[Nintendo Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:25

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Is het mogelijk om joycons (meervoud) buiten garantie op te sturen voor stickdrift reparatie, en hoe moet dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:44
Ik lees het eigenlijk niet terug hier, maar zijn er meer die problemen hebben gehad met de USB poort van de Switch?
De Switch van mijn zoon is nu 2,5 jaar oud en laadt sinds vanochtend ineens niet meer op en wil ook niet meer verbinden met de TV. Lijkt er dus op dat de usb C poort stuk is.

Al diverse dingen geprobeerd:
- powercycle
- andere kabel
- software update (was er niet)

Nintendo kennende zal een reparatie weken duren en de hoofdprijs kosten dus ik overweeg om hem ergens bij een lokale reparateur te laten fixen. Zijn er ervaringen in de omgeving Twente met Switch reparaties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-07 14:10
yorroy schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:06:
Ik lees het eigenlijk niet terug hier, maar zijn er meer die problemen hebben gehad met de USB poort van de Switch?
De Switch van mijn zoon is nu 2,5 jaar oud en laadt sinds vanochtend ineens niet meer op en wil ook niet meer verbinden met de TV. Lijkt er dus op dat de usb C poort stuk is.

- powercycle
- andere kabel

Nintendo kennende zal een reparatie weken duren en de hoofdprijs kosten dus ik overweeg om hem ergens bij een lokale reparateur te laten fixen. Zijn er ervaringen in de omgeving Twente met Switch reparaties?
Er heeft zich geen stof opgestapeld in de poort? USB C is daar wel gekend voor, vooral bij de gsm wel. Doe de Switch eens uit en pruts wat met een naald als je niks los krijgt.

Het kan niet veel zijn maar genoeg om de kabel/dock slechte connectie te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:41
yorroy schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:06:

- powercycle
- andere kabel

Het is belangrijk voor je om zeker te weten dat het aan de Switch ligt en niet aan het docking station. Heb je het hier dus over de USB-C poort in je Switch? Of laadt de Switch enkel niet als ie in de dock zit? En heeft de tip hierboven geholpen (want inderdaad, USB-C connecties kunnen nogal gevoelig zijn)?

Het goede nieuws is dat de USB-C poort vervangbaar is, als het daar aan ligt. Dit lijkt niet de eenvoudigste reparatie maar er valt genoeg online over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:44
JackAvery schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 07:39:
[...]

Het is belangrijk voor je om zeker te weten dat het aan de Switch ligt en niet aan het docking station. Heb je het hier dus over de USB-C poort in je Switch? Of laadt de Switch enkel niet als ie in de dock zit? En heeft de tip hierboven geholpen (want inderdaad, USB-C connecties kunnen nogal gevoelig zijn)?

Het goede nieuws is dat de USB-C poort vervangbaar is, als het daar aan ligt. Dit lijkt niet de eenvoudigste reparatie maar er valt genoeg online over te vinden.
Voor de zekerheid nog even schoongemaakt aan de binnenkant, ook met wat alcohol. Helaas heeft dit niet geholpen.
Het ligt wel aan de Switch zelf, want een andere lader/kabel pakt hij ook niet.

Ik zie overigens dat er genoeg zaken zijn die de usb poort vervangen, maar ik zie dat Nintendo het zelf ook doet. Maar dan zal ik hem wel veel langer kwijt zijn. Toch maar eens langs Gameshop Twente dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
@yorroy ik heb geen idee hoe lang een reparatie van de Switch zelf duurt bij Nintendo, maar bij joycons spreken we over dagen, niet weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-07 13:21

Quicksilver

Catch these hands

Even een vraag voor mensen die de bluetooth audio optie gebruiken: als ik in handheld mode speel dan koppel ik de switch regelmatig met mijn jbl oordopjes. Geen probleem. Nu wilde ik de switch even aansluiten op een nieuwe monitor (De vrouw heeft de grote tv geclaimd voor dat Harry Potter spel), en geluid via een jbl flip laten lopen. We hebben een 3 se en een 5. Als ik de 3 se aansluit is het prima, maar de 5 geeft sporadisch geluid en heeft de console al twee keer laten crashen.

Iemand dit al eens eerder meegemaakt?

(Dus dat bij het connecten in het bluetooth menu, naar een speaker, de console crasht?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 13:58

Emiel1984

Made in NL

Mijn switch is na iets minder dan 5 jaar defect geraakt. Product is denk ik een ~200 uur per jaar gebruikt.
Het probleem was dat het er geheugen defect is geraakt. De recovery-mode wilde niet eens meer opstarten.
De error code was 2200-3580.

Bij Nintendo geven ze aan dat er geheugen defect is en dat daarom het moederbord vervangen moet worden.
Dit is niet rendabel. Ze geven aan dat ik voor 161 euro de console zelf kan laten vervangen (dus niet de hele set) voor een nieuwe (2017 editie) met 2 jaar garantie.

Ik heb echter het idee dat dit product langer mee had moeten gaan en dit niet het beste aanbod is.
Helaas kan ik nog niet wat terugvinden tot zover online of dit aanbod eerlijk is of niet.
De Nederlandse wet stelt dat het product zolang mee moet gaan als je dit ervan mag verwachten.
Ik zou dus verwachten dat dit moment nog niet verstreken is.

Is dit dan dus een eerlijk aanbod ?

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Emiel1984 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:08:
Mijn switch is na iets minder dan 5 jaar defect geraakt. Product is denk ik een ~200 uur per jaar gebruikt.
Het probleem was dat het er geheugen defect is geraakt. De recovery-mode wilde niet eens meer opstarten.
De error code was 2200-3580.

Bij Nintendo geven ze aan dat er geheugen defect is en dat daarom het moederbord vervangen moet worden.
Dit is niet rendabel. Ze geven aan dat ik voor 161 euro de console zelf kan laten vervangen (dus niet de hele set) voor een nieuwe (2017 editie) met 2 jaar garantie.

Ik heb echter het idee dat dit product langer mee had moeten gaan en dit niet het beste aanbod is.
Helaas kan ik nog niet wat terugvinden tot zover online of dit aanbod eerlijk is of niet.
De Nederlandse wet stelt dat het product zolang mee moet gaan als je dit ervan mag verwachten.
Ik zou dus verwachten dat dit moment nog niet verstreken is.

Is dit dan dus een eerlijk aanbod ?
Volgens (link naar pdf van UNETO-VNI)

https://www.google.com/ur...Vaw2F2VGhCKg4eH8KZEKYscRU

Zou een console 2 a 3 jaar mee moeten gaan. Daar gaan ze bij grote bedrijven vaak van uit. Dan is
5 jaar natuurlijk daar ver over heen. Je zou dan altijd de geschillencommissie kunnen bellen, maar denk dat het lastig verhaal wordt.
En natuurlijk zou het allemaal langer mee moeten gaan, moet makkelijk kunnen.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 13:58

Emiel1984

Made in NL

@Speedy55 dat is een nuttig richtlijn document. Precies wat ik zocht. Gevalletje pech gehad dus.
Gelukkig gebeurt me dit niet al te vaak of kwam ik tot op heden er beter vanaf als er iets kapot ging na de vermelde garantie termijn,

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-07 15:46
Bij mij is er, ook na zo'n 5 jaar, iets misgegaan met het product. De technische dienst meldde het volgende:
"We gaan ervan uit, dat u pech heeft gehad met uw Nintendo Switch aangezien u hier zelf niets aan heeft kunnen doen.

Tevens had een screen protector dit niet tegengehouden. Het probleem is intern ontstaan op de printplaat van het toestel waar u zelf niets aan heeft kunnen doen."
De nieuwe 'tablet' (dat is het enige nieuwe) is onderweg naar mij. Ik vraag me nu alleen af of ik wederom een screen protector wil. Voor mijn gemoedsrust is het fijn om te hebben.
Alleen hoe bepaal je nu fatsoenlijk of je het echt nodig hebt?

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
whahas schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:45:
Bij mij is er, ook na zo'n 5 jaar, iets misgegaan met het product. De technische dienst meldde het volgende:

[...]

De nieuwe 'tablet' (dat is het enige nieuwe) is onderweg naar mij. Ik vraag me nu alleen af of ik wederom een screen protector wil. Voor mijn gemoedsrust is het fijn om te hebben.
Alleen hoe bepaal je nu fatsoenlijk of je het echt nodig hebt?
Ik zet er sowieso één op, komt wel van Aliexpress. Je weet nooit dat er een zandkorrels over schuurt, of dat je een krasje krijgt door hem in en uit de dock te halen 🤷🏻‍♂️

Enige manier om dat te bepalen is je eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Inmiddels besloten dat ik er nog een neem.

Alleen weet ik zo niet meer welke ik voorheen had.
Bovendien is er ook best veel keus. Ik weet alleen niet of dit het juiste onderwerp is om Screen Protectors te bespreken.
Ach, ik haal er anders wel eentje bij mijn lokale game winkel. Scheelt tijd met bezorgen en online uitzoeken en verdienen zij ook weer eens wat aan mij.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
whahas schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:31:
Inmiddels besloten dat ik er nog een neem.

Alleen weet ik zo niet meer welke ik voorheen had.
Bovendien is er ook best veel keus. Ik weet alleen niet of dit het juiste onderwerp is om Screen Protectors te bespreken.
Ach, ik haal er anders wel eentje bij mijn lokale game winkel. Scheelt tijd met bezorgen en online uitzoeken en verdienen zij ook weer eens wat aan mij.
Ik heb deze mocht, ter info. Ik had ze binnen de week in huis

https://a.aliexpress.com/_EuBrpr1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:25

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Ik heb 2 jaar geleden een Switch pro controller aangeschaft, en hij vertoon nu stick-drift, uiteraard net buiten de garantie, kan ik die net zoals joycons terugsturen naar nintendo voor (gratis) reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
@Militia Pilot het zal niet gratis zijn denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maDDog83
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-07 14:43
Het blijft mij verbazen (vooral positief) hoe Nintendo omgaat met de reparaties van controllers.

Ik had al tijden 4 joycons en 2 pro controllers in de kast liggen die allemaal last van drift hadden.
Deze zijn allemaal rond de 4, 5 of zelfs 6 jaar oud.
Op het moment dat mijn zoontje zijn verjaardagsgeld aan een derde setje joycons wilde uitgeven dacht ik... dat zou toch eigenlijk van de gekke zijn met een hele la vol controllers.
Ik een doos volgegooid met defecte controllers, er een RMA label voor uitgedraaid en hup... op de post.

Week later kreeg ik melding dat een pro controller buiten garantie viel en ik kon kiezen of ik er afstand van deed, een nieuwe met korting wilde of hem ongerepareerd terug wilde.
Ik koos voor dat laatste en wachtte af wat er met de rest van de controllers ging gebeuren.
Er kwam een mailtje achteraan dat er een pakket onze kant op kwam. Maar met wat erin wist ik niet. :?

2 weken na opsturen kwam het pakket binnen.
Er bevonden zich 4 hagelnieuwe joycons in, 1 doosje met gloednieuwe pro controller én jawel.. één van onze oude defecte pro controllers, niets mee gedaan..

De reparatiescore vind ik prima, maar erg consequent zijn ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:19
Ik heb een probeel met mijn switch. Tijdens het spelen (handheld modus) verlies ik vaak de verbinding met joycons (die fysiek aan de switch vast zitten). Als ik de switch voor reparatie stuur, moet ik dan mijn data backupen? Ik ben bang dat als ze de switch vervangen voor een werkend exemplaar ik mijn data kwijt raak. Hoe pak ik dit het beste aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:19

RayNbow

Kirika <3

abc874 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:06:
Als ik de switch voor reparatie stuur, moet ik dan mijn data backupen? Ik ben bang dat als ze de switch vervangen voor een werkend exemplaar ik mijn data kwijt raak. Hoe pak ik dit het beste aan?
Afbeeldingen en filmpjes die op de SD-kaart staan kun je gemakkelijk naar een pc kopiëren. Staan ze op het interne geheugen van de Switch? Dan kun je ze overzetten met een USB-kabel.

Saves kun je alleen backuppen met Nintendo Switch Online. Zorg dat je alle games naloopt en of voor elk spel savedata gebackupt is.

Omdat Animal Crossing een aparte savefile voor alle gebruikers gebruikt, zijn de instructies om die savefile te backuppen anders.

Games zelf hoef je niet te backuppen. Die zijn gekoppeld aan je Nintendo-account.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
RayNbow schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:18:
[...]

Afbeeldingen en filmpjes die op de SD-kaart staan kun je gemakkelijk naar een pc kopiëren. Staan ze op het interne geheugen van de Switch? Dan kun je ze overzetten met een USB-kabel.

Saves kun je alleen backuppen met Nintendo Switch Online. Zorg dat je alle games naloopt en of voor elk spel savedata gebackupt is.

Omdat Animal Crossing een aparte savefile voor alle gebruikers gebruikt, zijn de instructies om die savefile te backuppen anders.

Games zelf hoef je niet te backuppen. Die zijn gekoppeld aan je Nintendo-account.
Top, ik heb NSO dus dat moet goed komen. Even alles nalopen en dan opsturen. Ik heb alles gebackupt, behalve Pokemon Scarlet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Daar kun je als consument dan ook geen back-up van maken. Gelukkig kunnen ze dat bij Nintendo wel. Succes met opsruren!

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

abc874 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:20:
Ik heb alles gebackupt, behalve Pokemon Scarlet.
Ik zou als het kan eerst bij Nintendo navragen over het veiligstellen van Pokemon savefiles. Omdat deze spellen geen cloudsaves ondersteunen is het enige wat je hier zelf kunt doen een handmatige save-transfer naar een andere Switch (om dan later weer een save-transfer terug te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
RayNbow schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 07:07:
[...]

Ik zou als het kan eerst bij Nintendo navragen over het veiligstellen van Pokemon savefiles. Omdat deze spellen geen cloudsaves ondersteunen is het enige wat je hier zelf kunt doen een handmatige save-transfer naar een andere Switch (om dan later weer een save-transfer terug te doen).
Ik zeg in de reactie voor jouw reactie net dat ze dit kunnen. Dat hebben ze bij mij namelijk gewoon gedaan, toen ze mijn Nintendo Switch hadden vervangen.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

whahas schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 18:24:
[...]

Ik zeg in de reactie voor jouw reactie net dat ze dit kunnen. Dat hebben ze bij mij namelijk gewoon gedaan, toen ze mijn Nintendo Switch hadden vervangen.
Maar hebben ze dit uit zichzelf gedaan of heb je Nintendo hierop gewezen? Het kan volgens mij namelijk geen kwaad om het onder de aandacht te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
RayNbow schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:11:
[...]

Maar hebben ze dit uit zichzelf gedaan of heb je Nintendo hierop gewezen? Het kan volgens mij namelijk geen kwaad om het onder de aandacht te brengen.
Dat is ook wel weer zo!

Ik weet niet meer of ik het onder de aandacht heb gebracht. Mij kennende wel.

Keuzes maken de Mens

• abc874
whahas schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:41:
[...]

Dat is ook wel weer zo!

Ik weet niet meer of ik het onder de aandacht heb gebracht. Mij kennende wel.
Top, ik stuur ze nog een mailtje. Ik had ze ook al gemaild om ze te laten weten dat ik een game cartridge in de switch heb laten zitten |:(

• whahas
Hola, dat is minder handig. Je hebt de microSD kaart er dus wel uit gehaald?

Keuzes maken de Mens

• abc874
whahas schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:32:
Hola, dat is minder handig. Je hebt de microSD kaart er dus wel uit gehaald?
8)7

(nee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas

Keuzes maken de Mens

• Pon-e
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:17
Ben bezig om toch maar eens de joycons van de Switch op te sturen voor de gratis reparatie van het driften. Nintendo vraagt dan om de oorspronkelijke aankoopbon. Die kan ik echt nergens meer vinden. Wat is jullie ervaring, gaat Nintendo dan toch de reparatie/ vervanging uitvoeren? Ik bedoel het ding is stuk en er staat met duidelijke letters op dat ie van Nintendo is toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:44

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Is voor mij wel al enige jaren geleden, maar ik heb toen gewoon de bon van de Game Mania waar ik hem gekocht heb erbij gedaan. Zal heel eerlijk zijn, ik heb ook niet meer alle kassa bonnen van mijn Joy-Cons, maar ik snap vanuit een zakelijke kant wel dat ze een bon willen, reden die ik kan bedenken is voor 2de hans of import.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodejoost
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 09:06
Hi,
Ik heb een switch van nu 2,5 jaar oud. Er word weinig op gespeeld. Maar hij is nú plotseling toch stuk. Op een ochtend kwam ineens een foutmelding op het scherm te staan (ik denk na een auto update) en hij start niet meer op.
Nintendo geeft aan dat het mainboard stuk is. Kosten al 230 euro om te laten repareren.
Dat gaan we dus echt niet doen.

Heeft iemand hier ervaring met het bestellen van dit onderdeel ergens en zelf repareren?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Ik vraag me af of het überhaupt legaal is om zelf Nintendo Switches te repareren. Nintendo zie ik wel als een bedrijf die daar moeilijk over kan doen.
Ik vraag me dan ook af of er überhaupt een plek is waar je aan die onderdelen kan komen.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Rodejoost schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:56:
Hi,
Ik heb een switch van nu 2,5 jaar oud. Er word weinig op gespeeld. Maar hij is nú plotseling toch stuk. Op een ochtend kwam ineens een foutmelding op het scherm te staan (ik denk na een auto update) en hij start niet meer op.
Nintendo geeft aan dat het mainboard stuk is. Kosten al 230 euro om te laten repareren.

Heeft iemand hier ervaring met het bestellen van dit onderdeel ergens en zelf repareren?

Alvast bedankt!
Een main board kost wat ik kan vinde nz'n $150,00, maar ik zou eens op https://nl.ifixit.com/Dev...ection_Problemen_oplossen kijken, daar staan heel veel goede tips. Omdat ik niet welke foutmelding je precies krijgt, is het lastig om je duidelijker te helpen, hopelijk heb je al wat aan die ifixit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodejoost
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 09:06
Linksquest schreef op maandag 9 december 2024 @ 01:42:
[...]

Een main board kost wat ik kan vinde nz'n $150,00, maar ik zou eens op https://nl.ifixit.com/Dev...ection_Problemen_oplossen kijken, daar staan heel veel goede tips. Omdat ik niet welke foutmelding je precies krijgt, is het lastig om je duidelijker te helpen, hopelijk heb je al wat aan die ifixit.
Thanks, de foutmelding:

2002-0001

volgens de website van Nintendo ligt het aan het SD kaart slot. Echter, dit slot is nog nooit gebruikt.

enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Rodejoost schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:16:
[...]

Thanks, de foutmelding:

2002-0001

volgens de website van Nintendo ligt het aan het SD kaart slot. Echter, dit slot is nog nooit gebruikt.

enig idee?
Misschien als het je zelf lukt hem open maken, slot loshalen, schoonmaken en opnieuw aansluiten, kans dat het je helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:46
Rodejoost schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:56:
Hi,

Alvast bedankt!
Heb je al een fabrieksreset geprobeerd, voor het geval het toch een softwareprobleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickNintendo
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 07-02 21:12
Weet iemand of naar Nintendo versturen voor reparatie gratis is? Ik heb een soort label ontvangen om op te plakken, maar daar staat niet iets van een antwoordnummer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

