EDIT: Ik krijg net een mail van Nintendo dat ze een koerier langs laten komen voor retour. Lijkt erop dat de medewerkers van de huplijn op Tweakers zitten

.Of dat ik gewoon ongeduldig was...
Hallo Tweakers,
Kleine kans dat iemand hier ervaring mee heeft, maar misschien hebben jullie meer zicht op of ervaring met de reparatieprocedures van Nintendo. Ik begin me een beetje zorgen te maken over de duur van het proces.
Afgelopen maand heb ik een Switch gekocht, via de Nintendo store Nederland. Ik woon echter in het buitenland, en ik kon ervoor kiezen om het daar te laten bezorgen. Bij aankomst dacht ik lekker te beginnen aan Zelda (die had ik alvast gehaald in afwachting van de Switch). Echter, na het 'wake up' en wit worden van het beeld in het begin van het spel kreeg ik de melding: "er is een fout opgetreden en het spel is gestopt". Nog niet uit het veld geslagen begon ik opnieuw. Zelfde probleem. Ik herstartte de switch, en weer hetzelfde probleem. Na tevergeefts wat proberen (digitale demo, herstarten, fabrieksinstellingen) besloot ik dat de Switch DOA was en dat een RMA nodig was.
Nintendo gebeld, en zij zeiden dat het het snelste is om gewoon koop te ontbinden en een nieuwe te bestellen. Maarja, dan moet ik de verzendkosten zelf betalen, en die zijn niet mals voor zo'n zwaar pakket naar het buitenland. Bovendien heb ik gewoon recht op een werkende switch zonder dat ik bij moet betalen. Dus toch maar gevraagd naar reparatie. Omdat de switch vanuit Duitsland verzonden is, werd ik verwezen naar het retourformulier, waarop staat dat ik contact moet opnemen met Nintendo Duitsland. Dat heb ik gedaan, via het mailadres op het retourformulier.
Na een aantal dagen zonder reactie erachteraan gebeld, en de persoon aan de telefoon zei dat mijn aanvraag intern zou worden doorgestuurd en dat ik op de hoogte zou worden gehouden. Ik kreeg enkele uren later een mail met de vraag of ik wat info (faktuuradres, naam op bestelling, nintendo-account naam etc.) wilde doorgeven. Dat heb ik meteen gedaan.
Nu, 3 dagen later heb ik nog 2 mails gehad dat het intern is doorgestuurd, maar ik begin me aardig zorgen te maken dat de hete aardappel maar intern wordt doorgespeeld bij Nintendo (ik heb inmiddels geen idee meer welke afdeling er naar kijkt, de laatste mail zei dat het geforward werd naar 'our dedicated team'

). Ondertussen heb ik al bijna 2 weken een kapotte switch liggen en is de termijn voor het ontbinden van de verkoop bijna verstreken. Het enige wat ik eigenlijk verwachtte was dat ze een akkoord sturen om evt. verzendkosten te vergoeden, hetgeen aangegeven wordt op het retourformulier als de switch bij terugzending inderdaad stuk blijkt (maar er staat ook dat je in dat geval van tevoren contact moet opnemen).
Heeft iemand ervaring met het voor reparatie sturen van de gehele switch? Duurt dat altijd zo lang voordat nintendo akkoord gaat met een reparatie-aanvraag? Ik durf hem nu in ieder geval niet direct retour te sturen aangezien ik dan misschien de beslissing voor ben en er geweigerd wordt de verzendkosten te vergoeden.
[Voor 3% gewijzigd door Slashinator op 03-02-2021 18:20]