Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.168.594 views

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
rammes schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:39:
Iemand trouwens ervaring met een acrylic display case voor LEGO modellen en dan specifiek de Volkswagen Camper. Ik zie op Ali wel wat staan maar vond de afwerking niet mooi.
Verder kwam ik deze tegen maar vind em nogal duur.
https://www.idisplayit.co...-camper-van-display-case/
Ik zie nu dat ze ook hele grote hebben voor Piraten Schepen!

Als mijn Black Skull's Schooner goed uit de restauratie komt, schaf ik zo'n display case aan!

En misschien komt de 21322 er dan toch nog wel een keer (als ie een sale krijgt) 8)

YOLO! :P

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
mschol schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:24:
[...]

khune nagel, belgie is distributie/afzender volgens label..

@42erik alle postdiensten zijn atm gigantisch onderbezet en overladen met werk
Dat ontken ik ook niet, vond het alleen wat overdreven om meteen dpd aan te vallen als lego degene ie die het laat verzend

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Leoon. schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:07:
[...]

Think again! Post nl doet ook 5 dagen om een pakket te bezorgen bij ons afgelopen week. Schijnt dat ze 't allemaal druk hebben. Iets wat me dan irriteert is dat de dpd link in de mail van lego niet werkt. Amateurs.
Zie hierboven :)

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Status-updates over bestellingen zijn niet de bedoeling.

[ Voor 85% gewijzigd door Ardana op 08-04-2020 15:18 ]

per aspera ad astra

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

LAD93 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:16:
[...]

De Corner Garage is onderweg met PostNL :+
De Corner Garage is bijna af (dak moet nog, zakje 6), besteld bij Brickshop 8)

status updates over bestellingen zijn niet de bedoeling.

[ Voor 20% gewijzigd door Ardana op 08-04-2020 15:18 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12 00:45

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afgelopen paar dagen al mijn '80's Lego blokjes gesorteerd en in rebrickable ingevoerd. 3700 blokjes. Zo. Veel. Banden..... Anyways, ik heb een paar sets gevonden waarvan ik zeker ben dat ik die ooit had (315-2, 1611-2, 6606-1, 6610-1, 6624-1, 928, 6970) maar dan blijf ik nog met meer dan 2500 blokjes zitten :) Je zou verwachten dat je wel sets die je gehad hebt herkend, maar nope. Ik weet alleen dat ik een hoop space sets had (stuk of 3), maar de rest... Is er een mogelijkheid in rebrickable om parts uit je partslist te verhuizen naar een set, als zijnde dat je die virtueel gebouwd hebt uit je parts en die dus daar niet meer beschikbaar zijn? Of is dat allemaal handwerk?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12 22:46
Redelijk unieke blokjes voor een set opzoeken en die dan invoeren als set? Dat zou al een stuk moeten schelen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:46

rammes

koekebakker 1e klas

zonoskar schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:30:
Afgelopen paar dagen al mijn '80's Lego blokjes gesorteerd en in rebrickable ingevoerd. 3700 blokjes. Zo. Veel. Banden..... Anyways, ik heb een paar sets gevonden waarvan ik zeker ben dat ik die ooit had (315-2, 1611-2, 6606-1, 6610-1, 6624-1, 928, 6970) maar dan blijf ik nog met meer dan 2500 blokjes zitten :) Je zou verwachten dat je wel sets die je gehad hebt herkend, maar nope. Ik weet alleen dat ik een hoop space sets had (stuk of 3), maar de rest... Is er een mogelijkheid in rebrickable om parts uit je partslist te verhuizen naar een set, als zijnde dat je die virtueel gebouwd hebt uit je parts en die dus daar niet meer beschikbaar zijn? Of is dat allemaal handwerk?
hoe heb je al die blokjes makkelijk kunnen invoeren? ik worstel enorm met de naamgeving.

Ik zou het doen!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:18
Kreeg een mailtje dat de Mario set te bestellen is. Dus uiteindelijk de mogelijkheid om mijn dochtertje te vragen of ze het wat vind... En nu natuurlijk niet meer voor te bestellen. Zucht.

Besteld bij bol met de kans op de twee duurdere uitbreidingen. We gaan het wel zien. Verwacht dat die monty set nog wel te krijgen gaat zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Arunia op 08-04-2020 12:58 ]

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Señor Sjon schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:37:
Redelijk unieke blokjes voor een set opzoeken en die dan invoeren als set? Dat zou al een stuk moeten schelen.
Zo heb ik die reeks setnummers gevonden die ik had. Ik kan de sets wel toevoegen, maar dan moet ik met de hand de parts van die sets uit de partslijst halen. En natuurlijk mis ik een hoop blokjes van de sets die ik dan zo invoer.
rammes schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:42:
hoe heb je al die blokjes makkelijk kunnen invoeren? ik worstel enorm met de naamgeving.
Dat was idd veel werk. Meestal is de categorie wel te raden. Ik heb heel veel op bricklink part nummers opgezocht en dan op rebrickable ingevoerd. Gaandeweg wordt je er handig in :) 3 dagen op 3700 parts dus, al heb ik wel de minifigs geskipped, dat was me toch echt wat teveel werk.

/edit: ik heb het al gevonden. Als je een set opzoekt, dan 'build this set' kiest, dan kun je kiezen voor 'combine my parts into my sets' (in oranje, vandaar dat het me eerder niet echt opgevallen is). Volgens mij doet dat wat ik wil.

[ Voor 46% gewijzigd door zonoskar op 08-04-2020 11:53 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-12 00:04
zonoskar schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:30:
Rebrickable gaat dan kijken of er nog complete sets tussen zitten of hoe moet ik dat zien?

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Cowamundo schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:49:
[...]

Rebrickable gaat dan kijken of er nog complete sets tussen zitten of hoe moet ik dat zien?
Rebrickable kan alleen aan de hand van je parts/sets zoeken wat je kan bouwen uit hun database van MOCs en Lego sets. Ik heb zelf aan de hand van unieke of weinig voorkomende blokjes een selectie gemaakt van sets die er tussen moeten zitten mbv bricklink.com

Bijv, ik heb part 801a/b in het geel. Dus die moet zitten in set 724. Alleen herinner ik me totaal niet dat ik ooit een trein gehad heb, en ik mis ook vrijwel alle trein specifieke onderdelen.

[ Voor 27% gewijzigd door zonoskar op 08-04-2020 13:28 ]

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik zat net ff op ebay te kijken en daar zie je wel bijzondere aanbiedingen:
'500kg': https://www.ebay.co.uk/it...Instructions/303532567739
Complete bricklink store: https://www.ebay.co.uk/it...ndle-job-lot/174217122417
422kg: https://www.ebay.co.uk/it...-Minifigures/153835126712

10 bricks voor £1000??
https://www.ebay.co.uk/it...m-Dark-Flesh/273151600452

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ToolkiT schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:15:
Ik zat net ff op ebay te kijken en daar zie je wel bijzondere aanbiedingen:
'500kg': https://www.ebay.co.uk/it...Instructions/303532567739
61 euro de kilo, is wel een hoop :D
je zal maar stoppen met je winkeltje.. :D
vreemd, heel vreemd, die kleur ken ik (en bricklink) niet maar ad linkt naar de 10255 als set # maar die stukjes zijn niet zo duur, die hoopt gewoon op een idioot?

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Grandisimo schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:07:
Afgelopen weekend een paar bakken van 40 jaar oud lego opgehaald.
Aan het einde van de dag was het water nog zwarter.[Afbeelding]
deze zon (25gr - 30 nog beter) is ideaal weer om met waterperoxide de witte/transparante blokjes te 'vernieuwen'

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Luther
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:37
himlims_ schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:40:
[...]

deze zon (25gr - 30 nog beter) is ideaal weer om met waterperoxide de witte/transparante blokjes te 'vernieuwen'
Ja, werkt dit echt? Ik heb dit vorig jaar geprobeerd, zo'n busje waterstofperoxide gekocht, en daar wat witte blokjes een dag in laten weken, maar ze waren nog net zo geel toen ze eruit kwamen.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Luther schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:50:
[...]

Ja, werkt dit echt? Ik heb dit vorig jaar geprobeerd, zo'n busje waterstofperoxide gekocht, en daar wat witte blokjes een dag in laten weken, maar ze waren nog net zo geel toen ze eruit kwamen.
voldoende vcn die zooi; heb afgelopen zomer nodige behandeld, was +30 graden, gaat t best goed. na kleine 10min. vormen er al bubbeltjes die reageren met de lego/vuil. duurde gemiddeld 2-3uur voor een batch klaar was. water kon 2-3x gebruiken waarna effect begon te verliezen.

• flam
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:26
Is er nog verschil in waterstof peroxide?
Als ik google zie ik bv flesjes waterstofperoxide 3% bij Etos en Kruidvat voor ong 1 euro per ~100 ML.

• FastFred
  • Laatst online: 21:47
FastFred schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:16:
Hoofdstuk 2 van de All Terrain Crane is ook achter de rug, een hoofdstuk waar we relatief vlot door heen gingen :)

De wielen er al vast op geklikt voor de fun

[Afbeelding]

Hoofdstuk 3 gaat de 4 uitschuif poten zijn
Ik heb niet meer van ieder hoofdstuk een tussen foto gemaakt, dus hier is nu een foto met hoofdstukken 5 t/m 8 voltooid.

Mijn vader helpt niet meer mee, want risicogroep en kan gewoon niet langer wachten om telkens verder te bouwen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmOTZwoxkPrPvS5xEDtdzz6ierA=/f/image/v9iKWXofeI3NSill6K0B3Zrm.jpg

En met de pootjes uitgeschoven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxDmJaMALpctqn47MdQbQ8zQ_R0=/f/image/oHS5tgHgke5pzXdRa7PgduYZ.jpg

Boek 2 (hoofdstuk 9 t/m 13) wordt het bouwen van de daadwerkelijke kraan.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Yup..

Er is in dit topic zelfs iemand die er een mooi filmpje over gemaakt heeft:)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• TheDeeGee
  • Niet online
flam schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:34:
Als ik google zie ik bv flesjes waterstofperoxide 3% bij Etos en Kruidvat voor ong 1 euro per ~100 ML.
Van wat ik lees wil je niet meer dan 3% hebben, en dan liter flessen voor een paar euro.

Een hoger percentage kan schade aan brengen.

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02:03
[...]

Wanneer in het jaar heb je het gedaan, en heb je ze in de zon gezet? Ik raad aan om deze tutorial van Jangbricks te volgen, als het je niet lukt om de setup van AlmightyArjen na te bootsen ;)

Kort samengevat:
Het werkt alleen als er ook voldoende UV-stralen bij kunnen, bijvoorbeeld direct zonlicht (of anders een hele sterke UV-lamp). In de zomer is de UV-intensiteit het hoogst, en dan werkt het het beste. In de winter is in Nederland de UV-sterkte denk ik te laag (als het je überhaupt al lukt om ergens genoeg direct zonlicht te krijgen voor een langere periode).

Ik gooi ze in een doorzichtige bak op het balkon, en laat ze daar een paar uur liggen.
Ik heb het met waterstofperoxide van het Kruidvat gedaan (inderdaad 3% dacht ik) en dat werkte uitstekend. De concentratie hoeft niet heel hoog te zijn. Ik moest mijn vier flesjes wel apart afrekenen, omdat ze maar maximaal 2 flesjes per persoon mogen meegeven. :D Klein risico dat de AIVD dus ook weet dat je aan het de-yellowen bent.

[ Voor 8% gewijzigd door Tc99m op 08-04-2020 14:50 ]

scintillating

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Hallo Lego fanaten, ik heb een vraag, ik heb een behoorlijke verzameling oude lego (voornamelijk ridders, die Robin Hood dingen en miniland zoals het destijds heette). Het idee erachter was dat mijn kinderen er later mee zouden gaan spelen, maar die zijn niet zo van het bouwen helaas.

Zouden dit soort verzamelingen nog voor een zacht prijsje naar een verzamelaar kunnen gaan? Vind het nu zo zonde dat het op zolder ligt.

Wat er nog allemaal compleet is geen idee, weet in ieder geval de model team Amerikaanse truck wel wat die heb ik een paar jaar geleden nog opnieuw gebouwd. :P

• vectormatic
  • Laatst online: 23-12 10:54

vectormatic

Warlock of the doorlock

-TheNose- schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:55:
Hallo Lego fanaten, ik heb een vraag, ik heb een behoorlijke verzameling oude lego (voornamelijk ridders, die Robin Hood dingen en miniland zoals het destijds heette). Het idee erachter was dat mijn kinderen er later mee zouden gaan spelen, maar die zijn niet zo van het bouwen helaas.

Zouden dit soort verzamelingen nog voor een zacht prijsje naar een verzamelaar kunnen gaan? Vind het nu zo zonde dat het op zolder ligt.

Wat er nog allemaal compleet is geen idee, weet in ieder geval de model team Amerikaanse truck wel wat die heb ik een paar jaar geleden nog opnieuw gebouwd. :P
Je kan lego in bulk verkopen, maar dan krijg je doorgaans iets richting de €10/kg, als je er zin in hebt kan je beter die oude sets uitzoeken en waar mogelijk compleet maken, en dan per stuk verkopen. Ook als je toch de boel in bulk kwijt wil is het meer waard als je complete sets etc.. hebt, dan als de boel als "ongesorteerd" gaat.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• -TheNose-
vectormatic schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:10:
[...]

Je kan lego in bulk verkopen, maar dan krijg je doorgaans iets richting de €10/kg, als je er zin in hebt kan je beter die oude sets uitzoeken en waar mogelijk compleet maken, en dan per stuk verkopen. Ook als je toch de boel in bulk kwijt wil is het meer waard als je complete sets etc.. hebt, dan als de boel als "ongesorteerd" gaat.
Ja snap ik, maar daar heb ik echt de tijd niet voor nu. Alleen van het grote vrijbuiter ford en de lego model team truck weet ik het zeker. 8)7

• vectormatic
  • Laatst online: 23-12 10:54

vectormatic

Warlock of the doorlock

-TheNose- schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:14:
[...]

Ja snap ik, maar daar heb ik echt de tijd niet voor nu. Alleen van het grote vrijbuiter ford en de lego model team truck weet ik het zeker. 8)7
Ja, als je er dan nu van af wil kan je het gewoon zo op MP slingeren, maak een paar goede fotos waarop je de spannende onderdelen (dat fort heeft een grote baseplate?) goed zichtbaar zijn vermeld het gewicht, dan raak je het wel kwijt, maar verwacht dus niet meer dan die €10/kg

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• -TheNose-
vectormatic schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:18:
[...]

Ja, als je er dan nu van af wil kan je het gewoon zo op MP slingeren, maak een paar goede fotos waarop je de spannende onderdelen (dat fort heeft een grote baseplate?) goed zichtbaar zijn vermeld het gewicht, dan raak je het wel kwijt, maar verwacht dus niet meer dan die €10/kg
En losse sets zoals de eerste drie op deze pagina: https://www.bouwsteentjes...den-doos-lego-model-team/ Met bouwtekening zonder doos...? Kan nu niet inschatten of het de moeite waard is.

• Hulkkonen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-09-2022

Hulkkonen

I wear them at night

@-TheNose- Je kunt even de codes van die modellen op marktplaats intypen; dan heb je een idee of het de moeite waard is om het uit te zoeken.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:44

almightyarjen

When does the hurting stop?

Even over het ontgelen van Lego met waterperoxide oplossing: hoe hoger het percentage, hoe sneller het proces werkt maar hoe eerder de onderdelen beschadigd raken als ze er te lang in blijven. Ontgelen heeft daarnaast te maken met de kracht van de UV-A straling (zonnekracht) en de temperatuur van het water (vanaf 25 graden werkt het proces optimaal).

In hoog zomer kan je 3% oplossing gebruiken, als je de onderdelen er 2 uur in laat zitten zijn ze al aardig ontgeeld. Met de huidige zon die nog niet supersterk is en het nog relatief koel is zou je voor 6% oplossing kunnen gaan. Als je geen haast hebt zou ik nog een maandje wachten zodat het water wat warmer wordt.

hier kan je online diverse oplossingen van waterstofperoxide kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door almightyarjen op 08-04-2020 15:42 ]

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• TheDeeGee
  • Niet online
Je kan natuurlijk ook gewoon de bak vullen met warm water (40-50 graden), dan heb je i.i.g. een begin.

Ik heb zelf deze besteld, komen ze straks bezorgen --> https://tinyurl.com/ssshh8w

[ Voor 59% gewijzigd door TheDeeGee op 08-04-2020 15:48 ]

• mschol
  • Niet online
die bouwsector verprutst ook legoland discovery deels:
https://indebuurt.nl/denh...te-veel-te-gammel~121971/

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
TheDeeGee schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:45:
Je kan natuurlijk ook gewoon de bak vullen met warm water (40-50 graden), dan heb je i.i.g. een begin.
Dan zul je een fors hogere concentratie waterstofperoxide moeten regelen en dat is lastiger dan je denkt. 3% is relatief eenvoudig verkrijgbaar. Als je daar nog warm water aan toe gaat voegen dan ben je echt heel erg lang bezig :)

https://discord.com/invite/tweakers

• TheDeeGee
  • Niet online
redfoxert schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:48:
[...]

Dan zul je een fors hogere concentratie waterstofperoxide moeten regelen en dat is lastiger dan je denkt. 3% is relatief eenvoudig verkrijgbaar. Als je daar nog warm water aan toe gaat voegen dan ben je echt heel erg lang bezig :)
Ja, dan moet je iets van 30% hebben en aanlengen op goed geluk.

Je zou het misschien kunnen voor verwarmen door je gootsteen te vullen met heet water en de bak daar een poosje in laten staan voordat je hem buiten zet.

Overal wel een creatieve oplossing voor :P

[ Voor 19% gewijzigd door TheDeeGee op 08-04-2020 15:51 ]

• Luther
  • Laatst online: 22:37
Hmm, ik zat nu bijvoorbeeld naar deze te kijken: https://www.kapperskortin...iverseel-12-0-1000ml.html
Voor iets meer dan €8 heb je 1L 12%, ten opzichte van ongeveer €10 per liter voor 3% bij de Kruidvat.

Dit zou je dan kunnen aanlengen met een aardige hoeveelheid water, toch?

• TheDeeGee
  • Niet online
Luther schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:59:
Hmm, ik zat nu bijvoorbeeld naar deze te kijken: https://www.kapperskortin...iverseel-12-0-1000ml.html
Voor iets meer dan €8 heb je 1L 12%, ten opzichte van ongeveer €10 per liter voor 3% bij de Kruidvat.

Dit zou je dan kunnen aanlengen met een aardige hoeveelheid water, toch?
Ik heb deze besteld https://www.bol.com/nl/p/...oxide-3/9200000109157997/

25 euro voor 5 liter.

• TheDeeGee
  • Niet online
Wat betreft een eerdere vraag over het verwijderen van krasjes, kwam ik deze tegen.

Verschil kun je wel zien, maar echt diepe krasjes zullen zichtbaar blijven.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Zo, de Corner Garage is af, met leuke bouwtechnieken. Zo nu en dan Rinse and repeat maar dat wist ik al van eerdere modulars.

Morgen maar eens een paar foto's schieten en dan hier posten om @mschol te bewegen om de zijne eens af te maken :P

Sorry @Ardana voor eerdere post over de levertijd :$ , maar de Bookshop is geleverd op tijd in het tijdvak die DPD opgaf.

Voorlopig een dag uitstel om die te gaan bouwen aangezien ik morgen eerst wat plantjes in de tuin ga poten.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• mschol
  • Niet online
aReaRe© schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:13:
Zo, de Corner Garage is af, met leuke bouwtechnieken. Zo nu en dan Rinse and repeat maar dat wist ik al van eerdere modulars.

Morgen maar eens een paar foto's schieten en dan hier posten om @mschol te bewegen om de zijne eens af te maken :P
_O- ik zou de hele dag gehad hebben om tw beginnen, heb alleen maar andere dingen gedaan :o

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

mschol schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:18:
[...]

_O- ik zou de hele dag gehad hebben om tw beginnen, heb alleen maar andere dingen gedaan :o
Leer prioriteiten beter te beheersen :P

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gvz5yhI0xEQl4YBl5_0wgsNnC1A=/f/image/VpYNoGLjIbs2duRlCqaWq6dV.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door aReaRe op 08-04-2020 17:35 ]

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20:19
Na enig twijfelen, kiezen en delen zojuist de Corner Garage besteld. Heb ik wat te doen met het paasweekend ;)

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Totrail schreef op woensdag 8 april 2020 @ 19:42:
Na enig twijfelen, kiezen en delen zojuist de Corner Garage besteld. Heb ik wat te doen met het paasweekend ;)
Goede keuze (y)

• mschol
  • Niet online
aReaRe© schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:22:
[...]

Leer prioriteiten beter te beheersen :P
genoeg ander nuttig spul gedaan..
spoiler:
nice :)

ik heb van de week de 42082 besteld.. ergens volgende week verwacht ik hem pas.. dus heb nog even..
paasweekend wordt zeker een lego model gebouwd, welke?
tja.. rollercoaster, corner garage, ninjago docks..., technic oceaan schip.. en heb er nog een paar staan.. :+
keuze genoeg..

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:47

SomerenV

It's something!

-TheNose- schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:14:
[...]

Gewoon hier iemand lief aankijken en uit laten zoeken in ruil voor wat spul naar keuze. Kun jij meer vangen voor individuele sets, heeft een liefhebber hier even wat te doen in ruil voor wat leuks. Win win? :D Zo'n simpel setje als deze kun je al 25+ euro voor vragen mits compleet en is héél wat minder dan 2 kilo aan LEGO. In bulk verkopen is leuk voor de mensen die graag een gok wagen, maar je houdt er echt fors minder aan over.

Zelfs als je 1 of 2 sets weg zou geven aan iemand die het voor je uitzoekt, dan nog hou je waarschijnlijk meer geld over _/-\o_

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-12 09:29
mschol schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:05:
[...]

genoeg ander nuttig spul gedaan..

[...]
nice :)

ik heb van de week de 42082 besteld.. ergens volgende week verwacht ik hem pas.. dus heb nog even..
paasweekend wordt zeker een lego model gebouwd, welke?
tja.. rollercoaster, corner garage, ninjago docks..., technic oceaan schip.. en heb er nog een paar staan.. :+
keuze genoeg..
Wait what, je hebt die mooie sets en ze zitten nog in doos?

• -TheNose-
SomerenV schreef op donderdag 9 april 2020 @ 01:53:
[...]

Gewoon hier iemand lief aankijken en uit laten zoeken in ruil voor wat spul naar keuze. Kun jij meer vangen voor individuele sets, heeft een liefhebber hier even wat te doen in ruil voor wat leuks. Win win? :D Zo'n simpel setje als deze kun je al 25+ euro voor vragen mits compleet en is héél wat minder dan 2 kilo aan LEGO. In bulk verkopen is leuk voor de mensen die graag een gok wagen, maar je houdt er echt fors minder aan over.

Zelfs als je 1 of 2 sets weg zou geven aan iemand die het voor je uitzoekt, dan nog hou je waarschijnlijk meer geld over _/-\o_
Haha, interesse? :*)

• mschol
  • Niet online
FlowSnake schreef op donderdag 9 april 2020 @ 06:31:
[...]

ruimte is een dingetje hier

morgen ga ik wat maken zodat ik het weekend kan bouwen

[ Voor 12% gewijzigd door mschol op 09-04-2020 08:47 ]

• -TheNose-
Misschien toch mijn zoons maar eens aan het werk zetten dit paasweekend.

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Ik was nog even aan het rondkijken voor de 76023 The Thumbler, maar de tweedehands prijs is me toch even te gortig. :/

Ik zou het doen!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:01
FlowSnake schreef op donderdag 9 april 2020 @ 06:31:
[...]

en
mschol schreef op donderdag 9 april 2020 @ 08:46:
[...]

ruimte is een dingetje hier

morgen ga ik wat maken zodat ik het weekend kan bouwen
Ik zit eigenlijk in hetzelfde schuitje. Ik heb hier een backlog met Assembly Square, Diner, Destiny's Bounty, Fishing Store,... en vandaag of morgen ook nog de Barracuda's Bay set. Ook omwille van plaats kan ik niet alles bouwen.

Het goede nieuws is dan wel weer dat ik al mijn kleinere Creator/City sets aan het bouwen ben. Zoals ik eerder aangaf heb ik omwille van de corona toestanden een bureau aangeschaft, en dat ga ik later recycleren als kleine stadslayout. Om zeker te zijn dat dat gebeurd bouw/moc/mod ik nu elke avond mijn kleinere sets, zodanig dat ik geen excuus heb om achteraf geen layout te beginnen :)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:40:
Ik zit eigenlijk in hetzelfde schuitje. Ik heb hier een backlog met Assembly Square, Diner, Destiny's Bounty, Fishing Store,... en vandaag of morgen ook nog de Barracuda's Bay set. Ook omwille van plaats kan ik niet alles bouwen.
Hier ook. Assembly Square, Saturn V, Apollo 11, ISS heb ik hier nog liggen. Ik ga nog wel een plekje vinden voor de Assembly Square, maar de ruimtesets blijven voorlopig in doos. En ik ben begonnen aan de Barracud's Bay set, maar weet nog niet waar ik die ga neerzetten.

Corner Garage heb ik eigenlijk pas net af. De Bookshop komt er ook nog dit jaar... Tijd voor een groter huis. :+

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik heb door een verwachte verhuizing die maar uitgesteld en uitgesteld werd inmiddels een backlog sinds ergens begin 2018. Inmiddels hebben we een sleutel en zijn we aan t klussen. En daarna iets van 80 sets bouwen. Ninjago city & docks, achtbaan, caroussel, fishing store, treehouse, saturn V, lunar lander, apocalypseburg, hoop ander LM2 spul, Lego Batman Movie spul, Friends, Unikitty, Elves zelfs nog. En dankzij een lieve zwager die ook brickhead is een LOTR Pirate Ambush die hij nog had liggen in opslag. Allemaal nog in de doos want 'makkelijker verhuizen'.

Hij en nog wat anderen (@legofanaten :D) mogen komen helpen opbouwen als we zijn verhuisd. Want vrijwel al mijn andere sets heb ik uitelkaar liggen. Totaal iets van 250 sets terug opbouwen denk ik.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Gaius schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:58:
[...]

Hier ook. Assembly Square, Saturn V, Apollo 11, ISS heb ik hier nog liggen. Ik ga nog wel een plekje vinden voor de Assembly Square, maar de ruimtesets blijven voorlopig in doos. En ik ben begonnen aan de Barracud's Bay set, maar weet nog niet waar ik die ga neerzetten.

Corner Garage heb ik eigenlijk pas net af. De Bookshop komt er ook nog dit jaar... Tijd voor een groter huis. :+
En hier ook de Assembly Square en o.a. Technic Mack Anthem liggen. Iedereen heeft de Assembly Square ingeslagen voor die EOL is >:) Ruimte is een dingetje, maar tijd ook. Door Corona zit ik dan wel thuis, maar het is thuiswerken en daarbij ben ik leraar en BSO-medewerker geworden :P

Misschien dat de Harley motor er nog aan toegevoegd gaat worden. Enerzijds erg tof gemaakt, anderzijds ook wel veel grijs i.p.v. chroom. Aangezien ik momenteel alléén auto's heb, is de motor een verhaal apart, maar wel weer een leuke bouw uitdaging :) Kijken of Bol de prijs nog een keer laat dalen; dan kan ik de €10 korting toepassen.

Maar de Mack die gaat echt een dezer dagen gebouwd worden :)

[ Voor 19% gewijzigd door Gim op 09-04-2020 11:07 ]

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-12 15:37
Het is ook altijd wat, een backlog door ruimtegebrek of geen nieuwe sets om te bouwen omdat het budget op is :D

Ik ga binnenkort mijn bureau voor de modulars anders inrichten zodat er nog wat meer bij kan en het wat overzichtelijker wordt, echter is mijn Lego budget helaas al overschreden... Misschien volgende maand nog de Diner of Garage Corner.

• Kapoen
Poekie schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:01:
Ik heb door een verwachte verhuizing die maar uitgesteld en uitgesteld werd inmiddels een backlog sinds ergens begin 2018. Inmiddels hebben we een sleutel en zijn we aan t klussen. En daarna iets van 80 sets bouwen.
Wauw... ok 80 sets bouwen lijkt me zalig, maar toch... wauw :)
Ik voelde me al half schuldig omwille van mijn eigen backlog, maar aan die van jou kan ik niet tippen :P

Vliegen zal nog even niet lukken, maar de afstanden van/naar België en Nederland zijn niet overdreven groot dat ik niet even langs zou kunnen komen met de auto om te helpen bouwen ;)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ik heb die ook gebruikt 10flesjes gehaald, via Amazon is een 1L te krijgen

• Cowamundo
-TheNose- schreef op donderdag 9 april 2020 @ 08:53:
Misschien toch mijn zoons maar eens aan het werk zetten dit paasweekend.
Dat lijkt me sowieso een goed begin!
Who knows misschien slaat het toch nog aan.

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-12 20:51
Hij en nog wat anderen (@legofanaten :D) mogen komen helpen opbouwen als we zijn verhuisd. Want vrijwel al mijn andere sets heb ik uitelkaar liggen. Totaal iets van 250 sets terug opbouwen denk ik.
Daar ben ik zeker bij :9~

Mijn backlog begint erg klein te worden. Grootste doos is nu nog 80103 Dragon Boat Race. Verder nog wat klein grut (GWP's voornamelijk).

dus...

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:31
Gim schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:02:
En hier ook de Assembly Square en o.a. Technic Mack Anthem liggen. Iedereen heeft de Assembly Square ingeslagen voor die EOL is >:) Ruimte is een dingetje, maar tijd ook. Door Corona zit ik dan wel thuis, maar het is thuiswerken en daarbij ben ik leraar en BSO-medewerker geworden :P
Ik heb ook de Assembly Square hier nog nieuw in de doos liggen. Anderhalf jaar geleden in de Londen LEGO Flagship Store gekocht met nog een leuke korting eraf. Omdat ik als vaste prik op mijn verjaardag een Modular building van mijn vrouw krijg en dit toch wel een bijzondere Modular is, heb ik die gereserveerd voor wanneer ik 50 word. Volgend jaar dus. :*)

Maar eerst deze maand lekker bouwen aan m'n Batmobile 1989. Ben op 1 april begonnen met zakje 1, en mag vandaag dus zakje 9 open maken en aan het bouwwerk toevoegen. Lijkt wel een soort advent kalender zo, ha ha ha! Eindig mooi op 24 april met het laatste zakje. Zakjes zijn wel redelijk klein, dus moet me beheersen om niet meteen een volgend zakje open te maken. Het is dan wel elke dag iets om naar uit te kijken. En sowieso moet ik gewoon de volle 8 uur per dag werken, ook al is het dan vanuit thuis. Dus ik verveel me ook niet thuis.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:54

GeeBee

Oddball

Kijktip: LEGO Masters vanaf zaterdag 11 april op RTL4.

https://www.tvgids.tv/tv/lego-masters/24123069

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• redfoxert
  • Niet online
Ik hoop dat het om aan te gluren is ... de US versie is echt tenenkrommend ...

• Kapoen
[...]

En hier ook de Assembly Square en o.a. Technic Mack Anthem liggen. Iedereen heeft de Assembly Square ingeslagen voor die EOL is >:)
Het zou me niet verbazen indien de Diner en/of Corner Garage eerder uit het assortiment verdwijnen dan de Assembly Square. Om welke redenen dan ook heeft Lego vroeger al een paar keer jongere modulars eerder uit productie gehaald dan oudere exemplaren. Het meest recente voorbeeld is uiteraard Parisian Restaurant dat pas na de Detective's Office en Brick Bank EOL ging.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:54

GeeBee

Oddball

redfoxert schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:54:
[...]

Met Ruben Nicolai als host moet het goedkomen... toch?... toch?... ja toch? *proest*

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:57:
[...]

Het zou me niet verbazen indien de Diner en/of Corner Garage eerder uit het assortiment verdwijnen dan de Assembly Square. Om welke redenen dan ook heeft Lego vroeger al een paar keer jongere modulars eerder uit productie gehaald dan oudere exemplaren. Het meest recente voorbeeld is uiteraard Parisian Restaurant dat pas na de Detective's Office en Brick Bank EOL ging.
Klopt ook weer. Gelukkig hoeven we ons er niet druk om te maken :)

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
GeeBee schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:59:
[...]

Met Ruben Nicolai als host moet het goedkomen... toch?... toch?... ja toch? *proest*
ik hoop ook dat het beter wordt met de twee hosts, ben bang dat NL en BE niet heel veel heeft qua kandidaten jammergenoeg.

on-a-different-topic
ik heb een aantal trein-sets, en dus een overschot aan bochten (5 9v circels, 6nieuwe stijl circels) wat doen jullie hiermee?

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Ik heb nu alle afleveringen gezien van de VS, maar daar is het verplicht om zo breed mogelijk te lachen en je moet minimaal een baard of transgender zijn,

Ik zou het doen!

• Kapoen
rammes schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:30:
Ik heb nu alle afleveringen gezien van de VS, maar daar is het verplicht om zo breed mogelijk te lachen en je moet minimaal een baard of transgender zijn,
Of een voormalige 'American football' speler zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p9triCjSxaOTOiGoFX4CyrDp8I4=/f/image/op665bDIQkGE9E8vHgyy4c04.jpg
Een gast presentator uit aflevering 8.

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Kapoen schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:09:
[...]

Of een voormalige 'American football' speler zijn?
[Afbeelding]
Een gast presentator uit aflevering 8.
Terry loves LEGO O+

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36

Pierre

Van nature lui!

redfoxert schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:54:
[...]

Alles wat op de commerciële zenders is/komt vind ik tenenkrommend, ik neem het een keer op dan kan ik de reclame skippen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• redfoxert
  • Niet online
Pierre schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:37:
[...]

Alles wat op de commerciële zenders is/komt vind ik tenenkrommend, ik neem het een keer op dan kan ik de reclame skippen.
Veel zenders tegenwoordig hebben via DRM geregeld dat je niet eens kunt doorspoelen bij reclames :(

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36

Pierre

Van nature lui!

redfoxert schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:55:
[...]

Veel zenders tegenwoordig hebben via DRM geregeld dat je niet eens kunt doorspoelen bij reclames :(
Als je het opneemt dan kan je dat wel.
Maar dat is hier off topic

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Nog niet begonnen aan de Bookshop, must resist >:)

Ik had @mschol nog wat pics beloofd :P

spoiler:
Zooi
Tijdelijke zooi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OIq2x0Qfjnpf7yHKfVT1cSlA6gc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/94UnJnjm5rjMdqP3WzornSsO.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--RyvvPWMBMm3_kftnL0_cnY4rM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jNI0TnJQBexeYXXinYx9KTm6.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdKmHbI1C3aFyn0bPu-xGN4bLT4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rh3ZhkAsKc4QSYDTVbW6TnzS.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQATAVXB86dM16wlX2bjAAzl1CY=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LAiPX1sObOMUbLcwhF0FC0DY.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-diXEbLwCW3TAIaTTFl34W2-KM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WyC06EOJLpnTB7NG1GKFHXPv.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNDw1Fp-UN0awX79YHcb4uh9syo=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nQyadC4OSbG2Mxrv9tUdv8Z6.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6aMV41R8fDnMvweOsp8AuyHyJmc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eAsF7RswJIjz5dIHbrZKEz2T.jpg?f=fotoalbum_small

:P

Paar kleine modificaties (zwaailichten op de sleepwagen).

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

ymnia schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:28:
on-a-different-topic
ik heb een aantal trein-sets, en dus een overschot aan bochten (5 9v circels, 6nieuwe stijl circels) wat doen jullie hiermee?
Ik denk in de kast leggen. Ik heb voor een aantal van mijn Technic sets alle 3L blauwe pins door zwarte vervangen. Nu heb ik dus ca 1000 van die blauwe pins over. Liggen ook gewoon in de kast.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:01
[...]

Misschien dat de Harley motor er nog aan toegevoegd gaat worden. Enerzijds erg tof gemaakt, anderzijds ook wel veel grijs i.p.v. chroom. Aangezien ik momenteel alléén auto's heb, is de motor een verhaal apart, maar wel weer een leuke bouw uitdaging :) Kijken of Bol de prijs nog een keer laat dalen; dan kan ik de €10 korting toepassen.

Maar de Mack die gaat echt een dezer dagen gebouwd worden :)
https://www.brickwatch.ne...ley-Davidson-Fat-Boy.html
Nu bij bol.com 81,99 euro.

• TheDeeGee
  • Niet online
Net klaar met het wassen van alle pieces van mijn 6286 - Black Skull's Schooner.

Nu is het wachten op een beetje warm weer voor de waterstofperoxide behandeling. Echte super geel zijn ze niet, maar ook niet wit vergeleken met een echt wit blokje ernaast. Dus de OCD in mij heeft geen rust :P

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:26
aReaRe© schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:13:

Sorry @Ardana voor eerdere post over de levertijd :$ , maar de Bookshop is geleverd op tijd in het tijdvak die DPD opgaf.

Voorlopig een dag uitstel om die te gaan bouwen aangezien ik morgen eerst wat plantjes in de tuin ga poten.
Dan wordt het nu tijd om er verlichting in te bouwen ;)
Zie hier mijn resultaat 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FejgwmUgMAivFnZ6tps4Ry82hQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e0ntnTksIo5iIejxEaJKfzPX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zq-Oy3Hi4PTo35KkPYHeFheKUQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AoqB5agY5AWpJYaW6ot3oS27.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTxHVRasN6jGG3-9gdF9MRL-Fxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hddV99jpx5D7CJnGM6qcDQOU.jpg?f=fotoalbum_large

• Totrail
Zeg, als jullie het hebben over sets opbouwen per zakje dan hebben jullie het toch zeker wel over per nummer? (bv. Nr 1 kan uit 2 zakjes bestaan)

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Klein bouwwerkje voor tussendoor, maar wel onderdeel van een groter geheel! En dat groter geheel heeft iets te maken met de komst van ons eerste kindje over 4a5weken.

Dus wie het weet mag het zeggen en of je het juist hebt zie je op dat moment ;)

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49749840588_63abfe02ca_b.jpgTin soldier by Barthezz Brick, on Flickr

• redfoxert
  • Niet online
Barthezz Brick schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:34:
En dat groter geheel heeft iets te maken met de komst van ons eerste kindje over 4a5weken.
Nou, daar gaat je tijd voor je hobby voorlopig :P

Congrats!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:06
Totrail schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:27:
Zeg, als jullie het hebben over sets opbouwen per zakje dan hebben jullie het toch zeker wel over per nummer? (bv. Nr 1 kan uit 2 zakjes bestaan)
Nummering verschilt per set, HP Kasteel heeft 37 verschillende nummers bijv, dan heb je echt één nummer 1.

• Arunia
Heb afgelopen weekend wall-E, de pennenbak (huisje) en de vogels gevonden op zolder. Die maar eens uit elkaar halen en opnieuw opbouwen.
Binnenkort toch eens kijken of mijn 8880 nog compleet is en me wellicht wagen aan het witter maken van de witte delen. Die velgen zijn geel geworden.
De eerste kleinere speel MF ook nog eens opnieuw in elkaar zetten.

• Cowamundo
Vraagje voor de mensen die Lego masters uit andere landen gekeken hebben.
Hoe hebben jullie dit gekeken? Ik heb een beetje op het interwebz gezocht maar ik kan alleen maar trailers en korte clipjes vinden. Lijkt me wel leuk om af en toe tussendoor es een aflevering van te kijken.

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Cowamundo schreef op donderdag 9 april 2020 @ 21:05:
Vraagje voor de mensen die Lego masters uit andere landen gekeken hebben.
Hoe hebben jullie dit gekeken? Ik heb een beetje op het interwebz gezocht maar ik kan alleen maar trailers en korte clipjes vinden. Lijkt me wel leuk om af en toe tussendoor es een aflevering van te kijken.
zie DM

Ik zou het doen!

• mschol
  • Niet online
fonias schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:14:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
eigen ledjes of een kant en klaar setje?

• Totrail
Pino112 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:41:
[...]

Nummering verschilt per set, HP Kasteel heeft 37 verschillende nummers bijv, dan heb je echt één nummer 1.
Dat begrijp ik, maar dan nog: per nummer of per zakje?

• Arunia
Heeft iemand ooit lego fusion city masters aan de praat gekregen? Ik heb deze ooit gekregen van iemand die op vakantie was geweest in Amerika, maar echt nooit aan de praat gekregen.
Wel pas een apk met obb ergens vandaan gehaald, maar met opstarten de melding dat mijn Android te hoog was. Best zonde. Ziet er leuk uit om te doen.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
lego setje komt ineens zo veel meer tot leven met verlichting. prima dat lego dat zelf wil gaan introduceren, maar die initiele prijzen .... omfg; blijf lekker bij aliexpress :+

• Mappy
  • Laatst online: 23-12 13:35

Mappy

Piramide van Austerlitz

Waarrrr kan ik me aanmelden? :D

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Cowamundo
Toch eens wat meer loslaten hier dan alleen maar lezen.

De boomhut die ik 2 weken terug heb ontvangen is ondertussen een paar dagen klaar. Vondt het echt leuk om eens zo’n dure en grote set te maken! Vondt het wel lastig om niet in één dag alle zakjes er doorheen te klikken maar het netjes te verspreiden. Heb zo wel meer kunnen genieten van de transformatie.

Heb al een paar hele kleine tweaks aan de boom gedaan maar wil de boom nog veel meer personaliseren.. heb in ieder geval een lading extra blad gekocht voor meer vulling en variatie in de kruin en heb nog wel wat andere ideeën maar daar ben ik nog niet over uit.

De vrouw heeft vandaag (uit zichzelf en zonder dat het gesprek over Lego ging) gezegd dat ze de boom echt heel leuk vindt om te zien en dat deze in de woonkamer mag blijven staan!

Erg blij dus en als ik meer significante aanpassing heb gedaan zal ik dit zeker laten zien.

Als vers ontpopte AFOL is het vooral nog erg zoeken naar de juiste combinatie van vooral nieuwe steentjes om mijn ideeën mee te realiseren. Ben ook veel bezig met studio om een nieuwe set digitaal te bouwen aan de hand van een online handleiding (lang leve het interwebs) om zo meer manieren en gebruik te ontdekken van nieuwe stenen zonder meteen kapitalen uit te geven.

Ik had mijn voorgenomen dit jaar elke maand 50€ te besteden aan lego maar denk dat ik nu al in de eerste 3 maanden 150-200 per maand heb uitgegeven. :$

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5mxRVZo8irlDpuuKPqniHtTX5x0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/93awyCTtm2hIdPGtjhHzCuKh.jpg?f=fotoalbum_large

• Cowamundo
Mappy schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:54:
[...]

Waarrrr kan ik me aanmelden? :D
Make that 2!
Heerlijk om te bouwen zonder zorgen dat de zakjes bijna op zijn! :D

Woeps, dubbel bericht, nu weer ik in ieder geval wel waarom er soms witte berichten tussen staan.

[ Voor 17% gewijzigd door Cowamundo op 09-04-2020 23:27 ]

• fonias
mschol schreef op donderdag 9 april 2020 @ 21:17:
[...]

eigen ledjes of een kant en klaar setje?
Eigen ledjes icm losse lego blokjes.
Tevens met eigen bedacht systeem waardoor het nog steeds modulair is en geen draden in de weg zitten.

• fonias
himlims_ schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:46:
[...]
lego setje komt ineens zo veel meer tot leven met verlichting. prima dat lego dat zelf wil gaan introduceren, maar die initiele prijzen .... omfg; blijf lekker bij aliexpress :+
Klopt, en de details binnen zijn veel beter te zien.
Ben bezig al mijn gebouwen hiervan te voorzien.

• mschol
  • Niet online
fonias schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 07:31:
[...]

Eigen ledjes icm losse lego blokjes.
Tevens met eigen bedacht systeem waardoor het nog steeds modulair is en geen draden in de weg zitten.
heb je wat details hierover? ben wel benieuwd wat je precies gebruikt enzo

• fonias
mschol schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 07:43:
[...]

heb je wat details hierover? ben wel benieuwd wat je precies gebruikt enzo
Ik zal kijken of ik er wat foto's van kan maken.

• Kapoen
Nog een boom bouw tutorial voor de collectie:

Ik heb al redelijk wat van deze filmpjes in mijn bookmarks zitten, en ze hebben allemaal één ding gemeen: je hebt nooit genoeg onderdelen om zo één boom te maken, laat staan een heel park of bos :)

[ Voor 43% gewijzigd door Kapoen op 10-04-2020 08:07 ]

• Lord Sheep
  • Laatst online: 17:24
Kwam het tegen op Pepper, misschien heeft iemand er iets aan, PDF met wat modellen. Mijn zoontje was er heel blij mee in elk geval.
Wel in het Duits, aber das mag der Pret nicht drücken ;)
Das LEGO®-Abenteuerbuch.

• Kapoen
Lord Sheep schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:38:
Kwam het tegen op Pepper, misschien heeft iemand er iets aan, PDF met wat modellen. Mijn zoontje was er heel blij mee in elk geval.
Wel in het Duits, aber das mag der Pret nicht drücken ;)
Das LEGO®-Abenteuerbuch.
Daar bestaat ook een Engelstalige versie van:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLHyR4yC8cM48mZqNIiYRS3cG38=/f/image/XDNi3jaz66qN1GGmhp9ZqQ1p.jpg
Deze zat ooit in een Humble Bundle promotie, maar ik kan de papieren versie ook van harte aanbevelen.

De twee opvolgers in deze serie zijn ook prima boeken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FEVnbwUQ3n2Eqrc87ZCc9NFUhng=/f/image/43XhfBUB1k0K6egV5D72CglO.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGELJWlqBu1WRwmKM-7yWoZszLE=/f/image/TE2SjO6GbaEaLPOMYR3c3HoT.jpg

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:31
Totrail schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:27:
Wanneer ik het daar over heb bedoel ik echt per nummer bouwen. Zoals in m'n huidige geval de Batmobile 1989 bevat 24 nummers aan zakjes. Binnen een genummerd zakje zitten meestal nog één of twee zakjes met kleine onderdeeltjes. Hier is het heel duidelijk om per dag één genummerd zakje te bouwen.

Maar vorige maand bv. bouwde ik de Classic Diner, en die bevatte zakjes met 4 nummers (1 t/m 4) waarbij er meerdere zakjes met nummer 1, meerdere zakjes met nummer 2, enz. waren. Dat was zeg maar één nummer per bouwlaag (begane grond, eerste verdieping, tweede verdieping, en dak + auto). In dit geval was de inhoud van één zakje dusdanig veel dat ik zelfs 2 of 3 dagen per nummer deed, vanwege werk en andere verplichtingen.

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-12 14:06
fonias schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 07:44:
[...]

Ik zal kijken of ik er wat foto's van kan maken.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Want ik heb momenteel wel dat de gebouwen niet helemaal modulair meer zijn door de draadjes...

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:48
[...]

Kwijl! netjes weggewerkt ook, waar heb je de verlichting vandaan? Ik heb een paar maanden geleden geprobeerd Hogwarts castle te voorzien van verlichting van lighttailing,maar de draadjes leken een stuk fragieler en ik kreeg ze niet zo mooi weggewerkt

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:01
Gisteren is mijn zoontje vijf geworden en hij heeft de Lego 60197 passagierstrein cadeau gekregen. Hij had al de 60198 goederentrein. Zojuist samen met de uitbreidingssets 60205 (recht, bocht, flexibel), 60238 (wissels en bocht) en 7499 (recht en flexibel) een grote baan gemaakt. Deze laatste set is een oudje, maar een tijdje geleden voor 7 euro op marktplaats gescoord (nieuw in doos).
Erg leuk dat we alle rails hebben kunnen gebruiken!

Als hij wat ouder is misschien eens kijken of we e.e.a. kunnen gaan automatiseren, o.a. met een sensor in de trein (stoppen bij wissel of perron) of uitbreidingen van een niet-Lego merk (bv wissels bedienen op afstand, het merk schiet me zo snel niet te binnen).

Bovenstaande hadden we overigens al eventjes in huis (sinds september? vorig jaar, met de landelijke Lego kortingsactie). Onze backlog is weer een beetje bij. ;) Nu nog een lange lijst met Speed Champions sets, maar die kunnen nog wel even wachten (tot hij wat ouder is) en nemen gelukkig niet veel ruimte in.
Pagina: 1 ... 54 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .