• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:13
bottom line schreef op maandag 13 april 2020 @ 21:24:
[...]

Zeebrugge ;)
Grootste autoterminal ter wereld.
Yeps
Maar ook
Le havre, Bremen, Emden, Antwerpen én Rotterdam

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:06

f.h

Wat zijn jullie recente ervaringen mbt meldingen van de MijnKia app? De afgelopen dagen heb ik, met mijn nieuwe privé-laadpaal, wat testen gedaan maar 0x een melding van de app gekregen (laden starten, stoppen etc.).

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Een aantal fabrieken starten weer met produceren.

https://www.electrive.net...en-produktion-wieder-auf/

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:20
f.h schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:00:
Wat zijn jullie recente ervaringen mbt meldingen van de MijnKia app? De afgelopen dagen heb ik, met mijn nieuwe privé-laadpaal, wat testen gedaan maar 0x een melding van de app gekregen (laden starten, stoppen etc.).
Hoelang heb je de e-Niro al?
Na een jaar krijg je geen meldingen meer tenzij je daarvoor extra betaalt.
In de app kun je instellen waarvoor je een melding wilt krijgen, misschien staat dat uit?

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-04-2020 15:07 ]

• epicjohan
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-12 16:56
Vorig jaar juni heb ik mijn E-Niro besteld rechtstreeks bij de dealer (zakelijk) en sinds vrijdag weet ik een voorlopige leverdatum.
Na bijna een jaar meelezen hier is het bijna zover gelukkig.

Bij de dealer komt hij 2-6 binnen en dan een week later zou hij geleverd worden mij.
Het is een gravity blue executiveline my20 met 3 fase laden en de standaard velgen.
De dealer kon zien dat hij al geproduceerd was en klaar stond.

Er komen in mei zonnepanelen op mijn dak, een nieuwe meterkast en de laadpaal.

• f.h

f.h

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:06:
[...]

Hoelang heb je de e-Niro al?
Na een jaar krijg je geen meldingen meer tenzij je daarvoor extra betaalt.
In de app kun je instellen waarvoor je een melding wilt krijgen, misschien staat dat uit?
Sinds november en alle settings staan (en stonden) correct.
Ik maak hier dus uit op dat ze bij jou nog steeds correct werken?

• CyBeRSPiN
f.h schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:38:
[...]

Sinds november en alle settings staan (en stonden) correct.
Ik maak hier dus uit op dat ze bij jou nog steeds correct werken?
Nee, ik rijd al 14 maanden rond. Dus heb die notificaties (ook) niet meer.

• CreatoX
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-10 10:05
Hippe Lip schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:19:
[...]

Dan heb je je hier of op het Kiaforum niet goed ingelezen. Daar is het meermalen genoemd.
Uh, nee. Dat blijkt wel. En wat voor toevoeging heeft je antwoord op mijn vraag?

Waarschijnlijk staat het probleem met de POI import ook wel ergens op een of ander forum vermeld...

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-12 20:04
CreatoX schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:46:
[...]

Uh, nee. Dat blijkt wel. En wat voor toevoeging heeft je antwoord op mijn vraag?

Waarschijnlijk staat het probleem met de POI import ook wel ergens op een of ander forum vermeld...
ik zou even op p42 van de navigatiehandleiding kijken.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

• CreatoX
eltron schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:15:
[...]

ik zou even op p42 van de navigatiehandleiding kijken.
Dat is het probleem. De optie om POI's te importeren via USB is niet aanwezig....
... ik maak een foto/filmpje.

• CreatoX
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTz3ZmDHBKB8opaz9vrVgZ0xImU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gSGAZ9x2TWEt2p0ocDDngHkQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-UZeTfbkZwgQri7-KKwdHcBxNo8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/asjyfTBofsq4LF49tyHt3ytb.png?f=user_large

Op de USB stick staat een GPX en KML bestand...

• eltron
CreatoX schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:35:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Op de USB stick staat een GPX en KML bestand...
Helder. De instructie in het boekje is duidelijk, maar de praktijk is anders en je krijgt helemaal de optie "Mijn POI" niet, laat staan importeren van "Mijn POI".
Ik heb persoonlijk die behoefte niet, maar heb wel even gekeken of ik die optie wel kan vinden. Dat is niet het geval. Als je de menu-opties volgens de instructie volgt, dan krijg ik ook geen mogelijkheid om POI te importeren via USB (pm ik heb recent de laatste update gehad, mogelijk kan het in vorige versie wel :? ).
Lijkt me iets om bij Kia aan te kaarten als je dit wel wilt. Blijkbaar een programmeerfoutje waardoor de optie, die er waarschijnlijk wel is, niet zichtbaar/selecteerbaar is.)

De optie uit je foto betreft importeren adresboek, ik neem aan dat dit dan gaat om de reguliere adressen waar je regelmatig heen wilt navigeren. Dat is iets anders dan POI (al zou dat in een enkel geval kunnen samenvallen :)

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Het gaat nu toch wel dichtbij komen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4vdx-S4go7i_evvqoOnMoNcfoEg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0GR5g3LmwMRqEJqJt6lIeK85.jpg?f=user_large

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:56
Hier ook. Het aftellen kan beginnen. :)

Nu nog een laadpaal uitzoeken. Ik neig naar de ratio smart box. Iemand ervaring ermee?

• CyBeRSPiN
Bitaktus19 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:32:
Nu nog een laadpaal uitzoeken. Ik neig naar de ratio smart box. Iemand ervaring ermee?
Hier: Het grote "thuis laden van je EV" topic. :)

• Bitaktus19
Tnx.
Al gekeken, maar ik zie er geen noemenswaardige reviews/ervaringen. :)

• eltron
Bitaktus19 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:55:
[...]
Tnx.
Al gekeken, maar ik zie er geen noemenswaardige reviews/ervaringen. :)
Dan zou ik jouw vraag gewoon daar stellen..

overigens is het topic over thuisladen recent afgesplitst van een gecombineerd topic over laden, waarin zowel thuis laden als publiek laden was opgenomen. Ik herinner mij dat daar in verleden wel de Ratio voorbij is gekomen, maar volgens mij maar beperkt.

• Murzeltje

Murzeltje

Kijk nou,

Hij is ineens uit voorraad leverbaar.... https://www.zeeuwenzeeuw.nl/kia/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzNnfnTFZhBwT8wTbk2ptMvpXqM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4etcDNkk1bzM44UklvVubV3r.jpg?f=user_large

• Bitaktus19
Dat is het MY19 model ;)

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
tsja, maar 100% zeker die tegen 8% bijtelling, of gokken op een MY20 welke misschien 12% gaat bijtellen...

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• CyBeRSPiN
En daar is vrij weinig mis mee kan ik je zeggen :)

• Bitaktus19
Ik bedoelde ook niet dat er iets mis mee is. :D

Er zijn veel meer dealers die de MY19 uit voorraad kunnen leveren. Dus ik vond het niet zo bijzonder wat 2xZeeuw biedt.

• Murzeltje

Murzeltje

Ik zei ook nergens dat het een 2020 model was :)

Maar je zal maar net haast hebben, dan kan je daar terecht..

Ik weet in ieder geval sinds vandaag dat ik 'm zeker weten in juni ergens krijg.. 2020 versie, 3 fase laden

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-12 19:07
Murzeltje schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:52:
[...]

Ik zei ook nergens dat het een 2020 model was :)

Maar je zal maar net haast hebben, dan kan je daar terecht..

Ik weet in ieder geval sinds vandaag dat ik 'm zeker weten in juni ergens krijg.. 2020 versie, 3 fase laden
mmm in je eerdere posting stond (neem ik aan een mail van je dealer) "zoals het er nu uit ziet", ik snap goed dat je dat optimistisch vertaalt naar "zeker weten" .... maar ik zou er geen vergif op innemen, maar dat is mijn wantrouwen. Ik duim met je mee :)

• Tacovdh
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-12 19:00
f.h schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:00:
Hier idem dito. Auto pas twee maanden in bezit. Actuele gegevens (km stand, laadtoestand) kloppen wel; melding over parkeerrem klopt niet (staat nl altijd uit???), meldingen (berichten over begin laden, volgeladen) krijg ik niet meer sinds ongeveer 4 april.

KIA EV6 plus advanced; Sonos sub, beam, 3x play5; Asus Zenbook i7-64b-16GB; 10+21 PV Steca/SMA; Nefit/Bosch WP 10kW

• Tacovdh
Hier ook. Het aftellen kan beginnen. :)

Geen ervaring mee. Heb zelf een EV box, gekozen vanwege de prijs (plm € 800). Die doet het prima, zonder loadbalancing op mijn 3x25A, afgeregeld op 7,2kW per uur laden. Tegelijk laden met de oven aan, betekent een _/-\o_ in de hoofdzekering. Maar dat is een automaat. Dit gaat dus prima!

KIA EV6 plus advanced; Sonos sub, beam, 3x play5; Asus Zenbook i7-64b-16GB; 10+21 PV Steca/SMA; Nefit/Bosch WP 10kW

• EvilBeegee
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-12 10:41

Ik heb zelf sinds kort de Zappi v2. Werkt tot nu toe perfect! Loadbalancing is in ieder geval fijn om te hebben, dan slaan je stoppen niet door als je je kookplaat/droger/etc aanzet.
Tacovdh schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:43:
[...]

Hier idem dito. Auto pas twee maanden in bezit. Actuele gegevens (km stand, laadtoestand) kloppen wel; melding over parkeerrem klopt niet (staat nl altijd uit???), meldingen (berichten over begin laden, volgeladen) krijg ik niet meer sinds ongeveer 4 april.
Ja dat heb ik ook. Info is wel actueel, maar ik krijg geen meldingen meer over laden.

Kia e-Niro Executive 64kWh Aurora Black Pearl

• f.h

f.h

Tacovdh schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:43:
[...]

EvilBeegee schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:03:

[...]

Ja dat heb ik ook. Info is wel actueel, maar ik krijg geen meldingen meer over laden.
Volgens mij dezelfde ‘symptomen’. Oftewel ik gok dat het aan de kant van Kia zit en niet bij de gebruikers.

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-12 09:49
was me ook opgevallen. geen meldingen. wel actuele info

• Murzeltje

Murzeltje

plips schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:42:
[...]

mmm in je eerdere posting stond (neem ik aan een mail van je dealer) "zoals het er nu uit ziet", ik snap goed dat je dat optimistisch vertaalt naar "zeker weten" .... maar ik zou er geen vergif op innemen, maar dat is mijn wantrouwen. Ik duim met je mee :)
Ik snap je, haha, en vergif neem ik sowieso niet in ;)

Ach, als het Juli word is het ook geen probleem voor mij.. vakantie's gaan toch niet door :X

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-12 16:17
Over die Mijn Kia app, hier ook hetzelfde verhaal als bovenstaande berichten, hij heeft een paar dagen push notificaties bij laden/bijna vol etc gegeven, maar dat werkt inderdaad al zo'n week of 2 niet meer; Zal dus inderdaad aan de Kia kant liggen.

Wat ik wel vervelend vind is dat de app de status niet updatet. Dus elke keer als ik wil kijken hoever de batterij is met opladen moet ik de app killen en opnieuw opstarten, zeker nu de pushnotificaties niet meer werken.
Klein issue, maar toch.

Verder nog steeds heel blij met de auto.
Enige nieuwe ergernis is dat de achterkant van de auto heel snel vies lijkt te worden.
Ik had hiervoor een zwarte VW Polo als voorrij auto, die hoefde ik eens per 1 a 2 maanden een keer door de wasstraat te trekken, de Kia heb ik nu al 2 keer er doorheen gehaald terwijl ik hem net een maandje heb.

Steam

• jefmin
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 10:44
pica schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:07:
Over die Mijn Kia app, hier ook hetzelfde verhaal als bovenstaande berichten, hij heeft een paar dagen push notificaties bij laden/bijna vol etc gegeven, maar dat werkt inderdaad al zo'n week of 2 niet meer; Zal dus inderdaad aan de Kia kant liggen.

Wat ik wel vervelend vind is dat de app de status niet updatet. Dus elke keer als ik wil kijken hoever de batterij is met opladen moet ik de app killen en opnieuw opstarten, zeker nu de pushnotificaties niet meer werken.
Klein issue, maar toch.

Verder nog steeds heel blij met de auto.
Enige nieuwe ergernis is dat de achterkant van de auto heel snel vies lijkt te worden.
Ik had hiervoor een zwarte VW Polo als voorrij auto, die hoefde ik eens per 1 a 2 maanden een keer door de wasstraat te trekken, de Kia heb ik nu al 2 keer er doorheen gehaald terwijl ik hem net een maandje heb.
Je zou kunnen overwegen spatlappen te nemen? Of heb je die al.

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-12 18:23
Voor diegene die het nog niet gevonden hadden op YouYube, deze persoon maakt een aantal filmpjes van zijn e-Niro MY20: YouTube: eNiro2020svk

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:52
Mabion schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:11:
Voor diegene die het nog niet gevonden hadden op YouYube, deze persoon maakt een aantal filmpjes van zijn e-Niro MY20: YouTube: eNiro2020svk
Ik had ze wel gespot, maar vind ze niet zo boeiend helaas. Tikje nerdy: driekwart van de tijd zie alleen zijn metertje zonder verdere duiding.
Maar je kunt tussen de regels door wel een beeld krijgen van het interieur van de MY20.

• Tacovdh

[...]

Je zou kunnen overwegen spatlappen te nemen? Of heb je die al.
Ervaring mee? Werkt dat tegen snel vieze achterkanten?

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:21

zeroday

There is no alternative!

Marcva schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:40:
[...]

Ik had ze wel gespot, maar vind ze niet zo boeiend helaas. Tikje nerdy: driekwart van de tijd zie alleen zijn metertje zonder verdere duiding.
Maar je kunt tussen de regels door wel een beeld krijgen van het interieur van de MY20.
Dealer mode is natuurlijk wel even een tikkie nerd achtig om te proberen ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

• DKoenders
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-12 16:57
Marcva schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:40:
[...]

Als je iets wilt weten over het interieur van de MY2020 laat het maar weten, hij staat hier voor de deur :)

• Marcva
DKoenders schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:57:
[...]

Als je iets wilt weten over het interieur van de MY2020 laat het maar weten, hij staat hier voor de deur :)
Bij mij sinds maart over 3 weken ook :9

• Bitaktus19
Tacovdh schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:26:
[...]

Ervaring mee? Werkt dat tegen snel vieze achterkanten?
Kun je aan het vuil zien waar het vandaan komt? Via de zijkant naar de achterkant of via de onderkant?

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Bitaktus19 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:46:
[...]

Kun je aan het vuil zien waar het vandaan komt? Via de zijkant naar de achterkant of via de onderkant?
is gewoon spray wat door de vorm van de auto als het ware terug waait/gezogen wordt op de achterkant

Hatchbacks stations en SUV met een platte achterkant hebben hier veel meer last van dan sedans
Daarom hebben dit soort auto's ook een achterruitenwisser .
Had hier mer mijn mazda CX-5 ook erg veel last van, meer dan met de 308sw

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Mabion
Marcva schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 07:45:
[...]

Bij mij sinds maart over 3 weken ook :9
Met welk schip komt jouw auto naar NL?

• Bitaktus19
cypher21 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:39:
[...]

is gewoon spray wat door de vorm van de auto als het ware terug waait/gezogen wordt op de achterkant

Hatchbacks stations en SUV met een platte achterkant hebben hier veel meer last van dan sedans
Dan zal een spatlap achter de wielen niet veel verschil maken lijkt me?

• Tacovdh
cypher21 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:39:
[...]

Maar ik heb ook een Citroen c4 picasso, suv met hoge achterkant. Nergens last van, niet van veel vuil tenminste. De Niro is echt erger.

• eltron
Tacovdh schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:51:
[...]
Maar ik heb ook een Citroen c4 picasso, suv met hoge achterkant. Nergens last van, niet van veel vuil tenminste. De Niro is echt erger.
Eens, Niro is op dit punt het ergste wat ik tot nog toe heb meegemaakt, en ik heb al heel wat SUV's, breaks, stations etc. gereden. Het vuil worden van de achterkant kan ik nog goed mee leven, maar het troebele beeld van de achteruitrijcamera is een ander verhaal. Als er alleen voor dat stukje een goede bescherming tegen vuil zou zijn, was ik al een stuk meer tevreden.

• Marcva
Mabion schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:39:
[...]

Met welk schip komt jouw auto naar NL?
Omdat 'ie in maart zou komen ben ik er vanuit gegaan dat 'ie op de Morning Camilla gestaan heeft. Begin februari in Rotterdam.
Nu komt ie op 30 april bij de dealer aan. Geen idee welke route de auto heeft afgelegd. Heb me ook voorgenomen me daar niet meer mee bezig te houden. Kia' s wegen zijn ondoorgrondelijk 8)7
Als je er geen invloed op hebt, moet je je er niet druk om maken.

• Mabion
Marcva schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:41:
[...]

Omdat 'ie in maart zou komen ben ik er vanuit gegaan dat 'ie op de Morning Camilla gestaan heeft. Begin februari in Rotterdam.
Nu komt ie op 30 april bij de dealer aan. Geen idee welke route de auto heeft afgelegd. Heb me ook voorgenomen me daar niet meer mee bezig te houden. Kia' s wegen zijn ondoorgrondelijk 8)7
Als je er geen invloed op hebt, moet je je er niet druk om maken.
Ja, dat is waar. Leuk dat het nu zo dichtbij is dan, wanneer had je de order geplaatst?

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12 15:27

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Heb mijn e-Niro vandaag precies 14 dagen en ondertussen al 702km (minus 26km) mee gereden!

Heerlijke auto om mee te rijden en in tegenstelling tot mijn spaardiesel hiervoor nodigt een elektrische auto uit tot rustiger rijden, hoewel het natuurlijk wel altijd leuk is als je die bumperklever hebt en even het elektriciteitspedaal indrukt en weg bent :D

Enige quirk die ik vandaag had, was dat de laadkabel vandaag even niet wilde loskoppelen. Maar na de boel helemaal opnieuw afgesloten te hebben en weer geopend te hebben, ging de kabel wel los. Vermoed dat ik ergens iets in de procedure niet helemaal goed heb gedaan.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• CyBeRSPiN
@Ralph Smeets de kabel is los te halen de eerste 15s (ofzoiets) na openen. Dus als je te lang wacht en lockt ie weer. Klik opnieuw op je afstandsbediening om de deuren te openen en de laadkabel kan er weer uit.

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-12 23:58

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Ik heb dat thuis ook wel eens gehad, tot hilariteit van de buurman. Alle portieren dicht doen, auto op slot, ff wachten en auto van het slot. Toen was alles weer in orde.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12 15:27

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

@CyBeRSPiN Kijk, dat is goed om te horen! En ik weet wel bijna zeker dat ik de auto voor het stoppen van het laden al had geopend. Dus dat moet het zijn!

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Marcva
Mabion schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:27:
[...]

Ja, dat is waar. Leuk dat het nu zo dichtbij is dan, wanneer had je de order geplaatst?
April 19. Mei 19 Marcva in "Het grote Kia e-Niro topic"
Toen was al bekend was dat 'ie dat jaar niet meer geleverd zou worden en MY20 waarschijnlijk 3 fasen zou laden. Ik heb daar toen expliciet voor gekozen. De langere levertijd op de koop toe nemend.

[ Voor 8% gewijzigd door Marcva op 18-04-2020 08:47 ]

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-12 23:58

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Voor de rijders van een MY2020: hier info over hoe je in de dealermode komt en wat je daar kunt vinden:

YouTube: Dealer mode 10.25" 2020 Kia e-NIRO 4!

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Gotta
  • Laatst online: 10-08-2020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUX7Vny-rXdbxjIQqoPWSS09FJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sHrfbuUiOrFhY7I1qHos5nTL.jpg?f=fotoalbum_large

Wie verwacht zijn E-niro eerste helft Mei?
De Morning Lynn vertrekt op moment vanuit de UK richting Rotterdam.
Het aftellen gaat nu echt beginnen!

Voor mij een zwarte Exclusive Line / MY20 / 3-fase
Volgens de dealer bij hun aankomst ~ 4 mei
Levering hoogstwaarschijnlijk de week erna.

• Murzeltje

Murzeltje

Gotta schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:25:

Ik verwacht 'm half juni ..

• Bitaktus19
Murzeltje schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:37:
[...]

Ik ook. :9

Wij moeten wachten op de Morning Pilot? Of misschien zelfs wel de boot daarna..

https://www.marinetraffic...9031/vessel:MORNING_PILOT

[ Voor 37% gewijzigd door Bitaktus19 op 21-04-2020 13:47 ]

• mario007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12 11:53
[...]

Dat is ook ongeveer de verwachting dat de mijne in Groningen zou staan bij de dealer.

<leeg>

• WJeNiro
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-02 15:26

WJeNiro

In afwachting ...

De dealer gaf aan dat mijn eNiro gelost wordt rond 6 mei. Levering dan één of twee weken daarna. Geen idee of dat de Morning Pilot is of een andere.

Willem

• Gotta
WJeNiro schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:57:
De dealer gaf aan dat mijn eNiro gelost wordt rond 6 mei. Levering dan één of twee weken daarna. Geen idee of dat de Morning Pilot is of een andere.
Verwacht dan ook de Morning Lynn

• Mabion
[...]

Ik denk het ook - dealer vertelde mij dat hij eind mei bij hun aankwam. Geen idee welke boot dat is.

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:34
Mabion schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:16:
[...]

Ik denk het ook - dealer vertelde mij dat hij eind mei bij hun aankwam. Geen idee welke boot dat is.
Na 5 minuten rijden met de Kia maakt het ook niet meer uit met welke boot hij kwam. Hou je daar aan vast.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Verwijderd

Vandaag heeft mijn dealer gebeld en heeft gezegd dat mijn e-niro my20 1 fase op 29-4 thuis wordt bezorgd.

• eltron
[b]Gotta schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:25:
... Voor mij een zwarte Exclusive Line / MY20 / 3-fase....
Misschien heb ik iets gemist, maar dit wordt dan een heel bijzondere uitvoering?
Wij moeten ons behelpen met een Executive Line. :+

• epicjohan
De mijne zou rond 2-6 bij de dealer geleverd worden.
Hij gaf aan dat het gemiddeld 6 weken vaartijd is.
Merk wel dat de laatste weken wachten de zwaarste zijn.

• pppir123
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05-2024
Verwachting dat mijn bestelde eNiro 3f exec line begin mei wordt geleverd bij de dealer. Dan een weekje later uitlevering. Dus mijn hoop dat ie op die boot staat.
Dat wordt genieten :)

• Gotta
eltron schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:07:
[...]

Misschien heb ik iets gemist, maar dit wordt dan een heel bijzondere uitvoering?
Wij moeten ons behelpen met een Executive Line. :+
Hahaha ben graag speciaal. Heb wel overigens de uitvoering met dashcam en schermpjes in de hoofdsteunen. iemand daar een voorbeeld van foto?

• plips
Gotta schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:25:
[Afbeelding]

Mijn dealer heeft aan de leasemaatschappij laten weten dat de mijne 15 mei geleverd gaat worden. Een Platinum Graphite Executive Line / MY20 / 3-fase overigens..

• plips
Gotta schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:12:
[...]
Verwacht dan ook de Morning Lynn
Of the Morning Lily ...

• eltron
plips schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:58:
[...]
Mijn dealer heeft aan de leasemaatschappij laten weten dat de mijne 15 mei geleverd gaat worden. Een Platinum Graphite Executive Line / MY20 / 3-fase overigens..
Ha, nog een Exclusive Line, net als @Gotta, dat maakt het al weer minder exclusief.

• tuktukker
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-10-2022
Kia Niro EV 64kWh Dynamic
41 dagen te gaan.....
Begin juni dus

• Bitaktus19
Vol verwachting klopt ons hart....

Inmiddels YouTube ongeveer 'uit'. ;)

• Kelnarath
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-12 12:34
Ik moet eerlijk toegeven dat ik flink de urge moet tegenhouden om opnieuw contact op te zoeken met de dealer als ik jullie berichten zo lees over nieuwe leveringen in mei/juni.

Van orgine is mijn bestelling geplaatst in oktober 2019, MY20 Dynamic Clear White Fase 1 levering maart 2020.
Dit is eind februari omgezet naar een MY20 Dynamic Clear White Fase 3 met lever periode: Q2.
Laatste contact was begin april waar de dealer aangaf dat ondanks corona de levering naar "alle waarschijnlijkheid' zal plaats vinden in Juni.

Geen harde datum.. maar om de beste mensen nu elke week te spammen met updates over leveringen:P

• jefmin
Kelnarath schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:15:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik flink de urge moet tegenhouden om opnieuw contact op te zoeken met de dealer als ik jullie berichten zo lees over nieuwe leveringen in mei/juni.

Van orgine is mijn bestelling geplaatst in oktober 2019, MY20 Dynamic Clear White Fase 1 levering maart 2020.
Dit is eind februari omgezet naar een MY20 Dynamic Clear White Fase 3 met lever periode: Q2.
Laatste contact was begin april waar de dealer aangaf dat ondanks corona de levering naar "alle waarschijnlijkheid' zal plaats vinden in Juni.

Geen harde datum.. maar om de beste mensen nu elke week te spammen met updates over leveringen:P
Het is ook raar dat een dealer niet een portal heeft waar je je bestelling kan zien.
Bij elk pakketje wat je in een webshop besteld kan je tot in detail volgen wat de status is.
Maar bij een auto van bijna 50k hebben ze niet even een portal waar je op kan inloggen.
Vreemde zaak we zitten volgens mij in 2020?

Ik vind het absurd dat de dealers sowieso altijd maar achter zich aan laten lopen.
Hopelijk leest een KIA dealer dit en kan die zijn portal openstellen voor klanten met status.
Of er 1 laten bouwen.

• epicjohan
Ik spam/stalk elke 2 weken mijn dealer en daar geeft hij niks om.
Laatst nog half uur aan de telefoon gehangen over hoe de leveringen nu lopen in corona tijd.
Vind het ook vreemd dat hun niet eens kunnen zien op welke boot hij staat.

• jefmin
epicjohan schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:02:
Ik spam/stalk elke 2 weken mijn dealer en daar geeft hij niks om.
Laatst nog half uur aan de telefoon gehangen over hoe de leveringen nu lopen in corona tijd.
Vind het ook vreemd dat hun niet eens kunnen zien op welke boot hij staat.
Heb jij wel al een serienummer van je auto? Weet jouw dealer wel wanneer je auto aankomt?

• bruneelm
Ik vrees dat de problemen hierboven te maken hebben met de invoerder en niet met de dealer, die er niks kan aan veranderen in NL
BE daarentegen, daar heeft de invoerder een softwarepakket geleverd en kan de dealer zien wanneer de wagen in en uit productie komt en op welk schip hij geladen wordt. De losinformatie en de call naar de transporteur. Dan is hij even de timing kwijt maar hij weet wel hoeveel tijd de transporteur krijgt om hem zonder boete af te leveren in de garage. Zelf heeft de garage 14 kalenderdagen de tijd voor aflevering

Wat in NL ook kan meespelen: de meeste wagen komen via een LM en laat nu net de LM zijn die contractueel de wagen besteld hebben. Nu zou het kunnen zijn dat de dealer die info afschermt naar de dealers. En hoe en wanneer de LM net zijn order in de markt plaatst wordt blijkbaar afgeschermd naar de eindgebruiker. Vermoedelijk groeperen ze om de prijs te drukken wat de orderdatum naar achter doet schuiven, evenals de leveringsdatum.

[ Voor 28% gewijzigd door bruneelm op 22-04-2020 16:17 ]

• jefmin
bruneelm schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:18:
Ik vrees dat de problemen hierboven te maken hebben met de invoerder en niet met de dealer, die er niks kan aan veranderen in NL
BE daarentegen, daar heeft de invoerder een softwarepakket geleverd en kan de dealer zien wanneer de wagen in en uit productie komt en op welk schip hij geladen wordt. De losinformatie en de call naar de transporteur. Dan is hij even de timing kwijt maar hij weet wel hoeveel tijd de transporteur krijgt om hem zonder boete af te leveren in de garage. Zelf heeft de garage 14 kalenderdagen de tijd voor aflevering
Je hebt helemaal gelijk. Alleen het is toch vreemd dat een dealer die informatie niet zelf in een portal
aan een klant beschikbaar stelt met bijvoorbeeld informatie die jij hierboven vermeld.
Dat scheelt de dealer een hoop tijd met bellen en de klant is tevreden want die kan 24/7 de status checken.

• bruneelm
@jefmin
Ik begrijp uw redenering maar zo eenvoudig is het niet.
Het enige juridische document is je contract.
En als er op officiële wijze andere info zou bezorgd worden dan zou er zich wel eens een dispuut kunnen ontstaan.
Langs de andere kant een dealers toegevoegde waarde, zeker bij EV's, is net dat klantencontact en die klant 'tevreden' houden, vinger aan de pols. Want in huidige context zit die klant meteen op sociale media.

• Bitaktus19
Het kan niet heel ingewikkeld zijn om bij een dergelijke portal op te nemen dat het een 'indicatie' betreft en dat er geen rechten aan ontleend kunnen worden.

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
...

[ Voor 138% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:15 ]

• jefmin
IvoB2 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:52:
[...]

Welke webshop is dat dan?
Ik ken persoonlijk geen enkele webshop waar ik de levering vanaf fabriek naar de webshop kan volgen.
Wel vanaf de webshop (verdeler/dealer) naar mijn woning.
Ken ook maar weinig dealers die - eenmaal in het bezit van de bestelde auto - de klant in het ongewisse laten.

Je vergelijking loopt dus wel erg mank?
We gaan te ver off topic. Maar je mist het punt waarschijnlijk.
Het gaat erom dat je de informatie die je hebt kan delen met je eind klant.

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:55
Zojuist nog even met mijn lokale dealer contact gehad, ze verwachten geen daadwerkelijke vertraging door de huidige situatie. Dus voor mij staat de levering nog steeds met potlood op november 2020.

• TDeVee
  • Laatst online: 10-02-2023

Heel herkenbaar..
In december een mail gehad dat mijn dynamic my20 clear white 3fase in april geleverd zou worden.
Begin feb contact gehad dat het waarschijnlijk mei ging worden, dus wel de goeie hoop dat hij op de morning Lynn stond.
Nu toch maar even een mail gestuurd of ze al wat specifieker kunnen zijn over een datum..

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Even weer terug op het forum om even bij te lezen over tips over de Niro.

Krijg het idee of er helemaal geen crisis is in de wereld en een ieder zo'n beetje zijn leven laat afhangen of een auto een week eerder of later wordt afgeleverd 8)7

Of ben ik nu een beetje sarcastisch O-)

• CyBeRSPiN
@petertenboer life goes on.. Denk dat er hier veel IT'ers zijn, dan ben je vaak niet of nauwelijks geraakt door de crisis. Ik werk nu 5 ipv 2 dagen thuis en het bevalt super eigenlijk (:X). Enige jammere is dat ik nu mn dagelijkse ritje met de e-Niro niet meer heb :(

Maandag nog ff door de wasbox gehaald ivm alle stof. Gisteren alweer precies onder dezelfde laag stof.. Denk door de harde wind en opwaaiend zand/stuifmeel ergens vandaan.. Lekker zinloos.. :/

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-04-2020 17:53 ]

• epicjohan
jefmin schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:06:
[...]

Heb jij wel al een serienummer van je auto? Weet jouw dealer wel wanneer je auto aankomt?
Mijn dealer had een chassis nr alleen heeft het
dat niet aan mij verteld.
Hij kon namelijk zien dat hij geproduceerd was.
Ook heb ik rechtstreeks bij Kia mijn lease lopen niet via een tussenliggende LM

• IvoB2
*snip* adem in, adem uit. Ranten doe je maar thuis.

[ Voor 93% gewijzigd door Señor Sjon op 23-04-2020 09:28 ]

• EvilBeegee
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-12 10:41
Maandag nog ff door de wasbox gehaald ivm alle stof. Gisteren alweer precies onder dezelfde laag stof.. Denk door de harde wind en opwaaiend zand/stuifmeel ergens vandaan.. Lekker zinloos.. :/
Zo inderdaad... De auto is nu echt binnen een uur weer super goor.

Hoe maken jullie je auto schoon?
Alleen wasbox/met de hand of zijn er ook mensen die de wasstraat gebruiken? En zo ja, last van krassen?

Kia e-Niro Executive 64kWh Aurora Black Pearl

• IvoB2
...

[ Voor 139% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:15 ]

• CyBeRSPiN
*snip* reageer er liever niet op

[ Voor 93% gewijzigd door Señor Sjon op 23-04-2020 09:28 ]

• denniswkok
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-04 19:20
mario007 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:57:
[...]

Dat is ook ongeveer de verwachting dat de mijne in Groningen zou staan bij de dealer.
Mark in Groningen heeft mij ook een Grav. Blue exemplaar beloofd in mei.
Ik ben benieuwd of hij die belofte ook gaat inlossen..... blijft toch een auto verkopert :9

• Steeck03
f.h schreef op woensdag 15 april 2020 @ 23:08:
[...]

[...]

Volgens mij dezelfde ‘symptomen’. Oftewel ik gok dat het aan de kant van Kia zit en niet bij de gebruikers.
Ik krijg ineens weer meldingen. Iemand wakker geschrokken denk ik

• IvoB2
*snip* hier hebben we een heel Coronasubforum voor.

[ Voor 163% gewijzigd door Señor Sjon op 23-04-2020 09:28 ]

• Steeck03
bruneelm schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:39:
@jefmin
Ik begrijp uw redenering maar zo eenvoudig is het niet.
Het enige juridische document is je contract.
En als er op officiële wijze andere info zou bezorgd worden dan zou er zich wel eens een dispuut kunnen ontstaan.
Langs de andere kant een dealers toegevoegde waarde, zeker bij EV's, is net dat klantencontact en die klant 'tevreden' houden, vinger aan de pols. Want in huidige context zit die klant meteen op sociale media.
20 jaar geleden kreeg ik bij Ford al een "productie nummer" als ik de dealer belde en dat nummer noemde wist hij zelfs waar in de fabriek de auto stond. En dan beweert KIA dat ze dat nu niet weten? Onzin, ze willen de info niet geven, zodat ze speelruimte hebben en kunnen schuiven.

• tuktukker
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-10-2022
Heel herkenbaar! Auto in Juni besteld, paal staat eral.... Nu nog een wagen.... Inderdaad jammer dat een dealer niet iets concreter kan zijn qua datum en bevestigingen of de wagen op een boot staat etc..

• Bitaktus19
Niet langer relevant.

[ Voor 94% gewijzigd door Señor Sjon op 23-04-2020 09:29 ]

• Bitaktus19
Er is weer een boot vertrokken uit Korea.

https://www.marinetraffic...72206/vessel:GRAND_URANUS

ETA Rotterdam: 8 juni.

[ Voor 7% gewijzigd door Bitaktus19 op 23-04-2020 09:41 ]

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:34
Ik weet zeker dat er binnenkort weer een boot vertrekt. Waarom is dat nog wel relevant?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• TDeVee
  • Laatst online: 10-02-2023
TDeVee schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:10:
[...]

Heel herkenbaar..
In december een mail gehad dat mijn dynamic my20 clear white 3fase in april geleverd zou worden.
Begin feb contact gehad dat het waarschijnlijk mei ging worden, dus wel de goeie hoop dat hij op de morning Lynn stond.
Nu toch maar even een mail gestuurd of ze al wat specifieker kunnen zijn over een datum..
antwoord van de dealer gehad,, ontvangst staat nu gepland halverwege juli....

• Tacovdh
EvilBeegee schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:15:
[...]

Hoe maken jullie je auto schoon?
Alleen wasbox/met de hand of zijn er ook mensen die de wasstraat gebruiken? En zo ja, last van krassen?
De gelige laag 'zand' op de auto is stuifmeel. Omdat het zo snel zo lang warm is bloeit alles tegelijk (berken, eiken, hazelaars, gras ook al). niet fijn voor hooikoortsmensen en niet fijn voor auto's.
Ik haal hem door de wasstraat. Graphite grey. Geen enkel krasje!

• Bitaktus19
kdeboois schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:21:
[...]

Ik weet zeker dat er binnenkort weer een boot vertrekt. Waarom is dat nog wel relevant?
Als je een indicatie hebt van de levertijd kun je de boot volgen waar jouw auto waarschijnlijk op staat.
Staat in de allereerste post van dit topic een uitleg. :)
Pagina: 1 ... 86 ... 359 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.