Vraag voor de Monster Hunter Rise spelers alhier.
Gisteren heb ik eindelijk de High Rank bereikt, HR4, dus was aan het kijken of ik ook eens van m'n starter gear af moet en nu zelf iets moet gaan craften.
Qua armor zit het eerst wel goed, want met de MHR+Sunbreak expansion krijg je blijkbaar een High Rank armor set welke ik nu draag best OK is om mee te starten.
Ik speel Sword and Shield, want dat is voor een beginner best goed te doen.
Nu heb ik een HR4+5 build gevonden:
https://game8.co/games/Mo...Rise/archives/341616#hl_5
Deze stelt dat ik de
Dirty Marquis moet gaan gebruiken, met 140 attack, poison, en 0% Affinity.
Momenteel gebruik ik nog de
Champion Sword, welke 150 Attack en 0% Affinity heeft.
Afgezien van de poison, lijkt de Champion Sword dus meer damage output te kunnen genereren.
Maar degene die de build heeft gemaakt heeft er waarschijnlijk over nagedacht en meer MH ervaring als mij. Dus ik vraag me af wat de beweegreden is. Is de poison zo goed?
Verder zag ik in andere builds ook nog wapens worden genoemd met 130 Attack en 30% Affinity (of zo). Mij lijkt dit nog minder sterk vergeleken met de Champion Sword. Blijkbaar is Affinity dus hetzelfde als Critical Hit Chance, en in het begin is de Critical Hit Damage 25%.
Pas wanneer bijna iedere hit critical is, dan is de damage output hoger als de Champion Sword. Aangezien alle builds zo focussen op Affinity zal ik waarschijnlijk het punt missen. Iemand hier die kan vertellen wat ik over het hoofd zie, of niet goed begrijp?