Toon posts:

[Nintendo Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Prulleman
  • Laatst online: 21:19

Prulleman

Nintendo Switch: Problemen en garantie-afhandelingen

Dit topic is bedoeld om (hardware) problemen omtrent de Nintendo Switch te bespreken. Voor de algemene discussie is het: Het Nintendo Switch topic - Deel 2

Garantie afhandeling
Normaal gesproken kan je nintendo spul ter garantie aanbieden naar het adres op deze pagina: https://www.nintendo.nl/S...antenservice-1106617.html
Je mag dan zelf de kosten betalen en je komt achteraan in de rij.

Voor de switch willen ze graag zo min mogelijk negatieve publiciteit rondom de release, dus ze doen echt extra hun best om problemen zo makkelijk/soepel/snel mogelijk voor je op te lossen. De meeste zullen met JC issues komen en daar doen ze absoluut niet moeilijk over, maar ook andere issues worden mogelijk meer coulant dan normaal afgehandeld.

Het proces is als volgt:
  • Bel de Technische Dienst: 030-6097166 (optie 4)
  • Vertel dat het om een swich gaat
  • Stuur de defecte spullen op naar het (gratis!) antwoordnummer, welke je krijgt van de helpdesk medewerker
  • Voeg een probleem omschrijving toe
  • Als het goed is wordt je garantie claim in 1 dag afgehandeld en krijg je vervanging toe gestuurd, alles bij elkaar zou het dus in 3-4 dagen geregeld kunnen zijn

Bekende issues:
1: Joy-Cons synchroniseren niet
Joy-Cons nsynchroniseren niet wanneer het signaal belemmerd wordt. Wanneer de Joy-Cons niet aan de tablet zijn bevestigd, desynchroniseert vooral de linker-Joy-Con met de console. Dit resulteert in verlies over de besturing van games,

Oplossing: Nintendo heeft in een officiële verklaring gezegd dat de problemen te wijten zijn aan nabije routers en aquaria. Andere storende factoren zijn snoeren en televisies die zich voor de Switch bevinden en Nintendo raadt aan een meter ruimte tussen de Switch en andere draadloze apparaten zoals draadloze printers, koptelefoons en laptops te bewaren.
Onofficieel: Nintendo wisselt de joycons om na terug sturen, dit zou niet meer dan een paar dagen moeten duren

2: Zwart/blauw/oranje/flikkerend scherm
Het kan gebeuren dat het scherm van de Switch zwart, blauw, oranje wordt of flikkert. Dit heeft verschillende oorzaken, maar het zou kunnen zijn dat het systeem is vastgelopen.

Oplossing;mogelijk lsot een reset het op: door de power button twaalf seconden in te drukken, de Switch schakelt zichzelf uit en kan daarna op de normale manier weer aangezet worden. Lukt dit niet dan is Het aan te raden de Switch te laten vervangen door de winkel waar hij gekocht is of bij Nintendo zelf.

3: Oplaadproblemen
Nintendo heeft ervoor gekozen het opladen via usb-c te laten verlopen, zodat hij compatible is met veel snoeren. Niet alle adapters en powerbanks kunnen de Switch echter opladen.Daarnaast melden veel bezitters dat de Switch niet altijd tot honderd procent wordt opgeladen, maar blijft op 80%.

Oplossing; Gebruik een voeding met deze specs: tussen de 5V/1.5A en 15V/2.6A

4: Schade aan de coating
Wellicht meer een waarschuwing dan een probleem maar door het verwijderen van de opplakbare skins ontstaat er schade aan de coating

Oplossing; Het beste is daarom om geen skins te gebruiken. Fabrikant dbrand heeft alle bestellingen voor Switch-skins al geannuleerd , omdat ze oproepen deze niet te gebruiken

5: Switch zet tv aan
Indien de optie "Tv en systeem tegelijk in-/uitschakelen" aan staat onder systeeminstellingen / tv-weergave, is het de bedoeling dat bij een ingeschakelde switch docken (of een gedockte switch aanzetten) je tv ook aangaat en naar het juiste kanaal. Een uitgeschakelde switch docken of gedocked houden zou uiteraard niks moeten doen.

Sommige gebruikers (met name icm samsung tv's) melden dat een uitgeschakelde gedockte switch de tv blijft lastig vallen met HDMI wissels.

Oplossing: Wordt veroorzaak door ingeschakelde HDMI-CEC. Het uitschakelen van deze instelling zal het probleem moeten verhelpen.

6: Krassen op het scherm van de dock (op het zwarte deel van het scherm
zie deze voorbeelden, mogelijk veroorzaakt door een scheef dock

Oplossing: DIY, een screenprotector (het scherm is relatief zacht plastic, zeker geen gorilla glass) of garantie aanvragen bij nintendo.
ArniD heeft het binnenste deel terug kunnen drukken en op die manier zijn dock zelf gefixed:
ArniD in "[Nintendo Switch] Problemen en garantie-afhandelingen"

[Voor 222% gewijzigd door Prulleman op 14-03-2017 15:47]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Prulleman
mooi, dan gaan we hier verder.
samenvatting van mijn JC issues:
2 sets neon joy con (b/r bij de switch + r/b uit snipper bundel, beide 3 maart gekocht switch bij bart smit, losse bij de media markt)

- connectie issues bij beide linker jc, geen enkele positie van de dock verbeterd het genoeg, enkel zelf dichter bij gaan zitten (dan de 4+ meter vanaf de bank)
- niks ertussen, ook niet het puntje van je knieen.

Mail naar TD van nintendo gestuurd, deze mailen zojuist terug dat ik telefonisch contact op moet nemen, dat gaan we zo maar eens doen!

/edit
Gesproken met een aardige nintendo TD medewerker, ze hebben duidelijk de opdracht switch owners snel te helpen en tevreden te houden. Ik kreeg de indruk dat switch reparaties voorrang krijgen over andere. Een reparatie kan je online aanbieden (wellicht via het email adres, want ik zie geen formulier), binnen een uur krijg je dan een antwoordnummer (gratis opsturen dus) en een Tracking code waarmee je je reparatie kan volgen, dit zou voor de switch hooguit "enkele dagen(3-4)" moeten duren. Ze hebben voorraad voor replacements (ook niet onbeperkt natuurlijk, maar op dit moment geen issue)

Ik ga nog heel even afwachten, omdat mijn rechter JC ook niet altijd werkt (lang niet zo erg als links, maar soms gaat het met rechts ook mis). misschien dat het probleem bij mij toch in de switch zit, de medewerker was ook verbaast dat ik met 2 setjes problemen had.

Ik zou dus graag willen checken hoe mijn JC werken op een andere (goede) switch, en hoe goede JC werken op mijn switch.. Helaas nog niemand in mijn vriendenkring met een switch, dus als iemand in de buurt van Breda een werkende combi heeft, stuur maar een DM! :)

[Voor 50% gewijzigd door Prulleman op 10-03-2017 15:37]

Strava

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-06 15:02

Lagune

Its time for warp

hier is de official advice van nintendo voor connection issues : http://www.nintendolife.c...joy-con_connection_issues

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:20
ik heb zelf ook last dat de joycon (links) vaak even de verbinding kwijt is zit +- 2 max 3 meter van de switch af. Switch staat voor de TV en er zit geen wifi router oid binnen een straal van 1 meter van de switch.
Ga dit topic in de gaten houden en hoop dat er een oplossing voor komt!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:13

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

mijn ervaring:
heb 2 sets van de joy cons.
de roodblauw op de switch gekocht. en de grijze apart ernaast.

de grijze die los verkocht zijn vertonen disconnect problemen.

de roodblauwe hebben 0 problemen.

disconnecten en opnieuw connecten. verbeterde het gedrag aanzienlijk. en dacht ook even dat het was opgelost. echter er zijn nog steeds disconnects alleen minder frequent. ben er nog niet over uit hoe ik wil ruilen. ben bang dat ik een nieuw verkeerd setje ontvang omdat ik zoveel klachten lees.

Gewoon sebastiaan

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:17
ArniD schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:38:
[...]

Wat bij mij hier opvalt is dat zijn Switch zo makkelijk in zijn dock gaat! Is dat bij iedereen zo?
Ik moet wel iets aandrukken, niet forceren uiteraard.

Geen krassen op het scherm overigens.
Ben benieuwd wanneer je met de LED lamp van je foon op het scherm schijnt of je dan nog steeds geen krassen ziet?. Ik dacht eerst ook geen krassen te hebben, maar toen ik met LED lampje op het scherm keek zag ik toch waar het dock het scherm raakt een kras (en 2 lichte vlekken in de onderste hoeken van het scherm van de rubber voetjes van het dock, die je niet meer weg kunt wipen). Uiteindelijk toch maar voor een screen protector gegaan tot er een revisie komt van het dock (want ik verwacht dat die echt wel stilletjes gaat komen).

[Voor 7% gewijzigd door keepitfrosty op 10-03-2017 15:54]

• ArniD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:13
keepitfrosty schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:50:
[...]

Ben benieuwd wanneer je met de LED lamp van je foon op het scherm schijnt of je dan nog steeds geen krassen ziet?. Ik dacht eerst ook geen krassen te hebben, maar toen ik met LED lampje op het scherm keek zag ik toch waar het dock het scherm raakt een kras (en 2 lichte vlekken van de rubber voetjes van het dock, die je niet meer weg kunt wipen). Uiteindelijk toch maar voor een screen protector gegaan tot er een revisie komt van het dock (want ik verwacht dat die echt wel stilletjes gaat komen).
Ik heb net ff snel gekeken en zie met een LED zaklamp geen krassen.
Dus ik denk dat ik m maar lekker in zn dock laat liggen, ik speel er momenteel toch alleen maar thuis mee :).
Denk dat ik toch een scheef dock heb, loopt het meest vast aan de rechterkant.

Edit: Zie wel die 2 plekken van de rubber voetjes inderdaad, die krijg ik met moeite weg met een schoon en droog microvezeldoek.

[Voor 6% gewijzigd door ArniD op 10-03-2017 16:07]

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-05 16:15
Officiële verklaring van Nintendo is kul. Zelfde als een auto die bij meer dan 80km/u raar begint te trillen ofzo... "ja dan rijd je toch niet harder dan 80?". Tenzij je in de woestijn woont heb je altijd andere draadloze apparatuur in de buurt. Maar pas als ook andere 2,4ghz apparatuur (bijv andere controllers) problemen geven, dan pas kan je de omgeving de schuld geven.

Ik heb nu op twee plekken getest (en problemen ondervonden) met de joycons en in beide situaties worden er andere 2,4ghz apparaten in het huis gebruikt, maar geen enkele stond een apparaat binnen een meter van de Switch. De enige situatie waarbij het goed gaat is bij ca een halve meter afstand. Dus dan moet de Switch in Dock op de koffietafel staan terwijl ik op de bank zit. Geen optie dus (tenzij tabletop modus)

Ik vind het jammer, maar ga er geen problemen van maken. Ik laat het mijn plezier met de Switch niet verpesten. Ik vind de joycons in de grip een verschrikkelijke controller, dus zelfs als ze wel goed waren qua verbinding zou ik ze niet gebruiken als er een alternatief was. Maar ik had graag de joycons in sommige situaties voor player 2 of 3 willen gebruiken. Maar nu moet ik voor elke speler dus een Pro Controller hebben.

Als er een officiële recall komt dan ga ik er zeker gebruik van maken (zolang de switch niet terug hoeft of er tegen die tijd een optie is om je saves te backuppen).

Overigens geen enkel kwaad woord over de joycons terwijl ze aan de Switch vast zitten. Comfortabel en alles is goed te bereiken.

• keepitfrosty
Gelukkig maar dan dat je "nog" geen krassen hebt :)

• Chaoss
  • Laatst online: 20:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Door wat ordinair google/knip/plak werk een aantal bekende issues met de N Switch in de TS gezet, mochten er aanvullingen zijn dan hoor ik het graag.

Mocht iemand zich geropen voelen om de TS op te knappen of aan te vullen doe mij dan een PM dan maak ik je medeauteur

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:46

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik had aan Nintendo gevraagd welke specificaties van powerbanks zij nu aanraden. Hun antwoord:
Waaraan moet een powerbank voldoen zodat ie veilig met de Switch gebruikt kan worden? Welke technische specificaties raden jullie aan?

Beste Zeror,

We raden het af om een powerbank te gebruiken aangezien deze nog wel eens een ander voltage geven dan een oplader van Nintendo en daardoor heb je kans dat je de batterij van de Switch opblaast.

Met vriendelijke groet,
Het Nintendo Team
Oftewel: Gebruik geen powerbank en anders geheel op eigen risico.

Hopelijk brengt dit wat duidelijkheid omtrent het powerbank gebruik. ;)

[Voor 5% gewijzigd door Zeror op 10-03-2017 16:08]

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:00
keepitfrosty schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:50:
[...]

Ben benieuwd wanneer je met de LED lamp van je foon op het scherm schijnt of je dan nog steeds geen krassen ziet?. Ik dacht eerst ook geen krassen te hebben, maar toen ik met LED lampje op het scherm keek zag ik toch waar het dock het scherm raakt een kras (en 2 lichte vlekken in de onderste hoeken van het scherm van de rubber voetjes van het dock, die je niet meer weg kunt wipen). Uiteindelijk toch maar voor een screen protector gegaan tot er een revisie komt van het dock (want ik verwacht dat die echt wel stilletjes gaat komen).
Gelukkig kom ik maar weinig in de situatie dat ik met een zaklamp moet gamen, maar als je mijnwerker bent of iets dergelijks dan kan dat wel problemen geven ja :+ Joking natuurlijk, maar als ik met normaal kijken geen krassen ziet dan zijn ze er voor mij ook niet. Liever dat dan een screen protector.

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:03
Wellicht nog even WiFi toevoegen hier? Switch krijgt een zwakker WiFi signaal dan bijv. mijn mobiele telefoon/tablet.

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-05 17:39
Ik heb zojuist mijn linker Joy-Con opgestuurd naar Nintendo. Deze bleef synchronisatie problemen hebben wanneer hij aan de Switch vast zat. Wireless werkte hij wel naar behoren.

Getest met een andere Joy-Con, die gaf het probleem niet. Probleem zit dus in de controller, en die mocht ik opsturen. Ben benieuwd hoe lang hij weg is... Gelukkig heb ik nog een Pro controller :)

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

• keepitfrosty
Beakzz schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 16:36:
[...]

Gelukkig kom ik maar weinig in de situatie dat ik met een zaklamp moet gamen, maar als je mijnwerker bent of iets dergelijks dan kan dat wel problemen geven ja :+ Joking natuurlijk, maar als ik met normaal kijken geen krassen ziet dan zijn ze er voor mij ook niet. Liever dat dan een screen protector.
Hehe ik ben ook niet iemand die helemaal OCD gaat op dat soort dingen hoor. Gebruikerskrasje maakt mij normaal gesproken ook niet zoveel uit. Ik ga niet extreem voorzichtig met mijn telefoon / gadgets ofzo om maar ook niet onzorgvuldig. Wat mij hieraan stoort is dat ik na een paar keer de switch op een voorzichtige (normale) manier uit het dock te hebben gehaald dus al een kras heb en dat na een paar dagen. Trek je dat door over een paar maanden en dan ga je dat wel goed zien op je scherm. Gewoon jammer voor een product in deze prijsklasse wat met een beter dock design zo makkelijk voorkomen had kunnen worden.

Ik heb normaal gesproken ook nooit screen protectors op mijn telefoon of tablets. Dit is de eerste keer dat ik zoiets had van hmm laat ik hier toch maar eentje op doen (daarom zat ik ook met de LED lamp te schijnen op zoek naar stof,vinger afdrukken op het scherm voordat ik die protector erop smijt) en dan even afwachten of Nintendo met een revisie van het dock komt die beter werkt en dan haal ik die wel een keer.

Verder wel genieten hoor met Zelda op deze console.

[Voor 6% gewijzigd door keepitfrosty op 10-03-2017 17:17]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:41
Ben er wel achter dat mijn joy cons echt gaar zijn. De linker verliest steeds connectie en de rechter werkt de motion sensor niet goed van. Beetje jammer als ene avondje 1-2 Switch zo in het water valt.

Oh en die straps, wat is het trucje om die er af te krijgen? Een joy-con is al beschadigd met het eraf halen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:20
Phusebox schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 23:09:
Ben er wel achter dat mijn joy cons echt gaar zijn. De linker verliest steeds connectie en de rechter werkt de motion sensor niet goed van. Beetje jammer als ene avondje 1-2 Switch zo in het water valt.

Oh en die straps, wat is het trucje om die er af te krijgen? Een joy-con is al beschadigd met het eraf halen.
Er goed op doen. Als je ze er verkeerd om op doet dan zijn ze er alleen met veel kracht nog af te krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:41
FrankoNL schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 23:16:
[...]

Er goed op doen. Als je ze er verkeerd om op doet dan zijn ze er alleen met veel kracht nog af te krijgen.
Van boven naar beneden schuiven toch?

Dan nog gaan ze er bijna niet af en met er af schuiven is bij een gewoon de 'rail' op de controller beschadigd.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:20
Phusebox schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 23:23:
[...]

Dan nog gaan ze er bijna niet af en met er af schuiven is bij een gewoon de 'rail' op de controller beschadigd.
Je hebt wel een plus en een min en deze moeten ook met de plus en de min op de joycon overeen komen, is dat niet het geval en doe je hem aan de verkeerde kant dan is eraf krijgen moeilijk.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:20
FrankoNL schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 23:25:
[...]

Je hebt wel een plus en een min en deze moeten ook met de plus en de min op de joycon overeen komen, is dat niet het geval en doe je hem aan de verkeerde kant dan is eraf krijgen moeilijk.
Bij mij gaan ze er ook erg moeilijk af en ja, de - is op de min en de + is op de + gekoppeld. Dit is voor mij één van de minder belangrijke puntjes, maar het is wel degelijk een dingetje.

i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

• Kadardar
  • Laatst online: 02-06 12:08

Kadardar

Twitch: KadarTV

Phusebox schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 23:23:
[...]

Als ze erop zitten zit aan de andere van de - of + nog ene extra schuifje voor het "lock" mechanisme. Laat je die gewoon op lock staan kan je zoveel kracht zetten als je maar kan maar dat gaat erg moeilijk worden :+

[WoW - Kadardk/Daísÿ @ Silvermoon] [Systeem: MSI MPG X570 Gaming Pro Carbon WiFi | Ryzen 7 5700X | 32GB 3600MHZ RAM | AMD Radeon 6950 XT]

• Koldur
Kadardar schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 00:58:
[...]

Als ze erop zitten zit aan de andere van de - of + nog ene extra schuifje voor het "lock" mechanisme. Laat je die gewoon op lock staan kan je zoveel kracht zetten als je maar kan maar dat gaat erg moeilijk worden :+
Ik ben het vaak met je eens, maar in dit geval is het gewoon echt een probleem. Ik ervaar het ook met mijn Joy Cons en straps. Dus met de - op de - en de + op de + en de straps geunlocked, ook de knopjes op de Joy Cons zelf volledig en goed ingedrukt. Dit is een design foutje in veel gevallen.

Lijkt mij simpel opgelost, maar dit is een echt ding wat irritant kan zijn.

i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

• Kadardar
  • Laatst online: 02-06 12:08

Kadardar

Twitch: KadarTV

Koldur schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 01:24:
[...]

Ik ben het vaak met je eens, maar in dit geval is het gewoon echt een probleem. Ik ervaar het ook met mijn Joy Cons en straps. Dus met de - op de - en de + op de + en de straps geunlocked, ook de knopjes op de Joy Cons zelf volledig en goed ingedrukt. Dit is een design foutje in veel gevallen.

Lijkt mij simpel opgelost, maar dit is een echt ding wat irritant kan zijn.
Wil niet zeggen dat ze "Super simpel" gaan maar heel erg moeilijk is het ook niet naar mijn idee.Het kan zijn dat de mijne misschien gewoon wat soepeler mee werken dan de rest Maarja is moeilijk te testen als je echt niemand kent met een switch in je omgeving.

Voor het geval je verward met dat kleine lock knopje op de achterkant van de joy-con. Die bedoel ik niet met het lock mechanisme

[WoW - Kadardk/Daísÿ @ Silvermoon] [Systeem: MSI MPG X570 Gaming Pro Carbon WiFi | Ryzen 7 5700X | 32GB 3600MHZ RAM | AMD Radeon 6950 XT]

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:33
Voor de mensen die problemen hebben met de straks eraf te krijgen als je ze er verkeerd inschuift:

1) het is niet nodig de unlock knop op de joycon zelf te gebruiken.
2) zorg dat het witte slotje op unlocked staat.
3) je kan een dunne schroevendraaier oid gebruiken om de twee zwarte scharniertjes los te drukken.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 17:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kadardar schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 00:58:
[...]

OMG. :X Ik moet echt beter leren opletten. :D

Niet dat ik ze verder al gebruikt heb in die configuratie, heb alleen de straps er een keer op en af geschoven so far... Maar dat is inderdaad knap lastig op die manier. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-02 14:54
http://m.ign.com/articles...onnectivity-problems?read

Nintendo: "collega's hebben jullie ooit problemen ervaren met het krassen?" Nee? "Ok dan is er niks aan de hand en verzinnen de klanten het zelf."

• Koldur
Kadardar schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 01:37:
[...]

Wil niet zeggen dat ze "Super simpel" gaan maar heel erg moeilijk is het ook niet naar mijn idee.Het kan zijn dat de mijne misschien gewoon wat soepeler mee werken dan de rest Maarja is moeilijk te testen als je echt niemand kent met een switch in je omgeving.

Voor het geval je verward met dat kleine lock knopje op de achterkant van de joy-con. Die bedoel ik niet met het lock mechanisme

[afbeelding]
Lees even a.u.b., ik zeg toch dat ik hem en geunlocked en het knopje gebruik. Die dingen komen gewoon amper los. Voor mij echt een klein probleem hoor, maar het zou fijn zijn als je eens iets aanneemt van een ander zonder te denken dat we allemaal simpel zijn.

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
xavier! schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 07:14:
http://m.ign.com/articles...onnectivity-problems?read

Nintendo: "collega's hebben jullie ooit problemen ervaren met het krassen?" Nee? "Ok dan is er niks aan de hand en verzinnen de klanten het zelf."
Dit is onrust zaaien. Jij doet alsof je een een quote plaatst, maar je bent wel heel erg vrij in je vertaling. Dit is de quote:

"We have done, as you know, literally hundreds of events, starting with our activity back in January, and most recently the various tours that we continue to take the system out on," Fils-Aimé told TIME. "As soon as I heard of this report, I asked my teams, "Have we seen this in our own experience?" And the candid answer has been no."

Hij zegt dat ze het niet eerder zijn tegengekomen op hun devices. Dat vind ik best aannemelijk, aangezien ik mij waarschijnlijk tot de gelukkige mag bevinden die tot dusver niet één probleem met mijn Switch heb. Ik heb geen speling, ik heb (nog) geen krassen, mijn joy-con is nog niet één keer disconnected of wat dan ook, helemaal niets.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:46

Zeror

Ik Henk 'm!

Dat het team het niet heeft ondervonden, betekent niet dat het probleem er niet is.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Zeror schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 08:43:
Dat het team het niet heeft ondervonden, betekent niet dat het probleem er niet is.
Dat ontken ik ook niet. Het ging mij er om dat hij in zijn 'quote' plaatst dat Reggie heeft gezegd dat de klanten het probleem verzinnen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Koldur
Mee eens, maar dat zeggen ze ook niet. Weer lekker slim stukje politiek geluk, ze ontkennen niet dat het pro leek er is, maar ze bevestigen het ook niet. Doen alle bedrijven met dit soort dingen helaas. Daarbij moet ik zeggen dat ik het probleem gelukkig totaal niet heb.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:09

RayNbow

Kirika <3

Het is ook niet zo vreemd dat het team het niet heeft ondervonden. Het is goed mogelijk dat de sample size daarvoor te klein is.

Protip voor mensen die nog een screenprotector willen gebruiken:
When you don't want particles under your screen protector, install in a class 100 clean room.

[Voor 38% gewijzigd door RayNbow op 11-03-2017 08:56]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:09
ik word helemaal panisch van mijn linker joycon. aan de tablet niks aan de hand eenmaal ervan af hoef ik er maar een halve meter van af te zitten en begint al kuren te vertonen.

Lang verhaal kort, ik wou toch al een pro controller kopen dus opzoek naar een pro controller zodat de joycons eventueel gepatcht kunnen worden.

ergens nog waar ik zown ding kan halen? in overijssel? iemand wat inside information haha :P

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Rokz schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 13:43:
ik word helemaal panisch van mijn linker joycon. aan de tablet niks aan de hand eenmaal ervan af hoef ik er maar een halve meter van af te zitten en begint al kuren te vertonen.

Lang verhaal kort, ik wou toch al een pro controller kopen dus opzoek naar een pro controller zodat de joycons eventueel gepatcht kunnen worden.

ergens nog waar ik zown ding kan halen? in overijssel? iemand wat inside information haha :P
Slimme zet van nintendo om zo veel pro controllers te verkopen :+

PC : Ryzen 7 5800X3D / PNY RTX 4090 / 32 GB DDR4 3600 CL18

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-06 17:02
Er!k schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 16:48:
Wellicht nog even WiFi toevoegen hier? Switch krijgt een zwakker WiFi signaal dan bijv. mijn mobiele telefoon/tablet.
ja de wifi is niet al te best.. zelfs mijn 3ds krijgt een beter signaal. Ik heb nintendo gebeld en kan hem opsturen voor "reparatie" vraag mij alleen echt oprecht af of ze dit fixen of dat het gewoon best een slechte wifi ontvanger is.

• Noord27
  • Laatst online: 18:34

Hier 0,0 problemen. Staat in een dichte kast 6 meter verderop.

Heb je een telefoon waarvan Bluetooth aan staat op zak?

• Rokz
  • Laatst online: 11:09
Noord27 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:57:
[...]

Hier 0,0 problemen. Staat in een dichte kast 6 meter verderop.

Heb je een telefoon waarvan Bluetooth aan staat op zak?
Nope wel van alles anders staat bij m'n andere game apparatuur. Ps4, game pc en meer elektronische apparatuur :) maar andere controllers geven geen storing :+

Maar ging 't ook niet om heb goeie hoop dat 't gepacht wordt ook al kost dat x tijd voor m'n controllers haha

[Voor 12% gewijzigd door Rokz op 11-03-2017 18:09]

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 23:34
Extra setje Joy-Cons vandaag binnen. Vooralsnog één disconnect gehad van de linker (rode) uit dat setje. Met de meegeleverde nog 0, dus ik ga het in de gaten houden. Nog geen uren getest vooralsnog.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04:16
Misschien moet ik toch ook maar eens gaan testen. Gebruik de joy-cons in principe alleen maar bij de handheld eraan vast en voor de rest een pro. Heb dus eigenlijk geen idee hoe ze verder werken.

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02 16:09

C0nscious

Mysteryman.

Ja, ik ga ook maar eens een tijdje de grip gebruiken ipv de Pro om problemen uit te sluiten. Wel jammer, want de Pro speelt echt heerlijk weg.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:03
ls789 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:35:
[...]

ja de wifi is niet al te best.. zelfs mijn 3ds krijgt een beter signaal. Ik heb nintendo gebeld en kan hem opsturen voor "reparatie" vraag mij alleen echt oprecht af of ze dit fixen of dat het gewoon best een slechte wifi ontvanger is.
Ik hoop stiekem dat ze het softwarematig afknijpen voor de batterij duur...

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:41
Koldur schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 07:46:
[...]

Lees even a.u.b., ik zeg toch dat ik hem en geunlocked en het knopje gebruik. Die dingen komen gewoon amper los. Voor mij echt een klein probleem hoor, maar het zou fijn zijn als je eens iets aanneemt van een ander zonder te denken dat we allemaal simpel zijn.
Mijn dochter durft de strap er ook niet meer op te schuiven omdat hij er nauwelijks af ging. Mijn zoon heeft het op zijn switch nog niet geprobeerd.

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-05 23:36
Ik heb sinds vandaag de Switch maar ik merk toch een klein probleem op.
Bij mij valt de kickstand soms naar omlaag als ik in handheld modus speel (zie foto)

Heeft iemand hier ook last van? En heeft iemand een oplossing hiervoor? Geen plakband oplossing please :9

K.W.

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:12

Don Quijote

El Magnifico

Man man die linker Joy-Con. Ik sta op het punt dat ding het raam uit te gooien. Ik ben al geen al te getalenteerde gamer, maar de keren dat Link ergens een ravijn in stapte omdat mijn controller een eigen leven ging leiden zijn ondertussen ontelbaar. En ook nergens in de buurt een Pro Controller te vinden, al is het natuurlijk armoede dat je überhaupt een nieuwe controller moet kopen om normaal te kunnen gamen...

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:09

RayNbow

Kirika <3

Het zou misschien handig zijn dat mensen met joycon-problemen ook zouden beschrijven...
[list]
• ...of ze na de patch wel of geen desync/sync + powercycle gedaan hebben;
• ...in welke modus het optreedt (handheld, los, grip);
• ...op welke afstand;
• etc...

Het alleen mededelen dat je een probleem hebt is namelijk niet heel erg informatief.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:12

Don Quijote

El Magnifico

RayNbow schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:02:
Het zou misschien handig zijn dat mensen met joycon-problemen ook zouden beschrijven...
[list]
• ...of ze na de patch wel of geen desync/sync + powercycle gedaan hebben;
In eerste instantie geen powercycle/desync. Ondertussen wel. Geen verbetering
• ...in welke modus het optreedt (handheld, los, grip);
Grip. Los heb ik nog niet geprobeerd, maar dat lijkt me niet bepaald prettig gamen.

[quote]
• ...op welke afstand;

[/quote]
Drie meter
Het alleen mededelen dat je een probleem hebt is namelijk niet heel erg informatief.
Soms wil je gewoon je frustratie even kwijt ;).

• ls789
Er!k schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:37:
[...]

Ik hoop stiekem dat ze het softwarematig afknijpen voor de batterij duur...
En wat als dat niet zo blijkt te zijn ;)? Zitten we met een switch met klote signaal :p

Ik heb voor het Dock een verbinding die bedraad is.. vraag me echt af in hoeverre ik WiFi nodig ga hebben. Het werkt, maar niet bijster snel...

• Anoniem: 325463
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
WiFi verbinding hier is idd niet zo sterk volgens de indicatoren op de switch, vooral met 5Ghz in de dock hou ik 1 of 0 streepjes over.
Maar heb laatst dan wel weer een game van een GB gedownload binnen een minuutje en online gamen gaat ook zonder lags.
Heb helaas wel last van de kickstand die heel makkelijk uitklapt, misschien dat ik een keer een stukje velcro daarvoor ga gebruiken

• innuendo
  • Laatst online: 02-05 12:19
Een aantal dagen geleden poste ik in het andere topic over een geluid wat ik zo nu en dan hoorde.

Ik heb toen mijn Switch om kunnen ruilen voor een nieuwe. Sinds 2 dagen binnen; en wat denk je.. precies hetzelfde 'euvel'. :(

Volgens mij heeft het met de fan te maken. Ik hoor het geluid niet zolang de fan nog niet gedraaid heeft. En ook niet als de fan wel draait. Het gebeurd daarna; bijvoorbeeld als ik vanuit Zelda terug ga naar het menu en even wacht totdat de fan weer stopt. Vanaf dat moment elke 8 seconden dat vreemde korte geluid. Totdat de fan weer aanslaat. Na standby en weer aanzetten is het geluid weer weg.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben, omdat ik het nu bij 2 verschillende nieuwe exemplaren heb gehoord. Aan de andere kant, waar en hoe ik ook zoek - ik zie niemand met een vergelijkbaar verhaal.
Het is ook een dusdanig zacht geluid dat ik alleen hoor in een stille ruimte. Dus ik kan er prima mee leven (als het maar geen problemen gaat veroorzaken op lange duur). Ik vergeet het maar en ga de Switch gebruiken waar 'ie voor bedoelt is :)

Hier niemand die dit ook ervaart?

Anoniem: 683297

innuendo schreef op maandag 13 maart 2017 @ 07:35:
Een aantal dagen geleden poste ik in het andere topic over een geluid wat ik zo nu en dan hoorde.

Ik heb toen mijn Switch om kunnen ruilen voor een nieuwe. Sinds 2 dagen binnen; en wat denk je.. precies hetzelfde 'euvel'. :(

Volgens mij heeft het met de fan te maken. Ik hoor het geluid niet zolang de fan nog niet gedraaid heeft. En ook niet als de fan wel draait. Het gebeurd daarna; bijvoorbeeld als ik vanuit Zelda terug ga naar het menu en even wacht totdat de fan weer stopt. Vanaf dat moment elke 8 seconden dat vreemde korte geluid. Totdat de fan weer aanslaat. Na standby en weer aanzetten is het geluid weer weg.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben, omdat ik het nu bij 2 verschillende nieuwe exemplaren heb gehoord. Aan de andere kant, waar en hoe ik ook zoek - ik zie niemand met een vergelijkbaar verhaal.
Het is ook een dusdanig zacht geluid dat ik alleen hoor in een stille ruimte. Dus ik kan er prima mee leven (als het maar geen problemen gaat veroorzaken op lange duur). Ik vergeet het maar en ga de Switch gebruiken waar 'ie voor bedoelt is :)

Hier niemand die dit ook ervaart?
Mijn maakt een klein beetje geluid. Maar daar stoor ik me totaal niet aan. Als ik het vergelijk met mijn PS4 Pro, is die echt heel erg stil. PS4 is echt een stofzuiger.

• innuendo
Anoniem: 683297 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 07:41:
[...]

Mijn maakt een klein beetje geluid. Maar daar stoor ik me totaal niet aan. Als ik het vergelijk met mijn PS4 Pro, is die echt heel erg stil. PS4 is echt een stofzuiger.
Het is ook niet het geluid zelf (het geruis).
Dit klinkt elke 8-10 seconden alsof de fan probeert op gang te komen, maar daarna meteen weer stopt. Met een soort ratelend (ik overdrijf) geluid tot gevolg.

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-04 21:16

Ik heb de mijne afgelopen zaterdag naar Nintendo gestuurd. Ik hoop hem woensdag weer terug te hebben. Ik snap niet dat mensen geen last hebben.

Yavu Steam Profile Lanithro

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 08:53

cronixx

krieuw

Lanithro schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:46:
[...]

Ik heb de mijne afgelopen zaterdag naar Nintendo gestuurd. Ik hoop hem woensdag weer terug te hebben. Ik snap niet dat mensen geen last hebben.
Ik heb er zelf ook helemaal geen last van, kan dat ding achter m'n rug houden... kan mijn hele hand eromheen vouwen.. ik kan zelfs 5+ meter van mijn TV (en dus de switch) af gaan zitten en alles werkt nog steeds helemaal prima.

Mijn neef echter, heeft ongelooflijk veel last van het desync probleem, zelfs binnen een meter van zijn TV, best weird.

• Lanithro
CRoNiXX schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:51:
[...]

Ik heb er zelf ook helemaal geen last van, kan dat ding achter m'n rug houden... kan mijn hele hand eromheen vouwen.. ik kan zelfs 5+ meter van mijn TV (en dus de switch) af gaan zitten en alles werkt nog steeds helemaal prima.

Mijn neef echter, heeft ongelooflijk veel last van het desync probleem, zelfs binnen een meter van zijn TV, best weird.
same here. Ik stond vlak voor mijn switch en mijn switch staat nog geen 10 cmsvan de grond, maar zelfs toen had ik problemen. Ik heb hem terug gestuurd met een leuke situatie schets waar ik telkens tegenaan liep.

• cronixx

cronixx

krieuw

Lanithro schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:54:
[...]

same here. Ik stond vlak voor mijn switch en mijn switch staat nog geen 10 cmsvan de grond, maar zelfs toen had ik problemen. Ik heb hem terug gestuurd met een leuke situatie schets waar ik telkens tegenaan liep.
Hoe is dat proces gegaan, hoe heb je contact opgenomen met Nintendo etc?
Is wel handige informatie die ik even kan doorspelen naar mijn Neef...

Wat vooral interessant is:Krijg je dezelfde Switch terug die gefixt is of krijg je een hele nieuwe...? (ivm savegames).

Edit:
Wel balen trouwens, zeg! Net een nieuw speledingetje en dan mag 'ie alweer terug. :'(

[Voor 7% gewijzigd door cronixx op 13-03-2017 09:58]

• Lanithro
CRoNiXX schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:57:
[...]

Hoe is dat proces gegaan, hoe heb je contact opgenomen met Nintendo etc?
Is wel handige informatie die ik even kan doorspelen naar mijn Neef...

Wat vooral interessant is:Krijg je dezelfde Switch terug die gefixt is of krijg je een hele nieuwe...? (ivm savegames).

Edit:
Wel balen trouwens, zeg! Net een nieuwe speledingetje en dan mag 'ie alweer terug. :'(
Ik heb Nintendo gebeld en ik hoefde alleen mijn Joycon op te sturen. Gaat naar een Antwoordnummer dus is gratis verzenden.

• cronixx

cronixx

krieuw

Lanithro schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:59:
[...]

Ik heb Nintendo gebeld en ik hoefde alleen mijn Joycon op te sturen. Gaat naar een Antwoordnummer dus is gratis verzenden.
Ahw, cool.. dat is dan opzich wel netjes!
ga ik even doorgeven, thanks voor de info!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 21:39

Ik denk persoonlijk niet dat het iets met de accuduur heeft te maken, want die Joy-Con controllers moeten volgens Nintendo toch standaard al 20 uur meegaan.

• Prulleman
NotSoSteady schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:38:
[afbeelding]

Ik denk persoonlijk niet dat het iets met de accuduur heeft te maken, want die Joy-Con controllers moeten volgens Nintendo toch standaard al 20 uur meegaan.
ze zullen inderdaad al niet heel krachtig zijn ivm met de beperkte ruimte voor een grote accu en het feit dat beide joy con los van elkaar moeten verbinden met de switch. maar volgens mij kunnen we inmiddels wel concluderen dat er gewoon een behoorlijk grote rotte batch joy cons bij de release zit (alle kleuren en verpakkingen).

Er zijn genoeg verhalen te vinden op internet waarbij na omruilen de problemen weg zijn, het officiele statement van nintendo (over je aqarium verplaatsen is natuurlijk dikke onzin) bij mij maakt het ook geen donder uit waar mijn switch staat en hoeveel wireless signalen er door de lucht gaan, bij > 4 meter kan er gewoon -niks- meer tussen de jc en de switch zitten.

ik heb in ieder geval besloten om mijn 2e setje terug te sturen voor vervanging, als dat werkt doe ik hetzelfde voor het bijgeleverde setje.

Strava

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-06 22:51

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Toch ook maar eens de JoyCon testen hier. Ik game of handheld met de JoyCons eraan of op een meter of 4 met de Pro Controller. Heb het euvel dus nog niet gehad. Alleen ooit één resync van beide controllers toen ze aan de Switch vast zaten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Moddie
  • Laatst online: 09-07-2022
Ik heb me joy cons uitvoerig zitten testen nadat ik wat problemen opmerkt bij 1-2 Switch in losse modus (op 2 m van console), bleek het toch ook problemen te geven bij Zelda in grip modus (ook op 2 m).
Eerst de patch geïnstalleerd en de desync/sync + powercycle tip uitgevoerd. Helaas, geen verbetering.
Staat weinig elektronische in de buurt die het signaal kan verstoren, dus maar Nintendo (Duitsland) gebeld en kan hem insturen ter reparatie.
Was alleen onduidelijk of ik alleen de L joy con moet opsturen (verwacht ik eigenlijk), beide of de hele console. Wat is tot nu toe de ervaring hier?
Kost me dan een weekje gamen, maar liever dat dan dat Link voor de zoveelste x van de berg dondert zonder dat ik iets doe.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 01-06 08:12

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

[...]

Kan je laten weten of de Joycons nu volledig probleemloos zijn, zodra je de gerepareerde terug hebt? Dus ff een testje achter de rug, op afstand en met de hand er overheen? Ik ben wel benieuwd, die van mij is niet geheel zonder problemen, een paar keer een 'disconnect' gehad en werkt niet prima achter de rug/ zonder direct line of sight. Ik ben dus benieuwd of dit wel kan na reparatie. Mogelijk wil ik dan dus ook een reparatie aanmelden.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• Prulleman
[...]

Hoe ging bij jou het aanvraag proces? kreeg je op basis van je telefoon gesprek de retour gegevens? of moest je die nog online aanvragen?

Ik had namelijk eerst een mail gestuurd naar TD, die verwezen me naar de helpdesk (optie 4), daar in eesrste instantie afgesproken dat ik eerst nog probeerde te achterhalen of het aan beide JC setjes ligt of aan misschien aan de switch zelf, aangezien er in mijn omgeving geen switch is en ik wel even zonder 2e setje kan, wil ik em toch terug sturen. Ik ging ervanuit dat je dan weer TD moet mailen voor de retour gegevens, maar die geven nu geen gehoor. De helpdesk medewerker zei aan de telefoon dat je em online moet "aanmelden" en dat je dan binnen het uur de gegevens ontvangt..

Als het proces me duidelijk is zal ik het ook opnemen in de OP

Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lanithro
Thrace Grumble schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 07:15:
[...]

Kan je laten weten of de Joycons nu volledig probleemloos zijn, zodra je de gerepareerde terug hebt? Dus ff een testje achter de rug, op afstand en met de hand er overheen? Ik ben wel benieuwd, die van mij is niet geheel zonder problemen, een paar keer een 'disconnect' gehad en werkt niet prima achter de rug/ zonder direct line of sight. Ik ben dus benieuwd of dit wel kan na reparatie. Mogelijk wil ik dan dus ook een reparatie aanmelden.
Uiteraard ga ik hem uitvoerig testen en uiteraard zal ik dit melden op dit forum.
Prulleman schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 08:41:
[...]

Hoe ging bij jou het aanvraag proces? kreeg je op basis van je telefoon gesprek de retour gegevens? of moest je die nog online aanvragen?

Ik had namelijk eerst een mail gestuurd naar TD, die verwezen me naar de helpdesk (optie 4), daar in eesrste instantie afgesproken dat ik eerst nog probeerde te achterhalen of het aan beide JC setjes ligt of aan misschien aan de switch zelf, aangezien er in mijn omgeving geen switch is en ik wel even zonder 2e setje kan, wil ik em toch terug sturen. Ik ging ervanuit dat je dan weer TD moet mailen voor de retour gegevens, maar die geven nu geen gehoor. De helpdesk medewerker zei aan de telefoon dat je em online moet "aanmelden" en dat je dan binnen het uur de gegevens ontvangt..

Als het proces me duidelijk is zal ik het ook opnemen in de OP
Ik heb simpelweg gebeld met Nintendo en mijn probleem voorgelegd. Ik kreeg te horen dat ik mijn linker joycon op mocht sturen en dat ze hem dan ASAP controleren. Hij hoefde trouwens niet online aangemeld te worden of iets dergelijks. Ik heb het gevoel dat de Switch systemen voorrang krijgen want de kerel aan de telefoon zei dat ze hun best doen deze dezelfde dag weer te retourneren. Ik moest wel een korte omschrijving bijvoegen van mijn problemen. Deze werd twee kantjes.

• BlackMage
Lanithro schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:21:
Ik heb simpelweg gebeld met Nintendo en mijn probleem voorgelegd. Ik kreeg te horen dat ik mijn linker joycon op mocht sturen en dat ze hem dan ASAP controleren. Hij hoefde trouwens niet online aangemeld te worden of iets dergelijks. Ik heb het gevoel dat de Switch systemen voorrang krijgen want de kerel aan de telefoon zei dat ze hun best doen deze dezelfde dag weer te retourneren. Ik moest wel een korte omschrijving bijvoegen van mijn problemen. Deze werd twee kantjes.
Ik ben erg benieuwd of je nieuwe of gerepareerde joycon het probleem niet heeft :)

• Prulleman
[...]

Uiteraard ga ik hem uitvoerig testen en uiteraard zal ik dit melden op dit forum.

[...]

Maar je hebt via de telefoon dus de gegevens gehad (antwoord nummer, Tracking code) waar je je JC naartoe terug moet sturen?

mooi verhaal trouwens :D

Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lanithro
Prulleman schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:29:
[...]

Maar je hebt via de telefoon dus de gegevens gehad (antwoord nummer, Tracking code) waar je je JC naartoe terug moet sturen?

mooi verhaal trouwens :D
Ja ik heb via de tel alles door gekregen.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

n.a.v.: Señor Sjon in "[Nintendo Switch] Problemen en garantie-afhandelingen"

Gisteravond een uurtje met de JoyCon's in de plastic houder gespeeld, Switch op TV. Een AccessPoint staat er een halve meter naast, pal ernaast een grote centerspeaker en nog even verderop een modem met Wifi.

Ik zat zo 3-4 meter van de Switch af en heb geen disconnects gehad. Daarna weer verder gegaan met de ProController, die ligt veel beter in de hand.

• Koldur
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:44:
n.a.v.: Señor Sjon in "[Nintendo Switch] Problemen en garantie-afhandelingen"

Gisteravond een uurtje met de JoyCon's in de plastic houder gespeeld, Switch op TV. Een AccessPoint staat er een halve meter naast, pal ernaast een grote centerspeaker en nog even verderop een modem met Wifi.

Ik zat zo 3-4 meter van de Switch af en heb geen disconnects gehad. Daarna weer verder gegaan met de ProController, die ligt veel beter in de hand.
Fijn om te horen dat het dus wel goed kan! Mijn Joy-Cons zijn nu bij Nintendo, we zullen zien wat er van komt.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Overigens staat mijn Switch links van de speaker en een kwartslag gedraaid, met de linkerkant richting woonkamer.Zo valt ie niet op bij de kinderen. :P

• Prulleman
Net nog even gebeld, en normaal moet je de producten gewoon opsturen (eigen kosten) en kan het allemaal even duren. Voor issues met de switch krijg je een gratis antwoord nummer en wordt het in 1 dag afgehandeld (als het goed is).

Ik ga morgen 1 setje op de post doen, dan kan ik hopelijk het verschil zien tussen een JC met problemen en zonder, op dezelfde setup in dezelfde omgeving!

Strava

• ls789
klinkt goed dat probleem afhandeling.. Moet helaas mijn unit opsturen omdat mijn wifi signaal zwak is. Ben dus wel even zeldaloos :( ga straks even bellen om alles te regelen

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:38

Gynnad

* * *

Ik ga zelf woensdag ook maar eens bellen, dan kunnen ze donderdag nog verstuurd worden, ben van het weekend toch niet thuis, dus heb dan nauwelijks hinder dat ik niet verder kan spelen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Waarom regelen jullie het allemaal bij Nintendo en niet direct bij de verkopende partij die er primair verantwoordelijk voor is?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlackMage
pelt schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:31:
Waarom regelen jullie het allemaal bij Nintendo en niet direct bij de verkopende partij die er primair verantwoordelijk voor is?
- De verkopende partij heeft waarschijnlijk geen voorraad meer
- Je moet waarschijnlijk je hele setje in 1x terug geven, ipv alleen joycons.
- Zij sturen het waarschijnlijk ook door naar Nintendo dus duurt alleen maar langer

• ls789
BlackMage schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:33:
[...]

- De verkopende partij heeft waarschijnlijk geen voorraad meer
- Je moet waarschijnlijk je hele setje in 1x terug geven, ipv alleen joycons.
- Zij sturen het waarschijnlijk ook door naar Nintendo dus duurt alleen maar langer
precies dat. Bovendien komt mijn switch bij de MM vandaan.. heb een schijthekel aan de service van deze zaak ^^ lange wachtrijen en vaak onkundige lui

• Prulleman
eens met de 2 reacties hierboven, als ik zeker zou weten dat ik in de winkel direct met vervanging naar buiten loop, zou ik dat doen, maar die kans is erg klein. Op het moment dat de winkel tussenhandel is ben je aan alle kanten veel verder van huis!

Normaal zouden extra verzendkosten nog een reden kunnen zijn om het via de winkel te spelen, maar voor switch problemen (itt andere nintendo issues) krijg je nu gewoon een antwoord nummer en prio behandeling. Kortom geen enkele reden om het wel via de winkel te doen

Ik heb overigens een kopje over de afhandeling toegevoegd aan de OP

Strava

• ls789
kregen jullie ook dit antwoordnummer door? antwoordnummer 3163

Hij versprak zich eerst :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Prulleman schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:02:
[...]

eens met de 2 reacties hierboven, als ik zeker zou weten dat ik in de winkel direct met vervanging naar buiten loop, zou ik dat doen, maar die kans is erg klein. Op het moment dat de winkel tussenhandel is ben je aan alle kanten veel verder van huis!

Normaal zouden extra verzendkosten nog een reden kunnen zijn om het via de winkel te spelen, maar voor switch problemen (itt andere nintendo issues) krijg je nu gewoon een antwoord nummer en prio behandeling. Kortom geen enkele reden om het wel via de winkel te doen

Ik heb overigens een kopje over de afhandeling toegevoegd aan de OP
Niet alleen dat, je bent ook je savegame kwijt, aangezien er geen cloudopslag is.

• Prulleman
ls789 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:13:
kregen jullie ook dit antwoordnummer door? antwoordnummer 3163

Hij versprak zich eerst :P
yes, dat is het juiste antwoordnummer

Strava

• NotSoSteady
  • Laatst online: 21:39
Omdat de winkels ze vaak aannemen, een paar dagen laten liggen en ze daarna opsturen naar Nintendo. Ik handel garantiegevallen veel liever via een fabrikant af, gaat veel sneller.

• ls789
Prulleman schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:23:
[...]

yes, dat is het juiste antwoordnummer
top thanks! ga ik hem zo even op de post doen.. moet denk wel de originele doos gebruiken :( hopelijk krijg ik hem daar ook in terug

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Moddie
  • Laatst online: 09-07-2022
Hier in Duitsland gaat het vervangen van de joycons allemaal iets langzamer.
Ik heb het probleem eerst via de chat besproken en die melden dat je het kosteloos kan insturen en stuurde direct een standaard reparatie link door. Daarna nog eens gebeld voor wat meer details en die medewerker vertelde dat je alleen de niet functionerende joycon hoeft te sturen + originele bon en dat het tussen de 5-10 werkdagen (flink verschil..) duurt.
Let daarbij wel op dat als je het kosteloos verzend, het niet verzekerd is (heb hier helaas slechte ervaring mee in Duitsland), maar zei de medewerker dat je het verzekerd kunt verzenden en achteraf (bij reparaties en vervanging) je geld kunt terug vragen.
Al met al kost het kleine 5 euro, maar wel wat meer zekerheid en hopelijk aan het einde je geld terug.
Ik hoop dat deze info mogelijk een andere grensbewoner een klein beetje kan helpen.

• Cidolfas
Zojuist is mijn door Nintendo gerepareerde (omgeruilde) linker Joycon afgeleverd.

Het goede nieuws: Hij doet het!

Het slechte nieuws:

Beetje jammer Nintendo...

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

• BlackMage
Cidolfas schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:13:
Zojuist is mijn door Nintendo gerepareerde (omgeruilde) linker Joycon afgeleverd.

Het slechte nieuws:

[afbeelding]

Oh dat is wel weer balen.

En bedoel je met "hij doet het" dat je geen connectieproblemen meer hebt? Of was jouw joycon helemaal defect?

• Lanithro
Cidolfas schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:13:

Het slechte nieuws:

*Knip*

Ach die twee krasjes...
Hoe lang zijn jouw joycons weg geweest?
Ik heb mijn Joycon trouwens niet aangemeld via de klantenservice. Die kerel die ik aan de lijn had heeft dit niet aangegeven. Hebben jullie hem wel aangemeld via de Nintendo Klantenservice site???

• Cidolfas
BlackMage schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:22:
[...]

Oh dat is wel weer balen.

En bedoel je met "hij doet het" dat je geen connectieproblemen meer hebt? Of was jouw joycon helemaal defect?
Hij deed het prima, behalve in handheld mode. Als de controller vast zat aan de console verloor ik telkens de connectie. Dat is nu verholpen, en wireless lijkt deze ook prima te werken. Alleen balen dat ik een beschadigde terug gestuurd krijg :'(

• Cidolfas
Lanithro schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:24:
[...]

Ach die twee krasjes...
Ik heb mijn Joycon trouwens niet aangemeld via de klantenservice. Die kerel die ik aan de lijn had heeft dit niet aangegeven. Hebben jullie hem wel aangemeld via de Nintendo Klantenservice site???
Vrijdag laat (nog wel voor 18:00) verstuurd, vandaag terug dus. Eerst gebeld, daarna via de website een RMA verzoek ingediend.

• BlackMage
Cidolfas schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:24:
[...]

Hij deed het prima, behalve in handheld mode. Als de controller vast zat aan de console verloor ik telkens de connectie. Dat is nu verholpen, en wireless lijkt deze ook prima te werken. Alleen balen dat ik een beschadigde terug gestuurd krijg :'(
Ah oke, ander probleem als waar ik mee te maken heb dus.

Als je je stoort aan die krassen (terecht) dan zou ik gewoon contact opnemen met Nintendo :) ze hebben immers een beschadigd product teruggestuurd.

• Lanithro
Cidolfas schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:24:
[...]

Wireless als in Wifi die niet lekker is? Die van mij is namelijk ook niet heel erg goed. Ik kijk dat in ieder geval nog even aan totdat ik de eerste Multiplayer potjes kan doen. Kijken of ik de verbinding vaak verlies of lag issues heb.

• Cidolfas
Lanithro schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:28:
[...]

Wireless als in Wifi die niet lekker is? Die van mij is namelijk ook niet heel erg goed. Ik kijk dat in ieder geval nog even aan totdat ik de eerste Multiplayer potjes kan doen. Kijken of ik de verbinding vaak verlies of lag issues heb.
Nee wireless als in bluetooth verbinding tussen de joy-con en console.

Wifi (5Ghz) geeft bij mij ook niet zo veel streepjes aan, maar ik merk niet dat hij langzaam is met filmpjes kijken in de e-shop ofzo.

• ls789
Lanithro schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:24:
[...]

Ach die twee krasjes...
ben ik ook wel benieuwd naar.. ik heb niks over verzoek gehoord van indienen website etc?

• Lanithro
ls789 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:34:
[...]

ben ik ook wel benieuwd naar.. ik heb niks over verzoek gehoord van indienen website etc?
Ik bel zometeen wel eventjes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ls789
[...]

[...]

ik zie overigens in jouw brief dat je 3430 AN Nieuwegein als adres gebruikt? Bij mij gaf hij duidelijk 3430 VP door?

• Prulleman
deze gegevens had ik doorgekregen:
Nintendo Benelux BV
t.a.v. Technische Dienst
Antwoordnummer 3163
3430 VP Nieuwegein
(via de website hoef je verder niks te doen, ook via de telefoon hebben ze geen gegevens gevraagd, in theorie kan je dus je spullen gewoon opsturen met een klachtbeschrijving en je eigen gegevens voor retour, qua proces staat dit op zichzelf)

[Voor 52% gewijzigd door Prulleman op 14-03-2017 14:47]

Strava

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 01-06 08:12

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Voor de mensen die al de JC's retour hebben na reparatie door Nintendo: kunnen jullie toelichten in welke mate de problemen zijn verholpen? Als in: op welke afstand in welke omstandigheden (bedekt met de hand, geen line of sight, etc) werkt het nu (beter dan voorheen)?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• ls789
Prulleman schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:45:
deze gegevens had ik doorgekregen:

[...]

(via de website hoef je verder niks te doen, ook via de telefoon hebben ze geen gegevens gevraagd, in theorie kan je dus je spullen gewoon opsturen met een klachtbeschrijving en je eigen gegevens voor retour, qua proces staat dit op zichzelf)
me2!

Ik bedenk mij net trouwens dat ik mijn adres goed moet vermelden in de brief 8)7 8)7 anders weten ze natuurlijk niet waar die naartoe moet worden teruggestuurd haha

• innuendo
Nog steeds zie ik bijna geen meldingen over het getik/geluid wat er steeds uit mijn Switch komt vanaf het moment dat de ventilator stopt. Elke 8 - 10 seconden, in ieder geval heel regelmatig.

Zoals ik een stuk hierboven al schreef; ik probeer me er niet aan te storen, maar ik zit toch steeds meer te twijfelen of de Switch retour moet :/ . Hoewel ik het al op 2 verschillende Switches hoor en ik ook van een iemand anders weet die het ook hoort.

Het is geen heel luid geluid, maar in een stille omgeving wel hoorbaar. Een soort kort krakend geluid, volgens mij komt het uit/rondom de ventilator. Als de fan dan weer gaat draaien gaat het weer weg.

Om te reproduceren:
1. Switch aanzetten, (handheld mode). (Nog niets aan de hand, ik hoor niets bijzonders).
2. Game opstarten, even wachten tot de fan op gang komt, alles nog steeds prima.
3. Game afsluiten, terug naar hoofdmenu en wachten totdat alles weer rustig is...
4. Vanaf dat moment hoor ik dus zeer regelmatig dat aparte geluid uit m'n behuizing komen

Zou iemand het eens willen testen? Als dit niet 'normaal' (of in ieder geval niet standaard) is, ga ik ook Nintendo eens bellen.

[Voor 1% gewijzigd door innuendo op 14-03-2017 15:51. Reden: Aangegeven dat het om handheld modus gaat]

• Prulleman
innuendo schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:37:
Nog steeds zie ik bijna geen meldingen over het getik/geluid wat er steeds uit mijn Switch komt vanaf het moment dat de ventilator stopt. Elke 8 - 10 seconden, in ieder geval heel regelmatig.

Zoals ik een stuk hierboven al schreef; ik probeer me er niet aan te storen, maar ik zit toch steeds meer te twijfelen of de Switch retour moet :/ . Hoewel ik het al op 2 verschillende Switches hoor en ik ook van een iemand anders weet die het ook hoort.

Het is geen heel luid geluid, maar in een stille omgeving wel hoorbaar. Een soort kort krakend geluid, volgens mij komt het uit/rondom de ventilator. Als de fan dan weer gaat draaien gaat het weer weg.

Om te reproduceren:
1. Switch aanzetten ;) niets aan de hand, ik hoor niets bijzonders.
2. Game opstarten, even wachten tot de fan op gang komt, alles nog steeds prima.
3. Game afsluiten, terug naar hoofdmenu en wachten totdat alles weer rustig is...
4. Vanaf dat moment hoor ik dus zeer regelmatig dat aparte geluid uit m'n behuizing komen

Zou iemand het eens willen testen? Als dit niet 'normaal' (of in ieder geval niet standaard) is, ga ik ook Nintendo eens bellen.
voor de volledigheid, test je dit handheld of docked? (of beide?)

Strava

• ArniD
  • Laatst online: 15:13
Dat getik/geluid hoor ik niet, ben dan ook slechthorend xD.

Om terug te komen op mijn scheve dock, die bleek bij nader inzien niet scheef te zijn, maar het binnenste gedeelte van de dock stak iets uit naar voren, met een beetje stevig beleid kon ik hem vrij netjes weer terug krijgen op zn normale plek.

Nu gaat hij er zonder moeite in zoals het hoort. Gelukkig dus niks opsturen :)
Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee