Toon posts:

[Nintendo Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:15

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Is het mogelijk om joycons (meervoud) buiten garantie op te sturen voor stickdrift reparatie, en hoe moet dat precies?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:47
Ik lees het eigenlijk niet terug hier, maar zijn er meer die problemen hebben gehad met de USB poort van de Switch?
De Switch van mijn zoon is nu 2,5 jaar oud en laadt sinds vanochtend ineens niet meer op en wil ook niet meer verbinden met de TV. Lijkt er dus op dat de usb C poort stuk is.

Al diverse dingen geprobeerd:
- powercycle
- andere kabel
- software update (was er niet)

Nintendo kennende zal een reparatie weken duren en de hoofdprijs kosten dus ik overweeg om hem ergens bij een lokale reparateur te laten fixen. Zijn er ervaringen in de omgeving Twente met Switch reparaties?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:53
yorroy schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:06:
Ik lees het eigenlijk niet terug hier, maar zijn er meer die problemen hebben gehad met de USB poort van de Switch?
De Switch van mijn zoon is nu 2,5 jaar oud en laadt sinds vanochtend ineens niet meer op en wil ook niet meer verbinden met de TV. Lijkt er dus op dat de usb C poort stuk is.

- powercycle
- andere kabel

Nintendo kennende zal een reparatie weken duren en de hoofdprijs kosten dus ik overweeg om hem ergens bij een lokale reparateur te laten fixen. Zijn er ervaringen in de omgeving Twente met Switch reparaties?
Er heeft zich geen stof opgestapeld in de poort? USB C is daar wel gekend voor, vooral bij de gsm wel. Doe de Switch eens uit en pruts wat met een naald als je niks los krijgt.

Het kan niet veel zijn maar genoeg om de kabel/dock slechte connectie te geven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
yorroy schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:06:

- powercycle
- andere kabel

Het is belangrijk voor je om zeker te weten dat het aan de Switch ligt en niet aan het docking station. Heb je het hier dus over de USB-C poort in je Switch? Of laadt de Switch enkel niet als ie in de dock zit? En heeft de tip hierboven geholpen (want inderdaad, USB-C connecties kunnen nogal gevoelig zijn)?

Het goede nieuws is dat de USB-C poort vervangbaar is, als het daar aan ligt. Dit lijkt niet de eenvoudigste reparatie maar er valt genoeg online over te vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:47
JackAvery schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 07:39:
[...]

Het is belangrijk voor je om zeker te weten dat het aan de Switch ligt en niet aan het docking station. Heb je het hier dus over de USB-C poort in je Switch? Of laadt de Switch enkel niet als ie in de dock zit? En heeft de tip hierboven geholpen (want inderdaad, USB-C connecties kunnen nogal gevoelig zijn)?

Het goede nieuws is dat de USB-C poort vervangbaar is, als het daar aan ligt. Dit lijkt niet de eenvoudigste reparatie maar er valt genoeg online over te vinden.
Voor de zekerheid nog even schoongemaakt aan de binnenkant, ook met wat alcohol. Helaas heeft dit niet geholpen.
Het ligt wel aan de Switch zelf, want een andere lader/kabel pakt hij ook niet.

Ik zie overigens dat er genoeg zaken zijn die de usb poort vervangen, maar ik zie dat Nintendo het zelf ook doet. Maar dan zal ik hem wel veel langer kwijt zijn. Toch maar eens langs Gameshop Twente dan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
@yorroy ik heb geen idee hoe lang een reparatie van de Switch zelf duurt bij Nintendo, maar bij joycons spreken we over dagen, niet weken.

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06 15:57

Quicksilver

Catch these hands

Even een vraag voor mensen die de bluetooth audio optie gebruiken: als ik in handheld mode speel dan koppel ik de switch regelmatig met mijn jbl oordopjes. Geen probleem. Nu wilde ik de switch even aansluiten op een nieuwe monitor (De vrouw heeft de grote tv geclaimd voor dat Harry Potter spel), en geluid via een jbl flip laten lopen. We hebben een 3 se en een 5. Als ik de 3 se aansluit is het prima, maar de 5 geeft sporadisch geluid en heeft de console al twee keer laten crashen.

Iemand dit al eens eerder meegemaakt?

(Dus dat bij het connecten in het bluetooth menu, naar een speaker, de console crasht?).
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee