Ik had soortgelijke issues waarbij de rumble van de rechter joy con veels te luid was. Het betreft hier een joy con die ik al sinds release heb, dus garantie kon ik wel op mijn buk schrijven. Dit is mijn ervaring tot nu toe:Shiro schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:51:
Ik heb wat problemen met mijn rechter joy con dat de rumble twee keer zoveel lawaai maakt als de linker. Plus dat sporadisch alleen de rechter disconnect tijdens het spelen.
Ik was wel benieuwd naar ervaringen qua reperatie, in de topic start staat dat het meestal binnen een week geregeld is en dat men optie 4 moet kiezen, maar als ik zelf de nummer bel, is optie 1 voor reparaties, dus vandaar nog eens de vraag, omdat de opening post wellicht niet meer up to date is.
klopt het dat ik bij het aanbieden van de joy con geen vervangende joy con kan krijgen en het ook gelijk twee weken kwijt ben? Want dat vind ik best wel lang, ik de spellen die ik wil spelen niet echt met alleen de linker joy con spelen.
- Maandag 1 februari contact opgenomen met Nintendo, en er was meteen voor die dag een pickup ingepland om de joy con op te halen.
- Op 2 februari is de joy con aangekomen bij Comserve (de reparatiedienst die Nintendo gebruikt), ik zou op de hoogte worden gehouden over de status.
- Maandag 8 februari krijg ik een prijsopgave toegestuurd. Rumble is defect en de joy con moet geswapt worden, dus betaal je helaas bijna de nieuwprijs (+/- 49 nieuwprijs VS 47 voor de swap). Via de website akkoord gegeven.
Ik moet nu wachten tot de technische dienst van Nintendo mij de factuur stuurt, wat vreemd genoeg een handmatig proces is. Zodra de betaling is verwerkt wordt de 'reparatie' gedaan (AKA: Nieuwe joy con opgestuurd). Ik verwacht dat ik hem eind deze week binnen heb.
Dus jep, ongeveer twee weken is ie weg. En geen vervanging.
Mocht hij nog in garantie zijn, ga dan even met de verkoper praten. Die zijn verantwoordelijk dat hij goed werkt, en dat er binnen de garantieperiode voor jou niet te veel overlast ontstaat.