Toon posts:

Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1 OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 102 Laatste
Acties:
  • 1.000.142 views

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Het lijkt mij goed om een eigen topic te starten.
Zie in de zoekmachine dat het vaak terug komt.
Zo voorkom je dat er veel losse topics komen.

Zelf zit ik in het traject van nieuwbouw.
Ben nu bezig met de financiering dus er is nog geen zekerheid.
Zodra de hypotheek rond is kan het leuke werk beginnen.
Zoals het fine tunen van de keuken en badkamer.

De optielijst moest al worden ingevuld.
We zitten op 20K, het duurste zijn de uitbouw van 2.4M en vloerverwarming.
Bij de woning zit al een relatief dure keuken en prima badkamer.
Wel wordt de keuken iets aangepast, zoals een Quooker en een dikker blad van beton.

Misschien kunnen de mensen die al ervaring hebben met een nieuwbouw de vragen beantwoorden.

Waarom de keuze nieuwbouw?
Wat hebben jullie overschat en onderschat?
Hoeveel meerwerk waren jullie voor de bouw kwijt?
Hoeveel geld heeft het totaal gekost naast de hypotheek?
Hoe hebben jullie de muren aangepakt, stucwerk of toch behangen?
Wanneer zijn jullie begonnen met de tuin?

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:41
Er is een topic over ervaring met het bouwen van een huis waar veel van dit soort zaken in terugkomen.

Ervaringen met het bouwen van een huis

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:20
Onze nieuwbouw woning word in Oktober opgeleverd. Grootste problemen zijn hoe je de muurafwerking gaat doen (stucen of behang), en wat voor vloer er in komt.

Stucen raad iedereen af ivm bouwscheuren, dus gaan nu voor glasvezelbehang. Ik heb al voorbeelden gezien waarbij je de behang naden niet ziet, en het daardoor op glad stucwerk lijkt.

Qua vloer hebben wij een woning met vloerverwarming en verkoeling. Beste zou zijn een gietvloer of tegels, maar dat vinden wij niet mooi.
Alternatief is een PVC vloer, dat vinden wij wel mooi, maar deze dient dan aan de vloer gelijmd te worden. Is dus erg prijzig, en als je het na een aantal jaar wil vervangen is dat een hele klus.

Verder hadden wij begroot om voor 15k klaar te zijn met de badkamer en keuken, en dat is nu 20k geworden.
Vloer + muren hadden wij begroot op 6k, en dat is nu 16k geworden.

Tuin doen we pas een jaar later, net voor de zomer, deels van ons vakantiegeld. Hebben dat op 6k begroot.

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-03 11:37
Onze nieuwbouw woning wordt in maart/april opgeleverd. Zoals bovenstaand verhaal inclusief keuken, badkamer en toilet. Echter zit alleen de basis variant van alle 3 in het aankoopbedrag. Voor de keuken moesten we 5500 bijbetalen (dubbele opstelling, witte kasten, dik composiet werkblad beton-look en uiteraard voorzien van de nodige apparaten) en voor de badkamer en toilet ongeveer 4000.

Ook wij willen voor behang gaan, ook om eerder genoemde redenen. Wij kiezen voor renovlies. De gemiddelde prijs hiervoor is 15 per m2, inclusief verven in 2 gewenste kleuren. Ik hoop dat ik hier nog iets goedkopers weet te vinden.

Omdat er standaard vloerverwarming in het huis aanwezig is in alle vertrekken, kiezen we op de begane grond voor keramisch parket (lange planken van steen in houtlook). Hiervoor zijn we 57 per m2 kwijt, inclusief plaatsen. Op de bovenverdiepingen weten we het nog niet zeker, maar waarschijnlijk laminaat. Budget voor boven ongeveer 2000.

Het huis is standaard voorzien van een warmtepomp, boiler en zonnepanelen. Dit kun je huren of kopen, wij kiezen voor kopen wat neerkomt op ongeveer 15000.

Gezien we aan het water zitten (hoofdreden dat we dit huis hebben gekocht) is het het meest praktisch om de tuin direct te laten doen. Dit hebben wij begroot op ongeveer 8000.

Waarschijnlijk vergeet ik de helft... Er komt veel bij kijken en de afstemming met de aannemer verloopt niet zoals het zou moeten in onze ogen. Het zal wel goedkomen, maar op dit moment verloopt alles redelijk stroef.

In ieder geval succes aan iedereen die in hetzelfde schuitje zit!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:26
Interessant topic, deze ga ik volgen komende tijd. We hebben deze maand ook het koopcontract voor onze nieuwbouwwoning getekend. Zal naar verwachting zomer 2017 worden opgeleverd.

Qua opties loopt het vrij hard op aangezien onze woning standaard zonder keuken en garage wordt opgeleverd. Grootste kostenposten tot zover: garage met openslaande dubbele houten deur (~19k), uitbouw 2,4M (~14k), diverse aanpassingen aan leidingwerk en loze leidingen etc. (~3k). Daar staat tegenover dat deze woning wel over zonnepanelen, warmtepomp installatie en vloerverwarming beschikt.

We laten badkamer en toiletten casco opleveren.Budget voor badkamer en toiletten ligt rond de 15k, keuken rond de 20k. Qua vloer willen we beneden keramische tegels laten leggen en op de bovenverdieping parket. Wandbekleding is nog nader te bepalen. Stucwerk heeft de voorkeur, maar de afweging t.a.v. bouwscheuren is bij ons ook aan de orde.

Aangezien we een grote tuin aan het water hebben willen we hier snel mee aan de slag. Daarom hebben we een tuinarchitect in de arm genomen zodat er een plan ligt waar we zelf mee aan de slag kunnen om op de aanleg te besparen. Voor de badkamer hebben we een zelfde aanpak door o.b.v. een goede tekening zelf de aanleg te gaan doen.

Groot voordeel van onze aannemer is dat deze erg goed meedenkt en er heel veel mogelijk is.

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-03 23:33
Ik bevind mij momenteel in eenzelfde nieuwbouwfase. Afgelopen week is onze financiering goedgekeurd en vrijdag zal deze bij de notaris worden afgerond.

Zit er enige rek in meerwerk opties bij de aannemer?

Wij zijn momenteel al actief bezig om enkele wijzigingen door te voeren bij keuken en badkamer. Ik merk wel dat daar nog korting te behalen valt.

Succes allen met de komende periode!

• Wackmack
  • Nu online
Leuke reacties. De bedragen lopen zeker snel op. Voor een keuken of mooie visgraat vloer heb ik veel geld voor over maar voor de muren, bleh. We hebben straks 6 kamers (200m2) dus behangen of stucen gaat in de kosten lopen. Kreeg een factuur voor het hele huis renovlies €5500,- Echt bizar veel geld dus dat moet veel goedkoper kunnen. Jullie al een berekening voor de tuin gemaakt? Heb al zoveel leuke ideeën maar waarschijnlijk doet je dat het eerste toch nog niet. Misschien alvast een stuk gras zaaien.

• Wackmack
  • Nu online
hutch schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:34:
Interessant topic, deze ga ik volgen komende tijd. We hebben deze maand ook het koopcontract voor onze nieuwbouwwoning getekend. Zal naar verwachting zomer 2017 worden opgeleverd.

Qua opties loopt het vrij hard op aangezien onze woning standaard zonder keuken en garage wordt opgeleverd. Grootste kostenposten tot zover: garage met openslaande dubbele houten deur (~19k), uitbouw 2,4M (~14k), diverse aanpassingen aan leidingwerk en loze leidingen etc. (~3k). Daar staat tegenover dat deze woning wel over zonnepanelen, warmtepomp installatie en vloerverwarming beschikt.

We laten badkamer en toiletten casco opleveren.Budget voor badkamer en toiletten ligt rond de 15k, keuken rond de 20k. Qua vloer willen we beneden keramische tegels laten leggen en op de bovenverdieping parket. Wandbekleding is nog nader te bepalen. Stucwerk heeft de voorkeur, maar de afweging t.a.v. bouwscheuren is bij ons ook aan de orde.

Aangezien we een grote tuin aan het water hebben willen we hier snel mee aan de slag. Daarom hebben we een tuinarchitect in de arm genomen zodat er een plan ligt waar we zelf mee aan de slag kunnen om op de aanleg te besparen. Voor de badkamer hebben we een zelfde aanpak door o.b.v. een goede tekening zelf de aanleg te gaan doen.

Groot voordeel van onze aannemer is dat deze erg goed meedenkt en er heel veel mogelijk is.
Hoe is je ervaring met de tuinarchitect, goed bevallen? Wil je er iets meer over vertellen aangezien wij het elfde willen doen.

• vlahonda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2021
hutch schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:34:
IGrootste kostenposten tot zover: garage met openslaande dubbele houten deur (~19k), uitbouw 2,4M (~14k), diverse aanpassingen aan leidingwerk en loze leidingen etc. (~3k).
Kijk voor de garage ook even elders dan standaard vanuit het project. Bij ons was een houten garage met dubbele houten deur 22k als meerprijs. Ik heb toen bij diverse andere bedrijven offertes opgevraagd voor exact hetzelfde (zelfde materiaal etc), en de goedkoopste kwam uit op 16k. Scheelt toch weer 6k.

Wij willen nu echter toch een stenen garage in de stijl van de woning, alleen dat gaat richting het dubbele, dus dat stellen wij voor nu nog even uit.

• hutch
Wackmack schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:38:
[...]

Hoe is je ervaring met de tuinarchitect, goed bevallen? Wil je er iets meer over vertellen aangezien wij het elfde willen doen.
Hoe het definitieve ontwerp gaat bevallen kan ik nog niet zeggen, die volgt later deze maand :+
Wat we hebben gedaan is een 4-tal tuinarchitecten uitgenodigd om hun werkwijze, tarief en ideeën te horen. Vervolgens o.b.v. deze gesprekken een keuze gemaakt. Al onze ideeën en wensen zijn besproken. We hadden voorafgaand aan dit gesprek ook een moodboard gemaakt met zaken die we mooi vonden qua voor- en achtertuin. Hier gaat de tuinarchitect mee aan de gang om te komen tot een eerste schetsontwerp. Hij is hierbij ook het kavel gaan bekijken om gevoel te krijgen bij ligging, zonstand etc.
Dit ontwerp wordt vervolgens getweakt tot we er tevreden over zijn. Op basis van dat ontwerp wordt een beplantingsplan en verlichtingsplan gemaakt. In dit plan wordt voor de gehele tuin per locatie bepaald welke plant in welke hoeveelheid (welke dichtheid) etc. moet komen te staan. Dit is in feite dan je roadmap om zelf de hele tuin aan te gaan leggen.
Het leggen van een terras en bestrating gaan we overigens wel uitbesteden :) .

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
http://www.vanarnhem-bouwgroep.nl/upload/images/header.jpg
http://cdn.binqmedia.nl/woonwijs/1048252186/6.jpg

Ook wij zijn bezig met een nieuwbouw project. Het betreft bouwnummer 2.

Qua meerwerk hebben we een kleine 9000,- euro extra. Dit omvat o.a. een wijziging in de achterpui, dakramen, creëren van aparte zolderkamers, elektra aanpassingen, hal verlengen, gesloten trap incl trapkast i.p.v. open trap, beton doorstorten t.b.v. terras etc.

Qua keuken en badkamer konden we shoppen bij de aangewezen leveranciers. De bouwer plaatst geen standaard keuken en ook geen standaard badkamer. We kregen voor beiden een budget van de bouwer mee van 7500,- euro keuken, en 7500,- euro badkamer. Als we dit niet via de leverancier zouden doen kregen we maar 1250,- euro retour. Wij hebben maar besloten op basis van de eerste offertes om bij de leveranciers te bestellen. Ook mede ivm garantie en het verplaatsen van leidingen en afvoeren.

Dit laatste ivm een kook/water eiland wat er gebouwd gaat worden.

Qua elektra wensen en overige zaken hebben we een gesprek gehad met de elektromonteur. Hier zijn we nog mee in onderhandeling, aangezien de offerte die zij afgaven ons veel te duur was en goedkoper moet kunnen. In deze offerte zijn o.a. meegenomen aanpassing meterkast ivm keuken, aanleg van buizen en bedrading voor netwerk, buizen en bedrading voor beveiligings doeleinden, bedrading en buizen voor tuinverlichting, extra WCD's, dimmers etc., invrezen van lamp aansluitingen en bedraden en aansluiten etc.

Vloer voor beneden is voor ons al duidelijk. Dit gaat een Dolce Sabbia Grigio worden in de maat 80x80. Hier gaan wij nog wel bij tegelzetters/handelaren voor langs voor de scherpste prijs incl. leggen en materieel. Mochten jullie nog hiervoor tips hebben, dan hoor ik dat uiteraard graag.

Qua wandafwerking zijn wij nog zoekende. Nieuwbouwmuren/plafonds werken de eerste +/- 5 jaar, waardoor scheurvorming ontstaat. Nu kan ik een paar dingen gaan doen.

1. Spuitwerk, waarbij reparatie gemakkelijk is en de kosten relatief goedkoop zijn. Nadeel is dat het bijvoorbeeld niet glad is (bevat een korrel).

2. Gladstucen, met kans op meer reparaties in verloop van tijd.

3. Renovliesbehang, en daaroverheen laten stucen. http://www.easy-stuc.nl/easy-stuc/

Hier zijn wij in iedergeval nog niet uit. Hangt ook beetje af qua kosten. Eventueel jullie nog tips?

De tuin hebben we nog niet naar gekeken. Begroting van de tuin ligt op 12000,- euro. Dit zal pas Maart/April bekeken gaan worden. Oplevering van het huis is namelijk januari, en dan is tuinaanleg niet de hoogste prio.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• revolised

Bovenstaand is een tekening van onze rij. Wij hebben vanaf dit oogpunt het 1 na laatste (4e) huis gekocht. Omdat de tuinen vrij klein zijn, ervoor gekozen om geen uitbouw te nemen. Schrik niet, ze vroegen voor een 2,4m uitbouw ruim 36000! Inmiddels, na protest is de prijs gezakt met 5000, maar nog steeds een vermogen als je het mij vraagt. Er zijn begrijpelijk dus weinig buren die voor een uitbouw gaan.

Gezien we allemaal tweakers zijn, wat hebben jullie in gedachten voor een thuisnetwerk?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:22
Wicked-Game schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:08:
1. Spuitwerk, waarbij reparatie gemakkelijk is en de kosten relatief goedkoop zijn. Nadeel is dat het bijvoorbeeld niet glad is (bevat een korrel).

3. Renovliesbehang, en daaroverheen laten stucen. http://www.easy-stuc.nl/easy-stuc/
Wat is het voordeel van het 3de ?
Wij hebben traditioneel pleisterwerk (optie 2 bij jou dus). Dit jaar wonen we 5 jaar in onze woning en hebben we onze bovenverdieping afgewerkt (geschilderd etc...) Nadat we alle gaatjes en beschadigingen weggewerkt hadden, hebben we een vliesbehang gehangen dan dat dan geschilderd.

https://fgheysels.github.io/

• Wicked-Game
  • Nu online
revolised schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:25:
[afbeelding]

Bovenstaand is een tekening van onze rij. Wij hebben vanaf dit oogpunt het 1 na laatste (4e) huis gekocht. Omdat de tuinen vrij klein zijn, ervoor gekozen om geen uitbouw te nemen. Schrik niet, ze vroegen voor een 2,4m uitbouw ruim 36000! Inmiddels, na protest is de prijs gezakt met 5000, maar nog steeds een vermogen als je het mij vraagt. Er zijn begrijpelijk dus weinig buren die voor een uitbouw gaan.

Gezien we allemaal tweakers zijn, wat hebben jullie in gedachten voor een thuisnetwerk?
Stevige prijs voor een uitbouw. We hebben dit nagevraagd bij onze bouwer uit interesse, en die kwam op een 2,4m uitbouw op 25000,- euro all in. Nog steeds een flink bedrag natuurlijk, maar goedkoper als wat jullie voorgehouden is.

Wij hebben het niet gedaan aangezien we meer dan voldoende ruimte beneden gaan krijgen.

Qua netwerk laat ik in elke kamer (gezien toekomst kids) een patch aansluiting maken. Bekabeling door het gehele huis is Cat6. Woonkamer krijgt bij de tv een patch aansluiting. Hoe leuk WiFi ook is, vertrouw ik meer op de UTP aansluitingen met eventueel later een AP erop voor WiFi vegroting richting de tuin bijv.
whoami schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:34:
[...]
Wat is het voordeel van het 3de ?
Wij hebben traditioneel pleisterwerk (optie 2 bij jou dus). Dit jaar wonen we 5 jaar in onze woning en hebben we onze bovenverdieping afgewerkt (geschilderd etc...) Nadat we alle gaatjes en beschadigingen weggewerkt hadden, hebben we een vliesbehang gehangen dan dat dan geschilderd.
Voordeel is dat het totaal geen scheurvorming oid laat zien aangezien het een soort behang is. Nadeel vind ik dat het juist een soort behang is :D

Ik werd hier op gewezen door vrienden die het in hun huis hebben laten doen. Dit gaan we nog bekijken bij ze om te zien hoe het eindresultaat bij ze is geworden.

[Voor 47% gewijzigd door Wicked-Game op 10-08-2016 11:40]

• revolised
Wicked-Game schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:37:
[...]

Stevige prijs voor een uitbouw. We hebben dit nagevraagd bij onze bouwer uit interesse, en die kwam op een 2,4m uitbouw op 25000,- euro all in. Nog steeds een flink bedrag natuurlijk, maar goedkoper als wat jullie voorgehouden is.

Wij hebben het niet gedaan aangezien we meer dan voldoende ruimte beneden gaan krijgen.

Qua netwerk laat ik in elke kamer (gezien toekomst kids) een patch aansluiting maken. Bekabeling door het gehele huis is Cat6. Woonkamer krijgt bij de tv een patch aansluiting. Hoe leuk WiFi ook is, vertrouw ik meer op de UTP aansluitingen met eventueel later een AP erop voor WiFi vegroting richting de tuin bijv.

[...]

Voordeel is dat het totaal geen scheurvorming oid laat zien aangezien het een soort behang is. Nadeel vind ik dat het juist een soort behang is :D

Ik werd hier op gewezen door vrienden die het in hun huis hebben laten doen. Dit gaan we nog bekijken bij ze om te zien hoe het eindresultaat bij ze is geworden.
Laat je netwerkaansluitingen maken of doe je het zelf? Ik ben namelijk van plan het zelf te doen. Op klus-gebied heb ik echt 2 linker handen, dus dit wil ik in ieder geval zelf doen. Ik wil in de woonkamer inderdaad de tv en mediaplayer van bedraad netwerk voorzien, met wat ongebruikte, maar wel gepatchte aansluitingen aan de kant van de zithoek. Dan inderdaad in elke kamer minimaal 1 netwerkaansluiting en minimaal 2 in mijn kantoor. Sommige loze leidingen (in de kinderkamers en zolder) combineer ik UTP met coax, met een UTP+Coax wcd. Verder het modem, switch, patchpaneel en NAS in de meterkast. Om het draadloze gedeelte goed te laten functioneren 2 Ubiquity AC LR accespoints.

• Wicked-Game
  • Nu online
revolised schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:51:
[...]

Laat je netwerkaansluitingen maken of doe je het zelf? Ik ben namelijk van plan het zelf te doen. Op klus-gebied heb ik echt 2 linker handen, dus dit wil ik in ieder geval zelf doen. Ik wil in de woonkamer inderdaad de tv en mediaplayer van bedraad netwerk voorzien, met wat ongebruikte, maar wel gepatchte aansluitingen aan de kant van de zithoek. Dan inderdaad in elke kamer minimaal 1 netwerkaansluiting en minimaal 2 in mijn kantoor. Sommige loze leidingen (in de kinderkamers en zolder) combineer ik met coax, met een UTP+Coax wcd. Verder het modem, switch, patchpaneel en NAS in de meterkast. Om het draadloze gedeelte goed te laten functioneren 2 Ubiquity AC LR accespoints.
Ik maak het netwerk zelf, had wel voor de grap het even mee laten offreren om te zien of het de moeite was door de monteurs te laten doen. Maar dat was een stuk duurder dan dat ik het zelf allemaal regel en aanleg. En heb dit al veel vaker gedaan, dus weet wat ik moet doen :)

• revolised
Wicked-Game schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:55:
[...]

Ik maak het netwerk zelf, had wel voor de grap het even mee laten offreren om te zien of het de moeite was door de monteurs te laten doen. Maar dat was een stuk duurder dan dat ik het zelf allemaal regel en aanleg. En heb dit al veel vaker gedaan, dus weet wat ik moet doen :)
Ja joh, wij hebben smart-elektra als elektra/alarm/domotica/netwerk boer, maar die vragen ook bestwel riante bedragen. Een netwerkaansluiting is bijvoorbeeld 145 euro en een smart-tv aansluiting (ja echt...) 145 euro... Extra coax, varierend van 140 euro (in loze leiding) tot 245 euro (compleet nieuwe aansluiting) Een loze leiding in huis voor 85, vind ik nog wel ok, maar nu blijkt dat we bij elke dubbele stroom wcd een loze leiding hebben naar de meterkast, vind ik het wel best zo. Een loze leiding naar de tuin is een ander verhaal, de heren vragen daar 350 euro voor. Jaja, zonder kabel uiteraard, want daar wordt 145 euro voor gevraagd...

Dit doen we dus allemaal niet, die tuinkabel doen we achteraf...

• Wicked-Game
  • Nu online
revolised schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:04:
[...]

Ja joh, wij hebben smart-elektra als elektra/alarm/domotica/netwerk boer, maar die vragen ook bestwel riante bedragen. Een netwerkaansluiting is bijvoorbeeld 145 euro en een smart-tv aansluiting (ja echt...) 145 euro... Extra coax, varierend van 140 euro (in loze leiding) tot 245 euro (compleet nieuwe aansluiting) Een loze leiding in huis voor 85, vind ik nog wel ok, maar nu blijkt dat we bij elke dubbele stroom wcd een loze leiding hebben naar de meterkast, vind ik het wel best zo. Een loze leiding naar de tuin is een ander verhaal, de heren vragen daar 350 euro voor. Jaja, zonder kabel uiteraard, want daar wordt 145 euro voor gevraagd...

Dit doen we dus allemaal niet, die tuinkabel doen we achteraf...
De prijzen van elektra verbaasd mij sowieso. Mijn vorige woning (nieuwbouw appartement) spande overigens wel de kroon met aanpassingen en elektra werk. Ik diende daar voor het verplaatsen van een lichtpunt 750 euro af te tikken 8)7

De prijzen die ik nu voorgeschoteld krijg zijn een stuk schappelijker. Voor een loze leiding is het tussen de 50 tot max 150 euro afhankelijk van hoeveel meter. En het bedraden is tussen de 25 tot max. 50 euro. Dat is allemaal nog wel te overzien.

Maar het blijft belangrijk om scherp te blijven. Heb nu wel het geluk dat dit project maar 2 twee onder een kap woningen zijn. Dit levert in iedergeval veel nauw contact met de bouwer en zijn onderaannemers op. En dan is er zo her en der wel wat te regelen en onderhandelen. Mijn ervaring bij grote projecten is vaak dat dit allemaal veel lastiger is, of zelfs onmogelijk.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Qua netwerk heb ik naar elke ruimte een loze leiding laten brengen en het bedraden doe ik zel als deze daadwerkelijk gebruikt gaat worden (dit kun je ook met 2 linker handen ;)).
Op de begane grond en 1e verdieping heb ik centraal een loze leiding uit het plafond laten komen, hier heb ik WiFi accespoints opgehangen (rookmelder model met PoE) zodat er door het hele huis (en ook in de tuin) goede dekking is.

Wat betreft wandafwerking, ik heb gewoon het kale beton/gipsmuren geschilderd en ik zie geen verschil met de buren (die hebben alles laten stuccen of behangen). Natuurlijk is het wel strakker als je er met je neus bovenop staat maar als je gewoon in huis leeft valt het niet op, alleen de kozijn uitsparingen zijn wat grover. Uiteraard moet ik daar wel bij zeggen dat ik, net als mijn vrouw, niet zo perfectionistisch ben :)
Daarnaast moet ik nog zien hoe het over een paar jaar bij staat i.v.m. beschadigingen in het stucwerk vs. beton.

• Wackmack
  • Nu online
hutch schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:30:
[...]

Hoe het definitieve ontwerp gaat bevallen kan ik nog niet zeggen, die volgt later deze maand :+
Wat we hebben gedaan is een 4-tal tuinarchitecten uitgenodigd om hun werkwijze, tarief en ideeën te horen. Vervolgens o.b.v. deze gesprekken een keuze gemaakt. Al onze ideeën en wensen zijn besproken. We hadden voorafgaand aan dit gesprek ook een moodboard gemaakt met zaken die we mooi vonden qua voor- en achtertuin. Hier gaat de tuinarchitect mee aan de gang om te komen tot een eerste schetsontwerp. Hij is hierbij ook het kavel gaan bekijken om gevoel te krijgen bij ligging, zonstand etc.
Dit ontwerp wordt vervolgens getweakt tot we er tevreden over zijn. Op basis van dat ontwerp wordt een beplantingsplan en verlichtingsplan gemaakt. In dit plan wordt voor de gehele tuin per locatie bepaald welke plant in welke hoeveelheid (welke dichtheid) etc. moet komen te staan. Dit is in feite dan je roadmap om zelf de hele tuin aan te gaan leggen.
Het leggen van een terras en bestrating gaan we overigens wel uitbesteden :) .
Wow, wat een goede aanpak. Mag ik vragen wat het budget is? Hoe groot is de tuin, m2? Heb je je moodboad op pinterest? Ben erg benieuwd naar het project. Heb je een linkje van je huis? Kan ook in DM.

@ Wicked-game. Ik heb net een offerte gekregen van easy-stuc. Woning van 200m2, 6 kamers kwamen zij uit op € 4950,- 8)7 Ga maar dus even verder kijken of het goedkoper kan.

Verder wat een bedragen voor de uitbouw. Hier is het voor 2.4M "maar" €11.950,-
Wicked-Game schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:37:
[...]

[...]

Voor het netwerk zou ik twee loze leidingen op de overloop laten plaatsen. Je AP sluit je aan via PoE naar je switch toe. Zo wil ik het straks ook hebben. Zag dat er al 2 x coax leidingen liggen. Hier leg ik mooi UTP in. Scheelt €220,-

[Voor 37% gewijzigd door Wackmack op 10-08-2016 13:18]

• Unkie
  • Laatst online: 13:16
Ben zelf ook bezig met een nieuwbouwhuis. De bouw kan nog wel even duren, laat staan de tuin ;). Maar voor tuin ideeën leek ons een architect van Tuingeluk wel leuk. De principes spreken ons wel aan. Is misschien het proberen waard?

[Voor 5% gewijzigd door Unkie op 10-08-2016 13:18]

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-03 10:49
Wij hebben twee maanden geleden de sleutel gekregen van onze nieuwbouwwoning en dit is de vierde week dat we er ook daadwerkelijk wonen.

De duurste meerwerkopties waren een garage (3,18 x 6,14) á 18k, de uitbouw (5,40 x 2,40) á 15k en het creëren van een extra kamer plus vloerverwarming op zolder voor 5,2k. Daarnaast kleinere aanpassingen die gezamenlijk toch ook in de papieren lopen, denk aan loze leidingen, verplaatsen lichtpunten/contactdozen, buitenkranen, leidingwerk tbv keuken etc.

De standaardkeuken hebben we laten vervallen en badkamer hebben we wel bij de voorkeursleverancier afgenomen.

De wanden in de woonkamer zijn voorzien van een sierpleister, in de overige vertrekken en op de plafonds zit spuitwerk. Op zolder waar een gipswand aansluit op de betonnen scheidingswanden heeft al wat scheurvorming in de hoeken plaatsgevonden, maar dit is een risico wat we op de koop toe hebben genomen.

Op de begane grond hebben wel voor pvc gekozen in verband met de vloerverwarming. Op de andere verdiepingen zal de verwarming niet of nauwelijks aan staan, daar ligt laminaat.

De tuin is het volgende wat staat te gebeuren. Zodra de hovenier terug is van vakantie zal de aanleg beginnen. Ontwerp hebben we zelf gemaakt en hiermee naar een hovenier gegaan.

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:06
Wij krijgen onze woning over een aantal maanden opgeleverd dus haak ik lekker aan :-)
Wackmack schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 18:49:
Leuke reacties. De bedragen lopen zeker snel op. Voor een keuken of mooie visgraat vloer heb ik veel geld voor over maar voor de muren, bleh. We hebben straks 6 kamers (200m2) dus behangen of stucen gaat in de kosten lopen. Kreeg een factuur voor het hele huis renovlies €5500,- Echt bizar veel geld dus dat moet veel goedkoper kunnen. Jullie al een berekening voor de tuin gemaakt? Heb al zoveel leuke ideeën maar waarschijnlijk doet je dat het eerste toch nog niet. Misschien alvast een stuk gras zaaien.
Voor renovlies lijkt dat een flinke prijs. Deze week toevallig wat offertes aangevraagd voor 230 m2 en die zaten allemaal rond de € 3400,- Wel vrij standaard, behangen en verven in 1 of 2 tinten, keuken met afschrobbare verf.

Vergis je overigens niet hoe de muren je uitstraling kunnen bepalen, mooie muren in je huis zijn zeker wat geld waard in mijn ogen.

[Voor 0% gewijzigd door Redshark op 10-08-2016 13:35. Reden: typeo]

• Wicked-Game
  • Nu online
Redshark schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:29:
Wij krijgen onze woning over een aantal maanden opgeleverd dus haak ik lekker aan :-)

[...]

Voor renovlies lijkt dat een flinke prijs. Deze week toevallig wat offertes aangevraagd voor 230 m2 en die zaten allemaal rond de € 3400,- Wel vrij standaard, behangen en verven in 1 of 2 tinten, keuken met afschrobbare verf.

Vergis je overigens niet hoe de muren je uitstraling kunnen bepalen, mooie muren in je huis zijn zeker wat geld waard in mijn ogen.
Ben het helemaal met je eens!

Bespaar nooit teveel op muur afwerking/vloeren. Het is uitstraling bepalend.

• hutch
Wackmack schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:13:
[...]

Wow, wat een goede aanpak. Mag ik vragen wat het budget is? Hoe groot is de tuin, m2? Heb je je moodboad op pinterest? Ben erg benieuwd naar het project. Heb je een linkje van je huis? Kan ook in DM.
...

[...]

...
Budget voor de tuin (maar dat gaan we dus allemaal zelf doen) ligt rond de 10-15k. Gaat hierbij wel om een achtertuin van bijna 300m2 en een voortuin van rond de 50m2. We hebben een moodboard gemaakt welke ik kan omzetten naar JPEG (kan die wel even via DM met je delen).

Project ziet er een beetje zo uit. Vrij uitzicht aan de achterkant :D Die pica rechtsonder is recent genomen aan de achterkant van het kavel.

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Hier ook een nieuwbouwwoning aangeschaft

http://www.allure-blaricum.nl/fase-6/fase-6/

hoekwoning van linker blok.
Standaard badkamer en een bon van 5000 euro bij de keukenboer (totalprojects in Lelystad). Tuin en erfafscheiding zijn inclusief.
We willen op zolder slapen en daar moet dus een dakkappel komen. Helaas zijn er strenge regels bij de gemeente voor deze wijk en mag er geen kunsstof zijn, dus daar gaat 8000 euro naar een houten dakkappel.

overig meerwerk:
- uitbouw 1,2 m
- langere muur keuken en trap in hal ipv woonkamer met dichte kast
- zolder 2 kamers
- grotere berging in de tuin
- 2 x velux dakraam op zolder
- veel kabelwerk en verplaatsing lichtpunten etc

Keuken naar ons wens ingericht, kookeiland, grote kastenwand en Amerikaanse Koelkast --> 13000 euro extra kosten. Badkamer kwam ook nog 5000 euro bovenop de standaard prijs (wilden een bad en een luxere badmeubel)

Muren gaan we ook voor renovlies maar dan bij www.jpg-inrichters.nl, was voor ons het goedkoopst. 230 m2 muur voor 4000 euro
We hebben vloerverwarming op de begane grond en 1ste verdieping
Beneden leggen we tegels via http://www.tegelprijsvechter.nl/ 4500 euro
Boven en de trap wordt PVC ook weer via JPG, gratis leggen en korting icm met de muren. 50 m2 vloer 2000 euro en de trap 1500 euro
Zolder wordt een goedkoop laminaatje van de gamma :)

Uitbouw is maar 1,2 m omdat we later een tuinkamer willen realiseren (of als het budget het nog toelaat gelijk maar dan via www.tuinmaximaal.nl en niet de hovenier die de tuin gaat doen)

Al met al zijn we uiteindelijk 80.000 euro meer kwijt dan de vraagprijs von, maar dat is deels ingecalculeerd in de hypotheek en deels zal een persoonlijke lening worden waar nog renteaftrek voor geldt en die we versnelt willen aflossen, want ga na verhuizing aardig in salaris omhoog)

De raamdecoratie hebben we ook al geregeld via www.inhuisplaza.nl Zij hadden in mei 10% korting op de gehele collectie.

[Voor 6% gewijzigd door bvbal79 op 11-08-2016 11:11]

• Wackmack
  • Nu online
Mooi project engoed aangepakt als ik de prijzen zo zie. Wij komen op ongeveer 50/60K uit, dit is inclusief meerwerk.

Handig dat je er linkjes bij zet. Kwam online deze site tegen voor het raam, erg goedkoop https://www.maatstudio.nl

Qua vloeren wordt de keuken waarschijnlijk marmoleum, woonkamer visgraat en boven vloerbedekking. Inrichting duurt allemaal nog een lange tijd. Nu akkoord krijgen op de hypotheek en dan langs de keukenboer.

Welk bedrag hebben jullie gereserveerd voor de wandafwerking? Zie dat het glasvezel behang rond de €15,- zit. Dat is dusook niet zo goedkoop.

[Voor 14% gewijzigd door Wackmack op 10-08-2016 22:54]

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:34
Hier vorig jaar ook getekend voor een nieuwbouwwoning, (2 onder 1 kap), +- 195M2, oplevering verwacht november dit jaar.

Bedragen die ik hier voor uitbouw voorbij zie komen zijn echt belachelijk hoog Wij hebben voor een uitbouw van 2,4M x 6m breed net geen 12K betaald.

Bij deze een opsomming van de additionele kosten:

Meerwerk via aannemer: 37K
- elektra
- uitbouw,
- dakraam zolder
- trapkast inclusief dichte trap
- stompe deuren ipv opdekdeuren
- ander type vensterbank
- upgraden standaard badkamer
- keuken (wordt geleverd en geplaatst via aannemer)
- kraantjes, leidingen etc.

Afwerking:
Houten vloer beneden: 5K
Vloer keuken, geraamd: 2K
laminaat 1e verdieping: 2K

wandafwerking, geraamd 5K
tuin, geraamd 10K

zonder gek te doen zit je dan al aan een meerprijs boven de 60K. Laat staan als je dan ook nog eens je complete interieur wilt vervangen :)

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Voor ons, 2 onder 1 kap ~145 m² afgelopen mei opgeleverd:

Meerwerk via aannemer: 11K
- dakramen zolder
- elektra (loze leidingen)
- upgrade badkamer/sanitair

Keuken (ikea): 5,5K, zelfgeplaatst.

Afwerking:
Laminaat alle verdiepingen incl. plinten: ~3K

Wandafwerking: emmers met verf, zelf smeren, 0,5K

Oprit/terras bestraten 80m²: 1K tegels + 2K arbeid ('mannetje van de buren')
Tuin overig: moet ik nog doen maar 2K voor schutting en graszoden, daarna kijken we wel wat we er precies mee willen doen.

Voor 25K meerprijs kun je dus ook prima klaar zijn. Het is maar net wat je wil :)

• Wicked-Game
  • Nu online
bvbal79 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:00:
Hier ook een nieuwbouwwoning aangeschaft

http://www.allure-blaricum.nl/fase-6/fase-6/
[afbeelding]

hoekwoning van linker blok.
Standaard badkamer en een bon van 5000 euro bij de keukenboer (totalprojects in Lelystad). Tuin en erfafscheiding zijn inclusief.
We willen op zolder slapen en daar moet dus een dakkappel komen. Helaas zijn er strenge regels bij de gemeente voor deze wijk en mag er geen kunsstof zijn, dus daar gaat 8000 euro naar een houten dakkappel.

Keuken naar ons wens ingericht, kookeiland, grote kastenwand en Amerikaanse Koelkast --> 13000 euro extra kosten. Badkamer kwam ook nog 5000 euro bovenop de standaard prijs (wilden een bad en een luxere badmeubel)

Muren gaan we ook voor renovlies maar dan bij www.jpg-inrichters.nl, was voor ons het goedkoopst. 230 m2 muur voor 4700 euro
We hebben vloerverwarming op de begane grond en 1ste verdieping
Beneden leggen we tegels via http://www.tegelprijsvechter.nl/
Boven en de trap wordt PVC ook weer via JPG, gratis leggen en korting icm met de muren.
Zolder wordt een goedkoop laminaatje van de gamma :)

Uitbouw is maar 1,2 m omdat we later een tuinkamer willen realiseren (of als het budget het nog toelaat gelijk maar dan via www.tuinmaximaal.nl en niet de hovenier die de tuin gaat doen)

Al met al zijn we uiteindelijk 80.000 euro meer kwijt dan de vraagprijs von, maar dat is deels ingecalculeerd in de hypotheek en deels zal een persoonlijke lening worden waar nog renteaftrek voor geldt en die we versnelt willen aflossen, want ga na verhuizing aardig in salaris omhoog)

De raamdecoratie hebben we ook al geregeld via www.inhuisplaza.nl Zij hadden in mei 10% korting op de gehele collectie.
Thanks voor de tips van de bedrijven. Metname voor de wandafwerking een interessante.

Voor ons ziet het plaatje er nu zo uit:

Meerwerk bouwer: 10K
Badkamer: 15K - 7.5K bouwer = 7.5K
Keuken 21K - 7.5K bouwer = 13.5
Elektromonteur: +/- 2K (nog in onderhandeling)

Maakt een totaal van 33K aan meerwerk incl. aansluiten etc.

Vloer is begroot op 6K- euro
Vloer 1e en 2e verdieping is begroot op 3K
Wandafwerking is begroot op 5K euro
Raamdecoratie is begroot op 3,5K euro
Tuin: 10 - 15K
Onvoorzien: 3K

Zijn er nog dingen waar jullie rekening mee houden? Buitenom deze punten?

[Voor 10% gewijzigd door Wicked-Game op 11-08-2016 08:44]

• Wackmack
  • Nu online
Cheezus schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 07:54:

- dakramen zolder

Afwerking:

Tuin overig: moet ik nog doen maar 2K voor schutting en graszoden, daarna kijken we wel wat we er precies mee willen doen.

Voor 25K meerprijs kun je dus ook prima klaar zijn. Het is maar net wat je wil :)
Zie dat je voor je wandafwerking maar € 500,- kwijt bent, De wanden worden toch altijd behang klaar opgeleverd? Dus dan moet je toch iets eerst behangen of stucen? Hoe is dit bij jou gegaan?
Hoe is de berekening gegaan bij de wandafwerking? Als ik naar onze woning kijk, die is qua oppervlakte 200m2 echter zijn alle wanden bij elkaar 350m2 (staat in de offerte).

[Voor 8% gewijzigd door Wackmack op 11-08-2016 08:45]

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000

Richard

Kuru Kuru Kururin

Wackmack schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:43:
[...]

Zie dat je voor je wandafwerking maar € 500,- kwijt bent, De wanden worden toch altijd behang klaar opgeleverd? Dus dan moet je toch iets eerst behangen of stucen? Hoe is dit bij jou gegaan?
Hoe is de berekening gegaan bij de wandafwerking? Als ik naar onze woning kijk, die is qua oppervlakte 200m2 echter zijn alle wanden bij elkaar 350m2 (staat in de offerte).
De muren worden natuurlijk opgeleverd zoals in het bestek beschreven staat; dat kan dus ook gestuced; gespacked of behangen zijn.

Behangklaar kun je overigen na alle oneffenheden weg te hebben gewerkt (plamuurmes) prima met voorstrijk behandelen en daarna structuurverven. Ik vond het een verschrikkelijke klus en het resultaat was zeker voldoende; maar ik vond het zeer zeker niet strak genoeg.

20*350ZO45°

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wij zijn nog in de fase waarin bedenken wat we met de keuken, vloeren en wanden gaan doen. Wat is eigenlijk de beste volgorde van werken? Wordt eerst de vloer gelegd en dan de keuken geplaatst of kan je eerst de keuken plaatsen en daarna de tegels leggen?

Het lijkt mij namelijk dat je onder het keukenblok geen tegels hoeft te leggen, maar dat je wel wilt weten hoe hoog de vloer is ivm met het naadloos laten aansluiten van de plint.

"The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money." -- Margaret Thatcher

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-03 11:12
ari3 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:30:
Wij zijn nog in de fase waarin bedenken wat we met de keuken, vloeren en wanden gaan doen. Wat is eigenlijk de beste volgorde van werken? Wordt eerst de vloer gelegd en dan de keuken geplaatst of kan je eerst de keuken plaatsen en daarna de tegels leggen?

Het lijkt mij namelijk dat je onder het keukenblok geen tegels hoeft te leggen, maar dat je wel wilt weten hoe hoog de vloer is ivm met het naadloos laten aansluiten van de plint.
Je kan de plint van de keuken redelijk eenvoudig inkorten.
Bij ons kwam het toevallig goed uit dat de keuken was geplaatst maar een andere dag verder afgemaakt moest worden.

In de tussentijd had ik snel de vloer gelegd waardoor de keukenboer de plint kon inkorten.

Als je tegels neemt, kun je net zo goed eerst de vloer leggen.
Met laminaat heb je de flexibiliteit dat je het makkelijk kan weghalen, mit je dit pas plaatst als de keuken staat. Mocht je later een vocht probleem krijgen, is het erg handig als het laminaat verwijderd kan worden.

[Voor 14% gewijzigd door joenevd op 11-08-2016 09:34]

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-03 09:48
Ook hier een nieuwbouw huis gekocht. Ze beginnen in week 35 met bouwen.

Ik moet voor de wanden ook nog wat vinden. Het meeste is al uitgezocht (vloeren, keuken, etc), alleen de wanden nog niet. Ik neig zelf ook erg naar Renovlies.. van wat ik lees heeft het de uitstraling van stuc, maar het voordeel dat het wat makkelijker en goedkoper is aan te brengen plus dat er minder snel krimpscheuren komen.

Ik heb bij easy-stuc al een offerte gehad, maar als ik dat vergelijk met jullie bedragen dan is dat aan de hoge kant. Ons huis is 138m2, met 3 slaapkamers + zolder en dat kwam neer op 4950,-..

• revolised
Scr33x0r schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:47:

Ik moet voor de wanden ook nog wat vinden. Het meeste is al uitgezocht (vloeren, keuken, etc), alleen de wanden nog niet. Ik neig zelf ook erg naar Renovlies.. van wat ik lees heeft het de uitstraling van stuc, maar het voordeel dat het wat makkelijker en goedkoper is aan te brengen plus dat er minder snel krimpscheuren komen.

Ik heb bij easy-stuc al een offerte gehad, maar als ik dat vergelijk met jullie bedragen dan is dat aan de hoge kant. Ons huis is 138m2, met 3 slaapkamers + zolder en dat kwam neer op 4950,-..
Easy-stuc heeft een wandoppervlak berekening gedaan vanaf onze bouwtekening en kwam daarbij op 245m2, en rekent 15 euro per m2. Komt dus neer op 3675. Echter is ons vloeroppervlak ca. 130m2, wat dus niet zo veel verschilt van jouw 138m2. Vraag even hoeveel m2 wandoppervlak hij berekend heeft, zo kun je de m2 prijs berekenen.

• bvbal79
  • Nu online
Wackmack schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:43:
Mooi project engoed aangepakt als ik de prijzen zo zie. Wij komen op ongeveer 50/60K uit, dit is inclusief meerwerk.

Handig dat je er linkjes bij zet. Kwam online deze site tegen voor het raam, erg goedkoop https://www.maatstudio.nl

Qua vloeren wordt de keuken waarschijnlijk marmoleum, woonkamer visgraat en boven vloerbedekking. Inrichting duurt allemaal nog een lange tijd. Nu akkoord krijgen op de hypotheek en dan langs de keukenboer.

Welk bedrag hebben jullie gereserveerd voor de wandafwerking? Zie dat het glasvezel behang rond de €15,- zit. Dat is dusook niet zo goedkoop.
Inderdaad,

Wat het overwegen waard is om met de buren te kijken of je korting kan krijgen, dan kom je al rond de 14 euro, maar veel lager gaan ze niet. Ik heb ook bij easy-stuc gekeken, maar werd daar een beetje stom beandeld nadat ik had opgemerkt dat alles onder de 200m2 opeens veel duurder werd.

Verder is de prijs meestal gewoon in standaard wit. Wij zijn na 10 jaar een beetje uitgekeken op witte muren en toen ging de prijs bij velen ook omhoog. Ik betaal nu 17,50 m2 in de kleur die ik wil en betaal dus 4000 euro ( zag dat ik een typo in mijn post heb gemaakt)

• bvbal79
  • Nu online
Cheezus schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 07:54:

- dakramen zolder

Afwerking:

Inderdaad het is maar net wat je wil. Soms kun je prima zelf dingen doen etc, alleen soms moeten dingen snel (ik wl niet te lang bv met 2 hypotheken zitten etc) en onze vorige woning hebben we het ook zo aangepakt omdat, maar achteraf heb je dan toch spijt dat je het niet gelijk perfect had gedaan en ga je ook niet meer noeuwe verbouwingen weer aan (1x gedaan met een badkamer...nooit meer!, 2 weken bij andere douchen :( )

• bvbal79
  • Nu online
Scr33x0r schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:47:

Onder de 200 m2 rekent easy stuc dus een andere prijs, dus check dat even.

• bvbal79
  • Nu online
ari3 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:30:

Wij hebben gekozen voor het volgende:
- Koof plaatsen keuken (dan worden de wanden in 1 keer afgewerkt)
- Wanden (geeft het meeste rommel in je woning)
- Vloer
- Dan keuken op de reeds liggende vloer (dan hoef je niet weer met tegels te gaan snijden etc gezien we een kookeiland nemen)

Dit is ook volgens mij waar de meeste mensen voor kiezen, alhoewel keuken en vloer omgewisseld kan worden als je niet verder hoeft te tegelen of laminaat te leggen. de plint moet je altijd op de vloer laten zetten voor de mooiste afwerking.

[Voor 12% gewijzigd door bvbal79 op 11-08-2016 11:23]

• Scr33x0r
Wij hebben een nieuwbouw project in Ede gekozen (https://api.niki.nl/files/4740958). Ik werk in Nieuwegein en we keken eerst rond Utrecht, maar de prijzen zijn niet nromaal. We wilden graag nieuwbouw, dus dan is je keuze al sowieso beperkt en we wilden graag binnen NHG blijven.

Qua prijs viel het mij wel mee. De VON prijs was 196.500 en dat is dan incl standaard badkamer en keuken.

De keuken hebben we een upgrade gegeven bij de project keuken leverancier, we kregen daar 3,5k terug dus we moesten nog 8,8k bijleggen

De badkamer ook bij project leverancier geupgrade, iets grotere badkamer zodat een bad past, plus het bad en tegels etc, ongeveer 5k duurder

Dan nog dingen als:
Vloerverwarming zolder: 2,5k
Dakraam zolder: 1,2k
Indelingsvariant zolder: 2k
Leidingen etc, totaal dus meerwerk van iets van 23k en dan moeten de vloeren en wanden nog.

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Wackmack schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:43:

In ons geval was behangklaar behoorlijk glad. Een paar bultjes wegsteken en putjes opvullen en verder voorstrijk en latex uit een aanbieding ertegenaan gesmeerd. Buren hebben alles laten stuccen maar vergeleken met ons resultaat vinden ze dat nu zonde van het geld...

• vlahonda
Hallo "buurman" , wij hebben ook voor dat project zitten kijken maar hebben uiteindelijk gekozen voor het tuin van Blaricum project. Zit er vlakbij. :)

• bvbal79
  • Nu online
vlahonda schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:28:
[...]

Hallo "buurman" , wij hebben ook voor dat project zitten kijken maar hebben uiteindelijk gekozen voor het tuin van Blaricum project. Zit er vlakbij. :)
Hallo "buurman". Ja het ging vrij rap. Ik moest in september al beslissen en in oktober tekenen voor een huis dat nu dus pas in mei is gestart met bouwen. Hebben andere dat ook dat al die nieuwbouwwoningen snel weggaan? Kan ook zijn dat de Blaricummermeent gewoon populair nu is.

• Scr33x0r
bvbal79 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:04:
[...]

Hallo "buurman". Ja het ging vrij rap. Ik moest in september al beslissen en in oktober tekenen voor een huis dat nu dus pas in mei is gestart met bouwen. Hebben andere dat ook dat al die nieuwbouwwoningen snel weggaan? Kan ook zijn dat de Blaricummermeent gewoon populair nu is.
Bij ons was dat ook zo. In december mijn oude huis te koop gezet. In dat weekend zagen we deze en hebben er maandag achteraan gebeld. We hadden op dat moment de laatste optie. Toen een week later afspraak gehad bij makelaar, nog twee weken om te beslissen of we de optie wilden lichten of niet. Dus toen was het half januari. Getekend onder voorbehoud verkoop etc, we hadden ons huis gelukkig binnen 2 weken voor de vraagprijs verkocht onder voorbehoud, dus dat maakte het iets makkelijker. Maar goed, eind januari getekend (ovb) en pas na de bouwvak beginnen ze met bouwen...

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-03 10:01
Onze woning wordt in september opgeleverd.
Een aantal zaken hebben we al geregeld betreft afwerking en upgrades t.o.v. standaard aangeboden..

Projectkeuken uitgebreid en grote hoekkeuken van gemaakt (+2000)
Badkamer casco en zelf badkamer in elkaarzetten + tegelzetter inhuren (-1000 en + 4000 materiaal en arbeid)
Vloeren (PVC A-merk) beganegrond en verdieping, incl. egaliseren, lijmen, leggen en plinten circa 90m2 (+5000)
Wandafwerking (wat gipsplamuur, schuurmachine huren voor een week en € 500/600 aan goede verf)
Verlichting +2000
Raamdeco +1500
Uitbouw 2.4m +12000
Dakkraam +350
Tuin = budget was op.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

• bvbal79
  • Nu online
Scr33x0r schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:09:
[...]

Bij ons was dat ook zo. In december mijn oude huis te koop gezet. In dat weekend zagen we deze en hebben er maandag achteraan gebeld. We hadden op dat moment de laatste optie. Toen een week later afspraak gehad bij makelaar, nog twee weken om te beslissen of we de optie wilden lichten of niet. Dus toen was het half januari. Getekend onder voorbehoud verkoop etc, we hadden ons huis gelukkig binnen 2 weken voor de vraagprijs verkocht onder voorbehoud, dus dat maakte het iets makkelijker. Maar goed, eind januari getekend (ovb) en pas na de bouwvak beginnen ze met bouwen...
Huur je nu tijdelijk iets? Wij hebben besloten om te wachten met verkopen tot eind dit jaar in verband met de late start van bouwen. Wel stonden mijn ouders garrant om een schenking te geven gezien ze de bank 10% onder der verwachtte verkoopwaarde ging zitten.

• Scr33x0r
bvbal79 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:25:
[...]

Huur je nu tijdelijk iets? Wij hebben besloten om te wachten met verkopen tot eind dit jaar in verband met de late start van bouwen. Wel stonden mijn ouders garrant om een schenking te geven gezien ze de bank 10% onder der verwachtte verkoopwaarde ging zitten.
Wij hebben eerst een paar maanden bij mijn ouders gewoond, nu huren we tijdelijk iets. We hadden het huis verkocht en wilden eigenlijk ook pas iets nieuws kopen als dat gedaan was. In eerste instantie hadden we verwacht dat de bouw wat eerder zou starten, maar voordat we de koopovereenkomst gingen tekenen werd wel duidelijk dat de planning iets anders lag. We hadden echter ons huis al verkocht en tja, dan maar een tijdje ergens tijdelijk zitten.

Overigens dit wordt ons huis ongeveer:

Begane grond:

Verdieping:

Zolder:

Qua keuken gaat het er ongeveer zo uit zien:

Met aan de kopse een tafel:

[Voor 49% gewijzigd door Scr33x0r op 11-08-2016 14:51]

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:09
Leuk topic en interessant om te volgen. Wij gaan eerst een jaartje een nieuwbouw appartement huren in Leiden, maar daarna willen we ook kopen. Ik lees dus graag mee. :)

[Voor 12% gewijzigd door LuPo op 11-08-2016 14:59]

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:19
Wicked-Game schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:08:
[...]

Qua wandafwerking zijn wij nog zoekende. Nieuwbouwmuren/plafonds werken de eerste +/- 5 jaar, waardoor scheurvorming ontstaat. Nu kan ik een paar dingen gaan doen.

Hier zijn wij in iedergeval nog niet uit. Hangt ook beetje af qua kosten. Eventueel jullie nog tips?

[...]
Wij zitten ook nog met dit vraagstuk, maar hebben t.a.v. punt 1 en 2 juist het omgekeerde te horen gekregen. Spuitwerk zou een stuk lastiger onopvallend te repareren zijn dan (glad) stucwerk.
Om de kosten wat te drukken overwegen we enkel spuitwerk op zolder en misschien op de eerste verdieping. Van het renovlies behang vind ik het lastig in te schatten hoe goed dit er uit blijft zien bij 10+ jaar.

• Wackmack
  • Nu online
Wat zijn jullie ideeën voor de tuin? Wij willen een veranda zodat je lekker lang buiten kan zitten. Verder een grote buiten keuken voor mijn bbq hobby en als het kan hier een chill bank in en buitenhaard. Tuin komt natuurlijk als laatste dus dit duurt nog even. Verder een deel bestraten voor de garage. Twijfel nog over gras zaaien of graszoden.

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:49

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

In Juli 2015 is onze nieuwbouw woning opgeleverd. Bestrating hebben we meteen geregeld. Schutting ook. Doe je het samen met de buren ben je vaak rond de 30 euro/meter klaar.

Wel hebben we dat jaar meteen de veranda gemaakt. Dit dan van Douglas hout. Kosten ong. 1700 euro aan materiaal.

De tuin zelf moeten we nog doen. We wonen aan het water en we willen eea met de beschoeiing gaan doen in combinatie met een vlonder. Kosten geraamd op ongeveer 6500 Euro.

Gras hebben wij gewoon via graszaad gedaan. met drie doosjes graszaad waren we klaar. Was bij elkaar iets van 50 euro.

Asus Rog B350-F, Ryzen 2700X, 16 Gb, Asus ROG 1070 Ti

• Wicked-Game
  • Nu online
Crash schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:02:
[...]

Wij zitten ook nog met dit vraagstuk, maar hebben t.a.v. punt 1 en 2 juist het omgekeerde te horen gekregen. Spuitwerk zou een stuk lastiger onopvallend te repareren zijn dan (glad) stucwerk.
Om de kosten wat te drukken overwegen we enkel spuitwerk op zolder en misschien op de eerste verdieping. Van het renovlies behang vind ik het lastig in te schatten hoe goed dit er uit blijft zien bij 10+ jaar.
Heb al hiervoor nieuwbouw gehad in de vorm van een appartement, en heb dit toen der tijd compleet laten spuiten en ook uiteindelijk wat laten repareren. Dat ging prima, en je moest het weten waar de reparatie zat anders viel het niet op. Dus vandaar dat ik spuitwerk alsnog overweeg. Nadeel vind ik alleen dat we eigenlijk beneden strakke wanden willen en dan is stucen wat je moet doen, of dat renovlies.

En ook ik worstel met het idee van renovlies, hoe dat er bijvoorbeeld uit gaat zien na 10+ jaar.

• vlahonda
bvbal79 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:04:
[...]

Blaricummermeeent is heel populair, wij zijn bijna bij alle projecten wezen kijken en hoorde van de meeste makelaars dat er veel kopers uit huizen en amsterdam zijn, en dat met name de laatste groep snel aankoopt.
Wij hadden ook al een paar keer gehad dat een heel project de eerste dag dat deze te koop stond al was uitverkocht.

• MerCy
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-03 13:30
Wij hebben december 2014 getekend voor onze nieuwbouwwoning die maart 2016 is opgeleverd.
Het is ons eerste huis, dus alles van witgoed tot handdoeken moest aangeschaft worden.

Wij hebben gekozen voor nieuwbouw omdat de prijs von is en erg laag ligt tov bestaande woningen en je kan overal nog je eigen draai aangeven, wandje wijzigen, stopcontact veranderen ed.
Wij hebben aan meer-/minder werk rond de 16k betaald, (uitbouw 2,4, dakraam, badkamer wand +50cm (slaapkamer -50cm),de badkamer en wc casco laten opleveren, vloerverwarming beneden, andere radiatoren en de keukencheque 1 op 1 eruit kunnen halen)

Wij hebben gekozen om de muren niet te laten stucken, mijn vader had ook een nieuwbouwhuis en daar zaten als scheuren in (ook niet gestuckt), dus hebben we een gladde glasvliesbehang op de muren gedaan met een witte verf eroverheen.

Wat wij voor de rest aan grote uitgaven hebben gehad:

Keuken: 10k
Badkamer+wc aanschaf 7,5k + montage 2k
Beneden vloer incl leggen 3k
1e en 2e verdieping vloer + plinten (laminaat zelf gelegd) 1,5k
Raamdecoratie (zijn we nog mee bezig) maar komt uit op zo een 4 a 5k
Witgoed 5k
Meubels en kasten 10k

De tuin zijn we nog niet aan begonnen, dat is een klus voor volgendjaar, we hebben +/- 120m2 te doen..

Als je nog vragen hebt, hoor ik het. Succes!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:51
Wat voor keuken moet ik aan denken bij die 10k en wat voor vloer heb je laten leggen vooe 3k? WIj zijn nu ook bezig met een nieuwbouw woning en ben aan het orienteren op gemiddele prijzen voor bepaalde onderdelen.

• MerCy
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-03 13:30
cvs79 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:50:
Wat voor keuken moet ik aan denken bij die 10k en wat voor vloer heb je laten leggen vooe 3k? WIj zijn nu ook bezig met een nieuwbouw woning en ben aan het orienteren op gemiddele prijzen voor bepaalde onderdelen.
Dan moet je denken aan een keuken met een aanrecht (wit hoogglas onderkasten) van 3m lang met granieten blad 30mm massief, dubbele onderbouw spoelbak graniet, met een vaatwasser van siemens.
Een schiereiland (wit hoogglas onderkasten) van 1,30 x 1,50 met granieten blad 30mm massief, een 5pits gas op gas kookplaat van siemens en een downdraft van franke (geen verlaagd plafond nodig voor een afzuig)
En 3 hoge kasten (grijs eiken kleur) met een koel-/vriescombi van siemens, magnetron en oven van siemens.
Inclusief plaatsing.

De vloer is een keramische vloer (oppervlakte van +/-70m2 beneden) zodat de vloerverwarming goed zijn werk kan doen.

https://www.dropbox.com/s...c89-d6a02a7d590f.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...816-6b091dda8ee7.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...9b3-729071847200.jpg?dl=0

• bones
Even een vraagje aan degenen die voor een PVC vloer (gelijmt) gaan, doen jullie 2 of 4 mm egaliseren? Wij hebben bij verschillende PVC aanbieders verschillende verhalen gehoord, en weten nu niet wie wij moeten geloven.

De duurdere PVC aanbieders zeggen dat hun prijs (per m2) wat hoger is omdat hun 4 mm egaliseren voordat ze gaan lijmen. Dit schijnt nodig te zijn omdat je anders oneffenheden kunt zien/krijgen (zelfs bij nieuwbouw).

Als wij dit vervolgens navragen bij de PVC aanbieders die met 2mm werken, zeggen zij dat 2mm genoeg is.

Dit valt overigens nooit te controleren achteraf natuurlijk, wie weet gebruiken de 4mm egaliseerders ook slechts 2mm.

Iemand die hier wellicht wat meer ervaring me heeft?

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:02
Het enige wat betaalbaar was voor datgene wat je ervoor kreeg

Niets, alles zelf gedaan (muv behang en schilderwerk)

4K (+2,5K keuken, 500 extra leidingen etc, +1K sanitair)

Niets, alles meegefinancierd (kon toen nog) :)

Glasvlies behang ivm scheuren (die je in ieder nieuwbouw woning hebt)

Niet nodig met een ruim balkon :9

Begin dit jaar het het appartement (na er 3 jaar gewoond te hebben) te koop gezet, was binnen no-time verkocht met een beetje overwaarde. De toenmalige investering in het sanitair en de keuken heeft er mede voor gezorgd dat ons appartement sneller verkocht was dan die van de benedenburen (welke nog steeds te koop staat).

[Voor 19% gewijzigd door SniperGuy op 24-08-2016 09:30]

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:00
bones schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:39:
Even een vraagje aan degenen die voor een PVC vloer (gelijmt) gaan, doen jullie 2 of 4 mm egaliseren? Wij hebben bij verschillende PVC aanbieders verschillende verhalen gehoord, en weten nu niet wie wij moeten geloven.

De duurdere PVC aanbieders zeggen dat hun prijs (per m2) wat hoger is omdat hun 4 mm egaliseren voordat ze gaan lijmen. Dit schijnt nodig te zijn omdat je anders oneffenheden kunt zien/krijgen (zelfs bij nieuwbouw).

Als wij dit vervolgens navragen bij de PVC aanbieders die met 2mm werken, zeggen zij dat 2mm genoeg is.

Dit valt overigens nooit te controleren achteraf natuurlijk, wie weet gebruiken de 4mm egaliseerders ook slechts 2mm.

Iemand die hier wellicht wat meer ervaring me heeft?
Wij hebben ervaring, er zaten een aantal 'heuvels' in de vloer en de egaline werd bij ons overal met 2 mm erop gesmeerd (met een soort hark) zodat de heuvels alleen maar heftiger werden en er bij de plinten een stuk afgeschaafd moest worden om de plinten recht erop te krijgen. :'(
Uiteindelijk de plinten ook door het bedrijf laten doen wat de PVC heeft gelegd, het ziet er nu wel mooi uit, hoewel je wel kunt zien waar de 'heuvels' in de vloer zitten.
Wij hebben ook een nieuwbouw huis, alleen bij de uitbouw zat zo'n heuvel op de overgang richting de uitbouw.

Er werd ons achteraf verteld dat er 2 soorten egaliseren is, de ene dat er overal gelijkmatig 2 mm op gesmeerd wordt en dan blijven heuvels en andere grote oneffen heden bestaan en de andere is om een dikke laag erop te laten uitlopen die zorgt voor een vloer die helemaal waterpas wordt. (6-8 mm)

Ik zou kijken naar je vloer of die goed waterpas is, als dat zo is maakt 2 of 4 mm nauwelijks uit, het gaat erom dat de lijm hecht op de egaline. (met die modules waarmee tegenwoordig wordt gebouwd zijn de vloeren vrij vlak)

Veel succes!

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-03 09:05
Omdat wij bij de meeste bestaande woningen toch van alles zouden aanpassen en met
nieuwbouw kan je weer jaren vooruit.

Dat keuzes maken in bepaalde dingen toch lastig blijkt te zijn omdat je niet precies
weet hoe het er uiteindelijk uit komt te zien.

Keuken 14000,00 badkamer 10000,00 vloeren € 8000,00
Stucen € 5000,00. Meerwerk zoals dubbele tuindeuren, kraan buiten, houten kozijnen bij binnendeuren enz. 6000,00?? Wij hebben totaal ongeveer 60000,00 berekend voor het kant en klaar maken van ons huis. Dus met bestrating en terras enz.

Huis is betaald met hypotheek, meerwerk uit eigen geld.
Totaal verwachten wij tussen de 50000 en 60000

Wij gaan stucwerk doen. Kan je altijd nog repareren de scheurtjes, en een
goede stucadoor weet waar scheuren ontstaan en kan daar iets tegen doen.

Tuin doen wij later pas nadat het huis helemaal af is. We hebben een achterom
dus dat is wel makkelijk

Enige waar ik misschien spijt van heb is dat ik geen aanbouw heb gedaan. Dit zou voor 2,5 meter totaal zo een 17000 kosten en dan heb je aanbouw met een bijkeuken. Maargoed nu hebben wij een grotere tuin en het huis zou zo ook groot genoeg moeten zijn.

[Voor 12% gewijzigd door Deepeej op 24-08-2016 10:37]

• bones
Goof2000 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:08:
[...]

Ik zou kijken naar je vloer of die goed waterpas is, als dat zo is maakt 2 of 4 mm nauwelijks uit, het gaat erom dat de lijm hecht op de egaline. (met die modules waarmee tegenwoordig wordt gebouwd zijn de vloeren vrij vlak)

Veel succes!
Tnx voor je reactie, die 2 mm verschil lijkt mij ook niet bijzonder veel inderdaad om dit soort "heuvels" weg te werken.
Deepeej schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:17:

Wij gaan stucwerk doen. Kan je altijd nog repareren de scheurtjes, en een
goede stucadoor weet waar scheuren ontstaan en kan daar iets tegen doen.
Let hier wel goed op over dat achteraf repareren van scheurtjes. Wij hebben in onze eerste woning glad stucwerk laten doen, en na een jaar wilden wij een aantal scheurtjes laten repareren (ze hadden vooraf aangegeven dat dat kon). Nou de scheuren zijn weg inderdaad, maar je ziet wel kleurverschil. Allebei hetzelfde wit gebruikt, maar blijkbaar na een jaar verkleurt het toch iets.
Enige oplossing was dus alle muren weer opnieuw schilderen.

• Deepeej
Klopt dat inderdaad bij reparatie de muren wel weer opnieuw geschilderd moeten worden. Maargoed als de scheurtjes meevallen dan laat ik ze nog wel even zitten. Hopelijk valt het mee, maar stucen na een paar jaar is nog meer werk, dan kan je beter nog een keer schilderen!

• Deepeej
Zo ik ben bezig om binnendeuren te regelen. Iemand een leuk adres waar ze mooie binnendeuren hebben?

• Wackmack
  • Nu online
Deepeej schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:56:
Zo ik ben bezig om binnendeuren te regelen. Iemand een leuk adres waar ze mooie binnendeuren hebben?
Geen adres maar vind deze wel erg mooi

https://goo.gl/images/jJG8uV

• Deepeej
Haha die deur is zeer zeker heel mooi. Helaas denk ik niet dat dit past bij mijn standaard 2 onder 1 kap woning! :+

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Scr33x0r schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:39:
[...]
Qua keuken gaat het er ongeveer zo uit zien:
[afbeelding]
[afbeelding]

Met aan de kopse een tafel:
[afbeelding]
Hoe breed is jouw doorgang tussen eiland en muur ongeveer?
En wat is de afstand van het ene werkblad tot het andere?

• Dirtbiter
  • Nu online
Wij nemen deel aan een CPO project (Collectief Particulier Opdrachtgeverschap), wat zo'n beetje inhoudt dat wij met 30 gezinnen een vereniging hebben opgericht, en een complete wijk gaan laten bouwen.

Over 3 weken weten we wie de aannemer wordt (aanbesteding), en krijgen we dus preciezer inzicht in de kosten van ons huis (tot nu toe alleen maar ramingen). Ook kopersopties en dergelijken komen dan aan bod.
Nu volop bezig met het uitzoeken van vloer/keuken/toiletten/badkamer, om een idee te krijgen van de mogelijkheden, kosten en ook technische aansluitingen, die we dan weer met de aannemer moeten bespreken.

Interessant topic dit, ga ik zeker volgen!

De afwerking van de muren is bij alle nieuwbouw een heikel punt.
Ons is nog als tip gegeven om spuitwerk te laten doen, en dat dan glad te laten strijken. Dat heeft het uiterlijk van stucwerk, maar is veel goedkoper. Dan is het minder erg als het scheurt, en laat je het na een paar jaar opnieuw doen, of dan evt echt stuccen.
Iemand daar ervaring mee? Of kan spuitwerk zonder afstrijken ook al zo glad als stucwerk?

• Rubman
  • Laatst online: 13:07

Rubman

Retarded or just overjoyed!

He wat leuk een topic gericht op nieuwbouw uit projecten.
Viel met Ervaringen met het bouwen van een huis en Ervaring met huis kopen - Deel 8 altijd een beetje tussen wal en schip imho.

Hier verwachting dat maart/april de bouw is afgerond, gestart halverwege mei.
In eerste instantie was de verwachting juni, maar een van de laatste fasen in het project dus kinderziektes eruit.

Is onze eerste koopwoning en meteen nieuwbouw dus er kwam best wat op ons af.
Zoals schrikken van de prijzen voor meerwerk (al valt het nog mee met ~15000 voor aanbouw van 2,4m met openslaande deuren)
Rekenen wat we wel laten doen en wat zelf, keuken uitzoeken etc.
Maar dit zou het moeten worden.

hoekwoning, enkel zonder zijramen want de tuin van de buren grenst er direct aan.

Zolder wordt wel iets anders ingedeeld om de ruimte beter te benutten maar heb ik even geen tekening van.

En inmiddels staat alles er zo bij en lijkt het flink op te schieten

De voordeur is er in ieder geval al.

Gelukkig geen plastic kozijnen maar keurig hardhout en leuke details imho, een van de eerste jaren 30 nieuwbouw woningen die we echt mooi vonden.

Wij zitten er heel erg aan te denken om glasvlies behang te doen omdat stucen nu eenmaal niet verstandig is binnen het eerste jaar.
Verven gaan we verder allemaal zelf doen, wel zo handig dat mijn vriendin bij een verf producent werkt en we goedkoop aan echt premium verf en materialen kunnen komen _/-\o_. Afwasbare verf voor de keuken, mooie nieuwe kleuren voor de rest van we woning enzo echt heel fijn.

We krijgen op de benedenverdieping vloerverwarming en willen ook eigenlijk op deze verdieping de vloer laten leggen. Het liefst hebben we natuurlijk hout, maar dat is niet een hele goeie combi dacht ik en tegels willen we absoluut niet.
Dat is denk ik de grootste hersenbreker als het gaat om inrichting want je wil een degelijke vloer die er ook nog eens mooi uit ziet.
PVC hoor ik gemengde verhalen over qua kwaliteit en vind ik vaak wat hard klinken met lopen enzo.

[Voor 23% gewijzigd door Rubman op 02-09-2016 09:17]

Werk hard!, zeur niet!, verwacht niets!!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Dit topic is gemoved uit WI. Laten we afspreken dat we dit topic voor de projectmatige woningbouw is en Ervaringen met het bouwen van een huis voor particulier opdrachtgeverschap.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Wackmack
  • Nu online
Rubman schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:09:
He wat leuk een topic gericht op nieuwbouw uit projecten.
Viel met Ervaringen met het bouwen van een huis en Ervaring met huis kopen - Deel 8 altijd een beetje tussen wal en schip imho.

Hier verwachting dat maart/april de bouw is afgerond, gestart halverwege mei.
In eerste instantie was de verwachting juni, maar een van de laatste fasen in het project dus kinderziektes eruit.

Is onze eerste koopwoning en meteen nieuwbouw dus er kwam best wat op ons af.
Zoals schrikken van de prijzen voor meerwerk (al valt het nog mee met ~15000 voor aanbouw van 2,4m met openslaande deuren)
Rekenen wat we wel laten doen en wat zelf, keuken uitzoeken etc.
Maar dit zou het moeten worden.
[afbeelding]
[afbeelding]
hoekwoning, enkel zonder zijramen want de tuin van de buren grenst er direct aan.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zolder wordt wel iets anders ingedeeld om de ruimte beter te benutten maar heb ik even geen tekening van.

En inmiddels staat alles er zo bij en lijkt het flink op te schieten
[afbeelding]
De voordeur is er in ieder geval al.
[afbeelding]

Gelukkig geen plastic kozijnen maar keurig hardhout en leuke details imho, een van de eerste jaren 30 nieuwbouw woningen die we echt mooi vonden.

Wij zitten er heel erg aan te denken om glasvlies behang te doen omdat stucen nu eenmaal niet verstandig is binnen het eerste jaar.
Verven gaan we verder allemaal zelf doen, wel zo handig dat mijn vriendin bij een verf producent werkt en we goedkoop aan echt premium verf en materialen kunnen komen _/-\o_. Afwasbare verf voor de keuken, mooie nieuwe kleuren voor de rest van we woning enzo echt heel fijn.

We krijgen op de benedenverdieping vloerverwarming en willen ook eigenlijk op deze verdieping de vloer laten leggen. Het liefst hebben we natuurlijk hout, maar dat is niet een hele goeie combi dacht ik en tegels willen we absoluut niet.
Dat is denk ik de grootste hersenbreker als het gaat om inrichting want je wil een degelijke vloer die er ook nog eens mooi uit ziet.
PVC hoor ik gemengde verhalen over qua kwaliteit en vind ik vaak wat hard klinken met lopen enzo.
Mooie woning en wat lekker diep zeg met de uitbouw. De prijs an de uitbouw komt overeen met die van mij. Wij zijn 12K kwijt voor 2.4m

Qua vloer kan je prima kiezen voor parket. Je neemt dan wel lamelparket ipv massief parket maar beide zijn even mooi. Enig nadeel is dat je maar 2 a 3 keer kan schuren. Al ideeën over de tuin?

• Rubman

Rubman

Wackmack schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:45:
[...]

Mooie woning en wat lekker diep zeg met de uitbouw. De prijs an de uitbouw komt overeen met die van mij. Wij zijn 12K kwijt voor 2.4m

Qua vloer kan je prima kiezen voor parket. Je neemt dan wel lamelparket ipv massief parket maar beide zijn even mooi. Enig nadeel is dat je maar 2 a 3 keer kan schuren. Al ideeën over de tuin?
De tuin wordt ook een projectje idd, ~11m diep en 5 breed. Wel al grotendeels simpel in Excel :X uitgetekend door vriendin. Maar dat wordt iets van na een aantal maanden tot jaar net als de rest van het blok.

Wel al met zijn allen min of meer besproken dat we het tegelijk doen en dingen samen gaan bestellen om gunstige prijzen af te dwingen en wat eenheid te creëren qua gebruik van schutting enzo.
Sowieso al goede klik met buren er worden 2 blokken gebouwd en ons blok moest bij de eerste paaldag het zaaltje/kroegje waar de borrel was uit worden geveegd omdat we bleven plakken. (Voornamelijk over tuin dingen indelingen en buurtBBQ's gesproken _/-\o_)

• Dirtbiter
  • Nu online
Señor Sjon schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:12:
[mbr]Dit topic is gemoved uit WI. Laten we afspreken dat we dit topic voor de projectmatige woningbouw is en Ervaringen met het bouwen van een huis voor particulier opdrachtgeverschap. [/]
En waar kan ik dan terecht met mijn Collectief Particulier Opdrachtgeverschap (CPO)? :+

Dat heeft van beiden wat, maar meer met projectmatige nieuwbouw dan echt zelf laten bouwen m.i.

• Wackmack
  • Nu online
Rubman schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:54:
[...]

De tuin wordt ook een projectje idd, ~11m diep en 5 breed. Wel al grotendeels simpel in Excel :X uitgetekend door vriendin. Maar dat wordt iets van na een aantal maanden tot jaar net als de rest van het blok.

Wel al met zijn allen min of meer besproken dat we het tegelijk doen en dingen samen gaan bestellen om gunstige prijzen af te dwingen en wat eenheid te creëren qua gebruik van schutting enzo.
Sowieso al goede klik met buren er worden 2 blokken gebouwd en ons blok moest bij de eerste paaldag het zaaltje/kroegje waar de borrel was uit worden geveegd omdat we bleven plakken. (Voornamelijk over tuin dingen indelingen en buurtBBQ's gesproken _/-\o_)
Klinkt goed. Wanneer was het eerste moment dat jij je buren ontmoete?

• Rubman

Rubman

Wackmack schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:54:
[...]

Klinkt goed. Wanneer was het eerste moment dat jij je buren ontmoete?
Tijdens de eerste paal dag.
Echt zo'n typisch dingetje er wordt een paal de grond in geheid met de burgemeester en alles en iedereen erbij met daarna een borreltje en wat geneuzel over het project enzo.

De helft van de palen zat al in de grond maar dat mocht de pret niet drukken :+

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Magnificent bastard

Een heistelling laat zich niet plannen. Daarom doen we eigenlijk nooit meer een eerste paal. :P

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000

Richard

Kuru Kuru Kururin

20*350ZO45°

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:39

vhal

ಠ_ಠ

Wat mij opviel bij de nieuwbouwwoningen is dat de diepte van de woning wel beperkt is waardoor je wel een uitbouw 'moet' nemen om een beetje ruimte te creëren in de woonkamer. Ik zag veel woningen waarvan het muurtje van trap(kast) tot aan gevel slechts 3 meter is (of soms nog minder). Een beetje bank of tv-meubel kan je er net aan kwijt. Een uitbouw is dan mogelijk maar daar rekent men sowieso de hoofdprijs voor.

Onze woning is nog in aanbouw, duurt eigenlijk te lang naar mijn zin. Men is gestart medio okt 2015 en de oplevering is geschat op begin december 2016 (als ik even uit ga van het blok wat men tegenover heeft gebouwd). Meer dan een jaar voor een suffe tussenwoning :/ Het huidige appartementencomplex van 8 verdiepingen hoog waar wij woningen ging nog sneller dan dit project :') Geen idee waar het aan ligt.

Vorige week hadden we een kijkdag toen de dekvloer was gestort en voldoende was uitgehard. Toen viel het mij op dat de zolder nogal vochtig en muf rookte. Zitten er van die 'funghi' schimmelplekken op nagenoeg alle knieschotten en dakdelen.

De uitvoerder was niet echt onder de indruk, andere kopers van een eerdere fase hadden het ook en daar was het blijkbaar 'netjes opgelost'. Ik weet het nog zo net niet hoor... :r

Daarnaast waren de planken voor het dakraam al krom getrokken door het vocht :')

Een ander ding wat iemand tegenkwam van een eerdere fase was onderstaande oplossing om een tuindeur te bevestigen aan een schuur. Ziet er weer top uit zo... :+

Ach ja, je woont weer nieuw hé met nieuwbouw maar ondertussen draait de projectontwikkelaar je een poot uit met alle meerwerkopties :P Loze leiding > 140€ p/s terwijl je er niet genoeg LL kan hebben in een huis :P

STRAVA

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
vhal schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:33:

Vorige week hadden we een kijkdag toen de dekvloer was gestort en voldoende was uitgehard. Toen viel het mij op dat de zolder nogal vochtig en muf rookte. Zitten er van die 'funghi' schimmelplekken op nagenoeg alle knieschotten en dakdelen.
Hier moet je direct bezwaar tegen maken en laten vervangen. Jij hebt niet betaald voor kromme, vochtige en beschimmelde platen.

• Rubman

Rubman

Inderdaad direct laten vastleggen dat je dit niet zo accepteerd. En als ik het zo zie zeker een uitgebreide keuring laten uitvoeren voor oplevering.

Vraag van mijn zijde. Ik denk dat zo'n Bertje eind november het huis dicht zit (ze zijn nu al vrij ver met 1e verdieping) en oplevering verwacht maart/april.
Ik neem aan dat dit wel al mee helpt met het verder uitdrogen van de binnenmuren.

Het liefst wil ik namelijk stucen maar gezien dat eigenlijk altijd wordt afgeraden zaten we eigenlijk te denken aan glasvlies.

Hier mensen met ervaring wat betreft zsm stucen na oplevering of echt wachten of behangen.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ernemmer schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:57:
[...]
Hier moet je direct bezwaar tegen maken en laten vervangen. Jij hebt niet betaald voor kromme, vochtige en beschimmelde platen.
Dat was ook mijn mening, dit weekend gaat er ook een mail uit met de bevindingen en foto's. Met een "komt goed" hebben wij weinig vertrouwen.

STRAVA

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Magnificent bastard

De woning is nog niet opgeleverd. Al dit soort mailtjes gaan meestal rechtstreeks in de kopersspam folder. Pas als het bij oplevering nog iets is, dan kan je er echt wat van vinden. Ik heb weleens mails gehad over die lastige stokken in de woonkamer en of dat zo bleef (stempels van een breedplaatvloer). Wat dat betreft zijn het net users vs systeembeheer. :+

@rubman
Stucen ligt aan de ondergrond. Prefab beton gaat meestal wel, maar kalkzandsteen en gibo zijn vaak een no-go.

• Rubman

Rubman

Het is dus kalkzandsteen, dat moet dus neem ik aan veels te lang drogen?

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Magnificent bastard

Daar moet wel een stookseizoen overheen en dan nog is het FC Krimpscheur.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Señor Sjon schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:37:
De woning is nog niet opgeleverd. Al dit soort mailtjes gaan meestal rechtstreeks in de kopersspam folder. Pas als het bij oplevering nog iets is, dan kan je er echt wat van vinden. Ik heb weleens mails gehad over die lastige stokken in de woonkamer en of dat zo bleef (stempels van een breedplaatvloer). Wat dat betreft zijn het net users vs systeembeheer. :+
ach, je hebt voldaan aan een voorlopige meldingsplicht. Dat de kopersbegeleiding het direct wegmikt in een spamfolder is niet relevant voor nu :P Al is het maar om gezeik achteraf te voorkomen als in "ja maar het heeft er nooit gezeten joh!"

STRAVA

• Scr33x0r
Dirtbiter schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:55:
[...]

Hoe breed is jouw doorgang tussen eiland en muur ongeveer?
En wat is de afstand van het ene werkblad tot het andere?
90cm doorloop en 110 of 120 tussen werkblad..

Bij ons zijn ze inmiddels begonnen met de grond werkzaamheden, prognose kappen is over 10 weken.. dus dat gaat redelijk rap. Uiteindelijk zal het ergens half januari klaar moeten zijn.. We zullen zien :)

[Voor 26% gewijzigd door Scr33x0r op 02-09-2016 16:16]

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:26
Gri77ie schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:32:
In Juli 2015 is onze nieuwbouw woning opgeleverd. Bestrating hebben we meteen geregeld. Schutting ook. Doe je het samen met de buren ben je vaak rond de 30 euro/meter klaar.

Wel hebben we dat jaar meteen de veranda gemaakt. Dit dan van Douglas hout. Kosten ong. 1700 euro aan materiaal.

[afbeelding]

De tuin zelf moeten we nog doen. We wonen aan het water en we willen eea met de beschoeiing gaan doen in combinatie met een vlonder. Kosten geraamd op ongeveer 6500 Euro.

Gras hebben wij gewoon via graszaad gedaan. met drie doosjes graszaad waren we klaar. Was bij elkaar iets van 50 euro.
Rupelmonde?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:01
Voor wat betreft muren afwerken, kijk eens naar easy stuc. Zij gebruiken glad glasvezelbehang en sauzen ook nog eens in de gewenste kleur. Ik heb het 4 weken geleden laten doen in onze nieuwbouwwoning en super tevreden.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Leuk topic, al veel tips mogen opdoen :) Verwachte oplevering bij ons is medio december.
Miki schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 17:34:
Voor wat betreft muren afwerken, kijk eens naar easy stuc. Zij gebruiken glad glasvezelbehang en sauzen ook nog eens in de gewenste kleur. Ik heb het 4 weken geleden laten doen in onze nieuwbouwwoning en super tevreden.
Wij wilden eerste spachtelputz laten doen ivm kinderen, maar easystuc is wel erg aantrekkelijk als ik dit zo zie.. Zijn er ook nadelen?

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

ThatsHollywood schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 18:35:
Leuk topic, al veel tips mogen opdoen :) Verwachte oplevering bij ons is medio december.

[...]

Wij wilden eerste spachtelputz laten doen ivm kinderen, maar easystuc is wel erg aantrekkelijk als ik dit zo zie.. Zijn er ook nadelen?
ik praat even over renovlies in het algemeen en niet specifiek over easy/smart/whateverstuc-bedrijfjes die ook renovlies behangen. De nadelen die ik persoonlijk merk zijn o.a.

- beperkte bescherming tegen stootschade.
- bescherm de hoeken van de muren met een hoekstrip, staat ook netter
- als je muur niet egaal is, zie je oneffenheden terug in het eindresultaat. Het schuren en het lokaal opvullen van een muur geniet wel de voorkeur
-krip en zetscheuren kunnen nog steeds voorkomen, vooral bij nieuwbouw na x jaar

Het is wel een ideale en goedkopere manier om de wanden te bedekken en vervolgens te sauzen.

Staar je niet blind op Easystuc en soortgelijke bedrijven die er mee adverteren. Een gemiddelde behangert kan het ook aanbrengen. Ook hun communicatie mag wel wat beter en sneller, ik wacht nog steeds op een offerte van Easystuc :+ Niet dat het nog nodig is, inmiddels heb ik iemand anders gevonden..

[Voor 17% gewijzigd door vhal op 02-09-2016 19:29]

STRAVA

• Miki
Easy stuc werkt eerst de muren bij met een schuurmachine dus dat is al afgedekt. Uiteraard als jezelf handig bent kun je een hoop besparen maar vergis je niet in de tijd die erin gaat zitten. Bij mij waren ze in 2,5 dag klaar gesaust en wel.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Net ook even overlegd met de vrouw... Maar die heeft erg veel negetieve verhalen over renovlies gelezen. Met name dat je het er bijna niet meer af krijgt(?) en er naden zouden kunnen ontstaan.

Als ik het alleen voor de kosten zou doen zou ik naar renovlies kijken... maar neig meer naar spachtelputz... maar eens even laten bezinken.

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:19
Leuk topic! Grappig om te lezen dat veel mensen het over dezelfde producten / afwerking hebben. Deze week zijn ze bij ons gestart met heien, na 3 maanden vertraging door broedende vogels en bouwvak. Volgende week vrijdag is het 'eerste' paal moment.

Badkamer / Keuken is inmiddels helemaal geregeld. Dus nu met name aan het oriënteren op vloer en muur afwerking. Voorkeur gaat op dit moment uit naar quickstep pvc Balance Glue Plus - Eiken Drijfhout Beige voor op de vloer, heeft iemand deze toevallig thuis liggen (of een andere quickstep pvc)?

En waarschijnlijk wordt het renovlies op de muren. Hebben offertes liggen van meerdere partijen waaronder easystuc.

• Gri77ie

Gri77ie

Nee kop van noordholland. Fruittuinen in Andijk :)

• bvbal79
  • Nu online
Miki schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:34:
Easy stuc werkt eerst de muren bij met een schuurmachine dus dat is al afgedekt. Uiteraard als jezelf handig bent kun je een hoop besparen maar vergis je niet in de tijd die erin gaat zitten. Bij mij waren ze in 2,5 dag klaar gesaust en wel.
Als je mijn eerdere post terugleest, dan heb ik ook zeer slechte ervaringen met easy-stuc qua communicatie. Ze mogen je of niet, als je iets te mondig bent dan houden ze de bood af.

• bvbal79
  • Nu online
Hier eindelijk de begane grond van buiten compleet. (eind mei gestart met bouw) De Uitbouw is minder dan de buren zoals je ziet, maar we hebben bewust voor 1,2 m genomen omdat we ook nog een tuinkamer willen realiseren van 3 meter (als we weer geld hebben :))

https://www.dropbox.com/s...08-27%2015.43.09.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...08-27%2015.36.24.jpg?dl=0

[Voor 14% gewijzigd door bvbal79 op 02-09-2016 23:02]

• Wackmack
  • Nu online
bvbal79 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 22:58:
Hier eindelijk de begane grond van buiten compleet. (eind mei gestart met bouw) De Uitbouw is minder dan de buren zoals je ziet, maar we hebben bewust voor 1,2 m genomen omdat we ook nog een tuinkamer willen realiseren van 3 meter (als we weer geld hebben :))

https://www.dropbox.com/s...08-27%2015.43.09.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...08-27%2015.36.24.jpg?dl=0
Je foto doet het niet. Hebben hier mensen ervaring met rrn veranda? Wil zeker een veranda laten bouwen. Hierdoor zit je veel vaker buiten en het verlengd je huis heb alleen nog weinig idee vanmde kosten. Heb nog alle tijd maar zou mooi zijn als hier mensen er al ervaring mee hebben.

Foto doet het al. Al eenfoto hoe het gaat worden?

[Voor 3% gewijzigd door Wackmack op 02-09-2016 23:05]

• Gri77ie

Gri77ie

Wackmack schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 23:04:
[...]

Je foto doet het niet. Hebben hier mensen ervaring met rrn veranda? Wil zeker een veranda laten bouwen. Hierdoor zit je veel vaker buiten en het verlengd je huis heb alleen nog weinig idee vanmde kosten. Heb nog alle tijd maar zou mooi zijn als hier mensen er al ervaring mee hebben.

Foto doet het al. Al eenfoto hoe het gaat worden?
Cker ervaring met een veranda !

Kijk maar even in een eerdere post die ik hier gedaan heb. Is met foto van mijn veranda. Superblij mee en inderdaad zit je veel vaker, maar ook veel langer buiten. Inmiddels de verwarming ook opgehangen dus kom maar op met de winter. Meteen mooi om te bbq in de winter.... 8)

• Miki
bvbal79 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 22:55:
[...]

Als je mijn eerdere post terugleest, dan heb ik ook zeer slechte ervaringen met easy-stuc qua communicatie. Ze mogen je of niet, als je iets te mondig bent dan houden ze de bood af.
En ik heb samen met 11 andere buren hele positieve ervaringen met Easy Stuc. Stuk voor stuk netjes gewerkt en sublieme service, dus... gevalletje n=1 :?

• bvbal79
  • Nu online
Miki schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 23:26:
[...]

En ik heb samen met 11 andere buren hele positieve ervaringen met Easy Stuc. Stuk voor stuk netjes gewerkt en sublieme service, dus... gevalletje n=1 :?
Nope, hier alle buren negatief ;)
Pagina: 1 2 3 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee