Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
De verschillende Mana games zijn leuk. Sea of stars en Tunic staan ook nog op m'n lijstje.crimby schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:35:
Hoi!
Hebben jullie nog leuke tips voor een single player RPG voor op de Switch? Normaliter game ik alleen op de PS5, maar wil af en toe toch ook een handheld proberen.
Mario of zelda games trekken mij niet :-) hogwarts is qua setting ook niet aan mij besteed. hoeft verder ook niet grafisch overweldigend te zijn.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Als je een USA game code wilt redeemen heb je twee opties:PsYgHo schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:51:
In de USA zijn er hele leuke games aanbiedingen.. nu met kerst…. Hier in NL natuurlijk niet. De console is regio vrij, meen ik. Maar het werkt zeker niet om een usa game code te redenen in de NL e-shop?
- je gebruikt een aparte account met USA regio als instelling
- je verwisselt je account van regio, en voegt de code toe. Pas op: als je nog tegoed/gouden muntjes hebt zal dit voor zover ik weet verdwijnen (of enkel geldig zijn voor die regio) bij een verandering van regio.
[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 23-12-2023 13:15 ]
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
Was vorige maand in de aanbiedingPsYgHo schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:56:
Ging om de combi van spyro en crash..
https://www.dekudeals.com...sh-remastered-game-bundle
Zal de komende tijd het spul in de gaten houden.
Meteen even lid geworden, en me ingeschreven voor wat updaten betreffende prijzen..
[ Voor 38% gewijzigd door PsYgHo op 23-12-2023 20:08 ]
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ik speel de game sinds kort weer om wat platina punten bij elkaar te verzamelen. De update is wel geinig, maar qua gameplay niet zo vernieuwend dat mensen de game weer zullen oppakken.
Het is niet hetzelfde maar de 'Crash Bandicoot - Quadrilogy Bundle' heeft momenteel wel 60% korting. Anyway je kan ook gewoon in de US eShop kopen zoals vermeld, of je wacht gewoon tot de volgende keer dat men een korting op de Spyro+Crash bundel doetPsYgHo schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 20:06:
Ok… anti climax….
Zal de komende tijd het spul in de gaten houden.
Meteen even lid geworden, en me ingeschreven voor wat updaten betreffende prijzen..
Gezien ik in je lijst vooral actiegames met RPG elementen zien, wil ik Hades (multiplatform) aanbevelen. Actie-roguelike met een permanent upgradepad. Niet echt een RPG dus, maar je creëert voor elke run wel je eigen build. Je kan deze ook op Playstation spelen natuurlijk maar handheld heeft zijn charme voor korte sessies.crimby schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:11:
[...]
Op de PS5 heb ik Elden Ring, RDR2, Final Fantasy, Diablo, Assassins creed, borderlands, ghost of thushima en Destiny 2 gespeeld.
Horizon zero dawn en SW vond ik niks.
Maar dit had ik bewust niet genoemd omdat ik juist ook benieuwd ben naar andere toffe RPG’s die wellicht enkel voor Switch zijn.
Monster Hunter: Rise + de Sunbreak expansie ligt mogelijk ook in je straatje.
Indien je interesse in turn-based RPG's / strategie RPG's hebt, is er een hoop keuze. Switch heeft enorm veel RPG's, het gros is multiplatform maar voor veel van die lange games is handheld kunnen spelen een voordeel.
[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 24-12-2023 12:14 ]
Heb jij Hades ook uitgespeeld? Ik heb wel een paar keer een run compleet gemaakt, maar nog niet alles gezien wel. Wel een hele toffe game inderdaad en leuk om te zien hoe verschillend elke run is met een ander wapen en upgradepad. Inderdaad ideaal voor handheld.JackAvery schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:12:
[...]
Gezien ik in je lijst vooral actiegames met RPG elementen zien, wil ik Hades (multiplatform) aanbevelen. Actie-roguelike met een permanent upgradepad. Niet echt een RPG dus, maar je creëert voor elke run wel je eigen build. Je kan deze ook op Playstation spelen natuurlijk maar handheld heeft zijn charme voor korte sessies.
Ik heb de game destijds op jouw aanraden gekocht toen de fysieke release uitkwam. Gekocht voor €24,51 met een Amazon 10 euro kortingscode en de game is daarna alleen maar duurder geworden. Heeft in Europa geen nieuwe druk gehad. Fysiek is het nu goedkoper om de Amerikaanse versie te kopen.
Volgens mij duurt het nog wel even, maar ben ook benieuwd naar Hades II.
Hades II heeft een beetje vertraging maar ik hoop de early access in 2024 te zien verschijnen op PC
[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 24-12-2023 12:43 ]
Nou dan zeg maar tegen je Tweakers dat ze gezorgd hebben dat je een goed spel hebt gekocht... Dus jongens (en meisjes) bedankt. De kleine van 5 jaar gaat zich hier nog wel mee vermaken.
Moet bekennen dat dit ook wel heel erg lekker in elkaar steekt. De "boeven" remmen af als je ze niet kan bijhouden etc. Speelt gewoon lekker weg. enigste nadeel zijn de framedrops.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
En de laadtijden en het opslaan.Oxigeon schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:37:
Na wat goede verhalen Lego City Undercover gekocht op de Switch. Heb gezegd tegen de kiddo in huis dat ik dat op aanraden van verschillende Tweakers heb gekocht...
Nou dan zeg maar tegen je Tweakers dat ze gezorgd hebben dat je een goed spel hebt gekocht... Dus jongens (en meisjes) bedankt. De kleine van 5 jaar gaat zich hier nog wel mee vermaken.
Moet bekennen dat dit ook wel heel erg lekker in elkaar steekt. De "boeven" remmen af als je ze niet kan bijhouden etc. Speelt gewoon lekker weg. enigste nadeel zijn de framedrops.
Waarom is er niet gewoon een opslaan knop? Was ik met de kleine gewoon aan het klooien, ook al iemand achterna gezeten met een missie....was het niet opgeslagen.

Voor de rest wel leuk tot nu toe
Ter land, ter zee en in de kroeg
Dat het een van na 2019 moet worden ben ik wel uit, maar is dan de OLED versie de meerprijs (ivm OLED/formaat/ethernet) echt waard of is een LCD voldoende?
En heb je genoeg aan alleen de Switch of is het aan te raden om een te kopen waar extra controllers, hoes etc bij zitten?
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
OLED of LCD is vooral de vraag waar je het veel op gaat spelen. Speel je vooral op de Switch zelf dan is OLED aan te raden, speel je vooral op een tv dan heeft het weinig meerwaarde.Aziraphale schreef op zondag 24 december 2023 @ 17:36:
Zoonlief van 8 begint geïnteresseerd te raken in Fortnite en aangezien zijn vriendjes dit vaak op een Switch schijnen te spelen (er is een met een PS5, maar dat trekt zijn spaarrekening niet) ben ik eens aan het kijken wat er in de tweedehands markt te krijgen is en wat hij nodig heeft.
Dat het een van na 2019 moet worden ben ik wel uit, maar is dan de OLED versie de meerprijs (ivm OLED/formaat/ethernet) echt waard of is een LCD voldoende?
En heb je genoeg aan alleen de Switch of is het aan te raden om een te kopen waar extra controllers, hoes etc bij zitten?
Als er veel Fortnite gespeeld gaat worden dan is het wel aan te raden een Switch Pro controller erbij aan te schaffen. Anders speelt het echt niet lekker.
Een controller komt er dus bij. En qua gebruik zal het beide zijn, denk ik. TV als we thuis zijn, maar het ding zal ook wel mee op stap gaan. Hebben de andere 'extra's' van de OLED (meer geheugen, ethernetpoort) geen doorslaggevende meerwaarde?Daejji schreef op zondag 24 december 2023 @ 17:55:
[...]
OLED of LCD is vooral de vraag waar je het veel op gaat spelen. Speel je vooral op de Switch zelf dan is OLED aan te raden, speel je vooral op een tv dan heeft het weinig meerwaarde.
Als er veel Fortnite gespeeld gaat worden dan is het wel aan te raden een Switch Pro controller erbij aan te schaffen. Anders speelt het echt niet lekker.
En is gebruikt aanschaffen via V&A of MP van zo'n apparaat een goed idee, of is een nieuwe een betere keuze?
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
Heb zelf een maand geleden een switch oled inclusief extra controller en hoes gekocht via marktplaats. Kon ik ophalen in de plaats waar ik werk. Ter plekke getest en betaald. Functioneert prima.Aziraphale schreef op zondag 24 december 2023 @ 18:24:
[...]
Een controller komt er dus bij. En qua gebruik zal het beide zijn, denk ik. TV als we thuis zijn, maar het ding zal ook wel mee op stap gaan. Hebben de andere 'extra's' van de OLED (meer geheugen, ethernetpoort) geen doorslaggevende meerwaarde?
En is gebruikt aanschaffen via V&A of MP van zo'n apparaat een goed idee, of is een nieuwe een betere keuze?
Heb er wel een micro sd bijgekocht. Had de opslag al vol.
Ik zie hier in de buurt ook wel een paar staan, maar dan betaal je al gauw net zoveel als nieuw. Zag er wel een met extra's, maar die had dan weer op de foto de krassen al zichtbaar. De V&A heeft er ook wel een paar, maar die zijn helaas weer een aardig eindje rijden.wjsiebes schreef op zondag 24 december 2023 @ 18:34:
[...]
Heb zelf een maand geleden een switch oled inclusief extra controller en hoes gekocht via marktplaats. Kon ik ophalen in de plaats waar ik werk. Ter plekke getest en betaald. Functioneert prima.
Heb er wel een micro sd bijgekocht. Had de opslag al vol.
Ah, ik had een switch oled, inclusief hoes en pro controller voor 200eu. Geen krassen. Dat vond ik een prima prijs.Aziraphale schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:06:
[...]
Ik zie hier in de buurt ook wel een paar staan, maar dan betaal je al gauw net zoveel als nieuw. Zag er wel een met extra's, maar die had dan weer op de foto de krassen al zichtbaar. De V&A heeft er ook wel een paar, maar die zijn helaas weer een aardig eindje rijden.
Dat zou ik het ook vinden, maar momenteel lijken die gebruikt voor minstens 100€ meer te gaan.wjsiebes schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:34:
[...]
Ah, ik had een switch oled, inclusief hoes en pro controller voor 200eu. Geen krassen. Dat vond ik een prima prijs.
Meer geheugen is vooral leuk als je veel spellen/DLC in de eShop verwacht te kopen en die allemaal op de Switch op wilt slaan, maar dan kan je beter naar een aparte microSD kaart kijken. Ethernetpoort is leuk als je makkelijk de kabel kan trekken naar de router, maar draadloze performance is ook prima (zeker als er toch ook regelmatig niet op TV gespeeld wordt). OLED heeft wel een groter scherm t.o.v. het originele model terwijl de behuizing even groot is.Aziraphale schreef op zondag 24 december 2023 @ 18:24:
[...]
Een controller komt er dus bij. En qua gebruik zal het beide zijn, denk ik. TV als we thuis zijn, maar het ding zal ook wel mee op stap gaan. Hebben de andere 'extra's' van de OLED (meer geheugen, ethernetpoort) geen doorslaggevende meerwaarde?
Ik heb een account aangemaakt en wou de rest van de familie toevoegen.
Maar er wordt bij hun ook gevraagd om een Nintendo account te koppelen.
Dit lijkt mij niet de bedoeling?
Als ik via My Nintendo een kind wil toevoegen dan moet ik voor die kinderen ook een username en wachtwoord gaan invoeren?
Is dat hoe het moet?
Elk kind apart, eigen naam en eigen wachtwoord?
Kan het niet gewoon 1 user en dan gasten toevoegen oid?
Hier ook sinds 5 december de switch. Ditzelfde dacht ik dus ook. En inderdaad. Ook ik heb een eigen username en wachtwoord in moeten stellen. Vind dit persoonlijk ook vrij raar. Maar we doen het ermeeNeutraleTeun schreef op maandag 25 december 2023 @ 10:12:
Vanmorgen de Switch uitgepakt, maar het is minder intuïtief dan mijn Xbox.
Als ik via My Nintendo een kind wil toevoegen dan moet ik voor die kinderen ook een username en wachtwoord gaan invoeren?
Is dat hoe het moet?
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
https://www.nintendo.nl/S...nt-toevoegen-1462332.htmlNeutraleTeun schreef op maandag 25 december 2023 @ 10:12:
Is dat hoe het moet?
Je kunt voor je kinderen ook gewoon offline account aanmaken, hebben wij in het verleden ook gedaan en toen de dochter een Lite kreeg, alsnog voor haar onder parent control van mijn account haar een Nintendo account gemaakt.NeutraleTeun schreef op maandag 25 december 2023 @ 10:12:
Is dat hoe het moet?
Inmiddels heeft mijn dochter speciaal voor Animal Crossing op haar Lite 2 accounts aangemaakt zonder Nintendo account. en daar speelt ze dan ook gewoon mee.
Ik, met een Nintendo account en 3 overige (zonder account dus).
Accounts voor die personen is niet nodig (vziw).
Maar wat is het nadeel voor die 3 gebruikers (zonder account).
Ze kunnen gewoon spelen op de Switch? En hebben hun eigen save games?
Ik hoef het natuurlijk niet moeilijker te maken dan noodzakelijk.
En wat is dan de meerwaarde van wel een extra (kind) username en wachtwoord aan te maken onder mijn account.
Ben even zoekende naar de beste/makkelijkste manier.
Ja, ze hebben gewoon hun eigen save file, als je een spel opstart vraagt hij altijd van te voren welke profiel gaat spelen, meestal voor hij het spel opstart, maar er zijn ook spellen die het in het menu pas vraagt. Maar ze hebben allemaal een eigen save fileNeutraleTeun schreef op maandag 25 december 2023 @ 10:47:
Ik heb nu 4 gebruikers op de Switch.
Ik, met een Nintendo account en 3 overige (zonder account dus).
Accounts voor die personen is niet nodig (vziw).
Maar wat is het nadeel voor die 3 gebruikers (zonder account).
Ze kunnen gewoon spelen op de Switch? En hebben hun eigen save games?
Ik hoef het natuurlijk niet moeilijker te maken dan noodzakelijk.
En wat is dan de meerwaarde van wel een extra (kind) username en wachtwoord aan te maken onder mijn account.
Ben even zoekende naar de beste/makkelijkste manier.
Mocht je naderhand Nintendo Online pakken, dan werkt wel alleen op de persoon met een Nintendo account (voor online spelen en cloud saving). Alles wat jij koopt en geïnstalleerd staat op de Switch, kan iedereen gewoon spelen.
De meerwaarde van een eigen account met wachtwoord is voornamelijk alleen voor eigen aankopen die hij of zij op haar eigen profiel wilt houden. En handig voor als je straks een 2de Switch zou hebben.
Schoonvader liet het een stukje zien en lijkt me leuk om eens te proberen!
Die is super leuk! Veel plezier!crimby schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:38:
Na wat navragen hier en bij mijn zwager en schoonvader heb ik zojuist Ni no Kuni™ II: Revenant Kingdom - The Prince's Edition gekocht bij de Nintendo eShop voor €9,59.
Die staat ook nog op m'n lijstje, maar was te lastig typen op een telefoon, daarom niet opgeschreven 😅crimby schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:38:
Na wat navragen hier en bij mijn zwager en schoonvader heb ik zojuist Ni no Kuni™ II: Revenant Kingdom - The Prince's Edition gekocht bij de Nintendo eShop voor €9,59.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
NOSTALGIC TRAIN is een walking simulator en visual novel waarin je een oud Japans dorpje verkent en loopt van orb naar orb. Bij elke orb lees je herinneringen uit verschillende tijden totdat aan het einde van het spel alles samenkomt en je de geschiedenis van het dorpje Natsugiri kent.
De game is vrij snel uitgespeeld, maar heeft een heleboel tekst waar je doorheen moet lezen. Heb nog niet eerder een visual novel gespeeld. Het nadeel bij dit spel vond ik dat je bij de ene orb een paar regels zit te lezen en weer verder kan, maar ook orbs waar je een kwartier tot een halfuur zit te lezen en geen idee hebt wanneer het einde in zicht is. Ook had ik het mooier gevonden als de tekst ingesproken was en werd voorgelezen. Het Japanse fictieve dorpje Natsugiri is mooi in beeld gebracht, maar vrij statisch. Visuele interactie met de herinneringen die je leest was mooi geweest. Maar goed, heb me er toch wel mee vermaakt. Interessant om de geschiedenis van het dorpje te leren en mooie piano muziek. Ook leuk om weer eens een totaal ander type game te spelen.
Of ik dit spel moet aanraden vind ik lastig. Ik zie reviews van mensen die het enorm saai vinden, maar ook mensen die het een mooie visual novel vinden en relaxt vinden om een oud Japans dorpje te verkennen. Heb je enige interesse in Japan en de Japanse cultuur dan kan het interessant zijn. Zelf gekocht omdat ik wel nieuwsgierig was en nu in de aanbieding is voor €9,09. Al vind ik de prijs/aanbieding van €4,99 voor de PC versie op de Steam Store schappelijker.
[ Voor 3% gewijzigd door L23 op 26-12-2023 21:03 ]
Dat is hetzelfde antwoord als bij een Nintendo Switch console of andere spullen kopen op Marktplaats. Dat is heel persoonlijk of dat verstandig is. Op zich niks mis mee met kopen op Marktplaats, maar oppassen dat je niet iets koopt wat te mooi is om waar te zijn. Risico van kopen op Marktplaats is dat je een Pro Controller koopt die nep blijkt te zijn of stick drift vertoont, daarom handig als je voordat je tot aankoop overgaat het product kan bekijken en testen.Aziraphale schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 21:01:
Even een vraag ten aanzien van controllers. Is het verstandig om een Pro Controller via MP oid te kopen? Of kan ik die beter nieuw of een 3rd party nieuw aanschaffen? De originele zijn redelijk aan de prijs, vandaar.
En wat is redelijk aan de prijs? Dan hebben we het over €62,95 bij Amazon? Je zou eventueel even kunnen wachten op een aanbieding. Zelf heb ik geen haast gehad om gelijk een Pro Controller in huis te halen, ik vermaakte mij prima met de Joy-cons en later de Pro Controller in de aanbieding gekocht.
Ik heb er hier eentje liggen van 15, die werkt op zich redelijk, maar heeft bijvoorbeeld regelmatig connectie problemen. Dat heeft de pro controller eigenlijk nooit. In mijn optiek in die zijn geld ook echt dubbel en dwars waard, de bouwkwaliteit is super, batterij gaat eeuwig mee vergeleken met andere controllers en hij ligt ontzettend prettig in de hand, dus ik zou evt toch de pro controller overwegen. Zeker omdat een fatsoenlijke third party controller alsnog een euro of 50 kost, en die missen vaak wat functionaliteit, hebben een kleinere batterij etc.Aziraphale schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 22:02:
@L23 Dat is natuurlijk waar en de Joy-cons zijn ook prima. Ik kreeg alleen het advies voor een Pro Controller voor Fortnite (wat zoonlief graag wil gaan spelen), maar vind die dingen nogal prijzig om er even voor hem bij te halen. Vandaar de vraag over MP of 3rd party (Action heeft ze zelfs voor krap 15€, zag ik).
Ben de laatste tijd vooral bezig met Hogwarts Legacy en Kingdoms of Amalur: Re-reconing (die ik op 1 of andere manier jaren gemist heb terwijl ik bijna alles in dat genre gespeelt heb). Kwam er ook achter dat Gothic, Gothic II en Risen ook Switch releases hebben, dus die staan nog op de wishlist. Skyrim en Witcher heb ik ook al in huis. Dragon's Dogma: Dark Arisen en Miitopia zijn ook favouriet hier. Heb nog wat meer spellen maar vooral in andere genres.
Maar mis ik dan nog wat goede westerse (vooral hack-and-slash) high fantasy RPG's? Mijn favourieten van andere devices zijn niet voor Switch (bijv. TES3&4, Dragon Age, Overlord, Divinity (de oude, niet de Original Sin)) maar wellicht mis ik nog wat hidden gems. Turn-based combat (buiten pokémon en Miitopia) en erg tactische spellen zijn niet mijn ding. Darksouls ook niet.
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Mogelijk dezelfde zelfs, maar die 15-20 euro kostende controller van het Kruidvat vind ik ook best oké eigenlijk.superiscch schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 22:48:
Wij hebben een controller van de Action en zeer tevreden van... Ik kan niet vergelijken met die van Nintendo zelf maar voor wat wij hem gebruiken is hij ideaal.
Sure, de echte Pro controller is misschien/waarschijnlijk wel beter maar ach.. Ik mis het alleszins niet. Om co-op party games te spelen met vier is het nu makkelijker dan ooit om direct in actie te schieten want Xbox- en PS-controllers pairen met die 8bitdo-adapter is echt hit and miss

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Wij hebben die ook van de kruidvat en veel plezier van!RangedNeedles schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:21:
[...]
Mogelijk dezelfde zelfs, maar die 15-20 euro kostende controller van het Kruidvat vind ik ook best oké eigenlijk.
Sure, de echte Pro controller is misschien/waarschijnlijk wel beter maar ach.. Ik mis het alleszins niet. Om co-op party games te spelen met vier is het nu makkelijker dan ooit om direct in actie te schieten want Xbox- en PS-controllers pairen met die 8bitdo-adapter is echt hit and miss
Ik denk dat je de meeste bekende games wel al meehebt, gezien het én actie én high fantasy én WRPG moet zijn. Mijn aanrader voor je is al helemaal geen westerse high fantasy... maar heel mogelijk is die andere grote Capcom game, Monster Hunter Rise + Sunbreak , je ding, gezien je Dragon's Dogma vermeldt. Er is ook een redelijke overlap tussen Dragon's Dogma en Nier: Automata - opnieuw een game die helemaal niet in het vakje "Westerse high fantasy actie-RPG" valt.Cambionn schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:05:
Maar mis ik dan nog wat goede westerse (vooral hack-and-slash) high fantasy RPG's? Mijn favourieten van andere devices zijn niet voor Switch (bijv. TES3&4, Dragon Age, Overlord, Divinity (de oude, niet de Original Sin)) maar wellicht mis ik nog wat hidden gems. Turn-based combat (buiten pokémon en Miitopia) en erg tactische spellen zijn niet mijn ding. Darksouls ook niet.
Vrij zeker wel in je straatje: ergens begin 2024 zal de Switch port van Kingdom Come Deliverance releasen. Waarschijnlijk midden februari.
Kingdom Come: Deliverance Royal Edition is coming to Nintendo Switch in the early 2024! ⚔️
— Warhorse Studios (@WarhorseStudios) 7 december 2023
In collaboration with @SaberGames, we are bringing Henry's thrilling journey to the palm of your hand very soon. pic.twitter.com/TSXcjcYYSk
Een Assassin's Creed kan misschien ook nog onder je criteria vallen.
Stiekem zou iets zoals Zelda wel je ding kunnen zijn. Voor het "epische" en open gevoel kan Xenoblade ook een goede stand-in RPG zijn, dit is heel duidelijk een story-driven JRPG met een party maar het is niet turn-based.
Mocht je toch turn-based of meer tactische games willen spelen, zijn er een aantal uitstekende aanraders beschikbaar op Switch.
Ik heb 2 controllers van AliExpress, echt prima spul. Enige verschil is dat de console niet aangezet kan worden met de controller (als ik me niet vergis). Ik zie dat kruidvat dezelfde heeft, maar die is nu uitverkocht.Aziraphale schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 21:01:
Even een vraag ten aanzien van controllers. Is het verstandig om een Pro Controller via MP oid te kopen? Of kan ik die beter nieuw of een 3rd party nieuw aanschaffen? De originele zijn redelijk aan de prijs, vandaar.
Heb nog nooit een pro controller gebruikt, dus ik kan het niet vergelijken. Maar gezien het prijsverschil zou ik zeker deze aanraden.
Bij de Action is deze controller overigens ook te koop.abc874 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:40:
[...]
Ik heb 2 controllers van AliExpress, echt prima spul. Enige verschil is dat de console niet aangezet kan worden met de controller (als ik me niet vergis). Ik zie dat kruidvat dezelfde heeft, maar die is nu uitverkocht.
Heb nog nooit een pro controller gebruikt, dus ik kan het niet vergelijken. Maar gezien het prijsverschil zou ik zeker deze aanraden.
https://www.action.com/nl...ntroller-nintendo-switch/
Via de US shop krijg je bij MK11 ook alle DLC, jammer dat het hier niet is.Zeror schreef op woensdag 27 december 2023 @ 01:56:
Heb mezelf voor kerst de Suika game en Mortal Kombat 11 (in de aanbieding) kado gedaan.
Edit: die promo is ondertussen afgelopen zie ik. Daar was het MK11 Ultimate voor 9,99$
[ Voor 14% gewijzigd door superiscch op 27-12-2023 10:02 ]
Zeer moeilijk om te zeggen. Developer Tatamibeya lijkt een eenmans"studio" te zijn van iemand die (onder dat label toch) meer kunstprojecten maakt dan games perse. Credits op Moby Games geven niks prijs. Vaak is in dit soort projecten de muziek een eigen compositie of iets waar geen copyright meer op bestaat.L23 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 20:49:
Afgelopen weekend NOSTALGIC TRAIN gekocht en vandaag uitgespeeld. Stond al een tijdje op het verlanglijstje omdat ik de piano muziek in de trailer zo mooi vind. Als iemand weet wie de componist is en waar ik de muziek kan vinden, laat het me weten. Ik kan het nergens achterhalen.
Het lijkt er op dat de Japanse ontwikkelaar meertalig is, dus je kan hem eventueel op Twitter (gevonden via https://twitter.com/TatamibeyaGames), DeviantArt of ArtStation proberen aanspreken en het gewoon vragen?
[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 27-12-2023 10:01 ]
Die bestaat wel, hier word in Europa al een tijdje gewoon geen korting meer op gegeven. Misschien wilt men liever dat MK1 gekocht wordt?superiscch schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:58:
[...]
Via de US shop krijg je bij MK11 ook alle DLC, jammer dat het hier niet is.
Edit: die promo is ondertussen afgelopen zie ik. Daar was het MK11 Ultimate voor 9,99$
Je kan altijd de DLC en de game apart kopen - de meeste (?) DLC wordt gebundeld als de MK 11 Ultimate Add-on Bundle (DekuDeals). Dit is nog steeds duurder dan 10 dollar + sales tax, maar de promo is wel momenteel beschikbaar.
Oeh dat Kingdom Come: Deliverance naar de Switch kwam wist ik nog niet, maar dat is wel echt tof nieuws!JackAvery schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:39:
[...]
Ik denk dat je de meeste bekende games wel al meehebt, gezien het én actie én high fantasy én WRPG moet zijn. Mijn aanrader voor je is al helemaal geen westerse high fantasy... maar heel mogelijk is die andere grote Capcom game, Monster Hunter Rise + Sunbreak , je ding, gezien je Dragon's Dogma vermeldt. Er is ook een redelijke overlap tussen Dragon's Dogma en Nier: Automata - opnieuw een game die helemaal niet in het vakje "Westerse high fantasy actie-RPG" valt.
Vrij zeker wel in je straatje: ergens begin 2024 zal de Switch port van Kingdom Come Deliverance releasen. Waarschijnlijk midden februari. [Twitter]
Een Assassin's Creed kan misschien ook nog onder je criteria vallen.
Stiekem zou iets zoals Zelda wel je ding kunnen zijn. Voor het "epische" en open gevoel kan Xenoblade ook een goede stand-in RPG zijn, dit is heel duidelijk een story-driven JRPG met een party maar het is niet turn-based.
Mocht je toch turn-based of meer tactische games willen spelen, zijn er een aantal uitstekende aanraders beschikbaar op Switch.
Zelda hebben we in huis, maar is niet helemaal mijn ding (voelt ook gek genoeg niet zo zelda-ish als ik hem zie spelen maar in mijn hoofd heb ik nog de GBA versies
Ik ga de rest die je noemde ook eens bekijken, iig de paar die ik nog niet ken of overwogen heb. Ik ben best wel picky, en dat weet ik. Moet zeggen dat ik eigenlijk enorm verast heb hoeveel spellen binnen die criteria wel op de Switch zijn. Zijn vaak toch wel wat oudere titels. Vooral THQ Nordic is lekker bezig met poorten.
Als je nog een fijne controller van een andere console hebt kun je ook iets als een 8BitDo stickje overwegen. Zo gebruik ik mijn DualShock4 op de Switch. Vind die controller fijner met z'n symetrische knoppen en stickje kostte een keer 12 euro. Werkt vaak wel enkel docked en niet in handheld mode.Aziraphale schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 21:01:
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Ik bedoel dat hier MK11 in promo staat terwijl in de US de Ultimate (spel + DLC) versie aan zelfde prijs stond 😊JackAvery schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:05:
[...]
Die bestaat wel, hier word in Europa al een tijdje gewoon geen korting meer op gegeven. Misschien wilt men liever dat MK1 gekocht wordt?
Je kan altijd de DLC en de game apart kopen - de meeste (?) DLC wordt gebundeld als de MK 11 Ultimate Add-on Bundle (DekuDeals). Dit is nog steeds duurder dan 10 dollar + sales tax, maar de promo is wel momenteel beschikbaar.
Gracenotes kwam met Dear Love van Jay Shin. Dat is hem niet, maar lijkt er wel op.L23 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 20:49:
Afgelopen weekend NOSTALGIC TRAIN gekocht en vandaag uitgespeeld. Stond al een tijdje op het verlanglijstje omdat ik de piano muziek in de trailer zo mooi vind. Als iemand weet wie de componist is en waar ik de muziek kan vinden, laat het me weten. Ik kan het nergens achterhalen.
De game icon op het homescreen zegt gewoon MK11 Ultimate anders hoor.superiscch schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:58:
[...]
Via de US shop krijg je bij MK11 ook alle DLC, jammer dat het hier niet is.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Klopt inderdaad. Ik heb vannacht nog even verder zitten zoeken en zijn Youtube kanaal gevonden, daar stond onder de video een link waar je de muziek kan downloaden.JackAvery schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:59:
[...]
Zeer moeilijk om te zeggen. Developer Tatamibeya lijkt een eenmans"studio" te zijn van iemand die (onder dat label toch) meer kunstprojecten maakt dan games perse. Credits op Moby Games geven niks prijs. Vaak is in dit soort projecten de muziek een eigen compositie of iets waar geen copyright meer op bestaat.
Het lijkt er op dat de Japanse ontwikkelaar meertalig is, dus je kan hem eventueel op Twitter (gevonden via https://twitter.com/TatamibeyaGames), DeviantArt of ArtStation proberen aanspreken en het gewoon vragen?
https://dova-s.jp/bgm/play1241.html Track2
Compleet off-topic maar toch apart om te beseffen dat deze persoon dus ook in grote rollen aan Cyberpunk 2077 en Mafia 3 gewerkt heeft.L23 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:58:
[...]
Klopt inderdaad. Ik heb vannacht nog even verder zitten zoeken en zijn Youtube kanaal gevonden, daar stond onder de video een link waar je de muziek kan downloaden.
[YouTube: NOSTALGIC TRAIN 発売日告知トレイラー]
https://dova-s.jp/bgm/play1241.html Track2
Dit is zoonliefs eerste console en voor mij ook de eerste, dus een controller hebben we niet liggen. Het is voor mij dus ook echt zoeken in de wirwar aan controllers die er is. Draadloos, bedraad, origineel, 3rd party... Waar is de tijd gebleven dat ik gewoon met een muis C&C en met een joystick NFS speelde?Cambionn schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:10:
[...]
Als je nog een fijne controller van een andere console hebt kun je ook een 8BitDo stickje overwegen. Zo gebruik ik mijn DualShock4 op de Switch. Vind die controller fijner met z'n symetrische knoppen en stickje kostte een keer 12 euro. Werkt vaak wel docked en niet in handheld mode.
Er zijn ook 10.000 muizen om uit te kiezen tegenwoordig hoor met verschillende feature sets, connectiemethodes en sensorenAziraphale schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:40:
[...]
Dit is zoonliefs eerste console en voor mij ook de eerste, dus een controller hebben we niet liggen. Het is voor mij dus ook echt zoeken in de wirwar aan controllers die er is. Draadloos, bedraad, origineel, 3rd party... Waar is de tijd gebleven dat ik gewoon met een muis C&C en met een joystick NFS speelde?
Het is eigenlijk best te versimpelen: kijk naar de features die je nodig hebt, en kijk naar het budget dat je wilt uitgeven.
Belangrijke features kunnen bvb. zijn: HD Rumble (enkel first-party), draadloos of niet, batterijduur, bouwkwaliteit, wake-up-from-sleep, d-pad en de kwaliteit ervan. Voor de echt dure controllers gaat men dan kijken naar extra's zoals extra buttons, programmeerbaarheid, Hall sensoren i.p.v. de gewone control sticks...
De Pro Controller wordt hier vaak aangeraden omdat het een Nintendo product is dat bijna al deze factoren goed doet. Hij is draadloos, goede bouwkwaliteit, je kan de Switch starten vanaf de controller, kan 40 uur meegaan zonder te laden... Het enige echte minpunt van die controller is de matige d-pad. Voor 50-60 euro is dit een goed pakket. De betere alternatieve Switch controllers kosten niet veel minder - denk aan de 8BitDo Ultimate Controller bijvoorbeeld.
Als je serieus goedkoper wilt, doe je meestal wat concessies qua featureset. Eén van de redenen dat die AliExpress/Kruidvat/... controller populair is, omdat deze heel veel features voor de zeer lage prijs geeft. Goed als je een extra controller in de buurt wilt hebben voor multiplayer, maar misschien niet optimaal voor iemand die zelf veel speelt.
Controllers kunnen overigens tegenwoordig nog veel duurder gaan. Kijk naar de "Elite" series van Microsoft, de SCUF controllers of Sony's Dual Edge.
Wat ik voor mijn zoontje zoek is simpelweg een extra controller, zodat er splitscreen Fortnite etc gespeeld kan worden en eventueel met 3 man Mario Kart of een ander spel. Degelijkheid vind ik, vanuit duurzaamheidsoogpunt, van belang, maar features als programmeerbare knoppen absoluut niet en van HD Rumble weet ik niet eens wat het is...
En Command & Conquer Tiberian Sun en Need For Speed 3 Hot Pursuit op de PC spelen lijkt me ook geen slecht idee
[ Voor 22% gewijzigd door L23 op 27-12-2023 17:21 ]
De Switch staat er inmiddels, dus daar gaan we nu eerst maar eens mee aan de gang, idd. En NFS 3 Hot Pursuit op de Switch zou ook leuk zijn, denk ik...L23 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 17:18:
@Aziraphale Ik raad gewoon aan eerst de Nintendo Switch te kopen. Er kan gewoon gespeeld worden met de bijgeleverde Joy-cons. Kijk je later een keer naar een betere controller mocht dat nodig zijn.
En Command & Conquer Tiberian Sun en Need For Speed 3 Hot Pursuit op de PC spelen lijkt me ook geen slecht idee
NFS 3 Hot Pursuit zou zeker leuk zijn, maar helaas zijn die oudere titels niet te spelen op de Switch. Wel is er Need for Speed Hot Pursuit Remastered, maar dat is een recenter deel in de serie. Burnout Paradise Remastered is ook een aanrader.Aziraphale schreef op woensdag 27 december 2023 @ 17:23:
[...]
De Switch staat er inmiddels, dus daar gaan we nu eerst maar eens mee aan de gang, idd. En NFS 3 Hot Pursuit op de Switch zou ook leuk zijn, denk ik...
HD Rumble is gewoon een marketing term van Nintendo voor het iets geavanceerdere type rumble dat zij in de first-party controllers hebben. En als je niet weet wat rumble is: kleine motoren in je controllers doen deze vibreren bij bepaalde acties in games
Je kan altijd starten met zo'n goedkope controller uit de Action/Kruidvat en later een Pro Controller kopen. Ik heb deze goedkope Ali controllers zelf niet gebruikt dus ik kan je niet veel er verder over vertellen.
Met je joy-cons kan alvast één persoon "ingewikkelde" games spelen of twee personen kunnen ermee in games met eenvoudigere controls multiplayer spelen.
[ Voor 28% gewijzigd door JackAvery op 27-12-2023 17:39 ]
Wellicht valt Rayman: Legends dan ook in de smaakYonix schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 21:50:
Eerder deze week met mijn zoontje begonnen aan ‘Kirby’s Return to Dream Land Deluxe’ begonnen, wat een onwijs leuk spel is dat! Een leuke opvolger van ‘Super Mario Broa. Wonder’.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ongeveer hetzelfde qua gameplay.
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
We hebben een switch in 2019 die we nu dus allebei fanatiek gebruiken. Zeker nu we deze sinds deze week geüpgraded hebben met hori split pads. Misschien willen we nog een extra aanschaffen.. lees ik het nu goed dat we twee switch systemen kunnen gebruiken met 1 account (meerdere profielen, of zijn dat meerdere accounts?) en dus de aangekochte spellen op beide switches kunnen spelen?
Kan ik mijn Nintendo-account verbinden aan verschillende Nintendo Switch systemen?
Ja, je kunt je Nintendo-account aan meerdere systemen verbinden. Je kunt gekochte digitale spellen op elk Nintendo Switch systeem spelen.
Houd er wel rekening mee dat je maar één hoofdsysteem per Nintendo-account kunt registreren. Wanneer je een hoofdsysteem hebt geregistreerd, kunnen je digitale aankopen door iedereen worden gespeeld die het hoofdsysteem gebruikt. Andere spelers hebben geen toegang tot je digitale spellen op een ander hoofdsysteem dat niet is geregistreerd als je hoofdsysteem.
Ik zie ook dat er mogelijk een nieuwe versie in het najaar van 2024 zou kunnen komen. Hoe waarschijnlijk is dat?
[ Voor 4% gewijzigd door crimby op 29-12-2023 10:54 ]
5/10 gebaseerd op de glazen bol in dit topic. Deze vraag komt iedere paar pagina’s voorbij, lees even terug zou ik zeggen, dan kom je vanzelf het speculatietopic tegen.crimby schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:49:
Na jaren niet omgekeken te hebben naar de nintendo switch, heb ik het nu met Nu Ni Kuno II weer helemaal te pakken. Vind het heerlijk om meer casual te gamen, beetje op de bank hangend. Dat is heel anders dan een multiplayer potje call of duty op de PS5.
We hebben een switch in 2019 die we nu dus allebei fanatiek gebruiken. Zeker nu we deze sinds deze week geüpgraded hebben met hori split pads. Misschien willen we nog een extra aanschaffen.. lees ik het nu goed dat we twee switch systemen kunnen gebruiken met 1 account (meerdere profielen, of zijn dat meerdere accounts?) en dus de aangekochte spellen op beide switches kunnen spelen?
Kan ik mijn Nintendo-account verbinden aan verschillende Nintendo Switch systemen?
Ja, je kunt je Nintendo-account aan meerdere systemen verbinden. Je kunt gekochte digitale spellen op elk Nintendo Switch systeem spelen.
Houd er wel rekening mee dat je maar één hoofdsysteem per Nintendo-account kunt registreren. Wanneer je een hoofdsysteem hebt geregistreerd, kunnen je digitale aankopen door iedereen worden gespeeld die het hoofdsysteem gebruikt. Andere spelers hebben geen toegang tot je digitale spellen op een ander hoofdsysteem dat niet is geregistreerd als je hoofdsysteem.
Ik zie ook dat er mogelijk een nieuwe versie in het najaar van 2024 zou kunnen komen. Hoe waarschijnlijk is dat?
Deze kerst een hori split pad “cadeau” gekregen 😏. Redelijk op de gok gekocht want kon hem nergens testen, maar bevalt zeer goed met mijn redelijk grote handen. Een stuk comfortabeler gamen zo en ook gelijk beter in m’n games zelf vanwege de fijnere sticks.
Herkenbaar! Lijkt op mijn post heheOcin32 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:28:
Sinds het laatste jaar ben ik veel meer buitenshuis en heb de switch helemaal her-ontdekt, in handheld modus. Beter gezegd heb ik handheld gaming herontdekt. Overgestapt op een oled variant wat het geheel ook echt naar een hoger niveau tilde in die modus.
Deze kerst een hori split pad “cadeau” gekregen 😏. Redelijk op de gok gekocht want kon hem nergens testen, maar bevalt zeer goed met mijn redelijk grote handen. Een stuk comfortabeler gamen zo en ook gelijk beter in m’n games zelf vanwege de fijnere sticks.
Zoals al beschreven kan een account dat games gekocht heeft op elke Switch die games spelen. Op secundaire Switch-systemen is er echter wel een internetverbinding nodig: er wordt namelijk gecontroleerd of de game gespeeld mag worden.crimby schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:49:
lees ik het nu goed dat we twee switch systemen kunnen gebruiken met 1 account (meerdere profielen, of zijn dat meerdere accounts?) en dus de aangekochte spellen op beide switches kunnen spelen?
Je kunt vziw niet op 2 Switch-systemen hetzelfde spel tegelijkertijd spelen (maar je kunt de primaire Switch in airplane-mode zetten).
Dat kan wel hoor, maar dan moet je wel twee accounts hebben (geen idee of deze beide accounts NSO moeten hebben, maar ik denk dat noet nodig is).RayNbow schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 19:07:
Je kunt vziw niet op 2 Switch-systemen hetzelfde spel tegelijkertijd spelen (maar je kunt de primaire Switch in airplane-mode zetten).
Het account dat de game gekocht heeft, moet het spel op de secondaire switch spelen. Een ander account moet dan op de (voor het eerste account) primaire switch spelen. Dit werkt zelfs met online games (dan heb je vaak wel NSO nodig).
Wat niet werkt is twee verschillende (digitale) games (die hetzelfde account zijn gekocht) op 2 switches op hetzelfde account spelen.
Ik hoor er veel goede dingen over, heb zelf pas geleden de 8Bitdo Pro 2 gehaald, dat is ook een hele fijne controller.Yonix schreef op zondag 31 december 2023 @ 09:58:
Gistermiddag de 8BitDo Lite 2 ontvangen, een prima controller.
[Afbeelding]
Mijn zoontje was helemaal blij en de Lite 2 is vanochtend dan ook meteen gebruikt tijdens het spelen van ‘Kirby Dreamland Deluxe’.
ik heb 2 kids
en 2 switches. De ene heeft een spel gedownload,
Maar soms zit de ene op de ene switch en de andere op de andere switch.
Kan je het spel op beide switches spelen? ( niet tegelijk)
Ik heb er maar één (switch dan), maar als ik het goed heb kun je beide accounts op beide switches toevoegen.chimera2 schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:57:
Ik zie door de bomen het bos niet meer
ik heb 2 kids
en 2 switches. De ene heeft een spel gedownload,
Maar soms zit de ene op de ene switch en de andere op de andere switch.
Kan je het spel op beide switches spelen? ( niet tegelijk)
En dan kun je met je eigen account je eigen spellen spelen.
Vereist wel een actieve internetverbinding.
Ik heb gisteren een Switch aangeschaft met m'n vriendin en ik heb wat vraagjes voordat ik het verpruts
Er zit een code bij voor 3maanden Nintendo online maar moet ik die wel gebruiken? of kan ik beter meteen voor het + pakket gaan dus de uitbreiding enzo (wil ook heel graag Mario 64 gaan spelen
Heb zojuist even geprobeerd Mariokart te spelen met z'n 2 en dus beide losse joycon maar dat is verschrikkelijk serieus kramp in me klauwen. Ik dacht ga me wii remotes gebruiken maar dat gaat helaas niet dus welke controllers zijn het beste voor alle games die je kunt spelen op de Switch? 2D, 3D, racen/vliegen etc.
Mochten jullie nog andere tips of truuks hebben hoor ik dat graag
Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee wat je bedoeldjongetje schreef op zondag 31 december 2023 @ 15:55:
@Pimmuz Volgens mij kun je gewoon bovenop die gewone online de plus zetten en dan wordt dat volgens mij naar ratio omgezet.
Als je het abonnement voor Nintendo Switch Online activeert en daarna kiest voor de Expansion Pack variant, dan krijg je korting voor de Expansion Pack variant (afhankelijk van hoeveel dagen je huidige abonnement nog geldig is).Pimmuz schreef op zondag 31 december 2023 @ 16:44:
[...]
Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee wat je bedoeldMoet ik hem wel of niet activeren? en zo ja heb ik dan ook die uitbreiding?
Ik raad twee Nintendo Switch Pro Controllers aan. Zelf heb ik ze refurbished gekocht, was prima.Pimmuz schreef op zondag 31 december 2023 @ 15:27:
Heb zojuist even geprobeerd Mariokart te spelen met z'n 2 en dus beide losse joycon maar dat is verschrikkelijk serieus kramp in me klauwen. Ik dacht ga me wii remotes gebruiken maar dat gaat helaas niet dus welke controllers zijn het beste voor alle games die je kunt spelen op de Switch? 2D, 3D, racen/vliegen etc.
Waar koop je zoiets refurbished? En scheelt dat veel in prijs met een nieuwe controller?Br00d schreef op zondag 31 december 2023 @ 17:07:
[...]
Ik raad twee Nintendo Switch Pro Controllers aan. Zelf heb ik ze refurbished gekocht, was prima.
Ik heb sinds gisteren een Battletron van de Action en ik moet zeggen dat dat een prima ding lijkt voor de prijs. Voelt degelijk aan en reageert uitstekend.L23 schreef op zondag 31 december 2023 @ 17:34:
[...]
Waar koop je zoiets refurbished? En scheelt dat veel in prijs met een nieuwe controller?
Gaat toch over een refurbished Pro Controller?Aziraphale schreef op zondag 31 december 2023 @ 17:54:
[...]
Ik heb sinds gisteren een Battletron van de Action en ik moet zeggen dat dat een prima ding lijkt voor de prijs. Voelt degelijk aan en reageert uitstekend.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Sorry, klopt. Ik dacht dat ik op de eerdere vraag over controllers reageerde.L23 schreef op zondag 31 december 2023 @ 18:35:
[...]
Gaat toch over een refurbished Pro Controller?
8Bitdo Pro 2 (draadloze variant) is ook erg goed. En op het moment scherp geprijsd. Op de achterzijde kun je schakelen tussen meerdere profielen, dus uitwisselen tussen bv. pc en switch gaat soepel.Pimmuz schreef op zondag 31 december 2023 @ 15:27:
Hoihoi,
Ik heb gisteren een Switch aangeschaft met m'n vriendin en ik heb wat vraagjes voordat ik het verpruts
Er zit een code bij voor 3maanden Nintendo online maar moet ik die wel gebruiken? of kan ik beter meteen voor het + pakket gaan dus de uitbreiding enzo (wil ook heel graag Mario 64 gaan spelen)
Mochten jullie nog andere tips of truuks hebben hoor ik dat graagBVD
Ok ok ziet er leuk uit maar ik moet blijkbaar ook controllers hebben met motion control niet zozeer om mee te sturen maar te schudden bv in Mariokart voor boost. Zit ook te kijken naar de officiële Snes & N64 controller voor de switch maar word wel duur grapje zoStraat_Joekel schreef op zondag 31 december 2023 @ 21:42:
[...]
8Bitdo Pro 2 (draadloze variant) is ook erg goed. En op het moment scherp geprijsd. Op de achterzijde kun je schakelen tussen meerdere profielen, dus uitwisselen tussen bv. pc en switch gaat soepel.
Ben je niet in de war met Mario Kart Wii? Voor tricks kun je de R-knop gebruiken.Pimmuz schreef op maandag 1 januari 2024 @ 19:51:
Ok ok ziet er leuk uit maar ik moet blijkbaar ook controllers hebben met motion control niet zozeer om mee te sturen maar te schudden bv in Mariokart voor boost.
Je kan prima je controller schudden tijdens een potje Mario Kart, maar behalve dat dit resulteert in het slingeren over de weg zorgt dit niet voor een boostPimmuz schreef op maandag 1 januari 2024 @ 19:51:
Ok ok ziet er leuk uit maar ik moet blijkbaar ook controllers hebben met motion control niet zozeer om mee te sturen maar te schudden bv in Mariokart voor boost.
Edit: Even opgezocht, deze controller heeft Motion control.
[ Voor 6% gewijzigd door L23 op 01-01-2024 20:37 ]
Wil het spel graag met mijn zoontje gaan spelen, maar als het op de Switch écht geen doen is, dan haal ik hem liever voor pc.
Ik weet niet hoe goed split screen draait, maar toen ik Minecraft voor het laatst op de Siwtch speelde (bij een kennis, ik heb het spel zelf niet) klaagde hij dat na de Bedrock update de performance fors slechter was geworden op de Switch (volgens mij had zelfs Digital Foundry daar een video over).Yonix schreef op maandag 1 januari 2024 @ 22:52:
Vraagje voor hen die het spel hebben / spelen: is ‘Minecraft’ fatsoenlijk te spelen op de Switch, solo en splitscreen? Ik lees namelijk wisselende verhalen op het internet.
Wil het spel graag met mijn zoontje gaan spelen, maar als het op de Switch écht geen doen is, dan haal ik hem liever voor pc.
Ik heb het spel niet gespeeld op de Switch voor die update, wel erna en persoonlijk vond ik het redelijk draaien, maar dat was op een vrij lege map.
Het hangt namelijk ook een beetje af hoe vol je alles bouwt.
Je controller schudden zorgt wel degelijk voor een boost (als je bij schans ofzo bent).L23 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 20:35:
[...]
Je kan prima je controller schudden tijdens een potje Mario Kart, maar behalve dat dit resulteert in het slingeren over de weg zorgt dit niet voor een boost
Weer wat geleerd. Verder dan sturen met motion controls kwam ik niet omdat ik het daarna gelijk uitgezet hebZeror schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 01:44:
[...]
Je controller schudden zorgt wel degelijk voor een boost (als je bij schans ofzo bent).
Nee ookal heb je die functie ook op de Wii/Wii U, als je over een schans gaat en je schud met je controller krijg je boost en dat lijken alleen de joycons en de pro controller te kunnen doen.hcQd schreef op maandag 1 januari 2024 @ 20:01:
[...]
Ben je niet in de war met Mario Kart Wii? Voor tricks kun je de R-knop gebruiken.
De techniek/mogelijkheid heet Motion control en dat hebben alleen bepaalde controllers ik heb het niet over sturen met de controller.L23 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 20:35:
[...]
Je kan prima je controller schudden tijdens een potje Mario Kart, maar behalve dat dit resulteert in het slingeren over de weg zorgt dit niet voor een boost
Edit: Even opgezocht, deze controller heeft Motion control.
In de Mario & Donkey Kong games zitten ook van die elementen dat je moet schudden met je controller om iets te doen dat heet inderdaad motion control.
Dus nogmaals de simpele vraag, hebben die third party/aftermarket controllers dit ook? Anders ben ik toch van mening dat je alleen het echte spul van Nintendo kunt gebruiken.
Ik ook, maar speel weleens met mensen die de 'Wii-manier' prettiger/makkelijker vinden.Linksquest schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 08:01:
Ik dat Motion control in Mario kart altijd uit staan, ik druk bij een schans gewoon op de drift knop, al jaren zo gewend
Ik volg je onderscheid daar niet in, die 8bitDo controller waar je op reageerde ondersteund motion control. Dat zal dan zowel sturen als schudden ondersteunen. Maar niet elke third party controller heeft motion control.Pimmuz schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:52:
De techniek/mogelijkheid heet Motion control en dat hebben alleen bepaalde controllers ik heb het niet over sturen met de controller.
In de Mario & Donkey Kong games zitten ook van die elementen dat je moet schudden met je controller om iets te doen dat heet inderdaad motion control.
Dus nogmaals de simpele vraag, hebben die third party/aftermarket controllers dit ook? Anders ben ik toch van mening dat je alleen het echte spul van Nintendo kunt gebruiken.
Met Nintendo’s eigen controllers, Joy-Cons en Pro Controller, heb je alle features zoals motion control. Maar zag dat je ook interesse hebt in de SNES en Nintendo 64 controller, die hebben geen motion control.
Welke Mario en Donkey Kong games heb je had dan over? Ik heb alleen ervaring met de Switch games. Maar bijvoorbeeld Super Mario Odyssey maakt er inderdaad goed gebruik van.
Nee dat blijkt dus en daarom moet ik even goed m'n huiswerk doen voordat ik iets aanschaf wat naderhand tegenvaltL23 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:06:
[...]
Ik volg je onderscheid daar niet in, die 8bitDo controller waar je op reageerde ondersteund motion control. Dat zal dan zowel sturen als schudden ondersteunen. Maar niet elke third party controller heeft motion control.
Met Nintendo’s eigen controllers, Joy-Cons en Pro Controller, heb je alle features zoals motion control. Maar zag dat je ook interesse hebt in de SNES en Nintendo 64 controller, die hebben geen motion control.
Welke Mario en Donkey Kong games heb je had dan over? Ik heb alleen ervaring met de Switch games. Maar bijvoorbeeld Super Mario Odyssey maakt er inderdaad goed gebruik van.
Onlangs heb ik dus weer Mario Galaxy & beide Donkey Kong games op de Wii U gespeeld en daar viel het me op dat je veel met die remote aan het schudden bent om bv een rondje te draaien in Mario en op de grond te beuken in Donkey Kong.
Die Snes & N64 wil ik gewoon graag hebben als ik eventueel keer zo'n game wil spelen want voorlopig ga ik denk eerst Mario 64 doen en dan lijkt die N64 controller me wel erg vet
Discussie over de (mogelijke) opvolger van de Switch, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Reacties m.b.t Zelda Echoes of Wisdom graag in het desbetreffende topic: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic