Toon posts:

[Switch] Pokemon Brilliant Diamond and Shining Pearl Topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:24
Waar kan ik de verschillen vinden eigenlijk tussen de 2 versies? Zoals bv zapdos etc

NS FC: SW 2742 0448 8213

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:32
Musta schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:20:
Waar kan ik de verschillen vinden eigenlijk tussen de 2 versies? Zoals bv zapdos etc
Alstu: https://www.serebii.net/b...ingpearl/exclusives.shtml

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:30

KRAI.7

Bwoah...

R-utger schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:47:
Voor welke versie gaan jullie?

Ik wou voor Brilliant Diamond gaan, tot ik gisteren zag dat Zapdos, Articuno en Moltres in Shining Pearl zitten :D

Ga hem wel digitaal kopen, dan hoef ik niet steeds de cartridge te wisselen.
Zit in exact hetzelfde dilemma nu... :'(

Kan ook niet kiezen nu!

• Sir_Lion
KRAI.7 schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:14:
[...]

Zit in exact hetzelfde dilemma nu... :'(

Kan ook niet kiezen nu!
Oplossing: Beide kopen :)!

• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:48
Gewoon ruilen voor die Pokémon als de Global Trade Station of Pokémon Home beschikbaar worden.

Keuzes maken de Mens

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-06 16:12
R-utger schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:47:
Voor welke versie gaan jullie?

Ik wou voor Brilliant Diamond gaan, tot ik gisteren zag dat Zapdos, Articuno en Moltres in Shining Pearl zitten :D

Ga hem wel digitaal kopen, dan hoef ik niet steeds de cartridge te wisselen.
Shining Pearl, en mijn zwager gaat voor Diamond, dus ruilen we op het einde wel

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Vaniska
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:05
Pokemon Brilliant Diamond besteld! Let’s go!

BMW S1000R https://link.marktplaats.nl/m1828833848

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Vaniska schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:24:
Pokemon Brilliant Diamond besteld! Let’s go!
Let's Go is een andere game! :+

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-05 12:49
Hier zijn de verschillende Pokémon van de beide versies.

spoiler:

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• Mars18
1e review uit Nederland;
https://www.nu.nl/reviews...ooral-heel-ouderwets.html

Heb hem in 2006 nooit gespeeld, ben benieuwd.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• whahas
Wat een inhoudloze recensie zeg.

Keuzes maken de Mens

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-06 16:34
Ik heb een aantal recensies gelezen, en ze lijken het er allemaal over eens te zijn dat het spel veel makkelijker is geworden. Aan de ene kant door de XP share die niet uit kan, en aan de andere kant door sterke pokémon in de undeground. Dat tweede heb je zelf controle op wat je daar vangt, maar ik denk dat ik maar even afwacht met kopen om te zien of ze nog een optie gaan bieden die xp share uit te zetten.

• Vaniska
Flamesz schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:43:
Ik heb een aantal recensies gelezen, en ze lijken het er allemaal over eens te zijn dat het spel veel makkelijker is geworden. Aan de ene kant door de XP share die niet uit kan, en aan de andere kant door sterke pokémon in de undeground. Dat tweede heb je zelf controle op wat je daar vangt, maar ik denk dat ik maar even afwacht met kopen om te zien of ze nog een optie gaan bieden die xp share uit te zetten.
Wat maakt het uit betreft die xp share? Als je het te makkelijk vind probeer dan eens de Nuzlocke challenge.

https://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Nuzlocke_Challenge

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-06 16:34
Vaniska schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:46:
[...]

Wat maakt het uit betreft die xp share? Als je het te makkelijk vind probeer dan eens de Nuzlocke challenge.

https://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Nuzlocke_Challenge
De xp share maakt het zodat zelfs als je redelijk snel door het spel heen gaat je Pokémon op een niveau zijn dat het boven dat is van de trainers die je tegenkomt. Dit maakt een normale playthrough zowel als een Nuzlocke een flink stuk makkelijker.

• RangedNeedles
  • Niet online
Nja, klopt wel. Wat je kan doen, ook al is het best omslachtig, is telkens wat Pokémon overzetten naar "je PC". Want net zoals in Sword & Shield, heb je hier overal toegang toe. Zo kan je dan aan gevechten beginnen met maar één of twee Pokémon in je party en na het gevecht wissel je dan tussen wat andere mons.

Nu goed, hoe moeilijk kan het ook zijn om gewoon even een optie toe te voegen in het menu om Exp. Share uit te zetten...

• whahas
Ja, inderdaad.
Dat het geen optie is, is echt belachelijk. Dat er geen hard mode of nuzlocke mode is, kan ik begrijpen, maar om nuzlocke nu actief te ontmoedigen is echt raar.

Keuzes maken de Mens

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:36
Zojuist de verzendbevestiging gehad van Coolblue dat Brilliant Diamond + Shining Pearl morgen geleverd worden. Ik ga Diamond spelen en zij Pearl. Ik ben benieuwd hoe het speelt op de Switch!

Zelf recent nog geprobeerd (ultra)Sun/(ultra)Moon te spelen, maar ik vind de wijze van spelen niet zo leuk/fijn als de vorige generaties. De sfeer in Black/White was ook niet helemaal mijn ding, dus hopelijk kunnen deze nieuwe games het wat compenseren!

Ik ben niet zo van de Nuzlocke's, maar ik vind de huidige Exp. Share inderdaad de game wat te makkelijk maken. We gaan het zien!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:30

KRAI.7

Bwoah...

Na lang twijfelen toch Brilliant Diamond besteld. Ik zou Shining Pearl alleen hebben gekozen voor Articuno, Zapdos en Moltres (een aantal weken drong het trouwens ineens door: ArticUNO, ZapDOS, MolTRES :D).

Ik ben benieuwd, heb de originele versie op de DS nooit gespeeld. Met Omega Ruby op de 3DS heb ik me echt wel tientallen uren kunnen vermaken. Vraag aan degenen die het vroeger op de DS hebben gespeeld: zit hier ook veel content in, of beter gezegd: kan ik me net als bij Omega Ruby ook tientallen uren vermaken hiermee? :)

• R-utger
KRAI.7 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:40:
Na lang twijfelen toch Brilliant Diamond besteld. Ik zou Shining Pearl alleen hebben gekozen voor Articuno, Zapdos en Moltres (een aantal weken drong het trouwens ineens door: ArticUNO, ZapDOS, MolTRES :D).

Ik ben benieuwd, heb de originele versie op de DS nooit gespeeld. Met Omega Ruby op de 3DS heb ik me echt wel tientallen uren kunnen vermaken. Vraag aan degenen die het vroeger op de DS hebben gespeeld: zit hier ook veel content in, of beter gezegd: kan ik me net als bij Omega Ruby ook tientallen uren vermaken hiermee? :)
De 3 birds is juist de redenen dat ik SP heb gekozen :)

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• whahas
Ik speel sinds de 1e generatie en dat van ArticUNO, ZapDOS & MolTRES is me nooit opgevallen.

Een vriend van mij gaat voor mij de game halen bij de Nedgame morgen. Shining Pearl (ik neem altijd de 2e versie).

Keuzes maken de Mens

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 15:47
Ach, Diamond zal morgen wel klaarliggen. Zal zoals met elke Game altijd eerst een playthrough doen met alleen Pokemon uit die gen (dus geen gen 1/2/3 pokemon die wellicht ook voorkomen)
Chimchar zal de starter zijn aangezien er in gen 4 eigenlijk verdomd weinig fire pokemon zitten (underground even niet meegerekend)

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:35

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Hier ook een track and trace gekregen van Allyourgames :) ben benieuwd morgen!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Sir_Lion
G_Dragon schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:52:
Hier ook een track and trace gekregen van Allyourgames :) ben benieuwd morgen!
En ik een T&T van Fnac. Zou morgen komen, maar ik denk dat ik hem misloop want ik moet eind van de middag voor het weekend weg :P

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Sir_Lion schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:53:
[...]

En ik een T&T van Fnac. Zou morgen komen, maar ik denk dat ik hem misloop want ik moet eind van de middag voor het weekend weg :P
Ik denk inderdaad dat het daar weg wel 1 a 2 dagen langer gaat duren, aangezien het vanuit het buitenland komt. Hoop natuurlijk wel dat je hem gewoon morgen ontvangt :)

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-06 10:55
Ik had bij Intertoys de dual steelbook versie besteld maar heb nog geen t&t gekregen. Iemand hier die dit ook heeft?

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:01
de Foarsitter schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:05:
Ik had bij Intertoys de dual steelbook versie besteld maar heb nog geen t&t gekregen. Iemand hier die dit ook heeft?
Ik wacht momenteel ook nog op een t&t van de intertoys voor de double pack + steel case, maar er staat wel op de website voor 2200u besteld morgen in huis, dus kan nog best dat die nog moet komen.

[Voor 3% gewijzigd door Sj0eRdJuH op 18-11-2021 21:08]

• de Foarsitter
Sj0eRdJuH schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:07:
[...]

Ik wacht momenteel ook nog op een t&t van de intertoys voor de double pack + steel case, maar er staat wel op de website voor 2200u besteld morgen in huis, dus kan nog best dat die nog moet komen.
Dan hoop ik maar op het beste. Heb vandaag al twee keer met de klantenservice gebeld maar van hen wordt je ook niet veel wijzer

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
@de Foarsitter @Sj0eRdJuH hebben jullie inmiddels de t&t al mogen ontvangen? :)

• Sir_Lion
G_Dragon schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:34:
De mijne is net een uur geleden vertrokken uit Parijs. Zou ergens rond een uur of 5 a 6 in Amsterdam aankomen. Dan natuurlijk weer verder verdeeld worden. En ik denk pas morgen avond hier in de buurt.

Maar dan ben ik al niet meer thuis |:(

Dus dat wordt dan de 22e pas op een ophaalplek.

• Sj0eRdJuH
@G_Dragon nope momenteel nog niks, hopelijk komt die gewoon morgen, als die niet komt heb ik wel tijd om Wheel of Time te kijken zodra die morgen uit is :P

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Sj0eRdJuH schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:38:
@G_Dragon nope momenteel nog niks, hopelijk komt die gewoon morgen, als die niet komt heb ik wel tijd om Wheel of Time te kijken zodra die morgen uit is :P
Ik hoop het voor je!
Hoe is die serie? Leek me erg intressant..

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Sir_Lion schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:35:
[...]

De mijne is net een uur geleden vertrokken uit Parijs. Zou ergens rond een uur of 5 a 6 in Amsterdam aankomen. Dan natuurlijk weer verder verdeeld worden. En ik denk pas morgen avond hier in de buurt.

Maar dan ben ik al niet meer thuis |:(

Dus dat wordt dan de 22e pas op een ophaalplek.
Och dan pas de 22ste? Kan je wel zolang wachten O-)
Ik ga duimen voor je!

• Sj0eRdJuH
G_Dragon schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:44:
[...]

Ik hoop het voor je!
Hoe is die serie? Leek me erg intressant..
echt precies op het moment van jouw reactie een t&t binnen, met verwachting dat die eind van de ochtend bij mij binnen komt :)

Dan moet Wheel of Time maar even wachten

[Voor 6% gewijzigd door Sj0eRdJuH op 18-11-2021 23:50]

• de Foarsitter
G_Dragon schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:34:
Nee, speciaal wat langer voor opgebleven lol maar geen t&t-code en eerlijk gezegd baal ik als een stekker. Heb de game liever op release date dan een steelbook maar goed, achteraf kijk je een koe in de kont

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik ben ook 100% zeker van mijn exemplaar morgen, zojuist de melding in mijn PostNL app met de scan van het pakket :)

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
de Foarsitter schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:03:
[...]

Nee, speciaal wat langer voor opgebleven lol maar geen t&t-code en eerlijk gezegd baal ik als een stekker. Heb de game liever op release date dan een steelbook maar goed, achteraf kijk je een koe in de kont
Oh... Meen je, dat vind ik wel heel rot voor je man! @Sj0eRdJuH heeft zijn T&T zojuist wel ontvangen van de Intertoys dus misschien is er ergens nog hoop?

• de Foarsitter
G_Dragon schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:10:
[...]

Oh... Meen je, dat vind ik wel heel rot voor je man! @Sj0eRdJuH heeft zijn T&T zojuist wel ontvangen van de Intertoys dus misschien is er ergens nog hoop?
Yes, 's ochtends wakker geworden en het eerste wat ik check. Nog steeds niets binnen. Bellen beeft ook geen zin want ze zeggen telkens niets nuttigs. Ik wacht dit weekend af en anders vernietig ik de koop

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:21
Helaas delay op mijn Coolshop games. Zelf geen ervaring met Diamond and Pearl dus ben benieuwd ☺️

• R-utger
Daar gaan we dan! :)

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
de Foarsitter schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 07:03:
[...]

Yes, 's ochtends wakker geworden en het eerste wat ik check. Nog steeds niets binnen. Bellen beeft ook geen zin want ze zeggen telkens niets nuttigs. Ik wacht dit weekend af en anders vernietig ik de koop
Ik hoop echt dat het een foutje is en dat je hem vandaag nog wel krijgt, want er is niks vervelender dan dit wanneer je wacht op een release! |:(

• Sir_Lion
G_Dragon schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:21:
[...]

Ik hoop echt dat het een foutje is en dat je hem vandaag nog wel krijgt, want er is niks vervelender dan dit wanneer je wacht op een release! |:(
Ik moet toegeven, ik had eerder deze week nog gechecked by Fnac of alles nog goed was. En ja, in gebrekkig Frans :P

• Mars18
Dat is vroeg, mijne komt ook straks.
Daarna even de guide uitprinten voor de fun

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Mars18 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:02:
[...]

Dat is vroeg, mijne komt ook straks.
Daarna even de guide uitprinten voor de fun
Heb je een link naar die guide?

• Sir_Lion
G_Dragon schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:05:
[...]

Heb je een link naar die guide?
Heb je een kopie van de originele gestuurd.

• RangedNeedles
  • Niet online
Ah balen, heb hier net hetzelfde voor. Op Coolblue besteld want had nog 'n cadeaubon, versturen ze het met Bpost in plaats van PostNL... :F Dan weet je al dat het (wss) gaat mislopen en ja, hoor.

Gisterenmorgen wel al een track & tracecode gekregen maar staat sindsdien op "afzender maakt het pakket klaar". Ik neem aan dat je niet aan een T&T geraakt áls je je pakket niet overhandigd dus... qué? 8)7

Geniet er in elk geval van, jongens en meisjes. Ik kan hopelijk maandagavond meedoen :)

• Mars18
Sir_Lion schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:06:
[...]

Heb je een kopie van de originele gestuurd.
Nog erg bedankt :)

• Sj0eRdJuH
de Foarsitter schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 07:03:
[...]

Das wel erg vervelend! Hopelijk komt het toch snel binnen!

• Sir_Lion
OK, ik krijg nu van mensen PB'jes over die guide.

Laat ik duidelijk wezen dat dit niet de bedoeling is! Zo moeilijk is die ook weer niet te vinden met een beetje goed zoeken.

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 10:40
[EDIT]

Link verwijderd, guides zijn super makkelijk te vinden.

Ga hem denk ook vandaag even oppikken. Ben heel benieuwd!

[Voor 48% gewijzigd door Skinnyice op 19-11-2021 11:29]

• Sir_Lion
@Skinnyice En dat is dus niet de bedoeling om dit zo vrij te verspreiden. Maar het is wel indirect....

• Vaniska
Misschien dan ook niet handig om te vermelden in het topic dat jij hem aan het uitdelen bent..

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik heb het spel binnen en mijn vriendin heeft hem al even gespeeld tijdens mij werkdag :p

• Mars18
Mijn zwager had een shiny pokemon als starter.
Mazzelaar

• Sir_Lion
G_Dragon schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:48:
Ik heb het spel binnen en mijn vriendin heeft hem al even gespeeld tijdens mij werkdag :p
"Baas! Ik voel me niet zo lekker en in het kader van de huidige situatie lijkt het me handiger om naar huis te gaan"

*hihi*

• de Foarsitter
Mars18 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:09:
Mijn zwager had een shiny pokemon als starter.
Mazzelaar
Ik heb op instagram dingen gezien dat shinies makkelijker te vinden zijn, maar ik kan er nergens iets over vinden. Iemand hier iets over gehoord?

• Sir_Lion
de Foarsitter schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:33:
[...]

Ik heb op instagram dingen gezien dat shinies makkelijker te vinden zijn, maar ik kan er nergens iets over vinden. Iemand hier iets over gehoord?
Misschien op Serebii?

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Sir_Lion schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:17:
[...]

"Baas! Ik voel me niet zo lekker en in het kader van de huidige situatie lijkt het me handiger om naar huis te gaan"

*hihi*
Hahaha nee dat gaan we niet doen, ben al sinds vorige week donderdag verkouden ( negatief getest bij de GGD ) maar gewoon aan het werk. Straks met de benen op tafel lekker spelen :)

• de Foarsitter
de Foarsitter schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:05:
Inmiddels een mailtje gekregen van Intertoys dat ik het morgen waarschijnlijk krijg

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Die exp share is wel echt OP, ik probeer telkens een voor een te trainen maar dat is ook een gedoe met telkens Pokémon in de box enz. Maar als ik dat niet doe ben ik extreem snel over powered in de game en dat maakt het wel heel snel saai :p

Keuzes.. keuzes.. :p

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-03 19:07
Ik ben net even langs de Intertoys gereden. Beide gewoon in de schappen en gekocht. Nu zo m'n zoontje laten kiezen welke van de 2 hij wil spelen. Dan beginnen.

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:23
Heb wat Twitch en Youtube gekeken maar de game ziet er barslecht uit. Een constant blur lijkt het wel

• R-utger
Ik vind het erg vermakelijk, inmiddels gym 2 gehaald is dit is mijn team voor nu :)

spoiler:

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Aschtra schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 19:39:
Heb wat Twitch en Youtube gekeken maar de game ziet er barslecht uit. Een constant blur lijkt het wel
Nergens last van om eerlijk te zijn :p

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
R-utger schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:09:
Ik vind het erg vermakelijk, inmiddels gym 2 gehaald is dit is mijn team voor nu :)

spoiler:
Same, ben na 1 uur en 12 minuten spelen nog steeds in route 202 vanwege telkens Pokémons switchen uit en in boxen om de exp share te vermijden. Maar Chimchar wel al op level 12, Bidoof op Level 9, Starly op level 10, Shinx Level 10 en Kricketot op level 7 in een gebied met level 3 Pokémons :)

Speelt erg ontspannend weg :)

• Mars18
G_Dragon schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:11:
[...]

Hier ook niet. Speelt erg leuk.
Mis nog een map ;)

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Mars18 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:48:
[...]

Hier ook niet. Speelt erg leuk.
Mis nog een map ;)
Mijn team na veel switchen op route 202

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-06 20:11
Waaaaarom kan die XP share niet gewoon UIT 8)7 8)7 8)7 , ik kan mij herinneren dat dat in eerde games wél gewoon kon....

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
wauturr schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:09:
Waaaaarom kan die XP share niet gewoon UIT 8)7 8)7 8)7 , ik kan mij herinneren dat dat in eerde games wél gewoon kon....
Deze optie is echt een must inderdaad |:( nu kan je telkens maar een Pokémon in je party houden als je op de oude manier wil levelen

Edit:

Hebben jullie ook last van lage Pokémon spawns in heg gras en bij het vissen? Die spawn rate mag zeker hoger gezet worden doormiddel van een patch.

[Voor 31% gewijzigd door G_Dragon op 19-11-2021 23:14]

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod W&M

Seal with it!

Inmiddels al een tijd zitten spelen. Vind het wel mooi dat ze dicht bij het origineel zijn gebleven en de personages lekker ouderwets weer meer vierkante poppetjes zijn die 1 tegeltje bezetten :P

spoiler:
Een simpele aan/ uit optie voor de XP share is wel een gemis ja. Zit inmiddels met level 23 pokemon tegen level ~16 tegenstanders te vechten. De tweede gym rolde ik zo met een zubat overheen.

Select * from fish

• Sir_Lion
Zeehond schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 01:36:
Inmiddels al een tijd zitten spelen. Vind het wel mooi dat ze dicht bij het origineel zijn gebleven en de personages lekker ouderwets weer meer vierkante poppetjes zijn die 1 tegeltje bezetten :P

spoiler:
Een simpele aan/ uit optie voor de XP share is wel een gemis ja. Zit inmiddels met level 23 pokemon tegen level ~16 tegenstanders te vechten. De tweede gym rolde ik zo met een zubat overheen.
Ik ben vooral benieuwd hoe je ervoor staat bij de E4. Daar vecht je al tegen mid 60s. En Cynthia is zeker geen kattenpis.

• Mars18
In Pokemon Sword kon je eieren uitbroeden. Is dat in deze Pokemon ook mogelijk?

• Sir_Lion
Mars18 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:48:
In Pokemon Sword kon je eieren uitbroeden. Is dat in deze Pokemon ook mogelijk?
Jazeker

https://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Solaceon_Town

EDIT: Overigens, het heeft in elke main-game gezeten sinds Gold Silver Crystal / 2e generatie. Zou gek zijn om zo'n core feature nu weg te halen.

[Voor 22% gewijzigd door Sir_Lion op 20-11-2021 08:52]

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 16:43

Ulti23

Quality Time

Mijn zoontje van 6 is momenteel ook gek van pokemon, is de oude series op Netflix aan het verslinden. Is deze game een beetje speelbaar voor hem? Hij speelt op de switch al eens Mario Odyssey en Mario kart. Ben benieuwd of het een beetje te begrijpen is voor hem, aangezien ik zelf helemaal niks heb met pokemon 😅

I pitty the fools who took my game-station.....

• Sir_Lion
Ulti23 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:29:
Mijn zoontje van 6 is momenteel ook gek van pokemon, is de oude series op Netflix aan het verslinden. Is deze game een beetje speelbaar voor hem? Hij speelt op de switch al eens Mario Odyssey en Mario kart. Ben benieuwd of het een beetje te begrijpen is voor hem, aangezien ik zelf helemaal niks heb met pokemon 😅
Ik ben zelf als 7-jarig jochie begonnen met Pokemon. Maar dat waren nog wel de simpelere spellen met RBY. Daar zat niet zo heel veel verhaallijn in.

Deze spellen zijn gebaseerd op Gen 4, en zijn wel verhalend en net wat complexer. Dus als je het wel gaat doen, wat ook zeker kan, ga het dan een beetje samen spelen. Goede manier om hem Engels of elke andere taal te leren. Er is echter geen NLse taal optie.

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-05 10:20
Het origineel uit 2006 was mijn eerste (Pokémon) game ooit (was toen 7). Destijds honderden uren in gestoken en mede door de goede herinneringen deze remake gehaald.

Ik zeg doen. Ik kreeg inderdaad maar een kwart mee van het verhaal doordat ik geen Engels kon. En soms deed ik uren over van A naar B komen omdat ik in het Engels niet begreep waar ik heen moest. Maar dat was ook wel een beetje de charme ervan :P

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik ben begonnen met Pokémon op mijn 7e, heb toen van zakgeld wat ik op had gespaard een gameboy color en Pokémon Gold gekocht. Sinds dien elke game gespeeld op Pokémon Diamond en Pearl na omdat ik er een paar jaar uit ben geweest, dit jaar via een emulator op de mobiel toch Pokémon Diamond nog gespeeld na veel verhalen van mijn vriendin en we hebben nu Pokémon Brilliant Diamond gekocht.

Ik lees veel dat dit wel een van de moeilijkste moet zijn van alle games omdat Gym leiders eindelijk voor de verandering gewoon 6 Pokémons hebben inplaats van maar 1 of 2 stuks.. helaas hebben de makers bij deze remake wel geprobeerd het makkelijker te maken voor iedereen door de Exp Share erin te gooien, waardoor alle Pokémons nu tegelijk XP krijgen en je ze niet een voor een moet gaan levelen.

Heb de eerste gym nu gehad in Pokémon Brilliant Diamond, helaas had deze maar 3 Pokémons en waren ze met een grastype vrij eenvoudig te verslaan :). Maar ik ben zeer tevreden over de game en denk met een beetje begeleiding of een guide boek dat jij en je zoontje een heel eind gaan komen, mocht je eerst wat makkelijker willen beginnen raad ik je de Pokémon Lets go serie aan voor de Nintendo Switch. Die zijn wat makkelijker om te leren hoe Pokémon games werken,

Succes!

[Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 20-11-2021 12:56]

• R-utger
Zijn er ook mensen die wat pokemon heen en weer willen ruilen?
Ik heb er al 3 die alleen verder kunnen evolueren dmv trading :)

Nintendo vriendencode: SW-0389-4263-7800

Edit: speel op SP, dus als iemand een specifieke Pokémon zoekt, laat maar weten

Edit2, was nog een 0 vergeten |:(

[Voor 26% gewijzigd door R-utger op 20-11-2021 14:08]

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
R-utger schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:57:
Zijn er ook mensen die wat pokemon heen en weer willen ruilen?
Ik heb er al 3 die alleen verder kunnen evolueren dmv trading :)

Nintendo vriendencode: SW-0389-4263-7800
Ik misschien nog wel voor een Alakazam of exclusives :) heb je Diamond of Pearl gekocht?

[Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 20-11-2021 12:58]

• Sir_Lion
G_Dragon schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:57:
[...]

Ik misschien nog wel voor een Alakazam of exclusives :) heb je Diamond of Pearl gekocht?
Pearl dus ;)

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Dankzij @R-utger kan ik me eerste favorite Pokémon afstrepen van mijn lijstje, want heb Alakazam nu! Eentje die ik altijd standaad in mijn team heb sinds ik ben begonnen met Pokémon games.

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:23
G_Dragon schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:11:
[...]

Vind het toch pittig onscherp buiten de center... Enkele voorbeelden:

(nee is geen mist)

Allemaal van 1080p streams of videos..

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Sir_Lion schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:28:
[...]

Ik ben vooral benieuwd hoe je ervoor staat bij de E4. Daar vecht je al tegen mid 60s. En Cynthia is zeker geen kattenpis.
Heb nog op mijn dsi een saved game pokemon platinum net voor gym 7. Eens vergelijken als ik op dat punt ben :P

Select * from fish

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Aschtra schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:40:
[...]

Vind het toch pittig onscherp buiten de center... Enkele voorbeelden:

[Afbeelding]
(nee is geen mist)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Allemaal van 1080p streams of videos..
Heb het gevoel alsof ze dichtbij en veraf zo een beetje als effect wilde toevoegen maar dat het wat doorgeschoten is daarin.

Select * from fish

• R-utger
Mijn huidige team, 12 uur speeltijd verder en 5 gyms gehaald ;)

Ik zoek alleen een goede 6e voor in het team

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik heb vandaag 5 uur lopen hunten op een Shiny Magikarp, maar helaas niks gevangen.

EDIT:

Na 200 Magikarp encounters maar gestopt met vissen :p , probeer het later nog wel weer een keer opnieuw..

[Voor 46% gewijzigd door G_Dragon op 20-11-2021 23:15]

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
R-utger schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:01:

[Afbeelding]
Looking good

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06 13:30
Bestaat de kans dat die EXP share uit gezet kan worden in een toekomstige update?

Ik wil het best proberen maar ben inmiddels 32 en als het allemaal te makkelijk is heeft het voor mij weinig zin om het te spelen. Een beetje uitdaging is wel welkom.

• Sir_Lion
Kaasdipje schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:58:
Bestaat de kans dat die EXP share uit gezet kan worden in een toekomstige update?

Ik wil het best proberen maar ben inmiddels 32 en als het allemaal te makkelijk is heeft het voor mij weinig zin om het te spelen. Een beetje uitdaging is wel welkom.
Doe zoals G_Dragon en alternate door je overigen in de box te gooien met die bank anywhere functie

• whahas
Die extra ervaringspunten komen niet door een (key) item.
Dus het lijkt me niet dat er ooit een optie komt om het uit te zetten.

Ik ben 36 en nu bezig met een nuzlocke in Shining Pearl. Ik heb pas 1 badge, dus ik kan je nog niet veel vertellen over de moeilijkheidsgraad.
Ik weet wel dat ik ontzettend weinig herinner van 14 jaar geleden.

Keuzes maken de Mens

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Mijn vriendin heeft een Ryhorn gevangen met Fire Fang 8)7 sinds wanneer kan een Rock/Ground Pokémon zoiets leren :p

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 13:44
R-utger schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:01:

[Afbeelding]
Niet verkeerd, al mis ik wel een beetje het poison/ grass huftertje + de tank waarmee je de long game kan spelen. Ik heb hiervoor Roselia en Gastrodon. Poison spikes - leech seed - recover - gigadrain en acid armor. Vooral Gastrodon is niet kapot te krijgen.

Een tip overigens: level niet te veel. Ik ben iets te uitbundig geweest in de underground en nu is het veeeeeeel te makkelijk geworden. Team is 27-31 en heb net de tweede badge.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
WillemJanJansen schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:28:
[...]
Een tip overigens: level niet te veel. Ik ben iets te uitbundig geweest in de underground en nu is het veeeeeeel te makkelijk geworden. Team is 27-31 en heb net de tweede badge.
Thanks voor de tip, helaas komt die voor mij te laat _O-
Alles is level 20+ en ben net bij het bos waar je samen doorheen moet lopen :9

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 13:44
Oeps! Dan worden de aankomende fights denk ik niet heel boeiend bij je. Ik merk dat ik al bewust battles uit de weg ga om maar geen extra experience te krijgen. Ze doen werkelijk alles om je die exp te geven. Zelfs het vangen levert exp op.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
WillemJanJansen schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:49:
Oeps! Dan worden de aankomende fights denk ik niet heel boeiend bij je. Ik merk dat ik al bewust battles uit de weg ga om maar geen extra experience te krijgen. Ze doen werkelijk alles om je die exp te geven. Zelfs het vangen levert exp op.
Die exp share verpest de moeilijkheidsgraad gewoon in deze game. Ik ben gelukkig verstandig maar wel 5x langer bezig dan anderen omdat ik steeds 1 Pokémon per keer level. Maar alsnog wel iets overpowered haha

• Sir_Lion
G_Dragon schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:58:
Mijn vriendin heeft een Ryhorn gevangen met Fire Fang 8)7 sinds wanneer kan een Rock/Ground Pokémon zoiets leren :p
Al sinds Gen IV als egg move.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Sir_Lion schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:26:
[...]

Al sinds Gen IV als egg move.
Oke dan heb ik het gewoon nooit geweten :)

• RangedNeedles
  • Niet online
Ik dacht ook dat het swappen naar de Bank "de beste oplossing" zou zijn, maar buiten dat ik dat nog niet eens kan (wanneer unlock je dit?), ga ik gewoon van tijd tot tijd eens m'n team vervangen.

Eens het huidige team te hoog in level is op een bepaald punt, vang je gewoon wat random Pokémon waar je op dat moment bent en speel je daar mee verder. Dan heb je opnieuw een nieuwe uitdaging met lager gelevelde én nieuwe mons :)

Voordeel: je leert eens met wat nieuwe Pokémon spelen.
Nadeel: je favoriet en je starter zitten er waarschijnlijk niet meer bij :P

• R-utger
WillemJanJansen schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:28:
[...]

Niet verkeerd, al mis ik wel een beetje het poison/ grass huftertje + de tank waarmee je de long game kan spelen. Ik heb hiervoor Roselia en Gastrodon. Poison spikes - leech seed - recover - gigadrain en acid armor. Vooral Gastrodon is niet kapot te krijgen.

Ik was ook opzoek naar een goede grass type, maar die zijn er niet zoveel.
Voor nu heb ik Gabite in mijn team als 6e, alleen deze is nog wel iets under leveled.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
R-utger schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:49:
[...]

Ik was ook opzoek naar een goede grass type, maar die zijn er niet zoveel.
Voor nu heb ik Gabite in mijn team als 6e, alleen deze is nog wel iets under leveled.
Ik heb Kricketot in het begin gevangen en die is inmiddels nu een Kricketune.
Moet zeggen dat die goed zijn werk doet :)

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 10:40
Ik vraag me af, zou de Lets Go demo op mijn switch voldoende zijn om Mew te ontvangen? Of trappen ze daar helaas niet in? :+
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee