• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-01 12:48
In korte tijd toch alweer bijna vijf uur in dit spel gestopt.

Pluspunten/ punten die mij positief verassen:
1) Je kan het online spelen, de mario party expert mode vind online (althans net) best snel tegenstanders. En dat is toch net wat leuker/ intenser dan tegen bots. Uiteraard verslaat niks spelen tegen vrienden, maar heb jij vrienden die Mario Party willen spelen?
2) Leuk dat je zoals bij één van de oudere Mario Party games die ik mij kon herinneren weer veel kan vrijspelen/ unlocken, dat motiveert ook wel om vaker te spelen :)
3) In de mini games meer platform games (eindelijk!) platform peril komt voor de miljoenste keer terug maar ook diverse andere platform achtige games.
4) kiezen of je wel of niet wil spelen met motion controls, nice, ik zet het lekker uit zodat ik nu met de pro controller op de bank zit

Op het gebied van muziek ben ik benieuwd of ik nog wordt verrast, door nummer zoals hieronder:

Mario Party 2:
YouTube: [N64] Mario Party 2 OST: Western Land

Mario Party 3:
YouTube: Chilly Waters - Mario Party 3 Soundtack

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
MetalSonic schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 19:04:
[...]

Waar heb je die nieuwe Joycons gekocht? ik heb wat Gegoogled maar zag het zo snel niet. In elk geval nieuw soort pooks/ hardware waarbij je dus weinig tot geen last meer zou moeten hebben van "drift".
Beide aangeschaft via Amazon.
Gulikit Hall Effect Sense Joystick vervanging voor JoyCon
https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title

De behuizing voor de joy cons is van eXtremeRate "SFC SNES Klassieke EU Stijl Joycon"
https://www.amazon.nl/dp/..._dt_b_fed_asin_title&th=1

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:28
BillSpaarbank schreef op maandag 22 december 2025 @ 08:29:
Gulikit Hall Effect Sense Joystick vervanging voor JoyCon
Ze hebben ook versies die werken op basis van TMR, energieverbruik daarvan is iets lager.

• BillSpaarbank
  • Niet online
hcQd schreef op maandag 22 december 2025 @ 08:40:
[...]

Ze hebben ook versies die werken op basis van TMR, energieverbruik daarvan is iets lager.
Wist ik niet. Had deze al een jaartje liggen. Recent pas de moeite genomen ze in te bouwen :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-01 12:48
Gisteren weer een mooie Mario Party Jamboree sessie gehad. Wat ik emotioneel meemaakte is ook wel de samenvatting van het spel. Je lijkt te winnen, dan toch oh nee het wordt verlies. Maar dan via bonus sterren toch nog de eerste plek pakken........

Online Mario Party is toch wel een stuk leuker dan tegen CPU's die zijn toch wel voorspelbaar. Spelers doen grappige dingen, bij spellen waarbij platform skills belangrijk zijn zie je verschillen en dingen die ik bij cpu's niet zie. Gisteren redelijk snel in een potje gekomen met spelers in de avond. Ik merk wel dat in de middag het heel moelijk is om een spel te vinden.

De twee potjes die ik tot nu toe online heb gespeeld hadden gelukkig geen lag!

• Robin4
  • Laatst online: 11-01 02:13
Is het nog interessant om anno nog een switch 1 OLED te kopen?

Heb hier nog het eerste model liggen met de korter accu.
Enkele maanden geleden een switch 2 gekocht.
Aangezien de switch 2 best prijzig ding is, ben ik niet echt snel geneigd om hier mobiel mee te gamen.
Ding zal echter meer in de stand blijven staan.
Ook merk ik op dat als ik hem mobiel (gewoon thuis wil gebruiken) het ding best wel loei groot is en een stuk zwaarder. Ik kan hem natuurlijk wel op de tafel zetten en er zo mee spelen. Maar merk op dat als ik hem vast moet houden dit als minder prettig ervaar.

Ook zorgt het ervoor dat ik met de switch 1 waarschijnlijk meer card only ga gebruiken. En ik met de switch 2 er beetje tussen in zit tussen card en download.

Waarom ik de switch OLED wil kopen is omdat de 1ste generatie al een stuk ouder is en de OLED switch mij wellicht meer te bieden heeft. Denk dat ik over de stand en de langere accu duur de dingen wel zijn die het belangrijkste voor mij zijn.
Ik las overigens wel dat het OLED scherm een beetje een roulette spel is hoe goed dit scherm uiteindelijk is. (dat er hier en daar toch wat slechtere schermen tussen zit. (misschien dat de huidige nieuwe batches dit probleem wellicht al niet meer voorkomt.)

Ik was dan aan het denken om de 1st gen dan te verkopen.. Misschien voor het geld een Switch lite koop voor me dochter. (zie haar niet met de switch 1 hier lopen. (denk dat de lite meer geschikt voor haar is)

Is het nog de moeite waard voor aankoop een nieuwe switch 1 oled?
Kan natuurlijk 2ehands kijken, alleen ben zelf ook best zuinig op die dingen, dus ga liever uiteraard voor een nieuwe, alleen al om zeker van te zijn dat de accu prima presteerd.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Robin4 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 06:34:
Is het nog interessant om anno nog een switch 1 OLED te kopen?

Heb hier nog het eerste model liggen met de korter accu.
Enkele maanden geleden een switch 2 gekocht.
Aangezien de switch 2 best prijzig ding is, ben ik niet echt snel geneigd om hier mobiel mee te gamen.
Ding zal echter meer in de stand blijven staan.
Ook merk ik op dat als ik hem mobiel (gewoon thuis wil gebruiken) het ding best wel loei groot is en een stuk zwaarder. Ik kan hem natuurlijk wel op de tafel zetten en er zo mee spelen. Maar merk op dat als ik hem vast moet houden dit als minder prettig ervaar.

Ook zorgt het ervoor dat ik met de switch 1 waarschijnlijk meer card only ga gebruiken. En ik met de switch 2 er beetje tussen in zit tussen card en download.

Waarom ik de switch OLED wil kopen is omdat de 1ste generatie al een stuk ouder is en de OLED switch mij wellicht meer te bieden heeft. Denk dat ik over de stand en de langere accu duur de dingen wel zijn die het belangrijkste voor mij zijn.
Ik las overigens wel dat het OLED scherm een beetje een roulette spel is hoe goed dit scherm uiteindelijk is. (dat er hier en daar toch wat slechtere schermen tussen zit. (misschien dat de huidige nieuwe batches dit probleem wellicht al niet meer voorkomt.)

Ik was dan aan het denken om de 1st gen dan te verkopen.. Misschien voor het geld een Switch lite koop voor me dochter. (zie haar niet met de switch 1 hier lopen. (denk dat de lite meer geschikt voor haar is)

Is het nog de moeite waard voor aankoop een nieuwe switch 1 oled?
Kan natuurlijk 2ehands kijken, alleen ben zelf ook best zuinig op die dingen, dus ga liever uiteraard voor een nieuwe, alleen al om zeker van te zijn dat de accu prima presteerd.
Ik heb de OLED, m'n partner had de originele (1e gen, uiteindelijk verkocht om samen de OLED te gebruiken). Het scherm van de OLED is echt een enorme upgrade. Visueel zo veel beter, en werkt beter als er zon op schijnt in bijv. de trein. Snap echt niet dat er geen OLED in de 2 zit, kan enkel bedenken dat dat is om later een duurder model uit te brengen.

Kwa gewicht zijn ze vergelijkbaar, maar vind de OLED prettiger. De origineel voelt wat flimsy in de aansluiting tuusen je console en je joycons, alsof het niet helemaal stevig vast zit. De OLED heeft hier geen last van.

Batterij geen idee. Krijg hem zelden leeg, ook niet als ik met de trein de andere kant van het land op moet. Wel als ik een hele dag game in handheld mode, maar dat is logisch. Heb zelf de originele ook niet gebruikt, dus kan niet echt vergelijken.

Of het de upgrade waard is als je de 2 al hebt? Dunno. Ik heb geen 2, maar zal ook liggen aan hoe belangrijk je het bovenstaande vind.

Speel je veel Nintendo specifieke games of vooral 3A? Als het dat laatste is, en nu ga ik wellicht vloeken in de kerk, is een Steam Deck OLED mogelijk beter (heb ik ook liggen). Betere performance dan een Switch OLED, en ondanks dat hij groter is is hij veel lichter en ergonomischer waardoor hij veel fijner vasthoud onderweg. Batterij gaat paar uur mee, afhankelijk wat je speelt langer of korter. Hogwarts Legacy ging ong. 2 uur door in het vliegtuig.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

• Robin4
  • Laatst online: 11-01 02:13
Ik heb hem net toch maar besteld. Aangezien ik al zag dat er bij een hoop winkels het ding al in de uitverkoop was. En ik denk niet dat dit postief is voor de huidige voorraad.
Gok dat die over 2 maanden wellicht nergens meer te vinden zal zijn. (en zal alleen maar duurder worden)

En ja die oude switch 1 die gaat eruit. Neem wel daarvoor een lite voor me dochter.

Hoef overigens geen steam deck, ging mij overigens alleen over gamen op een switch systeem.

[ Voor 16% gewijzigd door Robin4 op 31-12-2025 07:15 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

@Robin4 de OLED is het populairste Switch 1 model. Nintendo heeft al gezegd dat ze gaan produceren zolang ze vinden dat er nog vraag is - dus ik denk dat hier minstens wel een jaar rek op zit tenzij we een nieuwe componentencrisis hebben - vooral DRAM is bij spelconsoles een risico.

Of het de moeite is om een OLED erbij te nemen als je een Switch 2 hebt... Een beetje persoonlijk denk ik. De OLED heeft een aantal voordelen voor mensen die puur handheld willen spelen. Het is wat handzamer, de batterijduur is heel duidelijk langer, en sommige elementen van het scherm zijn beter. Ergonomie verschilt van persoon tot persoon, dus moeilijk te zeggen. Een grip is altijd een optie om dat te verbeteren.
Over die schermloterij kan ik eigenlijk enkel aanraden om niet te gaan zoeken naar kleine fouten ;) Als je iets echt opvallend/storend ziet, ruil je hem in, anders is het soms beter om dingen niet te weten. Sommige Switch OLED schermen hebben bvb. overdreven last van een groene tint.

Wat je echter niet hebt op een OLED is de extra kracht van Switch 2, het grotere scherm, en de joycons die m.i. een stuk verbeterd zijn. En natuurlijk al de nieuwe games - al worden er nog steeds veel games voor Switch 1 uitgebracht.

[ Voor 14% gewijzigd door JackAvery op 31-12-2025 11:58 ]

• WenJam
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12-01 22:25
Het is me EIN-DE-LIJK gelukt om alle goude onderdelen + gouden Mario vrij te spelen in Mario Kart 8 Deluxe :)
Had mezelf de doelstelling gegeven dat ik dit om zijn minst wilde behalen.
Ooit begonnen op de orginele switch en nu behaald op de switch 2.
Sommige time trials heb ik echt heel veel keer moeten doen voordat ik de ghost had verslagen (op 150cc) en sommige grand prix’s (200cc) gewonnen met misschien meer geluk dan wijsheid.

Racen tegen de 200cc ghost ga ik niet aan beginnen, drie sterren proberen te behalen op alle grand prix’s ook niet.
Misschien nog wat races online doen en waarschijnlijk Mario Kart World kopen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zaRgtRJ7ub7Mpi7xpHs1COCu4CE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ietsfDdM2N5hVMq64pYldHre.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 277 278 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic