Toon posts:

[Nintendo Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:30
Ik ga vanmiddag ook langs de GameMania met een linker JoyCon met fikse drift. Nu 11,5 maand in gebruik maar zeker niet intensief (eens per week een paar uurtjes of korter, de WiiU wordt nog veel gebruikt hier)
Afgelopen week vertelde de medewerker dat ze alleen de aangedane controller zouden opsturen en dat ik hem een tijdje kwijt zou zijn. Ben benieuwd.

Slecht design werk van Nintendo, doet mij een beetje denken aan de N64 joystick die ook los ging zitten ,maar pas na intensief gebruik. Vermoed dat er door gebruik iets schaaft en de stick contact gaat maken. Het begin namelijk met een beetje drift 2 of 3 weken terug en nu is het iedere keer heel veel.

[Voor 43% gewijzigd door Cobb op 16-06-2019 09:32]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 22:28

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Ik heb laatste andere joycons gekocht, ik was nieuwsgierig of dit uit maakt, want met mijn launch switch & joycons, eigenlijk altijd issues gehad. Ook na reparatie, het is nu alleen zo dat de joycon (links) niet eens weer wil verbinden undocked, en zelfs docked slechte verbinding symthomen vertoont.

Nu moet ik wel zeggen dat voornamelijk mijn kids ermee spelen en mijn jongste wel is de switch heeft laten vallen. In eerste instantie wilde ik dus kiezen voor reparatie, maar dat komt dan neer op minimaal 25 euro :S Vind ik nog best een hoop, al hoewel de list prijs van een joycon natuurlijk 56 euro, dus dan valt het ook wel weer mee.....
Misschien nog is bellen met de shop waar ik gekocht heb (was geloof ik een gamemania, tis even geleden :P )

Oh en voor de volledigheid, in eerste instantie werken de beide nieuwe joycons PERFECT, echt lange sessies moete natuurlijk bepalen of dit structureel zo is, maar probleem lijkt dus in de joycons te zitten.

===============
Het was de nedgame, en die zeggen van, 2 jaar zijn voorbij, we adviseren eerst naar nintendo te gaan, heb geprobeerd beetje te pushen en aan te geven, dat zij het eerste aanspreekpunt zijn, maar nee, probeer toch eerst maar nintendo. Dus die even gebeld en mede omdat er al eerdere reparatie was verwachten ze wel iets voor me te kunnen beteken en worst case scenario krijg ik een prijs opgaaf, dus ja hele bende maar weer opzoeken (bonnen etc) en dan gaat mijn blauwe joycon weer paar weekjes op vakantie.

[Voor 21% gewijzigd door Sagat op 19-06-2019 17:27]

10 second ninja DONE

Anoniem: 604938

Deze thread laat goed zien waarom ze maar stuk blijven gaan. Vooralsnog doen de mijne het prima:

https://www.reddit.com/r/...stick_to_shed_some_light/

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De switch van mijn zoontje is al paar weken niet gebruikt (zit op z’n DS nu). Laatste keer was hij met wat vriendjes aan het spelen in de serre van ons vakantiehuis. Daar kregen ze paar keer de melding dat het systeem oververhit was. Dus maar gestopt. Was ook warm in de serre.

Nu zit ik thuis in de woonkamer. Gewoon normale temperatuur. Ding in de cradle.

Even wat updates gedaan (systeem, fortnite) en ik start fortnite op. Halverwege het eerste spel krijg ik alweer de melding dat het systeem oververhit is?

Dat kan toch niet goed zijn?
Komt augustus 2018 gamemania winkel(nieuw).

Is dit een garantieding? Lastig te reproduceren in een winkel denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15:11
Vorige keer kon ik de Switch van mijn broertje precies na twee weken ophalen bij GameMania, nadat ik hem had gebracht vanwege de garantie. Aankomende maandag is het precies drie weken dat ik de Switch aan GameMania had gegeven, weer vanwege de garantie. Kan ik hieruit opmaken dat ze hem deze keer aan het repareren zijn (wat de vorige keer niet gebeurde), of is dat te complotterig?

• WenJam
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-06 15:05
Momenteel zeer vaak drift-issues met mijn pro-controller (dat er "naar boven" geregistreerd wordt terwijl dat niet zo is).
Her-kalibreren al geprobeerd maar nog steeds hetzelfde probleem.
Heb geen bonnetje meer van de winkel (GM) waar ik deze pro controller heb gekocht, is een half jaar oud nu.
Hoop dat ik hem nog kan ruilen of laten repareren.

Waar moet ik op letten als ik een micro sd-kaart koop voor mijn Switch?
De 256 GB variant zie ik met een prijs van 40 euro, maar ook van 60 euro (ander merk).

• Cobb
Rot ding. Paar weken geleden nog net binnen de garantie een Joy Con laten maken met ernstige drift en nu twee weken na mijn garantie is verlopen is het dock aan het trippen en wil niet meer laden.

Waar ik ook flink van baal is dat Mario Maker 2, de levels veel makkelijker te maken zijn op het schermpje dan op de tv. Dat was met de Wii U wel anders. Met als gevolg dat mijn kinderen nu ipv comfortable naar een groot scherm zitten te kijken in een hang houding met een tablet in hun handen zitten.

Eén van de gamecartridges is af en toe ook corrupt en dan ineens doet ie het weer. Krijg 80's flashbacks...

Wat mij betreft is de Switch (met jonge kinderen 5,7 en 9) een dikke faal.
En ze zijn er best zuinig op. Zit nog geen krasje op het scherm zonder protector.

De Wii U en de Wii waren een stuk steviger en de losse controllers met een prettig formaat waren ideaal en betaalbaar! En de batterijen waren makkelijk te vervangen.

[Voor 23% gewijzigd door Cobb op 19-07-2019 19:27]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:33
Cobb schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:21:
[...]
De Wii U en de Wii waren een stuk steviger en de losse controllers met een prettig formaat waren ideaal en betaalbaar! En de batterijen waren makkelijk te vervangen.
Vervelend dat je dock problemen heeft/je veel pech hebt met je materiaal. Ik ben het Belgisch systeem gewend, maar in Nederland is er voor zover ik weet een "verwachte levensduur" die reguleert of er nog garantie gegeven wordt. Ik zou daarmee gewoon naar de winkel stappen.

Wat die prijs betreft: Een Wii Remote was 40-50 euro, een Nunchuck 20. Dan kwam daar soms nog de Motion Plus bij. Goedkoper dan de joycons zou ik dat niet noemen. Prettig is ook heel relatief/subjectief :) De WiiU Pro Controller was met 40-50 euro goedkoper dan een Switch Pro Controller, sure. Dat was een heel fijne controller, maar deze had ook minder functionaliteit voor zover ik me herinner. Als je wilt kan je die nog steeds op je Switch gebruiken met een adapter.

De batterijen lijken mij een non-issue? Alle Switch controllers gaan langer mee dan een dual shock bvb.

• Cobb
Bij de Gamestore werd mij afgeraden om een nieuwe JoyCon te kopen gezien de vele problemen met drift. De Wii U gamepad van mij is na al die jaren nog goed en in gebruik.

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15:11
Update: Vandaag voor de derde keer de Switch opgestuurd voor garantie. Dit keer rechtstreeks naar de TD van Nintendo, in plaats van via GameMania naar een dochteronderneming van Nintendo.

Gisteren gebeld met de TD, die aangaf dat ik de Switch ook rechtstreeks kan opsturen. Dan zou ik hem sneller terug krijgen en waarschijnlijk ook voor 2 augustus, wanneer ik op vakantie ga.

Ik houd jullie op de hoogte.

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:33
Ik heb mijn switch al eens opgestuurd vanwege driften van de joycon en omdat er aan de rechterkant meer speling zit. Ik heb hem destijds 1,5 jaar na de launch opgestuurd via de Intertoys. Ik kreeg hem met 10 dagen terug met bericht van Nintendo dat de speling binnen de nom viel en dat er verder geen problemen met de joycon waren geconstateerd. Die jongen van de Intertoys snapte er ook niet veel van aangezien ik hem beide problemen had laten zien. Echter volgde de Intertoys in zo'n geval de uitkomst van het onderzoek van de technische dienst van Nintendo waardoor ik nog steeds met een niet goed werkende joycon zat.
Ik heb vervolgens maar weer contact met Nintendo opgenomen telefonisch om mijn beklag te doen. Ze gaven destijds aan dat ik hem wel weer kon opsturen. Maar als ze geen problemen hadden geconstateerd het niet aannemelijk was dat ze de problemen nu wel zouden kunnen vinden. Ik was er helemaal klaar mee en heb het er maar bij gelaten.
Nu las ik afgelopen weekend hier een artikel waar werd verwezen naar iemand op Reddit die dit probleem al na 4 maanden had en dat Nintendo hem een reparatie aanbood. Dus ik dacht vandaag eens even bellen naar Nintendo, kreeg een behulpzame man aan de lijn. Hij snapte wel dat ik me genaaid voelde omdat er bij mij werd gedaan alsof ik gek was, ze constateerde tenslotte geen probleem terwijl dit er wel degelijk was. Hij kon verder ook niet veel doen behalve mijn set joycons laten repareren voor 27,50 door er een nieuw pookje in te laten zetten. Ik zit nu tenslotte buiten de garantieperiode met mijn launch switch.
Ik denk dat ik ze morgen maar weer ga bellen en ze het hele verhaal, inclusief het gesprek van vandaag, maar weer ga uitleggen. Ik vind het namelijk te idioot voor woorden dat er binnen de garantieperiode niets kan worden gevonden, terwijl ik het probleem al enige tijd had. Maar dat als de garantie voorbij is het probleem ineens erkent wordt en ik de reparatiekosten kan ophoesten.

