Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit is het Nintendo Switch topic, waar anders zou het op uitkomen?
Het gaat hier om de Game Boy Advance app op de Nintendo Switch waar je gebruik van kan maken als je een Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket abonnement hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:56
L23 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:52:
[...]

Dit is het Nintendo Switch topic, waar anders zou het op uitkomen?
Het gaat hier om de Game Boy Advance app op de Nintendo Switch waar je gebruik van kan maken als je een Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket abonnement hebt.
Aaaaah! Die kende ik niet vandaar mijn vraag :-) interessant, was altijd een fantastische game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:43
Linksquest schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:41:
[...]

Wat voor TV heb je precies? Misschien dat het toch een instelling van je TV is aangezien hij dit bij de Switch en Xbox doet
Panasonic ST55.
Had de hoop een tijd geleden al opgegeven, maar dacht misschien heeft iemand hier een idee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26
Heb je de overscan al uit gezet voor 16:9 ?
Bekend probleem bij panieksonic tv’s en bv spelcomputers..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03:00
Ik heb geen ervaring met panasonic tv's, maar je hebt in de switch wel een optie om de screen size aan te passen. Bij mijn philips tv moet ik deze terugschalen naar ongeveer 96 a 97 %. De tv zelf heb ik niet op automatische screen size gezet, omdat ik het iritant vind als deze vanzelf iets aanpast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sheccy92
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 29-04-2024
Hallo mede tweakers,

ik was al actief op het forum maar nooit in de games hoek.

Nu toch een vraag. Afgelopen donderdag hebben we een switch gekocht. Account aangemaakt op ons gezamenlijke mailadres en downloaden maar die spellen.

Nu hadden we bedacht er 1 te kopen en vooral samen te mario karten. Maar ik ben zelda gek, en hij harry potter. Kortom, wachten op elkaar tot we ons solo player spel konden voortzetten. We speelden dan beide op onze eigen gebruikers op die ene switch.

Vandaag toch een 2e switch opgehaald. Want tegelijk kunnen gamen wel zo gezellig.

Maar op de nieuwe switch kan ik niet inloggen met het account van de eerste switch. Dus een ander account aangemaakt. So far so good. Mijn gebruikersinfo kon ook worden overgezet naar de nieuwe switch. Ook top.

Maar ik kan dus geen spellen spelen met de nieuwe switch omdat het een ander account is dan waarmee de spellen zijn gekocht.

Ik heb het gezamenlijke account er nu wel tussen staan, en dat werkt want dan kan ik mijn spelletje spelen. Alleen hij kan dan dus nooit dezelfde spellen spelen als ik speel, dan gaat hij verder met mijn gameplay.

Ook ben ik mijn spelvoortgang dan kwijt want dat is gekoppeld aan een andere gebruiker en ander account.

Ik ben inmiddels poepchagrijnig en kom met de nintendo website ook niet verder. Je zou namelijk als je gekoppeld bent in een familiegroep, als beheerder van de familiegroep en het gedeelde account andere gebruikers toestemming moeten kunnen geven om download software te spelen. Die familiegroep is gelukt maar toestemming geven niet.

Wie oh wie heeft raad in korte maar krachtige stappen. Niet dat zweverige nintendo geneuzel. Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 29-05 17:03
Je moet het account (Laten we het Mario noemen) waarop je spellen digitaal koopt instellen als primair account op die tweede Switch en zodoende een ander account (Luigi) instellen als primair account op je eerste Switch.

Op de eerste Switch:
- Kun je alle spellen spelen die gekocht zijn door Mario ongeacht met welk account, Mario en Luigi kunnen dus beiden met hun profiel op deze Switch spelen inclusief hun savegames uit de cloud, online gaan etc.

Op de tweede Switch:
- Kunt alleen digitale spellen opstarten als Mario, dat account moet je dus mee spelen, cardridges geen probleem. Eenmaal gestart kun je natuurlijk andere accounts toewijzen aan speler 2.
- Je hebt internet nodig bij de controle om te kijken of je mag spelen, eenmaal gestart is het internet niet meer nodig tot je iets anders wilt spelen.
- Als Mario toevallig ook op Switch 1 iets start wordt Mario hier uitgelogd.

Dus als je dit doet kun je het beste op Switch 2 met Mario spelen en op Switch 1 met het andere profiel. En je games blijven kopen met Mario account, want anders heb je er weinig aan.

Je kunt zo ook beiden tegelijkertijd op je eigen account dezelfde game spelen. Ook online geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Familiegroep heeft er overigens niks mee te maken, dat is bedoeld voor ouders om accounts van kinderen overzichtelijk te beheren. Een Nintendo Online Familielidmaatschap biedt ook geen voordelen qua gekochte games delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
/edit

[ Voor 96% gewijzigd door Ike. op 13-01-2024 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:14
Lastpost. schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:44:
Op de eerste Switch:
- Kun je alle spellen spelen die gekocht zijn door Mario ongeacht met welk account, Mario en Luigi kunnen dus beiden met hun profiel op deze Switch spelen inclusief hun savegames uit de cloud, online gaan etc.
Hoe zit dit dan precies? Als Luigi op die eerste Switch het primaire account is, waarom kunnen dan nog steeds alle games van Mario gespeeld worden?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
posttoast schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:41:
[...]

Hoe zit dit dan precies? Als Luigi op die eerste Switch het primaire account is, waarom kunnen dan nog steeds alle games van Mario gespeeld worden?
https://www.nintendo.nl/S...ere-systemen-1442569.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BGZpd3Eu0pOZIXayLMFY2U9APUo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KL4SSDsQANeg9qyAVQEydPeO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door L23 op 13-01-2024 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Nu online
posttoast schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:41:
[...]

Volgens mij klopt de uitleg helemaal, maar zijn Mario en Luigi een keer omgedraaid. In elk geval:
De games die gekocht zijn door het primaire account, kunnen door alle accounts op die console worden gestart en gespeeld zonder internetverbinding.
De games van secundaire accounts kunnen alleen door het account wat de game gekocht heeft worden opgestart en gespeeld (eventueel kunnen andere spelers wel in multiplayer meedoen), en voor het opstarten is een internetverbinding nodig.

Wat in jouw geval precies de handigste oplossing is moet je even kijken, maar dat is in elk geval hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:37
NeutraleTeun schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 14:11:
[...]

