Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.804.417 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:27
kezzza schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:38:
[...]

Dat zijn twee losse dingen, maar ja je kunt prima de stuc kosten uit je bouwdepot betalen aangezien het vast aan het huis komt te zitten.
Dat hoop ik wel, want het zou natuurlijk zonde zijn als het van je muur lazert 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10
Sammy_tukker schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:56:
[...]

Dat hoop ik wel, want het zou natuurlijk zonde zijn als het van je muur lazert 8)7
1 van de vereisten om iets uit een bouwdepot te mogen betalen is dat het een vast onderdeel uitmaakt van de woning. Oftewel, je kan er geen tafels en stoelen uit kopen maar wel een keuken/stucwerk bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@Blihi Zo, dat klinkt inderdaad als een chaos zeg! Een foutje is nog wel te begrijpen, maar dit is wel een lijst. Hopelijk heb je nu alle fouten al gehad en gaat de rest vlekkeloos ;)

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Blihi schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:04:
[...]

De elektricien heeft alle loze leidingen dubbel uitgevoerd. Dus in plaats van 19mm ligt nu overal 2x19 mm PVC. Niet erg natuurlijk, maar strikt genomen wel fout.
Hoezo is dat fout? Er staat toch niet in de lijst;

"Geen extra leidingen boven hetgeen afgesproken is; €150"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
kabeltjekabel schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:39:
[...]

Hij zegt ook “strikt genomen”.
Ze leveren niet wat gevraagd/afgesproken is of dat nu betekend dat ze iets niet leveren wat afgesproken is of teveel leveren maakt niet uit.
Strikt genomen is beiden niet wat afgesproken is en dus “fout”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

GeeMoney schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:41:
[...]

1 van de vereisten om iets uit een bouwdepot te mogen betalen is dat het een vast onderdeel uitmaakt van de woning. Oftewel, je kan er geen tafels en stoelen uit kopen maar wel een keuken/stucwerk bijvoorbeeld.
Toch vond ik 't soms lastig bepalen. Mag tuinverlichting bijvoorbeeld, paar hue lampjes ? En als een hovenier het plaatst, dus prijs incl verlichting..?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Sport_Life schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:52:
[...]

Toch vond ik 't soms lastig bepalen. Mag tuinverlichting bijvoorbeeld, paar hue lampjes ? En als een hovenier het plaatst, dus prijs incl verlichting..?
Ik had er volgens mij een lijstje bij :D .
Volgens mij mag tuin met verlichting weer wel, maar een tuinset weer niet. Ik zal eens kijken of ik het lijstje nog heb. (Kan denk ik per geldverstrekker wel weer verschillen).

Niet van mijn geldverstrekker maar ook mijn lijstje zag er ongeveer zo uit:
https://www.nn.nl/nn/file...d=16687&elementid=2549219

[ Voor 19% gewijzigd door GeeMoney op 09-07-2019 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:27
Alles wat aard en of nagelvast aan je huis zit is akkoord: losse jacuzzi niet, ingegraven modelletje wel volgens mijn adviseur 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

GeeMoney schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:58:
[...]

Ik had er volgens mij een lijstje bij :D .
Volgens mij mag tuin met verlichting weer wel, maar een tuinset weer niet. Ik zal eens kijken of ik het lijstje nog heb. (Kan denk ik per geldverstrekker wel weer verschillen).

Niet van mijn geldverstrekker maar ook mijn lijstje zag er ongeveer zo uit:
https://www.nn.nl/nn/file...d=16687&elementid=2549219
Maar waarom tuinverlichting wel maar binnenverlichting niet? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:05
Maar waarom tuinverlichting wel maar binnenverlichting niet? ;)
Mijn inbouwspots (via aannemer) op de benedenverdieping wel😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WSL036
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:24
Ja, zo kun je nog wel even doorgaan. Laminaat niet, tegels of gietvloer weer wel ;).

Onze woningen worden de komende weken opgeleverd! Een paar weken vertraging opgeleverd door uitblijven van de nutsbedrijven. Hoe dan ook wordt het helaas na de bouwvak voor ons...

Volgende week de vooroplevering. Iemand nog tips voor de vooroplevering? Bij de oplevering zelf zal ik een opleveringskeurder boeken (al dan niet via VEH..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 22:14

KRC

Vorig jaar getekend, oplevering okt 2019, gaat al snel!

Waarom de keuze nieuwbouw?
We wilden graag alles in eigen hand hebben plus de eerste bewoners van het huis te zijn.

Wat hebben jullie overschat en onderschat?
Overschat: Hadden verwacht dat keuzes voor keuken/badkamer zwaar zouden zijn maar dat ging heel soepel.

Onderschat: Dat er hoop geld in kleine dingetjes gaat zitten, vooral in de meerwerk opties. Uitbreiding meterkast, loze leidingen etc. En bang voor de tuin :)

Hoeveel meerwerk waren jullie voor de bouw kwijt?
ca. 50.000 euro

Hoeveel geld heeft het totaal gekost naast de hypotheek?
Verwacht nog 20.000,- voor vloer, muren en gordijnen. De rest zal in alle rust gedaan worden

Hoe hebben jullie de muren aangepakt, stucwerk of toch behangen?
Willen alles laten stucen

Wanneer zijn jullie begonnen met de tuin?
Hopen begin volgend jaar aan de tuin te beginnen, eerst er nog even goed over nadenken wat we willen en hoeveel budget er nodig is.

Badkamer: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59421418

Keuken: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59423096

[ Voor 6% gewijzigd door KRC op 14-07-2019 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:39
kabeltjekabel schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:39:
[...]

Het punt is dat het duidelijk is dat ze chaotisch werken. Beter extra pvc nu dan er later achter komen dat er eigenlijk meer leidingen hadden moeten liggen. De gasleiding naar de keuken is daar ook een voorbeeld van. Die hebben we ook niet op tekening staan, maar wordt wel aangelegd.

Het laat mij zien dat er veel "op gevoel" gebeurt, in plaats van "op tekening". Eerst doen, dan denken is het motto en volgens mij zou het andersom moeten zijn.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Sport_Life schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:52:
[...]

Zoiets kan je toch beter uit eigen zak betalen. Anders betaal je 30 jaar lang rente over een paar lampjes. Worden wel extra dure lampjes dan.

Ken iemand die kocht bij de gamma bouwmateriaal. Bracht het een week later terug en kreeg zijn geld terug. Het bonnetje ingediend bij de bank. Van dat geld had hij een Nintendo Wii gekocht. Dure Nintendo Wii als je daar elke maand nog eens rente over mag betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
Sammy_tukker schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:06:
Alles wat aard en of nagelvast aan je huis zit is akkoord: losse jacuzzi niet, ingegraven modelletje wel volgens mijn adviseur 😎
De definitie is wat makkelijker te volgen als het gesteld wordt als: "alles wat niet zonder (gevolg)schade gedemonteerd/verwijderd worden"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
GeeMoney schreef op maandag 8 juli 2019 @ 20:19:
[...]

Ik heb het dus zo opgelost ivm kosten inderdaad.
Alles naar een centraaldoos laten leiden werd qua prijs gewoon een extra stopcontact (€185,-) per stuk, nu pak ik zelf de stroom weg bij een stopcontact en kost het me 6x een gaatje laten boren, 6x een stuk pvc, wat koper en 2-3 uurtjes.
Dan heb ik wel het geluk dat ik iemand ken met een dergelijke lange geschikte boor die toch ook al voor andere dingen komt klussen en dit “even meepakt” .

Omdat ik al een berg meerwerk had ben ik uiteindelijk ook gaan kijken naar dingen die echt simpel zelf te doen zijn en niet teveel tijd kosten, dit was er 1 van.
Was het niet mogelijk om direct screens/rolluiken te laten monteren? Inbouw is een stukje mooier wat dat betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

T.E schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:10:
[...]

Zoiets kan je toch beter uit eigen zak betalen. Anders betaal je 30 jaar lang rente over een paar lampjes. Worden wel extra dure lampjes dan.

