[Nintendo Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:30
L23 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:57:
[...]

Nee hoor. Maar zou netjes zijn als ze het vervangen met een gloednieuwe die in ieder geval wel netjes in de doos zit, even wachten lijkt me geen probleem. Ik vind het in ieder geval geen oplossing.
offtopic:
Volledig akkoord, maar Bol doet al heel lang niet meer aan producten omwisselen. Ze vragen meestal je om het product terug te sturen en een nieuwe te bestellen. Daarvoor storten ze je geld ook terug. Af en toe w word hier een uitzondering op gemaakt door de klantendienst, maar in principe is dit gewoon een kostenbesparende maatregel bij de klantendienst.

Trouwens ook absurd dat Bol zo slecht naar hun retours kijkt. Zoals @Timothy3000 het beschrijft zou dat echt een gevalletje tweede kans met korting moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

Jake schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:34:
[...]

Wel een bron van?

Ik heb 2 joy-cons met stick problemen, maar buiten garantie, geen zin in (vrij hoge) kosten, repareer ik liever zelf dan.
In dit topic is daar mee informatie over te vinden. Maar zoals ik al zei ik heb er geen ervaring mee. Ik heb wel ervaring met zelf repareren, dus als je daar hulp of tips voor nodig hebt help ik graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-04 13:34
Ik was zojuist in de store een preview aan het kijken op mijn Switch, toen deze opeens keihard een piepgeluid gaf met kraakgeluiden, hij freezde en liet een error zien. Daarna uit en krijg hem met geen mogelijkheid meer aan. Zal er iets doorgebrand zijn? Het is een switch uit 2018 dus al een oudje. Desalniettemin wel heel jammer.

Iemand nog een gouden tip en zal het de moeite waard om m zelf open te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinkCat
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:57
rozuchu schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:28:
Ik was zojuist in de store een preview aan het kijken op mijn Switch, toen deze opeens keihard een piepgeluid gaf met kraakgeluiden, hij freezde en liet een error zien. Daarna uit en krijg hem met geen mogelijkheid meer aan. Zal er iets doorgebrand zijn? Het is een switch uit 2018 dus al een oudje. Desalniettemin wel heel jammer.

Je zou kunnen proberen de POWER-knop ruim 12 seconden ingedrukt te houden. Dat heeft bij mij geholpen bij een crash waarna de Switch niet meer aan wilde op de normale manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:06
rozuchu schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:28:

Contact opnemen met de verkoper. Dit is niet wat je mag verwachten van een deugdelijk product (mits je er zelf geen gekke dingen mee hebt gedaan), derhalve is het niet conform. Binnen NLse wetgeving moet een product deugdelijk zijn, anders heb je recht op kosteloze herstel en/of vervanging van het product.

EDIT: En laat je niet afschepen met "2 jaar garantie"-BS. Dat is niet hoe het in NL werkt.
https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.

(Link: https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie)

[ Voor 21% gewijzigd door Sir_Lion op 23-10-2021 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:15
Timothy3000 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:02:
Het was fijn geweest als ze eentje hadden kunnen reserveren als er nieuwe voorraad komt (Wehkamp doet dat wel) maar als de klantenservice dat niet kan doen of die mogelijkheid niet heeft dan houdt het op. Meneer aan de telefoon was niet al te vriendelijk maar ben door zijn collega in de chat wel goed en netjes te woord gestaan.

Ik stuur hem gewoon terug en hou de stock wel in de gaten. Niets aan te doen. :)

Wel balen, want wat een prachtig apparaat. O+
Eind goed al goed: Net een MediaMarkt ingelopen (Drachten) en daar hadden ze nog precies één Witte Oled Switch liggen. Meegenomen. Dus toch deze week nog voorzien. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
  • Laatst online: 20-04 13:34
Bedankt voor de tips, het 12sec indrukken had ik geprobeerd maar dat werkte niet. Hij deed ook niks meer in de Dock, ging geen lampje branden zoals normaal. Ik dacht dus echt die is dood. Had ik net de OLED versie besteld, zet m’n vriend hem opeens doodleuk weer aan. Terwijl het daarvoor echt niet meer lukte, zijn beredenatie: “elektronica moet je soms even laten rusten”….

Nou had ik na het antwoord over de garantie opgezocht hoe oud de switch was en hij komt van begin 2017 dus hij heeft ook wel z’n beste tijd gehad. Leuk voor de kids dan maar zolang hij het nog doet en papa/mama op de OLED :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-04 14:25
Ik heb regelmatig dat mijn switch oled uit de sleep stand de melding geeft dat de game card removed is met de melding dat het spel is afgesloten, ook al zit de game card er gewoon nog steeds in (en heeft de switch gewoon in de kast gelegen). Soms herkend de switch dan ook geen game card meer, en moet ik hem eruit en erin doen. Nooit gehad bij de switch V2. Bekend verhaal met de oled?

[ Voor 12% gewijzigd door menne op 20-11-2021 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Laatst online: 10:25
menne schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:00:
Ik heb regelmatig dat mijn switch oled uit de sleep stand de melding geeft dat de game card removed is met de melding dat het spel is afgesloten, ook al zit de game card er gewoon nog steeds in (en heeft de switch gewoon in de kast gelegen). Soms herkend de switch dan ook geen game card meer, en moet ik hem eruit en erin doen. Nooit gehad bij de switch V2. Bekend verhaal met de oled?
Het is mij 2 x overkomen. Geen idee hoe dit komt maar het is naar mijn idee compleet willekeur :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchellK
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-04 17:22
Hmmm sinds 2 weken heb ik een OLED switch, deze heeft nu 3 keer een oranje scherm error gehad. Het oranje scherm gebeurd als de switch een tijdje in slaapstand staat, het is nog niet gebeurd tijdens gebruik. Als je de powerknop inhoudt gaat de Switch uit en start daarna weer op zonder problemen. Iemand ervaring met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:46
Sedert een maand hebben we hier een Switch Oled (witte joycons) en meteen ook een extra setje joycons bijgekocht. Nu heb ik gisteren ook Zelda BOTW gekocht en op een gegeven moment moet je de rechterjoystick indrukken om je verrekijker te gebruiken. Maar bij mij doet dat niets? Ook de linkerjoystick om te kruipen doet niets? Geprobeerd met het andere setje en ook daar reageert er niets. Het lijkt me toch heel sterk dat ik 4 defecte joycons heb hé? Of doe ik iets mis? Ook al proberen te hercalibreren/updaten, maar verandert niets. De rest werkt perfect aan de joycons...

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

@skelleniels Al de sticks getest in het instellingenmenu?

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Test Joy-Con sticks

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Laatst online: 07:46
Jup deden ook niets 8)7 Ineens uit het niets werkt het wel (op alle 4), snap er niets van.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

skelleniels schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:09:
[...]

Jup deden ook niets 8)7 Ineens uit het niets werkt het wel (op alle 4), snap er niets van.
Als het uit het niets opeens werkt, dan lijkt het me dat je Joy-Cons in orde zijn (geen hardware-probleem dus). Ik zou het dan eerder gooien op een vreemde, zeer zeldzame bug in de software van de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-05 20:56
Iemand nog tips voor controllers die draadloos niet meer connecten? Vastgemaakt doen ze het prima. Maar dat draadloos willen ze niet verbinden, de lampjes gaan van hoog naar laag op de controllers. Ik heb 3 setjes liggen, geen van alle doen het. Vliegtuigmodus staat uit, systeem herstart...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-05 13:17
Geluids issue.....

Was een paar uur lekker Smash Brothers Ultimate aan het spelen. Viel mij op dat als hij een gevecht ging inladen dat hij een raar geluid afspeelde door de muziek door. Eerste wat ik dacht was "hmm vreemd, wellicht een knipoog naar oude geluiden van vroeger" leek het meeste op "als je niet op de juiste radio frequentie zit en hem even moet bijstellen" ... Toen ik na een tijdje op de overworld map rond liep en het ook hoorde bij een waterval had ik zoiets van "dit klopt echt niet" ...... Ingame muziek wat harder gedaan en ook.

- gelukkig niet mijn tv
TV Samsung Q90T is nog geen twee jaar oud, snel youtube gestart en gekeken of ik daar ook raar geluid had. Gelukkig niet, dus de speakers van mijn tv zijn nog in orde.

Oplossing?

Nouja nu maar eens de Switch uitgezet en de Pro controller aan de oplader gehangen. Had geen melding dat hij bijna op was maar wie weet werkt dit. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-05 13:17
Edit: mogelijk opgelost!

Heb de power adapter van de Switch in een ander slot gedaan op het "stroomblok" eerst zat hij tussen 2 andere apparaten in. Als het terug komt zal ik eerst nog kijken of het helpt als ik bij dat blok bijvoorbeeld de xbox stekker los koppel. Die wordt nu toch niet gebruikt.

Nu weer half uur kunnen spelen zonder rare geluiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-05 12:31
Wat zijn tegenwoordig de reparatie tijden voor een joycon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariose
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-10-2024
Net iets meer dan een maand geleden een Switch OLED gekocht en sinds een twee weken problemen met WiFi. In het begin nog kunnen oplossen met een factory reset maar sinds vandaag kan de console geeneens meer zoeken naar een Wireless netwerk. Kreeg steeds twee dezelfde error codes (2110-1115/1118) maar kan niet echt iets vinden op internet om het op te lossen.

Ik dacht eigenlijk dat ik hiermee gewoon terug naar de fysieke winkel kon gaan (of voor reperatie/of gewoon voor een vervangend examplaar). Echter sturen hun mij direct naar Nintendo. Mogen ze dat wel doen?

Iemand ervaring met garantie via Nintendo voor dezelfde of andere vage problemen. Het lijkt erop dat ik akkoord moet gaan dat het zelfs mogelijk niet onder garantie valt omdat het onder "overige" problemen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Ariose schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:21:
Net iets meer dan een maand geleden een Switch OLED gekocht en sinds een twee weken problemen met WiFi. In het begin nog kunnen oplossen met een factory reset maar sinds vandaag kan de console geeneens meer zoeken naar een Wireless netwerk. Kreeg steeds twee dezelfde error codes (2110-1115/1118) maar kan niet echt iets vinden op internet om het op te lossen.

Ik dacht eigenlijk dat ik hiermee gewoon terug naar de fysieke winkel kon gaan (of voor reperatie/of gewoon voor een vervangend examplaar). Echter sturen hun mij direct naar Nintendo. Mogen ze dat wel doen?

Iemand ervaring met garantie via Nintendo voor dezelfde of andere vage problemen. Het lijkt erop dat ik akkoord moet gaan dat het zelfs mogelijk niet onder garantie valt omdat het onder "overige" problemen valt.
Dit reddit thread toont iemand met deze fout die het heeft opgelost door de console tijdelijk via ethernet te verbinden. Heb je dit al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1629206

c-nan schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:46:
Wat zijn tegenwoordig de reparatie tijden voor een joycon?
Ik had ze binnen 3 dagen retour (via de mediamarkt) Volgens de medewerker max 9 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naximuz
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-05 14:01
Hoe zit het met de garantie en aankoopbewijs? Heb je een aankoopbewijs nodig voor de garantie?

Ik kan een Switch OLED via Marktplaats overnemen voor 280 EUR alleen is de aankoopbewijs niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik heb een probleem met een Joycon die niet naar behoren werkt/connect.

In handheld mode werkt alles helemaal normaal, maar als ik de Joycons van de console af haal (en eventueel in de Joycon grip schuif), dan connect de rechterzijde niet.
Het lukt me niet om deze opnieuw te pairen, dan blijft het groene lampje de hele tijd heen en weer gaan.

Wat ik tot nu toe geprobeerd:
- Controllers geupdate
- Alle controllers gedisconnect
- Console opnieuw opgestart (dus niet alleen in sleep mode)

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Op de support pagina van Nintendo vind ik alleen iets over een omgekeerd probleem (namelijk Joycons die wél los van de console werken, maar niet in handheld mode)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7FzmcRmVpPaZCTKu2CxXMXfCB4Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N316nV3rMfmzOjjgjZMfsCNs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CJP3C_l1-8sFNyxhTjgMuAIXLEU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wObh8JLKAdG34IK36FrdEg3l.jpg?f=fotoalbum_tile

Op de tweede foto is te zien dat de rechter con grijs blijft.

[ Voor 39% gewijzigd door Aryawn op 30-05-2022 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

@Aryawn: Het is vreemd dat de Joy-Con niet verbindt. Pairen zou in theorie niet nodig moeten zijn als de Joy-Con wel gekoppeld aan het systeem werkt (de snelste manier om Joy-Cons en Pro controllers te pairen met een Switch is namelijk door ze eenmalig rechtstreek op het systeem aan te sluiten).

Kun je als je de Joy-Con op de Switch schuift wel zien of deze voldoende is opgeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
RayNbow schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:54:

Kun je als je de Joy-Con op de Switch schuift wel zien of deze voldoende is opgeladen?
Ja, ik kan zien dat zowel de linker- als rechter Joycon volledig opgeladen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
@Aryawn een beetje een schot in het duister maar heb je de firmware van de joycons al geüpdatet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Alles is helemaal up to date.
Blijkbaar is dit een vaker voorkomend probleem, dit zou te maken hebben met het feit dat de rechter Joycons anders zijn gebouwd dan de linker?

Op Reddit en andere fora lees ik er meer meldingen over, maar niemand heeft tot nu toe een duidelijke verklaring of oplossing.

https://nl.ifixit.com/Ans...+connecting+when+wireless

Hier staat wel een of andere vage beschrijving van waar het aan zou kunnen liggen, maar ik sta er niet echt om te springen om zelf maar wat aan te klooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-05 22:39
Vandaag wilde ik mijn pro controller inleveren voor garantie bij de Toy Champ. Wij zitten in het tweede jaar dat wij hem hebben. Zij geven echter aan dat er maar een jaar garantie op zit. Klopt dit?

Via coolblue word wel benoemd dat er 2 jaar garantie op zit en zou volgens mij elk apparaat moeten zitten toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 10:06
Ryst schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:08:
Vandaag wilde ik mijn pro controller inleveren voor garantie bij de Toy Champ. Wij zitten in het tweede jaar dat wij hem hebben. Zij geven echter aan dat er maar een jaar garantie op zit. Klopt dit?

Via coolblue word wel benoemd dat er 2 jaar garantie op zit en zou volgens mij elk apparaat moeten zitten toch?
Winkel dient twee jaar garantie te geven en fabriek een. Dus Toy Champ moet het oplossen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-05 13:42
Der koeling van mijn switch (1e model) doet een beetje vreemd: https://streamja.com/zpJgk

Zou het vervangen van de fan het beste zijn of kan er meer aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Ryst in Nederland ligt de garantie aan het soort product en wat het gekost heeft. Meestal kun je uitgaan van minimaal 2 jaar. Dit moet de winkelier voor je regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aryawn
Aryawn schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:00:
Ik heb een probleem met een Joycon die niet naar behoren werkt/connect.

In handheld mode werkt alles helemaal normaal, maar als ik de Joycons van de console af haal (en eventueel in de Joycon grip schuif), dan connect de rechterzijde niet.
Het lukt me niet om deze opnieuw te pairen, dan blijft het groene lampje de hele tijd heen en weer gaan.

Wat ik tot nu toe geprobeerd:
- Controllers geupdate
- Alle controllers gedisconnect
- Console opnieuw opgestart (dus niet alleen in sleep mode)

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Op de support pagina van Nintendo vind ik alleen iets over een omgekeerd probleem (namelijk Joycons die wél los van de console werken, maar niet in handheld mode)
[Afbeelding][Afbeelding]

Op de tweede foto is te zien dat de rechter con grijs blijft.
toon volledige bericht
Even een update.

Vorige week vrijdag mijn Joycon ter reparatie opgestuurd naar Nintendo NL. Vandaag (woensdag) een pakketje ontvangen met een nieuwe Joy-Con. Ik ga er dus van uit dat ze aldaar ook niet hebben kunnen achterhalen wat het probleem was.

Heeft overigens niets gekost (behalve de initiële verzendkosten). Mijn Switch is van maart 2020. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 21:52
Bij mij begint de rubber te scheuren van de joycon:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6LjFrqFbQAFcY9QlS4fVfuU2Va0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/siopmm8ze3rCObwamB9cqMIn.jpg?f=fotoalbum_large

Kan je nog steeds via dat nummer een garantie aanvraag doen of zouden jullie gewoon naar de winkel gaan? 10 maanden geleden gekocht.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Laatst online: 02-05 15:38
Aryawn schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:50:
[...]

Even een update.

Vorige week vrijdag mijn Joycon ter reparatie opgestuurd naar Nintendo NL. Vandaag (woensdag) een pakketje ontvangen met een nieuwe Joy-Con. Ik ga er dus van uit dat ze aldaar ook niet hebben kunnen achterhalen wat het probleem was.

Heeft overigens niets gekost (behalve de initiële verzendkosten). Mijn Switch is van maart 2020. d:)b
Ik verwacht sowieso niet dat ze specifiek jouw joycon gaan repareren en dan terugsturen. Goed kans dat die gewoon op de grote hoop gaat aan het begin van de lijn, en dat ze achteraan een al eerder gerepareerde uit een bak vissen. Even checken dat ze dezelfde kleur terugsturen en klaar. Scheelt jou wachttijd en hun een hoop gedoe om te zorgen dat ze precies dezelfde terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
  • Laatst online: 08:45
Ik had iets gelezen over de joy con drift. Dit heb ik ook met de linker joy con aan de hand. Wordt deze gratis gerepareerd ook al zijn de controllers buiten garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 21:12
cooLopke schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 12:37:
Ik had iets gelezen over de joy con drift. Dit heb ik ook met de linker joy con aan de hand. Wordt deze gratis gerepareerd ook al zijn de controllers buiten garantie?
Wilde net mijn ervaring posten hier:

TLDR; Ja, joy-con's met drift worden gratis vervangen

Aantal weken geleden 4 Joy-cons opgestuurd. Deze waren al enkele jaren oud. Zeker 2 jaar. Ik had deze aangemeld via dit formulier:
https://www.nintendo.nl/S...d-1867803.html?system=HAC

Voor elke Joy-con apart ingevuld, dus uiteindelijk 4 RMA nummers gekregen. Formulieren uitgeprint en de Joy-con's per stuk verpakt met het juiste formulier bij het juiste serienummer. Daarna die 4 pakketjes in 1 doos gedaan en op die doos duidelijk alle 4 de RMA nummers opgeschreven.

Opgestuurd naar het aangegeven adres. Verzendkosten daarvoor betaal je zelf. Enkele dagen later op 1 RMA nummer een mail ontvangen dat de RMA is aangekomen. Andere 3 niets meer van gehoord. Enkele weken later (vandaag) ontving ik een pakketje met 4 nieuwe (ik denk refurbished) Joy-con controllers. De serienummers wijken af van de controllers die ik opgestuurd had en ik moest ze opnieuw synchroniseren / updaten.

Edit: Net terug gezocht, ik denk dat mijn switch en Joy-cons uit juli 2018 komen. Best een tijdje geleden dus.

[ Voor 5% gewijzigd door EWS99 op 19-07-2022 17:56 ]

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
Een van mijn Pro controllers heeft ook last van drift op de linker stick. Iemand ervaring met garantie afhandeling van Pro controllers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:53

Denko

|{ing Øf ßlitz

EWS99 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:47:
Een van mijn Pro controllers heeft ook last van drift op de linker stick. Iemand ervaring met garantie afhandeling van Pro controllers?
Ja, ik (3x :p) DUIDELIJK aangeven wat er mis is. En dan komt het meestal wel goed. (ik had een kapotte dpad zoals de meeste, af en toe ghost imputs. 3e keer dat ie voor hetzelfde probleem terug ging heb ik een briefje erbij gedaan met de youtube link hoe je het repareert en de melding dat ik hem niet meer terug hoef ongerepareerd.)

Maar drift issues moeten ze wel wat makkelijker mee zijn. Hebben zo'n beetje alle nintendo controllers sinds de switch

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
  • Laatst online: 08:45
EWS99 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:46:
[...]

Wilde net mijn ervaring posten hier:

TLDR; Ja, joy-con's met drift worden gratis vervangen

Aantal weken geleden 4 Joy-cons opgestuurd. Deze waren al enkele jaren oud. Zeker 2 jaar. Ik had deze aangemeld via dit formulier:
https://www.nintendo.nl/S...d-1867803.html?system=HAC

Voor elke Joy-con apart ingevuld, dus uiteindelijk 4 RMA nummers gekregen. Formulieren uitgeprint en de Joy-con's per stuk verpakt met het juiste formulier bij het juiste serienummer. Daarna die 4 pakketjes in 1 doos gedaan en op die doos duidelijk alle 4 de RMA nummers opgeschreven.

Opgestuurd naar het aangegeven adres. Verzendkosten daarvoor betaal je zelf. Enkele dagen later op 1 RMA nummer een mail ontvangen dat de RMA is aangekomen. Andere 3 niets meer van gehoord. Enkele weken later (vandaag) ontving ik een pakketje met 4 nieuwe (ik denk refurbished) Joy-con controllers. De serienummers wijken af van de controllers die ik opgestuurd had en ik moest ze opnieuw synchroniseren / updaten.

Edit: Net terug gezocht, ik denk dat mijn switch en Joy-cons uit juli 2018 komen. Best een tijdje geleden dus.
toon volledige bericht
Top! Bedankt voor de info. Om welke joy cons ging dit, als je exclusieve limited joy cons hebt, repareren ze die dan ook? Want je hebt nu andere gekregen, maar limited editie controllers hebben ze die ook refurbished liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door cooLopke op 21-07-2022 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
cooLopke schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:58:
[...]

Top! Bedankt voor de info. Om welke joy cons ging dit, als je exclusieve limited joy cons hebt, repareren ze die dan ook? Want je hebt nu andere gekregen, maar limited editie controllers hebben ze die ook refurbished liggen?
De mijne waren gewoon standaard rood/blauw en grijs/grijs.

Geen idee hoe dat gaat met limited edition controllers. Je kunt ze in ieder geval gewoon opsturen. Als ze niet vervangen kunnen worden krijg je een prijsopgave. Daar hoef je niet akkoord mee te gaan en dan worden ze kostenloos terug gestuurd. Zie: https://www.nintendo.nl/S...araties-1962988.html#Cost. Worst case ben je de prijs van de verzendkosten kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand hier ervaring met (het vervangen van de) accu van een Switch Lite? Ik heb deze nu 2 jaar en de accu is in no-time leeg. Al verschillende dingen geprobeerd, zoals herstellen van de console. Als het apparaat op 100% is en in slaapstand staat is het vrij snel op 80% en na 5 minuten spelen is er 5% verdwenen. Gaat erg snel dus.

Ik kan zelf accu's vervangen van smartphones, dus dit zal niet moeilijk zijn, maar vraag me toch af of een nieuwe accu de oplossing gaat zijn of dat het dieper zit. Ook zie ik een aanwas aan accu's en weet ik niet precies wat een goede vervanging is. Helaas niet uit de garantieperiode.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Laatst online: 02-05 15:38
Normaliter zou je mogen verwachten dat een accu wel een uur of twee, drie mee kan. Wel sterk afhankelijk van wat je aan het doen bent overigens, sommige zware games trekken nogal aan die accu. Zeker als je dan ook nog wifi aan hebt en bijvoorbeeld je schermhelderheid op maximaal hebt staan kan het snel gaan, maar dan nog is dit wel erg kort.

Ik zou gewoon eens naar die garantie gaan kijken. Als je zegt dat hij nog niet uit de garantie is kun je daar in duiken (of wilde je zeggen dat hij nét uit de garantie is?).

Mocht je wel willen gaan schroeven, iFixit heeft er een mooie guide voor (https://www.ifixit.com/Gu...attery+Replacement/137383), met linkjes naar onderdelen die ze adviseren. Originele accu’s zijn ook niet zo moeilijk te vinden, mocht je dat liever hebben.

• PinkCat
  • Laatst online: 10:57
Mijn eerste paar Joy-avond hebben nu drift gekregen. Ik heb ze zojuist aangemeld ter reparatie, omdat ik las dat ze ook oude Joy-Cons mogelijk gratis repareren. Die van mij zijn uit 2017.
Ik heb nooit eerder iets moeten versturen. Nu had ik alleen een vraag over hoe duur het is om het te verzenden en hoe je dit stevig verpakt? Het gaat om twee Joy-Cons die ik los van elkaar heb aangemeld. En dus ook twee losse RMA’s. Wat zou ik verder nog moeten vermelden over het probleem naast de term drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met het laten repareren van hun Nintendo Online NES/SNES/N64/Mega Drive controller? De R-knop van mijn Nintendo Online SNES controller is stuk en kan dit ook niet zelf repareren.
Via de website een reparatie aanvragen kan niet. De SNES Online controllers staan niet in de lijst behalve de NES controllers die aangegeven staan bij de Joy-cons.
Ben benieuwd of ze het product kunnen vervangen als ze vrijwel nooit op voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:22
Wat zijn de ervaringen met Joy Con drift reparatie de laatste tijd?
Heeft men hiervoor betaald of wordt dit gratis gedaan?

Ga morgen de Joy Cons opsturen, dus ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:22
LogiZ5500 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:53:
Wat zijn de ervaringen met Joy Con drift reparatie de laatste tijd?
Heeft men hiervoor betaald of wordt dit gratis gedaan?

Ga morgen de Joy Cons opsturen, dus ben benieuwd.
Afgelopen week zowel de linker als rechter Joycon voor reparatie opgestuurd, 5 jaar oud denk ik. Binnen 3 dagen weer terug geleverd. Volgens de bon zijn ze 'geswapped'. En ze voelen en ogen als nieuw. Enkel 4,60 betaald voor verzenden! Dikke prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Laatst online: 04-05 20:40
Ik heb een pro controller waarvan de rechter stick vaak blijft hangen en niet meer terug schiet naar het midden (hoop dat ik het zo duidelijk omschrijf)

Valt dit ook onder joy con drift en gratis reparatie vanuit Nintendo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:22
Mijn zoon heeft sinds een maand of 2 een nieuwe Switch OLED. Ik ben helemaal niet into console gamen, maar wat mij opvalt is dat hij toch wel een aantal keer per week zegt dat spellen worden afgesloten met de melding: "De software is afgesloten vanwege een fout". Het komt bij alle spellen voor (Rocket League, Fall Guys, Minecraft, Rayman Legends, Lego City Undercover), game card of niet.

Is dit 'normaal' in de zin van kan het voorkomen, of kan er sprake van een defect zijn? Ik dacht dat een van de voordelen van consoles de betere stabiliteit was t.o.v. pc gamen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
@RubenDJ dit is niet normaal, ik kan de crashes van mijn Switch sinds 2017 op twee handen tellen. Het is echter moeilijk om iets zinnigs over de eventuele reden zeggen zonder meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
@JackAvery Dat was ook mijn gevoel, maar meer informatie over wat precies? Het lijkt echt compleet random te zijn, soms na 5 minuten spelen, soms gaat het een hele dag goed. Maar het komt ongeveer 3 keer per week voor bij hooguit 1-2 uur per dag gamen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
RubenDJ schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:08:
@JackAvery Dat was ook mijn gevoel, maar meer informatie over wat precies? Het lijkt echt compleet random te zijn, soms na 5 minuten spelen, soms gaat het een hele dag goed. Maar het komt ongeveer 3 keer per week voor bij hooguit 1-2 uur per dag gamen.
Is er een specifeke error code? Wat observeer je? Wordt de Switch opvallend luid? Wordt de Switch opvallend heet? Sluit de Switch volledig af? Sluit de Switch enkel het spel af? Crasht de Switch volledig? etc.

Klinkt in ieder geval als een garantiecase dat met de winkel kan besproken worden.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 02-11-2022 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenDJ
De switch toont gewoon de desbetreffende melding, met alleen een OK knop geloof ik. Daar kun je op drukken en sta je weer in het hoofdmenu. Er is mij geen errorcode opgevallen, maar ik zal er de volgende keer eens beter op letten. Hij maakt verder geen lawaai en wordt ook niet heet. Mijn zoon daarentegen.. ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID5
  • Laatst online: 04-05 14:16

ID5

Is mij ook een paar keer gebeurt afgelopen maand.

Spel wordt afgesloten met een foutmelding met alleen een ok knop, ook de Switch OLED, mocht dat uitmaken.

Was laats wel weer een update van de switch, daarna nog niet lang genoeg gebruikt om te zeggen of dat iets oplost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-04 12:03
heeft iemand een idee waarom de linker joycon sneller leeg raakt ( de accu ) dan de rechter? ze worden beiden even lang opgeladen en worden dan pas gebruikt als ze beide vol zijn....

er word voornamelijk mario kart mee gespeelt op de tv....

de switch ( 2019 model ) is gekocht begint dit jaar....

alvast bedankt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-05 19:09

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Is het mogelijk om joycons (meervoud) buiten garantie op te sturen voor stickdrift reparatie, en hoe moet dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catanan
  • Laatst online: 04-05 22:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:59
Ik lees het eigenlijk niet terug hier, maar zijn er meer die problemen hebben gehad met de USB poort van de Switch?
De Switch van mijn zoon is nu 2,5 jaar oud en laadt sinds vanochtend ineens niet meer op en wil ook niet meer verbinden met de TV. Lijkt er dus op dat de usb C poort stuk is.

Al diverse dingen geprobeerd:
- powercycle
- andere kabel
- software update (was er niet)

Nintendo kennende zal een reparatie weken duren en de hoofdprijs kosten dus ik overweeg om hem ergens bij een lokale reparateur te laten fixen. Zijn er ervaringen in de omgeving Twente met Switch reparaties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-05 19:26
yorroy schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:06:
Ik lees het eigenlijk niet terug hier, maar zijn er meer die problemen hebben gehad met de USB poort van de Switch?
De Switch van mijn zoon is nu 2,5 jaar oud en laadt sinds vanochtend ineens niet meer op en wil ook niet meer verbinden met de TV. Lijkt er dus op dat de usb C poort stuk is.

- powercycle
- andere kabel

Nintendo kennende zal een reparatie weken duren en de hoofdprijs kosten dus ik overweeg om hem ergens bij een lokale reparateur te laten fixen. Zijn er ervaringen in de omgeving Twente met Switch reparaties?
Er heeft zich geen stof opgestapeld in de poort? USB C is daar wel gekend voor, vooral bij de gsm wel. Doe de Switch eens uit en pruts wat met een naald als je niks los krijgt.

Het kan niet veel zijn maar genoeg om de kabel/dock slechte connectie te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
yorroy schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:06:

- powercycle
- andere kabel

Het is belangrijk voor je om zeker te weten dat het aan de Switch ligt en niet aan het docking station. Heb je het hier dus over de USB-C poort in je Switch? Of laadt de Switch enkel niet als ie in de dock zit? En heeft de tip hierboven geholpen (want inderdaad, USB-C connecties kunnen nogal gevoelig zijn)?

Het goede nieuws is dat de USB-C poort vervangbaar is, als het daar aan ligt. Dit lijkt niet de eenvoudigste reparatie maar er valt genoeg online over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:59
JackAvery schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 07:39:
[...]

Het is belangrijk voor je om zeker te weten dat het aan de Switch ligt en niet aan het docking station. Heb je het hier dus over de USB-C poort in je Switch? Of laadt de Switch enkel niet als ie in de dock zit? En heeft de tip hierboven geholpen (want inderdaad, USB-C connecties kunnen nogal gevoelig zijn)?

Het goede nieuws is dat de USB-C poort vervangbaar is, als het daar aan ligt. Dit lijkt niet de eenvoudigste reparatie maar er valt genoeg online over te vinden.
Voor de zekerheid nog even schoongemaakt aan de binnenkant, ook met wat alcohol. Helaas heeft dit niet geholpen.
Het ligt wel aan de Switch zelf, want een andere lader/kabel pakt hij ook niet.

Ik zie overigens dat er genoeg zaken zijn die de usb poort vervangen, maar ik zie dat Nintendo het zelf ook doet. Maar dan zal ik hem wel veel langer kwijt zijn. Toch maar eens langs Gameshop Twente dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
@yorroy ik heb geen idee hoe lang een reparatie van de Switch zelf duurt bij Nintendo, maar bij joycons spreken we over dagen, niet weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 11:55

Quicksilver

Catch these hands

Even een vraag voor mensen die de bluetooth audio optie gebruiken: als ik in handheld mode speel dan koppel ik de switch regelmatig met mijn jbl oordopjes. Geen probleem. Nu wilde ik de switch even aansluiten op een nieuwe monitor (De vrouw heeft de grote tv geclaimd voor dat Harry Potter spel), en geluid via een jbl flip laten lopen. We hebben een 3 se en een 5. Als ik de 3 se aansluit is het prima, maar de 5 geeft sporadisch geluid en heeft de console al twee keer laten crashen.

Iemand dit al eens eerder meegemaakt?

(Dus dat bij het connecten in het bluetooth menu, naar een speaker, de console crasht?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:14

Emiel1984

Made in NL

Mijn switch is na iets minder dan 5 jaar defect geraakt. Product is denk ik een ~200 uur per jaar gebruikt.
Het probleem was dat het er geheugen defect is geraakt. De recovery-mode wilde niet eens meer opstarten.
De error code was 2200-3580.

Bij Nintendo geven ze aan dat er geheugen defect is en dat daarom het moederbord vervangen moet worden.
Dit is niet rendabel. Ze geven aan dat ik voor 161 euro de console zelf kan laten vervangen (dus niet de hele set) voor een nieuwe (2017 editie) met 2 jaar garantie.

Ik heb echter het idee dat dit product langer mee had moeten gaan en dit niet het beste aanbod is.
Helaas kan ik nog niet wat terugvinden tot zover online of dit aanbod eerlijk is of niet.
De Nederlandse wet stelt dat het product zolang mee moet gaan als je dit ervan mag verwachten.
Ik zou dus verwachten dat dit moment nog niet verstreken is.

Is dit dan dus een eerlijk aanbod ?

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Emiel1984 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:08:
Mijn switch is na iets minder dan 5 jaar defect geraakt. Product is denk ik een ~200 uur per jaar gebruikt.
Het probleem was dat het er geheugen defect is geraakt. De recovery-mode wilde niet eens meer opstarten.
De error code was 2200-3580.

Bij Nintendo geven ze aan dat er geheugen defect is en dat daarom het moederbord vervangen moet worden.
Dit is niet rendabel. Ze geven aan dat ik voor 161 euro de console zelf kan laten vervangen (dus niet de hele set) voor een nieuwe (2017 editie) met 2 jaar garantie.

Ik heb echter het idee dat dit product langer mee had moeten gaan en dit niet het beste aanbod is.
Helaas kan ik nog niet wat terugvinden tot zover online of dit aanbod eerlijk is of niet.
De Nederlandse wet stelt dat het product zolang mee moet gaan als je dit ervan mag verwachten.
Ik zou dus verwachten dat dit moment nog niet verstreken is.

Is dit dan dus een eerlijk aanbod ?
Volgens (link naar pdf van UNETO-VNI)

https://www.google.com/ur...Vaw2F2VGhCKg4eH8KZEKYscRU

Zou een console 2 a 3 jaar mee moeten gaan. Daar gaan ze bij grote bedrijven vaak van uit. Dan is
5 jaar natuurlijk daar ver over heen. Je zou dan altijd de geschillencommissie kunnen bellen, maar denk dat het lastig verhaal wordt.
En natuurlijk zou het allemaal langer mee moeten gaan, moet makkelijk kunnen.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:14

Emiel1984

Made in NL

@Speedy55 dat is een nuttig richtlijn document. Precies wat ik zocht. Gevalletje pech gehad dus.
Gelukkig gebeurt me dit niet al te vaak of kwam ik tot op heden er beter vanaf als er iets kapot ging na de vermelde garantie termijn,

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-05 21:30
Bij mij is er, ook na zo'n 5 jaar, iets misgegaan met het product. De technische dienst meldde het volgende:
"We gaan ervan uit, dat u pech heeft gehad met uw Nintendo Switch aangezien u hier zelf niets aan heeft kunnen doen.

Tevens had een screen protector dit niet tegengehouden. Het probleem is intern ontstaan op de printplaat van het toestel waar u zelf niets aan heeft kunnen doen."
De nieuwe 'tablet' (dat is het enige nieuwe) is onderweg naar mij. Ik vraag me nu alleen af of ik wederom een screen protector wil. Voor mijn gemoedsrust is het fijn om te hebben.
Alleen hoe bepaal je nu fatsoenlijk of je het echt nodig hebt?

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
whahas schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:45:
Bij mij is er, ook na zo'n 5 jaar, iets misgegaan met het product. De technische dienst meldde het volgende:

[...]

De nieuwe 'tablet' (dat is het enige nieuwe) is onderweg naar mij. Ik vraag me nu alleen af of ik wederom een screen protector wil. Voor mijn gemoedsrust is het fijn om te hebben.
Alleen hoe bepaal je nu fatsoenlijk of je het echt nodig hebt?
Ik zet er sowieso één op, komt wel van Aliexpress. Je weet nooit dat er een zandkorrels over schuurt, of dat je een krasje krijgt door hem in en uit de dock te halen 🤷🏻‍♂️

Enige manier om dat te bepalen is je eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Inmiddels besloten dat ik er nog een neem.

Alleen weet ik zo niet meer welke ik voorheen had.
Bovendien is er ook best veel keus. Ik weet alleen niet of dit het juiste onderwerp is om Screen Protectors te bespreken.
Ach, ik haal er anders wel eentje bij mijn lokale game winkel. Scheelt tijd met bezorgen en online uitzoeken en verdienen zij ook weer eens wat aan mij.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
whahas schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:31:
Inmiddels besloten dat ik er nog een neem.

Alleen weet ik zo niet meer welke ik voorheen had.
Bovendien is er ook best veel keus. Ik weet alleen niet of dit het juiste onderwerp is om Screen Protectors te bespreken.
Ach, ik haal er anders wel eentje bij mijn lokale game winkel. Scheelt tijd met bezorgen en online uitzoeken en verdienen zij ook weer eens wat aan mij.
Ik heb deze mocht, ter info. Ik had ze binnen de week in huis

https://a.aliexpress.com/_EuBrpr1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-05 19:09

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Ik heb 2 jaar geleden een Switch pro controller aangeschaft, en hij vertoon nu stick-drift, uiteraard net buiten de garantie, kan ik die net zoals joycons terugsturen naar nintendo voor (gratis) reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
@Militia Pilot het zal niet gratis zijn denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maDDog83
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-05 08:32
Het blijft mij verbazen (vooral positief) hoe Nintendo omgaat met de reparaties van controllers.

Ik had al tijden 4 joycons en 2 pro controllers in de kast liggen die allemaal last van drift hadden.
Deze zijn allemaal rond de 4, 5 of zelfs 6 jaar oud.
Op het moment dat mijn zoontje zijn verjaardagsgeld aan een derde setje joycons wilde uitgeven dacht ik... dat zou toch eigenlijk van de gekke zijn met een hele la vol controllers.
Ik een doos volgegooid met defecte controllers, er een RMA label voor uitgedraaid en hup... op de post.

Week later kreeg ik melding dat een pro controller buiten garantie viel en ik kon kiezen of ik er afstand van deed, een nieuwe met korting wilde of hem ongerepareerd terug wilde.
Ik koos voor dat laatste en wachtte af wat er met de rest van de controllers ging gebeuren.
Er kwam een mailtje achteraan dat er een pakket onze kant op kwam. Maar met wat erin wist ik niet. :?

2 weken na opsturen kwam het pakket binnen.
Er bevonden zich 4 hagelnieuwe joycons in, 1 doosje met gloednieuwe pro controller én jawel.. één van onze oude defecte pro controllers, niets mee gedaan..

De reparatiescore vind ik prima, maar erg consequent zijn ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:35
Ik heb een probeel met mijn switch. Tijdens het spelen (handheld modus) verlies ik vaak de verbinding met joycons (die fysiek aan de switch vast zitten). Als ik de switch voor reparatie stuur, moet ik dan mijn data backupen? Ik ben bang dat als ze de switch vervangen voor een werkend exemplaar ik mijn data kwijt raak. Hoe pak ik dit het beste aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

abc874 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:06:
Als ik de switch voor reparatie stuur, moet ik dan mijn data backupen? Ik ben bang dat als ze de switch vervangen voor een werkend exemplaar ik mijn data kwijt raak. Hoe pak ik dit het beste aan?
Afbeeldingen en filmpjes die op de SD-kaart staan kun je gemakkelijk naar een pc kopiëren. Staan ze op het interne geheugen van de Switch? Dan kun je ze overzetten met een USB-kabel.

Saves kun je alleen backuppen met Nintendo Switch Online. Zorg dat je alle games naloopt en of voor elk spel savedata gebackupt is.

Omdat Animal Crossing een aparte savefile voor alle gebruikers gebruikt, zijn de instructies om die savefile te backuppen anders.

Games zelf hoef je niet te backuppen. Die zijn gekoppeld aan je Nintendo-account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
RayNbow schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:18:
[...]

Afbeeldingen en filmpjes die op de SD-kaart staan kun je gemakkelijk naar een pc kopiëren. Staan ze op het interne geheugen van de Switch? Dan kun je ze overzetten met een USB-kabel.

Saves kun je alleen backuppen met Nintendo Switch Online. Zorg dat je alle games naloopt en of voor elk spel savedata gebackupt is.

Omdat Animal Crossing een aparte savefile voor alle gebruikers gebruikt, zijn de instructies om die savefile te backuppen anders.

Games zelf hoef je niet te backuppen. Die zijn gekoppeld aan je Nintendo-account.
Top, ik heb NSO dus dat moet goed komen. Even alles nalopen en dan opsturen. Ik heb alles gebackupt, behalve Pokemon Scarlet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Daar kun je als consument dan ook geen back-up van maken. Gelukkig kunnen ze dat bij Nintendo wel. Succes met opsruren!

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

abc874 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:20:
Ik heb alles gebackupt, behalve Pokemon Scarlet.
Ik zou als het kan eerst bij Nintendo navragen over het veiligstellen van Pokemon savefiles. Omdat deze spellen geen cloudsaves ondersteunen is het enige wat je hier zelf kunt doen een handmatige save-transfer naar een andere Switch (om dan later weer een save-transfer terug te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
RayNbow schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 07:07:
[...]

Ik zou als het kan eerst bij Nintendo navragen over het veiligstellen van Pokemon savefiles. Omdat deze spellen geen cloudsaves ondersteunen is het enige wat je hier zelf kunt doen een handmatige save-transfer naar een andere Switch (om dan later weer een save-transfer terug te doen).
Ik zeg in de reactie voor jouw reactie net dat ze dit kunnen. Dat hebben ze bij mij namelijk gewoon gedaan, toen ze mijn Nintendo Switch hadden vervangen.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

whahas schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 18:24:
[...]

Ik zeg in de reactie voor jouw reactie net dat ze dit kunnen. Dat hebben ze bij mij namelijk gewoon gedaan, toen ze mijn Nintendo Switch hadden vervangen.
Maar hebben ze dit uit zichzelf gedaan of heb je Nintendo hierop gewezen? Het kan volgens mij namelijk geen kwaad om het onder de aandacht te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
RayNbow schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:11:
[...]

Maar hebben ze dit uit zichzelf gedaan of heb je Nintendo hierop gewezen? Het kan volgens mij namelijk geen kwaad om het onder de aandacht te brengen.
Dat is ook wel weer zo!

Ik weet niet meer of ik het onder de aandacht heb gebracht. Mij kennende wel.

Keuzes maken de Mens

• abc874
whahas schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:41:
[...]

Dat is ook wel weer zo!

Ik weet niet meer of ik het onder de aandacht heb gebracht. Mij kennende wel.
Top, ik stuur ze nog een mailtje. Ik had ze ook al gemaild om ze te laten weten dat ik een game cartridge in de switch heb laten zitten |:(

• whahas
Hola, dat is minder handig. Je hebt de microSD kaart er dus wel uit gehaald?

Keuzes maken de Mens

• abc874
whahas schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:32:
Hola, dat is minder handig. Je hebt de microSD kaart er dus wel uit gehaald?
8)7

(nee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas

Keuzes maken de Mens

• Pon-e
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 01-05 21:57
Ben bezig om toch maar eens de joycons van de Switch op te sturen voor de gratis reparatie van het driften. Nintendo vraagt dan om de oorspronkelijke aankoopbon. Die kan ik echt nergens meer vinden. Wat is jullie ervaring, gaat Nintendo dan toch de reparatie/ vervanging uitvoeren? Ik bedoel het ding is stuk en er staat met duidelijke letters op dat ie van Nintendo is toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Laatst online: 10:47

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Is voor mij wel al enige jaren geleden, maar ik heb toen gewoon de bon van de Game Mania waar ik hem gekocht heb erbij gedaan. Zal heel eerlijk zijn, ik heb ook niet meer alle kassa bonnen van mijn Joy-Cons, maar ik snap vanuit een zakelijke kant wel dat ze een bon willen, reden die ik kan bedenken is voor 2de hans of import.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodejoost
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-04 11:06
Hi,
Ik heb een switch van nu 2,5 jaar oud. Er word weinig op gespeeld. Maar hij is nú plotseling toch stuk. Op een ochtend kwam ineens een foutmelding op het scherm te staan (ik denk na een auto update) en hij start niet meer op.
Nintendo geeft aan dat het mainboard stuk is. Kosten al 230 euro om te laten repareren.
Dat gaan we dus echt niet doen.

Heeft iemand hier ervaring met het bestellen van dit onderdeel ergens en zelf repareren?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Ik vraag me af of het überhaupt legaal is om zelf Nintendo Switches te repareren. Nintendo zie ik wel als een bedrijf die daar moeilijk over kan doen.
Ik vraag me dan ook af of er überhaupt een plek is waar je aan die onderdelen kan komen.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Rodejoost schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:56:
Hi,
Ik heb een switch van nu 2,5 jaar oud. Er word weinig op gespeeld. Maar hij is nú plotseling toch stuk. Op een ochtend kwam ineens een foutmelding op het scherm te staan (ik denk na een auto update) en hij start niet meer op.
Nintendo geeft aan dat het mainboard stuk is. Kosten al 230 euro om te laten repareren.

Heeft iemand hier ervaring met het bestellen van dit onderdeel ergens en zelf repareren?

Alvast bedankt!
Een main board kost wat ik kan vinde nz'n $150,00, maar ik zou eens op https://nl.ifixit.com/Dev...ection_Problemen_oplossen kijken, daar staan heel veel goede tips. Omdat ik niet welke foutmelding je precies krijgt, is het lastig om je duidelijker te helpen, hopelijk heb je al wat aan die ifixit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodejoost
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-04 11:06
Linksquest schreef op maandag 9 december 2024 @ 01:42:
[...]

Een main board kost wat ik kan vinde nz'n $150,00, maar ik zou eens op https://nl.ifixit.com/Dev...ection_Problemen_oplossen kijken, daar staan heel veel goede tips. Omdat ik niet welke foutmelding je precies krijgt, is het lastig om je duidelijker te helpen, hopelijk heb je al wat aan die ifixit.
Thanks, de foutmelding:

2002-0001

volgens de website van Nintendo ligt het aan het SD kaart slot. Echter, dit slot is nog nooit gebruikt.

enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Rodejoost schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:16:
[...]

Thanks, de foutmelding:

2002-0001

volgens de website van Nintendo ligt het aan het SD kaart slot. Echter, dit slot is nog nooit gebruikt.

enig idee?
Misschien als het je zelf lukt hem open maken, slot loshalen, schoonmaken en opnieuw aansluiten, kans dat het je helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Rodejoost schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:56:
Hi,

Alvast bedankt!
Heb je al een fabrieksreset geprobeerd, voor het geval het toch een softwareprobleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickNintendo
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 07-02 21:12
Weet iemand of naar Nintendo versturen voor reparatie gratis is? Ik heb een soort label ontvangen om op te plakken, maar daar staat niet iets van een antwoordnummer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

NickNintendo schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 15:21:
Weet iemand of naar Nintendo versturen voor reparatie gratis is?
Nee, je moet zelf het pakket voldoende frankeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
De batterij van mijn Switch is van slag. Handheld verspringt deze elke seconde naar een willekeurige waarde. Krijg ook continue de melding dat de batterij bijna leeg is. Ben inmiddels deze instructies aan het volgen. Iemand anders dit ook gehad, en heeft de genoemde procedure geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-05 05:54
Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat een pakket verwerkt wordt bij de reparatieservice van Nintendo? PostNL zou het pakket donderdagochtend om 2:00 afgeleverd hebben, maar op het reparatieserviceportaal staat dat het pakket nog niet is ontvangen.
Ik twijfel of ik dit zorgwekkend moet vinden, alleen dat telefoonnummer dat ze noemen in de mail voor meer informatie lijkt voornamelijk een bandje te zijn waarin ze zeggen dat je in het portaal moet kijken, dus daar heb ik eigenlijk precies helemaal niets aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Emmavdv schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:22:
Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat een pakket verwerkt wordt bij de reparatieservice van Nintendo? PostNL zou het pakket donderdagochtend om 2:00 afgeleverd hebben, maar op het reparatieserviceportaal staat dat het pakket nog niet is ontvangen.
Het adres van Nintendo TD is een postbus, dus als die nog niet geleegd is of de post is nog niet ingescand, dan is er in het systeem nog niets bekend.
Ik twijfel of ik dit zorgwekkend moet vinden, alleen dat telefoonnummer dat ze noemen in de mail voor meer informatie lijkt voornamelijk een bandje te zijn waarin ze zeggen dat je in het portaal moet kijken, dus daar heb ik eigenlijk precies helemaal niets aan.
Je kunt anders altijd nog even emailen naar td@nintendo.nl. Vermeld je RMA-nummer en geef aan dat het pakket volgens PostNL bezorgd is, maar dat je nog niets terugvindt op de RMA-website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
hcQd schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:39:
De batterij van mijn Switch is van slag. Handheld verspringt deze elke seconde naar een willekeurige waarde. Krijg ook continue de melding dat de batterij bijna leeg is. Ben inmiddels deze instructies aan het volgen. Iemand anders dit ook gehad, en heeft de genoemde procedure geholpen?
Het komt bij veel producten wel eens voor dat de batterij geherkalibreerd moet worden. Geef de Switch gerust zelfs wat meer tijd om volledig op te laden dan de drie uur die Nintendo zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
JackAvery schreef op maandag 14 april 2025 @ 18:31:
[...]

Het komt bij veel producten wel eens voor dat de batterij geherkalibreerd moet worden. Geef de Switch gerust zelfs wat meer tijd om volledig op te laden dan de drie uur die Nintendo zegt.
Op het ogenblik lijkt het weer in orde. Is wel de tweede keer, maar gaat eerste keer heb ik de batterij niet helemaal leeg gemaakt. Kijken of het deze keer wel blijft werken.

Het probleem lijkt me niet de staat van de batterij zelf, launch-model, ging nog ruim drie en een half uur mee met SM Sunshine.

[ Voor 11% gewijzigd door hcQd op 14-04-2025 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-05 05:54
Inmiddels weer een joy-con terug. In tegenstelling tot wat ik verwacht had, heb ik gewoon een complete vervanging gekregen i.p.v. een nieuwe stick. Hiermee is het natuurlijk ook opgelost, maar ik had het toch niet verwacht. Nu heb ik één glimmende (na veel spelen was het beetje matte relief er toch wel af) en een matte :p
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste