Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocin32
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-05 21:22
martin_v_z schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:55:
[...]

Zodra iemand die unieke key online post dan kan je die maar beter niet gebruiken als je systeem ook online gaat, want loop je enorm het risico op een ban.
True, dat is volgens mij exact wat gaat gebeuren wanneer men online zal gaan met een key die van internet is geplukt. Dezelfde situatie is er denk ik? ook geweest bij de Wii-u. Ik begreep dat daar een zelfde contructie werd gebruikt met unieke key per game.

Neemt niet weg dat er verwacht ik een behoorlijk grote markt is voor mensen die alleen maar offline willen spelen en dat op deze manier willen doen. Enige nadeel wat ik dan nog kan bedenken is dat het erg omslachtig is om individuele games op dat kaartje te benaderen. Ik zag iets op youtube voorbij komen dat je daarvoor de kaart continue in en uit het slot moet stoppen om te switchen van game.

Al met al erg balen dit, het is nooit goed voor het ecosysteem van een console wanneer dit gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
Vraagje is het nog de moeite om de switch te kopen ? mijn zoontje van 7 zou graag minecraft willen spelen, alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:28
SteffanS schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:58:
Vraagje is het nog de moeite om de switch te kopen ? mijn zoontje van 7 zou graag minecraft willen spelen, alvast bedankt!
Waarom zou het niet de moeite zijn? Als hij het nu wil spelen, is het toch juist leuk?
Er is ook geen opvolger bekend.

PSN: Redrafted

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tuurlijk is het de moeite. Als het alleen om Minecraft gaat, is een oude laptop misschien ook nog een optie, maar wil ie meer games en Nintendo games spelen dan is een Switch een prima aanwinst waar je nog jaren van kunt genieten.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Voor alleen Minecraft zou ik waarschijnlijk geen Switch aanschaffen. Mocht je het toch overwegen dan zou ik even goed op internet zoeken wat de ervaringen zijn met Minecraft op de Switch. Ik meen mij te herinneren dat er veel geklaagd werd over de performance (vooral sinds recente updates.) Heb mensen op Reddit de Switch zelfs 'het slechtste platform om Minecraft op te spelen' zien noemen. Maar heb er zelf helaas geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Splatoon 3 Side Order uitbreiding heeft een datum gekregen :

22 februari kunnen we er mee aan de slag. Trailer:

[ Voor 41% gewijzigd door JackAvery op 24-01-2024 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
JackAvery schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:14:
Nieuws voor de Sea of Stars fans: de aangekondigde fysieke release heeft nu een datum - 10 mei. De uitgever is iam8bit - meer info hier. Behalve een retail versie (die hopelijk ook naar Europa komt), is er ook een exclusieve iam8bit editie met allerlei extra's.

[YouTube: Sea of Stars - Physical Edition Announcement Trailer]

Er komt ook een vinyl release van de soundtrack, die o.a. via iam8bit en via het Europese Black Screen Records te preorderen is.

[Afbeelding]
PEGI versie is al te bestellen via een aantal amazon sites
UK €45,50 incl. verzendkosten
FR €43,80 incl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wordt het spel hier nog gespeeld? In de kerstvakantie nog even de banen met sneeuw uitgeprobeerd. Maar viel me toen op dat je hooguit tegen 20 spelers speelt en de rest wordt aangevuld met CPU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Cannoli schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:35:
[...]

Voor alleen Minecraft zou ik waarschijnlijk geen Switch aanschaffen. Mocht je het toch overwegen dan zou ik even goed op internet zoeken wat de ervaringen zijn met Minecraft op de Switch. Ik meen mij te herinneren dat er veel geklaagd werd over de performance (vooral sinds recente updates.) Heb mensen op Reddit de Switch zelfs 'het slechtste platform om Minecraft op te spelen' zien noemen. Maar heb er zelf helaas geen ervaring mee.
@SteffanS
Aan de andere kant is de Switch wel een handig apparaat om een kiddo alleen mee te laten spelen (ofwel handheld ofwel docked op de TV). Mijn 8-jarige speelt Minecraft op de Switch, en is daar erg handig mee. Hij taalt niet naar performance, als hij maar kan bouwen en klooien zoals hij al die YouTubers ziet doen.
Dat gezegd hebbende zou ik niet alleen voor Minecraft een Switch kopen, maar als je hem toch al hebt, is het een keuze of je je TV af en toe wil afstaan of je (game/werk) PC...... voor mij was de keuze de TV.

Nu begint hij wel door te krijgen dat je op Windows mods kan gebruiken die op de Switch niet (rechtstreeks?) mogelijk zijn zit ik er wel aan te denken om het ook op de PC aan te schaffen, maar ik weet niet hoe het loopt op mijn oude laptop (die hij nu af en toe mag gebruiken voor o.a. Roblox), en zoals gezegd wil ik nog niet mijn PC aan hem afstaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-06 23:25
Voor de F-Zero 99 spelers onder ons, F-Zero 99 heeft nu privélobby's

Spelers kunnen na het downloaden van versie 1.2.0 samen in een privélobby terechtkomen om met elkaar de game te spelen. Daar gebruikt men een wachtwoord van vier cijfers voor. Tijdens het spelen in privélobby's wordt er geen progressie in de game geboekt of highscores aan de leaderboards toegevoegd.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksquest schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:33:
Voor de F-Zero 99 spelers onder ons, F-Zero 99 heeft nu privélobby's

Spelers kunnen na het downloaden van versie 1.2.0 samen in een privélobby terechtkomen om met elkaar de game te spelen. Daar gebruikt men een wachtwoord van vier cijfers voor. Tijdens het spelen in privélobby's wordt er geen progressie in de game geboekt of highscores aan de leaderboards toegevoegd.
had je dat twee berichten eerder in dit topic nog niet gelezen? :P En speel jij dit spel nog regelmatig?
Ik zou het wel leuk vinden als er in de toekomst nog een update komt waardoor je het spel offline kan spelen. Maar als F-Zero: Maximum Velocity eindelijk in de GBA app uitkomt ben ik ook tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-06 16:54
Heeft er iemand ervaring met een adapter/dock van Ali om je switch op een groter scherm aan te sluiten?
Lijkt me wel handig in plaats van een heel Dock mee te zeulen op vakantie.

https://a.aliexpress.com/_EG5wCeV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
L23 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:37:
[...]

had je dat twee berichten eerder in dit topic nog niet gelezen? :P En speel jij dit spel nog regelmatig?
Ik zou het wel leuk vinden als er in de toekomst nog een update komt waardoor je het spel offline kan spelen. Maar als F-Zero: Maximum Velocity eindelijk in de GBA app uitkomt ben ik ook tevreden.
Blijkbaar overheen gelezen 8)7 Maar ik speel hem inderdaad een a twee keer per week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09:37
yorroy schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:14:
Heeft er iemand ervaring met een adapter/dock van Ali om je switch op een groter scherm aan te sluiten?

Ik zou het niet doen. In het begin zag je veel dat third party docks het USB-C poort van de Switch onklaar maakten. Dat zie je tegenwoordig minder, maar ik zal niet snel een van Ali Express vertrouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online

Ik heb vorig jaar zo'n goedkoop 'dock' via Ali gekocht. Had ook een paar duizend 4 en 5 sterren-reviews. Heb het ding na 2x proberen in de prullenbak gegooid. De Switch ging niet in docked-modus omdat het dock werkte als een simpele USB-C naar HDMI adapter. Beeldkwaliteit was op zich nog prima (waarschijnlijk door de upscaling van de TV) maar de inputlag maakte veel spellen bijna onspeelbaar en de fan in de Switch draaide de hele tijd op 100%. Daarna snel voor ~€25 een Skullnco Jumpgate besteld. (De normale versie, de Pro biedt geen voordelen als je er alleen een Switch op aansluit.)

Mogelijk had ik een defect product en/of werkt het dock van jouw link wel (mijn dock zag er iets anders uit) maar ik ga geen Ali-dock meer aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:43
Ik heb een dock via Ali besteld een paar jaar geleden. Ik maak er bijna nooit gebruik van maar het werkt wel gewoon. Heb ook nooit de problemen ervaren die hierboven worden genoemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

fub

Zoals anderen al zeiden: er zijn gevallen bekend waarbij een goedkope "dock" een Switch brickte. Zelf heb ik voor die gevallen een Genki Covert Dock, en die werkt prima. Niet zo goedkoop als Ali-meuk, maar dat heb ik er wel voor over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Cannoli schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:46:
[...]

Ik heb vorig jaar zo'n goedkoop 'dock' via Ali gekocht. Had ook een paar duizend 4 en 5 sterren-reviews. Heb het ding na 2x proberen in de prullenbak gegooid. De Switch ging niet in docked-modus omdat het dock werkte als een simpele USB-C naar HDMI adapter. Beeldkwaliteit was op zich nog prima (waarschijnlijk door de upscaling van de TV) maar de inputlag maakte veel spellen bijna onspeelbaar en de fan in de Switch draaide de hele tijd op 100%. Daarna snel voor ~€25 een Skullnco Jumpgate besteld. (De normale versie, de Pro biedt geen voordelen als je er alleen een Switch op aansluit.)

Mogelijk had ik een defect product en/of werkt het dock van jouw link wel (mijn dock zag er iets anders uit) maar ik ga geen Ali-dock meer aanschaffen.
Ik moet terugkomen op mijn beoordeling van het goedkope Ali-dock. Het exemplaar wat ik gekocht had was waarschijnlijk defect of werkte niet goed met mijn OLED Switch.

Ik was gisteren bij vrienden op visite en zag dat zij toevallig hetzelfde Ali-dock bij de TV hadden liggen. Vroeg of zij er geen problemen mee hadden. Volgens hen werkte het prima.

Ik heb het dock even geleend en een vergelijking gedaan met het originele Nintendo dock en de Skullnco Jumpgate. Tussen het Nintendo dock en de Jumpgate merk ik geen verschil. Het Ali dock heeft een beetje inputlag. Het is subtiel maar wel aanwezig. Zou je alleen het Ali-dock gebruiken dan zou je het misschien niet eens merken en je spel erop aanpassen maar gebruik je de verschillende docks vlak na elkaar dan merk je een duidelijk verschil.

Ook gaat de fan harder draaien dan in de andere twee docks (maar niet de hele tijd op 100%).

Conclusie: Het dock is dus niet zo slecht als ik eerst dacht/aangaf maar geen volwaardige vervanging voor een origineel dock. Persoonlijk zou ik het, alleen al vanwege de verraderlijke inputlag, nooit gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Cannoli op 27-01-2024 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cannoli schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 14:49:
Wat bleek, als je het dock zonder voedingsadapter aansluit dan werkt het zoals in mijn omschrijving (als een HDMI->USB-C adapter). Met voedingsadapter presteert het veel beter.
Ik begrijp dit niet. Dus je kan het zonder voedingsadapter gebruiken? En wat is dan precies het verschil in prestaties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
L23 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 15:21:
[...]

Ik begrijp dit niet. Dus je kan het zonder voedingsadapter gebruiken? En wat is dan precies het verschil in prestaties?
Ik heb het bericht aangepast. Ik dacht dat we een keer zonder voeding hadden getest maar dat blijkt niet te kloppen. Ik heb het net nog eens proberen te reproduceren en het verschil in prestaties blijkt te komen door het type Switch. De oude Switch (meest recente LCD-model) werkt 'goed', het OLED-model geeft problemen, als in 100% fan en bijna een seconde inputlag. Ik gok dat dit dock incompatible is met het OLED-model.

[ Voor 4% gewijzigd door Cannoli op 27-01-2024 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als mensen nog geld willen uitgeven aan Fire Emblem merch...

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Aangekondigd voor alle platformen: de Sonic Generations remake die al eventjes in de geruchtenmolen aanwezig was

In ander nieuws: er zou nu een demo moeten beschikbaar zijn van Mario vs Donkey Kong

[ Voor 49% gewijzigd door JackAvery op 01-02-2024 06:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Ik heb een Genki covert dock mini, en die is geweldig. Kleiner dan normale switch lader, usb-c-kabel meegeleverd. Plastic playstand erbij (voor stabiliteit en vrij houden van de ventilatieopeningen) en het is een perfecte manier onderweg switch te spelen - zolang er een extra stopcontact dichter dan de hdmi-kabellengte in de buurt van de (hotelkamer-)tv is.

Is wat minder breed leverbaar tegenwoordig - Ik heb hem destijds voor 50 euro bij Coolblue gekocht, maar daar (of bij Amazon) is hij niet meer te krijgen. Wel bij Genki direct dus..

[ Voor 13% gewijzigd door Tarin op 01-02-2024 08:40 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 06:45:
In ander nieuws: er zou nu een demo moeten beschikbaar zijn van Mario vs Donkey Kong [Embed]
Net even de demo gespeeld. Het origineel nooit gespeeld op de Game Boy Advance. Wel een vermakelijke puzzelplatformer. Lijkt een net zo relaxte game te zijn als Captain Toad Treasure Tracker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-06 23:08
L23 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:06:
[...]

Net even de demo gespeeld. Het origineel nooit gespeeld op de Game Boy Advance. Wel een vermakelijke puzzelplatformer. Lijkt een net zo relaxte game te zijn als Captain Toad Treasure Tracker.
Lekkere muziek ook moet ik zeggen, verder lekker platformer ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:38
Prettig dat de timer er ook af kan…..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Februari is gestart. Denken jullie dat we een Nintendo Direct te zien krijgen deze maand? Zo ja, wat zijn de verwachtingen?

Persoonlijk denk ik aan een Direct Mini - als er een Direct komt- omdat er later dit jaar vermoedelijk iets groters aankomt. Paper Mario en Luigi's Mansion 2 HD hebben nog datums nodig. Er zouden ook nog een paar zoethoudertjes moeten komen (Fire Emblem 4 remake misschien?) tot die onvermijdelijke nieuwe console... en dan is de vraag of we Metroid Prime 4 al te zien zullen krijgen of dat men die houdt voor een cross-gen release.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:52
Linksquest schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 22:59:
[...]

Niet zo bekend met een Panasonic TV, maar heb wel even gekeken of ik iets voor je kon vinden, ik kwam hierop uit, heb je daar iets aan? https://www.reddit.com/r/...nasonic_tv_make_sure_you/
Top! Dank!
Dit was inderdaad het probleem.

Al geeft dit ook gelijk een veel kleiner beeld bij sommige films, dus een goed excuus voor een grotere tv :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:09:
Februari is gestart. Denken jullie dat we een Nintendo Direct te zien krijgen deze maand? Zo ja, wat zijn de verwachtingen?

Persoonlijk denk ik aan een Direct Mini - als er een Direct komt- omdat er later dit jaar vermoedelijk iets groters aankomt. Paper Mario en Luigi's Mansion 2 HD hebben nog datums nodig. Er zouden ook nog een paar zoethoudertjes moeten komen (Fire Emblem 4 remake misschien?) tot die onvermijdelijke nieuwe console... en dan is de vraag of we Metroid Prime 4 al te zien zullen krijgen of dat men die houdt voor een cross-gen release.
Ik zie dat we sinds 2019 elk jaar in februari een Direct hebben gehad, dus het lijkt me wel aannemelijk. Maar wellicht wordt het maart en kondigen ze dan nieuwe hardware aan. Ik heb het gevoel dat Paper Mario en Luigi's Mansion 2 HD ook al cross-gen releases kunnen zijn. Dus de release datums zouden ook tegelijk met de nieuwe console bekend gemaakt kunnen worden.

Maar ik heb zelf eigenlijk geen verwachtingen naast de titels die je noemt. Momenteel nog genoeg te gamen. Heb Zelda TOTK en Super Mario Wonder ook nog niet in huis. Dus ik laat me weer verrassen bij een komende Nintendo Direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@L23 Paper Mario zou het me ook niet van verbazen. Overigens hier ook nog een hoop backlog :) Net nog Octopath Traveler II opgepikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 10:56:
@L23 Paper Mario zou het me ook niet van verbazen. Overigens hier ook nog een hoop backlog :) Net nog Octopath Traveler II opgepikt...
Ik vind het wel opvallend dat die games zo vroeg zijn aangekondigd zonder specifieke datum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
L23 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:30:
[...]

Ik vind het wel opvallend dat die games zo vroeg zijn aangekondigd zonder specifieke datum.
Ik denk dat Nintendo gewoon wou tonen dat er iets in de pipeline zit terwijl men eigenlijk nog niet wilt praten over alles wat met "Switch 2" te maken heeft.

Maar ja, puur first-party gewijs is er momenteel weinig bekend op de zeer nabije toekomst na. 2024 is/was Another Code in januari, Mario vs Donkey Kong en de Splatoon 3 DLC in februari, Princess Peach in maart. Luigi voor de zomer. Metroid en Paper Mario hebben geen datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:42
2024 is nog vrij mager voor Switch. Een Direct zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Denk dat als we binnenkort een direct krijgen, dat het veelal om peach draait en beetje Luigi/paper Mario.

Ik verwacht niks mbt switch hardware of Metroid 4.

Stiekem hoop ik op een nieuw systeem voor NSO....gamecube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:19
Geen topic en geen reacties hier zo leesbaar van Mario RPG. (SNES remake)

Hier mensen die er wat over willen delen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sderooij schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 14:50:
Stiekem hoop ik op een nieuw systeem voor NSO....gamecube?
Dat zou mooi zijn, want ik wil een NSO Gamecube controller.

Het zou na de N64 wel de logische volgende stap zijn, maar Nintendo is behoorlijk traag met toevoegen van games aan NSO. NSO Game Boy is inmiddels een jaar geleden aangekondigd, maar nog steeds geen F-Zero Maximum Velocity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik geloof niet echt in NSO GameCube meer nu dat Nintendo toch een aantal van de NGC games als remakes/remasters aan het uitbrengen is de laatste jaren... maar zeg nooit nooit. In de UK zijn recent nog een aantal NGC controller trademarks vernieuwd. Een draadloze NGC controller voor Switch zou verleidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wellicht dat ze het doen icm "switch 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:12:
Ik geloof niet echt in NSO GameCube meer nu dat Nintendo toch een aantal van de NGC games als remakes/remasters aan het uitbrengen is de laatste jaren... maar zeg nooit nooit. In de UK zijn recent nog een aantal NGC controller trademarks vernieuwd. Een draadloze NGC controller voor Switch zou verleidelijk zijn.
Ik zie het ook niet snel gebeuren. Die NSO apps zijn nu nog aardig klein qua opslag met meerdere games. Dat lijkt me bij Gamecube games mogelijk wel een probleem of in ieder geval minder praktisch.
En waar ik N64 games qua besturing en grafische kwaliteit hopeloos verouderd vind heb je met opgepoetste Gamecube games al gauw interessante remasters. Hopelijk doen ze dat dan ook een keer met Mario Kart: Double Dash!!...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
MetalSonic schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 16:48:
Geen topic en geen reacties hier zo leesbaar van Mario RPG. (SNES remake)

Hier mensen die er wat over willen delen? :)
Was niet zo heel boeiend imo. Enigszins simpele RPG. Humor was wel leuk maar dat was het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Timothy3000 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:40:
[...]

Was niet zo heel boeiend imo. Enigszins simpele RPG. Humor was wel leuk maar dat was het wel.
Bedankt voor je reactie. Dat is een duidelijke mening. Misschien goed voor mij want de andere berichten die ik las over dit spel was dat het één van de beste SNES games was etc. Ik heb Super Mario thousand year door (ofzo) op de Gamecube (???) met veel plezier gespeeld.

Als ik tijd heb ga ik hem maar proberen. Heb hem cadeau gekregen maar nog niet aan toegekomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
De andere Mario RPGs vond ik echt te gek maar met deze klikte het niet zo. Kan zijn dat het voor jou anders is want er zijn ook veel mensen lovend haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:39:
De andere Mario RPGs vond ik echt te gek maar met deze klikte het niet zo. Kan zijn dat het voor jou anders is want er zijn ook veel mensen lovend haha.
Welke andere Mario RPGs op de Switch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Geen op Switch.

[ Voor 20% gewijzigd door Timothy3000 op 03-02-2024 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:35
Vraagje: ik wil voor mijn kids een Nintendo account aanmaken zodat we in een Switch Online abonnement allemaal onze savegames online hebben. Ik krijg echter bij het aanmaken de keuze om een "normaal" acount te maken óf een "kind-account". Dat tweede klinkt vrij logisch voor mijn zoontje van 8, maar voordat ik dat doe wil ik wel graag weten wat de implicaties zijn. Vooral omdat het volgens mij zo is dat als er eenmaal een account aan een gebruiker gekoppeld is, dit permanent is.

Mijn zoontje doet niets op de Switch waar ik geen weet van heb, maar hij speelt bijvoorbeeld wel Breath of the Wild. Dit is officieel een PEGI12 spel. Ik wil niet dat hij, doordat ik een kind-account aanmaak, dit spel niet meer kan spelen.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
posttoast schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:52:
Vraagje: ik wil voor mijn kids een Nintendo account aanmaken zodat we in een Switch Online abonnement allemaal onze savegames online hebben. Ik krijg echter bij het aanmaken de keuze om een "normaal" acount te maken óf een "kind-account". Dat tweede klinkt vrij logisch voor mijn zoontje van 8, maar voordat ik dat doe wil ik wel graag weten wat de implicaties zijn. Vooral omdat het volgens mij zo is dat als er eenmaal een account aan een gebruiker gekoppeld is, dit permanent is.