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:25
Schijnbaar gaat Nintendo de joycon problemen kosteloos verhelpen en eerder betaalde reparaties vergoeden:

https://www.vice.com/en_u...ix-joy-con-drift-for-free

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:37
Klein vraagje; onze switch is op vakantie in aanraking gekomen met water (door toedoen van anderen). Direct uitgehaald en niet meer aangeraakt. Je hoorde nog wel de ventilaties draaien maar het scherm was uit. Na 36u aan de stroom geslingerd, helaas nog steeds geen beeld. We beschouwen em als verloren. Kunnen we de nog wel werkende delen (joycons docking en oplader) nog voor iets verkopen denken jullie?

[Voor 17% gewijzigd door PHPResource op 25-07-2019 21:52]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 17:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom vind je dat een relevante vraag in een topic over de manieren waarop Nintendo garantie levert, al dan niet op bekende issues? Alle spullen die duurder zijn om te kopen en nog in goeie conditie verkeren krijg je voor een goed prijsje wel verkocht...
Alleen in de VS, vooralsnog in elk geval.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04:16
NMe schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:06:
Waarom vind je dat een relevante vraag in een topic over de manieren waarop Nintendo garantie levert, al dan niet op bekende issues? Alle spullen die duurder zijn om te kopen en nog in goeie conditie verkeren krijg je voor een goed prijsje wel verkocht...

[...]

Alleen in de VS, vooralsnog in elk geval.
Mijn eigen telefoongesprek met de Nintendo helpdesk (afgelopen dinsdag) bevestigde het nieuws dat Nintendo gaat vervangen. Als het probleem geconstateerd wordt (connectie of driften of beide), dan wordt het kosteloos vervangen.

• ZuidJ
Weer gebeld met Nintendo, aardige medewerker gesproken deze keer. Hij gaf aan dat ik de joycons weer kon opsturen, ze zouden er nogmaals naar gaan kijken. Hij raadde me aan om ze op te sturen t.a.v. hem zodat er extra goed naar gekeken zou gaan worden. Benieuwd of ik een stel (goed)werkende joycons ga ontvangen als ik ze terug krijg!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 21:23
Mijn Nintendo Switch is nog geen half jaar oud, maar de linker joycon wil niet meer opladen of zo lijkt het.
Als k 'm aan de Switch hang werkt het, haal ik 'm er af, direct een melding dat de batterij leeg is. Deze werkt nog even, dus de sync lijkt in orde, maar daarna is deze op.

Ik heb de Switch een nacht aan de lader gelaten (wel de Switch op 'off' staan), rechts is nu opgeladen, die was namelijk ook bijna leeg, al was de joycon niet helemaal vol na een nacht laden. Links blijft bijna leeg.

Gaat het laden via inductie, want ik zie aan de zijkant geen contactpuntjes oid. Ik gebruik voornamelijk de Pro controller en laat de joycons aan de switch vast en speel meestal in de dock. Maar als ik 'm niet gebruik, haal ik 'm uit de dock en berg ik 'm op.

Iemand nog tips om te proberen voor ik het naar Nintendo stuur? Hoop toch wel dat ik dan een nieuwe terug krijg en geen refurbished joycon met vele uren ervaring, aangezien ik de joycons echt nauwelijks gebruik.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
JK schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:39:
Gaat het laden via inductie, want ik zie aan de zijkant geen contactpuntjes oid.
Contactpuntjes zitten helemaal onderaan de rail, onder het lipje met de drie driehoekjes.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

^^ dat dus. Met een schoon, zacht borsteltje kun je probereren dat contactje op de joy-con en op de Switch zelf schoon te borstelen. Niet te veel druk zetten want die contactjes zijn enigszins kwetsbaar. Als je een spuitbus met lucht hebt staan is dat natuurlijk ook goed, maar ook in dat geval een gepaste afstand van het contactpunt houden zodat je het contactpunt niet beschadigt.

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 21:23
Ik zie ze idd nu zitten. Netjes weggewerkt. :) Ik gebruik de Switch zelden uit de docking, laat staan dat ik er mee buiten huis speel. Af en toe handheld. Maar heb ik 'm niet in de docking, dan staat er verder geen stroom op de Switch / docking. Ik heb 'm nu in sleepmode en laat 'm nog een paar uur laden. Op de Switch zelf zie ik wel in het controller menu dat de accu wordt geladen en aangezien de Switch de controller ook ziet, lijkt mij niets mis met de contactpuntjes.

Ik houd het nog even in de gaten, maar je zou toch verwachten als je docked speelt, dat dan ook de controller redelijk vol moet zijn. Of ze moeten last hebben van drain. Dan loopt ie leeg terwijl ik 'm in de hoes heb opgeborgen. Zo vaak heb ik 'm de laatste tijd namelijk niet gebruikt. Kan zo zijn dat ie 6 weken heeft lopen niksen.

edit; joycons zitten nu vol. Heb de Switch in slaapstand gezet en hij heeft nu blijkbaar de batterij van de Switch gebruikt om de joycons te laden. Komende tijd nog maar verder in de gaten houden.

Dan kan ik toch Mario Kart 8 met mijn kleine nichtje doen, die dit weekend blijft logeren. 8)
Benieuwd hoe dat speelt als we beiden maar één joycon gebruiken.

edit 2; dit weekend vielen ze niet snel uit, dus er is niets mis met de joycons. Ik denk dat als de Switch echt op 'power off' staat en je de stroomadapter aansluit op de Switch, dat deze dan alleen de accu in de Switch kan opladen en de joycons niet? De joycons laden misschien alleen op als de Switch aan staan of in sleepmode, waarbij ze alleen stroom onttrekken uit de interne Switch-accu? Blij in elk geval dat het geen garantievalletje is. ;)

[Voor 34% gewijzigd door JK op 12-08-2019 09:10]

• Jorgen
  • Laatst online: 04:16
Vandaag m'n joycons terug gekregen. Het verbindingsprobleem is kosteloos gerepareerd. Buiten garantie. Top service. Van de week rustig uitproberen.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Nintendo gebeld vanwege drift problemen op beide joycons, Switch is meer dan een jaar oud en niet eens zo intensief gebruikt. nintendo doet niets alleen tegen betaling..

Verwezen naar het artikel op nu.nl en Bright dat Nintendo ze wel kosteloos repareert is volgens de medewerker alleen in Amerika...

Ondertussen is er bijna niet meer mee te spelen en hebben meerdere switches in mijn omgeving dezelfde problemen.Nintendo Nederland doet dus niets fijne service NOT.

Ga maar een paar clonen uit china halen kijken of deze beter zijn, zal haast wel want de materialen die Nintendo heeft gebruikt zijn blijkbaar inferieur.

• ZuidJ
Jur schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:33:
Nintendo gebeld vanwege drift problemen op beide joycons, Switch is meer dan een jaar oud en niet eens zo intensief gebruikt. nintendo doet niets alleen tegen betaling..

Verwezen naar het artikel op nu.nl en Bright dat Nintendo ze wel kosteloos repareert is volgens de medewerker alleen in Amerika...

Ondertussen is er bijna niet meer mee te spelen en hebben meerdere switches in mijn omgeving dezelfde problemen.Nintendo Nederland doet dus niets fijne service NOT.

Ga maar een paar clonen uit china halen kijken of deze beter zijn, zal haast wel want de materialen die Nintendo heeft gebruikt zijn blijkbaar inferieur.
Toch vreemd, ik heb vandaag mijn joycon terug gekregen waar ik al enige tijd mee bezig ben(lees enkele posts hierboven). Mijn drift-joycon is kosteloos omgeruild terwijl de garantie inmiddels verlopen was. Ik heb ze wel talloze malen gebeld om mijn ongenoegen te spuien, misschien heeft dit uiteindelijk toch geholpen.

• hurricurry
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-05 16:30
Een vraag.
Eind april heb ik de blauwe joycon terug gestuurd omdat die drifting had.
Nu eind augustus heeft dezelfde controller dit weer.

In de winkel te horen gekregen dat dit niet meer onder garantie valt en ik deze zelf moet opsturen omdat het toestel ouder is als 1 jaar.

Europese wetgeving zegt toch dat Nintendo 2 jaar garantie moet geven. En aangezien dezelfde controller stuk is zou deze toch ook nog garantie moeten hebben tot 6 maand na herstellings datum?

Iemand dit al meegemaakt en hoe los ik dit op?

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:09

RayNbow

Kirika <3

hurricurry schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:49:
Europese wetgeving zegt toch dat Nintendo 2 jaar garantie moet geven.
Nee, de wetgeving zegt alleen iets over de verkopende partij, niet de fabrikant.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• hurricurry
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-05 16:30
Ik heb deze in de vatana gekocht. Ik kan hier mijn 2 jaar garantie halen?

• JackAvery
Omdat het erg relevant is voor dit topic, maak ik ff een crosspost van mijn reply in JackAvery in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4"

Joy-con drift en de mogelijke oplossingen

Joy-con stick drift is een veelbesproken probleem geworden sinds deze reddit post joy-con drift een hoop bijval kreeg in juni 2019. O.a. Kotaku hebben een artikel geschreven over het probleem.

Omdat het probleem hier vaak genoeg voorbij komt, leek het me nuttig een klein overzichtje te posten van wat je aan joy-con drift kan doen:
  1. Is je joy-con nog in garantie?
    Nintendo of het punt van aankoop contacteren voor een reparatie helpt je (hopelijk snel) verder. Nintendo geeft 1 jaar fabrieksgarantie. Onder de EU wetgeving (en afhankelijk van het land) heb je minstens twee jaar garantie, dit gaat via de winkel van aankoop.
  2. Mijn joy-con is buiten gerantie
    Buiten garantie kan Nintendo je controller nog steeds repareren tegen betaling. Dit zou ongeveer €30 kosten. (Een nieuwe joy-con kost 40~50 euro...)
  3. Mijn joy-con is buiten garantie en ik wil liever het probleem zelf oplossen.
    Je hebt twee opties:
    1. De durvers kunnen de stick van hun controller demonteren, schoonmaken en terug in elkaar steken. YouTube tutorial.
    2. Je kan altijd de joystick zelf vervangen. Dit is net iets eenvoudiger dan je stick repareren, maar nog steeds wat werk. Hier vind je YouTube tutorials (alternatieve video) of een stap-voor-stap guide (iFixit) - alternatieve guide van NintendoLife. Je zal een vervangende joystick moeten kopen, deze vind je makkelijk op Amazon, AliExpress of andere sites. Eén ding waar je bij moet opletten: er zijn twee soorten vervangsticks: met een blauwe of met een groene ribbon cable. De blauwe zijn dezelfde als Nintendo gebruikt, de groene zijn goedkopere, lagere kwaliteits OEM sticks (vergelijkende image). Let er ook op dat goed gereedschap de vervanging zeker makkelijker maakt.
    3. Als je echt gek wilt doen, kan je je eigen stick uit elkaar halen en schoonmaken. Guide.
  4. Dat is te veel werk, ik wil een makkelijke oplossing om even verder te kunnen spelen.
    Spuit wat elektrische contact cleaner (bvb deze) in je sticks onder het ronde rubberen flapje, beweeg je sticks om voldoende het product te spreiden. random YouTube video - Stap voor Stap. Dit is een tijdelijke fix maar zou toch enkele weken tot maanden moeten helpen.
  5. Waarom komt dit probleem voor?
    Het lijkt erop dat het grafiet gebruikt in de onderdelen van deze specifieke joystick snel verslijt. Een volledige uitleg en overzicht van joy-con onderdelen en de stick vind je hier. Een onafhankelijke constatering van deze theorie (en een alternatieve manier om het probleem misschien op te lossen) vind je hier: Danster75 in 'nieuws: Nintendo wordt aangeklaagd vanwege problemen met joysti...
  6. Ik heb gehoord dat Nintendo het drift probleem ook buiten garantie gratis repareert?
    Dit is enkel zo in Noord- en Latijns-Amerika. Nintendo of Europe heeft helaas niet hetzelfde beleid consequent aangenomen. Ondertussen is het wel zo dat Nintendo o.a. in Frankrijk en België (bron) de fabrieksgarantietermijn verlengd heeft van 1 naar 2 jaar, wat reparaties binnen de normale twee jaar zou moeten vergemakkelijken.

[Voor 12% gewijzigd door JackAvery op 10-10-2021 12:02. Reden: stick reparatie YT tutorial toegevoegd]

• schumi2004
  • Laatst online: 02-06 10:33

schumi2004

PSN: whocarez-

@JackAvery
Thanks voor de samenvatting scheelt me weer wat uitzoek/lees werk.
Weet iemand als je het via winkel of rechtstreeks speelt wat je allemaal mee moet geven voor de JC issues?
Heb niet veel zin naar stad verderop te rijden om erachter te komen dat de stand ook mee moest bv.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

JackAvery schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:52:
Dit is enkel zo in Noord- en Latijns-Amerika. Nintendo of Europe heeft helaas niet hetzelfde beleid consequent aangenomen.
Niet consequent inderdaad maar er zijn mensen die hebben aangegeven dat Nintendo in Nederland voor hun ook buiten de garantie gratis hun joy-cons met drift repareerde. Het lijkt niet heel consistent te zijn maar je kan het altijd proberen.

Sowieso is de Nederlandse garantietermijn op papier ruimer dan twee jaar, dus misschien kun je ook als je een nee krijgt nog proberen om er een ja van te maken als je volhardend genoeg bent. Al ben ik er bang voor dat mensen ook in Europa een rechtszaak zullen moeten starten voordat Nintendo permanent overstag gaat...
schumi2004 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 23:54:
Weet iemand als je het via winkel of rechtstreeks speelt wat je allemaal mee moet geven voor de JC issues?
Zal per winkel anders zijn. Nintendo zelf heeft in elk geval alleen het kapotte onderdeel nodig, dus alleen de joy-con.

Als je binnen de garantieperiode zit zou ik het liever direct via Nintendo spelen. Minder overhead, kortere periode zonder joy-con.

[Voor 23% gewijzigd door NMe op 04-10-2019 02:08]

• JackAvery
NMe schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 02:06:
[...]

Niet consequent inderdaad maar er zijn mensen die hebben aangegeven dat Nintendo in Nederland voor hun ook buiten de garantie gratis hun joy-cons met drift repareerde. Het lijkt niet heel consistent te zijn maar je kan het altijd proberen.

Sowieso is de Nederlandse garantietermijn op papier ruimer dan twee jaar, dus misschien kun je ook als je een nee krijgt nog proberen om er een ja van te maken als je volhardend genoeg bent. Al ben ik er bang voor dat mensen ook in Europa een rechtszaak zullen moeten starten voordat Nintendo permanent overstag gaat...
Ik heb de verwoording inderdaad expres gekozen: ik zou graag wat meer bewijs hebben dan een getuigenis van één (?) persoon die een gratis reparatie heeft gekregen, voordat ik de indruk wek dat een gratis reparatie gewoon kan. Corrigeer me gerust, maar ik kan me echt maar één geval herinneren :)

Zelfs met de Nederlandse garantietermijn is het trouwens nog steeds zo dat die garantie moet geleverd worden door de verkoper, niet de fabrikant. Geen idee of de wet dus eenvoudig toepasbaar is. In België zit je vast aan twee jaar via de verkoper, de fabrieksgarantie is niet wettelijk verplicht.

• schumi2004

schumi2004

NMe schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 02:06:
[...]
<knip>

[...]

Zal per winkel anders zijn. Nintendo zelf heeft in elk geval alleen het kapotte onderdeel nodig, dus alleen de joy-con.

Als je binnen de garantieperiode zit zou ik het liever direct via Nintendo spelen. Minder overhead, kortere periode zonder joy-con.
Net gebeld met Nintendo en ik moet een reparatie aanmelden.
Krijg dan een verzendlabel om het op te sturen en moet kopie bon etc bijvoegen en nog wat zaken meen ik maar dat zie ik bij daadwerkelijk aanmelden.
Hun gaan dan kijken of reparatie of vervanging denk.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Ik kreeg vanochtend een zwart scherm met witte letters.(was te lui en zoon lief wou weer spelen). Dus ik deed even snel de power knop indrukken. En toen deed hij helemaal niets meer. Opladen geeft geen icoontje. En als ik hem aan de dock laad. Doet hij ook niets. Er gaat voor enkele seconden een groen lampje branden. En dat is het... iemand enig idee wat het kan zijn? Wil hem liever niet opsturen naar Amazon.

https://www.scholarlygame...-using-third-party-docks/

Het ging om deze melding....

Net even contact gehad met Amazon.be. en ga hem terug sturen en krijg mijn geld terug.

[Voor 23% gewijzigd door loki504 op 06-10-2019 10:53]

Loki Gaming Mmo pvp channel

• schumi2004

schumi2004

Vandaag de moeite genomen mijn beide Joy-Con's aan te melden voor reparatie maar wat blijkt, je kun er maar 1 per keer aanmelden.
Weet iemand hoe je dat in zo'n geval doet of misschien toch maar even bellen met de helpdesk?

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:06
schumi2004 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 18:02:
Vandaag de moeite genomen mijn beide Joy-Con's aan te melden voor reparatie maar wat blijkt, je kun er maar 1 per keer aanmelden.
Weet iemand hoe je dat in zo'n geval doet of misschien toch maar even bellen met de helpdesk?
Ik heb ze beiden tegelijk aangemeld. Geen probleem. Ik heb alleen wel mijn hele Switch opgestuurd dus misschien ligt het er aan wat je bij het formulier selecteert. Even bellen kan geen kwaad, heb ik daarna ook nog even gedaan, ze staan je netjes te woord.

• schumi2004

schumi2004

Nette servicedesk inderdaad.
Had gebeld wat te doen en hij gaf aan gewoon 1 controller te selecteren en in comment field aan te geven dat ze beide op gestuurd worden.
Ze zijn ter reparatie (of vervanging) opgestuurd nu.
Precies op moment dat nieuw extra setje binnenkwam dus de kleine kan voorlopig door spelen.

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 14:41

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

hoi

zijn die meer dit hebben als spel speelt waar veel HD rumble word gebruikt dat joy con rattle geluid maakt ? had eerst v1 en nu V2 en valt echt op. heb gevoeld dit bij V1 niet zo erg was dit erg bij game bij game starlink

jammer dat ik mijn v1 gister weg heb gedaan kan niet meer testen of nu wel was of ik mijn dit gewoon nu op valt en dit al tijd is geweest

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-04 21:16
Ik heb ruim een week geleden 3 van mijn 4 joycons opgestuurd naar Nintendo. twee grijze die ik vanaf launchday heb en 1 blauwe die ik sinds februari heb.

Klachten waren dat bij 1 er een drifting probleem was. 1 wilde helemaal geen verbinding maken in Handheld mode en 1 verloos oms de verbinding in handheld mode.

Nintendo heeft netjes alle joycons van mij vervangen. zelfs de grijze.

Yavu Steam Profile Lanithro

• schumi2004

schumi2004

Motaro schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:23:
hoi

zijn die meer dit hebben als spel speelt waar veel HD rumble word gebruikt dat joy con rattle geluid maakt ? had eerst v1 en nu V2 en valt echt op. heb gevoeld dit bij V1 niet zo erg was dit erg bij game bij game starlink

jammer dat ik mijn v1 gister weg heb gedaan kan niet meer testen of nu wel was of ik mijn dit gewoon nu op valt en dit al tijd is geweest
Kan er geen touw aan vastknopen wat je nu zegt.
Lanithro schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:21:
Ik heb ruim een week geleden 3 van mijn 4 joycons opgestuurd naar Nintendo. twee grijze die ik vanaf launchday heb en 1 blauwe die ik sinds februari heb.

Klachten waren dat bij 1 er een drifting probleem was. 1 wilde helemaal geen verbinding maken in Handheld mode en 1 verloos oms de verbinding in handheld mode.

Nintendo heeft netjes alle joycons van mij vervangen. zelfs de grijze.
Hier waren ze ook met ongeveer dezelfde period netjes vervangen.
Top service.

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-05 15:14
Na 2 weken heb ik mijn joycons terug van nintendo geheel kosteloos omgeruild voor nieuwe. Het probleem bij beiden was drifting en de linker blauwe joycon wou niet meer opladen aan de switch.
Nu probeer ik deze uit en wil de blauwe alsnog niet in handheld mode en opladen aan de switch. Ik hoor wel die klik als ik hem erin schuif en als ik hem erin slide zie ik die soort bubbel verschijnen in het scherm dat er een joy con in geschoven wordt maar hoe dan ook wil dir niet opladen/connecten als handheld mode.
Ik heb de contactjes geprobeerd schoon te maken maar tevergeefs. Synchroniseren en kalibreren werkt niet. Draadloos kan ik hem wel verbinden met de switch en meer niet.
Iemand nog een goed advies/tip wat ik zelf kan doen?

De switch heeft geen garantie meer in principe (2 dagrn na release gekocht). En heb ook geen zin om hem weer 3 weken kwijt te zijn.....

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-05 15:14
Inmiddels gaat het probleem kosteloos verholpen worden door nintendo.

• Deadlockk
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-04 08:53
Ik wil ook graag een positieve ervaring delen.

1 Joycon was op de grond gevallen waarbij de L-knop gebroken was. Daarnaast had ik 1 nieuwe joycon gekocht waarbij de A-knop 'losjes' zat al vanaf de aankoop. Beide heb ik opgestuurd naar de reparatiedienst van nintendo benelux en heb kosteloos 2 nieuwe controllers ontvangen.
Er zijn geen kosten geregeld vanwege 'coulance', wat natuurlijk super is.

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-05 21:59

D-rez

dexels

Ik heb deze sinterklaas een switch voor mijn kinderen gekocht. Super tof natuurlijk, maar dat wist ik al, want we hebben er al een gehad, die helaas gestolen is geweest.

Echter heb ik een zeer irritant probleem. Mijn rechter joycon lijkt af en toe verbinding te verliezen als ik ze los gekoppeld heb. Meestal beperkt het tot wat haperingen, maar soms verliest hij volledig de verbinding en raakt hij moeilijk terug verbonden.

Volgens het systeem is de firmware van de controllers up to date.

Is dit een gevalletje retour naar de winkel?

/edit
Het zou in principe ook gaan om de versie met verbeterde accuduur, maar ik merk daar echt bar weinig van :/

[Voor 9% gewijzigd door D-rez op 01-01-2020 21:09]

• Urano
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-07-2021
Wellicht kan iemand mij helpen.....

Ik probeer mijn nieuwe Nintendo switch op de tv aan te sluiten, helaas wil het me niet lukken.

Zoals aangegeven de volgende stappen gevolgd:
-voeding aangesloten.
-HDMI kabel aangesloten.
-Nintendo switch ingesteld.
-terug in dock geplaatst voor tv modus.

Beeld blijft zwart en tv(samsung) vraagt voor een bron, wanneer ik de juiste hdmi poort selecteer. M.a.w er komt geen verbinding tot stand tussen tv en switch.

Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
-hdmi kabel omdraaien.
-hdmi kabel in andere poort gedaan.
-switch uit en weer aan.
-tv uit en weer aan.
-voeding uit de switch en weer erin.
-voeding uit de tv en weer erin.
-instellingen op de switch bekeken(zie niets wat ik anders in zou kunnen stellen).
-instellingen tv bekeken (idem)

Iemand met de gouden tip?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Maakt de switch goed contact met het dock? Als je hem erin steekt met het scherm uit dan zou heel even het scherm aan moeten gaan om het batterijniveau te laten zien.

• Urano
hcQd schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:31:
Maakt de switch goed contact met het dock? Als je hem erin steekt met het scherm uit dan zou heel even het scherm aan moeten gaan om het batterijniveau te laten zien.
Ja die maakt goed contact.

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-06 11:35
Misschien een andere TV of monitor met HDMI input proberen? Andere HDMI kabel proberen?

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:58

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Seal64 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:44:
Misschien een andere TV of monitor met HDMI input proberen? Andere HDMI kabel proberen?
Vooral dit laatste, ik kwam er algelopen week ook achter dat de ene hdmi kabl de andere niet is toen ik mijn Switch op een andere tv aansloot.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

• Urano
Andere HDMI kabel geprobeerd, doet het ook niet.
Ik vermoed dat de dock het niet goed doet....

• Tjikoschutte
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-01 11:10
Misschien dat ik er totaal overheen lees, ik kan echter geen oplossing vinden voor ons probleem.Ik heb sinds vandaag het probleem dat mijn rechter Joy con alleen nog maar naar boven en onder registreert. Ik heb hem proberen opnieuw te kalibreren maar hij reageert ook niet op de klik (wel de linker joy con), dus ik kom niet in het calibratie scherm. Alles wat ik op internet vind zijn vooral de sync problemen en de drift problemen. Ik heb voor de zekerheid al met alcohol hem schoon te maken, dat wil helaas niet werken.

Heeft iemand nog een suggestie. Of is het pech en moet ik hem vervangen?

• Urano
Update:
De dock werkt niet naar behoren. Deze gaat terug naar Nintendo voor reparatie/vervanging.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:28
Ik heb in januari 2018 een Nintendo Switch aangeschaft, ongeveer zo'n 20x gebruikt in die 2 jaar tijd en hooguit een paar uurtjes. Switch is nooit gevallen, Joy-Cons ook niet. Had de Switch al bijna een half jaar niet meer gebruikt, paar weken geleden wou ik dat weer eens doen en toen leek de linker (blauwe) Joy-Con totaal overleden te zijn? Gaat geen enkel lampje meer branden en maakt ook geen verbinding meer met de Switch. Zelfs niet als je hem er aan vast schuift.

Iemand hier toevallig ervaring mee? Contact opgenomen met Coolblue maar die geven aan dat ik wel recht heb op een deugdelijk product (3 jaar, fabrieksgarantie is 2) maar dan zou ik hem eerst moeten opsturen en daarna gaan ze pas kijken welk deel van de reparatiekosten hun willen vergoeden. Grote kans dat ik dus net zo goed maar gewoon zelf 2 nieuwe Joy-Cons kan gaan bestellen.

Normaal ben ik hier ook echt verre van de moeilijkste in, maar voor een apparaat dat nog ZGAN aangezien ik deze echt amper gebruikt heb (vooral gekocht om samen met vriendin te spelen maar die blijkt niet zo'n gamer te zijn en ikzelf gebruik meestal mijn gamepc) vind ik het toch wel erg zuur.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:09

RayNbow

Kirika <3

@Scrtz hoe is/was de lading van de rechter Joy-Con? Was die zeer laag? Dan is de accu van de linker JC waarschijnlijk leeg. Heb je geprobeerd om 'm aan de Switch te hangen en de Switch een lange tijd in de dock te zetten en daarna opnieuw te proberen?

Als dit niet helpt, kan het zijn dat misschien de accu van de linker JC dood is.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Scrtz
RayNbow schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:57:
@Scrtz hoe is/was de lading van de rechter Joy-Con? Was die zeer laag? Dan is de accu van de linker JC waarschijnlijk leeg. Heb je geprobeerd om 'm aan de Switch te hangen en de Switch een lange tijd in de dock te zetten en daarna opnieuw te proberen?

Als dit niet helpt, kan het zijn dat misschien de accu van de linker JC dood is.
Switch zat altijd met JC's in de lader. Kwam er alleen vanaf als ik de Switch eens wou gebruiken..

• Sunaries
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-01 00:30
Gisteren deed mijn rechter grijze Joy-Con het nog, maar na vandaag ineens niet meer. De knoppen werken niet meer, hij laadt niet meer op, het systeem herkent de controller niet. Ondanks online instructies doet ie het in zijn totaliteit niet meer. Heel vreemd.

Ik heb de grijze Nintendo Switch sinds launch in 2017. Hoe moet ik dit aanpakken? Hoeveel kost een reparatie voor zo’n controller? Dat kan ik namelijk nergens makkelijk terugvinden.

Ik ben erg zuinig op mijn Nintendo Switch dus ik weet ook niet hoe dit ineens kan.

[Voor 8% gewijzigd door Sunaries op 13-04-2020 14:54]

• Scrtz
Sunaries schreef op maandag 13 april 2020 @ 14:53:
Gisteren deed mijn rechter grijze Joy-Con het nog, maar na vandaag ineens niet meer. De knoppen werken niet meer, hij laadt niet meer op, het systeem herkent de controller niet. Ondanks online instructies doet ie het in zijn totaliteit niet meer. Heel vreemd.

Ik heb de grijze Nintendo Switch sinds launch in 2017. Hoe moet ik dit aanpakken? Hoeveel kost een reparatie voor zo’n controller? Dat kan ik namelijk nergens makkelijk terugvinden.

Ik ben erg zuinig op mijn Nintendo Switch dus ik weet ook niet hoe dit ineens kan.
Ik had dus precies hetzelfde. Net 1 maand over garantie toen ik er achter kwam (ik had de Switch al bijna een half jaar niet meer gebruikt uberhaupt). Repareren kostte €41.25 en door de economische levensduur van 3 jaar kreeg ik €10.66 terug van de partij waar ik de Switch toendertijd gekocht had.

• Sunaries
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-01 00:30
Scrtz schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 08:35:
[...]

Ik had dus precies hetzelfde. Net 1 maand over garantie toen ik er achter kwam (ik had de Switch al bijna een half jaar niet meer gebruikt uberhaupt). Repareren kostte €41.25 en door de economische levensduur van 3 jaar kreeg ik €10.66 terug van de partij waar ik de Switch toendertijd gekocht had.
Dank voor je antwoord. Ah, okee. Dan kan ik net zo goed een losse Joy-Con controller kopen voor €50,- (of beide Joy-Cons voor €20 extra). Bespaart mij tijd.

• Scrtz
Sunaries schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:43:
[...]

Dank voor je antwoord. Ah, okee. Dan kan ik net zo goed een losse Joy-Con controller kopen voor €50,- (of beide Joy-Cons voor €20 extra). Bespaart mij tijd.
Ja zat ik ook over te denken maar voor ~30 euro een nieuwe vind ik wel prima.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 02:34
Vrees dat ik ook 'prijs' heb met die drift... Net "The Touryst" aan het spelen, en merk dat de linker analoge stick blijkbaar blijft plakken, waardoor ventje links of rechts blijft lopen zelfs al doe ik niks. Is dat de gekende 'drift' ? Zoja, iets aan te doen ? Is natuurlijk niet meer in garantie (v1 van de switch). Is dit effectief joycon issue? Want gaat soms hele tijd goed zonder issue.

• JackAvery
lapino schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:46:
Vrees dat ik ook 'prijs' heb met die drift... Net "The Touryst" aan het spelen, en merk dat de linker analoge stick blijkbaar blijft plakken, waardoor ventje links of rechts blijft lopen zelfs al doe ik niks. Is dat de gekende 'drift' ? Zoja, iets aan te doen ? Is natuurlijk niet meer in garantie (v1 van de switch). Is dit effectief joycon issue? Want gaat soms hele tijd goed zonder issue.
Als je hebt uitgesloten dat het een connectieprobleem is (draadloze interferentie, objecten die in de weg staan etc) dan klinkt het als drift.

JackAvery in "[Nintendo Switch] Problemen en garantie-afhandelingen" heeft meer info over hoe drift op te lossen.

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-05 15:51
Mijn joycon is kapot gegaan L knop werkt niet meer.
Ik heb hem online bij game mania gekocht maar helaas heb ik nergens een aankoop bon. Zowel in de mail niet als op mijn account. Game Mania is niet te bereiken op dit moment ivm corona.
In hoeverre kan ik de joycon opsturen zonder bon?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-06 13:49
Sinds woensdag heb ik de Pro controller, gekocht bij bol.com. Paar uurtjes Ori mee gespeeld, en dat ging uitstekend. Echter, bij Luigi's Mansion 3 merk ik dat Luigi constant aan het bewegen is. Ik zie bij calibratie van de sticks dat deze niet standaard stil staat (bolletje i.p.v. kruisje). Ik heb de guide van Nintendo zelf gevolgd (https://www.nintendo.nl/S...gekalibreerd-1357549.html), maar dat biedt geen oplossing.

Gegeven dat het ding slechts een paar dagen oud is, en dus direct niet goed lijkt te zijn: is het verstandig om hem te laten vervangen via bol.com of zou ik Nintendo moeten benaderen?

• Fraske
  • Laatst online: 20:54
Hmm. Interessant. Pro controller gekocht voor switch zodat we lekker comfortabel Zelda kunnen spelen, werkt de gyro niet bij het richten bij bijv het pijlen schieten niet. In Mario Kart werkt de gyroscoop wel, daar kun je sturen door te bewegen. Is dat een verborgen instelling ofzo? Kan er weinig over vinden.Syncen en kalibreren al meerdere keren geprobeerd.

doe eens raar, doe waterpolo

• Fraske
  • Laatst online: 20:54
Fraske schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:46:
Hmm. Interessant. Pro controller gekocht voor switch zodat we lekker comfortabel Zelda kunnen spelen, werkt de gyro niet bij het richten bij bijv het pijlen schieten niet. In Mario Kart werkt de gyroscoop wel, daar kun je sturen door te bewegen. Is dat een verborgen instelling ofzo? Kan er weinig over vinden.Syncen en kalibreren al meerdere keren geprobeerd.
Blijkt een bug te zijn in de huidige software van de switch te zijn aldus nintendo. De volgende updateversie wordt spoedig verwacht en dan zou 't opgelost moeten zijn.

doe eens raar, doe waterpolo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-04 11:37
Dit weekend een switch van een vriend geleend.
Deze oververhit na ongeveer een uur in de dock.
Na wat onderzoek heb ik ontdekt dat de fan altijd uit staat wanneer de switch in de dock staat.
Zodra ik de switch in de dock plaats gaan de fans uit.
Via google kan ik weinig nuttigs vinden, wat denken jullie defecte switch of defecte dock?

Ik vind het ook een beetje lullig om dit aan die vriend te moeten vertellen, die gebruikt hem enkel in handheld mode. De switch is ook al meer dan twee jaar oud ben ik bang.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:55
Sinds enkele tijd functioneren de A en B knoppen op mijn originele joycons niet meer correct. Ik heb hiervoor een garantie aanvraag aangemaakt bij de verkoper. Deze zegt dat hun 1 jarige garantie is verlopen maar dat ik bij Nintendo terecht kan.

Ik ben geneigd een bericht terug te sturen dat ik meer van hen verwacht, gezien hun 1 jarige termijn onwettig is en ik nog ruim binnen een wettelijke garantie termijn zou zitten. De switch is in 2019 aangekocht.
Ik weet echter niet of het de moeite waard is, ben ik beter af door gewoon via Nintendo te gaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kakaisan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:20
Vorige week maandag had ik mijn pro controller (smash ultimate edition) opgestuurd naar Nintendo omdat de linker joystick, wanneer deze rustig naar voren/omhoog geduwd wordt, niet meer terug sprong naar het midden. Op dinsdag kreeg ik een mailtje van ComServe dat ze hem ontvangen hadden en me op de hoogte zouden houden van de voortgang. Dat laatste is helaas niet gebeurd, maar ach het is Corona tijd, en vandaag werd ik dus vrolijk verast door een bezorger met in zijn hand mijn pro controller.

Maar helaas. In het bijgeleverde formulier had de ComServe reparateur vermeldt dat er geen problemen bij de controller waren ondervonden en dat het lag aan dat ik een software update moest draaien. Ergens toch wel grappig dat ik de controller zo uit de doos haalde:

Maar goed, net weer met de TD gebeld, antwoordnummer en adresgegevens gekregen en ze gaan er nu zelf naar kijken. Hopen dat het niet nog een week duurt... ;(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-06 11:35
Zspirit schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:13:
Dit weekend een switch van een vriend geleend.
Deze oververhit na ongeveer een uur in de dock.
Na wat onderzoek heb ik ontdekt dat de fan altijd uit staat wanneer de switch in de dock staat.
Zodra ik de switch in de dock plaats gaan de fans uit.
Via google kan ik weinig nuttigs vinden, wat denken jullie defecte switch of defecte dock?

Ik vind het ook een beetje lullig om dit aan die vriend te moeten vertellen, die gebruikt hem enkel in handheld mode. De switch is ook al meer dan twee jaar oud ben ik bang.
Aan de dock kan weinig defect zijn - daar zit enkel een printplaatje met een USB-hubje en wat conversie-chips om het videosignaal eruit te krijgen. Verder enkel voeding.

Kan het niet gewoon vuil zijn? In de dock moet de koeling veel harder aan de bak, omdat de clockspeed flink verhoogd wordt, en dat dan gewoon de fans vastlopen vanwege rommel in de fans?

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-04 11:37
Seal64 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:05:
[...]

Aan de dock kan weinig defect zijn - daar zit enkel een printplaatje met een USB-hubje en wat conversie-chips om het videosignaal eruit te krijgen. Verder enkel voeding.

Kan het niet gewoon vuil zijn? In de dock moet de koeling veel harder aan de bak, omdat de clockspeed flink verhoogd wordt, en dat dan gewoon de fans vastlopen vanwege rommel in de fans?
De fan gaat echt uit als in hem in de dock stop, zodra ik hem er uit haal gaat de fan weer blazen.
Het lijkt dus meer een technische fout te zijn. De fans gaan gewoon uit als hij in de dock zit.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:29

Ankh

|true

Helaas moet ik me hier ook melden.

De linker Joy-con blijft niet vastgeklikt aan de switch, tijdens het gamen disconnect hij dus. Waardoor de switch denkt dat je dus je speelwijze veranderd.. erg onhandig.

Ik zal eerst eens even bellen, want de vraag is even of het het de joy-con zelf is of is het de console..
of moet ik alles maar opsturen..

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:37
Het lijkt erop dat ik hier een switch heb welke bricked is.

1. Powerbutton indrukken
2. Nintendo logo verschijnt heel even
3. Switch gaat weer uit en doet niks meer

Wat heb ik geprobeerd?
1. Gamecard eruit
2. SD kaart eruit
3. Powerbutton 12-15 seconden ingedrukt gehad en erna proberen te starten
4. Recovery mode inkomen lukt ook niet
5. Hij heeft een volle accu, wanneer ik hem aansluit aan power laat hij heel even een vol accu icoontje zien

Meer krijg ik er niet uit

• laminaatplaat
  • Laatst online: 29-05 09:42
M'n linker Joy-Con controller heeft last van Joy-Con drift. Dat had hij al op dag 1, in mei 2017. Heb hem toen direct RMA gestuurd, onder garantie gefixt, en daarna jaren geen problemen gehad.

Nu is het echter terug... Dus heb maar weer een reparatieverzoek gedaan en opgestuurd naar Nintendo (ComServe). Ben benieuwd waar ze mee gaan komen, aangezien iedereen weet dat dit nog steeds om een designfout gaat van Nintendo. En het ook nog steeds voor komt bij splinternieuwe controllers van nu.

• Cobb
Hier ook weer een faal met de rechter Joycon. Dat is de tweede maal (eerst drift) en nu wil hij in multiplayer geen contact maken met de console. De console staat nog geen 1,5 meter zonder obstructie ervoor. Hij wordt door mij en de kinderen erg weinig gebruikt vanwege het gedoe met de set up van de joycons. Ze pakken nog steeds liever de WiiU.
De Joycons zijn wat.mij betreft ook veel te klein.

• santing
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-05 21:18
Meschien iemand de gouden tip mijn switch pakt na een valpartij me rechter joycon niet meer.
Draadloos en opladen doet die wel alleen in handheld modus vindt die m'n controller niet meer.
Ik heb alle stekkers na gelopen op de joycon een nieuwe rail geplaatst maar dit heeft niet geholpen.
Ik heb de controllers ook wel opnieuw gesync maar heeft ook niks uitgemaakt..

• laminaatplaat
  • Laatst online: 29-05 09:42
laminaatplaat schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:45:
M'n linker Joy-Con controller heeft last van Joy-Con drift. Dat had hij al op dag 1, in mei 2017. Heb hem toen direct RMA gestuurd, onder garantie gefixt, en daarna jaren geen problemen gehad.

Nu is het echter terug... Dus heb maar weer een reparatieverzoek gedaan en opgestuurd naar Nintendo (ComServe). Ben benieuwd waar ze mee gaan komen, aangezien iedereen weet dat dit nog steeds om een designfout gaat van Nintendo. En het ook nog steeds voor komt bij splinternieuwe controllers van nu.
Even terugkomend hierop. Vandaag de controller weer in ontvangst genomen. Ze hebben het joystickje vervangen en het probleem is inderdaad verholpen. Nooit iets gehoord over kosten dus ik neem maar aan dat ze het onder coulance hebben gerepareerd. Heel fijn natuurlijk, hoewel het nog mooier zou zijn als ze dat expliciet zouden hebben aangegeven.

Ik kan weer doorspelen :)

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:29

Shiro

Serenity

Ik heb wat problemen met mijn rechter joy con dat de rumble twee keer zoveel lawaai maakt als de linker. Plus dat sporadisch alleen de rechter disconnect tijdens het spelen.

Ik was wel benieuwd naar ervaringen qua reperatie, in de topic start staat dat het meestal binnen een week geregeld is en dat men optie 4 moet kiezen, maar als ik zelf de nummer bel, is optie 1 voor reparaties, dus vandaar nog eens de vraag, omdat de opening post wellicht niet meer up to date is.

klopt het dat ik bij het aanbieden van de joy con geen vervangende joy con kan krijgen en het ook gelijk twee weken kwijt ben? Want dat vind ik best wel lang, ik de spellen die ik wil spelen niet echt met alleen de linker joy con spelen.

SR+ MiC

• nietrobbert
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-03 15:58
Linker joy-con in juli buiten garantie laten repareren vanwege drift, Nintendo constateerde ook een "defecte rail", dus prima, betaald en teruggekregen. Binnen een paar weken erna reageerde de Joy-Con helemaal niet meer, niet aan de switch en niet los (geen lampjes bij indrukken van een knop). Week geleden opgestuurd maar ze nemen wel lekker de tijd, want heb nog niks gehoord

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:19
Eind vorige maand mijn Xenoblade pro controller opgestuurd. Dit omdat de bovenkant van de handvaten bol stonden waardoor je een soort richeltje bij je duimen hebt. De andere 2 pro controllers hadden dit totaal niet (launch pro en Splatoon 2 pro).

Echter tot op heden totaal niets meer van vernomen. De site geeft ook aan dat ze hem nog niet ontvangen hebben.

Vraag me af hoe ik in contact kan komen met de reparatie (New Compuserve).

• maghribier
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:35
zijn er ook mensen hier die last hebben van niet vastklikkende joycon's? Mijn linker joycon wil niet op de switch of op de joygrip vastklikken. Ik hoor wel een klik als ik deze erin druk, maar dat ding gaat tijdens gamen constant weer omhoog.

• JackAvery
Arunia schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:30:
Eind vorige maand mijn Xenoblade pro controller opgestuurd. Dit omdat de bovenkant van de handvaten bol stonden waardoor je een soort richeltje bij je duimen hebt. De andere 2 pro controllers hadden dit totaal niet (launch pro en Splatoon 2 pro).

Echter tot op heden totaal niets meer van vernomen. De site geeft ook aan dat ze hem nog niet ontvangen hebben.

Vraag me af hoe ik in contact kan komen met de reparatie (New Compuserve).
Als de klantendienst van Nintendo zelf je niet verder kan helpen, kan je misschien wel eens via de gegevens op https://www.comservegroup.com/ polsen.

• JackAvery
maghribier schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:16:
zijn er ook mensen hier die last hebben van niet vastklikkende joycon's? Mijn linker joycon wil niet op de switch of op de joygrip vastklikken. Ik hoor wel een klik als ik deze erin druk, maar dat ding gaat tijdens gamen constant weer omhoog.
Zoals in het andere topic al geopperd werd: dit klinkt als een probleem met een pinnetje/slotje in de rail van de joycon. Als je geen garantie meer hebt om het gratis te laten repareren, kan je dit ook zelf doen. https://chester.me/archiv...e-nintendo-switch-joycon/ beschrijft dit.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:19
@JackAvery Lol, en daar staat gereed voor verzending naar klant.
Heb het te druk gehad om te bellen. Maar dit is wel fijn om te lezen.
Thanks!
Ben benieuwd of ze hem heel hebben gelaten. :P

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-06 22:40
Wat een brol die switch.. na eerst de controlerstick.. en daarna de card reader is het nu de buurt aan de R knop van één van de controllers... krijg je na vijf keer iets opsturen ter herstelling een gratis t-shirt of zo?

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-04 13:53
Ik heb met mijn Switch regelmatig het 'probleem' dat het beeld op mijn TV niet juist wordt weergegeven. Het scherm is soms te groot en soms te klein. Ik moet om de zoveel dagen mijn scherm in de Switch-settings dan handmatig aanpassen zodat hij weet waar de borders zitten. Ik heb een 55" Samsung TV van nog geen jaar oud.

Daarnaast gebeurt het met enige regelmaat dat tijdens het spelen het beeld voor 1 seconde zwart wordt, geluid ook uitvalt, en dan weer verder gaat alsof er niks gebeurd is. Ik denk dat dit laatste te maken heeft met de Gaming-mode (ofzo) feature van de TV, maar die heb ik uitgeschakeld.

Herkent iemand (1 van) deze problemen?

• rashnu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 15:15
B00st3r schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:55:
Ik heb met mijn Switch regelmatig het 'probleem' dat het beeld op mijn TV niet juist wordt weergegeven. Het scherm is soms te groot en soms te klein. Ik moet om de zoveel dagen mijn scherm in de Switch-settings dan handmatig aanpassen zodat hij weet waar de borders zitten. Ik heb een 55" Samsung TV van nog geen jaar oud.

Daarnaast gebeurt het met enige regelmaat dat tijdens het spelen het beeld voor 1 seconde zwart wordt, geluid ook uitvalt, en dan weer verder gaat alsof er niks gebeurd is. Ik denk dat dit laatste te maken heeft met de Gaming-mode (ofzo) feature van de TV, maar die heb ik uitgeschakeld.

Herkent iemand (1 van) deze problemen?
Hier was het opgelost met een andere HDMI kabel, Misschien het proberen waard

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:59
Wij krijgen bij het wisselen van games in onze nintendo switch geregeld de volgende melding.

Iemand hier bekend mee ?
Het is niet bij 1 specifiek spel maar random
Via de logging kom ik verder geen foutmelding tegen

[Voor 8% gewijzigd door MdO82 op 30-12-2020 18:42]

2250 WP Zuid PVoutput

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:29

Honesty

kattenneus!

MdO82 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:42:
Wij krijgen bij het wisselen van games in onze nintendo switch geregeld de volgende melding.

[Afbeelding]

Iemand hier bekend mee ?
Het is niet bij 1 specifiek spel maar random
Via de logging kom ik verder geen foutmelding tegen
Wij hebben hetzelfde verwacht dat de cardridgereader op het einde is aan het raken. Kan jet zijn dat die vuil van binnen is?

festina lente

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:59
Honesty schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:46:
[...]

Wij hebben hetzelfde verwacht dat de cardridgereader op het einde is aan het raken. Kan jet zijn dat die vuil van binnen is?
Zover ik kan beoordelen niks te zien?

Bijna 10 weken in bezit en we wisselen niet heel veel (favoriet spel :p )

[Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 30-12-2020 20:05]

2250 WP Zuid PVoutput

• Iwan1999
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-01-2021
Beste lezers,

Ik heb een probleem met mijn switch lite.
De A/B/X/Y , D-pad, Home, Plus, Minus, Z, L, ZR, ZL en beide joysticks functioneren helemaal niet meer. Ook als ik er een spel in doet lees die de kaart niet.

Spel is zeker niet defect heb namelijk meerdere switchen en daar functioneert die wel gewoon.

ik doe een poging om deze te repareren.

Er is duidelijk te zien dat er cola in de switch terecht is gekomen ik heb het meeste schoon gemaakt met schoonmaak alcohol.

Voor foto’s of vragen hoor ik graag van jullie

• insp.gadget
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-03 10:32
Hallo,
Het TV beeld van de switch valt weg na 1 a 2 minuten als een game aan staat. Zonder een game, in het hoofdmenu gebeurd dit niet. (verschillende kabels en tv geprobeerd). Is de poort dan defect, of is dit iets anders (verschillende resoluties en rgb ook geprobeerd).

• JackAvery
insp.gadget schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 16:17:
Hallo,
Het TV beeld van de switch valt weg na 1 a 2 minuten als een game aan staat. Zonder een game, in het hoofdmenu gebeurd dit niet. (verschillende kabels en tv geprobeerd). Is de poort dan defect, of is dit iets anders (verschillende resoluties en rgb ook geprobeerd).
Wat bedoel je precies met 'het beeld valt weg' ?

- Staat de Switch nog aan? Crasht de Switch?
- Werkt het geluid?
- Als je de Switch undocked, kan je dan gewoon verder spelen?
- Gebruik je een officiële dock en lader of third-party hardware?

Indien alles officiëel en je vermoed dat het aan de dock ligt: probeer eventueel nog eens je dock aan te sluiten: alle kabels en adapters loskoppelen, een minuutje zo laten zodat er geen elektriciteit door kan. Eerst elektriciteitsadapter inpluggen, dan pas de HDMI kabel.

[Voor 17% gewijzigd door JackAvery op 04-01-2021 13:59]

• JackAvery
MdO82 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 20:03:
[...]

Zover ik kan beoordelen niks te zien?

[Afbeelding]

Bijna 10 weken in bezit en we wisselen niet heel veel (favoriet spel :p )
Kan gewoon een slecht contact zijn oid van de kaartlezer. Als het vaak voorkomt laat je m best gewoon onder garantie repareren. Zelf de kaartlezer vervangen gaat ook maar waarom zou je met een nieuw product :)

• insp.gadget
JackAvery schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:20:
[...]

Wat bedoel je precies met 'het beeld valt weg' ?

De tv zegt geen signaal meer te ontvangen (meerdere tv's geprobeert)

- Staat de Switch nog aan?
Ja
Crasht de Switch?
Nee
- Werkt het geluid
Nee
- Als je de Switch undocked, kan je dan gewoon verder spelen?
Ja. Ook als ik de switch dan vanuit het dock uit zet, aan, weer uit en dan aan, dan heb ik weer signals vanuit het dock

- Gebruik je een officiële dock en lader of third-party hardware
Alles officiëel

Indien alles officiëel en je vermoed dat het aan de dock ligt: probeer eventueel nog eens je dock aan te sluiten: alle kabels en adapters loskoppelen, een minuutje zo laten zodat er geen elektriciteit door kan. Eerst elektriciteitsadapter inpluggen, dan pas de HDMI kabel.
Ook gedaan, zonder resultaat
Bedankt voor uw antwoord. ik antwoord in uw quote.

• JackAvery
insp.gadget schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:17:
[...]

Bedankt voor uw antwoord. ik antwoord in uw quote.
Klinkt als een gevalletje garantie laten afhandelen, gezien je meerdere TV's, poorten en kabels hebt geprobeerd :) Maar misschien heeft iemand nog tips.

• insp.gadget
Bedankt. hij valt helaas inmiddels buiten de garantie.
Zo raar dat hij wel beeld geeft en dat het weg valt. Dat doet mij denken aan de power unit. Denk jullie niet?

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

insp.gadget schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 16:17:
Hallo,
Hier precies hetzelfde probleem overigens alleen bij games die vanaf een gamecard komen, de " oude NES" spelletjes die online gespeeld kunnen worden blijven wel draaien (deze zijn natuurlijk wel minder veeleisend voor het systeem).
Op deze switch kan nu alleen nog maar handheld worden gespeeld.
Al geprobeerd:
Nieuw dock
Nieuwe. kabel
Andere TV
Nieuwe netvoeding

Het zit 'm echt in de Switch

Ik erger mij overigens wel steeds meer aan de houding van Nintendo:

1).JoyCon drifts, alle controllers hebben hier last van, Nintendo doet niets.
2).USB poort kwetsbaar +- 30% van de Switchen in mijn omgeving hebben hier last van
3).InAp aankopen kunnen sinds 1-1-2021 niet meer betaald woorden met een Creditcard, Nintendo verwijst naar de CC maatschappij, de CC maatschappij zegt dat nintendo zijn 2 factor verrificatie niet voor elkaar heeft, PayPall betalingen doen het niet InAp, je bent nu verplicht om voor minimaal 10 euro game tegoed te kopen. Nintendo reageert nergens op en zijn niet telefonisch bereikbaar (behalve de TD die zegt dat zij hier niets mee kunnen).

[Voor 3% gewijzigd door Jur op 18-01-2021 14:59]

• insp.gadget
Bedankt voor het antwoord
Ik heb bij iemand anders met een switch geprobeerd: het ligt idd niet aan het dock. Sowieso aan de switch. Ook onder verschillende instellingen.
Ook met gedownloade games gebeurd dit bij mij.
Jur schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:58:
[...]

Hier precies hetzelfde probleem overigens alleen bij games die vanaf een gamecard komen, de " oude NES" spelletjes die online gespeeld kunnen worden blijven wel draaien (deze zijn natuurlijk wel minder veeleisend voor het systeem).
Op deze switch kan nu alleen nog maar handheld worden gespeeld.
Al geprobeerd:
Nieuw dock
Nieuwe. kabel
Andere TV
Nieuwe netvoeding

Het zit 'm echt in de Switch

Ik erger mij overigens wel steeds meer aan de houding van Nintendo:

1).JoyCon drifts, alle controllers hebben hier last van, Nintendo doet niets.
2).USB poort kwetsbaar +- 30% van de Switchen in mijn omgeving hebben hier last van
3).InAp aankopen kunnen sinds 1-1-2021 niet meer betaald woorden met een Creditcard, Nintendo verwijst naar de CC maatschappij, de CC maatschappij zegt dat nintendo zijn 2 factor verrificatie niet voor elkaar heeft, PayPall betalingen doen het niet InAp, je bent nu verplicht om voor minimaal 10 euro game tegoed te kopen. Nintendo reageert nergens op en zijn niet telefonisch bereikbaar (behalve de TD die zegt dat zij hier niets mee kunnen).

• Koen88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-04 13:08
insp.gadget schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:46:
Bedankt. hij valt helaas inmiddels buiten de garantie.
Zo raar dat hij wel beeld geeft en dat het weg valt. Dat doet mij denken aan de power unit. Denk jullie niet?
Dit wil ook nog wel eens gebeuren als CEC geen zin heeft om fatsoenlijk te werken. Heb je de functie om de TV aan te laten gaan als de Switch aan gaat al uit gezet?
Ander ding waar ik ook aan moet denken hierbij is de koeling, werkt die nog wel naar behoren?

• insp.gadget
Dat zou inderdaad heel goed kunnen.
Alleen ook dat moet gemaakt worden. Alle reparatieshops in mijn regio hebben geen idee en sommigen hebben aangeraden om Nintendo er naar te laten kijken.
Heb contact met ze gehad, en gaan er naar kijken.
Op z'n ergst vervangen ze het hele systeem. Zonder garantie rond 200. Dat is ook wel te overzien.
Koen88 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:29:
[...]

Dit wil ook nog wel eens gebeuren als CEC geen zin heeft om fatsoenlijk te werken. Heb je de functie om de TV aan te laten gaan als de Switch aan gaat al uit gezet?
Ander ding waar ik ook aan moet denken hierbij is de koeling, werkt die nog wel naar behoren?

• Slashinator
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-02 10:44
EDIT: Ik krijg net een mail van Nintendo dat ze een koerier langs laten komen voor retour. Lijkt erop dat de medewerkers van de huplijn op Tweakers zitten ;) .Of dat ik gewoon ongeduldig was... O-)

Hallo Tweakers,

Kleine kans dat iemand hier ervaring mee heeft, maar misschien hebben jullie meer zicht op of ervaring met de reparatieprocedures van Nintendo. Ik begin me een beetje zorgen te maken over de duur van het proces.

Afgelopen maand heb ik een Switch gekocht, via de Nintendo store Nederland. Ik woon echter in het buitenland, en ik kon ervoor kiezen om het daar te laten bezorgen. Bij aankomst dacht ik lekker te beginnen aan Zelda (die had ik alvast gehaald in afwachting van de Switch). Echter, na het 'wake up' en wit worden van het beeld in het begin van het spel kreeg ik de melding: "er is een fout opgetreden en het spel is gestopt". Nog niet uit het veld geslagen begon ik opnieuw. Zelfde probleem. Ik herstartte de switch, en weer hetzelfde probleem. Na tevergeefts wat proberen (digitale demo, herstarten, fabrieksinstellingen) besloot ik dat de Switch DOA was en dat een RMA nodig was.

Nintendo gebeld, en zij zeiden dat het het snelste is om gewoon koop te ontbinden en een nieuwe te bestellen. Maarja, dan moet ik de verzendkosten zelf betalen, en die zijn niet mals voor zo'n zwaar pakket naar het buitenland. Bovendien heb ik gewoon recht op een werkende switch zonder dat ik bij moet betalen. Dus toch maar gevraagd naar reparatie. Omdat de switch vanuit Duitsland verzonden is, werd ik verwezen naar het retourformulier, waarop staat dat ik contact moet opnemen met Nintendo Duitsland. Dat heb ik gedaan, via het mailadres op het retourformulier.

Na een aantal dagen zonder reactie erachteraan gebeld, en de persoon aan de telefoon zei dat mijn aanvraag intern zou worden doorgestuurd en dat ik op de hoogte zou worden gehouden. Ik kreeg enkele uren later een mail met de vraag of ik wat info (faktuuradres, naam op bestelling, nintendo-account naam etc.) wilde doorgeven. Dat heb ik meteen gedaan.

Nu, 3 dagen later heb ik nog 2 mails gehad dat het intern is doorgestuurd, maar ik begin me aardig zorgen te maken dat de hete aardappel maar intern wordt doorgespeeld bij Nintendo (ik heb inmiddels geen idee meer welke afdeling er naar kijkt, de laatste mail zei dat het geforward werd naar 'our dedicated team' :/ ). Ondertussen heb ik al bijna 2 weken een kapotte switch liggen en is de termijn voor het ontbinden van de verkoop bijna verstreken. Het enige wat ik eigenlijk verwachtte was dat ze een akkoord sturen om evt. verzendkosten te vergoeden, hetgeen aangegeven wordt op het retourformulier als de switch bij terugzending inderdaad stuk blijkt (maar er staat ook dat je in dat geval van tevoren contact moet opnemen).

Heeft iemand ervaring met het voor reparatie sturen van de gehele switch? Duurt dat altijd zo lang voordat nintendo akkoord gaat met een reparatie-aanvraag? Ik durf hem nu in ieder geval niet direct retour te sturen aangezien ik dan misschien de beslissing voor ben en er geweigerd wordt de verzendkosten te vergoeden.

[Voor 3% gewijzigd door Slashinator op 03-02-2021 18:20]

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee