Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:24
Bitaktus19 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:37:
[...]

Als je een indicatie hebt van de levertijd kun je de boot volgen waar jouw auto waarschijnlijk op staat.
Staat in de allereerste post van dit topic een uitleg. :)
Haha ja. Toch leuk stukje voorpret, ook al heb je geen idee. Heb ook een boot zitten volgen vorig jaar, maar niet zeker of ie ook daadwerkelijk op die boot stond. Er zit hoe dan ook vele weken tussen aanmeren boot en aflevering door je dealer. Sowieso leuke bewustwording hoelang het varen is vanuit Zuid-Korea naar Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallcrawler
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-04 09:39
denniswkok schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:59:
[...]

Mark in Groningen heeft mij ook een Grav. Blue exemplaar beloofd in mei.
Ik ben benieuwd of hij die belofte ook gaat inlossen..... blijft toch een auto verkopert :9
Niet alles geloven dhr. Kok;)
Tot die tijd rij je prima in je huidige auto toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-04 14:10
CyBeRSPiN schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:53:
[...]

Haha ja. Toch leuk stukje voorpret, ook al heb je geen idee. Heb ook een boot zitten volgen vorig jaar, maar niet zeker of ie ook daadwerkelijk op die boot stond. Er zit hoe dan ook vele weken tussen aanmeren boot en aflevering door je dealer. Sowieso leuke bewustwording hoelang het varen is vanuit Zuid-Korea naar Rotterdam.
Precies. Tot die tijd kun je toch weinig anders doen. :)
En wachten duurt lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Joh, daar zou mijn my20 wel eens op kunnen staan, dealer gaf aan ;m zelf op 15-06 binnen te verwachten :)

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:15
denniswkok schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:59:
[...]

Mark in Groningen heeft mij ook een Grav. Blue exemplaar beloofd in mei.[...]
En mij voor maart en voor mei.......
Promises, promises.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Marcva schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:40:
[...]

En mij voor maart en voor mei.......
Promises, promises.
Dus je hebt de eerste en de tweede is onderweg? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:22

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Als de dealer een indicatie van de levertijd kan geven, lijkt me dat gebaseerd op verschepingsinfo. Ze zullen je dan ws ook kunnen vertellen wanneer de auto in de haven komt.

Maar of ze je dat ook gaan vertellen......

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23:03
Weet iemand wanneer de koelvloeistof van de e-Niro ververst moet worden en hoeveel dat ongeveer kost?

Heb antwoord inmiddels gevonden: om de 3 jaar of 60.000 km. Kosten 173 euro. Dat zegt het onderhoudsschema vanaf 1-1-2020.

De vorige schema's zeiden: Koelvloeistof verversen bij 10 jaar / 150.000 km, daarna 2 jaar / 30.000 km.
Kosten € 104,00.

Nogal een verschil.

Kan iemand hier zijn licht over laten schijnen?

[ Voor 68% gewijzigd door Harvest2002 op 24-04-2020 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
Harvest2002 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 17:04:
Heb antwoord inmiddels gevonden: om de 3 jaar of 60.000 km. Kosten 173 euro. Dat zegt het onderhoudsschema vanaf 1-1-2020.

De vorige schema's zeiden: Koelvloeistof verversen bij 10 jaar / 150.000 km, daarna 2 jaar / 30.000 km.
Kosten € 104,00.

Nogal een verschil.

Kan iemand hier zijn licht over laten schijnen?
Met zo'n verschil lijkt mij een technische reden niet waarschijnlijk. Een commerciële ligt meer voor de hand.
Just my 10.400 cents :+
Lekker duurzaam ook :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
Dat is/was mijn gedachte ook. Zag overigens hetzelfde in het onderhoudsschema van de e-Niro in de VS, maar daar leek het te gaan om een verschil tussen het 2019 en 2020 model.

Kan het zijn dat een 3-fase auto vaker verversing van de koelvloeistof nodig heeft dan een 1-fase? Tenslotte gaat het vooral om de koeling van de batterij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:11
@Harvest2002 Dit is toch een vraag die je direct aan de dealer kunt stellen? Misschien is het helemaal niet zo schimmig: eer materiaal, duurder materiaal, meer werk, nieuwe inzichten van KIA over het onderhoudsinterval. Ik zou niet gelijk uitgaan van pietermannenharkerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
Nee daar ga ik ook niet van uit en uiteraard ga ik het de dealer ook vragen maar die zal zich naar alle waarschijnlijkheid op het schema beroepen. Ik probeer te achterhalen wat de reden zou kunnen zijn en of mensen hier wellicht een idee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Misschien hebben ze aanwijzingen dat de vloeistof na verloop van tijd van chemische samenstelling verandert en mogelijk schade kan aanrichten? Corrosie oid? Dat wil je dan niet hebben in een veel groter circuit tov een ICE, dat ook nog eens door de EV accu loopt.
Vind het te makkelijk om het over de boeg van “verdienmodel” te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Ik kan me zomaar voorstellen dat dit een gevalletje ‘voortschrijdend inzicht’ is. Als er deeltjes loskomen en je ververst pas na 10 jaar, dan is de kans op verstoppingen veel te groot. Dan maar liever eerder verversen, zodat je er alle losse deeltjes uitspoelt en weer schoon verder kunt? Klinkt me niet onwaarschijnlijk in de oren.

De prijs verbaast me overigens wel. Die oorspronkelijke 104 euro lijken me al een flink bedrag voor het verversen van dee koelvloeistof. Dan vraag ik me af wat er nog meer gedaan wordt dan alleen die vloeistof vervangen.
Als dat in het nieuwe schema naar 173 euro is opgehoogd lijkt dat erop te wijzen dat er ook nog (meer) onderdelen vervangen worden. Het zal nu toch niet opeens een uur meer werk zijn?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-04 19:08
Gotta schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:25:
De Morning Lynn vertrekt op moment vanuit de UK richting Rotterdam.
Inmiddels is de Morning Lynn onderweg naar Zweden, vanuit Antwerpen :)
Is hij nou in Rotterdam geweest?
https://www.marinetraffic...83429/vessel:MORNING_LYNN

De Morning Lily lag te wachten voor de sluizen in het Suez kanaal..
Zal nu wel op de middellandse zee zijn....
https://www.marinetraffic...46013/vessel:MORNING_LILY

we wachten af... 15 mei is dé datum :)

[ Voor 39% gewijzigd door plips op 25-04-2020 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotta
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-08-2020
plips schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:39:
[...]

Inmiddels is de Morning Lynn onderweg naar Zweden, vanuit Antwerpen :)
Is hij nou in Rotterdam geweest?
https://www.marinetraffic...83429/vessel:MORNING_LYNN

De Morning Lily lag te wachten voor de sluizen in het Suez kanaal..
Zal nu wel op de middellandse zee zijn....
https://www.marinetraffic...46013/vessel:MORNING_LILY

we wachten af... 15 mei is dé datum :)
Jazeker. Hij is dinsdagnacht aangekomen en donderdagchtend alweer vertrokken.
Ik heb ondertussen ook al Bericht gehad van de dealer dat hij daar donderdag binnenkomt.
Was 16 April 2019 besteld, in dec omgezet naar 3 fase. Levering dus ook 2 week mei.
Net als vele Anderen hier dus ook 13 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:47
Gevalletje van dat wisten we toch al lang: https://www.mobiflip.de/s...-preise-kosten-marketing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Best wel een open deur inderdaad. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud-VM
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 09-03-2023
Ik ben nog maar net "iemand hier", maar het is dus mijn kenteken. Ik werk in Breda, dus (zeker na de Corona-tijd) zul je die wel vaker in Breda spotten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-04 15:13
Ruud-VM schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:07:
Ik ben nog maar net "iemand hier", maar het is dus mijn kenteken. Ik werk in Breda, dus (zeker na de Corona-tijd) zul je die wel vaker in Breda spotten
Wat bedoel je? Ik denk dat het toevoegen van de foto niet gelukt is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-04 21:35

Timple

Ook al dik een jaar in het bezit van een e-Niro. Tot nu toe nog heel tevreden. Helaas wel een sleutel kwijtgeraakt :/

Even bij de dealer geinformeerd maar een sleutel bijmaken is duurder dan een dakkoffer bij Kia bestellen 8)7 (450,- zoiets)

Iemand die hier toevallig nog betere alternatieven voor heeft?

Had ik dit initieel geweten had ik prima de kosten van 2 gps trackers kunnen veroorloven als sleutelhanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Oei.. dat is een stevig bedrag voor een sleutel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-04 13:48
Ik ga direct ook een tracker aan mijn reservesleutel hangen.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StenilsoN
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-10-2024
Mijn auto is januari 2020 besteld, MY20 Executive Line 3 fase. Zou oorspronkelijk half juni in NL arriveren en eind juni geleverd worden. Ik had de dealer een mail gestuurd om te vragen of dit nog steeds zo is. Reactie gehad dat de levering 3 weken vertraagd is, hij wordt nu begin juli in NL verwacht.

Nog een interessante opmerking uit de reactie van de dealer:
"We hebben wel wat vertragingen en zelfs productiestops vanwege Corona. De fabrieken waar de Kia Ceed en Sportage gemaakt worden zijn gesloten en de productie van de Kia Picanto en Rio is stopgezet om juist meer te richten op de andere modellen zoals de Stonic en (e-)Niro."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Timple schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 07:45:
Ook al dik een jaar in het bezit van een e-Niro. Tot nu toe nog heel tevreden. Helaas wel een sleutel kwijtgeraakt :/

Even bij de dealer geinformeerd maar een sleutel bijmaken is duurder dan een dakkoffer bij Kia bestellen 8)7 (450,- zoiets)

Iemand die hier toevallig nog betere alternatieven voor heeft?

Had ik dit initieel geweten had ik prima de kosten van 2 gps trackers kunnen veroorloven als sleutelhanger
Toch is dat niet zo’n vreemde prijs. Toen ik in 2007 mijn vorige auto (Citroën C5) bestelde en er een tweede sleutel met afstandsbediening bij bestelde kostte me dat toen ook al zoiets. Je kreeg er toen één sleutel met AB bij en één ‘domme’ reservesleutel. Mijn vrouw en ik hebben graag ieder een eigen sleutel.

En wat die trackers betreft die jij en anderen hier noemen: wat voor tracker denk je dan aan? Er zijn eenvoudige trackers, maar ik dacht dat die dingen allemaal op basis van Bluetooth werken en dus een max bereik van enkele (tot 10?) meters hebben. Niet erg zinvol als die sleutels in een winkel uit je zak gevallen zijn.
En een tracker die een groot bereik heeft werkt met SIM-kaart en moet dagelijks aan de lader?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-04 21:35

Timple

Hippe Lip schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:25:
Toch is dat niet zo’n vreemde prijs.
Dat andere dingen net zo duur zijn wil niet zeggen dat het een normale prijs is. Dan vind ik de Citroen sleutels ook duur! Mijn 2e auto (met trekhaak) is ongeveer van die prijs 8)7
Kostprijs van zo'n sleutel is gewoon een printje met wat electronica. Prijs is opgedreven omdat mensen geen keus (meer) hebben.
Snap ik vanuit de dealer/fabrikant wel, maar vind ik nog steeds niet leuk/netjes. -O-
Hippe Lip schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:25:
En wat die trackers betreft die jij en anderen hier noemen: wat voor tracker denk je dan aan? Er zijn eenvoudige trackers, maar ik dacht dat die dingen allemaal op basis van Bluetooth werken en dus een max bereik van enkele (tot 10?) meters hebben. Niet erg zinvol als die sleutels in een winkel uit je zak gevallen zijn.
En een tracker die een groot bereik heeft werkt met SIM-kaart en moet dagelijks aan de lader?
Die bluetooth dingen zijn in principe al voldoende. Iedereen met hetzelfde merk 'zoekt' dan mee. Dus als ik maar lang genoeg wacht (nu al paar maanden kwijt) loopt er vanzelf iemand een keer in de buurt van de sleutel en update de locatie weer.
Uiteindelijk vind je 'm dan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kymoza
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-06-2024
Kymoza schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:53:
Uit België: Ik ben nieuw hier maar wil toch even melden dat ik op 26/01 onze e-niro heb besteld en de levering zou 5 a 6 maanden duren. Dus tegen eind juli ongeveer. Hopelijk klopt dit een beetje?
Heb juist telefoon gekregen van mijn Kia-dealer dat de levering nog op schema staat. Voor in juli dus. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RKruk
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-07-2024
Vandaag gebeld door dealer. Mijn MY20 met 3 fase lader kan ik volgende week vrijdag ophalen. December 2018 de MY19 besteld, begin dit jaar bestelling laten omzetten naar MY20. Vorige week kwam hij binnen in Rotterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plips
Gotta schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:49:
[...]

Jazeker. Hij is dinsdagnacht aangekomen en donderdagchtend alweer vertrokken.
Ik heb ondertussen ook al Bericht gehad van de dealer dat hij daar donderdag binnenkomt.
Was 16 April 2019 besteld, in dec omgezet naar 3 fase. Levering dus ook 2 week mei.
Net als vele Anderen hier dus ook 13 maanden.
Ik snap er niks meer van hoor, twee weken geleden werd er aangegeven 15 mei geleverd. Vandaag bericht van de leasemij dat het ' de week van 30 april ' wordt. Huh? Mijn laadpaal is nog niet eens geïnstalleerd....
Overigens is 30 april wel de datum die men vorig jaar 22 maart toen de auto besteld werd heeft afgegeven. Nou ik wacht het wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotta
  • Laatst online: 10-08-2020
plips schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:07:
[...]

Ik snap er niks meer van hoor, twee weken geleden werd er aangegeven 15 mei geleverd. Vandaag bericht van de leasemij dat het ' de week van 30 april ' wordt. Huh? Mijn laadpaal is nog niet eens geïnstalleerd....
Overigens is 30 april wel de datum die men vorig jaar 22 maart toen de auto besteld werd heeft afgegeven. Nou ik wacht het wel af.
Dan hebben ze de auto snel van de haven naar de dealer gebracht en zal het in de werkplaats wel rustig zijn. De nodige speling hebben ze dan niet nodig gehad. Die van mij komt donderdag binnen en hoop dat mijn dealer ook maar een aantal dagen nodig heeft. Van de leasemaatschappij verneem ik overigens niets. Gelukkig altijd direct contact met de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 07:56
Kun je de eniro laten voorverwarmen door hem middels de afstandsbediening te ontgrendelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 09:07
marteltor schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:25:
Kun je de eniro laten voorverwarmen door hem middels de afstandsbediening te ontgrendelen?
Wel als je de auto aanzet en de sleutel achterlaat in de auto. Dan is ie aan het "voorverwarmen"

(laat je de sleutel niet in de auto en loop je weg, dan gaat de auto piepen)

[ Voor 11% gewijzigd door Nelis13 op 29-04-2020 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Nelis13 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:32:
[...]

Wel als je de auto aanzet en de sleutel achterlaat in de auto. Dan is ie aan het "voorverwarmen"

Ook als je de 'kampeer' mode aan zet ?

Anders is de enige optie een timer te zetten mijn inziens.

[ Voor 8% gewijzigd door kdeboois op 29-04-2020 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 21:40
[...]

@YStunnenberg heeft deze workaround gepost.
YStunnenberg in "Het grote Kia e-Niro topic"

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Dacht dat de MY20 via de app voor te verwarmen is? Heb je het over MY19 of MY20 @marteltor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKoenders
  • Laatst online: 08-04 13:40
CyBeRSPiN schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:01:
Dacht dat de MY20 via de app voor te verwarmen is? Heb je het over MY19 of MY20 @marteltor ?
Klopt, MY20 kun je met de UVO app voorverwarmen of koelen, ook zonder dat hij ingeplugd staat aan een laadpaal. Daarbij kun je kiezen of je voorruit- en/of achterruitverwarming en stuurverwarming aan wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denniswkok
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-04 19:20
Wallcrawler schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:59:
[...]

Niet alles geloven dhr. Kok;)
Tot die tijd rij je prima in je huidige auto toch?
Gister maar even navraag gedaan ;)

Krijg je doodleuk een email terug, dat er mogelijk een vertraging is en dat er nu 15/6 gepland staat.

Dat gaat er bij dit heerschap niet in. De toezegging was medio mei en dan past 15/6 niet op die kalender.
De verkoper zou nog reactie krijgen van KIA NL, ik ben benieuwd.

Belofte maakt schuld en van smoesjes ben ik niet gediend. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Ik had het over MY19 (aangezien ik die uit de pool van mn werkgever kan krijgen :) ).

De Mercedes plugin hybrids kun je instellen dat hij direct begint de koelen of verwarmen zodra je ontgrendeld. Dat is best fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

marteltor schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:32:
Ik had het over MY19 (aangezien ik die uit de pool van mn werkgever kan krijgen :) ).

