Online JJ schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:13:
Paar maanden geleden ook in een 2-onder-1-kap nieuwbouwproject gestapt. De bouw start binnenkort, hopelijk oplevering kwartaal 4 dit jaar. Zogenaamde nul-op-de-meter (NOM) woning, met warmtepomp, 24 zonnepanelen en warmte-terug-win-systeem.
Meerwerk ca. 8k; iedere kamer voorzien van loze leiding, tevens loze leidingen voor speakers in de woonkamer, alles uitgevoerd met Busch-free@home van Busch-Jeager (hopelijk werkt dat samen met Home Assistant). Ook meerdere punten aangebracht voor Unifi AP's. Dakkapel op de 2e verdieping en 2 dubbele tuindeuren.
Keuken ca. 17,5k: standaard keuken laten vervallen en een compleet nieuwe uitgezocht, met een eiland. Composiet blad, apparatuur van Bosch (incl. Home Connect) en Quooker.
Badkamer/toilet ca. 12,5k: standaard sanitair en tegels laten vervallen en ook compleet nieuw uitgezocht.
Deuren ca. 5,2k (11 st.): standaard deuren vervangen door wat luxer type en alle bovenlichten laten vervallen.
Vloeren ca. 16,5k (175m2 excl. badkamer / toilet): gehele huis PVC, beneden visgraat, rest normaal. Incl egaliseren, verlijmen en plinten. Ook incl. de trappen, een dichte en een open variant.
Muren: nog geen idee, waarschijnlijk renovlies.
Plafonds: worden standaard gespoten opgeleverd met een V-naad. Denk niet dat ik dat mooi vind, dus mogelijk ook renovlies.
Raamdecoratie: waarschijnlijk iets van Luxaflex en wat te automatiseren is.
Tuin: nog geen idee, 9x15m en een kleinere voortuin incl oprit voor 2 auto's.
Heeft er iemand ervaring met renovlies op de plafonds? Ik ben geen fan van het standaard spuitwerk en de V-naad, maar stucen lijkt me een risico bij nieuwbouw.