NickNintendo schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 15:21:
Weet iemand of naar Nintendo versturen voor reparatie gratis is?
Nee, je moet zelf het pakket voldoende frankeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
De batterij van mijn Switch is van slag. Handheld verspringt deze elke seconde naar een willekeurige waarde. Krijg ook continue de melding dat de batterij bijna leeg is. Ben inmiddels deze instructies aan het volgen. Iemand anders dit ook gehad, en heeft de genoemde procedure geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:31
Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat een pakket verwerkt wordt bij de reparatieservice van Nintendo? PostNL zou het pakket donderdagochtend om 2:00 afgeleverd hebben, maar op het reparatieserviceportaal staat dat het pakket nog niet is ontvangen.
Ik twijfel of ik dit zorgwekkend moet vinden, alleen dat telefoonnummer dat ze noemen in de mail voor meer informatie lijkt voornamelijk een bandje te zijn waarin ze zeggen dat je in het portaal moet kijken, dus daar heb ik eigenlijk precies helemaal niets aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Emmavdv schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:22:
Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat een pakket verwerkt wordt bij de reparatieservice van Nintendo? PostNL zou het pakket donderdagochtend om 2:00 afgeleverd hebben, maar op het reparatieserviceportaal staat dat het pakket nog niet is ontvangen.
Het adres van Nintendo TD is een postbus, dus als die nog niet geleegd is of de post is nog niet ingescand, dan is er in het systeem nog niets bekend.
Ik twijfel of ik dit zorgwekkend moet vinden, alleen dat telefoonnummer dat ze noemen in de mail voor meer informatie lijkt voornamelijk een bandje te zijn waarin ze zeggen dat je in het portaal moet kijken, dus daar heb ik eigenlijk precies helemaal niets aan.
Je kunt anders altijd nog even emailen naar td@nintendo.nl. Vermeld je RMA-nummer en geef aan dat het pakket volgens PostNL bezorgd is, maar dat je nog niets terugvindt op de RMA-website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
hcQd schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:39:
De batterij van mijn Switch is van slag. Handheld verspringt deze elke seconde naar een willekeurige waarde. Krijg ook continue de melding dat de batterij bijna leeg is. Ben inmiddels deze instructies aan het volgen. Iemand anders dit ook gehad, en heeft de genoemde procedure geholpen?
Het komt bij veel producten wel eens voor dat de batterij geherkalibreerd moet worden. Geef de Switch gerust zelfs wat meer tijd om volledig op te laden dan de drie uur die Nintendo zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
JackAvery schreef op maandag 14 april 2025 @ 18:31:
[...]

Het komt bij veel producten wel eens voor dat de batterij geherkalibreerd moet worden. Geef de Switch gerust zelfs wat meer tijd om volledig op te laden dan de drie uur die Nintendo zegt.
Op het ogenblik lijkt het weer in orde. Is wel de tweede keer, maar gaat eerste keer heb ik de batterij niet helemaal leeg gemaakt. Kijken of het deze keer wel blijft werken.

Het probleem lijkt me niet de staat van de batterij zelf, launch-model, ging nog ruim drie en een half uur mee met SM Sunshine.

[ Voor 11% gewijzigd door hcQd op 14-04-2025 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:31
Inmiddels weer een joy-con terug. In tegenstelling tot wat ik verwacht had, heb ik gewoon een complete vervanging gekregen i.p.v. een nieuwe stick. Hiermee is het natuurlijk ook opgelost, maar ik had het toch niet verwacht. Nu heb ik één glimmende (na veel spelen was het beetje matte relief er toch wel af) en een matte :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001

NoTimeRemains

I know

ik heb een issue met mn OLED Joycons die ik nog niet eerder ben tegengekomen:

Ik speel met de grip en de rechter joycon blijft zijn connectie verliezen, herpakt zich dan weer en dan doet ie t even en dan verliest ie de connectie weer.
Ik heb al een andere (ook orignele) grip geprobeerd en daar doet zich hetzelfde probleem voor.

Ik had gelezen dat mss de connectie tussen de joycon en de grip niet meer goed is en dat deze schoongemaakt moest worden. Dus dat gedaan: eerst met een doek daarna werd aangeraden om dit met alcohol te doen.

Ik moet nog proberen of andere joycons hetzelfde probleem hebben maar ik denk dat het echt aan deze (rechter) joycon ligt.

De Switch, dock, etc. zijn allemaal up to date.

Iemand een slimme oplossing?

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

@NoTimeRemains: Het lijkt me sterk dat het probleem lijkt tussen de grip en de Joy-Con. In de grip die standaard bij de Switch zit, zit geen enkele elektronica. Als je een charging grip hebt, dan is de enige elektronica die in de grip zit een oplaadcircuit. Dit zou geen invloed moeten hebben op de verbinding tussen de Joy-Con en de Switch. De rechter Joy-Con verbindt zelf rechtstreeks met de Switch via BlueTooth.

Op basis van wat je beschrijft denk ik eerder dat er iets mis is met de BlueTooth van de rechter Joy-Con (bijv. de antenne).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
hcQd schreef op maandag 14 april 2025 @ 19:10:
Het probleem lijkt me niet de staat van de batterij zelf, launch-model, ging nog ruim drie en een half uur mee met SM Sunshine.
Met de ingebruikname van de Switch 2 kwam ik erachter dat de zelfontlading van de batterij buitengewoon hoog was, toch maar vervangen en alles lijkt weer in orde.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste