Toon posts:

[Switch] Pokemon Brilliant Diamond and Shining Pearl Topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:57

Sir_Lion

[Switch] Pokemon Brilliant Diamond and Shining Pearl Topic

Ontwikkelaar:ILCA
Uitgever:Nintendo, The Pokémon Company
Platforms:Nintendo Switch
Release-datum:19-11-2021
Zie ook:Officiële website

Het avontuur door de Sinnoh-regio is herboren!
Beleef het nostalgische verhaal uit de Pokémon Diamond- en Pokémon Pearl-games in een herboren avontuur op Nintendo Switch!

Sinnoh Regio
De avonturen in Pokémon Brilliant Diamond en Pokémon Shining Pearl spelen zich af in de regio Sinnoh. Sinnoh is rijk aan natuur en midden in het gebied rijst Mount Coronet omhoog. Het is een land met vele door de eeuwen heen overgeleverde mythen. Je bezoekt in de regio Sinnoh veel verschillende locaties op je weg naar het kampioenschap van de Pokémon League.

Het originele verhaal wordt getrouw weergegeven, en de schaal van de steden en routes uit het origineel is zorgvuldig intact gehouden. Degenen die Pokémon Diamond en Pokémon Pearl gespeeld hebben, kunnen opnieuw bekende plaatsen bezoeken en vertrouwde scènes herbeleven. Spelers die voor het eerst in Sinnoh op pad gaan, kunnen zich opmaken voor vele nieuwe ontmoetingen en verrassingen.

Pokémon Brilliant Diamond en Pokémon Shining Pearl zijn remakes
Pokémon Brilliant Diamond en Pokémon Shining Pearl zijn geen compleet nieuwe games. Het gaat hier om de remakes van Diamond en Pearl die in 2006 op de Nintendo DS verschenen. De game moet volgens de maker zo trouw mogelijk zijn aan het origineel, terwijl er tegelijkertijd gebruik wordt gemaakt van graphics die iets beter bij de Nintendo Switch passen. Afgaande op de trailer wordt er wel wat meer gebruik gemaakt van een view van bovenaf en dus niet de stijl die we in Sword en Shield zijn tegengekomen.

Chibi-achtige graphics, maar behoudt camera en schaal
Het zal velen zijn opgevallen dat deze onthullingen gameplay tonen in wat door de meesten wordt omschreven als chibi-stijl graphics. Het is een iets andere look dan wat we gewend zijn van klassieke Pokémon-spellen, maar zeker niet slecht.

Hoewel de graphics een iets andere stijl hebben, zal de algehele look en opbouw een echte remake zijn. In de video wordt specifiek vermeld dat het gevoel voor schaal in Pokémon Diamond en Pearl zorgvuldig behouden blijft voor Pokémon Brilliant Diamond en Shining Pearl.

Gameplaybeelden lieten zien dat de verschillende steden en de top-down vaste camera van weleer weer terug is. Dit is een verandering ten opzichte van de verschillende camerastijlen die in hun meest recente release, Pokémon Sword and Shield, werden gebruikt.

Starters
In Pokémon Brilliant Diamond en Pokémon Shining Pearl krijg je zoals altijd de keuze uit drie verschillende starters-Pokémon. Mocht je Pokémon Go spelen, dan zul je ze zeker herkennen. De gras-Pokémon in deze is Turtwig, de vuur-Pokémon is Chimchar en liefhebbers van de water-Pokémon gaan aan de slag met Piplup.

NaamType Pokémon Informatie
TurwigGras Door het zonlicht vind er in Turtwigs lichaam fotosyntese plaats, Het schild op zijn rug is eigenlijk hard geworden aarde.
ChimcarVuur Zijn vurige achterkant blijft branden door gas dat in zijn buik wordt geproduceerd. Zelfs als het regent, blijft het vuur branden.
PiplupWater Deze Pokémon gaat het liefst zijn eigen gang. Piplup luistert niet naar Trainers, waardoor het moeilijk is om een band met deze Pokémon op te bouwen.

De Legends
Uiteraard krijg je in Pokémon Brilliant Diamond en Pokémon Shining Pearl ook te maken meg legendarische Pokémon, die waarschijnlijk exclusief zijn voor de verschillende versies. In Diamond krijg je te maken met Dialga, een Steel/Dragon Pokémon. Voor Pearl is er Palkia, de Water/Dragon Pokémon. Beiden zijn op hun eigen manier ijzersterk en het vangen van deze Pokémon is dan ook een flinke uitdaging op zich.

Alle versie exclusieve Pokémon per game:
Brilliant DiamondShining Pearl
♦ Cranidos♦ Shieldon
♦ Rampardos♦ Bastiodon
♦ Stunky♦ Glameow
♦ Skuntank♦ Purugly
♦ Dialga♦ Palkia

Pokedex

Rotom wijst je de weg

Geniet met volle teugen in de Grand Underground
Het toneel van Pokémon Diamond en Pokémon Pearl is in deze spellen in een nieuw jasje gestoken en heet nu de Grand Underground. De Grand Underground is een immense ondergrondse wereld die zich als een labyrint uitstrekt onder de gehele regio Sinnoh.

Gebruik de verkennersset die je tijdens je avontuur ontvangt, om de Grand Underground te bezoeken. Hier kun je deelnemen aan activiteiten zoals het opgraven van kostbare schatten en Pokémon-fossielen of het maken van je eigen geheime basis. Daarnaast kun je plaatsen bezoeken die Pokémon Hideaways genoemd worden. Hier vind je Pokémon die in vele verschillende omgevingen wonen.

Pokémon Hideaways zijn uiteenlopende omgevingen met verschillende Pokémon: van grotten met stilstaand water tot vulkaanlandschappen. Van de Pokémon die in de regio Sinnoh wonen, vind je sommige alleen in deze Pokémon Hideaways. Bepaalde wanden in de Grand Underground kunnen bewerkt worden met een voorhamer en een pikhouweel. Door erin te hakken kun je zaken vinden zoals handige items voor je avontuur, waardevolle Pokémon-fossielen en nieuwe Pokémon-beelden die aan deze spellen zijn toegevoegd.

Maak je eigen geheime basis en richt hem in met Pokémon-beelden!

Je kunt een item met de naam Digger Drill in de Grand Underground gebruiken om binnen de wanden je eigen geheime basis te maken. Pokémon-beelden die je vindt tijdens het graven naar fossielen, kun je overal in je geheime basis plaatsen. Je kunt je ruimte dus zelf inrichten!

Ga samen met Trainers uit de hele wereld op avontuur in de Grand Underground!

Je kunt met Trainers uit de hele wereld lokaal of online communiceren via je Nintendo Switch-systeem. Naast samen avonturen beleven in de Grand Underground, kun je met andere Trainers ook graven naar fossielen.

Super Contest Show!
Breng het publiek in vervoering voor een succesvolle Super Contest Show!

Super Contest Show's zijn populaire optredens in Sinnoh. Ze worden uitgevoerd door vier spelers en hun Pokémon, die samenwerken om hun vaardigheden te vertonen. Tijdens de show kun je je favoriete outfit aantrekken, en je Pokémon voeren een dans op. Dit levert een heel ander spektakel op dan de normale gevechten waarin ze hun kunsten laten zien. Maximaal vier personen kunnen samen optreden. Je kunt dus samen met je vrienden het publiek een wervelend optreden voorschotelen!

Categorieën van Super Contest Show's
Super Contest Show's zijn onderverdeeld in vijf categorieën: koelheid, schattigheid, schoonheid, hardheid en slimheid. Binnen elke categorie zijn er enkele niveaus: normaal, geweldig, ultra en master.

Beoordelingen van Super Contest Show's
Super Contest Show's worden beoordeeld via een visuele beoordeling, een dansbeoordeling en een techniekbeoordeling. Je kunt Hype Points krijgen op basis van je beoordelingen. Als de totale score van de Hype Points van alle vier de spelers bij elkaar een beoogde waarde bereikt, wordt de show als succes bestempeld.

Verschillende beoordelingen:

Visuele beoordeling: Deze beoordeling is gebaseerd op de toestand van de Pokémon, zoals koelheid of schoonheid, en op de effecten van hun Capsule Decoration.
Dansbeoordeling: Na de visuele beoordeling worden de Pokémon beoordeeld op hun ritme. Als je het ritme van de noten bij kunt houden die bij de muziek horen, kun je Hype Points krijgen.
Techniekbeoordeling: Deze beoordeling is gebaseerd op een wedstrijdtechniek die elke Pokémon slechts eenmaal tijdens de dansbeoordeling kan toepassen. Wanneer een Pokémon een wedstrijdtechniek toepast, kan hij het publiek plezieren en Hype Points verdienen. Als je je wedstrijdtechniek afstemt met de andere spelers, kun je bovendien een techniekketting vormen. Hiermee kun je meer Hype Points verdienen.

Gebruik Capsule Decoration om naar eigen wens effecten te creëren!

Via Capsule Decoration kun je Stickers plaatsen om de effecten te veranderen die optreden wanneer je Pokémon uit zijn Poké Ball komt voor gevechten of Super Contest Show's. Er zijn meer dan 90 verschillende Stickers waarmee je je Ball Capsules aan kunt passen met effecten zoals dwarrelende bloembladeren of woedende vlammen. Je kunt Stickers in shops kopen, maar je kunt ze ook op andere manieren verkrijgen, bijvoorbeeld door Gym Leaders te verslaan of Super Contest Show's met succes te voltooien.

Je kunt maximaal 20 Stickers op een Ball Capsule plaatsen. Op deze manier kun je van de Ball Capsule zeer uiteenlopende combinaties maken.

Ball Capsules kunnen bewerkt worden in de casual 2D-stijl van Pokémon Diamond en Pokémon Pearl of in 3D als je de voorkeur geeft aan uiterst gedetailleerde combinaties.

Maak Poffins
Poffins zijn versnaperingen die de condities van Pokémon zoals hun koelheid of schattigheid kunnen opwaarderen. Door opwaardering van deze condities kun je hogere scores krijgen tijdens de visuele beoordeling van de Super Contest Shows.

Probeer Poffins van een zo hoog mogelijk niveau te maken!

Het niveau van een Poffin is afhankelijk van je kookkunsten. Hoe hoger het niveau van de Poffin, hoe gemakkelijker je de condities van een Pokémon kunt opwaarderen. Voor een goede bereiding moet je met de juiste snelheid in de pan roeren.

Gebruik Capsule Decoration om naar eigen wens effecten te creëren

Via Capsule Decoration kun je Stickers plaatsen om de effecten te veranderen die optreden wanneer je Pokémon uit zijn Poké Ball komt voor gevechten of Super Contest Show's. Er zijn meer dan 90 verschillende Stickers waarmee je je Ball Capsules aan kunt passen met effecten zoals dwarrelende bloembladeren of woedende vlammen.

Je kunt Stickers in shops kopen, maar je kunt ze ook op andere manieren verkrijgen, bijvoorbeeld door Gym Leaders te verslaan of Super Contest Show's met succes te voltooien.

Loop met je favoriete Pokémon

Loop rond met je favoriete Pokémon:
Uit de Pokémon waarmee je tijdens je tocht vriendschap hebt gesloten, kun je er eentje kiezen die met je mee kan lopen. Elke Pokémon die in deze spellen verschijnt, kan met je mee lopen. Kies dus je favoriete Pokémon en reis samen met hem door de regio Sinnoh. Zo kun je samen vele plaatsen bezoeken en onvergetelijke momenten beleven.

Amity Square
Amity Square in Hearthome City is een ontspannende plek waar je tijd door kunt brengen met je Pokémon.

Je kunt met maximaal zes Pokémon tegelijk spelen.

Kijk hoeveel plezier je Pokémon hebben.

Fluit om je Pokémon bij je te roepen.

Bewaar dierbare herinneringen aan je Pokémon in het 'Album' in het menu HOME van je Nintendo Switch.

De multifunctionele Pokétch is terug!
De Pokétch is een handige gadget die je tijdens je tocht krijgt en die vol zit met uiteenlopende apps voor alle mogelijke situaties.

Houd de tijd bij met het digitale horloge.

Teken met de Memo Pad-app.

Spoor verborgen items op met de wichelmachine.

Test je band met je Pokémon met de vriendschapschecker.

Verborgen moves
Met de Pokétch kun je een beroep doen op wilde Pokémon voor hulp. Ze gebruiken verborgen moves zoals 'Cut' om bomen te kappen die je pad blokkeren, of 'Rock Climb' om steile rotswanden te beklimmen. Met de verborgen moves kun je op plekken komen die je in je eentje nooit zou kunnen bereiken.

Kleine bomen blokkeren je pad?

Met de verborgen move 'Cut' kunnen
ze gekapt worden!

Sommige rotswanden zijn te steil?
Met de verborgen move 'Rock Climb' kun je
ze beklimmen!

Multiplayer

Union Room: De Union Room is een voorziening waar je lokaal en online via je Nintendo Switch-systeem gevechten kunt leveren en Pokémon kunt ruilen met andere Trainers.
Local Room: In de Local Room kunnen Trainers in de buurt via lokale communicatie ruilen, vechten en andere activiteiten uitvoeren.
Global Room: Trainers van overal ter wereld kunnen via online communicatie in één ruimte bij elkaar komen om Pokémon te ruilen, gevechten te voeren en andere activiteiten uit te voeren.

Uitvoeringen

Pre-order bonussen:

Video's

Trailer 1:

Trailer 2:

Graphics Comparison (Old vs. New):

Dig into the details of Pokémon Brilliant Diamond and Pokémon Shining Pearl!:

Team Galactic awaits in Pokémon Brilliant Diamond and Pokémon Shining Pearl!:

Screenshots

Mede-auteurs gezocht, bij intresse stuur een pb :).
Design made by: G_Dragon
^ Naar boven ^

[Voor 255% gewijzigd door G_Dragon op 27-10-2021 08:20]

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:04
Wat ben je er snel bij d:)b Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Ik vond Pokémon Shield en Sword echt niet de beste Pokémon ooit, maar het was wel de eerste in een heel nieuw concept. Met alle DLC erbij, vind ik het echt een leuk en uitgebreid spel, uiteindelijk zijn de DLC hoe het hele spel had moeten zijn. Volledig 3D. Dat dit alleen in de Wild Area zo was, vond ik tegenvallen. Ook de moeilijkheidsgraad was wat mij betreft echt veel te laag, bij Pokémon mogen ze wat mij betreft echt wel met moeilijkheidsgraden komen zodat de AI én de levels daarop worden aangepast. Voor zoonlief (7) is de laatste game nl. perfect.

Dat is ook een beetje wat ik overhoud aan deze trailer: ik vond het echt een leuk spel, maar ik had wel echt meer verwacht van een remake. Dit is meer een remake voor de Switch Lite (dus handheld) dan voor de Switch in TV modus (zo komt het althans op mij over). Doe dan bijv. zoiets als Dragon Quest XI S: waar een 3D modus én 2D modus is.

Ik ben wel benieuwd, maar kan me niet voorstellen dat het een goede "opvolger" van Sword en Shield zou zijn als je naar de game kijkt als volgend Pokémon spel. Wellicht dat ze ons gaan verrassen, maar de trailer weet mij niet enthousiast te maken.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:55

Zo naast elkaar geplaatst is het nog maar eens duidelijk dat men met dit spel een 'getrouwe remake' wilt maken die erg dicht bij het origineel ligt. Daar zal vast wel een publiek voor zijn, en de meer experimentele Pokémon fan zal misschien meer naar Legends neigen.

Mij bevalt de stijl wel, maar ik heb verder weinig herinneringen aan Diamond/Pearl behalve dat Shinx en Garchomp awesome zijn. Heb niet echt de neiging om ze opnieuw te spelen dus :)

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
@JackAvery Ik heb je video toegevoegd aan het vernieuwd hoofdtopic! Bedankt voor de tip :)

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-03 14:32
Mooi topic,

Heb zelf de spellen nooit in 2006 gespeeld.
Ben erg benieuwd naar de spellen, nu al zin in einde van het jaar.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Dank je! :)
Ik hoop dat ze met mooie steelcases gaan komen _/-\o_ heb die van Sword nog netjes in de kast staan.

[Voor 26% gewijzigd door G_Dragon op 30-03-2021 09:21]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:44
Ik stel mijn vraag toch ook in dit topic:

Jorgen in "[Switch] Pokémon Legends: Arceus Topic"

Wat zou een goed begin in de wereld van Pokemon-games zijn voor mij? Ik dacht eerst dat ik Let's Go Eevee zou gaan kopen, maar dat is er nooit van gekomen. Nu Sword en Shield er zijn, kwam ik er achter dat ook Brilliant/Shining en Arceus eraan komen.

Ik heb werkelijk geen idee van de verschillende soorten spellen (hoofdlijn, spin-offs) en ken maar een paar Pokemon. Het lijkt me leuk om ze samen met mijn dochter (7) te gaan verzamelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Jorgen schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:57:
Ik stel mijn vraag toch ook in dit topic:

Jorgen in "[Switch] Pokémon Legends: Arceus Topic"

Wat zou een goed begin in de wereld van Pokemon-games zijn voor mij? Ik dacht eerst dat ik Let's Go Eevee zou gaan kopen, maar dat is er nooit van gekomen. Nu Sword en Shield er zijn, kwam ik er achter dat ook Brilliant/Shining en Arceus eraan komen.

Ik heb werkelijk geen idee van de verschillende soorten spellen (hoofdlijn, spin-offs) en ken maar een paar Pokemon. Het lijkt me leuk om ze samen met mijn dochter (7) te gaan verzamelen.
Persoonlijk raad ik eerder Let's Go aan dan Sword en Shield, maar beide games zijn leuk om te spelen.
Dus als je ze beide kan krijgen zou ik ze beide gaan spelen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:44
G_Dragon schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:59:
[...]

Persoonlijk raad ik eerder Let's Go aan dan Sword en Shield, maar beide games zijn leuk om te spelen.
Dus als je ze beide kan krijgen zou ik ze beide gaan spelen :)
Gevaar van crossposten is dat ik nu 2 discussies moet bijhouden 😅

Het wordt er vanwege mijn budget sowieso maar 1. Wachten op Brilliant/Shining of Arceus is ook geen enkel probleem.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ben benieuwd wanneer er meer informatie bekend word gemaakt over de game, ik hoop stiekem toch nog steeds op een mooie steelcase zoals bij Sword and Shield.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• JackAvery
En we hebben een release date:
Benieuwd of we nog een Pokémon Direct voor E3 krijgen eigenlijk.

Er komt een double pack:

[Voor 22% gewijzigd door JackAvery op 26-05-2021 16:33]

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
JackAvery schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:27:
En we hebben een release date: [Twitter]
Benieuwd of we nog een Pokémon Direct voor E3 krijgen eigenlijk.

[Afbeelding]

In de US komt een double pack:

[Afbeelding]
Nicee!! Helaas geen steelcase, maar deze ga ik zeker halen. Eindelijk weer die oude top view _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-04 20:43
Is er al iets bekend over Dexit in deze games? Of zijn alle Pokémon gewoon weer te gebruiken?
G_Dragon schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:50:
[...]
Eindelijk weer die oude top view _/-\o_
Mee eens, ik vind de chibi stijl best wel passen en leuk. Heeft wat weg van de GBA/DS sprites/overworld stijl.

20 * 370wp @ SE7K

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Caayn schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:18:
Is er al iets bekend over Dexit in deze games? Of zijn alle Pokémon gewoon weer te gebruiken?

[...]
Mee eens, ik vind de chibi stijl best wel passen en leuk. Heeft wat weg van de GBA/DS sprites/overworld stijl.
Ja klopt, ik hoop dat er nog een collectors edition of steelcase gaat komen zoals Pokemon Sword had.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackAvery

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Oeh! Hoe duur zal die worden en wat is er speciaal aan naast dat je de games beide krijgt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mars18
Fijn een datum, heb het origineel nooit gespeeld.
Dus erg veel zin

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik twijfel om hem alvast te bestellen, zag dat je bij Gameresource kan kiezen om pas 14 dagen na ontvangst kan betalen :)

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik hoop dat we dinsdag gameplay en nieuwe informatie gaan zien :)

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-04 23:52
Aangezien Pokemon Diamond de allereerste game was die ik ooit heb gespeeld (en bovendien de game waar ik als zevenjarige Engels van heb gespeeld) ga ik 'm sowieso kopen. Maar is er al een gave pre-order beschikbaar? Met een steelbook of iets extra's ofzo?

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Hebben jullie de game al ge-preordered?

• Mars18
G_Dragon schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:11:
Hebben jullie de game al ge-preordered?
Nee, koop hem de dag zelf wel.

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-03 14:56
Kan niet wachten!!!!!!!
Lekker op de bank hangen, controller in de hand, op groot scherm ouderwets pokemon :) .

(houd aub de comments met emulator etc etc voor je)

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

• Volrath_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-03 08:07
Hoop dat het geen 1 op 1 copy is maar wel wat nieuwe dingen zijn toegevoegd en de moeilijkheid omhoog. Anders is 60 euro voor een reskin (als er geen nieuwe dingen zijn) wel te duur.

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-03 14:56
Volrath_ schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:40:
Hoop dat het geen 1 op 1 copy is maar wel wat nieuwe dingen zijn toegevoegd en de moeilijkheid omhoog. Anders is 60 euro voor een reskin (als er geen nieuwe dingen zijn) wel te duur.
gelukkig maakt dat voor mij niet echt uit.
Heb diamond en pearl nooit gespeeld, wel die X en Y.
Ik zou met 60 euro dus geen probleem hebben.
Maar dat het ouder wets pokemon spelen is met nieuwe graphics vind ik alleen maar beter, hoeven voor mij niet perse nieuwe dingen in te zitten.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
De nieuwe Pokemon geintroduceerd in Sword en Shield gaan er toch (deels) inzitten, niet? En dan sowieso heel wat meer "connectivity" zoals bij S&S.

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:43
Ik heb hem gepreorderd, deze game nooit gespeeld ben wel benieuwd naar een remake

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik ben tevreden! Deze game ga ik halen :)

Omg!

[Voor 64% gewijzigd door G_Dragon op 18-08-2021 15:25]

• RangedNeedles
  • Niet online
Gek dat ze de ranked battles gewoon in Sword & Shield houden na de release van Diamond & Pearl. Samen met dat Arceus al twee maanden uitkomt na dat Diamond & Pearl uitkomen, bevestigt imho alleen nog maar meer dat Diamond & Pearl maar "tijdelijke" zoethoudertjes zijn en/of dat ze niet onmiddellijk een echte opvolger van Sword & Shield hebben.

Heb in beide wel zin, ook al ben ik nog niet helemaal van de nieuwe Arceus game overtuigd. Wat meer info is altijd welkom :P Maar ook grafisch zou het toch nog net een niveau'tje hoger mogen zijn als je in afgelopen gameplaybeelden hoort dat je "kan genieten van de pracht en praal van de diverse landschappen".

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-03 16:31
SwSh wordt nu gewoon een beetje de battle revolution en ik gok dat ze de mainline game gewoon willen houden voor Worlds 2022 (gezien 2020 en 2021 zijn overgeslagen wat dat betreft)

Nu hopen dat ze de nieuwe forms ook VGC legal maken dmv een update van die games. Dat er Home integratie komt zegt in ieder geval wel genoeg (ook het feit dat vele gen4 pokemon niet in SwSh of de DLC zaten)
Is ook wel weer eens iets anders dan de rush voor een Gen 9, blij dat ze Legends gewoon een lekkere single player story maken wat qua beelden ook wel wat weg lijkt te hebben van Monster Hunter en dat is imo niet verkeerd.

• JackAvery
Dat Sword/Shield de core game blijft is niet echt een verrassing toch? We hebben het hier over een experimentele game zonder multiplayer en een remake van gen 4. Dat is geen oordeel over de kwaliteit van de nieuwe games, maar valt gewoon binnen het normale verwachtingspatroon denk ik.

Nieuwsgierig of veel van de Sinnoh Pokémon dan via Home naar Sword/Shield gaan mogen. Ook nieuwsgierig wanneer de vergelijkingen komen tussen de Diamond/Pearl trailer van februari en nu.

[Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 18-08-2021 16:59]

• Sir_Lion
https://diamondpearl.pokemon.com/en-gb/shop/manphy-bonus/

Manaphy as Early-Bird bonus via Mystery Gift.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-03 21:26
Weet iemand waar ik de fysieke versie kan pre orderen, en of er dan ook een steelbook bij zit?

11400 - RX 6800 | S22 Ultra

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
izzet3838 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:51:
Weet iemand waar ik de fysieke versie kan pre orderen, en of er dan ook een steelbook bij zit?
Ik hoop ergens ook weer op een steelbook uitvoering zoals Sword en Shield hadden , maar ben er bang voor..

EDIT: heb de game zojuist besteld :)

[Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 18-08-2021 18:18]

• Sir_Lion
G_Dragon schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:12:
[...]

Ik hoop ergens ook weer op een steelbook uitvoering zoals Sword en Shield hadden , maar ben er bang voor..

EDIT: heb de game zojuist besteld :)
Met Steelbook?!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Nee kan hem nergens vinden ...

• Sir_Lion
G_Dragon schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:32:
[...]

Nee kan hem nergens vinden ...
Jammer...

Heb die vorige ookal gemist.

• Bensimpel|IA
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-09-2021

Bensimpel|IA

Simpele ziel

Mars18 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:35:
Fijn een datum, heb het origineel nooit gespeeld.
Dus erg veel zin
Origineel wel gespeeld, gisteren maar een switch gekocht samen met pokemon sword. Heb nu alvast voorpret zo :)

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

• RangedNeedles
  • Niet online
Zeg er dan ook onmiddellijk bij dat het 10 GB zal zijn. Bespaart ons weer een cookiewall :P

Heb deze grootte wel niet teruggevonden in de Nintendo eShop zelf, daar vind ik zelfs nog helemaal niets terug.

• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-04 19:33
Kan de openingspost aangepast worden?

Zoals de vorige poster goed aangeeft is Game Freak helemaal niet de ontwikkelaar van Brilliant Diamond & Shining Pearl, dat is ILCA.

Dat verklaart ook meteen waarom er maar weinig wezenlijks veranderd is aan de spellen. Het zijn inderdaad trouwe remakes die goed geschikt zijn om te nuzlocken. Dat gaan vrienden van mij en ik in ieder geval doen.

Verder:
1 speler? Is er helemáál geen multiplayer in BD&SP?
In-game Purchases, hé wat?
Oh, gelukkig, 'Users Interact.

De veranderingen tussen de originele en de remakes die mij opgevallen zijn als volgt:
Kleding
Pokémon Hideaways
Seals op Pokéballs
Graphics, look en manier van bewegen.
Pokémon die zichtbaar zijn (ze zijn niet verstopt in het gras).
Wat mis ik?

Overigens zijn de gevechten in Sword & Shield niet te vergelijken met Pokémon Battle Revolution, want het derde scherm probleem is alleen opgelost bij echte toernooien.
Als een van de spelers op diens TV speelt dan kan diens tegenstander gewoon zien welke moves ie gaat doen of dat er wordt gewisseld.

[Voor 5% gewijzigd door whahas op 20-08-2021 22:02. Reden: Link naar Wikipedia]

Keuzes maken de Mens

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
whahas schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:59:
Kan de openingspost aangepast worden?

Zoals de vorige poster goed aangeeft is Game Freak helemaal niet de ontwikkelaar van Brilliant Diamond & Shining Pearl, dat is ILCA.

Dat verklaart ook meteen waarom er maar weinig wezenlijks veranderd is aan de spellen. Het zijn inderdaad trouwe remakes die goed geschikt zijn om te nuzlocken. Dat gaan vrienden van mij en ik in ieder geval doen.

Verder:
1 speler? Is er helemáál geen multiplayer in BD&SP?
In-game Purchases, hé wat?
Oh, gelukkig, 'Users Interact.

De veranderingen tussen de originele en de remakes die mij opgevallen zijn als volgt:

[...]

Wat mis ik?

Overigens zijn de gevechten in Sword & Shield niet te vergelijken met Pokémon Battle Revolution, want het derde scherm probleem is alleen opgelost bij echte toernooien.
Als een van de spelers op diens TV speelt dan kan diens tegenstander gewoon zien welke moves ie gaat doen of dat er wordt gewisseld.
Ik pak het maandag of dinsdag even op!
Thanks!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
@whahas Er staat een nieuw topic online :) het gekke is dat er nog niet aangegeven word hoeveel spelers, maar er bij de Features wel gesproken word over Multiplayer :P

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Sir_Lion
Overigens, ik plaats het ook maar hier:

Via FNAC heb ik dus de duopack besteld waar ik dan ook de Steelbook krijg. Als je daar de individuele spellen besteld, kun je de pins toevoegen.

Dus:
Duopack + Steelbook + a "25-anniversary guide"
of
1 Game + Pin + "25-anniversary guide"

(Dus in theorie, als je beide spellen apart doet voor de beide pins, heb je ook 2x de guide ;) )

(En ja, via die website ook de Steelbook van Legends Arceus! <3 )

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-03 14:28
Weet niet wat de bron is, maar ik lees in de comments van die trailer dat je nu wilde Pokémon kan gebruiken voor HMs. Oftewel, geen Hm slaaf meer nodig.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Flamesz schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:46:
Weet niet wat de bron is, maar ik lees in de comments van die trailer dat je nu wilde Pokémon kan gebruiken voor HMs. Oftewel, geen Hm slaaf meer nodig.
De bron is van Pokemon zelf :) dat zou wel erg vet zijn!

• Flamesz
G_Dragon schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:10:
[...]

De bron is van Pokemon zelf :) dat zou wel erg vet zijn!
Ik begrijp dat de trailer van Pokémon is, maar onderstaande quote die ik in de comments vind zag ik niet in de trailer zelf, dus daarvan is de bron mij onbekend.
"The Pokétch allows you to call on wild Pokémon to help you out. They’ll use hidden moves like Cut to chop down trees that block your way, or Rock Climb to scale steep cliffs. The Hidden Moves app makes it possible for you to go places you could never reach on your own."

• Sir_Lion
Flamesz schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:17:
[...]

Ik begrijp dat de trailer van Pokémon is, maar onderstaande quote die ik in de comments vind zag ik niet in de trailer zelf, dus daarvan is de bron mij onbekend.

[...]
Zoals @G_Dragon al zei, Pokemon zelf:

https://diamondpearl.pokemon.com/en-us/features/

• Flamesz
Weinig verrassend dat de mensen die het spel maken het hebben gezegd, maar goed om te weten dat het op die website staat.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Flamesz schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:28:
[...]

Weinig verrassend dat de mensen die het spel maken het hebben gezegd, maar goed om te weten dat het op die website staat.
Heb het nu ook verwerkt in het hoofdtopic :)

• Sir_Lion
Er zijn nog een paar details naar voren gebracht door diverse outlets:
  • Er is een Auto-Save feature die je kunt aan- en uitzetten.
  • Experience Share werkt ook hier voor alle pokemon in je party. Dit kan niet uitgezet worden.
  • TMs zijn single use.
  • PC is overal toegankelijk net zoals in Sword & Shield

[Voor 10% gewijzigd door Sir_Lion op 13-10-2021 19:34]

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Sir_Lion schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:34:
Er zijn nog een paar details naar voren gebracht door diverse outlets:
  • Er is een Auto-Save feature die je kunt aan- en uitzetten.
  • Experience Share werkt ook hier voor alle pokemon in je party. Dit kan niet uitgezet worden.
  • TMs zijn single use.
  • PC is overal toegankelijk net zoals in Sword & Shield
.. neee neee en nog eens nee, heb een hekel aan die Experience share aan alle Pokémons. Erg jammer dat we geen optie hebben om die uit te zetten, hierdoor word een Pokémon game automatisch al te makkelijk..

Verder leuke details!

• Sir_Lion
G_Dragon schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:50:
[...]

.. neee neee en nog eens nee, heb een hekel aan die Experience share aan alle Pokémons. Erg jammer dat we geen optie hebben om die uit te zetten, hierdoor word een Pokémon game automatisch al te makkelijk..

Verder leuke details!
Dan drop je toch de pokemon in de box die je overal kunt bereiken?

EDIT: @G_Dragon Wat ik me net ook bedacht, je kunt ook een pokemon trainen met de rest van je party met "pick-up". Dan heb je nog bonus items ook :P

[Voor 15% gewijzigd door Sir_Lion op 13-10-2021 20:06]

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-03 16:31
Ik snap die ophef van exp share nooit zo.
Letterlijk elke andere RPG heeft dezelfde mechanic dat je party ook gewoon meelevelled.
Dit is gewoon een normaal iets wat eigenlijk al vanaf het begin van de serie erin had moeten zitten.
Pokemon games zijn nooit moeilijk geweest, maar dat exp share is gewoon een hele mooie QoL change.

• JackAvery
Hoewel ik het raar blijf vinden dat GameFreak de Exp Share niet gewoon een toggle maakt (geef mensen gewoon de keuze, en zet het by default aan ofzo), heeft het ook een positief neveneffect bij mij: om niet overlevelled te raken in Sword/Shield speelde ik in de singleplayer met bredere teams dan altijd dezelfde zes Pokémon. Maakt het meteen een stuk interessanter/diverser omdat je meer Pokémon gebruikt.

• RangedNeedles
  • Niet online
Akaendra schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:19:
Ik snap die ophef van exp share nooit zo.
Letterlijk elke andere RPG heeft dezelfde mechanic dat je party ook gewoon meelevelled.
Dit is gewoon een normaal iets wat eigenlijk al vanaf het begin van de serie erin had moeten zitten.
Pokemon games zijn nooit moeilijk geweest, maar dat exp share is gewoon een hele mooie QoL change.
Het is niet erg logisch dat Pokémon die niet eens hebben deelgenomen aan het gevecht ervaring krijgen. Ik zou graag vanuit m'n bed, al slapende, ook wel wat ervaring willen krijgen in van alles en nog wat en dat op m'n cv kunnen zetten anders :+

• whahas
Willen ze wel dat mensen nuzlocke doen? 😶

Keuzes maken de Mens

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Eerste review is een feit, hoor dat de games makkelijker zijn gemaakt dan het orgineel. Echt jammer dat ze de games makkelijker maken..

[Voor 24% gewijzigd door G_Dragon op 14-10-2021 15:43]

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:38
@G_Dragon
Dat is idd jammer ja.
Deze code ziet er tov de eerste beelden nu wel mooi uit vind ik.

• JackAvery
Nieuwe trailer focust op Team Galactic

• Sir_Lion

Platinum outfits tot February 2022 via Mystery Gift.

