[Nintendo Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy5
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 11:52
Ik heb mijne aangemeld via: https://nintendo.comserve-nl.com/Model?language=NL

Las al dat iemand eerst een RMA melding moest aanmaken, dus lijkt me dit wel handig om eerst te doen. Weet niet of ik ook nog moet bellen of is dat niet meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Niet nodig. :) Je krijgt na een tijdje een RMA-nummer in je mail met een streepjescode die je op je pakket moet plakken. Kopie aankoopbewijs en probleemomschrijving in de doos doen en klaar. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 06-05 22:14

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Bij het aanmelden van de Switch voor RMA:

https://tweakers.net/ext/...whV/full.png?nohitcount=1 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Thrace Grumble op 23-03-2017 13:08 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je alleen een joycon opstuurt: de accessoires kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-03 00:09
Hmm maak mij nu wel zorgen, tegen mij was er gezegd gewoon opsturen met wat informatie in de doos. hopenlijk gaat het dan niet al te lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokkeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-05 13:13
Sn0wblind schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:28:
Hmm maak mij nu wel zorgen, tegen mij was er gezegd gewoon opsturen met wat informatie in de doos. hopenlijk gaat het dan niet al te lang duren.
Ik ben net gebeld door nintendo, ze zijn bezig met mijn joycon en hadden nog een extra vraag. die van mij is gister aan het einde van de dag aangekomen. dus vanaf het moment van binnen krijgen duurt het niet langer dan een dag voor ze er mee bezig zijn, natuurlijk met de aanname dat er het allemaal first come first serve gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sn0wblind schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:28:
Komt wel goed, als die info in de doos zit komt 't vanzelf bij je terug.

Mijn joycons hebben ze sinds gistermiddag binnen, maar vooralsnog geen statusverandering. Hoop wel dat ze ze vandaag nog terug kunnen sturen, anders zit ik tot op zijn vroegst maandag zonder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Sokkeh schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:31:
[...]

Ik ben net gebeld door nintendo, ze zijn bezig met mijn joycon en hadden nog een extra vraag. die van mij is gister aan het einde van de dag aangekomen. dus vanaf het moment van binnen krijgen duurt het niet langer dan een dag voor ze er mee bezig zijn, natuurlijk met de aanname dat er het allemaal first come first serve gebeurt.
NMe schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:31:
[...]

Komt wel goed, als die info in de doos zit komt 't vanzelf bij je terug.

Mijn joycons hebben ze sinds gistermiddag binnen, maar vooralsnog geen statusverandering. Hoop wel dat ze ze vandaag nog terug kunnen sturen, anders zit ik tot op zijn vroegst maandag zonder. :P
Voor mij is het helaas niet alleen de linker joycon maar ook de Switch zelf dat vervangen/gerepareerd moet worden. MIjne is overigens vanmorgen al gearriveerd bij ze. Hopenlijk handelen ze het snel af. Stiekem hoop ik op voor het weekend zodat ik de Splatoon 2 test fire nog kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik zag nog steeds niks in de postnl app, dus even met nintendo gebeld, ze zijn nog steeds aardig en behulpzaam aan de telefoon. Hij herkende mijn naam al en gaf aan het retour pakket al wel gezien te hebben. En na verdere check blijkt een vervangende switch met overgezette data onderweg te zijn naar mij huis (als het goed is einde dag binnen).

stiekem hoop ik op een volle doos met extra dock en adapter :) zoals ls789 in "[Nintendo Switch] Problemen en garantie-afhandelingen"
:)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolking
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-05 12:18
Net ook even langsgeweest heel behulpzaam geholpen, ze verwachten dat ze het probleem vanmiddag opgelost hebben (linker joycon) laadt niet op.

Top service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capstie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:52
Hoe makkelijk/moeilijk horen de Joycon Straps er af te gaan? De een gaat er vrij makkelijk van af, zelfs zonder de release knop in te drukken (lijkt me ook niet helemaal de bedoeling), en bij de ander moet je vrij veel druk zetten, met een ongemakkelijk/breekachtig geluid als gevolg..
Heb verder geen problemen bij het klikken van de Joycons in de switch of de controller

[ Voor 13% gewijzigd door Capstie op 23-03-2017 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
@Capstie Na een paar x moet het wel makkelijker gaan...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capstie
Prulleman schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:08:
@Capstie Na een paar x moet het wel makkelijker gaan...
Haha dat is jammer, had soort van gehoopt dat het normaal was.. Het zonder release knop er af kunnen schuiven is wel normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Capstie schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:15:
[...]

Haha dat is jammer, had soort van gehoopt dat het normaal was.. Het zonder release knop er af kunnen schuiven is wel normaal?
Geen idee, aangezien ik ook nog wel redelijk wat kracht moet zetten durf ik het niet zonder de release knop, ben bang dat er dan wat breekt. Blijft ie wel goed zitten aan de switch of grip? Zal straks nog eens kijken, als het goed is ligt de nieuwe switch me thuis op te wachten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb de straps één keer gebruikt en had niet gezien dat die releaseknop aan de strap zelf überhaupt bestond. Ik moest wel veel kracht zetten, ja. :+

[ Voor 6% gewijzigd door NMe op 23-03-2017 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:49
Maandag set joycons terug gestuurd. Dinsdag ontvangstbevestiging op site. Vandaag email ontvangen dat de RMA is afgerond en het pakket retour gaat.

Volgens de email binnen twee werkdagen weer thuis. De PostNL app geeft het pakket nog niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Vervangende switch met 2 sets JC (niet vervangen) hebben nu perfect verbinding, achter mijn rug, met nog iemand extra in de line of sight, op ruim 4 meter, switch tussen een bak apparatuur, perfecte rondjes in de calibratie tool.

Helaas geen Screenprotector meer en ook geen extra dock in de doos ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 23-03-2017 19:38 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Had de TD vandaag gebeld en ze konden mij nog geen indicatie geven wat ze met die barst in de behuizing gingen doen. Toch wel beetje zorgwekkend. Aangezien het buiten mijn schuld om is ontstaan. Vrees dat de duurzaamheid van de Switch niet geweldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suugie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-05 15:28
Vraagje m.b.t. de RMA van joycons:

Sturen jullie enkel de linker op of beide?
Lees hier namelijk dat mensen een setje opsturen, waar de site die mogelijkheid niet bied en ik enkel de linker joycon (grijs) heb geselecteerd.

(EDIT: in het geval van RMA ivm linker joycon slecht bereik)

[ Voor 12% gewijzigd door Suugie op 23-03-2017 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Suugie schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:19:
Vraagje m.b.t. de RMA van joycons:

Sturen jullie enkel de linker op of beide?
Lees hier namelijk dat mensen een setje opsturen, waar de site die mogelijkheid niet bied en ik enkel de linker joycon (grijs) heb geselecteerd.

(EDIT: in het geval van RMA ivm linker joycon slecht bereik)
Ik heb ze erover gebeld, als je ze er gewoon allebei in stopt komt het volgens hen goed. Maar je kan ook gewoon doorklikken en later voordat je de RMA-aanvraag verzendt aanvinken dat ze beide in de doos zitten.

Ze hebben mijn controllers vandaag niet teruggestuurd. Betekent dat ik tot na het weekend zonder zit, want het retouradres dat ik doorgegeven heb is mijn kantooradres. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suugie
NMe schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 23:01:
[...]

Ik heb ze erover gebeld, als je ze er gewoon allebei in stopt komt het volgens hen goed. Maar je kan ook gewoon doorklikken en later voordat je de RMA-aanvraag verzendt aanvinken dat ze beide in de doos zitten.
Thnx voor de info!
Ik stuur ze gewoon allebei op dan.
Wellicht een neon joycon setje er bij halen om de tijd te overbruggen (wilde nog een pro controller, maar die is nergens meer te vinden atm... :/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Suugie schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 23:43:
[...]

Thnx voor de info!
Ik stuur ze gewoon allebei op dan.
Wellicht een neon joycon setje er bij halen om de tijd te overbruggen (wilde nog een pro controller, maar die is nergens meer te vinden atm... :/).
Ik zou nog even wachten met joycons bijkopen, de kans bestaat dat die hetzelfde probleem hebben. Gewoon over een paar maanden nog eens kijken, hebben ze misschien ook meer kleuren om uit te kiezen. :) Then again, als je anders een paar dagen zonder zit is het wel balen natuurlijk. Ik ben in elk geval blij dat ik wel een Pro-controller gepreorderd had, speelt toch echt een stuk fijner. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moddie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-11-2024
Nog een laatste x een update voor als er mensen zijn met een Duitse Switch.

Joy Con opsturen kon zonder probleem (heb dit wel verzekerd gedaan, omdat de Deutsche Post soms te wensen overlaat). Seven werkdagen later gerepareerde versie (zelfde serienr) ontvangen, inclusief een Nintendo Switch schrift en wat stickers (voor me neefje denk ik dan) en 5 euro E-shop korting. Geld van verzekerd verzenden ook terug gekregen na een email schrijven.

Gister de joy con paar uur geprobeerd en geen problemen meer ondervonden. Hoop dat deze info een andere grensbewoner van dienst kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05 07:53
Mijn Switch is laatst met de Joy-Cons bij Nintendo geweest, vriendelijk geholpen en uitvoerig getest. Daar hadden ze geen problemen, van alles geprobeerd redelijk grote afstanden e.d. Joy-Cons waren al omgeruild.
Omdat ze het probleem echt niet zagen hadden ze de Switch niet omgeruild, was ik het uiteindelijk mee eens, want als het daar gewoon goed werkt, ligt het in principe niet aan de apparatuur op zich vergeleken met een andere goede Switch. En gezien mijn Switch voor de rest helemaal goed is, geen dode pixels, nooit een vastloper gehad, ventilator die normaal functioneert, screen protector helemaal perfect erop, is omwisselen niet altijd een garantie voor een probleemloos apparaat.

Thuis dus helaas nog steeds dezelfde problemen. Ga het binnenkort nog eens ergens anders proberen om te kijken of er niet iets bij mij in de buurt is (of de buren, dat zou helemaal lekker handig zijn....) dat de problemen veroorzaakt. Dit werd door Nintendo in ieder geval nu wel als hoogstwaarschijnlijke reden gezien. Ik mag in de toekomst nog eens langskomen als het toch aanhoudt, maar of het met zekerheid de problemen gaat oplossen vraag ik mij af.

Eerst was ik blij te horen dat mijn apparaat gewoon goed is, maar de Joy-Con problemen die nu nog aanhouden zijn toch aardig onhandig aan het worden. Zijn er hier toevallig meer mensen die geholpen zijn door Nintendo maar nog steeds de problemen ervaren thuis?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sn0wblind
Mijn switch alweer terug, Woensdag opgestuurd en zaterdag gefixed in huis. Hulde, nog nooit zulke goede service meegemaakt qua garantie afhandeling.

Ze hebben netjes de achterkant vervangen die overigens een stuk beter afsluit op de behuizing als de originele.

[ Voor 27% gewijzigd door Sn0wblind op 25-03-2017 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Laatst online: 10-05 12:44
heeft alleen die linker het of ook de rechter? ik merkte het gister met mijn linker, mijn vriendin zei dat de character af en toe niet sprong als ze op de sprin knop drukte in skylanders.. kan ik ze ook beide opsturen aangezien je maar alleen L of R kan selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
De linker heeft er veel vaker last van, maar uiteraardis het ook mogelijk dat de rechter niet goed is... Als beide echter slecht zijn, dan zit het mogelijk in de switch zelf.. ik had het bij 2 setjes linker echt slecht en rechter te doen, maar nog steeds onder verwachting. Uiteindelijk switch omgeruild en nu met beide sets jc 0 issues!

Heb je met de rechter echter nooit een full disconnect gehad, zou ik alleen de linker opsturen, in zeker​ 95% zit het probleem enkel daar

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suugie
vegetto1983 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:19:
kan ik ze ook beide opsturen aangezien je maar alleen L of R kan selecteren
Ik heb de RMA ingediend voor de linker en ze allebei opgestuurd, nog even afwachten wat ze hier meer doen.
Heb in ieder geval wel in de probleemomschrijving aangegeven dat ik ze beide opstuur gezien ze gekocht zijn als een set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:53
Koldur schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:18:
(...) Zijn er hier toevallig meer mensen die geholpen zijn door Nintendo maar nog steeds de problemen ervaren thuis?
Dus eigenlijk ben je niet geholpen ;) Ik heb helaas ook een soortgelijke ervaring met Nintendo. Mijn switch heeft last van 'static noise'/lichte ruis, hoorbaar met koptelefoontjes wanneer er verder geen achtergrondgeluiden zijn zoals in het nieuwsmenu, eshop, laadschermen games en shrines in zelda. Daarnaast ook slecht WiFi bereik.

Na alle positieve verhalen hier stuurde ik maandag 20 maart m'n switch naar Nintendo en afgelopen zaterdag heb ik hem ongerepareerd terug gekregen :-( In een klein briefje stond dat meerdere mensen geluisterd hebben maar dat zij in zelda alleen natuurgeluiden hoorden. Dat ik de static noise vooral op andere momenten hoor zoals hierboven beschreven wordt niet op gereageerd. En op mijn WiFi klacht wordt ook niet ingegaan. En daar moet je dan een week op wachten terwijl bij andere tweakers direct actie wordt ondernomen. Ik ben echt enorm teleurgesteld en baal enorm van dat geluid, gruwelijk irritant.

Dus die Nintendo klantenservice is niet alleen maar rozengeur en manenschijn. Morgen maar weer bellen (aan de telefoon zijn ze overigens wel aardig en behulpzaam). Knap waardeloos dit gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Exo81 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 00:14:
[...]

Dus eigenlijk ben je niet geholpen ;) Ik heb helaas ook een soortgelijke ervaring met Nintendo. Mijn switch heeft last van 'static noise'/lichte ruis, hoorbaar met koptelefoontjes wanneer er verder geen achtergrondgeluiden zijn zoals in het nieuwsmenu, eshop, laadschermen games en shrines in zelda. Daarnaast ook slecht WiFi bereik.

Na alle positieve verhalen hier stuurde ik maandag 20 maart m'n switch naar Nintendo en afgelopen zaterdag heb ik hem ongerepareerd terug gekregen :-( In een klein briefje stond dat meerdere mensen geluisterd hebben maar dat zij in zelda alleen natuurgeluiden hoorden. Dat ik de static noise vooral op andere momenten hoor zoals hierboven beschreven wordt niet op gereageerd. En op mijn WiFi klacht wordt ook niet ingegaan. En daar moet je dan een week op wachten terwijl bij andere tweakers direct actie wordt ondernomen. Ik ben echt enorm teleurgesteld en baal enorm van dat geluid, gruwelijk irritant.

Dus die Nintendo klantenservice is niet alleen maar rozengeur en manenschijn. Morgen maar weer bellen (aan de telefoon zijn ze overigens wel aardig en behulpzaam). Knap waardeloos dit gedoe.
Heel vervelend inderdaad, even bellen moet het naar mijn verwachting wel oplossen.

Mijn probleem lijk ik te hebben gevonden. Na het uitschakelen van mijn draadloze Logitech G700 muis heb ik de problemen niet meer ervaren. Die zit natuurlijk ook op de 2,4Ghz band en blijkbaar bijt die met de Joy-Cons in mijn geval! Heb nu al een paar uur getest zonder enige problemen. Dus denk dat ze het echt bij het juiste eind hadden.
Mij zegt het dat de ergste problemen opgelost zijn door inderdaad faulty Joy-Cons, maar er dus ook echt waarheid rust in het verhaal dat Nintendo adviseert de Switch bij zoveel mogelijk andere 2,4Ghz apparatuur weg te plaatsen. Vind ik niet echt een goede oplossing en lijkt mij een licht design foutje. Er is mee te leven, maar redelijk onhandig. Gelukkig weet ik nu waar het vandaan komt en is het op te lossen voor mij.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suugie
[...]
Wellicht dat je hier iets aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
[...]

of deze:
Spud82 in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 2"

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb mijn joycons weer terug, werken nu als een zonnetje. :) Wel een beetje jammer dat ik het in een doosje opstuur zodat ze niet beschadigen en ze het vervolgens terugsturen in een bubbeltjesenvelop, maar er is niks stuk dus mij hoor je verder niet klagen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exo81
  • Laatst online: 11:53
Bedankt Suugie en Prulleman voor het meedenken! Nadat ik vanochtend weer met Nintendo heb gebeld, is m'n switch inmiddels weer onderweg naar Nieuwegein. Kennelijk hadden ze de ruis alleen gecheckt in Zelda maar door de ingame geluiden wordt die ruis vaak onderdrukt, pas in hele rustige stukken is het goed te horen. Ik heb erop gewezen dat in het nieuwsmenu de ruis altijd hard aanwezig is dus daar gaan ze nu naar kijken. Omdat dit de tweede keer is dat ik m'n switch stuur, beloofde de medewerker om het snel af te handelen, ik ben benieuwd! Hopelijk heb ik over een paar dagen een goede switch. Overigens zijn de medewerkers erg behulpzaam, dat is vaak wel anders dus dat gaat goed. Nu m'n switch nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim14ww
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-04 21:40
Ik heb afgelopen donderdag gebeld(linker joy-con), gaven toen aan dat het twee weken kon duren ivm drukte. Donderdag opgestuurd en zojuist een berichtje van PostNL gehad dat ik hem morgen al weer kan ontvangen :)

Top service! Nu hopen dat deze Joy-Con het beter doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-05 20:06
ik merkte van het weekend dat mijn joycon niet altijd goed reageerd. Maar dit is alleen als er een obstructie is van bijvoorbeeld mijn benen. Het is minder dan voorheen (mijn joycon is ook weg geweest) maar het is er toch nog. Ook is mijn wifi signaal niet optimaal. Merkte dat ik bij de Splatoon test een paar keer geen verbinding kon maken met de server, maar of dat nou te maken had met mijn Wifi of instabiele servers weet ik niet.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FishSt1ck
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-04 08:10
Ik heb vorige week maandag beide Joy-cons op de post gedaan richting Nintendo (na gesproken te hebben met support). Mijn rechter joycon had synchronisatie problemen en de linker laadde niet goed op en was na zo'n 3-4 uur al leeg terwijl de andere dan nog in het groen stond.
  • Maandag middag op de post gedaan.
  • Dinsdag ochtend om 7:00 in ontvangst genomen bij Nintendo Benelux.
  • Vrijdag middag weer terug ontvangen.
Resultaat:

Linker Joycon, gerepareerd
Het signaal is veel beter. Ik kan zonder problemen op m'n bank zitten, 3-4 meter van de Switch af, terwijl ik voorheen een stoel dichterbij moest zetten op maximaal 1,5 meter. Geen verbroken verbinding meer wanneer ik de controller achter een been heb ofzo.

Rechter Joycon, nieuw exemplaar ontvangen
Deze joycon zat verpakt in plastic en is dus vervangen. Geen batterij problemen meer, beide joycons lijken ongeveer even lang mee te gaan nu.

Al met al erg tevreden over de snelle service van Nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Bij mij is ie al 2-3x volledig gecrasht.
Scenario:
  • Gestopt in docked mode (standby)
  • Paar dagen niet gespeeld
  • In handheld verder.
  • In menu kan ik alles
  • Start Zelda op en alles bevriest.
  • Power indrukken geeft het standby menu als overlay, maar touchscreen/knoppen reageren niet.
  • Na >10s power indrukken gaat ie helemaal uit.
  • 1x power indrukken laat hem weer opstarten en gaat alles normaal verder.
Meer mensen dit gehad?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:44:
Scenario:
  • In handheld verder.
  • In menu kan ik alles
  • Power indrukken geeft het standby menu als overlay, maar touchscreen/knoppen reageren niet.
Meer mensen dit gehad?
Ik heb wel dat ik soms dagen niet speel en dat ik handheld en docked afwissel, maar ik ben het nog niet tegengekomen dat die unresponsive wordt :S

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Scenario:
  • In handheld verder.
  • In menu kan ik alles
Meer mensen dit gehad?
nog niet gehad, er is wel een 2.1.0 system update, misschien dat ie het daar beter mee doet?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:11
Mijn probleem
Zijn er nog meer mensen met het probleem van te veel speling van de joycons in handheldmode, zoals ook mensen op Reddit (zie volgende topic: https://www.reddit.com/r/...e_a_loose_fitting_joycon/ ? Bij mij wiebelt de rechter joycon behoorlijk, zo erg dat ik het probleem heb moeten oplossen door er plakband op te plakken . Op deze manier: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xkAmfr8.jpg.

Echter, ik denk dat het probleem veroorzaakt wordt door subtiele afwijkingen in de ijzeren grill van de tablet zelf. Wanneer ik de linker controller aan de rechterkant koppelt (knoppen zitten dan aan de achterkant van de Switch), wiebelt hij namelijk nog steeds. Echter dat is niet het geval wanneer ik de rechter aan de linker kant koppel.

"Oplossing" van Nintendo
Direct Nintendo gebeld en zij gaven aan dat dit niet zo hoorde. Ik heb deze kosteloos opgestuurd. Echter, na een week toen ik mijn Switch weer ontving, was er niks veranderd en er zat een brief bij dat er geen storing was. Uiteraard direct gebeld maar Nintendo gaf dat het viel binnen de tolerantie van het bedrijf. Ik moest maar aanzien, ik heb namelijk een jaar garantie. |:( . Ik zwaar geïrriteerd doorzeuren dat dit toch niet de bedoeling was, dat ze dat zelf eerst ook vonden en dat wij in de EU recht hebben op 2 jaar garantie. Hij was het daar niet mee eens. Uiteindelijk heeft de medewerker opgehangen O-) ....

Wat vinden jullie van deze punten? Valt de speling binnen de tolerantie? Hebben wij maar 1 jaar recht op garantie? Is het normaal dat wij ons nieuwe consoles moeten beplakken met plakband? (ik heb ook plakband toegepast in mijn dock, werkt tot nu toe goed tegen beschadigingen).

[ Voor 19% gewijzigd door Bliksem B op 28-03-2017 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 10:25
Bliksem B schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:07:
Wat vinden jullie van deze punten? Valt de speling binnen de tolerantie? Hebben wij maar 1 jaar recht op garantie? Is het normaal dat wij ons nieuwe consoles moeten beplakken met plakband? (ik heb ook plakband toegepast in mijn dock, werkt tot nu toe goed tegen beschadigingen).
Je hebt 0,0 recht op garantie van Nintendo. De winkel waar jij de Switch hebt gekocht is verantwoordelijk daarvoor. Als je niet gehecht bent aan de savefiles op je Switch dan kan je proberen om daar garantie te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-05 11:35
Scenario:
  • In handheld verder.
  • In menu kan ik alles
Meer mensen dit gehad?
Ja ik heb dit ook weleens gehad. Sindsdien sluit ik zelda altijd af na het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neejij
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-05 19:32
Mijn Switch had een enorm opvallende groene stuck pixel in het midden van het scherm.
Afgelopen vrijdag opgestuurd naar Nintendo. Zaterdag aangekomen.

Nog niks gehoord dus net even contact opgenomen.

"Je krijgt een andere maar ze zijn op. Hopelijk komen ze volgende week binnen."

Leuk man, beta tester zijn door een console te preorderen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
neejij schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 17:05:
Mijn Switch had een enorm opvallende groene stuck pixel in het midden van het scherm.
Afgelopen vrijdag opgestuurd naar Nintendo. Zaterdag aangekomen.

Nog niks gehoord dus net even contact opgenomen.

"Je krijgt een andere maar ze zijn op. Hopelijk komen ze volgende week binnen."

Leuk man, beta tester zijn door een console te preorderen. ;(
Heel irritant dat je moet wachten, maar dit heeft natuurlijk niets met beta testen te maken. Ieder nieuw product kan een dergelijke pixel hebben. Komen nu nog 3DSen en Vita's uit met dit soort fabricagefouten.
Gelukkig erkennen ze het en gooien ze het niet op "binnen de wettelijk acceptabele afwijkingen" ellende. In veel gevallen mogen (vind ik zelf belachelijk, maar zo is het helaas wettelijk geregeld) ze dat in principe gewoon doen.

Ze gaan het oplossen en je krijgt hem als ze er weer een aantal binnen krijgen en ik verwacht dat zij deze vrij snel zullen krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Koldur op 29-03-2017 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neejij
Koldur schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 17:28:
[...]

Heel irritant dat je moet wachten, maar dit heeft natuurlijk niets met beta testen te maken. Ieder nieuw product kan een dergelijke pixel hebben. Komen nu nog 3DSen en Vita's uit met dit soort fabricagefouten.
Gelukkig erkennen ze het en gooien ze het niet op "binnen de wettelijk acceptabele afwijkingen" ellende. In veel gevallen mogen (vind ik zelf belachelijk, maar zo is het helaas wettelijk geregeld) ze dat in principe gewoon doen.

Ze gaan het oplossen en je krijgt hem als ze er weer een aantal binnen krijgen en ik verwacht dat zij deze vrij snel zullen krijgen.
Dat een dode pixel altijd kan voorkomen op LCD schermen begrijp ik en ik vind het ook netjes dat ik met 'maar' één dode pixel een andere Switch krijg.

Maar blijkbaar zijn er zoveel hardwareproblemen (dus niet alleen dode pixels) dat ze geen vervangende consoles meer hebben. Dat vind ik wel slecht/teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
neejij schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 17:44:
[...]

Dat een dode pixel altijd kan voorkomen op LCD schermen begrijp ik en ik vind het ook netjes dat ik met 'maar' één dode pixel een andere Switch krijg.

Maar blijkbaar zijn er zoveel hardwareproblemen (dus niet alleen dode pixels) dat ze geen vervangende consoles meer hebben. Dat vind ik wel slecht/teleurstellend.
Terwijl ik met wiebelende joycons te horen krijg dat ik mij niet moet aanstellen. Echter, na contact te hebben gehad vandaag met Bol.com. Ben ik niet de enige en kan ik het product retour sturen en mijn geld terugkrijgen.

Terugkomend op het hele betatestverhaal, ja dat zijn wij wel degelijk... Het product is erg snel gerushed en daar ondervinden zowel wij als Nintendo de hinder van. Tot zover de volgende serieus problemen:
  • Wegvallende connecties door ontwerpfout joycon
  • Krassen op het scherm door fout bij dock
  • Wiebelende Joycons door productieproblemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Bij mij lijkt de rechter joy con wat los te zitten. Ze zijn allebei een ietsie pietse te bewegen in handheldmode, maar de rechter lijkt het net iets erger te hebben, hoor soms zelfs zacht gekraak. Iets om me zorgen over te maken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Thomas schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:30:
Bij mij lijkt de rechter joy con wat los te zitten. Ze zijn allebei een ietsie pietse te bewegen in handheldmode, maar de rechter lijkt het net iets erger te hebben, hoor soms zelfs zacht gekraak. Iets om me zorgen over te maken of niet?
Lees mijn 2 posts eventjes O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Bliksem B schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:31:
[...]

Lees mijn 2 posts eventjes O-)
Ik zie ze nu ja :').

Ik denk dat het bij jou erger is dan hier, maar het valt me dus wel op. Ik kijk het even aan. Als ik de boel hier omdraai, dus de rechter joy con links, heb ik geen last. Zal dus aan de joy con liggen.

Maar goed, ik neem aan dat ze bij iedereen wel een klein beetje meegeven.

[ Voor 46% gewijzigd door Thomas op 29-03-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-05 20:06
Thomas schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:31:
[...]

Ik zie ze nu ja :').

Ik denk dat het bij jou erger is dan hier, maar het valt me dus wel op. Ik kijk het even aan. Als ik de boel hier omdraai, dus de rechter joy con links, heb ik geen last. Zal dus aan de joy con liggen.

Maar goed, ik neem aan dat ze bij iedereen wel een klein beetje meegeven.
Ik heb hetzelfde. Bij mij zit er bij de rechter ook een klein beetje speling. Nog geen milimeter maar toch weet ik me er aan te ergeren en ben bang dat het veel erger wordt.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bliksem B schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:13:
[...]

Terugkomend op het hele betatestverhaal, ja dat zijn wij wel degelijk... Het product is erg snel gerushed en daar ondervinden zowel wij als Nintendo de hinder van.
Onzin, je weet ten eerste niet of er zo veel haast is geweest of niet en ten tweede is er geen enkel consistent probleem dat voorkomt op elke Switch, wat duidt op productiefouten en niet op ontwerpfouten. Oftewel:
• Wegvallende connecties door ontwerpfout joycon
Productiefout en geen ontwerpfout; niet elke joycon had er last van en in de cons die er wél last van hadden is het een simpele fix.
• Krassen op het scherm door fout bij dock
Ik heb een side-by-side van twee Switch-docks gezien op Reddit waarbij eentje duidelijker wat krapper was omdat het plastic aan de voorkant wat naar binnen krulde. Raad eens welke van de twee krassen achterliet? Mijn Switch heeft dat probleem in elk geval niet, dus het is geen ontwerpfout maar een productiefout.
• Wiebelende Joycons door productieproblemen
Je zegt het zelf al, productiefout. ;)

Dat hele "betatest"-verhaal is dus onzin. Sure, er zijn problemen en ik had er ook een van de drie. Maar dat betekent nog niet dat er niet getest is, dat is gewoon overdramatisering. Iemand die op dag 1 instapt neemt dit risico altijd en er zijn bedrijven die slechter omgaan met het soort problemen dat Nintendo hier heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Lanithro schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:47:
[...]

Ik heb hetzelfde. Bij mij zit er bij de rechter ook een klein beetje speling. Nog geen milimeter maar toch weet ik me er aan te ergeren en ben bang dat het veel erger wordt.
Dit heb ik dus ook. Beide joy cons hebben enige speling (duh, ze zitten in principe ook los), maar de rechter 'kraakt' dus ook een beetje. Ik ga vanmiddag Nintendo bellen. Was sowieso van plan wel eens nieuwe joy-cons te halen maar wil dat niet op korte termijn doen. Het is gewoon erg storend. Als ik de controllers omdraai en er dus verkeerd om in steek kraken ze geen van beide.

Mijn linker joy con verliest overigens wel eens de connectie, als in, in Zelda blijf ik gewoon vooruit lopsn. Heel weinig gelukkig en alleen als ik hem echt 'afscherm', zelfs dan niet altijd. Beetje maf maar daar stoor ik me niet zo aan.

[ Voor 15% gewijzigd door Thomas op 30-03-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierautomaat
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06-05 14:44
Bij mij geeft de linker joycon een heel klein beetje mee in handheld modus. Onlangs een extra setje joycons gekocht, deze zitten nog wel retestrak in de rail.

Voor de rest nul problemen met joycons/switch, buiten 1x freeze en power gereset (op ~100u gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Thomas schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:44:
Mijn linker joy con verliest overigens wel eens de connectie, als in, in Zelda blijf ik gewoon vooruit lopsn. Heel weinig gelukkig en alleen als ik hem echt 'afscherm', zelfs dan niet altijd. Beetje maf maar daar stoor ik me niet zo aan.
Bij Zelda niet, maar in het type games waar je ze loskoppelt en met twee spelers zo'n halve controller gaat gebruiken is het vervelend. Ik dacht eerst net als jij... en toen kocht ik Snipperclips. Dat is dus gewoon onspeelbaar als je je vingers op de SL/SR-knoppen legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

NMe schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:09:
[...]

Bij Zelda niet, maar in het type games waar je ze loskoppelt en met twee spelers zo'n halve controller gaat gebruiken is het vervelend. Ik dacht eerst net als jij... en toen kocht ik Snipperclips. Dat is dus gewoon onspeelbaar als je je vingers op de SL/SR-knoppen legt.
Heb het even getest en hier reageert 'ie dan nog gewoon... Het komt echt heel weinig voor dus ga er nu niet over lopen zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Thomas schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:45:
[...]

Heb het even getest en hier reageert 'ie dan nog gewoon... Het komt echt heel weinig voor dus ga er nu niet over lopen zeiken.
Het is geen zeiken en het is een enorm simpele fix. Je zou 't zelfs zelf kunnen doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

NMe schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:58:
[...]

Het is geen zeiken en het is een enorm simpele fix. Je zou 't zelfs zelf kunnen doen. :P
Ik bedoelde dat ik er niet over ga zeuren :p. Ik denk niet dat ik hier echt last van zal hebben en heb er nu ook geen last van (het aantal keren dat het is voorgekomen is op één hand te tellen), dus vind het wel prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zelf weten. En ach, op zich kun je ze altijd nog onder garantie opsturen als je je er wel aan ergert. Ik kan het zelf gewoon niet uitstaan als dingen stuk zijn. :+ Ik gebruik mijn joycons eigenlijk vrijwel niet (handheld gebruik ik bijna nooit, en ik speel vooralsnog vrijwel alleen Zelda met mijn Pro-controller) en toch wilde ik ze gefixt hebben. :P Goed, 't was bij mij wel erger dan jij nu omschrijft, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Laatst online: 10-05 12:44
Mijn joy cons zijn ook onderweg, zag met track and trace dat ze vanmorgen al zijn aangekomen, krijg je nog bericht van nintendo dat ze ze hebben ontvangen en wat ze eventueel gedaan hebben etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

NMe schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:05:
Zelf weten. En ach, op zich kun je ze altijd nog onder garantie opsturen als je je er wel aan ergert. Ik kan het zelf gewoon niet uitstaan als dingen stuk zijn. :+ Ik gebruik mijn joycons eigenlijk vrijwel niet (handheld gebruik ik bijna nooit, en ik speel vooralsnog vrijwel alleen Zelda met mijn Pro-controller) en toch wilde ik ze gefixt hebben. :P Goed, 't was bij mij wel erger dan jij nu omschrijft, dat dan weer wel.
Misschien als ik een pro controler heb wel retourneren, kan anders helemaal niks met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

vegetto1983 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:22:
Mijn joy cons zijn ook onderweg, zag met track and trace dat ze vanmorgen al zijn aangekomen, krijg je nog bericht van nintendo dat ze ze hebben ontvangen en wat ze eventueel gedaan hebben etc?
Als je van tevoren een RMA-aanvraag hebt ingediend en ze daarna hebt opgestuurd dan krijg je een mailtje als ze binnengekomen zijn en nog een mailtje als ze weer teruggestuurd worden. Ik kreeg geen uitleg over wat ze nou gedaan hebben maar dat interesseert me ook niet echt, 't heeft gewoon gewerkt. :P Dat 't verder gewoon zo'n sponsje is geweest weet ik ook wel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capstie
Iemand ervaringen met de garantie afhandeling voor krassen op het scherm? Wordt de hele Switch vervangen of alleen het scherm oid? Wordt er moeilijk over gedaan?
Ondanks dat ik het ding praktisch met fluwelen handschoenen heb bediend (omdat tempered glass vanuit China moest komen) toch een paar krassen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 10:25
Capstie schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:17:
Iemand ervaringen met de garantie afhandeling voor krassen op het scherm? Wordt de hele Switch vervangen of alleen het scherm oid? Wordt er moeilijk over gedaan?
Ondanks dat ik het ding praktisch met fluwelen handschoenen heb bediend (omdat tempered glass vanuit China moest komen) toch een paar krassen :')
Dat gaat je dan wel geld kosten ben ik bang. Ik denk dat ze wel alleen het scherm kunnen vervangen, maar of dat de moeite waard is weet ik niet. Gewoon afwachten wat ze je offreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neejij
Als je verder geen problemen met je Switch hebt zou ik de krassen voor lief nemen. Waarschijnlijk krijg je (tegen betaling) een andere Switch en dan loop je het risico dat je andere problemen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capstie
neejij schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:21:
[...]

Als je verder geen problemen met je Switch hebt zou ik de krassen voor lief nemen. Waarschijnlijk krijg je (tegen betaling) een andere Switch en dan loop je het risico dat je andere problemen krijgt.
BlackMage schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:20:
[...]

Dat gaat je dan wel geld kosten ben ik bang. Ik denk dat ze wel alleen het scherm kunnen vervangen, maar of dat de moeite waard is weet ik niet. Gewoon afwachten wat ze je offreren.
Sorry, had er bij moeten zeggen dat de krassen wel veroorzaakt zijn door de dock. Mag toch hopen dat ze me om een productie fout geen rekening gaan sturen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4dc0ld
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-05 12:27
Maandag mijn linker joycon op de post gedaan en zojuist de joycon weer retour gekregen. De joycon werkt nu weer prima. Link doet weer precies wat ik hem zeg en loopt niet zomaar een ravijn in.
De joycons met synchronisatieproblemen worden (zo lijkt het) niet meer omgeruild maar gerepareerd. Ik heb namelijk precies dezelfde joycon weer retour gekregen.

Super blij dat Nintendo dit zo snel oppakt, maar wat betreft communicatie zouden ze wel wat beter kunnen. Het is totaal niet duidelijk wat er precies gedaan is en uit de bijgevoegde factuur is enkel op te maken dat het een garantiekwestie betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
m4dc0ld schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:45:
Maandag mijn linker joycon op de post gedaan en zojuist de joycon weer retour gekregen. De joycon werkt nu weer prima. Link doet weer precies wat ik hem zeg en loopt niet zomaar een ravijn in.
De joycons met synchronisatieproblemen worden (zo lijkt het) niet meer omgeruild maar gerepareerd. Ik heb namelijk precies dezelfde joycon weer retour gekregen.

Super blij dat Nintendo dit zo snel oppakt, maar wat betreft communicatie zouden ze wel wat beter kunnen. Het is totaal niet duidelijk wat er precies gedaan is en uit de bijgevoegde factuur is enkel op te maken dat het een garantiekwestie betreft.
waarschijnlijk zo'n foampje erin geplakt (rechts onder)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2017/03/fixedjoycon-800x354.jpg

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Dat gaat je nooit lukken. Aangezien het niet het dock is wat krast maar het vuil of zand wat er tussen komt door jou als gebruiker. Dat ze beter een glazen scherm hadden kunnen gebruiken in de Switch, wat minder snel krast, staat daar los van.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capstie
RemcoINC08 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 17:14:
[...]

Dat gaat je nooit lukken. Aangezien het niet het dock is wat krast maar het vuil of zand wat er tussen komt door jou als gebruiker. Dat ze beter een glazen scherm hadden kunnen gebruiken in de Switch, wat minder snel krast, staat daar los van.
Met productie fout doelde ik meer op het feit dat er een aantal docks in omloop zijn die aan de zijkant scheef zijn, waardoor ze eerder geneigd zijn te krassen.
De keuze voor plastic vs glas kan ik nog begrijpen, aangezien het een kinder console is en kinderen nogal lomp zijn. Maar zorg dan tenminste ervoor dat je dock dat kan hebben :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Capstie schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 17:38:
[...]

Met productie fout doelde ik meer op het feit dat er een aantal docks in omloop zijn die aan de zijkant scheef zijn, waardoor ze eerder geneigd zijn te krassen.
De keuze voor plastic vs glas kan ik nog begrijpen, aangezien het een kinder console is en kinderen nogal lomp zijn. Maar zorg dan tenminste ervoor dat je dock dat kan hebben :')
Als je kan aantonen dat het veroorzaakt is omdat je dock te krap is zul je wel een kansje hebben, misschien helemaal als je jouw dock naast het goede dock van een ander op de foto zet. Ik verwacht echter dat dat een lastig gevecht wordt tenzij Nintendo heel coulant is. Het proberen waard maar ik zou er niet al te veel van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capstie
NMe schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 17:51:
[...]

Als je kan aantonen dat het veroorzaakt is omdat je dock te krap is zul je wel een kansje hebben, misschien helemaal als je jouw dock naast het goede dock van een ander op de foto zet. Ik verwacht echter dat dat een lastig gevecht wordt tenzij Nintendo heel coulant is. Het proberen waard maar ik zou er niet al te veel van verwachten.
Minder dan 6 maanden na aankoop ligt de bewijsplicht in principe bij de fabrikant, dus ik ben benieuwd hoe ze daar mee omgaan. Mocht het niet lukken dan retourneer ik hem wel naar Bol.com. Voor 380 euro ben ik niet van plan te settelen voor een niet goed gefabriceerde unit }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Capstie schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 17:59:
[...]

Minder dan 6 maanden na aankoop ligt de bewijsplicht in principe bij de fabrikant
Niet bij dingen die (normaal gesproken) onder gebruiksschade vallen. Als jij op de dag van aankoop een kras over je nieuwe smartphone trekt geeft Samsung ook niet thuis. Dat het hier iets lastiger ligt geef ik meteen toe, maar het geeft Nintendo wel wat speling, ook wettelijk gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capstie
NMe schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:09:
[...]

Niet bij dingen die (normaal gesproken) onder gebruiksschade vallen. Als jij op de dag van aankoop een kras over je nieuwe smartphone trekt geef Samsung ook niet thuis. Dat het hier iets lastiger ligt geef ik meteen toe, maar het geeft Nintendo wel wat speling, ook wettelijk gezien.
Ik heb Nintendo hoog in het vaandel staan, ook qua garantie afhandeling, dus ik heb goeie hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Morgen toch maar even contact opnemen met Nintendo. Linker joycon happert echt bij 5 meter afstand, terwijl de rechter dat niet doet. Jammer maar goed gelukkig heb ik pro controller weten te scoren, dus door gamen kan wel.

Ik ga ervan uit dat ik de joycon moet opsturen, maar waarin hebben jullie het verpakt? Bubbel envelopof pakketje?

Update
Net gebeld en ik kan de Joy-Con opsturen. Nog even wachten op het RMA nummer en dan maandag vroeg maar versturen

[ Voor 15% gewijzigd door Bisamrat op 31-03-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4dc0ld
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-05 12:27
Bisamrat schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:52:

Ik ga ervan uit dat ik de joycon moet opsturen, maar waarin hebben jullie het verpakt? Bubbel envelopof pakketje?
Ik had het in een pakket verzonden, maar kreeg het in een bubbelenvelop retour.
Dit staat overigens in het mailtje dat je krijgt als je een reparatie aanvraagt:
"Nintendo Benelux B.V. is niet aansprakelijk voor beschadigingen veroorzaakt door een slechte verpakking." Goed verpakken is dus wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njinje
  • Laatst online: 10-05 16:43
Ik heb mijn switch (dode pixel) + linker joycon vorige week vrijdag opgestuurd. Nog geen bericht gehad wanneer hij weer terug komt. Iemand enig idee hoe lang zoiets duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Njinje schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:55:
Ik heb mijn switch (dode pixel) + linker joycon vorige week vrijdag opgestuurd. Nog geen bericht gehad wanneer hij weer terug komt. Iemand enig idee hoe lang zoiets duurt?
Even bellen, hebben ze meteen antwoord voor je. Bij mij wel in elk geval, al had ik een ander probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 06-05 22:14

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Ik heb dinsdag ook een RMA aangevraagd, af en toe (niet vaak, maar toch viel het me wel op) haperde de verbinding tussen mijn linker Joycon en de console zelf. Het bekende probleem dus.
Dinsdag later in de middag opgestuurd, en gister al weer de Joycon terug ontvangen. Op de 'factuur' stond de vermelding van Poron Joycon. Ff gegoogled, en inderdaad, poron is een soort van geleidend schuim. Bij mij dus ook op deze manier hersteld. Ik heb kort een test gedaan, en de verbinding lijkt veel stabieler nu. Helaas heb ik het serienummer nog niet kunnen controleren, gezien de tijd. Ik vermoed dat het dezelfde Joycon is, als die ik heb opgestuurd.

Tip voor de mensen die hetzelfde probleem met de Joycon hebben, ook al is het maar sporadisch: gewoon opsturen, het moet feilloos werken. Afhandeling kost maar 2 dagen, bleek bij mij.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Thrace Grumble schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:25:
Tip voor de mensen die hetzelfde probleem met de Joycon hebben, ook al is het maar sporadisch: gewoon opsturen, het moet feilloos werken. Afhandeling kost maar 2 dagen, bleek bij mij.
Dat laatste is niet per se waar. Ik had de mijne op dinsdag opgestuurd en ze stuurden ze pas op vrijdag terug (waardoor ik tot maandag moest wachten). Die twee dagen is echt best case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neejij
Njinje schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:55:
Ik heb mijn Switch ook vorige week vrijdag opgestuurd met een dode pixel. Afgelopen woensdag en vandaag gebeld. De Switches zijn op en komen hopelijk volgende week binnen maar dat kunnen ze niet met zekerheid zeggen.

Dus we zijn nog wel even Switch loos :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njinje
  • Laatst online: 10-05 16:43
neejij schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:10:
[...]

Ik heb mijn Switch ook vorige week vrijdag opgestuurd met een dode pixel. Afgelopen woensdag en vandaag gebeld. De Switches zijn op en komen hopelijk volgende week binnen maar dat kunnen ze niet met zekerheid zeggen.

Dus we zijn nog wel even Switch loos :(
Ik had zelf ook gebeld. Ik kreeg te horen dat ze vermoedelijk morgen binnen zouden komen :9~ (ik krijg ook een nieuwe) Maargoed ga er maar vanuit dat we het volgende week wel hebben. (Het achterlijke is dat de Switch langer bij Nintendo ligt dan dat ik het thuis heb gehad |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maDDog83
  • Laatst online: 10-05 13:33
Ik heb een joycon teruggekregen, deze werkt wel goed.
Goed, niet perfect want heel sporadisch (1x per half uur) hapert hij nog licht, maar dat is te verwaarlozen.
Ik ben tevreden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Even een resumé van mijn joycon perikelen.

Van de meegeleverde neon set verloren ze allebei te vaak de verbinding. Links meer dan rechts. Opnieuw laten verbinden op anderhalve meter was bijzonder lastig. Joycons in grip vlak wijzend naar de Switch met links wijzend naar de Switch was het meest succesvol. Been over andere been en poef... verbinding verloren. Set opgestuurd en geswapped terug. De nieuwe set behoudt de verbinding maar de linker joycon zorg er voor dat Link rondjes blijft lopen ofzo wanneer ik mijn benen over elkaar doe of de grip iets te ver weg draai. Rechts lijkt het prima te doen.

Om in de tussentijd door te kunnen spelen had ik een extra set neon joycons gekocht. Recht doet het prima maar links verloor te vaak verbinding. Deze heb ik opgestuurd nadat mijn eerste set terug was. Zojuist heb ik de 2de linker terug gehad, deze was niet geswapped maar op de bon stond de vermelding van die foam. Verbinding lijkt prima maar net zoals de eerdere set blijft Link een tijdje doen wat je hebt ingedrukt wanneer die even niet goed genoeg kan communiceren.

Conclusie. Ik heb een gemaakte R gehad. Maar beide L's doen het nog steeds niet zoals ze zouden moeten. ik moet dus weer bellen en vrees dat dit keer gewoon alles terug gaat, de vier joycons en de Switch. Het liefst ga ik er zelf een middag heen, weet niet of dit kan. Sluiten we meteen alles uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
@Valderrama bij is ook de switch omgeruild, volgens mij kan je toch beter even wachten, gezien de voorraad op lijkt te zijn bij de TD van Nintendo

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Ik ga ze komende week bellen. Overleggen en dan aan de hand van de voorraad beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Na mijn voorgaande reparatie toch even verdere feedback. Vorige week zaterdag kreeg ik m terug. Toen leek het opgelost te zijn. Na wat overwerk dagen kon ik mijn Switch weer eens erbij pakken en zag toen dat er op een andere plek in de behuizing een barst zat.

Echt diep teleurgesteld in de kwaliteit van de Switch, weet nou niet of het vanwege de reparatie is of de bouwkwaliteit zelf te wensen overlaat.

Maandag maar weer contact zoeken. Wordt er toch wel moedeloos van.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3F2LbF4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Sn0wblind schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 00:52:
Na mijn voorgaande reparatie toch even verdere feedback. Vorige week zaterdag kreeg ik m terug. Toen leek het opgelost te zijn. Na wat overwerk dagen kon ik mijn Switch weer eens erbij pakken en zag toen dat er op een andere plek in de behuizing een barst zat.

Echt diep teleurgesteld in de kwaliteit van de Switch, weet nou niet of het vanwege de reparatie is of de bouwkwaliteit zelf te wensen overlaat.

Maandag maar weer contact zoeken. Wordt er toch wel moedeloos van.

[afbeelding]
Zou bijna een nieuwe eisen. Ik heb hier goddank geen last van, denk dat je een productiefout in handen hebt. Ben benieuwd of Nintendo dit netjes zal oplossen want dit kan gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neejij
Thomas schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 17:13:
[...]

Zou bijna een nieuwe eisen. Ik heb hier goddank geen last van, denk dat je een productiefout in handen hebt. Ben benieuwd of Nintendo dit netjes zal oplossen want dit kan gewoon niet.
Ik wil absoluut geen heksenjacht starten maar op Reddit zijn er al een aantal topics voorbijgekomen met dezelfde scheurtjes.

https://www.reddit.com/r/...itch_cracks_forming_near/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

neejij schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 17:29:
[...]

Ik wil absoluut geen heksenjacht starten maar op Reddit zijn er al een aantal topics voorbijgekomen met dezelfde scheurtjes.

Ja het zal geen unicum zijn, dat lijkt me duidelijk. Zoals iemand in dat topic al schrijft zal het een te strak aangedraaide schroef zijn, als iets er voor zorgt dat zoiets breekt is dat het wel. Had overigens eigenlijk liever een behuizing van een of andere (magnesium)legering gezien. Dat breekt tenminste niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Ben wel blij dat ik de enige ben, niet omdat ik anderen ook problemen gun. Maar meer als aantoonbaar bewijs naar Nintendo toe dat er meer aan de hand lijkt te zijn en geen kwestie van user error.
neejij schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 17:29:
[...]

Dank voor het posten van dit topic. Heb mijne er ook tussen gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Succes gewenst i.i.g., erg klote. Zou echt lekker aandringen, een product dat binnen een paar weken (neem ik aan?) scheurt moeten ze gewoon omruilen, punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sn0wblind
Thomas schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 18:14:
Succes gewenst i.i.g., erg klote. Zou echt lekker aandringen, een product dat binnen een paar weken (neem ik aan?) scheurt moeten ze gewoon omruilen, punt.
Dank je! zal het process in dit topic beschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 12:57
Ik wou hier toch even melding maken van mijn ervaring met Nintendo. Bij mij was ook de blauwe linker joycon niet goed (verbinding was crappy na 2-3 meter). JC naar Nintendo terug gestuurd en binnen 3 dagen weer retour ontvangen.

De verbinding van de Joy Con is nu echt veel beter. Nu begint de verbinding pas te happeren na ruim 7-8 meter. Hierdoor is het wel goed mogelijk om gewoon op de bank te spelen met de JC. Al met al ben ik blij met de geboden oplossing want nu hoef ik geen extra controller te kopen om samen met mijn vrouw Mario Kart te kunnen spelen (heb al een Pro Con).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-05 20:19
Via reddit: https://www.reddit.com/r/...s_starting_to_warp_while/

Meer mensen dit gezien/meegemaakt?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thriz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-03 14:56
Ik wil ook even melden dat ik mijn linker joy-con ter reparatie had opgestuurd vanwege de bekende connectieproblemen. Binnen 3 dagen had ik 'm alweer terug in huis (woensdag verzonden en zaterdag terug) en het lijkt nu allemaal perfect te werken. Helemaal tevreden dus. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neejij
Even een update en een soort van waarschuwing:

Ik heb mijn Switch 24/2 opgestuurd ivm een vaste pixel en heb nog geen nieuwe Switch ontvangen.

Ik heb meerdere malen contact opgenomen met de technische dienst en die geven aan dat er op dit moment geen vervangende consoles zijn. Ook hebben ze geen idee wanneer er nieuwe consoles binnenkomen.

Het is dus misschien het overwegen waard om je Switch met een klein defect nog even te houden, want als je hem nu opstuurt ben je waarschijnlijk lang aan het wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben van het weekend weg geweest, had de Switch mee. Ik zag op een gegeven moment dat er een firmware update was en heb die geïnstalleerd. Ik kreeg echter géén melding dat de Switch docked moest zijn, dus ben doorgegaan met het installeren van de nieuwe firmware. Ook had ik gisteren iets vaags, dat de Joy-Cons niet connected waren aldus Zelda, maar de Switch wel reageerde. Ik kom vandaag echter tot de ontdekking, dat als ik mijn Switch in de dock zet, het beeld niet schakeld naar de televisie (die heeft geen extra HDMI-source beschikbaar. Iemand van jullie nog een idee, wat ik kan proberen? :)

EDIT:
Ik heb alle kabels opnieuw aangesloten, nu werkt het weer. :)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 03-04-2017 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Wat een storm in een glas water. Ik geloof best dat er mensen zijn met licht gebogen units (genoeg foto's gezien), maar dat dit door de hitte van de dock komt, lijkt mij enorm onwaarschijnlijk. Bij de temperaturen die nodig zijn om dit te laten gebeuren, zou de Switch al lang oververhit zijn.

Iemand die beweert ervaring te hebben met de fabricageprocessen van plastic omhulsels zei het volgende op Neogaf:
Being familiar with the plastication process, I can say with 100% certainty that this came out of the box. With these being bent, 1 of 2 things occurred.

1) The mixture during the fill process was off, causing issues during the cooling process. This causes integrity issues like thin zones, brittle areas etc. The casing seems to be fine, however, so outside of a few cases I do not think this would be the case.

2) The cooling process itself. If the manufacturer hastens the cooling process, and does not allow for the casing to set before ejection, the productiwill most likely warp. During my time in the plastication industry there were Q&A tests for these type of things. So I'm guessing these meet the manufactures, and Nintendo's, specifications for retail.

EDIT: To add, I'm sure the Switch casing was given a hardener during the fill process. So while it probably takes around 700 degrees initially to melt, it will take much more than that to break down once bonded together after cooling. Likely scenario is that the case would burn (wouldn't melt) due to the additive. I highly doubt the Switch get's that hot. So the dock some how molding it as the player is playing is very highly unlikely. I would go as far as to say impossible. 100% straight out of the box. If the plastic was that pliable while warm, I'm sure there would be finger indention's in the back of the Switch.
Deze units worden dus waarschijnlijk gewoon binnen de marge van acceptabel beschouwd binnen het huidige QA proces - en gezien Nintendo momenteel zoveel mogelijk probeert te produceren, zullen hier mogelijk wel de kantjes er van afgelopen worden. Een licht gebogen Switch heeft nul impact op de functie van het apparaat, en zou voor mij iig geen reden zijn om het terug te sturen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
ik geloof ook nooit dat het een structureel probleem is, fabricage fout, zoals hierboven beschreven, of wellicht een paar units met een verkeerde plastic mix waardoor het toch achteraf kan krom trekken...en dat dan misschien nog in combinatie met een brakke fan..

ik moest hier wel om lachen:
https://www.reddit.com/r/...ng_to_warp_while/#dfqykc3
Afbeeldingslocatie: https://cdn.meme.am/cache/instances/folder623/60137623.jpg

Strava

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste