Gisterenavond brandde de zekering van één van de 3 fasen van onze 3x25A aansluiting door, tijdens het laden van de e-Niro. De aardlekschakelaar van het nieuwe Ecotap laadpunt (november 2020) was als enige omlaag. Domoticz gaf aan dat de e-Niro aan het laden was, maar op het moment van doorbranden van de zekering een vermogen van meer dan een miljoen Watt 😢. Verder was de afname in het huis vóór het doorbranden beperkt, naast de ca. 11.000 Watt van het laden alleen wat afname vanwege verlichting, TV, PC etc. Ecotap heeft ook een load balancer toegepast bij de meterkast.
Gelukkig deden de andere fasen het daarna nog steeds en bleef de CV-ketel branden.
Vanmorgen wilde Ecotap niets doen, tot chagrijn van onze wagenparkbeheer (opdrachtgever formeel gezien van het laadpunt); ik moest van Ecotap de zekering maar vervangen. Ze konden niet zeggen welke en beweerden geen electricien te kunnen sturen omdat ze die niet hadden...
Inmiddels had ik zelf Stedin gebeld en die kwamen binnen 2 uur en zagen een doorgebrande zekering. Nadat gefixed was, knipperde het laadpunt weer als vanuits.
De e-Niro wil echter niet meer laden; bij 2 openbare laadpunten geprobeerd. Op het dashboard is er geen signaal of foutmelding, alleen op de laadpunten. Die gaat dus morgen richting garage.
Ik ben benieuwd of de kortsluiting uiteindelijk in de e-Niro zit. Ik kan me niet herinneren iets dergelijks in dit forum voorbij hebben te zien komen.
[
Voor 2% gewijzigd door
Frij5fd op 01-02-2021 19:39
. Reden: Load balancer toegevoegd ]