Ik snap @MadEgg wel, ik was blij dat mijn nieuwe woning het er al standaard bij had.woekele schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:09:
[...]
En nu heb je een woning die (indirect) alsnog afhankelijk is van gas, (bruin)kolen en kernenergieOf heb je heel veel zonnepanelen en ook heel veel accu's? De stroom die je nodig hebt voor je warmtepomp moet namelijk wel opgewekt worden, en beschikbaar zijn op het moment dat jij het nodig hebt.
Ben verder ook erg benieuwd hoe de range van de WiFi gaat zijn in de nieuwe woning. In huidige jaren '30 heb je met 1 AP het hele huis + de tuin. Gaat vast minder worden
Nu heeft hij namelijk relatief een kleine investering moeten doen en is er dus tijdens de bouw al rekening mee gehouden(bron geboord etc.). Nu op gas zorgt ervoor dat je al die narigheid over misschien wel 20 jaar moet gaan ondernemen. En zijn woning heeft ook nog eens 28 panelen op het dak waardoor energie en saldering het gewoon in mijn ogen ook de juiste beslissing is.
Het is dat mijn dak al vol ligt met 20 panelen anders had ik ook nog bijgekocht. Warmtepomp en eigen bron zaten bij de bouw in.