• de Foarsitter
Zojuist een pre-order voor de steelbook dual case geplaatst. Op deze pagina staat een overzicht met de verschillende pre-order mogelijkheden: https://www.pokemonunited...nt-diamond-shining-pearl/

• Mars18
Ik zoek de strategy guide voor dit spel, gaat die wel komen?

• Sir_Lion
Mars18 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:22:
Ik zoek de strategy guide voor dit spel, gaat die wel komen?
Ik denk dat je een heel eind kunt komen met de originele strategy guide. Zoveel veranderingen zal er niet zijn vermoed ik.

• RangedNeedles
  • Niet online
Hoeveel strategy heb je uiteindelijk nog nodig met die exp share die standaard aan staat en de sowieso wel al makkelijke gameplay?

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
RangedNeedles schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:38:
Hoeveel strategy heb je uiteindelijk nog nodig met die exp share die standaard aan staat en de sowieso wel al makkelijke gameplay?
Alles gaat door die stomme exp share bijna automatisch inderdaad, ik denk echt dat ik telkens de Pokémons in een box doe en ze apart ga levelen. Anders word het wel te makkelijk :P

[Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 28-10-2021 12:56]

• Mars18
G_Dragon schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:55:
[...]

Alles gaat door die stomme exp share bijna automatisch inderdaad, ik denk echt dat ik telkens de Pokémons in een box doe en ze apart ga levelen. Anders word het wel te makkelijk :P
Ik vind het altijd wel mooi in die guides om te lezen, en de pokemons af te vinken die gevangen zijn

• Sir_Lion
Mars18 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:57:
[...]

Ik vind het altijd wel mooi in die guides om te lezen, en de pokemons af te vinken die gevangen zijn
Ik maak daarvoor gewoon een excelsheet :P

• de Foarsitter
Sir_Lion schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:17:
[...]

Ik maak daarvoor gewoon een excelsheet :P
Ik gebruik daar de Pokédex voor :+

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Mars18 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:57:
[...]

Moet toegeven dat de Guides wel altijd iets hebben, ik heb deze hele oude nog thuis liggen :P.

• Sir_Lion
de Foarsitter schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:19:
[...]

Ik gebruik daar de Pokédex voor :+
Ik doe dit pas ook als ik nog maar iets van 20-30 hoef en dan even moet uitvogelen wat de beste manier is.
Dat zijn vaak de pokemon met wat complexere omstandigheden. Voorbeeld: Mimikyu in SwSh die enkel met fog in een heel specifiek gebied te vinden is.

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Is er ergens een webshop waar je de games kan bestellen met achteraf betalen? Normaal doe ik dit altijd via bol.com maar daar is de optie nu niet beschikbaar. Ben altijd een beetje huiverig met pre-orders dus betaal dan liever als ik het in ontvangst heb genomen.

• de Foarsitter
Brummetje schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:41:
Is er ergens een webshop waar je de games kan bestellen met achteraf betalen? Normaal doe ik dit altijd via bol.com maar daar is de optie nu niet beschikbaar. Ben altijd een beetje huiverig met pre-orders dus betaal dan liever als ik het in ontvangst heb genomen.
Intertoys biedt die optie. Betaal je wel een klein bedrag aan administratiekosten, dus is in totaal duurder

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Brummetje schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:41:
Ja die is er :) ik heb mijn exemplaar hier besteld

[Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 29-10-2021 11:58]

• Sir_Lion
G_Dragon schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:58:
[...]

Ik ben zelf niet zo fan van Klarna. Hoor er echt best veel slechte verhalen over zodra je ook maar iets van een probleem hebt.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Sir_Lion schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:00:
[...]

Ik ben zelf niet zo fan van Klarna. Hoor er echt best veel slechte verhalen over zodra je ook maar iets van een probleem hebt.
Ik heb er zelf meerdere malen een probleem gehad na bestellingen bij Wish die niet binnen kwamen en tot nu toe hebben ze dit heel goed opgelost en mijn verhaal goed uitgezocht.

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

G_Dragon schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:58:
[...]

Held!

• RangedNeedles
  • Niet online
Misschien toch maar eens even vragen voor de zekerheid, maar alle items die je krijgt als je pre-ordert, wat je her en der leest, die krijg je eigenlijk niet bij het spel, maar die kan je gewoon claimen via een Mystery Gift tot een bepaalde datum, niet? Zoals dat Manaphy egg? Want da's eigenlijk het enige dat voor mij echt interessant is.

Enkel doen sommige winkels dan aan exclusieve items zoals een bepaald aantal Quick Balls, dacht ik.

• steefy1997
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-02 11:18
De mamaphy egg en de platinum oufit zijn tot 21 februari 2022 te claimen via mystery gift. Dit zijn alleen bonusen voor eerste paar maandjes wat ze wel vaker doen.

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-03 15:52
Is het mogelijk om met meerdere accounts op je switch meerdere saves te krijgen? Met Animal Crossing kun je bijv maar 1 eiland onderhouden op 1 switch.

Ben door een vriend gewezen op de Nuzlocke challenge
https://m.bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Nuzlocke_Challenge
Maar wil ook de game normaal relaxed kunnen spelen. Weet iemand hoe dit bij Pokemon games zit?

• Sir_Lion
Skinnyice schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:10:
Is het mogelijk om met meerdere accounts op je switch meerdere saves te krijgen? Met Animal Crossing kun je bijv maar 1 eiland onderhouden op 1 switch.

Maar wil ook de game normaal relaxed kunnen spelen. Weet iemand hoe dit bij Pokemon games zit?
Bij SwSh kan ik via andere accounts een compleet nieuw spel beginnen zonder verlies van het originele speelaccount.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Het is bijna zover!
Ik hoop dat de Gyms nog wel gewoon 6 Pokémons hebben en geen 2 of 3 max

• de Foarsitter
Skinnyice schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:10:

Ja, is mogelijk. Heb gisteren een nieuw account aangemaakt om een nieuwe save file te kunnen beginnen op Sword, dit keer meer gericht op het compleet krijgen van de pokedex.

• JackAvery
Niemand die de BDSP leaks bekeken heeft hier? O-)

Het enige wat ik ga zeggen: er is blijkbaar een heel grote Day 1 patch gepland.

• Sir_Lion

Nieuwe, officiele, informatie is uitgebracht.
• De vervanger van Pokepark: Ramanas Park
  1. Hier kan je afhankelijk van het spel bepaalde legendarische pokemon vinden. Daarvoor moet in in-game wel een gamboy and gamboy advance cartridge vinden.

• Toegang tot mythische pokemon als je specifieke spellen bezit.
  1. Mew bij Let's Go Pikachu / Let's Go Eevee
  2. Jirachi bij Sword / Shield

• JackAvery
Day 1 (?) patch bevestigd:

Het aparte is dat deze patches dus een week voor de officiële releasedatum aangekondigd worden en online komen :+

Patch notes:

Ver. 1.1.0 (uitgebracht op 11 november 2021)

Toevoeging van communicatiefuncties voor Grand Underground, Super Contest Show, Union Room en Mystery Gift
Je kunt gebruikmaken van lokale en online communicatiefuncties van de Grand Underground, Super Contest Show en Union Room. Bovendien kun je geschenken ontvangen via de functie Mystery Gift. Toevoeging van content na het betreden van de Hall of Fame

Bepaalde content die speelbaar wordt nadat je de Hall of Fame hebt betreden, waaronder Ramanas Park, wordt in de update toegevoegd.
Opmerking: zelfs als je de Hall of Fame al hebt betreden voordat je de update downloadde, kun je door de update te downloaden de extra content spelen.

Toevoeging van enkele in-game tussenfilmpjes en animaties
Sommige tussenfilmpjes en animaties in de game zullen in de update worden toegevoegd, waaronder het eindfilmpje van de game en de animatie op het titelscherm die wordt afgespeeld bij het openen van de software.
Opmerking: je kunt de animatie van het titelscherm bekijken door de software op te starten met bestaande opslaggegevens en als je de update hebt geïnstalleerd. Zelfs als je de Hall of Fame al bent binnengegaan voordat de update is geïnstalleerd, kun je het eindfilmpje bekijken door daarna de Hall of Fame opnieuw te betreden.

Er zijn andere aanpassingen en correcties gedaan om de gameplay-ervaring te verbeteren.

Betreffende een geplande update na de release
Op de releasedatum van de software kunnen maximaal twee spelers lokaal en online spelen in de Union Room, en kun je de functies “Battle”, “Trade” en “Mix Records” selecteren. In een update die na de release van de software wordt uitgebracht, zal het maximum aantal spelers worden verhoogd en zullen de functies “Greeting” en “Capsule Decoration” beschikbaar komen.

Bovendien wordt ook het ruilen met behulp van de GWS in Jubilife City en het gebruik van de Colosseum-functie in Pokémon Centers toegevoegd in een update na de release.

[Voor 77% gewijzigd door JackAvery op 11-11-2021 10:03]

• JackAvery
Misschien ook interessant: in de video vermelden ze dat er een mystery gift is voor mensen die Diamond/Pearl kopen tussen nu en 21/2/2022. De early purchase bonus is een Manaphy ei. Dit komt bovenop de Platinum Style outfits die al aangekondigd waren.

Edit- blijkbaar was Manaphy ook al aangekondigd.

Mensen die een digitale editie kopen, krijgen ook nog eens 12 quick balls via een downloadcode.

[Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 11-11-2021 09:35]

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-03 11:07
Voor welke versie gaan jullie?

Ik wou voor Brilliant Diamond gaan, tot ik gisteren zag dat Zapdos, Articuno en Moltres in Shining Pearl zitten :D

Ga hem wel digitaal kopen, dan hoef ik niet steeds de cartridge te wisselen.

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
R-utger schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:47:

Ik wou voor Brilliant Diamond gaan, tot ik gisteren zag dat Zapdos, Articuno en Moltres in Shining Pearl zitten :D

Heb 3 maand geleden al de pre-order geplaatst voor Brilliant Diamond :)

• whahas
Shining Pearl. Ik neem sinds Blue altijd de tweede fysieke versie.

Keuzes maken de Mens

• de Foarsitter
R-utger schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:47:

Beide :+ Nam vroeger altijd een versie maar heb de afgelopen jaren de tweede versie erbij gekocht en heb nu een (zo goed als) complete collectie vanaf gen IV

• de Foarsitter
JackAvery schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:34:
[...]
Misschien ook interessant: in de video vermelden ze dat er een mystery gift is voor mensen die Diamond/Pearl kopen tussen nu en 21/2/2022. De early purchase bonus is een Manaphy ei. Dit komt bovenop de Platinum Style outfits die al aangekondigd waren.

Edit- blijkbaar was Manaphy ook al aangekondigd.

Mensen die een digitale editie kopen, krijgen ook nog eens 12 quick balls via een downloadcode.
Ben ook wel benieuwd. Bovendien zie ik op Serebii dat je Mew en Jirachi kan krijgen als je save data van Let's Go Pikachu/Eevee en Sword/Shield hebt. Vind dat zelf veel leuker dan een mystery gift die op een bepaald moment wordt vrijgegeven

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-03 15:52
Ga vanaf nu samen met een vriend beide versies oppikken. En dan traden we de exclusives met elkaar. Kan niet wachten tot volgende week

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-03 11:07
Nu maar aftellen en bedenken welke starter ik ga kiezen :+
Ik neig een beetje naar Chimchar

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Hoe krijg je Jirachi en Mew nou precies? We hebben Lets go en Sword beide gespeeld en nog op de switch staan,

• Sir_Lion
G_Dragon schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:59:
Hoe krijg je Jirachi en Mew nou precies? We hebben Lets go en Sword beide gespeeld en nog op de switch staan,
Je moet met bepaalde personen praten. Er wordt dan een check gedaan of er save data is van die spellen.

• JackAvery

De overview trailer heeft eindelijk een Engelstalige versie.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee