Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16:22
Het lijkt mij goed om een eigen topic te starten.
Zie in de zoekmachine dat het vaak terug komt.
Zo voorkom je dat er veel losse topics komen.

Zelf zit ik in het traject van nieuwbouw.
Ben nu bezig met de financiering dus er is nog geen zekerheid.
Zodra de hypotheek rond is kan het leuke werk beginnen.
Zoals het fine tunen van de keuken en badkamer.

De optielijst moest al worden ingevuld.
We zitten op 20K, het duurste zijn de uitbouw van 2.4M en vloerverwarming.
Bij de woning zit al een relatief dure keuken en prima badkamer.
Wel wordt de keuken iets aangepast, zoals een Quooker en een dikker blad van beton.

Misschien kunnen de mensen die al ervaring hebben met een nieuwbouw de vragen beantwoorden.
Waarom de keuze nieuwbouw?
Wat hebben jullie overschat en onderschat?
Hoeveel meerwerk waren jullie voor de bouw kwijt?
Hoeveel geld heeft het totaal gekost naast de hypotheek?
Hoe hebben jullie de muren aangepakt, stucwerk of toch behangen?
Wanneer zijn jullie begonnen met de tuin?
Als er iets ontbreekt in de OP hoor ik het graag.

Misschien een idee om achteraf eens terug te kijken mochten mensen dat leuk vinden? Of een linkje naar bepaalde foto's in de OP? Zie dat bepaalde zoektermen populair zijn zoals visgraat vloeren, stalendeuren, open haarden, stucen of toch renovlies, enz

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wackmack
Hier is de topic starter weer 😎 Wat zijn de prijzen toch hard gestegen. Check dit project,

https://roosdomtijhuis.nl...uw-apeldoorn-te-apeldoorn

Heb gekeken naar de vrijstaande woning, lijkt erg mooi maar stuk kleiner dan waar wij nu wonen. 600K, kaap voor net 150m2 wel vrijstaand.

Gelukkig 2.5 jaar geleden lekker laag in de markt kunnen kopen. Denk hier nog jaren mooi te wonen en dan ooit dikke kavel kopen.

Nu naar 1. 5 jaar moeten er nog steeds wat zaken gebeuren. Trap bekleden, extra kasten, woning accessoires en douche deur 🙈

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wackmack
Sport_Life schreef op woensdag 3 april 2019 @ 22:15:
[...]

Haha, klinkt bekend. De trap is bij ons ook nog een dingetje.. Zal bij ons ook nog wel een paar jaar duren. En verder heel veel "kleine" dingen.. Nieuwe stoelen, overal lampen, etc. Er hangen nu nog heel veel verhuislampen.
Eerst maar eens de tuin afmaken, deze week verwachten we een offerte :).
Sterke met de tuin. Wij hadden gedacht aan 25K maar werd toch ruim 45K. Als je er 10 jaar woont, kan dat prima 👌 👊

• Wackmack
Sport_Life schreef op woensdag 3 april 2019 @ 23:14:
[...]
tnx! Jullie tuin is erg mooi, als we de ruimte hadden zou ik het ook zo doen. Veel gras en overkapping.

Wij hebben helaas een iets kleinere tuin, bestrating is door een familielid gedaan voor 300 euro plus bakstenen (2500 oid) en voor de rest hoop ik op zo'n 8k uit te komen. Zodat de ltv <60% is wat weer rentevoordeel oplevert.

Hoe bevalt de haard nu bij jullie? Ik had begrepen dat je graag open wilde stoken? Wij hebben aan 3 zijden glas, echt heel gaaf, maar de haard houden we altijd gesloten en hoeft ook niet open. Behalve om er een blokje bij te gooien. Verder valt het mij alles mee qua temperatuur, met 6 blokken hout gaat de temperatuur naar 20 graden, dus geen sauna!
Kan theoretisch gasloos wonen zonder warmtepomp.
Haard is toch gesloten en bevalt perfect. Heb precies dezelfde ervaring als jij. Niet te warm en lekker stoken. Sfeer haardje is nu weer aan 8)
GeeMoney schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:25:
@Wackmack hoeveel m2 is je tuin en heb je een link naar je post met foto's?
Mijn tuin moet ook nog maar ik heb nog geen hovenier gevonden en zelf ook nog niet echt ideeën opgedaan.
Onze tuin is 350m2 achter en 150m2 voor/zijkant.
Kavel is 640m2 en tuin is daarom denk ik 400 a 500m2? Voortuin is 10K, achtertuin 25K en dan nog veranda, aankleding, houthok wat ook 10K is. Qua achtertuin hebben wij veel waaltjes, 40e de meter, VT wonen tegels van 90e de meter dus dan gaat het hard. Verder moest er 100 kuub grond bij. Tuin genieten wij dagelijks van. Net weer paar uurtjes in de tuin gezeten. Verder erg goed ontworpen door de vrouw. De kinderen kunnen lekker kruipen of rondjes fietsen. Hierbij wat foto's:

http://i66.tinypic.com/kd1wjm.jpg
http://i63.tinypic.com/2lkzac2.jpg
http://i66.tinypic.com/bi48xj.jpg
http://i63.tinypic.com/33vzvo3.jpg
http://i66.tinypic.com/148q5q8.jpg
http://i65.tinypic.com/358rsxd.jpg
Wijnand1980 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:24:
Onze tweekapper wordt n.a.w. juni opgeleverd. Staat op 420m2 kavel, dus we hebben zo'n 320m2 tuin/oprit.
We zijn nu met 2 hoveniers in gesprek voor een plan. De verharding al in Juli neerleggen en alle beplanting (gras, borders, fruitbomen) eind augustus/september. We willen liefst zo snel mogelijk een tuin om te kunnen genieten van het gehele oppervlak. (Huidige tuin is 9x5)
Ik zie bij nieuwbouw te vaak huizen die na een jaar of 2 alleen uit gras en 'tijdelijke' verharding bestaan, dat wil ik absoluut niet meer omdat de tuin eigenlijk onze nr1 reden was om te verhuizen.
Budget was circa 25k, daar lijken we niet helemaal mee uit te komen. Komt richting de 30k.
Is daarmee zo'n 7% van V.o.n.

Voor budgetbepaling tuin zou ik circa €100 per m2 aanhouden als je alles laat doen. Gras is goedkoper, tegels duurder.
Boompje kost 30€ (30cm hoog) tot 500€ (20 jaar oude fruitboom), dus je kan het zo gek maken als je wilt...
Dit zie ik ook bij veel buren, na een jaar alleen nog gras of zelfs alleen onkruid. Best begrijpelijk omdat alles zo duur is. Tuin hoeft natuurlijk niet duur te zijn. Wij hebben met de gedachten, wij wonen hier 10 jaar wel voor duurdere materialen gekozen. Waaltjes ipv betonnen klinkers, keramische tegels, enz. Gelukkig nog steeds veel plezier van :9
GeeMoney schreef op donderdag 4 april 2019 @ 21:21:
@ambusched nee, ik heb hem niet in sketchup oid getekend. Dat kost me veel te veel tijd en na 3 woningen weet ik redelijk wat er kan met de ruimtes :) .
Ik heb de tekeningen er nog even bijgepakt en de achtertuin is ruim 400m2 en de voor en zijtuin bedraagt 180m2. Ik heb 40k gereserveerd maar als ik @Wijnand1980 lees ga ik dat niet redden :+ .
Achtertuin wil ik denk ik 2 terrassen hebben en veel gras. Voortuin krijgt een verharde oprit van garage tot aan begin van het erf met een elektronisch afsluitbaar hek. Verder ook veel gras en zullen we vooral wat boompjes her en der willen denk ik.
Lukt makkelijk, een veranda maakt het vooral duur. Tegels zijn niet goedkoop maar lees dat je veel gras neemt, dat valt gelukkig reuze mee. Ben benieuwd naar je foto's straks.

Wackmack wijzigde deze reactie 04-04-2019 21:37 (36%)

• Wackmack
Sport_Life schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:53:
@Wackmack zie ik daar een Green egg? :D

Heb je trouwens hue Lily als verlichting?
Nee, verlichting van In-lite.
twodigits schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:56:
Ik lees hier dat iemand 100 kuub zand heeft moeten aanvoeren. Ik moet 125 kuub aanvoeren maar schrik van de kosten voor iets simpels als zand. Iemand tips hoe dit betaalbaar te organiseren?
Vond de kosten nog mee vallen. 1k of 2k. Waren 3 hele grote vrachtwagen vol. Kwam echt heel veel zand uit. Achteraf erg goede beslissing geweest.

Wackmack wijzigde deze reactie 05-04-2019 18:37 (20%)

• Wackmack
PainkillA schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:39:
we hebben een mogelijkheid voor een optie op een nieuwbouw "rijtjeshuis" in alphen aan den rijn. De kosten zijn wel 411K voor een woning van 152m2 beukmaat 5.7 op een perceel van 150m2. Daar krijg je dan een casco badkamer en geen keuken bij. Verder wel vloerverwarming op begane grond en wat zonnepanelen. De bouwstijl is wel erg netjes en jaren 20 stijl gelegen aan een hofje met met een erker in de keuken.

het is verder wel op een absolute top locatie in een mooie luxe wijk maar ergens blijft het gewoon een berg geld en vraag me af hoe slim het is. We willen er iig 30 jaar wonen en hebben nog wel een 25K overwaarde uit vorig huis.
Oef, dat lijkt veel geld maar de locatie bepaald natuurlijk de prijs. Met wat opties en keuken tuin, vloeren enz ga je richting de 500k. Als je er lang wilt wonen, hoeft de prijs geen probleem te zijn. Lekker aflossen dan is de woning heus na 10 jaar+ te verkopen.

In Apeldoorn betaalde ik 2 jaar geleden 350K voor een 2-1 kap, 200m2 ruimte, woonkamer wat 310cm hoog is op een perceel van 650m2 inclusief keuken en badkamer 😎

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wackmack
Sport_Life schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:02:
[...]

En wat is de waarde nu , ongeveer ?
Als ik in de buurt kijken, denk rond de 550/575K. Huis verder op, 3-1 kap, zelfde woning is verkocht voor 500k.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Wackmack
Als je het geld hebt, of er voor over hebt, is dit het resultaat. Nog steeds dagelijks super super blij mee.

De hekjes waren wit maar zijn gelukkig zwart gespoten, veel mooier zo.

• Wackmack
GeeMoney schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:18:
@Sport_Life heb je ook foto’s of kan je aangeven wat je geplaatst hebt?
Ik moet ook nog een flinke lap tuin doen straks en heb een kleine 40k gereserveerd maar het is wel een post waar ik het liefste iets aan overhoud :) .
40k is enorm veel geld, dat zou toch moeten lukken. Onze tuin was ook zoets, denk nog iets meer. Voortuin en oprit 10k,achtertuin 25k dacht ik en dan nog aankleden, veranda en houthok.

Tuin hoeft niet duur te zijn maar als je mooie stenen wilt hebben, tikt het aan. Gebakken klinkers, 40e de meter, keramische tegels, 65e de meter en vt wonen tegels, 90e de meter.

Gelukkig is alles nu klaar :)
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True