Mijn zoontje doet niets op de Switch waar ik geen weet van heb, maar hij speelt bijvoorbeeld wel Breath of the Wild. Dit is officieel een PEGI12 spel. Ik wil niet dat hij, doordat ik een kind-account aanmaak, dit spel niet meer kan spelen.
Volgens mij kun je met ouderlijk toezicht instellen welke leefdtijdscategorie games ze kunnen spelen. Maar een kinderaccount heeft niet standaard die beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ok, dat klinkt alsof er in principe geen nadeel aan zit om een kind-account te maken dus :)

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@posttoast Volgens mij wordt die op een bepaalde leeftijd ook vrij gezet en ik dacht dat je hem zelf ook om kunt zetten naar een normaal account. Maar dat weet ik niet zeker eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
posttoast schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:32:
Ok, dat klinkt alsof er in principe geen nadeel aan zit om een kind-account te maken dus :)
Klopt. Het is meer dat het voor de ouders makkelijker is om een account te beheren. Dit zijn de kenmerken van een kinderaccount:

https://www.nintendo.nl/S...inderaccount-1177551.html

En er is een ouderlijk toezicht voor Nintendo Switch app waarmee de ouder zelf kan bepalen wat hun kind wel of niet mag doen met een Nintendo Switch. Wellicht zijn andere beperkingen wel handig.

https://www.nintendo.nl/S...d-van-je-kind-888083.html

Ik zie geen nadelen. Als je kind 16 jaar is kan het een eigen mailadres registeren en kan er van het kinder account een normaal account gemaakt worden.

https://www.nintendo.nl/S...endo-account-1533210.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
Dank! Het is inderdaad een kind-account geworden, werkt prima :)

omniscale.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Het begint inmiddels al een flinke verzameling te worden :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWFIYoZjrw-4HUXKv2yl8LJUbik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WHJnDlKpzy3MwNaQQ3XUbnAU.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:58
G_Dragon schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 23:59:

[Afbeelding]
Redelijk pokemon fan wel of niet? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

crimby schreef op zondag 4 februari 2024 @ 07:49:
[...]

Redelijk pokemon fan wel of niet? 8)7
Klein beetje maar :p
Speel al vanaf Red en Blue

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:56

[Afbeelding]
Ecarlate lijkt een Franse editie, of niet?
Is dat om iets speciaals of speel je graag Franse spellen?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Jan_V schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:45:
[...]

Ecarlate lijkt een Franse editie, of niet?
Is dat om iets speciaals of speel je graag Franse spellen?
Via die website kreeg je toen de speciale steel books voor dezelfde prijs als je er een zielige pre-order bonus bijkreeg (ingame ballen) in Nederland. Daarom via Frankrijk besteld ;p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:50:
[...]

Via die website kreeg je toen de speciale steel books voor dezelfde prijs als je er een zielige pre-order bonus bijkreeg (ingame ballen) in Nederland. Daarom via Frankrijk besteld ;p
Is die steel book dan ook in het Frans?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

L23 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:52:
[...]

Is die steel book dan ook in het Frans?
Sorry voor de slechte foto, had toen het binnen was niet de tijd genomen om er een mooie van te maken want wou te graag spelen :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8NRqN0_LXK8bcWtr7S74DH4bIQ4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Lgh25RGGm5ZhHIhhGbqP7Hsx.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:56
Ik denk dat ik vaker moet spelen 😅

Gisteravond was ik nog even met Monster Hunter Rise aan de gang en daar moet je verschillende knoppen en combo's uitvoeren. Ik speel te weinig om de juiste knoppen te kunnen vinden. Zeker omdat ik afwisselen met een xbox.
Het zou wel tof zijn als de Pro controller een backlight zou hebben op de a, b, x, y knoppen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 09:50
G_Dragon schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:54:
[...]

Sorry voor de slechte foto, had toen het binnen was niet de tijd genomen om er een mooie van te maken want wou te graag spelen :p

[Afbeelding]
Wat? Nog in seal? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Ja de steel books blijven altijd in seal, beetje zonde om die eraf te halen :). De spellen liggen wel beneden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Z7LA0LNoUqFWEb-GXFck2MG9Rc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1gfmcBLEFwJEYKxrBXi1mDrZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 09:50
G_Dragon schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:06:
[...]

Ja de steel books blijven altijd in seal, beetje zonde om die eraf te halen :). De spellen liggen wel beneden:

[Afbeelding]
Aha, de spellen wel. De foto is dus al weer wat ouder? Op die foto zitten de spellen ook nog in seal.
Mooie collectie hoor. Op de cartridges zie je dus wel de Engelse naam van het spel. Het is dus echt alleen het hoesje.

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 04-02-2024 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

meesje schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:08:
[...]

Aha, de spellen wel. De foto is dus al weer wat ouder? Op die foto zitten de spellen ook nog in seal.
Mooie collectie hoor. Op de cartridges zie je dus wel de Engelse naam van het spel. Het is dus echt alleen het hoesje.
Ja de foto is gemaakt op de dag dat Pokémon Scarlet & Violet uitkwamen, ik mijn pre-order binnen kreeg en ik mezelf geen tijd gunde om een scherpe foto te maken omdat ik maar al te graag wou spelen :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

[Afbeelding]
Leuke verzameling man

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
G_Dragon schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:06:
[...]

[Afbeelding]
Geen Zelda game? :9

maar leuke verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Laatst online: 06-06 21:56
Mijn linker joycon heeft al een tijdje last van drifting en ik weet niet goed of ik hem nu best opstuur ter reparatie of dat ik beter een nieuw setje koop?

Hebben de nieuwe joycons nog last van drifting?

Dit omdat ik mijn switch na 4 jaar eindelijk ook meer portable wil gebruiken icm een Satisfye Zengrip Ronin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geemfriek schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:10:
Mijn linker joycon heeft al een tijdje last van drifting en ik weet niet goed of ik hem nu best opstuur ter reparatie of dat ik beter een nieuw setje koop?

Dit omdat ik mijn switch na 4 jaar eindelijk ook meer portable wil gebruiken icm een Satisfye Zengrip Ronin :)
Een nieuw setje kopen is een goed idee als je een extra setje wil, niet om de huidige weg te kunnen gooien. Je kan de driftende Joy-con opsturen ter reparatie of zelf repareren door de joystick te vervangen.
Mogelijk duurt het bij nieuwere Joy-cons langer tot ze gaan driften, maar het probleem is niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:58

Het is slijtage, uiteindelijk gaan ze allemaal driften. Als je zelf de joystick vervangt zou je die van Gulikit kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nintendo repareert stick drift gratis. Een nieuwe set zal vroeg of laat slijten. Koop nieuwe controllers voornamelijk als je extra controllers nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-06 12:14
Vandaag weer geprobeerd de Steelseries Arctis 7 aan de sluiten op de docked Switch. Met een verloopstukje heb ik de dongle in de dock gedaan maar ik krijg geen geluid. Op de pc werkt alles prima.

Is er een setting die ik mis of is een andere wireless headset aan te bevelen voor de Switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:02
Kan ik een maandje online nemen om wat levels van Super Mario Maker 2 te downloaden? Mijn zoontje wel graag SMM2 om samen levels te bouwen, maar geen zin om daarom online te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joel22 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 18:59:
Kan ik een maandje online nemen om wat levels van Super Mario Maker 2 te downloaden? Mijn zoontje wel graag SMM2 om samen levels te bouwen, maar geen zin om daarom online te nemen.
Ja, kan ook met de gratis proefperiode van 7 dagen als je daar nog geen gebruik van hebt gemaakt. Waarom geen zin om online te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
L23 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 19:24:
[...]

Ja, kan ook met de gratis proefperiode van 7 dagen als je daar nog geen gebruik van hebt gemaakt. Waarom geen zin om online te nemen?
Ik gebruik het verder niet. Wel de moeite?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joel22 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 23:19:
[...]

Ik gebruik het verder niet. Wel de moeite?
Moeilijk te zeggen. Ik vind dat het voor het downloaden van levels voor Super Mario Maker 2 niet nodig zou moeten zijn. Ik denk dat als de interesse er niet is je ook niet veel mist. Zelf speel ik voornamelijk single player games. Maar Mario Kart 8 Deluxe online spelen vind ik wel weer vermakelijk. Ik vind Nintendo Switch Online vrij minimaal, maar ook niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mca2 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:27:
Vandaag weer geprobeerd de Steelseries Arctis 7 aan de sluiten op de docked Switch. Met een verloopstukje heb ik de dongle in de dock gedaan maar ik krijg geen geluid. Op de pc werkt alles prima.

Is er een setting die ik mis of is een andere wireless headset aan te bevelen voor de Switch?
Ik heb geen ervaring met zulke headsets, maar heb je de supportpagina gecheckt? Werkt de headset wel als je de dongle+verloopstukje in de pc prikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Timothy3000 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:39:
Ik heb het spel gisteren dan voor het eerst een paar uur gespeeld. Een heerlijke combinatie van mario party, een mario platform game en een rpg light. Gecombineerd met een vrolijkheid qua kleuren en presentatie die mij doet denken aan Yoshi 64 ofzo.

So far so good. Helpt wel dat ik reviews en previews heb gekeken en wist dat er een echte vrolijke Nintendo game op mij af zou komen. Dit is geen Final Fantasy X of Ni no kuni. Ook is het niet zo dat je alleen maar taktisch bezig bent. Door goed te timen kan je immers beter aanvallen of verdedigen. In deze nog donkere dagen en nadat mijn voride game Resident Evil 4 remake was komt deze game nu als perfect getimed voor mij.

De flauwe grapjes, het luchtige verhaal, ik vind het goed O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Mario Party?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
RayNbow schreef op maandag 5 februari 2024 @ 06:17:
[...]

Ik heb geen ervaring met zulke headsets, maar heb je de supportpagina gecheckt? Werkt de headset wel als je de dongle+verloopstukje in de pc prikt?
PC werkt prima, dat schreef ik al. Volgens support pagina van Steelseries zou het moeten werken.

Welke headsets werken wel out of the box en hebben een goed battery life?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mca2 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:10:
[...]

PC werkt prima, dat schreef ik al.
Ja, maar je beschreef niet hoe je de headset met je PC verbond. Mijn vraag is of het op de PC werkt als je het op exact dezelfde manier aansluit, om uit te sluiten dat het bijv. ligt aan het verloopstukje.
Welke headsets werken wel out of the box en hebben een goed battery life?
Hierbij kan ik je niet echt helpen. Ik gebruik vooral een bedrade koptelefoon (via een mixer) wanneer docked of de speakers wanneer handheld in bed.

Als ik wel eens met het OV reis dan gebruik ik BT-oordoppen (momenteel deze, maar ik kan geen oordeel geven over de accuduur).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Ja Mario Party, ik neem aan dat je dat spel ook kent? (niet lullig bedoelt) ik heb best wat Mario Party games gespeeld. Maar sommige van de mini games geven mij een dikke Mario Party vibe. Zoals van een waterval naar beneden gaan en muntjes pakken. Of een muziekje spelen via een kikkervisje. En zo zullen er nog wel meer mini games komen.

Maakt het spel extra luchtig en voor mij extra fun. Kan voor iemand anders natuurlijk een afknapper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:49:
Als ik wel eens met het OV reis dan gebruik ik BT-oordoppen (momenteel deze, maar ik kan geen oordeel geven over de accuduur).
Hoe is die ervaring bij jou? Denk niet een op een vergelijkbaar. Maar bij de AirPods 3 is er een kleine maar toch merkbare vertraging van het geluid. Vond ik bij een spel als Mario Kart wel storend. Maar is een bij een RPG wellicht geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
MetalSonic schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:00:
[...]

Ja Mario Party, ik neem aan dat je dat spel ook kent? (niet lullig bedoelt) ik heb best wat Mario Party games gespeeld. Maar sommige van de mini games geven mij een dikke Mario Party vibe. Zoals van een waterval naar beneden gaan en muntjes pakken. Of een muziekje spelen via een kikkervisje. En zo zullen er nog wel meer mini games komen.

Maakt het spel extra luchtig en voor mij extra fun. Kan voor iemand anders natuurlijk een afknapper zijn.
Ah zo, ik zag die link niet echt maar nu snap ik hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Timothy3000 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:21:
[...]

Ah zo, ik zag die link niet echt maar nu snap ik hem.
Wellicht had ik hem ff moeten toelichten. Kan mij de verwarring beetje voorstellen. Het is natuurlijk niet zo dat je aan het dobbelen bent of over een groot speelbord loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:11:
[...]

Hoe is die ervaring bij jou? Denk niet een op een vergelijkbaar. Maar bij de AirPods 3 is er een kleine maar toch merkbare vertraging van het geluid. Vond ik bij een spel als Mario Kart wel storend. Maar is een bij een RPG wellicht geen probleem.
Volgens mij is er wel vertraging (maar hoe groot weet ik niet; tijd geleden dat ik dat gecheckt heb), maar de laatste keren dat ik de oordoppen gebruikte was het bij spellen waarbij latency minder kritisch is (bijv. een visual novel of een RPG zonder al te veel actie).

Als ik low latency wil, kan ik altijd nog de aptX Low Latency adapter van Genki kunnen gebruiken samen met wat oude Sennheiser doppen die aptX-LL ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mca2 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:27:

Heb je deze instructies van Steelseries gevolgd? De dongle moet via USB en de 3.5mm jack ingeplugd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
RayNbow schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:49:
[...]
Ja, maar je beschreef niet hoe je de headset met je PC verbond. Mijn vraag is of het op de PC werkt als je het op exact dezelfde manier aansluit, om uit te sluiten dat het bijv. ligt aan het verloopstukje.
[...]
Idd, exact zelfde manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
JackAvery schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:06:
[...]

Heb je deze instructies van Steelseries gevolgd? De dongle moet via USB en de 3.5mm jack ingeplugd worden.
Ik heb uitvoering: Steelseries Arctis 7+ Zwart

Die heeft een simpele usb 2.4GHz dongle, geen jack ingangen. Maar ondanks onderstaande instructie doet die dongle niks
https://support.steelseri...tis-7-Setup-Switch-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mca2 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 23:33:
[...]

Die heeft een simpele usb 2.4GHz dongle, geen jack ingangen. Maar ondanks onderstaande instructie doet die dongle niks
Je link beschrijft exact wat ik je stuur, dus een uitleg voor de Arctis 7, niet 7+ :)

Ik heb deze headset niet maar ik vermoed dat deze enkel handheld met de Switch gaat werken. Zie bvb. deze uitleg van Steelseries. Best doe je wat meer onderzoek om zelf te verifiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

mca2 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 23:33:
[...]

Ik heb ook een 7p+ met bluetooth aansluiting. Daarmee heb ik hem op de switch aangesloten. Of ik op deze manier kan praten weet ik niet maar het geluid kreeg ik in elk geval wel door.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Er zijn tot 31 december 2023 nu meer dan 139 miljoen Switch consoles geleverd volgens de laatste kwartaalcijfers van Nintendo. Het bedrijf stelt zijn voorspellingen voor het huidige fiscale jaar bij met een lichte stijging naar 15,5 miljoen consoles.

Meer info hier. Ik hoop zoals gewoonlijk een uitgebreide post te maken maar dat zal niet voor vandaag worden….

Alvast nieuwe software cijfers met dank aan de lijst op Famiboards:
  • Mario Kart 8 Deluxe - 60.58M (+3.57M)
  • Animal Crossing: New Horizons - 44.79M (+1.41M)
  • Super Smash Bros. Ultimate - 33.67M (+1.23M)
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 31.61M (+460K)
  • Super Mario Odyssey - 27.65M (+700K)
  • Pokémon Sword and Shield - 26.17M (+150K)
  • Pokémon Scarlet and Violet - 24.36M (+1.13M)
  • Super Mario Party - 20.34M (+680K)
  • The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom - 20.28M (+780K)
  • New Super Mario Bros. U Deluxe - 17.20M (+500K)
  • Luigi’s Mansion 3 - 13.98M (+1.16M since March 2023)
  • Super Mario 3D World + Bowser’s Fury - 13.17M (+590K)
  • Nintendo Switch Sports - 12.48M (+1.71M)
  • Mario Party Superstars - 12.31M (+870K)
  • Super Mario Bros. Wonder - 11.96M
  • Splatoon 3 - 11.71M (+1.04M since March 2023)
  • Pikmin 4 - 3.33M (+720K)
  • Super Mario RPG - 3.14M

[ Voor 55% gewijzigd door JackAvery op 06-02-2024 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:40
Eigenlijk wel boeiend dat consoles amper populairder worden. Dit soort aantallen zag je vele generaties geleden ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-06 13:40
hcQd schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:55:
[...]

Het is slijtage, uiteindelijk gaan ze allemaal driften. Als je zelf de joystick vervangt zou je die van Gulikit kunnen overwegen.
Ik heb niet zozeer last van drift, tenminste dat denk (c.q. hoop) ik. Wat mij vooral opvalt: zodra ik de joycons heb bevestigd aan de Switch om in handheld-modus te spelen, zitten de joycons niet meer zo stevig vast aan de behuizing van de Switch. Toen ik de console net in bezit had, was de bevestiging erg stevig. Nu is er best wel wat speling. Meer mensen met deze specifieke ervaring? Ik vind dit best wel vreemd, ik gebruik de Switch helemaal niet veel, zeker niet in handheld-modus.
Arunia schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:34:
@Meister Sachs Ik heb dat al met nieuwe joy-cons. Als er geen speling zit, dan breekt het is mijn ervaring. Gewoon niet mee bezig zijn. Ik ken ze waarbij de joy-cons zonder het knopje er gewoon vanaf kunnen schuiven. Dat lijkt me dan weer niet de bedoeling.
Nee, dan valt een beetje speling nog wel mee lol.

[ Voor 22% gewijzigd door Meister Sachs op 06-02-2024 12:44 ]

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Meister Sachs Ik heb dat al met nieuwe joy-cons. Als er geen speling zit, dan breekt het is mijn ervaring. Gewoon niet mee bezig zijn. Ik ken ze waarbij de joy-cons zonder het knopje er gewoon vanaf kunnen schuiven. Dat lijkt me dan weer niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Wat is jullie ervaring met joycon reperatie. Ik heb nu 3 joycons waarvan de sl buttons kapot zijn waardoor ik ze in single stand niet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joel22 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:22:
Wat is jullie ervaring met joycon reperatie. Ik heb nu 3 joycons waarvan de sl buttons kapot zijn waardoor ik ze in single stand niet kan gebruiken.
Ik denk dat de meeste mensen ervaring hebben met de gratis reparatie vanwege driftende Joy-cons. Van wat ik gezien heb is het qua aanmelden van de reparatie en het binnen een bepaalde tijd terug krijgen wel goed geregeld.

Wat bedoel je met de SL buttons? Dus zowel de SL en SR knop? Hoe komt het dat deze knoppen op 3 verschillende Joy-cons stuk zijn? Mogelijk wordt dit niet gratis gerepareerd zoals bij driftende Joy-cons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
L23 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:31:
[...]

Ik denk dat de meeste mensen ervaring hebben met de gratis reparatie vanwege driftende Joy-cons. Van wat ik gezien heb is het qua aanmelden van de reparatie en het binnen een bepaalde tijd terug krijgen wel goed geregeld.

Wat bedoel je met de SL buttons? Dus zowel de SL en SR knop? Hoe komt het dat deze knoppen op 3 verschillende Joy-cons stuk zijn? Mogelijk wordt dit niet gratis gerepareerd zoals bij driftende Joy-cons.
Geen idee heb hem 2e hands gekocht, maar de sl buttons gingen na elkaar stuk. Alleen de sl knop is stuk sr werken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 23:27
Joel22 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:22:
Heb ik ook wel eens gehad, waarschijnlijk een breuk in de flatcable die van de pcb naar de hoofd-pcb loopt. Die zit namelijk nogal strak vastgeklemd en kan dan kapot gaan. Vrij eenvoudig te vervangen en het onderdeel is ook niet al te duur. Dit of deze onderdeel heb je dan nodig.
Hier kan je zien hoe die flatcable zit tussen de batterij en de cover, dat zit vrij strak en dan kan je er een breuk in krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door urk_forever op 07-02-2024 10:39 ]

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
urk_forever schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:36:
[...]

Heb ik ook wel eens gehad, waarschijnlijk een breuk in de flatcable die van de pcb naar de hoofd-pcb loopt. Die zit namelijk nogal strak vastgeklemd en kan dan kapot gaan. Vrij eenvoudig te vervangen en het onderdeel is ook niet al te duur. Dit of deze onderdeel heb je dan nodig.
Hier kan je zien hoe die flatcable zit tussen de batterij en de cover, dat zit vrij strak en dan kan je er een breuk in krijgen.
Ik had gehoopt dat dit onder garantie viel of is dat alleen met driftproblemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07:59
Joel22 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:21:
[...]

Ik had gehoopt dat dit onder garantie viel of is dat alleen met driftproblemen?
Dat ligt eraan of ze nog binnen de garantietermijn vallen. Het bijzondere bij drift is dat Nintendo die ook buiten de garantietermijn gratis repareert, maar dat zal hier niet het geval zijn. Als ze nog binnen de garantietermijn zitten neem ik aan dat ze gewoon gratis door Nintendo gefixt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
evil_lemon schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:48:
[...]

Dat ligt eraan of ze nog binnen de garantietermijn vallen. Het bijzondere bij drift is dat Nintendo die ook buiten de garantietermijn gratis repareert, maar dat zal hier niet het geval zijn. Als ze nog binnen de garantietermijn zitten neem ik aan dat ze gewoon gratis door Nintendo gefixt worden
Daar vallen ze buiten ik heb er wel 1 met driftproblemen. Ik hoopte dat dit ook binnen de garantie zou vallen. Ik weet niet hoe duur reparatie anders is.
Pagina: 1 ... 241 ... 276 Laatste

Let op:
Discussie over de (mogelijke) opvolger van de Switch, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Reacties m.b.t Zelda Echoes of Wisdom graag in het desbetreffende topic: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic