✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”
PS4 PSN: Dazzler2120
Ik zeg doen!Dazzler2120 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:47:
Ik ben nog steeds aan het twijfelen om BD / SP te halen, hoe bevalt het spel jullie? Vooral leuk vanuit de nostalgische feels?
Het is precies Diamond van eerder als ik mijn vriendin moet geloven, ik heb helaas Diamond pas afgelopen jaar voor het eerst gespeeld. Mijn vriendin gaf zelfs aan dat alle gesproken teksten hetzelfde zijn en in de Grand Underground ga je veel uur kwijt zijn, het enige minpunt wat voor jou geen minpunt hoeft te zijn is de EXP Share. Maak alleen niet de fout door te snel te gaan levelen, want dan maak je de game voor jezelf te makkelijk. Ik had bijvoorbeeld voor de 2e gym badge al Pokémons van level 21+, terwijl je bij de 2e badge te horen krijgt dat Pokémons tot level 30 je gehoorzamen

Ik mis persoonlijk alleen de optie van Wonder Trade

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”
De Global Trade Station is in de remake hernoemd naar de Global Wonder Station, en de functionaliteit komt pas in een toekomstige patch. De naam doet vermoeden dat ze wonder traden niet vergeten zijn.G_Dragon schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:54:
[...]
Ik zeg doen!
Het is precies Diamond van eerder als ik mijn vriendin moet geloven, ik heb helaas Diamond pas afgelopen jaar voor het eerst gespeeld. Mijn vriendin gaf zelfs aan dat alle gesproken teksten hetzelfde zijn en in de Grand Underground ga je veel uur kwijt zijn, het enige minpunt wat voor jou geen minpunt hoeft te zijn is de EXP Share. Maak alleen niet de fout door te snel te gaan levelen, want dan maak je de game voor jezelf te makkelijk. Ik had bijvoorbeeld voor de 2e gym badge al Pokémons van level 21+, terwijl je bij de 2e badge te horen krijgt dat Pokémons tot level 30 je gehoorzamen.
Ik mis persoonlijk alleen de optie van Wonder Trade
Ik moet overigens zeggen dat als je de mogelijkheid hebt met cheats of mods de XP share uit te zetten dat de difficulty curve best wel prima is. Vereist wel een gemodde switch
Oh ja nu je het zegt, dit wist ik achteraf welFlamesz schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:02:
[...]
De Global Trade Station is in de remake hernoemd naar de Global Wonder Station, en de functionaliteit komt pas in een toekomstige patch. De naam doet vermoeden dat ze wonder traden niet vergeten zijn.
Ik moet overigens zeggen dat als je de mogelijkheid hebt met cheats of mods de XP share uit te zetten dat de difficulty curve best wel prima is. Vereist wel een gemodde switchspoiler:of een emulator

Ja klopt dan moet je al een gemodde Switch hebben helaas, ik hoop dat ze door dit wel wakker worden en misschien via een update de optie toe gaan voegen

Het kwam in elke review die ik heb gelezen negatief naar voren, dat door verschillende veranderingen het spel te makkelijk was geworden, dus ik hoop inderdaad dat ze daar zelf ook iets mee doen. Naast de EXP share worden je pokémon blijkbaar ook sterker als ze maximum happiness hebben, al begrijp ik dat systeem niet helemaal want zo ver ben ik zelf nog niet.G_Dragon schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:19:
[...]
Oh ja nu je het zegt, dit wist ik achteraf wel.
Ja klopt dan moet je al een gemodde Switch hebben helaas, ik hoop dat ze door dit wel wakker worden en misschien via een update de optie toe gaan voegen
Oh dan heb ik straks een OP Crobat, want ik ben bezig om mijn Golbat zover te krijgen met Happiness zodat die evolueertFlamesz schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:22:
[...]
Het kwam in elke review die ik heb gelezen negatief naar voren, dat door verschillende veranderingen het spel te makkelijk was geworden, dus ik hoop inderdaad dat ze daar zelf ook iets mee doen. Naast de EXP share worden je pokémon blijkbaar ook sterker als ze maximum happiness hebben, al begrijp ik dat systeem niet helemaal want zo ver ben ik zelf nog niet.

Dan meld ik mij weer in het topic. Misschien dat iemand mij dan even wil helpen?
Wil je wel helpenLichtBruisend schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:47:
Zonet ook Pokemon brilliant diamond binnen gehaald. Vroeger erg veel uren plezier gehad op de DS met Diamond. Binnenkort zou ik graag willen ruilen om mijn dreamteam van toen weer te krijgen (waaronder een Alakazam).
Dan meld ik mij weer in het topic. Misschien dat iemand mij dan even wil helpen?

EDIT: Zal vanavond mijn Friendcode even sturen!
[Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 23-11-2021 11:31]
Prima hoor, voeg mij maar toe.LichtBruisend schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:47:
Zonet ook Pokemon brilliant diamond binnen gehaald. Vroeger erg veel uren plezier gehad op de DS met Diamond. Binnenkort zou ik graag willen ruilen om mijn dreamteam van toen weer te krijgen (waaronder een Alakazam).
Zelf speel ik SP.
Nintendo vriendencode: SW-0389-4263-7800
Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Pics or it didn't happenSir_Lion schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:20:
En eindelijk mijn versies binnen! Vanavond maar eens openmaken. Heeft even geduurt, maar wel MET steelbook

2 gyms verslagen, 53 pokemon in de pokemondex.
Hoogste pokemon hier is level 27.
Ben nu bij de Pokemon Nurse aanbeland, hebben jullie al eieren gekregen?
Ik zoek nu 2 de zelfde pokemon's man en vrouw.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Om een ei te krijgen hoef je niet twee exact de zelfde pokémon te hebben, maar moeten beide pokemon in dezelfde egg group zitten. Je kan dat uitzoeken, of als je het gewoon wilt proberen kan je het versimpelen tot dat ze op elkaar "lijken". Beide een plant, of beide gemaakt van steen, dat soort dingen.Mars18 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:46:
15.5 uur verder,
2 gyms verslagen, 53 pokemon in de pokemondex.
Hoogste pokemon hier is level 27.
Ben nu bij de Pokemon Nurse aanbeland, hebben jullie al eieren gekregen?
Ik zoek nu 2 de zelfde pokemon's man en vrouw.

Edit:
Ik zit op 21 uur spelen, heb 68 Pokemons gezien, party Pokémons zijn minimaal level 27, 2 Gym badges.
[Voor 71% gewijzigd door G_Dragon op 23-11-2021 22:36]
Iets zegt me dat Kelly, de Kricketune, binnenkort te hoog level wordt. Terwijl ik niet echt grind.
Vinden jullie ook dat de spellen een hoog 'The Truman Show' gehalte hebben?
Of zie je dat ook wel bij andere niet-Pokémon RPG's?
Keuzes maken de Mens
Wat bedoel je precies met hoog Truman Show gehalte? Dat jij alles moet oplossen? Zoiets heb je met elke RPG wel. Vergeet niet dat de meeste NPCs gewoonweg niet goed is. Dus die zullen zelf ook niets doen.whahas schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:00:
Mijn nuzlocke loopt nog steeds. Aantal uur ben ik vergeten. Hearthome City, 2 badges.
Iets zegt me dat Kelly, de Kricketune, binnenkort te hoog level wordt. Terwijl ik niet echt grind.
Vinden jullie ook dat de spellen een hoog 'The Truman Show' gehalte hebben?
Of zie je dat ook wel bij andere niet-Pokémon RPG's?

Ja, dat. Maar dat is dus de meeste, zo niet alle, RPG's dus. Check!Sir_Lion schreef op woensdag 24 november 2021 @ 07:36:
[...]
Wat bedoel je precies met hoog Truman Show gehalte? Dat jij alles moet oplossen? Zoiets heb je met elke RPG wel. Vergeet niet dat de meeste NPCs gewoonweg niet goed is. Dus die zullen zelf ook niets doen.
Keuzes maken de Mens
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik had al ergens gelezen dat de demoversie van Let's Go niet zou werken, maar heb het zelf nog niet geprobeerd natuurlijkSkinnyice schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:43:
@G_Dragon PearlVriend van me heeft Diamond dus op die manier kun je in ieder geval je dex volkrijgen. Baal alleen dat ik geen Lets Go savegame heb om Mew te ontvangen. Misschien een keer van iemand in mijn vriendenkring lenen puur voor die savegame

Ik neem aan van zodra je die game in je Switch steekt dat je wel snel genoeg een save game hebt en het daarmee okee is. (Dat ze je dus niet verplichten om x uur te spelen of een bepaald punt in het spel te bereiken.)
Klopt inderdaad. Zag op een forum voor omgebouwde switches al dat mensen een folder aanmaakte met een specifiek ID zodat het spel denkt dat je een savegame hebt. Ik ga er dan vanuit dat je niet een x aantal uur hoeft te spelen maar gewoon opstarten en klaar.RangedNeedles schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:48:
[...]
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik had al ergens gelezen dat de demoversie van Let's Go niet zou werken, maar heb het zelf nog niet geprobeerd natuurlijk
Ik neem aan van zodra je die game in je Switch steekt dat je wel snel genoeg een save game hebt en het daarmee okee is. (Dat ze je dus niet verplichten om x uur te spelen of een bepaald punt in het spel te bereiken.)
Weer wat geleerd, had de Guide uitgeprint van Pokemon Diamond 300 pagina's, viel mij alleen tegen, heeft mij 2 kleuren cartridges gekost van HP, totaal 60 euro kwijt.Flamesz schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:10:
[...]
Om een ei te krijgen hoef je niet twee exact de zelfde pokémon te hebben, maar moeten beide pokemon in dezelfde egg group zitten. Je kan dat uitzoeken, of als je het gewoon wilt proberen kan je het versimpelen tot dat ze op elkaar "lijken". Beide een plant, of beide gemaakt van steen, dat soort dingen.
Had beter op Ebay de guide kunnen kopen voor iets van 50 euro.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Daarom heb ik hem op het werk uitgeprintMars18 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:10:
[...]
Weer wat geleerd, had de Guide uitgeprint van Pokemon Diamond 300 pagina's, viel mij alleen tegen, heeft mij 2 kleuren cartridges gekost van HP, totaal 60 euro kwijt.
Had beter op Ebay de guide kunnen kopen voor iets van 50 euro.

Nee!
Daar kwam ik achter nadat ik er 44 gekocht had.
Tegenwoordig geneest het slechts 30 HP ipv 50 HP. Het kost wel nog steeds 200 (Yen).
Keuzes maken de Mens
- Pokémon Party level 29+ ( Trainer levels onder de 20 )
- 2 Gym Badges
- 80 Pokémons gezien
[Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 25-11-2021 09:03]
Dat valt nog reuze meeG_Dragon schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:02:
Ik heb het al meerdere malen gezegd en blijf het zeggen omdat het echt heel jammer is dat die EXP Share erin zit, ik ben inmiddels bijna 30 uur verder met spelen. Door het vangen van wilde Pokémons in de Grand Underground heb ik nu een OP party en zit ik eraan te denken om een nieuwe party te maken met levels die overheen komen met de levels van de trainers. Anders word het spel gewoon te simpel.....
- Pokémon Party level 29+ ( Trainer levels onder de 20 )
- 2 Gym Badges
- 80 Pokémons gezien

Ik zit op op 21 uur, 140 Pokemons gezien, 8 gym badges en mijn team is lvl 55-60

Nu lekker druk in de underground aan het graven

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB
Haha dan ben je er een stuk harder doorheen gegaan dan mijR-utger schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:30:
[...]
Dat valt nog reuze mee
Ik zit op op 21 uur, 140 Pokemons gezien, 8 gym badges en mijn team is lvl 55-60![]()
Nu lekker druk in de underground aan het graven

[Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 25-11-2021 09:44]

PM me dan, ik heb geen idee hoe het werkt lol.
Je hebt PM.FreqAmsterdam schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:59:
Iemand die mijn Kadabra + Machoke wil ruilen, zodat ik ze kan evolueren?
PM me dan, ik heb geen idee hoe het werkt lol.

[Voor 82% gewijzigd door G_Dragon op 25-11-2021 22:17]
Hoe dan?!?G_Dragon schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:14:
Wat een gekheid vanavond met online traden... Krijg gewoon een Palkia en een Dialga
[Afbeelding] [Afbeelding]

Maar dan kan je vast wel een Dialga missen straks?

Je kan online ruilen en denk luck?R-utger schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:21:
[...]
Hoe dan?!?![]()
Maar dan kan je vast wel een Dialga missen straks?

Wil hem wel heen en weer ruilen voor de registratie op je Pokédex?
[Voor 13% gewijzigd door G_Dragon op 26-11-2021 09:16]
Kleine 25 uren gespeeld en twee badges? Zeker de hele tijd in de underground gezeten heheG_Dragon schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:14:
Wat een gekheid vanavond met online traden... Krijg gewoon een Palkia en een Dialga
[Afbeelding] [Afbeelding]

Betraptde Foarsitter schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:27:
[...]
Kleine 25 uren gespeeld en twee badges? Zeker de hele tijd in de underground gezeten hehe

Ik speel nog steeds met de eerste 6 Pokémon die ik gevangen heb in deze semi-blind nuzlocke.
Die gratis XP die je niet uit kunt zetten maakt het wel een tikje saai. Misschien praat ik anders na de volgende gym.
Trouwens, hoe kun je het makkelijkst schermafbeeldingen van de SD kaart naar je computer overzetten?
Je kunt ook je Switch koppelen aan je Twitter geloof ik.
Ik maak geregeld schemafbeeldingen en video's om mijn voortgang bij te houden.
Keuzes maken de Mens
Dat kan via een QR codewhahas schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:40:
15 uur en ik kan de 4e gym in.
Ik speel nog steeds met de eerste 6 Pokémon die ik gevangen heb in deze semi-blind nuzlocke.
Die gratis XP die je niet uit kunt zetten maakt het wel een tikje saai. Misschien praat ik anders na de volgende gym.
Trouwens, hoe kun je het makkelijkst schermafbeeldingen van de SD kaart naar je computer overzetten?
Je kunt ook je Switch koppelen aan je Twitter geloof ik.
Ik maak geregeld schemafbeeldingen en video's om mijn voortgang bij te houden.

Waarschijnlijk via de clone glitch die recent ontdekt is. Daarmee kan je eender welke Pokémon (incl. item) gewoon offline kopiëren

De nieuwe studio die deze game ontwikkeld heeft, heeft inderdaad wel wat steekjes laten vallen want naast deze glitch zijn er nog genoeg andere. Zo heb je ook nog de surf glitch, gelijkaardig aan gen 1, waardoor je op land kan surfen en zo naar het eiland van Shaymin kan gaan.
Ja dat denk ik ook, kreeg gisteravond laat nog een link doorgestuurd via Discord dat er zo'n soort glitch momenteel actief is in de game. Dat verklaarde voor mij gelijk deze gekke trade, ik vraag me wel af of de makers dit snel zullen patchen want anders word er teveel misbruik van gemaakt..RangedNeedles schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:28:
[...]
Waarschijnlijk via de clone glitch die recent ontdekt is. Daarmee kan je eender welke Pokémon (incl. item) gewoon offline kopiëren
De nieuwe studio die deze game ontwikkeld heeft, heeft inderdaad wel wat steekjes laten vallen want naast deze glitch zijn er nog genoeg andere. Zo heb je ook nog de surf glitch, gelijkaardig aan gen 1, waardoor je op land kan surfen en zo naar het eiland van Shaymin kan gaan.
A new Mystery Gift distribution has begun. By answering questions on the official Japanese site, you could get the code: BDSPUNDERGR0UND. This will offer you a distribution of Color Statues of Turtwig, Chimchar and Piplup for your Secret Base. Currently the end date for this distribution is not known
Nee.
Het is in feite precies hetzelfde spel, maar met wat aanpassingen om mee te kunnen draaien in de 8e generatie.
Voor mij is dat genoeg. Dat geldt niet voor iedereen.
Op welke manier speelde je vroeger?
Keuzes maken de Mens
Een aanrader om te kopen vind ik lastig te beantwoorden aangezien het toch een persoonlijke voorkeur is, wat ik wel kan zeggen is dat ik me er echt prima mee vermaak. Het speelt goed weg terwijl erg vergeleken met het Origineel geen grote veranderingen zijn toegevoegd. Het maakt totaal niet uit dat je niet meer in de Pokémon wereld zit, zolang je de basis van de games maar kent en anders word het je ook wel uitgelegd door de game zelfwErudite schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:26:
Ik volg al een hele lange tijd geen Pokemon meer en de enige Pokemon die ik écht veel gespeeld heb was Pearl op de DS. Is het een aanrader om deze dan weer te kopen? Maakt het veel uit dat ik totaal niet meer in de Pokemon wereld zit?

De grootste negatieve aanpassing die ze hebben toegevoegd is EXP Share, wat de game makkelijker en toegankelijker zou moeten maken voor het grotere publiek. Zelf ben ik totaal geen fan van die EXP Share want het maakt de game serieus veel te makkelijk.
[Voor 13% gewijzigd door G_Dragon op 26-11-2021 13:45]
Dus niet aan te raden? Waarom niet?whahas schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:33:
Nee.
Nee.
Het is in feite precies hetzelfde spel, maar met wat aanpassingen om mee te kunnen draaien in de 8e generatie.
Voor mij is dat genoeg. Dat geldt niet voor iedereen.
Op welke manier speelde je vroeger?
Ik speelde vroeger zoals elk ander kind, I guess. Pokedex vol en alle gyms af gaan. Zoek al enkele maanden naar een casual game die ik een aantal uur per week kan doen.
Dat geldt dan echter voor zo'n beetje elke titel uit deze franchise.
Daarvoor hoef je niet het laatste spel te nemen.
[Edit: ik had tóch moeten citeren, want deze reactie gaat klaarblijkelijk naar de nieuwe pagina.]
(Mijn nuzlocke gaat goed, ik had geen problemen met de 4e gym. Het was wel iets uitdagender dan de 3e. Misschien komt het nog goed.)
Nu blijven Pokémon games heel lang 'op prijs', dus heeft het weinig zin om een oudere titel te nemen, maar ik vind wel dat het gezegd mag worden.
Ben je, zoals ik, ook een beetje geïnteresseerd in competitief dan is BD/SP wel het betere spel. Echter doen deze titels dan weer niet mee aan VGC, daarvoor moet je Sword of Shield hebben.
Of te wel, ligt het heel genuanceerd.
En ja, die onzichtbare XP boost (die dus geen hold of key item is) die je niet uit kunt zetten, zorgt voor onbalans in het spel. Het is net alsof ze op het laatste moment dachten dat de game toegankelijker moest worden. Dat is dus iets té goed gelukt.
[Voor 12% gewijzigd door whahas op 26-11-2021 17:52. Reden: Ik had moeten citeren / extra tekst]
Keuzes maken de Mens
Heb 2 badges. Nu maar een ponyta gevangen om de fights nog wat interessant te houden.
Mn starter Torterra gewisseld naar een box. Roselia lijkt een betere grassoort. Vind Torterra niet echt boeiend. Voelt wel alsof je Messi wisselt.
[Voor 4% gewijzigd door WillemJanJansen op 27-11-2021 14:59]
Pokedex ook gehaald, nu zijn er mega veel extra Pokemon te vinden

Alleen door het clonen wordt de waarde van bepaalde Pokemons en shinys wel een stuk minder.
Keuze is voor jezelf of je hierin mee wilt gaan

Heb nu bijna alles, hoef alleen nog maar 1 item (Shiny Stone via Pick-Up) en de levels
Dus ik ga nu met 3 Pick-Up pokemon, een pokemon om de pokemon te verslaan, en de overige twee spots zullen dan voor de te levelen pokemon zijn

Binnenkort maar eens ruilen etc.
Laatste games waren sun en moon op de N3DS voor mij, shield/sword en de let's go games overgeslagen
[Voor 63% gewijzigd door Musta op 28-11-2021 14:25]
NS FC: SW 2742 0448 8213

EDIT: What the f..... mijn vriendin denk even te gaan ruilen online, krijgt ze een Shiny Ditto, Infernape en Rayquaza , Riolu, Turwig

[Voor 61% gewijzigd door G_Dragon op 28-11-2021 17:03]
Maar in elk geval het spel uitgespeeld, althans de 8 badges incl Elite.
In het begin een Shinx gevangen en vloog overal doorheen, echt zo OP

Heb geen Nintendo online dus kan denk ik niet traden?

Is er dan verder nog wat te doen? In ben wel in die tower geweest maar dat verveeld een beetje.
beetje spijtig dat ik mijn ouwe Pokemon kaarten niet meer kan vinden, dat waren er best een hoop. Neefje begint het nu ook leuk te vinden, doen samen packs kopen

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Zonder Nintendo Online kan je inderdaad niet traden, anders had ik je graag geholpen.Famous schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:44:
Eerste Pokemon game na heel wat jaartjes en kende veel Pokemons niet.
Maar in elk geval het spel uitgespeeld, althans de 8 badges incl Elite.
In het begin een Shinx gevangen en vloog overal doorheen, echt zo OP![]()
Heb geen Nintendo online dus kan denk ik niet traden?
Is er dan verder nog wat te doen? In ben wel in die tower geweest maar dat verveeld een beetje.
beetje spijtig dat ik mijn ouwe Pokemon kaarten niet meer kan vinden, dat waren er best een hoop. Neefje begint het nu ook leuk te vinden, doen samen packs kopen![]()
Niet getest.
Keuzes maken de Mens
Moet lukken, maar dat is enkel voor de evolves?whahas schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:57:
In theorie zou je lokaal moeten kunnen ruilen, maar dan moet je iemand vinden die het spel ook heeft en waarmee je in dezelfde kamer kunt ruilen.
Niet getest.
Opzich niet de behoefte om alle Pokemons te vangen

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ja, sommige met hold item.Famous schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:05:
[...]
Moet lukken, maar dat is enkel voor de evolves?
Opzich niet de behoefte om alle Pokemons te vangen
Keuzes maken de Mens
Ik kreeg de 2e keer een Palkia level 76.G_Dragon schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:41:
@Musta ruilen wil ik je altijd bij helpen
EDIT: What the f..... mijn vriendin denk even te gaan ruilen online, krijgt ze een Shiny Ditto, Infernape en Rayquaza , Riolu, Turwig
Ben er niet mee gaan spelen
Voor de collectie is het leuk maar ik zou er zelf ook niet mee gaan spelen, heb inmiddels teveel shinys gekregen via traden. Meestal ook nog tegen waardeloze Pokémons, waarschijnlijk vanwege de dupe glitchMars18 schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:55:
[...]
Ik kreeg de 2e keer een Palkia level 76.
Ben er niet mee gaan spelen

[Voor 76% gewijzigd door G_Dragon op 29-11-2021 15:31]

Ik zit op 45u en ben vooral bezig met dex completion met 7 Gym badges.G_Dragon schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:40:
Ik zit alweer op 35 uur met nog maar 3 Gym Badges en 86 Pokemon gevangen
Best veel Happiness pokemon nog, met 1 Soothe bell

Oeh die soothe bell moet ik ook nog hebben, wil me Riolu laten evolueren voordat die te hoog level is.Sir_Lion schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:41:
[...]
Ik zit op 45u en ben vooral bezig met dex completion met 7 Gym badges.
Ik speel teveel in die Grand Underground

Ik ken het maar al te goedSir_Lion schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:41:
[...]
Ik zit op 45u en ben vooral bezig met dex completion met 7 Gym badges.

Blijkt nu dat je verder in het spel gewoon Roselia tegenkomt waardoor ik mezelf heel wat tijd had kunnen besparen. Zo heb ik ook Pikachu (van Pichu) "gewoon" kunnen vangen (10% in de tuin van Pokémon Mansion) en hetzelfde geldt voor Clefairy (Cleffa), Chansey (Happiny), Marill (Azurill) en Jigglypuff (Igglybuff). Kijk even rond op Serebii, Bulbapedia of PokemonDB om te kijken welke geëvolueerde versies je later gewoon kan vangen en bespaar wat tijd

Golbat en Riolu moet je mogelijk wel zelf blij krijgen.
Maar wat doe je daar dan allemaal? Toen ik er nog geen toegang tot had, las ik overal dat mensen er úren in kwijt waren maar... wat kan je meer doen dan wat liggen graven en Pokémon vangen die je nog niet hebt?G_Dragon schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:45:
[...]
Ik speel teveel in die Grand Underground
Ik ben bijvoorbeeld op zoek naar Fire type mons en ook al heb ik wat statues met dat effect, ik zie er toch geen. Hoe weet je trouwens ook welke "kamer" je in moet? Aan dat kleine minimapje heb ik niet veel

Ik moet me duidelijk nog eens wat inlezen op de Grand Underground

Die Digletts zijn juist voor de 40 teller links bovenRangedNeedles schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:26:
[...]
Ik ken het maar al te goedWas zelf bezig met zo'n Budew maar het duurde veel te lang voordat ie van me hield en evolueerde zodat ik wat anders kon doen dan Absorb de hele tijd
Blijkt nu dat je verder in het spel gewoon Roselia tegenkomt waardoor ik mezelf heel wat tijd had kunnen besparen. Zo heb ik ook Pikachu (van Pichu) "gewoon" kunnen vangen (10% in de tuin van Pokémon Mansion) en hetzelfde geldt voor Clefairy (Cleffa), Chansey (Happiny), Marill (Azurill) en Jigglypuff (Igglybuff). Kijk even rond op Serebii, Bulbapedia of PokemonDB om te kijken welke geëvolueerde versies je later gewoon kan vangen en bespaar wat tijd
Golbat en Riolu moet je mogelijk wel zelf blij krijgen.
[...]
Maar wat doe je daar dan allemaal? Toen ik er nog geen toegang tot had, las ik overal dat mensen er úren in kwijt waren maar... wat kan je meer doen dan wat liggen graven en Pokémon vangen die je nog niet hebt?
Ik ben bijvoorbeeld op zoek naar Fire type mons en ook al heb ik wat statues met dat effect, ik zie er toch geen. Hoe weet je trouwens ook welke "kamer" je in moet? Aan dat kleine minimapje heb ik niet veelEn wat is dat met die x/40 teller linksboven in beeld? Ik dacht eerst het aantal rooms dat ik "unlocked" had maar opeens stond die dan op 40/40 terwijl ik wel nog wat vraagtekens op de map had staan. En dan die Diglett, wat is het nut..

Als er 40 digletts gevonden worden dan kan je shiny statues opgraven uit de muur.
Je hebt ongeveer 3/4 minuten de tijd voordat er een fluitsignaal komt en de tijd voorbij is. Dan is het weer 0/40.
Dus het beste kan je bij 36+ in de buurt wachten bij muren waar je veel kan opgraven.
Als dan de 40 gehaald wordt kan je direct beginnen te graven en als je een kistje hebt gevonden, meteen de grote hamer erop en rammen tot de muur instort.
Kistje open en snel door naar de volgende

Elk kistje die je opened heeft een shiny.
Als je op een goede plek staat moet 4/5 muren wel lukken

Ik ben voornamelijk bezig met het mijnen van de muren, telkens een cave in en uit wanneer er geen een meer zit. Ik zocht eerst een Everstone en deze heb ik vanmorgen dan ook eindelijk gevondenRangedNeedles schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:26:
[...]
Maar wat doe je daar dan allemaal? Toen ik er nog geen toegang tot had, las ik overal dat mensen er úren in kwijt waren maar... wat kan je meer doen dan wat liggen graven en Pokémon vangen die je nog niet hebt?
Ik ben bijvoorbeeld op zoek naar Fire type mons en ook al heb ik wat statues met dat effect, ik zie er toch geen. Hoe weet je trouwens ook welke "kamer" je in moet? Aan dat kleine minimapje heb ik niet veelEn wat is dat met die x/40 teller linksboven in beeld? Ik dacht eerst het aantal rooms dat ik "unlocked" had maar opeens stond die dan op 40/40 terwijl ik wel nog wat vraagtekens op de map had staan. En dan die Diglett, wat is het nut..

Oooh okay... Handige info! Thanks! Blijkt dat het allemaal nog min of meer gelinkt is aan elkaarR-utger schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:36:
[...]
Die Digletts zijn juist voor de 40 teller links boven![]()
Als er 40 digletts gevonden worden dan kan je shiny statues opgraven uit de muur.
Je hebt ongeveer 3/4 minuten de tijd voordat er een fluitsignaal komt en de tijd voorbij is. Dan is het weer 0/40.
Dus het beste kan je bij 36+ in de buurt wachten bij muren waar je veel kan opgraven.
Als dan de 40 gehaald wordt kan je direct beginnen te graven en als je een kistje hebt gevonden, meteen de grote hamer erop en rammen tot de muur instort.
Kistje open en snel door naar de volgende![]()
Elk kistje die je opened heeft een shiny.
Als je op een goede plek staat moet 4/5 muren wel lukken

Je bent niet de enige...Shirohige schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:13:
Ik ben echt verbaasd met hoeveel glitches er in bdsp zijn. Insane
Ik vraag me af of dit komt omdat ILCA dit project gedaan heeft en niet Gamefreak zelf... Mogelijkerwijs heeft ILCA zichzelf in de voet geschoten nu.
Ben ervan overtuigd dat GameFreak een betere game had geleverd. Maar ik en m'n 90 shiny 6iv dittos klagen nietSir_Lion schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:15:
[...]
Je bent niet de enige...
Ik vraag me af of dit komt omdat ILCA dit project gedaan heeft en niet Gamefreak zelf... Mogelijkerwijs heeft ILCA zichzelf in de voet geschoten nu.

Ik ben heel benieuwd of ze dit gaan patchen want het is erg stil rondom de glitches vanuit hunSir_Lion schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:15:
[...]
Je bent niet de enige...

Ja klopt, want de volgende glitches zijn momenteel werkend:Shirohige schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:13:
Ik ben echt verbaasd met hoeveel glitches er in bdsp zijn. Insane
- Hele boxen met Pokémons dupen
- Je eigen Shiny maken met een rare candy
- Renamen van geruilde Pokémons
- De Surf Glitch
[Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 30-11-2021 11:37]
Volgens mij is dat renamen van geruilde pokemon gewoon een nieuw dingetje, want dat is ook in SwSh al. Dat werkt wel maar 1x.G_Dragon schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:36:
[...]
Ja klopt, want de volgende glitches zijn momenteel werkend:
- De Surf Glitch
Nee het werkt alleen via een net nieuwe glitch, want mijn vriendin heeft het zaterdag nog geprobeerd en dan zegt die name rater dat je de naam van een geruilde Pokémon niet kan aanpassen. Of weet jij nog iets?Sir_Lion schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:38:
[...]
Volgens mij is dat renamen van geruilde pokemon gewoon een nieuw dingetje, want dat is ook in SwSh al. Dat werkt wel maar 1x.
[Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 30-11-2021 11:40]
Yep, en de surf glitch waarmee je Shaymin nu kan vangenG_Dragon schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:36:
[...]
- De Surf Glitch
Ja klopt, ik heb hem zelf nog niet gebruikt.Shirohige schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:46:
[...]
Yep, en de surf glitch waarmee je Shaymin nu kan vangen
Wacht wel tot ik hem legit kan vangen of via trade krijg

[Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 30-11-2021 11:47]
Zag ook iemand een glitch gebruiken bij de move tutor.G_Dragon schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:36:
[...]
- De Surf Glitch
Hij kon zo een pokemon een aanval geven die hij anders nooit had kunnen leren.
Oh ja die was er inderdaad ook nog, wat een groot aantal ook !Nylato schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:47:
[...]
Zag ook iemand een glitch gebruiken bij de move tutor.
Hij kon zo een pokemon een aanval geven die hij anders nooit had kunnen leren.

Als je ze gebruikt haalt het veel van de game weg.
Daarom gebruik ik ze zelf ook niet.
Ik vraag me af als ik Shaymin nu vang of ik Shaymin dan nog een keer kan vangen als ik de event spullen ontvangG_Dragon schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:47:
[...]
Ja klopt, ik heb hem zelf nog niet gebruikt.
Wacht wel tot ik hem legit kan vangen of via trade krijg

Onwaarschijnlijk omdat er dan een catched flag actief is.Shirohige schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:51:
[...]
Ik vraag me af als ik Shaymin nu vang of ik Shaymin dan nog een keer kan vangen als ik de event spullen ontvang
Dan maar wachten op de real event. Misschien voor nu toch maar een feebas shiny breedenSir_Lion schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:54:
[...]
Onwaarschijnlijk omdat er dan een catched flag actief is.
Wat betreft die hele boxen duplicaten. Zal wel giswerk zijn hoor, maar volgend jaar komt natuurlijk de ondersteuning voor Pokémon bank. Zijn die duplicated Pokémons dan wel toelaatbaar? Meen mij namelijk te herinneren dat je voorheen gebanned kon worden van de Pokémon bank als je onrechtmatig verkregen Pokémons in de bank zette.G_Dragon schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:36:
[...]
- De Surf Glitch
Maar hoe kan je weten of een Pokémon gedupliceerd is? Iemand kan natuurlijk ook echt zijn Shiny Pokémons aan het uitdelen zijn. (niet waarschijnlijk, maar het kan)papierre schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:39:
[...]
Wat betreft die hele boxen duplicaten. Zal wel giswerk zijn hoor, maar volgend jaar komt natuurlijk de ondersteuning voor Pokémon bank. Zijn die duplicated Pokémons dan wel toelaatbaar? Meen mij namelijk te herinneren dat je voorheen gebanned kon worden van de Pokémon bank als je onrechtmatig verkregen Pokémons in de bank zette.
Coding wise zou het niet heel moeilijk moeten zijn. Er is gewoon een een combinatie van gegevens die het uniek maken. Dat kan je database vormen in het geval er 2x of meer eenzelfde unieke gegevens in de database voorkomt. Denk daarbij aan Pokemon Home. Theoretisch gezien kan dat gewoon gedetecteerd worden.R-utger schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:13:
[...]
Maar hoe kan je weten of een Pokémon gedupliceerd is? Iemand kan natuurlijk ook echt zijn Shiny Pokémons aan het uitdelen zijn. (niet waarschijnlijk, maar het kan)
Of dit geimplementeerd is, dat is een tweede.
Dit is echter kennis uit het 3DS tijdperk, ik weet niet of er strengere controles zijn gekomen bij de Switch games en Pokémon home.
Code wise is het vast wel te herleiden, maar in game voor de speler niet.Sir_Lion schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:20:
[...]
Coding wise zou het niet heel moeilijk moeten zijn. Er is gewoon een een combinatie van gegevens die het uniek maken. Dat kan je database vormen in het geval er 2x of meer eenzelfde unieke gegevens in de database voorkomt. Denk daarbij aan Pokemon Home. Theoretisch gezien kan dat gewoon gedetecteerd worden.
Of dit geimplementeerd is, dat is een tweede.
Dat lijkt mij dan een lastig punt mochten ze er een ban oid op zetten.
Misschien besluiten ze wel gewoon om de savedata te verwijderen ?R-utger schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:00:
[...]
Code wise is het vast wel te herleiden, maar in game voor de speler niet.
Dan zijn alle Pokémon's die geduped zijn ook direct uit de game in een klap.
Voorheen hadden ze voor VGC best goede systemen om iets te checken of het legaal was inderdaad.
Het verklaart ook een beetje waarom VGC Sword & Shield only is.
Ik hoop alleen dat dit soort game breaking glitches opgelost zijn voordat Pokémon Home actief is en ze het daar niet van af laten hangen.
Het spel is overigens al iets moeilijker geworden. Ik ben bij de 5e gym een Pokémon kwijtgeraakt. Mijn nuzlocke is dus niet meer clean. Ik deed een move met 90% accuracy, ik miste en toen werd mijn Pokémon verslagen.
Ik ben nu een Zubat aan het trainen.
Het feit dat mijn levels daardoor dadelijk wat hoger zullen zijn dan ze al waren heb ik besloten voor lief te houden. Mijn nuzlocke zal dan (nog wat) simpeler worden, maar dat is dan maar zo.
Ik wil gewoon graag zo veel mogelijk de eerste Pokémon gebruiken die je tegenkomt om te zien of je daarmee een nuzlocke kunt halen.
Echter maken levels natuurlijk een hoop uit, dus heel zuiver is de test dus niet meer.
Ach ja, het leven van een Pokémon trainer kan verkeren.
Keuzes maken de Mens
Nee, maar de pokemon zelf kan mogelijkerwijs niet meer geruild worden.R-utger schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:00:
[...]
Code wise is het vast wel te herleiden, maar in game voor de speler niet.
Wait till you face Cynthiawhahas schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:06:
Ik zit nu 21 uur in de game en ben nog weinig glitches tegen gekomen.
Voorheen hadden ze voor VGC best goede systemen om iets te checken of het legaal was inderdaad.
Het verklaart ook een beetje waarom VGC Sword & Shield only is.
Ik hoop alleen dat dit soort game breaking glitches opgelost zijn voordat Pokémon Home actief is en ze het daar niet van af laten hangen.
Het spel is overigens al iets moeilijker geworden. Ik ben bij de 5e gym een Pokémon kwijtgeraakt. Mijn nuzlocke is dus niet meer clean. Ik deed een move met 90% accuracy, ik miste en toen werd mijn Pokémon verslagen.
Ik ben nu een Zubat aan het trainen.
Het feit dat mijn levels daardoor dadelijk wat hoger zullen zijn dan ze al waren heb ik besloten voor lief te houden. Mijn nuzlocke zal dan (nog wat) simpeler worden, maar dat is dan maar zo.
Ik wil gewoon graag zo veel mogelijk de eerste Pokémon gebruiken die je tegenkomt om te zien of je daarmee een nuzlocke kunt halen.
Echter maken levels natuurlijk een hoop uit, dus heel zuiver is de test dus niet meer.
Ach ja, het leven van een Pokémon trainer kan verkeren.

Die blur waar ik over klaagde valt mee, mogelijk met een update minder gemaakt. Je ziet het nu alleen als je er echt op let, aan de zijkanten.
Ben tevens gewoon een casual player, ik speel de storyline, vang wat legendary's en dan gaat die waarschijnlijk weer in de kast.
Mocht je bepaalde Pokémons willen die alleen via trade kunnen evolueren, doe mijn gerust een pm.Aschtra schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:44:
Inmiddels ook dit spelletje gekocht, Diamond versie. Vroeger speelde ik Pearl en vind de exclusive pokemon iets leuker bij Diamond.
Die blur waar ik over klaagde valt mee, mogelijk met een update minder gemaakt. Je ziet het nu alleen als je er echt op let, aan de zijkanten.
Ben tevens gewoon een casual player, ik speel de storyline, vang wat legendary's en dan gaat die waarschijnlijk weer in de kast.
10 uur gespeeld
3 badges
Pokédex: 72 Pokemon gezien
Mijn team:
- Monferno lv 34
- Gastrodon lv 33
- Luxray lv 33
- Scyther lvl 32
- Jirachi lvlv 31
- Egg
Misschien niet het beste team maar ik speel er lekker mee weg.
Alakazam is anders een aardige power-house. Maar een Scizor is ook niet mis, zeker niet als False Swiper voor het vangen van pokemon.LichtBruisend schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:59:
Hier ondertussen wat uurtjes verder.
10 uur gespeeld
3 badges
Pokédex: 72 Pokemon gezien
Mijn team:Mijn team ziet er toch anders uit dan dat ik van te voren had bedacht; Zo heb ik Jirachi toegevoegd die ik in Floaroma town heb gekregen en ben ik vrij snel Scyther tegen gekomen in de Underground. Beiden een leuke toevoeging aan het team. Hierdoor zijn wel Abra en Beduw uit het team gehaald.
- Monferno lv 34
- Gastrodon lv 33
- Luxray lv 33
- Scyther lvl 32
- Jirachi lvlv 31
- Egg
Misschien niet het beste team maar ik speel er lekker mee weg.
Daar kom je inderdaad al voor een lastige keus te staanSir_Lion schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:01:
[...]
Alakazam is anders een aardige power-house. Maar een Scizor is ook niet mis, zeker niet als False Swiper voor het vangen van pokemon.

Ja ik weet het, het idee was ook om het zelfde team te bouwen die ik in het originele spel diamond ook had. Hier was Alakazam een onderdeel van. Maar voor nu hou ik het even op Jirachi.Sir_Lion schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:01:
[...]
Alakazam is anders een aardige power-house. Maar een Scizor is ook niet mis, zeker niet als False Swiper voor het vangen van pokemon.