Ocin32 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:48:
Tegoed van je fysieke kaarten is maar 1 jaar geldig en kan je tot 3 jaar na aanschaf claimen.
Dat klopt niet. In Europa zijn de gouden punten binnen twee jaar na de releasedatum van de game te claimen, daarna is het niet meer mogelijk. Maakt niet uit wanneer je de fysieke game gekocht hebt. Eenmaal geclaimd zijn ze 12 maanden geldig.

https://www.nintendo.nl/S...me%2012%20gouden%20punten
turkeyhakan schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:40:
Wij zijn met 2 personen thuis. We spelen nu op mijn account (en dus gekoppelde games). Maar kan ik voor huishold nr 2 ook een Nintendo account aanmaken zodat we ieder met een eigen account kunnen gamen op de games die ik met mijn account heb aangeschaft? Family sharing?
Game sharing/family sharing is niet iets wat officieel bestaat. Lees het volgende en dan weet je wat wel en niet mogelijk is qua games delen.

https://www.resetera.com/...the-ultimate-guide.76584/
@turkeyhakan voor digitale promoties kan je trouwens dekudeals.com net als de officiële eshop in de gaten houden. Dit geeft je een heel goed idee hoe vaak en hoe groot kortingen voor specifiek me games voorkomen.
Er is soms online ook eshop tegoed met kortingen verkrijgbaar bij derde partijen om net dat beetje meer te besparen.

Oh en beperk je zeker niet alleen tot Mario of Nintendo games voor met twee plezier te hebben. Genoeg andere toffe games die bijvoorbeeld coöperatief zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 19-02-2024 15:45 ]

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:47

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

turkeyhakan schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:40:
[...]

Nog een andere vraag:

Wij zijn met 2 personen thuis. We spelen nu op mijn account (en dus gekoppelde games). Maar kan ik voor huishold nr 2 ook een Nintendo account aanmaken zodat we ieder met een eigen account kunnen gamen op de games die ik met mijn account heb aangeschaft? Family sharing?
Dat kan, wij delen het met 4 andere vrienden.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

G_Dragon schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:45:
[...]

Dat kan, wij delen het met 4 andere vrienden.
Je verwart het familie abonnement met het delen van echte games denk ik :)

• G_Dragon

G_Dragon

JackAvery schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:46:
[...]

Je verwart het familie abonnement met het delen van echte games :)
Oh sorry! Ik had het inderdaad over Nintendo Online Family

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:51
JackAvery schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:44:
@turkeyhakan voor digitale promoties kan je trouwens dekudeals.com net als de officiële eshop in de gaten houden. Dit geeft je een heel goed idee hoe vaak en hoe groot kortingen voor specifiek me games voorkomen.
Er is soms online ook eshop tegoed met kortingen verkrijgbaar bij derde partijen om net dat beetje meer te besparen.

Oh en beperk je zeker niet alleen tot Mario of Nintendo games voor met twee plezier te hebben. Genoeg andere toffe games die bijvoorbeeld coöperatief zijn.
Thanks, Deku Deals is wat mij betreft niet accuraat genoeg voor de laagste prijs. Ik maak eerder gebruik van een andere vergelijker, welke ik mogelijk niet mag vermelden?

Ik heb een Game-PC waar ik andere games op speel. De Switch is er echt voor fun, dus het liefst zo laagdrempelig mogelijk ;-)

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:48
turkeyhakan schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:54:
[...]

Thanks, Deku Deals is wat mij betreft niet accuraat genoeg voor de laagste prijs. Ik maak eerder gebruik van een andere vergelijker, welke ik mogelijk niet mag vermelden?

Ik heb een Game-PC waar ik andere games op speel. De Switch is er echt voor fun, dus het liefst zo laagdrempelig mogelijk ;-)
Waarom mag je dat niet vermelden?

omniscale.nl

posttoast schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:12:
[...]

Waarom mag je dat niet vermelden?
Omdat hij/de website vermoedelijk grijze keys of keys uit andere regio’s (ver)koopt.

Moet men zelf weten, zolang je je ook bewust bent van de impact hiervan op lageloonlanden…
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GGu1SG9W0AIzTc_?format=jpg&name=medium

Woensdagmiddag komt er een Partner Direct online. Wie geen spoilers wilt blijft best weg van sociale media want Pyoro is al sinds eergisteren hints aan het posten.

[ Voor 71% gewijzigd door JackAvery op 20-02-2024 06:32 ]

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:46
turkeyhakan schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:54:
[...]

DM :)

• turkeyhakan
JackAvery schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:49:
[...]

Omdat hij/de website vermoedelijk grijze keys of keys uit andere regio’s (ver)koopt.

Moet men zelf weten, zolang je je ook bewust bent van de impact hiervan op lageloonlanden…
Geen idee! Mogelijk inderdaad?

Ik heb gisteren een bon van €100 eShop tegoed voor €84 gekocht. Daarna nog eens €25 opgewaardeerd. Mario 3D world en Super Smash Ultimate gekocht. Vooral die laatste is wel echt super leuk!!
turkeyhakan schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 06:22:
[...]
Ik heb gisteren een bon van €100 eShop tegoed voor €84 gekocht. Daarna nog eens €25 opgewaardeerd. Mario 3D world en Super Smash Ultimate gekocht. Vooral die laatste is wel echt super leuk!!
Ken je het voucher programma voor Nintendo abonnees?

Wat specifiek grijze keys (en dus niet gewoon de eShop van een ander land) betreft: je riskeert op termijn een verwijdering van de game van je account als het om gestolen keys gaat. In het ergste geval kan je eShop account geband worden. Voorzichtig zijn met waar je koopt dus.

[ Voor 27% gewijzigd door JackAvery op 20-02-2024 06:41 ]

• turkeyhakan
JackAvery schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 06:36:
[...]
Ken je het voucher programma voor Nintendo abonnees?

Wat specifiek grijze keys (en dus niet gewoon de eShop van een ander land) betreft: je riskeert op termijn een verwijdering van de game van je account als het om gestolen keys gaat. In het ergste geval kan je eShop account geband worden. Voorzichtig zijn met waar je koopt dus.
Ik denk niet dat het grijze keys zijn. De webshops zijn gewoon legit. Bijvoorbeeld cdkeys.com of driffle.
turkeyhakan schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:05:
[...]

Ik denk niet dat het grijze keys zijn. De webshops zijn gewoon legit. Bijvoorbeeld cdkeys.com of driffle.
Dat zijn grijze keys. Keys gekocht door een ongeauthoriseerde partij die dan weer worden doorverkocht.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• turkeyhakan
RayNbow schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:11:
[...]

Dat zijn grijze keys. Keys gekocht door een ongeauthoriseerde partij die dan weer worden doorverkocht.
Misschien niet de discussie voor hier, maar ik heb eerst even op trustpilot gekeken naar de reviews en bij cdkeys zijn dat er 150.000 met bijna 5 sterren.

Je gaat mij niet kunnen vertellen dat zij iets verkopen wat niet mag.

[ Voor 11% gewijzigd door turkeyhakan op 20-02-2024 07:21 ]

• G_Dragon

G_Dragon

JackAvery schreef op maandag 19 februari 2024 @ 23:09:
[Afbeelding]
[Twitter]

Woensdagmiddag komt er een Partner Direct online. Wie geen spoilers wilt blijft best weg van sociale media want Pyoro is al sinds eergisteren hints aan het posten.
Dat is morgen al!!! Oeh ben benieuwd :)
Hopelijk een nieuw Pokémon spel of remake van gen 2 of gen 3..

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 20-02-2024 07:30 ]

G_Dragon schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:29:
[...]

Ik denk dat die mogen wachten op Pokemon Day :+

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:40
[...]

Het is een Partner Direct, dus ik denk niet dat je Pokémon kunt verwachten.
Ik ben benieuwd of we al de Microsoft games gaan zien die multiplatform gaan.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• G_Dragon

G_Dragon

JackAvery schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:31:
[...]

Ik denk dat die mogen wachten op Pokemon Day :+
Oh omdat het met hun partners is kreeg ik hoop :p

• Raem
G_Dragon schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:34:
[...]

Partners Direct gaat toch over 3rd party games?

Algemeen genomen wel, al betekent het niet noodzakelijk dat Nintendo zelf helemaal niks toont.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:00

Oxigeon

En zo is dat!

turkeyhakan schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:20:
[...]

Misschien niet de discussie voor hier, maar ik heb eerst even op trustpilot gekeken naar de reviews en bij cdkeys zijn dat er 150.000 met bijna 5 sterren.

Ik wil hier toch eventjes op inhaken. Als ik me goed herrinner is Nintendo hier niet zo streng in dan Sony. Maar bij mijn PS5 haal ik het niet in mijn hoofd om PS tegoed te kopen via bovenstaande websites. Hier zitten allemaal verschillende handelaren die via cdkeys/kinguin van hun serials afmoeten.

Het is vaker voorgekomen dat PS accounts gebant worden omdat er tegoed op de accounts is gezet wat van gestolen creditcards afkomstig is/was. Nu heeft cdkeys volgens mij wel een betere reputatie dan een Kinguin. Verkoopt cdkeys uberhaubt keys van andere handelaren? Ook omdat een dekudeals ook naar cdkeys verwijst.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• G_Dragon

G_Dragon

Raem schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:52:
[...]

Partners Direct gaat toch over 3rd party games?
Dat gaan we horen morgen! :D

Oxigeon schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:54:
Nu heeft cdkeys volgens mij wel een betere reputatie dan een Kinguin. Verkoopt cdkeys uberhaubt keys van andere handelaren? Ook omdat een dekudeals ook naar cdkeys verwijst.
Wat betreft cdkeys hoeft er van mij niet zo geheimzinnig over gedaan te worden. Al is waarschuwen zeker niet verkeerd. Cdkeys is geen platform met meerdere handelaren. Ik ben niet bekend met verhalen dat het bij cdkeys wel eens mis is gegaan. Zelf heb ik er regelmatig Xbox games gekocht en de Mario Kart 8 Deluxe Booster Course Pass.
turkeyhakan schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:20:
[...]

Waar denk je grijs naar verwijst? Dat is een verwijzing naar de uitdrukking grijs gebied.

Er worden keys opgekocht die bedoeld zijn voor consumenten in een bepaalde regio, dus niet bedoeld voor winkels om ze vervolgens door te verkopen in een ander land.

[...]

Did somebody say Pokemon?

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:21
L23 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:44:
[...]

[Twitter]
Nice! Ik ben benieuwd waar ze mee komen dan :)

offtopic:
En happy birthday :>

'16 Peugeot 308 GTI270 By Peugeot Sport | '16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | '19 Hymer MLT 620 MB V6 | Design junkie

• G_Dragon

G_Dragon

[...]

[Twitter]
oOo oOo

Nog wel een weekje wachten, maar naar die kijk ik zoveel meer uit dan die van morgen *O*
Helaas 15.00 's middags, dan ben ik nog aan het werk...

[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 20-02-2024 09:53 ]

G_Dragon schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:52:
[...]

oOo oOo

Nog wel een weekje wachten, maar naar die kijk ik zoveel meer uit dan die van morgen *O*
Dat is ook niet gek als de helft van je Switch games uit Pokemon games bestaat :P

• G_Dragon

G_Dragon

L23 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:54:
[...]

Dat is ook niet gek als de helft van je Switch games uit Pokemon games bestaat :P
Haha I rest my case! _/-\o_ :D

G_Dragon schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:34:
[...]

Spreek van de duivel

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:29
[...]

[Twitter]
Pokemon Geel naar nso? d:)b _/-\o_
Of evt remaster oid gewoon switch.... :)

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:29
L23 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:12:
[...]

Niet teveel op hopen hoor, dat gaat pijn doen :P
Blauw en of rood zijn ook ok 😅
Megupe schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:30:
[...]

Blauw en of rood zijn ook ok 😅
Het wordt steeds pijnlijker :P Maar ik hoop met je mee :D

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:13
G_Dragon schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:52:
[...]

oOo oOo

Helaas 15.00 's middags, dan ben ik nog aan het werk...
Jij bezorgt mij een verslag van de de Nintendo direct ;)

• G_Dragon

G_Dragon

MiAnVaSa schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:40:
[...]

Jij bezorgt mij een verslag van de de Nintendo direct ;)
Haha die van morgen ga ik denk ik niet eens kijken, want hier word zover ik weet niet veel vernieuwends verteld en ik verwacht geen Nintendo Switch 2 aankondiging daar.

G_Dragon schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:29:
[...]

Haha die van morgen ga ik denk ik niet eens kijken, want hier word zover ik weet niet veel vernieuwends verteld en ik verwacht geen Nintendo Switch 2 aankondiging daar.
Ik verwacht morgen vernieuwendere games dan bij de Pokemon Direct :P

• G_Dragon

G_Dragon

L23 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:52:
[...]

Oh echt? :p

Princess Peach Showtime previews staan sinds gisteren online. Klinkt als een chille game gericht op een iets jonger publiek.
L23 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:52:
[...]

De vraag is eerder wat de verwachtingen zijn. Ik kijk alvast uit naar één game die geleaked is en die ik hier niet zal spoilen… ook ga ik er van uit dat minstens één van de vernoemde Microsoft games zal opduiken.

Wat de Pokémon direct betreft lijken veel mensen een game gebaseerd op Black en White te verwachten? Zelf geen idee, ik ga er van uit dat men redelijk wat tijd zal gebruiken aan de typische updates van hun mobile games en eventueel de trading card game. Een Pokémon game op NSO zou tof zijn maar ik verwacht het niet meer.
JackAvery schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 07:15:
Princess Peach Showtime previews staan sinds gisteren online. Klinkt als een chille game gericht op een iets jonger publiek.
Game ziet er inderdaad leuk uit, maar denk niet dat het iets voor mij is. Ben benieuwd naar de reviews.

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-11 19:14
L23 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:32:
[...]

Wat betreft cdkeys hoeft er van mij niet zo geheimzinnig over gedaan te worden. Al is waarschuwen zeker niet verkeerd. Cdkeys is geen platform met meerdere handelaren. Ik ben niet bekend met verhalen dat het bij cdkeys wel eens mis is gegaan. Zelf heb ik er regelmatig Xbox games gekocht en de Mario Kart 8 Deluxe Booster Course Pass.
Ik heb (in 2022) tot 2x toe een al gebruikte xbox live key gekregen van CDkeys. Ik kon deze niet inwisselen omdat de code al gebruikt was. En dat heeft me toen erg veel moeite gekost om mijn geld terug/nieuwe key te krijgen.

• buMf00d
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 15:26
Weet iemand toevallig een goed alternatief voor de joycons? Ik gebruik m'n Switch normaal gesproken alleen maar docked met een switch pro controller, maar de laatste tijd ben ik steeds vaker er mee op pad. De joycons zijn gewoon veel te klein.

Ik heb een Nitrodeck gevonden, maar lees veel klachten over de ergonomics daarvan. De Hori Split Pad pro heeft minder functionaliteiten zover ik weet. En youtube staat vol met misleidende advertenties/video's over het onderwerp.

Wat zijn jullie recommendations?

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:35
@buMf00d Ik gebruik een grip van SkullnCo. Zitten drie verwisselbare handgrepen bij die je er achter kan klikken. Ik gebruik hem inclusief de maxcarry tas want het wordt wel een groot gevaarte.

https://skullnco.com/coll...el?variant=39405588480073

• Ocin32
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:31
buMf00d schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:00:
Weet iemand toevallig een goed alternatief voor de joycons? Ik gebruik m'n Switch normaal gesproken alleen maar docked met een switch pro controller, maar de laatste tijd ben ik steeds vaker er mee op pad. De joycons zijn gewoon veel te klein.

Ik heb een Nitrodeck gevonden, maar lees veel klachten over de ergonomics daarvan. De Hori Split Pad pro heeft minder functionaliteiten zover ik weet. En youtube staat vol met misleidende advertenties/video's over het onderwerp.

Wat zijn jullie recommendations?
Zelf erg veel plezier van de split pad pro. Rumble ontbreekt, maar voelt als mij niet per-se als een gemis in handheld modus. De controllers zelf vind ik erg fijn, met mijn vrij lomp grote handen :+
JackAvery schreef op zondag 11 februari 2024 @ 12:00:
Iemand deze third-party joycons geprobeerd? Klinkt als een heel volledig pakket: draadloos, NFC, HD Rumble, Hall sticks, mechanische knoppen, kwalitatieve d-pad... Ik kan helaas niet instaan voor de YouTuber (lijkt deels gesponsord te zijn maar lijkt ook een kanaal met veel Switch controller reviews), maar de review is redelijk overzichtelijk.

[YouTube: The BEST PRO Joy-Con EVER - MOBAPAD M6 HD]
@buMf00d deze al gevonden? Vrij nieuw dus weinig ervaringen mee in dit topic maar in theorie interessant.

• turkeyhakan
Mijn Switch OLED is verbonden met een UTP kabel voor bekabeld internet.

Soms blijft deze echter verbonden met Wi-Fi. Ik gebruik de Switch alleen docked.

Handmatig naar de instellingen en dan aanpassen naar bekabeld internet werkt niet, geeft een foutmelding. De enige oplossing is opnieuw opstarten.

Bekend issue?

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
turkeyhakan schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:40:

Soms blijft deze echter verbonden met Wi-Fi. Ik gebruik de Switch alleen docked.

Handmatig naar de instellingen en dan aanpassen naar bekabeld internet werkt niet, geeft een foutmelding. De enige oplossing is opnieuw opstarten.

Bekend issue?
Alle bekende/ opgeslagen wifi kanalen verwijderen op de Switch?
In de instellingen kan je wifi uitzetten

[ Voor 5% gewijzigd door Ike. op 21-02-2024 13:45 ]

• turkeyhakan
Ike. schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:43:
[...]

Alle bekende/ opgeslagen wifi kanalen verwijderen op de Switch?
In de instellingen kan je wifi uitzetten
Dat wil ik met alle plezier doen, maar de Switch schakelt in principe altijd over naar bekabeld internet op het moment dat die in de dock zit.

Soms niet en dus handmatig switchen werkt dan niet. Lijkt mij een firmware issue.
turkeyhakan schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:40:

Bekend issue?
Wat lost het opnieuw opstarten op? Het probleem is dat de Switch na een tijdje van bekabeld overstapt op wifi? Of werkt bekabeld helemaal niet?

Zover ik weet geen bekend probleem, maar zelf ook alleen ervaring via wifi.

• turkeyhakan
L23 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:48:
[...]

Wat lost het opnieuw opstarten op? Het probleem is dat de Switch na een tijdje van bekabeld overstapt op wifi? Of werkt bekabeld helemaal niet?

Zover ik weet geen bekend probleem, maar zelf ook alleen ervaring via wifi.
Het opnieuw opstarten zorgt ervoor dat de Switch weer verbonden is met bekabeld internet.
turkeyhakan schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:51:
[...]

Het opnieuw opstarten zorgt ervoor dat de Switch weer verbonden is met bekabeld internet.
Ik weet verder geen oplossing. Maar ondanks dat je de Switch alleen docked gebruikt haal je de Switch wel uit het dock om op te bergen? In principe blijft de Switch bekabeld verbinding maken met het internet als je de Switch gewoon in zijn dock laten zitten?

• turkeyhakan
L23 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:53:
[...]

Ik weet verder geen oplossing. Maar ondanks dat je de Switch alleen docked gebruikt haal je de Switch wel uit het dock om op te bergen? In principe blijft de Switch bekabeld verbinding maken met het internet als je de Switch gewoon in zijn dock laten zitten?
Nee hoor. Staat in de woonkamer, naast de TV ;-)

Zetten jullie de Switch ook uit of in Slaapstand na het gamen? Die van mij gaat in Slaapstand.

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-11 14:58
De mijne gaat nooit helemaal uit, tenzij ik de SD kaart moet vervangen of zoiets. Verder altijd gewoon homeknop ingedrukt houden en dan slaapstand erop, of hij nou in de dock staat of niet.

• G_Dragon

G_Dragon

turkeyhakan schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:57:
[...]

Zetten jullie de Switch ook uit of in Slaapstand na het gamen? Die van mij gaat in Slaapstand.
Die van ons gaat in slaapstand, maar heel vaak staat hij na een paar weken niet gebruiken gewoon uit wanneer we hem via de controller weer wakker willen maken.

turkeyhakan schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:57:
[...]

Wat bedoel je dan met slaapstand? Of zet je de Switch volledig uit met de powerbutton? Gewoon slaapstand is prima, dan staat het altijd stand-by.
G_Dragon schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:59:
[...]

Die van ons gaat in slaapstand, maar heel vaak staat hij na een paar weken niet gebruiken gewoon uit wanneer we hem via de controller weer wakker willen maken.
Dit heb ik heel soms, dat vind ik wel vreemd en lijkt mij niet de bedoeling. Het is volgens mij geen feature dat het na verloop van tijd volledig uit gaat.

Maar goed, een paar weken niet gebruiken is hier echt een zeldzaamheid :P

[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 21-02-2024 14:04 ]

• turkeyhakan
Seal64 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:59:
De mijne gaat nooit helemaal uit, tenzij ik de SD kaart moet vervangen of zoiets. Verder altijd gewoon homeknop ingedrukt houden en dan slaapstand erop, of hij nou in de dock staat of niet.
Heb een SanDisk Extreme PRO microSDXC-kaart 256 GB gekocht die komt vanavond binnen! Ben benieuwd..

• turkeyhakan
G_Dragon schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:59:
[...]

Kun je de Switch via de interface uitzetten zonder de knop op de Switch ingedrukt te houden?

• turkeyhakan
L23 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:00:
[...]

Wat bedoel je dan met slaapstand? Of zet je de Switch volledig uit met de powerbutton? Gewoon slaapstand is prima, dan staat het altijd stand-by.
De optie heet echt slaapstand hoor, stand-by in het Engels.

• G_Dragon

G_Dragon

turkeyhakan schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:08:
[...]

Kun je de Switch via de interface uitzetten zonder de knop op de Switch ingedrukt te houden?
Ja er zit op het dashboard gewoon een uit knop! Zie deze foto, helemaal rechts.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3kVC508EQCKOt93HcGoIi2NbutU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pVIsr3S3Bhim8cbIvFcL8tzh.jpg?f=fotoalbum_large

Maar zelfs als ik hem dan handmatig in die slaapstand zet wil hij soms na een paar weken niks nog wel eens helemaal uit staan. Geen idee waardoor het komt, maar wij hebben een best nieuwe Nintendo Switch (Splatoon editie) en onze vorige had hier ook last van.

• turkeyhakan
G_Dragon schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:13:
[...]

Ja er zit op het dashboard gewoon een uit knop! Zie deze foto, helemaal rechts.

[Afbeelding]

Maar zelfs als ik hem dan handmatig in die slaapstand zet wil hij soms na een paar weken niks nog wel eens helemaal uit staan. Geen idee waardoor het komt, maar wij hebben een best nieuwe Nintendo Switch (Splatoon editie) en onze vorige had hier ook last van.
Dat is geen uit-knop.. daarmee gaat die in slaapstand.

• G_Dragon

G_Dragon

turkeyhakan schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:14:
[...]

Dat is geen uit-knop.. daarmee gaat die in slaapstand.
Dan is er geen andere manier om hem volledig uit te zetten dan de knop die op de Nintendo Switch zelf zit, maar die gebruiken wij amper. (Meer doordat hij soms uit zichzelf uitstaat natuurlijk)

• Seal64
G_Dragon schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:17:
[...]

Dan is er geen andere manier om hem volledig uit te zetten dan de knop die op de Nintendo Switch zelf zit, maar die gebruiken wij amper. (Meer doordat hij soms uit zichzelf uitstaat natuurlijk)
Nou ja, als je hem in slaapstand zet en dan weken laat liggen wil ik geloven dat hij op een gegeven moment uit gaat - in slaapstand blijft het systeem nog steeds verbinding maken met je wifi, bijvoorbeeld, om te checken op updates, nieuwskanalen, dat soort grappen. Dan is op een gegeven moment die accu gewoon zover leeg dat het apparaat uitschakelt.

• G_Dragon

G_Dragon

Seal64 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:21:
[...]

Nou ja, als je hem in slaapstand zet en dan weken laat liggen wil ik geloven dat hij op een gegeven moment uit gaat - in slaapstand blijft het systeem nog steeds verbinding maken met je wifi, bijvoorbeeld, om te checken op updates, nieuwskanalen, dat soort grappen. Dan is op een gegeven moment die accu gewoon zover leeg dat het apparaat uitschakelt.
Accu die leeg gaat terwijl de Nintendo Switch in zijn dock staat? Lijkt me niet mogelijk :p

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 21-02-2024 14:24 ]

• Seal64
G_Dragon schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:23:
[...]

Accu die leeg gaat terwijl de Nintendo Switch in zijn dock staat? Lijkt me niet mogelijk :p
Fair point, dat zou niet moeten gebeuren inderdaad.

• G_Dragon

G_Dragon

Seal64 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:24:
[...]

Fair point, dat zou niet moeten gebeuren inderdaad.
Ik heb ook geen idee waaraan het wel kan liggen, want er zit ook geen patroon in dus we hebben het maar geaccepteerd :)

turkeyhakan schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:08:
[...]

De optie heet echt slaapstand hoor, stand-by in het Engels.
Ik weet het, maar wou toch even duidelijk hebben hoe jij het ziet. Het is mij niet duidelijk wanneer de Switch dan zijn bekabelde verbinding verliest. Kennelijk gebeurt dat tijdens slaapstand?
Maar goed als je enkel docked aan het gamen bent dan is alle bekende/ opgeslagen wifi kanalen verwijderen op de Switch een mooie oplossing?
G_Dragon schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:23:
[...]

Kan inderdaad uitstaan, maar dan is de accu inderdaad niet leeg.

• G_Dragon

G_Dragon

Iedereen klaar voor de stream? Ik kan hem nog niet vinden op Youtube :p

[ Voor 46% gewijzigd door G_Dragon op 21-02-2024 15:01 ]

Partner Direct tijd:

@G_Dragon ik dacht dat je niet ging kijken ;)

• G_Dragon

G_Dragon

Omfg Grounded naar Nintendo Switch @uchiha tijntje

• G_Dragon

G_Dragon

Haha ben toch vrij dus heb me bedacht :p
Maar dit niet live :o

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 21-02-2024 15:03 ]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:28
Epic mickey is ook wel ok.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• G_Dragon

G_Dragon

Naast Grounded vind ik alleen die Star Wars Classics nog intressant maar de rest was mwa.. niet mijn soort spellen :p

Dan hoop ik toch wel dat de Pokémon Direct een stuk mooier zal zijn!

• Zerora
Super Monkey Ball is ook wel ok. Maar haal ik alleen als de prijs niet te hoog is.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-11 14:57
Even vlug door alles heengescrolled
Niet heel veel interessants eerlijk gezegd
Alleen een SMT5: Vengeance en de Rareware games op Nintendo Switch online die een beetje leuk waren.
Moet eens kijken of ik die oude Killer Instinct CD die er toen bij zat nog ergens heb liggen :')
Ok lijstjestijd. Getoonde games zijn
  • Grounded (16.04.2024)
  • ENDER MAGNOLIA: Bloom in the mist (2024)
  • Arranger (zomer 2024)
  • Unicorn Overlord (08.03.2024- demo releast vandaag)
  • Monster Hunter Stories (zomer 2024)
  • Disney Epic Mickey: Rebrushed (2024)
  • SHIN MEGAMI TENSEI V: VENGEANCE (21.06.2024)
  • STAR WARS: Battlefront Classic Collection (14.03.2024)
  • SOUTH PARK: SNOW DAY! (26.03.2024)
  • SWORD ART ONLINE Fractured Daydream (2024)
  • GUNDAM BREAKER 4 (2024)
  • Super Monkey Ball Banana Rumble (25.06.2024)
  • World of Goo 2 (23.05.2024)
  • FANTASY LIFE i: The Girl Who Steals Time (10.10.2024)
  • Another Crab’s Treasure (25.4.2024)
  • Penny's Big Breakaway (vandaag beschikbaar)
  • Suika game update (vandaag beschikbaar)
  • Pepper Grinder (28.03.2024 - demo vandaag beschikbaar)
  • Pocket Card Jockey: Ride On! (vandaag beschikbaar incl. demo)
  • Snufkin: Melody of Moominvalley (70.03.2024)
  • Tales of Kanzera: ZAU (23.04.2023)
  • Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba - Sweep the Board! (26.04.2024)
  • Kingdom Come Deliverance - Royal Edition (16.03.2024)
  • Contra: Operation Galuga (12.03.2024)
  • Penitent (morgen beschikbaar)
  • Nintendo Switch Online update: Rare games! Snake Rattle n Roll, R.C. Pro-AM, Battletoads in Battlemaniacs, Killer Instinct, Blast Corps (vandaag beschikbaar)
  • Endless Ocean Luminous (02.05.2024)
Endless Ocean!!!, een nieuwe Monkey Ball, Wolrd of Goo 2, de demo van Unicorn Overlord, SMT V vervolg, Penny's Big Breakaway, Pocket Card Jockey, Grounded, Battlefront, een sequel voor Ender Lilies... allemaal erg leuke games voor een Partner Direct. Gelukkig (?) heb ik brede smaak ;)

• Zerora
Jammer had van Microsoft Sea of Thieves ook wel voor de Switch willen zien. Misschien wordt ie nog van de zomer aangekondigd....

• Zerora
In de Japanse Direct is Mother 3 getoond voor Switch online.

JackAvery schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 07:15:
De vraag is eerder wat de verwachtingen zijn. Ik kijk alvast uit naar één game die geleaked is en die ik hier niet zal spoilen… ook ga ik er van uit dat minstens één van de vernoemde Microsoft games zal opduiken.
Gezien het nu uitgezonden is, welke leak ging het om?
Zerora schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:31:
In de Japanse Direct is Mother 3 getoond voor Switch online.
Leuk, maar tenzij je goed Japans kan heb je er hier niks aan? Ik heb jaren terug wel Mother 3 gespeeld op de Game Boy Advance, maar dat was een fan translation.

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7TPYWp9Z31KQdeQ7wTYe7Mi2JY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pB5au9glUu1YmToK12c88Zfo.jpg?f=fotoalbum_large

L23 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:35:
[...]

Gezien het nu uitgezonden is, welke leak ging het om?
Endless Ocean xD
Toch een stuk meer interessante games dan ik zou verwachten bij een Pokemon Direct :P

Disney Epic Mickey: Rebrushed ziet er tof uit. Penny's Big Breakaway is vandaag verkrijgbaar, ben benieuwd naar de ervaringen en reviews. Volgens mij is dat een uitstekende 3D platformer, ik moet alleen wennen aan de artstyle.

Eigenlijk een boel verschillende games, wat mij betreft een uitstekende Partner Direct. Hopelijk volgende week bij de Pokemon Direct een interessante remake.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:35
Niet veel boeiends voor mij helaas. Wel blij met de Unicorn demo.
Niet in de direct maar ook leuk:
Timothy3000 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:56:
Niet veel boeiends voor mij helaas. Wel blij met de Unicorn demo.
Benieuwd wat je er van vindt. Ik ga de demo nog even overslaan, bezig met 13 Sentinels voorlopig en ik ben toch al overtuigd dat ik deze wil spelen.

• Athonx
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 07-11 13:36
Vroeger speelde ik me kapot aan epic Mickey, kan niet wachten! Nu hopen dat er ook een remake komt van deel 2.

Weet iemand of het spel ook op andere consoles uitkomt?
Athonx schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:31:
Vroeger speelde ik me kapot aan epic Mickey, kan niet wachten! Nu hopen dat er ook een remake komt van deel 2.

Weet iemand of het spel ook op andere consoles uitkomt?
Zover bekend is de game alleen voor de Switch aangekondigd.

• Seal64
Daar ben ik anders erg happy mee - vooral deeltje 2 heb ik helemaal grijs gespeeld. Heerlijke game, dat. Ik zat altijd al te hopen op een 3DS versie (want in 3D lijkt me dat ook wel tof) maar een Switch versie is ook helemaal prima.
Wat details over SMTVV werden gedeeld in de volgende video (begint vanaf 5:29):

Twee belangrijke punten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/69ZGU0ts1R6WsVxfCeFJM0NRWwc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7CKnq2FU3IDsb4FVGNvJcAtW.png?f=user_large
(Aan het begin van de SMTVV kies je of je de oorspronkelijke verhaal wilt volgen of dat je het nieuwe verhaal met 2 nieuwe routes wilt volgen.)

En alsl je al een SMTV save hebt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QARW9u0ypg-PkyLOld2BYCvQ7vU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cLIbgO9a4TNwWfGNIW0v29L1.png?f=user_large

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:38

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik ben op de switch een beetje late to the party. Heb een xbox series x met Gamepass waar ik de grote games op speel, maar door drukte en kinderen kakt dat er een beetje bij in. We hebben ook een switch sinds 2 jaar, met name voor de kinderen maar eigenlijk merk ik dat mijn blik als ‘’kinder console’’ de laatste tijd wel echt is bijgesteld. Zo speel ik ondertussen Olli Olli world, Lego bricktales, en pokemon. Ik heb ook nog wel behoorlijk wat games op mijn lijstje staan en een pro controller lijkt me zeker ook van toegevoegde waarde.

Nu zit ik een beetje met een dilemma omdat de geruchten over de Switch 2 steeds sterker worden. Backwards compatibiliteit is iets wat nintendo tot nu toe niet echt doet, en voordat ik nu in het laatste jaar van de switch nog flink investeer. Vraag ik me af of dat nog wel een verstandige keuze is.. hoe gaan jullie hier mee om, of is dat iets wat totaal niet leeft? Heel benieuwd naar jullie mening..
Chrosser schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:11:
Backwards compatibiliteit is iets wat nintendo tot nu toe niet echt doet
Backwards compatibiliteit doet Nintendo al sinds de jaren 90. Genoeg voorbeelden van Nintendo consoles en handhelds die backwards compatibiliteit hebben met de voorgaande generatie.
De Switch is inderdaad een uitzondering. Het is praktisch niet mogelijk/handig om 3DS en Wii U games te ondersteunen omdat deze twee schermen nodig hebben, disc format etc.
De verwachting is dat de opvolger weer een vergelijkbaar design heeft als de Switch, daardoor zou backwards compatibiliteit makkelijker realiseerbaar zijn en is de verwachting dat de opvolger ook daadwerkelijk Switch games kan draaien. Of het daadwerkelijk gaat gebeuren is afwachten tot Nintendo dat zelf bekend maakt. Maar aan backwards compatibiliteit doet Nintendo wel degelijk.

Het leeft bij mij nog niet echt. Ik vermaak me nog prima met de Nintendo Switch. En ook al zou ik het wel een fijne feature vinden. Ik doe mijn Switch niet weg zodra de opvolger uitkomt. Ik game ook nog wel eens op de Game Boy Advance en ik verwacht in de toekomst ook nog gebruik te maken van de Nintendo Switch. Al is afhankelijk van de backwards compatibiliteit natuurlijk wel de vraag hoe nuttig de Nintendo Switch straks nog is.
Los daarvan lijkt het me ook zonde om nu allemaal Switch games te laten liggen. Waarom wachten met leuke games spelen? En hoe vaak ga je nog Switch games spelen als er op de opvolger ook weer een boel toffe games uitkomen?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:38
Chrosser schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:11:
[...]
Backwards compatibiliteit is iets wat nintendo tot nu toe niet echt doet, en voordat ik nu in het laatste jaar van de switch nog flink investeer.
Je kunt je switch games toch gewoon op de switch blijven spelen ongeacht wat de volgende generatie is?

Verder kon je op de
- wii, gamecube spellen spelen (inclusief 4 aansluitingen voor GC controllers).
- wiiu, wii spellen spelen.
- NDS, gameboy advance spellen (de eerste 2 versies hadden daar een slot voor) spelen.

Dus ik ben het niet helemaal met je eens.

Alleen de switch is de opvolger van de NDS en de wiiu en een totaal nieuwe generatie. De verwachting is dat switch spellen wel op de volgende generatie werken.

• Timothy3000
L23 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:41:
[...]
En hoe vaak ga je nog Switch games spelen als er op de opvolger ook weer een boel toffe games uitkomen?
Ik speel echt nog veel PS4 games op mijn PS5. Zal met de Switch 2 niet anders zijn, ook daar zullen voldoende "oudere" games op gespeeld worden.

Ik kan echt wel niet wachten op de opvolger. Hopelijk zullen de oudere games daar ook iets beter op draaien.

Zijn er trouwens naast Peach en Thousand Year Door nog grote Nintendo titels die dit jaar uitkomen?

[ Voor 22% gewijzigd door Timothy3000 op 21-02-2024 20:47 ]

Timothy3000 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:44:
[...]

Ik speel echt nog veel PS4 games op mijn PS5. Zal met de Switch 2 niet anders zijn, ook daar zullen voldoende "oudere" games op gespeeld worden.
Daar pak je wel een heel specifiek stukje uit mijn hele verhaal :P En speel je meer PS4 games dan PS5 games op de PS5? Ik gaf het gewoon als punt aan om over na te denken. Uiteraard is backwards compatibiliteit een leuke feature om te hebben.

• Timothy3000
L23 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:46:
[...]
En speel je meer PS4 games dan PS5 games op de PS5? Ik gaf het gewoon als punt aan om over na te denken. Uiteraard is backwards compatibiliteit een leuke feature om te hebben.
Ja, eigenlijk wel! En snap ik, het zette mij iig wat tot nadenken over hoe ik nu op de "nextgens" speel.
Timothy3000 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:48:
[...]

Ja, eigenlijk wel! En snap ik, het zette mij iig wat tot nadenken over hoe ik nu op de "nextgens" speel.
Kan ik ook wel begrijpen. Maar ik zou zelf juist minder snel upgraden als ik nog een boel Xbox One/Switch games te spelen heb. Voor mij een reden waarom ik nog steeds geen PS5/XBSX in huis heb. Een opvolger zou ik juist in huis halen om nieuwe generatie games te kunnen spelen. Het is wel mooi dat oudere games dan een upgrade zouden kunnen krijgen, maar ik vind het aan de andere kant ook wel jammer dat een game tegenwoordig nooit klaar lijkt te zijn. Grootste voordeel vind ik als de hardware stuk gaat dat je dan met een nieuwe console toch nog je game collectie kan blijven spelen.

• Raem
Timothy3000 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:44:
[...]
Zijn er trouwens naast Peach en Thousand Year Door nog grote Nintendo titels die dit jaar uitkomen?
Luigi's Mansion 2!

Pagina: 1 ... 243 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic