Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:09
Ja is een reset/reboot van het ingebouwde Android navigatiesysteem waar Uvo ook in zit, niet van je complete auto ;) Het systeem blijft altijd op standby volgens mij, dus kan me voorstellen dat een reset dan een oplossing kan zijn.. Wel lullig moment want eigenlijk vooral deze week is dat voorverwarmen op afstand wel fijn lijkt me.
Mijn e-Niro zit nog steeds bedekt onder 30cm sneeuw, gebruik de auto amper meer sinds maart vorig jaar..

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-02-2021 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:10
Dank voor de bevestiging @CyBeRSPiN
Weer wat geleerd!

Wat mij opviel met mijn e-Niro is dat ik de enige in de straat ben waarbij de motorkap nog onder de sneeuw/ijs zit. Alle andere auto's zijn "schoon" maar die van mij nog aardig bedekt en toch veel gereden. Het kwartje viel wat later maar mijn motor(kap) wordt niet zo warm... 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door WRT54G op 10-02-2021 15:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:53

zeroday

There is no alternative!

DutchKel schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:44:
[...]

Ik vermoed dat het dan een reset is als in het herstarten van het systeem. Dus geen reset waarbij er instellingen worden gereset.
Ok ..
net even de app verwijderd, toen moest ik een nieuw KIA account aanmaken cq. koppelen zodat meerdere KIA services gebruikt kan worden.

maar nog even geen antwoord van de auto ..

Goed gecommuniceerd van KIA ;()

Hij hangt nu 300 meter verder aan een oplader, vanavond maar even een resetje geven dan. Had even de hoop dat ik dat nou niet een keer nodig had ;)

update .. reset knopje ingedrukt, radio op zwart en weer aan en hup .. Uvo app doet ut weer .

Magie !

[ Voor 21% gewijzigd door zeroday op 10-02-2021 20:16 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:44
Vanavond knalden twee zekeringen in mijn (3x25) meterkast terwijl mijn MY20 aan de lader hing. Verder geen stroomvreters aan in huis. De Alfen Single Line Pro heeft load balancing, dus ik vermoed dat dit door de auto komt. Overigens is onlangs een update door de garage uitgevoerd die dergelijke issues zou moeten voorkomen.

Morgen de laadpaalleverancier bellen of zij iets in hun systeem kunnen zien en uiteraard de Kia garage. Tot die tijd hang ik de auto even naar aan de kabel...

Kan ik zelf overigens nog iets uitlezen in mijn auto?

• berendhaan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:55
Heeft iemand het al eens meegemaakt dat het laadklepje vastgevroren lijkt? Zat gelukkig nog prik in voor een dagje rijden maar vanavond moet hij wel open.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
berendhaan schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:00:
Heeft iemand het al eens meegemaakt dat het laadklepje vastgevroren lijkt? Zat gelukkig nog prik in voor een dagje rijden maar vanavond moet hij wel open.
Ja hoor, je moet oppassen voor je hem dicht doet dat er niks tussen zit aan water / sneeuw. Ik heb zelf alles ingespoten met siliconenspray voor de sneeuw viel, maar dat hielp weinig tegen aangestampte sneeuw, haha.

Als hij vast dicht zit is het enige wat je kan doen de fohn erop en (wat mij betreft) met je vuist slaan op het punt van de klep waar de openings pal zit. Wel opletten dat de klep vanzelf vergrendeld, dus even op je “open” knop drukken voor je begint met slaan ;)

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06-10 14:18
_eLMo_ schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:10:
[...]

Ja hoor, je moet oppassen voor je hem dicht doet dat er niks tussen zit aan water / sneeuw. Ik heb zelf alles ingespoten met siliconenspray voor de sneeuw viel, maar dat hielp weinig tegen aangestampte sneeuw, haha.

Als hij vast dicht zit is het enige wat je kan doen de fohn erop en (wat mij betreft) met je vuist slaan op het punt van de klep waar de openings pal zit. Wel opletten dat de klep vanzelf vergrendeld, dus even op je “open” knop drukken voor je begint met slaan ;)
Of een fohn handig is weet ik jiet. verwarmen kan ook met een warme handdoek of iets dergelijks.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:07

Whuzz

Dodgeball!

Ik was zo stom geweest om m'n auto ingeplugd te laten tijdens de sneeuwval... helaas stond de auto ook nog eens met z'n koppie in de wind. Vanochtend 30 minuten bezig geweest om de chargeport uit te bikken :')

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• _eLMo_
  • Niet online
Whuzz schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:40:
Ik was zo stom geweest om m'n auto ingeplugd te laten tijdens de sneeuwval... helaas stond de auto ook nog eens met z'n koppie in de wind. Vanochtend 30 minuten bezig geweest om de chargeport uit te bikken :')
Die sneeuwval is een, dat heb ik ook gedaan. Maar die 3 dagen erna, en de smelt / vries cycles die zorgen dat alles vast gaat zitten.

Wel shit als je hem echt los moet “bikken” ;(

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:09
berendhaan schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:00:
Jep. Ik heb er een gietertje lauw water overheen gegoten. Zal ongetwijfeld niet goed zijn, maar het werkte wel ;)

omniscale.nl

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 23:34

GVR

posttoast schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:41:
[...]

Jep. Ik heb er een gietertje lauw water overheen gegoten. Zal ongetwijfeld niet goed zijn, maar het werkte wel ;)
Werkt prima, gewoon daarna zo goed mogelijk droog maken en nergens last meer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:07

Whuzz

Dodgeball!

_eLMo_ schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:05:
[...]

Die sneeuwval is een, dat heb ik ook gedaan. Maar die 3 dagen erna, en de smelt / vries cycles die zorgen dat alles vast gaat zitten.

Wel shit als je hem echt los moet “bikken” ;(
Ik heb voorzichtig met een houten spatel het grootste deel verwijderd. Toen de auto laten voorverwarmen. Dan worden de kabel+stekker toch net een paar graadjes warmer. Toen kon ik hem "los wiebelen", waarna ik de rest heb weggeschraapt tot het klepje dicht kon.

Lesje geleerd; bij aanstaande sneeuw en/of ijzel de auto eerst opladen en dan ontstekkeren.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
Whuzz schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:13:
[...]

Ik heb voorzichtig met een houten spatel het grootste deel verwijderd. Toen de auto laten voorverwarmen. Dan worden de kabel+stekker toch net een paar graadjes warmer. Toen kon ik hem "los wiebelen", waarna ik de rest heb weggeschraapt tot het klepje dicht kon.

Lesje geleerd; bij aanstaande sneeuw en/of ijzel de auto eerst opladen en dan ontstekkeren.
In landen waar het serieus sneeuwt hebben ze daar zaken voor op de markt gebracht: https://macapuche.com/pro...ucts/kia-niro/v/021-CRT-2

Ook op te lossen met zeildoek en klittenband :)

• Tackleberry
Tackleberry schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:36:
Vanavond knalden twee zekeringen in mijn (3x25) meterkast terwijl mijn MY20 aan de lader hing. Verder geen stroomvreters aan in huis. De Alfen Single Line Pro heeft load balancing, dus ik vermoed dat dit door de auto komt. Overigens is onlangs een update door de garage uitgevoerd die dergelijke issues zou moeten voorkomen.

Morgen de laadpaalleverancier bellen of zij iets in hun systeem kunnen zien en uiteraard de Kia garage. Tot die tijd hang ik de auto even naar aan de kabel...
Zoals verwacht waren er geen problemen te vinden in de logging van de Alfen Single Line Pro. Bij de Kia dealer is vastgesteld dat er inderdaad een issue is met de laad unit van de auto. Dealer moet formeel toestemming regelen bij Kia NL om deze te vervangen. Als alles qua timing meezit, is dat onderdeel morgen binnen én vervangen.

De vervangende e-Soul is trouwens ook prima, rijdt logischerwijs vergelijkbaar met de e-Niro. Net wat anders qua bediening met knopjes op andere plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Wat een gekut zeg! |:(
Deze ochtend weer problemen met de UVO app.
Kan de verwarming weer niet op afstand aanzetten.
Het verversen van de status informatie duurt ook minuten lang en geeft uiteindelijk een timeout.

Van de week al een (paperclip) reset gedaan en de UVO app opnieuw geinstalleerd.
Zojuist nogmaals een (paperclip) reset maar zonder resultaat.

Niet gerelateerd met bovenstaand:
Heb voor nu de "Wintermodus" aangezet.
Echter snap ik niet precies wat deze doet. Ik heb de handleiding gelezen en snap eruit dat het prestaties met DC laden verbeterd en het bereik verminderd. Echter wat het precies doet kom ik niet uit.
Iemand die dit kan uitleggen?

[ Voor 57% gewijzigd door WRT54G op 12-02-2021 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
WRT54G schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:02:
Het verversen van de status informatie duurt ook minuten lang en geeft uiteindelijk een timeout.

Van de week al een (paperclip) reset gedaan en de UVO app opnieuw geinstalleerd.

Echter snap ik niet precies wat deze doet. Ik heb de handleiding gelezen en snap eruit dat het prestaties met DC laden verbeterd en het bereik verminderd. Echter wat het precies doet kom ik niet uit.
Bij mij werkt de UVO app als een zonnetje zojuist. Heb je al eens af en aangelogd uit de app?

Wintermodus: als je in de fora (Kia, Hyundai) zoekt, wordt aangegeven dat deze pas vanaf -10 werkt. Dus tenzij jij met -10 bij een snellader gaat staan heeft dat weinig nut zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ligt er bij de mensen bij wie de app niet werkt misschien nog een dikke laag sneeuw op het dak / ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:14
plips schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:36:
[...]

Wintermodus: als je in de fora (Kia, Hyundai) zoekt, wordt aangegeven dat deze pas vanaf -10 werkt. Dus tenzij jij met -10 bij een snellader gaat staan heeft dat weinig nut zo lijkt het.
Hij zou dan ook al tijdens het rijden de batterij gaan verwarmen volgens mij. Anders kan het geen impact op je bereik hebben zoals de menu’s aangeven.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
In en uitloggen van de app heb ik van de week idd gedaan. Moest toen ook direct een Kia account aanmaken/koppelen aan mijn UVO account.

Inmiddels werkt de app weer. Nadat ik een stuk gereden heb en de auto aan de lader ligt.
Overigens de app op 2 iPhones getest deze ochend, bij mijn vrouw en bij mijzelf.

Er ligt geen sneeuw op mijn dak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-10 14:41
TLDR: er is een nieuwe versie van de OBC software die sinds november wordt uitgerold (recall MY20).

Ff een update over mijn klappende hoofdzekeringen.
Half januari heeft de OBC van mijn MY20 de update gekregen van de recall. Zaterdag klapten de hoofdzekeringen eruit nadat ik mijn Zappi v2 van 1 naar 3 fasen zette met de auto aangeprikt. Reactie: Zappi ligt niet aan ons we bouwen een pauze in.
Gister naar de dealer. Blijkt er een nieuwere versie van de OBC software te zijn!
Dus sinds half januari. Kennelijk zat er nog een bug in! Gister gelijk weer geprobeerd en de zekeringen bleven netjes zitten. Niet dat 'ie ging laden na de switch van 1 naar 3 fasen, maar dat is een veiligheidskeuze van Zappi bij Kia's en Hyundai's.
Geen idee van wanneer de nieuwste versie OBC software is, maar dat moet eind januari, begin februari zijn. Als je de recall hebt uit laten voeren vóór deze periode: laat de dealer 'm dan installeren. Bij mij is 'ie stabieler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeck03

Niet goed natuurlijk en hinderlijk, maar wel een heel erg eerste wereld probleem. Als de problemen die je krijgt niet groter zijn dan dit, denk dan nog maar eens terug aan je benzine/diesel auto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Hahaha helemaal mee eens.
Alles is ook relatief gezien.

Maar laatste tijd een hoop gehannes met de UVO app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 22:17

.....
Bij werkt de UVO app wel, maar ondanks de paperclip reset vindt het opwarmen niet plaats. Niet als deze in de auto ingesteld wordt en niet via de UVO app, terwijl de auto aan de oplader hangt.
Ik heb een korte reset gedaan; even een tikje met de paperclip, maar misschien moet het > 10 seconden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WRT54G
Frij5fd schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:51:
[...]

Bij werkt de UVO app wel, maar ondanks de paperclip reset vindt het opwarmen niet plaats. Niet als deze in de auto ingesteld wordt en niet via de UVO app, terwijl de auto aan de oplader hangt.
Ik heb een korte reset gedaan; even een tikje met de paperclip, maar misschien moet het > 10 seconden?
Ik moest idd 10 sec ingedrukt houden.
Weet niet of dat je probleem gaat oplossen maar je kan het sowieso proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 21:08
Als ie aan de oplader hangt werkt het bij mij ook niet. Krijg daar wel een melding van in de app. Blijkbaar sluit mijn Alphen de connectie als ie klaar is met laden.

De auto wil dan via de kabel pre heaten maar dat lukt dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Akemi schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 19:56:
Als ie aan de oplader hangt werkt het bij mij ook niet. Krijg daar wel een melding van in de app. Blijkbaar sluit mijn Alphen de connectie als ie klaar is met laden.

De auto wil dan via de kabel pre heaten maar dat lukt dan niet.
Dat kan ik wel eens testen, door uitgesteld laden te doen. Als ik dat op een zodanig tijdstip laat starten dat het laadproces dan nog bezig is, kan het afsluiten van de verbinding (vanuit mijn Ecotap laadpunt) niet meer het probleem zijn.
En voor de zekerheid eerst nog even een 10 seconden reset 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swaluw2
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-10-2022
Iemand ook last met deze kou van de bandenspanning?

Vorige week nog alle 4 de banden 2.6 bar, gisteren met klein stukje rijden zakten ze alle 4 naar 2.1 en 2.2 bar met een waarschuwing op het dashboard.

Kia E-Niro Gravity Blue in bezit sinds 2 februari 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
WRT54G schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:00:
In en uitloggen van de app heb ik van de week idd gedaan. Moest toen ook direct een Kia account aanmaken/koppelen aan mijn UVO account.

Inmiddels werkt de app weer. Nadat ik een stuk gereden heb en de auto aan de lader ligt.
Overigens de app op 2 iPhones getest deze ochend, bij mijn vrouw en bij mijzelf.

Er ligt geen sneeuw op mijn dak.
Ah, dat is nuttige info. Zou het zo kunnen zijn dat als de 12V accu te laag wordt qua lading (hij was bij mij gisteren 52%, ' CAUTION ' in de app), de communicatie met de servers gestopt wordt? Trekt natuurlijk ook stroom om te communiceren met de servers. En de 12V accu loopt gewoon langzaam leeg als je niet aan de lader hangt en niet of nauwelijks rijdt... Het ritje van en naar de supermarkt zorgde bij mij in ieder geval voor 2% accuverlies op de 12V accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
swaluw2 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 10:09:

Vorige week nog alle 4 de banden 2.6 bar, gisteren met klein stukje rijden zakten ze alle 4 naar 2.1 en 2.2 bar met een waarschuwing op het dashboard.
Kou helpt niet mee voor de druk in je banden. Door te rijden zal de druk weer oplopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
swaluw2 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 10:09:

Mijnes staan koud op 2.5 en na warmrijden op 2.8. Zoals het hoort, zover ik weet moeten ze op 2.5 bar koud rondom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
Advies is volgens mij 2,7. Maar volgens sommigen kun je beter rond de 3.0 aanhouden. Onderzoekers van. TNO adviseren ca 10% boven de adviezen van de fabrikanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Steeck03 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 11:36:
Advies is volgens mij 2,7. Maar volgens sommigen kun je beter rond de 3.0 aanhouden. Onderzoekers van. TNO adviseren ca 10% boven de adviezen van de fabrikanten
Ja eens. In de winter kan ik de grip gebruiken dus vind ik dit prima, maar in de zomer rijd ik vaak 2.7-2.8 koud en 2.9-3.0 warm. Anders ga je echt als slappe vaatdoek de bocht door, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis 1
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16:58
plips schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 10:28:
[...]

Ah, dat is nuttige info. Zou het zo kunnen zijn dat als de 12V accu te laag wordt qua lading (hij was bij mij gisteren 52%, ' CAUTION ' in de app), de communicatie met de servers gestopt wordt? Trekt natuurlijk ook stroom om te communiceren met de servers. En de 12V accu loopt gewoon langzaam leeg als je niet aan de lader hangt en niet of nauwelijks rijdt... Het ritje van en naar de supermarkt zorgde bij mij in ieder geval voor 2% accuverlies op de 12V accu.
Waar kan ik de % 12V acculading en de bandenspanning zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
De bandenspanning kan je alleen oproepen als het voertuig in beweging is.
Via de menuknop liks boven op het rechterknoppencluster op je stuur.

De 12V batterijstatus zie je alleen op een app.

[ Voor 14% gewijzigd door IvoB2 op 14-02-2021 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
IvoB2 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:11:
De bandenspanning kan je alleen oproepen als het voertuig in beweging is.
Via de menuknop liks boven op het rechterknoppencluster op je stuur.

De 12V batterijstatus zie je alleen op een app.
Nee hoor. Met een NL model kun je in MY19 al de bandenspanning in de app zien. De 12V inderdaad alleen door uitlezen van de boordcomputer. Met MY20 kun je beide in de UVO app zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Ha, wist niet dat je de bandenspanning in de app ook bij stilstand kon zien.
Als dat op de app kan hadden ze dat beter ook zo geregeld op de boordcomputer.

Dan heb ik weer een vraag (MY 2019);

Waar zie ik op de boordcomputer dan de status van de 12V batterij?

[ Voor 18% gewijzigd door IvoB2 op 14-02-2021 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:03
IvoB2 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:27:
Ha, wist niet dat je de bandenspanning in de app ook bij stilstand kon zien.
Als dat op de app kan hadden ze dat beter ook zo geregeld op de boordcomputer.

Dan heb ik weer een vraag (MY 2019);

Waar zie ik op de boordcomputer dan de status van de 12V batterij?
Dat ligt aan de app die je gebruikt om de boordcomputer uit te lezen.

Maar volgens mij heb je nog geen ODB lezer of wel?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Ha, ik dacht dat hij bedoelde rechtstreeks uit te lezen op de boordcomputer van de EV.
Niet dus (zoals ik eerst dacht).

Ik heb idd geen app en lees alleen uit wat er te zien is op de e-Niro MY2019 (B-editie).
Vandaar mijn opmerking over de af te lezen bandenspanning => bandenspanning ja (indien in beweging) - 12V neen.

[ Voor 9% gewijzigd door IvoB2 op 14-02-2021 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Frij5fd schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:03:
[...]

Dat kan ik wel eens testen, door uitgesteld laden te doen. Als ik dat op een zodanig tijdstip laat starten dat het laadproces dan nog bezig is, kan het afsluiten van de verbinding (vanuit mijn Ecotap laadpunt) niet meer het probleem zijn.
En voor de zekerheid eerst nog even een 10 seconden reset 😁
De 10 seconden reset ben ik vergeten. Het opladen had ik vanochtend van 7.30 tot 8.30 gepland, waarbij om 8.30 de auto opgewarmd moest zijn.
Het opladen startte echter midden in de nacht, alsof het een andere tijdzone betrof (het startte echter niet om xx.30 maar een random ander moment van het uur). Het opwarmen vond niet plaats, maar wel een foutmelding in de UVO app om 8.05 dat het laden niet lukte. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
IvoB2 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:37:
Ha, ik dacht dat hij bedoelde rechtstreeks uit te lezen op de boordcomputer van de EV.
Niet dus (zoals ik eerst dacht).
Jawel, uitlezen via de boordcomputer. Daar heb je dus een OBD dongle voor nodig. Is dus helaas niet zichtbaar in het dashboard of via het navigatiesysteem. Naja helaas, die 12V zal me wat maar de accutemperatuur had ik wel graag inzichtelijk gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plips
Dennis 1 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 07:37:
[...]

Waar kan ik de % 12V acculading en de bandenspanning zien?
Er wordt in de user community van Kia en Hyundai wat geëxperimenteerd met het gebruik van de api. Daarmee kan je oa de SoC van je 12v accu uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_to_ev
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-10 22:19

passat_to_ev

Nice_car

Marcva schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:28
Gister naar de dealer. Blijkt er een nieuwere versie van de OBC software te zijn!
Dus sinds half januari. Kennelijk zat er nog een bug in! Gister gelijk weer geprobeerd en de zekeringen bleven netjes zitten. Niet dat 'ie ging laden na de switch van 1 naar 3 fasen, maar dat is een veiligheidskeuze van Zappi bij Kia's en Hyundai's.
Geen idee van wanneer de nieuwste versie OBC software is, maar dat moet eind januari, begin februari zijn. Als je de recall hebt uit laten voeren vóór deze periode: laat de dealer 'm dan installeren. Bij mij is 'ie stabieler.
Ik heb vandaag de werkplaats van mijn dealer gebeld maar zij wisten nog niet van een nieuwe OBC update. Heb je hier meer info over? Die van november heb ik al laten doen.

MW_ID7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeedot
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:24
Sinds een update in de garage zie ik bij het regeneratief remmen niet meer wat de opbrengst is. Is dit een bekende wijziging of is dit een instelling?

Groeten, robert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:37
Is volgens mij alleen als je Eco-modus gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
passat_to_ev schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:04:
[...]

Ik heb vandaag de werkplaats van mijn dealer gebeld maar zij wisten nog niet van een nieuwe OBC update. Heb je hier meer info over? Die van november heb ik al laten doen.
Dat is raar. Wat ik hier heb gepost is het verhaal dat ik vanuit de werkplaats kreeg. Er kunnen nu 2 dingen aan de hand zijn:
  1. jouw dealer is niet goed geïnformeerd.
  2. mijn dealer heeft de eerste update verkloot en er een punt aan geluld om dat te verhullen.
Volgens mij kunnen wij als gebruiker niet zo diep in het systeem kijken dat we de versie van de OBC kunnen zien. Correct me if I'm wrong.
Wat ik begreep zagen ze de update overigens pas toen de auto aangesloten was op hun diagnose apparatuur / -software. Mogelijk heeft KIA er niet te veel ruchtbaarheid aan gegeven om redenen als genoemd onder 2 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
xeedot schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:27:
Sinds een update in de garage zie ik bij het regeneratief remmen niet meer wat de opbrengst is. Is dit een bekende wijziging of is dit een instelling?
Dat zit je weer terug in Normal mode, de opbrengst zie je weer als je in eco mode rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

vandaag voor de 2e keer het reset knopje weer moeten indrukken want ik had met de UVO weer geen koppeling. Beetje vervelend. Soms wil je toch even zien of het beestje nog wakker te krijgen is ;)

Zit nu even voor de gein een keer te kijken wat het opladen kost en wat een verschillen zeg..
Nu mag ik niet zeiken want de paal waar ik hem vaak aan hang die berekent al maanden geen kosten, de paal er direct naast trouwens wel .. (je moet het maar weten) ..

maar 46kWh voor 8,28
daarvoor een allegro paal voor 27kWh voor 8 euro
en dan mijn duurste laat sessie, snelladen 32kWh voor 20,76 ..

sjeee .. wat een verschil ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
[b]zeroday in "Het grote Kia e-Niro topic"
sjeee .. wat een verschil ..
Zonet nog 13 kWh geladen aan nul euro bij de Lidl. :+
Dan kan je best zonder UVO app en geklooi dat daar blijkbaar soms mee gepaard gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Iemand trouwens een tip?

Ik wil mijn vrouw de UVO app ook laten gebruiken, het idee wat we hebben is dat als we dezelfde inlog gebruiken we elkaar in de weg zouden kunnen zitten? Dat is een gedachte nu we al 2x een reset hebben moeten toepassen.

Nu wil ik mijn UVO delen, er is een 2e account aangemaakt op https://eu-account.kia.com/ maar als ik het mobiele nummer ingeef wordt er aangegeven dat er geen account is.. euh.. echt wel .. ;)

Iemand wat huidige ervaringen met het delen?

Ze schijnt ook problemen te hebben om zowieso op de UVO app in te loggen terwijl inloggen op de link wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:34
zeroday schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:00:
Iemand trouwens een tip?

Ik wil mijn vrouw de UVO app ook laten gebruiken, het idee wat we hebben is dat als we dezelfde inlog gebruiken we elkaar in de weg zouden kunnen zitten? Dat is een gedachte nu we al 2x een reset hebben moeten toepassen.

Nu wil ik mijn UVO delen, er is een 2e account aangemaakt op https://eu-account.kia.com/ maar als ik het mobiele nummer ingeef wordt er aangegeven dat er geen account is.. euh.. echt wel .. ;)

Iemand wat huidige ervaringen met het delen?

Ze schijnt ook problemen te hebben om zowieso op de UVO app in te loggen terwijl inloggen op de link wel werkt.
Heb het ongeveer een half jaar geleden ook ingesteld, zodat de app op de telefoon van mijn vrouw ook werkt. Weet het niet heel goed meer, maar had toen eerst de app geïnstalleerd en toen de optie 'request to share car' gekozen. Waarbij ik vervolgens mijn telefoonnummer had opgegeven en zo vervolgens de toegang kon regelen. Volgens mij heb ik toen geen nieuw account moeten maken.

Dus wellicht op deze manier proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tackleberry
Tackleberry schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:57:
Zoals verwacht waren er geen problemen te vinden in de logging van de Alfen Single Line Pro. Bij de Kia dealer is vastgesteld dat er inderdaad een issue is met de laad unit van de auto. Dealer moet formeel toestemming regelen bij Kia NL om deze te vervangen. Als alles qua timing meezit, is dat onderdeel morgen binnen én vervangen.
Met wat vertraging doordat de nieuwe unit wat later binnen was, is hij vandaag geïnstalleerd. Nog even navraag gedaan en het gaat om een nieuwere versie van die unit. Het is dus niet een nieuw exemplaar van de versie die bij mij de geest gaf.

Ze wisten niet van een nieuwe software versie voor de laadunit, behalve die vorige maand is geïnstalleerd bij mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Tackleberry op 16-02-2021 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:30
eltron schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:51:
[...]

De vraag is of de paal achter een groep met een 32A zekering zit. In dat geval moet je huisinstallatie dus 32A aan de paal kunnen leveren en moet loadbalancing bewaken dat je niet boven de 35A voor geheel komt.
Dus een dunne marge maar 's nachts lukt dat wel en overdag ook als je nog een paar kW van de zonnepannelen erbij hebt.
Vervolgens is het althans bij de Zappi zo dat je ook de paal zelf kunt instellen op het maximaal aantal Ampere dat hij afneemt, ik neem aan dat dat bij de door Eneco geleverde paal ook wel zal kunnen. Die dingen zijn standaard 32A of 16A, maar niet iets er tussenin, dus als het bij jou minder is dan 32A dan moet dat in de paal zijn ingesteld.
Is overigens meer iets voor thuislaad topic, tenzij het bij jou een mankement aan de auto zou zijn maar dat geloof ik niet. De E-Niro my19 kan gewoon 32A pakken als hij het aangeboden krijgt.
Hoort inderdaad meer in het laadpaaltopic, maar omdat het nu hier staat nog een reactie hierop: gisteren is er een Eneco monteur langsgeweest voor iets anders. Hij legde uit dat ze bij een huis aansluiting van 1x35A bij een laadpaal van 32A deze in de paal moeten beperken tot 28A ongeacht of er load balancing is of niet. Dat verklaart idd waarom ik max. 6,4 kWh kan laden, voor mij meer dan voldoende trouwens. Ze zijn anders bang voor een (citaat) “te hoge duurbelasting van de hoofd zekering”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:29

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

BGFG schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:01:
[...]

Hoort inderdaad meer in het laadpaaltopic, maar omdat het nu hier staat nog een reactie hierop: gisteren is er een Eneco monteur langsgeweest voor iets anders. Hij legde uit dat ze bij een huis aansluiting van 1x35A bij een laadpaal van 32A deze in de paal moeten beperken tot 28A ongeacht of er load balancing is of niet. Dat verklaart idd waarom ik max. 6,4 kWh kan laden, voor mij meer dan voldoende trouwens. Ze zijn anders bang voor een (citaat) “te hoge duurbelasting van de hoofd zekering”.
Dat is dan helaas een monteur met onvoldoende verstand van zaken. Juist die loadbalancing voorkomt overbelasting van de hoofdzekering. Je paal kan dus rustig op 32A ingesteld worden.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:30
Hippe Lip schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:25:
[...]

Dat is dan helaas een monteur met onvoldoende verstand van zaken. Juist die loadbalancing voorkomt overbelasting van de hoofdzekering. Je paal kan dus rustig op 32A ingesteld worden.
Lag niet aan de monteur, is instructie van Eneco begreep ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
offtopic:
@BGFG voor de volgende keer: je kunt ook op "Quote" klikken en de tekst dan kopiëren naar de reactie in het juiste topic, dan gaat de reply daar automatisch verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-10 21:02
BGFG schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:01:
[...]
Beetje bijzonder wel. In de huidige tijd is vaak en in elk geval bij mij, de hoofdzekering niet de enige bron van energie.
Dus wat is er tegen als ik 10 of 15A uit de zonnepanelen haal + nog iets van een kleine 20A van het net?

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_to_ev

passat_to_ev

Nice_car

Kent iemand het volgende met loadbalancing en laden Kia? Als bij mij het opgenomen vermogen in huis even heel hoog is dan gaat de laadpaal naar minimum en zegt de auto dat het laden klaar is of onderbroken is. Als daarna de laadpaal weer voldoende vermogen geeft, gaat de auto niet verder met laden. Soms is aanzetten auto voldoende, soms moet ik sessie laadpaal opnieuw opstarten.

Ik zou hopen dat de Kia met het minimale beschikbare vermogen wel stand-by blijft en verder laadt als de laadpaal weer meer kan bieden.

MW_ID7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plmagis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 21:11
Heb sinds deze week het probleem dat ik met de UVO app niet meer met de wagen communiceert.
  • Verbinding met de server van UVO werkt, maar bij "˜Receiving vehicle status information" krijg ik na een tijdje de foutmelding "No response from the vehicle [4081].
  • In de wagen zelf als ik naar Setup -> UVO -> UVO Activeren ga, krijg ik de foutmelding dat de wagen geen verbinding kan maken in dit gebied en dat ik ergens anders moet proberen. 10km verder zelfde foutmelding.
  • Als ik in de standaard navigatie naar een plaats wil gaan, dan is het pijltje van de weg zwart ipv groen (wat me doet vermoeden dat hij geen verkeersinformatie binnenkrijgt.)
  • En ik zou nog eens moeten checken, maar ik dacht dat de stembesturing voor de navigatie geen locaties meer vindt.
Kortom, heb de indruk dat mijn wagen zijn mobiel netwerkverbinding kwijt is.

Iemand een ideetje? Ctrl-Alt-Del ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plmagis
plmagis schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:03:
Heb sinds deze week het probleem dat ik met de UVO app niet meer met de wagen communiceert.
  • Verbinding met de server van UVO werkt, maar bij "˜Receiving vehicle status information" krijg ik na een tijdje de foutmelding "No response from the vehicle [4081].
  • In de wagen zelf als ik naar Setup -> UVO -> UVO Activeren ga, krijg ik de foutmelding dat de wagen geen verbinding kan maken in dit gebied en dat ik ergens anders moet proberen. 10km verder zelfde foutmelding.
  • Als ik in de standaard navigatie naar een plaats wil gaan, dan is het pijltje van de weg zwart ipv groen (wat me doet vermoeden dat hij geen verkeersinformatie binnenkrijgt.)
  • En ik zou nog eens moeten checken, maar ik dacht dat de stembesturing voor de navigatie geen locaties meer vindt.
Kortom, heb de indruk dat mijn wagen zijn mobiel netwerkverbinding kwijt is.

Iemand een ideetje? Ctrl-Alt-Del ?
Laat maar: gereset met de paperclip & bingo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
passat_to_ev schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:35:
Kent iemand het volgende met loadbalancing en laden Kia? Als bij mij het opgenomen vermogen in huis even heel hoog is dan gaat de laadpaal naar minimum en zegt de auto dat het laden klaar is of onderbroken is. Als daarna de laadpaal weer voldoende vermogen geeft, gaat de auto niet verder met laden. Soms is aanzetten auto voldoende, soms moet ik sessie laadpaal opnieuw opstarten.

Ik zou hopen dat de Kia met het minimale beschikbare vermogen wel stand-by blijft en verder laadt als de laadpaal weer meer kan bieden.
Ik herken dit (gelukkig) niet, maar misschien moet je nog iets specifieker zijn in de vraagstelling/situatieschets. ik neem aan dat het gaat om MY20? ik heb my19. Heb je dan thuis 3F 11kW en welke laadpaal?
er is geloof ik wel iets met afschalen naar niveau van de fase met minste capaciteit. En een ondergrens qua beschikbare A (6?) dat de auto nodig heeft.

• relex28
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09 20:31
passat_to_ev schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:35:

Bij mij wordt de laadsessie dan gepauzeerd meen ik (de laadpaal gaat dan op groen en ik krijg een berichtje dat hij gestopt is maar nog wel connected). Hij laad daarna wel weer verder maar dat duur een aantal minuten (10 dacht ik)

• CyBeRSPiN
@passat_to_ev ik denk dat dit eerder een issue is met jouw laadpaal. Die breekt de sessie af, of gaat te laag qua vermogen (< 6A) dat de Kia de sessie noodgedwongen af moet breken.

• passat_to_ev

passat_to_ev

Nice_car

eltron schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:26:
[...]

Ik herken dit (gelukkig) niet, maar misschien moet je nog iets specifieker zijn in de vraagstelling/situatieschets. ik neem aan dat het gaat om MY20? ik heb my19. Heb je dan thuis 3F 11kW en welke laadpaal?
er is geloof ik wel iets met afschalen naar niveau van de fase met minste capaciteit. En een ondergrens qua beschikbare A (6?) dat de auto nodig heeft.
MY20 inderdaad, allego alfen 3F laadpaal met loadbalancing 11 kW. Ben inderdaad wel nieuwsgierig naar ondergrens.

MW_ID7

• passat_to_ev

passat_to_ev

Nice_car

CyBeRSPiN schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:56:
@passat_to_ev ik denk dat dit eerder een issue is met jouw laadpaal. Die breekt de sessie af, of gaat te laag qua vermogen (< 6A) dat de Kia de sessie noodgedwongen af moet breken.
6A is dus ondergrens? Ik heb inderdaad apparaat dat op piek 10A per fase trekt dus met overige afname blijft er niet veel over. Ik denk dus inderdaad dat laadpaal teveel afschaalt en auto dan stopt. Ik ga proberen afgifte laadpaal een keer te filmen als het gebeurt.

MW_ID7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 11:38
Wirehead schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:58:
[...]

Zonet nog telefoon gehad van de werkplaatsverantwoordelijke. De hoogspanningstechnieker van Kia Belgie zag idd afwijkende waarden qua temperatuur op de hoogspanningrelais. Ook intern tussen de 5 individuele compartimenten van de pack. Die gaat nu zijn raport opstellen en een actieplan opmaken. Morgen of maandag dus meer nieuws.. :)
Ondertussen een hele tijd verder, met succes:
-Er zijn 2 modules van het type 375A1-K4000 in de batterij vervangen; dit zijn zgn. Cell Monitoring Units. Deze gaven dus de foutieve spanning door.
-De BMS is ook vervangen - type 375A0-K4000. Dit is een "sealed" unit, die dus mogelijk last had van condens oid, gezien de storingen (naar mijn oordeel) vaker voorkwamen op "vochtige" dagen.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• CyBeRSPiN
passat_to_ev schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:47:
[...]

6A is dus ondergrens? Ik heb inderdaad apparaat dat op piek 10A per fase trekt dus met overige afname blijft er niet veel over. Ik denk dus inderdaad dat laadpaal teveel afschaalt en auto dan stopt. Ik ga proberen afgifte laadpaal een keer te filmen als het gebeurt.
Ik weet niet of dat specifiek geldt voor de Kia's, maar 6A kom ik vaak tegen als absolute ondergrens voor het succesvol kunnen laden. En het lijkt me dat een beetje laadpaal daar ook rekening mee houdt eerlijk gezegd.

• Marcva
CyBeRSPiN schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:49:
[...]

Ik weet niet of dat specifiek geldt voor de Kia's, maar 6A kom ik vaak tegen als absolute ondergrens voor het succesvol kunnen laden. En het lijkt me dat een beetje laadpaal daar ook rekening mee houdt eerlijk gezegd.
Volgens mij is 6A de ondergrens in het universele laadprotocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:45
Wirehead schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:37:
[...]

Ondertussen een hele tijd verder, met succes:
-Er zijn 2 modules van het type 375A1-K4000 in de batterij vervangen; dit zijn zgn. Cell Monitoring Units. Deze gaven dus de foutieve spanning door.
-De BMS is ook vervangen - type 375A0-K4000. Dit is een "sealed" unit, die dus mogelijk last had van condens oid, gezien de storingen (naar mijn oordeel) vaker voorkwamen op "vochtige" dagen.
Fijn dat er een oplossing is. Nu weer rijden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 11:38
Bitaktus19 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:55:
[...]

Fijn dat er een oplossing is. Nu weer rijden? :)
Zeker.. de vervangwagen was trouwens een e-Soul en een e-Niro.. dus geen straf :) Persoonlijk vind ik dat de e-Niro een pak stiller is tijdens het rijden.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Mijn issue met de uitspraak van berichten via Android Auto is vanzelf opgelost.
Het is nu weer een Nederlandse stem. Prima hoorbaar, al is de uitspraak wel wat snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
joepie de p schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:53:
Mijn issue met de uitspraak van berichten via Android Auto is vanzelf opgelost.
Het is nu weer een Nederlandse stem. Prima hoorbaar, al is de uitspraak wel wat snel.
Was me inderdaad afgelopen week ook opgevallen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Blijkbaar mogen we onze auto afmeten tegen de ID.4 zelfs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Wederom probleem met de UVO app.
Kan wel inloggen maar als ik een status update doe of iets wil instellen dan krijg ik een time-out. In 2 weken tijd al 2x een paperclip reset gedaan en waarschijnlijk nu dus voor de 3de keer. Begin het wel een beetje zat te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Nu online
In een ander draadje gelezen over een korte Type 2 kabel: 1,75m/2m. Lijkt mij ook wel wat voor mijn 2019 model. Parkeer toch altijd met de neus bij een laadpaal.

Originele kabel is 1 fase 32 A dacht ik.
Is het verstandig om vooruitkijkend naar de toekomst 3 fasen 32 A kabel te nemen? Of kan dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
joepie de p schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:12:
In een ander draadje gelezen over een korte Type 2 kabel: 1,75m/2m. Lijkt mij ook wel wat voor mijn 2019 model. Parkeer toch altijd met de neus bij een laadpaal.

Is het verstandig om vooruitkijkend naar de toekomst 3 fasen 32 A kabel te nemen? Of kan dit niet?
3f 32A is het mooiste natuurlijk, maar ook een stuk zwaarder. Maar mogelijk maakt dat voor een 2 meter stukkie niet zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
joepie de p schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:12:

Pas op. Bij straat parkeren langs de stoeprand is 2M niet altijd genoeg. Zelfs de standaard kabel is dan te kort. Niet alle palen staan op parkeer terreinen waar je vooruit in rijd. Soms sta je parallel aan het trottoir en dan heb je 1 paal in het midden van 2 vakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 15:22
Die standaard laadkabel is het eigenlijk net niet inderdaad. Hij is meestal te lang, maar als de paal rechtsachter staat is deze te kort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepie de p
  • Nu online
Steeck03 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:46:
[...]

Pas op. Bij straat parkeren langs de stoeprand is 2M niet altijd genoeg. Zelfs de standaard kabel is dan te kort. Niet alle palen staan op parkeer terreinen waar je vooruit in rijd. Soms sta je parallel aan het trottoir en dan heb je 1 paal in het midden van 2 vakken.
Nee klopt. De oude kabel gaat dan ook niet weg. Mijn praktijk (2 jr, 50.000 km) is dat ik vrijwel altijd met de neus voor de paal sta en dan rol ik meestal de kabel een paar keer rond het klepje. Niet optimaal zo, maar beter dan hij op de grond ligt. Zie in gedachten dat honden er graag op pissen, bij voorkeur ín de beschermkapjes van de stekkers :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Nu online
Mijn dochter heeft een Iphone XS en wil Carplay aan de e-Niro koppelen. Dat werkt niet. De telefoon is wel verbonden via bluetooth maar als het kabeltje wordt verbonden (zoals ik zelf met Android doe) dan licht het symbooltje op het scherm niet op. Net getest zonder andere telefoons in de buurt, Siri staat aan, mediasysteem gereset.
Via Google lees ik eigenlijk dat het altijd moet werken zonder aanvullende downloads enzo.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Nu online
_eLMo_ schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:21:
[...]

3f 32A is het mooiste natuurlijk, maar ook een stuk zwaarder. Maar mogelijk maakt dat voor een 2 meter stukkie niet zo uit.
Ik heb 3fase 32A 2meter besteld. Deel het nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
joepie de p schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 17:13:
Mijn dochter heeft een Iphone XS en wil Carplay aan de e-Niro koppelen. Dat werkt niet. De telefoon is wel verbonden via bluetooth maar als het kabeltje wordt verbonden (zoals ik zelf met Android doe) dan licht het symbooltje op het scherm niet op. Net getest zonder andere telefoons in de buurt, Siri staat aan, mediasysteem gereset.
Via Google lees ik eigenlijk dat het altijd moet werken zonder aanvullende downloads enzo.

Heb je het al eens met een andere kabel geprobeerd of de connector in de telefoon omgedraaid? Als het een wat oudere veel gebruikte kabel is dan kan het zijn dat de connector vuil is of de kabel niet helemaal meer goed is.

Het hoort inderdaad automatisch te werken als je de kabel aansluit. Aldus bij mijn iPhone X.

Ik vind overigens iOS CarPlay fijner werken dan Android. Bij Android heb je niet het volledige scherm terwijl dit bij iOS wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Wel even naar Instellingen -> Algemeen -> CarPlay gaan volgens mij de eerste keer om te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plmagis
joepie de p schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 17:13:

Met mijn iPhone van het werk waarop Mobile Iron is geïnstalleerd lukt Carplay ook niet, zelfs met kabeltje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 17:57:
Wel even naar Instellingen -> Algemeen -> CarPlay gaan volgens mij de eerste keer om te koppelen.
De telefoon komt zelf met een pop-up als je die de eerste keer aansluit. Toevallig heb ik hem gisteren voor de eerste keer aangesloten, ervoor heb ik een Android gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Philos31 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 22:21:
[...]

Even in neutraal zetten tijdens het rijden en dan remmen, dan gebruik je de remmen.
Ik doe elke week even een beetje remmen zodat de boel niet vast gaat zitten. Ooit eens een filmpje van [url="https://www.youtube :| .com/watch?v=xpSfftMVoW0&ab_channel=BLAUZAHN"]"Der Blauzahn"[/url] over gezien toen die zn Ioniq nog had.
Werkt ook goed op een Niro. Mijn auto stond al weer een maand stil, dus heb een paar snelle stops op een landweggetje gedaan met Neutraal geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechLight
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
PeaceNlove schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:46:
Werkt ook goed op een Niro. Mijn auto stond al weer een maand stil, dus heb een paar snelle stops op een landweggetje gedaan met Neutraal geactiveerd.
Ik doe het vooral met achteruit rijden vanaf een verhoging waar ik toch altijd kom ('t zal maar een meter of tien zijn, maar toch een paar omwentelingen van de wielen), en ook via de laatste paar km/u vooruit tot stilstand, want gebruik het rempedaal en niet de flippers. In z'n achteruit regenereert hij volgens mij niet, dus dat is ook een makkelijke zonder heuveltje, alhoewel je dan iets meer vaart moet maken.

Hoeveel is eigenlijk nodig om de remmen goed te houden? Heb er destijds bij de eerste 15kkm beurt niets over gehoord, en merk zelf ook geen problemen, maar misschien komt dat (veel) later pas? Als ik geen 'grit' meer hoor lijkt me dat de roest er af is, en het daarmee oke is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
  • Laatst online: 25-03 09:39
Ik heb in dit topic meerdere malen dakkoffers voorbij zien komen. Zijn er inmiddels wat ervaringen met betrekking tot de invloed op het verbruik? Ik zoek namelijk een aerodynamisch koffer zodat ik naar wintersport niet 2x zo vaak moet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@dirkmuis je bedoelt aerodynamische denk ik? :P
Is hier al wat eerder over gepost, reken op 15/20% extra verbruik, uiteraard hoe harder je rijdt hoe meer extra luchtweerstand die koffer geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Nu online
joepie de p schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 17:15:
[...]

Ik heb 3fase 32A 2meter besteld. Deel het nog wel even.
Vandaag binnen. Lekker licht kabeltje. Lengte tussen de stekkers is 210cm.

De stekkers zijn niet gegoten, maar geschroefd. Kennelijk voldoet dat aan IP5X/IP6X/Kema/....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
CyBeRSPiN schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:16:
@dirkmuis je bedoelt aerodynamische denk ik? :P
Is hier al wat eerder over gepost, reken op 15/20% extra verbruik, uiteraard hoe harder je rijdt hoe meer extra luchtweerstand die koffer geeft.
;)

Dat weet ik, maar de ene koffer zal vast beter zijn dan de ander op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
dirkmuis schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:08:
Ik heb in dit topic meerdere malen dakkoffers voorbij zien komen. Zijn er inmiddels wat ervaringen met betrekking tot de invloed op het verbruik? Ik zoek namelijk een aerodynamisch koffer zodat ik naar wintersport niet 2x zo vaak moet laden.
Als je gewoon om de (ca.) 250km laadt dan maakt het niet veel uit. Beetje in het bereik tussen 10% en 80% SOC is het maar een paar minuten verschil in laadtijd en zeker niet 2x zo vaak laden.
Daarbij er wel vanuitgaande dat er voldoende keus is in DC laders. Het wordt anders als je vanwege de extra luchtweerstand een volgende snellader net wel of net niet haalt. Maar daar kun je weer op inspelen door je snelheid aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Juist, het moet geen hogere wiskunde worden om op je bestemming te komen natuurlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
dirkmuis schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:42:
Juist, het moet geen hogere wiskunde worden om op je bestemming te komen natuurlijk
Gewoon ABRP gebruiken en onderweg periodiek een simpele rekensom oplossen: de overgebleven range minus de af te leggen afstand tot de volgende snellader. Als die marge te krap wordt snelheid terugnemen, that’s it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
dirkmuis schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:37:
[...]

;)

Dat weet ik, maar de ene koffer zal vast beter zijn dan de ander op dat gebied.
Verschil in aerodinamica tussen verschillende koffers is beperkt. Ze zijn uiteraard allemaal ontworpen om zo aerodinamisch mogelijk te zijn. Maar een koffer geeft nu eenmaal sowieso extra weerstand.
Snelheid doet echter meer dan een beperkt verschil in luchtweerstand tussen twee koffers, al neemt daarmee ook het verschil tussen een meer- en een minder aerodynamische kofffer toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 15:07
Ik heb ergens gelezen, kan het niet meteen terugvinden, dat je de box omgekeerd moet plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Laatst online: 09-10 19:08
bruneelm schreef op maandag 22 februari 2021 @ 23:30:
Ik heb ergens gelezen, kan het niet meteen terugvinden, dat je de box omgekeerd moet plaatsen.
Als dat zo is wat best kan , zal je op YT wel een filmpje vinden van iemand die het getest heeft en daar een half uur over zeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relex28
Een paar dagen geleden klapte in de nacht de hoofdzekeringen.. na doormeten bleek de laadpaal kortsluiting te hebben (auto was nog gekoppeld). Na 2 publieke punten gesloopt te hebben :X en na inspectie bij Kia blijkt de omvormer kapot te zijn.... |:( zal worden vervangen maar heel bijzonder allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metteko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:35
Zeker dat het niet het gekende probleem is waarbij de Kia zijn fasen kortsluit en ze te laat terug opent bij het overschakelen van 3 fasen naar 1 fase? Dit is hier al verschillende keren aan bod gekomen en heeft al bij velen de zekeringen doen springen (vooral bij de zappi-laders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relex28
metteko schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:21:
Zeker dat het niet het gekende probleem is waarbij de Kia zijn fasen kortsluit en ze te laat terug opent bij het overschakelen van 3 fasen naar 1 fase? Dit is hier al verschillende keren aan bod gekomen en heeft al bij velen de zekeringen doen springen (vooral bij de zappi-laders)
zou best kunnen, hopelijk kunnen ze het snel oplossen kan nu immer niet meer laden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Dit had al lang een terugroepactie van de MY20 moeten zijn, hoeveel hoofdzekeringen en laadpalen moeten er nog gesloopt worden... :N
Pagina: 1 ... 136 ... 352 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.