Toon posts:

[Nintendo Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:

• Kakaisan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:12
Shiro schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:51:
Ik heb wat problemen met mijn rechter joy con dat de rumble twee keer zoveel lawaai maakt als de linker. Plus dat sporadisch alleen de rechter disconnect tijdens het spelen.

Ik was wel benieuwd naar ervaringen qua reperatie, in de topic start staat dat het meestal binnen een week geregeld is en dat men optie 4 moet kiezen, maar als ik zelf de nummer bel, is optie 1 voor reparaties, dus vandaar nog eens de vraag, omdat de opening post wellicht niet meer up to date is.

klopt het dat ik bij het aanbieden van de joy con geen vervangende joy con kan krijgen en het ook gelijk twee weken kwijt ben? Want dat vind ik best wel lang, ik de spellen die ik wil spelen niet echt met alleen de linker joy con spelen.
Ik had soortgelijke issues waarbij de rumble van de rechter joy con veels te luid was. Het betreft hier een joy con die ik al sinds release heb, dus garantie kon ik wel op mijn buk schrijven. Dit is mijn ervaring tot nu toe:
- Maandag 1 februari contact opgenomen met Nintendo, en er was meteen voor die dag een pickup ingepland om de joy con op te halen.
- Op 2 februari is de joy con aangekomen bij Comserve (de reparatiedienst die Nintendo gebruikt), ik zou op de hoogte worden gehouden over de status.
- Maandag 8 februari krijg ik een prijsopgave toegestuurd. Rumble is defect en de joy con moet geswapt worden, dus betaal je helaas bijna de nieuwprijs (+/- 49 nieuwprijs VS 47 voor de swap). Via de website akkoord gegeven.

Ik moet nu wachten tot de technische dienst van Nintendo mij de factuur stuurt, wat vreemd genoeg een handmatig proces is. Zodra de betaling is verwerkt wordt de 'reparatie' gedaan (AKA: Nieuwe joy con opgestuurd). Ik verwacht dat ik hem eind deze week binnen heb.

Dus jep, ongeveer twee weken is ie weg. En geen vervanging.

Mocht hij nog in garantie zijn, ga dan even met de verkoper praten. Die zijn verantwoordelijk dat hij goed werkt, en dat er binnen de garantieperiode voor jou niet te veel overlast ontstaat.

• RoosME
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-05-2022
Wie herkent dit probleem? Ik heb in december 2020 een Nintendo Switch gekocht via de Nintendo Store. Al snel gaf hij meldingen (zowel handheld als draadloos) dat hij geen verbinding tussen de systemen kan maken.
Van alles geprobeerd, o.a. alle stappen op de Nintendo site, televisie instellingen gewijzigd, provider gevraagd. Uiteindelijk de Switch bij iemand anders geprobeerd... en daar geeft hij dus dezelfde melding. Ik kan geen spel fatsoenlijk spelen zonder dat hij de melding geeft:

''Er kan geen verbinding worden gemaakt met het andere systeem of de andere systemen'' Probeer het later nog eens.

Daarom heb ik hem opgestuurd naar Nintendo en tot mijn grote verbazing krijg ik hem vandaag retour met op het factuur dat hij uitvoerig is getest, maar er geen storing is gevonden. Echter kan ik op de Switch zelf niet zien dat er wat is gebeurd (geen reset, alle spellen die ik heb gespeeld staan nog in goede volgorde etc.).

Herkent iemand dit probleem? Ik zit nu dus met een Switch die niet werkt... maar Nintendo geeft dus aan niks te kunnen vinden. En hij is pas net 3.5 maand oud..

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
@RoosME Wat staat er bij NAT-type? (Systeemnstellingen>Internet>Verbindingstest)

• RoosME
hcQd schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:03:
@RoosME Wat staat er bij NAT-type? (Systeemnstellingen>Internet>Verbindingstest)
b

• hcQd
  • Nu online
Dat is het probleem niet. Helaas weet ik dan ook niet wat wel.

• RoosME
Zelf heb ik ook het idee dat het niet aan het netwerk ligt, omdat ik hem op meerdere huishoudens heb geprobeerd. Maar Nintendo beweert dus dat er niks mee aan de hand is. Ondertussen heb ik voor een vermogen aan spellen liggen maar kan dus niet normaal spelen... en dat voor een apparaat van 3.5 mnd. Dus hopelijk kom ik eruit met hun..

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 09:06
Hoeveel Nintendo Switch consoles heb je in huis? En hoe kom je aan de games? Heb jij die op je eigen account gekocht, of heb je die bijvoorbeeld met account en al van iemand anders overgenomen?

Die melding doet mij denken aan twee Switch consoles, één Nintendo account op beiden, en de meldingen staan op de secundaire console. Die voert namelijk een check uit (online) of de games wel echt van jou zijn.

Normaliter niet zo’n probleem, maar als je de games van een ander “deelt” en die ander heeft de toegang tot zijn account geblokkeerd voor alle andere units, dan ben jij klaar.

Als dat niet zo is, stond er al iets op de Switch toen je ‘m kocht? Ik zou me nog kunnen indenken dat het een refurbished unit is (want Nintendo store) die niet volledig gewist is.

Misschien dat een factory reset iets uithaalt. Moet je wel eerst je saves in de cloud gooien (wat voor bijvoorbeeld Pokémon helaas niet kan), en daarna je account weer koppelen.

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 17:16
Ik heb net een switch gekocht (op amazon.de), maar de joystick van de linker controller reageert niet goed. Tijdens gamen merk ik eigenlijk niks, maar in menu's kan ik niet omhoog selecteren. Heel vreemd.
Kan ik gewoon enkel de linker joycon opsturen, of moet ik meteen alles opsturen? En moet ik hiervoor contact opnemen met Nintendo of met Amazon? Ik hou het liefst de console zelf zodat ik met de pro controller verder kan spelen.

• RoosME
Ik heb uiteindelijk een nieuwe gekregen na hem 2x te hebben opgestuurd. Heb nog steeds hetzelfde probleem, dus mogelijk ligt het toch aan ons netwerk. Klopt het dat Nintendo refurbished modellen stuurt als "nieuwe"...?. Heb dat ergens gelezen namelijk. Games zijn allemaal cards en nieuw gekocht. Heb 1 console in huis en deel mijn Switch met niemand.

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:03
abc874 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:02:
Ik heb net een switch gekocht (op amazon.de), maar de joystick van de linker controller reageert niet goed. Tijdens gamen merk ik eigenlijk niks, maar in menu's kan ik niet omhoog selecteren. Heel vreemd.
Inderdaad vreemd. Bij een 'driftende' joycon zou je dit op elk moment moeten kunnen merken.

Heb je je joycons al eens geherkalibreerd?
Kan ik gewoon enkel de linker joycon opsturen, of moet ik meteen alles opsturen? En moet ik hiervoor contact opnemen met Nintendo of met Amazon? Ik hou het liefst de console zelf zodat ik met de pro controller verder kan spelen.
In principe loopt in Europa je wettelijke garantie via het aankooppunt. De fabrikant geeft daarbovenop vaak fabrieksgarantie. In dit geval kan je dus kiezen. Zelf uitzoeken wat je het beste uitkomt :)

• JackAvery
RoosME schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:31:
Ik heb uiteindelijk een nieuwe gekregen na hem 2x te hebben opgestuurd. Heb nog steeds hetzelfde probleem, dus mogelijk ligt het toch aan ons netwerk. Klopt het dat Nintendo refurbished modellen stuurt als "nieuwe"...?. Heb dat ergens gelezen namelijk. Games zijn allemaal cards en nieuw gekocht. Heb 1 console in huis en deel mijn Switch met niemand.
Dit is een enorm raar probleem, en het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat het bij twee verschillende toestellen voorkomt. Ik zou dus eerder aan software settings of een netwerk issue denken. Kan je wel (single-player) gamen wanneer je Switch bvb in vliegtuigmodus staat? "Unable to connect to other consoles" is normaal een fout die kan voorkomen wanneer je multiplayer wilt spelen.

Of je vervang-switch refurbished is of niet doet er eigenlijk niet toe als het om een software/netwerk probleem gaat.

Om account problemen uit te sluiten: Is je account ooit al op een andere Switch geregistreerd geweest voor je problemen begon te krijgen? Heb je al in je Nintendo eShop settings gekeken of je console geregistreerd staat als je primaire console?

Anyway, ik zou eens wat meer onderzoek aanraden over deze specifieke error, best in het Engels zoeken, en desnoods opnieuw met Nintendo contact opnemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 17:16
JackAvery schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:41:
[...]
Inderdaad vreemd. Bij een 'driftende' joycon zou je dit op elk moment moeten kunnen merken.

Heb je je joycons al eens geherkalibreerd?
Dat ga ik eerst eens proberen. Wist helemaal niet dat dit mogelijk was!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-05 18:52
PleXtor schreef op maandag 12 november 2018 @ 18:43:
Vind het wel kansloos, ben er ook altijd heel zuinig op. Maar goed ik ben zo dom geweest om hem vanmiddag te openen. Precies hetzelfde resultaat als in de YT video, na openen werken de lichtjes en knoppen weer. Gewoon kabelbreuk. Na wat bewegen met het kabeltje is het kabeltje helemaal kapot gegaan |:( Morgen maar even bellen met Nintendo...

Kleine update. Zojuist gebeld, probleem is bij hun niet algemeen bekend. Garantie afhandeling is nu vervallen omdat ik hem open heb gehad... Moet dus eigenlijk een nieuwe kopen, mocht ik hem draadloos willen gebruiken voor bijv. mario kart. Echt grote ontwerpfout van Nintendo, kabeltje zit gewoon veel te strak gevouwen waardoor er kabelbreuk is ontstaan.

Update2: Heb op ali express al een onderdeel gevonden waarmee ik de reparatie zelf kan doen, zodat de SR en SL het straks weer werken. Kosten €4,50.
Sorry, hele late reactie. De SL knop op mijn rode rechter joycon is ook stuk. Weet je welk onderdeel ik nodig heb?

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-05 09:17
Weet iemand hoe het zit bij Joycon Drift reparaties bij Nintendo? Ik heb eentje aangemeld en kreeg ook gelijk een verzendlabel maar nu is het me niet duidelijk of dit geld gaat kosten of niet. Switch is na 6 maanden van de launch dus garantie zal die niet meer hebben vermoed ik.

• JackAvery
@nico445 regelmatig gehoord dat dit ook in Europa meestal gratis is maar laat ons vooral weten wat het resultaat is :)

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:55
nico445 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:30:
Weet iemand hoe het zit bij Joycon Drift reparaties bij Nintendo? Ik heb eentje aangemeld en kreeg ook gelijk een verzendlabel maar nu is het me niet duidelijk of dit geld gaat kosten of niet. Switch is na 6 maanden van de launch dus garantie zal die niet meer hebben vermoed ik.
Hier ben ik ook van plan om er 1tje aan te melden, maar hoe is dit afgelopen?
Want als het te duur is dan kan ik net zo goed een nieuwe kopen.

Strava

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-05 07:48
JackAvery schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:50:
@nico445 regelmatig gehoord dat dit ook in Europa meestal gratis is maar laat ons vooral weten wat het resultaat is :)
Nee enkel als je nog garantie hebt. Als de garantie verlopen is wisselen ze de Joycon om voor een nieuwe, meen dat het bij mij iets van 28 euro zoveel heeft gekost. Vond ik nog meevallen.

• JackAvery
Scrtz schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:24:
[...]

Nee enkel als je nog garantie hebt. Als de garantie verlopen is wisselen ze de Joycon om voor een nieuwe, meen dat het bij mij iets van 28 euro zoveel heeft gekost. Vond ik nog meevallen.
Dank je voor de info :) In welke periode heb je je joy-con omgeruild?

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-05 07:48
JackAvery schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:52:
[...]

Dank je voor de info :) In welke periode heb je je joy-con omgeruild?
Vorig jaar ergens dacht ik, heb ook een eerste generatie Switch dus al wat jaartjes oud.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Mijn pro-controller begon behoorlijk last te krijgen van drift. Sensor wheel vervangen en nu werkt hij weer als nieuw. Voor wie dit ook wel proberen, ik heb deze handleiding gevolgd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

@hcQd: kun je ons ook vertellen waar je bijv. de onderdelen vandaan hebt gehaald?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
@RayNbow Ik heb een paar joysticks voor de ps4 bij ali gehaald voor 88 cent plus 80 cent verzendkosten, je kunt er ook losse potentiometers vinden, dat is misschien nog iets voordeliger.

Het meest vervelende deel was het weer aansluiten van de kabel tussen de twee printplaten, dan heb je aan twee handen eigenlijk niet genoeg.

[Voor 27% gewijzigd door hcQd op 11-07-2021 20:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

hcQd schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:05:
@RayNbow Ik heb een paar joysticks voor de ps4 bij ali gehaald voor 88 cent plus 80 cent verzendkosten, je kunt er ook losse potentiometers vinden, dat is misschien nog iets voordeliger.
Ah, en die heb je dan uit elkaar gehaald voor onderdelen?
Het meest vervelende deel was het weer aansluiten van de kabel tussen de twee printplaten, dan heb je aan twee handen eigenlijk niet genoeg.
Ja, die flatcable kan tricky zijn omdat je weinig ruimte hebt om mee te werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
RayNbow schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:31:
Ah, en die heb je dan uit elkaar gehaald voor onderdelen?
Ik had alleen de schijfjes met de sleepcontacten uit de potentiometers nodig, die kun je er eenvoudig afhalen. Als dat niet genoeg is zul je de hele potentiometers moeten vervangen, maar aangezien dat solderen betekent probeert ik het liever eerst zo.

• JackAvery
Sommigen zijn misschien al bekend met deze video:

Deel gerust jullie ervaringen indien je deze fix geprobeerd hebt. Zo komen we te weten in hoeverre dit je echt kan helpen. Ik maak hieronder een overzichtje:Voorlopig lijkt het erop alsof het iets is wat je kan proberen, maar geen garanties geeft :P

[Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 25-07-2021 15:25]

• maukoo
  • Laatst online: 14:37
Weet iemand welke schroevendraaier ik nodig heb voor de joy cons? En waar te koop? (Online/fysieke winkel). L button werkt niet meer van de controller van mijn zoontje. Ik wil graag zelf kijken of het zelf te fiksen is voordat ik nieuwe koop.

• hcQd
  • Nu online
@maukoo Y00 en mogelijk ook PH00.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
nico445 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:30:
"beetje" kick, maar:
Heb je de joy-con uiteindelijk opgestuurd? En zo ja, moest je betalen?

Mijn joy-con's (die bij de Switch zaten) van > 2,5 jaar hebben allebei problemen met de stick (links: drift, wat al minimaal de 2e keer is; rechts: stick-button werkt niet), maar heb nog meerdere andere joy-cons (en een paar Ali-express "Pro-Controllers"), dus als het >50,- gaat kosten, stuur ik ze niet op (zelf fixen is niet extreem moeilijk, al heb ik tot nu toe alleen een rail vervangen). Maar als het (nog) gratis is, dan scheelt het mij weer twee nieuwe sticks (en een kans om controller toch te slopen).

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-05 09:17
Jake schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:59:
[...]

"beetje" kick, maar:
Heb je de joy-con uiteindelijk opgestuurd? En zo ja, moest je betalen?

Mijn joy-con's (die bij de Switch zaten) van > 2,5 jaar hebben allebei problemen met de stick (links: drift, wat al minimaal de 2e keer is; rechts: stick-button werkt niet), maar heb nog meerdere andere joy-cons (en een paar Ali-express "Pro-Controllers"), dus als het >50,- gaat kosten, stuur ik ze niet op (zelf fixen is niet extreem moeilijk, al heb ik tot nu toe alleen een rail vervangen). Maar als het (nog) gratis is, dan scheelt het mij weer twee nieuwe sticks (en een kans om controller toch te slopen).
Ik heb me er verder niet meer aan gewaagd eigenlijks. Was niet echt duidelijk en had er geen zin in zoveel gebruiken we hem ook weer niet.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Tnx voor de reactie, dan moet ik zeggen dat ik op basis van andere(n) die wel(/ook) moeten betalen nadat de garantie is verstreken toch ook echt geen risico ga lopen op (relatief) hoge kosten (niet veel voor nieuwe joy-con, maar ja die heb ik niet nodig).

• JackAvery
@Jake Ik zou het zelf gewoon bij Nintendo proberen, maar ik heb geen driftende joycons.

Als je zelf wilt gaan repareren, vind je hier een overzicht met info: JackAvery in "[Nintendo Switch] Problemen en garantie-afhandelingen"

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:02
Mijn Switch Oled van BOL.com komt net binnen. Deuken aan de zijkant, deuken aan de binnenkant van het karton, vingervlekken en stof op de achterkant van de handheld en het plastic. De kabels zijn ook niet helemaal goed vastgemaakt met die zwarte dingetjes.

Foto's gemaakt, even aangezet en begint wel op fabrieksinstellingen maar de batterij is wel half leeg.

Grote kans natuurlijk, maar denken jullie dat dit een geretourneerde betreft? Ga in elk geval BOL even bellen zo.

• Mauz1978
  • Laatst online: 12:24

Mauz1978

Console War Veteran

Timothy3000 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:05:
Mijn Switch Oled van BOL.com komt net binnen. Deuken aan de zijkant, deuken aan de binnenkant van het karton, vingervlekken en stof op de achterkant van de handheld en het plastic. De kabels zijn ook niet helemaal goed vastgemaakt met die zwarte dingetjes.

Foto's gemaakt, even aangezet en begint wel op fabrieksinstellingen maar de batterij is wel half leeg.

Grote kans natuurlijk, maar denken jullie dat dit een geretourneerde betreft? Ga in elk geval BOL even bellen zo.
Ja, zo komen ze niet nieuw uit een doos.

Something under the bed is drooling

• Timothy3000
Klantenservice BOL:

Stuur hem maar terug, pech gehad, er zijn nou eenmaal mensen die ze toch gebruikt terugsturen, klik maar op ''hou me op de hoogte.'' en met een beetje mazzel heb je over een paar maanden een nieuwe.

[Voor 16% gewijzigd door Timothy3000 op 21-10-2021 14:13]

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-05 18:24
Timothy3000 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:13:
Klantenservice BOL:

Stuur hem maar terug, pech gehad, er zijn nou eenmaal mensen die ze toch gebruikt terugsturen, klik maar op ''hou me op de hoogte.'' en met een beetje mazzel heb je over een paar maanden een nieuwe.
wow, amazing zeg. Rot om te horen dat bol.com zo makkelijk doet.
Ga je je geld terugvragen?

• Timothy3000
Ben nu in de chat met iemand die vriendelijk is en even om foto's vraagt. Hopelijk hebben ze een alternatief. :)

• Timothy3000
Conclusie is: Pech gehad.

Ik stuur hem morgen terug.

Mocht er binnen nu en een paar dagen één beschikbare OLED bij BOL te koop zijn dan weet je dat de kans groot is dat het deze is. Vorige week gekocht toen er beschikbaarheid was en helaas dus een geretourneerde ontvangen.

[Voor 20% gewijzigd door Timothy3000 op 21-10-2021 15:23]

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:57
@Timothy3000 En nu? Met zo een ervaring wil je toch niet meer bij Bol bestellen?

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-05 23:16
L23 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:39:
@Timothy3000 En nu? Met zo een ervaring wil je toch niet meer bij Bol bestellen?
Offtopic: Gekke kwaliteitscontrole, dat mag eigenlijk niet gebeuren. Maar hun klantenservice lost dit toch naar vermogen op (helaas niet directe omruil, maar blijkbaar is dat ding niet te verkrijgen).

• L23
Megupe schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:45:
[...]

Offtopic: Gekke kwaliteitscontrole, dat mag eigenlijk niet gebeuren. Maar hun klantenservice lost dit toch naar vermogen op (helaas niet directe omruil, maar blijkbaar is dat ding niet te verkrijgen).
Ik mis dan de oplossing?

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

L23 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:49:
[...]

Ik mis dan de oplossing?
Jij ziet graag dat ze een gloednieuwe uit het niets tevoorschijn toveren?
Als die dingen niet te krijgen zijn kunnen zij daar verder ook weinig aan doen.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• L23
Spike_wolf schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:53:
[...]

Jij ziet graag dat ze een gloednieuwe uit het niets tevoorschijn toveren?
Als die dingen niet te krijgen zijn kunnen zij daar verder ook weinig aan doen.
Nee hoor. Maar zou netjes zijn als ze het vervangen met een gloednieuwe die in ieder geval wel netjes in de doos zit, even wachten lijkt me geen probleem. Ik vind het in ieder geval geen oplossing.

• Timothy3000
Het was fijn geweest als ze eentje hadden kunnen reserveren als er nieuwe voorraad komt (Wehkamp doet dat wel) maar als de klantenservice dat niet kan doen of die mogelijkheid niet heeft dan houdt het op. Meneer aan de telefoon was niet al te vriendelijk maar ben door zijn collega in de chat wel goed en netjes te woord gestaan.

Ik stuur hem gewoon terug en hou de stock wel in de gaten. Niets aan te doen. :)

Wel balen, want wat een prachtig apparaat. O+

[Voor 7% gewijzigd door Timothy3000 op 21-10-2021 16:03]

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-05 19:24
Snap niet waarom ze geen leuke korting hebben gegeven als zijnde een tweedekans product ala CB, Amazon Warehouse etc.

• Timothy3000
Dat had ook niet gehoeven, had hem sowieso geretourneerd. :) Mijn eerste bericht was ietwat gefrustreerd maar dat kwam ook omdat die man aan de telefoon echt onvriendelijk was.

Bedankt voor alle reacties in elk geval! Hopen dat de volgende wel écht nieuw is. :)

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 12:48
Timothy3000 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:13:
Dat had ook niet gehoeven, had hem sowieso geretourneerd. :) Mijn eerste bericht was ietwat gefrustreerd maar dat kwam ook omdat die man aan de telefoon echt onvriendelijk was.

Bedankt voor alle reacties in elk geval! Hopen dat de volgende wel écht nieuw is. :)
Wat vervelend voor je. Soms is de controle bij bol.com echt zwaar onder de maat. Maar de service is juist wel super goed van hun als het in voorraad is. Hoop dat je zsm een nieuw Nintendo Switch Oled heb.

[Voor 0% gewijzigd door pinokkia op 21-10-2021 16:20. Reden: Spelling fout]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• JackAvery
L23 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:57:
[...]

Nee hoor. Maar zou netjes zijn als ze het vervangen met een gloednieuwe die in ieder geval wel netjes in de doos zit, even wachten lijkt me geen probleem. Ik vind het in ieder geval geen oplossing.
offtopic:
Volledig akkoord, maar Bol doet al heel lang niet meer aan producten omwisselen. Ze vragen meestal je om het product terug te sturen en een nieuwe te bestellen. Daarvoor storten ze je geld ook terug. Af en toe w word hier een uitzondering op gemaakt door de klantendienst, maar in principe is dit gewoon een kostenbesparende maatregel bij de klantendienst.

Trouwens ook absurd dat Bol zo slecht naar hun retours kijkt. Zoals @Timothy3000 het beschrijft zou dat echt een gevalletje tweede kans met korting moeten zijn.

• L23
Jake schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:34:
[...]

Wel een bron van?

Ik heb 2 joy-cons met stick problemen, maar buiten garantie, geen zin in (vrij hoge) kosten, repareer ik liever zelf dan.
In dit topic is daar mee informatie over te vinden. Maar zoals ik al zei ik heb er geen ervaring mee. Ik heb wel ervaring met zelf repareren, dus als je daar hulp of tips voor nodig hebt help ik graag :)

• rozuchu
  • Laatst online: 23-05 07:26
Ik was zojuist in de store een preview aan het kijken op mijn Switch, toen deze opeens keihard een piepgeluid gaf met kraakgeluiden, hij freezde en liet een error zien. Daarna uit en krijg hem met geen mogelijkheid meer aan. Zal er iets doorgebrand zijn? Het is een switch uit 2018 dus al een oudje. Desalniettemin wel heel jammer.

Iemand nog een gouden tip en zal het de moeite waard om m zelf open te maken?

• PinkCat
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:14
rozuchu schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:28:
Ik was zojuist in de store een preview aan het kijken op mijn Switch, toen deze opeens keihard een piepgeluid gaf met kraakgeluiden, hij freezde en liet een error zien. Daarna uit en krijg hem met geen mogelijkheid meer aan. Zal er iets doorgebrand zijn? Het is een switch uit 2018 dus al een oudje. Desalniettemin wel heel jammer.

Je zou kunnen proberen de POWER-knop ruim 12 seconden ingedrukt te houden. Dat heeft bij mij geholpen bij een crash waarna de Switch niet meer aan wilde op de normale manier.

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:59
rozuchu schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:28:

Contact opnemen met de verkoper. Dit is niet wat je mag verwachten van een deugdelijk product (mits je er zelf geen gekke dingen mee hebt gedaan), derhalve is het niet conform. Binnen NLse wetgeving moet een product deugdelijk zijn, anders heb je recht op kosteloze herstel en/of vervanging van het product.

EDIT: En laat je niet afschepen met "2 jaar garantie"-BS. Dat is niet hoe het in NL werkt.
https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.

(Link: https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie)

[Voor 21% gewijzigd door Sir_Lion op 23-10-2021 09:40]

• Timothy3000
Timothy3000 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:02:
Het was fijn geweest als ze eentje hadden kunnen reserveren als er nieuwe voorraad komt (Wehkamp doet dat wel) maar als de klantenservice dat niet kan doen of die mogelijkheid niet heeft dan houdt het op. Meneer aan de telefoon was niet al te vriendelijk maar ben door zijn collega in de chat wel goed en netjes te woord gestaan.

Ik stuur hem gewoon terug en hou de stock wel in de gaten. Niets aan te doen. :)

Wel balen, want wat een prachtig apparaat. O+
Eind goed al goed: Net een MediaMarkt ingelopen (Drachten) en daar hadden ze nog precies één Witte Oled Switch liggen. Meegenomen. Dus toch deze week nog voorzien. :D

• rozuchu
  • Laatst online: 23-05 07:26
Bedankt voor de tips, het 12sec indrukken had ik geprobeerd maar dat werkte niet. Hij deed ook niks meer in de Dock, ging geen lampje branden zoals normaal. Ik dacht dus echt die is dood. Had ik net de OLED versie besteld, zet m’n vriend hem opeens doodleuk weer aan. Terwijl het daarvoor echt niet meer lukte, zijn beredenatie: “elektronica moet je soms even laten rusten”….

Nou had ik na het antwoord over de garantie opgezocht hoe oud de switch was en hij komt van begin 2017 dus hij heeft ook wel z’n beste tijd gehad. Leuk voor de kids dan maar zolang hij het nog doet en papa/mama op de OLED :D

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-05 19:24
Ik heb regelmatig dat mijn switch oled uit de sleep stand de melding geeft dat de game card removed is met de melding dat het spel is afgesloten, ook al zit de game card er gewoon nog steeds in (en heeft de switch gewoon in de kast gelegen). Soms herkend de switch dan ook geen game card meer, en moet ik hem eruit en erin doen. Nooit gehad bij de switch V2. Bekend verhaal met de oled?

[Voor 12% gewijzigd door menne op 20-11-2021 20:01]

• sderooij
  • Laatst online: 27-05 18:24
menne schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:00:
Ik heb regelmatig dat mijn switch oled uit de sleep stand de melding geeft dat de game card removed is met de melding dat het spel is afgesloten, ook al zit de game card er gewoon nog steeds in (en heeft de switch gewoon in de kast gelegen). Soms herkend de switch dan ook geen game card meer, en moet ik hem eruit en erin doen. Nooit gehad bij de switch V2. Bekend verhaal met de oled?
Het is mij 2 x overkomen. Geen idee hoe dit komt maar het is naar mijn idee compleet willekeur :p

• mitchellK
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-05 20:21
Hmmm sinds 2 weken heb ik een OLED switch, deze heeft nu 3 keer een oranje scherm error gehad. Het oranje scherm gebeurd als de switch een tijdje in slaapstand staat, het is nog niet gebeurd tijdens gebruik. Als je de powerknop inhoudt gaat de Switch uit en start daarna weer op zonder problemen. Iemand ervaring met dit probleem?

• skelleniels
  • Laatst online: 09:34
Sedert een maand hebben we hier een Switch Oled (witte joycons) en meteen ook een extra setje joycons bijgekocht. Nu heb ik gisteren ook Zelda BOTW gekocht en op een gegeven moment moet je de rechterjoystick indrukken om je verrekijker te gebruiken. Maar bij mij doet dat niets? Ook de linkerjoystick om te kruipen doet niets? Geprobeerd met het andere setje en ook daar reageert er niets. Het lijkt me toch heel sterk dat ik 4 defecte joycons heb hé? Of doe ik iets mis? Ook al proberen te hercalibreren/updaten, maar verandert niets. De rest werkt perfect aan de joycons...

http://specs.tweak.to/16567

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

@skelleniels Al de sticks getest in het instellingenmenu?

• skelleniels
  • Laatst online: 09:34
Jup deden ook niets 8)7 Ineens uit het niets werkt het wel (op alle 4), snap er niets van.

http://specs.tweak.to/16567

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

skelleniels schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:09:
[...]

Jup deden ook niets 8)7 Ineens uit het niets werkt het wel (op alle 4), snap er niets van.
Als het uit het niets opeens werkt, dan lijkt het me dat je Joy-Cons in orde zijn (geen hardware-probleem dus). Ik zou het dan eerder gooien op een vreemde, zeer zeldzame bug in de software van de Switch.

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:30
Iemand nog tips voor controllers die draadloos niet meer connecten? Vastgemaakt doen ze het prima. Maar dat draadloos willen ze niet verbinden, de lampjes gaan van hoog naar laag op de controllers. Ik heb 3 setjes liggen, geen van alle doen het. Vliegtuigmodus staat uit, systeem herstart...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:54
Geluids issue.....

Was een paar uur lekker Smash Brothers Ultimate aan het spelen. Viel mij op dat als hij een gevecht ging inladen dat hij een raar geluid afspeelde door de muziek door. Eerste wat ik dacht was "hmm vreemd, wellicht een knipoog naar oude geluiden van vroeger" leek het meeste op "als je niet op de juiste radio frequentie zit en hem even moet bijstellen" ... Toen ik na een tijdje op de overworld map rond liep en het ook hoorde bij een waterval had ik zoiets van "dit klopt echt niet" ...... Ingame muziek wat harder gedaan en ook.

- gelukkig niet mijn tv
TV Samsung Q90T is nog geen twee jaar oud, snel youtube gestart en gekeken of ik daar ook raar geluid had. Gelukkig niet, dus de speakers van mijn tv zijn nog in orde.

Oplossing?

Nouja nu maar eens de Switch uitgezet en de Pro controller aan de oplader gehangen. Had geen melding dat hij bijna op was maar wie weet werkt dit. Ben benieuwd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:54
Edit: mogelijk opgelost!

Heb de power adapter van de Switch in een ander slot gedaan op het "stroomblok" eerst zat hij tussen 2 andere apparaten in. Als het terug komt zal ik eerst nog kijken of het helpt als ik bij dat blok bijvoorbeeld de xbox stekker los koppel. Die wordt nu toch niet gebruikt.

Nu weer half uur kunnen spelen zonder rare geluiden

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:21
Wat zijn tegenwoordig de reparatie tijden voor een joycon?

• Ariose
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-04 12:40
Net iets meer dan een maand geleden een Switch OLED gekocht en sinds een twee weken problemen met WiFi. In het begin nog kunnen oplossen met een factory reset maar sinds vandaag kan de console geeneens meer zoeken naar een Wireless netwerk. Kreeg steeds twee dezelfde error codes (2110-1115/1118) maar kan niet echt iets vinden op internet om het op te lossen.

Ik dacht eigenlijk dat ik hiermee gewoon terug naar de fysieke winkel kon gaan (of voor reperatie/of gewoon voor een vervangend examplaar). Echter sturen hun mij direct naar Nintendo. Mogen ze dat wel doen?

Iemand ervaring met garantie via Nintendo voor dezelfde of andere vage problemen. Het lijkt erop dat ik akkoord moet gaan dat het zelfs mogelijk niet onder garantie valt omdat het onder "overige" problemen valt.

• JackAvery
Ariose schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:21:
Net iets meer dan een maand geleden een Switch OLED gekocht en sinds een twee weken problemen met WiFi. In het begin nog kunnen oplossen met een factory reset maar sinds vandaag kan de console geeneens meer zoeken naar een Wireless netwerk. Kreeg steeds twee dezelfde error codes (2110-1115/1118) maar kan niet echt iets vinden op internet om het op te lossen.

Ik dacht eigenlijk dat ik hiermee gewoon terug naar de fysieke winkel kon gaan (of voor reperatie/of gewoon voor een vervangend examplaar). Echter sturen hun mij direct naar Nintendo. Mogen ze dat wel doen?

Iemand ervaring met garantie via Nintendo voor dezelfde of andere vage problemen. Het lijkt erop dat ik akkoord moet gaan dat het zelfs mogelijk niet onder garantie valt omdat het onder "overige" problemen valt.
Dit reddit thread toont iemand met deze fout die het heeft opgelost door de console tijdelijk via ethernet te verbinden. Heb je dit al eens geprobeerd?

• The_Banana
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:47
c-nan schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:46:
Wat zijn tegenwoordig de reparatie tijden voor een joycon?
Ik had ze binnen 3 dagen retour (via de mediamarkt) Volgens de medewerker max 9 dagen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Naximuz
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-05 16:19
Hoe zit het met de garantie en aankoopbewijs? Heb je een aankoopbewijs nodig voor de garantie?

Ik kan een Switch OLED via Marktplaats overnemen voor 280 EUR alleen is de aankoopbewijs niet aanwezig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aryawn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-05 22:35
Ik heb een probleem met een Joycon die niet naar behoren werkt/connect.

In handheld mode werkt alles helemaal normaal, maar als ik de Joycons van de console af haal (en eventueel in de Joycon grip schuif), dan connect de rechterzijde niet.
Het lukt me niet om deze opnieuw te pairen, dan blijft het groene lampje de hele tijd heen en weer gaan.

Wat ik tot nu toe geprobeerd:
- Controllers geupdate
- Alle controllers gedisconnect
- Console opnieuw opgestart (dus niet alleen in sleep mode)

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Op de support pagina van Nintendo vind ik alleen iets over een omgekeerd probleem (namelijk Joycons die wél los van de console werken, maar niet in handheld mode)

Op de tweede foto is te zien dat de rechter con grijs blijft.

[Voor 39% gewijzigd door Aryawn op 30-05-2022 16:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

@Aryawn: Het is vreemd dat de Joy-Con niet verbindt. Pairen zou in theorie niet nodig moeten zijn als de Joy-Con wel gekoppeld aan het systeem werkt (de snelste manier om Joy-Cons en Pro controllers te pairen met een Switch is namelijk door ze eenmalig rechtstreek op het systeem aan te sluiten).

Kun je als je de Joy-Con op de Switch schuift wel zien of deze voldoende is opgeladen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aryawn
RayNbow schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:54:

Kun je als je de Joy-Con op de Switch schuift wel zien of deze voldoende is opgeladen?
Ja, ik kan zien dat zowel de linker- als rechter Joycon volledig opgeladen zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JackAvery
@Aryawn een beetje een schot in het duister maar heb je de firmware van de joycons al geüpdatet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aryawn
Alles is helemaal up to date.
Blijkbaar is dit een vaker voorkomend probleem, dit zou te maken hebben met het feit dat de rechter Joycons anders zijn gebouwd dan de linker?

Op Reddit en andere fora lees ik er meer meldingen over, maar niemand heeft tot nu toe een duidelijke verklaring of oplossing.

https://nl.ifixit.com/Ans...+connecting+when+wireless

Hier staat wel een of andere vage beschrijving van waar het aan zou kunnen liggen, maar ik sta er niet echt om te springen om zelf maar wat aan te klooien

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:25
Vandaag wilde ik mijn pro controller inleveren voor garantie bij de Toy Champ. Wij zitten in het tweede jaar dat wij hem hebben. Zij geven echter aan dat er maar een jaar garantie op zit. Klopt dit?

Via coolblue word wel benoemd dat er 2 jaar garantie op zit en zou volgens mij elk apparaat moeten zitten toch?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 16:56
Ryst schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:08:
Vandaag wilde ik mijn pro controller inleveren voor garantie bij de Toy Champ. Wij zitten in het tweede jaar dat wij hem hebben. Zij geven echter aan dat er maar een jaar garantie op zit. Klopt dit?

Via coolblue word wel benoemd dat er 2 jaar garantie op zit en zou volgens mij elk apparaat moeten zitten toch?
Winkel dient twee jaar garantie te geven en fabriek een. Dus Toy Champ moet het oplossen.

i7 12700K, Corsair H100i RGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 14:39
Der koeling van mijn switch (1e model) doet een beetje vreemd: https://streamja.com/zpJgk

Zou het vervangen van de fan het beste zijn of kan er meer aan de hand zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:23
@Ryst in Nederland ligt de garantie aan het soort product en wat het gekost heeft. Meestal kun je uitgaan van minimaal 2 jaar. Dit moet de winkelier voor je regelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aryawn
Aryawn schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:00:
Ik heb een probleem met een Joycon die niet naar behoren werkt/connect.

In handheld mode werkt alles helemaal normaal, maar als ik de Joycons van de console af haal (en eventueel in de Joycon grip schuif), dan connect de rechterzijde niet.
Het lukt me niet om deze opnieuw te pairen, dan blijft het groene lampje de hele tijd heen en weer gaan.

Wat ik tot nu toe geprobeerd:
- Controllers geupdate
- Alle controllers gedisconnect
- Console opnieuw opgestart (dus niet alleen in sleep mode)

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Op de support pagina van Nintendo vind ik alleen iets over een omgekeerd probleem (namelijk Joycons die wél los van de console werken, maar niet in handheld mode)
[Afbeelding][Afbeelding]

Op de tweede foto is te zien dat de rechter con grijs blijft.
Even een update.

Vorige week vrijdag mijn Joycon ter reparatie opgestuurd naar Nintendo NL. Vandaag (woensdag) een pakketje ontvangen met een nieuwe Joy-Con. Ik ga er dus van uit dat ze aldaar ook niet hebben kunnen achterhalen wat het probleem was.

Heeft overigens niets gekost (behalve de initiële verzendkosten). Mijn Switch is van maart 2020. d:)b

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:52
Bij mij begint de rubber te scheuren van de joycon:

Kan je nog steeds via dat nummer een garantie aanvraag doen of zouden jullie gewoon naar de winkel gaan? 10 maanden geleden gekocht.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

• Seal64
Aryawn schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:50:
[...]

Even een update.

Vorige week vrijdag mijn Joycon ter reparatie opgestuurd naar Nintendo NL. Vandaag (woensdag) een pakketje ontvangen met een nieuwe Joy-Con. Ik ga er dus van uit dat ze aldaar ook niet hebben kunnen achterhalen wat het probleem was.

Heeft overigens niets gekost (behalve de initiële verzendkosten). Mijn Switch is van maart 2020. d:)b
Ik verwacht sowieso niet dat ze specifiek jouw joycon gaan repareren en dan terugsturen. Goed kans dat die gewoon op de grote hoop gaat aan het begin van de lijn, en dat ze achteraan een al eerder gerepareerde uit een bak vissen. Even checken dat ze dezelfde kleur terugsturen en klaar. Scheelt jou wachttijd en hun een hoop gedoe om te zorgen dat ze precies dezelfde terugsturen.

• cooLopke
  • Laatst online: 15:06
Ik had iets gelezen over de joy con drift. Dit heb ik ook met de linker joy con aan de hand. Wordt deze gratis gerepareerd ook al zijn de controllers buiten garantie?

• EWS99
  • Laatst online: 17:06
cooLopke schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 12:37:
Ik had iets gelezen over de joy con drift. Dit heb ik ook met de linker joy con aan de hand. Wordt deze gratis gerepareerd ook al zijn de controllers buiten garantie?
Wilde net mijn ervaring posten hier:

TLDR; Ja, joy-con's met drift worden gratis vervangen

Aantal weken geleden 4 Joy-cons opgestuurd. Deze waren al enkele jaren oud. Zeker 2 jaar. Ik had deze aangemeld via dit formulier:
https://www.nintendo.nl/S...d-1867803.html?system=HAC

Voor elke Joy-con apart ingevuld, dus uiteindelijk 4 RMA nummers gekregen. Formulieren uitgeprint en de Joy-con's per stuk verpakt met het juiste formulier bij het juiste serienummer. Daarna die 4 pakketjes in 1 doos gedaan en op die doos duidelijk alle 4 de RMA nummers opgeschreven.

Opgestuurd naar het aangegeven adres. Verzendkosten daarvoor betaal je zelf. Enkele dagen later op 1 RMA nummer een mail ontvangen dat de RMA is aangekomen. Andere 3 niets meer van gehoord. Enkele weken later (vandaag) ontving ik een pakketje met 4 nieuwe (ik denk refurbished) Joy-con controllers. De serienummers wijken af van de controllers die ik opgestuurd had en ik moest ze opnieuw synchroniseren / updaten.

Edit: Net terug gezocht, ik denk dat mijn switch en Joy-cons uit juli 2018 komen. Best een tijdje geleden dus.

[Voor 5% gewijzigd door EWS99 op 19-07-2022 17:56]

Hier had uw advertentie kunnen staan!

• EWS99
Een van mijn Pro controllers heeft ook last van drift op de linker stick. Iemand ervaring met garantie afhandeling van Pro controllers?

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-05 00:31

Denko

|{ing Øf ßlitz

EWS99 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:47:
Een van mijn Pro controllers heeft ook last van drift op de linker stick. Iemand ervaring met garantie afhandeling van Pro controllers?
Ja, ik (3x :p) DUIDELIJK aangeven wat er mis is. En dan komt het meestal wel goed. (ik had een kapotte dpad zoals de meeste, af en toe ghost imputs. 3e keer dat ie voor hetzelfde probleem terug ging heb ik een briefje erbij gedaan met de youtube link hoe je het repareert en de melding dat ik hem niet meer terug hoef ongerepareerd.)

Maar drift issues moeten ze wel wat makkelijker mee zijn. Hebben zo'n beetje alle nintendo controllers sinds de switch

PSN & XBL: Denkoyugo

• cooLopke
  • Laatst online: 15:06
EWS99 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:46:
[...]

Wilde net mijn ervaring posten hier:

TLDR; Ja, joy-con's met drift worden gratis vervangen

Aantal weken geleden 4 Joy-cons opgestuurd. Deze waren al enkele jaren oud. Zeker 2 jaar. Ik had deze aangemeld via dit formulier:
https://www.nintendo.nl/S...d-1867803.html?system=HAC

Voor elke Joy-con apart ingevuld, dus uiteindelijk 4 RMA nummers gekregen. Formulieren uitgeprint en de Joy-con's per stuk verpakt met het juiste formulier bij het juiste serienummer. Daarna die 4 pakketjes in 1 doos gedaan en op die doos duidelijk alle 4 de RMA nummers opgeschreven.

Opgestuurd naar het aangegeven adres. Verzendkosten daarvoor betaal je zelf. Enkele dagen later op 1 RMA nummer een mail ontvangen dat de RMA is aangekomen. Andere 3 niets meer van gehoord. Enkele weken later (vandaag) ontving ik een pakketje met 4 nieuwe (ik denk refurbished) Joy-con controllers. De serienummers wijken af van de controllers die ik opgestuurd had en ik moest ze opnieuw synchroniseren / updaten.

Edit: Net terug gezocht, ik denk dat mijn switch en Joy-cons uit juli 2018 komen. Best een tijdje geleden dus.
Top! Bedankt voor de info. Om welke joy cons ging dit, als je exclusieve limited joy cons hebt, repareren ze die dan ook? Want je hebt nu andere gekregen, maar limited editie controllers hebben ze die ook refurbished liggen?

[Voor 3% gewijzigd door cooLopke op 21-07-2022 15:59]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EWS99
cooLopke schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:58:
[...]

Top! Bedankt voor de info. Om welke joy cons ging dit, als je exclusieve limited joy cons hebt, repareren ze die dan ook? Want je hebt nu andere gekregen, maar limited editie controllers hebben ze die ook refurbished liggen?
De mijne waren gewoon standaard rood/blauw en grijs/grijs.

Geen idee hoe dat gaat met limited edition controllers. Je kunt ze in ieder geval gewoon opsturen. Als ze niet vervangen kunnen worden krijg je een prijsopgave. Daar hoef je niet akkoord mee te gaan en dan worden ze kostenloos terug gestuurd. Zie: https://www.nintendo.nl/S...araties-1962988.html#Cost. Worst case ben je de prijs van de verzendkosten kwijt.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand hier ervaring met (het vervangen van de) accu van een Switch Lite? Ik heb deze nu 2 jaar en de accu is in no-time leeg. Al verschillende dingen geprobeerd, zoals herstellen van de console. Als het apparaat op 100% is en in slaapstand staat is het vrij snel op 80% en na 5 minuten spelen is er 5% verdwenen. Gaat erg snel dus.

Ik kan zelf accu's vervangen van smartphones, dus dit zal niet moeilijk zijn, maar vraag me toch af of een nieuwe accu de oplossing gaat zijn of dat het dieper zit. Ook zie ik een aanwas aan accu's en weet ik niet precies wat een goede vervanging is. Helaas niet uit de garantieperiode.

 MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express • LG OLED55XB6 • Samsung UHD AU80 • Nintendo Switch OLED

• Seal64
Normaliter zou je mogen verwachten dat een accu wel een uur of twee, drie mee kan. Wel sterk afhankelijk van wat je aan het doen bent overigens, sommige zware games trekken nogal aan die accu. Zeker als je dan ook nog wifi aan hebt en bijvoorbeeld je schermhelderheid op maximaal hebt staan kan het snel gaan, maar dan nog is dit wel erg kort.

Ik zou gewoon eens naar die garantie gaan kijken. Als je zegt dat hij nog niet uit de garantie is kun je daar in duiken (of wilde je zeggen dat hij nét uit de garantie is?).

Mocht je wel willen gaan schroeven, iFixit heeft er een mooie guide voor (https://www.ifixit.com/Gu...attery+Replacement/137383), met linkjes naar onderdelen die ze adviseren. Originele accu’s zijn ook niet zo moeilijk te vinden, mocht je dat liever hebben.

• PinkCat
  • Laatst online: 14:14
Mijn eerste paar Joy-avond hebben nu drift gekregen. Ik heb ze zojuist aangemeld ter reparatie, omdat ik las dat ze ook oude Joy-Cons mogelijk gratis repareren. Die van mij zijn uit 2017.
Ik heb nooit eerder iets moeten versturen. Nu had ik alleen een vraag over hoe duur het is om het te verzenden en hoe je dit stevig verpakt? Het gaat om twee Joy-Cons die ik los van elkaar heb aangemeld. En dus ook twee losse RMA’s. Wat zou ik verder nog moeten vermelden over het probleem naast de term drift?

• L23
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met het laten repareren van hun Nintendo Online NES/SNES/N64/Mega Drive controller? De R-knop van mijn Nintendo Online SNES controller is stuk en kan dit ook niet zelf repareren.
Via de website een reparatie aanvragen kan niet. De SNES Online controllers staan niet in de lijst behalve de NES controllers die aangegeven staan bij de Joy-cons.
Ben benieuwd of ze het product kunnen vervangen als ze vrijwel nooit op voorraad zijn.

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:53
Wat zijn de ervaringen met Joy Con drift reparatie de laatste tijd?
Heeft men hiervoor betaald of wordt dit gratis gedaan?

Ga morgen de Joy Cons opsturen, dus ben benieuwd.

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:53
LogiZ5500 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:53:
Wat zijn de ervaringen met Joy Con drift reparatie de laatste tijd?
Heeft men hiervoor betaald of wordt dit gratis gedaan?

Ga morgen de Joy Cons opsturen, dus ben benieuwd.
Afgelopen week zowel de linker als rechter Joycon voor reparatie opgestuurd, 5 jaar oud denk ik. Binnen 3 dagen weer terug geleverd. Volgens de bon zijn ze 'geswapped'. En ze voelen en ogen als nieuw. Enkel 4,60 betaald voor verzenden! Dikke prima!

• Supershiva
  • Laatst online: 10:05
Ik heb een pro controller waarvan de rechter stick vaak blijft hangen en niet meer terug schiet naar het midden (hoop dat ik het zo duidelijk omschrijf)

Valt dit ook onder joy con drift en gratis reparatie vanuit Nintendo?

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:20
Mijn zoon heeft sinds een maand of 2 een nieuwe Switch OLED. Ik ben helemaal niet into console gamen, maar wat mij opvalt is dat hij toch wel een aantal keer per week zegt dat spellen worden afgesloten met de melding: "De software is afgesloten vanwege een fout". Het komt bij alle spellen voor (Rocket League, Fall Guys, Minecraft, Rayman Legends, Lego City Undercover), game card of niet.

Is dit 'normaal' in de zin van kan het voorkomen, of kan er sprake van een defect zijn? Ik dacht dat een van de voordelen van consoles de betere stabiliteit was t.o.v. pc gamen?

specs

• JackAvery
@RubenDJ dit is niet normaal, ik kan de crashes van mijn Switch sinds 2017 op twee handen tellen. Het is echter moeilijk om iets zinnigs over de eventuele reden zeggen zonder meer informatie.

• RubenDJ
@JackAvery Dat was ook mijn gevoel, maar meer informatie over wat precies? Het lijkt echt compleet random te zijn, soms na 5 minuten spelen, soms gaat het een hele dag goed. Maar het komt ongeveer 3 keer per week voor bij hooguit 1-2 uur per dag gamen.

specs

• JackAvery
RubenDJ schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:08:
@JackAvery Dat was ook mijn gevoel, maar meer informatie over wat precies? Het lijkt echt compleet random te zijn, soms na 5 minuten spelen, soms gaat het een hele dag goed. Maar het komt ongeveer 3 keer per week voor bij hooguit 1-2 uur per dag gamen.
Is er een specifeke error code? Wat observeer je? Wordt de Switch opvallend luid? Wordt de Switch opvallend heet? Sluit de Switch volledig af? Sluit de Switch enkel het spel af? Crasht de Switch volledig? etc.

Klinkt in ieder geval als een garantiecase dat met de winkel kan besproken worden.

[Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 02-11-2022 12:18]

• RubenDJ
De switch toont gewoon de desbetreffende melding, met alleen een OK knop geloof ik. Daar kun je op drukken en sta je weer in het hoofdmenu. Er is mij geen errorcode opgevallen, maar ik zal er de volgende keer eens beter op letten. Hij maakt verder geen lawaai en wordt ook niet heet. Mijn zoon daarentegen.. ;)

specs

• ID5
  • Laatst online: 23-05 14:44
Is mij ook een paar keer gebeurt afgelopen maand.

Spel wordt afgesloten met een foutmelding met alleen een ok knop, ook de Switch OLED, mocht dat uitmaken.

Was laats wel weer een update van de switch, daarna nog niet lang genoeg gebruikt om te zeggen of dat iets oplost...

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-05 18:30
heeft iemand een idee waarom de linker joycon sneller leeg raakt ( de accu ) dan de rechter? ze worden beiden even lang opgeladen en worden dan pas gebruikt als ze beide vol zijn....

er word voornamelijk mario kart mee gespeelt op de tv....

de switch ( 2019 model ) is gekocht begint dit jaar....

alvast bedankt....
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee