Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1 OverzichtLaatste deel

Pagina: 1 2 3
Acties:
  • 921.023 views

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 26-02 21:47
Het lijkt mij goed om een eigen topic te starten.
Zie in de zoekmachine dat het vaak terug komt.
Zo voorkom je dat er veel losse topics komen.

Zelf zit ik in het traject van nieuwbouw.
Ben nu bezig met de financiering dus er is nog geen zekerheid.
Zodra de hypotheek rond is kan het leuke werk beginnen.
Zoals het fine tunen van de keuken en badkamer.

De optielijst moest al worden ingevuld.
We zitten op 20K, het duurste zijn de uitbouw van 2.4M en vloerverwarming.
Bij de woning zit al een relatief dure keuken en prima badkamer.
Wel wordt de keuken iets aangepast, zoals een Quooker en een dikker blad van beton.

Misschien kunnen de mensen die al ervaring hebben met een nieuwbouw de vragen beantwoorden.

Waarom de keuze nieuwbouw?
Wat hebben jullie overschat en onderschat?
Hoeveel meerwerk waren jullie voor de bouw kwijt?
Hoeveel geld heeft het totaal gekost naast de hypotheek?
Hoe hebben jullie de muren aangepakt, stucwerk of toch behangen?
Wanneer zijn jullie begonnen met de tuin?

• Wackmack
Leuke reacties. De bedragen lopen zeker snel op. Voor een keuken of mooie visgraat vloer heb ik veel geld voor over maar voor de muren, bleh. We hebben straks 6 kamers (200m2) dus behangen of stucen gaat in de kosten lopen. Kreeg een factuur voor het hele huis renovlies €5500,- Echt bizar veel geld dus dat moet veel goedkoper kunnen. Jullie al een berekening voor de tuin gemaakt? Heb al zoveel leuke ideeën maar waarschijnlijk doet je dat het eerste toch nog niet. Misschien alvast een stuk gras zaaien.

• Wackmack
quote:
hutch schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:34:
Interessant topic, deze ga ik volgen komende tijd. We hebben deze maand ook het koopcontract voor onze nieuwbouwwoning getekend. Zal naar verwachting zomer 2017 worden opgeleverd.

Qua opties loopt het vrij hard op aangezien onze woning standaard zonder keuken en garage wordt opgeleverd. Grootste kostenposten tot zover: garage met openslaande dubbele houten deur (~19k), uitbouw 2,4M (~14k), diverse aanpassingen aan leidingwerk en loze leidingen etc. (~3k). Daar staat tegenover dat deze woning wel over zonnepanelen, warmtepomp installatie en vloerverwarming beschikt.

We laten badkamer en toiletten casco opleveren.Budget voor badkamer en toiletten ligt rond de 15k, keuken rond de 20k. Qua vloer willen we beneden keramische tegels laten leggen en op de bovenverdieping parket. Wandbekleding is nog nader te bepalen. Stucwerk heeft de voorkeur, maar de afweging t.a.v. bouwscheuren is bij ons ook aan de orde.

Aangezien we een grote tuin aan het water hebben willen we hier snel mee aan de slag. Daarom hebben we een tuinarchitect in de arm genomen zodat er een plan ligt waar we zelf mee aan de slag kunnen om op de aanleg te besparen. Voor de badkamer hebben we een zelfde aanpak door o.b.v. een goede tekening zelf de aanleg te gaan doen.

Groot voordeel van onze aannemer is dat deze erg goed meedenkt en er heel veel mogelijk is.
Hoe is je ervaring met de tuinarchitect, goed bevallen? Wil je er iets meer over vertellen aangezien wij het elfde willen doen.

• Wackmack
quote:
hutch schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:30:
[...]

Hoe het definitieve ontwerp gaat bevallen kan ik nog niet zeggen, die volgt later deze maand :+
Wat we hebben gedaan is een 4-tal tuinarchitecten uitgenodigd om hun werkwijze, tarief en ideeën te horen. Vervolgens o.b.v. deze gesprekken een keuze gemaakt. Al onze ideeën en wensen zijn besproken. We hadden voorafgaand aan dit gesprek ook een moodboard gemaakt met zaken die we mooi vonden qua voor- en achtertuin. Hier gaat de tuinarchitect mee aan de gang om te komen tot een eerste schetsontwerp. Hij is hierbij ook het kavel gaan bekijken om gevoel te krijgen bij ligging, zonstand etc.
Dit ontwerp wordt vervolgens getweakt tot we er tevreden over zijn. Op basis van dat ontwerp wordt een beplantingsplan en verlichtingsplan gemaakt. In dit plan wordt voor de gehele tuin per locatie bepaald welke plant in welke hoeveelheid (welke dichtheid) etc. moet komen te staan. Dit is in feite dan je roadmap om zelf de hele tuin aan te gaan leggen.
Het leggen van een terras en bestrating gaan we overigens wel uitbesteden :) .
Wow, wat een goede aanpak. Mag ik vragen wat het budget is? Hoe groot is de tuin, m2? Heb je je moodboad op pinterest? Ben erg benieuwd naar het project. Heb je een linkje van je huis? Kan ook in DM.

@ Wicked-game. Ik heb net een offerte gekregen van easy-stuc. Woning van 200m2, 6 kamers kwamen zij uit op € 4950,- 8)7 Ga maar dus even verder kijken of het goedkoper kan.

Verder wat een bedragen voor de uitbouw. Hier is het voor 2.4M "maar" €11.950,-
quote:
Wicked-Game schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:37:
[...]

Stevige prijs voor een uitbouw. We hebben dit nagevraagd bij onze bouwer uit interesse, en die kwam op een 2,4m uitbouw op 25000,- euro all in. Nog steeds een flink bedrag natuurlijk, maar goedkoper als wat jullie voorgehouden is.

Wij hebben het niet gedaan aangezien we meer dan voldoende ruimte beneden gaan krijgen.

Qua netwerk laat ik in elke kamer (gezien toekomst kids) een patch aansluiting maken. Bekabeling door het gehele huis is Cat6. Woonkamer krijgt bij de tv een patch aansluiting. Hoe leuk WiFi ook is, vertrouw ik meer op de UTP aansluitingen met eventueel later een AP erop voor WiFi vegroting richting de tuin bijv.

[...]

Voordeel is dat het totaal geen scheurvorming oid laat zien aangezien het een soort behang is. Nadeel vind ik dat het juist een soort behang is :D

Ik werd hier op gewezen door vrienden die het in hun huis hebben laten doen. Dit gaan we nog bekijken bij ze om te zien hoe het eindresultaat bij ze is geworden.
Voor het netwerk zou ik twee loze leidingen op de overloop laten plaatsen. Je AP sluit je aan via PoE naar je switch toe. Zo wil ik het straks ook hebben. Zag dat er al 2 x coax leidingen liggen. Hier leg ik mooi UTP in. Scheelt €220,-

Wackmack wijzigde deze reactie 10-08-2016 13:18 (37%)

• Wackmack
Mooi project engoed aangepakt als ik de prijzen zo zie. Wij komen op ongeveer 50/60K uit, dit is inclusief meerwerk.

Handig dat je er linkjes bij zet. Kwam online deze site tegen voor het raam, erg goedkoop https://www.maatstudio.nl

Qua vloeren wordt de keuken waarschijnlijk marmoleum, woonkamer visgraat en boven vloerbedekking. Inrichting duurt allemaal nog een lange tijd. Nu akkoord krijgen op de hypotheek en dan langs de keukenboer.

Welk bedrag hebben jullie gereserveerd voor de wandafwerking? Zie dat het glasvezel behang rond de €15,- zit. Dat is dusook niet zo goedkoop.

Wackmack wijzigde deze reactie 10-08-2016 22:54 (14%)

• Wackmack
quote:
Cheezus schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 07:54:
Voor ons, 2 onder 1 kap ~145 m² afgelopen mei opgeleverd:

Meerwerk via aannemer: 11K
- dakramen zolder
- elektra (loze leidingen)
- upgrade badkamer/sanitair

Keuken (ikea): 5,5K, zelfgeplaatst.

Afwerking:
Laminaat alle verdiepingen incl. plinten: ~3K

Wandafwerking: emmers met verf, zelf smeren, 0,5K

Oprit/terras bestraten 80m²: 1K tegels + 2K arbeid ('mannetje van de buren')
Tuin overig: moet ik nog doen maar 2K voor schutting en graszoden, daarna kijken we wel wat we er precies mee willen doen.

Voor 25K meerprijs kun je dus ook prima klaar zijn. Het is maar net wat je wil :)
Zie dat je voor je wandafwerking maar € 500,- kwijt bent, De wanden worden toch altijd behang klaar opgeleverd? Dus dan moet je toch iets eerst behangen of stucen? Hoe is dit bij jou gegaan?
Hoe is de berekening gegaan bij de wandafwerking? Als ik naar onze woning kijk, die is qua oppervlakte 200m2 echter zijn alle wanden bij elkaar 350m2 (staat in de offerte).

Wackmack wijzigde deze reactie 11-08-2016 08:45 (8%)

• Wackmack
Wat zijn jullie ideeën voor de tuin? Wij willen een veranda zodat je lekker lang buiten kan zitten. Verder een grote buiten keuken voor mijn bbq hobby en als het kan hier een chill bank in en buitenhaard. Tuin komt natuurlijk als laatste dus dit duurt nog even. Verder een deel bestraten voor de garage. Twijfel nog over gras zaaien of graszoden.

• Wackmack
quote:
Deepeej schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:56:
Zo ik ben bezig om binnendeuren te regelen. Iemand een leuk adres waar ze mooie binnendeuren hebben?
Geen adres maar vind deze wel erg mooi

https://goo.gl/images/jJG8uV

• Wackmack
quote:
Rubman schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:09:
He wat leuk een topic gericht op nieuwbouw uit projecten.
Viel met Ervaringen met het bouwen van een huis en Ervaring met huis kopen - Deel 8 altijd een beetje tussen wal en schip imho.

Hier verwachting dat maart/april de bouw is afgerond, gestart halverwege mei.
In eerste instantie was de verwachting juni, maar een van de laatste fasen in het project dus kinderziektes eruit.

Is onze eerste koopwoning en meteen nieuwbouw dus er kwam best wat op ons af.
Zoals schrikken van de prijzen voor meerwerk (al valt het nog mee met ~15000 voor aanbouw van 2,4m met openslaande deuren)
Rekenen wat we wel laten doen en wat zelf, keuken uitzoeken etc.
Maar dit zou het moeten worden.
[afbeelding]
[afbeelding]
hoekwoning, enkel zonder zijramen want de tuin van de buren grenst er direct aan.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zolder wordt wel iets anders ingedeeld om de ruimte beter te benutten maar heb ik even geen tekening van.

En inmiddels staat alles er zo bij en lijkt het flink op te schieten
[afbeelding]
De voordeur is er in ieder geval al.
[afbeelding]

Gelukkig geen plastic kozijnen maar keurig hardhout en leuke details imho, een van de eerste jaren 30 nieuwbouw woningen die we echt mooi vonden.

Wij zitten er heel erg aan te denken om glasvlies behang te doen omdat stucen nu eenmaal niet verstandig is binnen het eerste jaar.
Verven gaan we verder allemaal zelf doen, wel zo handig dat mijn vriendin bij een verf producent werkt en we goedkoop aan echt premium verf en materialen kunnen komen _/-\o_. Afwasbare verf voor de keuken, mooie nieuwe kleuren voor de rest van we woning enzo echt heel fijn.

We krijgen op de benedenverdieping vloerverwarming en willen ook eigenlijk op deze verdieping de vloer laten leggen. Het liefst hebben we natuurlijk hout, maar dat is niet een hele goeie combi dacht ik en tegels willen we absoluut niet.
Dat is denk ik de grootste hersenbreker als het gaat om inrichting want je wil een degelijke vloer die er ook nog eens mooi uit ziet.
PVC hoor ik gemengde verhalen over qua kwaliteit en vind ik vaak wat hard klinken met lopen enzo.
Mooie woning en wat lekker diep zeg met de uitbouw. De prijs an de uitbouw komt overeen met die van mij. Wij zijn 12K kwijt voor 2.4m

Qua vloer kan je prima kiezen voor parket. Je neemt dan wel lamelparket ipv massief parket maar beide zijn even mooi. Enig nadeel is dat je maar 2 a 3 keer kan schuren. Al ideeën over de tuin?

• Wackmack
quote:
Rubman schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:54:
[...]

De tuin wordt ook een projectje idd, ~11m diep en 5 breed. Wel al grotendeels simpel in Excel :X uitgetekend door vriendin. Maar dat wordt iets van na een aantal maanden tot jaar net als de rest van het blok.

Wel al met zijn allen min of meer besproken dat we het tegelijk doen en dingen samen gaan bestellen om gunstige prijzen af te dwingen en wat eenheid te creëren qua gebruik van schutting enzo.
Sowieso al goede klik met buren er worden 2 blokken gebouwd en ons blok moest bij de eerste paaldag het zaaltje/kroegje waar de borrel was uit worden geveegd omdat we bleven plakken. (Voornamelijk over tuin dingen indelingen en buurtBBQ's gesproken _/-\o_)
Klinkt goed. Wanneer was het eerste moment dat jij je buren ontmoete?

• Wackmack
quote:
bvbal79 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 22:58:
Hier eindelijk de begane grond van buiten compleet. (eind mei gestart met bouw) De Uitbouw is minder dan de buren zoals je ziet, maar we hebben bewust voor 1,2 m genomen omdat we ook nog een tuinkamer willen realiseren van 3 meter (als we weer geld hebben :))

https://www.dropbox.com/s...08-27%2015.43.09.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...08-27%2015.36.24.jpg?dl=0
Je foto doet het niet. Hebben hier mensen ervaring met rrn veranda? Wil zeker een veranda laten bouwen. Hierdoor zit je veel vaker buiten en het verlengd je huis heb alleen nog weinig idee vanmde kosten. Heb nog alle tijd maar zou mooi zijn als hier mensen er al ervaring mee hebben.

Foto doet het al. Al eenfoto hoe het gaat worden?

Wackmack wijzigde deze reactie 02-09-2016 23:05 (3%)

• Wackmack
quote:
ZieMaar! schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:45:
Ik woon inmiddels in mijn 2e nieuwbouwwoning. Zeker de 2e keer veel laten doen (renovlies, gietvloer, keuken, badkamer, loze leidingen, tuin, oprit) en alleen laminaat, douchewand en plinten zelf gedaan.

Renovlies zit er erg mooi op. Easystuc is volgens mij te druk, kregen wij ook geen of late respons van. Maar gelukkig zijn er heel veel bedrijfjes die dit ook doen (vaak net zo duur).

De tuin is het hoogtepunt; redelijk groot (10x16), grote voortuin en 21m oprit. Goede ontwerpen laten maken en de beste gekozen, eigenlijk ging dat zoals hier al eerder stond, moodboards, bezoeken ter plekke, bij de terrasleverancier etc. Ook uitgebreid beplantingsplan! We hebben het geheel aan laten leggen en het zit er supermooi in!

Qua inrichting hebben we ook een interieur schets laten maken, we waren bang dat het te strak werd (was in ons vorige huis t geval) en dat heeft tot vrij veel kleur op de muur geleid, maar het is echt heel mooi. Nu nog langzaam de laatste meubels vervangen of aanschaffen, en dan is het echt helemaal af.
Hoe is de gietvoer, tevreden erover? Waar heb je die gehaald? Misschien een foto?

Wij twijfelen nog over een gietvoer voor de keuken. Al paar offertes gekregen maar de prijs zit toch rond de €100-€125,-. Kreeg w een tip waar het veel goedkoper kan, gietvoerstunter.nl echter is goedkoop vaak duurkoop. De woonkamer doen we parket, misschien een visgraat patroon.

• Wackmack
quote:
JP_S schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:04:
[...]

Ik heb wel een adres voor je, maar hou er rekening mee dat dit behoorlijk kostbaar is!
PM mij maar. We willen 1 zo'n deur hebben van de gang naar de keuken.
quote:
ZieMaar! schreef op zondag 04 september 2016 @ 15:56:
Ja zeer tevreden over. Een jongen die ik nog kende heeft r voor me gedaan, waardoor het iets goedkoper werd, maar € 100,- per meter ben je wel kwijt. Die gietvloer stunter doet een laag minder dan normaal en gebruikt overal het goedkoopste voor, terwijl het idee juist is dat die lagen elkaar ook nog versterken. Details weet ik niet :).

Foto heb ik zo niet bij de hand (maar kan wel ff zoeken). Bedrijf werkt spaarzaam voor particulieren (meer gericht op grote projecten), maar dm me als je het toch wil weten.
Even gekeken voor de gietvloer. Voor de keuken van 25m2 komen wij uit op €2750,- en voor 65m2 € 5750,-, dat is dan de gehele beneden verdieping.

• Wackmack
quote:
JP_S schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:04:
[...]

Ik heb wel een adres voor je, maar hou er rekening mee dat dit behoorlijk kostbaar is!

Wat is dit mooi zeg en toch best betaalbaar. Binnen deur (enkele deur) is €1500,-. Misschien een idee voor andere Tweakers. Onze woning heeft een splitlevel, hoogte in de woonkamer 330cm. Worden aardige lange gordijnen 😃

Wackmack wijzigde deze reactie 05-09-2016 21:32 (8%)

• Wackmack
quote:
Tsurany schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:41:
[...]

En wat krijg je daar dan voor terug? Neem aan compleet afgewerkt incl tuinhuis?
Ben ook wel nieuwsgierig, heb je wat foto's?

• Wackmack
quote:
Scr33x0r schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 00:18:
[...]

Ik wel.. Ik heb besloten om mijn receiver in de trapkast te doen, dus heb een dikke loze leiding van tv naar trapkast lopen en dan van trapkast naar achter voor de rear speakers heb ik ook een loze leiding..
Slim idee, Helaas zit bij mij de trapkast aan de verkeerde kant. Zit nu te denken aan draadloze speaker. Mijn ouders hebben dynaudio Xeo 6 serie. Echt een heel mooi geluid, alleen wel ruim €3K voor een setje. Last sowieso een pijp infrezen voor de tv kabels. Mooiste zou zijn als je alles weg werkt en alleen de TV ziet.

• Wackmack
Maandag het eerste overleg met de aannemer. Verder deze week een afspraak met de keuken en sanitair boer. Kreeg al bericht van de notaris maar wacht nog steeds op een akkoord van de hypotheek. Hopelijk maandagalles rond. ING was vergeten mijn rood staan op te heffen.

Van de gang naar de keuken willen wij een zwarte glazen ijzer binnendeur. Nu willen wij een dubbele deur ipv enkele. Zou de aannemer dit doen tegen over meerwerk? Dus de grote van de ingang vergroten.

• Wackmack
Hele leuke week gehad. Maandag gesprek met de aannemer gehad om alle opties besproken. We doen 1 speciale optie. Het kozijn van de hal naar de keuken laten we weg, de opening wordt 180cm. Hierin komt een mooie ijzeren taartsdeur.

Gisteren keuken uitgezocht met een verlaagd plafond waar de afzuigkap in is verwerkt en spotjes, echt heel mooi. Badkamer vandaag geregeld.

Hypotheek is voor 99% zeker echter wachten wij op de certificaat van woningborg. Het certificaat is er nog niet dus dat wordt nog even wachten.

• Wackmack
Hebben jullie software gebruikt om de meubels enzo in te tekenen? Zo ja, welke software?

• Wackmack
quote:
Fable schreef op maandag 26 september 2016 @ 08:48:
[...]

http://www.sketchup.com/

Dat is wel een handig en eenvoudig programma om wat leuks te schetsen.
Geprobeerd maar dat valt nog best tegen. Zoek eigenlijk iets in 2D

Gaat om deze plattegrond. Er komt nog een uitbouw bij van 2.4M

Ben vooral benieuwd naar de keukenindeling. We hebben een keuken uitgezocht met een kookeiland van 3x1.2M Op de de foto is het kookeiland 2.4M dus die van ons is iets groter.

Hier nog een foto van de tuin, echt heel relaxed dat het zo groot is. Kunnen we aardig wat leuks van maken. Kan natuurlijk niet gelijk ivm het geld maar wil ooit een verandera en buitenkeuken. Eerst jaar wat zaaien en dan verder kijken.

Wackmack wijzigde deze reactie 26-09-2016 13:24 (3%)

• Wackmack
quote:
Señor Sjon schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:25:
Wellicht iets als floorplanner? Die zie je constant op Funda verschijnen. De tekening die je daar hebt is een bouwkundige tekening die vaak is opgewerkt met photoshop.
Ja! Die heb ik net gebruikt en heb de beneden verdieping al ingedeeld, super makkelijk.

• Wackmack
Zijn hier mensen die tijdens de koop hebben moeten wachten op het certificaat van woningborg?

Mijn hypotheek is voor 99% rond echter wacht ik nog op het certificaat. Heb hiervoor zelfs een verlenging van de financiering moeten aanvragen.

• Wackmack
Dit is fase 3, dus er zijn al twee eerdere blokken van gebouwd. Blijkbaar is er iets sinds 1 juli verandert wat ik begreep. Het certificaat is een eis van de bank dus zonder certificaat geen hypotheek. Verwacht het certificaat binnen 3 weken te hebben, dan verloopt de financiering.

Het proces gaat gewoon door. Gisteren voor de keuken getekend, badkamer vrijdag uitgezocht en net de eerste optielijst gemaild zoals een uitbouw, openslaande deuren, enz.

• Wackmack
quote:
Señor Sjon schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:42:
Apart? Woningborg certificaat moet er voor notarieel transport zijn. Banken zijn soms erg slecht in het lezen van koop/aannemingsovereenkomsten. :P
Ja bizar he, nog maar weer gevraagd of mijn adviseur nog iets kan doen.
quote:
Rubman schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:44:
[...]

Gewoon al lid worden joh, ik ben lid geworden toen hypotheek rond was of er iig zeker was dat de koop doorging. Kost je niet veel en je kan er al veel info uit halen.
Sowieso van de website, via bellen of uit het boekje wat je regelmatig krijgt.
Goeie tips hier allemaal, gelijk even lid geworden.

• Wackmack
quote:
Señor Sjon schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:42:
Apart? Woningborg certificaat moet er voor notarieel transport zijn. Banken zijn soms erg slecht in het lezen van koop/aannemingsovereenkomsten. :P
De bank hoefde ineens toch geen certificaat te zien dus de hypotheek is rond! Damn wat een rust geeft dat.

Bouw is in december en oplevering is september gepland maar met een goede winter wel eerder verwacht ik. Keuken en badkamer hebben we al uitgekozen. Nu kunnen we drie vloeren gaan uitzoeken, dat is het meeste werk. Qua muurafwerking wordt het waarschijnlijk renovlies. Begin volgend jaar langs de tuinarchitect voor een mooi ontwerp.

• Wackmack
Hoe vaak rijden jullie langs de woning? In december gaan ze hier beginnen, kan echt niet wachten. Ben vooral benieuwd naar de tuin hoe groot die is. Heb er nu nog weinig gevoel bij.

Qua bouwrente. Dat betaal je toch pas na het passeren? Met een beetje pech hebben wij straks 9/10 maanden dubbele lasten, dat wordt lastig sparen.

• Wackmack
Ja, alles is ingecalculeerd dus moet goed komen. Iedere dag is wel heel vaak 😍

• Wackmack
quote:
Wicked-Game schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:54:
[...]

Mag toch ook hier aannemen dat je een begroting had gemaakt? Nu is dit wel mijn 2e nieuwbouw en heb ik al wel wat ervaring in de kosten van bouwers, maar toch zou ik altijd een begroting maken voor al het werk incl. een flinke post onvoorzien.

Hoor nog te vaak dat mensen voor verrassingen komen, terwijl vrij veel van te voren in te schatten is.
Wat zouden verrassingen kunnen zijn?

Heb het zelf als volgt gedaan

Uitgaven:
Meerwerk, betaald vanuit de hypotheek
Keuken+ badkamer, spaargeld
Vloeren, gordijnen, muurafwerking, spaargeld

Van te voren begroting maken en dan moet het goed te plannen zijn.

• Wackmack
Nog mensen die kijken naar een gietvloer of iets wat er op lijkt? Wij willen in de keuken/hal een gietvloer en nemen de wc mee. Overal al een beetje gekeken en komen op €100,- per m2 uit.

Woonkamer wordt pakket met misschien visgraat.

• Wackmack
quote:
ThatsHollywood schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:52:
In het kader van vloeren: zijn er ook mensen die Marmoleum laten leggen in hun nieuwbouwhuis met evt ervaringen? Mijn vrouw is hier helemaal gek van en geeft aan dat het behoorlijk praktisch is met twee kleine kinderen.. maar ik neig toch meer naar een houtenvloer ( warmer, natuurlijker en wat minder strak )
Hier kijk ik ook naar ipv gietvloer en tot toe ziet het er mooi uit alleen ik vind het jammer dat het naden heeft. Daardoor heeft de gietvloer toch onze voorkeur.
quote:
Señor Sjon schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:01:
Denk dat je dat beter in één van de vloerentopics kan vragen. :)
Zijn die er dan?

Qua m2 prijs zitten wij in Apeldoorn op 552 per m2. Kavel is zo'n 650m2 en het huis 200. Dus ruim opgezet in een nieuwe nieuwbouwwijk.
quote:
bvbal79 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:55:
Over extra kosten gesproken. Heeft iemand hier al nagedacht over de tuintegels. Mijn woning wordt opgeleverd met tuin, maar de hovenier laat me vrij in de keuze van tegels, wel zo fijn.

Maar waar moet ik op letten etc. Zou lijken keramische tegels erg fijn, maar is het leggen ervan weer erg duur. Hij kwam nu met Geoceramica, betontegels met een keramische toplaag. Maar als ik die prijzen weer zie vraag ik me af hoeveel goedkoper dat is.

Denk dat ik de gewone klinkers maar laat leggen :) Zo'n woning is alleen maar extra koppijn :)
Woning wordt standaard opgeleverd met tuin? Hoe wordt dit geregeld? Je hebt enkele ontwerpen die je kan kiezen? Of heeft iedereen straks dezelfde tuin?

Wackmack wijzigde deze reactie 07-10-2016 21:10 (30%)

• Wackmack
quote:
paul-s83 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:49:
[...]

Wij hebben voor onze nieuwbouw ook gekeken naar een combinatie van hout en gietvloer. Vergeet niet dat een gietvloer vaak maar 3-4 mm dik is, en een houten vloer inclusief verlijmen 15 mm.Dan zit je dus met ruim een cm hoogteverschil welke je moet zien te overbruggen.
Ik kan je vertellen dat dit een heel duur geintje wordt indien de aannemer dit niet wilt oplossen dmv het plaatselijk ophogen vd cementdekvloer. Dit was een vd redenen voor ons om deze combinatie te laten varen en te gaan voor een tegelvloer in de keuken.
Bedankt voor je antwoord maar gelukkig is dit bij ons geen punt. Onze woonkamer ligt 50cm lager dan de keuken. Wij hebben vloerverwarming dus misschien is het pakket dan niét zo hoog? Zag op pinterest vaak gietvloer in de keuken en visgraat in de woonkamer.

• Wackmack
quote:
Wicked-Game schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:08:
Wij waren afgelopen weekend op de Eigen Huis Beurs en hebben flink wat inspiratie op gedaan in interieur en tuin mogelijkheden. In hoeverre zijn jullie al met een tuin bezig? Gaan jullie deze zelf maken/tekenen of gaan jullie iemand inhuren?

Ik ben best creatief, maar als het op tuinen aan komt ben ik nog een rookie. Dus eigenlijk zoeken we inspiratie, of iemand die het beste onze wensen vertaalt in een design. Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Wij laten sowieso een ontwerp maken. Tuin is aardig groot dus dat willen we graag mooi inrichten. Denk aan een veranda, buitenkeuken, terras van vlonders, enz. Natuurlijk kunnen de grote onderdelen nog niet betalen maar als we maar een tekening hebben zodat er een goed vooruitzicht is. Het begin zal wel een deel worden bestraat. Qua inspiratie is Pinterest erg goed.

• Wackmack
Welke blogs volgen jullie voor inspiratie in het interieur en de tuin?

https://www.homify.nl/ vind deze blog super, leuke voorbeelden voor alle onderdelen van het huis.

• Wackmack
quote:
vhal schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 15:21:
En toen lag er vrij onverwacht de 6-weken opleverbrief in de bus.. :|

[afbeelding]

Het regelen gaat beginnen :')
Wie gaan er allemaal komen?

Van de week akkoord van de bank binnen. Offerte is geldig tot begin december. Hoor ik van de notaris dat het passeren eind december is dus gelijk maar verlenging aangevraagd. Verder Facebook groep aangemaakt zodat we weten wie onze buren worden. De aannemer laat iedereen namelijk op het einde pas bij elkaar komen.

• Wackmack
quote:
BasilFX schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 18:48:
Mijn vriendin en ik zijn ingeloot voor de zevende fase van een nieuwbouwproject in Arnhem Noord. Een mooi energieneutraal hoekhuis (EPC 0,0) met 264m² grond en 140m² woonoppervlak en eigen oprit. Tuin op het noorden, maar met een gemiddelde diepte van 15m blijkt uit de zonnesimulaties dat dit geen probleem zal zijn :)

Twee gesprekken met de makelaar zitten er al op, en we hebben in grote lijnen het meerwerk doorgegeven. Toch twijfelen we nog over de volgende zaken:
  • De begane grond heeft zo'n typische U-vorm: keuken achter, smal stukje, woonkamer voor. We kunnen dit tussenstuk omdraai van 1,60x2,80m naar 2,70x2,80m. Voordeel: meer licht van woonkamer naar keuken, maar minder lange rechte muren in keuken en woonkamer (2,70m versus 3,80m). Daarnaast moet de badkamer verplaatst worden zodat de leidingen boven elkaar uitkomen, wat ten koste gaat van de drie slaapkamers, tenzij je de master bedroom weer opdeelt.
  • We twijfelen nog over een uitbouw van 1,80m of 2,40m. Verschil in prijs is ~2500 euro, maar levert wel 3,3m² meer op. De keuken wordt dan 5,40x4,70m of 5,40x5,30m. De tuin wordt dan ongeveer 13,20x9,00m of 12,60x9,00m. Meer ruimte is beter, maar direct nodig hebben we het niet, en we weten niet of we het zonde van de tuin vinden.
  • De begane grond en eerste verdieping krijgen vloerverwarming. Voor een meerprijs van ~1800 euro kunnen we de zolder ook laten uitvoeren met vloerverwarming. De ene zegt: doe het wel want de investering valt mee, de ander zegt: de zolder warmt toch wel op door de zon (twijfel ik over vanwege zonnepanelen en goede isolatie) en opstijgende warmte (twijfel ik ook over want nok is 4,6m hoog). Vloerverwarming is traag, dus dat zal ook een rol spelen.
Iemand wat tips of commentaar om ons te helpen bij de laatste twijfels :9? Met de rest van komen we op ~60.000 euro uit voor een dwarskap, geïsoleerde garage en uitbouw.
Wist niet dat Arnhem zo duur is. Ga zelf wonen in dit project, http://www.woneninzuidbroek.nl/situatie.php

Qua uitbouw zou ik altijd de ruimste kiezen en vloerverwarming opzolder lijkt mij wat overdreven.

• Wackmack
Hoppa! Eind november gaan ze starten bij ons, dat is al aardig snel zeg!
We gaan pas eind december of begin januari passeren dus had verwacht dat de bouw dan pas zou starten.
Gelukkig toch voor het passeren al beginnen met de bouw.

Iemand enig idee wat ze in de eerste 3/4 weken doen? Uitgraven en? Wij zitten in het midden van het project, dus hopelijk is er al iets te zien.

• Wackmack
quote:
stegeman schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 17:02:
Wij proberen een afspraak te maken met onze projectshowroow Gevier in Bunnik voor sanitair. Heeft een van jullie ervaring met dit bedrijf? Wellicht tips om mee te nemen:)
Geen tips met dit bedrijf maar bij ons zat het sanitair ook in hrt huis. Bij een firma alleen een grotere douchekop en een muurtje uitgekozen ipv een douchecabine. Na 30 min waren we al klaar. Moet wel zeggen dat wij alles vrij snel doen. Keuken binnen een uurtje uitgekozen.

• Wackmack
Hopelijk zien we deze week de eerste mensen in de Facebook groep. Wacht nog even op de aannemer waar hij het naar iedereen mailt. Ben wel benieuwd naar de buurt.

Van de week online gezocht naar verschillende leveranciers en zij jullie misschien bekend met de volgende leveranciers:

http://www.fairwood.nl/ voor de parketvloer, eventueel visgraat
http://qlickdesign.nl/qlickflooring/ voor de gietvloer, als het mooi oogt

Kwam een goed artikel over een tuinarchitect, http://www.studioredd.nl/blog/waarom-een-tuinarchitect/
Morgen even contact opnemen. De intentie is om alvast een ontwerp te maken. De uitvoering zal wel in fase moeten en deels zelf ivm geldbesparing. Iemand ervaring met de architect? Zo ja, hoe vonden jullie het? Hoe was bij jullie de offerte opgebouwd, alleen advies of ook uitvoering door middel van een hovenier?

• Wackmack
Vandaag wezen kijken voor een vloer.
Super mooie visgraat en gietvloer gevonden.
Helemaal mooi dat beide vloeren door dezelfde winkel worden verkocht. Na een uurtje een offerte gekregen.

Hoe is jullie ervaring met het onderhandelen voor een vloer cq meubelzaak? Bij de keuken ging het makkelijk. Bij vloer zaken nog geen ervaring. Verder geleerd dat er blijkbaar toch massief eiken vloeren op een vloerverwarming kunnen.

• Wackmack
quote:
cheiron schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 09:16:
[...]

Dat is boeiend, ik ben nog geen enkele aanbieder van houten vloeren tegen gekomen die een massief eiken vloer op vloerverwarming aanbeveelt. Daar hebben ze allemaal (logisch klinkende) redenen voor zoals de werking van de vloer en de warmtedoorlatendheid.
Ik ook nog niet. Het gaat om een visgraat vloer waar enkele delen qua hoogte iets van elkaar verschillen.
De verkoper gaf aan dat de visgraat destijd zo werd gelegd.
Hierdoor komt er warmte door. Verder krijg je gewoon garantie. Betrof ook geen goedkope vloer, rond de €100,- per m2. Zal straks wel een foto uploaden.

Verder hadden ze ook enkele goedkopere vloeren. Bij deze kreeg je geen garantie icm vloerverwarming.
Weet niet zeker of het massief eiken was maar wel zeker eiken.

Hier twee foto's

Wackmack wijzigde deze reactie 23-10-2016 10:47 (16%)

• Wackmack
Loze leiding zonder inbouwdoos:
Het aanbrengen van een loze leiding zonder inbouwdoos vanaf de meterkast, welke wordt voorzien van een controledraad. Plaats volgens uw opgave. 110,00

Loze leiding met inbouwdoos
Het aanbrengen van een loze leiding met inbouwdoos welke wordt voorzien van een controledraad. De loze leiding loopt vanuit de meterkast en eindigt met een inbouwdoos met blinddeksel.
Plaats volgens uw opgave. 130,00

Ik dacht dat ik de bovenste moest kiezen voor loze leidingen waarin UTP moet. Hierop moet toch nog een contactdoos met UTP. De aannemer zei echter dat ik de onderste moet kiezen omdat ik anders met een blauwe doos zit.

Nu ben ik aan het twijfelen, de eerste klinkt mij logisch voor UTP. Wat zeggen jullie?

• Wackmack
Bedankt heren! Helemaal duidelijk, wordt dus optie 2.

• Wackmack
Even een crosspost. Denk dat veel mensen dit ook wel waarderen.

Vanmddag ben ik wezen kijken voor een beton cire vloer. Ook nog gekeken naar een gietvloer met betonlook maar dat was het net niet. Beton cire was echt heel heel mooi. Je hebt iets aardig, erg straks maar toch warm door de warme kleur.

Wij kiezen het waarschijnlijk voor de keuken, hal en trekken het door in de gehele toilet. Totaal komt dit op 30m2. De prijs is ongeveer € 100,- per m2. Natuurlijk niet goedkoop maar ook niet extreem duur.

Wel kiezen wij voor 1 laag waardoor het iets dunner is. Voor de badkamer moet je i.v.m. vocht een dubbele laag aan brengen. Zie dat de goedkope bedrijven wel voor onder de €100,- kunnen leveren maar ik ga liever voor een goed bedrijf.

Hier een mooi voorbeeld hoe een toilet eruit kan zien

• Wackmack
quote:
vandermark schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:30:
[...]

Gaaf, ben ook zeker geinteresseerd. Maar wat zijn nu de kosten per m2? En dan all-in
Dat was een foutje. 1 laag beton cire is € 100,- hangt wel van je ondervloer af maar dit is redelijk allin.
Voor de badkamer, is het €150,- ivm vocht. Het kan goedkoper maar de kwaliteit kan ik niet goed inschatten. Wat ik nu heb gezien, is 1 laags voor een vloer mee dan prima. Wij komen dus uit op ongeveer € 3000,- voor een keuken/hal/toilet.

• Wackmack
Net de kavel tekening gekregen van de aannemer

Jullie ideeën voor de bestrating (tot hoe ver zouden jullie dit doortrekken?) en tuin en dan vooral achterin?
Begin doen we alleen de bestrating, wat gras zaaien en vooral basis.
Jaartje later gaan we de tuin doen. We willen ooit een veranda en buitenkeuken maar dat zal wel een tijdje duren.

Deze week enkele mooie vloeren gezien zoals een visgraat vloer, betonstuc en boven hoogpolig tapijt. Het tijd is het goedkoopste echter hebben we 100m2 nodig dus zelfs dit wordt duur. Zal blij zijn als we de vloeren en de muren hebben gedaan. De rest komt later wel.

• Wackmack
Dat ga ik van de week zelf doen, het schetsen dan. Gewoon benieuwd hoe andere Tweakers het hebben aangemaakt.

• Wackmack
quote:
ThatsHollywood schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 09:25:
[...]

www.tekenjetuin.nl. Fijn programma om een ruweschets voor je tuin op te zetten.
Ziet er goed uit, morgen aan de slag hiermee. Dank

Nog een maandje en dan begint de bouw :)

• Wackmack
quote:
EJPostema schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:49:
Nou bij ons is het drama begonnen...

Het project heeft bij ons 'strakke' deadlines. Oftewel wij hebben ons uiterste beste gedaan om op tijd de financiering rond te krijgen. Het passeren loopt vertraging op (de bouw nog niet volgens de aannemer).

Nu moeten wij voor 9 november de boel laten passeren anders vervalt onze hypotheek offerte :') De bank doet erg moeilijk over uitstel, kunnen wellicht een weekje krijgen. Iemand anders hier ervaring mee. Ik ga waarschijnlijk een slapeloze week tegemoet.

De status is nu dat de overdracht van de grond is geweest tussen de gemeente en projectontwikkelaar. De notaris kan nu alle kavels splitsen etc en daarna kan de handel passeren

[...]

Geen idee, maar wij hebben gekozen voor renovlies behang. Hier al eens over nagedacht? Ik ken best veel gevallen waar het stucwerk is gaan scheuren (vooral bij kozijnen)
Dit heb ik ook. Offerte is tot december geldig echter gaan we pas passeren ergens eind december. Zit bij Llloyds en daar kan ik éénmalig 3 maanden uitstel krijgen. Mocht het toch niet door gaan heb ik wel een boete.

• Wackmack
quote:
corporalnl schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:35:
Hoi iedereen,

Ben kort dit topic aan het volgen, en dacht ik plaats een reactie.
Wij zijn nog in de begin fase van de nieuwbouw woning. Goed nieuws brief moeten we nog ontvangen en de hypotheek is bijna rond. Verwachting is Q4 2017/Q1 2018 dat het gereed is.

Mijn vraag is aan welke kosten moeten we rekening houden ( puur klus kosten )?
Dan kan kunnen we een budget maken.

De volgende heb ik zelf al opgesomt ( mede door dit topic ):

Keuken
Badkamer/toilet ( incl muren/vloeren )
Bg Vloeren
Bg Muren
1ste Vloeren
1ste Muren
2de Vloeren
2de Muren
Tuin
Diversen ( kabels,verlichting etc )

Thx alvast!
Dit heb ik in mijn begroting staan, let op dit is alleen de basis.

Uitgave:
Keuken
Badkamer
Gietvloer
Parket
Vloerbedekking
Muren
Gordijnen
Luxaflex
Inloopkast

Kreeg net een linkje van de aannemer naar mijndeuren.nl
Hier kan je je geld ook aardig verliezen. Het gaat toch om 10 deuren, kozijnen, beslag maar we laten dit standaard. De basis is prima voor ons.

Wel een kleine tegenvaller. We willen een beton cire vloer voor de keuken, hal en toilet. De wilde de wanden door trekken van de toilet met beton cire echter als we dit willen wordt het toilet casco opgeleverd. Je zou denken, wat maakt het uit voor de aannemer? Dit scheelt hem tegels maar het zal wel met garantie te maken hebben. We laten de wanden nu betegelen.

Net enkele proefmonsters binnen gekregen van beton cire, wow :9~ _/-\o_
Kan het niet iedereen aanraden en het is gelukkig nog enigsinds betaalbaar. Wij zitten nu op € 95,- per meterr. Visgraat is bijvoorbeeld al duurder.

Wackmack wijzigde deze reactie 03-11-2016 21:06 (29%)

• Wackmack
quote:
miles schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:22:
Waar heb je de monsters van beton cire vandaan?
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een soort stuc showroom, er zijn zoveel mogelijkheden/produkten met allen andere eigenschappen.

Afgelopen zomer op een camping een muur van pandomo gezien.
Dit spul schijnt goed schoon te maken te zijn en in natte ruimtes gebruikt te kunnen worden. (het was ook de sanitaire ruimte)

zou zoiets wel op de achterwand in de keuken willen....
Hier http://www.stoneage.nl/inspiratiepakket-aanvragen/
Beton cire is iets duurder dan de gietvloer. Je komt rond de €130,- per meter bij dit bedrijf.

Als je echter een beetje goed zoekt zit je rond de €100,-
Goedkoper zou ik niet gaan ivm de kwaliteit.

Wackmack wijzigde deze reactie 04-11-2016 11:35 (7%)

• Wackmack
quote:
Milmoor schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:54:
Wat ik in mijn zoektocht naar keukens + vloerverwarming gevonden heb: het maakt niet echt uit, maar bij voorkeur niet onder de koelkast of diepvries.
Houden mensen hier rekening mee ja? Zie dat de vloerverwarming door de gehele keuken wordt gelegd. Vervolgens wordt er een keuken geplaatst.

Kwam net een handige constructie tegen voor tuinverlichting.
Een transformator en hierop sluit je de verlichting. Scheel heel wat stroomkabels trekken.

Hier een uitleg https://flippingbook.com/view/547666/ en het gaat om dit merk http://in-lite.nl/

Lijkt mij erg handig. Zat nu al te denken aan stroomkabels te trekken maar dat hoeft dus niet.

• Wackmack
quote:
vandermark schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 21:48:
[...]

Ik vind de producten erg duur als ik eerlijk ben. Stroom buiten is sowieso handig en dan is even een middagje grondkabels leggen voor bestrating niet zo'n punt toch?
Heb nog geen andere producten gezien die ik kan vergelijken maar het idee spreekt mij aan. Vooral makkelijk met grote tuinen. Las wel dat je dan meerdere transformatoren nodig hebt. Heb nog een jaar de tijd dus kan mij goed inlezen :)

• Wackmack
quote:
Cheezus schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:47:
[...]

In ons geval was behangklaar behoorlijk glad. Een paar bultjes wegsteken en putjes opvullen en verder voorstrijk en latex uit een aanbieding ertegenaan gesmeerd. Buren hebben alles laten stuccen maar vergeleken met ons resultaat vinden ze dat nu zonde van het geld...
Goed om te lezen. Hoor van meerdere bedrijven dat onze aannemer top werk aflevert. Dit zou vooral boven schelen. De kinderkamers kunnen wel iets minder. Beneden is het s duur genoeg met de vloeren en gordijnen. Kreeg gisteren een offerte voor de gordijnen in de woonkamer.

310cm x 570cm, €2000,-....
Ze hebben blijkbaar 42m2 stof nodig. Kijk maar even verder 😂

• Wackmack
Wat ben jij kwijt per m2 voor het stuc werk?
Zou wel willen stucen alleen heb ik 350m2. Dan loopt het al snel in de papieren. Straks maar is wat offertes vergelijken.

• Wackmack
quote:
TorpedoX_88 schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:04:
Goedemiddag allemaal,

Begin dit jaar heb ik getekend voor een nieuwbouwwoning waar ze deze of volgende maand mee gaan beginnen. Nu moet ik komende week beslissen over o.a. vloerverwarming. Via de bouwer heb ik een offerte voor vloerverwarming op de begane grond (~50m2), inclusief laten vervallen radiatoren begane grond, thermostatische radiatorkranen + drukverschilregelaars op de rest van de radiatoren, Confiber kunststofvezel krimpwapening, wcd voor de pomp en randisolatie. De prijzen die ik op internet tegenkom voor het leggen van vloerverwarming zijn ongeveer de helft lager dan de 3470 euro die de aannemer vraagt. Wat vinden jullie van de prijs van de aannemer?
Zelfde prijs hier in Apeldoorn. Tja is het duur? Zie deze prijs vaker langs komen.

• Wackmack
quote:
admiral866 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:43:
We hebben een nieuwbouw project op het oog waar veel interesse voor is.
Ik begreep van de makelaar dat de huizen verkocht worden aan de hoogste bieder. Per bouwnummer kan je dus een bod neerleggen obv een vanaf prijs. Het proces is nog niet begonnen, maar zo ongeveer zal het gaan begreep ik.

Het is natuurlijk altijd lastig in te schatten wat nou een goed bod zal zijn, maar ik was toch eens benieuwd naar andere ervaringen in zo'n situatie. Is er een manier om enigszins te achterhalen wat een goed bod zal zijn?
Ik ben best bereid er 5-10% meer voor neer te leggen bijvoorbeeld.
Heb dit nog niet eerder gezien. Heb je een linkje naar het project? Erg aparte gang van zaken.
Tja, hoe graag wil je het? Vergeet vooral niet dat er nog veel kosten bij komen. Qua taxatie zit je volgens mij ook met de bank. Weet niet of de bank zomaar 10% extra financiert.
quote:
vhal schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:25:
Voordat de behanger aan de gang gaat moet ik eigenlijk nog even nadenken over de TV en de bijbehorende kabels. Wordt het wederom een plakgootje of toch netjes weggewerkt in de muur. Nou zijn de spouwmuren van KZS waardoor ik eigenlijk het beste bij Boels een sleuvenfrees_stofzuiger kan huren voor een gootje. Maar ja, ik heb echt 0 ervaring in het gebruik van zo'n ding en hoe krijg je netjes een sleuf waar een platte goot in past? Aan de andere kant, je bent toch wel weer ruim 80 euro kwijt aan materiaalhuur...

Hoe gaan anderen dit evt oplossen? Plakgootje of toch wegwerken in de muur?
100% dat ik ga frezen, vervolgens leg ik er een pvc buis is.

Dit is toch veel mooier dan zo'n plakgootje.

Wackmack wijzigde deze reactie 17-11-2016 19:32 (34%)

• Wackmack
Wij willen toch een open haard. Al mensen die ervaring hebben met een open haard in een nieuwbouw woning??

Op de optielijst kan ik een zwakke plek creëren en dan een offerte maken voor de haard zelf. Zo'n geïntegreerde in de muur vind ik het mooiste. Met eronder of ernaast hout.

• Wackmack
quote:
Milmoor schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:36:
Bij een nieuwbouwwoning hoort een tuin. Het laatste stukje grond/zand moet je daarbij zelf doen. De projectontwikkelaar stort bij/terug op de toplaag na. Bij ons zo'n 15 cm. We zitten in Hengelo, dus we hebben vooral zand. De grond is waarschijnlijk niet erg aangereden omdat de het ophoogzand van de projectontwikkelaar pas laat gestort gaat worden. Met de buren kijken we naar grond/zand maar de meesten gooien hun tuin grotendeels vol tegels en willen dus vooral ophoogzand. Wij willen net als de directe buurman wel een tuin en hebben een hoekhuis. Daar is dus een stevige bak teelaarde nodig. Zo'n 145 m2 aan oppervlak x 15 cm hoog. Men kijkt ook voor ons, maar dat is bijvangst. Ik kijk dus ook zelf. Iemand goede tips waar ik op moet letten en wat voor prijs ik aan moet denken? Internet varieert gigantisch.
Wist niet dat dit er ook bij kwam. Over hoeveel geld praat je per m2? Wij zitten aan zo'n 300/400m2, slik :'(
100m2 is voor de bestrating bij de schuur. Voor en achtertuin lekker groen en wat grote bomen.

Dit is sowieso de mooiste boom en kan al bij een relatief kleine tuin:
http://www.vtwonen.nl/tui.../japanse-sierkers-prunus/

Gisteren een indeling op maat gemaakt met floorplanner.com
Werkt super goed. Hierdoor kwam het idee om een door kijken open haard te nemen. Zo creëer je een leuk hoekje zodat het ook nog functioneel is.

• Wackmack
Maandag D-Day! Dan begint de start van de bouw. Hopelijk dit jaar nog passeren. Wordt pas 30 dec als het lukt. Is wat gezeur met de omgevingsvergunning.

Op het laatste moment nog twee zwakke plekken in het beton kunnen creëren straks. Doen we voor de open haard.

• Wackmack
Hebben hier mensen ervaring met het plaatsen van gordijnen bij een hoog plafond? Door dat wij een splitlevel hebben is onze woonkamer 310cm.

Leuk effect totdat je gaat kijken voor gordijnen. De maat is 570x310 Bij twee winkels kreeg ik een offerte van rond de €2000,- Door de hoogte kunnen veel gordijnen niet omdat de stof gaat verhangen. Tweede punt is de rails.

Denk nu om ergens een stof te kopen en het te laten naaien door een klein winkeltje. Snap sowieso niet waarom een stukje stof zo duur moet zijn.

• Wackmack
quote:
Denman schreef op zondag 27 november 2016 @ 23:22:
[...]

Zijn er nog extra kosten verbonden aan het creëren van die zwakke plekken? Wij laten het boren "gewoon" door de leverancier van de open haard doen en daar zijn uiteraard ook kosten aan verbonden, maar ben wel benieuwd :)

Gisteren kregen we overigens de tekeningen binnen (voor- / boven- en zijaanzicht) van de haard. Nog ruim 3 weken tot de oplevering, en 2 dagen daarna plaatsing van de haard. Komt wel lekker dichtbij nu, zin in!
Ook gezien het feit dat we nu met z'n drietjes op zo'n 45m2 leven, niet te doen :+

Afgelopen vrijdag ook een afspraak gemaakt voor het plaatsen van de vloer en de keuken. Dacht op tijd te zijn voor de keuken, want wilde afspraak op 19 + 20 januari zetten, maar dat bleek gezien de drukte al onmogelijk :o. Staat nu op 23 + 24 januari, dag erna komen de verhuizers onze spullen weer brengen en kunnen we definitief over.

[...]

Zoals eerder aangehaald is Kwantum een goede optie. Daar gaan wij ook kijken. De gordijnen in mijn vorige huis kwamen overigens bij Leen Bakker vandaan. Ook daar een uitstekende kwaliteit voor een prima prijs.

Van de zomer bij Kwantum nog een mooie loungeset voor in de tuin gescoord voor 550 Euro. Hoekbank van 3 bij 2,5 meter, inclusief kussens en een losse tafel + glasplaat :D
Zwakke plekken kosten helaas wel geld, €430,- per plek. De leidingen worden ook verlegd dus wel heel fijn zo. Als we geen zwakke plekken hadden moest er een diamant boor aan te pas komen.

Zal weer eens kijken bij Kwamtum. Ben er een keer geweest en toen vond ik een beetje een bende. Voor gordijnen kan het prima.

• Wackmack
Zijn hier mensen die een aanbod van zonnepanelen hebben gehad van de aannemer?

Krijg net het volgende aanbod:

4 zonnepanelen x 285 WP = 1300 x 0,90 Kwh/Wp = ± 1026 Kwh / per jaar = € 2830,-
1 aantal zonnepaneel x 285 WP = 285 x 0,90 Kwh/Wp = ± 256,50Kwh /
per jaar = € 560,-

Het voorbereiden/plaatsen is nog eens € 290,-

Zal me vanavond erin verdiepen, heb hier nog nul kennis van maar ben benieuwd of iemand hier al over iets kan zeggen.

• Wackmack
quote:
Die had ik even gemist, makkelijke keus dus, dank voor het snelle antwoord.

• Wackmack
quote:
Rubman schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 07:32:
Verbaas mij echt enorm over de verschillen in prijzen voor "meerwerk"
Wij hebben ~14K betaald voor de uitbouw inclusief vloerverwarming en openslaande deuren. Loze leidingen zijn 125 en wcd 150.
Kabels trekken was dan wel weer iets van 100 erbij geloof ik dus dat hebben we niet gedaan.

Vandaag gaan we de keuken laten inmeten en de kijkdag en verwachte opleverweek zijn ook al bekend *O*. Gaat onwijs snel.
Met een beetje medewerking van de gemeentes je de straat en riolering moet aanleggen kunnen wij week 8 de oplevering hebben.
Snap ook niet waarom de prijzen zo erg verschillen.

Uitbouw van 2.4M €18K
Vloerverwarming beneden €3.5K
Openslaande deuren %1.5K

Zit je toch al op ruim 20K

• Wackmack
Hebben hier mensen ervaring met het plaatsen van spotjes? Dit kon bij ons via meerwerk. Had er niet bij nagedacht dat achteraf spotjes plaatsen bijna niet kan. Of je moet het plafond verlagen maar dat is wat overdreven. Het lastige is dat ik nog niet weet waar de meubels komen te zien. Überhaupt geen idee welke nieuwe meubels er komen straks.

Meer mensen die vooraf al spotjes hebben besteld via meerwerk? Nog tips over de plaatsing? De bouw is nu drie weken, hopelijk kan ik nog spotjes door geven.

• Wackmack
Heel mooi en slim gedaan met de plek van de uitbouw. Helaas leg ik hier €300,- voor een led spotje. Halogeen is €270,-. Maandag even bellen met de aannemer😄

• Wackmack
quote:
miles schreef op zondag 18 december 2016 @ 23:20:
[...]

Omdat wij ook nog niet precies weten hoe we gaan inrichten, hebben wij bedacht langs de openslaande deuren een koof te maken waar licht in komt. Ik heb dus 1 lichtpunt laten maken. Spotjes komen in koof, beetje als op afbeelding hieronder.

https://www.google.nl/sea...2#imgrc=twUuHfM08byakM%3A
Super idee! Wat ben je hier totaal voor kwijt? Echt netjes zo met de gordijnen. Zie je ook geen leuke rails.

Het meerwerk voor 4 spotjes met dimmer is €750,-

• Wackmack
Hier ook badkamer en keuken van te voren ivm project keuken. Al een paar zaken bezocht voor vloeren. Dat is meer omdat we het zo leuk vinden. Nu een paar offertes gekregen en in maart definitief de vloer kopen. Rest komt allemaal later.

• Wackmack
quote:
paul-s83 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:27:
[...]

Wat er mis kan gaan? Alles kan misgaan, ondanks dat ze al 100 x hetzelfde truucje hebben uitgehaald. Een afvoer die verkeerd uitkomt, aansluitingen op de verkeerde plek of die ontbreken, slecht vakmanschap!, slechte afwerking etc etc.

Geloof me, voor onze 2 kapper ben ik regelmatig gaan kijken om te zien of alles correct werd uitgevoerd, met name in de ruwbouw fase kan je nog veel fouten corrigeren zonder al te veel kunst en vliegwerk uit te halen.

Zoals ik het bij jou lees heb je weinig aanpassingen laten doen, en zal het constructief wel goed zitten. Maar ga alsjeblieft op tijd nadenken wat je wilt doen met de afwerking en inrichting van je appartement, zodat je ook de bijkomende kosten inzichtelijk maakt en onder controle houdt.

Je komt straks echt tijd te kort als je een beetje fatsoenlijke kwaliteit & prijs onderzoek wilt doen voor:

- Keuken
- Badkamer
- Vloer
- Raambekleding
- Wandafwerking (behang, stuc, spuiten, welke kleur etc.)
- Schilderwerk
- Inrichting elektra (netwerk, coax, extra stopcontact)
- Meubels?
- Verlichting
- wasmachine / droger / ander huishoudelijke apparatuur

en zo kan ik nog wel even doorgaan :)
Heb ook een 2-1 kap woning. Waarom kon jij zovaak kijken, goede connecties? Bouwplaats is bij ons niet toegankelijk voor buitenstaanders.

Qua tijd is alles relatief. Keuken kostje een uur, badkamer zelfde. Vloerbedekking boven half uurtje. Visgraat wat langer maar uiteindelijk 4 winkels bezocht.

• Wackmack
quote:
Denman schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:24:
Nou, ons huis is 20 december opgeleverd *O*

Keuring via VEH ingepland, was prima. Stond 1 a 1,5 uur voor, maar die kerel is uiteindelijk 2 uur geweest. Voor de aannemer wat minder, maar voor ons prima. Geen schokkende zaken, zo'n 15 kleine punten eruit gehaald, waarbij een vergeten loze leiding in 1 van de slaapkamers de grootste was. Dit is de volgende dag overigens meteen opgelost. Verder zag het huis er technisch prima uit.

Overigens hebben we de keurmeester nog wel uit de kruipruimte moeten plukken, toen hij op zijn buik voorover ging hangen om te checken op eventuele lekkages dook ie er zo in, was iets dieper dan verwacht :+

Stucadoor is dinsdag begonnen met de voorbereidingen op de 1e verdieping, en is naar verwachting komende woensdag/donderdag helemaal klaar, dus ook met de beneden verdieping. Gister eerste kamer gestuct en die droogt (zonder extra kachel of verwarming) boven verwachting hard, dus begin volgende week kunnen we die waarschijnlijk al gaan schilderen.
10/11 januari wordt de haard geplaatst, 17/18 januari de parketvloer beneden gelegd, 23/24 januari de keuken geplaatst en 25 januari staan de verhuizers voor de deur.
In de tussentijd kunnen we de kleine dingen klussen, schilderen, etc. Strakke planning, maar moet haalbaar zijn.

En oh ja, de badkamer en WC via de aannemer laten plaatsen. Echt een dikke prima, boven verwachting. Onderstaand wat foto's. Lijkt daarop wat kleiner dan het is (2,5 bij 2,5 meter) en het badmeubel lijkt hier grijs, maar is in werkelijkheid bruin (houtlook).
Ik was ook een beetje bang voor de doorgang naar de inloopdouche, maar die is ruim voldoende. Er komt geen glazen deur voor. En ook keurig een nisje gemaakt aan de binnenzijde voor de shampoo etc.
Gekozen voor een schuin bad (Villeroy & Boch 8) ) omdat dit de doorgang naar de WC / douche groter maakt, en zorgt voor een grote oppervlakte in het midden van de badkamer. Die overigens ook is voorzien van elektrische vloerverwarming (touch bedieningspaneel niet te zien op de foto's).

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Al met al blij en tevreden! Open haard was (en is wellicht) wel een uitdaging, maar met dit lange verhaal zal ik jullie niet vermoeien, of althans niet nu :P
Klussen is in volle gang, zal proberen later foto's te plaatsen als het klaar is.
Leuk verhaal om te lezen.
Vanwaar laat je je eerst je vloer plaatsen en hierna de keuken?

Hoe is het met de open haard? Wat is de uitdaging?

• Wackmack
Als er meerdere mensen voor je zijn, zou ik er vanuit gaan dat je de woning niet krijgt. In dit segment is een hypotheek met een modaal inkomen te verkrijgen. Zie dan ook weinig redenen waarom meerdere kopers het niet zou lukken.

• Wackmack
quote:
leecher schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:47:
Ik zou daar zelf positief in staan. Een koper kan om 1000 en 1 redenen afhaken. Het kan prima verkeren.
Hoe groot is de kans in deze tijd, dat iemand die zich op geeft voor een woning en de hypotheek niet rond krijgt? Verder zijn er zelfs meerdere.

Als ik kijk naar het project waar ik ga wonen was het 1 iemand van de 29 woningen en dit ging om een hypotheek van 300/350K.

• Wackmack
Heeft het passeren bij jullie problemen op geleverd?

Wij zouden rond december passeren echter hebben enkele bewoners bezwaar ingediend tegen de omgevingsvergunning. Er zou een groenstrook beloofd zijn echter klopt dat niet. Weet er het fijne niet vanaf maar het passeren is uitgesteld. De gemeente had hun bezwaar afgewezen echter gaan ze nu naar de rechter. Rechtzaak is volgende week. Het probleem is dat sommige offertes niet meer geldig zijn.

Een nieuwe offerte heeft natuurlijk een hogere hypotheek rente. Mijn offerte is nog twee maanden dus hopelijk is het van te voren allemaal geregeld.

• Wackmack
Kenmerken Lloyds Bank Hypotheek
Geldigheidsduur indicatief hypotheekaanbod 3 weken.
Hypotheek passeren binnen 3 maanden.
Verlenging aanbod met 3 maanden mogelijk.
Kosten verlenging 0,25% van de hoofdsom per maand indien aangeboden rente lager is dan rente op passeerdatum.
Verhuisregeling.

Office dus 6 maanden geldig, dat zou toch genoeg moeten zijn. Hopelijk eind van de maand passeren.

• Wackmack
Maar goed dat ik wat offertes aan het vergelijken ben. Voor een inbouw houtkachel zit het ook zo 4K voor precies dezelfde haard. Visgraat vloeren zitten gelukkig redelijk bij elkaar.

Volgende komt de tuinarchitect langs. Ben heel benieuwd naar het totaal plaatje.
We doen het sowieso gefaseerd ivm budget

• Wackmack
Vandaag mooie visgraat vloer gezien die het gaat worden. Ze zeiden dat de cement dekvloer met een beetje pech 10 weken moet drogen na oplevering. Slik, had toch wel verwacht binnen 4-8 weken te verhuren maar dat wordt waarschijnlijk dus wat later, helaas.

Qua voorbereiding meeste eigenlijk al klaar.
Vloeren, keuken, openhaard. Volgende week wordt het ontwerp van de tuinarchitect gepresenteerd.

Helaas nog steeds niet gepasseerd. Dat wordt pas ergens in maart. De bouw is dan al 4 maanden bezig. Hierdoor kunnen we 4 maanden geen bouwrente afspreken, maar ja, niks aan te doen.

• Wackmack
quote:
Scr33x0r schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:12:
[...]

Same here.. ook 2 weken vertraging..

@Wamack, wat voor visgraat vloer is dat? 10 weken vloer drogen? Ik hoop dat het bij ons niet zo is hehe, de vloer lag er voor de kerst al in..
Moderne visgraat vloer met mozaïek ondervloer. Het heeft vooral met de ondervloer te maken. Ligt aan het vocht percentage en hoe dik de vloer is. Met een zachte winter en niet al te dikke ondervloer valt het mee.

• Wackmack
quote:
JaMaaT schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 18:58:
Wij hebben gekeken naar Hongaarse punt. Zijn alleen bang dat het niet tijdloos is, daarom maar geskipt en toch een traditioneel patroon gekozen.
Gewoon wel doen! Visgraat zorgt er juist voor dat het nu eruit springt ipv pakket. Verder woon je er misschien 10 jaar?

Zal over enkele maanden het resultaat posten. Krijg van de week al een proef resultaat.

• Wackmack
Yes! Rechtzaak omtrent de omgevingsvergunning is gewonnen door de aannemer.

De aanklager tekent een document zodat het direct onherroepelijk is. Hierdoor kunnen we gelukkig passeren met de huidige hypotheek offerte. Verder afgelopen week super dikke visgraat vloer gezien. Net de offerte gehad, €150,- per M2, slik maar het geld vinden wij het wel waard.

Voor de mensen met een openhaard. Hebben jullie deze aangesloten op de kruipruimte ivm de zuurstof?

• Wackmack
quote:
De Uitsmijter schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 08:23:
[...]

Gefeliciteerd! Of die open haard zuurstof kan betrekken uit de kruipruimte hangt volgens mij ervan af of daar toevoer is van verse lucht is. Anders direct een kanaal van buiten aanleggen. En dat hangt weer af van de plaatsing van de haard. Een haard zonder eigen toevoer in een nieuwbouwhuis lijkt me onverstandig. Ik ben geen expert maar dit is hoe het mij is uitgelegd.

En kan je me (per pm) laten weten waar je die mooie visgraat hebt gezien. Wij zijn ook nog op zoek namelijk.
Aha, klinkt logisch. We laten het ook via de kruipruimte regelen.

We gaan voor de visgraat White wash, zie http://pin.it/WDpsRVy PM me maar als je de winkel wilt weten

Deze openhaard wordt het, met zo'n bus voor het hout in de voorkant. http://pin.it/XtLWnNb

• Wackmack
quote:
RUFFNECK schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 08:46:
[...]

Mag je de winkel niet gewoon noemen hier? Anyways, ik ben ook wel benieuwd :)
Natuurlijk!

Dit is de winkel, http://vanmourik-vloeren.nl
Ze zijn alleen open op donderdag, vrijdag en zaterdag. Echt een specialist in visgraat vloeren. Zeker geen prijsvechter maar ook niet erg duur voor wat je krijgt. De White wash vloer die wij willen hadden ze alleen in Hongaarse punt liggen. Speciaal voor ons maken ze een proefsample in visgraat.

Enige waar we nog over twijfelen is een band/bies. Denk het niet. Dit is denk ik mooier bij een oud huis ipv nieuwbouw.

Wat vind je van de vloer die ik liet zien?

Wackmack wijzigde deze reactie 28-01-2017 09:08 (25%)

• Wackmack
quote:
JaMaaT schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:10:
[...]

Poh, dat is een beste prijs. Hoeveel meter word er gelegd?

Fantastisch mooie vloer trouwens!
Het gaat om ongeveer 65m2. Niet goedkoop maar dit maakt het huis. Zal na de zomer wel wat foto's posten. Over twee weken krijgen we twee samples.
quote:
RUFFNECK schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 09:22:
Thanks.

Ik had de vloer, toevallig, al geruimte tijd op onze interieur board op pinterest ;) ALS we dit doen, zou ik zelf geen band doen ws, voor wat kleinere/smallere ruimtes is dat, vind ik, wat minder mooi..
We doen geen bies maar wel een band. Dat kan volgens mij prima in de woonkamer en keuken. Over de gang moeten we even nadenken.

• Wackmack
quote:
JaMaaT schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:51:
Leuke kostenpost Wackmack :)

Waar ga je bouwen? En wat voor soort woning?
Apeldoorn, 2-1 kap woning. Deze week gaan ze verder met de bekisting :9
quote:
vhal schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:10:
[...]

offtopic:
Grappig dat ze een bouwmarktkwaliteit kapzaag in hun slideshow zetten als specialist zijnde (Sencys meuk)

Qua patroon is visgraat mooi maar je vloer is niet geheel mijn smaak, het patroon valt eigenlijk niet meer op als ik de foto zie. Bij visgraat denk ik eerder aan kersen of een andere opvallend iets
Tja, moet de echte vloer nog zien. Over twee weken krijgen we twee samples.

Wackmack wijzigde deze reactie 30-01-2017 20:38 (49%)

• Wackmack
quote:
Atlas schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:05:
Wij zijn in de race voor een nieuwbouwwoning. Daar komt natuurlijk het eea aan meerwerk bij.
Wat zijn jullie ervaringen met afdingen op meerwerk. Is dit gebruikelijk of voor jou 10 anderen?
Dat laatste. De markt is echt een gekkenhuis dus helaas heb je nu een slechte positie

Net 2 uur gezeten voor de houtkachel. Duurt even maar dan heb je ook wat. Hele mooie schouw zodat we de woonkamer mooi verdelen. Verder is het een door kijk haard met een nis voor het hout in de voorkant. Nu nog 6 maanden wachten, zzzz.

Vraagje over de bouwrente. Afgelopen is de rechtzaak gewonnen zodat er eindelijk gepasseerd kan worden. De bouw is gestart in december. Na het passeren krijgen we toch een factuur van de afgelopen drie maanden? En dan langzaam wordt de factuur iedere maand meer?
quote:
JaMaaT schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:32:
[...]

Bij ons 140, nu is dit geen projectbouw. Voor de kerst hebben we de fundering gestort en volgende week gaan de vloerplaten erop (van de 1e verdieping). Hier zit dan ook nog 1 week vorstverlet bij.

Het kan snel gaan :)

Edit: bij onze vorige woning (ook nieuwbouw) zijn ze begonnen met storten van de fundering op 23-02. Op 14-07 kregen we toen de sleutel.
Dat is wel heel snel. Ons project betreft 29 woningen. Wij hebben #15. 1-12 was de start. Oplevering, 1-9 dus dat duurt een tijdje. Gaat om 2-1 kap woning.

Wackmack wijzigde deze reactie 04-02-2017 15:29 (43%)

• Wackmack
Dinsdag 21 februari eindelijk passeren! Nu ben ik heel benieuwd hoeveel ik straks per maand ga betalen echter kan ik dit lastig uitrekenen, heb geen idee eigenlijk. Van de adviseur hoor ik ook weinig. De vaste kosten na de bouw zijn helemaal duidelijk maar ben benieuwd wat ik na het passeren ga betalen en hoe snel dit opbouwt.

Huis is 350K + 25,K bouwdepot.
De grond is 168K zei de notaris.

In de koopovereenkomst betalen we in 10 stappen het huis. Stap 1, 10% zodra de aannemer met de bouw is begonnen. Stap 2, 20% na het gereed maken van de ruwe begane grond vloer, enz.

• Wackmack
quote:
bvbal79 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:55:
[...]

Hoelang zat er nu tussen de koopovereenkomst en het passeren?
Je kunt het startbedrag prima uitrekenen. Als je goed is weet je het rentepercentage op je bouwdepot en stel je je rente is 3% dan krijg je over 207K €517,50 terug per maand terug. Hoe snel dit per maand terugloopt hangt totaal van wanneer de rekeningen binnenkomen. Dus na elke rekening kun je het opnieuw berekenen en kijken wat je die maanden tot de volgende rekening terugkrijgt.
Koopovereenkomst getekend in augustus en gaan dus over twee weken passeren. Goede info, nu heb ik tenminste een indicatie.

• Wackmack
Van de week heb ik een open haard gekocht. Nu heeft de haardwinkel contact gehad met de aannemer om de vloerverwarming om stukje om te leggen. De aannemer geeft aan dat ik hiermee te laat ben.

De vloerverwarming wordt toch met de hand gelegd, omleggen is toch zo gedaan? Qua bouw is net de fundering gelegd. Oplevering is gepland voor september dus genoeg tijd zou ik denken. Of wordt de vloerverwarming gefreesd in de fabriek al?

• Wackmack
quote:
Da_maniaC schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:23:
Gisteren te horen gekregen dat het passeren bij de notaris en de start van de bouw 1 maand wordt uitgesteld.
GARRRR...ik sta te popelen om onderhand wat te zien gebeuren! |:( 8)7

Afspraak bij de notaris wordt nu 15 Maart en start van de bouw (grondwerk) staat op 20 Maart voor het project.
Irritant ja. Bij ons is het passeren drie maanden uitgesteld. De bouw ging gelukkig wel door :)

• Wackmack
quote:
Señor Sjon schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:17:
[...]

Als het dak erop ligt, komt al vrij snel de vloerverwarming in. Daartussen zit nog de bouwvak. Het aanbrengen van de vloerverwarming is dan over 1-2 maanden maximaal. Overigens kent de aannemer gewoon sluitingsdata voor meer- en minderwerk. Iets zegt me dat je al ver over die termijnen heen zit?

Beeld je eens in dat je 40 van die kopers hebt die een paar weken van tevoren allerlei zaken om willen gooien?

Overigens is je beste kans in overleg met de uitvoerder op de vloer te markeren waar niks moet komen. ;)
4 weken was de sluiting van het meerwerk van de vloerverwarming. Snap hun prima hoor maar dit lijkt mij zo'n klein puntje. Ga zo bellen met de aannemer. Verder is het natuurlijk irritant al die eisen van de vele bewoners. Aan de andere kant, het is hun werk. Hopelijk straks goed nieuws.

Ben wel benieuwd als het niet lukt. Hoe kan je dan veilig een klein gat boren naar de kruipruimte? De openhaard moet op de kruipruimte worden aangesloten.

• Wackmack
quote:
Señor Sjon schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:31:
Ja, maar zo heb je ieder met een klein puntje. Het werk wordt er niet minder om.

Wat ik al zei, vraag het de uitvoerder op de bouw, markeer met een spuitbus waar geen vv moet komen en in de regel wordt er dan braaf omheen gelegd. Gaat vaak sneller en met minder fouten dan het hele traject. Je moet wel vaak wat goodwill kweken overigens, anders is de uitvoerder alleen maar bezig met koperswensen ipv bouwen.
Goed punt, zal het dit onthouden en eventueel toepassen als het kan :)

• Wackmack
Net de aannemer gesproken, het is nog goed mogelijk om de vloerverwarming aan te passen. Ik ben de klant en ze nemen niet zomaar ordens aan van tussenpartijen, vrij logisch.

Vind de aannemer altijd flexibel. Ze zoeken het uit en soms kan het inderdaad niet, helaas dan. Al twee keer gehad dat ik nog iets kon aanpassen na de sluit datum.

• Wackmack
Wat hebben jullie voor vloer voor de gang gekozen? We willen nu beneden overal parket neme echter voor de gang is dat volgens mij helemaal niet praktisch. Wordt snel vies en lelijk. Dan kan je toch beter tegels nemen of niet? Meer mensen die voor de gang een andere vloer hebben gekozen?

• Wackmack
Dinsdag passeren! 8 maanden geleden het voorlopig koopcontract getekend. De bouw is al 3 maanden bezig. Alle groten zaken al uitgezocht/gekocht. Nu begint het lange wachten 😎

Naast ons in de straat is een nieuw project. Heb de prijzen gezien voor het meerwerk.Uitbouw van 2.4M voor €25k! Garage zelfde geld. Wat een bedragen zeg. Heb volgens mij echt op het juiste moment gekocht.

• Wackmack
quote:
Wicked-Game schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:24:
Allen, wij hebben laatst een kijkersdag gehad en het viel mij gelukkig allemaal wel mee. Dat was toen bij mijn appartement wel anders. Maar helaas toch nog wel wat puntjes die niet goed zijn gegaan. Vreeswerk voor audio/video hoek was te ver naar links. Hier was nog niks in gelegd dus word nu aangepast naar goede locatie.

Bouwer had zelf al geconstateerd dat in de badkamer een wand te veel naar binnen was geplaatst dan gepland en dat word ook hersteld. En in het toilet beneden vond de elektromonteur de locatie van de lichtschakelaar wat vreemd. Dit laten aanpassen naar de goede locatie.

Maar nu 1 punt wat wel gruwelijk mis is gegaan. Bij gesprekken met de bouwer (aankoop/afstemmingsgesprek) aangegeven dat we de afvoer van de afzuiger in het plafond weggewerkt willen hebben. Dit was geen probleem en zou gebeuren. Dit moesten we ook met de keukenleverancier die bij het project betrokken is melden.

Bij de keukenleverancier dit gemeld, en deze heeft dit ook meegenomen. Enige wat nodig was was een verlaagdplafond boven het kookeiland omdat de motor van de afzuigunit niet zou passen (logisch ook). Dus we hebben besloten een verlaagd plafond alleen boven het eiland te doen die overeenkomt met de eiland maten. So far so good....

Tot dus de kijkersdag... ik constateer in de muur een gat voor een afzuigkap. Waarop ik aangeef dat dit in het plafond/vloer moet zitten zoals afgesproken. Je raad het al... die is dus niet mee gestort in het plafond/vloer.

Bouwer geeft aan niks meer te kunnen doen, en dat we dan maar het verlaagde plafond moeten verlengen naar de muur toe. Dit verkloot compleet de keuken qua aanzicht en daarmee gaan we niet akkoord. Ik zit nu echt te zoeken naar opties wat wel kan... recirculatiekap is onmogelijk vanwege beperkte zuigkracht.

Ik wil gewoon die buis in het plafond weggewerkt hebben dat is het enige wat ik verlang. Is dit wel reëel nog? Kan het uberhaupt?
Heb je een foto van het freeswerk? Heb je dit via de aannemer laten doen? Heb je een foto? Wil zelf een sleuf maken voor de tv kabels.

Vandaag eindelijk gepasseerd! Voelde goed om te doen. Nu is het eindelijk officieel.

Donderdag gesprek met de tuinarchitect. Heel benieuwd hoe dat is. Budget is minimaal dus kijken hoe we kunnen besparen.

• Wackmack
Kreeg net de tekening waar de vloerwarming niet wordt gelegd ivm de open haard.

Kom ik er achter dat de haardwinkel een foutje heeft gemaakt met de maat.
De rechterkant van de woonkamer is 7.2 meter terwijl de linkerkant 6.4 meter is.
Scheelt maar 0.6 meter maar toch.

Dit is het nieuwe ontwerp, wat vinden jullie van de verhoudingen? Het past net met de bank. De bank is 3.5 meter terwijl er 4 meter vrij is tussen de open haard en de muur.

Plattegrond, wij hebben 2.4m extra ivm uitbouw.

Plaats open haard

• Wackmack
quote:
JaMaaT schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 06:01:
[...]

Met Sjon eens, je hebt aan 1 kant een gat van 70 cm, dat is te smal voor een normale doorgang. En daarachter een ruimte van 175cm. Daar kan dan weer net niets staan qua meubels.
Het is meer een door gang voor de kinderen. Verwacht er zelf zelden door te lopen. Qua meubels denken we aan een klein bureau of een klein speel keukentje. Helaas kan de open haard niet verder richting de rechterkant omdat je anders niet goed uit komt met de bank. Ideaal was 200cm van de muur af. Het is nu helaas 175cm geworden.
quote:
Rob-T6 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:15:
Wat ga je doen tussen de haard en de rest van de muren? Lijkt mooi zo vrij, maar kost wel heel veel ruimte heb ik het idee
Het is bedoelt als kinderhoek. We denken aan een klein buro zodat hij er leuk kan spelen.
Door dat het open is kan je er langs lopen zodat het een speelse inrichting krijgt.

Met de open haard delen we de woonkamer mee op. Woonkamer is hier volgens mij groot genoeg voor.
quote:
Señor Sjon schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:30:
Waar komt ie precies? Maar het lijkt mij een sta-in-de-weg op deze manier.
Dit is het zicht vanaf de keuken, ziet er naar mijn mening mooi uit

Wackmack wijzigde deze reactie 02-03-2017 14:02 (12%)

• Wackmack
quote:
Señor Sjon schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:11:
Kinderen spelen meestal tot een jaar of 6 beneden. Ik vind het je kamer wel heel erg opdelen. Eigenlijk is je huis er (niet lullig bedoeld) te klein voor
Het is een grens geval qua grootte. Woonkamer is vanaf de lange kant 7.2mx6.4m

Bedankt voor de feedback allen, toch even brainstormen vanavond.
quote:
PoweRoy schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:44:
[...]

Idem hier, zou het in een hoek of langs de muur zetten en niet als divider. Kan alleen maar problemen van komen.
Aan wat voor problemen denk je, hitte of zonde van de ruimte?

Wackmack wijzigde deze reactie 02-03-2017 15:12 (26%)

• Wackmack
quote:
Señor Sjon schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:16:
Nee hoor, 5.7x6.4 (inclusief 2,4 extra voor de uitbouw) volgens je tekening. Die 5.7 is een standaard woningbreedte. Totaal is de ruimte 36,5 m2. Je gaat aan dit soort room dividers pas denken bij een eens zo grote kamer imo. Je doet je hele uitbouw teniet en door de split-level heb je die eigenlijk wel nodig. Een haard op de grens van de split-level ter hoogte van de keuken is dan een stuk logischer. Daar staat ie niet in de weg en heb je hem toch in de ruimte.
Je hebt gelijk qua maat. Ik ging uit van 7.3x6.4m echter heb je natuurlijk een deel van de trap was je niet mee rekent. Waar zou je de open haard precies plaatsen. Tegen het muurtje bij de trap aan?

Dit is de beneden bouwtekening. Zwakke plek is hier nog niet goed getekend.

Hier nog een linkje http://www.woneninzuidbroek.nl/type-c.php

Wackmack wijzigde deze reactie 02-03-2017 15:29 (26%)

• Wackmack
quote:
Señor Sjon schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:36:
Ik ben totaal geen haardenexpert. ;)

Ik zou neigen tussen keuken/kookeilend en woonkamer, als een soort doorkijk wat je ook weleens zit met aquaria. Alleen dat komt redelijk ongelukkig uit met de trap.

Speaking of which. Die balustrade heb je niet nodig, hoogteverschil is <1 meter. Die zou ik gelijk een zwiep geven. Verder zou ik het hele hoogteverschil overbruggen met een trap over de volle breedte zodat je een soort breed podium krijgt. Eventueel de deur van de hal naar de hal laten draaien ipv de kamer. Bedenk je wel dat 500/3=167 per trede. Dat loopt echt niet lekker, dus wat bredere treden toepassen volgens deze formule: 2 optreden + 1 aantrede = 570 - 630 mm. Met de vaste maat van 167 (x2 = 334) geeft aantreden van 236-306 mm.

Dan ben je die nutteloze sprong naar je woonkamer kwijt en heb je ruimte om tussen keuken en woonkamer (ter hoogte van de halmuur/kookeiland) een vrijstaande haard te maken.

Edit
Nog meer hekjes? Het is maar een halve meter. :P
Dat van de trap is wel echt een geniaal idee, ga het gelijk bespreken alleen ben ik een beetje bang of het we betaalbaar is. Trap verwijderen en nieuwe trap maken of via meerkwerk....

Verder hard aan twijfelen over de open haard. Ga het vanavond uittekenen in https://nl.floorplanner.com/

• Wackmack
quote:
Tremio schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:43:
Ik zou hier ook absoluut niet voor kiezen. Kinderen spelen waar de ouders ook zijn, niet in een door ouders bedacht kinderhoekje. Het is echt zonde van je grote woonkamer.

Is zoiets geen optie? [afbeelding]

of

[afbeelding]

of... klik
Net besloten om toch niet voor de door kijk haard te gaan.
De kinderhoek is te klein net zoals de woonkamer zelf.

Het wordt nu ongeveer dit model:

Ook super mooi en veel meer ruimte :9
Morgen even bellen of we trap over de lengte van de keuken kunnen door trekken.
In de middag hopelijk direct lang de haard zaak. Nu kijken waar we de haard doen.
Waarschijnlijk aan de linker muur met de nis die we over de gehele lengte door trekken.

Nogmaals dank alleen voor het inzicht :)

Wackmack wijzigde deze reactie 02-03-2017 21:01 (6%)

Pagina: 1 2 3

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True