Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16:22
Het lijkt mij goed om een eigen topic te starten.
Zie in de zoekmachine dat het vaak terug komt.
Zo voorkom je dat er veel losse topics komen.

Zelf zit ik in het traject van nieuwbouw.
Ben nu bezig met de financiering dus er is nog geen zekerheid.
Zodra de hypotheek rond is kan het leuke werk beginnen.
Zoals het fine tunen van de keuken en badkamer.

De optielijst moest al worden ingevuld.
We zitten op 20K, het duurste zijn de uitbouw van 2.4M en vloerverwarming.
Bij de woning zit al een relatief dure keuken en prima badkamer.
Wel wordt de keuken iets aangepast, zoals een Quooker en een dikker blad van beton.

Misschien kunnen de mensen die al ervaring hebben met een nieuwbouw de vragen beantwoorden.
Waarom de keuze nieuwbouw?
Wat hebben jullie overschat en onderschat?
Hoeveel meerwerk waren jullie voor de bouw kwijt?
Hoeveel geld heeft het totaal gekost naast de hypotheek?
Hoe hebben jullie de muren aangepakt, stucwerk of toch behangen?
Wanneer zijn jullie begonnen met de tuin?
Als er iets ontbreekt in de OP hoor ik het graag.

Misschien een idee om achteraf eens terug te kijken mochten mensen dat leuk vinden? Of een linkje naar bepaalde foto's in de OP? Zie dat bepaalde zoektermen populair zijn zoals visgraat vloeren, stalendeuren, open haarden, stucen of toch renovlies, enz

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Bastien
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:38

Bastien

I don't mind

SmileAlot schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:25:
Ik bedoel niet vd grond maar vanaf de zijkant vd muur. Met name boven zit (deze) fontein dus beetje midden in de ruimte...

[...]
Is het gewoon het project sanitair en indeling of heb je zelf aanpassingen laten doen in het geheel? Als het standaard is denk ik niet dat je de discussie gaat winnen, al kun je het natuurlijk aangeven.

Als je wel het hebt laten aanpassen (heb ik wel gedaan), dan wordt normaal gesproken alles vastgelegd wat waar moet komen op technische tekeningen. Zo heb ik ook alles tot op de cm de indelingen van badkamer en toilet vastgelegd en zo is het ook uitgevoerd. De dag voordat de tegels erin gingen belde de tegelzetter of ik met hem wilde komen bespreken hoe de tegels geplaatst zouden worden (deed ie op eigen initiatief, aannemer heb ik daar nooit over gehoord). In mijn geval hadden ze het mogen corrigeren als ze van de tekeningen waren afgeweken.
Montaner schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:04:
Het heen en weer verwijzen voordat we ook maar een sleutel hebben is (enigszins) al begonnen :P.

Vloeren boer wil dat opstookprotocol al uitgevoerd is voor inmeting om dan ook meteen een vochtmeting te doen. Maar dat is zo dicht na oplevering, dat dit onmogelijk is voor ons om uit te voeren. Vloeren boer geeft dan ook aan dat de ontwikkelaar dit van te voren dient te doen. Ontwikkelaar geeft op zijn beurt weer aan dat dit niet hun verantwoordelijkheid is, maar die van de vloeren boer.

Maar.. ongeacht welke vloer (en door wie hij gelegd wordt), er dient toch gewoon een opstookprotocol gevolgd te worden voor de vloerverwarming icm. dekvloer? Dit staat toch los van het opstookprotocol welke de vloer die daarna erop wordt gelegd? En wie is hier dan verantwoordelijk voor?
Ik denk dat het jouw verantwoordelijkheid is, en uiteraard op jouw stookkosten. :) Staat vast niet in de KAO of andere documentatie dat ze het (moeten) doen en mijn ervaring is dan dat je er zelf voor opdraait.

Ik had geluk dat het min of meer wel gedaan was. Heb stadsverwarming en die was al ruim voor de oplevering aangesloten (maand of 2 ervoor geloof ik). En aangezien het nog winter was of in ieder geval niet warm, hebben de mensen die aan het werk waren elke dag flink gestookt. Bij oplevering was al bijna een halfjaar verbruik erdoorheen gejast. Uiteraard niet op mijn kosten. Maar vloer en muren waren meer dan prima droog.

Bastien wijzigde deze reactie 24-04-2019 21:12 (43%)

You can't learn to tell the truth until you learn to lie

Acties:
  • +7Henk 'm!
  • Pinned

• Jheroun
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19:08
@ACM Zowel aanbieders van renovlies als stucwerk hebben iets te verkopen en lijden dus aan WC eend syndroom ;)

Scheuren zal het in beide gevallen wel, persoonlijk heb ik door de jaren heen zelf meer deuken en krassen in de muren gemaakt dan er scheuren zijn ontstaan. Een deuk of kras in behang fix je niet zo makkelijk dus al zouden de looks hetzelfde zijn dan nog vind ik stucwerk praktischer.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True