Met een officiële Nintendo Switch Pro Controller kan je in ieder geval niet mis gaan. Maar qua motion controls ligt er wel minder de nadruk op in games dan bij de Wii.Pimmuz schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:13:
[...]
Nee dat blijkt dus en daarom moet ik even goed m'n huiswerk doen voordat ik iets aanschaf wat naderhand tegenvaltIk ben denk iets te perfectionistisch ingesteld en wil het meteen goed hebben alles dat wel te verstaan.
Onlangs heb ik dus weer Mario Galaxy & beide Donkey Kong games op de Wii U gespeeld en daar viel het me op dat je veel met die remote aan het schudden bent om bv een rondje te draaien in Mario en op de grond te beuken in Donkey Kong.
Die Snes & N64 wil ik gewoon graag hebben als ik eventueel keer zo'n game wil spelen want voorlopig ga ik denk eerst Mario 64 doen en dan lijkt die N64 controller me wel erg vet
En lees net dat je bij de Switch versie van Donky Kong Tropical Freeze ook motion control hebt, maar alleen met losse Joy-cons, het werkt niet in handheld en ook niet met de Pro controller.
De N64 controller kan je kopen in de My Nintendo Store als je een Nintendo Switch Online abonnement hebt. Zelfde met de SNES controller, maar die is momenteel uitverkocht.