Ken iemand die kocht bij de gamma bouwmateriaal. Bracht het een week later terug en kreeg zijn geld terug. Het bonnetje ingediend bij de bank. Van dat geld had hij een Nintendo Wii gekocht. Dure Nintendo Wii als je daar elke maand nog eens rente over mag betalen.
Beetje Off topic, maargoed.. 2x Hue Lily was 600 euro oid, en we hadden enorme overwaarde op de verkoop van ons vorige huis dat het bijna loont om de rest vd hypotheek zo hoog mogelijk te houden tegen netto 1% rente komende 20jr (ter vergelijking, beleggingen gaan ca 5-6%). Duurder huis had ook gekund.. Maarja was niet nodig.
Ging mij alleen erom dat er een bepaald grijs gebied is naar mijn mening ;)

Je kunt ook heel makkelijk de PFD bon van een electrische fiets van de Gamma aanpassen naar verf ;) (wat uiteraard niet mag itt hue buiten)

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 10-07-2019 13:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:00

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
T.E schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:10:
[...]

Hypotheekrente aftrek krijgen op je Minecraft bouwsels 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Road-runner83 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:53:
[...]

Was het niet mogelijk om direct screens/rolluiken te laten monteren? Inbouw is een stukje mooier wat dat betreft...
Ze komen op deze manier ook "inbouw" als in, in het kozijn te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Nu online
GeeMoney schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:23:
[...]

Ze komen op deze manier ook "inbouw" als in, in het kozijn te vallen.
Ligt eraan hoe diep de screens zijn en hoeveel ruimte er bij het kozijn is ;).

Wij hebben rolluiken boven en beneden screens (inbouw)....bij screens valt het idd vaak nog mee (alhoewel ik ze ook regelmatig zie uitsteken) maar bij rolluiken wil je anno 2019 toch echt wel inbouw :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Road-runner83 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:49:
[...]

Wij hebben rolluiken boven en beneden screens (inbouw)....bij screens valt het idd vaak nog mee (alhoewel ik ze ook regelmatig zie uitsteken) maar bij rolluiken wil je anno 2019 toch echt wel inbouw :).
Er is gelukkig ruimte genoeg in ons geval :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:21

The Wizard

Moderator Mobile
Road-runner83 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:49:
[...]

Inbouw doe ik zeker niet, heb nu ook rolluiken in mijn huidige woning, maar moest ze na 8 jaar vervangen ivm slijtage aan bewegende delen. Ik hoop dat je er wel bij kan komen als er problemen zijn...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Nu online
The Wizard schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:53:
[...]

Inbouw doe ik zeker niet, heb nu ook rolluiken in mijn huidige woning, maar moest ze na 8 jaar vervangen ivm slijtage aan bewegende delen. Ik hoop dat je er wel bij kan komen als er problemen zijn...
Je zegt dat je inbouw zeker niet doet terwijl je niet eens weet of je erbij kan ;). Bij ons kun je aan de binnenkant een plankje los schroeven en je bent er al bij :). Is in het begin een aantal keer gebeurd omdat ze nog niet allemaal even lekker liepen (en de rolluiken met meer klemmen vast gezet moesten worden). Enige nadeel is dat je dan de plank weer moet lakken maargoed dat staat in schril contrast met de lelijke bakken aan de buitenkant >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hrolfr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:09
We hebben een 2-onder-1 kapper gekocht. Inschrijving/verkoop was eind 2018, verwachte start bouw augustus 2019, oplevering voor bouwvak 2020. We gaan het meemaken

Waarom de keuze voor nieuwbouw?
We willen een stap maken in comfort en ruimte (nu een oud woningbouw jaren 50 rijwoning met twee kinderen) en bestaande woningen leken in prijs niet (veel) onder te doen voor nieuwbouw. En ik heb een eis voor minimaal A-label woning, wat de keuze beperkt.

Wat viel mee en tegen?

Tegen:
  • Projectontwikkelaar: Gebrek aan tijdige en vooral juiste informatie en documentatie
  • Keukenleverancier: bizarre prijs voor keuken die we voor ogen hadden en take-it-or-leave-it. Viel niet eens te praten waar de kosten in zaten.
  • Badkamerleverancier: online tool, hoge prijs en behalve een plaatje van meerwerkopties en meubilair geen info over b.v. materialen van meubels. Ja, schitterende douchebak, maar waar is die van gemaakt?
  • De kleine meerwerkopties tellen bij elkaar fors op
Mee:
  • Aannemer: Tot nu toe erg tevreden over. Dacht goed mee, waaronder gedetailleerde aanwijzingen en tips voor zelf maken van een keukentekening, duidelijke en snelle communicatie, viel goed te praten over zaken die niet op de standaardlijst stonden met prijzen die we niet te ver boven redelijk vonden.
  • Tegelzaak: prima geholpen. Ik vond het raar dat de tegelzaak voor de badkamer een ander bedrijf is dan die de online portal beheert voor andere badkameraanpassingen.
Daarom ervoor gekozen al het leidingwerk en andere bouwkundige zaken door de aannemer en badkamer leverancier te laten doen om het gedoe na oplevering te beperken. Standaard keuken laten vervallen, aannemer leidingwerk laten aanpassen. Badkamer minderprijs was de moeite niet waard.

Heel interessant. En de cijfers en zo dan?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Welke threads vind je interessant om te volgen?
Keukentopic
Tuin
Vloer
Screens
Verdere inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:07

mvh

State Governor

We zijn tweede koper op een nieuwbouw appartement (3 verdiepingen). Er is alleen een apart toilet op de begane grond van ons appartement.

Het wordt binnen een paar maanden opgeleverd. Daarom geen tijd/mogelijkheid meer voor extra keuzes, zoals posities leidingen en vloerverwarming ivm keukeneiland, of bijvoorbeeld een tweede toilet in de badkamer.

Nu word ik gebeld door de makelaar dat de eerste koper dit ook had gewild, dus leidingen zijn al aangelegd. Kost wel een zak geld - een beetje jammer, omdat als we "nee" zeggen de kosten toch al gemaakt zijn. Maar het is duurder om de hele badkamer weer open te breken en zelf een toilet aan te sluiten, dus dan toch maar weer geld uitgeven...

Het zal de woning wel meer waard maken dan het prijsverschil, denk ik.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:43
Wij hebben onlangs de voor oplevering gehad (daadwerkelijke oplevering staat gepland voor na de bouwvak) en zijn nu bezig met het inplannen van de verschillende partijen die na de oplevering aan de slag kunnen. Eén van deze partijen is de partij voor de muren (renovlies en sauzen) welke nu vraagt of wij de muren willen voorzien van RAL9010 of RAL9016 sauswerk waarvan hij laatstgenoemde aanraadt aangezien dit volgens hem tegenwoordig de standaard is voor nieuwbouw. De plinten van de vloeren worden echter in RAL9010 geleverd en kunnen helaas niet in RAL9016 worden geleverd waardoor wij afvragen of het wel slim is om de muren van RAL9016 te voorzien. Zijn hier meer medetweakers die voor een dergelijke keuze hebben gestaan? En zo ja, wat hebben jullie gedaan?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pink confetti
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-01-2024
Bij ons vordert de bouw aardig.
Superleuk om te zien!

Maar wat schetst onze verbazing...Het franse balkon wat er komt zou ongeveer 30 cm zijn, net groot genoeg om op te staan.
Maar nu deze bijna is afgewerkt blijkt er amper nog maar de helft van over door het plaatsen van een dubbele muur met isolatie (= buiten).

Voor ons een grote domper maar kunnen we hier nog iets mee? De bouwer zegt dat er technisch geen andere oplossing is.
Op de tekeningen waar wij voor getekend hebben kun je er echt staan.

Iemand ervaring met een soortgelijke situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:21
Dat is ok, vroeger was het vaak 9010 op de wanden en 9001 op de kozijnen en overig houtwerk.
Als je nu 9016 op de wanden doet en 9010 voor het houtwerk is dat ongeveer dezelfde verhouding alleen een tintje witter.

[ Voor 0% gewijzigd door ASW1 op 11-07-2019 11:42 . Reden: nummers weer eens door elkaar gehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Nano2009 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:45:
Wij hebben onlangs de voor oplevering gehad (daadwerkelijke oplevering staat gepland voor na de bouwvak) en zijn nu bezig met het inplannen van de verschillende partijen die na de oplevering aan de slag kunnen. Eén van deze partijen is de partij voor de muren (renovlies en sauzen) welke nu vraagt of wij de muren willen voorzien van RAL9010 of RAL9016 sauswerk waarvan hij laatstgenoemde aanraadt aangezien dit volgens hem tegenwoordig de standaard is voor nieuwbouw. De plinten van de vloeren worden echter in RAL9010 geleverd en kunnen helaas niet in RAL9016 worden geleverd waardoor wij afvragen of het wel slim is om de muren van RAL9016 te voorzien. Zijn hier meer medetweakers die voor een dergelijke keuze hebben gestaan? En zo ja, wat hebben jullie gedaan?

Alvast bedankt!
Wij gaan ook ons nieuwbouwhuis Reno en Sauzen en wij hebben na een bezoek aan een showroom ook gekozen voor RAL9016.

Vonden het er frisser uitzien dan RAL9010.
Plinten zullen waarschijnlijk Ral9010 worden. Dit was ook zo in de showroom. Valt eigenlijk niet er op.
Zorgt ook voor wat dimensie op de muur (ipv alles vlak 1 kleur wit)

Gaan ook onze keuken deels in RAL9010 Hoogglans uitvoeren voor deze reden.

Misschien dat we wel de stopcontacten later omzetten naar RAL9016.. even afwachten hoe dat eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
ASW1 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:48:
Dat is ok, vroeger was het vaak 9010 op de wanden en 9001 op de kozijnen en overig houtwerk.
Als je nu 9001 op de wanden doet en 9016 voor het houtwerk is dat ongeveer dezelfde verhouding alleen een tintje witter.
9001 is 'geler' dan 9010, dus een tintje witter klopt dan niet helemaal ;) 9016 is inderdaad wel het witst van alles. Hebben wij hier ook op de meeste muren en houtwerk. Wij wilden eerst ook 9010 op de muren, maar onze schilder gaf aan dat dat waarschijnlijk wat oudbollig leek. Hij heeft een muurtje voor ons gedaan en kon niet anders dan hem gelijk gegeven. Ben blij dat we voor 9016 zijn gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:21
maussert schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:31:
[...]

9001 is 'geler' dan 9010, dus een tintje witter klopt dan niet helemaal ;) 9016 is inderdaad wel het witst van alles. Hebben wij hier ook op de meeste muren en houtwerk. Wij wilden eerst ook 9010 op de muren, maar onze schilder gaf aan dat dat waarschijnlijk wat oudbollig leek. Hij heeft een muurtje voor ons gedaan en kon niet anders dan hem gelijk gegeven. Ben blij dat we voor 9016 zijn gegaan.
Excuus, ik haal ze altijd door elkaar.
Dat had uiteraard moeten zijn 9016+9010 is een tintje witter dan 9010+9001

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Pink confetti schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:46:
Bij ons vordert de bouw aardig.
Superleuk om te zien!

Maar wat schetst onze verbazing...Het franse balkon wat er komt zou ongeveer 30 cm zijn, net groot genoeg om op te staan.
Maar nu deze bijna is afgewerkt blijkt er amper nog maar de helft van over door het plaatsen van een dubbele muur met isolatie (= buiten).

Voor ons een grote domper maar kunnen we hier nog iets mee? De bouwer zegt dat er technisch geen andere oplossing is.
Op de tekeningen waar wij voor getekend hebben kun je er echt staan.

Iemand ervaring met een soortgelijke situatie?
Wellicht niet helemaal wat je hoopt maar in mijn vorige woning bleek ik een stukje spouw muur te krijgen in mijn uitbouw. Hierdoor had ik dus geen lange rechte wand maar zat er een verspringing in van 15cm naar binnen. Ook dit stond niet op tekening en ik kreeg daar een financiële vergoeding voor omdat ik m2 miste als het ware. Wellicht ook bij jou een compensatie mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pink confetti
We hopen nu nog op een andere oplossing maar misschien gaat dat wel niet gebeuren.
Wij verliezen nu ook ruimte maar het verschil zit m meer in wél kunnen staan of zoals nu helemaal niét kan staan.
Qua verlies weet ik niet of buitenruimte meegeteld word als zodanig verlies.
Ook jammer dat dit niet in overleg ging btw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 19:48
Pink confetti schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:17:
We hopen nu nog op een andere oplossing maar misschien gaat dat wel niet gebeuren.
Wij verliezen nu ook ruimte maar het verschil zit m meer in wél kunnen staan of zoals nu helemaal niét kan staan.
Qua verlies weet ik niet of buitenruimte meegeteld word als zodanig verlies.
Ook jammer dat dit niet in overleg ging btw.
Afgezien van het feit of je er wel of geen recht op hebt, hoe vaak zal je er gestaan hebben? Een Frans balkon is om deuren open te kunnen zetten en niet naar beneden te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Laatst online: 15-09 12:47
Nano2009 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:45:
waardoor wij afvragen of het wel slim is om de muren van RAL9016 te voorzien.
Alleen doen als je verder in je interieur kleuren gaat gebruiken. Voor mensen met kleurvrees is het niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steyn_E
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 15:16
Henvar schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:27:
[...]

Wij gaan ook ons nieuwbouwhuis Reno en Sauzen en wij hebben na een bezoek aan een showroom ook gekozen voor RAL9016.

Vonden het er frisser uitzien dan RAL9010.
Plinten zullen waarschijnlijk Ral9010 worden. Dit was ook zo in de showroom. Valt eigenlijk niet er op.
Zorgt ook voor wat dimensie op de muur (ipv alles vlak 1 kleur wit)

Gaan ook onze keuken deels in RAL9010 Hoogglans uitvoeren voor deze reden.

Misschien dat we wel de stopcontacten later omzetten naar RAL9016.. even afwachten hoe dat eruit ziet.
Let wel: alleen Merten actief wit en Busch-Jaeger studiowit (ook in mat) zijn 9016. Ál het andere (polarwit, alpinwit etc.) zijn 9010 of iets wat daar in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Steyn_E schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:17:
[...]

Let wel: alleen Merten actief wit en Busch-Jaeger studiowit (ook in mat) zijn 9016. Ál het andere (polarwit, alpinwit etc.) zijn 9010 of iets wat daar in de buurt zit.
Top! Dank voor tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mount
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:14
Ik lees al even mee, hierbij mijn bijdrage voor nu:

Waarom de keuze voor nieuwbouw?
Comfort, maar ook de huidige huizenmarkt waar je amper tussen komt en al het interessante al weg is voordat je kan reageren

Wat viel mee en tegen?
TBD: wel merk ik nu al dat de projectontwikkelaar niet echt flexibel is. Meerwerklijsten zijn niet aanwezig en iets simpels als loze leidingen wordt al enorm moeilijk om gedaan.

Hoe heb je de muren aangepakt, stucwerk of toch behangen?
Is nog niet beslist.

Wanneer ben je begonnen met de tuin?
Heeft nog geen prioriteit.

Status momenteel? De loting/selectie (is niet precies duidelijk) is net geweest, binnenkort daadwerkelijk tekenen voor de woning.

Planning momenteel is dat in week 37 de omgevingsvergunning onheroepelijk is, in het najaar gestart wordt met de bouw en in theorie een oplevering in 'voorjaar 2020'. Het betreft een prefab woning met EPC0, 80 m2 woonoppervlakte in Overijssel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pink confetti
D.deJong schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:46:
[...]

Afgezien van het feit of je er wel of geen recht op hebt, hoe vaak zal je er gestaan hebben? Een Frans balkon is om deuren open te kunnen zetten en niet naar beneden te vallen.
Heb je helemaal gelijk in, echter dit was een van de redenen om juist voor dit huis te kiezen en niet voor een ander huis in het zelfde project, welke we ook aangeboden hebben gekregen.
Er is namelijk wel een echt mooi uitzicht vanuit het mini balkonnetje :)
Dat is wat het nogal zuur maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
Bedankt voor jullie advies over de vraag "RAL9010 of RAL9016"! _/-\o_ Op basis van jullie advies gaan wij voor laatstgenoemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC

KRC

Zijn er mensen die na oplevering ook een leidingplan hebben gekregen?

Ik zou graag willen weten waar alles precies loopt. Heb tijdens de kijkdag wel zoveel mogelijk foto’s gemaakt maar nog niet alles was gedaan toen. Hebben ook maar twee kijkdagen.

Is dit op te vragen of heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
KRC schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:33:

Ik zou graag willen weten waar alles precies loopt. Heb tijdens de kijkdag wel zoveel mogelijk foto’s gemaakt maar nog niet alles was gedaan toen. Hebben ook maar twee kijkdagen.

Volgens mij zijn die er niet echt, als ze er al zijn dan zijn ze zeker niet maatvast en kan je er ook niet op vertrouwen als je een gaatje moet boren.
Tijdens de bouw kiezen ze vaak de makkelijkste en/of kortste weg. Ik heb ook zoveel mogelijk foto’s gemaakt in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
KRC schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:33:

Ik heb tijdens de bouw van werkelijk alle leidingen foto's genomen. Voordat de vloer gestort werd heb ik foto's van alle leidingen in de verdiepingsvloer, op enkele plaatsen zelfs met een rolmaat er naast om precies te weten waar de leidingen lopen.

Ook tijdens de afbouw straks zal ik van alle muren foto's maken voordat ze gestuct worden zodat ik precies weet waar alle leidingen lopen.

Een plan is er niet echt. De mannen op de bouw doen maar wat ;) Ga er in ieder geval niet van uit dat de leidingen recht omhoog lopen boven de wandcontactdozen. Dat is zeker niet zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Blihi op 12-07-2019 21:15 ]

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRC

KRC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:55

JT

VETAK y0

Een grondkabel naar de tuin op een aparte groep met schakelaar kost bij ons project 450 euro, een loze leiding van 50mm naar de parkeerplaats in de achtertuin kost 500 euro. Ik vind dit nog best een sloot geld. Zeker als je bedenkt dat de schuur ook stroom heeft en ik daar eventueel stroom af kan tappen. Wat vinden jullie? Zelf vraag ik me af of ik niet beter die 950 euro in de zak kan steken en zelf gewoon na oplevering 10cm pvc in de tuin van voor naar achter kan maken voor al mijn kabelwensen in de komende 30 jaar...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:41
JT schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 12:06:
Een grondkabel naar de tuin op een aparte groep met schakelaar kost bij ons project 450 euro, een loze leiding van 50mm naar de parkeerplaats in de achtertuin kost 500 euro. Ik vind dit nog best een sloot geld. Zeker als je bedenkt dat de schuur ook stroom heeft en ik daar eventueel stroom af kan tappen. Wat vinden jullie? Zelf vraag ik me af of ik niet beter die 950 euro in de zak kan steken en zelf gewoon na oplevering 10cm pvc in de tuin van voor naar achter kan maken voor al mijn kabelwensen in de komende 30 jaar...
De vraag is of je ook een kruipruimte hebt/krijgt in je nieuwe woning.
En zo ja dan kan je het zelf inderdaad doen, zo nee dan zal je vermoedelijk nu toch 1 of 2 loze leidingen (voor/ achter het huis) moeten laten aanleggen.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:55

JT

VETAK y0

Annuk schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 12:41:
[...]

De vraag is of je ook een kruipruimte hebt/krijgt in je nieuwe woning.
En zo ja dan kan je het zelf inderdaad doen, zo nee dan zal je vermoedelijk nu toch 1 of 2 loze leidingen (voor/ achter het huis) moeten laten aanleggen.
We krijgen een kruipruimte ja.

[ Voor 85% gewijzigd door JT op 13-07-2019 13:09 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Ik heb een mantelbuis laten leggen vanuit de meterkast naar de garage. Van daaruit ga ik straks de tuin in.
Maar 500 euro voor een mantelbuis van 50mm is echt belachelijk. Bij ons was 75mm 310 euro wat al absurt veel is. ( 25 meter 75mm op rol met trekdraad heb je al voor 4 tientjes ) https://www.kabelbescherm...mingsbuis-75-mm-25-meter/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Momenteel gaat het redelijk hard bij ons, deze week de spouwbladen op de eerste verdieping geplaatst en begonnen met de maken van het plat dak op de uitbouw en garage. Het eerste blok(8 huizen) heeft het dak met dakkapellen erop.
Overzicht Ph1 20190713

Hopelijk gaat het ze lukken om voor de bouwvak(nog 2 weken) bij ons ook het dak kunnen plaatsen. Dan moeten ze nog een blok 7 huizen doen en daarna ons blok van 4.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ambusched
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-09 07:27
Bij ons hebben ze allerlei sleuven gemaakt overal.
Hopelijk wordt het allemaal weer netjes 8)7
Vraag me ook af hoeveel het veranderd in geluids doorgifte tussen de kamers. Heb vandaag 'stiekem' overal foto's van gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eOnQtAb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UBfT3FW.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FRJITWd.jpg
Hopelijk nog 2 weekjes doorbuffelen door de mannen en dan 4 weken bouwvak...
We wonen in Noord en de bouwer komt uit midden dus maakt er zo ff een weekje extra van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:41
JT schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 13:08:
[...]

We krijgen een kruipruimte ja.
Dat scheelt al flink. Dan kun je overwegen om het zelf te gaan doen inderdaad.
Is je bgg-vloer al gestort? Zo nee vraag dan ff of ze 1 of 2 gaten in de vloerplaat van de mk vrij willen houden. Scheelt je straks flink wat hak en breek werk.

ambusched schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 19:32:
Vraag me ook af hoeveel het veranderd in geluids doorgifte tussen de kamers. Heb vandaag 'stiekem' overal foto's van gemaakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
We wonen in Noord en de bouwer komt uit midden dus maakt er zo ff een weekje extra van.
Ehh weet niet hoor maar de meesten hebben/krijgen/nemen 4 weken. Iig wel die ik hoor/spreek.
Het enige verschil is de ene neemt de week voor de 3 weken van de bouwvak, de ander na die 3 weken.
Dat is soms wel behoorlijk lastig.
En verwacht meestal niet al teveel van de laatste week voor de vakantie, dan is het ook vaak afwerken en opruimen etc. want de meeste bedrijven willen nagenoeg alles terug bij de zaak hebben.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
@Annuk tja ik snap het ook wel. Al heb ik zelf altijd maar max 2 weken vrij... Maar ik wil mijn nieuwe 🏠 *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeMoney
ambusched schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 19:55:
@Annuk tja ik snap het ook wel. Al heb ik zelf altijd maar max 2 weken vrij... Maar ik wil mijn nieuwe 🏠 *O*
Ik kan je melden dat je er straks niets meer van ziet hoor.
Deze foto's zijn overigens wel handig, zoals je zelf al ziet gaat niets recht omhoog of omlaag maar altijd in bochten of de kortste route van A naar B.
Aan de hand van deze foto's kun je later bepalen als je iets moet boren, dat je bijvoorbeeld 10cm naast je afvoer prima kan boren.

Die afvoer is overigens een "duur" werkje geweest, die is 14keer met een ronde kop gedaan waar normaliter inbouwdozen mee gedaan worden :+.

Before:
huis-leidingen

After:
huis-stucwerk

Ze zijn bij ons nu bezig met al het tegelwerk :)
huis-badkamer-tegels

[ Voor 28% gewijzigd door GeeMoney op 13-07-2019 21:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25
Bij ons hebben ze nog even flink doorgestapeld deze week.

Afgelopen dinsdag:

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/7400006a6bcf/IMG_0118.jpeg

Vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/8400c5045bac/IMG_0135.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/b41951b9baa8/IMG_0142.jpeg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
@GeeMoney ziet er inderdaad weer strak uit.
Ja die afvoerleiding is waar kunstwerk geworden zo.
Ze zijn goed bezig bij jou zo te zien. Mooi die grote tegels in de badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
ambusched schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:27:
@GeeMoney ziet er inderdaad weer strak uit.
Ja die afvoerleiding is waar kunstwerk geworden zo.
Ze zijn goed bezig bij jou zo te zien. Mooi die grote tegels in de badkamer.
Dank je (60x60). Volgens berichten staan wij gepland nu eind september. Ze hebben bij ons 3 weken bouwvak.
Er gaan wel wat kleine onderaannemers door voornamelijk voor restpunten uit de opleveringen die vorige week en deze week opgeleverd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Prima oplossing toch voor die afvoer? Anders moet je sleuven, kom je toch niet helemaal mee bij de vloer en daarna nog uithakken. Het is maar kalkzandsteen he, dat spul is zo zacht als wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRC

KRC

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mag ik vragen waar je nieuwbouw huis staat? Mijn foto’s lijken wel copy van die van jou :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ambusched
@KRC onze woning staat in Heerhugowaard in de Draai. Bouwer is van Braam - Minnesma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat betreft die sleuven, hoe had je dan verwacht dat het zou gaan? Draadloze stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
D.deJong schreef op zondag 14 juli 2019 @ 07:31:
[...]

Wat betreft die sleuven, hoe had je dan verwacht dat het zou gaan? Draadloze stroom?
Het is bijna 2020 dus ik had eigenlijk niet anders verwacht.... B)

Ff zonder gekheid, ik had het iets 'netter' verwacht en niet halve of soms hele delen van de muur weg. Scheelt toch weer met dicht smeren. Maar heb er alle vertrouwen in dat het straks weer super strak is.

Ik bedacht me gisteravond opeens dat 1 van de plekken waar de dozen zitten lager is dan dat het zou moeten zijn. Straks maar even controleren en anders morgen maar ff bellen :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
Veel netter is helaas niet mogelijk maar het eindresultaat zal vast goed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:15
Rivanov schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:15:

Afgelopen dinsdag:

[Afbeelding]

Vandaag:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarom zit er eigenlijk een gaatje in het derde blok tussen de uitsparingen? Het viel me bij onze eigen woning ook al op en, verhip, nu zie ik het op jouw foto's weer... Het is niet dat het in ons geval gaat om een doorvoer voor buitenverlichting of zonnewering.
Verdiepingsvloer (deel 2)

[ Voor 6% gewijzigd door witterholt op 14-07-2019 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:22

EiT

witterholt schreef op zondag 14 juli 2019 @ 13:12:
[...]

Waarom zit er eigenlijk een gaatje in het derde blok tussen de uitsparingen? Het viel me bij onze eigen woning ook al op en, verhip, nu zie ik het op jouw foto's weer... Het is niet dat het ins ons geval gaat om een doorvoer voor buitenverlichting of zonnewering.
[Afbeelding: Verdiepingsvloer (deel 2)]
Om de stijger aan te bevestigen.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
EiT schreef op zondag 14 juli 2019 @ 13:28:
[...]

Aha! Ja, dat klinkt inderdaad aannemelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
witterholt schreef op zondag 14 juli 2019 @ 13:12:
[...]

Waarom zit er eigenlijk een gaatje in het derde blok tussen de uitsparingen? Het viel me bij onze eigen woning ook al op en, verhip, nu zie ik het op jouw foto's weer... Het is niet dat het ins ons geval gaat om een doorvoer voor buitenverlichting of zonnewering.
[Afbeelding: Verdiepingsvloer (deel 2)]
Daar zit aan de binnenkant een schoor vastgeboord met een anker en helaas boren ze vaak net te diep en krijg je dit. Steigers worden niet op deze hoogte verankerd en zeker niet vooraf geboord.
Kijk maar rechts op de foto net boven de pallet Ytongblokken daar zie je de schoor staan.

[ Voor 6% gewijzigd door D.deJong op 14-07-2019 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
D.deJong schreef op zondag 14 juli 2019 @ 14:08:
[...]

Daar zit aan de binnenkant een schoor vastgeboord met een anker en helaas boren ze vaak net te diep en krijg je dit. Steigers worden niet op deze hoogte verankerd en zeker niet vooraf geboord.
Kijk maar rechts op de foto net boven de pallet Ytongblokken daar zie je de schoor staan.
Inderdaad, dit is een foto van de andere kant.
Schoor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Ik wou graag een huis met weinig onderhoud, omdat ik geen klusser ben. Daarnaast wou ik graag genoeg leidingen hebben voor mijn netwerk en dat is best lastig in een bestaande woning. :)

Wat heb je overschat en onderschat?
Niks, omdat ik dit topic al eerder had bekeken. :P

Hoeveel meerwerk was je voor de bouw kwijt?
6k keuken (naast standaard keuken)
2k badkamer en wc (naast standaard)
- Hierbij heb ik de wasbakken laten vervallen, was via project 2k, maar bij ikea paar honderd dus dat doe ik achteraf.
1k tuin
2k vloerverwarming
3k overig, veel leidingen en aanpassingen elektra.
14k totaal

Na oplevering wil ik nog extra zonnepanelen laten plaatsen, vanuit project te duur.
5k

Tussenwoning 207.5k V.O.N
Woonoppervlakte 125m2
Perceel 141m2

19,5k inclusief NHG, notariskosten, advies en eigen inleg.
De rest is nog niet bekend.

Hoe heb je de muren aangepakt, stucwerk of toch behangen?
Afhankelijk van de staat van de muren ga ik schuren of stucwerk. Geen behang.
Ga met verfspuit aan de gang. Na een aantal jaar is stucwerk overal wel de bedoeling.

Wanneer ben je begonnen met de tuin?
Nog niet, heipalen staan er net.

Er komt voornamelijk zand in de tuin, want ik ben niet van het tuinieren. Het grondwerk en het zand heb ik als optie genomen.

[ Voor 13% gewijzigd door Zenix op 14-07-2019 15:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xSummerfreak
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-12-2021
Er kwam op de perfecte plek een project beschikbaar en we hadden wat moeite met de bestaande huizenmarkt.

Keuzestress hebben we zeker onderschat, bij aankoop hadden we niet echt een plan en nu het bijna opgeleverd wordt zijn er toch dingen die ik liever anders had gedaan. Ook het verschil in visie tussen vriendlief en mezelf zorgt voor discussie. Hij “ziet het wel als het is opgeleverd” en ik wil graag plannen en dingen voorbereiden. Het krijgen van een hypotheek hebben we overschat, dat was zo geregeld en vrij makkelijk.

Zo’n 7k aan de badkamer en toilet, 13k voor de keuken en 5-7k voor meerwerk.

We hebben 22k extra hypotheek en daarnaast nog 35k aan budget inmiddels. We wonen bij mijn ouders dus hebben veel kunnen sparen, maar hebben daardoor ook geen meubels en inrichting, dat moet van de 35k ook betaald worden.

Wij gaan voor dunpleister (stucwerk). We nemen de kans op scheuren voor lief en verwachten de aankomende 5 jaar nog reparaties aan het stucwerk te moeten uitvoeren. De wens was om uiteindelijk voor stucwerk te gaan en dan is het duurder om renovlies te plaatsen, verwijderen en dan stucen vs stucen en dan repareren.

Het plan voor de tuin zijn we tijdens de bouw al mee begonnen, maar het plaatsen zullen we ergens tijden het eerste jaar wonen laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
@xSummerfreak , wat voor type woning betreft het? 5-7k Voor meerwerk is wel te overzien. Standaard voldoet het dus wel grotendeels aan jullie wensen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phorcys
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:52
Lees hier al een langere tijd mee. Een tijdje geleden heb ik dan toch een nieuwbouw woning gekocht i.p.v. bestaande bouw en ze gaan binnenkort starten met het bouwen en de eerste oplevering verwachten ze vanaf April 2020. Eind deze maand moeten meerwerk, keuken en sanitair al zijn doorgegeven.

Heb een lange tijd naar bestaande bouw gekeken maar kwam niet echt iets tegen wat naar mijn zin was en de woningen die ik wel wat vond vroegen ze naar mijn inziens te veel voor en waar ik dan toch binnen nu en aantal jaar de keuken, tuin, vloeren zou gaan veranderen. Dat is de reden dat ik uiteindelijk toch voor nieuwbouw ben gaan kijken.

Het lastigste vond ik om keuzes te maken waar ik de loze leidingen en stroompunten zou willen hebben, hier heb ik de afgelopen maanden veel tijd aan besteed.

30-32K aannemer voor o.a. uitbouw, vloerverwarming, tuindeuren, leidingwerk, led spots etc etc
32K voor keuken, sanitair en deuren bovenop de keukencheque en basis sanitair.

Naast bovenstaande meerwerk komt er zo ie zo nog bij;

17K Stuc en spuitwerk
12K vloeren en trapbekleding

Naast bovenstaande bedragen verwacht ik nog zo'n 45-50K extra kwijt te zijn. In totaal dus zo'n 140-145K boven op de v.o.n. prijs, hier komen nog de standaard hypotheek en advieskosten bij. In totaal is er 20K van het totaal bedrag in de hypotheek opgenomen

Totale kosten naast hypotheek is zo'n 125-130K incl hypotheek en advies kosten.

Bij oplevering worden de wanden en plafonds in de hele woning voorzien van stucwerk en daarna airless gespoten met schrobvaste verf. Omdat het kook gedeelte aan de lange zijde van de woning zit zal deze ook nog worden voorzien van een componenten coating.

Na oplevering zal hier als eerste een terrasoverkapping geplaatst worden en daarna zal de tuin worden aangelegd, zal een mix worden van bestrating (60x60) tegels, grind, gemetselde bloembakken en (kunst)gras.

[ Voor 3% gewijzigd door Phorcys op 14-07-2019 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC

KRC

Vraagje, in onze wijk zijn nu de eerste woningen opgeleverd waarbij het spuitwerk op de plafonds erg rommelig en niet netjes gedaan is. Veel oneffenheden en grote hoogte verschillen/randen (meer dan hoort).

Bouwer geeft aan dat het er beetje bijhoort en het oplossen zal het nog rommeliger maken.

Lijkt mij een vreemde reactie of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Phorcys heb je ook een schets van de nieuwe woning of het plan? En waar komt deze te staan?
Klinkt als een mooi project ook :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

@GeeMoney mooie badkamer, we hebben het eerder gehad over wel of niet volledig tegelen (wij kozen voor een stuclaag erboven) en ik moet zeggen dat het er bij jou strak uit ziet op de foto's!
Overigens hebben we volgens mij dezelfde tegels, iets van Terratinta uit Italie? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Sport_Life schreef op zondag 14 juli 2019 @ 23:08:
@GeeMoney mooie badkamer, we hebben het eerder gehad over wel of niet volledig tegelen (wij kozen voor een stuclaag erboven) en ik moet zeggen dat het er bij jou strak uit ziet op de foto's!
Overigens hebben we volgens mij dezelfde tegels, iets van Terratinta uit Italie? :).
Dank je :) . Staat mij inderdaad iets van bij.
Wij hebben de badkamers en toiletten tot boven laten tegelen.
Ik weet eerlijk gezegd niet welke tegel dit exact is. Is afkomstig vanuit de aangesloten tegelboer uit het Project. Ik weet alleen dat hij beton mat lichtgrijs heet.
Als ik weer eens op de bouw ben zal ik een doosje even bekijken wat daar op staat.

De kleine badkamer boven hebben we een iets andere tegel uitgekozen:
Huis-2e-badkamer

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 15-07-2019 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fictorie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:34
EiT schreef op zondag 14 juli 2019 @ 13:28:
[...]

Ik had dezelfde vraag bij ons nieuwbouwhuis, dit maakt het duidelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phorcys
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:52
GeeMoney schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:44:
@Phorcys heb je ook een schets van de nieuwe woning of het plan? En waar komt deze te staan?
Klinkt als een mooi project ook :) .
Klopt, het project waar ik de woning gekocht heb was ook eigenlijk de enige die me echt aansprak, naast de ligging was het ook zo dat deze woningen beschikken over een spouwmuur en kruipruimte waar de overige projecten in de wijk dit niet hebben. Maat van me heeft een andere woning gekocht uit een ander project en geeft aan dat de isolatie van de muren niet top is en heeft regelmatig 'last van buren'.

Project is in Tilburg, Koolhoven. Aangezien ik vrij laat was had ik niet heel veel keus uit verschillende type woningen en uiteindelijk voor een tussenwoning gekozen, voorkeur was een hoekwoning maar de woning die nog beschikbaar was vond ik het enorme prijsverschil te groot en dat er nog behoorlijke kosten bij kwam voor de verplichte garage. Schrok overigens wel van enorme hoge grondprijs :(

De tekeningen;
https://ibb.co/dtW4d6F
https://ibb.co/b1p9ZMf

Mijn overburen zitten zo'n 25-30M verder en geen directe inkijk van de achterburen, en dat is wel fijn vind ik zelf :) Grootste nadeel vind ik geen eigen oprit maar dit heb ik voor lief moeten nemen.

Heb zelf nog een tekening gemaakt om zelf een goed beeld te krijgen van de indeling en waar ik o.a. de loze leidingen, stroompunten etc zou willen hebben. In de keuken komen led spots (5 stuks) en bij de achtergevel.

Beneden verdieping;
https://ibb.co/19WtysT
GeeMoney schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:09:
[...]

Ik weet eerlijk gezegd niet welke tegel dit exact is. Is afkomstig vanuit de aangesloten tegelboer uit het Project. Ik weet alleen dat hij beton mat lichtgrijs heet.
Als ik weer eens op de bouw ben zal ik een doosje even bekijken wat daar op staat.

[Afbeelding: Huis-2e-badkamer]
Mooie tegels! Mijn eerste ontwerp was eigenlijk vrijwel dezelfde tegels als bij jou alleen ben ik uiteindelijk voor een combinatie van een donkere tint tegels op de grond en 1 muur (60x60) en de rest lichte beton look (60x30), mijne zijn van Cinca en dan de Factory reeks.

Wellicht dat iemand een idee heeft over het volgende, de binnendeur kozijn en deuren worden geleverd met RAL9010 en de keuken is de kleur sneeuwit, volgens de leverancier zit deze kleur tussen de 9010 en 9016 in. Ik twijfel enorm of ik op de muren 9010 of 9016 zal zetten, Als ik kies voor 9016 ben ik bang dat de deuren en kozijnen 'gelig' lijken en hetzelfde voor de keuken omdat dit tussen de twee kleuren inzit. Iemand die hier wellicht iets zinnigs over kan zeggen? of valt het wel mee?

[ Voor 18% gewijzigd door Phorcys op 15-07-2019 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsi
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 23-09-2021

fsi

fsi schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:19:
Hoe kan ik het beste erachter komen welke opstelling en aansluitingen ik nodig heb? En een eventuele technische tekening maken, zodat ik daarna rustig kan zoeken in loop naar de opleverdatum.
Om terug te komen op mijn vraag twee weken geleden. Ik wil graag mijn keuken uitzoeken nadat de bouw is begonnen en niet kiezen voor de geselecteerde leveranciers. Kan iemand me helpen met welke aansluitingen ik extra nodig zal hebben, zonder langs een keukenboer te gaan?

De leidingen die ik standaard bij de woning krijg zien er als volgt uit.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/BINoR3t.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/PiiY2YG.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door fsi op 15-07-2019 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Rivanov schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:15:

[Afbeelding]
Wat me opvalt - en dat viel me ook al op bij ons eigen huis - waarom worden de blokken op de hoeken niet in verband gestapeld?

Toen je vroeger van Lego iets ging maken, ging dat altijd in verband. Nu worden deze muren gewoon recht omhoog opgetrokken met een laagje lijm er tussen. Het lijkt me dat het steviger zou staan als het netjes in verband stond, toch?

Bij onze woning is de kimlaag twee stenen hoog (die onderste rij lage steenen) en zelfs die twee lagen zijn niet in verband gelijmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
fsi schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:10:
[...]

Om terug te komen op mijn vraag twee weken geleden. Ik wil graag mijn keuken uitzoeken nadat de bouw is begonnen en niet kiezen voor de geselecteerde leveranciers. Kan iemand me helpen met welke aansluitingen ik extra nodig zal hebben, zonder langs een keukenboer te gaan?

Ehmm, nee? Dat ligt er helemaal aan wat voor apparatuur je wilt. Als stelregel: Alles boven 2000 Watt moet een eigen groep. Oven/Vaatwasser/Quooker/etc.

Wil je koken op 2 fase (7600 Watt) of 3 fase (11000 Watt)? Hoeveel apparatuur wil je verder nog inbouwen? Waar komt de afzuigkap? Die heeft namelijk stroom nodig, hoewel je dat ook achteraf kunt aanleggen.

Waar wil je verlichting en waar de schakelaars?

Dat is allemaal niet te zeggen zonder dat je de keuken hebt gekozen. Een stopcontact achter een vaatwasser gaat bijvoorbeeld niet passen. Ook achter een oven mogen geen stopcontacten, want die moeten bereikbaar zijn. Je moet dus wel een beetje weten waar de apparatuur komt voordat je stopcontacten kunt plannen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
Blihi schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:15:
[...]

Wat me opvalt - en dat viel me ook al op bij ons eigen huis - waarom worden de blokken op de hoeken niet in verband gestapeld?

Toen je vroeger van Lego iets ging maken, ging dat altijd in verband. Nu worden deze muren gewoon recht omhoog opgetrokken met een laagje lijm er tussen. Het lijkt me dat het steviger zou staan als het netjes in verband stond, toch?

Bij onze woning is de kimlaag twee stenen hoog (die onderste rij lage steenen) en zelfs die twee lagen zijn niet in verband gelijmd.
Je hebt verschil in werking van de langsmuren en de muren daar dwars op, nu ontstaat er een redelijk gecontroleerde scheur en anders niet. De vakvulling voor en achter doet qua draagkracht eigenlijk niks.
Wat betreft de lijmverbinding, deze is harder dan het blok zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door D.deJong op 15-07-2019 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:14
GeeMoney schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:09:
[...]

[Afbeelding: Huis-2e-badkamer]
Het verband klopt niet. Je moet als tegelzetter altijd met meer dan een halve tegel eindigen, dus zo'n sneu stripje bij je knieschot is echt not done. Je hebt maar 5 cm daar?
Blihi schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:15:
[...]

Kalkzandsteen breekt dan gewoon, dus daarom zetten ze de hoeken niet in verband om. Straks ligt er een vloer op, gebeurt niks mee.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
D.deJong schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:23:
[...]

Je hebt verschil in werking van de langsmuren en de muren daar dwars op, nu ontstaat er een redelijk gecontroleerde scheur en anders niet. De vakvulling voor en achter doet qua draagkracht eigenlijk niks.
Dank! Dat klinkt eigenlijk heel logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Señor Sjon schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:25:
[...]

Het verband klopt niet. Je moet als tegelzetter altijd met meer dan een halve tegel eindigen, dus zo'n sneu stripje bij je knieschot is echt not done. Je hebt maar 5 cm daar?
Anders komt het bij het toilet en douche niet uit, ik laat die wand nog iets opdikken zodat ik dat laatste stukje kwijt ben en eindig op die hele tegel :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
Even een update:
Wij hebben 18 juni de sleutel gehad en gaan 8 augustus verhuizen. Onze planning loopt prima gesmeerd, ik zal de benodigde tijd delen omdat dit mensen wellicht kan helpen met hun planning.
Gaat om 2 onder 1 kap van 175m2.

- hele huis renovlies en 2x sauzen. Circa 12 dagen. (18 mandagen, incl. 2 trappen kitten en aflakken en alle plinten kitten en aflakken)
- vloer bgg keramisch parket leggen. 1 man 5 dagen.
- vloer 1e en 2e PVC plaatsen. 1 dag plinten plaatsen en egaliseren (3 man), week erop 2 dagen pvc plaatsen, week erop 1 dag PU coating. (Na coating 2 weken nog geen meubels plaatsen!)
- keuken plaatsen 2 dagen. (Moet nog gebeuren)
- zolder verdelen in 2 kamers met vide en trap. 2 dagen aannemer, halve dag elektricien, 1 dag stukadoor (2 man), week erop halve dag elektricien en hele dag aannemer. (Deze puzzel heeft de aannemer gelukkig goed ingeplant)
- tuin (430m2), afgraven en repak plaatsen t.p.v. verharding 3 dagen (2 man). Splitmatten en split voor 2 opritten, 3 dagen (2 man). Tuinpad en 2 terrassen 5 dagen (2 man).

Eind van volgende week is binnen alles af en de verharding van de tuin, m.u.v. keuken.

Al met al erg veel regelwerk en vereist goede coördinatie. Ben blij met de juiste kleinere partijen die ik heb aangenomen, ze doen uitstekend werk en communiceren goed.

Ben ook blij met de badkamer via de aannemer. Dit was bij ons, en dat is bijzonder in het project, volledig compleet en netjes bij oplevering. Bij veel buren zijn ze na 4 weken nog steeds met de badkamer bezig, zowel via projectbouw als in eigen beheer. Badkamers zijn tijdvreters.
In het vervolg zou ik het weer zo plannen, echter in het geval van een badkamer naderhand zou ik er zeker 3 weken aan toevoegen omdat het sloopwerk e.d. veel andere klussen stillegt.

P.s. renovlies is megastrak bij ons. Heel blij met de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19
DaWayne schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:00:
Even een update:
Wij hebben 18 juli de sleutel gehad en gaan 8 augustus verhuizen. Onze planning loopt prima gesmeerd, ik zal de benodigde tijd delen omdat dit mensen wellicht kan helpen met hun planning.
Gaat om 2 onder 1 kap van 175m2.
18 juni bedoel je denk ik? 18 juli is pas over 3 dagen.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
DaWayne schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:00:

- vloer 1e en 2e PVC plaatsen. 1 dag plinten plaatsen en egaliseren (3 man), week erop 2 dagen pvc plaatsen, week erop 1 dag PU coating. (Na coating 2 weken nog geen meubels plaatsen!)
Is het nodig om PVC te PU coaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
fsi schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:10:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dan zal je toch echt eerst je keuken een beetje ontworpen moeten hebben anders is er weinig van te zeggen.

Wel natuurlijk een extra elektra en water en afvoer aansluiting voor je vaatwasser.
Eventueel nog elektra voor je oven en boven het aanrecht zou ik graag meer dan 1 stopcontact hebben.
Señor Sjon schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:25:
[...]

Ik ben tegelzetter geweest en had het ook zo opgelost. Nu heb je mooi hele tegels in de douchehoek. Dat kleine strookje bij het knieschot is dan jammer maar minder erg imo.

Al zie ik op de andere foto's ook een klein randje bij het toilet wat ik niet zou hebben gedaan..

[ Voor 24% gewijzigd door Ernemmer op 15-07-2019 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Ernemmer op 15-07-2019 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:14
Ernemmer schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:39:
Ik ben tegelzetter geweest en had het ook zo opgelost. Nu heb je mooi hele tegels in de douchehoek. Dat kleine strookje bij het knieschot is dan jammer maar minder erg imo.

Al zie ik op de andere foto's ook een klein randje bij het toilet wat ik niet zou hebben gedaan..
Ik ben opzichter geweest en dan mocht het er weer af. ;) Bij systeemplafonds kom je dit ook geregeld tegen met een kansloos strookje van 5 centimeter.

Als ik naar de foto's kijk van het toilet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0GStLo1QQiyOdUYX7WcTVrTX/full.jpg

Dan had het makkelijk verdeeld kunnen worden door in het midden te beginnen met een hele of halve tegel qua maat (zoals het hoort) ipv starten in een hoek. Door de grote maat tegels wordt er aardig wat 'gemetseld' met tegels tegenwoordig.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xSummerfreak
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-12-2021
witterholt schreef op zondag 14 juli 2019 @ 17:38:
@xSummerfreak , wat voor type woning betreft het? 5-7k Voor meerwerk is wel te overzien. Standaard voldoet het dus wel grotendeels aan jullie wensen?
Het is een tussenwoning van 148m2 met tuin op het noordwesten. We zijn maar met zn 2en (en geen wens voor een groter gezin) dus niet gekozen voor een uitbouw, erker of dakkapel.

Wel gekozen voor:

- klein dakraam vergroten
- extra dakraam
- warmtepomp geschikt maken voor koelen
- 8 of 9 extra dubbele stopcontacten
- 4 a 5 loze leidingen extra
- verplaatsen lichtpunten en 1 extra lichtpunt
- verdiepingshoge deuren a 35 eu per deur (dat was echt een mazzeltje)

De aansluitingen van de keuken hebben we niet door de bouwer laten doen en ook de meterkast is nog niet aangepast. Gelukkig heeft mijn vriend elektrotechniek gedaan en ook kennissen die verder zijn gegaan richting elektricien. Oh en mijn schoonvader is bouwvakker/aannemer/murenbouwer dus die gaat bijvoorbeeld de buitenkraan en elektriciteitspunten buiten doen.

Als ik het vergelijk met de wensen van buren dan zijn we wel wat zuinig geweest, maar het is onze allereerste woning samen dus we weten gewoon (nog) niet beter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Señor Sjon schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:56:
[...]

Ik ben opzichter geweest en dan mocht het er weer af. ;) Bij systeemplafonds kom je dit ook geregeld tegen met een kansloos strookje van 5 centimeter.

[Afbeelding]

Dan had het makkelijk verdeeld kunnen worden door in het midden te beginnen met een hele of halve tegel qua maat (zoals het hoort) ipv starten in een hoek. Door de grote maat tegels wordt er aardig wat 'gemetseld' met tegels tegenwoordig.
Jullie kijken naar twee verschillende ruimtes.
Deze foto is van de badkamer op de 1ste verdieping en die is ook zo mooi mogelijk strokend gelegd.

De andere foto is de badkamer op de 2e verdieping bij onze eigen slaapkamer en die heeft de schuine kant met knieschot zeg maar.
Beiden zijn zo netjes mogelijk strokend gelegd :) .

Op de foto waarop de ombouw van de toilet zichtbaar is, zit een rand omdat aan de andere kant een inloopdouche zit met afschot en het is dan kiezen waar je met hele tegels wilt uitkomen. Ook wilde ik bij het bad met hele tegels werken ipv een strook.
Mijn buurman is 40 jaar tegelzetter en die heb ik meegenomen om de mooiste verdelingen aan te houden :) .

Boven laat ik het knieschot nog opdikken om dat laatste randje tegel kwijt te raken.

[ Voor 18% gewijzigd door GeeMoney op 15-07-2019 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
kjast schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:23:
[...]

Is het nodig om PVC te PU coaten?
Is advies van onze leverancier, moet krassen voorkomen. We hebben het nu ook via dezelfde leverancier 3 jaar liggen in onze keuken. Vrijwel geen krassen.
Ben dus maar uitgegaan van onze leverancier en eigen goede ervaringen. (Deze man egaliseert ook 3-4mm, waar anderen 2-3 aanhielden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:56:
[...]

[Afbeelding]

Klopt, dat randje bij het toilet is niet echt netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ernemmer schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:15:
[...]

Klopt, dat randje bij het toilet is niet echt netjes.
Dit is de mooiste oplossing.
Op deze manier kwamen er hele tegels in de douche en langs het bad.
In de douche zit ook nog een nis en die wilde ik ook op een hele tegel houden.
Neem van mij aan dat het niet knapper had gekund :)
Dat knieschot op de 2e heb ik van de week aangegeven na constateren dus dat moet nog opgepakt worden.

[ Voor 30% gewijzigd door GeeMoney op 15-07-2019 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
Phorcys schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:34:
[...]

Klopt, het project waar ik de woning gekocht heb was ook eigenlijk de enige die me echt aansprak, naast de ligging was het ook zo dat deze woningen beschikken over een spouwmuur en kruipruimte waar de overige projecten in de wijk dit niet hebben. Maat van me heeft een andere woning gekocht uit een ander project en geeft aan dat de isolatie van de muren niet top is en heeft regelmatig 'last van buren'.

Project is in Tilburg, Koolhoven. Aangezien ik vrij laat was had ik niet heel veel keus uit verschillende type woningen en uiteindelijk voor een tussenwoning gekozen, voorkeur was een hoekwoning maar de woning die nog beschikbaar was vond ik het enorme prijsverschil te groot en dat er nog behoorlijke kosten bij kwam voor de verplichte garage. Schrok overigens wel van enorme hoge grondprijs :(

De tekeningen;
https://ibb.co/dtW4d6F
https://ibb.co/b1p9ZMf

Mijn overburen zitten zo'n 25-30M verder en geen directe inkijk van de achterburen, en dat is wel fijn vind ik zelf :) Grootste nadeel vind ik geen eigen oprit maar dit heb ik voor lief moeten nemen.

Heb zelf nog een tekening gemaakt om zelf een goed beeld te krijgen van de indeling en waar ik o.a. de loze leidingen, stroompunten etc zou willen hebben. In de keuken komen led spots (5 stuks) en bij de achtergevel.

Beneden verdieping;
https://ibb.co/19WtysT

[...]

Mooie tegels! Mijn eerste ontwerp was eigenlijk vrijwel dezelfde tegels als bij jou alleen ben ik uiteindelijk voor een combinatie van een donkere tint tegels op de grond en 1 muur (60x60) en de rest lichte beton look (60x30), mijne zijn van Cinca en dan de Factory reeks.

Wellicht dat iemand een idee heeft over het volgende, de binnendeur kozijn en deuren worden geleverd met RAL9010 en de keuken is de kleur sneeuwit, volgens de leverancier zit deze kleur tussen de 9010 en 9016 in. Ik twijfel enorm of ik op de muren 9010 of 9016 zal zetten, Als ik kies voor 9016 ben ik bang dat de deuren en kozijnen 'gelig' lijken en hetzelfde voor de keuken omdat dit tussen de twee kleuren inzit. Iemand die hier wellicht iets zinnigs over kan zeggen? of valt het wel mee?
Ik denk dat ik voor 9010 zou gaan. Dan zijn je deurposten etc gelijk aan je muur en dus niet 'geelig' en dus een egaal geheel. Je keuken springt er net iets uit en is dan een mooiere witte keuken lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

.

[ Voor 101% gewijzigd door Sport_Life op 30-06-2020 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Sport_Life tevreden over de tegels?
Ze leken ons makkelijk in onderhoud en je ziet er weinig op denk ik.

Iemand nog een suggestie voor een goede stukadoor in omgeving Heerhugowaard/Alkmaar om plafonds strak te laten stucen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

GeeMoney schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:23:
@Sport_Life tevreden over de tegels?
Ze leken ons makkelijk in onderhoud en je ziet er weinig op denk ik.

Iemand nog een suggestie voor een goede stukadoor in omgeving Heerhugowaard/Alkmaar om plafonds strak te laten stucen?
Ja wij vinden ze heel mooi.

Qua onderhoud is het natuurlijk erg makkelijk tov de houten vloer in de rest van de woning.
Vind alleen de vloerverwarming op parket fijner, is meer gedoseerd ipv warm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Wij hadden laatst de rekening voor het plaatsen van de 3e etage/dakplaten en bij gebrek van beeldmateriaal van de bouwer dus zelf maar eens gecontroleerd of die er op zat :)

De buitenkant is bijna af, volgens mij moet er nog gevoegd worden, wat houten panelen op en het glas geplaatst maar dat was het dan wel zo'n beetje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gpDeLZknj0lBYiZblkXVutnv/thumb.jpg

De weg naar de voordeur was open onder de steigers door en de trappen zitten erin dus voor het eerst ook even boven gekeken. Het is wat onhandig voor het plaatsen van kasten maar aan vier kanten ramen levert wel goed licht en uitzicht op :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8mmG3VtkvLRAkM2O56WGXP8c/thumb.jpg

De verwachting is dat het november/december opgeleverd wordt. Vloeren, inloopkast, raambekleding, keuken en badkamer zijn vastgelegd, muurbewerking hebben we binnenkort een afspraak over en tuin proberen we ook een architect voor te vinden. En dan aan de slag met verkoopklaar maken van ons huidige huis.
Pagina: 1 ... 25 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2