Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1 OverzichtLaatste deel

Pagina: 1 2 3 4 5
Acties:
  • 885.421 views

• Wicked-Game
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 13:20
http://www.vanarnhem-bouwgroep.nl/upload/images/header.jpg
http://cdn.binqmedia.nl/woonwijs/1048252186/6.jpg

Ook wij zijn bezig met een nieuwbouw project. Het betreft bouwnummer 2.

Qua meerwerk hebben we een kleine 9000,- euro extra. Dit omvat o.a. een wijziging in de achterpui, dakramen, creëren van aparte zolderkamers, elektra aanpassingen, hal verlengen, gesloten trap incl trapkast i.p.v. open trap, beton doorstorten t.b.v. terras etc.

Qua keuken en badkamer konden we shoppen bij de aangewezen leveranciers. De bouwer plaatst geen standaard keuken en ook geen standaard badkamer. We kregen voor beiden een budget van de bouwer mee van 7500,- euro keuken, en 7500,- euro badkamer. Als we dit niet via de leverancier zouden doen kregen we maar 1250,- euro retour. Wij hebben maar besloten op basis van de eerste offertes om bij de leveranciers te bestellen. Ook mede ivm garantie en het verplaatsen van leidingen en afvoeren.

Dit laatste ivm een kook/water eiland wat er gebouwd gaat worden.

Qua elektra wensen en overige zaken hebben we een gesprek gehad met de elektromonteur. Hier zijn we nog mee in onderhandeling, aangezien de offerte die zij afgaven ons veel te duur was en goedkoper moet kunnen. In deze offerte zijn o.a. meegenomen aanpassing meterkast ivm keuken, aanleg van buizen en bedrading voor netwerk, buizen en bedrading voor beveiligings doeleinden, bedrading en buizen voor tuinverlichting, extra WCD's, dimmers etc., invrezen van lamp aansluitingen en bedraden en aansluiten etc.

Vloer voor beneden is voor ons al duidelijk. Dit gaat een Dolce Sabbia Grigio worden in de maat 80x80. Hier gaan wij nog wel bij tegelzetters/handelaren voor langs voor de scherpste prijs incl. leggen en materieel. Mochten jullie nog hiervoor tips hebben, dan hoor ik dat uiteraard graag.

Qua wandafwerking zijn wij nog zoekende. Nieuwbouwmuren/plafonds werken de eerste +/- 5 jaar, waardoor scheurvorming ontstaat. Nu kan ik een paar dingen gaan doen.

1. Spuitwerk, waarbij reparatie gemakkelijk is en de kosten relatief goedkoop zijn. Nadeel is dat het bijvoorbeeld niet glad is (bevat een korrel).

2. Gladstucen, met kans op meer reparaties in verloop van tijd.

3. Renovliesbehang, en daaroverheen laten stucen. http://www.easy-stuc.nl/easy-stuc/

Hier zijn wij in iedergeval nog niet uit. Hangt ook beetje af qua kosten. Eventueel jullie nog tips?

De tuin hebben we nog niet naar gekeken. Begroting van de tuin ligt op 12000,- euro. Dit zal pas Maart/April bekeken gaan worden. Oplevering van het huis is namelijk januari, en dan is tuinaanleg niet de hoogste prio.

• revolised
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 15:41

Bovenstaand is een tekening van onze rij. Wij hebben vanaf dit oogpunt het 1 na laatste (4e) huis gekocht. Omdat de tuinen vrij klein zijn, ervoor gekozen om geen uitbouw te nemen. Schrik niet, ze vroegen voor een 2,4m uitbouw ruim 36000! Inmiddels, na protest is de prijs gezakt met 5000, maar nog steeds een vermogen als je het mij vraagt. Er zijn begrijpelijk dus weinig buren die voor een uitbouw gaan.

Gezien we allemaal tweakers zijn, wat hebben jullie in gedachten voor een thuisnetwerk?

• hutch
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13:48
quote:
Wackmack schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:13:
[...]

Wow, wat een goede aanpak. Mag ik vragen wat het budget is? Hoe groot is de tuin, m2? Heb je je moodboad op pinterest? Ben erg benieuwd naar het project. Heb je een linkje van je huis? Kan ook in DM.
...

[...]

...
Budget voor de tuin (maar dat gaan we dus allemaal zelf doen) ligt rond de 10-15k. Gaat hierbij wel om een achtertuin van bijna 300m2 en een voortuin van rond de 50m2. We hebben een moodboard gemaakt welke ik kan omzetten naar JPEG (kan die wel even via DM met je delen).

Project ziet er een beetje zo uit. Vrij uitzicht aan de achterkant :D Die pica rechtsonder is recent genomen aan de achterkant van het kavel.

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 17:01
Hier ook een nieuwbouwwoning aangeschaft

http://www.allure-blaricum.nl/fase-6/fase-6/

hoekwoning van linker blok.
Standaard badkamer en een bon van 5000 euro bij de keukenboer (totalprojects in Lelystad). Tuin en erfafscheiding zijn inclusief.
We willen op zolder slapen en daar moet dus een dakkappel komen. Helaas zijn er strenge regels bij de gemeente voor deze wijk en mag er geen kunsstof zijn, dus daar gaat 8000 euro naar een houten dakkappel.

overig meerwerk:
- uitbouw 1,2 m
- langere muur keuken en trap in hal ipv woonkamer met dichte kast
- zolder 2 kamers
- grotere berging in de tuin
- 2 x velux dakraam op zolder
- veel kabelwerk en verplaatsing lichtpunten etc

Keuken naar ons wens ingericht, kookeiland, grote kastenwand en Amerikaanse Koelkast --> 13000 euro extra kosten. Badkamer kwam ook nog 5000 euro bovenop de standaard prijs (wilden een bad en een luxere badmeubel)

Muren gaan we ook voor renovlies maar dan bij www.jpg-inrichters.nl, was voor ons het goedkoopst. 230 m2 muur voor 4000 euro
We hebben vloerverwarming op de begane grond en 1ste verdieping
Beneden leggen we tegels via http://www.tegelprijsvechter.nl/ 4500 euro
Boven en de trap wordt PVC ook weer via JPG, gratis leggen en korting icm met de muren. 50 m2 vloer 2000 euro en de trap 1500 euro
Zolder wordt een goedkoop laminaatje van de gamma :)

Uitbouw is maar 1,2 m omdat we later een tuinkamer willen realiseren (of als het budget het nog toelaat gelijk maar dan via www.tuinmaximaal.nl en niet de hovenier die de tuin gaat doen)

Al met al zijn we uiteindelijk 80.000 euro meer kwijt dan de vraagprijs von, maar dat is deels ingecalculeerd in de hypotheek en deels zal een persoonlijke lening worden waar nog renteaftrek voor geldt en die we versnelt willen aflossen, want ga na verhuizing aardig in salaris omhoog)

De raamdecoratie hebben we ook al geregeld via www.inhuisplaza.nl Zij hadden in mei 10% korting op de gehele collectie.

bvbal79 wijzigde deze reactie 11-08-2016 11:11 (6%)

• Scr33x0r
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20-05 11:12
quote:
bvbal79 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:25:
[...]

Huur je nu tijdelijk iets? Wij hebben besloten om te wachten met verkopen tot eind dit jaar in verband met de late start van bouwen. Wel stonden mijn ouders garrant om een schenking te geven gezien ze de bank 10% onder der verwachtte verkoopwaarde ging zitten.
Wij hebben eerst een paar maanden bij mijn ouders gewoond, nu huren we tijdelijk iets. We hadden het huis verkocht en wilden eigenlijk ook pas iets nieuws kopen als dat gedaan was. In eerste instantie hadden we verwacht dat de bouw wat eerder zou starten, maar voordat we de koopovereenkomst gingen tekenen werd wel duidelijk dat de planning iets anders lag. We hadden echter ons huis al verkocht en tja, dan maar een tijdje ergens tijdelijk zitten.

Overigens dit wordt ons huis ongeveer:

Begane grond:

Verdieping:

Zolder:

Qua keuken gaat het er ongeveer zo uit zien:

Met aan de kopse een tafel:

Scr33x0r wijzigde deze reactie 11-08-2016 14:51 (49%)

iRacing Profiel | Steam Profiel | YouTube channel

• Gri77ie
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 17:32

Gri77ie

Ja ja...ik ga al...

In Juli 2015 is onze nieuwbouw woning opgeleverd. Bestrating hebben we meteen geregeld. Schutting ook. Doe je het samen met de buren ben je vaak rond de 30 euro/meter klaar.

Wel hebben we dat jaar meteen de veranda gemaakt. Dit dan van Douglas hout. Kosten ong. 1700 euro aan materiaal.

De tuin zelf moeten we nog doen. We wonen aan het water en we willen eea met de beschoeiing gaan doen in combinatie met een vlonder. Kosten geraamd op ongeveer 6500 Euro.

Gras hebben wij gewoon via graszaad gedaan. met drie doosjes graszaad waren we klaar. Was bij elkaar iets van 50 euro.

Asus Rog B350-F, Ryzen 2700X, 16 Gb, Asus ROG 1070 Ti

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20-05 20:07

Rubman

Just as clear as a foggy night

He wat leuk een topic gericht op nieuwbouw uit projecten.
Viel met Ervaringen met het bouwen van een huis en Ervaring met huis kopen - Deel 8 altijd een beetje tussen wal en schip imho.

Hier verwachting dat maart/april de bouw is afgerond, gestart halverwege mei.
In eerste instantie was de verwachting juni, maar een van de laatste fasen in het project dus kinderziektes eruit.

Is onze eerste koopwoning en meteen nieuwbouw dus er kwam best wat op ons af.
Zoals schrikken van de prijzen voor meerwerk (al valt het nog mee met ~15000 voor aanbouw van 2,4m met openslaande deuren)
Rekenen wat we wel laten doen en wat zelf, keuken uitzoeken etc.
Maar dit zou het moeten worden.

hoekwoning, enkel zonder zijramen want de tuin van de buren grenst er direct aan.

Zolder wordt wel iets anders ingedeeld om de ruimte beter te benutten maar heb ik even geen tekening van.

En inmiddels staat alles er zo bij en lijkt het flink op te schieten

De voordeur is er in ieder geval al.

Gelukkig geen plastic kozijnen maar keurig hardhout en leuke details imho, een van de eerste jaren 30 nieuwbouw woningen die we echt mooi vonden.

Wij zitten er heel erg aan te denken om glasvlies behang te doen omdat stucen nu eenmaal niet verstandig is binnen het eerste jaar.
Verven gaan we verder allemaal zelf doen, wel zo handig dat mijn vriendin bij een verf producent werkt en we goedkoop aan echt premium verf en materialen kunnen komen _/-\o_. Afwasbare verf voor de keuken, mooie nieuwe kleuren voor de rest van we woning enzo echt heel fijn.

We krijgen op de benedenverdieping vloerverwarming en willen ook eigenlijk op deze verdieping de vloer laten leggen. Het liefst hebben we natuurlijk hout, maar dat is niet een hele goeie combi dacht ik en tegels willen we absoluut niet.
Dat is denk ik de grootste hersenbreker als het gaat om inrichting want je wil een degelijke vloer die er ook nog eens mooi uit ziet.
PVC hoor ik gemengde verhalen over qua kwaliteit en vind ik vaak wat hard klinken met lopen enzo.

Rubman wijzigde deze reactie 02-09-2016 09:17 (23%)

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Wat mij opviel bij de nieuwbouwwoningen is dat de diepte van de woning wel beperkt is waardoor je wel een uitbouw 'moet' nemen om een beetje ruimte te creëren in de woonkamer. Ik zag veel woningen waarvan het muurtje van trap(kast) tot aan gevel slechts 3 meter is (of soms nog minder). Een beetje bank of tv-meubel kan je er net aan kwijt. Een uitbouw is dan mogelijk maar daar rekent men sowieso de hoofdprijs voor.

Onze woning is nog in aanbouw, duurt eigenlijk te lang naar mijn zin. Men is gestart medio okt 2015 en de oplevering is geschat op begin december 2016 (als ik even uit ga van het blok wat men tegenover heeft gebouwd). Meer dan een jaar voor een suffe tussenwoning :/ Het huidige appartementencomplex van 8 verdiepingen hoog waar wij woningen ging nog sneller dan dit project :') Geen idee waar het aan ligt.

Vorige week hadden we een kijkdag toen de dekvloer was gestort en voldoende was uitgehard. Toen viel het mij op dat de zolder nogal vochtig en muf rookte. Zitten er van die 'funghi' schimmelplekken op nagenoeg alle knieschotten en dakdelen.

De uitvoerder was niet echt onder de indruk, andere kopers van een eerdere fase hadden het ook en daar was het blijkbaar 'netjes opgelost'. Ik weet het nog zo net niet hoor... :r

Daarnaast waren de planken voor het dakraam al krom getrokken door het vocht :')

Een ander ding wat iemand tegenkwam van een eerdere fase was onderstaande oplossing om een tuindeur te bevestigen aan een schuur. Ziet er weer top uit zo... :+

Ach ja, je woont weer nieuw hé met nieuwbouw maar ondertussen draait de projectontwikkelaar je een poot uit met alle meerwerkopties :P Loze leiding > 140€ p/s terwijl je er niet genoeg LL kan hebben in een huis :P

Mijn pas gekochte auto vertoont een gebrek, wat nu?

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16:21
quote:
JP_S schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:04:
[...]

Ik heb wel een adres voor je, maar hou er rekening mee dat dit behoorlijk kostbaar is!

Wat is dit mooi zeg en toch best betaalbaar. Binnen deur (enkele deur) is €1500,-. Misschien een idee voor andere Tweakers. Onze woning heeft een splitlevel, hoogte in de woonkamer 330cm. Worden aardige lange gordijnen 😃

Wackmack wijzigde deze reactie 05-09-2016 21:32 (8%)

• Rubman

Rubman

quote:
Deepeej schreef op maandag 05 september 2016 @ 17:22:
Wat hebben jullie voor tegels gekozen voor de badkamer?
Wij twijfelen voor de muur erg tussen mat of glanzende witte tegels.
Wij neigen nu meer naar mat omdat je minder vuil erop ziet zitten maar glanzend kan wel weer meer diepte geven volgens mij.
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb grote mat witte tegels voor de muur gekozen en grijze op de vloer met een minimale witte voeg. Stuk muur bij de douche wordt anders betegeld.

Vanuit de deur

Helikopterview

Vloertegel

Douchemuurtje
foto van de witte tegel heb ik niet, maar dart is een vrij standaard rechthoekige mat witte tegel

Oh en de WC beneden krijgt dezelfde tegels.O-)

We zaten nog te twijfelen over een douche drain ipv putje, maar dat kostte echt 900 euro meer 8)7 :? :X. En had dan ook weer invloed op de vloertegels en grootte, verspringing vonden we niet mooi.

Rubman wijzigde deze reactie 06-09-2016 06:05 (7%)

Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• Rubman

Rubman

Hier ook weer een update van de bouw, en dit weekend maar ff (semi-illegaal) de woning ingewandeld om ff het houten trappetje op te klimmen en de eerste verdieping te bekijken O-)

Buiten (van boven naar beneden, voor zij achter)

Voordeur (binnen en buiten)

Samen met mij mams achterin de woning :+

Beneden

Boven, vanaf trappetje geschoten en maar niet meer trap naar volgende verdieping opgeklommen.

Alle binnenmuren moeten uiteraard nog gedaan worden. Het metselwerk heeft hoogste punt bereikt wat nu mogelijk is dus vandaag zijn ze als het goed is begonnen met het metselen van andere blok aan de overkant van de straat en ons blok begonnen met de opbouw van de zolderverdieping en dak O-).

• Rubman

Rubman

Dat is wel zuur zeg, steeds vertraging gehad met aanleveren materiaal ofzo?

Hoorde wel van onze aannemer dat materiaal weer lastiger wordt omdat alles aantrekt en de vraag een stuk hoger is.

Echter hebben ze bij ons behoorlijk de vaart erin zitten. 2 blokken van respectievelijk 12 en 7 woningen die tegelijk gebouwd en omheen gemetseld worden. Ene blok bouwen andere metselen en vice versa.
Stond van juni 2016 tot juni 2017 voor en lijkt erop dat het eerder februari/maart 2017 gaat worden (ze gaven bij eerste paal al meteen aan, hou maar 9 maanden aan hoor)
Ze gaan ook als een malle, eind mei eerste paal en afgelopen zaterdag stonden de buitenmuren al volledig en kon er aan het dak begonnen worden plus laatste punt metselen.

Hoe het er zaterdag bij stond

• AnthonyR
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 19-05 20:18

AnthonyR

XO: MiachiRS | Forza 3/4/5/6/7

Mijn vriendin en ik hebben enkele maanden terug getekend voor een ruime tussenwoning aan het water. Op de foto het rijtje aan de voorkant. In december verwachten ze te starten met de bouw. De woonoppervlakte is 139m2, huis heeft een breedte van 5,76 en een tuin van 19 x 6 (waarvan 6x6 bestemd is voor 2 privéparkeerplekken).

• Wackmack
quote:
Fable schreef op maandag 26 september 2016 @ 08:48:
[...]

http://www.sketchup.com/

Dat is wel een handig en eenvoudig programma om wat leuks te schetsen.
Geprobeerd maar dat valt nog best tegen. Zoek eigenlijk iets in 2D

Gaat om deze plattegrond. Er komt nog een uitbouw bij van 2.4M

Ben vooral benieuwd naar de keukenindeling. We hebben een keuken uitgezocht met een kookeiland van 3x1.2M Op de de foto is het kookeiland 2.4M dus die van ons is iets groter.

Hier nog een foto van de tuin, echt heel relaxed dat het zo groot is. Kunnen we aardig wat leuks van maken. Kan natuurlijk niet gelijk ivm het geld maar wil ooit een verandera en buitenkeuken. Eerst jaar wat zaaien en dan verder kijken.

Wackmack wijzigde deze reactie 26-09-2016 13:24 (3%)

• Wicked-Game
Onze woning zijn ze druk mee bezig.

Die staat er nu zo bij:

Elke week zien we grote veranderingen. Dus de vaart zit er op het ogenblik wel in. Ben alleen wel benieuwd of de opleverindicatie van januari 2017 gehaald gaat worden. Het is wel een klein projectje van in totaal 4 woningen.

• Rubman

Rubman

Bij ons gaat het nu ook weer een stuk sneller lijkt het.
Het dak is er in ieder geval op en ook de leidingen schieten al hard op.

Van de week even een doosje of 2 "pannenbier" brengen.

Dit is de badkamer op de eerste verdieping.

Ook de zolder zit goed dicht en zelfs de dakramen zijn geplaatst.
Kwaliteit is slecht want schoot blind vanaf de trap en het was vrij donker

We zijn ook even wezen kijken bij een woning iets verderop die door dezelfde aannemer gebouwd wordt maar 2-3 maanden voor loopt in het bestemmingsplan. Daar zijn ze inmiddels bezig met de afwerking binnen en deuren plaatsen e.d. Moet zeggen dat ik het er erg strak uit vind zien, waar ik mij eerst zorgen maakte over afwerking van de muren en het plafond enzo.

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

En toen lag er vrij onverwacht de 6-weken opleverbrief in de bus.. :|

Het regelen gaat beginnen :')

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13:50

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
Rubman schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 08:20:
[...]

Oke ff wat meer werk dan ergens op basis van map gegevens de positie van de zon gedurende de dag laten zien.
Hoopte op iets ala maps waar je object kan neerzetten om zo ook de schaduwval te zien, maar is denk ik teveel gevraagd.
Nu zijn we al regelmatig langs geweest en de bebouwing eromheen is niet hoog dus maak me niet zorgen, was alleen nieuwsgierig.

Ander dingetje, ik heb het idee dat onze bouw een stuk sneller gaat dan gepland. Zoals eerder gepost zijn ze met buiten al zo goed als klaar (dakpannen gingen er deze week op dacht ik). Binnen zijn ze al volop bezig met de elektra en andere leidingen aanleggen e.d.
Op zich is dit allemaal goed nieuws alleen zitten wij met de keuken, waar wij tijdig moeten aangeven wat de opleverdatum is of dat deze is verschoven (staat er nu in voor ~maart 2017)
Gezien wij ook nog wat willen wijzigen in de keuken (kastkleur en 1 apparaat veranderen) is het wel handig om de data wat scherper te hebben.

Ik neem aan dat de aannemer in de huidige fase wel een wat betere schatting kan geven van mogelijke oplevermaand o.i.d. of kan ik zelf al een soort van gemiddelde tijd aanhouden op basis van wat er gedaan is?
Sketchup heeft een google maps plugin. Snel je huisje tekenen en dan met de sliders spelen.

Dan krijg je zoiets:

(kaart stond hier uit)

Let wel, dit zijn dan weer screenshots in AutoCad geplakt. Ben geen grafisch wonder. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

quote:
Fable schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:03:
Extra voordelen van het D systeem is ook dat je de aangevoerde lucht erg goed kan zuiveren en dat je veel minder geluid van buiten hoort. Ook vind ik het er persoonlijk een stuk beter uitzien dan van die roosters boven alle ramen.
Onze roosters in onze huidige woning zijn in het kozijn verwerkt en hebben dezelfde RAL-kleur waardoor ze eigenlijk niet opvallen. De nieuwe woning heeft een combinatie van bovenstaande en 'lelijke' roosters zoals hieronder :/ [random google img]

Nadeel wat ik in het huidige huis merk is dat ze wel fluiten afhankelijk van de windstand (woon wel 4 hoog)

• Wackmack
quote:
cheiron schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 09:16:
[...]

Dat is boeiend, ik ben nog geen enkele aanbieder van houten vloeren tegen gekomen die een massief eiken vloer op vloerverwarming aanbeveelt. Daar hebben ze allemaal (logisch klinkende) redenen voor zoals de werking van de vloer en de warmtedoorlatendheid.
Ik ook nog niet. Het gaat om een visgraat vloer waar enkele delen qua hoogte iets van elkaar verschillen.
De verkoper gaf aan dat de visgraat destijd zo werd gelegd.
Hierdoor komt er warmte door. Verder krijg je gewoon garantie. Betrof ook geen goedkope vloer, rond de €100,- per m2. Zal straks wel een foto uploaden.

Verder hadden ze ook enkele goedkopere vloeren. Bij deze kreeg je geen garantie icm vloerverwarming.
Weet niet zeker of het massief eiken was maar wel zeker eiken.

Hier twee foto's

Wackmack wijzigde deze reactie 23-10-2016 10:47 (16%)

• Richard
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 14:48

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:
Wackmack schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 07:16:
Loze leiding zonder inbouwdoos:
Het aanbrengen van een loze leiding zonder inbouwdoos vanaf de meterkast, welke wordt voorzien van een controledraad. Plaats volgens uw opgave. 110,00

Loze leiding met inbouwdoos
Het aanbrengen van een loze leiding met inbouwdoos welke wordt voorzien van een controledraad. De loze leiding loopt vanuit de meterkast en eindigt met een inbouwdoos met blinddeksel.
Plaats volgens uw opgave. 130,00

Ik dacht dat ik de bovenste moest kiezen voor loze leidingen waarin UTP moet. Hierop moet toch nog een contactdoos met UTP. De aannemer zei echter dat ik de onderste moet kiezen omdat ik anders met een blauwe doos zit.

Nu ben ik aan het twijfelen, de eerste klinkt mij logisch voor UTP. Wat zeggen jullie?
Bij optie 1 denk ik aan:

http://www.klusbeter.nl/apokalypsis/wp-content/uploads/klemdeksel-of-klemmende-afdekplaat.png
Of zelfs gewoon een geel PVC buisje uit de muur.

Bij optie 2 denk ik aan:

http://cdn.pollin.de/article/xtrabig/X551162.1.JPG

Waar ze da zo'n blinddeksel plaatsen.
https://d16m3dafbknje9.cloudfront.net/imagescaler/8852557201438-424-424.jpg

Het is dan aan jezelf om die blindplaat eraf te halen (en te bewaren for future use); kabel trekken en een het gat te voorzien van zoeen:

http://static.webshopapp.com/shops/004230/files/001810251/156x164x1/gira-centraalplaat-data-zwm.jpg

• Wackmack
Even een crosspost. Denk dat veel mensen dit ook wel waarderen.

Vanmddag ben ik wezen kijken voor een beton cire vloer. Ook nog gekeken naar een gietvloer met betonlook maar dat was het net niet. Beton cire was echt heel heel mooi. Je hebt iets aardig, erg straks maar toch warm door de warme kleur.

Wij kiezen het waarschijnlijk voor de keuken, hal en trekken het door in de gehele toilet. Totaal komt dit op 30m2. De prijs is ongeveer € 100,- per m2. Natuurlijk niet goedkoop maar ook niet extreem duur.

Wel kiezen wij voor 1 laag waardoor het iets dunner is. Voor de badkamer moet je i.v.m. vocht een dubbele laag aan brengen. Zie dat de goedkope bedrijven wel voor onder de €100,- kunnen leveren maar ik ga liever voor een goed bedrijf.

Hier een mooi voorbeeld hoe een toilet eruit kan zien

• Wackmack
Net de kavel tekening gekregen van de aannemer

Jullie ideeën voor de bestrating (tot hoe ver zouden jullie dit doortrekken?) en tuin en dan vooral achterin?
Begin doen we alleen de bestrating, wat gras zaaien en vooral basis.
Jaartje later gaan we de tuin doen. We willen ooit een veranda en buitenkeuken maar dat zal wel een tijdje duren.

Deze week enkele mooie vloeren gezien zoals een visgraat vloer, betonstuc en boven hoogpolig tapijt. Het tijd is het goedkoopste echter hebben we 100m2 nodig dus zelfs dit wordt duur. Zal blij zijn als we de vloeren en de muren hebben gedaan. De rest komt later wel.

• bvbal79
quote:
Nee we zijn gewoon klein :). dak is steil, maar je hebt een knieschot van 1.5 m, dus bij een laag hangend toilet moet je wel heel lang zijn om niet fatsoenlijk te zitten etc.... maar als het toch te kort is dan hebben we in ieder geval zoiets in gedachten:

bvbal79 wijzigde deze reactie 04-11-2016 16:33 (8%)

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Even schaamteloos gejat van de FB groep maar de bewoners van hun 1-dag-geleden-opgeleverde huis vonden dit vandaag achter de knieschotten (waar wij dus ook 2 maanden terug al schimmel zagen op de dakdelen)

Dus Sjon, kom er maar in met bouwvocht, ventileren en 'is normaal' :P ;)

Probleem is dat de knieschotten niet zonder gereedschap te verwijderen zijn waardoor je dit in de eerste instantie niet ziet. Is het dan maar normaal dat je je halve zolder moet slopen om de boel te inspecteren?

Maandag de voorschouw...ik ben benieuwd :')

* vhal neemt alvast zijn gereedschap mee...

vhal wijzigde deze reactie 11-11-2016 08:45 (17%)

• Rubman

Rubman

Net terug van huis bekijken, schieten op *O* al ligt get wat meer stil omdat ze de huizen om de hoek deze week opleveren. Betekend wel dat ze de tuin en grond vast goed maken inclusief parkeerplekken achter

Kom alleen buiten aan de voorkant het volgende tegen en had zoiets van WTF is het??

Het lijkt op iets van glasvezel, maar het zijn vrij veel kabels voor 7 huizen tenzij ze de huizen om de hoek ook mee nemen.
En dan de box waar het inzit? Iets van een lasdoosofzo?

• Richard
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 14:48

Richard

Kuru Kuru Kururin

Bij buiskabel (wat erop staat) moet je denken aan zoiets:

toen ik het plaatje voor je zocht kwam ik automatisch je andere antwoord tegen:

http://www.infratel.nl/50fo7514.html

Het is dus een distributiemof.

• 3ssen
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 10:15
quote:
Magicw00b schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:33:
[...]

Warm/koud waterleiding en afvoer badkamermeubel.

Heb net een reactie gekregen van de aannemer dat het volgens hun inderdaad niet mag volgens het bouwbesluit. Ga nu vragen naar een artikel want kan het zelf nergens vinden.
Bij ons is afgelopen week gewoon de afvoer in de wand gemaakt. Dit is woningscheidend en kalkzandsteen.

• Scr33x0r
Bij ons is de sleuf met de buren zo:

Scr33x0r wijzigde deze reactie 14-11-2016 14:25 (16%)

• Wackmack
quote:
admiral866 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:43:
We hebben een nieuwbouw project op het oog waar veel interesse voor is.
Ik begreep van de makelaar dat de huizen verkocht worden aan de hoogste bieder. Per bouwnummer kan je dus een bod neerleggen obv een vanaf prijs. Het proces is nog niet begonnen, maar zo ongeveer zal het gaan begreep ik.

Het is natuurlijk altijd lastig in te schatten wat nou een goed bod zal zijn, maar ik was toch eens benieuwd naar andere ervaringen in zo'n situatie. Is er een manier om enigszins te achterhalen wat een goed bod zal zijn?
Ik ben best bereid er 5-10% meer voor neer te leggen bijvoorbeeld.
Heb dit nog niet eerder gezien. Heb je een linkje naar het project? Erg aparte gang van zaken.
Tja, hoe graag wil je het? Vergeet vooral niet dat er nog veel kosten bij komen. Qua taxatie zit je volgens mij ook met de bank. Weet niet of de bank zomaar 10% extra financiert.
quote:
vhal schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:25:
Voordat de behanger aan de gang gaat moet ik eigenlijk nog even nadenken over de TV en de bijbehorende kabels. Wordt het wederom een plakgootje of toch netjes weggewerkt in de muur. Nou zijn de spouwmuren van KZS waardoor ik eigenlijk het beste bij Boels een sleuvenfrees_stofzuiger kan huren voor een gootje. Maar ja, ik heb echt 0 ervaring in het gebruik van zo'n ding en hoe krijg je netjes een sleuf waar een platte goot in past? Aan de andere kant, je bent toch wel weer ruim 80 euro kwijt aan materiaalhuur...

Hoe gaan anderen dit evt oplossen? Plakgootje of toch wegwerken in de muur?
100% dat ik ga frezen, vervolgens leg ik er een pvc buis is.

Dit is toch veel mooier dan zo'n plakgootje.

Wackmack wijzigde deze reactie 17-11-2016 19:32 (34%)

• Rubman

Rubman

Gisteren weer eens langsgegaan bij de bouw. Tezamen met alle buren van het blok een leuke borrel gehad.

Echter viel mij het volgende op nu de leidingen van de vloerverwarming erin liggen.

De leidingen aan de rechterzijde liggen wel erg dicht tegen de muur aan en ik begreep juist dat die juist iets van 10-20 cm er vanaf moeten liggen.

Zoals ik het zie is dit nog vrij gemakkelijk nu op te lossen, maar voor ik ga bellen wil ik graag wat zekerheid hebben dat het echt verkeerde ligt

Ook ivm mogelijkheden tot vanuit de kruipruimte bekabeling doorboren o.i.d.

• lubbertkramer
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 20-05 11:48
Hier helaas in de laatste ruk naar de oplevering gisteren te horen gekregen dat ons bouwbedrijf Kaptein in financieel zwaar weer zit en met een business plan 2017 bezig is waar de schuldeisers mee akkoord moeten gaan en anders. Woningborg is in kennis gesteld maar moeten nu eerst wachten totdat zij het uitgezocht hebben voordat die een vervanger erop zetten. Met nog maar 10 weken tot oplevering is het een flinke domper want daar kunnen nu al een paar weken bij opgeteld worden.

Ik ben persoonlijk blij dat ik de laatste termijn niet betaald heb. Zij hadden de termijn "dak waterdicht" al toegestuurd terwijl deze fase nog niet afgerond was. Verzoek voor een creditnota werd genegeerd al een week maar nu snap ik waarom. In ieder geval blij dat ik niet betaald heb want als ik dat gedaan had was dat niet onder de garantie van SWK-, Bouwgarant of Woningborg gevallen en hadden wij het nogmaals mogen betalen.
quote:
Wackmack schreef op zondag 20 november 2016 @ 13:54:
Wij willen toch een open haard. Al mensen die ervaring hebben met een open haard in een nieuwbouw woning??

Op de optielijst kan ik een zwakke plek creëren en dan een offerte maken voor de haard zelf. Zo'n geïntegreerde in de muur vind ik het mooiste. Met eronder of ernaast hout.
Wij laten een hoekhaard plaatsen in een nieuwbouwwoning, heb je een concrete vraag? WIj laten de Dru Varia 2 plaatsen. Bij ons was er in het idee van de architect al ruimte voor een open haard en had hij hier al over nagedacht.

lubbertkramer wijzigde deze reactie 20-11-2016 15:09 (32%)

• Denman
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:38
quote:
Wackmack schreef op zondag 20 november 2016 @ 13:54:
Wij willen toch een open haard. Al mensen die ervaring hebben met een open haard in een nieuwbouw woning??

Op de optielijst kan ik een zwakke plek creëren en dan een offerte maken voor de haard zelf. Zo'n geïntegreerde in de muur vind ik het mooiste. Met eronder of ernaast hout.
Ja, ik heb hier ervaring mee. Lees mijn berichten in dit topic eens door en leer er van zou ik zeggen, want het heeft mij onnodig veel tijd en kopzorgen bezorgd :P

Wij gaan voor zoiets:

http://www.klaverhaarden.nl/haarden-en-kachels/houtkachel/dik-geurts-instyle-corner-l-ea/@@images/foto1/large

En dan ook in die opstelling, alleen komt er een natuursteen plateau op, en het houtnisje wordt iets smaller.

Tijdens het offertetraject gaf de haardenleverancier aan: "laat het boren alsjeblieft door ons doen en niet de aannemer, je zal niet de eerste zijn bij wie het fout gaat".
De aannemer zei een week later: "oh, nee laat het alsjeblieft door de haardenleverancier doen, dan weet je zeker dat het goed gaat".
Die keuze was dus snel gemaakt :+
Wij hebben geen zwakke punten laten maken, de leverancier gaat er met diamantboren doorheen, volgens de uitvoerder hebben ze 3 kwartier per vloer nodig met onze plafonds.

Paar tips:
  • Laat (indien van toepassing) de vloerverwarming weg op de plek waar haard komt, er moet ook een luchttoevoer komen via de kruipruimte. Protip: controleer dit voor de dekvloer erop gaat, bij ons waren ze het vergeten.
  • Controleer of je huis luchttoevoer naar de kruipruimte krijgt (te herkennen aan de roostertjes aan voor- en achterzijde huis aan de onderzijde van de muur - geen idee hoe deze heten). Anders heeft de luchttoevoer na een half uur al geen zin meer.
  • Zorg dat de punten waar geboord moet worden vrij zijn van leidingen, of laat ze verleggen indien mogelijk. Als ze er doorheen boren kunnen ze het herstellen, maar uiteraard tegen extra kosten.
Maar zo te lezen staat e.e.a. bij jou op de optielijst, dan zullen bovenstaande punten normaal gesproken wel getackeld zijn lijkt me.

En oh ja, schrik bij de offerte niet van de prijs van de pijpen. Bij ons waren de kosten hiervoor even hoog als de haard zelf, die dingen zijn schreeuwend duur :X
Maar uiteraard iets waar je niet op wil besparen, dat moet gewoon goed zijn :)

Join het GoT Pulse-Team!

• ThatsHollywood
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
vandaag de vooroplevering gehad. Ziet er allemaal opzich, voor mij als leek goed uit.. uiteraard gaat de bouwkundige van eigenhuis hier bij de oplevering volgende week iets beter naar kijken:)

Maar een paar afwerkingszaken waar ik de kriebels van krijg, zoals:

Kerel van het 'opleverbedrijf' zei dat dit normaal was 8)7 .... nou mooi niet imho... wat vinden jullie, is dit acceptabel?

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17:32
Dat is inderdaad de normale oplossing bij stalen kozijnen.

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Eindoplevering gehad, :) Naast het standaard geneuzel met krasje hier, deukje zus en dingetje daar, heeft men het toch voor elkaar gekregen om de badkamer te verprutsen. Er zou langs de lange zijde van het bad een smal plateau gemaakt worden van ~5 cm maar helaas, men heeft dit verzuimd te maken ondanks dat het op de tekening stond en nota bene ook nog eens op een aantekeningvelletje van de installateur die daar nog hing.

Dus men kan nu de badkamer weer open slopen om toch een plateau te maken en weer opnieuw te betegelen en te kitten :') Helaas was dit nog niet te zien bij de vooroplevering...

Zoiets als dit dus, (niet mijn bad)

niet dit, (ook niet mijn bad )

vhal wijzigde deze reactie 30-11-2016 16:58 (3%)

• Scr33x0r
Das logisch idd.. zie:

• Bastien
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online

Bastien

I don't mind

Dit kan ik uit de omgevingsvergunning halen voor mijn woning (klikbaar uiteraard). Het gaat dus om de deur bij 'KAST'.

https://tweakers.net/ext/f/h0YMvJz8S7mvaWlFSKvWS4Ec/thumb.jpg
quote:
Ja, zoiets zal het wel worden bij de trap.

Bastien wijzigde deze reactie 01-12-2016 10:26 (36%)

You can't learn to tell the truth until you learn to lie

• Milmoor
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 13:32

Milmoor

Footsteps and pictures.

quote:
Rubman schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:18:
[...]

Geen idee of het vanuit de gemeente komt, ik weet alleen dat bij alle woningen hier opgeleverd door deze aannemer zelfde soort hekken geplaatst worden met Hedera erdoorheen gevlochten.

Begreep wel dat dit op last van de gemeente niet zomaar gewijzigd mocht worden ten late van een boete á €25.000,- :X 8)7
Omdat ik Hedera wel praktisch, maar ook wat saai vindt gaan wij voor wat kleur erdoor:

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• vandermark
  • Laatst online: 16:40
Hmm, ik zie nu dat mij in de technische omschrijving het volgende staat vwb stopcontacten en schakelaars:

"Er zullen halfinbouw wandcontactdozen en schakelaars worden toegepast in de kleur wit".

Wat moet ik hierbij voorstellen? Wat houdt 'halfinbouw' in?

Als ik google vind ik enkel dit soort die ik prima vind:

Of deze die niet prima zijn:

Trouwfotograaf: https://www.bartvandermark.nl

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Hehe, die schuurtjes zijn precies dezelfde als die wij hebben :D

De schuttingen voor onze 'postzegel' waren ook klaar:+ Ik moest ze vandaag wat water geven voor de droge betonmortel die ze hebben gestort. Voor het beeld is het wel mooi dat het gehele blok allemaal dezelfde schuttingen hebben, scheelt ook aanzienlijk qua prijs (500€ voor L/R).

• bvbal79
Hoe zit het met de waterleidingen en vloerverwarmingen...mag dit (over elkaar heen gelegd?) worden ze niet te warm met risico op legionella bv?

• Bastien
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online

Bastien

I don't mind

quote:
Señor Sjon schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:11:
Denk dat de oplegging van de latei (100mm) groter is dan het binnenwandje (70mm) wat er staat. Muur naast de deur gaat meestal gelijk de hoek om. Dat is een wat onhandig detail. ;)
Nou, hoe ze het onhandige detail hebben opgelost weet ik niet, maar ineens kan er wel een kozijn zonder bovenlicht in. Bij de kozijn-/deurenkeuze stond dit wel als optie en navraag gaf als antwoord dat het 'probleem' was opgelost. Niet dat ze dat even communiceren... :+

Ik laat een muur tussen twee slaapkamers weg om er een grote ruimte van te maken. Beter dan teveel hokjes en aparte kamers heb ik toch niet nodig. Wel laat ik de boel zo veranderen dat er in de toekomst zonder teveel gedoe wel weer een muur kan worden geplaatst. Maar nu heb ik dan ook twee deuren in dezelfde ruimte. Zit nu al weken te dubben of ik er eentje weg laat halen of het zo laat. Er komen (dat heb ik dan nu wel besloten) hardhouten kozijnen in met stompe deuren.

Wat is wijsheid... deur laten zitten of weghalen. De deur die ik niet ga gebruiken is die onder schakelaar nummer 10 zeg maar. Tegen die rode muur in vroeger SK1 komt mijn bureau. Heb echter geen idee of eenzelfde kozijn later redelijk makkelijk er weer ingezet kan worden (als dat type dan überhaupt nog leverbaar is) mochten het weer twee kamers gaan worden.

You can't learn to tell the truth until you learn to lie

• JaMaaT
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:03
Wij hebben bewust gekozen voor de bediening op de muur. Nooit de afstandsbediening kwijt en werkt altijd.
Voordeel van afstandsbediening zou kunnen zijn dat je beide ramen tegelijk kan doen (denk ik).

Wij krijgen kunststof kozijnen, onze "kozijnenboer" levert dan ook de rolluiken. De kast zit dan weggewerkt boven het kozijn.

Dit idee:

• Rubman

Rubman

Wij hebben ook een probleem, wij wilden de radiator in onze badkamer verplaatsen (is ook zo ingetekend)
Echter is de aansluiting inmiddels aan de originele kant gelegd en kregen wij de melding dat dit ivm legionella niet aan de andere kant kon omdat er dan ook reguliere waterbuizen in zitten.

Bovenstaande zou de radiator dan aan de andere kant komen, boven het bad (naast de WC zegmaar)

Nu is mijn vraag eigenlijk, klopt dit allemaal of kunnen wij rustig zeggen joh zet die radiator maar aan die kant want is nu eenmaal afgesproken en steek eventueel de buizen in een aparte huls o.i.d.
Of moeten wij er genoegen mee nemen dat de radiator gewoon aan de reguliere kant (voor het raam) komt.

We dachten er eventueel ook aan om hem tegen het muurtje tussen koof en raam te plaatsen, maar moesten nog even kijken naar de mogelijkheden hiertoe.

• Rubman

Rubman

Ik heb naar aanleiding van mijn vorige vraag maar even de aannemer gemaild wat nu echt de mogelijkheden zijn.
Dan heb ik het zwart op wit, Het liefst wil ik natuurlijk de radiator aan de koof hebben hangen zoals op deze tekening van de tegel leverancier staat

Leidingen kunnen eventueel toch wel via de muur lopen ipv de koof?

Maar als dat niet kan wil ik hem toch liever niet voor het raam hebben zoals op de tekening uit mijn eerdere post.

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 14:03
quote:
Wackmack schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 23:28:
Hebben hier mensen ervaring met het plaatsen van spotjes? Dit kon bij ons via meerwerk. Had er niet bij nagedacht dat achteraf spotjes plaatsen bijna niet kan. Of je moet het plafond verlagen maar dat is wat overdreven. Het lastige is dat ik nog niet weet waar de meubels komen te zien. Überhaupt geen idee welke nieuwe meubels er komen straks.

Meer mensen die vooraf al spotjes hebben besteld via meerwerk? Nog tips over de plaatsing? De bouw is nu drie weken, hopelijk kan ik nog spotjes door geven.
Ik, kosten €150 per (led) spot en schakelaar op de muur. Er ging nog een beetje korting af (kosten totaal €400) omdat ik de spots zelf uitzoek en erin zet. Ik heb er 3 genomen, deze komen in het plafond van de uitbouw. Door de extra lengte wordt de woonkamer wat donkerder en de gedachte is dat de spots dit tegen de avond wat kunnen compenseren. Als het niet mooi is smeren we ze gewoon dicht :+

In de hoeken komt ook nog nader te bepalen verlichting (tafel/wand/staande lamp).

Duur? Geen idee. Er zit wat extra werk in en wij hebben een hekel aan slecht verlichte ruimtes dus we gaan er vanuit dat het genot de kosten ruimschoots zal overschrijden. Achteraf spotjes in een kanaalplaat proppen lijkt mij een behoorlijke kutklus, helemaal als je ook nog een schakelaar op de muur wil hebben.

leecher wijzigde deze reactie 17-12-2016 23:58 (6%)

• Rubman

Rubman

Hier mogen we ook gewoon de bouwplaats op, zeker als ze aan het werk zijn kan je gewoon even aan een bouwer/uitvoerder vragen of je even mag rondneuzen (al dan niet onder begeleiding)

Wij kunnen zelf gelukkig in het weekend wel gewoon langs, alleen is alles dicht en is het meer van even door het raam gluren.
Via onze buren nog wat foto's gekregen van de badkamer en WC betegeling. Dit hebben we aangepast van de standaard naar meer onze wens.

• Rubman

Rubman

quote:
cvs79 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:13:
[...]

Of in een muurtje wat dikker is als standaard. Ligt maar net hoe de aannemer het op lost. Zo te zien loopt hier alles door de vloer.

Klopt,

• Denman
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:38
Nou, ons huis is 20 december opgeleverd *O*

Keuring via VEH ingepland, was prima. Stond 1 a 1,5 uur voor, maar die kerel is uiteindelijk 2 uur geweest. Voor de aannemer wat minder, maar voor ons prima. Geen schokkende zaken, zo'n 15 kleine punten eruit gehaald, waarbij een vergeten loze leiding in 1 van de slaapkamers de grootste was. Dit is de volgende dag overigens meteen opgelost. Verder zag het huis er technisch prima uit.

Overigens hebben we de keurmeester nog wel uit de kruipruimte moeten plukken, toen hij op zijn buik voorover ging hangen om te checken op eventuele lekkages dook ie er zo in, was iets dieper dan verwacht :+

Stucadoor is dinsdag begonnen met de voorbereidingen op de 1e verdieping, en is naar verwachting komende woensdag/donderdag helemaal klaar, dus ook met de beneden verdieping. Gister eerste kamer gestuct en die droogt (zonder extra kachel of verwarming) boven verwachting hard, dus begin volgende week kunnen we die waarschijnlijk al gaan schilderen.
10/11 januari wordt de haard geplaatst, 17/18 januari de parketvloer beneden gelegd, 23/24 januari de keuken geplaatst en 25 januari staan de verhuizers voor de deur.
In de tussentijd kunnen we de kleine dingen klussen, schilderen, etc. Strakke planning, maar moet haalbaar zijn.

En oh ja, de badkamer en WC via de aannemer laten plaatsen. Echt een dikke prima, boven verwachting. Onderstaand wat foto's. Lijkt daarop wat kleiner dan het is (2,5 bij 2,5 meter) en het badmeubel lijkt hier grijs, maar is in werkelijkheid bruin (houtlook).
Ik was ook een beetje bang voor de doorgang naar de inloopdouche, maar die is ruim voldoende. Er komt geen glazen deur voor. En ook keurig een nisje gemaakt aan de binnenzijde voor de shampoo etc.
Gekozen voor een schuin bad (Villeroy & Boch 8) ) omdat dit de doorgang naar de WC / douche groter maakt, en zorgt voor een grote oppervlakte in het midden van de badkamer. Die overigens ook is voorzien van elektrische vloerverwarming (touch bedieningspaneel niet te zien op de foto's).

Al met al blij en tevreden! Open haard was (en is wellicht) wel een uitdaging, maar met dit lange verhaal zal ik jullie niet vermoeien, of althans niet nu :P
Klussen is in volle gang, zal proberen later foto's te plaatsen als het klaar is.

Join het GoT Pulse-Team!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

quote:
bta91 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:05:
Interessant topic, met interesse op hoofdlijnen gelezen.

Ik heb zelf twee vragen:
[list=1]
  • Koof keuken:
    Voor de keuken geplaatst wordt wil ik een koof maken voor de doorvoer van de afzuigkap. Welke materialen adviseren jullie. Het liefst neem ik de koof mee met stucen/behangen
Wij hebben geen koof maar een geheel verlaagd plafond met spotjes

Gewoon een raamwerk van hout, vervolgens gyproc er tegen, gestuct en gespoten.
Spotjes er in en klaar :) Wij hebben wel een recirculatiekap.

Met keuken en vloer
quote:
  • Afwerking muren: Ik lees verschillende
    Ik lees verschillende dingen over stucen en renovlies. Voordelen van renovlies zijn dat het goedkoper is, sneller wordt aangebracht en minder gevoelig is voor krassen en stoten.
    Echter, als nadeel van renovlies dat het moelijk van de muren gaat. Daarnaast wordt genoemd dat het er minder mooi / minder strak uitziet. Dit terwijl anderen weer beweren dat geen verschil zichtbaar is (o.a. geen naden). Dit brengt mij erg aan het twijfelen. Hebben jullie persoonlijk voorbeelden / ervaringen en daardoor tips?
[/list]
Het is maar net wie het aanbrengt, hetzelfde geldt ook voor stuc. Bij renovlies vond ik als voordeel dat je een dessin kon kiezen, iets wat wel een pré was na 3 jaar "glad en strak" renovlies en de uitstraling van een kantoorpand. Persoonlijk heb ik weinig met stuc, behalve op de plekken waar het echt nodig was. Zo was de zolder totaal onafgewerkt en moesten de kale KZS-blokken eerst gestuct worden alvorens men de renovlies kon aanbrengen.

Het was dus eerst zo... :/

• Rubman

Rubman

quote:
Denman schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:15:
[...]

Wij wonen in het midden van Nederland dus je zal er waarschijnlijk niet zo veel aan hebben, maar ter referentie: wij gaan dit ook met het hele blok (8 woningen) doen en betalen 75 Euro per meter (en dat kan je met buren dus delen door 2).
Betreft dan een schutting met betonnen palen, betonnen onderplaten en de schuttingdelen zijn geïmpregneerd en rvs geschroefd. Had het project aan de overkant ook gedaan, en zag er strak en stevig uit.
De deur komt aanvullend op 200 Euro, inclusief slot. Optioneel kan er voor een meerprijs van 20 Euro een cilinderslot voorbereiding gedaan worden, zodat je een slot kan laten maken op de sleutel van je huis (gaan wij ook doen).
Dat is prettige info :)
Komt redelijk overeen met wat wij willen, ook betonnen palen met schuttingdelen en 7 huizen in een blok O-)

Beetje zoiets? Want dat is wel waar wij met het blok redelijk samen komen qua smaak.
Achterzijde komt een stalen hekwerk met hedera inclusief poort, geplaatst door de aannemer dus daar hebben wij geen omkijken naar.
quote:
Heeft iemand trouwens nog een tip voor het sauzen van een wand die niet lukt? Het betreft een gibo wand tussen de hal en de keuken. Alle muren van het huis krijg ik er retestrak in (nou ja, voor een niet professional dan :P) alleen die wand wil aan beide zijden niet lukken. Hij blijft strepen en vlekken geven, ondanks voor smeren en 2 keer latex. Ik denk enerzijds omdat ik bij de hal niet met de stok kan werken (want te smal) anderzijds omdat de muur misschien te veel zuigt ofzo? Misschien een andere roller proberen? Aan de keukenzijde kan ik overigens wel gewoon met de stok werken.
Verfrollers en verschillen hierin kunnen heel veel uitmaken.
Evenals de primer/voorstrijk die erop gaat, kan je echt wel een aantal lagen van nodig hebben.
Wij gaan spul gebruiken wat je erop blijft rollen tot het gaat glanzen dan zit er genoeg op en kan je het laten drogen en dan verven. Even goed nakijken hoe het zat met je voorstrijk dus. Of gewoon blijven smeren.

• JaMaaT
Stukje metselwerk is bij ons al gedaan. Zelf heel blij met de uitgekozen stenen/kleur.

• mickw
  • Laatst online: 07:38
quote:
robino007 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:54:
Ben gister even langs de bouw gelopen. Vloer lag er al nu de (blokken/muren) van de bg ook. Ik hoor om mij heen dat het best snel kan gaan nu, maar de aannemer gaat gewoon uit van eind 2017. Is gewoon een rijtjeshuis in een blok van 4. Iemand ervaring hier mee?
Bij ons zijn ze in juni beginnen met bouwen en wij hebben 25 januari de oplevering gehad.

http://eenplekomtegroeien.nl/application/files/9314/5077/8990/hero-12-gezinswoningen-koekoeksbloem.jpg

• JaMaaT
Dit is de onze. 1X een 2onder1 kap

• JacquesDoekjes
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 12:18
Kort vraagje, ik heb jullie hulp/expertise nodig.
Ik heb vorige week maandag voor het eerst een kijkmoment in onze projectwoning gehad, project van Heijmans.
Daar viel me op dat de prefab muur bij de nok gescheurd was

Er was verder niemand aanwezig om vragen te beantwoorden, dus naderhand naar de kopersbegeleiding gemaild of het kwaad kon, en op welke manier ze het opgelost hebben.

Verder heb ik met de vereniging eigenhuis gebeld, en die gaven aan dat het er mogelijk niet goed uitziet, maar dat de woning die nog in bouw is volledig de verantwoordelijkheid is van de bouwer (en ook aan de bouwer om het op te lossen, dus qua acties van mij dat het voldoende was om aan te geven). Pas bij het moment van overdracht dat een keuringspersoon moet controleren of het op de correcte manier is opgelost.

Mijn vraag aan jullie: zijn dit in jullie ogen ook de correcte stappen, en zijn er mensen die weten of een dergelijke scheur kwaad kan (en op welke manier dit correct opgelost zou moeten worden).
Ik maak me een beetje zorgen dat ze er met een stuclaagje overheen gaan zodat bij de oplevering niet te controleren is hoe het opgelost is.

• DeOS
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
quote:
Wackmack schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:26:
Dinsdag 21 februari eindelijk passeren! Nu ben ik heel benieuwd hoeveel ik straks per maand ga betalen echter kan ik dit lastig uitrekenen, heb geen idee eigenlijk. Van de adviseur hoor ik ook weinig. De vaste kosten na de bouw zijn helemaal duidelijk maar ben benieuwd wat ik na het passeren ga betalen en hoe snel dit opbouwt.

Huis is 350K + 25,K bouwdepot.
De grond is 168K zei de notaris.

In de koopovereenkomst betalen we in 10 stappen het huis. Stap 1, 10% zodra de aannemer met de bouw is begonnen. Stap 2, 20% na het gereed maken van de ruwe begane grond vloer, enz.
quote:
DeOS schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:48:
Om het verhaal nog even aan te vullen.

Je betaald maandelijks rente over het hypotheek bedrag en je lost af.

Verder krijg je inderdaad rente over het nog niet opgenomen deel van je bouwdepot deze rente ligt vaak 1% lager dan de rente die je betaald.

De rente die je moet betalen min de rente die je ontvangt mag je opgeven bij de belastingdienst. Tenminste als je de rente niet uit het bouwdepot laat betalen.
Dit dus. Je betaald dus vanaf het begin de rente en aflossing over het hele bedrag. De rente over het nog niet opgenomen deel wordt teruggestort in je bouwdepot en afhankelijk van wat je hebt afgesproken automatisch verrekend met de rente die je moet betalen.

Als je het rente percentage weet wat je terug krijgt over het nog niet opgenomen deel kun je het dus makkelijk uitrekenen. Zoals aangegeven ligt deze vaak 1% lager dan de (gemiddelde) rente die je moet betalen.

Vergeet naast de termijnen ook niet de aanbetaling die je vaak moet betalen over het afgesproken meerwerk.

Bij mij is na 2 weken vorstvertraging vorige week eindelijk de fundering gestort, maar ik maak me een beetje zorgen over de komende weken. Op dit moment ligt het er zo bij:

Na het kiststellen en betonstorten zijn de volgende acties riolering en aanvullen fundering. Ik heb alleen geen idee of dit nu al heeft plaats gevonden. Riolering lijkt me niet als ik dit zo zie, maar goed, heb er niet veel verstand van :).

Hierna staat vloerleggen en vloerafstorten op de planning. Iemand een idee of de vorst dit nog gaat vertragen of kan dit gewoon plaats vinden? Verwachte oplevering is nu half juli (houtskeletbouw), dus hoop niet dat dit nog veel verder gaat schuiven i.v.m. de bouwvak.

DeOS wijzigde deze reactie 07-02-2017 22:24 (19%)

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• ThinkP
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 14:57
Beste Mede-tweakers,

Ik heb met veel plezier door een groot deel van de 54 pagina's heen gelezen. Wij hebben een optie op een nieuwbouwproject waar we binnenkort over moeten beslissen, dus ik heb hier erg veel aan gehad, dank voor alle bijdragen. Ik heb vast nog wel een paar vragen, maar laat ik eerst zelf een duit in het zakje doen:

Waarom de keuze nieuwbouw?

Ben geen klusser, ben een prinses op de erwt qua comfort, hier in 070 maakt het in de leuke (of okeë) wijken qua kosten weinig uit.

Wat hebben jullie overschat en onderschat?

Overschat: kosten openslaande deuren (in vergelijk met schuifpui).

Onderschat: kosten meerwerk en aankleding, met name vloeren, uitbouw, dakkapel (die er daarom niet gaat komen), schuifpui (in vergelijk met openslaande deuren, nl. € 3750,00 vs. € 1250,00).

Hoeveel meerwerk waren jullie voor de bouw kwijt?

We moeten de knoop nog doorhakken, maar naar schatting 25 a 30k KAO opties, en 25-30k keuken, badkamer, tuin, vloeren.

Hoeveel geld heeft het totaal gekost naast de hypotheek?

Ik weet nog niet wat er in de hypotheek gaat, en wat er uit spaargeld moet komen. Heb ik het goed begrepen dat constructief meerwerk (uitbouw, dakraam, grotere badkamer etc) het beste in de hypotheek kan en de rest uit spaargeld?

Hoe hebben jullie de muren aangepakt, stucwerk of toch behangen?

Naarmate ik verder lees in deze thread (ben nu op p. 44) slinger ik als een gibbon van stuc naar renovlies behang. Vanwege de toch wel verwachte scheuren en het feit dat er een peuter in rond gaat banjeren neig ik naar renovlies, maar de verwijderbaarheid (of gebrek daaraan) na een aantal jaar is weer een groot nadeel. Hoewel ik ook al iemand heb zien schrijven dat dat tegenwoordig meevalt. Zijn er meer ervaringen mee?

Wanneer zijn jullie begonnen met de tuin?

Planning: na oplevering in voorjaar 2018

Nu heb ik nog een vraag mbt de uitbouw. Wij moeten zeer binnenkort onze meerwerk wensen al kenbaar maken, zelfs nog voordat we tekenen. Dit omdat we laat aan deze optie gekomen zijn, omdat een andere partij wegviel. Onze situatie is de volgende (bouwnummer 40):

Achtertuin 12,6 meter diep op west/ noord-west. Afstand tot overburen (laagbouw) 37.5 meter. Geen hoogbouw in het westen. Dus heerlijk de middag- en avondzon tot laat. Nu is dat avondzonnetje iets dat we graag koesteren, dus vandaar de volgende vraag. De bouwer geeft de keuze tussen uitbouw van 1.2 of 2.4 meter. Kosten 13k om 18.5k (inclusief vloerverwarming). Nu is het natuurlijk zo dat hoe dieper je tuin op het westen is, hoe langer je zon hebt. Als je er dus 2,4 meter vanaf snoept, heb je wat korter zon. We vinden een ruimere woonkamer belangrijk, maar zitten in het seizoen ook heel graag aan het eind van de dag buiten (BBQ!). Nu is de afweging dus: grotere woonkamer of diepere tuin (langer zon). De tuin is met zijn 12,6m groot genoeg om 2,4 meter uitbouw te kunnen lijden, maar het gaat ons vooral om de zonnetijd. Heeft iemand hier een vergelijkbare situatie, en kun je iets zeggen over of die extra tijd verwaarloosbaar is of behoorlijk uitmaakt? (10 minuten vind ik niet de moeite, een uur wel). Extra info: de buren nemen waarschijnlijk géén uitbouw.

Aansluitend bij deze vraag heb ik gisteren van een vriend ook begrepen dat een langere woonkamer vanwege uitbouw donkerder wordt (standaard binnenmaat is 8.91m incl open keuken, met uitbouw 10.11 (+1.2m) of 11.31 (+2.4m). Iemand ervaring hiermee? (een koepel is niet mogelijk)

TLDR: De keuze is dus:

- Basis zonder uitbouw, 8.91m diepe woonkamer (licht?), 12,6m diepe tuin (langst zon): + € 0

- 1.2m uitbouw, 10.11m diepe woonkamer (donkerder, hoeveel?), 11.4m diepe tuin (korter zon? Hoelang?): + €13000

- 2.4m uitbouw, 11.31m diepe woonkamer (nog donderder?), 12,6m diepe tuin (nog korter zon? Hoelang?): + €18500.

Al uw input wordt bijzonder gewaardeerd!

Peter

• Scr33x0r
quote:
bvbal79 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:20:
Loopt het nu alleen hier zo stroef en moet alles dubbel gecontroleerd worden of is dit overal zo?
Vandaag foto's gekregen via mijn buurman van mijn badkamer die de aannemer plaatst. Ziet er mooi uit, alleen verkeerde voegkleur!

Hoe krijg je het voorelkaar zeg. Nou proberen ze me ook nog eens over te halen dat deze voegkleur beter is. Navraag bij een andere tegelzetter: Ja dat zou ik ook doen, want nu moet alles er weer uit en opnieuw getegeld worden.

Ik lijk zelf wel aannemer ondertussen...meer die ervaringen?
Zie mijn eerdere bericht:
Scr33x0r in "Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic"

Wij hebben uiteindelijk gekozen om wel het grijs te houden, maar het moet echt dunner.. Zie:

Scr33x0r wijzigde deze reactie 22-02-2017 15:27 (10%)

• Wackmack
Kreeg net de tekening waar de vloerwarming niet wordt gelegd ivm de open haard.

Kom ik er achter dat de haardwinkel een foutje heeft gemaakt met de maat.
De rechterkant van de woonkamer is 7.2 meter terwijl de linkerkant 6.4 meter is.
Scheelt maar 0.6 meter maar toch.

Dit is het nieuwe ontwerp, wat vinden jullie van de verhoudingen? Het past net met de bank. De bank is 3.5 meter terwijl er 4 meter vrij is tussen de open haard en de muur.

Plattegrond, wij hebben 2.4m extra ivm uitbouw.

Plaats open haard

• Wackmack
quote:
JaMaaT schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 06:01:
[...]

Met Sjon eens, je hebt aan 1 kant een gat van 70 cm, dat is te smal voor een normale doorgang. En daarachter een ruimte van 175cm. Daar kan dan weer net niets staan qua meubels.
Het is meer een door gang voor de kinderen. Verwacht er zelf zelden door te lopen. Qua meubels denken we aan een klein bureau of een klein speel keukentje. Helaas kan de open haard niet verder richting de rechterkant omdat je anders niet goed uit komt met de bank. Ideaal was 200cm van de muur af. Het is nu helaas 175cm geworden.
quote:
Rob-T6 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:15:
Wat ga je doen tussen de haard en de rest van de muren? Lijkt mooi zo vrij, maar kost wel heel veel ruimte heb ik het idee
Het is bedoelt als kinderhoek. We denken aan een klein buro zodat hij er leuk kan spelen.
Door dat het open is kan je er langs lopen zodat het een speelse inrichting krijgt.

Met de open haard delen we de woonkamer mee op. Woonkamer is hier volgens mij groot genoeg voor.
quote:
Señor Sjon schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:30:
Waar komt ie precies? Maar het lijkt mij een sta-in-de-weg op deze manier.
Dit is het zicht vanaf de keuken, ziet er naar mijn mening mooi uit

Wackmack wijzigde deze reactie 02-03-2017 14:02 (12%)

• Tremio
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14:11
Ik zou hier ook absoluut niet voor kiezen. Kinderen spelen waar de ouders ook zijn, niet in een door ouders bedacht kinderhoekje. Het is echt zonde van je grote woonkamer.

Is zoiets geen optie?

of

of... klik

Tremio wijzigde deze reactie 02-03-2017 14:44 (3%)

• Wackmack
quote:
Señor Sjon schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:16:
Nee hoor, 5.7x6.4 (inclusief 2,4 extra voor de uitbouw) volgens je tekening. Die 5.7 is een standaard woningbreedte. Totaal is de ruimte 36,5 m2. Je gaat aan dit soort room dividers pas denken bij een eens zo grote kamer imo. Je doet je hele uitbouw teniet en door de split-level heb je die eigenlijk wel nodig. Een haard op de grens van de split-level ter hoogte van de keuken is dan een stuk logischer. Daar staat ie niet in de weg en heb je hem toch in de ruimte.
Je hebt gelijk qua maat. Ik ging uit van 7.3x6.4m echter heb je natuurlijk een deel van de trap was je niet mee rekent. Waar zou je de open haard precies plaatsen. Tegen het muurtje bij de trap aan?

Dit is de beneden bouwtekening. Zwakke plek is hier nog niet goed getekend.

Hier nog een linkje http://www.woneninzuidbroek.nl/type-c.php

Wackmack wijzigde deze reactie 02-03-2017 15:29 (26%)

• Wackmack
quote:
Tremio schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:43:
Ik zou hier ook absoluut niet voor kiezen. Kinderen spelen waar de ouders ook zijn, niet in een door ouders bedacht kinderhoekje. Het is echt zonde van je grote woonkamer.

Is zoiets geen optie? [afbeelding]

of

[afbeelding]

of... klik
Net besloten om toch niet voor de door kijk haard te gaan.
De kinderhoek is te klein net zoals de woonkamer zelf.

Het wordt nu ongeveer dit model:

Ook super mooi en veel meer ruimte :9
Morgen even bellen of we trap over de lengte van de keuken kunnen door trekken.
In de middag hopelijk direct lang de haard zaak. Nu kijken waar we de haard doen.
Waarschijnlijk aan de linker muur met de nis die we over de gehele lengte door trekken.

Nogmaals dank alleen voor het inzicht :)

Wackmack wijzigde deze reactie 02-03-2017 21:01 (6%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wackmack

Gisteren nieuw ontwerp gemaakt. Dit past beter bij de woonkamer. Helemaal mooi zo.

• Supreme
  • Laatst online: 15:17
Wij hebben een garage als meerwerk gekozen, alleen willen we graag een deur vanuit huis naar de garage. De garage is verder geisoleerd en zal dienen als een soort bijkeuken.

Alleen de meest "nette" oplossing is de deur helemaal achterin de woonkamer te plaatsen. Op onderstaande tekening is nog niet onze uitbouw van 2.4m bijgetekend, maar de deur zal op die positie komen.

Aan de ene kant denk ik, super raar een deur in je woonkamer naar de garage. Maar aan de andere kant denk ik, het is mijn huis en ik vind het handig. Ook willen we daar kattenbakken kwijt, zodat die niet staan te meuren in ons huis.
(rood is de deur)

Iemand die zoiets ook overwogen heeft? Of er iets zinnigs over kan zeggen? :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Supreme
Ik heb de opties uitgewerkt in een 3D tekening. Ik vind de keus moeilijk....

Bij de deur in de hoek valt hij minder op, en heb je er minder last van. Bij de deur zo dicht mogelijk bij de keuken is het praktischer, maar zit er een deur in het midden van je muur, waar je vaak je eettafel zet.

Zie hier:
Optie 1:

Optie 2:

• vandermark
  • Laatst online: 16:40
quote:
Supreme schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:52:
[...]

Kan dat met homestyler voor de normale sterveling? Of moet je dan een pro abbo nemen :p
Kan met gratis versie (en nee we hebben deze bank en stoelen niet ;) ):

vandermark wijzigde deze reactie 08-03-2017 09:54 (6%)

Trouwfotograaf: https://www.bartvandermark.nl

• watercoolertje
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 16-05 18:12

watercoolertje

Ondertitel

Ik zal mij binnenkort ook aan dit topic voegen, als we de hypotheek rond hebben/krijgen dan...

Die daken worden gedeeld met 2 huizen en wij hebben er 1 met het dak op het zuiden en de (achter)tuin op het westen!

Het gaat om de linker huisjes, die donkere had ik zelf mooier gevonden maar die waren niet meer vrij (loting was al in september).

Morgen gesprek bij de hypotheekadviseur en hoop dat het allemaal snel gaat gezien de bouwrente (5%) voor de grond sinds gisteren is begonnen.

16 x 300Wp = 4800Wp @Zuid

• AnthonyR
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 19-05 20:18

AnthonyR

XO: MiachiRS | Forza 3/4/5/6/7

Dat ziet er uit als een flinke inhoud! Wel uniek design. :)

Bij ons zijn ze na de kerst begonnen me de opbouw vanaf de fundering. Gaat vrij vlot. Wij hebben het 6e huis van rechts.

Foto van begin januari:

Foto van vandaag :*)

• smartie89
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20-05 06:41
@jacovn @RUFFNECK @Haribo112

Haha thanks voor de mooie teksten! Ik heb de leiding die net in de entree van woonkamer uit zou komen naar de hal laten verplaatsen, bij de rookmelder. Laat het onderwerp nu even rusten en dan hoop ik dat het d'r niet opvalt tussen al het andere meerwerk ;-)

Verder heb ik nog even een vraagje hoe jullie voorbereiding hebben laten doen voor elektrische rolluiken/ zonnescherm. Bij ons willen ze nml het pijpje uit laten komen in een wcd op de buitengevel terwijl ik eigenlijk gewoon een pijpje wil laten uitkomen in de hoek van het kozijn. Wat is netter? Of laten vervallen en later zelf doorboren naar buiten? Deze voorbereiding kost nml wel 130 euro per rolluik.

Dan heb ik nog een ringleiding toe laten voegen t.b.v. home cinema voor 350 euro. Fair price? Moet de precieze plaatsing nog aangeven/ intekenen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wackmack
Vandaag voor het eerst in de woning geweest, was heel vet! Veel ruimer dan ik dacht en lekker hoge plafonds. Nog tot de zomer wachten, zzzzzz

• Wackmack
Bij ons is het opgeschoven alleen daar door is er bij de trap in de woonkamer geen wandcontactdoos, zie onderstaande afbeelding. Extra stroompunt is gelukkig zo geregeld.

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15:31
Bij ons begint het ook al aardig op te schieten.

Aangezien wij voor het Nul op de Meter pakket monitoring nodig gaan hebben kan ik waarschijnlijk ook nog domotica door de aannemer laten aanleggen binnen de prijs van dit pakket _/-\o_

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD EAP+FSD | TNM Lolo 3.7kW

• fvschie
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18-04 12:01
Hallo allen,

De bouw van m'n nieuwbouwwoning in Pijnacker gaat rap. Hierdoor wat laat achter een paar oepsjes (van mij |:( ) gekomen, zodat ik die niet meer kan aanpassen. Soit, gebeurt.

Wel heb ik een vraagje over de casco badkamer. Mijn plan was een douchegoot voor een inloopdouche te monteren. Nu ik echter kijk zie ik vanuit de douchebak naast de afvoer electraleidingen omhoog komen en van daaruit onder de dekvloer gaan.

Is dit gebruikelijk? Het is in principe vanuit de bouwer gezien nu 'af'. Volgens mij beperkt dit de mogelijkheden wel (de vergeten vloerverwarming alsnog aan laten leggen is iig niet mogelijk)

Alvast dank :)

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20-05 11:51
quote:
fvschie schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:36:
Hallo allen,

De bouw van m'n nieuwbouwwoning in Pijnacker gaat rap. Hierdoor wat laat achter een paar oepsjes (van mij |:( ) gekomen, zodat ik die niet meer kan aanpassen. Soit, gebeurt.

Wel heb ik een vraagje over de casco badkamer. Mijn plan was een douchegoot voor een inloopdouche te monteren. Nu ik echter kijk zie ik vanuit de douchebak naast de afvoer electraleidingen omhoog komen en van daaruit onder de dekvloer gaan.

[afbeelding]

Is dit gebruikelijk? Het is in principe vanuit de bouwer gezien nu 'af'. Volgens mij beperkt dit de mogelijkheden wel (de vergeten vloerverwarming alsnog aan laten leggen is iig niet mogelijk)

Alvast dank :)
Als je meterkast er onder zit kan je er vanuit gaan dat het er ongeveer zo uit ziet denk ik >:)

Dat is mijn casco badkamer ;)

jip_86 wijzigde deze reactie 24-03-2017 23:03 (26%)

• Supreme
Bij de uitbouwopties vanuit mijn aannemer staat de volgende dislclaimer:

Wanneer u na oplevering een uitval zonnescherm wilt gaan plaatsen, dient u gevelondersteuning op te laten nemen in de achtergevel.

Zou dit ook gelden voor terrasoverkappingen die van zichzelf al een ondersteuning hebben, zoals deze:

Ik wil namelijk ooit wel zoiets, maar niet direct. Een uitvalscherm is een scherm wat volledig leunt op de achtergevel, dacht ik.

Iemand hier een idee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wackmack
Zo'n groot topic en zo weinig foto's, dat kan toch niet dus waar blijven de foto's @Rubman @jip_86 @cheiron @vandermark Hier enkele foto's van de afgelopen twee weken.
Ze gaan binnen nu 1/2 weken beginnen met metselen. Daarna volgt nog een zelfde etage op het huis.

Wackmack wijzigde deze reactie 04-04-2017 07:26 (10%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Laatst online: 20-05 11:48
quote:
Wackmack schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 07:26:
Zo'n groot topic en zo weinig foto's, dat kan toch niet dus waar blijven de foto's @Rubman @jip_86 @cheiron @vandermark Hier enkele foto's van de afgelopen twee weken.
Ze gaan binnen nu 1/2 weken beginnen met metselen. Daarna volgt nog een zelfde etage op het huis.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat ziet er goed uit, het komt al mooi van de grond! Maar meer foto's vind ik ook een must en zal het goede voorbeeld geven. Hier al langer het topic aan het volgen en af en toe aan het reageren maar door de vele problemen rondom onze bouw niet altijd zin om te delen maar hier nog even in vogelvlucht tot de status van nu.

22-04-2016

01-05-2016

26-06-2016

17-07-2016

12-09-2016

04-10-2016

09-11-2016

18-03-2017

29-03-2017

Langzaam maar zeker gaan we richting de oplevering, nu moet de stukadoor nog bezig, vervolgens binnenkozijnen + deuren, vensterbanken, (hout)haard moet nog geplaatst worden, cv ketel & meterkast +aansluiting nuts bedrijven en de grond om de woning waarna de woning eindelijk opgeleverd kan gaan worden _/-\o_ De keuken die we in het project samengesteld hebben zal 4 weken nog oplevering geplaatst worden omdat eerst de vloer gelegd gaat worden maar dat niet in het project zat. (dezelfde vloertegel als in de badkamer komt op de gehele begane grond (op begane grond en eerste verdieping vloerverwarming) )

lubbertkramer wijzigde deze reactie 04-04-2017 11:06 (8%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rubman

Rubman

@Wackmack omdat je foto's wil kan je ze krijgen ook :+

Niet in chronologische volgorde of keurig voorzien van datum O-)
Oplevering buren

Eindelijk de Nuts bezig en de straat begonnen.

Laatste stukje van de voordeurpoort af

De straat is klaar (zo goed als)

Maar erg veel is er niet veranderd sinds de laatste sneeuw

Schuurtje plaatsen

Vlak voor de steigers weg halen

Het was vooral niet meer zo heel spannend met bouwen geweest, want alles aan de buitenkant eigenlijk wel af, alleen binnen nog van alles moeten doen ;) En dat duurt voor gevoel veel langer dan het daadwerkelijk duurt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17:23
Ik zal ook eens actief gaan deelnemen. Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht in Nijmegen.

Het gaat om dit project : http://www.debrinknijmegen.nl/

Wij hebben van Cluster 3 woning 72. De verwachte oplevering is Q4 2017.

Deze meerwerkopties hebben wij genomen:
  • uitbouw 1.2m
  • isoleren garage/berging
  • deur van keuken naar garage/berging
  • overige zaken zoals loze leidingen etc.
De badkamer en keuken hebben wij bij de aangesloten partijen gekocht. Voor de wandafwerking zitten wij te kijken naar renovlies behang en voor de vloer hebben we nu keramisch parket op het oog.

De bouw is in februari gestart en sinds een week ligt ligt de fundering er in.

Hieronder wat foto's.

29-12-2016

24-01-2017

18-02-2017

09-03-2017

15-03-2017

21-03-2017

30-03-2017

• smartie89
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20-05 06:41
quote:
watercoolertje schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:10:
[...]
Mag ik vragen hoeveel dit geintje je ongeveer kost, zelf zijn wij ook opzoek naar keramisch parket, gaat wel om iets minder meters. Heb al gekeken wat de tegels zelf per m2 kosten en dat is voor ons vrij duur wij hebben namelijk heel weinig spaargeld (toch beter naar mijn ouders moeten luisteren).

Optie 2 is eerst goedkoop laminaat en dan na een paar jaar een mooie vloer, maar dan kan je het weer niet onder je keuken door laten lopen wat volgens mij wel het beste is (vooral als je ooit de keuken anders wilt indelen).
Wij hebben op dit moment een offerte liggen voor keramisch parket 7500 euro all-in
60m2, vloertegel van 120x30cm van 65 euro/m2 ex BTW, mdf plinten op kleur van 9cm en 5 jaar garantie op de vloer.

• ollie_1982
Hier ook afgelopen weekend gekeken naar keramisch parket voor een oppervlakte van +/- 60m2.

Het gaat om de middelste tegel:

Deze heeft als afmeting 27x163 en heb een offerte voor €45,95 p/m2

Wij vinden het belangrijk dat de tegel gerectificeerd is. Een afgeronde zijkant vinden wij niet mooi. Verder heeft deze 17 varianten (34 als je de tegel omdraait) waardoor je geen patroon ziet als je het gaat leggen.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Vandaag oplevering gehad *O*

Nul grote punten tijdens oplevering, we hadden al met een deskundige door het huis gelopen vorige week en daarvan waren alle punten keurig opgelost. Wat er nog over bleef was een butsje in het houtwerk, direct opgelost en wordt nog na geschilderd.

Nu kan het klussen echt gaan beginnen en is de algehele gedachte vandaag

"We just bought a house"

• Magicw00b
  • Laatst online: 14:06
quote:
ollie_1982 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:12:
[...]

Ja wat een verschil in prijs zeg... 90k verschil voor bijna exact hetzelfde huis. Ze zijn standaard 6m breed waar je mee aan het vergelijken was, dat scheelt wel ruim een halve meter. Dat zie je dan wel binnen. Maar dan nog staat het niet in verhouding.

Super dat je alles helemaal kan vervangen met hard houten kozijnen etc. Wij hebben alleen de hal naar de woonkamer laten vervangen met een hardhouten kozijn. Daarnaast het deurbeslag beneden veranderd en de deur van de woonkamer en toilet.

Ja ik zag inderdaad de meerwerklijst, je kan niet kiezen voor 1.2m uitbouw? Wij zitten zelf dadelijk op 165m2 met de uitbouw.

Wij hebben inderdaad ook de keuken uitgevoerd met een (schier)kookeiland met een kastenwand. De badkamer hebben wij naar achter verplaatst zodat deze van een raam is voorzien, was standaard inpandig. Hier hebben wij een inloopdouche en een bad.

Heb je de garage / berging laten isoleren? Volgens mij was dat niet duur als ik dat op de optielijst goed zag staan.

Dit zijn de prijzen die wij moesten betalen:

Uitbouw: €9.995,-
Isoleren berging / garage : €5.295,-
Dubbele houtendeuren in de garage : €1.750,-
Deur van woonkamer c.q. woonkeuken naar berging : €1.995,-
Hardhouten binnendeurkozijn met een houten (niet massief) stompe deur gegrond: €475,-
Afgedopte afvoer met afgedopte wateraansluiting in de geïsoleerde berging: €755,-

En dan nog de loze leidingen etc.

Totaal aan meerwerk excl. keuken/badkamer komen wij uit op : €26.000,-

Keuken: €15.000,- (€19.000,- zonder waarde cheque).
Badkamer: €11.250,-

Heb je een foto/ontwerp van je keuken en badkamer?
Klopt, zal ongeveer 50cm smaller zijn.
Onze uitbouw is 240cm en die koste €12995, maar daar gaat weer €750,- vanaf omdat de buren ook voor een aanbouw hebben gekozen.
Verder hebben we gekozen voor:
- Openslaande deuren naar de tuin €1865,-
- Vergroten badkamer €540,-
-Vloer/Dak garage isoleren €755,- (wanden ga ik een keer zelf doen. Voor de 1300 euro die de aannemer vroeg kan ik zelf ook wel een voorzetwand neerzetten)
-Slaapkamer op zolder €2580,-
-Gasleiding tbv Gashaard.€385,-
-Deurkrukken in RVS €266,-
-hardhouten kozijnen+stompe deuren €4320,- ...slik :X
- 9 inbouwspots in woonkamer/keuken €1370,-

Daarnaast nog wat loze leidingen, extra buitenlichtpuntje, stopcontact hier en daar en een 3 fase uigevoerde meterkast.

De keuken hebben we geregeld via mijn schoonvader die in die branche werkt. En zal op zon €18500,- uitkomen, dat is inclusief verrekening stelpost aannemer en een leuk cadeau voor de schoonvader. Dat komt mede door de gekozen apparatuur, hoogglans gespoten afwerking en keramisch aanrechtblad.

Badkamer kost ons €8250,- hier moet ik wel bij vermelden dat we alle kranen, toiletpotten en badkamer meubel nog zelf moeten plaatsen naar oplevering.

Keuken tekening:

badkamer tekening

Foto's van de huidige staat:

Waar ik bij moet zeggen dat ik gister na het maken van de fotos een fout ontdekte, de garage is in halfsteen verband gemetseld ipv wildverband.
Vanochtend contact gehad met de aannemer en ze gaan hem weer afbreken 8)7

• ollie_1982
quote:
Magicw00b schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:37:
[...]

Klopt, zal ongeveer 50cm smaller zijn.
Onze uitbouw is 240cm en die koste €12995, maar daar gaat weer €750,- vanaf omdat de buren ook voor een aanbouw hebben gekozen.
Verder hebben we gekozen voor:
- Openslaande deuren naar de tuin €1865,-
- Vergroten badkamer €540,-
-Vloer/Dak garage isoleren €755,- (wanden ga ik een keer zelf doen. Voor de 1300 euro die de aannemer vroeg kan ik zelf ook wel een voorzetwand neerzetten)
-Slaapkamer op zolder €2580,-
-Gasleiding tbv Gashaard.€385,-
-Deurkrukken in RVS €266,-
-hardhouten kozijnen+stompe deuren €4320,- ...slik :X
- 9 inbouwspots in woonkamer/keuken €1370,-

Daarnaast nog wat loze leidingen, extra buitenlichtpuntje, stopcontact hier en daar en een 3 fase uigevoerde meterkast.

De keuken hebben we geregeld via mijn schoonvader die in die branche werkt. En zal op zon €18500,- uitkomen, dat is inclusief verrekening stelpost aannemer en een leuk cadeau voor de schoonvader. Dat komt mede door de gekozen apparatuur, hoogglans gespoten afwerking en keramisch aanrechtblad.

Badkamer kost ons €8250,- hier moet ik wel bij vermelden dat we alle kranen, toiletpotten en badkamer meubel nog zelf moeten plaatsen naar oplevering.

Keuken tekening:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

badkamer tekening
[afbeelding]

Foto's van de huidige staat:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Waar ik bij moet zeggen dat ik gister na het maken van de fotos een fout ontdekte, de garage is in halfsteen verband gemetseld ipv wildverband.
Vanochtend contact gehad met de aannemer en ze gaan hem weer afbreken 8)7
Toch nog verschillen met prijzen, uitbouw 2.4m kost hier €14.995,-.

Ziet er gaaf uit die keuken, wij kunnen geen vrij staand eiland doen i.v.m. de maar 1.2m uitbouw. Aangezien jij een diepere tuin hebt zou ik ook voor 2.4m gekozen hebben, onze tuin is nu "maar" 9m diep bij 9m breed. Met 2.4m uitbouw zouden we te veel inleveren.

Jij laat ook de motor van de afzuigunit in de garage plaatsen?

Dit wordt onze keuken:

En badkamer:

Tegels zijn niet zo donker als het hier op de afbeelding staat.

• Magicw00b
  • Laatst online: 14:06
Nee motor afzuigkap komt in de koof boven het eiland we wilde de plafondhoogte in het wandelpad achter het eiland niet kwijtraken.
Moet nog even met schoonvader om tafel hoe diep die koof nu moet worden, novy afzuigkap heeft 31cm nodig dus ik ga voor 32cm :-) en dan de randen laten terugvallen zodat de koof lijkt te zweven. Zoals dit:

• T-Ri
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14:55
quote:
ollie_1982 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 16:38:
[...]

Ja klopt, enige logische indeling als je die zaken er in wilt hebben. Is het bij jou al gebouwd?
De verwachting hier is september/oktober dit jaar. In februari zijn ze begonnen met de fundering, dus al met al wordt er vrij vlot gebouwd. Hier nog wat foto's van hoe het er bij ons uit gaat zien. Overigens zijn dit niet de juiste tegels nog etc. Hebben gekozen voor vrij kleine tegels op de vloer in verschillende kleuren en wanden gewoon wit.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

T-Ri wijzigde deze reactie 07-04-2017 17:59 (84%)

• Wackmack
Vraagje over de bestrating van de oprit.

Ik wil grote betonnen tegels van rond de 60x60cm en daar tussen 10/15cm split en in een rij.

Net bij een winkel hiervoor geweest. Zij hadden keramische tegels alleen die waren €70,-. Dat is wel erg duur. Heeft iemand wel eens goedkopere tegels gezien die geschikt zijn voor een oprit?

Zie hier waar de oprit komt. Dit is denk ik 40m2

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Kodess
  • Laatst online: 16:42
Zal ook nog even een voorstelpostje doen.

Eerste huis wat we kopen. Zijn ook nog vrij jong (23 & 25), dus de budgetten zijn laag :9

Nieuwbouw tussenwoning vorig jaar april gekocht, volgende week oplevering. *O*
Koopprijs 172.500
Meerwerk: 24.900
Van binnen is het 4.8m breed
Tuin ligt lekker op het zuiden, maar door de uitbouw van 2.4m is die wel heel klein geworden (tot het tuinhuisje 6.2m, tuinhuis is 2.5m diep).
Voor krijgen we een delftse stoep als tuintje met daaraangrenzend een fietspad. Achter het huis een doodlopende straat met parkeerplaatsen voor ons.
Bij ons was de uitbouw 12k.
Wij ervoor gekozen hebben om geen vloerverwarming te nemen. Dat is ook het enige waarvan ik het jammer vind dat we daar geen budget voor hadden op de meer werk lijst.

Fotos:

Had ook al glasvezel besteld. TMobile: we kunnen pas leveren als je erin, dus een afspraak gepland eind april.
Gisteren een email: je pakketje is onderweg. Vandaag in de PostNL App: het pakket gaat terug, onbekend adres 8)7 tjah, dat lijkt me vrij duidelijk he.

Kodess wijzigde deze reactie 07-04-2017 23:03 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wackmack
@bvbal79 Dit bedoel ik ben alleen bang dat het veels te duur wordt met stenen van €70,- per M2. Vanavond even uit tekenen hoeveel we er nodig hebben. Als we wat meer split doen kan het betaalbaar zijn.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Madbee
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 24-04 20:10
Gelijk maar even mijn eigen nieuwbouwproject online gooien.

Mijn vriendin (25 jaar) en ik (30 jaar) zijn ingeloot voor een erg leuke rijwoning het is de 2e woning van links (met de punt).

Start bouw: september 2017. Verwachte oplevering: zomer 2018.. nog even geduld dus.

Tuin is 15.7 meter diep (daar gaat de aanbouw nog wel vanaf) en ligt pal op het zuiden. Helaas is de voortuin wel minimaal. (zie afbeelding)

Nu begint dus het hele traject van begroting, hypotheek enz. Ons budget is niet dusdanig ruim dat we alles grof gaan aanpakken, maar we willen de basis wel goed hebben.

Prijs huis: 237.500
meerwerk: 22.000
verbouwen: 18.000 (incl. keuken)
overig: 6000

De woning komt met vloerverwarming op de begane grond en de eerste verdieping, 5 zonnepanelen en in het meerwerk zit een uitbouw van 2.4m (14k).

Nu heb ik een vraag over het verkrijgen van NHG. Is dit nog mogelijk bij ons? én is dit voordelig?
aangezien het huis incl. meerwerk ruim over de 245k heen gaat?

Ook lees ik genoeg over laminaat wat geschikt is voor vloerverwarming. heeft iemand hier ervaringen mee? PVC is ook een optie maar gelijk een stuk duurder.

Als laatst zit ik met het budgetteren van de badkamer. Hij wordt compleet betegeld opgeleverd, maar wij willen wel een extra wasbak en bad laten plaatsen. Ik heb geen idee wat hier voor gerekend wordt.

Madbee wijzigde deze reactie 10-04-2017 13:52 (5%)

• ollie_1982
quote:
YinYang schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:33:
Nemen jullie allemaal een gaskookplaat in jullie nieuwbouwwoning? In sommige nieuwbouwwoningen doen ze geen gasaansluiting meer. Bij ons wel gelukkig, want wij koken het liefst op gas.

Maar met oog op de toekomst is het misschien onverstandig omdat ik ook berichten lees dat ze binnen 20 jaar willen bereiken dat grotendeels van de huishoudens over is op elektrisch koken.

Hoe denken jullie hierover? Nemen jullie dit mee in jullie overweging om misschien toch elektrisch te gaan koken, terwijl je in eerste instantie liever op gas kookt?
Hier ook geen gas meer en gaan wij op inductie koken. Ik zal wel de wok brander gaan missen :'( .

Wij hebben nu de AEG Fusion Wok aangeschaft, hopelijk komt het enigszins in de buurt :)

http://www.aeg.nl/kitchen...cessories/wok/fusion-wok/

• leecher
Iemand hier ervaring met de inbouwdozen voor plafond spotjes? In ons plafond zitten gladde dozen met een diameter van 70mm. Ik zie eigenlijk alleen spots die je in holle plafonds stopt en hem dan vastklemt met de veren. Werkt dat ook in een gewone gladde doos? Deze spots vind ik bijv mooi maar ook die hebben van die normale veren. Ik heb het idee dat dat niet gaat werken.

Ik had sowieso verwacht dat de inbouwdozen meer deze vorm zouden hebben.

• tomolino
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 12-04 16:08
Members only: title

tomolino wijzigde deze reactie 17-04-2017 08:33 (3%)

• leecher
Members only:

leecher wijzigde deze reactie 16-04-2017 16:03 (77%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 08:00
quote:
BertP schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:54:
Tijdje dit topic gevolgd maar vanaf nu ook actief gaan deelnemen in dit topic. Gister namelijk te horen gekregen dat we voor onze eerste voorkeur zijn ingeloot. Volgende week donderdag eerste gesprek bij de makelaar en dan maar eens kijken wat er allemaal op ons afkomt. Voorlopig goed inlezen en informatie inwinnen zodat we niet voor verassingen komen te staan. Het is het project Uphill in Utrecht, meer informatie over het project is hier te vinden; http://www.uphillutrecht.nl. We zijn voor woningtype D gegaan. Mocht iemand alvast wat ervaringen of tips willen delen, dan graag! :)

Zoals aangegeven gaan we voor dit project :) Ik ben benieuwd of er mensen zijn die in dezelfde prijsklasse een huis gekocht hebben (1/2 jaar geleden) en een soort van begroting willen/kunnen delen. Het huis zelf kost 260k en we gaan er van uit dat we voor de Keuken / badkamer / tuin / vloeren ongeveer 50k nodig hebben. Natuurlijk kan je het zo gek maken als je zelf wil, maar wellicht kan iemand aangeven of we uberhaupt in de richting zitten. Mijn dank is groot O-)

En het project: http://www.uphillutrecht....oningen-rietsuikerweg.htm

BertP wijzigde deze reactie 17-04-2017 16:04 (3%)

• Wicked-Game
Ons huis nadert zijn ontknoping. Over 6 weken verwachten wij de sleutel.

Bouwer is nog bezig met de volgende punten:
- Tuin afwerking
- Nuts voorzieningen aansluiten (Gemeente)
- Oprit maken
- Keukenleverancier (laatste 3 weken ongeveer dat die bezig gaat)

Foto dateert van een week of 2 terug. Huis is aan de buitenkant gereed incl. garage.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=56418.0;attach=194073;image

• Kodess
  • Laatst online: 16:42
Wij zijn nu een week na oplevering.
Muren zouden we verven. We hebben de muren opgeschuurd en allemaal voorzien van "egaliserende" voorgekleurde voorstrijk (WallPrim). De 2mm egalisatie klopt niet, dus veel muren hebben we opnieuw geschuurd voor betere egalisatie.

Daarna monodek erop. Er zijn overal vlekken en strepen zichtbaar. Nog een laag monodek, nog steeds dit resultaat:

Ben benieuwed hoeveel lagen er nodig zijn tot die zuiging weg is. :|

• Wackmack
quote:
ollie_1982 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:50:
[...]

Dit was ons een optie (meerwerk). Wellicht bij jullie ook als jullie de complete lijst krijgen na het tekenen? Welke deur er dan exact in komt weet ik niet maar het is wel een andere deur dan een "normale" deur.

Omschrijving:

Deur van woonkamer c.q. woonkeuken naar berging. Er wordt een hardhouten kozijn zonder bovenlicht en met dorpel aangebracht, met een vlakke (stompe) geïsoleerde deur, inclusief de constructieve voorzieningen die nodig zijn tussen woonkamer c.q. woonkeuken en de berging. Voor posities en uitvoering zie de optie- c.q. opdrachtentekening

Kosten : €1.995,00
Bij ons had je dezelfde optie. Zelf niet gedaan omdat je dan zo'n lelijke plek hoek in de woonkamer hebt.

Wel plaatsen we deze deur van de gang naar de keuken. Offerte is €3300,-. Afmeting is 180x260cm. Zijn we echt heel blij mee.

Wackmack wijzigde deze reactie 29-04-2017 18:11 (11%)

Pagina: 1 2 3 4 5

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sony

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True