De Mercedes plugin hybrids kun je instellen dat hij direct begint de koelen of verwarmen zodra je ontgrendeld. Dat is best fijn.
Ja, dat soort dingen kunnen best fijn zijn, maar op het totaal van alle voor- en tegenpunten is het hooguit één puntje. Toch niet je grootste selectiepunt, neem ik aan?
Dat piepen is toch niet zo erg? Dat duurt maar eventjes, zo’n 10-15 s dacht ik. Dat heb ik ook wel eens als ik iemand help met uitstappen; dan zet ik voor dat eventjes de auto niet uit. Inmiddels ben ik daaraan gewend en hoor het nauwelijks meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Hippe Lip op 29-04-2020 11:43 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Dat piepen is misschien niet zo gewenst als je dat elke ochtend vroeg gaat doen en je buren nog op 1 oor liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:15
Dat is flinke taal zeg. Wat ga je doen als het toch een maandje later wordt? 'Put your money where your mouth is' en annuleren misschien? Daar zal je dealer vast heel erg onder de indruk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Sigmasailor schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:05:
[...] Daar zal je dealer vast heel erg onder de indruk zijn.
... en een andere potentiële e-Nirorijder blij mee zijn (schuift een plaatsje op in de wachtrij of kan opeens nú rijden....).

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

CyBeRSPiN schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:44:
Dat piepen is misschien niet zo gewenst als je dat elke ochtend vroeg gaat doen en je buren nog op 1 oor liggen.
Dat maakt toch minder geluid dan een dieseltje die start? Bij mij is het volume tenminste redelijk bescheiden.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spirit1707
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-05-2024
Het geluidje kan zelfs overkomen als de piep van een wekkerradio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
Ik heb deze 'winter' hier in het Westen van het land eigenlijk nooit een gemis gehad aan voorverwarmen. Stuurverwarming en stoelverwarming op maximale stand geeft na 1 minuutje al een comfortabel gevoel. De binnenruimteverwarming is ook best snel bij (staat op 19,5 graden, juist vanwege stuur- en stoelverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
Gotta schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:00:
[...]

Dan hebben ze de auto snel van de haven naar de dealer gebracht en zal het in de werkplaats wel rustig zijn. De nodige speling hebben ze dan niet nodig gehad. Die van mij komt donderdag binnen en hoop dat mijn dealer ook maar een aantal dagen nodig heeft. Van de leasemaatschappij verneem ik overigens niets. Gelukkig altijd direct contact met de dealer.
Hij staat inderdaad klaar. Liefst morgen al halen en tenaamstelling vanwege einde boekjaar. Afijn, dat komt net niet uit, dus maandag halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
joepie de p schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:59:
Ik heb deze 'winter' hier in het Westen van het land eigenlijk nooit een gemis gehad aan voorverwarmen. Stuurverwarming en stoelverwarming op maximale stand geeft na 1 minuutje al een comfortabel gevoel. De binnenruimteverwarming is ook best snel bij (staat op 19,5 graden, juist vanwege stuur- en stoelverwarming.
Gisteren kreeg ik ineens de wens. Echt koud vs de dag ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Hippe Lip schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:42:
[...]

Ja, dat soort dingen kunnen best fijn zijn, maar op het totaal van alle voor- en tegenpunten is het hooguit één puntje. Toch niet je grootste selectiepunt, neem ik aan?
Nee, niet grootste selectiepunt. Maar het zit wel op mijn huidige plugin hybrid auto, vandaar de vraag.

Voor degenen die hem al hebben: hoe ervaren jullie de zitpositie? Ik had het idee de stoel een beetje hoog zat ten op zichte van de armsteunen. Maar dat kan ook gewenning zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 29-04 21:40
marteltor schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:20:
[...]

Nee, niet grootste selectiepunt. Maar het zit wel op mijn huidige plugin hybrid auto, vandaar de vraag.

Voor degenen die hem al hebben: hoe ervaren jullie de zitpositie? Ik had het idee de stoel een beetje hoog zat ten op zichte van de armsteunen. Maar dat kan ook gewenning zijn.
Klopt helemaal.
De middenarmsteun kan ik niet gebruiken.
Stoel is te hoog (of de steun te laag)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ik lees wel dat er voor de middenarmsteun een (lelijke) workaround is: https://www.insideevsforu...w-to-be-comfortable.8653/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
denniswkok schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:06:
[...]

Welkom bij Kia Havik. Sta ook bij hem in de wacht.
Gelukkig zit er nog een Kia dealer in Ten Boer. Er is dus een alternatief in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechLight
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
Hippe Lip schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:42:
Dat piepen is toch niet zo erg? Dat duurt maar eventjes, zo’n 10-15 s dacht ik. Dat heb ik ook wel eens als ik iemand help met uitstappen; dan zet ik voor dat eventjes de auto niet uit. Inmiddels ben ik daaraan gewend en hoor het nauwelijks meer.
Volgens mij piept hij niet altijd. Ik stap ook wel eens uit om even wat te doen, en daarbij is het niet altijd consistent denk ik. Weet niet zeker of het te maken heeft met deur open of dicht, of auto op parkeerrem vs handrem, of nog iets anders (sensor?). Misschien de moeite om nog eens een wat gerichter experimentje te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-04 08:48
Weet iemand of bij de MY20 de "Auto Hold" functie inmiddels onthouden blijft? Ik begreep van een collega dat bij de MY19 je bij iedere rij sessie de "Auto Hold" weer opnieuw moet inschakelen.

In mijn huidige VW Golf GTE onthoudt hij het als deze geactiveerd is. Dit viel me dan ook meteen op tijdens de proefritjes in zijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb sinds een paar weken last van een schrapend geluid in de auto en ratelend geluid als ik de motorkap open doe (iets wat ik dus vanmorgen voor het eerst gedaan heb na een ritje)

Maak erg weinig kilometers de laatste tijd en dacht dat het de airco was nu het wat warmer wordt. Maar zelfs na een rit van 50km houdt het niet op
Heb een afspraak staan bij de dealer, helaas pas over 2 weken...

Iemand die dit bekend voorkomt? Staat toch al wel 5500km op de teller

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Dat is volgens mij de plek waar de warmtepomp zit en het klinkt ook een beetje als een compressor.. Als ze je zo 2 weken laten rijden is dat wel risico dat er (meer) schade ontstaat..
Als je de ventilatie op Off zet ook? Zijn alle reservoirs nog zichtbaar gevuld op de juiste niveaus?

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-04-2020 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee
  • Laatst online: 10:09

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Nadat mijn e-Niro in oktober 2019 is besteld kreeg ik via de LM te horen dat hij in oktober 2020 geleverd zou worden. Vandaag heb ik na een half jaar wachten maar eens een belletje gegeven naar de dealer die de auto levert. Hij kon mij vertellen dat ze half juni de auto verwachten *O* half juni is wel wat beter dan oktober :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Wil de LM ook zo vroeg laten afleveren? Ik begreep dat bepaalde LM'en dat hebben uitgesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Bitaktus19 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:39:
Wil de LM ook zo vroeg laten afleveren? Ik begreep dat bepaalde LM'en dat hebben uitgesteld...
Ik heb zowel van de LM (Alphabet) als de dealer niet gehoord dat ze niet gaan uitleveren. Dus ik ga er nogsteeds vanuit dat er geleverd gaat worden wanneer de auto binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Super! Dan kan het aftellen beginnen.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
CyBeRSPiN schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:43:
Dat is volgens mij de plek waar de warmtepomp zit en het klinkt ook een beetje als een compressor.. Als ze je zo 2 weken laten rijden is dat wel risico dat er (meer) schade ontstaat..
Als je de ventilatie op Off zet ook? Zijn alle reservoirs nog zichtbaar gevuld op de juiste niveaus?
Tsja weet je, ik heb het duidelijk aangegeven , zou eigenlijk morgen een afspraak hebben maar die is geannuleerd.
7 jaar garantie toch 😅

Alles is gevuld, gok dat ik de komende twee weken niet verder dan de supermarkt op 3km kom

Accu is 5 april voor het laatst geladen en staat nu nog op 91% 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKoenders
  • Laatst online: 08-04 13:40
Wienen schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:21:
Weet iemand of bij de MY20 de "Auto Hold" functie inmiddels onthouden blijft? Ik begreep van een collega dat bij de MY19 je bij iedere rij sessie de "Auto Hold" weer opnieuw moet inschakelen.

In mijn huidige VW Golf GTE onthoudt hij het als deze geactiveerd is. Dit viel me dan ook meteen op tijdens de proefritjes in zijn auto.
Volgens mij niet, maar ik gebruik het maar zelden.
Gebruik meestal de linkerflipper om tot stilstand te komen en dan blijft hij ook staan zonder de rem te hoeven intrappen.
Zal het eens testen als ik weer mag rijden :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:00

GVR

Eind-de-lijk mijn auto mogen ontvangen gisteren. Na een hoop gedoe met de LM over levering oud/nieuw model, verkeerde laad unit aan huis, daardoor 2 maanden vertraging, en een beetje jammer, toch het oude model (Executive, black pearl), maar daardoor ga ik er niet minder van genieten :)

Maandag laat ik de gekleurde delen wrappen, en verder is het nog wachten op de led interieur en in/uitstapverlichting, deze is niet te leveren momenteel.

[ Voor 17% gewijzigd door GVR op 04-05-2020 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GagdetGrunn
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-09-2021
Die bluetooth dingen zijn in principe al voldoende. Iedereen met hetzelfde merk 'zoekt' dan mee. Dus als ik maar lang genoeg wacht (nu al paar maanden kwijt) loopt er vanzelf iemand een keer in de buurt van de sleutel en update de locatie weer.
Uiteindelijk vind je 'm dan wel.
Klopt, al jaren gebruik ik Tile. Klopt dat BT een beperking is. Maar hij onthoudt de last seen location. Zo weet ik bijvoorbeeld dat mijn sleutels op mijn werk liggen als ik thuis ben of mijn pasje thuis ligt als ik op mijn werk ben. Je kan anderen “mee laten zoeken” en in een lawaaiige omgeving is de range meter ook erg handig.

Heeft me al heel veel ellende en frustratie bespaard. Met name in huis trouwens. (Achter nachtkastje of tussen de bankkussens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
GVR schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:42:
Maandag laat ik de gekleurde delen wrappen
Waar laat je dit doen en wat zijn de kosten?

Verder wens ik je heel veel rijplezier en veilige km's toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Woon zelf in Eindhoven, heb daar een adres gevonden, kosten EUR 120,-.
Offertes liepen enorm uiteen, duurste zat op 500 euro, absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
Wil je het adres delen? Woon zelf ook in de buurt van Eindhoven.

In mijn geval (White Pearl) wil ik ook de gril mee wrappen. Dan kan ik eens navragen wat dit extra kost.

Ben benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minxz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-04 19:29
Wienen schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:28:
[...]

Waar laat je dit doen en wat zijn de kosten?

Verder wens ik je heel veel rijplezier en veilige km's toe!
Ik heb het in Gouda laten doen.
112 euro voor de blauwe accenten.
ik had ook offerte gevraagd voor de grill. dat was 100 euro. Maar die heb ik niet gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Hier kwam ik iemand tegen die het zelf heeft gedaan, maar 30 euro aan materiaal:
Ik ben zelf aan de slag gegaan en het is helemaal niet zo moeilijk, ik heb voor 30 euro 1 meter glanzend zwart folie van 3M gekocht (1,52 breed) en ben totaal 3 uurtjes bezig geweest. Als je het zelf nog nooit gedaan hebt zoals ik dan begin je met de bumper strepen, je knipt een strook van 4 cm breed en iets langer dan de blauwe strepen en je steekt de folie onder het achterste gedeelte en strijkt eerst het gladde vlak en dan de bovenste schuine kant en daarna de onderste vlak en daarna snij je met een scherp hobby mesje tussen de opening die er is alles netjes af. Ik heb zelf de gril in 2 stukken gedaan, eerst een mal gemaakt van de onderkant van de kromming met karton en deze kromming met potlood overgenomen op de achterkant van de folie en uitgeknipt als een strook van 20 cm. Deze strook net iets over de binnenkant van de gril laten overlappen en eerste het brede gedeelte glad gestreken daarna naar beneden uitgestreken naar de smalle strook. Dit heb ik hetzelfde gedaan met de bovenkant van de gril alleen ben ik begonnen met plakken op de smalle strook en zo naar binnen en alles netjes gesneden langs de opening van de buiten kant van de gril. De overloop van de twee stukken zien je alleen als je er met je neus bovenop zit.
https://www.kiaclub.nl/to...indComment&comment=228048

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
Minxz schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:33:
[...]

ik had ook offerte gevraagd voor de grill. dat was 100 euro. Maar die heb ik niet gedaan.
Toch nog redelijk prijzig voor mijn gevoel voor een klein stukje plastic. Op het Kia Club forum had iemand het in hoofddorp laten doen voor €70,-. Meen zelfs incl gril.

Ik ga eens wat prijzen opvragen/vergelijken.

Weet niet of er ook nog kwaliteitsverschil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:39:
Hier kwam ik iemand tegen die het zelf heeft gedaan, maar 30 euro aan materiaal:

[...]

https://www.kiaclub.nl/to...indComment&comment=228048
Die had ik idd ook voorbij zien komen. Ik was toch niet van plan er zelf aan te gaan beginnen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
Wienen schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 23:22:
[...]

Toch nog redelijk prijzig voor mijn gevoel voor een klein stukje plastic. Op het Kia Club forum had iemand het in hoofddorp laten doen voor €70,-. Meen zelfs incl gril.

Ik ga eens wat prijzen opvragen/vergelijken.

Weet niet of er ook nog kwaliteitsverschil is?
je betaald geen plastic... je betaald arbeid.
Word keurig gedaan. bij mij zelfs 1 strip opnieuw omdat de wrapper zelf niet helemaal tevreden was. En dat terwijl ik er niets verkeerd aan zag.

Als je t echt goedkoper wil zal je het zelf moeten doen ben ik bang.

Die in Hoofddorp was overigens vorig jaar al naar 90 euro gegaan zonder grill.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joepie de p
Ik snap dat wrappen niet zo. De ziener met het scherpe oog ziet toch wel dat het een EV is. Het lijkt voor mij een beetje op het plakken van een 'GTI Turbo' stikker op een Kadett 1.3 in de jaren 80, maar dan omgekeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Minxz
joepie de p schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:29:
Ik snap dat wrappen niet zo. De ziener met het scherpe oog ziet toch wel dat het een EV is. Het lijkt voor mij een beetje op het plakken van een 'GTI Turbo' stikker op een Kadett 1.3 in de jaren 80, maar dan omgekeerd.
klopt, je snapt het inderdaad niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
Ik dacht er ook aan omdat dat blauwe echt vloekt met de rode kleur, maar ben er inmiddels aan gewend en van die 90 Euro heb ik een Android toestel voor OBDII gekocht. Veel leuker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeck03
  • Laatst online: 25-04 10:20

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wienen
Het heeft ook niks met het verbloemen van het EV model te maken...
In mijn geval krijg ik de Snow White Pearl uitvoering en vind ik het vooraanzicht te eentonig wit. Het zwart wrappen van de gril zorgt naar mijn mening voor een beter contrast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rysekvWEfDXuOBPIog5ToN5oUNE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X8W5oqTJjjtmbywMcqdN8lf7.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dc8jnuow7tKotkzl8xNo912YjoY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i0ZkUyFAzjxZSx7XInPwSQeT.jpg?f=fotoalbum_large

Maar goed smaken verschillen uiteraard 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Dan zou dat chroom ook weg moeten naar mijn bescheiden mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mabion
Wienen schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:56:
[...]

In mijn geval krijg ik de Snow White Pearl uitvoering en vind ik het vooraanzicht te eentonig wit. Het zwart wrappen van de gril zorgt naar mijn mening voor een beter contrast.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ziet er netjes uit, de grill zo. Ook mooi detail dat de tekst e-Niro nog wit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepie de p
Wienen schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:56:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het heeft niet zo veel met smaak van doen, ik ben er eigenlijk gewoon niet zo mee bezig. Ik heb een Platinum Graphite, dat was de voorkeur van de family. Ik had zelf liever de Pearl White, maar vier witte auto's op een rij was onbespreekbaar. En nu dus iedereen mopperen dat je hem niet makkelijk herkent tussen de 90 andere grijze auto's op de parkeerplaats O-) .

Misschien moet ik dan toch een full cover met witte wrap gaan overwegen. :P Exclusief de grille dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wienen
joepie de p schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:13:
[...]

Ik heb een Platinum Graphite, dat was de voorkeur van de family.
Dit is dan ook de enigste kleur waar ik de groene accenten tot zijn recht vind komen. Dus lekker laten zo ;)

Bij mij is het net andersom, ik heb al jaren een andere kleur maar nu eindelijk eens voor mezelf gekozen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Smaken verschillen. Ik vind de blauwe accenten alleen bij de witte niro best aardig.

Ik wacht mijn zwarte eerst maar eens af voor ik keuzes maak over wrappen. Blauw laten, zwart wrappen, grijs wrappen of chroom wrappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

joepie de p schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:13:
[...]

Het heeft niet zo veel met smaak van doen, ik ben er eigenlijk gewoon niet zo mee bezig. Ik heb een Platinum Graphite, dat was de voorkeur van de family. Ik had zelf liever de Pearl White, maar vier witte auto's op een rij was onbespreekbaar. En nu dus iedereen mopperen dat je hem niet makkelijk herkent tussen de 90 andere grijze auto's op de parkeerplaats O-) .

Misschien moet ik dan toch een full cover met witte wrap gaan overwegen. :P Exclusief de grille dan.
Je kunt er dan ook Voor kiezen om alleen het dak wit te wrappen. Prima herkenbaar tussen alle andere auto’s en dat scheelt in de zomer wellicht iets in het opwarmen?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-04 12:28
In maart had ik de proefrit gemaakt en gauw doorgegeven aan de werkgever dat ik hier wel interesse in had. Na een beetje heen-en-weer mailen met de lease maatschappij bleek onze eigen bijdrage voor een E-Niro in dezelfde klasse te vallen als een Tesla model 3 :/

Na wat telefoontjes bleek dat de Dynamicline met extra optie 'parkeersensoren voor' net in een gunstigere eigen bijdrage klasse zou vallen. Die heb ik dus snel besteld, 'gewoon wit' want anders werd hij misschien te duur ;)

Rond het paasweekend heb ik te horen gekregen dat de auto na wat offerte vergelijkingen bij Arval is besteld :X

Nu dus hopen dat hij in december komt, ben benieuwd... :9

dino-vrij! Kia EV6 GT-Line 77kWh, 10.200 WP op Fronius 7kW, Panasonic 9kW T-CAP warmtepomp voor de bollenschuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
Minxz schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:33:
[...]

Ik krijg de Snow white pearl en een zwarte grille lijkt me wel wat. Ik woon niet ver van Gouda, kun je aangeven bij welk bedrijf je de offerte gevraagd had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andretreffers
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-04 22:29
Frij5fd schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:18:
[...]

Ik krijg de Snow white pearl en een zwarte grille lijkt me wel wat. Ik woon niet ver van Gouda, kun je aangeven bij welk bedrijf je de offerte gevraagd had?
Ik weet niet of Soest te ver weg is voor je? Ik wil de grill voor € 80,- doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerben2903
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-06-2022
Frij5fd schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:18:
[...]

Als je een bedrijf ik gouda zoekt kan ik je: Dutch Dutch aanbevelen 👍
Mijn Niro vorig jaar daar laten doen perfecte service en ze hebben er al veel meer gedaan.

https://dutch-dutch.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Tacovdh schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:47:
[...]
Geen ervaring mee. Heb zelf een EV box, gekozen vanwege de prijs (plm € 800). Die doet het prima, zonder loadbalancing op mijn 3x25A, afgeregeld op 7,2kW per uur laden. Tegelijk laden met de oven aan, betekent een _/-\o_ in de hoofdzekering. Maar dat is een automaat. Dit gaat dus prima!
Kan je op de e-niro zo inregelen dat het max kan laden op 7,2kw? Ik heb net de aanvraag gedaan voor verzwaring van mijn meterkast van 1x 16x naar 3x 25a. Ik twijfel of ik een load balancing abonnement moet nemen. Ik zit zelf te denken aan een new motion paal met load balancing. maar daar komt nog eens 8 euro bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidvis
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-03-2023
IUser schreef op zondag 3 mei 2020 @ 21:07:
[...]

Kan je op de e-niro zo inregelen dat het max kan laden op 7,2kw? Ik heb net de aanvraag gedaan voor verzwaring van mijn meterkast van 1x 16x naar 3x 25a. Ik twijfel of ik een load balancing abonnement moet nemen. Ik zit zelf te denken aan een new motion paal met load balancing. maar daar komt nog eens 8 euro bij.
Je kunt een new motion laadpaal laten instellen op een aantal Kw, ik kocht er 1 tweedehands, stond ingesteld op 3,7 Kw, een belletje naar helpdesk van new motion met verzoek hem op 7,4 kw te zetten en het werd geregeld (mij werd wel gevraagd om aan te tonen dat mijn huisaansluting dat aan kon) in mijn geval laad ik met my19 op 1 fase van 32A met 7,4 Kw met huisaansluiting van 3 x 32A. Ik heb een 1 fase advanced laadpaal van new motion en volgens mijn installateur kan die ingesteld op 3 3,7 4,6 of 7,2 Kw

Je kan trouwens ook in Instellingen van auto max Kw instellen, maar dat lijkt me wel riskant, 1 keer een fout maken en de stoppen van je aansluiting liggen eruit en moet je je netwerkleverancier laten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik kan het niet zo gauw in deze topic vinden. Hoe snel zou je per uur kunnen laden met een 3 fase My2020 en thuis 3x 25A ? Waarbij de auto op een aparte groep zit? De laadpaal van new motion zou 7,2kw kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

In de handleiding lees ik:
De spiegel klapt uit wanneer u het voertuig nadert (en alle portieren zijn gesloten en vergrendeld) als u de Smart Key bij u heeft. (indien van toepassing)
Zou dit moeten werken op de my2019?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechLight
  • Niet online
Vandaag voor de tweede keer een (entertainment) systeemreset gehad tijdens het rijden. Airplay audio valt in herhaling van de laatste seconde, en na een seconde of 10 reset het hele systeem (auto blijft wel gewoon goed rijden en de info achter het stuur ook onaangetast). Regen in eco mode bij opstarten ook deze keer weer terug op standaard setting 2. Nu op bijna 15kkm, vorige keer rond 11kkm.

Gelukkig weinig impact. Eens kijken bij de beurt binnenkort en update. Als het dan een jaar daarna niet meer voorkomt ben ik overtuigd dat ze het hebben opgelost :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechLight
  • Niet online
GVR schreef op zondag 3 mei 2020 @ 22:31:
In de handleiding lees ik:
Zou dit moeten werken op de my2019?
Ja, hangt af van een van de instellingen in het menu achter het stuur meen ik. Heb 't zelf uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
Hippe Lip schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:45:
[...]

Je kunt er dan ook Voor kiezen om alleen het dak wit te wrappen. Prima herkenbaar tussen alle andere auto’s en dat scheelt in de zomer wellicht iets in het opwarmen?
Dan zit ik eigenlijk aan Corvette striping te denken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcva
IUser schreef op zondag 3 mei 2020 @ 22:20:
Ik kan het niet zo gauw in deze topic vinden. Hoe snel zou je per uur kunnen laden met een 3 fase My2020 en thuis 3x 25A ? Waarbij de auto op een aparte groep zit? De laadpaal van new motion zou 7,2kw kunnen leveren.
Dat lijkt een 1-fase lader (?) Die 7,2kW is 32A en je hebt dan maximaal 1x25A ter beschikking. En dan heb ik het er nog niet eens over dat er andere verbruikers op die fase zitten. Die 25A ga je dus nooit halen zonder load balancing.
Een 3 fase lader ligt meer voor de hand. Dan heb je voor 7,2kW 11A per fase nodig en dus minder kans op problemen.
Je vraag is overigens meer iets voor Het grote "thuis laden van je EV" topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
horrik000 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:37:
Zat zojuist een filmpje te kijken m.b.t. de E-niro. Handige tip die ik tegenkwam maar nog niet eerder had gezien: Als je de spiegelstelknop op links of rechts geselecteerd hebt (dus niet de 4-pijltjesknop) en de niro in Reverse zet, worden de spiegels autmatisch naar beneden gericht (voor een beter zicht op stoepranden en parkeerlijnen).

Ik wist het niet, maar vind het erg handig.
Werkt dit ook op de MY20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-04 17:33
Vorige week woensdag wilde mijn e-Niro van december niet meer starten. Kia wegenhulp gebeld en die hebben hem weer aan de praat gekregen. De accu was leeg (de normale 12v accu). Hierna woensdag zo'n 150 km gereden om zeker te zijn dat die opgeladen zou worden. Naar de garage geweest halverwege en ze konden niets geks zien of uitlezen.
Vrijdagavond wilde we weer weg met de auto, deed die weer niets. Omdat mijn dealer dicht was onze andere auto maar gebruikt. Dus zaterdag 's ochtends direct weer wegenwacht gebeld en de auto direct bij de dealer gebracht. Probleem was hetzelfde. De dealer vroeg nog of ik dingen had aan laat staan, maar ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen in de e-Niro. Als ik iets vergeet piept 'ie altijd wel ergens over. Heb wel een lease-auto dus misschien zit er iets in van de LM...
Hopelijk vandaag een telefoontje van de dealer.
Rij nu in een Rio uit 2014. Dat is nogal wat anders haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@blottle de standaardsetting is dat de 12V accu regelmatig vanuit de EV accu bijgeladen wordt, maar wel met een bepaald maximum aantal keer (bizar genoeg.. dus niet afhankelijk van de SoC van de EV accu). Ik neem aan dat die setting niet aangepast is?
Maar het zou een sluipverbruiker kunnen zijn die de 12V accu langzaam leegtrekt. Las ergens dat de besturing van de stoelverstelling in sommige gevalen stroom blijft gebruiken. Of dat het lampje van de kofferbak aan blijft als ie niet hard genoeg dicht is gedrukt.
Lang moeten rijden om de accu weer bij te laden is in elk geval onzin, er zit geen speciale dynamo in voor de 12V accu :) De EV "aan" zetten is voldoende. Je krijgt daarom ook een melding als je de EV "uit" zet maar nog wel in je auto blijft zitten. De radio en verlichting trekken dan langzaam je 12V accu leeg.

[ Voor 23% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-05-2020 09:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-04 11:13

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sS74H_6Q54d3e8WJUolYUCR0gzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4fsLA6Sl5Rqo4gkp3j33AxVh.jpg?f=fotoalbum_large

Oh yeah!

gisteren bij thuiskomst stond de magische tellerstand van 1337 bereikt en dan ook nog eens een bereik van 64 overhebben. Wat een fantastische auto blijft het toch!

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-04 17:33
@CyBeRSPiN Ik weet niet welke instelling dat is, dus ik verwacht niet dat ik het heb aangepast. Auto staat nu bij de dealer. Vandaag is die in ieder geval nog niet van zijn plek gekomen volgens de rittenregistratie.
Als de dealer contact heeft opgenomen, zal ik het delen. Zou zo maar kunnen dat het een lampje is. Maar de auto heeft nog geen 48 uur stil gestaan. Mag die accu zo snel leeg lopen door een lampje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
blottle schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:07:
@CyBeRSPiN Ik weet niet welke instelling dat is, dus ik verwacht niet dat ik het heb aangepast. Auto staat nu bij de dealer. Vandaag is die in ieder geval nog niet van zijn plek gekomen volgens de rittenregistratie.
Als de dealer contact heeft opgenomen, zal ik het delen. Zou zo maar kunnen dat het een lampje is. Maar de auto heeft nog geen 48 uur stil gestaan. Mag die accu zo snel leeg lopen door een lampje?
vroegah...
Was 1 nachtje de binnenlamp in mijn ford escort 1.1l aan laten staan al genoeg om de auto in de ochtend aan te mogen duwen.
dus 48h is wel voldoende ja, hoewel die accu's van nu toch wel een stuk zwaarder zijn dan toen gok ik

[ Voor 5% gewijzigd door cypher21 op 04-05-2020 10:28 ]

Pagina: 1 ... 87 ... 333 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.