Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 102 Laatste
Acties:
  • 1.034.959 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
ollie_1982 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:39:
[...]

Zoals beloofd net even foto's gemaakt. Let niet op de "handjes" op de ramen ;) . Verder wilde de schoonmaakster de jaloezieën schoonmaken en heeft het rechter touwtje los getrokken, moet ik nog even vast maken. Vandaar dat deze scheef hangt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Super bedankt! Leuk om te zien, ziet er allemaal erg mooi uit!!

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
@Xtince, maar dus ook niet aan de knoppen van je verdeler, maar de temperatuur van de installatie die je water opwarmt (cv, warmtepomp). ;)

In diezelfde lijn, wat is het risico als je te snel opstookt? Als we het netjes doen (5 graden per 24uur tot 40 graden, dan weer terug naar 15 en dan weer naar 40, zijn we zo'n 15 dagen bezig. En die tijd willen we eigenlijk niet kwijt zijn. De vloer is het enige wat nog moet gebeuren, en we willen eigenlijk geen 15 dagen wachten na oplevering voor we wat kunnen gaan doen.

Het wordt een losliggende vloer (pvc click), dus meescheuren zal ie niet doen?

Welk risico lopen we als we tijdens opstookprotocol gaan leggen? Of als we ipv 5 graden per 24 uur naar 10 graden per 24 uur gaan?

(de cv kan trouwens ook niet lager dan 30 graden staat in de handleiding, dus vraag me sowieso af hoe die stap van "uit" naar "5 graden boven omgevingstemperatuur" gaan doen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-06 02:17
The Legend schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 16:36:
[...]

Staat er tekst op het paaltje? Als het zou gaan om het uitzetten van het perceel dan zouden alle hoekpunten zijn gemarkeerd. Aangezien dat niet is gebeurd is het logischer dat dit bijvoorbeeld de voorgevenrooilijn is. Peilhoogte zou ook kunnen. Bel de bouw- en woningtoezichthouders van de gemeente die kunnen het je vertellen.
Sport_Life schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 15:36:
Doorgaans je erfgrens, maar als je de vraag stelt vermoed ik dat de erfgrens niet in de buurt komt van de paaltjes? (ik vraag me nog steeds af of het zin zou hebben een paaltje 50cm op te schuiven)
Hsb-3 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 17:53:
[...]

Je zou eens kunnen meten wat de afstand is tussen de paaltjes. Als dat de breedte van je woning is, dan zou ik denken de hoekpunten.
Bij ons stonden de paaltjes toen op de perceelsgrens, 9 meter uit elkaar, in de voorste lijn van het perceel. Dat lijkt hier niet zo te zijn.

Als het (veel) breder is dan je woning kunnen het ook de hoekpunten voor de uit te graven bouwput zijn.
Om hier nog even op terug te komen.... had dit bij het bouwbedrijf neergelegd en vandaag antwoord gehad.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Probleem is als volgt: de rode lijn is de afstand van de hoek van mijn woning naar de grens van mijn kavel. De oranje lijn is die van mijn (toekomstig) buurman naar zijn erfgrens. Nu staan de paaltjes zo dat de rode lijn in realiteit circa 3 meter is en de oranje circa 5 meter. Zou toch vrij duidelijk moeten zijn dat mijn kavel daar juist wat ruimer moet zijn als die van hem...
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1XHFGQ2/unnamed.png

Blij dat we zelf in ieder geval wel opletten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:29
Hsb-3 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:56:
@Xtince, maar dus ook niet aan de knoppen van je verdeler, maar de temperatuur van de installatie die je water opwarmt (cv, warmtepomp). ;)
Dus de temperatuur verhoog en verlaag je dus bij je CV ketel? Neem aan dat je de thermostaat tijdens het opstookprotocol wel op een dermate hoge stand moet hebben dat hij wel de warmte vraagt toch? Anders loopt dat water er toch niet op de max temperatuur doorheen?

Wij hebben straks 13 dagen tussen oplevering en egaliseren vloer zitten... dus ik zal ook ergens iets moeten smokkelen denk ik. Koelen is belangrijker dan het verwarmen begreep ik, dus wij gaan iets sneller omhoog dan omlaag dan maar...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:33
Ik blijf het een gek iets vinden. Bij mijn vorige nieuwbouw woning geen specifiek stook protocol meegekregen (6,5 jaar geleden).
En ik kan mij ook goed herinneren dat de bouwvakkers 1 of 2 weken voor oplevering de thermostaten en kachels al op 16 graden hadden binnen. Wat heeft het daarna dan nog voor zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:57
MarcoC schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:12:
[...]

Het kan aan mij liggen, maar in dat topic wordt toch juist bevestigd dat nachtverlaging in combinatie met vloerverwarming weinig tot geen zin heeft?
Ik zie daar ook een aantal reacties ook uit de natuurkunde dat een beetje zijn kan hebben mits je geen warmtepomp hebt en je je ketel niet op max temperatuur gaat verwarmen

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:20
Hsb-3 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:56:

In diezelfde lijn, wat is het risico als je te snel opstookt? Als we het netjes doen (5 graden per 24uur tot 40 graden, dan weer terug naar 15 en dan weer naar 40, zijn we zo'n 15 dagen bezig. En die tijd willen we eigenlijk niet kwijt zijn. De vloer is het enige wat nog moet gebeuren, en we willen eigenlijk geen 15 dagen wachten na oplevering voor we wat kunnen gaan doen.

Het wordt een losliggende vloer (pvc click), dus meescheuren zal ie niet doen?

Welk risico lopen we als we tijdens opstookprotocol gaan leggen? Of als we ipv 5 graden per 24 uur naar 10 graden per 24 uur gaan?

(de cv kan trouwens ook niet lager dan 30 graden staat in de handleiding, dus vraag me sowieso af hoe die stap van "uit" naar "5 graden boven omgevingstemperatuur" gaan doen)
Thnx. Ik heb echter stadsverwarming en de verdeler beneden ziet dan ook specifiek op de vloerverwarming. Dus moet daar wel zijn denk ik. Maar ik zal het woensdag nog goed bij oplevering vragen.

Scheelt voor mij dat mijn vloeren pas de laatste week van februari worden geplaatst. Met heel wat zaken casco heb ik mezelf de tijd gegeven om alles goed te doen. Schat in dat ik eind maart er pas echt inga, eerst alles netjes af. Geeft mij dus tijd om opstookprotocol in ieder geval 2 en misschien 3 keer uit te voeren en dat ga ik dus ook doen. Wellicht overkill maar heb toch de mogelijkheid om het te doen. Daarnaast is het plak pvc wat er op komt dus scheuren wil ik absoluut voorkomen. Maar snap dat je bij een strakke planning moet mee sprokkelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeeMoney
Zojuist de offerte bij Regge tegels definitief getekend. We zijn dus voor de keramische parket vloer gegaan welke ook wel bekend is als Lodge Grove volgens mij.
Visgraat en tegels dus van 20x120cm zonder bies a 118m2.

Vloer_Parket

Voor de vloeren boven hebben we nu voor PVC 21x121cm gekozen van Moduleo Amazone Beige Sherman Oak a 138m2:
Vloer_pvc

Totale order kwam nu op 18k inclusief alles.(egaline, lijm etc.)
Het is een best bedrag maar het is dan ook een behoorlijke oppervlakte en visgraat is echt een pak duurder dan recht.

Renovlies voor de wanden is ook besteld, een haard van Bellfires View Bell Medium 3 ook en de keuken is qua opstelling en apparatuur al wel bekend maar kleurstelling nog niet (wel al "besteld", zie impressie).
Keuken view

keuken plattegrond

Keuken betreft een "Linea Quattro" met 5x een hoge kastenwand met 2 ovens en een koffie automaat.
Dan een los staand eiland van 3m met 2 lades van 120 en een kast van 60 aan de ene kant en aan de andere kant of 5 kasten of ook weer 2x120cm lades en 1x60 kast.
Aan het eiland komt nog een bar/zit gedeelte van 120cm voor 4 personen.

We komen steeds dichter bij een volledig plaatje :) .

Iemand ervaring met plinten online bestellen ;) ?

[ Voor 61% gewijzigd door GeeMoney op 15-01-2019 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
@GeeMoney ziet er tof uit! Ook die keuken met de tafel in het verlengde, tof!

We gaan de plinten online bij Hornbach bestellen :+ Plint van 9cm hoog ofzo, kant en klaar, 7 euro per 2,4m. En voor de uitwendige hoeken de kant en klaar verstekhoeken (als het zelf zagen er niet uit komt te zien, waar de kans best groot is).
Gemak dient de mens :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-05 11:43
@GeeMoney ziet mooi uit!

Ik heb de plinten voor de begane grond hier gehaald incl. plaatsen.

https://www.stuntenmetplinten.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
GeeMoney schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:32:
Zojuist de offerte bij Regge tegels definitief getekend. We zijn dus voor de keramische parket vloer gegaan welke ook wel bekend is als Lodge Grove volgens mij.

[Afbeelding: Vloer_Parket]

Voor de vloeren boven hebben we nu voor PVC 21x121cm gekozen van Moduleo Amazone Beige Sherman Oak a 138m2:
[Afbeelding: Vloer_pvc]

Het is een best bedrag maar het is dan ook een behoorlijke oppervlakte en visgraad is echt een pak duurder dan recht.

Renovlies voor de wanden is ook besteld, een haard van Bellfires View Bell Medium 3 ook en de keuken is qua opstelling en apparatuur al wel bekend maar kleurstelling nog niet (wel al "besteld", zie impressie).
[Afbeelding: Keuken view]

[Afbeelding: keuken plattegrond]

Keuken betreft een "Linea Quattro" met 5x een hoge kastenwand met 2 ovens en een koffie automaat.
Dan een los staand eiland van 3m met 2 lades van 120 en een kast van 60 aan de ene kant en aan de andere kant of 5 kasten of ook weer 2x120cm lades en 1x60 kast.

Ziet er goed uit. Maar waarom bestel je niet de plinten meteen met de vloer? Kan de vloerenboer ze ook meteen plaatsen. Als je voor 18k vloeren hebt gekocht, zou ik op zn minst verwachten dat de plinten gratis meegeleverd worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FataMan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:30
Hsb-3 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:46:
@GeeMoney ziet er tof uit! Ook die keuken met de tafel in het verlengde, tof!

We gaan de plinten online bij Hornbach bestellen :+ Plint van 9cm hoog ofzo, kant en klaar, 7 euro per 2,4m. En voor de uitwendige hoeken de kant en klaar verstekhoeken (als het zelf zagen er niet uit komt te zien, waar de kans best groot is).
Gemak dient de mens :')
Die kant en klare plastic hoekjes zijn echt geen gezicht. Het verstek zagen van plinten vereist even wat aandacht maar is wel de netste oplossing imo.

Nikon D50 | 18-70 F3.5-4.5 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Dank jullie wel!
@Xtince ik heb de plinten er niet bij besteld omdat dat weer 3200,- extra was. En plinten kan mijn vader zelf aanbrengen en als ik zo op internet speur kom ik op nog geen 900 euro inclusief lijm. Het klonk mij gewoon als teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
FataMan schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 00:44:
[...]

Die kant en klare plastic hoekjes zijn echt geen gezicht. Het verstek zagen van plinten vereist even wat aandacht maar is wel de netste oplossing imo.
Wie heeft het over plastic hoekjes? :?

https://www.hornbach.nl/s...0-mm/6250269/artikel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:51

Reinier

\o/

In mijn huis is geen enkele hoek 90°, hopelijk bij jou wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
Reinier schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 07:24:
[...]

In mijn huis is geen enkele hoek 90°, hopelijk bij jou wel :)
Dus je hebt geen plinten in huis? Het is geen stalen balk hé, het is maar mdf. Die klem in het midden trekt alles bij elkaar en desnoods komt er een kitrandje in.
En als je verstek zelf zaagt doe je het toch ook in 90 graden en niet in 88,5?

Dus het is me niet helemaal duidelijk wat je met jouw opmerking wil zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:51

Reinier

\o/

Ik meet de hoek, deel door twee en stel mijn afkortzaag op die hoek in.
Maar blijkbaar werken die dingen ook bij niet-haakse hoeken, dat is wel mooi dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poosie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-10-2022
GeeMoney schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:32:

[Afbeelding: Vloer_Parket]

[Afbeelding: Vloer_pvc]

Het is een best bedrag maar het is dan ook een behoorlijke oppervlakte en visgraad is echt een pak duurder dan recht.

[Afbeelding: Keuken view]

[Afbeelding: keuken plattegrond]

Nice! Wat een bedrag nog voor vloeren, zeg. Dat hebben wij nog niet geregeld, binnenkort ook maar eens gaan doen. Wat betreft keuken: hoeveel ruimte heb je tussen de kastenwand en het eiland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
poosie schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:03:
[...]

Nice! Wat een bedrag nog voor vloeren, zeg. Dat hebben wij nog niet geregeld, binnenkort ook maar eens gaan doen. Wat betreft keuken: hoeveel ruimte heb je tussen de kastenwand en het eiland?
Dat zei ik tegen mijn vrouw ook :+ .
Als we niet voor visgraat waren gegaan dan had het zeker €2500,- gescheeld.
Daar komt ook bij dat het wel aardige oppervlaktes zijn natuurlijk.
Ik heb daar 1.30m tussen volgens de technische tekening.

[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 15-01-2019 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
ollie_1982 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 23:19:
@GeeMoney ziet mooi uit!

Ik heb de plinten voor de begane grond hier gehaald incl. plaatsen.

https://www.stuntenmetplinten.nl/
Ik heb de offertes nu binnen, heb jij foto's van het eind resultaat wellicht? En zijn ze een beetje kind-proef?
Ze zijn wel heel scherp geprijsd.
Inclusief plaatsen, materiaal en 90x12mm MDF RAL9010 plint a 140 strekkende meters voor €1100,- :9

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 15-01-2019 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

MadEgg

Tux is lievvv

Ondertussen lijkt onze stukadoor met de noorderzon vertrokken te zijn. Hij heeft het grootste deel van het werk gedaan maar heeft de wanden in de trapkast overgeslagen (vergeten). Hij zou hiervoor nog terugkomen en wat andere stukjes corrigeren waar het niet helemaal netjes was, maar ik heb er neits meer van gehoord, de telefoon wordt niet opgenomen, op SMS en e-mail wordt niet gereageerd. Ik was blijkbaar te goed van vertrouwen om volledige rekening al te betalen toen het nog niet af was. Ik ben bang dat ik het zelf mag gaan oplossen... :|

De schuttingen zijn bij ons afgelopen week afgemaakt, dat is wel heel prettig. Nu niet meer een grote moddervlakte achter huis, maar alleen ons eigen persoonlijke modderveld :+ . We hebben met een beetje moeite en aandringen vrijwel ons hele blok (6 tweekappers en 8 rijwoningen) bij elkaar gekregen om dezelfde schuttingen bij hetzelfde bedrijf af te nemen, dus dat leverde wel een mooie prijs op en nu een mooi uniform geheel. Wel met het stormachtige weer vorige week al 3 schuttingdelen losgewaaid (schroefkoppen afgeknapt) maar alles is wel weer netjes hersteld. Ik hoop dat het nu beter blijft zitten. Het ziet er wel mooi uit in ieder geval.

@GeeMoney wat een enorm bedrag voor vloeren zeg! Wij hebben €3500 betaald voor 80 m² PVC + egaline op de begane grond (geen plinten voor nodig), en €1100 voor zelf gelegd laminaat en plinten op de eerste en tweede verdieping, nog eens 80 m². PVC in visgraat had +- €1000 extra gekost.

Je woning is wel wat groter geloof ik, maar je vloeren zijn duurder dan onze gehele keuken die ik al flink aan de prijs vond (€17.3k).

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
MadEgg schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:44:
Ondertussen lijkt onze stukadoor met de noorderzon vertrokken te zijn. Hij heeft het grootste deel van het werk gedaan maar heeft de wanden in de trapkast overgeslagen (vergeten). Hij zou hiervoor nog terugkomen en wat andere stukjes corrigeren waar het niet helemaal netjes was, maar ik heb er neits meer van gehoord, de telefoon wordt niet opgenomen, op SMS en e-mail wordt niet gereageerd. Ik was blijkbaar te goed van vertrouwen om volledige rekening al te betalen toen het nog niet af was. Ik ben bang dat ik het zelf mag gaan oplossen... :|

De schuttingen zijn bij ons afgelopen week afgemaakt, dat is wel heel prettig. Nu niet meer een grote moddervlakte achter huis, maar alleen ons eigen persoonlijke modderveld :+ . We hebben met een beetje moeite en aandringen vrijwel ons hele blok (6 tweekappers en 8 rijwoningen) bij elkaar gekregen om dezelfde schuttingen bij hetzelfde bedrijf af te nemen, dus dat leverde wel een mooie prijs op en nu een mooi uniform geheel. Wel met het stormachtige weer vorige week al 3 schuttingdelen losgewaaid (schroefkoppen afgeknapt) maar alles is wel weer netjes hersteld. Ik hoop dat het nu beter blijft zitten. Het ziet er wel mooi uit in ieder geval.

@GeeMoney wat een enorm bedrag voor vloeren zeg! Wij hebben €3500 betaald voor 80 m² PVC + egaline op de begane grond (geen plinten voor nodig), en €1100 voor zelf gelegd laminaat en plinten op de eerste en tweede verdieping, nog eens 80 m². PVC in visgraat had +- €1000 extra gekost.

Je woning is wel wat groter geloof ik, maar je vloeren zijn duurder dan onze gehele keuken die ik al flink aan de prijs vond (€17.3k).
Het is een hoop geld inderdaad maar alleen de tegel zit al op €40,- per m2, legkosten visgraat zijn uiteindelijk 60 euro per m2 geworden wat dus totaal op €100,- per vierkante meter prijs komt all-in. Dus 11k is de tegelvloer begane grond en de andere 7k is de PVC (0,55 toplaag) voor 138m2 wat aardig overeenkomt met jou prijs.
Visgraat tegels is weer duurder dan visgraat PVC...

Ik betaal altijd een deel pas na oplevering, helaas zo klinkt het althans een dure les voor je. Onbegrijpelijk hoe die mensen zaken kunnen blijven doen. Kan je wellicht ergens een referentie achter laten? Dan voer je als het ware de druk misschien een beetje op voor hem.

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 15-01-2019 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-06 21:43
Vloeren zijn duur;

Vloer beneden Hout+trap+plinten  €  11.000,00 
Vloer (overige)  €               10.500,00 

Vloer beneden is de vloer in de woonkamer, parketvloer in visgraat verlijmd á 60M2
Vloer overige is een gietvloer á 110 M2

In de 11K zit tevens de trap van de begane grond naar de 1e verdieping en alle plinten 8cm (geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Vierkante meters maken nogal wat uit, dat je 18k kwijt bent voor 250 m2 vloer lijkt me zeker niet raar. Het materiaal is de andere factor. Wij gaan overal hout doen (deels ook visgraat), totaal ongeveer 170m2, 18k zou leuk zijn maar ik vrees dat dat te krap gaat worden :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

GeeMoney schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:00:
[...]

Het is een hoop geld inderdaad maar alleen de tegel zit al op €40,- per m2, legkosten visgraat zijn uiteindelijk 60 euro per m2 geworden wat dus totaal op €100,- per vierkante meter prijs komt all-in. Dus 11k is de tegelvloer begane grond en de andere 7k is de PVC (0,55 toplaag) voor 138m2 wat aardig overeenkomt met jou prijs.
Oh ja, je had tegels, die zijn inderdaad nog wat duurder. Pfoe, ik ben maar blij dat ons huis geen 250 m² is dan ;) Het is nu met alles al veel duurder en meer werk dan ons vorige huis wat maar 90 m² was: stuccen, schilderen, vloeren, maar ook voor gewoon schoonmaken inmiddels ;) Binnenkort toch maar eens iemand voor gaan inhuren O-)
Ik betaal altijd een deel pas na oplevering, helaas zo klinkt het althans een dure les voor je. Onbegrijpelijk hoe die mensen zaken kunnen blijven doen. Kan je wellicht ergens een referentie achter laten? Dan voer je als het ware de druk misschien een beetje op voor hem.
Nouja, niet een hele dure les, 95% van het werk is gedaan. Het is alleen jammer van dat laatste restje. Aangezien het om de trapkast gaat denk ik dat ik eerst zelf maar eens een poging tot stuccen ga doen, als het niet zo mooi wordt is dat ook geen ramp, het is in ieder geval beter dan ene ruwe muur met leidingsleuven. En de paar stukjes wand zijn niet perfect maar ook niet volstrekt niet om aan te zien. Eerst maar eens zien of er nog scheurvorming in het stucwerk is het komende jaar, dan gaan we later nog wel eens een andere stukadoor laten komen om het echt af te maken.

De online presence van deze stukadoor is minimaal, dus er zijn ook weinig gelegenheden om reviews achter te laten. Ik heb gedurende de werkzaamheden een aantal deelbetalingen gedaan. Na de gereedkoming heb ik het laatste betaald nadat ik hem wel had gesproken dat het niet helemaal gereed was. Aangezien hij weer andere zelfstandige stukadoors had meegenomen die hij weer moest betalen heb ik toen in goed vertrouwen het laatste deel ook betaald. Dat had dus beter niet gekund ;)

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
GeeMoney schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:09:
[...]

Ik heb de offertes nu binnen, heb jij foto's van het eind resultaat wellicht? En zijn ze een beetje kind-proef?
Ze zijn wel heel scherp geprijsd.
Inclusief plaatsen, materiaal en 90x12mm MDF RAL9010 plint a 140 strekkende meters voor €1100,- :9
Foto's van hij bezig was heb ik wel, verder alleen de foto's die al in dit topic aanwezig zijn waar de plinten op te zien zijn (laatste post bijvoorbeeld).

Tot op heden hebben ze de kinderen doorstaan, de jongste botst nog regelmatig met iets tegen de plinten maar daar zie je niks van.

Onze plinten zijn 15cm hoog bij 1.8cm.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XeV8LPb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Fhu9Sfg.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FoeZ4ZZ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GLYsfso.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
ollie_1982 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:28:
[...]

Foto's van hij bezig was heb ik wel, verder alleen de foto's die al in dit topic aanwezig zijn waar de plinten op te zien zijn (laatste post bijvoorbeeld).

Tot op heden hebben ze de kinderen doorstaan, de jongste botst nog regelmatig met iets tegen de plinten maar daar zie je niks van.

Ziet er goed uit voor die prijzen. Ik mis alleen het afkitten bovenkant plint als het ware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je nog een paar foto's van je keuken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
GeeMoney schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:13:
[...]

Ziet er goed uit voor die prijzen. Ik mis alleen het afkitten bovenkant plint als het ware?
Afkitten is gedaan, maar daar heb ik geen foto's van. Afkitten alleen bij de witte muren, bij de gekleurde muren niet omdat dat nooit mooi recht wordt en het er lelijk uit ziet.

Nadeel van afkitten is dat het er veel vuil op blijft zitten, bij de delen (gekleurde muren) waar geen kit zit ziet het er netter uit en scheelt schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
ollie_1982 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:33:
[...]

Afkitten is gedaan, maar daar heb ik geen foto's van. Afkitten alleen bij de witte muren, bij de gekleurde muren niet omdat dat nooit mooi recht wordt en het er lelijk uit ziet.

Nadeel van afkitten is dat het er veel vuil op blijft zitten, bij de delen (gekleurde muren) waar geen kit zit ziet het er netter uit en scheelt schoonmaken.
Klopt, dat viel mij ook op bij mijn vorige woning en afgekitte plinten.
De kitnaad echter super dun aanbrengen op echt zo goed als alleen de naad is wel strak (op witte muren inderdaad).
Ik wil dan ook echt geen kitnaad van een centimeter maar dat kan ik hem gewoon vertellen mocht hij komen.
Van de prijs ben ik behoorlijk te spreken, er gaat nog eens 10% af waardoor hij dus nu voor nog geen 1000 euro mijn hele woning voorziet van plinten .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ollie_1982
FrankSpin schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:28:
[...]

[...]

Heb je nog een paar foto's van je keuken?
Jazeker:

Nog zonder afzuigunit :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/koWExNX.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iEy9Ql6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FqTihvA.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GTjHkNG.jpg

Met afzuiger incl. wat rommel op het aanrecht:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SGXR6hF.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9zOd10A.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemperelly
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-07-2020
Ziet er mooi uit! Wij krijgen ook zoiets alleen van wasbak naar kastenopstelling trekken wij het blad/onderkastjes door...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06 14:49
GeeMoney schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:00:
[...]

*Knip
Wat is het verschil tussen tegels en PVC? Op internet vind ik daar geen heldere scheiding tussen.
Op het moment dat je tegels gebruikt bij visgraat creëer je met tegels een ander effect? Of zijn deze ook anders van kwaliteit?

Edit:/
@Anoniem: 43780 Je hebt helemaal gelijk.
Bedoel ook iets anders maar ben te snel met lezen en typen geweest.
Vroeg mij af of er verschil was tussen PVC tegels en PVC stroken.

Dacht bij GeeMoney te hebben gelezen dat hij had gekozen voor PVC tegels in visgraat inplaats van PVC stroken in visgraat.
Nooit tussen je werk door even gauw reageren :+

[ Voor 30% gewijzigd door UninPro op 15-01-2019 19:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:14

The Legend

*Plop*

Huh? Tegels zijn tegels (keramiek vaak), PVC is kunststof. Je hebt niet heel lang gezocht als je dat niet kon vinden 8)7

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
AlexSaxoMusic schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:43:
[...]

Wat is het verschil tussen tegels en PVC? Op internet vind ik daar geen heldere scheiding tussen.
Op het moment dat je tegels gebruikt bij visgraat creëer je met tegels een ander effect? Of zijn deze ook anders van kwaliteit?
De keramische tegels zijn ten eerste een stuk zwaarder, en elke tegel is anders. Ook heeft deze soort veel motieven waar de tegelzetter rekening mee moet houden om niet telkens dezelfde motief neer te leggen.
En zijn ze natuurlijk een stuk minder te bewerken en elke millimeter verschil zal aan de andere kant direct ook weer zichtbaar zijn.
Het gaat op een dikke kamlaag van lijm ipv vlak op een ge-egaliseerde vloer.
Het kost dus al met al gewoon veel meer tijd en inspanningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
De wonderen lijken de wereld nog niet uit.

Wij hadden nog voor de koop als extra optie buiten de optielijst om vloerverwarming bedongen. Offerte etc duurden een eeuwigheid maar dat liep nog wel. Toen ik een paar maanden geleden vroeg waar de thermostaten kwamen was het antwoord 'er komt er maar 1 extra, op de eerste verdieping', in de offerte stond echter 'naregeling per kamer' dus daar namen we niet zomaar genoegen mee, gelukkig vond onze kopersbegeleider dat ook allemaal wat raar dus die bleef de vraag ook door zetten.

Ik verwachtte nog een hele discussie maar niets is minder waar: gisteren vielen er ineens tekeningen met 5 extra thermostaten en de bedrading daarvoor erop in onze volgjewoning inbox. Er staat er ook een in de badkamer dus dat beantwoord ook half de vraag of ze nog met de badkamercollegas hadden overlegd (badkamerofferte bevatte al een radiator die met LTV overweg kan.

Ze zullen bij de verwoording in de offerte wel gedacht hebben dat dat inderdaad wel op aparte thermostaten lijkt en gezien de hoogte van de offerte dit er maar gewoon bijgedaan hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:15
Jheroun schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:11:
De wonderen lijken de wereld nog niet uit.

Wij hadden nog voor de koop als extra optie buiten de optielijst om vloerverwarming bedongen. Offerte etc duurden een eeuwigheid maar dat liep nog wel. Toen ik een paar maanden geleden vroeg waar de thermostaten kwamen was het antwoord 'er komt er maar 1 extra, op de eerste verdieping', in de offerte stond echter 'naregeling per kamer' dus daar namen we niet zomaar genoegen mee, gelukkig vond onze kopersbegeleider dat ook allemaal wat raar dus die bleef de vraag ook door zetten.

Ik verwachtte nog een hele discussie maar niets is minder waar: gisteren vielen er ineens tekeningen met 5 extra thermostaten en de bedrading daarvoor erop in onze volgjewoning inbox. Er staat er ook een in de badkamer dus dat beantwoord ook half de vraag of ze nog met de badkamercollegas hadden overlegd (badkamerofferte bevatte al een radiator die met LTV overweg kan.

Ze zullen bij de verwoording in de offerte wel gedacht hebben dat dat inderdaad wel op aparte thermostaten lijkt en gezien de hoogte van de offerte dit er maar gewoon bijgedaan hebben :P
Heb je eigenlijk geen zak aan en staat alleen maar lelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kemperelly
Even een paar plaatjes van onze nog te bouwen woning (kavel 12)....helaas moeten we nog lang wachten, ergens maart start als het goed is de bouw :P

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/mesi7ggx.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/8iba7j7om.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/7u82uzlxahh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/0ssyy3yp13n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/nfd2rg27e5ay.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/gqe5boz2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/by80etpqrtb.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door kemperelly op 17-01-2019 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
xminator schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:32:
[...]

Heb je eigenlijk geen zak aan en staat alleen maar lelijk.
Dank voor je mening ;) Die paar vierkante centimeters op de muur gaan het verschil niet maken en ik weet niet zo goed hoe ik anders kan zorgen dat de slaapkamer op de 1e etage kouder blijft dan de woonkamer en badkamer maar de werkkamer op de 2e etage (als ik thuiswerk) wel weer warmer kan zijn dan de biljartkamer daarachter (die eigenlijk alleen in het weekend wat warmer moet zijn).

Mij leek besturing van temperaturen met vloerverwarming ook nooit zo zinnig maar wij krijgen toch wel een paar ruimten die niet continue in gebruik zijn en daarmee een groot deel van de week niet verwarmd hoeven te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:15
Jheroun schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:30:
[...]

Dank voor je mening ;) Die paar vierkante centimeters op de muur gaan het verschil niet maken en ik weet niet zo goed hoe ik anders kan zorgen dat de slaapkamer op de 1e etage kouder blijft dan de woonkamer en badkamer maar de werkkamer op de 2e etage (als ik thuiswerk) wel weer warmer kan zijn dan de biljartkamer daarachter (die eigenlijk alleen in het weekend wat warmer moet zijn).

Mij leek besturing van temperaturen met vloerverwarming ook nooit zo zinnig maar wij krijgen toch wel een paar ruimten die niet continue in gebruik zijn en daarmee een groot deel van de week niet verwarmd hoeven te worden.
Eenmaal inregelen via de vloerverdeler en je bent klaar ;). Vloerverwarming in een modern geisoleerde woning merk je op den duur weinig van. Ik heb het thuis standaard op 20 graden staan en de VV gaat gewoonweg extreem weinig aan (in samenhang met mechanische ventilatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

kemperelly schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:52:
Even een paar plaatjes van onze nog te bouwen woning (kavel 12)....helaas moeten we nog lang wachten, ergens maart start als het goed is de bouw :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit. Lijkt veel op onze woning :)
De plattegronden zijn wel erg klein waardoor de maten niet te lezen zijn.
Maar vertel wat meer. Waar is het?
Die foto wordt je keuken? Welke opties heb je allemaal genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@kemperelly dat type woning lijkt ook bij ons in het project te staan. (Nieuw waard in Heerhugowaard) mooie woningen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 29-05 21:06
GeeMoney schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 19:19:
@kemperelly dat type woning lijkt ook bij ons in het project te staan. (Nieuw waard in Heerhugowaard) mooie woningen!
He nog iemand uit Heerhugowaard, leuk. Zijn ze nu aan het bouwen of is het net klaar? Als het nieuwe gedeelte is dan helemaal gasloos zeker? Wij hebben nog gekeken bij rijwoning, was uiteindelijk wat te klein voor ons.
Wij hebben huis in de draai gekocht, niet gasloos helaas maar daar maar voor sparen en dan later doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
ambusched schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 19:37:
[...]

He nog iemand uit Heerhugowaard, leuk. Zijn ze nu aan het bouwen of is het net klaar? Als het nieuwe gedeelte is dan helemaal gasloos zeker? Wij hebben nog gekeken bij rijwoning, was uiteindelijk wat te klein voor ons.
Wij hebben huis in de draai gekocht, niet gasloos helaas maar daar maar voor sparen en dan later doen.
Ze zijn nu aan het bouwen en het is helemaal gasloos inderdaad. Momenteel woon ik nog in Den Helder maar ik kom dus die kant op ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-06 13:40
Gezellig! Hier ook een woning in De Draai in Heerhugowaard. Helaas ook deze woning niet gasloos, zonder optie om alsnog toe te passen.

Ondertussen de eerste kijkdag gehad en ons blok staat er ondertussen zo voor:
Woning NeonovA

Waren helaas al een paar dingen mis gegaan maar ze hebben wat tijd om het te fixen:
- Metselwerk scheef (loopt schuin af)
- Kozijn zonder bovenlicht geplaatst maar bovenlicht niet dichtgezet. (dat moet toch opvallen??)
- Elektrapunt op verkeerde hoogte.
- Loze leiding aan de verkeerde kant van de zolder.
- Loze leiding niet getrokken met elektra voor de droger.

Daarnaast hoor ik van de bewoners waarvan de woning is opgeleverd dat het tegelwerk niet al te best is, zo slecht zelfs dat er iemand is die eist dat al het tegelwerk in badkamer en toilet opnieuw moet gebeuren. :X

Ben benieuwd hoe het bij ons gaat verlopen, ondertussen is het alleen nog wachten op de nuts, berging in de tuin en het ophogen van de grond. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 29-05 21:06
@GeeMoney en @NeonovA wanneer is de oplevering? Gaan jullie stucen of renovlies? Al een bedrijf gevonden ervoor? Heb wat bedrijven aangeschreven voor offerte maar in de buurt reageert weinig terug. Meer de 'in heel Noord Holland/nederland' bedrijven reageren.
@NeonovA is zeker rechts van de van veen weg? Was daar toen ze bij ons nog bezig waren met grondwerk doorheen gereden en nu al zover, gaat rap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
@ambusched en @NeonovA gezellig!
Mijn oplevering is april-juni 2019 en we zijn de laatste die opgeleverd worden in deze fase maar momenteel staat het er zo bij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V7FWFgvBZPEv4MzmSyinySjj/medium.jpg

Het is de woning direct na de bouwkeet links.
(Niet de allerbeste foto)

Uiteindelijk zou het er zo uit moeten gaan zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZtsZWU2C8SVhZ4VmvZwmflhd/medium.jpg
(Deze staat gespiegeld en heeft praktijkruimte ipv garage)

@NeonovA wie is de projectontwikkelaar daar en bouwer?

@ambusched wij laten renovlies plakken door een bekende. In Alkmaar zit dacht ik ook een goed betrouwbaar bedrijf en anders jpg-inrichters lees ik hier veel.

[ Voor 53% gewijzigd door GeeMoney op 16-01-2019 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Vandaag dan eindelijk de sleutel ontvangen van ons huisje. Oplevering ging soepel en de aannemer heeft bijna alles meteen opgelost. Paar kleine zaken nog die komende weken moet gebeuren. Maar al met al dus (op dit moment) zeer tevreden!

Ik kan voor diegenen die nog een opleveringskeurder zoeken, keuringshuis.nl, van harte aanbevelen. Veel goede tips en secuur - in ieder geval voor mij als leek - door de woning heen gelopen.

Morgen gaan de eerste kleine klussen beginnen. Zin in!

Heb nog wel een vraag. Ben nu een energieleverancier aan het zoeken. Ik heb stadsverwarming dus alleen maar voor stroom. Ik heb een slimme meter in de woning, maar volgens mij betekent dat niet dat ik perse voor dubbeltarief hoeft te gaan toch? Of verschilt dat per leverancier? Want op zich verbruiken wij juist overdag veel stroom en snachts bijna tot niets. Iemans die zijn ervaringen hier kan delen? Heb tot nu toe altijd een enkele meter gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Laatst online: 16-06 13:40
ambusched schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 20:34:
@GeeMoney en @NeonovA wanneer is de oplevering? Gaan jullie stucen of renovlies? Al een bedrijf gevonden ervoor? Heb wat bedrijven aangeschreven voor offerte maar in de buurt reageert weinig terug. Meer de 'in heel Noord Holland/nederland' bedrijven reageren.
@NeonovA is zeker rechts van de van veen weg? Was daar toen ze bij ons nog bezig waren met grondwerk doorheen gereden en nu al zover, gaat rap.
Ons project ligt inderdaad aan de Van Veenweg en de Oosterweg.

Project

De verwachting is dat de oplevering zal plaatsvinden eind feb / begin maart.
Wij laten alles stucen met sierpleister door een klein bedrijf in Oosterblokker. Werkt na ons inzien met redelijke prijzen en goed materiaal (Brander Tango) voor nieuwbouw. PM maar indien je hier meer info over wilt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymaenhout
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-06 22:29
GeeMoney schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 20:44:
@ambusched en @NeonovA gezellig!
Mijn oplevering is april-juni 2019 en we zijn de laatste die opgeleverd worden in deze fase maar momenteel staat het er zo bij:
[Afbeelding]

Het is de woning direct na de bouwkeet links.
(Niet de allerbeste foto)

Uiteindelijk zou het er zo uit moeten gaan zien:
[Afbeelding]
(Deze staat gespiegeld en heeft praktijkruimte ipv garage)

@NeonovA wie is de projectontwikkelaar daar en bouwer?

@ambusched wij laten renovlies plakken door een bekende. In Alkmaar zit dacht ik ook een goed betrouwbaar bedrijf en anders jpg-inrichters lees ik hier veel.
Zelfde bouwstijl als bij ons zie ik:

oplevering staat gepland voor mei-augustus:
Voorkant
achterkant

Op dit moment is het wachter op een 3-tal zaken:
- 2e verdiepingsvloer moet nog gestort worden (ligt al voorbereid van voor de kerstvakantie :/
- metselaars: alles ligt gereed om de 1e verdieping volledig te metselen.
- lijmers: ook hier ligt alles gereed, zodra de verdiepingsvloer gestort en gedroogd is/heeft kunnen ze de 2e verdieping erop zetten, maar er is een groot tekort aan deze mannen :'(
Er worden zo'n 15 woningen gebouwt in deze fase, waarvan er van zo'n 5 woningen alleen nog maar de 1e verdieping staat, puur vanwege het tekort aan lijmers :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
ymaenhout schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:09:
[...]

[Afbeelding: Voorkant]
[Afbeelding: achterkant]

- 2e verdiepingsvloer moet nog gestort worden (ligt al voorbereid van voor de kerstvakantie :/
- lijmers: ook hier ligt alles gereed, zodra de verdiepingsvloer gestort en gedroogd is/heeft kunnen ze de 2e verdieping erop zetten, maar er is een groot tekort aan deze mannen :'(
Er worden zo'n 15 woningen gebouwt in deze fase, waarvan er van zo'n 5 woningen alleen nog maar de 1e verdieping staat, puur vanwege het tekort aan lijmers :-(
vreselijk he!
hebben we een enorm zachte winter en het loopt aan alle kanten vast.
ik vraag me dan af; zijn het dan alleen de grote bouwers die het momenteel voor elkaar hebben qua personeel/onderaannemers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
ymaenhout schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:09:
[...]

2e verdiepingsvloer ligt al bij ons en de blokken staan al klaar voor de 2 verdieping op te bouwen. Metselaars zijn er bij ons genoeg in ieder geval, alle andere woningen gaan als een dolle omhoog qua metselwerk.
Wij zijn de laatste in de rij maar de woningen tegenover ons daar gaat het dak bijna op en het metselwerk is al op de 2e verdieping terwijl er 3 weken geleden nog geen steen gemetseld was. (34 woningen, laatste fase van totaal 98 woningen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Kan iemand mij vertellen welke van de twee knoppen ik moet gebruiken voor stookprotocol? Betreft stadsverwarming, kan de installateur niet bereiken op dit moment.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WhTJCiUdkOrRMRB7kTlx2Bxu/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foutlook
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Xtince schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:07:
Kan iemand mij vertellen welke van de twee knoppen ik moet gebruiken voor stookprotocol? Betreft stadsverwarming, kan de installateur niet bereiken op dit moment.

[Afbeelding]
De rechtse, waar het aantal graden (Celcius) opstaat.
Hij staat trouwens al aardig hoog voor als je nog moet beginnen met het stookprotocol ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Foutlook op 17-01-2019 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
Foutlook schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:20:
[...]

Hij staat trouwens al aardig hoog voor als je nog moet beginnen met het stookprotocol ;)
even voor mijn beeldvorming, waar dient die linker dan voor?

Onze voorschouw staat voor volgende week gepland. Reed er gister even langs en zag nog geen deuren hangen, geen schuurtje staan (kwestie van kant en klaar erop zetten, maar toch...)
Ben benieuwd wat ze nog voor elkaar krijgen, zeker met het mindere weer op komst nu!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eno_W
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-05 10:48
Wij hebben gisteren weer een kijkmiddag gehad in ons nieuwe huis. Deze keer konden we ook leveranciers laten inmeten en familie meenemen. Ons huis is bijna waterdicht, alleen de schuifpui moet er nog in. Dit staat gepland voor ergens komende week als de steiger helemaal afgebroken is. Alles opgemeten qua ramen en ruimtes waar kasten moeten komen etc., dus we kunnen de komende tijd weer verder met oriënteren op gordijnen enzo. Leuk om het huis te kunnen laten zien aan onze ouders ook! Het krijgt allemaal steeds meer vorm! Meteen natuurlijk allemaal goed bedoelde ideeën ook over hoe we welke ruimte het beste in kunnen delen. Vooral de zolder heeft nog niet echt heel veel functie op het moment en heeft allerlei hoekjes, dus daar kwam het creatieve proces aardig op gang. We kijken wel na de verhuizing!

Het is in principe de laatste kijkmiddag, want ze verwachten half februari de eerste woningen te gaan opleveren. Daar zitten wij helaas nog niet bij. In twee blokken zijn de nuts bedrijven al geweest, maar bij ons helaas nog niet. Dit staat wel gepland voor (ik geloof) week 5/6. Hopelijk wordt het dus wat minder koud dan voorspeld wordt of trekt het snel weer weg in week 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Foutlook schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:20:
[...]

Staat op beiden celcius :). Dus dat geeft voor mij niet de doorslag. Ja aannemer zou al begonnen zijn met protocol. Rechter stond op 50 graden en linker op 40 graden. Ga wel weer andersom beginnen. Dus eerst weer naar beneden en dan weer ophogen. Maar heb het nu maar naar de aannemer gemaild welke ik moet hebben of beide misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kemperelly
T.E schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 17:29:
[...]

Ziet er goed uit. Lijkt veel op onze woning :)
De plattegronden zijn wel erg klein waardoor de maten niet te lezen zijn.
Maar vertel wat meer. Waar is het?
Die foto wordt je keuken? Welke opties heb je allemaal genomen?
Ik heb de plattegronden aangepast..

Ons huis zit in het project Hellendoorn-noord.

Ruwweg de extra opties:

-uitbouw 1,2mtr
-erker
-tuindeuren
-deur tussen keuken en garage
-gasloos (bewust gekozen, we hadden ook nog gas gekund)
-bovenverdieping alle muren zo ongeveer laten verplaatsen
-garagedeur niet afgenomen (wij regelen zelf een geisoleerde houten openslaande deur met raampjes bovenin)
-keuken en badkamer in eigen beheer. Keuken inmiddels uitgezocht in duitsland. Badkamer gaan we met vrienden/bekende plaatsen, onderdelen kopen we zelf her en der.
-Garage had ik geisoleerd willen hebben maar prijs werd te veel. Ik heb een loze leiding laten leggen, dan ga ik later zelf extra electra aanleggen en garage van binnenuit isoleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
Bij ons was het tijdens de laatste kijkdag in december in de woonkamer 22 graden... en boven een graadje koeler. Die hebben gewoon de boel vol open gegooid om de boel droog te stoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
kemperelly schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:43:
[...]

Ik heb de plattegronden aangepast..

Ons huis zit in het project Hellendoorn-noord.

Ruwweg de extra opties:

-uitbouw 1,2mtr
-erker
-tuindeuren
-deur tussen keuken en garage
-gasloos (bewust gekozen, we hadden ook nog gas gekund)
-bovenverdieping alle muren zo ongeveer laten verplaatsen
-garagedeur niet afgenomen (wij regelen zelf een geisoleerde houten openslaande deur met raampjes bovenin)
-keuken en badkamer in eigen beheer. Keuken inmiddels uitgezocht in duitsland. Badkamer gaan we met vrienden/bekende plaatsen, onderdelen kopen we zelf her en der.
-Garage had ik geisoleerd willen hebben maar prijs werd te veel. Ik heb een loze leiding laten leggen, dan ga ik later zelf extra electra aanleggen en garage van binnenuit isoleren.
Ik zou wel informeren of het mogelijk is om de garagevloer te laten isoleren. Bij ons project koste dat rond de 450 euro. Dat is iets wat je later bijna niet meer kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insante
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:28
Ik lees al een tijdje mee, maar gezien het opleverdatum van onze nieuwbouw steeds dichterbij komt moet ik toch een vraagje stellen.
Ons buren zijn al bezig met plannen voor het tuin, inclusief het afgraven en bijvullen van het zand. Hun hovenier adviseert dat ze 40-45cm laten afgraven. Op internet zie je aanbevelingen tussen de 15-40cm. Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:31

Sport_Life

Solvitur ambulando

insante schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:00:
Ik lees al een tijdje mee, maar gezien het opleverdatum van onze nieuwbouw steeds dichterbij komt moet ik toch een vraagje stellen.
Ons buren zijn al bezig met plannen voor het tuin, inclusief het afgraven en bijvullen van het zand. Hun hovenier adviseert dat ze 40-45cm laten afgraven. Op internet zie je aanbevelingen tussen de 15-40cm. Wat is wijsheid?
Wij hebben 20cm zand gestort (ca 30% vd tuin) en 10cm aarde gemengd met "bouwgrond" /klei (overige 70%).
Dan was op aanbeveling van onze stratenmaker. Zand is met de hele straat uitgevoerd en de aarde heeft iemand gedaan die met een kleine vrachtwagen spontaan langs kwam en voor 200 euro verse aarde heeft gestort/gemengd :). Ca 25x4m.

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 17-01-2019 13:12 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insante
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:28
Thanks Sport_Life.

Was het uitvoeren met de hele straat veel voordeliger? Onze buren lijken de kosten per woning te willen delen zonder rekening te houden met wensen van de buren. Biijvoorbeeld, sommige mensen hebben een veel grotere tuin, of willen veel dieper laten afgraven. Dit lijkt geen eerlijke verdeling tenzij het echt goedkoper is voor zelfs de kleinste tuinen.
200 euro voor 25x4m verse aarde is heel voordelig!
Wij zitten met ongever 60m2 achtertuin, en 24m2 voortuin. En rekenen op ongeveer 20-25 euro per m2 voor afgraven en bijstorten. Is dat realistisch, of toch voordeliger te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:07
Xtince schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:07:

[Afbeelding]
Uit je vloer komen twee leidingen, rood is aanvoer en blauw is retour. Met de thermostaatknop op de aanvoer, de rechter, stel je de maximale temperatuur in. Heeft het water in de verdeler de ingestelde temperatuur behaald dan wordt de aanvoer afgesloten.
Met de thermostaatknop op de retourleiding, de linker, stel je de minimale temperatuur in. Het water kouder dan de ingestelde temperatuur stroomt weg de retour in.

Als je de aanvoer op 40 graden zet en de retour op 30 zou het water wat door de verdeler stroomt dus tussen de 30 en 40 graden Celsius moeten zijn. Je pomp blijft het water door het systeem pompen, los van of de thermostaten open of dicht zijn.

Ik hoor het graag als ik ernaast zit :) .

[ Voor 4% gewijzigd door My-life op 17-01-2019 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

insante schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:24:
Thanks Sport_Life.

Was het uitvoeren met de hele straat veel voordeliger? Onze buren lijken de kosten per woning te willen delen zonder rekening te houden met wensen van de buren. Biijvoorbeeld, sommige mensen hebben een veel grotere tuin, of willen veel dieper laten afgraven. Dit lijkt geen eerlijke verdeling tenzij het echt goedkoper is voor zelfs de kleinste tuinen.
200 euro voor 25x4m verse aarde is heel voordelig!
Wij zitten met ongever 60m2 achtertuin, en 24m2 voortuin. En rekenen op ongeveer 20-25 euro per m2 voor afgraven en bijstorten. Is dat realistisch, of toch voordeliger te regelen?
Wij betaalden voor zand 19,20 incl btw per m2 (aarde was even duur, maar deden wij dus niet door hen) . Dit was een prijs gebaseerd op ca 10 woningen.

Die 200 euro was contant aan zo'n handige jongen die allerlei nieuwbouwwijken afgaat om de tuin te spitten met wat verse grond. Heb 'm daarna nooit meer gezien of gesproken :D. Voor een grasmat is het prima, maar ik durf er geen hele dure plantjes te poten :P.

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 17-01-2019 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb afgelopen dinsdag getekend voor mijn eerste nieuwbouwwoning! :) Ik werk zelf bij een ontwikkelaar dus heb al redelijk wat ervaring met nieuwbouw, maar nog niet uit eerste hand. Ik kwam toevallig langs dit topic, dus lijkt mij leuk om mijn ervaringen te delen.

Het betreft een rijwoning 5,4 m met een tuitgevel op de 2e verdieping in het pittoreske Vlaardingen. Ik koop in mijn eentje aan en heb twee jonge meiden te huisvesten. Medio mei gaat de eerste paal er in en waarschijnlijk eind Q1 2020 oplevering. De woning wordt aangesloten op gas (geen optie gasloos |:( ) en heeft op alle verdiepingen vloerverwarming.

Ik ben voornemens de volgende grotere opties te kiezen:
- uitbouw 2,4 m
- dubbele openslaande deuren ipv standaard schuifpui (kosteloos)
- Ik zit nog te dubben om bij slaapkamer 3 bij 1 te trekken om een inloopkast te realiseren.
- indeling zolder. Veels te dure optie, maar daarmee wel zowat alle installaties in een technische ruimte, vloerverwarming op 20 graden en twee bruikbare kamers.

Ik heb over twee weken afspraak bij de sanitair showroom, maar ik weet al dat die de hoofdprijs gaan rekenen. Ik laat me positief verrassen. Geen keuken in de woning. Sluitingsdatum ruwbouw opties is 18 maart al. Ik ga dus de nodige loze leidingen opnemen en leidingvrije zones voor twee rechte opstellingen en daarna op mijn gemak een keuken uitzoeken.

Forum
VooraanzichtBegane grond + uitbouw 2,4 m1e verdieping
2e verdieping2e verdieping + indeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linepline
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-01-2021
Remko.me schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:13:
[...]

vreselijk he!
hebben we een enorm zachte winter en het loopt aan alle kanten vast.
ik vraag me dan af; zijn het dan alleen de grote bouwers die het momenteel voor elkaar hebben qua personeel/onderaannemers?
Ons huis wordt gebouwd door een lokale aannemer in/uit de buurt van Zwolle, ik zou ze niet onder de grote bouwers scharen. De kopersbegeleider (= ook de mede-eigenaar van de toko) liet in een gesprek een keer vallen dat zijzelf in de crisis hun personeel en onderaannemers nooit hebben laten vallen, dus dat dit nu ook andersom niet gebeurt. Of het waar is weet ik niet, maar voor mijn gevoel is er bij ons geen vertraging door tekort aan mankrachten.

Het is een project van +/- 10 2^1kapwoningen en wij zitten ongeveer middenin de rij. Dit is wat er tot nu toe is gebeurd:

10 september: eerste heipalen
10 oktober: beganegrond vloer
01 november: 1e verdiepingsvloer
13 november: 2e verdiepingsvloer
06 december: platte dak erop
11 januari: schuine dakdelen erop (nog geen dakpannen)
15 januari: gevels beganegrond gemetseld
16 januari trap erin

Ik zal mijzelf binnenkort nog even netjes voorstellen (nog even met de man overleggen wat hij wel en niet wil delen) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gilgalad
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-11-2021
Vraagje..

We hebben een optie op een nieuwbouw huis echter zit ik met een probleem. Ik "krijg" er 15 zonnepanelen bij die ze plaatsen op het dak aan de achterkant. Waar ik mee zit is dat dit dak op het noordwesten ligt en dus maar 65% of minder rendement levert. Het dak aan de voorkant ligt dus op het zuidoosten en zou 95% rendement leveren.

Dit is wat de projectontwikkelaar erover zegt, geen idee hoe hij aan de 85% komt:

Antwoord:
binnen het project is gekozen om alle PV-panelen op de achterdakvlakken aan te brengen, dit om de eenheid in het project te creëren.
De pv-panelen hebben een indicatieve/circa jaaropbrengst welke bepaald kan worden met volgende rekenregel: aantal panelen * opbrengst per paneel (=275) * 0,85%.
Hierbij is rekening gehouden met de meest gunstige ligging (zuid) en geen verstoringen (bijvoorbeeld de schaduwwerking boom of dakkapel)
.

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Die panelen zitten er voor de epc en niet voor de co2 of om jouw portemonnee te spekken. Maw huidige regelgeving is wat krom met dit als resultaat.
Je kunt verzoeken die panelen helemaal te annuleren tegen een vergoeding en achteraf zelf 320 wp te plaatsen.

Bij ons project hebben sommige woningen 2 panelen op een schuurtje in de schaduw ..... 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Sport_Life op 17-01-2019 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:07
Misschien is 85% wat in Nederland gemiddeld gehaald kan worden? Dus bij een 1000 Wp installatie zou de geschatte jaaropbrengst 850 kW zijn bij "de meest gunstige ligging (zuid) en geen verstoringen". Klinkt best aannemelijk vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Maar dat is in deze situatie wel apart, als de panelen op noordwest liggen is dat verre van ideaal en ga je die 85% zeker niet halen. Helemaal als er 15 panelen geplaatst worden is dat zonde van een enorme bak theoretisch rendement.

Ook vind ik het wel bijzonder dat er maar liefst 15 panelen nodig zouden zijn om de EPC te halen - is het een EPC 0 woning? Voor 0.4 zou je er al bijna moeten zijn met fatsoenlijke isolatie, dus dan zou maximaal 5 panelen logischer zijn. Zijn die 15 dan puur om te compenseren voor dat ze op het noordwesten liggen? Dan nog is het een aparte keuze omdat het zo voor de bouwer veel duurder wordt terwijl ze op het zuidoosten met veel minder panelen en dus minder kosten hetzelfde zouden kunnen bereiken.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-06 21:43
1Wp = 0,85 kWh. dus 1000WP (opgave fabrikant denk ik??) is 850kWH.

Als daar dus nog eens 85% van gehaald wordt omwille van 'gemiddelde situatie' dan is dat 722kWh in de praktijk, waarbij 100% in schaduw nog veel minder zal opbrengen (want = gemiddelde tenover 100% in de zon/ongehinderd).

bij onze woning is een rendement van 295 wp per paneel opgegeven; 7 panelen maakt 2065 WP = 1755kWh.
Dit is ongeveer de helft van ons verbruik. alle panelen liggen op het zuid - zuidwesten. Op het dak van de zolder zonder schaduw. Ik ga er dan ook wel enigzins vanuit dat ik de zo goed als maximale opbrengst kan realiseren.

[ Voor 37% gewijzigd door Len020 op 17-01-2019 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
My-life schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:48:
[...]

Uit je vloer komen twee leidingen, rood is aanvoer en blauw is retour. Met de thermostaatknop op de aanvoer, de rechter, stel je de maximale temperatuur in. Heeft het water in de verdeler de ingestelde temperatuur behaald dan wordt de aanvoer afgesloten.
Met de thermostaatknop op de retourleiding, de linker, stel je de minimale temperatuur in. Het water kouder dan de ingestelde temperatuur stroomt weg de retour in.

Als je de aanvoer op 40 graden zet en de retour op 30 zou het water wat door de verdeler stroomt dus tussen de 30 en 40 graden Celsius moeten zijn. Je pomp blijft het water door het systeem pompen, los van of de thermostaten open of dicht zijn.

Ik hoor het graag als ik ernaast zit :) .
De aannemer is langsgeweest en ben er uit. Je zat er niet naast :). De rechter is inderdaad voor het regelen van de watertemperatuur. Dus die moet ik hebben voor het opstookprotocol. Echter, de linker is blijkbaar niet om de temperatuur te regelen, maar is een bescherming dat het water niet warmer wordt dan 40 graden. Dus meer ter bescherming van de leidingen (blijkbaar). Zit ook een knop op om hem vast te zetten. Rechter is dus de temperatuur regelaar.

Blijkt dus dat de aannemer het opstookprotocol is gestart en daarom op 50 graden zaten. Ben nu maar gaan afbouwen met elke dag 5 graden omlaag, om weer na een tijdje weer naar boven te gaan. Al lees ik wel dat het protocol beste tot 40 graden te gaan. Maja rustig afbouwen en dan weer omhoog. Gelukkig nog 6 weken voordat de vloeren erin komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
MadEgg schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:52:
Maar dat is in deze situatie wel apart, als de panelen op noordwest liggen is dat verre van ideaal en ga je die 85% zeker niet halen. Helemaal als er 15 panelen geplaatst worden is dat zonde van een enorme bak theoretisch rendement.

Ook vind ik het wel bijzonder dat er maar liefst 15 panelen nodig zouden zijn om de EPC te halen - is het een EPC 0 woning? Voor 0.4 zou je er al bijna moeten zijn met fatsoenlijke isolatie, dus dan zou maximaal 5 panelen logischer zijn. Zijn die 15 dan puur om te compenseren voor dat ze op het noordwesten liggen? Dan nog is het een aparte keuze omdat het zo voor de bouwer veel duurder wordt terwijl ze op het zuidoosten met veel minder panelen en dus minder kosten hetzelfde zouden kunnen bereiken.
Ik vermoed een EPC0 woning en gasloos. Dan gaat het hard.
Ook mijn woning heeft 16 panelen nodig om EPC0 te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kasperaitis
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-12-2023
Hier ook een positief bericht gehad van de aannemer. De verwachte oplevering is nu Q2 geworden ipv Q3.
De aannemer heeft een planning gedeeld met daarin aangegeven wanneer ze welke werkzaamheden verwachten te starten. Lijkt me dat ze vrij zeker zullen zijn dat ze dit gaan halen, of hebben jullie andere ervaringen? Het betreft een kleine aannemer (Nikkels) waar we vooralsnog zeer positief over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Kasperaitis schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:36:
Hier ook een positief bericht gehad van de aannemer. De verwachte oplevering is nu Q2 geworden ipv Q3.
De aannemer heeft een planning gedeeld met daarin aangegeven wanneer ze welke werkzaamheden verwachten te starten. Lijkt me dat ze vrij zeker zullen zijn dat ze dit gaan halen, of hebben jullie andere ervaringen? Het betreft een kleine aannemer (Nikkels) waar we vooralsnog zeer positief over zijn.
Q2 welk jaar? En hij moet nog beginnen?
Onze aannemer is voorzichtig, tot nog toe goed op planning maar het is grillig in de bouw. Als er plots iets niet leverbaar is kan het zomaar weken uitlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasperaitis
GeeMoney schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:48:
[...]

Q2 welk jaar? En hij moet nog beginnen?
Onze aannemer is voorzichtig, tot nog toe goed op planning maar het is grillig in de bouw. Als er plots iets niet leverbaar is kan het zomaar weken uitlopen...
Dit jaar :) In aller eerste instantie zou het Q4 2018 opgeleverd worden. Toen is het door allerlei omstandigheden opgeschoven naar Q3/Q4 2019 opgeschoven (samenvoegen fase 3 en fase 4 en niet voldoende personeel) Nu lijkt het alsof ze haast willen maken. Als ze de planning halen is het hele project klaar voor of net na de bouwvak.
Ze zijn augustus 2018 gestart met bouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kasperaitis op 17-01-2019 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hsb-3
Kasperaitis schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:36:
Het is maar net geluk of pech hebben. Onze aannemer had ook een mooie planning, alle onderaannemers lagen vast. Tot de leverancier van het dak opeens een week later pas kon leveren, en dat pas in de eigenlijke week van levering tegen de aannemer zei. Daardoor schoof alles op en ipv voor de kerst 2018 wordt het nu voor de carnaval 2019, omdat onderaannemers niet konden schuiven.. ofwel,door 1 week vertraging wordt er zo'n 2 maanden later opgeleverd..

Even om aan te geven dat pech wel in een klein hoekje zit in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:24
Kasperaitis schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:52:
[...]

Dit jaar :) In aller eerste instantie zou het Q4 2018 opgeleverd worden. Toen is het door allerlei omstandigheden opgeschoven naar Q3/Q4 2019 opgeschoven (samenvoegen fase 3 en fase 4 en niet voldoende personeel) Nu lijkt het alsof ze haast willen maken. Als ze de planning halen is het hele project klaar voor of net na de bouwvak.
Ze zijn augustus 2018 gestart met bouwen.
Deze aannemer hebben wij ook. Om welk project gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasperaitis
witterholt schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:01:
[...]

Deze aannemer hebben wij ook. Om welk project gaat het?
Hof van Wesse in Zutphen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:24
Wat waren de redenen dat het dan in eerste instantie een tot twee kwartalen vertraging leek te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Nikkels... die bouwen ook Steenbrugge in Deventer. Fijn voor jullie dat ze nu haast maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrolfr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:12
woekele schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:57:
Nikkels... die bouwen ook Steenbrugge in Deventer. Fijn voor jullie dat ze nu haast maken.
Voornamelijk de Bemog/LeClerq woningen toch? Die van oorspronkelijke start verkoop Q1 2018, inmiddels verwachte start verkoop Q3 2018 op de projectsite website. Tja....hoeft natuurlijk niet aan de aannemer te liggen, maar valt me wel op.

In elk geval blij dat we een huis in fase 5 van de BPD tak hebben *O* (en dus dit topic met meer aandacht zal gaan volgen)!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:35
gilgalad schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:38:
Vraagje..

We hebben een optie op een nieuwbouw huis echter zit ik met een probleem. Ik "krijg" er 15 zonnepanelen bij die ze plaatsen op het dak aan de achterkant. Waar ik mee zit is dat dit dak op het noordwesten ligt en dus maar 65% of minder rendement levert. Het dak aan de voorkant ligt dus op het zuidoosten en zou 95% rendement leveren.

Dit is wat de projectontwikkelaar erover zegt, geen idee hoe hij aan de 85% komt:

Antwoord:
binnen het project is gekozen om alle PV-panelen op de achterdakvlakken aan te brengen, dit om de eenheid in het project te creëren.
De pv-panelen hebben een indicatieve/circa jaaropbrengst welke bepaald kan worden met volgende rekenregel: aantal panelen * opbrengst per paneel (=275) * 0,85%.
Hierbij is rekening gehouden met de meest gunstige ligging (zuid) en geen verstoringen (bijvoorbeeld de schaduwwerking boom of dakkapel)
.

Wat zouden jullie doen?
Ik zou kijken naar 2 opties.
- Vragen om ze annuleren en aangeven dat je bereid bent een document te tekenen zodat je na oplevering zelf pv panelen moet plaatsen (kan je mooi goede paneeltjes aan de zuid-kant leggen)
- Direct na oplevering een ploeg van een lokale pv installateur laten komen die de hele installatie omlegt naar de zuid-kant.

"Eenheid in het project" is iig echt weer een reden waar dit icoontje bij past. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 22:25
woekele schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:57:
Bij haast denk ik zelf altijd aan negatieve gevolgen...

De kwaliteit van huizenbouw is er niet op vooruit gegaan de laatste jaren...

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:57
ambusched schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:34:
[...]

Ja zoiets heb ik ook in gedachten. Hopen dat het lukt. Ze zijn nu de wanden aan het gieten in ons plan deel dus zal het in de gaten houden en anders ff navragen.
Welk merk utp/coax wanddoos had je gevonden?
beetje late reactie maar ik kwam deze tegen:
https://www.gadgetgear.nl...ie-coax-rj45-aansluiting/
lijkt me goed aan te sluiten bij wat je zoekt.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gilgalad
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-11-2021
Hogader schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:01:
[...]

Ik zou kijken naar 2 opties.
- Vragen om ze annuleren en aangeven dat je bereid bent een document te tekenen zodat je na oplevering zelf pv panelen moet plaatsen (kan je mooi goede paneeltjes aan de zuid-kant leggen)
- Direct na oplevering een ploeg van een lokale pv installateur laten komen die de hele installatie omlegt naar de zuid-kant.

"Eenheid in het project" is iig echt weer een reden waar dit icoontje bij past. |:(
Ja daar zat ik zelf ook al aan te denken. Ik kom echter nog op een derde optie. Ik laat ze liggen maar haal er een paar weg voor een dakraam of dakkapel en plaats op het andere dak nieuwe panelen. (Mits het in m'n budget past)

Als ik ze wil annuleren op grond van welke wetgeving e.a. kan ik ze daartoe dwingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eno_W
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-05 10:48
gilgalad schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:00:
[...]

Ja daar zat ik zelf ook al aan te denken. Ik kom echter nog op een derde optie. Ik laat ze liggen maar haal er een paar weg voor een dakraam of dakkapel en plaats op het andere dak nieuwe panelen. (Mits het in m'n budget past)

Als ik ze wil annuleren op grond van welke wetgeving e.a. kan ik ze daartoe dwingen?
Kom je bij annulering niet in de knoop met die EPC waarde? Kan me voorstellen dat annuleren geen optie is als die waarde gehaald moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
eno_W schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:22:
[...]

Kom je bij annulering niet in de knoop met die EPC waarde? Kan me voorstellen dat annuleren geen optie is als die waarde gehaald moet worden.
Mogelijkheid bestaat wel. Naar alle waarschijnlijkheid moet je een extra contract tekenen waarin je afstand doet van garanties ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:26
Huizen moeten opgeleverd worden met EPC 0,4 of minder. Je kan inderdaad niet even afzien van zonnepanelen. Dan voldoet het huis niet aan die norm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Mirved schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:30:
Huizen moeten opgeleverd worden met EPC 0,4 of minder. Je kan inderdaad niet even afzien van zonnepanelen. Dan voldoet het huis niet aan die norm.
Dat kan wel, dat heb ik ook gedaan. De minderwerkoptie die ik ondertekend heb vermeldde wel dat koper na oplevering zelf panelen zou plaatsen, daarmee is het niet halen van de EPC afgedekt blijkbaar.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
MadEgg schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:38:
[...]

Dat kan wel, dat heb ik ook gedaan. De minderwerkoptie die ik ondertekend heb vermeldde wel dat koper na oplevering zelf panelen zou plaatsen, daarmee is het niet halen van de EPC afgedekt blijkbaar.
Precies jij zou dus zorgen dat de woning aan de EPC zou voldoen. Een huis kan niet meer nieuw gebouwd worden zonder dat het (kort) na oplevering voldoet aan de EPC 0,4 of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Mirved schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:40:
[...]

Precies jij zou dus zorgen dat de woning aan de EPC zou voldoen. Een huis kan niet meer nieuw gebouwd worden zonder dat het (kort) na oplevering voldoet aan de EPC 0,4 of minder.
Klopt in zekere zin, maar er is geen haan die ernaar kraait. Ik heb ook geen controle ofzo gehad om te checken dat ik dat wel gedaan heb. Ik hoefde ook geen papierwerk in te vullen of bewijsmateriaal aan te leveren.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
De gemeente is verantwoordelijk voor de controle hierop. Hoe dit wordt gecontroleerd is natuurlijk bij iedere gemeente weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
MadEgg schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:41:
[...]

Klopt in zekere zin, maar er is geen haan die ernaar kraait. Ik heb ook geen controle ofzo gehad om te checken dat ik dat wel gedaan heb. Ik hoefde ook geen papierwerk in te vullen of bewijsmateriaal aan te leveren.
De bouwer zal zich 100% houden aan EPC en moet hier echt rekening mee houden!
Dus die bewijslast zit bij de bouwer naar de gemeente en hypotheekverstrekkers toe (jij krijgt korting op je hypotheek namelijk met epc <0,4.
Dat jij dat niet merkt, betekent niet dat er achter de schermen niet allerlei bewijzen moeten worden overhandigd.

Overigens vroeg onze hypotheekverstrekker een rapport met berekeningen voor nul op de meter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Remko.me schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:04:
[...]
De bouwer zal zich 100% houden aan EPC en moet hier echt rekening mee houden!
Dus die bewijslast zit bij de bouwer naar de gemeente en hypotheekverstrekkers toe (jij krijgt korting op je hypotheek namelijk met epc <0,4.
Dat jij dat niet merkt, betekent niet dat er achter de schermen niet allerlei bewijzen moeten worden overhandigd.

Overigens vroeg onze hypotheekverstrekker een rapport met berekeningen voor nul op de meter....
Ging het hier om EPC 0, dat is mij nog niet duidelijk geworden. Ons huis zou met EPC 0.4 gebouwd worden, en dat is dus strikt genomen niet gehaald. Door afwezigheid van PV-panelen en ook door afwezigheid van CV-ketel, waardoor de oorspronkelijke berekening niet meer klopt natuurlijk. Er was wel een subsidie te krijgen van de gemeente voor EPC 0 bouwen, maar aangezien de bouwer dat niet voor ons wilde doen konden we daar helaas geen aanspraak op maken. Dus verder geen bewijslast gekregen, maar ook geen korting op de hypotheek of iets dergelijks.

Ik kan me best voorstellen dat de bewijslast zwaarder wordt als je EPC 0 bouwt en daarvoor ook voordeeltjes opstrijkt.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
MadEgg schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:14:
[...]

Ging het hier om EPC 0, dat is mij nog niet duidelijk geworden. Ons huis zou met EPC 0.4 gebouwd worden, en dat is dus strikt genomen niet gehaald. Door afwezigheid van PV-panelen en ook door afwezigheid van CV-ketel, waardoor de oorspronkelijke berekening niet meer klopt natuurlijk. Er was wel een subsidie te krijgen van de gemeente voor EPC 0 bouwen, maar aangezien de bouwer dat niet voor ons wilde doen konden we daar helaas geen aanspraak op maken. Dus verder geen bewijslast gekregen, maar ook geen korting op de hypotheek of iets dergelijks.

Ik kan me best voorstellen dat de bewijslast zwaarder wordt als je EPC 0 bouwt en daarvoor ook voordeeltjes opstrijkt.
Dat is vreemd, een gemeente hoort hier toezicht op te houden en de bouwer hoort zich te verantwoorden naar de gemeente toe.
Als je geen korting hebt gehad dan is de verstrekker niet meer geïnteresseerd inderdaad, maar de gemeente zou hier toezicht moeten houden op het uitgeschreven beleid. Kan altijd nog zo zijn dat de gemeente niet de wens heeft gehad om te bouwen volgens 0.4 norm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:37

Zenix

BOE!

Ik heb een woning gekocht in 3e fase van project. De Huizen in de 4e fase zijn gewoon 20k duurder geworden, zien jullie ook zulke grote verschillen? Voor mij is dat natuurlijk geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:43
Iedereen bedankt voor de adviezen over thermostaten. Als eerste maar eens kijken welke zoneregeling we nu hebben en of die fabrikant iets moois te leveren heeft.
Zenix schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:02:
Ik heb een woning gekocht in 3e fase van project. De Huizen in de 4e fase zijn gewoon 20k duurder geworden, zien jullie ook zulke grote verschillen? Voor mij is dat natuurlijk geen probleem :)
In ons project zijn de verschillen ook enorm tussen de fases terwijl de woningen exact het zelfde zijn. Soms kleinere tuin, grotere tuin, tuin in andere richting.

Fase 2 (zitten wij in), verkoop maart 2018, is gemiddeld 20k duurder als Fase 1, verkoop juli 2017.
Fase 3, verkoop in dec 2018, is echter gemiddeld 30k duurder als Fase 2.

Er zijn dus ook al gezinnen uit fase 1 die hebben verkocht met 50k winst....

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:37

Zenix

BOE!

Shikaka schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:18:
Iedereen bedankt voor de adviezen over thermostaten. Als eerste maar eens kijken welke zoneregeling we nu hebben en of die fabrikant iets moois te leveren heeft.

[...]

In ons project zijn de verschillen ook enorm tussen de fases terwijl de woningen exact het zelfde zijn. Soms kleinere tuin, grotere tuin, tuin in andere richting.

Fase 2 (zitten wij in), verkoop maart 2018, is gemiddeld 20k duurder als Fase 1, verkoop juli 2017.
Fase 3, verkoop in dec 2018, is echter gemiddeld 30k duurder als Fase 2.

Er zijn dus ook al gezinnen uit fase 1 die hebben verkocht met 50k winst....
Grote verschillen. Ik moest 7.5k meer betalen dan de 1e en 2e fase, dat was nog wel te overzien. Hier ook exact hetzelfde.
Pagina: 1 ... 101 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2