Panasonic ST55.
Had de hoop een tijd geleden al opgegeven, maar dacht misschien heeft iemand hier een idee.
Niet zo bekend met een Panasonic TV, maar heb wel even gekeken of ik iets voor je kon vinden, ik kwam hierop uit, heb je daar iets aan? https://www.reddit.com/r/...nasonic_tv_make_sure_you/

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:36

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

JackAvery schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 05:35:
[Video: Game Boy Advance – January 2024 Game Updates – Nintendo Switch Online + Expansion Pack]

17 januari komt niet alleen Golden Sun eindelijk op de GBA app… ook het vervolg is dan meteen speelbaar.
fucking wauw! Dit was echt voor mij zo'n intense game als 11 jarig jochie! heeft samen met Final Fantasy mijn liefde voor RPG gestart.

Ik weet wat ik volgende week op mijn switch ga spelen 😛Echt pure onverwachtse blijdschap ineens door dit nieuws haha

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05 08:13
Vandaag een Switch Oled gekocht. Daar zat een (Slim) case bij maar ook een tweede Nintendo oplader, echter past deze natuurlijk niet in de Slim case...
Nu zit ik te kijken wat voor oplaadblokjes ik nog heb liggen om die in de case te stoppen icm een 3m USB-C kabeltje, maar het hoogste amperage blokje wat ik heb ik 0,5A.
De Nintendo Switch oplader is 1A, zou een wat lager amperage lader slecht(er) zijn voor de laadcyclus of zorgt dat er enkel voor dat het langer duurt?

Graag zie ik jullie reactie/tips/adviezen tegemoet.

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:51
Milo44 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 22:29:
Vandaag een Switch Oled gekocht. Daar zat een (Slim) case bij maar ook een tweede Nintendo oplader, echter past deze natuurlijk niet in de Slim case...
Nu zit ik te kijken wat voor oplaadblokjes ik nog heb liggen om die in de case te stoppen icm een 3m USB-C kabeltje, maar het hoogste amperage blokje wat ik heb ik 0,5A.
De Nintendo Switch oplader is 1A, zou een wat lager amperage lader slecht(er) zijn voor de laadcyclus of zorgt dat er enkel voor dat het langer duurt?

Graag zie ik jullie reactie/tips/adviezen tegemoet.
Met de switch heb ikzelf altijd: gebruik de originele :)
Maar, mijn lenovo 65w lader werkt ook prima tevens mijn 20w lader van mijn iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:19

Pimmuz

Roar

Hoe kan ik in hemelsnaam iets betalen/bestellen in die Nintendo store?

Ik zie een optie 'betaalmethode toevoegen' maar vervolgens geen opties. Ik wil best Nintendo te goed aanschaffen ofzo maar echt duidelijk is het allemaal niet.

Edit:

Ehh ja heel erg omslachtig allemaal maar denk dat ik het heb gevonden.

[ Voor 15% gewijzigd door Pimmuz op 16-01-2024 14:34 . Reden: Goed kijken en lezen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Pimmuz schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:17:
Hoe kan ik in hemelsnaam iets betalen/bestellen in die Nintendo store?

Ik zie een optie 'betaalmethode toevoegen' maar vervolgens geen opties. Ik wil best Nintendo te goed aanschaffen ofzo maar echt duidelijk is het allemaal niet.

Edit:

Ehh ja heel erg omslachtig allemaal maar denk dat ik het heb gevonden.
Ik gebruik zelf gewoon Paypal, maar moest inderdaad ook een keer een Creditcard gebruiken omdat hij Paypal niet accepteerde.

Maar goed, nu ben ik wel nieuwsgierig wat je besteld hebt >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Milo44 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 22:29:
Duurt enkel aanzienlijk langer om op te laden, maar is niet slecht voor de accu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Linksquest schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:49:
[...]

Ik gebruik zelf gewoon Paypal, maar moest inderdaad ook een keer een Creditcard gebruiken omdat hij Paypal niet accepteerde.

Maar goed, nu ben ik wel nieuwsgierig wat je besteld hebt >:)
Nintendo64 controller (waarvoor ik eerst een Online lidmaatschap nodig had :p)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
A nice, prima controller, heb hem zelf ook :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:20:
Heb hem nog niet gebruikt, maar ziet er wel mooi uit in de doos :P

Nooit een N64 gehad, maar toch een soort van nostalgie omdat ik destijds regelmatig Mario Kart 64, Golden Eye en Perfect Dark bij een vriendje speelde.

Golden Eye moet ik nog steeds een keer gaan spelen op de Switch. Enige game die ik tot nu in de N64 app gespeeld heb is Mario Kart 64. Wel even leuk om een avondje te spelen. Maar moet zeggen dat we behoorlijk wat progressie hebben gemaakt. Mario Kart 64 is wat mij betreft slecht verouderd. Mario Kart Super Circuit op de Game Boy Advance is van de oude Mario Kart titels leuker om te spelen en er is meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Linksquest schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:20:
Ja ben heel benieuwd daarom heb ik dus ook mijn voucher code geactiveerd voor 3 maanden Switch Online-lidmaatschap. Maar heb nu twee vragen:

Als ik dit nu op korte termijn wil laten omzetten naar een jaar abonnement + Uitbreidingspakket krijg ik dan korting omdat ik nog recht heb op 3 maanden Online?

Ik zie dat ik nog steeds niet die Nintendo64 controller kan bestellen terwijl er het volgende bijstaat: Om dit product aan te schaffen heb je een geldig Nintendo Switch Online-lidmaatschap nodig.

Dat ben ik nu toch?

Edit: browser keertje herstarten deed het maarja heb ik straks die controller maar kan ik geen N64 games spelen :p

[ Voor 7% gewijzigd door Pimmuz op 16-01-2024 16:27 . Reden: Geduld is een schone zaak ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pimmuz schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:24:
Als ik dit nu op korte termijn wil laten omzetten naar een jaar abonnement + Uitbreidingspakket krijg ik dan korting omdat ik nog recht heb op 3 maanden Online?
Ja. Op de website zie je hoeveel korting je dan krijgt.

https://ec.nintendo.com/NL/nl/membership

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
L23 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:48:
[...]

Heb hem nog niet gebruikt, maar ziet er wel mooi uit in de doos :P

Nooit een N64 gehad, maar toch een soort van nostalgie omdat ik destijds regelmatig Mario Kart 64, Golden Eye en Perfect Dark bij een vriendje speelde.

Golden Eye moet ik nog steeds een keer gaan spelen op de Switch. Enige game die ik tot nu in de N64 app gespeeld heb is Mario Kart 64. Wel even leuk om een avondje te spelen. Maar moet zeggen dat we behoorlijk wat progressie hebben gemaakt. Mario Kart 64 is wat mij betreft slecht verouderd. Mario Kart Super Circuit op de Game Boy Advance is van de oude Mario Kart titels leuker om te spelen en er is meer te doen.
O ik wel, heb zelfs een mini unboxing gemaakt voor de liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Pimmuz schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:24:
[...]

Edit: browser keertje herstarten deed het maarja heb ik straks die controller maar kan ik geen N64 games spelen :p
Hoezo kun je straks geen games spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Linksquest schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:14:
[...]

Hoezo kun je straks geen games spelen?
Nintendo 64 games daar heb je dat uitbreidingspakket voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Pimmuz schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:50:
[...]

Ja klopt, ik dacht dat je die ook genomen had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 15:53
Pimmuz schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:50:
[...]

Volgens mij ondersteund Mario 64 van de Super Mario 3D All stars game ook de N64 controller.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

urk_forever schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:14:
[...]

Volgens mij ondersteund Mario 64 van de Super Mario 3D All stars game ook de N64 controller.
En welke is beter? of zijn ze vergelijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Linksquest schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:46:
[...]

Ja klopt, ik dacht dat je die ook genomen had.
Nee dat wil ik wel maar ik kan nog steeds niet betalen, geld op mijn papal gezet en bij het afrekenen in de Nintendo store kan ik dat te goed niet selecteren of wat dan ook man wat omslachtig allemaal.

Moet ik echt me bankrekening koppelen voordat ik iets kan betalen bij Nintendo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:35
Pimmuz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:34:
[...]

Nee dat wil ik wel maar ik kan nog steeds niet betalen, geld op mijn papal gezet en bij het afrekenen in de Nintendo store kan ik dat te goed niet selecteren of wat dan ook man wat omslachtig allemaal.

Moet ik echt me bankrekening koppelen voordat ik iets kan betalen bij Nintendo?
Ik schaf gewoon wat tegoed aan via mn creditcard.
Als mn tegoed in de store dan op is gooi ik er weer een paar tientjes op.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Csotranme schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:36:
[...]

Ik schaf gewoon wat tegoed aan via mn creditcard.
Als mn tegoed in de store dan op is gooi ik er weer een paar tientjes op.
Dat vraag ik niet maar toch bedankt voor je toelichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pimmuz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:43:
[...]

Dat vraag ik niet maar toch bedankt voor je toelichting.
Ik gebruik zelf ook Paypal, maar begrijp niet helemaal waar je tegen aanloopt. Je kiest zover ik weet geen Paypal tegoed. Je Paypal is gekoppeld en dan kan je gewoon aankopen doen.
Maar ik heb zelf geen tegoed op Paypal staan, mijn creditcard is gekoppeld aan Paypal, wellicht zit daarin het verschil. Heb het vermoeden dat je met Paypal tegoed geen aankopen/pre-orders kan doen.

Nintendo tegoed kopen is wellicht niet de oplossing die je zoekt, maar werkt wel makkelijker en kan je mogelijk ook met korting kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door L23 op 17-01-2024 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Pimmuz Wat bedoel je met "Nintendo store"?
  • My Nintendo Store? De webwinkel voor o.a. fysieke producten?
  • Nintendo eShop? De winkel voor downloadbare Switch-spellen?
Als het om de My Nintendo Store gaat: die accepteert alleen creditcards.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RayNbow schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:14:
En Paypal.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Pimmuz Is je Paypal account wel goed gekoppeld aan je Nintendo account? Als je inlogt via https://accounts.nintendo.com/ kun je dat controleren onder het tabje "Tegoed en betalingsmethoden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Als ik hier kijk https://store.nintendo.nl/nl/account en dan betaalmethode toevoegen zie ik geen optie voor Paypal alleen creditcard. Als ik eenmaal iets toevoeg in de winkelwagen en wil afrekenen komt er weel mogelijk voor Paypal daar keis ik dan ook voor.

Vervolgens wil ik doorgaan met de betaling komt er een popup van en zie ik dit staan:

Choose a way to pay
Enter your info once to complete this purchase. Then shop at millions of PayPal merchants around the world.

Add a credit or prepaid card

Add a debit card

Dus het tegoed wat ik heb toegevoegd kan ik niet selecteren :( Uhm Nintendo te goed zou dat helpen? Die optie zie ik helemaal nergens voorbijkomen :?

Ideal zou toch geweldig zijn maar ik weet hoe het gaat met Japanse bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

RayNbow schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:14:
Ok dus jij zegt dat als ik dit op de Switch zelf probeer het wel lukt? Ik wil gewoon die N64 controller bestellen lijkt me allemaal niet zo ingewikkeld :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pimmuz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:46:
[...]

Ok dus jij zegt dat als ik dit op de Switch zelf probeer het wel lukt? Ik wil gewoon die N64 controller bestellen lijkt me allemaal niet zo ingewikkeld :p
Je maakt het zelf ook behoorlijk ingewikkeld :p Wat wil je nu precies kopen dan? Ik dacht namelijk dat je de N64 controller al besteld had en nu het Nintendo Online + Uitbreidingspakket wilt aanschaffen? Maar het gaat dus om een aankoop in de eShop (abonnement) en een aankoop uit de My Nintendo Store (N64 controller)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pimmuz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:42:
[...]

Als ik hier kijk https://store.nintendo.nl/nl/account en dan betaalmethode toevoegen zie ik geen optie voor Paypal alleen creditcard. Als ik eenmaal iets toevoeg in de winkelwagen en wil afrekenen komt er weel mogelijk voor Paypal daar keis ik dan ook voor.

Vervolgens wil ik doorgaan met de betaling komt er een popup van en zie ik dit staan:

Choose a way to pay
Enter your info once to complete this purchase. Then shop at millions of PayPal merchants around the world.

Add a credit or prepaid card

Add a debit card

Dus het tegoed wat ik heb toegevoegd kan ik niet selecteren :( Uhm Nintendo te goed zou dat helpen? Die optie zie ik helemaal nergens voorbijkomen :?

Ideal zou toch geweldig zijn maar ik weet hoe het gaat met Japanse bedrijven.
Die popup is van Paypal toch? Dan lijkt me het probleem eerder daar te zitten dan bij Nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

L23 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:49:
[...]

Je maakt het zelf ook behoorlijk ingewikkeld :p Wat wil je nu precies kopen dan? Ik dacht namelijk dat je de N64 controller al besteld had en nu het Nintendo Online + Uitbreidingspakket wilt aanschaffen? Maar het gaat dus om een aankoop in de eShop (abonnement) en een aankoop uit de My Nintendo Store (N64 controller)?
Eerst de controller en dan het abbo maar ik vermoed ook dat ik zelf iets verkeerd doe of niet begrijp maar blijkbaar zijn er dus verschillende plekken/stores om iets aan te schaffen.

Wat is de makkelijkste manier? Dan pas ik me daarop aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pimmuz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:58:
[...]

Eerst de controller en dan het abbo maar ik vermoed ook dat ik zelf iets verkeerd doe of niet begrijp maar blijkbaar zijn er dus verschillende plekken/stores om iets aan te schaffen.

Wat is de makkelijkste manier? Dan pas ik me daarop aan.
Abonnement en games kopen voor je Switch (eShop) is het dan makkelijker om Nintendo tegoed te kopen. Dit is makkelijk omdat je Nintendo tegoed bijvoorbeeld ook bij de Albert Heijn kan kopen.

Maar voor de N64 controller die je koopt via de website (My Nintendo Store) heb je een credit card nodig of Paypal waar volgens mij een credit card aan gekoppeld moet zijn.
Website My Nintendo Store geeft het volgende aan: "Je kunt je bestelling betalen via debet-/creditcard, PayPal, Apple Pay of Google Pay. Alleen debetkaarten met de co-branding van VISA of Mastercard worden geaccepteerd."
Dus wellicht werkt het met bepaalde debet cards ook, maar heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 17-01-2024 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:04:
[...]
Maar voor de N64 controller die je koopt via de website (My Nintendo Store) heb je een credit card nodig of Paypal waar volgens mij een credit card aan gekoppeld moet zijn.
Ik heb mijn bankrekening gekoppeld aan Paypal en kan hiermee ook bestellingen plaatsen via de My Nintendo Store. Nou is het al wel tig jaar geleden dat ik dit gekoppeld heb, dus wellicht werkt dat nu niet meer en kan het inderdaad alleen nog met een creditcard.

@Pimmuz https://www.paypal.com/nl...n-paypal-rekening-help183
Dit kun je eventueel nog proberen. Wanneer je je bankrekening hebt gekoppeld schrijft Paypal dit automatisch af en hoef je ook geen tegoed te gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door Raem op 17-01-2024 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:09:
[...]

Ik heb mijn bankrekening gekoppeld aan Paypal en kan hiermee ook bestellingen plaatsen via de My Nintendo Store. Nou is het al wel tig jaar geleden dat ik dit gekoppeld heb, dus wellicht werkt dat nu niet meer en kan het inderdaad alleen nog met een creditcard.
Dat weet ik ook niet precies. In ieder geval een betaalmiddel (debet/credit) inplaats van tegoed, dat maakt het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rechtstreeks uit de FAQ van de My Nintendo Store :
Welke betaalmethoden zijn beschikbaar?

Je kunt je bestelling betalen via debet-/creditcard, PayPal, Apple Pay of Google Pay. Alleen debetkaarten met de co-branding van VISA of Mastercard worden geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

JackAvery schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:40:
Rechtstreeks uit de FAQ van de My Nintendo Store :

[...]
Joh denk je nou echt dat ik dat allemaal nog niet heb gelezen? Ook onderaan de website is het zichtbaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-6bzLWAaFu5txcJxUgWAEHw1LKc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eLTDBfqCijG8ROFSazcyt5Zo.png?f=user_large

Ben zelfs op de chat geweest met Nintendo en die konden me ook niet verder helpen. Daarom kwam ik het hier vragen want zoals ik zelf al heb gezegd ik doe denk ik iets fout maar wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pimmuz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:47:
[...]

Joh denk je nou echt dat ik dat allemaal nog niet heb gelezen? Ook onderaan de website is het zichtbaar:

[Afbeelding]
Dat beweer ik niet, gewoon FYI.
Ben zelfs op de chat geweest met Nintendo en die konden me ook niet verder helpen. Daarom kwam ik het hier vragen want zoals ik zelf al heb gezegd ik doe denk ik iets fout maar wat.
in mijn ervaring werkt een credit card het gemakkelijkst.

Overigens moet een debet kaart aan Paypal koppelen ook niet moeilijk zijn. Ik heb dat alleszins enkele jaren geleden zo geregeld.

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 17-01-2024 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

JackAvery schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:51:
[...]
Dat beweer ik niet, gewoon FYI.
[...]
in mijn ervaring werkt een credit card het gemakkelijkst.

Overigens moet een debet kaart aan Paypal koppelen ook niet moeilijk zijn. Ik heb dat alleszins enkele jaren geleden zo geregeld.
Ja dat zou ik echt belachelijk vinden als ik voor een accessoire een creditcard moet aanschaffen |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pimmuz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:55:
[...]

Ja dat zou ik echt belachelijk vinden als ik voor een accessoire een creditcard moet aanschaffen |:(
Heb je het al geprobeerd met je bankrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pimmuz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:55:
[...]

Dat is inderdaad belachelijk, en dus gelukkig niet nodig. Ik noem het het makkelijkst omdat preorders bij de Nintendo Store wel enkel met CC werken als ik het me goed herinner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Het zou ook met een debitcard moeten werken. Dit jaar beginnen de grootbanken met het uitgeven van Visa Debit en Debit Mastercard, dan loopt dit allemaal veel soepeler.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Nintendo Switch Online leden kunnen de game Eastward van 18 januari tot en met 24 januari gratis uitproberen met Games Op Proef.

Ik heb zelf de game kort gespeeld met Game Pass, maar niet helemaal mijn ding. De game had destijds wel mijn aandacht vanwege de toffe soundtrack in de trailer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 00:25
hcQd schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:47:
Het zou ook met een debitcard moeten werken. Dit jaar beginnen de grootbanken met het uitgeven van Visa Debit en Debit Mastercard, dan loopt dit allemaal veel soepeler.
Wel natuurlijk opletten of de nieuwe kaart dan ook 1 van die 2 is.

Mijn bank gaf mij in december nog vrolijk een Maestro :F

Maar het blijft irritant dat Nintendo vrij beperkte betaal opties heeft in hun winkel, wij hebben hier thuis een CC maar het valt op hoe veel winkels gewoon Pay-Pal of zelfs iDeal (zoals Play-Asia) ondersteunen.

[ Voor 24% gewijzigd door Mizgala28 op 18-01-2024 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
L23 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:09:
[...]

Ik gebruik zelf ook Paypal, maar begrijp niet helemaal waar je tegen aanloopt. Je kiest zover ik weet geen Paypal tegoed. Je Paypal is gekoppeld en dan kan je gewoon aankopen doen.
Maar ik heb zelf geen tegoed op Paypal staan, mijn creditcard is gekoppeld aan Paypal, wellicht zit daarin het verschil. Heb het vermoeden dat je met Paypal tegoed geen aankopen/pre-orders kan doen.

Nintendo tegoed kopen is wellicht niet de oplossing die je zoekt, maar werkt wel makkelijker en kan je mogelijk ook met korting kopen.
Bij het betalen via PayPal ben je effectief eShop tegoed aan het kopen. Je kunt daarbij dan kiezen of je het exacte benodigde bedrag wil toevoegen (oftewel je betaalt gewoon dat bedrag) of dat je een vast bedrag wil toevoegen, bijvoorbeeld 50 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Seal64 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:18:
[...]

Bij het betalen via PayPal ben je effectief eShop tegoed aan het kopen. Je kunt daarbij dan kiezen of je het exacte benodigde bedrag wil toevoegen (oftewel je betaalt gewoon dat bedrag) of dat je een vast bedrag wil toevoegen, bijvoorbeeld 50 euro.
Hoezo ben je effectief eShop tegoed aan het kopen? Het is niet een extra handeling, je kan gewoon direct de game kopen namelijk. Laten we de discussie niet complexer maken :p Het ging over Paypal tegoed, niet eShop tegoed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Is nu niemand over de Ace Combat Port aan het praten? Heel toffe aankondiging wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:25

Oxigeon

En zo is dat!

JackAvery schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:43:
Is nu niemand over de Ace Combat Port aan het praten? Heel toffe aankondiging wat mij betreft.

[Video: ACE COMBAT™7: SKIES UNKNOWN DELUXE EDITION - Release Date Trailer]
Is hier gisteren al vermeld :9

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Het is gelukt nadat ik mijn bankrekening had gekoppeld aan Paypal, alhoewel ik hier niet helemaal happy mee ben maargoed hopelijkt komt er geen gezeik van.

Controller is onderweg en dan kunnen we straks lekker Mario64 spelen _/-\o_

Voor de genen die hem hebben gespeeld of beide maar welke Mario64 vinden jullie beter? Die van de Switch viruteel console om het zo maar even te zeggen of de versie van Super Mario 3D All Stars?

[ Voor 29% gewijzigd door Pimmuz op 18-01-2024 14:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Pimmuz schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:42:
Voor de genen die hem hebben gespeeld of beide maar welke Mario64 vinden jullie beter? Die van de Switch viruteel console om het zo maar even te zeggen of de versie van Super Mario 3D All Stars?
Ik heb alleen die van Super Mario 3D All-Stars gespeeld. Maar er is wel informatie over te vinden op het internet.

Ik denk echter dat de verschillen niet zo relevant zijn, maar wel de prijs. Super Mario 3D All-Stars kan je niet digitaal kopen. En fysiek is Super Mario 3D All-Stars al gauw 75 euro of meer op Marktplaats. Nieuw kan je het spel niet meer voor 50 a 60 euro in de winkel kopen, het wordt niet meer geproduceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nog meer afbeeldingsstukjes van The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom. Afbeeldingen zijn een week beschikbaar en elke vrijdag komen er weer nieuwe voor in de plaats tot 16 februari. De afbeeldingsstukjes zijn op je Switch te vinden in Nintendo Switch Online en dan naar Missies en beloningen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfpuGZEddp5lJK_yjWM_UUOabfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xmjjnTocYDTPY1KsK5byiAaX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Met de release van Another Code: Recollection hebben we de eerste fysieke first-party release van het jaar achter de rug. Maar wat staat er dit jaar nog op het menu? Ik pik er alvast wat highlights uit:

Switch 2024 highlights
Q1 2024Golden Sun + Golden Sun (17.01.204)
Another Code: Recollection (19.01.2024)
Prince of Persia: The Lost Crown (19.01.2024)
Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy (25.01.2024)
Eastward: Octopia DLC (31.01.2024)
Kingdom Come: Deliverance (02.2024)
Tomb Raider I-III Remastered (14.02.2024)
Mario Vs. Donkey Kong (16.02.2024)
Inkulati (22.02.2024)
Shiren the Wanderer: The Mystery Dungeon of Serpentcoil Island (27.02.2024)
Dark Forces Remaster (28.02.2024)
Unicorn Overlord (08.03.2024)
Princess Peach Showtime! (22.03.2024)
Q2 2024Tales of Kenzera: ZAU (23.04.2024)
Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes (23.04.2024)
The Gecko Gods (lente 2024)
Planet of Lana (lente 2024)
Splatoon 3: Expansion Pass - Side Order (lente 2024)
'2024'/Onbekend
H2 2024 en verderLuigi's Mansion 2 HD (zomer 2024)
Ace Combat 7: Skies Unknown Deluxe Edition (11.07.2024)
Fantasy Life i: The Girl who Steals Time (zomer 2024)
Paper Mario: The Thousand-Year Door remake (2024)
Metroid Prime 4
Hollow Knight: Silksong
Mina The Hollower (2024 - onbevestigd)
Dragon Quest III HD-2D Remake
Metal Slug Tactics (2024)
Penny's Big Breakaway (2024)
Little Nightmares III (2024)
Star Wars Hunters (2024)
Death Trick: Double Blind (2024)
DecaPolice (2024)
The Plucky Squire (2024)
Shantae Advance: Risky Revolution (2024)
Inkulinati (2024)
Lorelei and the Laser Eyes
SacriFire
Endless Dungeon
Front Mission 3: Remake
Ys X: Nordics
Wizards with a Gun
A Tale of Paper
'new Rune Factory series'
Professor Layton and the New World of Steam (2025)
Suikoden I & II HD Remaster: Gate Rune and Dunan Unification Wars

Vetgedrukt zijn de first-party titels, in italics vind je console-exclusives (al dan niet gepubliceerd door Nintendo). Disclaimer: natuurlijk zijn er nog honderden andere games waar vast ook wel pareltjes tussen zitten. De lijst is allesbehalve compleet.

Hoewel er duidelijk wat minder informatie is over de plannen van Nintendo zelf dan andere jaren is het ook niet zo alsof er geen games onderweg zijn voor de Switch. Mogelijk wordt het nog een heel spannend jaar...

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 04-02-2024 16:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nieuws voor de Sea of Stars fans: de aangekondigde fysieke release heeft nu een datum - 10 mei. De uitgever is iam8bit - meer info hier. Behalve een retail versie (die hopelijk ook naar Europa komt), is er ook een exclusieve iam8bit editie met allerlei extra's.

Er komt ook een vinyl release van de soundtrack, die o.a. via iam8bit en via het Europese Black Screen Records te preorderen is.

Afbeeldingslocatie: https://blackscreenrecords.com/cdn/shop/files/Sea-of-Stars_vinyl_orange-blue_2048x2048.jpg?v=1705601330

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
JackAvery schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:14:
Nieuws voor de Sea of Stars fans: de aangekondigde fysieke release heeft nu een datum - 10 mei. De uitgever is iam8bit - meer info hier. Behalve een retail versie (die hopelijk ook naar Europa komt), is er ook een exclusieve iam8bit editie met allerlei extra's.

[YouTube: Sea of Stars - Physical Edition Announcement Trailer]

Er komt ook een vinyl release van de soundtrack, die o.a. via iam8bit en via het Europese Black Screen Records te preorderen is.

[Afbeelding]
PAL/ EU release is ook 10 mei.

https://twitter.com/iam8bit/status/1748034896117842128

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:31
JackAvery schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:14:

[YouTube: Sea of Stars - Physical Edition Announcement Trailer]

[Afbeelding]
Gaaf!
Ik kan het spel we op de Xbox spelen, maar vind het echt een Switch titel die ik graag fysiek wil hebben.

De LP is ook gaaf. Heb geen platenspeler, en de muziek nooit geluisterd, maar is wel leuk om te hebben.
Ik ken de partij niet, is dit betrouwbaar? Ziet er wel uit als een prima shop.

[ Voor 3% gewijzigd door Jan_V op 21-01-2024 14:07 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jan_V schreef op zondag 21 januari 2024 @ 14:06:
[...]

Gaaf!
Ik kan het spel we op de Xbox spelen, maar vind het echt een Switch titel die ik graag fysiek wil hebben.

De LP is ook gaaf. Heb geen platenspeler, en de muziek nooit geluisterd, maar is wel leuk om te hebben.
iam8bit heeft voor zover ik weet een goede voorgeschiedenis maar ik heb zelf nog nooit bij ze besteld. Black Screen Records draait ook al even mee (see what I did there) en is gespecialiseerd in vinylverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
JackAvery schreef op zondag 21 januari 2024 @ 14:28:
[...]

iam8bit heeft voor zover ik weet een goede voorgeschiedenis maar ik heb zelf nog nooit bij ze besteld. Black Screen Records draait ook al even mee (see what I did there) en is gespecialiseerd in vinylverkoop.
Even wachten en dan kan je deze ook via onder andere Amazon bestellen. De 'iam8bit Exclusive Edition' versie zal denk USA only zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Ike. op 21-01-2024 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ike. schreef op zondag 21 januari 2024 @ 14:54:
[...]

Even wachten en dan kan je deze ook via Amazon bestellen. Tenzij je de 'US exclusieve' uitgave wilt
Als ik kan vermijden om Amazon geld te geven...

(FYI: Black Screen Records is een Duits bedrijf. Geen gedoe met belastingen of douane)

[ Voor 14% gewijzigd door JackAvery op 21-01-2024 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Jan_V schreef op zondag 21 januari 2024 @ 14:06:
[...]

Gaaf!

Oef, 50 dollar shipping. Dat vind ik een beetje teveel op zo'n klein bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor het spel zou ik gewoon wachten tot ze in de winkel liggen tenzij je perse die "exclusieve" editie wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jan_V schreef op zondag 21 januari 2024 @ 15:00:
[...]

Oef, 50 dollar shipping. Dat vind ik een beetje teveel op zo'n klein bedrag.
Geen idee waar je die 50 dollar ziet staan? LP is 45 euro en €8,40 verzendkosten.

Qua spellen koop ik gewoon altijd de standaard editie die in Europa uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
L23 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 15:11:
[...]

Geen idee waar je die 50 dollar ziet staan? LP is 45 euro en €8,40 verzendkosten.

Qua spellen koop ik gewoon altijd de standaard editie die in Europa uitkomt.
Bij het uitchecken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uoaSk7XMjf8Bb0GcpJxU0_u86Ac=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3eWSjLzsDmU1rfWAgch7paKD.jpg?f=fotoalbum_large

Zal morgen even op een pc proberen. Een tientje verzenden vind ik inderdaad prima op zo'n bedrag.

[Edit]
Waarschijnlijk BTW en invoerkosten als ik het zo lees.

[ Voor 5% gewijzigd door Jan_V op 21-01-2024 18:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jan_V schreef op zondag 21 januari 2024 @ 18:39:
[...]

Bij het uitchecken.

[Afbeelding]

Zal morgen even op een pc proberen. Een tientje verzenden vind ik inderdaad prima op zo'n bedrag.

[Edit]
Waarschijnlijk BTW en invoerkosten als ik het zo lees.
Ok, maar begrijp niet waarom je dit allemaal wilt importeren? LP is te koop vanuit Europa en de game kan je straks gewoon kopen bij je favoriete Nederlandse winkel. Moet je het zo snel mogelijk in huis hebben?

Europese Black Screen Records, dat is de link die @JackAvery eerder plaatste.

Edit: Die Exclusive Edition bevat iets meer. Lijkt mij persoonlijk alleen de Retro-Style Game Manual interessant, maar niet voor die meerprijs aan verzendkosten. Maar dat zal voor iedereen anders zijn. Ik hecht alleen waarde aan de fysieke cartridge en koop zelf altijd de standaard edities.

[ Voor 23% gewijzigd door L23 op 21-01-2024 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
L23 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 18:45:
[...]

Ok, maar begrijp niet waarom je dit allemaal wilt importeren? LP is te koop vanuit Europa en de game kan je straks gewoon kopen bij je favoriete Nederlandse winkel. Moet je het zo snel mogelijk in huis hebben?

Europese Black Screen Records, dat is de link die @JackAvery eerder plaatste.

Edit: Die Exclusive Edition bevat iets meer. Lijkt mij persoonlijk alleen de Retro-Style Game Manual interessant, maar niet voor die meerprijs aan verzendkosten. Maar dat zal voor iedereen anders zijn. Ik hecht alleen waarde aan de fysieke cartridge en koop zelf altijd de standaard edities.
Ah, dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd gelezen/begrepen.

Bedankt voor de correctie en extra uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:12
Pas is natuurlijk Golden Sun 1 en 2 verschenen op de Switch. Echter valt mij op dat ze ineens van verschillende talen alle versies erop zetten. Dus niet 1, maar 4 keer. Heb ik ergens iets verkeerd staan? Want dit lijkt me echt totaal nutteloos. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arunia schreef op maandag 22 januari 2024 @ 08:05:
Pas is natuurlijk Golden Sun 1 en 2 verschenen op de Switch. Echter valt mij op dat ze ineens van verschillende talen alle versies erop zetten. Dus niet 1, maar 4 keer. Heb ik ergens iets verkeerd staan? Want dit lijkt me echt totaal nutteloos. :+
Dat is een beperking van de NSO-apps.

Je kunt ook ervoor kiezen om de NSO GBA app uit de US eShop te downloaden. :p

Edit: of in de instellingen ervoor kiezen om alleen de NA versie te tonen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Liw6qJFtPBs26eAI1g7_TNXRLkQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NvuEUiBHW25rPtbflrBiyb6r.png?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door RayNbow op 22-01-2024 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:12
RayNbow schreef op maandag 22 januari 2024 @ 08:11:
[...]

Dat is een beperking van de NSO-apps.

Je kunt ook ervoor kiezen om de NSO GBA app uit de US eShop te downloaden. :p

Edit: of in de instellingen ervoor kiezen om alleen de NA versie te tonen.
[Afbeelding]
Ah nice, ga daar eens naar kijken. Heb alleen een eu account voor zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-05 15:10
Zojuist een video gezien over de MIG flashcart, een soort van R4 kaart maar dan voor de switch. Gek genoeg heeft het dit keer 7 jaar geduurt om zon kaart te ontwikkelen. Zeer benieuwd hoe/of nintendo hiertegen gaat acteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mxmemx schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:56:
Zojuist een video gezien over de MIG flashcart, een soort van R4 kaart maar dan voor de switch. Gek genoeg heeft het dit keer 7 jaar geduurt om zon kaart te ontwikkelen. Zeer benieuwd hoe/of nintendo hiertegen gaat acteren.
De verkoop van het product zal wel zoveel mogelijk tegen gewerkt worden. Maar of het product zelf geblokkeerd kan worden door de Switch is de vraag gezien de Switch het herkend als een echte game cartridge. Ik vind het vooralsnog interessant om te zien, maar een vrij omslachtig product. En mogelijk kan Nintendo wel je Nintendo Switch bannen waardoor je niet meer online kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54

franssie

Save the albatross

Het probleem van het gebruik van dat soort kaarten is dat uiteindelijk het platform onderuit gaat.
Hierdoor zouden uitgevers weer meer interesse hebben gekregen in het ontwikkelen van games voor het platform. Hoe deze beveiliging precies beter zou zijn, liet THQ wijselijk in het midden.
Het kunnen draaien van homebrew software is wel tweakwaardig, het merendeel zal het gebruiken om auteursrechtelijk beschermde software te kopiëren.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:21

itarix

404 soul not found

Hoe de MIG lijkt te werken is door het unieke ID van een spelletje te kopiëren. Dit zelfde ID (schijn) je voor ieder spel te kunnen gebruiken. Het zou wellicht mogelijk kunnen zijn dat Nintendo kan detecteren dat het ID niet klopt met het spel wat opgestart wordt als je online gaat.

Als twee spellen met hetzelfde ID tegelijk online zijn is dat ook "verdacht" aangezien dat niet zou moeten kunnen.

Er is nu vrees voor de tweedehands markt aangezien iemand zijn unieke ID zou kunnen clonen en dan het spel kan doorverkopen. Vervolgens koopt iemand een tweedehands spel en wordt zijn switch (of spel?) gebanned omdat er meerdere met hetzelfde ID tegelijk online zijn.

Als mensen het daadwerkelijk op de "legale" manier gebruiken door backups te maken zodat je niet al je kaartjes hoeft mee te nemen is er geen probleem.

Ik ben een beetje bang dat Nintendo de Switch 2 om gooit door deze nieuwe kaart waardoor de switch 1 spellen er niet meer op werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
itarix schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:14:
Als twee spellen met hetzelfde ID tegelijk online zijn is dat ook "verdacht" aangezien dat niet zou moeten kunnen.

Er is nu vrees voor de tweedehands markt aangezien iemand zijn unieke ID zou kunnen clonen en dan het spel kan doorverkopen. Vervolgens koopt iemand een tweedehands spel en wordt zijn switch (of spel?) gebanned omdat er meerdere met hetzelfde ID tegelijk online zijn.
Afwachten. Maar als Nintendo geen onderscheid kan maken tussen echte en neppe game cartridges verwacht ik niet dat ze op die wijze gaan bannen.

Ik ga er bij de Switch 2 vanuit dat dit al in een ver stadium is waar ze gemaakte plannen niet even omgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-05 15:10
L23 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:24:
[...]

Afwachten. Maar als Nintendo geen onderscheid kan maken tussen echte en neppe game cartridges verwacht ik niet dat ze op die wijze gaan bannen.

Ik ga er bij de Switch 2 vanuit dat dit al in een ver stadium is waar ze gemaakte plannen niet even omgooien.
Lijkt me ook inderdaad, ze kunnen hoogstens het slot iets aanpassen zoals bij de 3DS gebeurd is, maar ook dan lijkt me het onwerkelijk als de geruchten kloppen dat de 2 dit jaar uitkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
L23 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:24:
[...]

Nintendo kan wel degelijk individuele cartridges bannen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:34:
[...]
Nintendo kan wel degelijk individuele cartridges bannen dacht ik.
Daar had ik even niet aan gedacht, dus niet de Nintendo Switch zelf bannen, maar de specifieke cartridge. Dat zou inderdaad een prima oplossing zijn voor dit probleem. Moet inderdaad mogelijk zijn. Maar geen idee of dit al eerder toegepast is door Nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:37:
[...]

Daar had ik even niet aan gedacht, dus niet de Nintendo Switch zelf bannen, maar de specifieke cartridge. Dat zou inderdaad een prima oplossing zijn voor dit probleem. Moet inderdaad mogelijk zijn. Maar geen idee of dit al eerder toegepast is door Nintendo.
Al sinds 2018:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heb ik destijds inderdaad gelezen. Maar dan is alleen dit geval bekend? Zal ook wel mee te maken hebben dat die unieke ID tot dusver niet nodig was om games op een gemodde Switch of emulator te kunnen draaien, dus ook weinig cartridges gebanned waarvan een backup is gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uv1kLhldsKt4LFK2RLV1whrKAwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jbLh2SmrHtoU6QnONgKQH5iN.jpg?f=fotoalbum_large

Niet dat ik pastelroze Joy-cons zou kopen. Maar sinds het bekend is dat Joy-cons gaan driften geen behoefte om naast de twee setjes die ik al heb nog nieuwe kleuren te kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
L23 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:57:
[Twitter]

[Afbeelding]

Niet dat ik pastelroze Joy-cons zou kopen. Maar sinds het bekend is dat Joy-cons gaan driften geen behoefte om naast de twee setjes die ik al heb nog nieuwe kleuren te kopen :P
Denk aan de mogelijkheden om ook die te kunnen repareren in de toekomst ;-)

Maar moet zeggen: heb nu in al die jaren nog nooit driftende joycons gehad. Moet dan wel zeggen; speel tegenwoordig 50/50 handheld/docked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sderooij schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:12:
[...]

Denk aan de mogelijkheden om ook die te kunnen repareren in de toekomst ;-)

Maar moet zeggen: heb nu in al die jaren nog nooit driftende joycons gehad. Moet dan wel zeggen; speel tegenwoordig 50/50 handheld/docked.
Ik repareer ze ook. Ik heb tot nu 1 keer de linker Joy-Con Mario Rood gerepareerd. Daar was het op een gegeven moment zo erg dat het onbruikbaar werd. Ik heb toen op Aliexpress een stuk of 8 joysticks gekocht, dus kan ff vooruit. Ik heb het gevoel dat ik iets van 2 jaar over doe voordat ze gaan driften, maar met het afwisselen van 2 setjes duurt dat natuurlijk langer. En sinds ik een Pro Controller heb worden die Joy-cons ook minder belast.

Maar nee, geen interesse in een derde setje. Of ze moeten een hele toffe kleur of speciale editie uitbrengen. Transparante Joy-cons zoals we zagen bij de N64 en de GBA had ik wel interessant gevonden, maar die zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat denken jullie dat Ninendo's antwoord op Palworld zal gaan zijn. Palworld is een groot succes en lijkt natuurlijk erg op Pokemon. Nog een maand en dan is het Pokemon Day. Gaan ze met een knaller komen die Palworld doet verbleken of niet?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:45:
Wat denken jullie dat Ninendo's antwoord op Palworld zal gaan zijn. Palworld is een groot succes en lijkt natuurlijk erg op Pokemon. Nog een maand en dan is het Pokemon Day. Gaan ze met een knaller komen die Palworld doet verbleken of niet?
Advocaten omdat ze een hoop 3D modellen hebben gejat.

Palworld is een ARK clone, ik denk niet dat Pokémon zelf zich hier veel van moet aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:51:
[...]

Advocaten omdat ze een hoop 3D modellen hebben gejat.

Palworld is een ARK clone, ik denk niet dat Pokémon zelf zich hier veel van moet aantrekken.
Al zie ik een base building aspect voor Pokemon wel zitten. Misschien voor een Legends game waar ze weer naar het verleden gaan en dus de wereld zoals we die kennen van die region nog nauwelijks gevuld is met steden/dorpjes enzo. Maar de wereld moet dan wel 4-5 keer zo groot zijn als in Scarlet/Violet, anders werkt het niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Zeror op 23-01-2024 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:28:
[...]

Al zie ik een base building aspect voor Pokemon wel zitten. Misschien voor een Legends game waar ze weer naar het verleden gaan en dus de wereld zoals we die kennen van die region nog nauwelijks gevuld is met steden/dorpjes enzo. Maar de wereld moet dan wel 4-5 keer zo groot zijn als in Scarlet/Violet, anders werkt het niet.
Ik vind persoonlijk de survival/crafting insteek die momenteel populair is best leuk maar voor mij hoeft dat niet perse in een mainline Pokémon game.
Legends Arceus 2 ofzo zou dat misschien inderdaad in passen? Maar eerst eens zien welke lessen GameFreak leert uit hun vorige twee games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:31:
[...]

Ik vind persoonlijk de survival/crafting insteek die momenteel populair is best leuk maar voor mij hoeft dat niet perse in een mainline Pokémon game.
Legends Arceus 2 ofzo zou dat misschien inderdaad in passen? Maar eerst eens zien welke lessen GameFreak leert uit hun vorige twee games...
Of dat base building op een fixed location, zoals in Zelda Tears of the Kingdom of Hogwarts Legacy (Room of Requirement) ofzo. En dat die deze steeds verder kunt uitbouwen door het vrijspelen van nieuwe features. Zo blijft Pokemon wel pokemon, maar bied je wel iets wat spelers kunnen customizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-05 17:43
itarix schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:14:
Hoe de MIG lijkt te werken is door het unieke ID van een spelletje te kopiëren. Dit zelfde ID (schijn) je voor ieder spel te kunnen gebruiken. Het zou wellicht mogelijk kunnen zijn dat Nintendo kan detecteren dat het ID niet klopt met het spel wat opgestart wordt als je online gaat.

Als mensen het daadwerkelijk op de "legale" manier gebruiken door backups te maken zodat je niet al je kaartjes hoeft mee te nemen is er geen probleem.

Ik ben een beetje bang dat Nintendo de Switch 2 om gooit door deze nieuwe kaart waardoor de switch 1 spellen er niet meer op werken.
Zelfs al zou de switch 2 backwards compatibel zijn met de switch. Dan nog zie ik Nintendo niet perse hier actie op ondernemen. De switch spellen zijn straks toch niet meer te koop en het betreft dan alleen oude batches die nog in voorraad zijn of tweedehands spellen. Uiteraard zullen de switch 2 spellen weer extra beveiligd zijn.

Ik zie sowieso dit niet heel erg populair worden. Bedenk nu zelf, om dit te gebruiken heb je een dump van het spel nodig plus een unieke key. Zodra iemand die unieke key online post dan kan je die maar beter niet gebruiken als je systeem ook online gaat, want loop je enorm het risico op een ban. En mensen die een kopie maken van hun eigen spellen hebben een modded systeem nodig, die kunnen hun spellen dus al dumpen en spelen zonder dit kaartje.

De switch 2 zal niet heel lang meer op zich laten wachten. De enige reden die ik zie voor Nintendo om een eventuele backwards compatibel toch niet door te voeren, zou zijn als ze bang zijn dat er met deze kaartjes makkelijk code kan worden uitgevoerd waardoor een systeem gemod kan worden. Dat zou, indien het in een vroeg stadium, een flink probleem voor de switch 2 kunnen zijn. Maar ik denk als dat gebeurt dat ze gewoon een nieuwe versie uitbrengen zonder backwards compatibiliteit.
Pagina: 1 ... 240 ... 275 Laatste

Let op:
Discussie over de (mogelijke) opvolger van de Switch, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Reacties m.b.t Zelda Echoes of Wisdom graag in het desbetreffende topic: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic