Het Grote Lego Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 112 Laatste
Acties:
  • 1.168.594 views

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:54

GeeBee

Oddball

FlowSnake schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:28:
Wow, ik ben om. Die Market Square, de wijze van gebruik van die steentjes, level of detail. Heb er al 5 uur in zitten en ben verre van op de helft.

Geniaal, erg tevreden!
Bedoel je Market Street of Assembly Square?
Als je al 5 uur bezig bent, denk ik de tweede?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ben vandaag begonnen met de Mustang. Ik ben tot de zakjes met een 2 gekomen. Ik snap helemaal waarom iedereen zo enthousiast is over deze set want hij is tot nu toe waanzinnig leuk om te bouwen.

Ik zit continu van 'wat zou dit worden? ' om vervolgens een 'aha momentje' te hebben.

Wat een prachtige set!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-12 00:04
mschol schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 22:34:
[...]

en das logisch (daar waar voorraad is enzo)
en tegelijkertijd achterlijk (koop gewoon later je grote set)
De mensen die Lego kopen gewend zijn wel ja... maar nu hoeven een hoop mensen het niet goed te praten waarom ze lego kopen want quarantaine... denk dat een hoop mensen wel wat met lego willen doen want het is gewoon leuk en rustgevend maar hebben toch schaamte om het te kopen.

• Floydian
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:11
Ik was al een tijdje aan het denken om modelbouw weer op te pakken. Eerst dacht ik aan treinen, maar dat zou toch wel erg duur worden, en heb daar ook niet echt de ruimte voor. Dus toen kreeg ik het idee dat 'normale' modelbouw haalbaarder zou zijn. Dus bedacht ik me dat ik dan van mijn huidige werkkamer een hobbykamer zou kunnen maken, en m'n bureau de woonkamer in. Hoe meer ik daar over nadacht des te onaantrekkelijker dat plan werd. Sinds dien begon ik steeds serieuzer te denken om weer iets met LEGO te gaan doen, ook omdat ik dit vroeger ook erg leuk vond.

Enfin, donderdag de knoop maar doorgehaald en de hijskraan (42082) gekocht.
Vanmiddag is deze geleverd. Wat een grootte doos zeg, gelijk maar uitgepakt dus.

Vanavond eerst begonnen met alle zakjes te sorteren. Het viel me daar op dat alle stappen een zak met een witte band hebben, behalve voor stap 8. Bij de beschrijving van die stap lijk ik geen onderdelen te missen verder. Je zou toch eigenlijk een lijst verwachten met wat in de set aanwezig zou moeten zijn.

Daarna meteen verder gaan met in elkaar zetten. Ik ben nu niet eens halverwege stap 1, dus ik vermaak me de komende tijd thuis wel. Verder werkt het ongelofelijk ontspannend en rustgevend. Had ik dus veel eerder moeten doen.

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12 13:35

Mappy

Piramide van Austerlitz

Floydian schreef op zondag 5 april 2020 @ 00:14:
Je zou toch eigenlijk een lijst verwachten met wat in de set aanwezig zou moeten zijn.
Laatste pagina's van de instructies staat dat. Dat is voor de hele set, niet per zakje.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:51
Wat is de PoweredUp app toch dikke stront waar het "dit is een beta" niveau gewoon vanaf druipt. Support voor de trein remote in de 3.1 versie betekent voor Lego dat het een code blokje is waarmee we zelf maar moeten kloten.

Wat mij betreft implementeren ze dit echt verkeerd om. Eerst de plug&play/kindvriendelijk basics voor MOCs dan pas richting Mindstorms/Boost.

En als je het dan toch per se verkeerd om wil doen, zorg dan voor wat basic tutorials in je fuckin app. Dus niet dat ik naar de Lego site of naar derden moet die er al uren in hebben ingestoken om het uit te pluizen.

Ondertussen doet Brickcontroller dit al beter. Hoewel de servo functie niet perfect is, maar bij Lego krijg ik dat niet eens ingesteld als leek.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:43

Maximus

There is no substitute

jvdben schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:22:
Help!!! Ik zoek nog een leuke set voor de komende weken. De nieuwe fast and Furious charger is al besteld, maar die zit al in de 2de lichting... Wordt pas eind van de maand verzonden. Iemand nog een leuke deal voor 100/150 euro??

De Mustang, Aston, London bus en batmobile staan er al
De Fiat 500 of de Kever. Beide erg leuk en met wat Lego kortingsbonnen goed te doen voor beide < 150 euro.

PhD i.o.

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-12 09:29
GeeBee schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 22:52:
[...]

Bedoel je Market Street of Assembly Square?
Als je al 5 uur bezig bent, denk ik de tweede?
Excuus, Assembly Square!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43

Wom

De 007 DB5 afgerond deze ochtend. Erg leuke build, waar eigenlijk geen herhaling in zit. Leuke technieken voor bijvoorbeeld het schietmechanisme, de grille maar ook de ornamenten aan de zijkant.

Model komt in het echt ook veel beter tot zijn recht dan vanaf foto.

Niet al te veel stickers, dus al met al zeker een leuke set!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5KtqHiqEpA7SrVxCWS8LG8dhyPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3OAzksCCMAiIsi5aU2zuEpZI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Wom op 05-04-2020 10:48 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:51
Maximus schreef op zondag 5 april 2020 @ 08:58:
[...]

De Fiat 500 of de Kever. Beide erg leuk en met wat Lego kortingsbonnen goed te doen voor beide < 150 euro.
De T1 camper of de Kever zijn al enige tijd op de markt, ik zou daaruit kiezen. Die 500 is er immers net.

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-11 13:16

Hierkomik

Zo dan...

Eindelijk een projectje afgerond. Okay het was een van de kleinere maar ben erg blij met het resultaat.

Het idee was om te proberen om met de stukjes van Obi Wan's Hut (75270) een insert te maken voor het pop-up book.

Dat is gelukt! Zelfs nog wel wat stukjes over. Was een leuke puzzel om met de beperkte stukjes toch de essentie en speelbaarheid te behouden.

Voorkant (optioneel kan de container helemaal links vervangen worden door de vaporizer, dus ook daar nog leuke variatie)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5mWUCYKmI8zJKAyBQJfoblYFK48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wyT2w0RMsnQNfZhCbbHF7Ewp.jpg?f=fotoalbum_large

Achterkant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qZmfpAuFKfJNIYjpLFyuNVRfbfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d3dF2BDafgiAReUerDR9c2nq.jpg?f=fotoalbum_large

Overgebleven stukjes (spare parts waren niet nodig, die zitten in zakje):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6W5uo9DrHDQkGWXOmW4s8shDBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MwJQSUPgfyScA9WPjwiAvKdH.jpg?f=fotoalbum_large

Nu weer verder met andere projectjes, maar misschien dat ik hem wel op rebrickable post. Ben wel benieuwd welke andere kleine sets ook zouden kunnen op deze manier (de Cantina, 75205 lijkt me tof, alleen jammer dat die nu out of print is en alleen voor de (hoge) adviesprijs te krijgen is)

[ Voor 34% gewijzigd door Hierkomik op 05-04-2020 13:29 ]

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20200404bears.jpg

Lente!

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wauw, die bloemen lijken net echt!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12 11:04

FeaR

In GoT we trust

Doe nou niet zo enthousiast :P Ik heb mezelf maanden in kunnen houden met Lego kopen en bouwen maar na gisteren de DB5 lonkt het toch allemaal weer wat extra.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Leuke build die Corner Garage modular.

@mschol nog wat verklappen :+

* aReaRe mompelt iets met een bewegende garage roldeur op basis van de raampjes van de bakery uit Assembly square, sleeptruck met bewegende kraan :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• FlowSnake
Ben op 2/3 van assembly square.

Ik ben nog altijd sprakeloos, prachtige set. En dan af en toe eens niet opletten, komt je duur te staan. Waarbij dat bij normale lego sets vrijwel direct opvalt, kan je nu rustig 10 stappen verder zijn en een flink stuk moeten demonteren. Zo had ik de betegeling een knopje te vroeg afgebroken, daarna een deur verkeerd erin gezet.

Die deur viel wel mee, betegeling wat minder als je je hele 1-knops mozaïek meuk weer van de grondplaat moet peuteren.

Kennelijk was het vandaag 20C en prachtig weer, who knew?

• Kapoen
  • Laatst online: 23:01
Zonet heb ik dit filmpje gevonden in mijn joetjuub aanbevelingen, een niet-alledaags overzicht van iemands Lego layout:

Altijd leuk als mensen eens iets anders proberen dan de normale 'show 'n tell' :)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
aReaRe© schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:55:

* mschol mompelt iets met een bewegende garage roldeur op basis van de raampjes van de bakery uit Assembly square, sleeptruck met bewegende kraan :)
noooooo, the spoilers....

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

mschol schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:41:
[...]

noooooo, the spoilers....
Wel de foto's :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• basvkesteren
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-12 21:03
Afgelopen tijd twee B-modellen gebouwd, van de 8865 (paar jaar terug 2e hands via bricklink aangeschaft), en het onofficiele stadium-truck B-model van de 42110;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVvka1E-FoJQS95DXHNWSCnvTG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rLxp7Gxw3BtxTejBIGnlqAJh.jpg?f=fotoalbum_large

Zit een goeie 30 jaar tussen die twee modellen, leuk om dat eens direct achter elkaar te bouwen; de ontwikkeling die Lego in die tijd heeft doorgemaakt is toch wel flink. De 8865 (het A-model dan) uit elkaar halen was doffe ellende, de zwarte pinnetjes uit die tijd zijn haast niet los te krijgen.... De 42110 was wat dat betreft een stuk makkelijker te slopen, ookal bestaat die uit aanzienlijk meer stukjes :P

Binnenkort eens kijken of de gepimpte landrover wat is om te bouwen ;)

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20:19

* Totrail mompelt iets met een bewegende garage roldeur op basis van de raampjes van de bakery uit Assembly square, sleeptruck met bewegende kraan :)
Ik denk dat die garage ook de volgende voor mij gaat worden. Vind Assembly square wel heel mooi, maar ook gewoon wat teveel boven budget.

• FlowSnake
Totrail schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:15:
[...]

Ik denk dat die garage ook de volgende voor mij gaat worden. Vind Assembly square wel heel mooi, maar ook gewoon wat teveel boven budget.
Bedenk wel dat Assembly Square er waarschijnlijk het eerst uitgaat. Goedkoper gaat het niet meer worden. Niet dat je straks spijt hebt.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

almightyarjen

When does the hurting stop?

Kapoen schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:47:
Zonet heb ik dit filmpje gevonden in mijn joetjuub aanbevelingen, een niet-alledaags overzicht van iemands Lego layout:
[YouTube: Welcome to Bricksonville 2.0 - The ultimate LEGO City Tour / Update - April 2020]
Altijd leuk als mensen eens iets anders proberen dan de normale 'show 'n tell' :)
Daar zit een werk in, niet normaal! Al die verlichting, super mooi. Mooi geschoten ook idd :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qbYHyPk4Ok0UduYr1YaWtmEROw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/miiRZ43SIzRSQUhwAD06jec6.jpg?f=fotoalbum_large

Gister op MP de 75257 nieuw in doos op de kop getikt voor een leuke prijs.
Was weer een leuke set om te doen.

• blindsight
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-03 21:59
Kapoen schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:47:
[YouTube: Welcome to Bricksonville 2.0 - The ultimate LEGO City Tour / Update - April 2020]
WOW simpelweg geweldig!
Wilde mijn nieuwe lay-out showen maar nu durf ik dat niet meer.

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Zijn er hier die ook de minifigures verzamelen? Heb er een aantal uit de disney 2 serie, serie 17 & 19 over die ik evt wil ruilen.

[ Voor 0% gewijzigd door dr86 op 06-04-2020 09:43 . Reden: bedoelde serie 17 & 19 ]

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
njiwedu0b schreef op zondag 5 april 2020 @ 13:10:
[...]

De T1 camper of de Kever zijn al enige tijd op de markt, ik zou daaruit kiezen. Die 500 is er immers net.
Of een andere set die voor een laagste prijs volgens brickwatch nu staat zoals de Harley.

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

d-russo schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:12:
Zijn er hier die ook de minifigures verzamelen? Heb er een aantal uit de disney 2 serie, serie 17 & 18 over die ik evt wil ruilen.
Ja, maar voor serie 17 en 18 heb ik ooit een kleine 1.5u bij een te sluiten Intertoys staan voelen dus daar weinig dubbele van. Disney 2 bij een beurs een keer. DM maar welke je hebt misschien waren het net degene die ik niet kon vinden :)

Volgens mij is er zelfs een cmftopic dat nooit echt van de grond is gekomen.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Kapoen
blindsight schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:06:
[...]

WOW simpelweg geweldig!
Wilde mijn nieuwe lay-out showen maar nu durf ik dat niet meer.
Ik zou zeggen, delen die handel. Een filmpje van een gekke Duitser(?) gaat ons toch niet tegenhouden om elkaars werk te bewonderen? En hier bij Tweakers zijn we aardig voor elkaar (serieus).

• Pin0
  • Niet online
Grandisimo schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:22:

Gister op MP de 75257 nieuw in doos op de kop getikt voor een leuke prijs.
Was weer een leuke set om te doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qbYHyPk4Ok0UduYr1YaWtmEROw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/miiRZ43SIzRSQUhwAD06jec6.jpg?f=fotoalbum_large

He leuk die had ik ook laatst gebouwd, alleen met de blokjes die wij hebben....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OqStY03N3lbJIjGXCh4oUzKWk8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DbMle3mYyLjQjZCX1VjfHxYT.jpg?f=fotoalbum_large

Ik dacht ik zet ze even naast elkaar voor 'zoek de verschillen'

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Kapoen schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:26:
[...]

Ik zou zeggen, delen die handel. Een filmpje van een gekke Duitser(?) gaat ons toch niet tegenhouden om elkaars werk te bewonderen? En hier bij Tweakers zijn we aardig voor elkaar (serieus).
Eens!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-12 21:13
basvkesteren schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:00:
Afgelopen tijd twee B-modellen gebouwd, van de 8865 (paar jaar terug 2e hands via bricklink aangeschaft), en het onofficiele stadium-truck B-model van de 42110;
[Afbeelding]

Zit een goeie 30 jaar tussen die twee modellen, leuk om dat eens direct achter elkaar te bouwen; de ontwikkeling die Lego in die tijd heeft doorgemaakt is toch wel flink. De 8865 (het A-model dan) uit elkaar halen was doffe ellende, de zwarte pinnetjes uit die tijd zijn haast niet los te krijgen.... De 42110 was wat dat betreft een stuk makkelijker te slopen, ookal bestaat die uit aanzienlijk meer stukjes :P

Binnenkort eens kijken of de gepimpte landrover wat is om te bouwen ;)
Maar, heb je niet het gevoel dat het oude model veel echter is en dat er bij de nieuwe behoorlijk gecheat wordt door alle custom blokjes?

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:38

Ankh

|true

FeaR schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:12:
* FeaR doet wel mee met de Lego aankopen:
[Afbeelding]

Stond al langer op de nog-te-kopen-lijst en dook voor €127,50 op een paar dorpen verderop. Setje even snel opgehaald om dit weekend wat te doen te hebben. Build viel me niets tegen. Apart om een Creator Expert te maken met allerlei functies. Al heeft de Mustang natuurlijk ook zoiets met werkend stuur en aanpasbare achterwielophanging. Ik denk dat ik met de F40 nog de meeste lol heb gehad van alle Creator Expert voertuigen. Als in dat die build me nog het meeste bij staat van een aparte technieken om uiteindelijk een hele vleugel of paneel in handen te hebben die dan op ingenieuze wijze in het model klikt. De DB5 heeft wel wat van dat soort technieken maar toch wat kleiner en minder. Al met al heb ik me wel vermaakt :)

Nu nog de Fiat 500 en Mustang om de Creator Export weer "compleet" te hebben. "Compleet" omdat ik alleen de auto's uit deze serie koop, de Harley Davidson en London Bus sla ik over.
Oef die prijs.. ik zoek deze set ook nog steeds en hou Brickwatch in de gaten.. Helaas stijgt de prijs alleen maar lijkt wel.
De Mustang heb ik al en erg blij mee. De London bus staat ook nog op mijn lijst :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Grandisimo
Pin0 schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:41:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gaaf gedaan _/-\o_

• Kapoen
[...]
[Afbeelding][/URL]

En dan ben ik laatst dus vergeten om te zeggen dat ik die vrije build van jou heel geslaagd vind.
Ik ben geen kenner van Star Wars, maar is de Falcon sowieso geen vliegende 'rustbucket/junkyard/...'?
Dus dat mengen van kleuren komt dan goed uit om die sfeer na te bootsen.

Zo'n foto's van 'we zien wel waar we uitkomen' experimenten vind ik altijd fijn om naar te kijken. Ze doen mij terugdenken aan de tijd dat ik ook gewoon met Lego speelde zonder me zorgen te maken over juiste kleuren of planning.

[ Voor 22% gewijzigd door Kapoen op 06-04-2020 09:52 ]

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12 13:07
Kon de verleiding (en verveling) niet langer meer weerstaan. Defender en mustang aangeschaft. Hopelijk vanavond weer lekker bezig.

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
d-russo schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:12:
Zijn er hier die ook de minifigures verzamelen? Heb er een aantal uit de disney 2 serie, serie 17 & 19 over die ik evt wil ruilen.
Poekie schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:21:
[...]

Ja, maar voor serie 17 en 18 heb ik ooit een kleine 1.5u bij een te sluiten Intertoys staan voelen dus daar weinig dubbele van. Disney 2 bij een beurs een keer. DM maar welke je hebt misschien waren het net degene die ik niet kon vinden :)

Volgens mij is er zelfs een cmftopic dat nooit echt van de grond is gekomen.
Klopt: [LEGO] minifigure ruil topic
(maar het is er een 'beetje' rustig)

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Totrail schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:15:
[...]

Staat hier mooi :)

* aReaRe maakt notitie dat hij eens een foto neemt van het straatje.

• qless
  • Laatst online: 21:38

qless

...vraag maar...

* qless mompelt iets met een bewegende garage roldeur op basis van de raampjes van de bakery uit Assembly square, sleeptruck met bewegende kraan :)
De raampjes van de bakery zijn garage roldeuren, bestaan ook al jaren voor brandweer centrales (ook de modular brandweer heeft deze)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:50
Even een waarschuwing voor potentiële Marktplaatskopers. Ik had afgelopen weekend bijna een deal gesloten voor een Lego modular gebouw, ongeveer 30-40 euro onder de gemiddelde prijs, dus niet extreem. Vanwege tijdelijk gebrek aan auto en coronagedoe had ik dan gekozen voor verzenden. Omdat de persoon (10+ jaar lid) alleen zeer recente advertenties had en geen beoordelingen, ben ik gaan twijfelen. Ondertussen een Tweaker om advies gevraagd (weet niet of ik zijn naam mag noemen in deze context) over wat hij zou doen als Lego-koning. Hij had ook zijn twijfels.
Vandaag een mail van Marktplaats ontvangen met het bericht dat de advertenties verwijderd zijn vanwege vermoedelijke fraude. Zo zie je maar, de typische alarmbellen gelden ook hier weer.

Kortom, kijk uit met oplichters op Marktplaats. Ze maken misbruik van de huidige situatie met een grote vraag naar Lego én een grotere kans op verzenden i.p.v. ophalen.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:46

rammes

koekebakker 1e klas

LEGO doet er wel lang over om iets vanuit hun warehouse te sturen. 1 april besteld, nu nog steeds status "in warehouse"

Ik zou het doen!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:39
geekeep schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:57:
Even een waarschuwing voor potentiële Marktplaatskopers. Ik had afgelopen weekend bijna een deal gesloten voor een Lego modular gebouw, ongeveer 30-40 euro onder de gemiddelde prijs, dus niet extreem. Vanwege tijdelijk gebrek aan auto en coronagedoe had ik dan gekozen voor verzenden. Omdat de persoon (10+ jaar lid) alleen zeer recente advertenties had en geen beoordelingen, ben ik gaan twijfelen. Ondertussen een Tweaker om advies gevraagd (weet niet of ik zijn naam mag noemen in deze context) over wat hij zou doen als Lego-koning. Hij had ook zijn twijfels.
Vandaag een mail van Marktplaats ontvangen met het bericht dat de advertenties verwijderd zijn vanwege vermoedelijke fraude. Zo zie je maar, de typische alarmbellen gelden ook hier weer.

Kortom, kijk uit met oplichters op Marktplaats. Ze maken misbruik van de huidige situatie met een grote vraag naar Lego én een grotere kans op verzenden i.p.v. ophalen.
Hele terechte waarschuwing, helaas in mijn enthousiasme vanwege een goede deal niet oplettend genoeg geweest en voor 130 euro de boot in gegaan. Zodra ze vragen om via Tikkie te betalen gaan bij mij al normaa alle alarmbellen af. Deze keer helaas niet. En net 3 minuten nadat ik betaald had kreeg ik ook een mail van Marktplaats met een waarschuwing.

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-12 13:20
rammes schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:04:
LEGO doet er wel lang over om iets vanuit hun warehouse te sturen. 1 april besteld, nu nog steeds status "in warehouse"
Bij mij hetzelfde en als ik zo links en rechts mijn oor te luister leg (of beter: berichten hier en op vooral Facebook lees) dan zijn we niet de enigen.
Het is jammer, ik hoopte wat te bouwen te hebben komend weekend, maar ben bang dat als ik dat wil, dat ik dan wat af moet gaan gaan breken, bijv. de Mustang, om dan een alternatieve build te maken. Instructies heb ik al een tijdje, maar nooit de zin en reden gehad om de Mustang af te breken. Lijkt er nu dus op te gaan komen. Ben benieuwd... Zo heeft elk nadeel ook weer zn voordeel....

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:39
Goosebirdy schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:25:
[...]

Bij mij hetzelfde en als ik zo links en rechts mijn oor te luister leg (of beter: berichten hier en op vooral Facebook lees) dan zijn we niet de enigen.
Het is jammer, ik hoopte wat te bouwen te hebben komend weekend, maar ben bang dat als ik dat wil, dat ik dan wat af moet gaan gaan breken, bijv. de Mustang, om dan een alternatieve build te maken. Instructies heb ik al een tijdje, maar nooit de zin en reden gehad om de Mustang af te breken. Lijkt er nu dus op te gaan komen. Ben benieuwd... Zo heeft elk nadeel ook weer zn voordeel....
Ga je dan de moderne variant maken van de Mustang? Zo ja, zijn de instructies een beetje duidelijk/vergelijkbaar met de officiële handleiding? Sta namelijk op het punt die instructies te bestellen.. ;)

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-12 13:20
bvsteyn schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:49:
[...]

Ga je dan de moderne variant maken van de Mustang? Zo ja, zijn de instructies een beetje duidelijk/vergelijkbaar met de officiële handleiding? Sta namelijk op het punt die instructies te bestellen.. ;)
De moderne (GT500) of een pick-up. Ik heb inmiddels twee handleidingen gekocht namelijk. Beide dus nog niet gebouwd. Pick-up heeft het voordeel dat deze stevig is op het eind, dus mee te spelen door mijn dochters. De GT500 is fragiel, dus bouwen en direct opbergen waar kids er niet bij kunnen. GT500 trekt mij nu meer, maar de kids willen graag helpen en zijn veel thuis, dus misschien toch de pick-up. Ik zie het vrijdag wel.

Instructies zijn heel duidelijk. Soms wordt er iets meer van de bouwer verwacht, waar Lego aparte stap doet voor linker- en rechterdeel, bouw je bijv. de spiegels voor beide kanten in 1 bouw-stap en moet je dus zelf maar zo slim zijn te weten wat je met de spiegel moet doen van de kant die je op het plaatje niet kunt zien.

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:39
Goosebirdy schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:09:
[...]

De moderne (GT500) of een pick-up. Ik heb inmiddels twee handleidingen gekocht namelijk. Beide dus nog niet gebouwd. Pick-up heeft het voordeel dat deze stevig is op het eind, dus mee te spelen door mijn dochters. De GT500 is fragiel, dus bouwen en direct opbergen waar kids er niet bij kunnen. GT500 trekt mij nu meer, maar de kids willen graag helpen en zijn veel thuis, dus misschien toch de pick-up. Ik zie het vrijdag wel.

Instructies zijn heel duidelijk. Soms wordt er iets meer van de bouwer verwacht, waar Lego aparte stap doet voor linker- en rechterdeel, bouw je bijv. de spiegels voor beide kanten in 1 bouw-stap en moet je dus zelf maar zo slim zijn te weten wat je met de spiegel moet doen van de kant die je op het plaatje niet kunt zien.
Ok, thnx! Dan ga ik die voor de GT aanschaffen. Pickup zal wel de volgende worden. Aan de andere kant de chiron heeft ook leuke alternatieve build. Het uit elkaar halen zie ik wel een beetje tegenop..

• Cardinal
  • Laatst online: 01:25
Zojuist even gechat en blijkt dat LEGO 3 dagen meer dan normaal nodig heeft. Jammer dat de website doodleuk blijft vermelden dat het binnen 3 dagen verzonden wordt.

Al zou het me niets verbazen dat in mijn geval dat onzin is, omdat ik de pirates set heb besteld en die staat momenteel op "na 15 april naleveren" :X

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

In de radio schotel zit een antenne.... en in de andere niet :)

Signature van nature

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Cardinal schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:23:
[...]

Zojuist even gechat en blijkt dat LEGO 3 dagen meer dan normaal nodig heeft. Jammer dat de website doodleuk blijft vermelden dat het binnen 3 dagen verzonden wordt.

Al zou het me niets verbazen dat in mijn geval dat onzin is, omdat ik de pirates set heb besteld en die staat momenteel op "na 15 april naleveren" :X
Ik kreeg zojuist een verzendmailtje van mijn piraten-set. Mijn broer heeft 'm al binnen. Dus er is hoop.

Dat gezegd hebbende, lego.com is altijd al traag geweest. Dat is voor mij een kwestie van bestellen, en alles binnen 1 week is snel. Dus 3 dagen langer vind ik dan niet zo'n probleem. :)

• Kapoen
Gaius schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:52:
[...]

Ik kreeg zojuist een verzendmailtje van mijn piraten-set. Mijn broer heeft 'm al binnen. Dus er is hoop.

Dat gezegd hebbende, lego.com is altijd al traag geweest. Dat is voor mij een kwestie van bestellen, en alles binnen 1 week is snel. Dus 3 dagen langer vind ik dan niet zo'n probleem. :)
Op aangeven van dit bericht ging ik ook even mijn mailbox checken, en ja hoor ik zag zowaar een verzendmail van Lego _/-\o_
En dan zag ik wat ze versturen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GehCnpsSXBwOAEkDrjKxin4HmXg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PMTuzzNswWeQZV32Pvb5VpYZ.png?f=fotoalbum_large
8)7

Ok toegegeven, ik had vorige week hun customer service gecontacteerd om aan te geven dat die polybag wel op hun website stond, maar niet in mijn virtuele mandje verscheen. Maar omdat ik nog een andere bestelling open had (pick-a-brick) ging ik er vanuit dat die polybag daar wel bij zou zitten :D

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-12 15:32

1Kb

Ach, ik kreeg eerst mijn lego bestelling via de koerier om daarna pas de verzend bevestiging van Lego te ontvangen:)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zp7Uq1Lh3TdJwSh6fT12TO1mNEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sM16vzOWiBLHxZBbUTBHUDyl.jpg?f=fotoalbum_large

Bij de meeste architecture hebben we kleine extra (bus Londen, gondel Venetië, hotdog nyc) maar Frankrijk...iemand een idee? gele hesjes?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:38
Na mijn tienerjaren veel met lego gespeeld te hebben en er een tijdje terug over gepraat te hebben met mijn vriendin werd ik ineens verrast met de boomhut 😇

Super blij en verrast aan het bouwen. Wat mij echter mu opvalt en ik me niet van vroeger kan herinneren is dat op veel lego blokjes en plaatjes 1 of meerdere lichte puntjes staan. Dus bij een donkergroene plaat van 6 bij 10 stus heb je bijvoorbeeld 2 lichte puntjes (vermoed dat daar plastick van mal gehaald is) maar kan me niet herinneren dat ik dit vroeger zo was of gezien heb?

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:51
Erapaz schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:07:
[...]

Maar, heb je niet het gevoel dat het oude model veel echter is en dat er bij de nieuwe behoorlijk gecheat wordt door alle custom blokjes?
:?
"Studded" Technic is rond 2000 dood verklaard door Lego. De "custom" blokjes zijn dus niet de uitzondering, maar de norm vandaag de dag.

Studded Technic zat simpelweg aan zijn grens van wat er mogelijk is met een Technic brick. Het mooiste voorbeeld hiervan is de 8480 Space Shuttle, zoveel constructies in de millimeter van de bricks. Iets dat veel makkelijker is te realiseren met "studless" Technic nu.

Ik vind het leuk als er nog wat normale bricks op een studless bouwwerk zitten, maar ik zou echt niet terug willen naar Technic bricks only zoals in de 80's.

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:09
himlims_ schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:46:
[Afbeelding]

Bij de meeste architecture hebben we kleine extra (bus Londen, gondel Venetië, hotdog nyc) maar Frankrijk.... gele hesjes?
Die london bus is wel heel erg klein zo te zien. Is dat dat ding van 100+ euro?

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:39

QuattroNL

It is I.

basjuhh schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:21: Wat mij echter mu opvalt en ik me niet van vroeger kan herinneren is dat op veel lego blokjes en plaatjes 1 of meerdere lichte puntjes staan. Dus bij een donkergroene plaat van 6 bij 10 stus heb je bijvoorbeeld 2 lichte puntjes (vermoed dat daar plastick van mal gehaald is) maar kan me niet herinneren dat ik dit vroeger zo was of gezien heb?
Staat er wel in elk nopje (stud) het woordje 'Lego'?
Dit riekt namelijk naar niet-Lego :?

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12 14:06
Beavbusi schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:29:
[...]

Dat is de polybag hoor.

• basvkesteren
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-12 21:03
Erapaz schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:07:
[...]

Ik begrijp zeker wat je bedoelt; de wielkappen van de 42110 vindt ik flauw, de curved panels vindt ik op het randje. Maar als je kijkt naar al de soorten tandwieltjes en koppelstukjes, je kunt er technisch wel mooie dingen mee maken... En, er zit wel weer een motorblok in van standaard blokjes.
AppieNL schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:22:
[...]
Studded Technic zat simpelweg aan zijn grens van wat er mogelijk is met een Technic brick. Het mooiste voorbeeld hiervan is de 8480 Space Shuttle, zoveel constructies in de millimeter van de bricks. Iets dat veel makkelijker is te realiseren met "studless" Technic nu.
Aja.. die heb ik nog bij m'n ouders staan. Supermodel, binnenkort eens ophalen om te ontstoffen :9

[ Voor 30% gewijzigd door basvkesteren op 06-04-2020 16:34 ]

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:38

Ankh

|true

Ik zit te dubben om toch de huidige James Bond auto te bestellen. Ik zie dat ie overal op begint te raken.. niet dat ie straks niet meer te koop is. Enig idee hoe lang Lego zulke specifieke sets produceert?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• basjuhh
Ja overal staat lego op en alles stcikers van doos tot zakjes tot removaltool, boek van 450 blz’s met verhaal hoe alles tot stand gekomen zit er bij.

Hier een fotootje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B9KGmWD1JFtRf2NYE89efl93Y-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dhnv7F1VjDMqlI1yNuIrMz5M.jpg?f=fotoalbum_large
QuattroNL schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:31:
[...]

Staat er wel in elk nopje (stud) het woordje 'Lego'?
Dit riekt namelijk naar niet-Lego :?

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:01
Ankh schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:39:
Ik zit te dubben om toch de huidige James Bond auto te bestellen. Ik zie dat ie overal op begint te raken.. niet dat ie straks niet meer te koop is. Enig idee hoe lang Lego zulke specifieke sets produceert?
Ik denk niet dat ze retired gaan worden. De winkels raken nu vrij snel door hun voorraad heen. Sommige accepteren geen online bestellingen meer. Zie de melding op brickwatch. Dat wordt nog wat als komend weekend het Lego tv programma begint.

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
basjuhh schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:21:
[...] Wat mij echter mu opvalt en ik me niet van vroeger kan herinneren is dat op veel lego blokjes en plaatjes 1 of meerdere lichte puntjes staan. Dus bij een donkergroene plaat van 6 bij 10 stus heb je bijvoorbeeld 2 lichte puntjes (vermoed dat daar plastick van mal gehaald is) maar kan me niet herinneren dat ik dit vroeger zo was of gezien heb?
Dat is tegenwoordig normaal en valt bij sommige kleuren meer op dan andere; bij donkerrood kun je het vaak ook goed zien. Kan wel eens hinderlijk zijn als je dit niet kan verbergen.
Die zelfde kleuren lijken ook gevoeliger voor verkleuring onder stress, bijvoorbeeld als je bij een te strakke minifig torso de beentjes erin moet drukken.

Ik vermoed dat het te maken heeft met hoe LEGO tegenwoordig gekleurd wordt. Als ik het goed begrepen heb werden de blokjes vroeger van door en door gekleurd granulaat gemaakt. Ergens begin jaren 2000 is dat gewijzigd en wordt wit granulaat met kleurstof gebruikt.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Hier ook op 1 april besteld, maar vandaag pas email gehad dat het met DPD onderweg is.

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18:47
aReaRe© schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:44:
[...]

Hier ook op 1 april besteld, maar vandaag pas email gehad dat het met DPD onderweg is.
tja DPD geen wonder. Je mag blij zijn als het aankomt tegenwoordig

• basjuhh
Hmm missend steentje, kan nu niet verder, via Lego missend steentje opgegeven. Hopelijk ontvang ik het snel.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
mark777 schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:07:
[...]

Dit gaat over lego die druk is, niet dpd hoor

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:27
himlims_ schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:46:
[Afbeelding]

Bij de meeste architecture hebben we kleine extra (bus Londen, gondel Venetië, hotdog nyc) maar Frankrijk...iemand een idee? gele hesjes?
Bakkertje van maken met croissant erbij in een bakfiets? Of een wijnfles en een ezel erbij en je hebt een schilder (Montmartre). Of een 2cv..

Leuk idee trouwens! Ik heb maar besloten om niet aan de skylines te beginnen. Stond een leuk artikel vandaag op brickset van een gast die cust om skylines maakt.

• mschol
  • Niet online
basjuhh schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:46:
Ja overal staat lego op en alles stcikers van doos tot zakjes tot removaltool, boek van 450 blz’s met verhaal hoe alles tot stand gekomen zit er bij.

Hier een fotootje

[Afbeelding]

[...]
dat witte puntje dat je boven in ziet is het spuitgaatje/punt voor de mal
dat is altijd al zo geweest, alleen soms meer zichtbaar dan anders

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

mschol schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 00:15:
[...]
dat witte puntje dat je boven in ziet is het spuitgaatje/punt voor de mal
dat is altijd al zo geweest, alleen soms meer zichtbaar dan anders
Mijn ervaring is dat de onderdelen van oudere sets (80's/90's) dit veel minder zichtbaar hebben dan nieuwe onderdelen. Wellicht is er wat veranderd in de productiemethode in de loop der tijd (waarschijnlijk nu goedkoper, maar wel met een zichtbaar injectiepunt wat door Lego als acceptabel wordt ervaren).

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:34
Een klein beetje meer info over de Lego x Super Mario sets:

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Hopelijk komt er ook nog een 'echte' set. Dit lijkt me iets voor een jongere doelgroep.

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20200407captainRedstubble.jpg Klik voor vergroting

"I am captain Redstubble... I shall leave nothing but scorched earth unless you hand over your bricks!"

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

https://www.telegraaf.nl/...t-heb-ik-nog-nooit-gezien

(filmpje - incl hippe reclame, maar ziet er best groots uit die show zo :))

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
mark777 schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:07:
[...]

Heb dit jaar al 2x gehad dat iets niet bezorgd is, terwijl het wel als shiped stond. Medewerker van Lego gaf aan dat dit heel vaak voorkomt bij DPD. Kreeg wel gewoon direct een nieuwe order toegestuurd, dus uiteindelijk was verder alles wel weer goed gekomen.

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-12 00:04
Als ik het zo zie sla ik de hele Mario serie over...

• qless
  • Laatst online: 21:38

qless

...vraag maar...

Beavbusi schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:29:
[...]

Dit zijn de london busses:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ukBVa35ZuXIguYg79b_dcEe76fk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P2a2Mr5de9mjvrqlgU0bgHUF.jpg?f=fotoalbum_medium
Minifigs for scale ;)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:09
qless schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:08:
[...]

Dit zijn de london busses:
[Afbeelding]
Minifigs for scale ;)
Thanks!

Heb alleen de eerste :)

Ik heb nu de Vestas windmolen en de Tower Bridge. De laatste viel me erg tegen, teveel herhaling en kostte me soms moeite om hem af te maken. Wel heel tof nu die af is. De Vestas vond ik erg leuk om te bouwen.

Zoek een nieuwe set voor max150 euro. Maakt me niet uit wat, al neig ik wel naar een voertuig. Wat ik wel belangrijk vind is een interessante build die een beetje innovatief is. Die me laat verrassen. Iemand een idee?

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:12

Oekol

waka waka hey hey

Vanuit waar verstuurd lego haar pakketten? Ik heb vrijdag een mail gekregen dat het via DPD gestuurd wordt, maar het pakket is nog steeds niet te traceren -O-

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Leoon. schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:45:
Vanuit waar verstuurd lego haar pakketten?
Vanuit LEGO land natuurlijk! De Piraten zijn inmiddels onderweg naar huize Rammes, eens kijken of ze niet dronken aankomen. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door rammes op 07-04-2020 19:13 ]

Ik zou het doen!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:06
Vanuit waar verstuurd lego haar pakketten? Ik heb vrijdag een mail gekregen dat het via DPD gestuurd wordt, maar het pakket is nog steeds niet te traceren -O-
Bij mij was het België, begin dit jaar.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:40

Cheezus

Luiaard

Beavbusi schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:44:
[...]

Thanks!

Heb alleen de eerste :)

Ik heb nu de Vestas windmolen en de Tower Bridge. De laatste viel me erg tegen, teveel herhaling en kostte me soms moeite om hem af te maken. Wel heel tof nu die af is. De Vestas vond ik erg leuk om te bouwen.

Zoek een nieuwe set voor max150 euro. Maakt me niet uit wat, al neig ik wel naar een voertuig. Wat ik wel belangrijk vind is een interessante build die een beetje innovatief is. Die me laat verrassen. Iemand een idee?
De landrover? https://www.brickwatch.ne.../Land-Rover-Defender.html

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Sinds de LEGO Black Seas Barracuda bay hier waarschijnlijk niet gaat komen i.v.m. ruimte, kreeg ik vorige week een ander idee.

Alle onderdelen bij elkaar zoeken om mijn 6286 - Black Skull's Schooner uit 1993 te restaureren. Heb inmiddels alles gevonden, zeilen zijn in super staat. Volgende stap is alle blokjes één voor één wassen, en dan de Witte en Grijze behandelen met Waterstofperoxide.

Heb ook een Slacentrifuge besteld om makkelijk LEGO blokjes te drogen ;)

Verder heb ik ook alle Wild West sets uit 1996 gevonden, het kind in mij kwam weer naar boven :D

Ben echt heerlijk bezig geweest de laatste dagen, lekker even je gedachten ergens anders.

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Iemand trouwens ervaring met een acrylic display case voor LEGO modellen en dan specifiek de Volkswagen Camper. Ik zie op Ali wel wat staan maar vond de afwerking niet mooi.
Verder kwam ik deze tegen maar vind em nogal duur.
https://www.idisplayit.co...-camper-van-display-case/

Ik zou het doen!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

@TheDeeGee Een voor een wassen is niet nodig. Gewoon alles in een bak met een sopje gooien, alles goed onderdompelen en even laten weken. Daarna de steentjes die echt smerig zijn even met een tandenborstel bewerken. Drogen kan gewoon op een handdoek in een droge ruimte. Zo'n slacentrifuge werkt ook maar dan komen de steentjes tegen elkaar en dat kan voor krasjes zorgen.

Witte en lichtgrijze steentjes weer in al hun glorie herstellen met waterstofperoxide werkt trouwens echt super! Dagje in de volle zon laten staan en ze zijn weer goed als nieuw :)

Die oude schepen uit de piratenlijn zijn trouwens wel echt geweldig. Helaas heb ik er zelf geen enkele (althans, niet van LEGO zelf :+ ) maar de oude Black Skull Schooner of Barracuda wil ik ooit nog wel eens op de kop tikken. Het is alleen zo klote dat die hull pieces zo prijzig zijn waardoor bricklinken ook niet direct een betaalbare optie is.

[ Voor 23% gewijzigd door SomerenV op 07-04-2020 21:05 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Grandisimo
Afgelopen weekend een paar bakken van 40 jaar oud lego opgehaald.
Aan het einde van de dag was het water nog zwarter.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJfPM9kS-QY9V1TJctutosJOAEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NciEejYpF6ZDZPLjhJNKaUtP.jpg?f=fotoalbum_large

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:12

Oekol

waka waka hey hey

42erik schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:21:
[...]

Dit gaat over lego die druk is, niet dpd hoor
Think again! Post nl doet ook 5 dagen om een pakket te bezorgen bij ons afgelopen week. Schijnt dat ze 't allemaal druk hebben. Iets wat me dan irriteert is dat de dpd link in de mail van lego niet werkt. Amateurs.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Shanquish
  • Niet online
Grandisimo schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:07:
Afgelopen weekend een paar bakken van 40 jaar oud lego opgehaald.
Aan het einde van de dag was het water nog zwarter.[Afbeelding]
So dan... Doe je alleen water of ook wat schoonmaakmiddel er doorheen?

Heb namelijk ook nog een kist vol staan met oude lego bij mn ouders vandaan.

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Shanquish schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:09:
[...]

Ik had er hier wat groene zeep bij gegooid. Werkte prima :) Paar keer in een aantal uur goed doorheen roeren zodat al het vuil mooi loskomt.

• Grandisimo
Shanquish schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:09:
[...]

Er zat wat dreft bij.
Na uren badderen nog met een zachte spons erover gegaan.
Ligt nu op dekens op zolder te drogen.

• FlowSnake
Interessant, ik heb ook een grote kist bij mijn ouders staan. Wil op korte termijn na de coronaperikelen wel graag al die handel sorteren en hierheen halen.

Maar al die steentjes hebben jaren in een bak gezeten, door elkaar gegooid, gezocht, etc. Er zullen ongetwijfeld flinke krassen op zitten, daar is niet echt een oplossing voor denk ik?

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

FlowSnake schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:18:
Interessant, ik heb ook een grote kist bij mijn ouders staan. Wil op korte termijn na de coronaperikelen wel graag al die handel sorteren en hierheen halen.

Maar al die steentjes hebben jaren in een bak gez
eten, door elkaar gegooid, gezocht, etc. Er zullen ongetwijfeld flinke krassen op zitten, daar is niet echt een oplossing voor denk ik?
krassen zouj ik niet druk om maken. gewoon lekker bouwen, beschrijvingen erbij, potje bier.

Ik zou het doen!

• SomerenV
  • Nu online

SomerenV

It's something!

FlowSnake schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:18:

Maar al die steentjes hebben jaren in een bak gezeten, door elkaar gegooid, gezocht, etc. Er zullen ongetwijfeld flinke krassen op zitten, daar is niet echt een oplossing voor denk ik?
Ik heb laatst iets gelezen over Pledge floor gloss en die resultaten zagen er wel echt goed uit. Transparante onderdelen met een hoop kleine krasjes waren weer super shiny. Zelf nooit geprobeerd overigens en geen idee wat de Nederlandse tegenhanger is van dat spul.

• mschol
  • Niet online
khune nagel, belgie is distributie/afzender volgens label..

@42erik alle postdiensten zijn atm gigantisch onderbezet en overladen met werk

[ Voor 11% gewijzigd door mschol op 07-04-2020 21:28 ]

• TheDeeGee
  • Niet online
SomerenV schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:03:
@TheDeeGee Een voor een wassen is niet nodig. Gewoon alles in een bak met een sopje gooien, alles goed onderdompelen en even laten weken. Daarna de steentjes die echt smerig zijn even met een tandenborstel bewerken. Drogen kan gewoon op een handdoek in een droge ruimte. Zo'n slacentrifuge werkt ook maar dan komen de steentjes tegen elkaar en dat kan voor krasjes zorgen.

Witte en lichtgrijze steentjes weer in al hun glorie herstellen met waterstofperoxide werkt trouwens echt super! Dagje in de volle zon laten staan en ze zijn weer goed als nieuw :)

Die oude schepen uit de piratenlijn zijn trouwens wel echt geweldig. Helaas heb ik er zelf geen enkele (althans, niet van LEGO zelf :+ ) maar de oude Black Skull Schooner of Barracuda wil ik ooit nog wel eens op de kop tikken. Het is alleen zo klote dat die hull pieces zo prijzig zijn waardoor bricklinken ook niet direct een betaalbare optie is.
Was niet van plan om alles in een keer in de slacentrifuge te gooien, gewoon elke keer een handje vol omdat het meeste water eraf te krijgen. Misschien leg ik er wel een klein handdoekje in.

Ik kom uit op zo'n 18 Euro voor alle 5 de Hull pieces, voor onderdelen van 25 jaar geleden valt dat nog wel mee vind ik. Nou ben ik totaal niet thuis wat betreft tweede hands LEGO, dus ik kan er helemaal naast zitten :P

• mschol
  • Niet online
rammes schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:39:
Iemand trouwens ervaring met een acrylic display case voor LEGO modellen en dan specifiek de Volkswagen Camper. Ik zie op Ali wel wat staan maar vond de afwerking niet mooi.
Verder kwam ik deze tegen maar vind em nogal duur.
https://www.idisplayit.co...-camper-van-display-case/
ik heb mijn case voor de millenium falcon + stand daar vandaan. ja prijzig, maar gewoon zeer mooie afwerking, wat je zelf niet voor dat bedrag gefixt krijgt (tenzij tijd geen geld kost bij jou :P )

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

mschol schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:27:
[...]

ik heb mijn case voor de millenium falcon + stand daar vandaan. ja prijzig, maar gewoon zeer mooie afwerking, wat je zelf niet voor dat bedrag gefixt krijgt (tenzij tijd geen geld kost bij jou :P )
ok goed spul dus, thnx voor je reactie, dan ga ik toch maar daar bestellen.

Ik zou het doen!

• TheDeeGee
  • Niet online
SomerenV schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:23:
[...]

Ik heb laatst iets gelezen over Pledge floor gloss en die resultaten zagen er wel echt goed uit. Transparante onderdelen met een hoop kleine krasjes waren weer super shiny. Zelf nooit geprobeerd overigens en geen idee wat de Nederlandse tegenhanger is van dat spul.
Ik volg toevallig een YT kanaal waar Matchbox autootjes opgeknapt worden, en de plastic raampjes worden daar in "Self Shining Floor Polish" gedompeld en moeten dan een poosje drogen. Het resultaat is best goed.

Zou me niets verbazen als dit met LEGO ook werkt, maar ik denk wel dat diepe krasjes eerst met de hand gepolijst moeten worden.

• TheDeeGee
  • Niet online
mschol schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:27:
[...]

Als ze een Display Case maken voor de Black Seas Barracuda Bay schaf ik die als nog aan denk ik :9

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:27
Zag afgelopen week bij Amazon een warehouse deal voor een lichtsetje voor de Ecto1, gekocht, net ingebouwd en het is erg pielen... maar het eindresultaat is wel erg vet :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wKkwIeJC0ug3eiumWDieDsJ4rg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2VtGXxXDXBv4iokMHSB2nvdw.jpg?f=fotoalbum_large

Verlichting voor+achter+interieur
Blauwe, rode en witte lamp op dak knipperen

[ Voor 52% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 07-04-2020 22:11 ]

• mschol
  • Niet online
rammes schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:29:
[...]

ok goed spul dus, thnx voor je reactie, dan ga ik toch maar daar bestellen.
hier een impressie met een paar foto's die ik toen gemaakt heb (niet perse op volgorde)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
(en ja, ik had wat katoenen handschoenen gescoord voor weinig om vette vingers te voorkomen :+)

oh en dit is het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jplQglWm.jpg

de wanden worden in de groeven in de onderplaat gezet, bovenkant valt op de wanden (met wat groeven enzo) en voor stevigheid wordt die met schroefjes vast gezet (voor geboorde gaten)

[ Voor 28% gewijzigd door mschol op 08-04-2020 00:29 ]

Pagina: 1 ... 53 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .