Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
JoeZuCK schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 17:34:
Wat me opvalt aan al die foto's is dat de setjes van jaren oud er nog zo mooi, schoon en nieuw uitzien.
[ Voor 0% gewijzigd door basjuhh op 24-04-2020 17:40 . Reden: Typo ]
Ik had dan wel de mazzel dat alles nog compleet (en heel) was. Toegegeven, ik was er zelf altijd wel zuinig op.
Spannend hoor, ons zoontjes was op 1 april twee weken te vroeg geboren. De eerste twee- drie weken zijn pittig, daarna loopt het wel los 😋. Succes alvast!Barthezz Brick schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:39:
[...]
Haha, leuke foto! Ja zeker, op papier nu nog 2 weken.. maat alles gaat nog steeds goed.
Laatste bouwwerk om de baby naam aan te kondigen vandaag afgemaakt en klaar om op de foto te zetten. Dus gelukkig kwam hij niet eerder 😉
Ben benieuwd naar je bouwsel.
Tja heb hem net weer half uitelkaar gehaald en een schroef verwisseld! Resultaat: nul. Rare is dat als ik de banden draai wel alles beweegt maar als ik ga rijden niet... ??? Snap nietBRO-JWE schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:03:
[...]
Zo pijnlijk herkenbaar. Uithuilen en overnieuw beginnen![]()
Wat ik op een gegeven moment deed is de banden erop zetten bij alle tussenstappen, kijken of het werkt. Maar ook ik heb nu nauwelijks bewegende cilinders, jammer dan. Zit toch onder de motorkap
Ik heb de set zelf niet, maar de meeste sets van dit type gebruiken voor en achter een differentieel. Heb je de tandwielen van de differentieel wel in de juiste oriëntatie staan?
http://bricker.info/parts/73071/
Zo eentje waarschijnlijk.
Hier staat tekst

Naar idee van het 7777 treinen ideeënboek

Ik zie nu dat de lucht wat donkerder had gemoeten, vind die van mij wel net zo realistisch ihmo, per ongeluk dus
De rog die er bij zit is wel interessantKapoen schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:43:
[...]
Als Lego nu ook nog een 'winter' pirate set uitbrengt hebben we tegen Kerstmis een heel armada in onze woonkamer![]()
Volgens bouwsteentjes.info komt er ook een nieuwe lijn van sets, met de naam 'Monkie kid'. Volgens de foto's in het artikel lijkt het Aziatisch/Ninjago getint.
En van de nieuwe City zomer sets ben ik het meeste geïntresseerd in een... polybag?
[Afbeelding]
YouTube: Vintage Lego train layout Episode 9
Misschien kan je de lopende grap ivm de classic alien minifig ook nog eens gebruiken? Misschien kan hij/zij/het? vragen aan de classic space figs of dit zijn eeuw is of zoiets?almightyarjen schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 08:14:
Een Work In Progress video over 80's town; ik heb wat gebouwen van het 6000 Legoland ideeënboek toegevoegd
YouTube: Vintage Lego train layout Episode 9
Clowns to the left of me, Jokers to the right
there's an idea... Leuk, maar ik doe hard mijn best om alleen 80's lego te gebruiken en die alien is dat niet, ik weet nog niet of ik mijn eigen regel wil brekenKapoen schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:01:
[...]
Misschien kan je de lopende grap ivm de classic alien minifig ook nog eens gebruiken? Misschien kan hij/zij/het? vragen aan de classic space figs of dit zijn eeuw is of zoiets?
De jaren daarop begon ik me meer te interesseren in 'Technisch Lego' en kwamen de 850, 851, 852, 854, 855, 856, 857, 858 & 8859 in huis.... De 853 helaas nooit gehad en ó wat was ik jaloers op m'n buurjongen die die auto wel had (maar hij had de 855 dan weer niet
P.S. In dat grootste ruimteschip, 928 set was het geloof ik, hoort volgens mij achterin ook nog een 'Moon Rover' met een witte Minfig er op, toch?
[ Voor 131% gewijzigd door Will_M op 25-04-2020 16:24 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Pak je een blauwe broek, rode romp en daar die alienkop op. Eighties verantwoord, problem solvedalmightyarjen schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:01:
[...]
there's an idea... Leuk, maar ik doe hard mijn best om alleen 80's lego te gebruiken en die alien is dat niet, ik weet nog niet of ik mijn eigen regel wil breken
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Op je eerste foto lijkt in de 928 het extra wagentje plus minifig te zitten (of in ieder geval alleen de minifig), maar op foto 2 is die verdwenen. Was die reeds uit beeld gereden op verkenningstocht?QuattroNL schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 17:25:
Zo, de 3 vintage Space ruimteschepen zijn af. Zowaar alles nog compleet na 41 jaar.
Brings back memories...
Volgens mij hoorde bij die middelste ook nog een karretje, maar die had ik zelf niet (een neefje wel).
Kan het zijn dat die "floating" Lego builds hip zijn op het moment? Ik kom het opeens overal tegen...himlims_ schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:18:
[...]
ik zou t graag doen; 2-3x modular combineren, maar dat trekt mijn portomonee echt niet meerdie kleinere creator/3-in-1 dingen zijn nog wel te doen.
in kader van floating lego
[Afbeelding]
Zo ook deze video die toevallig vandaag uitkwam met talloze voorbeelden, sommigen zijn erg tof bedacht (draak, DeLorean, Cloud City)
Ik heb een klein model gemaakt van mijn huis (alleen de ramen zijn wat uit verhouding, het lijkt zo veel groter dan in het echt
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
En ik heb twee modellen nagemaakt uit The Unofficial Lego Builders Guide, ook heel leuk om te doen!
![]() | ![]() |
En ik heb een klein model gemaakt van de kerk in mijn dorp. "Het is de lucht achter Oethoezen, het is het torentje van Spiek" - Ede Staal.
![]() | ![]() |
[ Voor 4% gewijzigd door Jakkus op 25-04-2020 20:15 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ja dat viel mij ook al op. Er is ook een Activity oid. Op Ideas waar ze aanmoedigen zoiets te bouwen...davidov schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 17:31:
[...]
Kan het zijn dat die "floating" Lego builds hip zijn op het moment? Ik kom het opeens overal tegen...
Zo ook deze video die toevallig vandaag uitkwam met talloze voorbeelden, sommigen zijn erg tof bedacht (draak, DeLorean, Cloud City)
[YouTube: The Ultimate LEGO Tensegrity Anti-Gravity Sculptures!]
https://ideas.lego.com/ac...e?query=&sort=most_recent
[ Voor 7% gewijzigd door Pin0 op 25-04-2020 22:52 ]
Ze zijn ook heel tof, en mijn vrouw vindt ze ook mooi dus dit gaat mijn eerste custom build worden die ik ook echt wil gaan bestellen, bouwen en displayen.Pin0 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 22:47:
[...]
Ja dat viel mij ook al op. Er is ook een Activity oid. Op Ideas waar ze aanmoedigen zoiets te bouwen...
https://ideas.lego.com/ac...e?query=&sort=most_recent
Kan iemand me uithelpen hoe te zoeken naar deze parts en hoe ik de gehele build zo voordelig mogelijk kan houden?
Het betreft deze build:
Porsche Taycan 8stud wide Speed Champion
Alvast bedankt

Dat probleem heb ik ook met mijn Stargate bookends. Laagste waar ik hem op gekregen heb is €150.Tijll schreef op zondag 26 april 2020 @ 09:07:
Aangezien ik een MOC wil bouwen heb ik natuurlijk wel de parts nodig. Wanneer ik deze parts opzoek kom ik op reuzachtige bedragen uit voor de totale build. Dit kan haast niet kloppen.
Kan iemand me uithelpen hoe te zoeken naar deze parts en hoe ik de gehele build zo voordelig mogelijk kan houden?
Het betreft deze build:
Porsche Taycan 8stud wide Speed Champion
Alvast bedankt
Ik wacht wel tot na de corona-LEGO-hype, ben bang dat de prijzen daardoor wat hoger liggen. En bij mijn setje zitten enkele plates die per stuk al flink aan de prijs zijn.
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Verwijderd
Controleer je beide diffs eens of ze op de juiste manier er in zitten die fout had ik gemaakt want ze draaien ineens het plaatje om van het diff tijdens de assemblagemark777 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:51:
Mooi de Lego Defender eindelijk af!! Maar hij werkt alleen niet. Als hij rijd dan draaien de helft van de tandwielen niet en de cylinders bewegen ook niet... Hij staat in drive en high gearing. Zucht waar ben ik aan begonnen.
De rest, commandopost, voertuigen, de hele scenery, heb ik niet gebouwd, het ging mij voornamelijk om de schepen.JeroenE schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:25:
[...]
Op je eerste foto lijkt in de 928 het extra wagentje plus minifig te zitten (of in ieder geval alleen de minifig), maar op foto 2 is die verdwenen. Was die reeds uit beeld gereden op verkenningstocht?
Volgens mij hoorde bij die middelste ook nog een karretje, maar die had ik zelf niet (een neefje wel).
Die moonrover van de 928 had mijn zoontje gebouwd. Ik had 'm er idd op 1 foto even opgezet maar daarna achterwege gelaten.
Dit is dus wat ik raar vind..Poekie schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:36:
[...]
Dat probleem heb ik ook met mijn Stargate bookends. Laagste waar ik hem op gekregen heb is €150.
Ik wacht wel tot na de corona-LEGO-hype, ben bang dat de prijzen daardoor wat hoger liggen. En bij mijn setje zitten enkele plates die per stuk al flink aan de prijs zijn.
Ter vergelijking is jou build met circa 900 blokjes, 150eu.
En mijn met 324 blokjes, rond de 100-120eu.
Is het een optie voor mij om alle parts eens in pick-a-brick te gooien van lego zelf?
Er is een grote kans dat Lego niet alle onderdelen voor jouw build aanbiedt, het aanbod in pick-a-brick varieert van tijd tot tijd (ook online).Tijll schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:03:
[...]
Dit is dus wat ik raar vind..
Ter vergelijking is jou build met circa 900 blokjes, 150eu.
Is het een optie voor mij om alle parts eens in pick-a-brick te gooien van lego zelf?
Over onderdelen gesproken, ik was eergisteren 40188 Pencil Pot aan het bouwen en merkte dat er een onderdeel ontbrak.Dat kan gebeuren, maar het gekke was dat dit onderdeel vervangen was door één dat helemaal niet in de set thuis hoort.
Dit soort foutjes heb ik nog niet eerder gevonden. Ook al had ik het missende onderdeel wel in mijn collectie, toch heb ik maar een vervangend onderdeel besteld. Lego is immers al duur genoeg om dit zomaar te laten schieten.
Ipv 2x het linkse onderdeel, kreeg ik van onderstaande blokjes elk één exemplaar

![]() | ![]() |
Ik heb er verder geen ervaring mee, maar nummer van de lijst 3 is toch maar 56 euro? Die heeft niet alles, maar die paar die ontbreken kosten geen 45 euro lijkt mij. Mis ik iets?Tijll schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:03:
Dat dacht ik dus ook.. Alleen wanneer je dan die van 50euro-isch in je winkelmandje doet, wordt het opeens rond de 85-95..JeroenE schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:24:
[...]
Ik heb er verder geen ervaring mee, maar nummer van de lijst 3 is toch maar 56 euro? Die heeft niet alles, maar die paar die ontbreken kosten geen 45 euro lijkt mij. Mis ik iets?
Ik ben verbaasd.
Ik heb net 1 dif eruitgehaald en nu doet hij helemaal niks meer lol. begin maar weer helemaal opnieuwVerwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:53:
[...]
Controleer je beide diffs eens of ze op de juiste manier er in zitten die fout had ik gemaakt want ze draaien ineens het plaatje om van het diff tijdens de assemblage
Hadden wij ook. Twee maal opnieuw gebouwd want er zat een fout in de zakjes met tandwielen maar nog loopt ie niet lekker, wij hebben het opgegeven.mark777 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:51:
Mooi de Lego Defender eindelijk af!! Maar hij werkt alleen niet. Als hij rijd dan draaien de helft van de tandwielen niet en de cylinders bewegen ook niet... Hij staat in drive en high gearing. Zucht waar ben ik aan begonnen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Iemand hier die de posters, of hoe je ze wilt noemen, verzameld? Heb er drie gevonden.
Lego Technic (105383) uit ‘92
Iets met ridders (110583/110683-eu) uit ‘93
Western (4104879/4104880-eu) uit ‘96
:strip_exif()/f/image/yVHDTKOryQ6MB6mPbLYNDvdz.jpg?f=fotoalbum_large)
PSN: bollsie
Ligt niet aan jou. Lego en QA betreft gearboxen....geen goede combo. Op sommige fora wordt ook vaak gezegd dat de build niet goed is als je de instructies 100% volgt.mark777 schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:15:
[...]
Ik heb net 1 dif eruitgehaald en nu doet hij helemaal niks meer lol. begin maar weer helemaal opnieuw
Een 1x4 gladde plate miste, maar er zat er eentje in met 2 studs op de rand zeg maar.
Kreeg zo een vervangende, maar toch. Lijken wel meer fouten te zijn de laatste tijd.
Dat heet een ‘overflow bucket’ in Lego jargon als ik mij niet vergis.sjufke schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:58:
Begonnen met sorteren van Lego uit mijn jeugd. Wat een hels karwei. Het bakje met ‘weet nog niet waar ik dit laat’ is snel gevuld
En ja die van mij is ook goed gevuld, ik heb niet altijd zin om na een bouwsessie alles netjes te sorteren
Voor mij is het al de derde keer dat ik een nabestelling moet doen:Arunia schreef op zondag 26 april 2020 @ 18:26:
@Kapoen dat had ik met die gemotoriseerde trein.
Een 1x4 gladde plate miste, maar er zat er eentje in met 2 studs op de rand zeg maar.
Kreeg zo een vervangende, maar toch. Lijken wel meer fouten te zijn de laatste tijd.
- 1e keer kondigde Lego zelf aan dat er een ‘fix’ was voor de Mini Cooper, ik kreeg twee nieuwe vensterelementen.
- 2e keer was de bouwhandleiding van de Saturn V onvolledig -> vervangexemplaar nooit aangekomen
- en nummer 3 dus bovenstaand geval
Ik hoop dat mijn backlog van oudere sets foutloos is...
Heb zelf onderlaatst ook al mijn Wild West sets uit 1996 gevonden.sjufke schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:58:
Begonnen met sorteren van Lego uit mijn jeugd. Wat een hels karwei. Het bakje met ‘weet nog niet waar ik dit laat’ is snel gevuld![]()
Iemand hier die de posters, of hoe je ze wilt noemen, verzameld? Heb er drie gevonden.
[Afbeelding]
6712 Sheriff's Showdown
6716 Weapons Wagon
6755 Sheriff's Lock-up
6761 Bandits' Secret Hideout
6769 Fort Legoredo
6765 Gold City Junction
6706 Frontier Patrol
Allemaal in zeer goede staat, en alles is uitgezocht, heeft alleen een was beurt nodig.
Nog nooit een Wild West set gehad, maar ik vind ze er altijd wel cool uit zien. Veel hernieuwd bouwplezier.TheDeeGee schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:02:
[...]
Heb zelf onderlaatst ook al mijn Wild West sets uit 1996 gevonden.
6712 Sheriff's Showdown
6716 Weapons Wagon
6755 Sheriff's Lock-up
6769 Fort Legoredo
6765 Gold City Junction
6706 Frontier Patrol
Allemaal in zeer goede staat, en alles is uitgezocht, heeft alleen een was beurt nodig.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Misschien heb je iets aan deze video.mark777 schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:15:
[...]
Ik heb net 1 dif eruitgehaald en nu doet hij helemaal niks meer lol. begin maar weer helemaal opnieuw
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Tot nu toe zakje 3 klaar, de poten van de kraan heb ik vastgeklikt, echter als ik nu de tandwielen aan de onderkant van de wagen draai, gaan de poten aan de voorkant omhoog, en die aan de achterkant omlaag.
Dit lijkt mij niet logisch toch? Of komt dit later nog goed? Op online filmpjes kan ik het nergens duidelijk zien.
En wat kan dan het probleem zijn... De inwendige tandwielen die alles aan elkaar verbind zitten helemaal in het binnenwerk en kan ik ook niet meer duidelijk zien.
Ben bang dat als ik het nu negeer er later helemaal niet meer bij kan
Zonder zelf de set te bezitten en het feit dat je er nu om vraagt; dat klinkt niet bepaald logisch.TripleQ schreef op maandag 27 april 2020 @ 07:47:
Ik ben dus bezig met de rode hijskraan 42082.
Tot nu toe zakje 3 klaar, de poten van de kraan heb ik vastgeklikt, echter als ik nu de tandwielen aan de onderkant van de wagen draai, gaan de poten aan de voorkant omhoog, en die aan de achterkant omlaag.
Dit lijkt mij niet logisch toch? Of komt dit later nog goed? Op online filmpjes kan ik het nergens duidelijk zien.
En wat kan dan het probleem zijn... De inwendige tandwielen die alles aan elkaar verbind zitten helemaal in het binnenwerk en kan ik ook niet meer duidelijk zien.
Zitten er geen 'wormschroeven' in die set? Dat je die in de verkeerde richting erin hebt gezet?
Anders weet ik het ook niet, maar hetgeen jij beschrijft klinkt absoluut niet correct, ik zou er in ieder geval niet vanuit gaan dat het later wel goed komt.
alle stappen teruglopen/nalopen, ik heb deze nog niet in elkaar gezet maar lijkt erop alsof je iets verkeerd gedaan hebt (niet goed gespiegeld wellicht?)TripleQ schreef op maandag 27 april 2020 @ 07:47:
in andere sets met die poten ging het bij in elkaar zetten wel normaal.
Ik heb deze set niet, maar misschien moet je niet aan de tandwielen aan de onderkant draaien maar aan de aansturing aan de "bovenkant". In het midden van de ring waar de kraan op gaat draaien zit een gat die (voor zover ik begrijp) de aansturing van de poten doet. Je kan die goed zien in plaatje 85 (dan zit de ring er nog niet op trouwens) waar je een steentje plaatst op die aansturing.TripleQ schreef op maandag 27 april 2020 @ 07:47:
Als je kijkt in plaatje 825 moet je daar bij het plaatsen van het bovenste kraangedeelte een as in plaatsen.
Kan je eens proberen daar een losse as in te stoppen en dan aan die as te draaien (doe er desnoods even een tandwieltje op voor meer grip). Dan moeten de poten tegelijk omhoog of omlaag gaan.
De beide poten zijn tegengesteld van elkaar en niet identiek. Tijdens het bouwen lijkt dat wellicht niet zo, maar op een gegeven moment spiegelen de onderdelen. Doe je dat niet, bijvoorbeeld een tan gear net aan de verkeerde kant, dan krijg je wat jij beschreef: de poten werken tegengesteld.TripleQ schreef op maandag 27 april 2020 @ 07:47:
Je zou even goed moeten kijken of de voor- en achterkant precies volgens het boekje is, waarbij je wel even goed moet kijken, wat de voor- en achterkant is (op basis groen/ rood oranje meen ik).
Update:
Even gekeken in de instructies en ik vermoed dat je de tan gears in plaatje 280 of anders in plaatje 330 verkeerd om hebt zitten. Als je de kraan op de kop houdt, kun je dit wel zien overigens. Op pagina 193 zie je hoe het moet zitten.
Update 2:
Heb even wat foto's gemaakt van pagina 193 en aangegeven waar je het moet zoeken:
Front:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B8hFvfvfToopEIlgCKUvCVYF.jpg?f=user_large)
Rear:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2475oSDWOiUEDvqKZEy3Lj4a.jpg?f=user_large)
[ Voor 24% gewijzigd door Leut op 27-04-2020 09:58 ]
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Als ik er vandaag tijd voor heb ga ik hier zeker weer naar kijken.(met een kleintje van 1,5 jaar in de buurt kom ik er sowieso weinig aan toe

Kom erop terug
Dus presenteer ik (volgens mij) werelds eerste Lego tensegrity QI phone charger:
:strip_exif()/f/image/7JkExDFcsrb4xjLxpMjGwDGp.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/elwMOKEqppzxil37rezis9yM.jpg?f=fotoalbum_medium)
Werkend getest met zowel een iPhone 8 met hoesje en een iPhone XS zonder hoesje.
Hij is nog wel ugly as fuck om eerlijk te zijn maar ik wilde hem eerst werkend krijgen, de balans vinden is erg lastig, vooral omdat de kabel van de oplader zelf ook niet helemaal slap is en dus de balans van het model verstoort. Maar goed ik ben al blij dat ik mijn idee in praktijk heb kunnen brengen
Als ik er zin in heb maar eens proberen er een mooier model van de maken
Super bedankt ! Dit was het!!Leut schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:34:
[...]
De beide poten zijn tegengesteld van elkaar en niet identiek. Tijdens het bouwen lijkt dat wellicht niet zo, maar op een gegeven moment spiegelen de onderdelen. Doe je dat niet, bijvoorbeeld een tan gear net aan de verkeerde kant, dan krijg je wat jij beschreef: de poten werken tegengesteld.
Je zou even goed moeten kijken of de voor- en achterkant precies volgens het boekje is, waarbij je wel even goed moet kijken, wat de voor- en achterkant is (op basis groen/ rood oranje meen ik).
Update:
Even gekeken in de instructies en ik vermoed dat je de tan gears in plaatje 280 of anders in plaatje 330 verkeerd om hebt zitten. Als je de kraan op de kop houdt, kun je dit wel zien overigens. Op pagina 193 zie je hoe het moet zitten.
Update 2:
Heb even wat foto's gemaakt van pagina 193 en aangegeven waar je het moet zoeken:
Front:
[Afbeelding]
Rear:
[Afbeelding]
Ik had de gele tandwieltjes van de voorkant aan de binnenkant geplaatst, net zoals het aan de achterkant moest. Maar kon het net gelukkig vrij simpel oplossen. Blij dat ik er nu achter kom!
Nu kan ik alle poten inklappen of uitklappen door aan de tandwielen van de onderkant te draaien

Op het rood na past deze constructie alvast bij je kookplaatbolleh schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:30:
Hij is nog wel ugly as fuck om eerlijk te zijn maar ik wilde hem eerst werkend krijgen, de balans vinden is erg lastig, vooral omdat de kabel van de oplader zelf ook niet helemaal slap is en dus de balans van het model verstoort. Maar goed ik ben al blij dat ik mijn idee in praktijk heb kunnen brengen
Als ik er zin in heb maar eens proberen er een mooier model van de maken
Volgens mij heb ik veel dezelfde. Heb in ieder geval absurd veel paarden en cowboysTheDeeGee schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:02:
[...]
Heb zelf onderlaatst ook al mijn Wild West sets uit 1996 gevonden.
6712 Sheriff's Showdown
6716 Weapons Wagon
6755 Sheriff's Lock-up
6769 Fort Legoredo
6765 Gold City Junction
6706 Frontier Patrol

Dat wassen is idd geen overbodige luxe. Mijn haven uit ‘91 is er gehavend. Vooral de witte steentjes. Nog een tip hoe dit te wassen?
https://www.nu.nl/film/60...ego-films-gaan-maken.html ?Anoniem: 1259094 schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:07:
Lego komt binnenkort met een nieuwe samenwerking. Het is in ieder geval iets met Universal Music, als ik het filmpje mag geloven. Ik ben benieuwd.
Gewoon lauw water en een paar druppeltjes dreft. Daarna laten drogen, je zult dan wel opdroogvlekken kunnen zien. Maar deze kun je er gewoon af poetsen met een doekje.sjufke schreef op maandag 27 april 2020 @ 13:13:
[...]
Volgens mij heb ik veel dezelfde. Heb in ieder geval absurd veel paarden en cowboys![]()
Dat wassen is idd geen overbodige luxe. Mijn haven uit ‘91 is er gehavend. Vooral de witte steentjes. Nog een tip hoe dit te wassen?
Wat betreft witte en licht grijze steentjes die geel geworden zijn. Daar heb je 3% Waterstofperoxide voor nodig, een transparante bak en een zonnige dag (moet echt een heldere dag zijn) van 20 graden of meer. Was de onderdelen eerst en gooi ze daarna in de waterstofperoxide, zet de bak in de zon en zorg dat ze goed onder water blijven, is dit niet het geval zul dit kunnen zien in het eind resultaat. Ook moet je elk half uur de bubbels los schudden of roeren.
De duur van het waterstofperoxide bad hangt af van hoe geel je steentjes zijn, als dit vrij extreem is zul je misschien meerdere dagen bezig zijn. Is dit het geval dan raad ik je wel aan om ze er aan het eind van de dag uit te halen, even wassen en de volgende dag weer opnieuw beginnen. De waterstofperoxide kun je meerdere keren gebruiken, maar op den duur is het uitgewerkt. Je kunt dit dan gewoon in de gootsteen gooien want dan is het 100% water.
Steentjes met prints kunnen er ook in (stickers natuurlijk niet), zo lang je het maar houd bij wit en licht grijs. Andere kleuren kun je niet behandelen, want die worden vaal.
Ik heb deze behandeling een week of twee geleden voor het eerst uitgevoerd met de steentjes van mijn 6286 Skull's Eye Schooner (foto's een paar pagina's terug). Nu had ik genoeg aan 6 uur in de zon omdat het niet super geel was, maar na de behandling was het resultaat toch duidelijk te zien naast een onbehandeld steentje.
Je kan beter de Pimp my Landrover versie bouwen, die heeft en compleet anders ontwikkelde versnellingsbak. Plus nog meer voordelen. Ik zie dat ze nu al bij v1.3 zijn, dus maar eens onderdelen bestellen om deze te bouwen.franssie schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:18:
[...]
Hadden wij ook. Twee maal opnieuw gebouwd want er zat een fout in de zakjes met tandwielen maar nog loopt ie niet lekker, wij hebben het opgegeven.
/edit: onderdelen besteld, hopelijk snel bouwen.
[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 27-04-2020 22:30 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik heb laatst idd ook posters van wat ridder en piraten themas gevonden (begin jaren 90)sjufke schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:58:
Begonnen met sorteren van Lego uit mijn jeugd. Wat een hels karwei. Het bakje met ‘weet nog niet waar ik dit laat’ is snel gevuld![]()
[Afbeelding]
Ben nu bezig met alles sorteren op setjes, probleem is alleen dat ik denk ik 80% van de boekjes niet meer heb (vooral kleinere setjes)
Dat is zonde inderdaad. Heb zelf gelukkig nog veel boekjes, misschien zelfs wel alles nog. Daar kom ik gaande weg wel achter. Ben nog druk met sorteren.d-russo schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:42:
[...]
Ik heb laatst idd ook posters van wat ridder en piraten themas gevonden (begin jaren 90)
Ben nu bezig met alles sorteren op setjes, probleem is alleen dat ik denk ik 80% van de boekjes niet meer heb (vooral kleinere setjes)
Wat gebruiken jullie hiervoor? Ben nu alles aan het sorteren in gewone plastic bakken, maar wil eigenlijk voor een ladensysteem gaan. Echter is Curver behoorlijk aan de prijs en de lades van Iris krijg je niet uit de kast. Dat zoekt niet makkelijk.
Indien je de set nummers (waarschijnlijk met wat zoekmachine werk te vinden) weet kun je ze opzoeken via https://www.lego.com/nl-nl/service/buildinginstructionsd-russo schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:42:
[...]
Ik heb laatst idd ook posters van wat ridder en piraten themas gevonden (begin jaren 90)
Ik ben nu aan de hand van onderdelen van minifigs (meestal de romp) op bricklink aan het uitzoeken bij welke sets ze horen. Daarna idd op lego naar alle pdfjes zoekenZeehond schreef op maandag 27 april 2020 @ 21:15:
[...]
Indien je de set nummers (waarschijnlijk met wat zoekmachine werk te vinden) weet kun je ze opzoeken via https://www.lego.com/nl-nl/service/buildinginstructions
Ik heb van die ziplockzakjes gekocht en daar eerst alles gesorteerd op onderdeel.sjufke schreef op maandag 27 april 2020 @ 21:11:
[...]
Dat is zonde inderdaad. Heb zelf gelukkig nog veel boekjes, misschien zelfs wel alles nog. Daar kom ik gaande weg wel achter. Ben nog druk met sorteren.
Wat gebruiken jullie hiervoor? Ben nu alles aan het sorteren in gewone plastic bakken, maar wil eigenlijk voor een ladensysteem gaan. Echter is Curver behoorlijk aan de prijs en de lades van Iris krijg je niet uit de kast. Dat zoekt niet makkelijk.
Daarna alles in van die ikea bakken gedaan, die kunnen dicht en zijn groteren goedkoper dan curver bakken.
En waar koop je dat eigenlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door JoeZuCK op 27-04-2020 22:41 ]
Hoe kan ik die parts kopen voor de moc?zonoskar schreef op maandag 27 april 2020 @ 16:51:
[...]
Je kan beter de Pimp my Landrover versie bouwen, die heeft en compleet anders ontwikkelde versnellingsbak. Plus nog meer voordelen. Ik zie dat ze nu al bij v1.3 zijn, dus maar eens onderdelen bestellen om deze te bouwen.
Kom er niet uit via die site...
Als je op de pagina van de MOC bent, staat er rechts onder ergens een knopje "Compare MOC with another". Klik daarop en selecteer aan de rechter kant de originele 42110 en dan "compare sets". Dan krijg je een pagina met links de parts die extra zitten in de MOC en rechts de parts die extra zitten in de originele set. Je moet die lijst aan de linkse kant hebben. Boven de lijst staat een knop "Export parts", kies daar Bricklink XML. Die XML lijst kopieer je en klikt op de knop onderaan zodat je naar Bricklink gaat. Daar selecteer je "Upload BrickLink XML format" en paste de XML lijst van rebrickable. En dan "Proceed to verify" (je mag ook een speciale wanted list aanmaken, maar het kan ook met de default lijst als daar nog niks in zit). Dan heb je een wanted list en kun je bricklink gebruiken om de onderdelen te kopen.Beavbusi schreef op maandag 27 april 2020 @ 23:01:
[...]
Hoe kan ik die parts kopen voor de moc?
Kom er niet uit via die site...
Thanks man! Gelukt. voor 20 euro moet ik nu de nieuwe kunnen bouwenzonoskar schreef op maandag 27 april 2020 @ 23:34:
[...]
Als je op de pagina van de MOC bent, staat er rechts onder ergens een knopje "Compare MOC with another". Klik daarop en selecteer aan de rechter kant de originele 42110 en dan "compare sets". Dan krijg je een pagina met links de parts die extra zitten in de MOC en rechts de parts die extra zitten in de originele set. Je moet die lijst aan de linkse kant hebben. Boven de lijst staat een knop "Export parts", kies daar Bricklink XML. Die XML lijst kopieer je en klikt op de knop onderaan zodat je naar Bricklink gaat. Daar selecteer je "Upload BrickLink XML format" en paste de XML lijst van rebrickable. En dan "Proceed to verify" (je mag ook een speciale wanted list aanmaken, maar het kan ook met de default lijst als daar nog niks in zit). Dan heb je een wanted list en kun je bricklink gebruiken om de onderdelen te kopen.
Met het op afstand bestuurbaar maken van de Arocs kwam ik iets hoger uit. Zat meen ik op iets van ~75-80€ aan extra partsBeavbusi schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:22:
[...]
Thanks man! Gelukt. voor 20 euro moet ik nu de nieuwe kunnen bouwen
Heel erg bedankt voor deze. Naast alle technische verbeteringen erg blij te horen dat er een fix is om de body snel te kunnen verwijderen. Altijd goed om de techniek te kunnen blijven zien, zodat de set meer is dan een "vitrine" model (weet niet meer waar ze hem zo noemden, maar is me bijgebleven).zonoskar schreef op maandag 27 april 2020 @ 16:51:
[...]
Je kan beter de Pimp my Landrover versie bouwen, die heeft en compleet anders ontwikkelde versnellingsbak. Plus nog meer voordelen. Ik zie dat ze nu al bij v1.3 zijn, dus maar eens onderdelen bestellen om deze te bouwen.
[ Voor 52% gewijzigd door Gim op 28-04-2020 10:49 ]
Ik dacht dat het iets van 12 euro was (wel ex verzenden). Ik heb zelf ook nog alle blauwe pins, gele assen, rode onderdelen (waar mogelijk) etc. vervangen door neutrale kleuren, dus ik kwam iets hoger uit (36 euro).Beavbusi schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:22:
[...]
Thanks man! Gelukt. voor 20 euro moet ik nu de nieuwe kunnen bouwen
@Gim Probeer dan ook de stadium truck Moc eens, die is ook wel mooi. Deze MOC op basis van de 42110 komt er ook aan, ziet er ook wel cool uit. YouTube: LEGO TECHNIC 42110 - LMP Racer
[ Voor 12% gewijzigd door zonoskar op 28-04-2020 11:12 ]
heb geen problemen gehad met prints; van die paneeltjes (slopes) of ramen met witte strepen (politie bureau 1990 ofzo). beide aantal uur in de peroxide gelegen; shinyJoeZuCK schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:40:
@TheDeeGee kun je waterstofperoxide ook gebruiken bij die oude grijze kasteelmuren met opdruk? Je weet wel hier en daar een opdruk van een steentje of om het raam.
Ja was ook 12 nog wat exc verzenden en 0.50 cent exc verzenden dus was 17 en 3 geworden ofzo totaalzonoskar schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:55:
[...]
Ik dacht dat het iets van 12 euro was (wel ex verzenden). Ik heb zelf ook nog alle blauwe pins, gele assen, rode onderdelen (waar mogelijk) etc. vervangen door neutrale kleuren, dus ik kwam iets hoger uit (36 euro).
@Gim Probeer dan ook de stadium truck Moc eens, die is ook wel mooi. Deze MOC op basis van de 42110 komt er ook aan, ziet er ook wel cool uit. YouTube: LEGO TECHNIC 42110 - LMP Racer
Ook ik heb de ervaring dat de print niet wordt aangetast door een H2O2 behandeling, ik heb er ook kasteelmuren met print mee behandeld.JoeZuCK schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:40:
@TheDeeGee kun je waterstofperoxide ook gebruiken bij die oude grijze kasteelmuren met opdruk? Je weet wel hier en daar een opdruk van een steentje of om het raam.
Je kan het hier halen. 3% oplossing moet met de huidige zon voldoende zijn.
Het is een set van mijn, inmiddels overleden, vader en ik ben ze 1 voor 1 aan het opbouwen.
Kom ik erachter dat er een beam is gebroken. Heb ik echt nog nooit gezien. HOE dan?!
:strip_exif()/f/image/GyGQ5PfS10Dfdyga1tvuSUGJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Net maar even een nieuwe aangevraagd bij LEGO. Werkt goed! Doos nummer invullen en daarna het onderdeel uit de lijst in je mandje.
Iemand ervaring hoe lang het duurt voordat je het onderdeel ook binnen hebt?
In de tussentijd maar gewoon verder met bouwen en hopen dat er niets écht afbreekt
[ Voor 7% gewijzigd door Kraz op 28-04-2020 12:08 ]
Heb het idee dat het nieuwere lego veel minder sterk is dan lego van 20/30 jaar geleden. Zou misschien kunnen komen dat ze andere plastic soorten gebruiken of dat ze gewoon genoegen nemen met een lagere kwaliteit?Kraz schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:59:
Momenteel ben ik de 9398 4x4 Crawler aan het bouwen.
Het is een set van mijn, inmiddels overleden, vader en ik ben ze 1 voor 1 aan het opbouwen.
Kom ik erachter dat er een beam is gebroken. Heb ik echt nog nooit gezien. HOE dan?!
[Afbeelding]
Net maar even een nieuwe aangevraagd bij LEGO. Werkt goed! Doos nummer invullen en daarna het onderdeel uit de lijst in je mandje.
In de tussentijd maar gewoon verder met bouwen en hopen dat er niets écht afbreekt
De laatste keer dat ik het deed was 26 maart en op 31 maart kwam het met de post.Kraz schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:59:
Ik denk juist eerder het tegenovergestelde; ben wat oude technic sets aan het schoonmaken en opnieuw opbouwen, en heb al een zo'n lange beam gebroken bij het afbreken van de set. Al geloof ik meteen dat dat door ouderdom komt, punt is meer dat ik niet geloof dat nieuwe lego breekbaarder is....d-russo schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:28:
[...]
Heb het idee dat het nieuwere lego veel minder sterk is dan lego van 20/30 jaar geleden. Zou misschien kunnen komen dat ze andere plastic soorten gebruiken of dat ze gewoon genoegen nemen met een lagere kwaliteit?
Is niet zo moeilijk hoor. Je hoeft er maar op te gaan staan, of een keer ruw met het model om te gaan. Die technic liftarms zijn niet onverwoestbaar. Ben wel benieuwd wat je bij Lego betaald. Bij Bricklink betaal je voornamelijk verzendkosten, het onderdeel kost je 15 cent.Kraz schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:59:
Moet geen probleem zijn, zo lang het maar licht grijs is, en niet donker grijs van bijvoorbeeld kanonnen. Ik heb van mijn 6286 ook de vlaggen en witte minifigs een behandeling geven, en aan de prints was niets te zien.JoeZuCK schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:40:
Elke drogist heeft het, alleen die verkopen vaak kleine flesjes van 300 ml, en dat schiet niet op. Ik heb zelf 5 liter bij bol.com vandaan.
https://www.bol.com/nl/p/...oxide-3/9200000109157997/
Hou het gewoon bij 3% en geduld.
Ik neem aan dat ze wel een beetje naar je geschiedenis kijken en wat je precies besteld. 1 keer een dertien in een dozijn technic beam die nog steeds gemaakt wordt is natuurlijk wat anders dan dat ene zeldzame blokje uit die set van 40 jaar geleden die je iedere week opnieuw besteld.
Ik heb het zelf meegemaakt met Technic die ik van een rommelmarkt had, ik denk dat het iets met ouderdom en de manier van opslaan te maken heeft. Een beetje lijm doet soms wonderen als je geen zin hebt om op bestellingen bij Lego of Bricklink te wachten.Kraz schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:59:
Momenteel ben ik de 9398 4x4 Crawler aan het bouwen.
[Afbeelding]
Bij mij ook binnen 5 dagen en zonder kosten. Ik had een verkeerd blokje in mijn modular set (Diner). 6 april besteld -> 8 april verzendbevestiging -> 11 april binnen.JeroenE schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:22:
[...]
De laatste keer dat ik het deed was 26 maart en op 31 maart kwam het met de post.
request.getCookies();
https://www.bricktastic.n...968-75969-75979-en-75980/
Persoonlijk vind ik Hedwig erg gaaf
Ik was eigenlijk van plan het te houden bij Great Hall, Whomping Willow en Expeco Patronum; een aantal leuke figuurtjes, een stukje arctectuur (wat zelfs in m'n winter village belandde) en voldoende speelplezier voor de kids. Deze sets gaan er echt niet allemaal komen, maar heb wel het idee dat het aantal HP sets in huize Gim niet bij 3 blijftPino112 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:20:
Nieuwe Harry Potter sets, vanaf de 30e te preorderen:
Weet iemand nog de bedragen die voorgaande jaren nodig waren om de star-wars-goodie-set er gratis bij te krijgen?
Dan kan ik een boodschappenlijstje voorbereiden voordat die goodie uitverkocht gaat zijn
Achteraf via bricklink kopen is me te duur: goodie zelf is vaak rond de 30, met minimaal 10€ shipping, dan is het basicly ne cadeau van 40+€ als ik hem via lego zelf koop...
Die 'vliegende' auto lijkt op de auto uit een oude auto+caravan set die ik vroeger had (nog steeds heb maar niet in elkaar gezet)Pino112 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:20:
Nieuwe Harry Potter sets, vanaf de 30e te preorderen:
Edit: even opgezocht, gaat om set 6590.
[ Voor 4% gewijzigd door Totrail op 28-04-2020 16:29 ]
75 euroroeleboel schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:19:
Aangezien het binnenkort 4 mei is (aka star wars day):
Weet iemand nog de bedragen die voorgaande jaren nodig waren om de star-wars-goodie-set er gratis bij te krijgen?
Dan kan ik een boodschappenlijstje voorbereiden voordat die goodie uitverkocht gaat zijn
Achteraf via bricklink kopen is me te duur: goodie zelf is vaak rond de 30, met minimaal 10€ shipping, dan is het basicly ne cadeau van 40+€ als ik hem via lego zelf koop...
https://www.lego.com/nl-n...ar_GWP_LP-F-SW-TGXE74SKPQ
Dit krijg je dan gratis.
De Audi is lekker hoekig (jaren 80) dus die lijkt het meest ja.meesje schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:38:
Welke van het nieuwe 8 stud Speed Champions auto’s vinden jullie het mooist/best gelijken? De auto’s uit de dubbele sets vind ik zelf niet mooi. En van de drie sets met één auto vind ik zelf de Audi het mooist.
De Ferrari valt me ook nog wel mee, ondanks z'n ronde vormen.
Ik ga ze beiden sowieso halen maar ik wacht (al een tijdje) op een leuke aanbieding ergens.
Die Nissan boeit me weinig (al zou ik die voor de compleetheid eigenlijk ook wel moeten hebben
Die 2 Lambo's (Huracan en Urus) wil ik ook hebben, puur omdat ik een Lambo fan ben. Die Urus vind ik echt het minst mooi.
Niet dat wat een ander vindt ook voor mij moet gelden (of andersom), maar ik ben er zelf nog niet helemaal aan uit.meesje schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:38:
Welke van het nieuwe 8 stud Speed Champions auto’s vinden jullie het mooist/best gelijken? De auto’s uit de dubbele sets vind ik zelf niet mooi. En van de drie sets met één auto vind ik zelf de Audi het mooist.
De dubbele sets spreken me niet echt aan m.u.v. die zwarte Lambo. Maar zo'n set kopen puur vanwege één auto gaat me te ver.
Ik zat al te dubben, ALS ik één van de speed champions koop... welke dan? De Ferrari, de Nissan of de Audi.
Qua stickers wint de Ferrari want die heeft er de minste. De 8 studs breedte doet de auto ook veel goed. Qua minpunten, de motorkap oogt wat "gebroken", het minifiguurtje past er alleen goed in met helm en... ik heb al genoeg Ferrari's
Dus dan, de Audi of Nissan? Ik was niet zo bewust bezig met "Group-8" (?) rally, maar voor bepaalde mensen is dit dus wel een ding. De Audi is wel erg viertkant/hoekig, maar dat waren de auto's nu eenmaal van die tijd
De Nissan dan maar? Meeste stickers van allemaal. Past dan prima bij m'n Fiesta WRC. Grrrr, alhoewel stickers bij Speed champions horen... toch liever zo min mogelijk. Dan toch maar de Audi.... of Ferrari...
Weet je wat, 8 studs, past niet bij de rest. Ik wil ze gewoon allemaal niet!
[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 28-04-2020 16:54 ]
Maar willen nu verder sorteren op vorm (eventuele bepaalde kleuren bij elkaar).
Wat voor opbergsystemen gebruiken jullie?
Mijn zoon van 10 vindt Lego wel leuk (zeker nu weer met Lego Masters op tv), maar kan nooit iets bouwen uit een boekje omdat we te veel stenen hebben. Dat zouden we graag willen verbeteren.
Tips, tricks?
Basement Bios ---- Exo-S
Het hoekige helpt inderdaad wel dat deze het meest lijkt. Wat ik van de andere twee jammer vind is dat bijvoorbeeld de koplampen stickers zijn. Gezien het formaat kan het ongetwijfeld niet anders, maar wel zonde dat details vertaald worden naar stickers.QuattroNL schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:46:
[...]
De Audi is lekker hoekig (jaren 80) dus die lijkt het meest ja.
De Ferrari valt me ook nog wel mee, ondanks z'n ronde vormen.
Ik ga ze beiden sowieso halen maar ik wacht (al een tijdje) op een leuke aanbieding ergens.
Die Nissan boeit me weinig (al zou ik die voor de compleetheid eigenlijk ook wel moeten hebben)
Die 2 Lambo's (Huracan en Urus) wil ik ook hebben, puur omdat ik een Lambo fan ben. Die Urus vind ik echt het minst mooi.
@Gim Het hoeveelheid stickers is inderdaad iets dat in het voordeel is van de Ferrari. Mijn zoontje heeft de blauw Chevrolet. Als ik me niet vergis, zitten daar 50+ stickers bij.... Daarom is ie ook nog stickerloos.
Soms zijn argument een beetje ver gezocht, maar ik rij zelf in een Audi (geen Quattro hoor
Dit. En dan proberen de 6-stud-wide serie compleet te maken.Gim schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:50:
Weet je wat, 8 studs, past niet bij de rest. Ik wil ze gewoon allemaal niet!Zo klaar...
Ik zit met hetzelfde. Heb nu alles in bakjes op soort. Het is alleen niet fijn werken. Zit zelf te denken aan een plastic ladesysteem zoals Curver, maar die vind ik dan weer duur. Ben nu zoekende naar iets met uitneembare lades waarin ik eventueel mijn huidige bakjes kan gebruiken om nog meer te kunnen onderverdelen.Mystikal schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:53:
Iemand tips voor opbergen. We hebben het al op kleur (ik weet inmiddels dat dat niet perse handig is).
Mijn zoon van 10 vindt Lego wel leuk (zeker nu weer met Lego Masters op tv), maar kan nooit iets bouwen uit een boekje omdat we te veel stenen hebben. Dat zouden we graag willen verbeteren.
Tips, tricks?
Zojuist maar gewoon een bestelling gedaan.sjufke schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:13:
[...]
Ik zit met hetzelfde. Heb nu alles in bakjes op soort. Het is alleen niet fijn werken. Zit zelf te denken aan een plastic ladesysteem zoals Curver, maar die vind ik dan weer duur. Ben nu zoekende naar iets met uitneembare lades waarin ik eventueel mijn huidige bakjes kan gebruiken om nog meer te kunnen onderverdelen.
2 Stuks van deze om te beginnen:

Raaco systeem. Kende het niet, maar ziet er degelijk uit.
Basement Bios ---- Exo-S
Af en toe biedt Aldi deze dingen aan:Mystikal schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:53:
Iemand tips voor opbergen. We hebben het al op kleur (ik weet inmiddels dat dat niet perse handig is).
Tips, tricks?

Van het achterste exemplaar heb ik er een paar, het voorste bevat die half open bakjes die ik niet echt praktisch vind (wegens overflow). Daarnaast heb ik ook een paar grotere bakken met diepvrieszakjes voor grotere (hoeveelheden) onderdelen.

Als ik opnieuw iets zou kopen, dan zou ik ook zo een toren met uittrekbare vakjes nemen
Action had laatst een leuke aanbieding maar alles weg in no timesjufke schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:13:
[...]
Ik zit met hetzelfde. Heb nu alles in bakjes op soort. Het is alleen niet fijn werken. Zit zelf te denken aan een plastic ladesysteem zoals Curver, maar die vind ik dan weer duur. Ben nu zoekende naar iets met uitneembare lades waarin ik eventueel mijn huidige bakjes kan gebruiken om nog meer te kunnen onderverdelen.
https://www.action.com/nl-be/p/werckmann-ladekast-2/
Deze kunnen volgens mij in elkaar worden geschoven.
Heb hier nu nog de voorloper, deze staan los van elkaar.
:strip_exif()/f/image/VA7QBfBgjcoDT5xOfHwTwgQj.jpg?f=fotoalbum_small)
[ Voor 85% gewijzigd door RobvG op 28-04-2020 21:01 ]
Erg mooi ontwerp hoor!RobvG schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:19:
Ik heb mijn Koningsdag gespendeerd aan het ontwerpen van een station voor mijn trein. Ik moet het interieur nog afmaken. Op de begane grond wil ik een boekwinkel die ik al af heb en een koffiebar. Op de eerste verdieping komt naast het park op het dak binnen een kantoortje en een personeelskantine. Als het af is ga ik beide ontwerpen denk ik wel inzenden bij Ideas. Ik weet dat ik hier geen ster in ben, maar ik moet het gewoon proberen van mezelf.
Ideeën zijn weer heel erg welkom!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat je nog zou kunnen doen is de ramen op 1x2 jumperplate's zetten zodat ze een stukje naar binnen vallen, zo krijg je iets meer textuur.
Verder zie ik dat je de modular standaard hanteerd, als je er een andere modular langs zet loopt het spoor tegen de muur hiervan
Dat eerste herken ik van een paar andere modulars. Ik zal daar ook even naar kijken, al worden de verdiepingen dan nog hoger en dat wil ik weer vermijden. Issues...Marsman83 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:44:
[...]
Erg mooi ontwerp hoor!
Wat je nog zou kunnen doen is de ramen op 1x2 jumperplate's zetten zodat ze een stukje naar binnen vallen, zo krijg je iets meer textuur.
Verder zie ik dat je de modular standaard hanteerd, als je er een andere modular langs zet loopt het spoor tegen de muur hiervanMisschien het spoor van de baseplate af houden?
Dat laatste herkende ik zelf ook al eerder, maar ik wil het station zo klein mogelijk houden en het zou dan aanzienlijk groter worden. Ik mik een beetje op modulars ernaast met ruimte over aan de achterkant, waar spoor kan weg buigen. Bij Parisian Restaurant kan dat bijvoorbeeld al met een kleine aanpassing denk ik. De technic bricks aan weerszijden zijn er ook vooral om rekening te houden met de wens om buren vast te klikken.
Ik wil niet vervelend doen maar volgens mij mag je als je gaat inzenden bij Ideas , dat het ontwerp nog nergens anders te zien geweest is....RobvG schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:19:
Ik heb mijn Koningsdag gespendeerd aan het ontwerpen van een station voor mijn trein. Ik moet het interieur nog afmaken. Op de begane grond wil ik een boekwinkel die ik al af heb en een koffiebar. Op de eerste verdieping komt naast het park op het dak binnen een kantoortje en een personeelskantine. Als het af is ga ik beide ontwerpen denk ik wel inzenden bij Ideas. Ik weet dat ik hier geen ster in ben, maar ik moet het gewoon proberen van mezelf.
Ideeën zijn weer heel erg welkom!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ow dat klinkt niet onlogisch! Ik verwijder ze voorlopig dan maar hier. Bedankt voor de tip.Loader schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:57:
[...]
Ik wil niet vervelend doen maar volgens mij mag je als je gaat inzenden bij Ideas , dat het ontwerp nog nergens anders te zien geweest is....
Oh wow, die is wel heel mooi!RobvG schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:19:

Heb je daar meer info over?basvanderploeg schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:06:
Dit weekend een appje gemaakt om de verlichting in m'n modulars te besturen. In Octan-style natuurlijk.![]()
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked