Lees hier al een langere tijd mee. Een tijdje geleden heb ik dan toch een nieuwbouw woning gekocht i.p.v. bestaande bouw en ze gaan binnenkort starten met het bouwen en de eerste oplevering verwachten ze vanaf April 2020. Eind deze maand moeten meerwerk, keuken en sanitair al zijn doorgegeven.
Waarom de keuze nieuwbouw?
Heb een lange tijd naar bestaande bouw gekeken maar kwam niet echt iets tegen wat naar mijn zin was en de woningen die ik wel wat vond vroegen ze naar mijn inziens te veel voor en waar ik dan toch binnen nu en aantal jaar de keuken, tuin, vloeren zou gaan veranderen. Dat is de reden dat ik uiteindelijk toch voor nieuwbouw ben gaan kijken.
Wat hebben jullie overschat en onderschat?
Het lastigste vond ik om keuzes te maken waar ik de loze leidingen en stroompunten zou willen hebben, hier heb ik de afgelopen maanden veel tijd aan besteed.
Hoeveel meerwerk waren jullie voor de bouw kwijt?
30-32K aannemer voor o.a. uitbouw, vloerverwarming, tuindeuren, leidingwerk, led spots etc etc
32K voor keuken, sanitair en deuren bovenop de keukencheque en basis sanitair.
Hoeveel geld heeft het totaal gekost naast de hypotheek?
Naast bovenstaande meerwerk komt er zo ie zo nog bij;
17K Stuc en spuitwerk
12K vloeren en trapbekleding
Naast bovenstaande bedragen verwacht ik nog zo'n 45-50K extra kwijt te zijn. In totaal dus zo'n 140-145K boven op de v.o.n. prijs, hier komen nog de standaard hypotheek en advieskosten bij. In totaal is er 20K van het totaal bedrag in de hypotheek opgenomen
Totale kosten naast hypotheek is zo'n 125-130K incl hypotheek en advies kosten.
Hoe hebben jullie de muren aangepakt, stucwerk of toch behangen?
Bij oplevering worden de wanden en plafonds in de hele woning voorzien van stucwerk en daarna airless gespoten met schrobvaste verf. Omdat het kook gedeelte aan de lange zijde van de woning zit zal deze ook nog worden voorzien van een componenten coating.
Wanneer zijn jullie begonnen met de tuin?
Na oplevering zal hier als eerste een terrasoverkapping geplaatst worden en daarna zal de tuin worden aangelegd, zal een mix worden van bestrating (60x60) tegels, grind, gemetselde bloembakken en (kunst)gras.
[
Voor 3% gewijzigd door
Phorcys op 14-07-2019 20:10
]