Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:31
Sinds paar dagen heb ik geen connectiviteit meer met mijn Kia E-Niro uit 2020, via de app op de telefoon lukt het niet meer om verbinding te leggen. Ook werkt de incar navigatie niet meer want het lukt niet om routebeschrijvingen op te halen.

Iemand bekend met dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plmagis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 21:26
bd-casemod schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:18:
Sinds paar dagen heb ik geen connectiviteit meer met mijn Kia E-Niro uit 2020, via de app op de telefoon lukt het niet meer om verbinding te leggen. Ook werkt de incar navigatie niet meer want het lukt niet om routebeschrijvingen op te halen.

Iemand bekend met dit probleem ?
Had vorige week een gelijkaardig probleem (zie hoger in dit forum): de paperclip-truc werkte perfect.

Met een paperclip het gaatje naast de volume knop ingedrukt houden gedurende 10 seconden terwijl de wagen uitstaat reset de computer.

Nadien kon ik de UVO-app opnieuw met de wagen communiceren en werkte de navigatie opnieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 00:00
relex28 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:30:
[...]

zou best kunnen, hopelijk kunnen ze het snel oplossen kan nu immer niet meer laden :/
Waarschijnlijk kan je nog snelladen op DC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
En laden op een 1-fase paal of bv de granny charger.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relex28
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 09:25
oldie127 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:05:
[...]

Waarschijnlijk kan je nog snelladen op DC
Op 50DC ging nog wel maar 175DC weer niet. Nu afwachten wanneer het gefixed kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:51

zeroday

There is no alternative!

plmagis schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:31:
[...]

Had vorige week een gelijkaardig probleem (zie hoger in dit forum): de paperclip-truc werkte perfect.

Met een paperclip het gaatje naast de volume knop ingedrukt houden gedurende 10 seconden terwijl de wagen uitstaat reset de computer.

Nadien kon ik de UVO-app opnieuw met de wagen communiceren en werkte de navigatie opnieuw.
Begint wel vervelend te worden elke week resetten ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-08 22:08
relex28 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:32:
[...]

Op 50DC ging nog wel maar 175DC weer niet. Nu afwachten wanneer het gefixed kan worden
Ik had het 3 weken geleden, "gelukkig" klapte er maar één fase-hoofdzekering uit en zat de CV-ketel op een andere fase (het begon toen net erg koud te worden. De dealer waarschuwde dat vervangen van de laadunit wel eens een paar weken kon duren, maar uiteindelijk was het na 3 dagen gefixed.
Ik heb een Ecotap laadpunt, wat voor een laadpunt heb jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hyundai heeft een mega recall ivm batterij problemen. Ik ga ervan uit dat kia andere batterijen heeft? Gezien in de reddit forum. https://archive.vn/BQmYA

[ Voor 41% gewijzigd door IUser op 25-02-2021 07:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
IUser schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:28:
Hyundai heeft een mega recall ivm batterij problemen. Ik ga ervan uit dat kia andere batterijen heeft? https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Yep. Zelfde chemische samenstelling, andere fabriek.

• CreatoX
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-05 18:21
CyBeRSPiN schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:41:
[...]

Yep. Zelfde chemische samenstelling, andere fabriek.
Oh jee... Ik las het artikel van de Hyundai en dacht meteen aan de Kia. Geld dit voor alle uitgebrachte modellen?

• relex28
Frij5fd schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:46:
[...]

Ik heb een Ecotap laadpunt, wat voor een laadpunt heb jij?
Ik heb er een van NewMotion. Maar die hoeft toch niet vervangen te worden nu ?? :?

• CyBeRSPiN
  • Nu online
CreatoX schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 07:51:
[...]

Oh jee... Ik las het artikel van de Hyundai en dacht meteen aan de Kia. Geld dit voor alle uitgebrachte modellen?
Volgens mij wel, zie o.a. dit artikel: https://pushevs.com/2020/...11-battery-cells-to-baic/

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:17
De SK Innovation cellen in onze KIA gebruiken andere separators. En net daar zit hem het probleem. Afwijkende kwaliteit met enorme gevolgen. Een aanzienlijk deel van deze kost zal op de toeleverancier van LG afgewimpeld worden.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Wirehead schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:57:
[...]

De SK Innovation cellen in onze KIA gebruiken andere separators. En net daar zit hem het probleem. Afwijkende kwaliteit met enorme gevolgen. Een aanzienlijk deel van deze kost zal op de toeleverancier van LG afgewimpeld worden.
Ja dit is een flinke klapper voor ze, maar goed dat ze verantwoordelijkheid nemen. Benieuwd hoeveel restwaarde er nog in zit, het zal de moeite zijn om hier een recyclingstraat voor in te richten.
Heb je nog ergens een bron kunnen vinden van de details tussen de SK Innovation cellen en de LGChem cellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wirehead
CyBeRSPiN schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:03:
[...]

Ja dit is een flinke klapper voor ze, maar goed dat ze verantwoordelijkheid nemen. Benieuwd hoeveel restwaarde er nog in zit, het zal de moeite zijn om hier een recyclingstraat voor in te richten.
Heb je nog ergens een bron kunnen vinden van de details tussen de SK Innovation cellen en de LGChem cellen?
De cellen zijn gebouwd naar identieke requirements. Dus daar is geen verschil in. Er moet gewoon een QA issue geweest zijn bij toeleveranciers van LG Chem.

.. Zo, ondertussen zit de e-Niro via OVMS in Home-Assistant. Handig, ipv al die losse apps.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F6ej10h60HZV6jkZKBv70DUsiY8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AyRFFnB5PR4XdpCaz0ogyIBo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Wirehead op 25-02-2021 14:49 ]

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-08 22:08
relex28 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:12:
[...]

Ik heb er een van NewMotion. Maar die hoeft toch niet vervangen te worden nu ?? :?
Mijn Ecotap laadpunt draaide weer prima na het vernieuwen van de laadmodule in de e-Niro, dus vervangen is niet persé nodig.
Ik vroeg het om een beeld te hebben van de merken laadpunten waarmee dit probleem zich voor kan doen

• wortelsoft
  • Laatst online: 07-09 19:39
Zo, mijn E-Niro heeft zijn eerste beurt gehad, kaart van de navigatie ziet er wat anders uit. Gevraagd naar de rubberhoes om de granny, maar dat was niet nodig, bij mijn serie nummer van mijn granny.

• Wiz_Kid
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:13
Wirehead schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:06:
[...]

De cellen zijn gebouwd naar identieke requirements. Dus daar is geen verschil in. Er moet gewoon een QA issue geweest zijn bij toeleveranciers van LG Chem.

.. Zo, ondertussen zit de e-Niro via OVMS in Home-Assistant. Handig, ipv al die losse apps.
[Afbeelding]
Hey!

Hoe heb je dit gebouwd, ik probeer ook het een en ander in mijn HA te krijgen, maar kom er maar niet aan uit..

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 16:42

GVR

Wiz_Kid schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:44:
[...]

Hey!

Hoe heb je dit gebouwd, ik probeer ook het een en ander in mijn HA te krijgen, maar kom er maar niet aan uit..
Ik heb ook wel interesse!

• Whometoo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18-05-2023
vraag: als ik Carplay aandoe, hoe kan ik dan via Media mijn radio aandoen?

Als ik media kies, ben ik carplay direct kwijt.

Kun je uberhaupt snel schakelen tussen carplay en normale display?

(NB kun je in carplay ook Flitsmeister en MAPS tegelijk draaien?) :)

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@Whometoo je kan de favorietknop (ster) toewijzen aan CarPlay. Dan kun je snel heen en weer.
Je kan prima radio met CarPlay combineren, en Flitsmeister kan op de achtergrond van maps.
Gewoon zelf gaan proberen! En lees ook de handleidingen door, staat een hoop in.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeRSPiN op 25-02-2021 21:36 ]

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:38

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Wiz_Kid schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:44:
[...]

Hey!

Zie hier:
xenobia12345 in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 2"

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@Wiz_Kid welke uitvoering heb je, want waar @Hippe Lip naar linkt werkt alleen met een NL MY19.
@Wirehead gebruikt OVMS wat weer een andere API heeft. En met een MY20 met UVO schijnt het niet/nauwelijks mogelijk te zijn om de data te pollen omdat je dan door Kia op de vingers getikt wordt ivm overmatig gebruik van de API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
CyBeRSPiN schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 22:17:
@Wirehead gebruikt OVMS wat weer een andere API heeft.
Klopt - en die Server API gebruik ik zelfs niet. Er is ondersteuning vanuit de OVMS module zelf om te connecten op een OVMS V3 server - which is basically MQTT.

Dus ik draai een aparte MQTT instance, en pull dan via Node-Red de variabelen die mij interesseren (met wat enrichment) naar mijn interne MQTT instance, die deze present aan HomeAssistant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
@Wiz_Kid welke uitvoering heb je, want waar @Hippe Lip naar linkt werkt alleen met een NL MY19.
@Wirehead gebruikt OVMS wat weer een andere API heeft. En met een MY20 met UVO schijnt het niet/nauwelijks mogelijk te zijn om de data te pollen omdat je dan door Kia op de vingers getikt wordt ivm overmatig gebruik van de API.
Voeg daarbij dat Kia (en Hyundai) het authenticatie protocol heeft aangepast, waardoor op dit moment de API niet echt toegankelijk meer is. Er wordt gewerkt aan een fix, en zodra die er is zal Kia/Hyundai wel weer wat aanpassen, dus of dat op de lange termijn wat oplevert is de vraag. Of ze ooit a la Tesla een API voor berijders open stellen is maar de vraag. Er is wel een commerciële partij (https://www.tronity.io) die je wat mogelijkheden biedt, die betalen vast Kia voor de API
Als je alleen wil uitlezen, is OVMS denk ik de stabielste optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wirehead
plips schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:06:
[...]

Als je alleen wil uitlezen, is OVMS denk ik de stabielste optie.
OVMS kan ook CAN writes doen. Je kan perfect bvb je lichten etc aanzetten, deur openen / sluiten.
Het issue is dat over de beschikbare CAN poort in de passagiersruimte; je zogenaamde d-CAN hebt. Die heeft beperkingen die zich vertalen in het feit dat de verwarming etc voor pre-heat niet beschikbaar is. Ik vermoed dat de UVO hardware dus op een andere bus in de wagen zit die net wel toegang heeft daartoe. (onder de "motor"-kap is er zo'n aansluiting).

Dus in de toekomst kan het misschien. Ik gebruik de feature iig niet. Rapportage is voor mij interessanter. Ik heb trouwens OVMS op een afgezekerde, aparte 12V lijn. Die werkt alleen als er ofwel geladen, of gereden wordt. Dus geen battery-drain issues op de loodaccu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

plmagis schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:31:
[...]

Ik had dezelfde problemen, reset lost niks op. Er stond een afspraak vanochtend om de boel na te laten kijken, maar toen ik gisteravond de auto instapte werd ik begroet met een melding over gewijzigde voorwaarden, moest alles accepteren en daarna werkte alles weer....

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:38

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Wirehead schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:13:
[...]
Ik heb trouwens OVMS op een afgezekerde, aparte 12V lijn. Die werkt alleen als er ofwel geladen, of gereden wordt. Dus geen battery-drain issues op de loodaccu.
Gebruik je daarvoor een aansluiting uit de zekeringbox linksonder het stuur? Het is me niet duidelijk welke aansluitingen daar constante plus of geschakelde plus geven en welke geschakeld EN bij laden.

Welke aansluiting gebruik je?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:29
Hippe Lip schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:31:
[...]

Gebruik je daarvoor een aansluiting uit de zekeringbox linksonder het stuur? Het is me niet duidelijk welke aansluitingen daar constante plus of geschakelde plus geven en welke geschakeld EN bij laden.

Dat kun je toch zo nagaan met een spanningszoeker of multimeter, of vat ik em niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wirehead
Hippe Lip schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:31:
[...]

Je kan piggybacken op de aansluiting van het verwarmd stuurwiel. Die bevat een 12V aansluiting die alleen live is bij laden en "rijden/neutraal" (Hoogspanning turned on dus..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 18:27
Wij zijn aan het kijken om de e-Niro aan te schaffen particulier dus een hele uitgave. We gaan waarschijnlijk voor de executive of de klasse daaronder.
Mijn vraag is meer aan de bezitters, als je nu weer zou mogen kiezen zou je dan weer voor de e-Niro gaan rekening houdend met het budget rond 47500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ja, wij overwegen particuliere aanschaf (overname na de lease).
Het wordt de Kia overnemen (voordeligste keus) of een nieuwe Skoda Enyaq (veel gezeik met software en minder zuinig) of Tesla Model Y (saai uiterlijk / interieur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Ik zou als particulier niet snel een nieuwe auto kopen ivm de enorme afschrijving. Zijn de e-Niro's tweedehands al wat goedkoper aan het worden? Denk dat je last hebt van de 4%/8% bijtelling van BTW auto's waardoor de prijs kunstmatig hoog wordt gehouden. Zit 7 jaar fabrieksgarantie op en de accu houdt het goed uit, zou zelf mn eigen e-Niro ook best willen overnemen over 3 jaar als ie uit de lease komt, maar hangt van het overige aanbod af. De andere merken zitten ook niet stil.

Hier een voor 30k en mogelijkheid op 2k aankoopsubsidie (potje voor tweedehands is nog niet leeg): https://www.marktplaats.n...-executiveline-64kwh.html
Scheelt toch 18k op een nieuwe en met 42.000km is deze nog ver van afgeschreven.

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 26-02-2021 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
En kijk ook nog even naar de Kia Soul. Zelfde aandrijflijn / accu’s alleen spuuglelijk voor een paar duizend minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:04:
Ik zou als particulier niet snel een nieuwe auto kopen ivm de enorme afschrijving. Zijn de e-Niro's tweedehands al wat goedkoper aan het worden? Denk dat je last hebt van de 4%/8% bijtelling van BTW auto's waardoor de prijs kunstmatig hoog wordt gehouden. Zit 7 jaar fabrieksgarantie op en de accu houdt het goed uit, zou zelf mn eigen e-Niro ook best willen overnemen over 3 jaar als ie uit de lease komt, maar hangt van het overige aanbod af. De andere merken zitten ook niet stil.

Hier een voor 30k en mogelijkheid op 2k aankoopsubsidie (potje voor tweedehands is nog niet leeg): https://www.marktplaats.n...-executiveline-64kwh.html
Scheelt toch 18k op een nieuwe en met 42.000km is deze nog ver van afgeschreven.
Leuk dat ze er bij zetten dat je 2000 euro subsidie kan krijgen, maar voor zover ik weet zijn alle executive line Niro ‘s toch >45000 euro en komen daarmee toch niet in aanmerking voor die subsidie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
PeaceNlove schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:45:
[...]

Leuk dat ze er bij zetten dat je 2000 euro subsidie kan krijgen, maar voor zover ik weet zijn alle executive line Niro ‘s toch >45000 euro en komen daarmee toch niet in aanmerking voor die subsidie?
Aja idd. Rare regeling wel die cap op originele catalogusprijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich46
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07-02-2024
Ik ben zelf particulier, en rijd ongeveer 20.000km per jaar. De teller staat nu op 35000km.
Ik zou zeker opnieuw dezelfde wagen aankopen (is nog geen enkele auto die “beter” is wat prijs/kwaliteit/rijbereik aangaat) .
Twee bedenkingen:
- het beschikken over een eigen laadpaal is een must (woon in België)
- vakantiereizen zijn door de enorme stijging van het laden aan snellaadpalen veel minder interessant dan voorheen . Als je enkel de brandstof in beschouwing neemt is elke auto op brandstof op dit aspect financieel voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 18:27
Uiteraard is 2e hands goedkoper echter wij kopen nieuw om hem dan 10 jaar te rijden. Dat van die 45k wist ik niet dan zou ik voor de klasse daaronder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plmagis
  • Laatst online: 07-09 21:26
continue12345 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:51:
Wij zijn aan het kijken om de e-Niro aan te schaffen particulier dus een hele uitgave. We gaan waarschijnlijk voor de executive of de klasse daaronder.
Mijn vraag is meer aan de bezitters, als je nu weer zou mogen kiezen zou je dan weer voor de e-Niro gaan rekening houdend met het budget rond 47500?
We hebben sinds nov 2020 als particulier de e-Niro executive aangeschaft. Sinds in België het principe van de terugdraaiende teller is afgeschaft, vind ik het enkel jammer dat de e-Niro V2G (vehicle to grid) nog niet ondersteunt. Dat zou ideaal zijn mocht dit door een nieuwe versie van de software en een andere aansluiting wel ooit nog mogelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricAlex
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-09 15:47
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:04:

Het staat er niet duidelijk bij maar als ik kijk naar andere aanbieders dan vrees ik dat die 30K ex BTW is.
2K aankoopsubsidie klopt inderdaad ook niet (nieuwprijs is boven 45k).
Dus dan scheelt het 10K als dit inderdaad ex btw is. Ook niet niks natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkmuis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-03 09:39
Welke trekhaak (naja trekken mag je er niet mee) raden jullie aan voor een fietsendrager?
En welke fietsen drager (2-3 fietsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
ElectricAlex schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 20:22:
[...]

Het staat er niet duidelijk bij maar als ik kijk naar andere aanbieders dan vrees ik dat die 30K ex BTW is.
Is een marge auto volgens de advertentie. Dus geen btw. Wel bijzonder: electrisch schuifdak? Ik zie em niet en is ook niet af fabriek geleverd in Nederland....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

BGFG schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 20:33:
[...]

Is een marge auto volgens de advertentie. Dus geen btw. Wel bijzonder: electrisch schuifdak? Ik zie em niet en is ook niet af fabriek geleverd in Nederland....
Ik zie wel de kofferbak van een Kona 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:56
ElectricAlex schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 20:22:
[...]

Dit is een import auto, want de NL versie heeft geen chrome accenten op de deuren. Vandaar ook het schuifdak. Waarschijnlijk dan ook stekker bij de achterbank?

Auto is INCL. BTW want adverteren voor consumenten moet met BTW zijn, zie ook opmerking onderin "Informatie over je rechten als consument bij de aankoop van een voertuig bij een autobedrijf. "

[ Voor 15% gewijzigd door Vaevictis_ op 26-02-2021 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Vaevictis_ schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 20:54:
[...]

Dit is een import auto, want de NL versie heeft geen chrome accenten op de deuren. Vandaar ook het schuifdak. Waarschijnlijk dan ook stekker bij de achterbank?

Auto is INCL. BTW want adverteren voor consumenten moet met BTW zijn, zie ook opmerking onderin "Informatie over je rechten als consument bij de aankoop van een voertuig bij een autobedrijf. "
Wordt geadverteerd als marge auto wat best zo kan zijn. Is dus een auto waarop een ondernemer de btw niet kan terugvragen,omdat er geen btw van toepassing is. Met andere woorden € 30.000,- is € 30.000,- en geen 30.000/1.21 of 30.000 x 1.21. Je voldoet aan consumentenrecht, want je kunt de auto dus kopen voor € 30.000,-. Schuifdak zou kunnen, alleen niet te zien op de foto. Als ik de verkoper was zou ik dan toch een foto van dat schuifdak tonen, wel zo handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:05
Kan iemand iets zinnigs zeggen over de actieradius op de snelweg?

Ik mag binnenkort een nieuwe leaseauto uitzoeken en de e-Niro is grote kanshebber. Ik zit echter veel op de snelweg tot 250km. Is dat te doen? Wie heeft daar ervaring mee en kan er iets zinnigs over zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanderp
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-09 23:34
O085105116N schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 22:28:

Ik mag binnenkort een nieuwe leaseauto uitzoeken en de e-Niro is grote kanshebber. Ik zit echter veel op de snelweg tot 250km. Is dat te doen? Wie heeft daar ervaring mee en kan er iets zinnigs over zeggen?
Is al vrij veel over te vinden in het topic, maar in het kort: ja, in de winter is 370km prima mogelijk en in de zomer lukt 420 kilometer ook prima. 250 kilometer over de snelweg is een eitje met de e-niro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 18:53

Gaat prima, als je rechtervoet een beetje in bedwang hebt, maar grootste deel vd dag mag je toch niet harder dan 100km/u.
ik rijd momenteel 2x per week 400km/d, en sta dan tussendoor een paar uurtjes aan de stekker.
range komt op ca. 370km opbv 100% SOC en met wat stekkeren als hij toch stil staat kom ik makkelijk zonder snellaadstop weer thuis.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_to_ev
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-07-2024

passat_to_ev

Nice_car

Laagste range die ik ooit gehaald heb in erge kou en redelijk doorrijden (en waarschijnlijk ook nogal tegenwind) is 300 km. Dus 250 zal nooit een probleem zijn.

MW_Passat_2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:03
passat_to_ev schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:38:
[...]

Laagste range die ik ooit gehaald heb in erge kou en redelijk doorrijden (en waarschijnlijk ook nogal tegenwind) is 300 km. Dus 250 zal nooit een probleem zijn.
Ik hou zelf 350 km als absoluut haalbaar aan, maar dat is wel op basis van milde winters. Met de afgelopen kou periode ga je mijn inziens pas weer ver rijden als het zonnetje weer schijnt en ook dan is 350 km haalbaar.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-09 21:58
dirkmuis schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 20:24:
Welke trekhaak (naja trekken mag je er niet mee) raden jullie aan voor een fietsendrager?
En welke fietsen drager (2-3 fietsen).
Ik heb de ‘standaard’ Kia draaghaak en de https://www.uebler.nl/fietsendragers/x21-s/. De drager is opgeklapt lekker makkelijk op te bergen en supermakkelijk aan te koppelen. Er is ook een uitvoering voor 3 fietsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 21:40
Werd bevestigd, zelfs bij de koudste buitentemperatuur zou het net haalbaar moeten zijn
YouTube: Kia e-niro consumption test in -34°C!
En t kan nog kouder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
die past volgens mij niet op de RMC koppeling van de draaghaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomajo
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-10-2022
Hi, zelf de Yakima Foldclick 3. Voordeel vond ik dat de drager niet te zwaar is icm met draagvermogen van de Kia-haak. Er kunnen 3 fietsen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
eltron schreef op zondag 28 februari 2021 @ 00:23:
[...]

Dan wordt het een lastig verhaal met deze inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
bomajo schreef op zondag 28 februari 2021 @ 08:24:
[...]

Hi, zelf de Yakima Foldclick 3. Voordeel vond ik dat de drager niet te zwaar is icm met draagvermogen van de Kia-haak. Er kunnen 3 fietsen op.
Vind deze vrij prijzig in verhouding tot hoe vaak ik hem gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
[...]

Kwestie van afslijpen of pen eruit tikken toch? Daarmee wordt het een draaghaak die dezelfde pasvorm als een trekhaak heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinxedworld
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 11:28
bomajo schreef op zondag 28 februari 2021 @ 08:24:
[...]

Ik heb dezelfde net aangeschaft. Nu nog wachten tot ze eindelijk de nieuwe voorraad trekhaken binnen hebben... Nog twee week werd me beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Maar in principe mag je toch ook gewoon een normale trekhaak monteren? Je mag er alleen niets mee trekken. Of is die RMC een verplichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
CyBeRSPiN schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:27:
[...]

Kwestie van afslijpen of pen eruit tikken toch? Daarmee wordt het een draaghaak die dezelfde pasvorm als een trekhaak heeft.
Yes maar waarom zou je moeilijk doen als het ook makkelijk en compliant kan?
Ik had zelf de Diamont pro user die dus niet paste. die heb ik via marktplaats verkocht en met de opbrengst en een beperkte bijbetaling eentje gekocht die wel past.
Ik heb de Movanext vision plus, die past met de LED verlichting beter bij de huidige tijd. En is ook geschikt om er een bagagekoffer op te zetten. Ik gebruik zelf een koffer van 420L waardoor de beperkte bagageruimte van de e-niro niet zo'n probleem meer is. En bagagekoffer achterop heeft veel minder weersteand dan dakkoffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
dirkmuis schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:20:
Maar in principe mag je toch ook gewoon een normale trekhaak monteren? Je mag er alleen niets mee trekken. Of is die RMC een verplichting?
Nee, de combinatie moet een RDW goedkeuring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
@eltron als ik me niet vergis is jouw baggagekoffer custom made?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Ik vind die Yakima er wel wat inovatiever uit zien en de movanext heb ik nog niet gevonden voor 3 fietsen.

Is nu de koffer op het dak of de koffer op de fietsendrager aerodynamischer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
dirkmuis schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:04:
Ik vind die Yakima er wel wat inovatiever uit zien en de movanext heb ik nog niet gevonden voor 3 fietsen.

Is nu de koffer op het dak of de koffer op de fietsendrager aerodynamischer?
koffer op fietsendrager is aerodinamischer, maar ik gebruik beide, vanwege beperkte bagageruimte e-niro.
600liter op het dak en 400liter op de draaghaak, dan kun je wat meenemen als je op wintersport gaat Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VZs_741abt8iHbjllky-TR1AIQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tAVGXKajysqdYGSK8uSDv4kE.jpg?f=fotoalbum_large
En dan zonder veel gedoe lekker heen en weer naar oostenrijk, italie, zwitserland of Frankrijk, of waar je dan ook maar van de berg af wilt glijden. :)

[ Voor 7% gewijzigd door eltron op 28-02-2021 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Hoeveel km rij jij dan op 1 lading?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
dirkmuis schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:34:
Hoeveel km rij jij dan op 1 lading?
tussen de 200 en 300km
en soc tussen 10 en 80%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Dat is nog best netjes. Met je volgeladen KIA kom je dus met 4-5x laden ongeveer op je bestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Wordt toch een aardig verlanglijstje :-).

-Trekhaak
-Fietsendrager
-Dakkoffer
-Trekhaak koffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
dirkmuis schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:25:
Dat is nog best netjes. Met je volgeladen KIA kom je dus met 4-5x laden ongeveer op je bestemming.
Ja, eerste etappe kan natuurlijk wat meer km zijn als je met 100% SOC vertrekt.
En als je eventueel onderweg nog een hotelletje pakt dan geldt dat de volgende dag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
True,

Ik zie dat Thule ook wel een mooie 'tas' heeft die op de fietsendrager te slingeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:22
Geen idee of deze video al eens voorbij is gekomen. In de reacties onder de video spreekt iemand van een beschikbare update waarin de 12 Volt accu vaker wordt bijgeladen.

YouTube: Kia e-niro EV totally dead! 12V full, lithium battery full!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijskort
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05-08-2023
eltron schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:53:
[...]

Nee, de combinatie moet een RDW goedkeuring hebben.
Ik oriënteer mij ook op de KIA e-niro. Via de klantenservice van KIA zojuist vernomen dat je tot 300 kilo mag trekken (kleine aanhanger dus).
Als ik jullie zo hoor lees ik dat je alleen een RMC trekhaak erop kan zetten, en dus alleen maar een (voor RMC geschikte) fietsendrager.

Is dit op de KIA website misschien een niet-RMC trekhaak? Of zie ik dat verkeerd:
https://webshop.kia.nl/ac...0/Q4281ADE50&modelid=139/

Dan blijft de vraag ook: Kan je met een RMC kogel eventueel wel een lichte aanhanger trekken? Of is die echt alleen geschikt voor een fietsendrager? De klantenservice zei namelijk dus dat je wel degelijk iets (max. 300 kg) kan trekken met de 64 kWh versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

In het verleden was het zo dat de Kia 0KG mocht trekken, dus mijn MY2019 Kia Niro heeft dus een trekhaak met pin, zodat ik alleen een fietsendrager er op kan zetten. Dit zal voor meer users in dit topic gelden.

Als het huidige aanbod wel 300KG mag trekken zal je dan ook een trekhaak zonder pin krijgen, zodat je karretje er achter vrij kan bewegen. Maar vraag dit na bij je dealer. Die moet dit weten

[ Voor 6% gewijzigd door PeaceNlove op 01-03-2021 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Laatst online: 06-09 19:51
eltron schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:11:
[...]

koffer op fietsendrager is aerodinamischer, maar ik gebruik beide, vanwege beperkte bagageruimte e-niro.
600liter op het dak en 400liter op de draaghaak, dan kun je wat meenemen als je op wintersport gaat [Afbeelding]
En dan zonder veel gedoe lekker heen en weer naar oostenrijk, italie, zwitserland of Frankrijk, of waar je dan ook maar van de berg af wilt glijden. :)
Het schijnt dat je met de dakkoffer andersom (dikke kant voor) nog iets aerodynamischer bent. Wellicht interessant om ook eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Op de KIA website staat:
Voor de e-Niro 64 kWh is een RMC/BMU-systeem met verticaal afneembare kogel + 13 polige kabelset beschikbaar. De e-Niro 64 kWh heeft geen kogeldruk maar een laadgewicht van 75 kg dus ook geen trekgewicht en mag geen aanhangwagen of een lichte caravan trekken. Dit RMC/BMU-systeem heeft daarom een speciale afneembare kogel die voorzien is van een RMC-pin, zodat er alleen fietsendragers op gemonteerd kunnen worden die hiervoor bestemd zijn.
Maar elders lees ik:
Evenals de geüpdatete e-Soul beschikt de vernieuwde e-Niro 64kWh nu ook over een trekgewicht van max 300kg met 100kg kogeldruk. Ideaal voor het vervoeren van bijvoorbeeld elektrische fietsen.
Even de dealer bellen geeft uitkomst:
Deze verandering (lees: typegoedkeuring) is pas ingegaan voor MY21.

[ Voor 27% gewijzigd door dirkmuis op 01-03-2021 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Ik zat te denken aan de Thule Velospace, daar kan meteen een koffer op. Maar helaas, die kan niet op een RMC haak (en ik heb MY2020).

Dus wellicht ga ik dan voor een van de eerder genoemden hier en bevestig ik er net als forumgenoot @eltron een koffer op zoals de Thule easybag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:56
Wirehead schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:22:
[...]

Hier (soms) hetzelfde bij het laden. Opnieuw starten met laden verhelpt het euvel meestal. Maar de mijne zegt het soms bij het rijden "Controleer elektrisch systeem" en dan mag je lekker naar de pechstrook zweven :P

"Have you tried turning it off and on again" werkt wel in dit geval.. Maar wel vervelend, en onveilig op autosnelweg natuurlijk..

Via OVMS kan ik individueel de cellen uitlezen, en daar zie ik vooralsnog niks verkeerd qua discrepantie op celspanning / temperatuur. Dus gevalletje BMS vermoed ik.

18 januari mag hij binnen bij de dealer, ze gaan er een mooie rit mee doen met datalogging. Probably dus een Kia mannetje zelf. Hopelijk vervangen ze dan gewoon de BMS en is de kous af.
Vanochtend vroeg ook het EV! lampje tijdens het rijden vielen verwarming, airco en stoelverwarming uit. Was rond de 2 graden. Erg vervelend met beslagen ramen te rijden op snelweg. Thuis auto uit/aan gezet en het was weg. Niet meer gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
YouTube: Westfalia-Automotive - Fahrradträger BC 60

Dit lijkt wel ideaal. Natuurlijk minder volume, maar i.c.m. dakkoffer meer dan zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
Vaevictis_ schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:34:
[...]

Vanochtend vroeg ook het EV! lampje tijdens het rijden vielen verwarming, airco en stoelverwarming uit. Was rond de 2 graden. Erg vervelend met beslagen ramen te rijden op snelweg. Thuis auto uit/aan gezet en het was weg. Niet meer gereden.
Ander issue - kan een PTC heater issue zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Even wat uitzoekwerk gedaan, wellicht handig om te delen hier. De prijzen zijn natuurlijk een moment opname:

Thule
Fietsendrager: Velospace XT
Kantelbaar: Ja
Koffer: Backspace XT
3e fiets mogelijk Ja, met accesoire
Extra voordeel: Je kunt voor de koffer nog 1 fiets kwijt.
Nadeel: De fietsendrager is niet compact

Kosten: 950 euro

Menabo
Fietsendrager: Ménabo race 3
Kantelbaar: Nee
Koffer: Nekkar
3e fiets mogelijk Ja

Kosten: 434 euro

Menabo2
Fietsendrager: Project Tilting 3
Koffer: Boxxy
3e fiets mogelijk

Kosten: 516 euro

Westfalia
Fietsendrager: BC60/BC70
Koffer: Westfalia transportbox
3e fiets mogelijk
Voordeel: Fietsendrager is compact

Kosten: 861 euro

Het volgende probleem wat aardig wat zoekwerk kost: welke past dan nog op een RMC trekhaak.
Volgens mij de Thule en Westfalia niet. De Menabo kan ik niet vinden.

Terug bij af dus :) (of het RMC pinnetje gewoon afslijpen)

[ Voor 10% gewijzigd door dirkmuis op 01-03-2021 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _geenpunt_
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-04 20:49
Geen Kia e-nero met hakkoffer "achterstevoren" maar toch interessant:
YouTube: Calix Aero Loader reversed skibox test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relex28
Auto is weer opgehaald. De omvormer is vervangen door een zwaarder model is mij verteld (revision). Nu zou het niet meer mogen voorkomen _/-\o_ is vervangen onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 16:28
Van het weekend wederom een "paperclip" reset moeten doen ivm een vastlopende (online) navigatie actie.
Zojuist geprobeerd mijn verwarming aan te zetten op afstand (middels 2 verschillende telefoons) en wederom weer een time-out en werkt het niet.

Hebben jullie hier nou ook zoveel last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@WRT54G heb je niet gewoon slecht bereik waar je auto staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Het is steeds op verschillende plaatsen en na een paperclip reset (op diezelfde plekken) werkt het wel.

Ik ga de dealer maar bellen al weet ik dat dit zo’n probleem is dat nooit opgelost gaat worden...

[update]
Net de auto weer op een andere plek gezet.
4 van de 5 streepjes ontvangst. Zelfde probleem.

[update 2]
Blijkbaar heeft de auto (systeem) een netwerk probleem. Zojuist geprobeerd te navigeren en bij het invoeren krijg ik de melding: “geen netwerk respons”. Dit terwijl ik 4 van de 5 streepjes heb.

[ Voor 45% gewijzigd door WRT54G op 02-03-2021 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:03
WRT54G schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:16:
Het is steeds op verschillende plaatsen en na een paperclip reset (op diezelfde plekken) werkt het wel.

Ik ga de dealer maar bellen al weet ik dat dit zo’n probleem is dat nooit opgelost gaat worden...

[update]
Net de auto weer op een andere plek gezet.
4 van de 5 streepjes ontvangst. Zelfde probleem.

[update 2]
Blijkbaar heeft de auto (systeem) een netwerk probleem. Zojuist geprobeerd te navigeren en bij het invoeren krijg ik de melding: “geen netwerk respons”. Dit terwijl ik 4 van de 5 streepjes heb.
Laten vervangen denk ik dan. Geen gezeur moet gewoon werken.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Inmiddels een afspraak bij de dealer gemaakt. Keep you posted.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s_janssen
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-01-2023
[...]

Klopt pas niet, Ik heb de Diamant/Bosal, superfijn ding en opklapbaar.
Dus ik heb de RMC pinnen afgevijld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Klopt ik ken de Diamant / Bosal. Nadeel is dat die koffer er niet op past / mag.
Heb dit even uitgezocht. Uiteraard kun je er spanbanden overheen trekken en hem vast sjorren, maar de officiële geteste bevestigingspunten van bijvoorbeeld een thule box passen alleen op de (uiteraard) thule drager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 20:23
_geenpunt_ schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:52:
Geen Kia e-nero met hakkoffer "achterstevoren" maar toch interessant:
YouTube: Calix Aero Loader reversed skibox test
Heb 'm niet helemaal gekeken, maar dit is een speciaal type
Kan me ook voorstellen dat je gewoon je bestaande box omkeert. Lijkt me niks mis mee.
Wel benieuwd naar de reacties om je heen: je doet wat verkeerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Wel vreemd dat andersom aerodynamischer is. Waarom adviseren ze dan niet om die dingen zo te monteren?

Ik ben trouwens een koffer aan het zoeken en lees dat er vrij weinig verschil zit in de Thule en Hapro modellen op uiteraard de prijs na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
dirkmuis schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:16:
Wel vreemd dat andersom aerodynamischer is. Waarom adviseren ze dan niet om die dingen zo te monteren?

Ik ben trouwens een koffer aan het zoeken en lees dat er vrij weinig verschil zit in de Thule en Hapro modellen op uiteraard de prijs na.
Ze adviseren dat niet simpelweg omdat mensen het lelijk vinden. Vreemd is het niet, kijk maar hoe een druppel water eruit ziet als hij valt ;)

Ik heb zelf een Hapro Carver 6.5 en die werkt top op de e-Niro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Juist. Ik zit er toch over te denken voor op de trekhaak de Thule backspace + fietsendrager te nemen. Iets meer kosten maar goed het past ook allemaal in 1 keer. Andere merken moet je toch ombouwen van koffer drager tot fietsen drager. Er kunnen geloof ik zelfs 4 fietsen op.

Qua dakdrager neig ik naar Hapro omdat deze gewoonweg 50% goedkoper zijn dan Thule en 95% gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-WL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-09 21:43
Ik heb de Hapro Atlas 3 uiteindelijk gekocht, voornamelijk vanwege de prijs a 270 euro, past op de RMC-trekhaak. Nadeel is het eigen-gewicht en hij is minder fancy in te vouwen, maar hij hangt mij hier niet in de weg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DKcLDycBAugrgPsrPwgxVBJI0kc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rPPrpZNFynOps4MErxdbhnFO.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
En er kan geen koffer / tas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:00
dirkmuis schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:52:
En er kan geen koffer / tas op.
Alles kan. Vraagt alleen wat meer huisvlijt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Bitaktus19 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:02:
[...]

Alles kan. Vraagt alleen wat meer huisvlijt. :P
En dus safety issues. En minder toegankelijk wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiz_Kid
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:13
Klopt ik heb een MY19 en heb de link die @Hippe Lip gebruikt ook geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Iets totaal anders, wanneer je bij je Tesla een route plant die buiten je range valt, dan vult hij vanzelf de meest logische laadpunten in. Nu ken ik tal van alternatieven zoals abetterrouteplanner maar heeft KIA niet zelf zoiets? De interne navi doet dit naar mijn weten / proberen niet?
Pagina: 1 ... 137 ... 348 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.