[Nintendo Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innuendo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-09-2024
Prulleman schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:40:
[...]

voor de volledigheid, test je dit handheld of docked? (of beide?)
Dit is handheld; docked is het mij nog niet opgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-05 20:06
ls789 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:42:
[...]

ik zie overigens in jouw brief dat je 3430 AN Nieuwegein als adres gebruikt? Bij mij gaf hij duidelijk 3430 VP door?
Ja ik had dus eerst AN doorgekregen en ik las toen ergens VP dus ik nogmaals bellen en toen kreeg ik door VP. Ik in heb het verzonden naar VP, maar hij is ageleverd op een postbus met AN.

Lekker onduidelijk allemaal. HIj is in ieder geval aangekomen.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:03
guysp schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:10:
[...]

Wat is er aan de hand dan?
Prulleman schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:11:
[...]

wat voor problemen heb je dan met de pro? daar heb ik nog niks over gelezen namelijk. Als zowel je pro als je jc slechte verbinding hebben ligt het misschien aan je switch, dan zou ik toch overwegen om die ook mee te sturen.

Of je stuurt zaken 1 voor 1 in, ik heb 2 brakke linker joy con en ik stuur ze mooi 1 voor 1, kan ik tenminste doorspelen, de helpdesk vond dat begrijpelijk en geen probleem, aangezien het een antwoordnummer is heb je ook geen dubbele kosten, alleen je moet wat vaker naar een postnl punt

\edit nou ben ik zelf ook weer off topic aan het reageren... maar dit hoort natuurlijk allemaal in [Nintendo Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
graag daar verder
De rechter joy-con of beide registreren beweging niet correct, zo zijn shrines in Zelda met motion controls niet te spelen in handheld mode met de joy-cons attached. Bij 1-2 Switch werken ook diverse games niet goed, en uiteraard heb ik het 'geen bereik' probleem met de linker joy-con.

De Pro controller verbindt ook af en toe niet, maar vooral de d-pad is gaar. Naar rechts registreert vaker als naar boven.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-05 00:44
Zojuist de switch verstuurd.. hopelijk heb ik hem deze week nog terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 10:25
Phusebox schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:30:
[...]

[...]

De Pro controller verbindt ook af en toe niet, maar vooral de d-pad is gaar. Naar rechts registreert vaker als naar boven.
Ik heb vandaag mijn Pro Controller mogen ontvangen, maar ik heb het zelfde probleem. Zowel naar links als rechts heeft af en toe een "extra" naar boven keypress erin. In dit voorbeeld heb ik de dpad een paar keer naar links ingedrukt, en telkens netjes in het midden en zonder te 'vegen'.

Afbeeldingslocatie: http://www.darxide.nl/kbn5410dc8khthlwv9qt4d8b.png
Ik hoop dat dit komt omdat het allemaal wat nieuw is. Dat heb ik vaker gemerkt met bijv de d-pad van de xbox 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BlackMage schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:51:
[...]

Ik heb vandaag mijn Pro Controller mogen ontvangen, maar ik heb het zelfde probleem. Zowel naar links als rechts heeft af en toe een "extra" naar boven keypress erin. In dit voorbeeld heb ik de dpad een paar keer naar links ingedrukt, en telkens netjes in het midden en zonder te 'vegen'.

[afbeelding]
Ik hoop dat dit komt omdat het allemaal wat nieuw is. Dat heb ik vaker gemerkt met bijv de d-pad van de xbox 360.
Hoe kom je in dat scherm?

Ben wel beetje teleurgesteld in de hardware. Het enige dat bij mij niet kapot is is de tablet. Alhoewel die we boven en onder kraakt als je hem vast pakt. Oh en de volume knop is wat gaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Mijn JoyCon is onderweg terug. Morgen kan ik hem gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik heb even een kort filmpje gemaakt die laat zien wat ik bedoel met de D-Pad van pro-controller. Op verschillende internetfora lees ik dat meer mensen het zelfde ervaren, maar ik vraag me af of dit bij alle pro-controllers het geval is, of bij enkelen. In geval van dat laatste stuur ik mijne graag terug, want de d-pad is op deze manier niet echt handig.

Dus kan iemand dit testen? Naar test controller buttons en dan op 1 (links of rechts) knop van de d-pad blijven drukken, bij voorkeur met ietswat wisselende posities op de knop, maar wel zonder de anderen aan te raken.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZT4KzBxsyhc&feature=youtu.be]
Phusebox schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 19:52:
[...]

Hoe kom je in dat scherm?

Ben wel beetje teleurgesteld in de hardware. Het enige dat bij mij niet kapot is is de tablet. Alhoewel die we boven en onder kraakt als je hem vast pakt. Oh en de volume knop is wat gaar
Naar settings, dan naar controllers and sensors, test input devices, test controller buttons (of Nederlandstalige benamingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 19:12
DivWhis schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:31:
Man man die linker Joy-Con. Ik sta op het punt dat ding het raam uit te gooien. Ik ben al geen al te getalenteerde gamer, maar de keren dat Link ergens een ravijn in stapte omdat mijn controller een eigen leven ging leiden zijn ondertussen ontelbaar. En ook nergens in de buurt een Pro Controller te vinden, al is het natuurlijk armoede dat je überhaupt een nieuwe controller moet kopen om normaal te kunnen gamen...
haha, ik leef met je mee. Ik had nog een extra setje gekocht in de hoop dat die beter werkte, maar ook die disconnect constant. Ik had verder nog een carry case en screenprotector gekocht, maar die gaan samen met die extra Joy cons gewoon weer lekker terug naar de winkel. Ik zit er ook sterk aan te denken die hele switch terug te sturen voor een refund. Hele toestand is een fail of epic proportions. :/

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maDDog83
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-05 13:33
Sjekster schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:39:
[...]
haha, ik leef met je mee. Ik had nog een extra setje gekocht in de hoop dat die beter werkte, maar ook die disconnect constant. Ik had verder nog een carry case en screenprotector gekocht, maar die gaan samen met die extra Joy cons gewoon weer lekker terug naar de winkel. Ik zit er ook sterk aan te denken die hele switch terug te sturen voor een refund. Hele toestand is een fail of epic proportions. :/
Ik heb de linker joycon teruggestuurd. Het schijnt dat ze werkende joycons klaar hebben liggen om te replacen. Ik wacht het af.
Ik kan ook nergens meer een pro controller vinden, dus hoop nu dat ze een beetje snel zijn met de afhandeling. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Als ik de breakdown zie, dan moet elke linker joycon toch last van dit probleem hebben? Hoe vaak komt het voor? In het kleine uurtje dat ik speelde met afgekoppelde JoyCons in ieder geval geen disconnects gehad, terwijl anderen dat op <1 meter hebben.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Een klein productiefoutje kan al voldoende zijn. Antennes zijn heel gevoelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:37

RayNbow

Kirika <3

Señor Sjon schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:41:
Als ik de breakdown zie, dan moet elke linker joycon toch last van dit probleem hebben?
Maar dat is niet het geval. Het zou dus interessant zijn om een joycon die goed werkt open te breken ter vergelijking.

* RayNbow wil echter zijn perfect werkende joycons niet opgeven voor de wetenschap. :X

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En komt het even vaak voor bij de gekleurde als de grijze variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Hmm, ik denk dat we hier het beste even in een van de topics een poll voor kunnen maken (met bijv. 4 opties, grijs-werkend, grijs-problemen, neon-werkend, neon-problemen) om daarachter te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05 07:53
Komt ook voor bij de rechter, bij mij waren de problemen bij beide even groot. Krijg vandaag mijn pakketje retour van Nintendo. Afwachten of het wat oplost dus....

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Koldur schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:03:
Komt ook voor bij de rechter, bij mij waren de problemen bij beide even groot. Krijg vandaag mijn pakketje retour van Nintendo. Afwachten of het wat oplost dus....
Sturen ze een e-mail of iets dergelijks toen het pakketje weer jouw kant op kwam?

Ik keek net de track and trace van mijn opgestuurde pakket naar Nintendo (vanmorgen om 4:50 al bezorg! :+ ). Heb alleen mijn adres toegevoegd :( geen mailadres of tel nummer...dus ben bang dat ze mij niks laten weten hehe. Zo maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:53
innuendo schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:37:
Nog steeds zie ik bijna geen meldingen over het getik/geluid wat er steeds uit mijn Switch komt vanaf het moment dat de ventilator stopt. Elke 8 - 10 seconden, in ieder geval heel regelmatig.

Zoals ik een stuk hierboven al schreef; ik probeer me er niet aan te storen, maar ik zit toch steeds meer te twijfelen of de Switch retour moet :/ . Hoewel ik het al op 2 verschillende Switches hoor en ik ook van een iemand anders weet die het ook hoort.

Het is geen heel luid geluid, maar in een stille omgeving wel hoorbaar. Een soort kort krakend geluid, volgens mij komt het uit/rondom de ventilator. Als de fan dan weer gaat draaien gaat het weer weg.

Om te reproduceren:
1. Switch aanzetten, (handheld mode). (Nog niets aan de hand, ik hoor niets bijzonders).
2. Game opstarten, even wachten tot de fan op gang komt, alles nog steeds prima.
3. Game afsluiten, terug naar hoofdmenu en wachten totdat alles weer rustig is...
4. Vanaf dat moment hoor ik dus zeer regelmatig dat aparte geluid uit m'n behuizing komen

Zou iemand het eens willen testen? Als dit niet 'normaal' (of in ieder geval niet standaard) is, ga ik ook Nintendo eens bellen.
Ik heb het voor je getest, ik vond het nog best lang (> 5 minuten) duren voordat de fan uitging.. maar daarna was het helemaal stil,

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Señor Sjon schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:46:
En komt het even vaak voor bij de gekleurde als de grijze variant?
Denk niet dat we iets significants kunnen bereiken, maar het komt zeker bij alle kleuren voor
Als ik de breakdown zie, dan moet elke linker joycon toch last van dit probleem hebben? Hoe vaak komt het voor? In het kleine uurtje dat ik speelde met afgekoppelde JoyCons in ieder geval geen disconnects gehad, terwijl anderen dat op <1 meter hebben.
op 1 meter heb ik er geen last van, maar op 4 meter met perfecte line of sight elke 5 minuten*, en met mijn knieen ertussen is niet te spelen.

*het gaat ook met pieken en dalen, alsof er nog wel andere factoren meespelen (de buren die een download aanzetten via wifi ofzo),

[ Voor 54% gewijzigd door Prulleman op 15-03-2017 09:36 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
ls789 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:28:
[...]

Sturen ze een e-mail of iets dergelijks toen het pakketje weer jouw kant op kwam?

Ik keek net de track and trace van mijn opgestuurde pakket naar Nintendo (vanmorgen om 4:50 al bezorg! :+ ). Heb alleen mijn adres toegevoegd :( geen mailadres of tel nummer...dus ben bang dat ze mij niks laten weten hehe. Zo maar even bellen.
Ja, ik kreeg een mail dat het weer verzonden was naar mij. Pakketje is inderdaad erg vroeg/laat geleverd, is een postbus.

Ze corresponderen overigens totaal niet wat er gedaan is. Dit doet mij vermoeden dat het probleem bekend is en Nintendo niet wil dat er door reparatie correspondentie artikelen op het internet verschijnen. Maar ik zal het pas met zekerheid kunnen zeggen wanneer ik het getest heb.
Ik kan wel begrijpen dat wanneer ik gelijk heb met mijn halve complottheorie, dat ze het zo aanpakken. Tegenwoordig wordt ieder klein dingetje als heel groot en officieel op internet uitgeplozen.
Wel lastig als consument om te snappen hoe ze je helpen, maar dat hebben we uiteindelijk aan onszelf te danken met het klagen op internet.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maDDog83
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-05 13:33
Ik heb het echt letterlijk constant, ik hou Link in BotW eigenlijk amper onder controle. :+
En regelmatig complete disconnects, dan moet ik wachten tot hij hem weer pakt en moet ik de 2 schouderknoppen indrukken om weer te syncen.

Ik heb intussen mijn stoel echt voor de tv gezet in de huiskamer en nog heb ik er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-05 10:57

Alcmaria

Syntax Error in 10

maDDog83 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:06:
[...]

Ik heb het echt letterlijk constant, ik hou Link in BotW eigenlijk amper onder controle. :+
En regelmatig complete disconnects, dan moet ik wachten tot hij hem weer pakt en moet ik de 2 schouderknoppen indrukken om weer te syncen.

Ik heb intussen mijn stoel echt voor de tv gezet in de huiskamer en nog heb ik er last van.
Het lijkt dan dus toch echt random.. grijze Switch hier.. zit op 4 meter afstand.. Switch staat IN een kastje met een deurtje, vlak naast een Router, een modem, een horizon box, een draaiende ps4, een draaiende ps3, een versterker.. en heb NERGENS last van.. hoe apart is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Alcmaria schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:35:
[...]

Het lijkt dan dus toch echt random.. grijze Switch hier.. zit op 4 meter afstand.. Switch staat IN een kastje met een deurtje, vlak naast een Router, een modem, een horizon box, een draaiende ps4, een draaiende ps3, een versterker.. en heb NERGENS last van.. hoe apart is dat?
zo hoort het toch ook? Blijkbaar is er niks mis met het design en is het gewoon een rotte batch, jammer dat ze er niet helemaal eerlijk over zijn, maar de oplossing blijft hetzelfde... gewoon terug sturen en om laten wisselen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moddie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-11-2024
maDDog83 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:06:
[...]

Dit komt me erg bekend voor. Dus het ligt of aan de controller of aan de zelfmoordneigingen van Link, heb het maar op het eerste gehouden en terug gestuurd ter reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:49
Twee dagen geleden een uitgebreide mail gestuurd naar de TD van Nintendo (adres op de nintendo site gevonden) maar nog geen enkel antwoord terug mogen ontvangen.

Wel als contact opgeven op de website en niet op z'n minst een bevestiging terug sturen dat je er wat mee gaat doet is eigenlijk not done. Ik wacht nog 1 werkdag en dan ga ik maar bellen want mijn linker en rechter joycons (neon) verliezen op anderhalve meter met directe line of sight regelmatig verbinding if ze registreren continue beweging terwijl je niet loopt. De linker overigens veel vaker dan de rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-05 22:06
Valderrama schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:05:
Twee dagen geleden een uitgebreide mail gestuurd naar de TD van Nintendo (adres op de nintendo site gevonden) maar nog geen enkel antwoord terug mogen ontvangen.

Wel als contact opgeven op de website en niet op z'n minst een bevestiging terug sturen dat je er wat mee gaat doet is eigenlijk not done. Ik wacht nog 1 werkdag en dan ga ik maar bellen want mijn linker en rechter joycons (neon) verliezen op anderhalve meter met directe line of sight regelmatig verbinding if ze registreren continue beweging terwijl je niet loopt. De linker overigens veel vaker dan de rechter.
Je kan toch gewoon een RMA verzoek indienen op de website?

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Valderrama schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:05:

een beller is sneller? Mailen is nogal een reactieve manier van contact zoeken. Ik heb gister gebeld, gister mijn switch verstuurd en zojuist weer gebeld en ze zijn er al mee bezig. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ls789 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:13:
[...]

een beller is sneller? Mailen is nogal een reactieve manier van contact zoeken. Ik heb gister gebeld, gister mijn switch verstuurd en zojuist weer gebeld en ze zijn er al mee bezig. _/-\o_
Kweenie, ik vind het bij retourzendingen toch wel fijn om afspraken op papier te hebben. Je stuurt toch mooi even op goed geluk een (deel van een) apparaat terug naar de fabrikant in de hoop dat je het gerepareerd en wel terugkrijgt.

Zijn er al mensen die hun joycons geretourneerd hebben en ze ook alweer terug hebben? Hoe lang heb je zonder gezeten? Ik ben niet bepaald vaak onderweg met 't ding en heb verder gewoon een Pro-controller maar zou het stiekem toch wel fijn vinden om niet al te lang zonder joycons te zitten.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:44
Hoe versturen jullie de Joycon op? In gebubbelde envelop of een pakketje?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Gynnad schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:36:
Hoe versturen jullie de Joycon op? In gebubbelde envelop of een pakketje?
Eerst in een bubbelenvelop, dan in een pakket met padding materiaal. Toch een antwoordnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
NMe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:27:
[...]

Kweenie, ik vind het bij retourzendingen toch wel fijn om afspraken op papier te hebben. Je stuurt toch mooi even op goed geluk een (deel van een) apparaat terug naar de fabrikant in de hoop dat je het gerepareerd en wel terugkrijgt.

Zijn er al mensen die hun joycons geretourneerd hebben en ze ook alweer terug hebben? Hoe lang heb je zonder gezeten? Ik ben niet bepaald vaak onderweg met 't ding en heb verder gewoon een Pro-controller maar zou het stiekem toch wel fijn vinden om niet al te lang zonder joycons te zitten.
Ik heb hem Zaterdag verstuurd en vanochtend is hij terug gekomen. Heb hem nog niet kunnen testen want: werk :(
Hij werd op dinsdag bezorgd en diezelfde dag nog terug gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Lanithro schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:49:
[...]

Ik heb hem Zaterdag verstuurd en vanochtend is hij terug gekomen. Heb hem nog niet kunnen testen want: werk :(
Hij werd op dinsdag bezorgd en diezelfde dag nog terug gegaan.
Dan gaan de mijne maandag op de post. :) Morgen maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Koldur schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:45:
[...]

Eerst in een bubbelenvelop, dan in een pakket met padding materiaal. Toch een antwoordnummer.
Ok thanks, dan doe ik dat ook. Vroeg me inderdaad af of je pakketjes ook gratis kunt versturen naar een antwoord nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
NMe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:27:
[...]

je hebt een verzendbewijs en maak een kopie van de begeleidende brief. Nintendo is geen oplichter ;) gewoon een bedrijf met normen en waarden. Ze gaan heus niks kwijtraken en als ze dat doen vergoeden ze de boel vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ls789 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:08:
[...]

je hebt een verzendbewijs en maak een kopie van de begeleidende brief. Nintendo is geen oplichter ;) gewoon een bedrijf met normen en waarden.
Uhuh. :P
Ze gaan heus niks kwijtraken en als ze dat doen vergoeden ze de boel vast wel.
Ik breng mezelf gewoon het liefst niet in een situatie waarin het enige dat mij ervan weerhoudt om genaaid te worden de goodwill van een bedrijf is. Ik heb het liefst een stok achter de deur, ongeacht hoe goed mijn eerdere ervaringen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
NMe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:10:
[...]

Uhuh. :P

[...]

Ik breng mezelf gewoon het liefst niet in een situatie waarin het enige dat mij ervan weerhoudt om genaaid te worden de goodwill van een bedrijf is. Ik heb het liefst een stok achter de deur, ongeacht hoe goed mijn eerdere ervaringen zijn. :)
ja het kan zijn dat ze het probleem niet erkennen :) daar heb ik geen ervaring mee nog hehe maar dat ik mijn switch terugkrijg heb ik wel vertrouwen in.

Het is altijd slimmer om wat achter de hand te hebben, eens. Maar mochten ze nu echt moeilijk gaan doen en ze zijn hem kwijt etc en je moet je gelijk gaan halen via mails/brieven koop ik wel een nieuwe >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik ben benieuwd. Ik denk dat Nintendo gewoon blind omruilt, en als je geluk hebt is het probleem weg. Als ze namelijk modellen kunnen fabriceren die gegarandeerd dit probleem niet hebben is het dus een productiefout en moeten ze alles terugroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Phusebox schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:19:
Ik ben benieuwd. Ik denk dat Nintendo gewoon blind omruilt, en als je geluk hebt is het probleem weg. Als ze namelijk modellen kunnen fabriceren die gegarandeerd dit probleem niet hebben is het dus een productiefout en moeten ze alles terugroepen.
dat denk ik ook. Sowieso gezien het feit dat ze bij ontvangst ernaar streven het systeem dezelfde dag terug te sturen. Lijkt mij niet meer dan een wisseltruc anders is dit in mijn ogen niet haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb een video gezien van iemand die de joycon open gemaakt heeft. De wireless-antenne is maar een centimeter of 2-3 lang, in plaats van dat die rond de hele controller is geleid. Als ze dat laatste nou wel gedaan hadden, dan had het wel gewerkt; een handige YouTuber heeft dat zelf gedaan en die had ineens spontaan geen problemen meer. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de controllers die géén issues hebben wél een langere antenne hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
NMe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:23:
Ik heb een video gezien van iemand die de joycon open gemaakt heeft. De wireless-antenne is maar een centimeter of 2-3 lang, in plaats van dat die rond de hele controller is geleid. Als ze dat laatste nou wel gedaan hadden, dan had het wel gewerkt; een handige YouTuber heeft dat zelf gedaan en die had ineens spontaan geen problemen meer. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de controllers die géén issues hebben wél een langere antenne hebben.
ik heb die video ook gezien, ik heb alleen niet de conclusie getrokken dat wellicht de antenne in de goed werkende joy cons langer zou kunnen zijn. Dat is wel interessant want mocht dit zo zijn heeft Nintendo dit ergens in het productieproces gefixt en is er dus een batch met goede joy cons en een batch met slecht werkende joycons? :X

Anyway, ik heb ongeveer dezelfde testjes gedaan als die man in het youtube filmpje en mijn joy cons werken prima. Nadeel is wel dat ik hem niet kan openmaken omdat mijn garantie dan wellicht vervalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
De lengte van een antenne is extreem belangrijk. Die moet namelijk overeenkomen met de golflengte. Als je hem korter of langer maakt zonder hier rekening mee te houden dan krijg je inderdaad problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
De Technische Dienst is overigens bereikbaar tussen 09:00-12:30 en 13:00 en 17:00, dat is misschien wel goed om te weten, mochten mensen willen bellen!

Ik was dus een half uur te laat, morgenvroeg weer een kans. Weet niet of ik een pakketje zo maar kan opsturen zonder te bellen, wil dat risico niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Net mijn Joy-Cons terug, de speling die ik had (en niet eens genoemd bij het terugsturen) is weg, het bereik is er naar mijn idee niet echt beter op helaas... Zijn wel gloednieuwe geswapte. Ze lijken nooit aan een Switch hiervoor vast te hebben gezeten, nog helemaal niets te zijn bij het gedeelte waar je het erop schuift.
Ik ga zo even verder testen, zijn echt net binnen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-05 16:45
Ik ben benieuwd of iemand de volgende probelemen ook ervaart. Ik speel overigens hoofdzakelijk handheld.

Nintendo switch gaat al uit (batterij leeg icoon) met nog 20/25%. Bij het meteen weer indrukken van de powerknop
Gaat de console weer aan met nog steeds het 20%+ batterij percentage vervolgens gaat deze weer uit na enkele seconden. Irritant probleem want console geeft hierdoor ook geen waarschuwing batterij bijna leeg (want die komt pas rond 20% of lager?)

Volgende probleem is ook irritant: ik schakel de console vaak uit na het spelen (geen slaapstand, maar complete shutdown). De volgende dag na verse boot en na opstarten zelda gaat de fan regelmatig in standje opstijg. Console is nog koud, maar toch gaat de fan tekeer. Erg goed hoorbaar (komt boven elk binnenhuis geluid uit). Na een reboot is het vaak opgelost.

Daarnaast ervaar ik ook problemen met de linker joycon (bij gebruik op televisie). Van dichtbij werkt het goed (1 tot 2 meter) afstand bank komt elk signaal vertraagd binnen.

Meer mensen met bovenstaande problemen? Fan probleem lijkt me software matig, batterij probleem laat me wel schrikken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:50
edwinkuipers89 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:49:
Ik ben benieuwd of iemand de volgende probelemen ook ervaart. Ik speel overigens hoofdzakelijk handheld.

Nintendo switch gaat al uit (batterij leeg icoon) met nog 20/25%. Bij het meteen weer indrukken van de powerknop
Gaat de console weer aan met nog steeds het 20%+ batterij percentage vervolgens gaat deze weer uit na enkele seconden. Irritant probleem want console geeft hierdoor ook geen waarschuwing batterij bijna leeg (want die komt pas rond 20% of lager?)

Volgende probleem is ook irritant: ik schakel de console vaak uit na het spelen (geen slaapstand, maar complete shutdown). De volgende dag na verse boot en na opstarten zelda gaat de fan regelmatig in standje opstijg. Console is nog koud, maar toch gaat de fan tekeer. Erg goed hoorbaar (komt boven elk binnenhuis geluid uit). Na een reboot is het vaak opgelost.

Daarnaast ervaar ik ook problemen met de linker joycon (bij gebruik op televisie). Van dichtbij werkt het goed (1 tot 2 meter) afstand bank komt elk signaal vertraagd binnen.

Meer mensen met bovenstaande problemen? Fan probleem lijkt me software matig, batterij probleem laat me wel schrikken..
Dat van de accu herken ik niet. Heb laatst 3.4 uur Zelda gespeeld en kreeg accu waarschuwing bij 14%

Van die fan heb ik dus ook. Heb er een filmpje van gemaakt: YouTube: Nintendo switch fan issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Ook ik heb mijn JoyCon terug. Heb het gisteren even snel getest en het is beduidend beter. Ik kan mijn joycon niet achter mijn hoofd houden, maar zo speel is toch niet, dat is verdomd lastig spelen zo. Het is wel een korte sessie geweest van ongeveer drie kwartier en ik heb geen disconnect gehad. Binnenkort een testen met een wat langere sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Zojuist met Nintendo gebeld m.b.t. het synchronisatie issue van de linker joycon en de Nintendo Medewerker gaf aan dat ze de joycon inderdaad omruilen als ze zien dat er problemen mee zijn, dus je krijgt een gloednieuwe terug binnen enkele werkdagen.

Degene die hun pakket al terug hebben ontvangen is het inderdaad zo dat ze het in dezelfde envelop terug sturen of krijg je een nieuw pakket van Nintendo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
hebben jullie allemaal een mailtje ontvangen toen de producten van Nintendo weer naar jullie huis werden gestuurd?

Ben eigenlijk wel benieuwd of ze vandaag mijn switch weer op de post gaan doen :) (gister ochtend hebben ze deze binnengekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
ls789 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:54:
hebben jullie allemaal een mailtje ontvangen toen de producten van Nintendo weer naar jullie huis werden gestuurd?

Ben eigenlijk wel benieuwd of ze vandaag mijn switch weer op de post gaan doen :) (gister ochtend hebben ze deze binnengekregen)
Ik kreeg via de PostNL app ineens een berichtje dat ik een pakketje zou krijgen van Nintendo, terwijl de reparatie status op de Nintendo website nog aan gaf dat ze mijn opgestuurde pakketje nog niet eens ontvangen hadden... Ze zijn dus sneller met het terug sturen dan het bijwerken van de website

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:44
Jboy1991 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:37:
[...]

Dat van de accu herken ik niet. Heb laatst 3.4 uur Zelda gespeeld en kreeg accu waarschuwing bij 14%

Van die fan heb ik dus ook. Heb er een filmpje van gemaakt: YouTube: Nintendo switch fan issue
Ik heb wel eens gehad dat als de console even uit was en ik start zelda compleet nieuw op, dat de fan dan 30 seconden hoorbaar gaat draaien in handheld mode. Gelukkig is dit maar heel kort en blijft hij daarna stil tot ik hem in de dock schuif. Dan gaat hij uiteraard weer draaien.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Cidolfas schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:52:
[...]

Ik kreeg via de PostNL app ineens een berichtje dat ik een pakketje zou krijgen van Nintendo, terwijl de reparatie status op de Nintendo website nog aan gaf dat ze mijn opgestuurde pakketje nog niet eens ontvangen hadden... Ze zijn dus sneller met het terug sturen dan het bijwerken van de website
hopelijk sturen ze hem dan vandaag terug :) mijn tel nummer is dus niet echt bekend bij Nintendo (hoewel ik het gebeld om mijn telnummer en mailadres door te geven vraag ik het mij oprecht af of ze bij de case hebben gezet hehe). Ik zal dus denk geen smsje ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ls789
Update!

Zojuist thuis gekomen en mijn switch was bij de buren afgeleverd! Super snelle service als je het mij vraagt (dinsdag op de post gedaan).

Ik had een wifi probleem. Ik heb nu 2 streepjes bereik en download snelheid is prima (op de eerste verdieping). Eerst was dit 1 of 0 streepjes (geen verbinding). Dus dat is gefixt! Morgen krijg ik ook een usb to ethernet dan heb ik via het dock in ieder geval een wat stabielere verbinding.

Toen ik mijn switch voor het eerst had aangezet was alles nog precies hetzelfde, users, games en gelukkig ook mijn Zelda savegame :) Het is overigens wel een hele nieuwe switch. Dit kon ik zien aan het feit dat er GEEN screenprotector meer op zit en die zat er wel op (dit risico werd mij voor ik hem had opgestuurd ook verteld).

Nu het allermooiste... de doos voelde al wat zwaar. Ik had de officiele doos opgestuurd met daarin enkel de switch, geen accessoires or what so ever. Ik krijg terug gestuurd:

- Switch
- Dock
- 2x straps
- Voedingskabel
- Joy con houder
- HDMI kabel

Zo een dock is natuurlijk nooit weg... vraag is alleen of het een foutje is? Moet ik dit nog aangeven haha? Ik bewaar het voor nu nog maar even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ls789 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 18:12:
Update!

Zojuist thuis gekomen en mijn switch was bij de buren afgeleverd! Super snelle service als je het mij vraagt (dinsdag op de post gedaan).

Ik had een wifi probleem. Ik heb nu 2 streepjes bereik en download snelheid is prima (op de eerste verdieping). Eerst was dit 1 of 0 streepjes (geen verbinding). Dus dat is gefixt! Morgen krijg ik ook een usb to ethernet dan heb ik via het dock in ieder geval een wat stabielere verbinding.

Toen ik mijn switch voor het eerst had aangezet was alles nog precies hetzelfde, users, games en gelukkig ook mijn Zelda savegame :) Het is overigens wel een hele nieuwe switch. Dit kon ik zien aan het feit dat er GEEN screenprotector meer op zit en die zat er wel op (dit risico werd mij voor ik hem had opgestuurd ook verteld).

Nu het allermooiste... de doos voelde al wat zwaar. Ik had de officiele doos opgestuurd met daarin enkel de switch, geen accessoires or what so ever. Ik krijg terug gestuurd:

- Switch
- Dock
- 2x straps
- Voedingskabel
- Joy con houder
- HDMI kabel

Zo een dock is natuurlijk nooit weg... vraag is alleen of het een foutje is? Moet ik dit nog aangeven haha? Ik bewaar het voor nu nog maar even
Fijn om te lezen dat het ook goed af kan lopen. Ik ga er vanuit dat de inhoud van de doos een foutje is, maar eerlijk gezegd zou ik het hier bij laten.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
net gebeld door Nintendo TD, ze konden eigenlijk geen issues met mijn JC vinden, en aangezien het een losse set was wilden ze graag weten of de bijgeleverde set hetzelfde probleem had, zo ja willen ze de switch onderzoeken...
maandag de rest ook maar op de post doen :(

klote, maar je kan het maar gehad hebben

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 21:09

TdV

Ik ben bij nintendo langsgeweest met mijn joycons die op 4 meter continu disconnects hadden. Een aardige kerel heeft ze getest en bij hem werkten ze tot 8 meter. Toch omgeruild voor nieuwe en nu werkt het thuis ook als een zonnetje, geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:49
Mijn eerste set neon joycons verbinden zeer slecht. Vooral de linker maar rechts ook. Op nog geen anderhalve meter afstand.

Vandaag kwam een nieuw setje neon joycons binnen (inclusief snipperclips) en deze meteen getest. Die linker is nog dramatischer en ook de rechter verliest soms verbinding. Echt bijzonder slechte QC kennelijk.

Nu dat ik er twee heb kan ik in ieder geval 1 setje terug sturen en dan heb ik nog de andere set om door te kunnen spelen. Want het is dat er Zelda op te spelen valt want anders was het echt dramatisch gesteld met de Switch als geheel.

Edit: omdat de WiFi van het ding ook ondermaats is heb ik een USB NIC gekocht. Vandaag aangesloten en de verbinding getest. Uiteraard stabiel en sneller dan WiFi maar het is niet zo snel als dat mijn Xbox One S bijvoorbeeld. Iemand melde hier ook dat met zo'n ding zijn joycon issues ook ineens verholpen waren. Opzich vreemd, bij mij in ieder geval niet. Helaas.

[ Voor 24% gewijzigd door Valderrama op 18-03-2017 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Valderrama schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 18:50:
Mijn eerste set neon joycons verbinden zeer slecht. Vooral de linker maar rechts ook. Op nog geen anderhalve meter afstand.

Vandaag kwam een nieuw setje neon joycons binnen (inclusief snipperclips) en deze meteen getest. Die linker is nog dramatischer en ook de rechter verliest soms verbinding. Echt bijzonder slechte QC kennelijk.

Nu dat ik er twee heb kan ik in ieder geval 1 setje terug sturen en dan heb ik nog de andere set om door te kunnen spelen. Want het is dat er Zelda op te spelen valt want anders was het echt dramatisch gesteld met de Switch als geheel.

Edit: omdat de WiFi van het ding ook ondermaats is heb ik een USB NIC gekocht. Vandaag aangesloten en de verbinding getest. Uiteraard stabiel en sneller dan WiFi maar het is niet zo snel als dat mijn Xbox One S bijvoorbeeld. Iemand melde hier ook dat met zo'n ding zijn joycon issues ook ineens verholpen waren. Opzich vreemd, bij mij in ieder geval niet. Helaas.
check even verder in het garantie topic, zie de topic waarschuwing voor de link. Daar staat ook mijn verhaal over 2 brakke setjes.* In het kort, ze willen na setje 1, die bij hun wel goed werkte, toch mijn switch onderzoeken, blijkbaar komt het ook weleens voor dat daar iets niet goed zit qua BT verbindingen

*niet relevant na verplaatsen van de posts :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07-2024
Een tijdje getest en mijn bevindingen:

Meegeleverd setje Joy-cons is perfect. Geen enkel probleem mee gehad.
Van het later gekochte setje (nieuw, die met snipperclips) heb ik met de linker joy-con het bekende issue. Binnenkort maar contact opnemen met Nintendo. Gelukkig kan ik hem makkelijk een tijdje missen.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Hyp Hyper schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:17:
Een tijdje getest en mijn bevindingen:

Meegeleverd setje Joy-cons is perfect. Geen enkel probleem mee gehad.
Van het later gekochte setje (nieuw, die met snipperclips) heb ik met de linker joy-con het bekende issue. Binnenkort maar contact opnemen met Nintendo. Gelukkig kan ik hem makkelijk een tijdje missen.
Mooi, omwisselen gaat gelukkig snel en gratis.

Waar ik nog wel benieuwd naar ben is hoe goed de verbinding hoort te zijn.
Aangezien jij aangeeft dat je verbinding van je 1e set perfect is, betekend dit dan dat je:
- op 4 meter afstand
- zonder op de positie van je dock te letten
- met de linker JC achter je rug
soepel de stick calibratie kan doen? (zonder haperingen rondjes draaien)

Ik heb nu mijn switch weer ingepakt staan, die gaat vandaag op de post, hopelijk voor het weekend weer terug, dan zal ik ook mijn bevindingen posten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 15:41

Lagune

Its time for warp

<verkeerd>

[ Voor 92% gewijzigd door Lagune op 20-03-2017 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cidolfas
Cidolfas schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:13:
Zojuist is mijn door Nintendo gerepareerde (omgeruilde) linker Joycon afgeleverd.

Het goede nieuws: Hij doet het!

Het slechte nieuws:

[afbeelding]

Beetje jammer Nintendo...
Eerlijk is eerlijk, ik kom er net achter dat het geen krassen waren.... Met een doekje kon ik het er zo afvegen (geen idee wat het dan wel was...). Dus helemaal blij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Even voordat ik mijn spul op de post gooi: klopt het dat dit te technische dienst is? Op de Nintendo-site linken ze er nergens naar en aan de telefoon zeiden ze dat ik 't gewoon kon aanmelden op de site, maar zeiden ze er niet bij welke site het dan was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
NMe schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:52:
Even voordat ik mijn spul op de post gooi: klopt het dat dit te technische dienst is? Op de Nintendo-site linken ze er nergens naar en aan de telefoon zeiden ze dat ik 't gewoon kon aanmelden op de site, maar zeiden ze er niet bij welke site het dan was. :P
Ik begreep het eerst ook niet, maar nadat het td@nintendo.nl adres niet snel meer reageerde en ik kon online niks kon vinden, heb uiteindelijk de helpdesk nog een keer gebeld en deze vertelde me dat ik het gewoon kon insturen naar het antwoordnummer. Ik heb dus mijn eerste setje JC opgestuurd zonder iets online te doen. Deze zijn goed aangekomen en in behandeling. De switch met de bijgeleverde set is nu onderweg naar hetzelfde antwoord nummer, ook zonder online aanmelding.

Ik heb de stappen uit je link niet allemaal doorgeklikt, maar ik vermoed dat je uiteindelijk zonder antwoordnummer je spul moet opsturen en dus zelf voor de verzendkosten opdraait. geen enorme ramp natuurlijk, je kan misschien ook proberen het aan te melden en toch naar het antwoord nummer sturen. Of je belt de helpdesk nog een keer met de vraag wat nu de bedoeling is :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Prulleman schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:59:
[...]

Ik begreep het eerst ook niet, maar nadat het td@nintendo.nl adres niet snel meer reageerde en ik kon online niks kon vinden, heb uiteindelijk de helpdesk nog een keer gebeld en deze vertelde me dat ik het gewoon kon insturen naar het antwoordnummer.
Het antwoordnummer? :o

Edit: ah, nvm. :P Prulleman in "[Nintendo Switch] Problemen en garantie-afhandelingen"
Of je belt de helpdesk nog een keer met de vraag wat nu de bedoeling is :)
Ik ben even niet in de gelegenheid nog eens te bellen en wil mijn joycons toch graag vandaag nog opsturen. :P

[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 20-03-2017 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07-2024
Prulleman schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:44:
[...]

Mooi, omwisselen gaat gelukkig snel en gratis.

Waar ik nog wel benieuwd naar ben is hoe goed de verbinding hoort te zijn.
Aangezien jij aangeeft dat je verbinding van je 1e set perfect is, betekend dit dan dat je:
- op 4 meter afstand
- zonder op de positie van je dock te letten
- met de linker JC achter je rug
soepel de stick calibratie kan doen? (zonder haperingen rondjes draaien)
Ik zal kijken of ik tijd vind het uit te testen en zal het hier dan wel laten weten.
Wat ik alvast weet is dat we op ongeveer 3 - 4 meter van het dock zitten (televisie - bank) en dat hij het over een breedte van een meter of 5 zonder problemen doet. Dock nog nooit verplaatst.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
NMe schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:15:
[...]

Het antwoordnummer? :o

Edit: ah, nvm. :P Prulleman in "[Nintendo Switch] Problemen en garantie-afhandelingen"

[...]

Ik ben even niet in de gelegenheid nog eens te bellen en wil mijn joycons toch graag vandaag nog opsturen. :P
https://nintendo.comserve-nl.com/model

Formuliertje invullen -> wachten op RMA ticket in de mailbox (kan een uur of wat duren) -> Adres/barcode uitprinten en op je pakketje plakken -> sturen maar!

[ Voor 13% gewijzigd door Cidolfas op 20-03-2017 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Cidolfas schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:47:
[...]

https://nintendo.comserve-nl.com/model

Formuliertje invullen -> wachten op RMA ticket in de mailbox (kan een uur of wat duren) -> Adres/barcode uitprinten en op je pakketje plakken -> sturen maar!
Ik heb 'm uiteindelijk net als @Prulleman gewoon op de post gedaan. Uitgebreide brief met daarin adres en telefoonnummer en het aankoopbewijs zit erbij dus we zien wel wat ervan komt. :P Helaas waren de pakketjes van vandaag al opgehaald dus heb ik de controllers pas op zijn vroegst donderdag terug, maar dat moet dan maar. Intussen maar uitsluitend op de TV spelen met de Pro-controller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moddie
NMe schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:26:
[...]

Ik heb 'm uiteindelijk net als @Prulleman gewoon op de post gedaan. Uitgebreide brief met daarin adres en telefoonnummer en het aankoopbewijs zit erbij dus we zien wel wat ervan komt. :P Helaas waren de pakketjes van vandaag al opgehaald dus heb ik de controllers pas op zijn vroegst donderdag terug, maar dat moet dan maar. Intussen maar uitsluitend op de TV spelen met de Pro-controller. :)
Dan gaat het toch sneller dan in Duitsland opsturen.
Vandaag even opgebeld hoever de 'reparatie' van de linker joy con is, kreeg ik te horen dat deze eerst nog getest gaat worden en uitgebreid wordt geïnspecteerd voordat deze wordt vervangen en het nog minimaal een week duurt.. Hoop dat het beetje bluf is, want is hoogstwaarschijnlijk gewoon de exact zelfde productie fout als vele andere hebben. Of ze hebben geen grijze controllers meer liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 18:36

rajackar

Blood Minister

Hmm, ik heb ook flinke problemen met mijn linker joycon. Kan alleen het bonnetje nergens vinden :S
Is er iemand die toevallig een scan of foto van zijn / haar aankoopbewijs in een PM kan zetten?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je hebt 2 jaar garantie en de switch is nog geen 3 weken oud... ;)
NMe schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:26:
[...]

Had je dan ook problemen op de Switch zelf in handheld mode?

[ Voor 81% gewijzigd door Señor Sjon op 21-03-2017 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moddie
rajackar schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:07:
Hmm, ik heb ook flinke problemen met mijn linker joycon. Kan alleen het bonnetje nergens vinden :S
Is er iemand die toevallig een scan of foto van zijn / haar aankoopbewijs in een PM kan zetten?
Soms (niet altijd) accepteren ze ook een print van je bankafschrift ervoor gecombineerd met bijv. de email bevestiging dat je gepreorderd heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Moddie schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:15:
[...]

Soms (niet altijd) accepteren ze ook een print van je bankafschrift ervoor gecombineerd met bijv. de email bevestiging dat je gepreorderd heb
Tja, misschien dat maar even proberen dan. Thanks!

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Señor Sjon schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:15:
Je hebt 2 jaar garantie en de switch is nog geen 3 weken oud... ;)

[...]

ik weet niet hoe het bij NMe zat, maar normaal gesproken zou het handheld niet voor moeten komen (bij mij was dit in ieder geval niet zo).
Handheld zijn de controllers ook via een connector verbonden, en werken ze ook in airplane mode (dus zonder BlueTooth).
rajackar schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:23:
[...]

Tja, misschien dat maar even proberen dan. Thanks!
zou gewoon even bellen met de helpdesk, ze hebben bij mij niet eens gevraagd om de factuur mee te sturen (heb het voor de volledigheid wel gedaan), maar ze vroegen in principe alleen om het defecte product en een briefje met de klacht en je eigen gegevens.

[ Voor 29% gewijzigd door Prulleman op 21-03-2017 14:24 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
rajackar schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:07:
Ik heb zelf ook geen bon laten zien o.i.d. Gewoon opsturen, ik zelf krijg hem vandaag terug zag ik net in de PostNL app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Señor Sjon schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:15:
Handheld mode ging prima, maar zodra ik met de controllers losgekoppeld mijn vingers over de SL/SR-knoppen legde bij normaal gebruik onderbrak het signaal al op 1 à 2 meter afstand met enige regelmaat. Vooral bij de linker controller maar ook bij de rechter trad dat op.

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 21-03-2017 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-03 00:09
Mijn Switch moet helaas ook terug. Mijn linker joycon wilde soms niet pairen en deze wilde ik terug sturen. Hiervoor had ik alvast 2 extra joycons gekocht zodat ik een volledige set heb en mijn Switch kon blijven gebruiken ondertussen. Maar toen ik d enieuwe Joycon er in schoof schoot er een barst in de behuizing na de klik rondom de power button. Erg teleurgesteld, de Switch heb ik nog maar erg kort en is altijd met beleid behandeld en zat in een hoesje. Hopenlijk gaan ze niet moeilijk doen met dat het puur cosmetisch is,

Kreeg een antwoord nummer doorgegeven maar deze wijkt af met wat er op hun website staat?

antwoordnummer 3163
3430 VP nieuwengein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Sn0wblind schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:52:
Mijn Switch moet helaas ook terug. Mijn linker joycon wilde soms niet pairen en deze wilde ik terug sturen. Hiervoor had ik alvast 2 extra joycons gekocht zodat ik een volledige set heb en mijn Switch kon blijven gebruiken ondertussen. Maar toen ik d enieuwe Joycon er in schoof schoot er een barst in de behuizing na de klik rondom de power button. Erg teleurgesteld, de Switch heb ik nog maar erg kort en is altijd met beleid behandeld en zat in een hoesje. Hopenlijk gaan ze niet moeilijk doen met dat het puur cosmetisch is,

Kreeg een antwoord nummer doorgegeven maar deze wijkt af met wat er op hun website staat?

antwoordnummer 3163
3430 VP nieuwengein
deze gegevens zijn correct, op de website staat geen antwoord nummer en moet je gewoon zelf betalen, voor de switch willen ze het wat klant vriendelijker oplossen (vermoedelijk om wat positiever uit de release issues te komen)

heb je een foto van de barst? ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet en of ze het makkelijk zouden kunnen afdoen met val schade bv

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sn0wblind
Prulleman schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:01:
[...]

deze gegevens zijn correct, op de website staat geen antwoord nummer en moet je gewoon zelf betalen, voor de switch willen ze het wat klant vriendelijker oplossen (vermoedelijk om wat positiever uit de release issues te komen)

heb je een foto van de barst? ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet en of ze het makkelijk zouden kunnen afdoen met val schade bv
Dank je voor de verificatie. Hoef ik mij daar geen zorgen over te maken.

De foto

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wlpzCGx.jpg

Het is niet super zichtbaar, maar zodra je daar met je vingers overheen glijd is het vooral scherp. Verder uiteraard geen enkele vorm van schade op, apparaat is nooit gevallen, heeft altijd in de Nintendo Switch case gezeten en netjes behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Thanks allemaal. Zo durf ik het ook wel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Sn0wblind schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:05:
[...]

Dank je voor de verificatie. Hoef ik mij daar geen zorgen over te maken.

De foto

[afbeelding]

Het is niet super zichtbaar, maar zodra je daar met je vingers overheen glijd is het vooral scherp. Verder uiteraard geen enkele vorm van schade op, apparaat is nooit gevallen, heeft altijd in de Nintendo Switch case gezeten en netjes behandeld.
hmmm zou gewoon alles terug sturen dan.. weet niet of ze over een tijdje nog coulant zijn, maar ik denk dat je nu een goede kans maakt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Prulleman schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:09:
[...]

hmmm zou gewoon alles terug sturen dan.. weet niet of ze over een tijdje nog coulant zijn, maar ik denk dat je nu een goede kans maakt.
Ik schrok er wel van eerlijk gezegd, volgens mij is dit apparaat niet zo duurzaam als voorgaande Nintendo apparaten. Dit is het gevolg namelijk van misschien 8 a 10 keer de joycons eraf gehaald te hebben en weer terug bevestigd.

Maar hopenlijk doen zij inderdaad niet moeilijk hierover. Al is de Switch in perfecte conditie afgezien van dit scheurtje. Echt 0,0 gebruikers sporen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Prulleman schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:01:
[...]

Niet helemaal waar, als je een reparatie gewoon aanmeldt bij ComServe krijg je sowieso datzelfde antwoordnummer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
NMe schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:55:
[...]

Niet helemaal waar, als je een reparatie gewoon aanmeldt bij ComServe krijg je sowieso datzelfde antwoordnummer. :)
dat wist ik niet, ik ging uit van deze informatie:
https://www.nintendo.nl/S...antenservice-1106617.html
De medewerker die je aan de lijn krijgt, zal eerst zo goed mogelijk proberen te achterhalen wat de aard van het probleem is. Blijkt het probleem toch niet direct op te lossen, dan zal de medewerker je adviseren om het product terug te brengen naar de winkel, of om het product voldoende gefrankeerd op te sturen naar Nintendo Benelux B.V.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nintendo's site is een ramp. De site waarop je je reparatie kunt aanmelden staat daar nergens genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Betwijfel eigenlijk of dat de echte fix is (of ze hebben al geprepareerde klaar liggen), want ik heb hem gisteren terug gekregen en mijn Nintendo Switch herkende de joycon niet meer, moest opnieuw syncen. Daarna 2 uur gespeeld zonder problemen, dus het lijkt te zijn verholpen.

Vreemde was wel dat er geen brief o.i.d. bij zat met excuses of wat ze hadden gedaan, dat had ik op z'n minst eigenlijk toch wel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
op wat voor tijdstip zagen jullie een entry in de postnl app? (maw hoelaat meldt nintendo de pakketjes aan?)
die van mij is gisteren ochtend bij nintendo aangekomen, en ik verwacht dat er vandaag wel wat opgestuurd gaat worden.
Vorige week wo verstuurd en vrijdag hadden ze em in behandeling (werd ik gebeld dat de JC goed was en de switch opgestuurd moest worden). Als dat patroon hetzelfde is zou de switch vandaag weer in behandeling zijn

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soppie11
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-02 19:02
Hier ook de linker Joy Con vrijdagochtend opgestuurd. Zojuist een nieuwe geleverd, (zat een bon bij waarop staat SWAP etc.) Merk meteen verschil kan nu op de bank zitten en overal in de kamer zonder dat hij disconnect. Ook de calibratie test met de stick laat geen haperingen zien, en KLEINE haperingen wanneer ik het achter mijn rug om doe. Good enough or me! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokkeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-05 13:13
Ben net even op het hoofdkantoor langs geweest voor de connectivity issues met de linker joycon. Best leuk om van binnen te zien. Ik kan hem waarschijnlijk morgen of uiterlijk vrijdag weer ophalen! Precies op tijd voor de splatoon 2 testfire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wow, ik ben impressed. Ik krijg net een mail van ComServe dat ze mijn controllers ontvangen hebben. Echter heb ik na het aanmelden van mijn reparatie via hun site nooit mijn RMA-nummer uitgeprint omdat het te lang duurde voor dat nummer toegemaild werd. Ik heb de doos gewoon met alleen een verklarende brief opgestuurd waarin ik wel mijn adres en telefoonnummer opgenomen heb maar mijn mailadres vergeten ben. Ze hebben dus op basis van mijn brief alsnog mijn RMA-nummer opgezocht om mij van statusupdates te kunnen voorzien. Netjes van ze! :) Nou maar hopen dat ze de controllers vandaag of morgen weer op de post gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suugie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-05 15:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Was dat niet al duidelijk dan? :P
and make sure you know it’s clear that this isn’t a design issue but a manufacturing variation.
:D :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolking
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-05 12:18
Even een vraagje aan de mensen, die bij nintendo langs geweest zijn.
Helpen ze je daar netjes aangezien ik heel dichtbij woon?, en ik het liever niet op de post stuur.
En het product net defect van hun (nintendo) terug gekregen heb(linker joycon) laat nog steeds niet op, na replacement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
coolking schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 22:04:
Even een vraagje aan de mensen, die bij nintendo langs geweest zijn.
Helpen ze je daar netjes aangezien ik heel dichtbij woon?, en ik het liever niet op de post stuur.
En het product net defect van hun (nintendo) terug gekregen heb(linker joycon) laat nog steeds niet op, na replacement.
Kan ook aan de switch liggen... Mijn connectie issues waarschijnlijk ook...
Sokkeh in "[Nintendo Switch] Problemen en garantie-afhandelingen", die is langs geweest
Gebruik een quote of een @ @Sokkeh zodat ie een melding krijgt, dan heb je meer kans op een reactie

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolking
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-05 12:18
Prulleman schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 22:34:
[...]

Kan ook aan de switch liggen... Mijn connectie issues waarschijnlijk ook...
Sokkeh in "[Nintendo Switch] Problemen en garantie-afhandelingen", die is langs geweest
Gebruik een quote of een @ @Sokkeh zodat ie een melding krijgt, dan heb je meer kans op een reactie
Had heb al een PBtje gestuurd ook.
Ik vermoed ook dat het aan de switch ligt, maar zou dat graag ook even persoonlijk laten zien.
Anders ben ik bang dat dit een lang verhaal kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 06-05 22:14

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Net ook gebeld met Nintendo over de linker Joycon: ze verwijzen nu standaard eerst door naar de website? Had gehoopt dat ze me direct een antwoordnummer gaven. Moet blijkbaar (geen enkele moeite hoor) nu eerst een RMA aanvragen.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-05 12:29
Mijn Switch begint aan de rechterkant (aan de linkerkant nog niet gespot) krasjes te krijgen. Dit zijn duidelijk verticale krassen (geen golvende krassen, zoals bij een aantal Youtubers van een paar weken terug), welke eigenlijk alleen maar door de dok gemaakt kunnen worden.

Gelukkig zitten ze nog niet op het scherm zelf, maar het irriteert me toch wel. Ik ben altijd zeer zuinig op m'n spullen en dan gebeurt dit bij normaal gebruik.

Ik heb contact opgenomen met Nintendo Denemarken (Bergsala, distributeur), maar nog niets van ze gehoord. Is er iemand in dit topic die wel een reactie van Nintendo heeft gehad betreffende de krassen? Moet ik het uitblijven van antwoord zien als een teken dat ze ergens mee bezig zijn binnen Nintendo zelf en dat zeker een distributeur nog niets kan zeggen?

Hier een foto van afgelopen weekend, maar er zitten er ondertussen alweer een paar bij:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/25kXTgY.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Thrace Grumble schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:47:
Net ook gebeld met Nintendo over de linker Joycon: ze verwijzen nu standaard eerst door naar de website? Had gehoopt dat ze me direct een antwoordnummer gaven. Moet blijkbaar (geen enkele moeite hoor) nu eerst een RMA aanvragen.
Ze zullen na dat officiële statement van eergisteren wel een groter aantal te verwerken hebben, en dan is het wel handig om vooraf alle informatie te hebben die je nodig hebt voor efficiëntere afhandeling.

...al is het wel jammer dat het veld om je probleem te omschrijven zo kort is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:44
RVervuurt schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:33:

Hier een foto van afgelopen weekend, maar er zitten er ondertussen alweer een paar bij:
[afbeelding]
Ik heb een brillendoekje over de dock gehangen zodat het scherm hier tegen naar beneden glijdt en dus ook geen krassen kan krijgen. Misschien kun je dit ook doen :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sir_Hendro schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:37:
[...]

Ik heb een brillendoekje over de dock gehangen zodat het scherm hier tegen naar beneden glijdt en dus ook geen krassen kan krijgen. Misschien kun je dit ook doen :)
Of een dock cover kopen. Ziet er nog hip uit ook. :+

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste