Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 102 Laatste
Acties:
  • 1.035.468 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-07 08:02
Gri77ie schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 23:11:
[...]

Cker ervaring met een veranda !

Kijk maar even in een eerdere post die ik hier gedaan heb. Is met foto van mijn veranda. Superblij mee en inderdaad zit je veel vaker, maar ook veel langer buiten. Inmiddels de verwarming ook opgehangen dus kom maar op met de winter. Meteen mooi om te bbq in de winter.... 8)
via welk bedrijf? Ik zit nu te kijken naar www.tuinmaximaal.nl (puur door de reclames op tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Wackmack schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 23:04:
[...]

Je foto doet het niet. Hebben hier mensen ervaring met rrn veranda? Wil zeker een veranda laten bouwen. Hierdoor zit je veel vaker buiten en het verlengd je huis heb alleen nog weinig idee vanmde kosten. Heb nog alle tijd maar zou mooi zijn als hier mensen er al ervaring mee hebben.

Foto doet het al. Al eenfoto hoe het gaat worden?
Pagina 2 bovenaan.

Ik heb nu wel een paar plekken gekeken, maar kom bij www.tuinmaximaal.nl voor een tuinkamer van 3x6 meter uit op 6000 euro. Een veranda zal wel ong de helft zijn?

/edit grappig...jij was de eerste die erna poste :)

[ Voor 4% gewijzigd door bvbal79 op 02-09-2016 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:10
Wat nou als je niet naar 6,06m kan maar wel breder dan 5,05 wilt. Lijkt me dat maatwerk wel fors duurder wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door AnthonyR op 03-09-2016 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

bvbal79 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 23:52:
[...]

via welk bedrijf? Ik zit nu te kijken naar www.tuinmaximaal.nl (puur door de reclames op tv)
Zelf gedaan.was 1700 euro kwijt aan materiaal.

Goed shoppen qua hout. Dat wil echt enorm verschillen.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Gri77ie schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 00:04:
[...]

Zelf gedaan.was 1700 euro kwijt aan materiaal.

Goed shoppen qua hout. Dat wil echt enorm verschillen.
Ah oke, dan gaat dan niet voor mij op...ik wil echt een tuinkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
AnthonyR schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 00:03:
Wat nou als je niet naar 6,06m kan maar wel breder dan 5,05 wilt. Lijkt me dat maatwerk wel fors duurder wordt.
aanpassen breedte 199 euro en diepte 500 euro. Dus dat valt wel mee zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:22

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik woon inmiddels in mijn 2e nieuwbouwwoning. Zeker de 2e keer veel laten doen (renovlies, gietvloer, keuken, badkamer, loze leidingen, tuin, oprit) en alleen laminaat, douchewand en plinten zelf gedaan.

Renovlies zit er erg mooi op. Easystuc is volgens mij te druk, kregen wij ook geen of late respons van. Maar gelukkig zijn er heel veel bedrijfjes die dit ook doen (vaak net zo duur).

De tuin is het hoogtepunt; redelijk groot (10x16), grote voortuin en 21m oprit. Goede ontwerpen laten maken en de beste gekozen, eigenlijk ging dat zoals hier al eerder stond, moodboards, bezoeken ter plekke, bij de terrasleverancier etc. Ook uitgebreid beplantingsplan! We hebben het geheel aan laten leggen en het zit er supermooi in!

Qua inrichting hebben we ook een interieur schets laten maken, we waren bang dat het te strak werd (was in ons vorige huis t geval) en dat heeft tot vrij veel kleur op de muur geleid, maar het is echt heel mooi. Nu nog langzaam de laatste meubels vervangen of aanschaffen, en dan is het echt helemaal af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnthonyR
Foto's worden gewaardeerd. Inspiratie kan altijd helpen voor vele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 22:57
Waarom de keuze nieuwbouw?
Wij hebben ons huidige huis in september 2013 aangeschaft, toen de markt hier zo'n beetje zijn laagste punt bereikte. De bouw is toen in in oktober begonnen en 2 mei kregen we de sleutel. Geplande oplevering was 1 april. We hebben toen meerdere (al bestaande) huizen bekeken, maar bij elk huis moesten we toch nog veel doen en ook veel geld insteken om het naar onze wens te krijgen, waardoor bestaande bouw eigenlijk niet goedkoper was dan nieuwbouw. We zijn dus uiteindelijk op nieuwbouw terecht gekomen wat naar wens aan te passen was en nog belangrijker, we wisten het voor elkaar te krijgen om het huis pas te betalen op het moment dat het af was. Oftewel, geen bouwdepot of hypotheek betalen voordat we de sleutel hadden :)

Wat hebben jullie overschat en onderschat?
Onderschat: Met stip op nummer 1, de achtertuin. Het huis is gebouwd op kleigrond, de achtertuinen waren een bouwweg. In de zomer hebben we zelf de achtertuin gedeeltelijk aangepakt (bestrating), echter in de herfst kwamen we erachter dan het water niet de grond in kwam. Uiteindelijk hebben we een hovenier in de arm genomen, behoorlijk stuk afgegraven en tuin opnieuw aangelegd.
Op nummero 2: De parketvloer. Deze hebben we zelf gelegd. Mijn vrouw en ik hebben hem binnen 1 dag erin gekregen, de rest van de week met enorme spierpijn amper nog wat uit kunnen voeren. Wat waren die vloerdelen zwaar :/
Overschat: De muren verven. We hadden veel te veel verf aangeschaft in de aanbieding ruim voor we het huis hadden, terwijl de verf enorm goed dekte :/
Hoeveel meerwerk waren jullie voor de bouw kwijt?
De aanbouw 2,5meter: 12,000 euro
Keuken: 7000 euro
Gestucte muren door hele huis: 1100 euro
Badkamer extra's: Grote vloertegels, draingoot, getegeld tot aan plafond etc etc, paar duizend euro.
Netwerk poorten in woonkamer, slaapkamer en studeerkamer. Loze leiding naar de overige kamers zodat ik zelf netwerk kabels kan trekken.
Het is inmiddels al wel even geleden, dus zal vast nog wel wat vergeten zijn :P
Hoeveel geld heeft het totaal gekost naast de hypotheek?
Teveel :') We hebben alleen het huis in de hypotheek zitten, dus casco + de helft van de keuken (andere helft zelf gefinancierd) + badkamer + WC. De rest hebben we allemaal zelf gefinancieerd, dus:
Tuin door hovenier (ontwerp zelf gemaakt) + schutting + houten schuur + In-Lite verlichting: ongeveer 9000 euro.
Voortuin zelf aangelegd: 300-400 euro.
Houten vloer + plinten + ondervloer beganegrond: 3000 euro. Laminaat vloer rest huis: 800 euro. (Doordat het huis nog gebouwd moest worden toen we het al gekocht hadden, konden we de vloeren tijdens acties kopen, dus dat scheelde wel)
Muren: Waren al gestuct, dus een hoop latex en muurverf: 300 euro
Badkamer nog zelf aangevuld (was vanuit de bouwer enorm duur: inloop douche, badkamer meubel en spiegel), 1100 euro.
Verlichting huis: Armaturen en alles compleet philips hue: 1100 euro
Gordijnen: Konden we nog meenemen uit vorige huis en is vermaakt. + nieuwe gordijnen: Totaal 900 euro.
Nieuwe meubels woonkamer: 6000 euro
Rolluiken voorgevel: 2000 euro
Witgoed hadden we al, bed bank etc kon allemaal mee vanuit ons vorige huis. Echter alle kleine dingetjes die er continu bij komen (kleed hier, vloer trapkast, wasruimte, vloermatten, trap anti slip strips, trap afwerken etc etc en alles wat ik vergeten beter) denk ik dat we in totaal wel richting de 30.000 euro extra zijn gegaan. Voordeel is dat niet alles tegelijk hoeft. De zolder en trap hebben we bijvoorbeeld wat later aangepakt.

Ik denk dat we het geld er gemakkelijk uithalen als ik zie wat huizen in de omgeving doen, dus ik ben niet ontevreden. En anders, heb ik hier jaren met plezier gewoond ;)
Hoe hebben jullie de muren aangepakt, stucwerk of toch behangen?
Stucwerk vanuit de aannemer. Op de een of andere reden was dit echt belachelijk goedkoop. Voor 1100 euro werd het hele huis gestuct :/
Wanneer zijn jullie begonnen met de tuin?
Vrij vlot na dat we in het huis getrokken waren. Echter was de achtertuin opgeleverd met alleen zand, dus we hadden niet echt een keus ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
ZieMaar! schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:45:
Ik woon inmiddels in mijn 2e nieuwbouwwoning. Zeker de 2e keer veel laten doen (renovlies, gietvloer, keuken, badkamer, loze leidingen, tuin, oprit) en alleen laminaat, douchewand en plinten zelf gedaan.

Renovlies zit er erg mooi op. Easystuc is volgens mij te druk, kregen wij ook geen of late respons van. Maar gelukkig zijn er heel veel bedrijfjes die dit ook doen (vaak net zo duur).

De tuin is het hoogtepunt; redelijk groot (10x16), grote voortuin en 21m oprit. Goede ontwerpen laten maken en de beste gekozen, eigenlijk ging dat zoals hier al eerder stond, moodboards, bezoeken ter plekke, bij de terrasleverancier etc. Ook uitgebreid beplantingsplan! We hebben het geheel aan laten leggen en het zit er supermooi in!

Qua inrichting hebben we ook een interieur schets laten maken, we waren bang dat het te strak werd (was in ons vorige huis t geval) en dat heeft tot vrij veel kleur op de muur geleid, maar het is echt heel mooi. Nu nog langzaam de laatste meubels vervangen of aanschaffen, en dan is het echt helemaal af.
Hoe is de gietvoer, tevreden erover? Waar heb je die gehaald? Misschien een foto?

Wij twijfelen nog over een gietvoer voor de keuken. Al paar offertes gekregen maar de prijs zit toch rond de €100-€125,-. Kreeg w een tip waar het veel goedkoper kan, gietvoerstunter.nl echter is goedkoop vaak duurkoop. De woonkamer doen we parket, misschien een visgraat patroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ja zeer tevreden over. Een jongen die ik nog kende heeft r voor me gedaan, waardoor het iets goedkoper werd, maar € 100,- per meter ben je wel kwijt. Die gietvloer stunter doet een laag minder dan normaal en gebruikt overal het goedkoopste voor, terwijl het idee juist is dat die lagen elkaar ook nog versterken. Details weet ik niet :).

Foto heb ik zo niet bij de hand (maar kan wel ff zoeken). Bedrijf werkt spaarzaam voor particulieren (meer gericht op grote projecten), maar dm me als je het toch wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:26
Roberttt schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 22:27:
Leuk topic! Grappig om te lezen dat veel mensen het over dezelfde producten / afwerking hebben. Deze week zijn ze bij ons gestart met heien, na 3 maanden vertraging door broedende vogels en bouwvak. Volgende week vrijdag is het 'eerste' paal moment.

Badkamer / Keuken is inmiddels helemaal geregeld. Dus nu met name aan het oriënteren op vloer en muur afwerking. Voorkeur gaat op dit moment uit naar quickstep pvc Balance Glue Plus - Eiken Drijfhout Beige voor op de vloer, heeft iemand deze toevallig thuis liggen (of een andere quickstep pvc)?

En waarschijnlijk wordt het renovlies op de muren. Hebben offertes liggen van meerdere partijen waaronder easystuc.
Toevallig in Westergouwe? ;)
Dan zit je in de buurt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:33
Ik heb wel een adres voor je, maar hou er rekening mee dat dit behoorlijk kostbaar is!

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
JP_S schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:04:
[...]

Ik heb wel een adres voor je, maar hou er rekening mee dat dit behoorlijk kostbaar is!
PM mij maar. We willen 1 zo'n deur hebben van de gang naar de keuken.
ZieMaar! schreef op zondag 04 september 2016 @ 15:56:
Ja zeer tevreden over. Een jongen die ik nog kende heeft r voor me gedaan, waardoor het iets goedkoper werd, maar € 100,- per meter ben je wel kwijt. Die gietvloer stunter doet een laag minder dan normaal en gebruikt overal het goedkoopste voor, terwijl het idee juist is dat die lagen elkaar ook nog versterken. Details weet ik niet :).

Foto heb ik zo niet bij de hand (maar kan wel ff zoeken). Bedrijf werkt spaarzaam voor particulieren (meer gericht op grote projecten), maar dm me als je het toch wil weten.
Even gekeken voor de gietvloer. Voor de keuken van 25m2 komen wij uit op €2750,- en voor 65m2 € 5750,-, dat is dan de gehele beneden verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:21
ZieMaar! schreef op zondag 04 september 2016 @ 15:56:

Ik heb zelf een gietvloer van een leverancier die praktisch om de hoek woont. Met projectkorting kwamen we uit op €42,50 per m2. Het resultaat is prima al merk je wel dat het erin is geklapt voor die prijs. Bij randen van de muur sluit het niet altijd mooi aan. Gelukkig met plinten en afwerken met kit zie je er helemaal niets meer van.

Het beste wat je in dit soort situaties kunt doen is vragen naar referenties, dan kun je met eigen ogen zien wat je zo ongeveer kunt verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:52

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Zaterdag weer even bij ons huis gekeken en toen ook meteen de zijburen ontmoet. Hun achtertuin grenst aan onze zijmuur. Hun woning is ongeveer 2 maanden eerder gestart met de bouw en wordt half november al opgeleverd. Loopt dus zo'n 2 maanden voor :X, zelfde aannemer, bouwstijl, etc alleen andere details.

Ga ik rekenen naar onze woning dan kom ik toch een whopping 3-4 maanden eerder klaar dan in eerste instantie gedacht. (al hebben wij nog een stukje winter ertussen die hopelijk niet te streng is of dat het huis al dicht is). Dus misschien zelfs februari ipv juni klaar.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-06 09:51
Goof2000 schreef op zondag 04 september 2016 @ 21:20:
[...]

Toevallig in Westergouwe? ;)
Dan zit je in de buurt. 8)
Yes Westergouwe, project Gouwekade (op het eiland). Heb je daar ook een huis gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
Roberttt schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:38:
[...]

Yes Westergouwe, project Gouwekade (op het eiland). Heb je daar ook een huis gekocht?
Ik heb een huis op het eerste stuk, Gouds Geluk en woon er inmiddels. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Miki schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:40:
[...]

Ik heb zelf een gietvloer van een leverancier die praktisch om de hoek woont. Met projectkorting kwamen we uit op €42,50 per m2. Het resultaat is prima al merk je wel dat het erin is geklapt voor die prijs. Bij randen van de muur sluit het niet altijd mooi aan. Gelukkig met plinten en afwerken met kit zie je er helemaal niets meer van.

Het beste wat je in dit soort situaties kunt doen is vragen naar referenties, dan kun je met eigen ogen zien wat je zo ongeveer kunt verwachten.
Dat is wel heel goedkoop zeg...maar fijn dat je tevreden bent! Referenties is idd belangrijk, maar dan ook van vloeren die er langer liggen. Dat is nog wel lastig, het is relatief nieuw voor woningen volgens mij en best smaakgevoelig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:40
Wat hebben jullie voor tegels gekozen voor de badkamer?
Wij twijfelen voor de muur erg tussen mat of glanzende witte tegels.
Wij neigen nu meer naar mat omdat je minder vuil erop ziet zitten maar glanzend kan wel weer meer diepte geven volgens mij.
Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:18
Dat het smaakgebonden is. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:40
Haha dat snap ik, maar dat was dus de enige reden?
Wat heb jij gekozen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Deepeej schreef op maandag 05 september 2016 @ 17:26:
[...]

Haha dat snap ik, maar dat was dus de enige reden?
Wat heb jij gekozen dan?
Mat zou heel veel voordelen hebben, maar wij hebben nu glanzend genomen...waar hij ons wel voor gek verklaarde was het nemen van grijze voegen...
Maar ga witte voegen schoonhouden...been there done that....nooit meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
JP_S schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:04:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://www.exclusivesteel.nl/wp-content/gallery/overig/0910Rasenberg-15.jpg

Wat is dit mooi zeg en toch best betaalbaar. Binnen deur (enkele deur) is €1500,-. Misschien een idee voor andere Tweakers. Onze woning heeft een splitlevel, hoogte in de woonkamer 330cm. Worden aardige lange gordijnen 😃

[ Voor 8% gewijzigd door Wackmack op 05-09-2016 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Deepeej schreef op maandag 05 september 2016 @ 17:22:
Wat hebben jullie voor tegels gekozen voor de badkamer?
Wij twijfelen voor de muur erg tussen mat of glanzende witte tegels.
Wij neigen nu meer naar mat omdat je minder vuil erop ziet zitten maar glanzend kan wel weer meer diepte geven volgens mij.
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb grote mat witte tegels voor de muur gekozen en grijze op de vloer met een minimale witte voeg. Stuk muur bij de douche wordt anders betegeld.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1SizuMAl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ltyQJHOl.jpg
Vanuit de deur
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/25kZJGjl.jpg
Helikopterview
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OaMcP5Ll.jpg
Vloertegel
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NaaDuaal.jpg
Douchemuurtje
foto van de witte tegel heb ik niet, maar dart is een vrij standaard rechthoekige mat witte tegel

Oh en de WC beneden krijgt dezelfde tegels.O-)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/K0ABLa3l.jpg

We zaten nog te twijfelen over een douche drain ipv putje, maar dat kostte echt 900 euro meer 8)7 :? :X. En had dan ook weer invloed op de vloertegels en grootte, verspringing vonden we niet mooi.

[ Voor 7% gewijzigd door Rubman op 06-09-2016 06:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:33
Wackmack schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:31:
[...]

[afbeelding]

Wat is dit mooi zeg en toch best betaalbaar. Binnen deur (enkele deur) is €1500,-. Misschien een idee voor andere Tweakers. Onze woning heeft een splitlevel, hoogte in de woonkamer 330cm. Worden aardige lange gordijnen 😃
De meeste binnendeuren zijn iets voordeliger... ;) Ik vindt he trouwens bij deze deuren op de foto jammer dat er om het slot kwijt te kunnen de tussenstijl het middelste gedeelte zwaarder is uitgevoerd. Zou helemaal af zijn als ze gewoon zo'n slanke stijl kunnen gebruiken.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 14:09

Richard

Kuru Kuru Kururin

Rubman schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 06:03:
[...]

Ik heb grote mat witte tegels voor de muur gekozen en grijze op de vloer met een minimale witte voeg. Stuk muur bij de douche wordt anders betegeld.
[afbeelding]
[afbeelding]
Vanuit de deur
[afbeelding]
Helikopterview
[afbeelding]
Vloertegel
[afbeelding]
Douchemuurtje
foto van de witte tegel heb ik niet, maar dart is een vrij standaard rechthoekige mat witte tegel

Oh en de WC beneden krijgt dezelfde tegels.O-)
[afbeelding]

We zaten nog te twijfelen over een douche drain ipv putje, maar dat kostte echt 900 euro meer 8)7 :? :X. En had dan ook weer invloed op de vloertegels en grootte, verspringing vonden we niet mooi.
Erg vet hoor! Als je eenmaal een (easy)drain hebt gehad wil je echt nooit meer een putje. Wat heb ik daar een plezier aan gehad!

Je douche ga je wellicht van mensen te horen krijgen dat alles een beetje vol staat; en zelfs misschien wel een beetje krap. Ik heb 100% identieke opstelling gehad en ben er zoooo tevreden over geweest. Alles is aanwezig.

De vloertegel achter de douche vind ik supermooi; maar ik zou het zelf nooit kiezen wegens kalk wat ook op boven/onder/zijkanten kan komen i.p.v. alleen de voorzijde. Even aftrekken en nadrogen na het douchen lijkt me ook niet heel erg gemakkelijk. Qua uiterlijk zou het zeer zeker juist wel mijn keuze zijn.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Ik zou zelf niet een open douche nemen, liever een cabine, dan blijft het water namelijk binnen in de douche en spettert het niet zo naar de deur etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ja zou het liefst ook een drain nemen, maar vind het het meerwerk niet waard, ik zie gewoonweg niet in hoe ze 900 euro verantwoorden voor een ander type doucheput.

Wat betreft cabine/open douche, dit is enkel zo ingetekend er wordt niets meegeleverd. Dat gaan we zelf doen als alles er is (zelfde geldt voor de wasbak) Wat de aannemer daar voor rekent sloeg nergens op.

[ Voor 17% gewijzigd door Rubman op 06-09-2016 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 22:57
900 euro is inderdaad een hoop geld voor een drain. Wij hebben ook voor een drain gekozen en het werkt perfect, zou inderdaad niet meer anders willen. Echter koste die drain bij ons 450 euro extra.

Het douchescherm hebben wij zelf geplaatst. Uiteindelijk hebben we zo een inloopdouche gemaakt. Voor de glazen wand van zo'n 2m hoog, 1,2m breed en 1 cm dik waren we maar 200 euro kwijt, terwijl dit bij de aannemer al snel het viervoudige was. En deze wand is behoorlijk dik, bij de lokale bouwmarkten is het vaak maar 6mm dik.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:49

vhal

ಠ_ಠ

Rubman schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 08:37:
Ja zou het liefst ook een drain nemen, maar vind het het meerwerk niet waard, ik zie gewoonweg niet in hoe ze 900 euro verantwoorden voor een ander type doucheput.

Wat betreft cabine/open douche, dit is enkel zo ingetekend er wordt niets meegeleverd. Dat gaan we zelf doen als alles er is (zelfde geldt voor de wasbak) Wat de aannemer daar voor rekent sloeg nergens op.
Meerprijs van een drain is het wel waard, vergeet niet dat er onder de vloer ook het e.e.a. aangepast moet worden en dus niet alleen het "gootje". Verder is het de vraag welke drain je uiteindelijk krijgt.

De opstelling doet mij denken aan onze badkamer in het nieuwe huis.

http://viewer.saninet.eu/...47-XKSNUHKTY0&Language=nl

spiegelkast, kraan, kast en douchedeur moet je er even bij denken. Tegels kloppen ook niet. En die gekke koof kregen we er gratis bij :') }:|

Een inloopdouche hebben we in het huidige huis maar mijn ervaring is toch dat het redelijk spettert ondanks de ruime maatvoering.

[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 06-09-2016 16:33 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje voor de mensen hier.

We zitten te kijken naar een nieuwbouw project in de buurt en zit te rekenen of het allemaal financieel haalbaar is en ik niets over het hoofd zie.

Het huis wat we op oog hebben is zeer compleet, luxe siematic keuken, badkamer etc zit bij de prijs in en kun je zelf samenstellen (tot bepaalde hoogte).

De volgende dingen zie ik op me pad komen.

- makelaarskosten verkoop huidige woning (waarde 180k) . 4k

- Aanschaf nieuwe woning 255k
- Hypotheek/notariskosten 4k
- Bouwkeuring 1k
- Aankleding BG (vloeren/wanden) 5k
- Aankleding 1e verd. (vloeren/wanden) 2,5k
- Aanleg voortuin 2,5k
- Aanleg achtertuin 7,5k
- Onvoorziene kosten/meerwerk 7,5k

Sommige kosten zijn misschien wat hoog ingeschat of kunnen zelfs gedeeltelijk uitgesteld worden (tuinaanleg etc).

Totaal nodig is 35k (290 incl aanschaf huis)
Is dit een redelijk budget om mee te werken of zie ik nu compleet iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-07 13:46
Anoniem: 35872 schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:48:

We zitten te kijken naar een nieuwbouw project in de buurt en zit te rekenen of het allemaal financieel haalbaar is en ik niets over het hoofd zie.

Het huis wat we op oog hebben is zeer compleet, luxe siematic keuken, badkamer etc zit bij de prijs in en kun je zelf samenstellen (tot bepaalde hoogte).

- Bouwkeuring 1k
- Aanleg voortuin 2,5k
- Aanleg achtertuin 7,5k

Sommige kosten zijn misschien wat hoog ingeschat of kunnen zelfs gedeeltelijk uitgesteld worden (tuinaanleg etc).

Is dit een redelijk budget om mee te werken of zie ik nu compleet iets over het hoofd?
Ik denk dat je qua budget voor de BG en 1e aan de lage kant zit.
Voor de aankleding zou ik de wanden / vloer / gordijnen ed. apart specificeren, en aangeven wat je uit eigen middelen wil doen. Daarbij zou ik uitgaan van een X bedrag per m2 een beetje gerelateerd aan de vloer en de wand afwerking die je wilt op internet.

Wat ik verder mis is de keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

- Bouwkeuring 1k
- Aanleg voortuin 2,5k
- Aanleg achtertuin 7,5k

Hypotheek en notaris kan goedkoper, zelfde geld voor de bouwkundige keuring. En een tuin voor 10k? Laat je die compleet aanleggen inclusief exotische palmen? Zo duur hoeft een tuin echt niet te zijn lijkt mij.

Qua aankleding hangt het echt af van afwerkingsniveau. Verven + laminaatvloer is wat anders dan goed stucwerk en een luxe eiken vloer.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000

Reinier

\o/

Rob-T6 schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:19:
[...]
Wat ik verder mis is de keuken?
Is blijkbaar inbegrepen in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Keuken zit er al standaard in.. (luxe siematic keuken) idem met badkamer en toilet die naar eigen wens samen te stellen is.

Ja ik heb de kosten redelijk hoog ingeschat, liever te hoog dan te laag ;)

Qua aankleding willen we alleen de woonkamer gelijk goed, denk aan een goede PVC vloer en evt spacwerk of een mooi behangetje. Dan ben je ongeveer 5k kwijt.

Boven mag het net een tikkeltje minder, en zal ik veel zelf doen (behangen en schilderen), misschien zelfs ook de vloeren leggen.

Tuin is idd incl een deel aanleg.. Er moet een oprit gelegd worden en een terras van 40-50 m2. Dit kan ik niet zelf. Een mooie steen of terras tegel ben je ook zo 50-100 euro per m2 kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-07 13:46
Wat is je woonoppervlakte dan?

Ik vind de € 5.000,- relatief laag namelijk.

Spac / spuit komt snel richting de €10,- tot € 15,- per m2
Een goede PVC vloer ben je ook snel richting de € 35,- tot € 45,- per m2 kwijt (inclusief egaliseren!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oppervlakte woning is 12x6m, dus zal rond de 70-72 m2 nodig hebben (minus muren, trapkast, wc, meterkast etc).

35-3600 euro voor de vloer als ik 50 euro p/m2 aan houdt.
1500 euro spacwerk is ook wel te doen.

Daarnaast een blikje verf voor wat kozijnen of deuren, maar dat zijn de kosten niet (schoonpa is schilder en kan het goedkoop bij de groothandel krijgen).

Gordijnen etc zijn we nog niet over uit, dat zal pas bij de inrichting van het huis ter sprake komen.
Maar dat zie ik ook niet als directe kosten, een paar rolgordijntjes van de gamma voor 100 euro overleef ik ook wel een half jaartje :)

Ik zit eerst te kijken naar fundamentele dingen die je niet snel zal of kunnen veranderen als het er eenmaal inzit.

Maar verder kan ik mij geen dingen bedenken aan kosten waar tegenaan zal lopen toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 12-09-2016 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Hier ook weer een update van de bouw, en dit weekend maar ff (semi-illegaal) de woning ingewandeld om ff het houten trappetje op te klimmen en de eerste verdieping te bekijken O-)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xSDrnIjl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6MV8G5Rl.jpg?1
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KIoI237l.jpg
Buiten (van boven naar beneden, voor zij achter)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9gACl0al.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uyb75wel.jpg
Voordeur (binnen en buiten)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/551OVO6l.jpg
Samen met mij mams achterin de woning :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/56RLFkil.jpg
Beneden
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7SeXpTel.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LO2L8npl.jpg
Boven, vanaf trappetje geschoten en maar niet meer trap naar volgende verdieping opgeklommen.

Alle binnenmuren moeten uiteraard nog gedaan worden. Het metselwerk heeft hoogste punt bereikt wat nu mogelijk is dus vandaag zijn ze als het goed is begonnen met het metselen van andere blok aan de overkant van de straat en ons blok begonnen met de opbouw van de zolderverdieping en dak O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

StecaGrid schreef op maandag 12 september 2016 @ 18:11:
[...]

Tuin is vaak 10 procent van de woningwaarde. Hier is er ruim 20k in gegaan. Gaat om tuin met veel grondwerk, hoogteverschil en aan het water.
En wat krijg je daar dan voor terug? Neem aan compleet afgewerkt incl tuinhuis?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:28

- Bouwkeuring 1k
- Aanleg voortuin 2,5k
- Aanleg achtertuin 7,5k

Hypotheek-, notariskosten en de bouwkeuring zijn inderdaad wat aan de hoge kant ingeschat.
Keuken, toilet en badkamer wellicht wat laag. Ik vond de inbegrepen keuken en badkamer in ieder geval niet toereikend. Je had het eerder over dingen die je niet makkelijk achteraf verandert, daar vind ik dit een goed voorbeeld van en de aanpassingen kunnen snel oplopen.

Budget voor de vloer/wanden is denk ik wat laag. Voor een beetje pvc-vloer ben je inclusief egaliseren, leggen en plinten al snel € 5.000 kwijt voor alleen de benedenverdieping. Behangen/spacken/stucen maakt ook nogal een verschil.

Onvoorziene kosten kunnen ook rap gaan. Verplaatsen/extra stopcontacten/lichtpunten, loze leidingen, extra slaapkamer, trapkast, zolderraam etc.. Om nog maar niet te spreken over een uitbouw of garage.

En dan moet het huis ook nog aangekleed worden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aankleding van het huis, valt wel mee, en hoeft ook niet direct eerste week in orde te zijn.
De inboedel die we nu hebben is prima, als er ergens een lege ruimte ontstaat dan zal dat later wel opgevuld worden.

Wat ik zo heb gezien en gehoord van mensen die in een soort gelijk huis zijn gaan wonen is de "basis" keuken en badkamer zeer degelijk en luxe.
Alles is naar smaak in te richten en samen te stellen. (kleur/type kastjes, aanrechtbladen etc).

Enige kosten die ik dus voor ogen heb is dus vloeren/wanden en evt meerwerk zoals een extra lichtpunt of stopcontact. Maar daarnaast ben ik ook niet veeleisend dus zal al gauw tevreden zijn.

Ik heb 7,5k begroot voor meerwerk of idd een vloer die iets duurder wordt.
Daarnaast 7,5k voor de voortuin en achtertuin.. Als de nood hoog is kan hier snel op bespaard worden.
Een gratis partij tegels van MP en wat zand is zo geregeld, dan doen we het een jaar later wel goed.

Dus voor de inrichting heb ik indien nodig tot 22,5k ruimte.
Garage en evt uitbouw zit bij de aanschaf in. Dit zie ik niet als extra kosten.

Dit type huis hebben we op het oog:
http://www.funda.nl/koop/borne/huis-49680490-lover/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Leuk topic, had dit helemaal gemist.

Voor de zomervakantie ingeloot voor een nieuwbouw woning in Rotterdam (http://woneninbloemfontein.nl/).
Hebben type stadswoning. Het begint nu eindelijk een beetje te lopen bij ons. Hypotheek offerte moeten we nog tekenen en opsturen en dan hebben we een zak met geld.

Daarnaast beginnen nu de gesprekken met de onderaannemers over meer/minderwerk. Gisteren al de eerste gehad over verwarming en dergelijke.

Huis is 225k, laten zo'n 40k meerwerk doen, waarvan uitbouw, vloerverwarming en keuken de grootste posten zijn vooralsnog.

Bouw moet starten halverwege november en wordt in het 3e kwartaal opgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:12
vhal schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:28:
[...]

Dat was ook mijn mening, dit weekend gaat er ook een mail uit met de bevindingen en foto's. Met een "komt goed" hebben wij weinig vertrouwen.
Toevallig al feedback gehad omtrent dit schimmelverhaal? Wij hebben hetzelfde probleem in onze nog op te leveren nieuwbouwwoning. Uiteraard melding gemaakt hiervan bij de bouwbegeleider zoals de rest vd straat die dit probleem heeft.

Uitvoerder reageerde nogal nonchalant heb ik van anderen vernomen, dus zou graag willen weten hoe ze dit elders opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Tsurany schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:41:
[...]

En wat krijg je daar dan voor terug? Neem aan compleet afgewerkt incl tuinhuis?
Ben ook wel nieuwsgierig, heb je wat foto's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 02:16
Ah, dit topic was mij nog even ontgaan. Wij hebben ook een nieuwbouwhuis gekocht, welke hopelijk in november wordt opgeleverd. Ik heb nog een vraag omtrent de tuin maar zal eerst netjes de vragen van de TS beantwoorden:

Was voornamelijk een vurige wens van mijn vrouw, omdat we dan echt alles naar eigen wens en smaak konden inrichten. Bovendien hebben we wel gezocht naar bestaande woningen, maar voldeden deze nooit echt aan onze eisen. De ene had wel een open haard maar geen ligbad (voor de kleine) en ga zo maar door.

Overschat: de begeleiding en communicatie. Ik moest enorm veel zelf achter dingen aan bellen of regelen. De hypotheekadviseur heeft ons keurig geholpen, maar nadat we de handtekening hadden gezet was de buit binnen en amper meer wat van gehoord. Idem voor de verkopende makelaar.
Vanuit de aannemer zijn de mailtjes kort en zakelijk, gelukkig kan ik goed opschieten met de uitvoerder, dus als ik vragen of opmerkingen heb ga ik tegenwoordig gewoon direct naar hem toe :P
De kijkdagen die ons beloofd zijn hebben we nooit meegemaakt en ik verwacht ook niet dat die er nog gaan komen. De aannemer is verplicht ons op de hoogte te houden van de vorderingen, maar doet dat volledig legitiem door middel van de facturen :+.
Onderschat: de tijd die er nog in gaat zitten. Niet alleen vanwege bovenstaande, maar ook vanwege het uitzoeken van de inrichting, zoals badkamer, keuken, open haard etc. Dit is gelukkig leuk om te doen :)

Circa € 25.000,00. Dit betrof een uitbouw, buitenkraan, geëmailleerd glas voorzijde i.v.m. keukenblok, verplaatsen CV ketel zolder naar andere zijde, openslaande deuren in uitbouw, loze leidingen naar alle kamers, het vergroten van de badkamer, een radiator op zolder en het verplaatsen van alle wandcontactdozen naar 30cm boven de grond (ja, dat laatste zou tegenwoordig standaard moeten zijn).
Uiteraard is over dit alles onderhandeld en een prijs afgesproken.

Alleen de uitbouw hebben we mee gefinancierd in de hypotheek. Alle overige zaken gaan we zelf financieren. Hiervoor hebben we een bedrag van € 45.000,00 gereserveerd. Een groot gedeelte is al aanbetaald.

Begane grond en 1e verdieping worden sausklaar gestuct (na oplevering). Zolder laten we (nog) ongemoeid.

Hier komt dus de vraag. Het moet allemaal nog opgeleverd worden, en ik krijg een offerte van de aannemer. We willen de tuin volledig bestraten en alleen wat potten met planten neerzetten. Het wordt absoluut geen grote tuin, hier hebben we bewust voor gekozen. Circa 35-40m2.
De aannemer vraagt € 620,- voor: "Het afgraven en afvoeren van zwarte grond en klei, het leveren en aanbrengen van een zandbed circa 20cm dik tbv toekomstig straatwerk in de gehele achtertuin".

Laat ik voorop stellen dat we op de begane grond alles laten doen, maar dat ik op zich niet lui ben :P
Omdat we de eerste weken toch niet veel kunnen doen dacht ik: dat omspitten, afvoeren en een zandbed aanleggen kan ik zelf ook wel. Bespaart toch weer 620 Euro. Maar is zoiets wel zelf te doen, ook al is het een kleine tuin?
Of is het altijd aan te raden zoiets te laten doen?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:46
Denman schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:17:
Laat ik voorop stellen dat we op de begane grond alles laten doen, maar dat ik op zich niet lui ben :P
Omdat we de eerste weken toch niet veel kunnen doen dacht ik: dat omspitten, afvoeren en een zandbed aanleggen kan ik zelf ook wel. Bespaart toch weer 620 Euro. Maar is zoiets wel zelf te doen, ook al is het een kleine tuin?
Of is het altijd aan te raden zoiets te laten doen?
40m2 met 20cm = 8 kuub zand. Dat moet eruit en erin. Er gaan ongeveer 13 kruiwagens in een losse kuub zand. Dat zijn 104 kruiwagens.

Plus een container van 8 kuub voor het afvoeren van het zand: 325 euro (eerste prijs die ik online vind)
En 8 kuub wit (ophoog) zand: 203 euro.

Dus voor ongeveer 100 euro doet de aannemer dat voor je, en bespaart je 208 keer met een volle kruiwagen rijden, en die dus ook 208 keer volscheppen en leeggooien.

Ik zou het wel weten O-)

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

paul-s83 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:08:
[...]

Toevallig al feedback gehad omtrent dit schimmelverhaal? Wij hebben hetzelfde probleem in onze nog op te leveren nieuwbouwwoning. Uiteraard melding gemaakt hiervan bij de bouwbegeleider zoals de rest vd straat die dit probleem heeft.

Uitvoerder reageerde nogal nonchalant heb ik van anderen vernomen, dus zou graag willen weten hoe ze dit elders opgelost hebben.
Neen, geen reactie maar ik heb nog niet gemailed. Morgen heb ik toevallig een inmeetafspraak voor de keuken staan waar ik gelijk even naar boven loop om de zolder te bekijken. Ik ben benieuwd wat ik aantref :+

Strava

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
zal het nog even officieel doen. Dit was me een beetje ontgaan

We waren met name op zoek naar een huis in Rotterdam. Er is hier ook een soort van gekte op de woningmarkt voor bestaande bouw. We stonden open voor beide varianten, maar deze nieuwbouw woning voldoet aan al onze wensen (zelfs iets meer) en heeft een hele aantrekkelijke prijs.

Overschat: Hypotheek, na lang wikken en wegen hebben we besloten dit zelf te regelen, dus zonder adviseur. Dit is echt een appeltje eitje. Paar documenten opsturen en klaar we hebben een zak met geld voor ons huis. NOTE: wij zijn beide in loondienst, hebben geen vorig huis (eerste koop) of (rest)schuld. Voor een hypotheek zijn wij een makkelijke situatie.

Communicatie verloopt erg goed. Gaat allemaal via een betrokken makelaar die er erg bovenop zit (vooralsnog). Wat ook erg leuk is dat ze een kopersforum hebben gemaakt. Hier kunnen we al een beetje contact maken met de buren en eventueel gezamelijk dingen inkopen bij derde partijen

Onderschat: Nog niet zoveel, maar daarnaast zijn we nog niet zover in ons proces. Er gaat nog wel wat tijd inzitten met gesprekken bij alle onderaannemers. Aan de ene kant leuk, aan de andere kant kost het ook veel (electra zit op 50 min rijden bijv). Daarnaast ook de vrijheid bij ons. Een muurtje weg laten op zolder was niet mogelijk

Circa € 35.000 hebben we begroot, dit is inclusief het woonklaar maken van de woning.
Gaat zitten in een uitbouw, uitbreiden keuken, tuin, vloerverwarming, vloer, inbouwkast, grotere schuifpui en nog wat kleinere dingen.

Hebben alles megenomen in de hyptoheek op de notariskosten etc na

Alles wordt behangklaar opgeleverd. We weten nog niet 100% zeker wat we gaan doen, maar waarschijnlijk gaan we alles met glasvezel behang afwerken en daarna sauzen. We zijn nogal bang voor scheuren (heb ik nu ook in een nieuwbouw appartement). De binnenwanden zijn volgens mij namelijk van gipsblokken en met glasvezel behang zie je dat echt minder snel.

Nog niet mee begonnen

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Leuk topic om ervaringen, prijzen en vooral keuzes van materialen voor afwerking te lezen.

Minder leuk om dit te zien:
vhal schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:33:
Ach ja, je woont weer nieuw hé met nieuwbouw maar ondertussen draait de projectontwikkelaar je een poot uit met alle meerwerkopties :P Loze leiding > 140€ p/s terwijl je er niet genoeg LL kan hebben in een huis :P
Mooie voorbeelden van hoe enorm slecht de nieuwbouw is, en wat gebrek aan concurrentie/opties doet met het eindproduct. Spaanplaat in de regen monteren en fijn laten schimmelen? Dat is inderdaad een van mijn "angsten" bij nieuwbouw, net zoals isolatie ook gewoon in de regen wordt gemonteerd.
Moet je je voor de gein eens voorstellen dat je nieuwe auto met beschimmelde stoelen wordt geleverd, en de spiegel met een stuk hout vastgeplakt zit.
Rubman schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:21:
Inderdaad direct laten vastleggen dat je dit niet zo accepteerd. En als ik het zo zie zeker een uitgebreide keuring laten uitvoeren voor oplevering.
De schimmel is dan weggewerkt en niet meer zichtbaar, maar het ongezonde binnenklimaat blijft.

• Rubman

Rubman

RemcoDelft schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:00:
Leuk topic om ervaringen, prijzen en vooral keuzes van materialen voor afwerking te lezen.

Minder leuk om dit te zien:

[...]

Mooie voorbeelden van hoe enorm slecht de nieuwbouw is, en wat gebrek aan concurrentie/opties doet met het eindproduct. Spaanplaat in de regen monteren en fijn laten schimmelen? Dat is inderdaad een van mijn "angsten" bij nieuwbouw, net zoals isolatie ook gewoon in de regen wordt gemonteerd.
Moet je je voor de gein eens voorstellen dat je nieuwe auto met beschimmelde stoelen wordt geleverd, en de spiegel met een stuk hout vastgeplakt zit.
Ach bovenstaande zie je ook bij verbouwingen enzo, er blijven altijd beunhazen tussen zitten. Ook bij nieuwbouw.
Ik ben regelmatig aan het kijken bij mijn bouwplaats en moet zeggen dat het erg netjes gaat qua materialen opslaan en niet of wel plaatsen met regen enzo.
Prijzen zijn inderdaad 8)7 maar dat is overal het verdienmodel en zeg nu zelf je betaald ook een beetje voor het gemak om niet zelf 10 sleuven te gaan frezen en de pijpen erin te leggen etc.
[...]

De schimmel is dan weggewerkt en niet meer zichtbaar, maar het ongezonde binnenklimaat blijft.
Hoezo blijft het ongezonde binnenklimaat, als het vervangen wordt en goed uitdroogt tijdens de rest van de bouw zou er toch niks aan de hand moeten zijn.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:16
Hebben jullie bij voorbaat al over het wegwerken van speakersnoeren nagedacht?
Ik heb aan beide zijden van de woonkamer stroompunten en loze leidingen ingetekend om netwerk aan te kunnen leggen.
Maar de kabeltjes van de speakers zullen vooralsnog gewoon over de vloer moeten lopen.
Wij zullen geen hout of laminaat leggen, dus even tussen de plint duwen zal ook geen oplossing worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-06 17:11
miles schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:27:
Ik heb aan beide zijden van de woonkamer stroompunten en loze leidingen ingetekend om netwerk aan te kunnen leggen.
Maar de kabeltjes van de speakers zullen vooralsnog gewoon over de vloer moeten lopen.
Wij zullen geen hout of laminaat leggen, dus even tussen de plint duwen zal ook geen oplossing worden.
Ik wel.. Ik heb besloten om mijn receiver in de trapkast te doen, dus heb een dikke loze leiding van tv naar trapkast lopen en dan van trapkast naar achter voor de rear speakers heb ik ook een loze leiding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:46
Ik was ook wel van plan om loze leidingen te laten leggen naar plekken waar ik speakers zou kunnen verwachten, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
yup, bij ons was het een extra optie bij de aannemer. Maar goed, geld alleen als je natuurlijk achterspeakers hebt, anders zou ik het niet gedaan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:16
Loze leidingen lopen bij ons vanuit de meterkast.
Vier loze leidingen voor speakers is wel een beetje kostbare oplossing (ik wil de vrijheid houden de indeling van de kamer te wijzigen, dus heb dan vier plekken waar speakers zouden kunnen komen te staan.)
En de versterker in meterkast lijkt me eigenlijk helemaal niets.

Een hele lange kabel per speaker die via loze leiding achter uit de kamer naar meterkast loopt en daar via andere loze leiding weer achter de tv bij versterker uit komt is natuurlijk een mogelijkheid, maar deze oplossing a 110 per loze leiding.....
Ik was eigenlijk opzoek naar andere ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als je maar de vloer over kan steken. Je wordt echt niet vrolijk van het wegwerken van achterspeakers. Met een beetje speakerkabel is dat ook nog eens duurder dan de meerwerkoptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Señor Sjon schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:26:
Als je maar de vloer over kan steken. Je wordt echt niet vrolijk van het wegwerken van achterspeakers. Met een beetje speakerkabel is dat ook nog eens duurder dan de meerwerkoptie.
Inderdaad, en de kans is toch echt groot dat het daar blijft waar het blijft staan....ik zie niet in dat mensen echt binnen een jaar hun hele interieur drastisch gaan veranderen.

De TV-kabel laat je toch ook maar op 1 plek de kamer binnenkomen

Bij ons gaan er 4 loze leidingen (per box) naar 1 punt achter de TV waar dus ook de Tv-Kabel komt, meerwerk was 250 euro, vond ik dus wel meevallen. Let wel op waar je de leiding uit laat komen. Hier was dat standaar 1,5 meter hoogte . Maar als ik zit dan zitten mijn oren echt niet op die hoogte, dat snapte de aannemer helemaal niet, nu dus op ong 80 cm (afhankelijk van je bankstel natuurlijk)

[ Voor 26% gewijzigd door bvbal79 op 16-09-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als je de 4 hoeken afdekt, dan ben je in elk interieur wel het mannetje qua speakers. Bij het omgooien van het interieur worden de voorspeakers opeens achterspeakers, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
dat inderdaad ook nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:26
Even een vraag betreffende meerwerk. Zijn er mensen die van vast glas draaikiep ramen hebben gemaakt?

Volgens aannemer is dit niet mogelijk (iets met vergunning etc). Lijkt mij dat als ik er gewoon voor betaal dit toch zeker moet kunnen?

Betreft hier een raam in de achtergevel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
rkvvkevin schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:01:
Even een vraag betreffende meerwerk. Zijn er mensen die van vast glas draaikiep ramen hebben gemaakt?

Volgens aannemer is dit niet mogelijk (iets met vergunning etc). Lijkt mij dat als ik er gewoon voor betaal dit toch zeker moet kunnen?

Betreft hier een raam in de achtergevel.
Meestal is er inderdaad een bouwvergunning afgegeven door de gemeente aan de aannemer waar regels in staan. Die kun je dan opvragen om te kijken of het inderdaad niet mag. Gemeentes verrzinnen van alles en nog wat wat dan weer niet mag, hier al een paar keer dingen niet kunnen doen door die stomme vergunning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
In theorie gaat de welstand er niks van vinden, maar dit soort wijzigingen zijn in projectmatige bouw erg kostbaar om te managen. Als het daglicht of de ventilatie erg kritisch is, kan het extra raamhout ook invloed hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Scr33x0r schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 00:18:
[...]

Ik wel.. Ik heb besloten om mijn receiver in de trapkast te doen, dus heb een dikke loze leiding van tv naar trapkast lopen en dan van trapkast naar achter voor de rear speakers heb ik ook een loze leiding..
Slim idee, Helaas zit bij mij de trapkast aan de verkeerde kant. Zit nu te denken aan draadloze speaker. Mijn ouders hebben dynaudio Xeo 6 serie. Echt een heel mooi geluid, alleen wel ruim €3K voor een setje. Last sowieso een pijp infrezen voor de tv kabels. Mooiste zou zijn als je alles weg werkt en alleen de TV ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Maandag het eerste overleg met de aannemer. Verder deze week een afspraak met de keuken en sanitair boer. Kreeg al bericht van de notaris maar wacht nog steeds op een akkoord van de hypotheek. Hopelijk maandagalles rond. ING was vergeten mijn rood staan op te heffen.

Van de gang naar de keuken willen wij een zwarte glazen ijzer binnendeur. Nu willen wij een dubbele deur ipv enkele. Zou de aannemer dit doen tegen over meerwerk? Dus de grote van de ingang vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wackmack schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 22:45:
Maandag het eerste overleg met de aannemer. Verder deze week een afspraak met de keuken en sanitair boer. Kreeg al bericht van de notaris maar wacht nog steeds op een akkoord van de hypotheek. Hopelijk maandagalles rond. ING was vergeten mijn rood staan op te heffen.
Grappig over dat rood staan. Kreeg een paar weken voor mijn nieuwe hypotheek ook de opmerking dat ik geregistreerd krediet had. Dacht ook aan rood staan, dat heb ik al > 30 jaar. Maar het bleek een CC te zijn waar dat voor was ondanks dat ik die altijd 100% betaal. Dat krediet was binnen 24 uur opgeheven en mijn lijst bij BKR was leeg.

Ik wacht nog steeds op de aannemer. Begin juli al getekend en inmiddels hypotheek al rond en is het voorbehoud daarvoor ook verlopen. Maar ze nemen ooit contact op, bel vooral zelf niet. :/ Het sanitair heb ik inmiddels al geregeld en de keuken schiet ook op als die keukenboer eens stopt met raar doen. In de brief van de aannemer stond dat het de bedoeling was om dat na het gesprek met hen te doen maar daar kan ik niet op wachten. Vrije tijd is de rest van het jaar schaars en verlof zit er ook niet echt meer in.

Afbouw meerwerk heb ik voor mijzelf al wel aardig op de rij al zit ik nog met een paar mogelijk aparte vragen als een muur tussen slaapkamers weglaten en zo. En zaken die ik mis in de gegevens zoals een rookmelder op zolder (verplicht maar staat niet op de tekening) en bijvoorbeeld het weglaten van het spacwerk.

Sloom gedoe vanuit de aannemer (maar mogelijk wil ik te snel), dat ze eens gaan beginnen met bakstenen stapelen (vooralsnog start in december maar dat is ook al info van mei...).

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• rkvvkevin
Bastien schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 22:53:
[...]
Grappig over dat rood staan. Kreeg een paar weken voor mijn nieuwe hypotheek ook de opmerking dat ik geregistreerd krediet had. Dacht ook aan rood staan, dat heb ik al > 30 jaar. Maar het bleek een CC te zijn waar dat voor was ondanks dat ik die altijd 100% betaal. Dat krediet was binnen 24 uur opgeheven en mijn lijst bij BKR was leeg.

Ik wacht nog steeds op de aannemer. Begin juli al getekend en inmiddels hypotheek al rond en is het voorbehoud daarvoor ook verlopen. Maar ze nemen ooit contact op, bel vooral zelf niet. :/ Het sanitair heb ik inmiddels al geregeld en de keuken schiet ook op als die keukenboer eens stopt met raar doen. In de brief van de aannemer stond dat het de bedoeling was om dat na het gesprek met hen te doen maar daar kan ik niet op wachten. Vrije tijd is de rest van het jaar schaars en verlof zit er ook niet echt meer in.

Afbouw meerwerk heb ik voor mijzelf al wel aardig op de rij al zit ik nog met een paar mogelijk aparte vragen als een muur tussen slaapkamers weglaten en zo. En zaken die ik mis in de gegevens zoals een rookmelder op zolder (verplicht maar staat niet op de tekening) en bijvoorbeeld het weglaten van het spacwerk.

Sloom gedoe vanuit de aannemer (maar mogelijk wil ik te snel), dat ze eens gaan beginnen met bakstenen stapelen (vooralsnog start in december maar dat is ook al info van mei...).
Een tip, neem vooral zelf contact op!

Wij hebben ook begin mei getekend en zouden voor de bouwvak een bericht krijgen voor het gesprek. Niks gehoord en zelf maar contact opgenomen. Na meermaals aandringen zijn wij de eerste die op gesprek konden komen (na de bouwvak), terwijl dan ook start bouw gepland was. Er zijn dan een aantal elementen die kritisch worden om ze te vervangen, of zelfs niet meer vervangen kunnen worden.

Gelukkig waren wij net op tijd en kon er nog een en ander worden aangepast. Helaas voor de bewoners die na ons komen...

• Bastien
  • Niet online
rkvvkevin schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 11:48:
[...]

Een tip, neem vooral zelf contact op!

Wij hebben ook begin mei getekend en zouden voor de bouwvak een bericht krijgen voor het gesprek. Niks gehoord en zelf maar contact opgenomen. Na meermaals aandringen zijn wij de eerste die op gesprek konden komen (na de bouwvak), terwijl dan ook start bouw gepland was. Er zijn dan een aantal elementen die kritisch worden om ze te vervangen, of zelfs niet meer vervangen kunnen worden.

Gelukkig waren wij net op tijd en kon er nog een en ander worden aangepast. Helaas voor de bewoners die na ons komen...
Dank voor jouw waarschuwing. Heb gisteren gebeld om door te geven dat ik de financiering rond had en dat hoefde niet van hen. Toen ook gevraagd voor het gesprek en er werd redelijk kort door de bocht gezegd dat ik gewoon af moest wachten en dat zij contact zouden opnemen. Dat laatste stond ook in de brief die zij begin augustus hebben gestuurd. Dus ik wacht het maar 'geduldig' af.

Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Dirtbiter schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:38:
[...]

40m2 met 20cm = 8 kuub zand. Dat moet eruit en erin. Er gaan ongeveer 13 kruiwagens in een losse kuub zand. Dat zijn 104 kruiwagens.

Plus een container van 8 kuub voor het afvoeren van het zand: 325 euro (eerste prijs die ik online vind)
En 8 kuub wit (ophoog) zand: 203 euro.

Dus voor ongeveer 100 euro doet de aannemer dat voor je, en bespaart je 208 keer met een volle kruiwagen rijden, en die dus ook 208 keer volscheppen en leeggooien.

Ik zou het wel weten O-)
Dank voor de tip. We hebben het inderdaad maar gedaan. Je weet niet wat je in de grond nog allemaal tegenkomt, en het is weer een hoop geregel en gedoe met afvoer en toevoer van zand. Ik ben niet vies van een beetje schepwerk, maar ik wil zeker weten dat het goed genoeg gebeurt zodat de afwatering straks ook voldoende is. Bovendien gaf je al aan dat er, ook als je het zelf doet, nog de nodige kosten bij komen.

En het voordeel is dat m'n pa onlangs zelf aanbood om het straatwerk samen met mij te gaan doen. Ik het lompe tilwerk, hij het precieze legwerk. Gaat misschien niet zo snel als een professioneel stratenmaker, maar hij heeft wel bewezen het strak te kunnen leggen. Hebben we dus alleen de kosten voor materiaal en verder niks, scheelt ook weer :)
Oh ja, de voortuin laten we niet door de aannemer doen, maar die is ongeveer anderhalve meter diep. Doen we zelf wel :+

En verder wat betreft de vorderingen, zit niet echt schot in de zaak hebben we het idee :(
Bijna 3 weken geleden sprak ik de uitvoerder en vroeg ik hoe alles ging en of het op schema lag. Ging wel goed zei ie, "over 2 weken gaan de steigers eraf en over 3 weken willen we de vloeren gaan storten". Toen ik gister langs reed stonden de steigers er nog :/
Bovendien ligt de vloerverwarming beneden er nog niet in en dat lijkt me toch wel een vereiste voor je de dekvloer gaat storten. Raamwerk zit er wel bijna allemaal in, met uitzondering van de begane grond. Voegwerk in de uitbouw is nog niet gedaan, maar die is volgens mij ook nog niet geheel dicht. Openslaande deuren en voordeur zijn ook nog nergens te bekennen, dus of het op korte termijn wind- en waterdicht is, is de vraag.
Verder is er nog geen spoor te bekennen van de gipsblokken waarmee de kamers ingedeeld gaan worden. En dan moet de badkamer er ook nog in zijn geheel in.

Al met al heb ik er een hard hoofd in dat november gehaald gaat worden, dat is nog 2 maanden... Was toch eigenlijk wel onze vurige wens dat we er met kerst / oud & nieuw in zouden zitten. Oktober 2015 begonnen met de bouw...

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
November kan je vergeten, dat is over anderhalve maand. Maar ja prognoses... Als wij Q1-2017 zeggen, dan denkt/eist men 1 januari 2017, terwijl het ook eind maart kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Wij hebben in december vorig jaar ook een nieuwbouw woning gekocht, en de oplevering staat geplant voor november. :)

Nu hebben we alleen nog enige onenigheid met de uitvoerder. Wij hebben destijds gekozen voor een bouwoptie, het verzetten van een muur in onze slaapkamer met 27cm. Nu kwamen wij er tijdens de kijkdag in juli achter dat deze muur maar 11cm verzet is en nu recht tegen het raamkozijn aan staat wat er niet mooi uit ziet.
Wij lichtelijk in paniek afgevraagd hoe dit kan en hoe dit opgelost gaat worden. Dit zouden ze na de bouwvak oppakken. Na de bouwvak wij er weer achteraan, want we hoorde maar niets, en ineens kregen wij een erratum met de mededeling dat de ramen op beide slaapkamers 20cm groter zijn geworden i.v.m. daglicht, een verplichting van bouwbesluit. En dat de muur daardoor niet verder verzet kan worden dan die 11cm. En of we wilde tekenen.
Dit erratum hebben wij nog niet getekend omdat wij het hier niet mee eens zijn. De ramen groter is natuurlijk prima, maar ze hadden best even van tevoren mogen communiceren of wij de bouwoptie nog wilde hebben, want nu met een verzetting van 11cm hebben wij hier niets meer aan, en is het echt lelijk. Maar ze willen de muur niet terugzetten naar de oorspronkelijke positie. Wij denken dat we aardig in ons recht staan, maar zij denken daar denk ik anders over, ondanks dat zij hun fout hebben erkent.
We worden hier wel een beetje moedeloos van, maar goed. Ik ben benieuwd hoe sterk we hier juridisch in zouden staan, maar dat moeten we maar uit gaan zoeken :(

Verder verloopt alles gelukkig wel soepel ;)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Waarom heb je contact met de uitvoerder en niet de kopersbegeleider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Señor Sjon schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:00:
Waarom heb je contact met de uitvoerder en niet de kopersbegeleider?
Die hebben we inmiddels al gepasseerd. We hebben ook niet direct met de uitvoerder contact, dat had ik verkeerd verwoord. We hebben nu contact gehad met de kopersbegeleider, verkoopmanager en hoofd planontwikkeling. Een aardige rits :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je kan altijd een geschil inschieten bij Woningborg. De ramen zijn aangepast door de omgevingsvergunning en nu is een gekozen en betaalde optie waardeloos geworden. Als men je juist had geïnformeerd had je die keuze niet gemaakt, etc, etc.

Maar een hoofd planontwikkeling die zich hiermee bezighoudt? Die heeft zeker alleen de telefoon opgepakt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Señor Sjon schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:27:
Je kan altijd een geschil inschieten bij Woningborg. De ramen zijn aangepast door de omgevingsvergunning en nu is een gekozen en betaalde optie waardeloos geworden. Als men je juist had geïnformeerd had je die keuze niet gemaakt, etc, etc.

Maar een hoofd planontwikkeling die zich hiermee bezighoudt? Die heeft zeker alleen de telefoon opgepakt? :+
Ja ik snapte ook al niet wat hij ermee te maken heeft, maar hij belde ons weer vandaag. En heeft nog steeds geen toezegging gedaan, we wachten het wel weer even af...
Huis is van de week ook uit de steigers gegaan, ziet ermooi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Señor Sjon schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:17:
November kan je vergeten, dat is over anderhalve maand. Maar ja prognoses... Als wij Q1-2017 zeggen, dan denkt/eist men 1 januari 2017, terwijl het ook eind maart kan zijn.
Nou ja, ik zei IN november, dus 30 november reken ik ook nog goed :P Dus nog 2,5 maand ;)
Maar jij hebt hier ervaring mee... als ik er als leek naar kijk denk ik: nog 2,5 maand, dan moeten die werkzaamheden toch haalbaar zijn? Of vergis ik me daarin?

Kost het afwerken / leidingen frezen en aanleggen etc. nog zoveel tijd?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Binnenkant kost meestal evenveel tijd als de buitenkant.

• Rubman

Rubman

Denman schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:42:
[...]

Al met al heb ik er een hard hoofd in dat november gehaald gaat worden, dat is nog 2 maanden... Was toch eigenlijk wel onze vurige wens dat we er met kerst / oud & nieuw in zouden zitten. Oktober 2015 begonnen met de bouw...
Reken erop dat de binnenkant ~3 maanden duurt of evenlang als de buitenkant (beide worden gehanteerd 8)7)

Als ik kijk naar ons project (en eigenlijk dat van de buren, zelfde aannemer maar eerder begonnen) daar is 2 weken geleden al het raamwerk erin gegaan (glas dan, de kozijnen zaten er al in) en kregen ze te horen dat half november de oplevering was.

• Denman
Hmmm ok, dan zal november niet meer haalbaar zijn vrees ik... :(

Het glas zit er dan wel bijna in, maar het is nog niet geheel wind- en waterdicht. Tel ik daar 2 weken bij op dan zit ik alweer op halverwege december, en dan moet het qua weer ook nog allemaal meezitten.

Kan ons allemaal niet snel genoeg gaan. Jammer dat de communicatie best slecht is, en dat de verwachte opleverdatum steeds verschuift. Was het eerst (door de eigenaar zelf) nog voor de bouwvak, is het nu november geworden wat niet haalbaar lijkt, dus het zou me niks verbazen als het januari / februari gaat worden :X

Join het GoT Pulse-Team!

• Rubman

Rubman

Dat is wel zuur zeg, steeds vertraging gehad met aanleveren materiaal ofzo?

Hoorde wel van onze aannemer dat materiaal weer lastiger wordt omdat alles aantrekt en de vraag een stuk hoger is.

Echter hebben ze bij ons behoorlijk de vaart erin zitten. 2 blokken van respectievelijk 12 en 7 woningen die tegelijk gebouwd en omheen gemetseld worden. Ene blok bouwen andere metselen en vice versa.
Stond van juni 2016 tot juni 2017 voor en lijkt erop dat het eerder februari/maart 2017 gaat worden (ze gaven bij eerste paal al meteen aan, hou maar 9 maanden aan hoor)
Ze gaan ook als een malle, eind mei eerste paal en afgelopen zaterdag stonden de buitenmuren al volledig en kon er aan het dak begonnen worden plus laatste punt metselen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lrRDtPBl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yWPGMvel.jpg
Hoe het er zaterdag bij stond

• bvbal79
Rubman schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:00:

Hoorde wel van onze aannemer dat materiaal weer lastiger wordt omdat alles aantrekt en de vraag een stuk hoger is.

Echter hebben ze bij ons behoorlijk de vaart erin zitten. 2 blokken van respectievelijk 12 en 7 woningen die tegelijk gebouwd en omheen gemetseld worden. Ene blok bouwen andere metselen en vice versa.
Stond van juni 2016 tot juni 2017 voor en lijkt erop dat het eerder februari/maart 2017 gaat worden (ze gaven bij eerste paal al meteen aan, hou maar 9 maanden aan hoor)
Ze gaan ook als een malle, eind mei eerste paal en afgelopen zaterdag stonden de buitenmuren al volledig en kon er aan het dak begonnen worden plus laatste punt metselen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Inderdaad, wij zitten nog te wachten op de 1ste verdieping....ook eind mei eerste paal

• rkvvkevin
Hier eindelijk begonnen met de graafwerkzaamheden voor de fundering! Ik had van te voren wel verwacht dat meerwerk aan de hoge kant was, maar vandaag ben ik bijna van de stoel gevallen!

Een waterleiding verlengen naar een vrijstaande garage +/-10 meter à €1390.

Een extra groep elektra in de garage, geheel aangesloten €700

Na een en ander uitgezocht te hebben, bleek dat bovenstaande best zelf te doen is. Enige wat ik nodig heb voor elektra is 1/2 mantelbuizen rond 50mm.

Deze opgevraagd en voor 2 mantelbuizen rond 50 van meterkast naar garage +/- 25 meter durft men zich gewoon €1900 voor te vragen! Dit is niet eens aangesloten, noch een kabel doorheen getrokken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Denman schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:26:
Hmmm ok, dan zal november niet meer haalbaar zijn vrees ik... :(

Het glas zit er dan wel bijna in, maar het is nog niet geheel wind- en waterdicht. Tel ik daar 2 weken bij op dan zit ik alweer op halverwege december, en dan moet het qua weer ook nog allemaal meezitten.

Kan ons allemaal niet snel genoeg gaan. Jammer dat de communicatie best slecht is, en dat de verwachte opleverdatum steeds verschuift. Was het eerst (door de eigenaar zelf) nog voor de bouwvak, is het nu november geworden wat niet haalbaar lijkt, dus het zou me niks verbazen als het januari / februari gaat worden :X
Ach, de enige "nieuwsbrieven" die wij krijgen zijn de facturen. :') Voor de rest hoor je gewoon niks. Het is dat er een vrij actieve FB groep is en dat ik dagelijks wel langs de bouwplaats rij maar anders is het voor een koper die niet in de buurt woont wel heeeel karig.

Ergens wel sneu, koop je iets karigs van twee tientjes bij Coolblue, wordt je letterlijk kapot gespammed met "informatie", koop je een huis van 2-3-4 ton, hoor je niks _O-

Strava

• Denman
vhal schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:57:
[...]

Ach, de enige "nieuwsbrieven" die wij krijgen zijn de facturen. :') Voor de rest hoor je gewoon niks. Het is dat er een vrij actieve FB groep is en dat ik dagelijks wel langs de bouwplaats rij maar anders is het voor een koper die niet in de buurt woont wel heeeel karig.

Ergens wel sneu, koop je iets karigs van twee tientjes bij Coolblue, wordt je letterlijk kapot gespammed met "informatie", koop je een huis van 2-3-4 ton, hoor je niks _O-
Hier precies hetzelfde. Zelfs de verkopende makelaar gaf aan dat het voor de aannemer verplicht is de kopers op de hoogte te houden van de bouw, maar hij voorspelde al dat dat alleen via de facturen ging zijn :')
Daar was iig geen woord van gelogen...

Ook tekenend: de facturen voor de vorderingen (dus bijvoorbeeld plaatsen en waterdicht maken dak) heb ik steevast 1 dag na het afronden al op de mat liggen :')

En idd, als je het vergelijkt is het wel triest. Ik had ondertussen ook wel een kijkdag verwacht. Het is geen pakje boter wat je koopt en dat wil je wel een beetje beleven. Het is dat ik goed kan opschieten met de uitvoerder en daardoor al een paar keer binnen ben geweest, maar anders was dat pas gebeurd als ik de sleutel had gekregen. Het is voor kopers toch ook leuk om af en toe foto's te maken voor het plakboek?

Qua kwaliteit zit het met deze aannemer overigens wel goed, toevallig hebben mijn ouders al eerder 2 huizen via ze gekocht en dat was altijd dik in orde. Maar ondanks dat laat ik bij de oplevering toch een expert van Vereniging Eigen Huis meelopen. Al was het alleen maar om de aannemer even terug te zieken >:)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tsja, welkom in de bouw. :p

Je wil ook niet op $random tijden allerlei kopers op de bouw hebben, zeker gezien de strenge regels met veiligheid tegenwoordig (helmen en schoeisel om maar 2 intikkers te noemen). Het is veel geld, maar de meeste lucht zat in de grond, niet in de bouw. Die draaien maar met een paar procent marge onder de streep. Zet je meer kopersbegeleiding in, dan ben je te duur en loop je het werk mis.

[ Voor 19% gewijzigd door Señor Sjon op 21-09-2016 22:17 ]

• Rubman

Rubman

Krijg hier ook weinig info van de aannemer hoor, behalve idd de facturen.
Wel eens in de maand een mail met aangepaste tekeningen of vorderingen van de tekeningen. in de trant van dit is de tekening van (water, afvoer, electra, etc.) graag even controleren of deze nog klopt of dat er aanpassingen zijn.
Daarna gelukkig wel snel contact en afhandeling van wijzigingen.

Nu wonen we niet super in de buurt (Amsterdam-Zwaag) maar rijden regelmatig ff naar het noorden om te kijken hoe het ervoor staat. Scheelt ook dat mijn schoonvader in Hoorn woont en we daar dan gewoon meteen even langs gaan voor koffie o.i.d.

• Denman
Rubman schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:00:

[afbeelding]
[afbeelding]
Deze had ik even over het hoofd gezien, sorry :P

Ik kan niet met zekerheid zeggen wat nu precies die vertraging oplevert steeds, maar ik vermoed dat het in de constructie van onderaannemers zit. De aannemer zelf heeft relatief weinig mensen in dienst en besteed dus een hoop werkzaamheden uit. Ik verwacht dat dit de planning niet ten goede komt.
Señor Sjon schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:14:
Tsja, welkom in de bouw. :p

Je wil ook niet op $random tijden allerlei kopers op de bouw hebben, zeker gezien de strenge regels met veiligheid tegenwoordig (helmen en schoeisel om maar 2 intikkers te noemen). Het is veel geld, maar de meeste lucht zat in de grond, niet in de bouw. Die draaien maar met een paar procent marge onder de streep. Zet je meer kopersbegeleiding in, dan ben je te duur en loop je het werk mis.
Nee daar ben ik het ook wel mee eens, en dat snap ik. Het lijkt voor ons als consument/leek allemaal heel voor de hand liggend, maar de regels worden inderdaad steeds strenger en volgens mij is een boete niet mals als er een controle op komt.
Het zou alleen prettig zijn als er iets meer uit het oogpunt van een "consument" wordt gekeken door de aannemer. Ik bedoel, communiceer het gewoon op de manier zoals jij nu doet en iedereen zal het begrijpen, maar juist aan die communicatie schort het.

De enige communicaties vanuit de aannemer zijn de mailtjes met keuzes voor meerwerk, en per post een factuur van bijvoorbeeld 20% van de aanneemsom omdat het dak er op zit :+

Oh ja: ging de kleine net naar de opvang brengen (hemelsbreed 200 meter van ons huis af) en de steigers zijn er bijna af! *O*
Zag er wel mooi uit :)

Join het GoT Pulse-Team!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Gelukkig hebben we wel twee "echte" kijkdagen gehad en is de meneer van de kopersbegeleiding ook niet te beroerd om te reageren op e-mails. Maar in onze huidige woning was de informatievoorziening toch wat beter geregeld. Wellicht speelde het ook mee dat deze woning net na de "crisis" en ook meer tijd had om zulke dingen te realiseren (tot een frietkraam op het bouwterrein aan toe...)

Strava

• Señor Sjon
Klopt. De werkdruk is toegenomen, maar men is terughoudend met het aannemen van personeel. Zo krijg je dat er veel druk op de kopersbegeleiding komt, vooral als een project start. Gelukkig zit ie niet op GoT, want hij kan wel een boompje optuigen over kopers en hun wensen. :+

• AnthonyR
Mijn vriendin en ik hebben enkele maanden terug getekend voor een ruime tussenwoning aan het water. Op de foto het rijtje aan de voorkant. In december verwachten ze te starten met de bouw. De woonoppervlakte is 139m2, huis heeft een breedte van 5,76 en een tuin van 19 x 6 (waarvan 6x6 bestemd is voor 2 privéparkeerplekken).

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/262mypv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
AnthonyR schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:43:
Mijn vriendin en ik hebben enkele maanden terug getekend voor een ruime tussenwoning aan het water. Op de foto het rijtje aan de voorkant. In december verwachten ze te starten met de bouw. De woonoppervlakte is 139m2, huis heeft een breedte van 5,76 en een tuin van 19 x 6 (waarvan 6x6 bestemd is voor 2 privéparkeerplekken).

[afbeelding]
Nice! Gefeliciteerd :)

Nou, onverwacht toch een kijkdag voor ons. Gister kregen we een mail dat we volgende week vrijdag langs mogen komen om foto's te maken van het leidingwerk voor de dekvloeren erin gaan :+

Wel verstandig en slim om even te doen. Zeker met het oog op de open haard die er na oplevering in gaat komen. Zou zonde zijn als die meteen door het leidingwerk gaat :X

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-06 21:50
Even reagerend op de prijzen van meerwerk waar onze klanten standaard het idee van hebben dat wij (aannemers) hier 'dik geld aan verdienen' bij bijvoorbeeld het aanleggen van een extra dubbele wandcontactdoos. Dit gaat over dusdanig veel schijven waar de klant geen weet van heeft (en wil hebben):
  • Kopersbegeleider bespreekt wens met koper
  • Kopersbegeleider verwerkt dit in een tekstuele omschrijving + meerwerktekening
  • Kopersbegeleider vraagt hier een akkoord op inclusief kostenopstelling
  • Kopersbegeleider verwerkt deze na ontvangst in het systeem en zet meerwerk uit naar installateur(s)
  • Installateur verwerkt het meerwerk op een tekening
  • Kopersbegeleider controleert het aangepaste tekenwerk
  • Installateur verstrekt aangepaste tekenwerk aan werkvoorbereider
  • Werkvoorbereider verstrekt aangepaste tekenwerk en meerwerklijst aan alle betrokken onderaannemers en uitvoering
  • Alle betrokken onderaannemers werken hun documentenversie bij
  • Eventueel extra programmatie op te nemen in de wandbekisting indien nieuwe positie binnen project
  • Installateur voert het meerwerk in één arbeidsgang uit met het standaardwerk (extra instort/freeswerk en materialen)
  • Uitvoerder controleert of onderaannemer/installateur juiste versie tekenwerk heeft
  • Uitvoerder controleert het meerwerk extra tov het standaardwerk
  • Installateur bedraad en monteert het meerwerk in één arbeidsgang af met het standaardwerk (extra arbeid en materialen)
  • Installateur meet het meerwerk in één arbeidsgang door met het standaardwerk (extra arbeid)
  • Aannemer en installateur gaan de garantieverplichting ten aanzien van het aangebrachte meerwerk voor meerdere jaren aan
Even een versimpelde weergave afhankelijk van de organisatie van de aannemer en onderaannemers/installateurs maar geeft wel een redelijk beeld waarom een extra wcd makkelijk €150,- kost. En een extra wcd is ongeveer de simpelste meerwerkoptie om te verwerken.

[ Voor 4% gewijzigd door De Rikster op 23-09-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-07 10:03
Helder zo'n verduidelijking van de kosten. Maar dan vind ik het wel krom dat er bij ons 90 euro voor een loze leiding wordt gevraagd en 45 euro extra als het 3/4e moet zijn ipv 5/8e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-06 21:50
3ssen schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:42:
Helder zo'n verduidelijking van de kosten. Maar dan vind ik het wel krom dat er bij ons 90 euro voor een loze leiding wordt gevraagd en 45 euro extra als het 3/4e moet zijn ipv 5/8e.
Niet de standaard dus aparte bestelling, meer controle want niet de standaard, lagere kwantumkorting want niet de standaard etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkvvkevin
Meerwerk kan prijzig zijn, daar heeft een ieder zeer keer begrip voor (ik in ieder geval wel). Toch durven nog veel aannemers / onderaannemers zich rijk te rekenen. Vandaag een prijs gekregen voor het leggen van 2 mantelbuizen van meterkast naar vrijstaande berging +/- 20 meter à€1900. Dan moet dit meerwerk wel over heel veel schijven gaan, wil je aan dat bedrag komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hele leuke week gehad. Maandag gesprek met de aannemer gehad om alle opties besproken. We doen 1 speciale optie. Het kozijn van de hal naar de keuken laten we weg, de opening wordt 180cm. Hierin komt een mooie ijzeren taartsdeur.

Gisteren keuken uitgezocht met een verlaagd plafond waar de afzuigkap in is verwerkt en spotjes, echt heel mooi. Badkamer vandaag geregeld.

Hypotheek is voor 99% zeker echter wachten wij op de certificaat van woningborg. Het certificaat is er nog niet dus dat wordt nog even wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
rkvvkevin schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:57:
Meerwerk kan prijzig zijn, daar heeft een ieder zeer keer begrip voor (ik in ieder geval wel). Toch durven nog veel aannemers / onderaannemers zich rijk te rekenen. Vandaag een prijs gekregen voor het leggen van 2 mantelbuizen van meterkast naar vrijstaande berging +/- 20 meter à€1900. Dan moet dit meerwerk wel over heel veel schijven gaan, wil je aan dat bedrag komen?
Dan leg je het toch zelf aan? Je hebt het over 50 meter (want 2 buizen) uit je eerdere post rkvvkevin in "Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic" haal ik dat het rond 50 is per buis. Ik neem aan dat die gebeugeld wordt aan de fundering voor hij onder de balk doorgaat naar buiten toe. Dat is 40 euro/m1 incl BTW met e.e.a. aan grondwerk. Aangezien je TU Bouwkunde hebt (ik heb bachelor built environment namelijk :P) moet dat geen verrassing zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
Ik heb ook sommige zaken waarvan ik denk, dat kan best een stuk goedkoper. Maar even nadenken en dan is het voor de bouw waarschijnlijk ingrijpender dan ik denk.

En een heleboel zaken zijn best netjes geprijsd (als ik dat vergelijk met de prijzen die mijn broer voor hetzelfde werk mocht bijleggen). Het is soms een afweging om het meteen klaar te hebben of na de tijd zelf nog moeten klussen in je nieuwbouwhuis behalve het afwerken/aankleden. Mijn meerwerk voor de aannemer is peanuts in vergelijking wat het huis kost dus ik kies wat ik hebben wil en ga niet zelf na de tijd nog los met de frees of zo. :P

Alleen wanneer beginnen ze nou eens. Al moet ik nog met de bouw begeleider in contact komen, ze zouden in september contact opnemen... ben benieuwd of dat komende week gaat gebeuren. Heb de keuken al nagenoeg rond (niet de keuze van de aannemer), sanitair ook en meerwerk is 80% wel gekozen. Dus hup hup, ik wordt ongeduldig. :+

• rkvvkevin
Señor Sjon schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:10:
[...]

Dan leg je het toch zelf aan? Je hebt het over 50 meter (want 2 buizen) uit je eerdere post rkvvkevin in "Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic" haal ik dat het rond 50 is per buis. Ik neem aan dat die gebeugeld wordt aan de fundering voor hij onder de balk doorgaat naar buiten toe. Dat is 40 euro/m1 incl BTW met e.e.a. aan grondwerk. Aangezien je TU Bouwkunde hebt (ik heb bachelor built environment namelijk :P) moet dat geen verrassing zijn. ;)
Je hebt inderdaad gelijk, echter is er geen mogelijkheid om dit tijdens of na de bouw te realiseren. Helaas geen kruipruimte of kelder en aangezien er vloerverwarming ligt is het ook niet even frezen.

De makkelijkste oplossing is even gelijk met de overige kabels en leidingen te leggen, maar hier vraagt men een waanzinnig hoog bedrag voor.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:40
vhal schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:57:
[...]

Wij hebben in een half jaar 1 nieuwsbrief gekregen. 1e Artikel in de nieuwsbrief: "We zien dat er mensen op de bouwplaats komen, graag niet doen". Als ik mij daar aan zou houden had ik nog altijd geen idee van de status van mijn huis gehad :D

Vanmiddag weer even wezen kijken en blij verrast dat de elektricien de kabels heeft gelegd en we een trap naar de 12 verdieping hebben!

Flickr PSN ID= cheironnl

Pagina: 1 2 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2