdat hij niet op b.v. bol.com te koop is kunnen die handelaars op catawiki en marktplaats hem als "exclusief" aanmerken (heel veel mensen kopen alleen bij zaken die ze kennen, als voorbeeld: als webshop X via bol.com spullen verkoopt en goedkoper via de eigen site, blijven er mensen die via bol.com blijven kopen ipv website van X)

althans, dit denk ik :P

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-12 10:54

vectormatic

Warlock of the doorlock

@zonoskar en @d-russo

Ik heb een stuk of 30 speed champions, van de eerste golf tot aan vorig jaar, en wil misschien wel van een paar af, vinden jullie 2e-hands en al gebouwd een bezwaar? Anders kan ik eens in de collectie kijken wat ik zou willen missen.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:05
d-russo schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:08:
[...]

Enig idee tot wanneer die Pirates set te koop is? Is dat voor een korte periode (<1 jaar) of wat langer (<2 jaar)? Wat is het gebruikelijke bij die Ideas sets?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 26-12 21:36

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3t22WfYGcfBFKt2J_dQB1_X8ReI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQti4xvai6LcLagpH03ZjJ8P.jpg?f=fotoalbum_large

Mustang en maanlander had ik al, dino-fossielen zijn nieuw. :) Ik had ze kleiner ingeschat. Het zijn erg coole modellen en erg leuk om te bouwen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• geekeep
mschol schreef op woensdag 22 april 2020 @ 06:59:
[...]

ik vrees van wel, niet iedereen weet dat een set gewoon bij lego te koop is.

en omdat hij niet op b.v. bol.com te koop is kunnen die handelaars op catawiki en marktplaats hem als "exclusief" aanmerken (heel veel mensen kopen alleen bij zaken die ze kennen, als voorbeeld: als webshop X via bol.com spullen verkoopt en goedkoper via de eigen site, blijven er mensen die via bol.com blijven kopen ipv website van X)

althans, dit denk ik :P
Catawiki is wel echt het gezwel onder de online (Lego-)verkoopsites zeg. Overal en van alles hebben ze aanbod, dubbele advertenties, dagelijkse dezelfde advertenties opnieuw geplaatst. De reviewsites liegen er niet om in ieder geval. Vals vertrouwen en indruk wekken dat je met een veilinghuis (incl meester) te maken hebt, terwijl producten (vrijwel?) nooit gecheckt worden op echtheid en/of waarde. Langdurig geld achterhouden. Dikke marges pakken op verkopen zonder daadwerkelijk iets toe te voegen aan het proces. Wat mij betreft mag deze toko zo snel mogelijk opgedoekt worden. /rant

• AppieNL
SnoeiKoei schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:45:
[Afbeelding]

Mustang en maanlander had ik al, dino-fossielen zijn nieuw. :) Ik had ze kleiner ingeschat. Het zijn erg coole modellen en erg leuk om te bouwen.
Zonlicht+Lego=eye twitching... ;w

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-12 10:25
Gisteren voor het eerst in bijna 25 jaar voor mijzelf een Lego set gekocht, de rough terrain crane, zat er al een aantal maanden op te loeren. Maar gister voor mijn zoontje de Lego passagierstrein gehaald en toen gelijk maar voor mijzelf dus de kraan meegenomen. De trein rijdt inmiddels al maar de kraan zal in de avonduren gebouwd moeten worden dus dat duurt nog wel even denk ik.

Mijn oude Lego trein werkt in ieder geval nog wel de 4558 Metroliner. Hoewel de blokjes allemaal in een grote bak zitten werkt het mechanisme nog wel gewoon. Wel grappig dat die gewoon op netstroom moest worden aangesloten :).

Qua Technic Lego ben ik eens even gaan kijken en heb ik sowieso de 8480 Lego technic space shuttle wederom los in de bak liggen. Daarnaast zit ook de 8862 graafmachine los in de bak met pneumatic. De Lego Technic 8880 super car heb ik ook, en dat is de enige die gelukkig nog wel intact bewaard is, hoewel er een enorme laag stof op de stenen zit inmiddels, maar dat vond ik toch wel de gaafste set die ik ooit gehad heb.

Hoe dan ook ik heb de komende tijd wat te doen savonds :D

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 26-12 21:36

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

AppieNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:35:
[...]

Normaal komt er geen direct zonlicht op, ik had hier de rolgordijnen voor de ramen verder omhoog dan normaal vanwege ramen lappen. Ik ben er wel voorzichtig mee hoor. Spul staat ook achter glazen deurtjes, als ik er geen foto van maak. (y) :)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
KW25 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:29:
[...]

Enig idee tot wanneer die Pirates set te koop is? Is dat voor een korte periode (<1 jaar) of wat langer (<2 jaar)? Wat is het gebruikelijke bij die Ideas sets?
De levenscyclus van ideas sets is helaas nogal grillig. Er zijn sets die rond een jaar of minder 'the way of the dodo' gaan (bv. Exo Suit,Research Institute,Maze). Dan zijn er sets die wat langer blijven hangen, tot anderhalf jaar (bv. Fishing Store, Ship in a bottle,...). Ik vermoed dat de Saturn V set een uitzondering was met een levensduur van twee jaar vanwege populariteit, 50e verjaardag 1ste maanlanding en combinatie met Creator moonlander set.

Dus het is helaas lastig te zeggen hoelang de pirates set in productie blijft, dat kan van veel zaken afhangen die wij als klant niet weten. Wil Lego een grotere golf van Pirates sets lanceren, en deze ideas set als 'flagship' (pun intended) gebruiken? Is dit een populaire set? etc... ik zou een voorzichtige schatting aanhouden en ervan uitgaan dat deze minstens een jaar in productie blijft.

*edit* volgens Brickset was de Saturn V set zelfs 2,5 jaar te krijgen (juni '17 t.e.m. december '19)

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 22-04-2020 12:28 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• dr86
  • Niet online
[...]

Verschilt een beetje volgens mij, die boomhut is iig nog steeds in productie, pirates staat nu ook nog gewoon op de site onder naleveren.
vectormatic schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:05:
@zonoskar en @d-russo

Ik heb een stuk of 30 speed champions, van de eerste golf tot aan vorig jaar, en wil misschien wel van een paar af, vinden jullie 2e-hands en al gebouwd een bezwaar? Anders kan ik eens in de collectie kijken wat ik zou willen missen.
ik zoek ze zelf nog nieuw in doos, thanx anyway :)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wow..

https://ideas.lego.com/pr...88-4551-ac9d-9e7f8c35154e

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/673a5d61-eb79-4ce2-85ee-152935c93c80/resize:1600:900

[ Voor 96% gewijzigd door ToolkiT op 22-04-2020 13:12 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Haay
Ik volg al sinds eind 2015 de Ideas sets en de algemene regel is:
einde beschikbaarheid Ideas set = <jaar van release> + 1 jaar, waarbij eind van het jaar geldt: op = op.

Dit is dus een algemene regel maar er zijn uitzonderingen op. Als een Ideas set bv. niet goed verkoopt dan zal LEGO eerder de productie ervan staken en zodra de reeds geproduceerde voorraad op is dan is de set niet meer leverbaar. Aan de andere kant, wanneer een set bijzonder populair is, zoals de Saturn V set welke in de eerste maanden zelfs continu leverproblemen had, dan kan de beschikbaarheid met een jaar verlengd worden.

Over het algemeen zal LEGO in het "jaar + 1" op een bepaald moment de productie eindigen en de rest van het jaar de reeds geproduceerde voorraad verkopen. Voor zover ik kan beoordelen probeert LEGO zodanig voorraad te hebben dat ze het Kerst seizoen nog kunnen halen. Zodra de productie eenmaal is gestaakt geldt echter: op = op. En dat zal voor de ene set sneller gebeuren dan voor een andere set. Wanneer van een eindigende Ideas set begin januari nog voorraad is komt die over het algemeen in de januari uitverkoop, en is dan meestal diezelfde dag uitverkocht. :P

Wat betekent dit voor de nu beschikbare Ideas sets?
- Flintstones (sinds maart 2019) --> zal volgens de regel dit jaar uit productie gaan en eind dit jaar op zijn
- Steamboat Willy (sinds april 2019) --> idem
- Tree House (sinds augustus 2019) --> idem
- Central Perk (sinds september 2019) --> idem
- Dinosaur Fossils (sinds november 2019) --> idem

Mogelijk wordt een populaire set als Central Perk nog wat langer in productie gehouden, maar dat hangt er erg van af hoe de verkoopcijfers zijn. En dat weet alleen LEGO zelf. ;)

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:03
Vandaag de Boba Helmet gemaakt. Erg mooi, maar eigenlijk veel te klein voor 65euro.

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
geekeep schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:59:
[...]

Catawiki is wel echt het gezwel onder de online (Lego-)verkoopsites zeg. Overal en van alles hebben ze aanbod, dubbele advertenties, dagelijkse dezelfde advertenties opnieuw geplaatst. De reviewsites liegen er niet om in ieder geval. Vals vertrouwen en indruk wekken dat je met een veilinghuis (incl meester) te maken hebt, terwijl producten (vrijwel?) nooit gecheckt worden op echtheid en/of waarde. Langdurig geld achterhouden. Dikke marges pakken op verkopen zonder daadwerkelijk iets toe te voegen aan het proces. Wat mij betreft mag deze toko zo snel mogelijk opgedoekt worden. /rant
catawiki is een veilingsite, die rekenen een % van de verkoop, niks bijzonders (ze bieden een service, daar betaal je ook voor)

producten worden waarschijnlijk wel op waarde geschat, alleen vaak erg hoog, dit kan uiteraard; zal bij normale veiling ook gebeuren

echtheid is een dingetje waarvan ik het niet weet, het is een online veilig dus worden niet alle/geen goederen fysiek gecheckt

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BveM_zo5DdXlQmpbnFWI8EFY27k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fq3RncbuQGshkHYloX8fl5YX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLtiTLQa-aa0NHOu77W0CVpE3ls=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qtWkKZeSTCEcJc99jRgIpaT2.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik had een poort gebouwd, maar het scharnier ging steeds los. Nu heb iets moois bedacht om het poortscharnier stevig vast te zetten: een blokje erop, en dan een ander blokje er tegenaan, zodat hij klem komt te zitten. Werkt perfect!
Maar misschien wisten jullie dit trucje al ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUC7xZRatH8aVhKIBYPYwmo0M38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tYTIsk5jCcuEBIQJ54bFCT43.jpg?f=fotoalbum_large

En deze ronde bouwtechniek uit The Unofficial Lego Guide uitgeprobeerd. Erg leuk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-c1Qp5s4yuX0qjk_HcxnED77W2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aYdbkPV1pCaQNM4ew3TN6xp0.jpg?f=fotoalbum_large

Het resultaat.. :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• RomeoOscarBravo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-12 11:58
Ik heb zojuist op Stud.io mijn allereerste eigen design gemaakt. Het is een trein die ik wil laten samengaan met de modulars in mijn mini stad. Ik vind treinen mooi, maar die Lego momenteel verkoopt niet. De Horizon Expres is inmiddels te duur vind ik. Daarom heb ik het heft maar in eigen handen genomen ;). Het is in de verste verte niet te vergelijken met de kwaliteit van mocs die ik hier wel eens voorbij zie komen, maar ik ben ook vooral benieuwd naar jullie input.

Het is nu alleen de locomotief en een dubbeldekker wagon. Aangezien mijn stad met vijf modulars nog maar klein is, hoeft de trein van mij maar maximaal drie treindelen lang te zijn, waarvan de locomotief twee keer ingezet kan worden. Naar mijn inschatting moeten overal minifigs in passen.

De neus heb ik lang op zitten knoeien. Uiteindelijk heb ik een flink deel de neus van de Horizon Express ”geleend”, omdat ik vind dat deze er ‘brick built’ en geslaagd uit ziet. Deuren ontbreken tegenwoordig vaak op Lego treinen, dus bij mij moesten die er wel in! Ik heb schuifdeuren gemaakt die open en dicht kunnen. Op de renders staan ze een klein beetje open.

Ik heb het qua demonteerbaarheid op eenzelfde manier als de modulars, dus daken en in mijn geval ook delen van wanden zijn makkelijk los te halen, zoals ook te zien is op de renders. Ik heb er bewust voor gekozen om steeds één wand mee af te nemen, zodat het interieur ook met ramen nog te zien is. De stoelen in de locomotief hebben elk een leeslampje, maar die zitten gemaakt in de wand die afgehaald wordt. De andere kant heeft op die hoogte de scheiding van dak en wand, waardoor deze montage daar lastiger is.

Hier is de cockpit, waarmee ik niets creatievers wist te bedenken dan hier zichtbaar is. In de coupé hangt een omroep telefoon. Achter die telefoon zit de deur die de cockpit gescheiden houdt. De render oogt donker, maar dat heb ik constant bij deze renders. Wit lijkt wel lichtgrijs. Ik weet nog niet hoe ik dit kan verbeteren.

Bovenin zit een soort lux restaurant deel. Het zit veelal erg op elkaar, maar dat krijg je denk ik met de ruimte van een trein. Hierdoor heb ik ook weinig ruimte gezien voor creatieve details. Vanaf de ene kant van de wagon gaat een trapje naar beneden en vanaf de andere kant gaat hij naar boven. Door de demonteerbaarheid zag ik geen andere mogelijkheid dan de vloer dezelfde kleur geven als de buitenkant van de trein. Dat leek me beter dan andersom.

Onderin een slaapgedeelte. Aan de voorkant op de foto kon ik voor beide compartimenten een bagage vakje maken die vanuit de buitenkant niet zichtbaar is. Ook hebben ze een nachtlampje en een scheidingswand. Alleen hier kunnen minifigs niet rechtop staan, maar wel op bed liggen.

[ Voor 27% gewijzigd door RomeoOscarBravo op 28-04-2020 21:03 ]

• Sjuppie
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-12 21:45
Damn zeg, super mooi gedaan! Je zou dit als pakketjes/ uitleg aan de wat minder handige knutselaars moeten gaan aanbieden! 👍😁

4240 Wp ZZW PVOutput Sjuppie

• geekeep
mschol schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:09:
[...]

catawiki is een veilingsite, die rekenen een % van de verkoop, niks bijzonders (ze bieden een service, daar betaal je ook voor)

producten worden waarschijnlijk wel op waarde geschat, alleen vaak erg hoog, dit kan uiteraard; zal bij normale veiling ook gebeuren

echtheid is een dingetje waarvan ik het niet weet, het is een online veilig dus worden niet alle/geen goederen fysiek gecheckt
Welke service? Noem iets dat meerwaarde biedt ten opzichte van de gratis dienst van marktplaats? Catawiki neemt 0,0 verantwoordelijkheid voor wat er verkocht wordt. Een 'veilinghuis' zoals ze zich noemen, doet dat echter wel. Daarnaast pakken ze op zowel de koper- als verkoperskant een marge. 20% totale marge voor een weekje online zetten en wat mailtjes sturen, wat een grap.
Producten worden op waarde geschat door een 'expert'? Niemand weet wie het is, deze schijnt alleen bereikbaar te zijn via mail en beslecht conflicten op zijn/haar eigen manier zonder regels. Hun uitspraken zijn 'bindend'. De uitkomst maakt niet uit want catawiki vangt haar geld toch wel.
De waardeschatting wordt achter de schermen bepaald met de verkoper, de reserved price. Deze wordt blijkbaar regelmatig lager ingeschat dan de verkoper wil om überhaupt het 'kavel' te mogen plaatsen, als je al de reserved price mag hanteren.

Ik zou zeggen, Google er lekker op los. Genoeg klachten te vinden. Voor nu sluit ik dit onderwerp, want het is verre van ontopic.

• dr86
  • Niet online
mschol schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:09:
[...]

Volgens mij zijn ze ooit begonnen voor bijzondere dingen, er staan regelmatig bijzondere lego setjes op, maar ook heel veel goedkope meuk, hoor er in iedergeval alleen maar slechte dingen over dus blijf zelf gewoon bij marktplaats en laatst wat via bricklink gekocht, werkt ook zeer prima!

Bricklink werkt sowieso heel handig om onderdelen te zoeken

[ Voor 4% gewijzigd door dr86 op 22-04-2020 23:01 ]

• Marcel19710401
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-12 14:49
Deze week de Mack Anthem afgebroken en meteen maar het B-model opgebouwd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJbUP16D0yq7mIlfB761QgHrE_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hIfFH7YJkaJOkdek0VufJBD7.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had er weinig verwachtingen van, maar ik vind hem zeker zo leuk als het hoofdmodel.
Misschien leuker zelfs vanwege de iets uitgebreidere functionaliteit.
Man, hoe krijg je zoiets toch ontworpen, mooi gedaan hoor.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:29
Sjuppie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:36:
[...]

Damn zeg, super mooi gedaan! Je zou dit als pakketjes/ uitleg aan de wat minder handige knutselaars moeten gaan aanbieden! 👍😁
Verlichting setjes voor modulars worden ook op ali aangeboden ;)

• 42erik
  • Niet online
AppieNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:35:
[...]

Ik snap je niet geloof ik

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12 12:56

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b9trA6bqEhjQjbvxrnlyRlu_pHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/woeTXVKtBhEXbFwHXp4UVhGL.jpg?f=fotoalbum_large

Gister en vandaag mijn eerste original in een hele hele hele lange tijd gemaakt. Ik zocht iets om een microcontroller en wat sensoren te behuizen, en ik wilde geen doosje. Dus is dit Mad Scientist Lab ontstaan, met een Deathray (met een piepkleine BME280 sensor), een supercomputer (ESP32) en nog een andere sensor. Ben wel content met dit ding :)

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12 13:35

Mappy

Piramide van Austerlitz

RomeoOscarBravo schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:29:
Het is een trein die ik wil laten samengaan met de modulars in mijn mini stad. [...] maar ik ben ook vooral benieuwd naar jullie input.
Gaaf! Deuren! Dubbeldekker! Die schuine lijn vooraan met cheeseslopes!

Wat me zo opvalt:
  • Voorste draaistel van voorste bak zit erg ver naar achteren
  • Middelste bak voelt wat kort aan t.o.v. voorste bak: misschien jacobsdraaistellen gebruiken of bak verlengen?
  • Er zit nergens een langer (2- danwel 3-assig) draaistel om te kunnen motoriseren met standaardtreinmotor.
  • Er zitten maar aan één kant deuren?
  • Zwarte deurgrepen misschien minder laten uitsteken?

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

sebastius schreef op donderdag 23 april 2020 @ 01:28:
[Afbeelding]

Gister en vandaag mijn eerste original in een hele hele hele lange tijd gemaakt. Ik zocht iets om een microcontroller en wat sensoren te behuizen, en ik wilde geen doosje. Dus is dit Mad Scientist Lab ontstaan, met een Deathray (met een piepkleine BME280 sensor), een supercomputer (ESP32) en nog een andere sensor. Ben wel content met dit ding :)
Camera+facetracking = autotargetting van die deathray 8)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:02
Sjuppie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:36:
[...]

Thanks, dit is opzich niet zo moeilijk te maken hoor.
En zoals iemand al eerder aanhaalde zijn er reeds licht sets leverbaar.

[ Voor 28% gewijzigd door fonias op 23-04-2020 07:21 ]

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-12 10:39
sebastius schreef op donderdag 23 april 2020 @ 01:28:
[Afbeelding]

Supergaaf gedaan! Maar hoe ga je de ESP van stroom voorzien? Kabeltjes wegwerken is namelijk altijd enorm klote, dus vandaar de vraag :+

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12 12:56

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

la_fusion schreef op donderdag 23 april 2020 @ 07:54:
[...]

Supergaaf gedaan! Maar hoe ga je de ESP van stroom voorzien? Kabeltjes wegwerken is namelijk altijd enorm klote, dus vandaar de vraag :+
Ga ik vandaag achter komen :) Maar door het thema is het ook legitiem om een beetje bekabeling in het zicht te hebben ;)

• RomeoOscarBravo
Mappy schreef op donderdag 23 april 2020 @ 01:30:
[...]

Gaaf! Deuren! Dubbeldekker! Die schuine lijn vooraan met cheeseslopes!

Wat me zo opvalt:
  • Voorste draaistel van voorste bak zit erg ver naar achteren
  • Middelste bak voelt wat kort aan t.o.v. voorste bak: misschien jacobsdraaistellen gebruiken of bak verlengen?
  • Er zit nergens een langer (2- danwel 3-assig) draaistel om te kunnen motoriseren met standaardtreinmotor.
  • Er zitten maar aan één kant deuren?
  • Zwarte deurgrepen misschien minder laten uitsteken?
Bedankt voor je reactie en feedback! Ik zal per punt even reageren.
  • Bedoel je met het draaistel de voorste wielen, bij de cockpit? Zoals ik het nu zie hebben die aan de voorkant nog wel ruimte over, dus wat zou een reden zijn om deze minder ver naar voren te plaatsen?
  • Wat zijn de middelste en voorste bak? En wat is een jacodsdraaistel? (Ja ik ben een leek ;) )
  • Ik heb inderdaad nog nergens mogelijkheden voor motoriseren, omdat ik het in de eerste plaats voor mezelf heb gemaakt en zelf lieve een passagiersdeel in mijn trein heb dan een dichte trein voor het battery pack. Natuurlijk is dit wel aan te passen, maar dit is waarom dat nog niet is.
  • Ik heb een nieuw ontwerp gemaakt met aan beide zijden deuren. Hierbij heb ik de deuren vervangen dor normale deuren, omdat deze een cleaner uiterlijk geven en geen ruimte innemen in de al kleine binnenkant van de trein. Ik had er zelf liever schuifdeuren in gemaakt, maar dat werd nu wel heel lastig. Door de scharnieren van de deuren heb ik het open deel van de locomotief naar achter moeten plaatsen.
  • De deurgrepen steken nu iets minder uit.

[ Voor 17% gewijzigd door RomeoOscarBravo op 29-04-2020 14:23 ]

• bitpixl
  • Niet online
Gisteren de Datsun 240z (Racer) MOC gebouwd van Ale0794 (Rebrickable.com), die 100% gebouwd kan worden van de 10265 Ford Mustang set. Zelf heb ik de front spoiler en achter spoiler iets minder extreem gemaakt, de de sideskirts nog iets beter bevestigd aan de onderzijde, een paar zwakke plekken verbeterd en nog een paar optische tweaks toegevoegd (nog steeds met alleen de middelen van de 10265 set!)

De Moc zou ik niet speelbaar willen noemen, want er zijn wat zwakke plekken en het stuur gedeelte gaat te zwaar / is te zwak. Ik vind het een super mooie MOC die zeker het geld waard is (Je krijgt er ook nog de bouwinstructies voor een normale versie van de 240z bij) :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtnVvM5x5-l-uxq3W3H4mBi3Fh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nGDjtnk7JfKOzyLTaI1SkcVP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aX_TG1qNmmpx3IxyNaI_3LUDeoc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A7Eew7gTsVZiFzcbcx6Wier8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3QLjtzDtforuA-WhTl80qnzbDKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lx2SlZLhI0fVMuDiIe1urh01.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HQPPIHBIi9aDUIU7ZN6X5_q3bNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0OS0miLVwLUzGDTGECipDvob.jpg?f=fotoalbum_large

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Eerst even de terminologie :D

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bc/Schematic_Jakobs_bogie.svg/140px-Schematic_Jakobs_bogie.svg.png
Bovenste is een Jacobsdraaistel, dat zit tussen twee bakken in. Onderste zijn 2 gewone draaistellen.

Een treinstel bestaat in jouw geval uit drie bakken: 1 locomotief, 1 rijtuig en nog 1 locomotief.
Met voorste bak bedoel ik de loc, met middelste het dubbeldeksrijtuig.
RomeoOscarBravo schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:21:
Bedankt voor je reactie en feedback! Ik zal per punt even reageren.
• Bedoel je met het draaistel de voorste wielen, bij de cockpit? Zoals ik het nu zie hebben die aan de voorkant nog wel ruimte over, dus wat zou een reden zijn om deze minder ver naar voren te plaatsen?
Ik bedoelde juist dat het voorste draaistel wat naar voren zou moeten, voor mijn gevoel, zodat de neus minder uit lijkt te steken :)
• Wat zijn de middelste en voorste bak? En wat is een jacodsdraaistel? (Ja ik ben een leek ;) )
Met Jacobsdraaistellen lijkt de trein langer/realistischer, omdat er dan wat minder wielen onder zitten. (Legotreinen zijn veel te kort t.o.v. van hun hoogte/breedte. En in alle dimensies te klein t.o.v. spoorbreedte of minifigs)
• Ik heb inderdaad nog nergens mogelijkheden voor motoriseren, omdat ik het in de eerste plaats voor mezelf heb gemaakt en zelf lieve een passagiersdeel in mijn trein heb dan een dichte trein voor het battery pack. Natuurlijk is dit wel aan te passen, maar dit is waarom dat nog niet is.
Hoeft natuurlijk niet, viel me alleen op omdat een motor een langer draaistel heeft dan jouw 2 wielen direct naast elkaar. Dus mocht je het ooit willen, dan is het handig om rekening mee te houden. Batterij zou vrijwel passen achter het stuk met schuine streep tot aan stuurcabine, denk ik :) Of zitten daar minifigs kolen te scheppen stiekem?
• Ik heb een nieuw ontwerp gemaakt met aan beide zijden deuren. Hierbij heb ik de deuren vervangen dor normale deuren, omdat deze een cleaner uiterlijk geven en geen ruimte innemen in de al kleine binnenkant van de trein. Ik had er zelf liever schuifdeuren in gemaakt, maar dat werd nu wel heel lastig. Door de scharnieren van de deuren heb ik het open deel van de locomotief naar achter moeten plaatsen.
• De deurgrepen steken nu iets minder uit.
Deurgrepen misschien een half circle tile op een headlightbrick om ze nog wat aerodynamischer te maken? :P
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/3/4070.png
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/11/24246.png

• meesje
Mappy schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:07:

[Afbeelding]
Bovenste is een Jacobsdraaistel, dat zit tussen twee bakken in. Onderste zijn 2 gewone draaistellen.

Een treinstel bestaat in jouw geval uit drie bakken: 1 locomotief, 1 rijtuig en nog 1 locomotief.

[...]

Ik bedoelde juist dat het voorste draaistel wat naar voren zou moeten, voor mijn gevoel, zodat de neus minder uit lijkt te steken :)
[...]

Met Jacobsdraaistellen lijkt de trein langer/realistischer, omdat er dan wat minder wielen onder zitten. (Legotreinen zijn veel te kort t.o.v. van hun hoogte/breedte. En in alle dimensies te klein t.o.v. spoorbreedte of minifigs)

[...]

Hoeft natuurlijk niet, viel me alleen op omdat een motor een langer draaistel heeft dan jouw 2 wielen direct naast elkaar. Dus mocht je het ooit willen, dan is het handig om rekening mee te houden. Batterij zou vrijwel passen achter het stuk met schuine streep tot aan stuurcabine, denk ik :) Of zitten daar minifigs kolen te scheppen stiekem?

[...]

Deurgrepen misschien een half circle tile op een headlightbrick om ze nog wat aerodynamischer te maken? :P
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@RomeoOscarBravo Wellicht al bekend maar hier nog een tutorial hoe Jacobsdraaistellen te maken.
https://gjbricks.com/lego...with-jacobs-bogies-60197/

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-12 17:25
Niet gedacht dat ik hier nog eens zou posten, maar vandaag heb ik een nieuw project binnen gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWn8D3d9ZKP2KKnOns6Xumg-BHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yg0vW4hiHOHmH6vPIHZQJSea.jpg?f=fotoalbum_large

Komend weekend maar even mee stoeien.

Weet iemand trouwens waar ik een mooie glazen of plastic display kan krijgen om hem daarin te zetten?

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12 18:54
CryRaven schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:25:
Niet gedacht dat ik hier nog eens zou posten, maar vandaag heb ik een nieuw project binnen gekregen:

[Afbeelding]

Komend weekend maar even mee stoeien.

Weet iemand trouwens waar ik een mooie glazen of plastic display kan krijgen om hem daarin te zetten?
https://www.idisplayit.co...ord-mustang-display-case/
was eerder hier gepost

• AppieNL
42erik schreef op donderdag 23 april 2020 @ 01:07:
[...]

Ik snap je niet geloof ik
Verkleuring.

• 42erik
  • Niet online

• meesje
Drie nieuwe zomersets van Creator 3in1.
https://www.bouwsteentjes.info/lego-creator-zomer-2020-sets/
Ik wil ze alle drie! ;)

• sjufke
  • Laatst online: 26-12 20:57
Waar kopen jullie vitrine kastjes of schapjes? Heb al sinds ik terug ben uit Denemarken de Lego House dino set 40366 gemaakt op een plank staan. Wil die toch wel graag in een vitrine vanwege stof, maar heb nog niks kunnen vinden.

PSN: bollsie

Verwijderd

Ik kreeg vandaag via mijn Facebook een link voor een Engelse website waar Lego goedkoop wordt aangeboden. Op zich ben ik wel geïnteresseerd, maar weet niet of de site betrouwbaar is. Iemand ervaring er mee?

Als het geen spam is, is het namaak en dat hoort hier niet thuis.

Is mijn eerste post, weet ook niet of ik een dergelijke link mag plaatsen

[ Voor 12% gewijzigd door Ardana op 24-04-2020 14:48 ]

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2020 @ 18:44:
Ik kreeg vandaag via mijn Facebook een link voor een Engelse website waar Lego goedkoop wordt aangeboden. Op zich ben ik wel geïnteresseerd, maar weet niet of de site betrouwbaar is. Iemand ervaring er mee?

https://uk.blktoy.com/

Afgeprijst van 270 voor 25, 121 voor 20?? Wat denk je zelf?

If it sounds too good to be true....

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-12 21:49

populaire lego sets voor ongeveer 1/6 van de normale prijs???? dit is gewoon namaaktroep. Geen idee of het betrouwbaar is of niet, maar echte lego is het zeker niet.

Als je wil weten of dit een betrouwbare site is (voor namaak troep dan) zou je nog in het kleine bouwsteentjes topic kunnen proberen, zie start topic

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-12 17:36
avdieren schreef op donderdag 23 april 2020 @ 18:49:
[...]

populaire lego sets voor ongeveer 1/6 van de normale prijs???? dit is gewoon namaaktroep. Geen idee of het betrouwbaar is of niet, maar echte lego is het zeker niet.

Als je wil weten of dit een betrouwbare site is (voor namaak troep dan) zou je nog in het kleine bouwsteentjes topic kunnen proberen, zie start topic
Dan nog, waarom niet voor kwalitatief namaak troep betalen? Er zijn echt wel gerenommeerde LEGO rip-offs, maar voor €30 een set te denken kunnen kopen die normaal €700 gaat, onder de LEGO naam? Dat riekt aan alle kanten.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-12 13:33

Een van de reviews :
Kam ohne OVP nur in einer Tüte geliefert. Als Geburtstagsgeschenk daher völlig unbrauchbar.Geht leider wieder zurück...
Vertaald :
Kwam in een zak geleverd. Als verjaardagscadeau is deze volledig onbruikbaar. Gaat helaas weer terug.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Natuurlijk zijn de prijzen absurd, maar een mens mag toch dromen 😄.

• RomeoOscarBravo
Mappy schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:07:

[Afbeelding]

[...]

[...]

[...]

[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die Jacobsdraaistellen vind ik zelf minder mooi dan conventioneel, dus deze heb ik niet verwerkt. Wel bedankt voor het idee en de opheldering.

Ik heb wel een derde treinstel toegevoegd met daarin power functies. Ook zijn de twee uiterste draaistellen van de gehele trein zo ver mogelijk naar de neus geplaatst en langer, zodat power functies kunnen werken. In de kleine ruimte die ik in het derde treinstel over had heb ik een keuken/bar geplaatst. Dat hoort natuurlijk bij het restaurant deel daarnaast. Ook heb ik na je tip de deurknoppen wat meer naar binnen laten vallen.

[ Voor 10% gewijzigd door RomeoOscarBravo op 28-04-2020 21:02 ]

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:14

almightyarjen

When does the hurting stop?

^^Ik vind het echt een leuk ontwerp. Ook leuk gedaan met het diagonale gedeelte van de gele streep op de zijkant!

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Totrail
Met veel plezier zojuist m'n oude Carribean Clipper (6274) afgebouwd. Helaas zijn de masten wat gekreukeld, maar die kan ik misschien wel strijken. Het blijft een mooie set. Volgens mij heb ik in dezelfde stijl nog een fort liggen. Die maar als volgt oppakken.

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-12 20:34

Entity

9000rpm

Ik zag het email adres (office@customerservicesglobal.com) en die kwam me bekend voor... Die ben ik al vaker tegengekomen op andere (niet-LEGO) shops.

Lees dit ook maar eens:
https://www.trustpilot.com/review/customerservicesglobal.com

Oftewel: blijf weg bij die shop ;)

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-12 20:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

Totrail schreef op donderdag 23 april 2020 @ 20:12:
Met veel plezier zojuist m'n oude Carribean Clipper (6274) afgebouwd. Helaas zijn de masten wat gekreukeld, maar die kan ik misschien wel strijken. Het blijft een mooie set. Volgens mij heb ik in dezelfde stijl nog een fort liggen. Die maar als volgt oppakken.
Je bedoelt de zeilen neem ik aan?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Totrail
JoeZuCK schreef op donderdag 23 april 2020 @ 21:17:
[...]

Je bedoelt de zeilen neem ik aan?
Dan mag je aannemen inderdaad ;)

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-12 00:04
Summer Vacation en Pirate Ship aan de wanted list toegevoegd!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-12 09:52
Mooi de Lego Defender eindelijk af!! Maar hij werkt alleen niet. Als hij rijd dan draaien de helft van de tandwielen niet en de cylinders bewegen ook niet... Hij staat in drive en high gearing. Zucht waar ben ik aan begonnen.

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-12 22:34
mark777 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:51:
Mooi de Lego Defender eindelijk af!! Maar hij werkt alleen niet. Als hij rijd dan draaien de helft van de tandwielen niet en de cylinders bewegen ook niet... Hij staat in drive en high gearing. Zucht waar ben ik aan begonnen.
Leuke puzzel dus..hmmm..nu wil ik deze ook graag aanschaffen aangezien ik weer toe ben aan een nieuwe uitdaging.. :P

• Kapoen
  • Nu online
Cowamundo schreef op donderdag 23 april 2020 @ 23:19:
[...]

Summer Vacation en Pirate Ship aan de wanted list toegevoegd!
Als Lego nu ook nog een 'winter' pirate set uitbrengt hebben we tegen Kerstmis een heel armada in onze woonkamer :*)

Volgens bouwsteentjes.info komt er ook een nieuwe lijn van sets, met de naam 'Monkie kid'. Volgens de foto's in het artikel lijkt het Aziatisch/Ninjago getint.

En van de nieuwe City zomer sets ben ik het meeste geïntresseerd in een... polybag?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0LLK0Wqx_GYJ5WzrCJQ9wWIFTWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P5HgGfaIOIuU8nuovWfWEsvH.jpg?f=fotoalbum_large

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-12 21:00
Kapoen schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:43:
[...]
En van de nieuwe City zomer sets ben ik het meeste geïntresseerd in een... polybag?
[Afbeelding]
Ik vind hem een beetje ackward... normaal had ik er weinig achter gezocht, maar de combo met NatG explorers doet het hem.

[ Voor 6% gewijzigd door Cardinal op 24-04-2020 09:57 ]

• Kapoen
  • Nu online
Cardinal schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:56:
[...]

Ik vind hem een beetje ackward... normaal had ik er weinig achter gezocht, maar de combo met NatG explorers doet het hem.
Zover had ik nog niet nagedacht over deze polybag. Ik wil vooral een aantal van die Manta's/Roggen hebben,
voor de rest vind ik de lijn uit 2015 net iets geslaagder.

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-12 13:34
Wel echt een hele mooie 42082 kraan MOC volledig uit parts van de set zelf. Ik zou zeggen deze had niet misstaan als B model. Misschien wel mooier dan het A model?

YouTube: 42082 Model E - 4x4 Truck With Manipulator Crane final

[ Voor 25% gewijzigd door HBSVDK op 24-04-2020 11:22 . Reden: Link vergeten ]

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Haha, leuke foto! Ja zeker, op papier nu nog 2 weken.. maat alles gaat nog steeds goed.

Laatste bouwwerk om de baby naam aan te kondigen vandaag afgemaakt en klaar om op de foto te zetten. Dus gelukkig kwam hij niet eerder 😉

• The Evil Brain
  • Laatst online: 03-11 18:47
Ben nog bezig met het nieuwe Pirateneiland, maar stiekem al aan het kijken naar volgende set... wordt Technic denk ik, die zien er uitdagend uit!

Welke zouden jullie aanraden, de rode kraan (42082) of de Defender (42110)? (Of toch de Liebherr }) )

• Kapoen
  • Nu online
The Evil Brain schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:34:
Ben nog bezig met het nieuwe Pirateneiland, maar stiekem al aan het kijken naar volgende set... wordt Technic denk ik, die zien er uitdagend uit!

Welke zouden jullie aanraden, de rode kraan (42082) of de Defender (42110)? (Of toch de Liebherr }) )
Ehm... hmm... oh... allemaal? >:)

• meesje

Qua hoeveelheid steentjes zou ik voor de 42082 gaan. Ik weet niet wat je budget is, maar je hebt op dit moment (meer dan) twee rode kranen voor de prijs van één Liebherr.

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-11 13:16

Hierkomik

Zo dan...

Leuk dat er nu afbeeldingen komen van de nieuwe sets!
Het piratenschip ziet er echt goed uit (en past beter in het budget dan de Ideas set), gelukkig tot nu toe de lokroep van die set weten te weerstaan.

De submarine sets van City vind ik wel aardig, ik vind een deel leuker dan de 2015 sets en een deel minder (maar goed, toen zat ik toch nog in mijn dark ages). De grootste set (boot) vind ik dan weer erg matig, voelt niet echt of dat het geld waard is. De sub en het onderwaterstation (hoewel het erg veel lijkt op het space station wat we vorig jaar kregen) vind ik wel leuk.

Die Monkie kid sets... heb ik niet zoveel mee.

Hoop dat we snel de Marvel/Star Wars sets te zien krijgen! Dan weet ik beter hoeveel (vakantie)geld ik apart moet houden :).

Projectjes-update:
Ik ben een tijdje bezig geweest met een projectje om te kijken of ik de Cantina op Tatooine in een Ikea Ribba 23x23cm frame kan krijgen (vergelijkbaar met wat deze persoon doet: https://rebrickable.com/users/beewiks/mocs/ en ook deze die pas op reddit was: https://www.reddit.com/r/...ize_jokerjoaquin_phoenix/)

Eerst geprobeerd met de elementen van 75052 (de cartina uit 2015) dit te proberen, maar je komt net wat steentjes te kort voor een muur in de middelste verdieping, en ik wilde graag de indeling van 2 alcoves + musicians onderaan, bar + hal midden, en buitendeel + ingang boven.
Misschien dat het toch net wel kan, maar ik heb set 75052 ook niet zelf (overweeg deze te kopen voor dit project, maar omdat hij voor 115+ euro gaat sealed, en ik dus denk er niet helemaal uit te komen, niet gedaan).

Daarna maar zonder restricties eigen versie gemaakt. Die is ook nog wel redelijk goedkoop in bricklink (ex figures... dat is dan wel jammer, want die kosten een hoop als je het een beetje wilt opvullen in de bar)
Afijn, hieronder de foto's (renders uit stud.io, zonder figures want blijkbaar zitten deze figures niet in stud.io).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/chOH5yI1m8mlyEyez4Cfy1R0aGc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Nzf0hZOjlHGjMFAjmGExh55O.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VtvrObHc0qPnkk15dGjzPYQ_0Z8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QtD2uo7gOiCOoQW9ExuLaqdI.png?f=fotoalbum_large

Ik hoop erg dat Lego binnenkort een UCS versie uitbrengt van de cantina (of Jabba's Palace of de Sail Barge... Tatooine vind ik gewoon tof).

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-12 10:54

vectormatic

Warlock of the doorlock

De Chiron? >:)

Persoonlijk heb ik niet zo veel met kranen en graafmachines, dus bij mij staat de Defender al te wachten op rustigere tijden.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

https://www.a-tembo.nl/category/minions

staan de minions al - lego.nl per 27-4

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-12 08:53
mark777 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:51:
Zo pijnlijk herkenbaar. Uithuilen en overnieuw beginnen :X
Wat ik op een gegeven moment deed is de banden erop zetten bij alle tussenstappen, kijken of het werkt. Maar ook ik heb nu nauwelijks bewegende cilinders, jammer dan. Zit toch onder de motorkap O-)
Pagina: 1 ... 59 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .