• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:04
Marcva schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:06:
[...]
Zat dat metalen frame onder de bergkoffer er bij?
Metalen frame is de fietsendrager. Die gebruik ik normaal voor de fietsen. Maar met wat kleine ingrepen kan er ook prima een koffer op.

pm: er zijn ook wel wat dedicated toepassingen te koop, maar dan ben je al snel een paar honderd Euro duurder uit. Zie bijvoorbeeld https://www.alleskanmee.n...elbaar-400-liter-Re-Cargo en https://www.alleskanmee.n...r-op-platvorm-Moving-base

[ Voor 33% gewijzigd door eltron op 02-04-2020 17:15 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-12 18:23
TDeVee schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:39:
[...]

Ik heb deze mail ook gehad,, daarna gelijk mijn dealer gebeld.
Ze wisten hier niks vanaf en zullen de auto's ook gewoon leveren als ze bij hun staan.
Mijn auto had een kleine vertraging (4/5 weken) maar tot september wachten was voor hun geen optie ivm net opslag.

Onduidelijk verhaal allemaal..
Ik heb deze mail ook begin van de week ontvangen en ook contact gezocht met de dealer. Hierbij werd aangegeven dat zij ook van niks wisten. Hij wist mij wel te vertellen dat de losdatum van mijn auto bij hun in het systeem staat voor de laatste week van mei (i.p.v. de eerder gemelde juli/augustus).

Ik wacht het rustig af en we zien wel wat er de komende tijd gaat gebeuren.

• s_janssen
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-01-2023
DKoenders schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:46:
Daar is hij dan helemaal gepoetst en wel. De eerste MY2020 die door dealer is uitgeleverd.
Hij rijd heerlijk.
Valt me op dat er nu ook verkeersbord herkenning inzit op het instrumentencluster.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat mij opvalt aan de foto's: de strip aan de onderzijde van de portieren is matzwart met een klein chromen randje? Als ik op de kia.nl configurator kijk, of in de downloadbare brochure, dan lijkt deze strip helemaal verchroomd. Weet iemand hoe dit zit?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:24
s_janssen schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:19:
[...]

Wat mij opvalt aan de foto's: de strip aan de onderzijde van de portieren is matzwart met een klein chromen randje? Als ik op de kia.nl configurator kijk, of in de downloadbare brochure, dan lijkt deze strip helemaal verchroomd. Weet iemand hoe dit zit?
Ja, de NL importeur heeft besloten dat wij NLers liever niet zo’n chromen strip hebben. In andere landen wel of is het een optie.
Mogelijk past de “Design Pack” optie van de reguliere Niro ook op de e-Niro, daar zit die chromen sierlijst ook in.

• s_janssen
CyBeRSPiN schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:30:
[...]

Ja, de NL importeur heeft besloten dat wij NLers liever niet zo’n chromen strip hebben. In andere landen wel of is het een optie.
Mogelijk past de “Design Pack” optie van de reguliere Niro ook op de e-Niro, daar zit die chromen sierlijst ook in.
Ahhh dat verklaart het verschil! Fijn om te weten.

• DKoenders
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-12 16:57
s_janssen schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:19:
[...]

De strips zijn helemaal zwart, het vermeende chromen randje is de lichtval aan de bovenkant van de strip. Persoonlijk had ik liever de chromen versie gehad, maar €180,- vind ik toch wel weer een beetje teveel van het goede.

• zwoelie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-12 11:57
Dat ziet er uit als een handig ding, mooie prijs ook. Heb jij de trekhaak nog moeten aanpassen (slijpen)?

• DKoenders
CyBeRSPiN schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:30:
[...]

Ik vind het wel erg jammer dat de NL importeur een hoop dingen voor ons besluit.
Geen mogelijkheid voor een schuif/kanteldak, geen mogelijkheid voor een 220v aansluiting achterin, geen chrome strip, enz.
Ik snap nog steeds niet waarom dat zo gedaan wordt.

• s_janssen
DKoenders schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 07:46:
[...]

De strips zijn helemaal zwart, het vermeende chromen randje is de lichtval aan de bovenkant van de strip. Persoonlijk had ik liever de chromen versie gehad, maar €180,- vind ik toch wel weer een beetje teveel van het goede.
Oh het kan dus wel eventueel als dealeroptie begrijp ik?

• driel24
  • Laatst online: 23:45
s_janssen schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:36:
[...]

Oh het kan dus wel eventueel als dealeroptie begrijp ik?
Hier kun je ze vinden. https://webshop.kia.nl/e-niro/
En nog vele andere leuke dingen.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• CyBeRSPiN
DKoenders schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:33:
[...]

Ik vind het wel erg jammer dat de NL importeur een hoop dingen voor ons besluit.
Geen mogelijkheid voor een schuif/kanteldak, geen mogelijkheid voor een 220v aansluiting achterin, geen chrome strip, enz.
Ik snap nog steeds niet waarom dat zo gedaan wordt.
Enige reden die ik kan bedenken: meer volume. In een markt waar de vraag enorm is kan ik me voorstellen dat de NL importeur een deal met de fabriek heeft: zeer beperkt aantal opties (2 uitvoeringen, en handvol kleuren) in ruil voor veel meer leveringen dan in andere landen.
@driel24 is die sierstrip wel compatible dan? De e-Niro staat namelijk niet genoemd bij de Design Pack, of zou dat een slordigheidje zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-04-2020 09:40 ]

• eltron
zwoelie schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:31:
[...]
Dat ziet er uit als een handig ding, mooie prijs ook. Heb jij de trekhaak nog moeten aanpassen (slijpen)?
Nee deze is geschikt voor de RMC koppeling.
Voor mij was een vraag of de LED goed samenging met de software van de auto maar dat blijkt geen probleem (even getest voordat ik hem kocht). En ik vind wel dat bij een EV eigenlijk ook een LED verlichting op de fietsendrager hoort :)

• DKoenders
DKoenders schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 07:46:
[...]

Excuses, het is nog erger, kosten € 343,46 :?

• driel24
@CyBeRSPiN Ik heb echt geen idee. Ik weet alleen dat dat de e-niro webshop van Kia zelf is.

• DKoenders
Ik rijd nu een paar dagen in mijn e-Niro, echt een superfijne auto, maar......
Ik vind de middenarmsteun te laag zitten en hij is ook niet in de lengte verstelbaar.
Dat is het dus net niet, ben VW en Peugeot gewend waar dit wel kon.
Zij er meer mensen die daar last van hebben of die daar al een oplossing voor gevonden hebben?
Ik zit te denk om hier zelf iets voor te maken, maar als dat er al is, scheelt dat een hoop werk ;)

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:58

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:39:
[...]

Enige reden die ik kan bedenken: meer volume. In een markt waar de vraag enorm is kan ik me voorstellen dat de NL importeur een deal met de fabriek heeft: zeer beperkt aantal opties (2 uitvoeringen, en handvol kleuren) in ruil voor veel meer leveringen dan in andere landen.
@driel24 is die sierstrip wel compatible dan? De e-Niro staat namelijk niet genoemd bij de Design Pack, of zou dat een slordigheidje zijn?
Denk je werkelijk dat dit een deal met de fabriek is? Waarin zit het voordeel voor de fabriek dan? De auto’s worden daar samengesteld met de bij de band aangeleverde materialen en elke auto heeft zijn eigen ‘boodschappenlijstje’ welke onderdelen nodig zijn. En welke variant van een onderdeel gemonteerd wordt maakt het samenstellen van die auto toch niet ingewikkelder? Wel zal die duurder worden met extra’s, maar dat wordt gewoon doorberekend. En er is duidelijk niet voor de goedkoopste variant gekozen, dus dat was het argument ook niet...

Nee, het lijkt me meer een voordeel voor importeur en dealers: KISS... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hippe Lip op 03-04-2020 10:00 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• driel24
DKoenders schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:53:
Ik vind de middenarmsteun te laag zitten en hij is ook niet in de lengte verstelbaar.
Zij er meer mensen die daar last van hebben of die daar al een oplossing voor gevonden hebben?
Ik zit te denk om hier zelf iets voor te maken, maar als dat er al is, scheelt dat een hoop werk ;)
Helemaal mee eens ! Ook al gezocht.... Als je iets vind, laat het hier even weten.

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-12 09:49
Of het wat is? geen idee, mij lijkt het geen mooie oplossing, misschien wel een praktische

https://www.aliexpress.co...b201602_,searchweb201603_

• DKoenders
Steeck03 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:14:
Of het wat is? geen idee, mij lijkt het geen mooie oplossing, misschien wel een praktische

Blinkt idd niet uit in looks, maar zou beter zijn dan niets denk ik.
Bedankt, we zoeken nog even verder ;)

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:12
DKoenders schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:53:
Ik mis het ook, maar na een half jaar is het allemaal gewend.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• CyBeRSPiN
Hippe Lip schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:58:
[...]

Denk je werkelijk dat dit een deal met de fabriek is? Waarin zit het voordeel voor de fabriek dan? De auto’s worden daar samengesteld met de bij de band aangeleverde materialen en elke auto heeft zijn eigen ‘boodschappenlijstje’ welke onderdelen nodig zijn. En welke variant van een onderdeel gemonteerd wordt maakt het samenstellen van die auto toch niet ingewikkelder? Wel zal die duurder worden met extra’s, maar dat wordt gewoon doorberekend. En er is duidelijk niet voor de goedkoopste variant gekozen, dus dat was het argument ook niet...

Nee, het lijkt me meer een voordeel voor importeur en dealers: KISS... :)
Het blijft gissen natuurlijk, maar dat speelt natuurlijk ook mee..
En je kan alvast een vracht inkopen zonder dat je de bijbehorende bestellingen hebt, ze komen toch wel op. Dat ze niet op volgorde van bestelling worden gemaakt was al wel duidelijk op basis van bepaalde kleuren die laten kwamen, of de DynamicLine die nog later kwam.

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-12 10:56
Vorige week ook een MY20 besteld. Volgens de dealer <6 maanden levertijd en met enkele annuleringen wellicht zelfs <4 maanden. Ik hoop deze zomer nog te rijden. :)

Zwarte Executive Line en verder valt er weinig te kiezen. Misschien tzt nog eens de accesoirelijst doornemen, maar dat heeft nu geen haast.

• zwoelie
eltron schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:41:
[...]

Nee deze is geschikt voor de RMC koppeling.
Voor mij was een vraag of de LED goed samenging met de software van de auto maar dat blijkt geen probleem (even getest voordat ik hem kocht). En ik vind wel dat bij een EV eigenlijk ook een LED verlichting op de fietsendrager hoort :)
Kijk, dat scheelt weer slijpen en bijwerken, mijn dank voor de tip.
En ja, full Led auto dus full led drager, helemaal mee eens :9

• zwoelie
Steeck03 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:14:

mhaw, niet heel verkeerd voor die prijs. Verlichting middenconsole aanpassen naar rood en het lijkt wel alsof het erbij hoort.

• eltron
zwoelie schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:17:
[...]
mhaw, niet heel verkeerd voor die prijs. Verlichting middenconsole aanpassen naar rood en het lijkt wel alsof het erbij hoort.
Is zo te zien in 4 kleuren leverbaar...
De vraag is of het formaat nu wel de juiste stand van ondersteuning oplevert.

Overigens had ik zelf niet gemerkt dat de ondersteuning een probleem zou zijn. Dat is denk ik voor ieder anders, en blijkbaar voor lange mensen in de e-Niro lastig(?)

Ik had juist in vorige auto's het probleem dat een verstelbare steun regelmatig in verkeerde stand stond en je dan weer wat moest rommelen om de gewenste stand weer terug te krijgen.

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12 15:27

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lm2xaRs5r5NnT8VE5r5dE23Fws8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nhg1WZd7MQjxZurJkf8dhjva.jpg?f=fotoalbum_large

Hele blije nieuwe rijder meld zich hier!

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Bitaktus19
ben jij niet een beetje te jong om auto te rijden? ;)

Veel plezier ermee. Lang moeten wachten?

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Bitaktus19 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:35:
ben jij niet een beetje te jong om auto te rijden? ;)

Veel plezier ermee. Lang moeten wachten?
Dat is de mini versie van mij :o :+ Oftewel mijn zoontje die ook trots is op de nieuwe auto van papa. Nou ja, eigenlijk van Arval, want ik lease hem gewoon.

Hij is 16 maart 2020 besteld. Was een voorraadauto van 2019, dus het ging allemaal heel snel!

[ Voor 11% gewijzigd door Ralph Smeets op 03-04-2020 17:30 ]

Mestreechs volksleed:

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:28
Vannacht was het laden gestopt bij 72%. Via de app kreeg ik daar ook een melding van. Toen ik vanmorgen in de auto wilde kijken of de 72% die de app aangaf ook klopte en het contact aanzette werd het laden hervat.
Heeft iemand anders zoiets al eens gehad?

• pieterrademaker
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-06-2021
Bitaktus19 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:34:
Vorige week ook een MY20 besteld. Volgens de dealer <6 maanden levertijd en met enkele annuleringen wellicht zelfs <4 maanden. Ik hoop deze zomer nog te rijden. :)

Zwarte Executive Line en verder valt er weinig te kiezen. Misschien tzt nog eens de accesoirelijst doornemen, maar dat heeft nu geen haast.
Die van mij staat nog steeds gepland q4, uiterlijk december. Volgens de dealer gewoon geplande productie in fabriek en dus levering in q4. Geen wachtlijst. Zou dan een andere kleur eerder kunnen of is er een reservering uitgevallen? Snap nog steeds niet hoe het werkt.
Mijne is gravity blue dus als het aan de kleur ligt.

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-12 17:29
upje schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:10:
[...]

Een runway Red... dat heb ik ook besteld. Ik dacht eerlijk gezegd dat ik de enige in NL was. Erg vrolijk is het kleurenpalet niet echt, met uitzondering dan van Runway Red. Waarom zou Kia er voor kiezen om alleen maar uber saaie kleuren te leveren?[Afbeelding]

Dus de keuze is tussen wit, wit, zilver, donkergrijs,zwart, donkerblauw (bijna zwart) en rood 8)7
Ik heb dat inderdaad ook nooit begrepen maargoed.. Leuk dat je ook voor een Rode bent gegaan!

Ik rij nu al 3 jaar in de Runway Red Niro en deze bevalt zo goed dat de keuze voor een nieuwe ( EV ) vrij makkelijk was . Straks dus alleen in EV vorm :)

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:28
En nu stopt hij weer, bij 83%. De limiet staat ingesteld op 90%.
Ik laat het er nu maar bij.

• Bitaktus19
pieterrademaker schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 08:00:
[...]

Die van mij staat nog steeds gepland q4, uiterlijk december. Volgens de dealer gewoon geplande productie in fabriek en dus levering in q4. Geen wachtlijst. Zou dan een andere kleur eerder kunnen of is er een reservering uitgevallen? Snap nog steeds niet hoe het werkt.
Geen idee. Ik las ergens ook dat elke dealer een vaste toewijzing krijgt van een (maximum?) aantal auto's, maar of dat per boot of per periode is weet ik niet.

Misschien dat dealers met een eigen (zakelijke) leasetak sneller kunnen leveren omdat daar vaker geannuleerd wordt?

En wellicht is de ene dealer wat voorzichtiger met zijn schatting van leveringstermijnen dan een ander?

Al met al niet erg transparant...

• TechLight
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
deejeebv schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:19:
En nu stopt hij weer, bij 83%. De limiet staat ingesteld op 90%.
Ik laat het er nu maar bij.
Zou ik toch naar laten kijken. Hoor weinig over zulke laadproblemen. Kan zijn dat de paal / stroomtoevoer een dip heeft waardoor het laden stopt, en niet herstart, maar zou ook iets in de auto kunnen zijn. Kun je een andere laadpaal proberen? Misschien kan de dealer nog iets meer in het systeem van de auto teruglezen (debuggen), of daar een foutcode te zien is (alhoewel je ook veel hoort dat dealers niet zo veel van de EVs weten).

• Mathij5
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-06 22:44
DekkerM schreef op zondag 19 januari 2020 @ 21:38:
Gewoon even nieuwsgierig: Wat is eigenlijk de status van het "ratel" geluid in de aandrijflijn, waarvoor de meeste vroeg geleverde niro's terug naar de dealer moesten? Is dat bij de latere leveringen al opgelost? Ik lees er nl. Niets meer over.
Bij mij een ratel die eigenlijk steeds meer aanwezig is. Vooral bij langzaam rijden (en VESS uit). Bij hogere snelheden meer een zachte brom. Voor mijn idee meer aanwezig dan eerst. Ik denk er over om me maar eens te gaan melden bij de dealer.

Twee maanden geleden ben ik al eens langsgeweest. Bij het achteruit inparkeren (scherp insturen en best vlot achteruit rijden) hoorde ik een schurend geluid vanuit de wielkast. Helaas kon dit verholpen worden. Volgens de monteurs was dit een aanlopende remschijf. Meer rijders bekend ermee?

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-12 13:52
Mathij5 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 21:48:
[...]

Bij mij een ratel die eigenlijk steeds meer aanwezig is. Vooral bij langzaam rijden (en VESS uit). Bij hogere snelheden meer een zachte brom. Voor mijn idee meer aanwezig dan eerst. Ik denk er over om me maar eens te gaan melden bij de dealer.

Twee maanden geleden ben ik al eens langsgeweest. Bij het achteruit inparkeren (scherp insturen en best vlot achteruit rijden) hoorde ik een schurend geluid vanuit de wielkast. Helaas kon dit verholpen worden. Volgens de monteurs was dit een aanlopende remschijf. Meer rijders bekend ermee?
Voor de ratel inderdaad langs gaan bij de dealer. Is een bekend probleem. Elektromotor wordt vervangen en het is opgelost.

• Hippe Lip

Hippe Lip

1. Zéker gaan melden. Je bent niet de eerste, dus de dealer zal dit eenvoudig erkennen.

2. Wat is je kilometerstand? Ik ben wel benieuwd wanneer dit zo her en der gebeurt. Bij een vorige melding die ik hoorde was dit rond de 30k. Bij jou ook?
Ik zit nog niet op de 20k, dus ik moet nog even wachten voordat ik weet of dit bij mij ook kan gebeuren.

<John O`Mill>

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-12 13:52
Hippe Lip schreef op zondag 5 april 2020 @ 11:24:
[...]

1. Zéker gaan melden. Je bent niet de eerste, dus de dealer zal dit eenvoudig erkennen.

2. Wat is je kilometerstand? Ik ben wel benieuwd wanneer dit zo her en der gebeurt. Bij een vorige melding die ik hoorde was dit rond de 30k. Bij jou ook?
Ik zit nog niet op de 20k, dus ik moet nog even wachten voordat ik weet of dit bij mij ook kan gebeuren.
Bij mij begon het al rond de 10000 km. Uiteindelijk bij 15000 km naar de dealer gegaan omdat het steeds erger werd.

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-12 09:11

zeroday

There is no alternative!

pieterrademaker schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 08:00:
[...]

ik zal maandag eens de verkoper mailen om te vragen hoe dat werkt. Die van mij is vorige week besteld (rode kleur) en zou in september / oktober moeten komen ..

There are no secrets, only information you do not yet have

• Mathij5
Hippe Lip schreef op zondag 5 april 2020 @ 11:24:
[...]

Op de 10k. Maar ik denk dat sinds de 8k al steeds meer aanwezig is.

Het schurend geluid bij achteruit indraaien dus niemand. (Tot nu toe...) Vreemd... 😏

• Mathij5
Nu het warme weer echt is begonnen, gaan de verbruikscijfers ook omlaag, denk ik.

Wel aardig om nu te noteren wat je winterverbruik is geweest. Bij mij over 9500 km, 18,7 kW/100km.

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Vanmiddag beetje gaan toeren, altijd leuk om even de nieuwe auto uit te gaan proberen.

Hebben een ritje van 110km gemaakt door het Utrechtse landschap (Heuvelrug), geen snelweg, veel binnendoor, dus vooral 60 en 80 wegen. Verbruik was 15kWh/100km. Dat was met airco aan (automatische stand op 20C) en stoelkoeling voor mij en stoelverwarming voor mijn zoontje. Niet vragen. Hij is net een oud wijf af en toe 😂

En auto rijdt uiteraard heerlijk!

[ Voor 4% gewijzigd door Ralph Smeets op 05-04-2020 21:29 ]

Mestreechs volksleed:

• Mich46
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07-02-2024
Vastlopende remschijf: ik had reeds 2 keer dit probleem. Die tweede keer had de auto,3 weken stilgestaan. De dealer verzekerde me dat het na enkele kilometers vanzelf weg zou gaan. Dit klopte ( na een 40- tal km). Vind toch dat men hiervoor een oplossing moet zoeken, zodat het niet meer voorvalt.
Voor de rest: fantastische auto, en dit op elk gebied. Verbruik, comfort, wendbaarheid, etc.

• Tacovdh
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-12 19:00
smoken schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:38:
Ook ik heb een pakketje richting NL vanuit ver en wellicht kan dit voor anderen hier ook interessant zijn: pedalen
Besteld maar door leverancier geannuleerd. "We cannot send products. we are sorry to inform you that the shipment from Korea to other countries is temporary restricted due to COVID-19. Please order after "COVID-19" is over. we will wait for your order. Wishing you all the best in these difficult times. Stay safe and hope all is well!"

KIA EV6 plus advanced; Sonos sub, beam, 3x play5; Asus Zenbook i7-64b-16GB; 10+21 PV Steca/SMA; Nefit/Bosch WP 10kW

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:12
Tacovdh schreef op zondag 5 april 2020 @ 23:09:
[...]

Besteld maar door leverancier geannuleerd. "We cannot send products. we are sorry to inform you that the shipment from Korea to other countries is temporary restricted due to COVID-19. Please order after "COVID-19" is over. we will wait for your order. Wishing you all the best in these difficult times. Stay safe and hope all is well!"
Een eerlijk antwoord zou zijn dat het op dit moment gewoon te duur is. Ken de situatie in Korea niet, maar overal gaat de handel veelal gewoon door, maar vragen de parcel diensten 4-voudige prijzen.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
...

[ Voor 113% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:18 ]

• CyBeRSPiN
@IvoB2 vrachtvluchten gaan gewoon door. Sterker nog, het is gigadruk voor de vrachtafhandelaars.
Een significant deel van de vracht ging mee op passagiersvluchten, die vliegen niet/nauwelijks meer waardoor die vracht via andere wegen moet met een enorm prijsopdrijvend effect.
Maar goed, het is het e-Niro topic. Die pedaalcovers zijn nu ook niet echt strict noodzakelijk (maar heb ze zelf ook bij die shop besteld vorig jaar :P)

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-04-2020 09:44 ]

• IvoB2
...

[ Voor 116% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:18 ]

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-12 11:14
Bij de eerste beurt na een jaar kreeg ik te horen dat er 2 (?) waterpompen vervangen moeten worden in mijn e-Niro. Dit zou een terugroepactie zijn omdat gebleken is dat die dingen kunnen gaan lekken. In dit topic kon ik maar 1 geval vinden waar dit is genoemd. Zijn er meer gevallen bekend?

• CyBeRSPiN
offtopic:
@IvoB2 die heldere lucht heeft niet zozeer met minder vliegverkeer te maken, maar met de extreem lage luchtvochtigheid de afgelopen weken. Correlatie != causatie ;)

@connos vreemd, vorige week 2e beurt gehad (30.000km). Heb een exemplaar van een van de eerste lichtingen (Feb-2019). En mij is niets verteld.

[ Voor 47% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-04-2020 11:09 ]

• Bitaktus19
connos schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:55:
Bij de eerste beurt na een jaar kreeg ik te horen dat er 2 (?) waterpompen vervangen moeten worden in mijn e-Niro. Dit zou een terugroepactie zijn omdat gebleken is dat die dingen kunnen gaan lekken. In dit topic kon ik maar 1 geval vinden waar dit is genoemd. Zijn er meer gevallen bekend?
Misschien een bepaalde productieserie en andere weer niet. Zie je wel vaker bij terugroepacties.

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:51
[...]Dit zou een terugroepactie zijn[...]
Geen formele, RDW-waardige terugroepactie? (https://ovi.rdw.nl/)

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:11

PeaceNlove

Deugleuter

CyBeRSPiN schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:58:
@connos vreemd, vorige week 2e beurt gehad (30.000km). Heb een exemplaar van een van de eerste lichtingen (Feb-2019). En mij is niets verteld.
Ik had recent ook mijn 30k beurt en moest toen ergens voor een terugroep actie tekenen. Staat me nog vaag iets van een pomp bij. De mijne is half april vorig jaar geleverd.

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:29
IvoB2 schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:53:
[...]

Inderdaad, zalig die oorverdovende stilte in de tuin. Nog nooit zoveel vogels horen fluiten dan in de afgelopen weken. _/-\o_
En die heldere sterrenhemels van tegenwoordig. Moest je vroeger bijna voor naar de woestijn vliegen. Kan nu lekker ook weer vanuit de eigen tuin. *O*

Kunnen de prijzen voor dat globaal over en weer gevlieg van de kleinste prullen ook eindelijk terug naar een genormaliseerd niveau. O-)

Voor mij eeuwig "crisis".
En nu weten we waarom al die vluchten plaats vinden. Voor al diegenen die (bijna) naar de woestijn vlogen 😁

• Minxz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-07 18:55
Zojuist de zomerbanden er weer onder laten zetten.
Meteen even gevraagd om de update van het infotainment systeem. Nu staan inderdaad de logo's van de muziekzenders in beeld. Ook de straatnaam van de straat of weg waar je rijd in beeld. Bovendien is volgens mij de kleurstelling aangepast van de kaarten. Al met al een prima update.

• ningalloon
  • Laatst online: 17:23
In deze TSB staat beschreven welke productie serie de waterpomp nagekeken moet worden.

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10165622-0001.pdf

• DekkerM
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-12 20:46
[...]

Bij mij begon het ratelen al bij zo'n 800Km. Laatst een lange rit gemaakt en na het laden bij Fastned was het ineens compleet verdwenen, maar regenereert de auto veel minder.

Verder ook nog vocht in de achterlichten.

Moet voor beide nog een afspraak maken met de dealer.

• CyBeRSPiN
@DekkerM heb je wel goed door hoe je die regeneratiestanden instelt? Flippers en de “auto” stand (togglen door de rechterflipper lang in te drukken).

• DekkerM
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-12 20:46
CyBeRSPiN schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:46:
@DekkerM heb je wel goed door hoe je die regeneratiestanden instelt? Flippers en de “auto” stand (togglen door de rechterflipper lang in te drukken).
Yes, alles geprobeerd. Je merkt ook wel dat hij bij stand 3 iets meer regenereert dan op stand 1, maar het is heel weinig. Eerst kon ik ook met de linker flipper tot stilstand komen. Doet nu ook niet veel meer. Maar de ratel is er wel door verdwenen 😅

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12 00:13
Bij mijn 30.000 km beurt is er gecontroleerd op lekkage maar is hij niet vervangen. Ze hebben het wel vermeld dat ze het gingen controleren.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• TechLight
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
Ik kwam er gisteren achter dat de voorruit sproeiers niets meer deden. Wel nog een pompgeluidje maar geen vloeistof. Ik had 'm wel net gevuld. Doe de motorkap open, is het slangetje doormidden. Geen idee hoe dat kan gebeuren, lijkt nergens klem te kunnen komen zitten met de motorkap. Zou er een muis onder geklommen zijn die dacht dat dat lekker was?

Binnenkort de 15k beurt, dan maar even laten fixen. Nu de laatste week best wat stof, maar dat veegden die ruitenwissers op een droge ruit ook best prima aan de kant :X

Ik heb niks gezegd. Niets aan de hand. Niks te zien. Doorrijden aub. :+
zie reacties na de mijne

[ Voor 6% gewijzigd door TechLight op 07-04-2020 12:59 ]

• Steeck03
Je weet dat het formeel niet mag hé. Is erg bureaucratisch, maar in principe is het een overtreding waar je een proces verbaal voor kan krijgen. Rijden zonder werkende ruitensproeier.
Ik geef direct toe, dat ik in de afgelopen 30 jaar nog nooit hierop ben gecontroleerd, maar toch.

Geen steenmarters in de buurt? :P

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-12 09:57
Steeck03 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:06:
Je weet dat het formeel niet mag hé. Is erg bureaucratisch, maar in principe is het een overtreding waar je een proces verbaal voor kan krijgen. Rijden zonder werkende ruitensproeier.
Ik geef direct toe, dat ik in de afgelopen 30 jaar nog nooit hierop ben gecontroleerd, maar toch.
Sta je inderdaad niet vaak bij stil.
Feitcode N 430 d
Ondeugdelijke ruitensproeier.
€140 éxclusief €9 servicekosten.

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Weet iemand of alle Kia dealers in NL de -E- kunnen onderhouden?

Bij mijn vorige auto (ampera-e) kon dit volgens zeggen alleen bij bepaalde dealers (deze heb ik niet tot zijn eerste beurt gehad, dus verder geen ervaring mee)

🚗 Tesla M3H 2024 | ☀️ 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | 🚿 QB1-16 | ❄️ MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | 🏍️ Honda CBF600SA - 2005 |🔋HomeWizard 2x2,7=5,4kWh

• Steeck03
Bij mijn weten wel. Maar in ieder geval bij de dealers die ook uitleveren. Ik zou zeggen: Ga naar de dichtstbijzijnde dealer en vraag naar de mogelijkheden.

• s_janssen
henkNL schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:23:
Weet iemand of alle Kia dealers in NL de -E- kunnen onderhouden?

Bij mijn vorige auto (ampera-e) kon dit volgens zeggen alleen bij bepaalde dealers (deze heb ik niet tot zijn eerste beurt gehad, dus verder geen ervaring mee)
Nee niet allemaal, bij Autodrome in Krimpen ad IJssel kan je niet voor een e-Niro terecht, wel in Rotterdam of Dordrecht bij andere dealers

• s_janssen
Positieve woorden van de directeur van Kia Nederland bij BNR's Nationale Autoshow.
-Kia doet het heel goed in Nederland door de Ceed en e-Niro
-fabriek in Slowakije gaat deze of volgende week weer draaien
-fabriek in Korea (ja die van de e-Niro) draait alweer een paar weken.

Hier kan je terugluisteren, vanaf minuut 46:32.

https://www.bnr.nl/podcas...ar-weer-door-coronacrisis

[ Voor 198% gewijzigd door s_janssen op 07-04-2020 15:03 ]

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Tnx alvast,
Hij komt ook uit Dordrecht, maar zal de dealer die dichterbij is eens informeren naar de mogelijkheden.

🚗 Tesla M3H 2024 | ☀️ 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | 🚿 QB1-16 | ❄️ MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | 🏍️ Honda CBF600SA - 2005 |🔋HomeWizard 2x2,7=5,4kWh

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Ben er nu ook achter waarom mijn dealer wel kan leveren in september

Ze hebben 2019 auto's die nog op voorraad stonden geleverd aan klanten die het 2020 model eigenlijk besteld hadden.
Daardoor is er een auto voor mij vrijgekomen ..

Ah ..
ikke blij ;)

• Bitaktus19
zeroday schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:59:
Ben er nu ook achter waarom mijn dealer wel kan leveren in september

Ze hebben 2019 auto's die nog op voorraad stonden geleverd aan klanten die het 2020 model eigenlijk besteld hadden.
Daardoor is er een auto voor mij vrijgekomen ..

Ah ..
ikke blij ;)
Denk dat er ook nog wel wat annuleringen gaan volgen door de coronastress...

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Bitaktus19 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:47:
[...]

Denk dat er ook nog wel wat annuleringen gaan volgen door de coronastress...
Zekers, ik hoorde 2 weken geleden al dat er bedrijven zijn die de leasecontracten niet meer kunnen betalen, laat staan hun order kunnen afnemen.

• Bitaktus19
En dat is voor enkelen heel fijn, maar helaas is het grote plaatje erg negatief. :(

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:22
In Duitsland is zelfs de verwachting dat dealers (die verplicht moeten afnemen) auto's met hele grote kortingen tot wel 50% in de markt gaan zetten.

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

• IvoB2
...

[ Voor 96% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:17 ]

• Bitaktus19
haha, dream on.

Ik ben bang dat de elektrische auto's geen korting krijgen. Daarvoor is de verhouding vraag/aanbod niet gunstig genoeg.
De massa geproduceerde leaseauto wel. Denk aan Passat/Golf/Octavia met kleine ICE motor. Mocht VW de ID3 onder controle krijgen zou er een overschot Golf-E kunnen zijn, maar of je daar blij van moet worden ;)

• IvoB2
...

[ Voor 98% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:16 ]

• Spirit1707
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-05-2024
Tjonge, dat is bij ons jammer genoeg niet het geval geweest: 0%. Gefeliciteerd met die korting. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Spirit1707 op 10-04-2020 14:45 ]

• IvoB2
...

[ Voor 197% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:16 ]

• Bitaktus19
IvoB2 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:26:
[...]

Nou ja, we hadden er dan ook 250 in één keer besteld. :+
Zo'n verdienste was het - in die optiek bekeken - dan ook weer niet.
250x e-niro???

• eltron
nessio schreef op donderdag 9 april 2020 @ 18:42:
In Duitsland is zelfs de verwachting dat dealers (die verplicht moeten afnemen) auto's met hele grote kortingen tot wel 50% in de markt gaan zetten.
50% korting lijkt me overdreven, maar ze zullen best fors moeten inzetten om de CO2 norm op hun gemiddelde verkoop te halen. Dat betekent dat ze een minimale hoeveelheid BEV moeten verkopen om geen boete op de ICE's te krijgen. Rare markt, als je daar al van zou kunnen spreken. Wat mij betreft gewoon de ICE's realistisch prijzen, incl klimaatkosten. Wat heb ik aan de gemiddelde uitstoot van de verkoop van een autofabrikant als mijn buren zo'n PC Hoofdtractor op diesel rijden?

• IvoB2
...

[ Voor 97% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:17 ]

• Steeck03
eltron schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:22:
[...]

50% korting lijkt me overdreven, maar ze zullen best fors moeten inzetten om de CO2 norm op hun gemiddelde verkoop te halen. Dat betekent dat ze een minimale hoeveelheid BEV moeten verkopen om geen boete op de ICE's te krijgen. Rare markt, als je daar al van zou kunnen spreken. Wat mij betreft gewoon de ICE's realistisch prijzen, incl klimaatkosten. Wat heb ik aan de gemiddelde uitstoot van de verkoop van een autofabrikant als mijn buren zo'n PC Hoofdtractor op diesel rijden?
Uiteindelijk bepaalt het gemiddelde, over de gereden kilometers, het totaal. Niet die ene auto van je buren. Dus hoe ze het doen, doen ze het. De totale uitstoot moet omlaag

• eltron
Yes maar mijn longen hebben dus vooral last van de uitstoot van de auto van de buren. Ook als de fabrikant daarvan veel EV's verkoopt in ander deel van Europa.
Maar on topic: het is dus te begrijpen dat vanuit economisch motief kortingen op EV en zelfs E-Niro worden gegeven als men anders de norm niet haalt. Kia geeft ook tijdelijk 4.000 extra korting op de plug in hybrids.

[ Voor 40% gewijzigd door eltron op 11-04-2020 19:21 ]

• Bitaktus19
Ik hoorde van twee dealers dat de marges op de e-niro flinterdun zijn. Ik zou niet rekenen op flinke kortingen.

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-12 18:23
Nog mooie plaatjes van pas gewassen e-Niro's?

• eltron
Bitaktus19 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:39:
Ik hoorde van twee dealers dat de marges op de e-niro flinterdun zijn. Ik zou niet rekenen op flinke kortingen.
Ja dat is het verkooppraatje, en klopt wellicht ook wel, echter als zij over hun totale verkoop aan minimum CO2 norm moeten voldoen dan moeten zij een aantal extra e-Niro verkopen om de uitstoot van de Ices (waar wel meer marge op zit) te compenseren (c.q. geen boete te krijgen).

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-12 13:20

MazeWing

The plot thickens...

eltron schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:22:
[...]

Ik denk dat door de EU met de huidige crisis echt wel rekening gehouden gaat worden als, door een instorting van verkopen (zeker de duurdere auto's), deze cijfers anders gaan worden.

Als dadelijk een boel mensen werkeloos zijn gaat de 2e hands automarkt met ICE floreren en de (duurdere) elektrische auto's die toch veelal zakelijk gekocht worden een flinke klap krijgen. Dan kun je als fabrikant een zeer populaire elektrische auto in je gamma hebben, als deze simpelweg niet verkocht wordt haal je je cijfers niet.
Het zal mij niets verbazen als enkel Tesla dit gaat halen :X

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Bitaktus19
eltron schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 21:44:
[...]

Ja dat is het verkooppraatje, en klopt wellicht ook wel, echter als zij over hun totale verkoop aan minimum CO2 norm moeten voldoen dan moeten zij een aantal extra e-Niro verkopen om de uitstoot van de Ices (waar wel meer marge op zit) te compenseren (c.q. geen boete te krijgen).
Dan zijn er wel andere trucjes, zoals voorraden op kenteken zetten. Met de bijtellingsregels ook helemaal geen gek idee. Heb je volgend jaar een leuke voorraad 8% auto's.

OVerigens doet Kia het best aardig met de CO voorwaarden. De hybrides doen het ook alleraardigst. Ik denk dat de Duitsers (VAG) het een stuk moeilijker hebben. De ID.3 wordt helemaal niks meer dit jaar (gokje) en de e-Golf wordt ook niet zo goed verkocht, zeker nu niet meer.

• eltron
MazeWing schreef op zondag 12 april 2020 @ 07:36:
[...]
...Het zal mij niets verbazen als enkel Tesla dit gaat halen :X
Dat moet ik ook nog zien. Tesla heeft een deal gesloten met Fiat Chrysler https://www.autovisie.nl/...co2-boete-met-tesla-deal/ en het gaat dus om de CO2 uitstoot van die combinatie.

• pieterrademaker
  • Laatst online: 08-06-2021
http://www.telegraaf.nl/f...en-sluiten-vanwege-crisis

Ik hoop niet de e niro. Of ze mogen die van mij nu al op de boot zetten. Blijft spannend of ie nog voor einde 8% geleverd gaat worden.

[ Voor 39% gewijzigd door pieterrademaker op 13-04-2020 09:16 ]

• Bitaktus19
pieterrademaker schreef op maandag 13 april 2020 @ 09:14:
http://www.telegraaf.nl/f...en-sluiten-vanwege-crisis

Ik hoop niet de e niro. Of ze mogen die van mij nu al op de boot zetten. Blijft spannend of ie nog voor einde 8% geleverd gaat worden.
Zal wel over de fabrieken gaan voor de Picanto e.d. Was een poosje terug al een bericht over.

De e-niro kent een flinke wachtlijst, dus geen enkele reden om de productie te staken. Sterker nog, er zijn markten waar ze nu niet willen leveren, omdat ze onvoldoende productie hebben.

• CreatoX
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-10 10:05
Sinds een aantal dagen in het bezig van een E-Niro (MY19). Helaas er achter gekomen dat UVO hierop niet werkt. Dat was wel een beetje een tegenvaller. Maar over het rijgedrag heel erg tevreden!

Er is een tweede punt waar ik geen vinger achter krijg.
Als eerder hier omschreven "https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/59439126#59439126" zou het mogelijk moeten zijn POI's te kunnen uploaden via USB. Echter wat ik ook probeer op een USB stick te plaatsen (KML of GPX bestanden) de gehele optie krijg ik niet zichtbaar op het scherm.
De enige twee opties die ik zie zijn het ex- of importeren van het adresboek. Deze zijn grayed out wanneer er geen USB stick geplaatst is en worden selecteerbaar wanneer er een USB stick is geplaatst. Aangezien dit wel werkt is lijkt het me niet aan de USB stick te liggen.

Komt iemand dit bekend voor? Hebben jullie deze optie wel?

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:29
Bitaktus19 schreef op maandag 13 april 2020 @ 10:32:
[...]

Zal wel over de fabrieken gaan voor de Picanto e.d. Was een poosje terug al een bericht over.

De e-niro kent een flinke wachtlijst, dus geen enkele reden om de productie te staken. Sterker nog, er zijn markten waar ze nu niet willen leveren, omdat ze onvoldoende productie hebben.
In EU havens geraken ze hun auto's aan de straatstenen niet meer kwijt. Of met andere woorden, er is geen plaats meer, er moet onverharde ondergrond omgebouwd worden om wat nog op schepen zit te kunnen stockeren. Niets verlaat momenteel de haven.

• Bitaktus19
bruneelm schreef op maandag 13 april 2020 @ 17:34:
[...]

In EU havens geraken ze hun auto's aan de straatstenen niet meer kwijt. Of met andere woorden, er is geen plaats meer, er moet onverharde ondergrond omgebouwd worden om wat nog op schepen zit te kunnen stockeren. Niets verlaat momenteel de haven.
Dat is de haven van Antwerpen? Of bedoel je (ook) Rotterdam?

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:37
Bitaktus19 schreef op maandag 13 april 2020 @ 20:57:
[...]

Dat is de haven van Antwerpen? Of bedoel je (ook) Rotterdam?
Zeebrugge ;)
Grootste autoterminal ter wereld.

• IvoB2
...

[ Voor 95% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:17 ]

• Kelnarath
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-12 12:34
Wat onze sensatie krant "vergeet" te vertellen is:

"Kia Motors has told its labour union in South Korea that it wants to suspend operations at three of its factories in the country as the coronavirus oubreak weighs on exports to Europe and the United States, a union official says.

The union has not decided whether to accept the plan because of negotiations over pay, he said, without elaborating. The operations would be suspended from April 23 to April 29."

Dus ook al gaan de fabrieken dicht, we praten over 7 dagen!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-12 16:52

zerocool82

Ignorance causes chaos

Minxz schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:25:
Zojuist de zomerbanden er weer onder laten zetten.
Meteen even gevraagd om de update van het infotainment systeem. Nu staan inderdaad de logo's van de muziekzenders in beeld. Ook de straatnaam van de straat of weg waar je rijd in beeld. Bovendien is volgens mij de kleurstelling aangepast van de kaarten. Al met al een prima update.
Ook deze versie / update ontvangen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P9NiCnt2Rmrl0EHFxqHC8w3Js14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pJBSTJOiVppqdh9ye4DIi08V.jpg?f=fotoalbum_large

• Bitaktus19
Kelnarath schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:40:
Wat onze sensatie krant "vergeet" te vertellen is:

"Kia Motors has told its labour union in South Korea that it wants to suspend operations at three of its factories in the country as the coronavirus oubreak weighs on exports to Europe and the United States, a union official says.

The union has not decided whether to accept the plan because of negotiations over pay, he said, without elaborating. The operations would be suspended from April 23 to April 29."

Dus ook al gaan de fabrieken dicht, we praten over 7 dagen!
Doomsday nieuws verkoopt beter >:)

• Hippe Lip

Hippe Lip

CreatoX schreef op maandag 13 april 2020 @ 16:29:
Sinds een aantal dagen in het bezig van een E-Niro (MY19). Helaas er achter gekomen dat UVO hierop niet werkt. Dat was wel een beetje een tegenvaller.
Dan heb je je hier of op het Kiaforum niet goed ingelezen. Daar is het meermalen genoemd.

<John O`Mill>

Pagina: 1 ... 85 ... 359 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.