Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:13
Steeck03 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 08:55:
[...]

Hoezo 3,7kW. Ik heb 3x25 zonder loze ballancing en laad met 20A. 4,6kWmen effectief 4,2-4,3
De kans dat dit mogelijk is dat is jammer genoeg vrij klein. Bij mij worden alle fases toch wel redelijk gebruikt dus hij is sowieso gelimiteerd op maximaal 3,6kW. Maar de max van 32A haal je niet met 25A.
kdeboois schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:58:
[...]

Heel Amsterdam staat vol met 22 kW palen (Flexpower) dus dat is maar net afhankelijk van waar je woont.
Jammer dat Nederland groter is dan Amsterdam. Ik heb hier in de buurt ook alleen maar 11kW publieke palen. Hier is bijna alles van Newmotion.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanwaar deze vragen. Ik ben pas over een aantal jaar in de markt voor een E-Niro, maar ik zit nu al wat voorwerk te doen over welke beter geschikt zou zijn. Ik snap gewoon het verschil niet zo goed tussen de modellen en al dat laden. Als ik thuis laad en af en toe snellaad langs een snelweg, zit ik toch met beide modellen goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06-10 14:18
[quote]DutchKel schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:04:
[...]

De kans dat dit mogelijk is dat is jammer genoeg vrij klein. Bij mij worden alle fases toch wel redelijk gebruikt dus hij is sowieso gelimiteerd op maximaal 3,6kW. Maar de max van 32A haal je niet met 25A.
[...]

20A is echt wel mogelijk bij 25A hoofdzekering. Ik heb 1 fase alleen voor de auto. Werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
Verwijderd schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:35:
Vanwaar deze vragen. Ik ben pas over een aantal jaar in de markt voor een E-Niro, maar ik zit nu al wat voorwerk te doen over welke beter geschikt zou zijn. Ik snap gewoon het verschil niet zo goed tussen de modellen en al dat laden. Als ik thuis laad en af en toe snellaad langs een snelweg, zit ik toch met beide modellen goed?
ik heb er nog nooit problemen mee gehad. ruim 400km is een goede actieradius en die krijg je in de nacht met 1 fase prima vol. Een enkele keer ga ik er over heen , dan even 10-20 minuten aan de snellader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 15:39
Klopt.

De hele 22 kW / 3 fase hype komt voort uit de eerste generatie EV's die het ABC (Always Be Charging) principe moesten volgen door een te kleine batterij capaciteit.

Met de 64 kWh batterij heb je soms weken dat je niet hoeft te laden als je alleen maar kleine ritjes doet en is 1 nacht aan de 3,7 kW lader meer dan genoeg voor een stevige oplaad sessie.

Mensen die geen EV's gewend zijn vragen zich ook altijd af hoe lang het duurt om de batterij van leeg naar vol te laden maar ook dit komt in de praktijk niet voor. Meestal ga je bij 30 - 50% weer aan de lader en laad je de batterij tot 80 of 90% en alleen bij een hele lange rit naar 100%.

Verder klopt het gewoon dat het verschil tussen 7,2 kW en 11 kW erg klein is. Je moet alleen voor een 7,2 kW lader iets meer moeite doen.

De MY20 is alleen aan te bevelen als je de UVO functionaliteit echt heel nuttig vindt.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus die "oude" is stras ook een prima deal? Of zitten er nog andere verschillen in? Ze lijken enorm op elkaar. Jammer dat ik nu nog niet het geld heb. Ik rijd nu Prius PLug-in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Steeck03 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:41:
20A is echt wel mogelijk bij 25A hoofdzekering. Ik heb 1 fase alleen voor de auto. Werkt prima
Zo bedoel ik het niet. Meestal als je huis 3 fases heeft dan wordt alles in huis over de 3 fases verdeeld. Ik heb geen enkele fase waarbij ik gegarandeerd 20A kan afnemen. De auto zit wel op de fase die het minst wordt belast maar nog als er een magnetron aan staat dan is de belasting erop erg hoog. Ik heb dus wel een loadbalancer tussen zitten.

Als je 1 fase niet gebruikt dan is het wel ideaal, maar dan kun je die toch ook prima op 25A zetten?
Tenzij je er een groot voordeel uit haalt (BV zakelijke lease met een lage bijtelling) zou ik gewoon het laatste model nemen wat dan beschikbaar is. De accu gaat niet eeuwig mee en die vervangen is een grote kostenpost.

[ Voor 33% gewijzigd door DutchKel op 07-02-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je kan ook alleen ‘s nachts laden. Dan hoef je alleen maar een fase te kiezen die je niet gebruikt in de nacht. Bijvoorbeeld de oven, kookplaat of wasmachine.

11 kW palen van Allego zijn afgezekerd op 3x25A, dus daar krijg je ook gewoon 25A als je de enige bent op de paal.

Ik vind het wel grappig als mensen vragen hoe lang het duurt van leeg naar vol. Dat duurt met 1x16A meer dan 20 uur. Dat vinden ze dan gek/onhandig/onbruikbaar etc. Het is alleen een probleem als je elke dag 250+ km moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
DutchKel schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:50:
De accu gaat niet eeuwig mee en die vervangen is een grote kostenpost.
Ik heb bij de Kia e-Niro en aanverwante modellen nog geen enkele degradatie gezien of klachten gehoord over een afnemend bereik. Ik denk dat deze batterijen dusdanig over-engineered zijn dat ze wel het eeuwige leven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
kdeboois schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:33:
[...]

Ik heb bij de Kia e-Niro en aanverwante modellen nog geen enkele degradatie gezien of klachten gehoord over een afnemend bereik. Ik denk dat deze batterijen dusdanig over-engineered zijn dat ze wel het eeuwige leven hebben.
En dat kun je nu al zeggen? My19 is nog niet zo heel oud, sterker nog als de batterijen nu al aan het degraderen zijn dan zijn ze uitermate teleurstellend van kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:06
DutchKel schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:44:
[...]

En dat kun je nu al zeggen? My19 is nog niet zo heel oud, sterker nog als de batterijen nu al aan het degraderen zijn dan zijn ze uitermate teleurstellend van kwaliteit.
Ja dat kun je nu al wel zeggen. Sommige rijders zijn de 100.000km al gepasseerd. Het battery management system (BMS) zit bij Kia goed in elkaar waardoor de batterij binnen veilige grenzen blijft (niet te diep ontladen, niet nokje vol, niet te heet, niet te agressief snelladen, etc.). Hierdoor slijt de accu zo weinig dat je er gerust 300.000km mee kan halen met meer dan 70% van de originele capaciteit over, en waarschijnlijk meer.
Batterijen degraderen altijd, het gaat om het tempo waarop dat gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
DutchKel schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:44:
[...]

Ga maar eens in het Tesla of Nissan Leaf topic lezen. Ik durf wel te stellen dat ze heel erg voorzichtig gebruikt worden in de e-Niro en dat er andere dingen eerder mis gaan met deze auto dan de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-10 21:02
Verwijderd schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:49:
Dus die "oude" is stras ook een prima deal? Of zitten er nog andere verschillen in? Ze lijken enorm op elkaar. Jammer dat ik nu nog niet het geld heb. Ik rijd nu Prius PLug-in
Die oude is natuurlijk ouder.
En ze kunnen wat last krijgen van degeneratie waardoor de batterij capaciteit afneemt.
Het lijkt in de praktijk mee te vallen, maar ook afhankelijk van gebruik (is er veel mee gereden, maar vooral, is er verstandig met de batterij omgesprongen?).

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
eltron schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:19:
[...]

Die oude is natuurlijk ouder.
En ze kunnen wat last krijgen van degeneratie waardoor de batterij capaciteit afneemt.
Het lijkt in de praktijk mee te vallen, maar ook afhankelijk van gebruik (is er veel mee gereden, maar vooral, is er verstandig met de batterij omgesprongen?).
Heb je daar echt al iets van gezien dan of is dat een verwachting / aanname ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
kdeboois schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:34:
[...]

Er is sowieso nog weinig over bekend, er zijn nog geen oude elektrische Kia’s en ook geen elektrische Kia’s die de 300.000 km hebben gehaald. Maar het is wel een feit dat de accu’s slijten.

Je hebt daarbij 2 onderdelen die slijtage veroorzaken: leeftijd (hier kan ook koud weer bij worden meegerekend aangezien kou ook slijtage aan een accu veroorzaakt) en veelvuldig gebruik. Beide zijn voor zover ik weet nog niet helemaal uitgetest.

Wat ik wel weet is dat het accu pack een van de duurste (mogelijk zelfs het duurste) onderdelen is van de auto om te vervangen.

Mocht iemand hier toch een uitgebreide test van hebben dan lees ik me er graag over in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
@DutchKel Allemaal eens maar ik denk niet dat dit een reden is om de oude af te raden en de nieuwe aan te bevelen. Van beide weet ik op dit moment vrij zeker dat batterij degradatie geen obstakel voor aanschaf gaat zijn. Non issue op dit moment en we wachten geïnteresseerd af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-10 17:33
Een E-Niro die een andere E-Niro sleept
YouTube: 2x400km test / towed Kia e-NiRO / 0% SOC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainZz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 08:57
Is het met dit weer eigenlijk wel verstandig je niro aan een laadpaal te laten staan? Ik zou mij zomaar kunnen voorstellen dat de kabel vast vriest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
kdeboois schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:34:
[...]

Gelukkig nog niets van gezien bij mijn auto, maar er zijn natuurlijk wel voorbeelden van andere oudere EV bekend.
@Verwijderd wil pas over een paar jaar een 2e hands e-niro aanschaffen en dan kan het wel van belang zijn om daar op te letten.Het maakt dan natuurlijk best uit of de battery health 85 of 95% is.
En hoe jonger de auto hoe meer invloed je daar zelf nog op kunt hebben door verstandig laadgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja welke batterij capaciteit is straks nog okay en hoe check ik dat? Moet ik nog gaan uitzoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
BrainZz schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:44:
Is het met dit weer eigenlijk wel verstandig je niro aan een laadpaal te laten staan? Ik zou mij zomaar kunnen voorstellen dat de kabel vast vriest.
Klopt. Ik heb de laadpoort wat ingespoten met siliconen spray en er een doek omheen geknoopt zodat het enigszins sneeuwvrij blijft.

Voornaamste probleem is eigenlijk het klepje dat niet meer lekker open / dicht wil door sneeuw.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 22:17
_eLMo_ schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:18:
[...]

Klopt. Ik heb de laadpoort wat ingespoten met siliconen spray en er een doek omheen geknoopt zodat het enigszins sneeuwvrij blijft.

Voornaamste probleem is eigenlijk het klepje dat niet meer lekker open / dicht wil door sneeuw.
Hier ook een doek er omheen geknoopt. Föhn zal waarschijnlijk wel helpen als het nodig zou zijn, maar ik verwacht dat dit al afdoende is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
Z___Z schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:03:
.....
Ik vind het wel grappig als mensen vragen hoe lang het duurt van leeg naar vol. Dat duurt met 1x16A meer dan 20 uur. Dat vinden ze dan gek/onhandig/onbruikbaar etc. Het is alleen een probleem als je elke dag 250+ km moet rijden.
Op termijn zal de tweede auto die bij aardig wat mensen voor de deur staat ook electrisch aangedreven zijn. Dan is 3 fasen laden wel handig. Ik heb het alvast nu gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainZz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 08:57
Frij5fd schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:41:
[...]

Hier ook een doek er omheen geknoopt. Föhn zal waarschijnlijk wel helpen als het nodig zou zijn, maar ik verwacht dat dit al afdoende is
Als je even googlet wordt een föhn toch best wel sterk afgeraden. Een warm water kruik daarentegen zou wel kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:29

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Steeck03 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:41:
Ha! Ik heb de groepenkast een paar weken geleden zodanig aangepast dat ik, ondanks mijn 3 x 25 A hoofdzekeringen, tóch met 32 A kan laden 🤓

De omvormer van mijn zonnepanelen loopt in de groepenkast naar de zekering voor de laadpaal. Daar heb ik een 32 A exemplaar van gemaakt. Door deze manier van bedraden loopt die 32 A uitsluitend vanaf die zekering naar de laadpaal. Verder blijven alle stromen binnen de groepenkast beperkt tot de gebruikelijke waardes (25 A).

Doordat ik een Zappi laadpaal heb, kan ik nu met 32 A laden. De Zappi meet namelijk wat de stroom door de hoofdschakelaar is en in de Zappi kun je instellen dat die niet boven de 25 A uit mag komen. En de maximale stroom door de laadkabel heb ik op 32 A ingesteld.
Op dit moment zal het dus niet lukken, maar in de zomer, als de zonnepanelen 7 A leveren, kan ik de auto met 32 A laden.
Overigens: ik heb een MY19 en kan dus met maar één fase (tot 32 A) laden.

Door dit soort instellingen kan je trouwens met een Zappi ook zonder dit soort aanpassingen prima tot de maximale 25 A laden. De laadpaal neemt immers automatisch ‘gas terug’ wanneer de oven, wasmachine of warmtepomp even wat meer stroom nodig heeft. De rest van de tijd laadt de auto dan op maximale snelheid.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Hippe Lip leuk! Je gaat nu vast op elke zonnige dag kijken hoe hoog je kan komen met je laadvermogen :)
Toch wel de leukste laadpaal die er is die Zappi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfjnab
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-08 21:31
Hippe Lip schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:05:
[...]

Ha! Ik heb de groepenkast een paar weken geleden zodanig aangepast dat ik, ondanks mijn 3 x 25 A hoofdzekeringen, tóch met 32 A kan laden 🤓

De omvormer van mijn zonnepanelen loopt in de groepenkast naar de zekering voor de laadpaal. Daar heb ik een 32 A exemplaar van gemaakt. Door deze manier van bedraden loopt die 32 A uitsluitend vanaf die zekering naar de laadpaal. Verder blijven alle stromen binnen de groepenkast beperkt tot de gebruikelijke waardes (25 A).
Ik ben geen elektricien, maar volgens mij zijn dit soort constructies verboden. Een 32A zekering boven een 25A hoofdzekering mag zowiezo niet en zowel zonnepanelen als laadpaal horen met een eigen automaat afgezekerd te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door mfjnab op 08-02-2021 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@mfjnab ja een officiële elektricien zal dat waarschijnlijk niet willen aanleggen ivm overtreden van de NEN. Of er daadwerkelijk gevaarlijke situaties kunnen ontstaan en wat er dan voor consequenties komen kwa verzekering kan beter in dit topic geadresseerd: Het grote "thuis laden van je EV" topic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• relex28
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09 20:31
inmiddels 9000 km met de e-niro en het blijft een topper. maar 1 ding waar ik me mateloos aan stoor zijn de gordels.... :( mijn hemel.. ze staan niet strak genoeg gespannen denk ik. Als mijn vrouw of dochter uit de auto stappen dan blijven de gordels een beetje gedraaid hangen. Als je dan gaat rijden stoten ze met bochten tegen het plastic (lees om gek van te worden |:().

Meer mensen hier last van en is dit door de dealer aan te passen / spannen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis 1
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 12:01
marteltor schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:25:
Wat is handig met de aankomende kou? Gewoon parkeren in z'n P? Ik heb de indruk dat de auto dan alsnog zelf de handrem aantrekt, maar kan het mis hebben.
Zou ik ook graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
relex28 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:14:
inmiddels 9000 km met de e-niro en het blijft een topper. maar 1 ding waar ik me mateloos aan stoor zijn de gordels.... :( mijn hemel.. ze staan niet strak genoeg gespannen denk ik. Als mijn vrouw of dochter uit de auto stappen dan blijven de gordels een beetje gedraaid hangen. Als je dan gaat rijden stoten ze met bochten tegen het plastic (lees om gek van te worden |:().

Kia heeft daar gordelclips voor voorzien aan je B-stijl ;(

Ik hoor ze overigens niet stoten terwijl ik toch best "snel" rij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relex28
_eLMo_ schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:25:
[...]

Kia heeft daar gordelclips voor voorzien aan je B-stijl ;(

Ik hoor ze overigens niet stoten terwijl ik toch best "snel" rij :9
ze hangen gewoon slap, met mijn Seat nooit last van gehad die slurpte hem super snel in vergeleken met de Kia ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
marteltor schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:25:
Wat is handig met de aankomende kou? Gewoon parkeren in z'n P? Ik heb de indruk dat de auto dan alsnog zelf de handrem aantrekt, maar kan het mis hebben.
Ja gewoon P. Dat is geen handrem (die hoor je wel) maar een blokkeerpen ergens in de aandrijving.
Cc: @Dennis 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
P zou gewoon een klik moeten geven, handrem is echt zo'n elektronisch motortje geluid op de achterste remklauw.

Mijnes zet 'm wel eens automatisch op de handrem (patroon nog niet ontdekt), ik zet hem er dan handmatig vanaf zodat hij gewoon in de P staat (blokkeerpal in de overbrenging).

[ Voor 44% gewijzigd door _eLMo_ op 08-02-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis 1
CyBeRSPiN schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:13:
[...]

Ja gewoon P. Dat is geen handrem (die hoor je wel) maar een blokkeerpen ergens in de aandrijving.
Cc: @Dennis 1
@CyBeRSPiN
Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 09:47

Voornamelijk zelf last van dat die van de bestuurde niet goed oprolt, gooi je de deur dicht zit dat stuk ijzer van de gordel ertussen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:04

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik heb net in het topic hier gezocht maar krijg niet een heel duidelijk antwoord.
met onze Kia e-niro is niks, maar de benzine auto van mijn schoonouders heeft een lege accu (daar zijn nu ook de kinderen) om te voorkomen dat ik niet 3x heen/weer moet vroeg ik mij af of ik met onze e-Niro dmv startkabels hun auto weer tot leven kan wekken?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ik denk dat het kan omdat ik het zelf al 3x heb gedaan. Your milage may vary though.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
mfjnab schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:20:
[...]

Ik ben geen elektricien, maar volgens mij zijn dit soort constructies verboden. Een 32A zekering boven een 25A hoofdzekering mag zowiezo niet en zowel zonnepanelen als laadpaal horen met een eigen automaat afgezekerd te zijn.
Ik weet ook niet anders dan dat dit dubbel fout is, maar ongetwijfeld zal @Hippe Lip hierop terugkomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Reacties dan graag in het andere topic want anders buitelt iedereen hier weer over elkaar heen zonder dat het specifiek over de e-Niro gaat ;)
Mischien kan @Hippe Lip daar diegenen taggen die hier hun interesse hebben getoond.

[ Voor 23% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-02-2021 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:10

Dacht dat ik de enige was die zich hier aan irriteerde... Zwaar hinderlijk idd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Verwijderd schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:10:
ja welke batterij capaciteit is straks nog okay en hoe check ik dat? Moet ik nog gaan uitzoeken....
Zie ook bijgaande quote uit de nieuwsbrief van de Vereniging van Electrische Rijders (VER):

"Hoe gezond is jouw HV-batterij?
Ben je van plan om een tweedehands elektrische auto te kopen of heb je er al een gekocht?
Grote kans dat je dan wilt weten hoe gezond de Hoogvolt (HV) batterij is. EDGeMobility helpt.

Als je meer wilt weten over de status van de accu in je gebruikte elektrische auto kan je terecht bij een van de ongeveer vijftig autobedrijven, die zijn aangesloten bij EDGeMobility, hét landelijk netwerk van erkende autobedrijven gespecialiseerd in elektrisch rijden. Deze gecertificeerde EDGe Mobility partners lezen je accu uit en maken een beoordelingsrapport.

Op de website geeft EDGeMobility ook tips voor het laden en rijden met elektrische auto's en in
dit artikel wordt uitgelegd hoe ze bepalen hoe gezond de batterij is."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron

Nee geen last van. Mijn vrouw en mijn dochter stappen ook maar zelden uit mijn auto omdat ze elk een eigen auto hebben >:)
Verschil tussen MY19 en MY20 zien wij op dit punt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrademaker
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-06-2021
CyBeRSPiN schreef op zondag 7 februari 2021 @ 00:48:
[...]

Er is geen MY18, maar tov MY19 heeft 20/21 de volgende extra’s:
-3 fase laden ipv 1 fase (openbaar kun je dan vaak tot 3x sneller laden)
-UVO app waarmee je op afstand o.a. de kachel/airco kan aanzetten
-een veel breder scherm voor de navigatie
Op afstand de kachel/airco aanzetten, moet ie dan perse aan een laadpaal hangen of kan het ook zonder. Ik kan dat nergens terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 23:34

GVR

pieterrademaker schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 04:39:
[...]

Op afstand de kachel/airco aanzetten, moet ie dan perse aan een laadpaal hangen of kan het ook zonder. Ik kan dat nergens terugvinden.
My19: ja
My20: nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
pieterrademaker schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 04:39:
[...]

Sterker. Op afstand de kachel aanzetten met een my2019 kan alleen met een vooraf ingegeven planning. En als de auto aan de paal staat. Als er iets is wat ik mis tov mijn Outlander is het dat wel. Even snel opwarmen als je onverwachts weg moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 09:49

Ik heb hier ook last van, hoewel ik mijn kinderen inmiddels heb geïnstrueerd om bij het uitstappen even met hun hand de gordel vast te pakken zodat hij op kan rollen.
Bij de passagiersstoel voor heb ik hier soms ook mee te maken, maar dat heb ik met iedere auto met leren bekleding wel gehad als de stoel voorin in een bepaalde positie staat (gordel die tussen de hoofdsteun en b-stijl blijft hangen, alleen kun je dat natuurlijk zo oplossen tijdens het rijden)

In de Ford Puma welke ik tussendoor als voorloopauto heb gehad speelde dit probleem achterin overigens ook (wel in mindere mate, maar vaak genoeg om mij te dwingen de auto ergens stil te zetten om er iets tegen te doen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• relex28
Nieuwe versie van de UVO App, hij doet niets meer 😅Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4d27oROnEDIy5rc6j-e101zLKJA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lKsiYQiriBO4oE8ookaW4Xg1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ik kwam hier precies hetzelfde checken deze ochtend @relex28
Lekker ook met dit weer dat ie het nu niet meer doet (remote de verwarming aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

relex28 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 07:59:
Nieuwe versie van de UVO App, hij doet niets meer 😅[Afbeelding]
Precies hetzelfde hier op iOS.. echt mega irritant net nu mijn voorruit bevroren is. Lekker bezig kia.

Een benzine auto starten met startkabels is gisteren ook zonder problemen gelukt.

Edit ik denk bel kia en zowaar snel iemand aan de lijn, ik vind het een raar verhaal maar volgens de dame moest ik de paperclip methode toepassen en in de auto ergens bij de ouderwetse zender een paperclip 10 sec inhouden. Ik ga zo maar eens kijken blijf het vreemd vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door Valkyre op 09-02-2021 08:17 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinxedworld
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 10:37
Hmm, vreemd, hier doet de UVO app het nog prima? (ook na updates)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 18:30
Bij mij doet de app het opeens ook niet meer. Lijkt wel alsof de knoppen niet functioneel meer zijn.

Remote ontgrendelen van de deuren werkt trouwens nog wel.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pgijzen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 29-04-2022
relex28 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 07:59:
Nieuwe versie van de UVO App, hij doet niets meer 😅[Afbeelding]
Ik kan de airco ook niet meer aan doen via de UVO app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:09
Valkyre schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:07:
[...]

Precies hetzelfde hier op iOS.. echt mega irritant net nu mijn voorruit bevroren is. Lekker bezig kia.

Een benzine auto starten met startkabels is gisteren ook zonder problemen gelukt.

Edit ik denk bel kia en zowaar snel iemand aan de lijn, ik vind het een raar verhaal maar volgens de dame moest ik de paperclip methode toepassen en in de auto ergens bij de ouderwetse zender een paperclip 10 sec inhouden. Ik ga zo maar eens kijken blijf het vreemd vinden.
Zelfde verhaal hier vanmorgen. Heeft de paperclip methode geholpen? Bizar verhaal natuurlijk, klinkt meer als een "have you tried turning it off and on again". Welk nummer heb je gebeld? Als meer mensen even bellen (wil het zelf zo ook wel even doen) dan wordt misschien duidelijk dat er een probleem is :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Valkyre schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:07:
[...]

Typische "ik heb geen idee wat er aan de hand is maar ik zeg maar wat er op mijn scherm staat opmerking" in mijn ogen... 8)7

Hou ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Het lijkt me ook vrij sterk dat het een issue is met de koppeling met de auto, want zoals iemand hier aangeeft: het vergrendelen en ontgrendelen van de deuren werkt wél nog gewoon.

Edit: alsjemenou, ik heb nu opeens de oude interface weer terug, het werkt gewoon weer. Misschien een storing op de UVO servers?

De 12volts accu geeft nu wel "caution" aan, daar ben ik minder blij mee :X

[ Voor 36% gewijzigd door posttoast op 09-02-2021 08:49 ]

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

posttoast schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:39:
[...]

Zelfde verhaal hier vanmorgen. Heeft de paperclip methode geholpen? Bizar verhaal natuurlijk, klinkt meer als een "have you tried turning it off and on again". Welk nummer heb je gebeld? Als meer mensen even bellen (wil het zelf zo ook wel even doen) dan wordt misschien duidelijk dat er een probleem is :)
Niet gewerkt had ik ook niet verwacht het reset knopje zit naast de volumeknop btw. Maar de app is nu ook weer terug naar de oude ui. En dan werkt het weer.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• relex28
Bij IOS de UVO app verwijderen en opnieuw installeren / inloggen werkt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

relex28 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:00:
Bij IOS de UVO app verwijderen en opnieuw installeren / inloggen werkt bij mij.
Dat was bij mij niet nodig.
Ik heb trouwens het nummer gebeld wat in de app bij help staat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 18:36
Valkyre schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:58:
Niet gewerkt had ik ook niet verwacht het reset knopje zit naast de volumeknop btw. Maar de app is nu ook weer terug naar de oude ui. En dan werkt het weer.
Hier is de app idd ook weer "normaal", zonder de app opnieuw te installeren. Dit issue had wel een lekkere timing zeg... Maar goed, mijn vrouw was sowieso vergeten om de airco vooraf aan te zetten, dus eigenlijk was het haar eigen schuld dat ze moest krabben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relex28
Valkyre schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:07:
[...]

Dat was bij mij niet nodig.
Ik heb trouwens het nummer gebeld wat in de app bij help staat.
Ok zal ik de volgende keer ook maar eens doen dan. Gelukkig stond de auto al op voorverwarmen o.b.v. vertrektijd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Tackleberry schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:13:
[...]

Hier is de app idd ook weer "normaal", zonder de app opnieuw te installeren. Dit issue had wel een lekkere timing zeg... Maar goed, mijn vrouw was sowieso vergeten om de airco vooraf aan te zetten, dus eigenlijk was het haar eigen schuld dat ze moest krabben :X
ha 3 min voor vertrek de auto starten en de voorruit verwarming aanzetten was hier meer dan voldoende. waarschijnlijk had ik het ook gered als ik hem pas aangezet had toen ik de kinderen in de auto aan het gespen was duurt ook altijd een eeuwigheid :P
relex28 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:16:
[...]

Ok zal ik de volgende keer ook maar eens doen dan. Gelukkig stond de auto al op voorverwarmen o.b.v. vertrektijd 8)
ha nice, daar zat ik ook nog naar de kijken maar ook dat kon dus niet meer met deze fijne update.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Hier is de oude interface ook weer terug maar ik kan nog niet veel instellen of een status refresh doen.
Hij blijft maar draaien met "Infos ontvangen van voertuigstatus..."
En komt uit eindelijk met de melding: "Geen reactie van het voertuig. Remote services zijn niet beschikbaar. [4081]".

[ Voor 92% gewijzigd door WRT54G op 09-02-2021 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 12:33
Ik kan sinds vanmorgen ook geen connectie maken via de UVO app, ook deed mijn navigatie het vanmorgen niet en kon hij geen weerinformatie ophalen. Kia servers eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 21:08
Geen problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
WRT54G schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:23:
Hier is de oude interface ook weer terug maar ik kan nog niet veel instellen of een status refresh doen.
Hij blijft maar draaien met "Infos ontvangen van voertuigstatus..."
En komt uit eindelijk met de melding: "Geen reactie van het voertuig. Remote services zijn niet beschikbaar. [4081]".
Dat had ik vorige week vrijdag. De dag erna werkte het opeens weer wel. Het komt niet heel robuust op me over allemaal.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Steeck03 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 06:59:
Even snel opwarmen als je onverwachts weg moet.
Dan zet je toch gewoon de stoel- en stuurverwarming aan.
En binnen de 5 minuten blaast de interieurverwarming al aangenaam warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

IvoB2 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:58:
[...]

Dan zet je toch gewoon de stoel- en stuurverwarming aan.
En binnen de 5 minuten blaast de interieurverwarming al aangenaam warm.
yup ik vind het echt bizar hoe snel de verwarming aanslaat en het lekker warm is. nog een voordeel van een EV vs een brandsoft auto :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

mfjnab schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:20:
Even korte reactie hier; langere hoort idd (@CyBeRSPiN) in een ander draadje thuis.

Ik ben wel (opgeleid tot) elektriciën en kan je verzekeren dat het veilig is aangelegd. En zowel de Zappi als de panelen hebben elk hun eigen automaat, dus je hoeft je echt geen zorgen te maken.

@CyBeRSPiN Nu is het wachten idd op de zomerzon. Ben benieuwd wanneer ik met maximaal vermogen kan laden....

[ Voor 8% gewijzigd door Hippe Lip op 09-02-2021 12:36 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metteko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:14
Ook hier heb ik hetzelfde gedaan. Perfect legaal. Zelfs laten keuren.

Wel in België, maar dat maakt niet uit.

Maar goed, ik hou het bij deze ene reactie. Als Hippe Lip verder gaat in een ander topic mag hij mij gerust taggen.
Hippe Lip schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:35:
[...]

Even korte reactie hier; langere hoort idd (@CyBeRSPiN) in een ander draadje thuis.

Ik ben wel (opgeleid tot) elektriciën en kan je verzekeren dat het veilig is aangelegd. En zowel de Zappi als de panelen hebben elk hun eigen automaat, dus je hoeft je echt geen zorgen te maken.

@CyBeRSPiN Nu is het wachten idd op de zomerzon. Ben benieuwd wanneer ik met maximaal vermogen kan laden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Heb het in het “Grote thuisladen van je EV”-topic gezet met wat meer uitleg, iets uitgebreidere omschrijving.
Hippe Lip in "Het grote "thuis laden van je EV" topic."

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Steeck03 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 06:59:
[...]

Sterker. Op afstand de kachel aanzetten met een my2019 kan alleen met een vooraf ingegeven planning. En als de auto aan de paal staat. Als er iets is wat ik mis tov mijn Outlander is het dat wel. Even snel opwarmen als je onverwachts weg moet.
Ik vind dat ook wel een erg groot gemis ja.
In de zomer de auto koelen als je op het strand ligt en je spullen aan het inpakken bent of nu in de winter voorwarmen.

Vorig jaar toen ik nog in de winter dagelijks naar kantoor ging zette ik de auto onder de carport aan de kabel en was die dagelijks lekker warm. Maar nu met thuis werken en niet vooraf ingeplande vertrektijden is dat wel jammer....

Het is meer luiheid en gemak, maar aangezien heel veel auto's die functionaliteit al hadden vind ik het erg jammer dat MY19 dit niet kan

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Heb de laatste dagen valse meldingen van dat de deur niet is gesloten terwijl dit wel zo is. Iemand anders dit ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deltaquad
Nog even over het UVO connectie probleem sinds vandaag, ik heb even met KIA NL contact gehad en het is een bekend probleem. Ze zijn er nu druk mee bezig om het spoedig op te lossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Valkyre schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:04:
yup ik vind het echt bizar hoe snel de verwarming aanslaat en het lekker warm is. nog een voordeel van een EV vs een brandsoft auto :)
Niet echt. In veel brandstofauto's (zeker de monovolumes) heb je ook al de optie voor een weerstandsverwarming (standkachel).
In een EV heb je geen andere keuze dan weerstandsverwarming of weerstandsverwarming + WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Waarom mag de e-Niro mj21 64kwh wel 300kg trekken en de 39kwh versie niks? Kan m.i. niet aan de lichtere motor liggen, 300kg trek ik op een scooter nog wel weg. In princiepe is het toch dezelfde auto, dat het kleinere accupakket eerder leeg is mag niks uitmaken.

[ Voor 24% gewijzigd door Vulcan750 op 09-02-2021 17:12 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@IvoB2 bijzonder.. altijd gedacht dat een standkachel op brandstof werkte..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marieke2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 11:15
Akemi schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:12:
Heb de laatste dagen valse meldingen van dat de deur niet is gesloten terwijl dit wel zo is. Iemand anders dit ook?
Hij bleek bij mij niet op slot te staan terwijl ik kon zweren dat ik hem wel op slot had gedaan... maar de kans dat het aan de gebruiker ligt ipv aan de auto is wel iets groter, vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Opwarmen van de e-Niro werkt niet. Zowel niet indien ingesteld in de auto, via de het EV-menu, als via de UVO-app. Vanmorgen stond de auto (na opladen in de nacht) gepland om om 7.30 opgewarmd te zijn. Dit was ingesteld in de auto.
Om 7.00 kwam via de UVO app de melding" Abnormal vehicle status to control climate. Press refresh to check the current status". Het opwarmen bleek niet gebeurd te zijn.
Ik heb dit al eerder gehad, het is nog nooit gelukt.
Is dit iets voor de dealer? Of een reset van het systeem met de paperclip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis 1
posttoast schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:43:
Het lijkt me ook vrij sterk dat het een issue is met de koppeling met de auto, want zoals iemand hier aangeeft: het vergrendelen en ontgrendelen van de deuren werkt wél nog gewoon.

Edit: alsjemenou, ik heb nu opeens de oude interface weer terug, het werkt gewoon weer. Misschien een storing op de UVO servers?

De 12volts accu geeft nu wel "caution" aan, daar ben ik minder blij mee :X
Bij mij vandaag ook de melding "caution". Tja wat moet je dan doen? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Hier is ie vanzelf weer weggegaan gelukkig.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metteko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:14
Mijn vrouw had deze week het volgende voor:
ze had de Niro (My19) aangezet om de ruit te laten ontdooien. Waarschijnlijk heeft ze hem niet volledig opgestart. Een kwartiertje later ging ze kijken en de auto was helemaal dood. Ik concludeerde (ondermeer door hier vaak te lezen) dat haar 12V batterij leeg was.
Dit bleek inderdaad het geval.
Kan dit? De batterij leeg krijgen terwijl je hem wil ontdooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 09:47
Marieke2006 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:37:
[...]

Hij bleek bij mij niet op slot te staan terwijl ik kon zweren dat ik hem wel op slot had gedaan... maar de kans dat het aan de gebruiker ligt ipv aan de auto is wel iets groter, vrees ik.
Ik had dus pas geleden dat de auto zichzelf geopend had toen er een stroomstoring optrad tijdens het laden. Wat daar de gedachte achter is kan ik niet bedenken ik vind het alleen maar ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
metteko schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 00:11:
ze had de Niro (My19) aangezet om de ruit te laten ontdooien. Waarschijnlijk heeft ze hem niet volledig opgestart. Een kwartiertje later ging ze kijken en de auto was helemaal dood. Ik concludeerde (ondermeer door hier vaak te lezen) dat haar 12V batterij leeg was.
Dat zou best de oorzaak kunnen zijn, je moet altijd eerst de start knop indrukken en het groene auto lampje moet branden. Anders wordt de 12V accu 🔋 niet bij geladen. Ik heb dat ook gemerkt toen ik met pech langs de weg stond en van alles aan had gelaten(licht, airco en radio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
metteko schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 00:11:
Het blijkt bij jou te kunnen😁. Ik denk dat de auto niet goed gestart was. Dan staat de ev batterij nog niet aan en gaat alles uit de kleine 12V.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 18:36
@metteko Motor niet draaiend is waarschijnlijk geen verwarming maar wel de blowers ed aan dan gaat het heel hard met de accu. Wel gek dat hij niet beveiligd is tegen dit soort zaken. Een megane uit 2011 ging al automatisch van het contact af wanneer ik bvb bewust de radio liet spelen. Dan ging na 15-30 de auto “uit” zodat je niet met een lege accu kwam te zitten.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Waarschuwt de auto hier niet voor? Ik krijg altijd een melding op het entertainment scherm dat ik de auto met contact aan moet gebruiken om een lege accu te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
_eLMo_ schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:40:
Waarschuwt de auto hier niet voor? Ik krijg altijd een melding op het entertainment scherm dat ik de auto met contact aan moet gebruiken om een lege accu te voorkomen.
Vast wel, maar die zie je niet meer als je snel de verwarming aan zet en weer naar binnen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ik kan nog steeds de UVO app niet gebruiken, status opvragen, verwarming instellen. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relex28
WRT54G schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:22:
Ik kan nog steeds de UVO app niet gebruiken, status opvragen, verwarming instellen. Meer mensen hier last van?
Bij mij hielp het volgende: de app verwijderen, opnieuw installeren en inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
relex28 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:25:
[...]

Bij mij hielp het volgende: de app verwijderen, opnieuw installeren en inloggen
Dat had ik gister middag idd gedaan.
App helemaal verwijderd en opnieuw erop gezet. Vervolgens moest ik mijn UVO account omzetten/koppelen aan een Kia account en daar log ik nu mee in.'

Ik kan de app wel openen en zie de juiste interface maar op het moment dat ik iets doe bv status refresh of het aanzetten van de verwarming dan duurt het een minuut ongeveer en timed dan out. Heel irritant. Zeker met dit weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relex28
WRT54G schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:36:
[...]
....

Ik kan de app wel openen en zie de juiste interface maar op het moment dat ik iets doe bv status refresh of het aanzetten van de verwarming dan duurt het een minuut ongeveer en timed dan out. Heel irritant. Zeker met dit weer!
Ow! dat werkte bij mij direct. Wellicht op mobile data vs wifi proberen ? Wat een gedoe trouwens het omzetten van die accounts..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
4G en WiFi idd ook al geprobeerd.
Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem. Daar de app zojuist verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en ingelogd.

Ben bang dat het aan de auto (verbinding) ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Zojuist geprobeerd om een UVO reset te doen in de auto. Settings —> UVO —> reset UVO en fabrieksinstellingen

Na een paar minuten krijg ik een time out met melding “mobiel netwerk niet beschikbaar”.
Terwijl ik rechtsboven het antenne icoon met UVO en 4 of 5 streepjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WRT54G
Kia gebeld en het probleem uitgelegd.
Dame aan de lijn erkende idd dat er problemen waren begin deze week maar moest nu opgelost zijn. Toen kwam de vraag waar ik al bang voor was “heeft u al een reset gedaan met een paperclip”.

Stond er sceptisch tegen over maar toch geprobeerd en tot mijn verbazing werkte het! UVO kan weer verbinden en kan op afstand weer mijn verwarming bedienen. 😃

[ Voor 3% gewijzigd door WRT54G op 10-02-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Marieke2006 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:37:
[...]

Dan begrijp je mij verkeerd. Ik kreeg een notificatie via de app dat de deur open zou staan. Dus ik kijk uit het raam en de auto is gewoon gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 15:15

zeroday

There is no alternative!

WRT54G schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:58:
Kia gebeld en het probleem uitgelegd.
Dame aan de lijn erkende idd dat er problemen waren begin deze week maar moest nu opgelost zijn. Toen kwam de vraag waar ik al bang voor was “heeft u al een reset gedaan met een paperclip”.

Stond er sceptisch tegen over maar toch geprobeerd en tot mijn verbazing werkte het! UVO kan weer verbinden en kan op afstand weer mijn verwarming bedienen. 😃
Hoef je dan niet meer te pairen en zo? of is het reset en dan klaar is kees? Dus geen extra handelingen?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
zeroday schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:33:
[...]

Hoef je dan niet meer te pairen en zo? of is het reset en dan klaar is kees? Dus geen extra handelingen?
Mijn verwachting was dat ik alles opnieuw moest gaan instellen. Daarom was ik ook niet heel blij met het advies. Echter was het 10 sec een paperclip in het gaatje naast de volume knop en binnen enkele seconden was het systeem weer opgestart en alle instellingen behouden. Maar met resultaat dat mijn UVO ineens weer connecte en de UVO app op mijn iPhone ook weer kon verbinden met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
WRT54G schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:42:
[...]

Mijn verwachting was dat ik alles opnieuw moest gaan instellen. Daarom was ik ook niet heel blij met het advies. Echter was het 10 sec een paperclip in het gaatje naast de volume knop en binnen enkele seconden was het systeem weer opgestart en alle instellingen behouden. Maar met resultaat dat mijn UVO ineens weer connecte en de UVO app op mijn iPhone ook weer kon verbinden met de auto.
Ik vermoed dat het dan een reset is als in het herstarten van het systeem. Dus geen reset waarbij er instellingen worden gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Dat vermoeden had ik idd ook. Nu ik erover nadenk heeft de dame aan de tel het volgens mij ook niet gehad over het terug zetten van fabrieksinstellingen en alleen over een reset uitvoeren gehad.

Ach het is mij om het even, het werkt gelukkig weer en geen van mijn settings zijn verloren! O-)
Pagina: 1 ... 135 ... 352 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.