Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2
Acties:

• Xtince
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:14
Ik heb vandaag alle wandcontactdozen weggehaald omdat de stukadoor morgen komt. Ik heb wat loze leidingen met inbouwdoos genomen. Maar nu valt me op dat ik twee verschillende versies heb gekregen (zie foto van de twee).

https://tweakers.net/ext/f/A9EQ5sDoRI0auHOpmB4G7S9x/thumb.jpg

Zit hier nu verschil in? Is de een met inbouwdoos en ander zonder? Gaat beide om utp kabels doortrekken (elektricien komt ook morgen).

• MadEgg
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 08:00

MadEgg

Tux is lievvv

Xtince schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 21:24:
Ik heb vandaag alle wandcontactdozen weggehaald omdat de stukadoor morgen komt. Ik heb wat loze leidingen met inbouwdoos genomen. Maar nu valt me op dat ik twee verschillende versies heb gekregen (zie foto van de twee).

[Afbeelding]

Zit hier nu verschil in? Is de een met inbouwdoos en ander zonder? Gaat beide om utp kabels doortrekken (elektricien komt ook morgen).
De ene is een blindplaat. En die is waarschijnlijk gecombineerd met naburige contactdozen zodat je één afdekraam krijgt. De rechter is een enkele doos waar waarschijnlijk iets als dit inzat:

Bij ons hadden we blindplaten op de begane grond om de loze leiding te combineren met de naastgelegen WCD's, op de verdieping gewoon inbouwdozen met een afdekplaatje omdat ze daar los van de WCD's zijn uitgevoerd. Dit laatste dan weer omdat op de verdiepingen de dubbele WCD's boven elkaar geplaatst werden en daarmee in een enkele ovale inbouwdoos passen, terwijl ze op de begane grond naast elkaar zijn uitgevoerd en daarmee twee ronde inbouwdozen beslaan. Ongetwijfeld een kostenafweging.

Sowieso is het afdekplaatje goedkoper dan een blindplaat + een afdekraam.

Tja

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

witterholt schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:13:
[...]

Van stucplaatjes heb ik nog niet eerder gehoord? Hoe zien die eruit?
Ze komen standaard mee met inbouwdozen bij de bouwmarkt. Zie het oranje deksel in dit plaatje:

Tja

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
Ze hebben inmiddels de erker opgebouwd en de blokken staan klaar om de tweede verdieping op te bouwen inclusief het kraantje.
Alle andere woning hebben nu het dak er al op zitten dus ik vermoed dat dat bij ons ook niet lang meer zal duren. Mag ook wel gezien dat het weer nu begint te kwakkelen zou het wel lekker zijn als het snel dicht is zodat de bouw niet teveel vertraging oploopt.

GeeMoney wijzigde deze reactie 28-01-2019 16:06 (4%)

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Xtince
kemperelly schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:22:
Vloerverwarming in de douche heb je sneller last van kalkaanslag op de tegels.

Vorig huis vloerverwarming door laten leggen in de douche met een grijzige tegel...geen last van kalk gehad en lekker warm aan de voeten...zou het zo weer doen..

Legionella in je CV lijkt me niet te kloppen..alsof je uit je CV leiding drinkt of douches neemt..
Dit is wat ik bedoel. Lijkt me beter om de cv leiding niet over de waterleidingen te lopen. Of kan dit geen kwaad?

https://tweakers.net/ext/f/UacxqbmEnPxVujXN2IC16Ezl/thumb.jpg

• FrankSpin
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 18:35
Hoijong schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:54:
[...]

Julie woning staat al? Anders die ook 2 meter naar voren plaatsen?

Wat betreft de woning vd buren, dat dient de gemeente goed te keuren en daar kun je bezwaar tegen indienen. Je kansen kan ik niet inschatten, maar als de gemeente het goedkeurt moet je een goed verhaal hebben.
Nog geen enkele woning staat er, kaartje van de situatie. Gaat om bouwnummer 1 en 2.

Plattegrond bovenverdieping

• ambusched
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 07:28
Even een kleine voortgang bij ons:

Zo lag ons 'huis' er afgelopen weken bij

Het is een rijtje van 4 woningen.

Een muurtje, is dit een voorbeeld voor de metselaars?

Ons project bestaat grofweg uit 3 delen. Eerste deel zijn ze al met 1e verdiepingsvloer bezig. Bij ons gedeelte met de gegoten muren en deel 3 liggen de grondplaten net.

• NeonovA
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08:20
GeeMoney schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:33:
[...]
@NeonovA hoe gaat het met jullie woning? Oplevering al in zicht?
Volgende week dinsdag hebben we de schouw en we verwachten vandaag een opleverdatum te krijgen. Enige wat nog geplaatst moet worden is de schuur. *O*

Stiekem al wel even kort binnen kunnen kijken maar waar we wel van balen is dat er tot heden niks met de fouten is gedaan wat we al tijdens de eerste kijkdag hadden aangegeven. ;w Dus ben benieuwd wat ze te vertellen hebben.

PVUpload | 3465Wp i.c.m. SB3.6-1AV-40 op ZO | Heerhugowaard | LIVE

• SmileAlot
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 08-07 23:43
Inmiddels schiet het bij ons ook op. Fase 1 wordt bij ons over twee weken opgeleverd en wij als fase volgen in april. Deze week mochten we weer kijken en door het koude weer is het dak nog niet waterdicht gemaakt met een enorm water ballet tot gevolg...

Aannemer geeft aan dat zodra het dak dicht is ze flink zullen stoken en verder zullen gaan met de afbouw. Zijn dt dingen waar je jij oplevering extra op moet letten? Of verdwijnt de schimmel van zelf door luchten en warmte?

• fjorden
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online
Rob-T6 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:00:
@GeeMoney
Laat ik het zo zeggen....

Bij onze kwaliteitscontrole zou het betekenen:
- slopen tot op het buitenste doek
- opnieuw vullen met isolatie
- nieuwe folie
- nieuw fermacell

Vaak genoeg is bij een dergelijk waterballet de isolatie ook zeiknat, en ingezakt..
Als isolatie nat wordt en weer opdroogt, lijdt het dan blijvende schade (aan de werking) of kan het daar gewoon tegen?

Ik maak mij vast weer teveel zorgen, maar toch even goed om na te vragen nu ik jouw reactie zo lees.
Bij onze nieuwbouw heeft de isolatie afgelopen natte week open en bloot gegeven. Dit was een foto afgelopen weekend. Dit weekend heb ik geen goede foto's kunnen maken (ben niet op de bouwplaats zelf geweest), vanaf afstand zag het er niet echt ver ingezakt uit. Wij hebben de garage bij de woonkamer getrokken (rechts boven), de buren niet (links onder). Er is dus isolatie aangebracht. Bij de andere woningen is het een niet opgevulde spouwmuur.

http://i67.tinypic.com/2q3r5ty.jpg

http://i64.tinypic.com/29nfbf9.jpg

edit:
@Rob-T6
Dank voor jouw supersnelle reactie hieronder! :)

• VeeGee
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 08:10
Middels een Erratum hebben ze bij ons enkele zaken uit de technische omschrijving gecorrigeerd. Eén daarvan is dat ze het kruipluik in de hal hebben verplaatst. Zie onderstaande tekening.

In eerste instantie was het de bedoeling om een PVC-vloer te leggen op de gehele begane grondvloer. Dus ook in de hal. Er zou een grote droogloopmat komen bij de deur. Daaronder is dan gemakkelijk toegang tot het kruipluik. Maar nu ze de locatie van het kruipluik hebben gewijzigd, is dat niet meer aan de orde. Althans, de droogloopmat wel, maar niet meer de toegang tot het kruipluik onder de mat.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Hoe krijgen we nu straks gemakkelijk toegang tot het kruipluik? Het lijkt mij niet dat we hier gewoon een PVC-vloer overheen kunnen leggen. Dat blokkeert de toegang volledig. Zijn daar mooie oplossingen voor?

VeeGee wijzigde deze reactie 06-02-2019 13:35 (3%)

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

VeeGee schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:34:
Middels een Erratum hebben ze bij ons enkele zaken uit de technische omschrijving gecorrigeerd. Eén daarvan is dat ze het kruipluik in de hal hebben verplaatst. Zie onderstaande tekening.

[Afbeelding]

In eerste instantie was het de bedoeling om een PVC-vloer te leggen op de gehele begane grondvloer. Dus ook in de hal. Er zou een grote droogloopmat komen bij de deur. Daaronder is dan gemakkelijk toegang tot het kruipluik. Maar nu ze de locatie van het kruipluik hebben gewijzigd, is dat niet meer aan de orde. Althans, de droogloopmat wel, maar niet meer de toegang tot het kruipluik onder de mat.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Hoe krijgen we nu straks gemakkelijk toegang tot het kruipluik? Het lijkt mij niet dat we hier gewoon een PVC-vloer overheen kunnen leggen. Dat blokkeert de toegang volledig. Zijn daar mooie oplossingen voor?
Bij ons is het er gewoon overheen doorgelegd. Ziet er dan zo uit:

Zijn wij best tevreden mee.

Tja

• asdf25
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 16-07 17:11
jtm_ schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:59:
Ik heb een vraag over het standaard spuitwerk wat op plafonds van nieuwbouwhuizen wordt aangebracht. Ik zou het liefst een ‘joodse plint’ plaatsen op het plafond, maar dat ziet er volgens mij niet uit met dat korrelige spuitwerk (en icm de v-naden).

Ik heb de optie om €230 per verdieping terug te krijgen wanneer ik de plafonds kaal laat opleveren. Heeft iemand enig idee (of een foto) van hoe zo’n onbehandeld plafond eruit ziet? Zit het vol met gaten en beschadigingen, of valt het enigszins mee en is het best wel vlak?
Hierbij dan alsnog dan wat foto's van het plafond hoe het bij mij "kaal" is opgeleverd. Ik bestel volgende week hout en gips voor het plafond. De plafondplint ben ik alleen nog niet over uit hoe ik dat het beste kan gaan aanpakken.

asdf25 wijzigde deze reactie 06-02-2019 19:15 (5%)

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 18-07 16:17

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

MadEgg schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:46:
[...]

Bij ons is het er gewoon overheen doorgelegd. Ziet er dan zo uit:

[Afbeelding: PVC Kruipluik]

Zijn wij best tevreden mee.
Hij komt het nog afmaken? :+

Je zal de rand aan beide kanten nog af moeten werken. Zowel op het luik als de omranding, anders loop je het op den duur kapot. En koop gelijk een net verzonken luikring als het zo in het zicht blijft. :)
Bv: https://www.kokwatersport...ikring-rvs-60x75mm/p95016

Aparte clausule qua doorbraak. Wij zetten er meestal in dat de erfgrens het buitenblad blijft volgen en dat iemand die geen uitbouw neemt, effectief een stukje grond verliest.

Señor Sjon wijzigde deze reactie 07-02-2019 15:30 (11%)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• GeeMoney
  • Nu online
BertP schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 19:25:
[...]

Isde is zowel zakelijk als particulier. De warmtepomp/het systeem dat wij hebben staat in de apparatenlijst van de regeling met €3400 subsidie. Het is een warmtepomp met eigen bron en 200l voorraadvat in ons 0 op de meter woning.
Ik heb het volgende in de koopovereenkomst:

• FrankSpin
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 18:35
Wat vinden jullie van de volgende prijzen voor uitbreiding van zonnepanelen.

- In dak systeem
- 300 WP

Standaard komt de woning met 4 panelen.

2 extra panelen, meerprijs € 1.209,-
4 extra panelen, meerprijs € 2.308,-
6 extra panelen, meerprijs € 3.407,-
8 extra panelen, meerprijs € 4.506,-

• Gremen
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 07:37
Even een vraagje:

In onze woning zien de plafondpunten er zo uit:

Op zich netjes met een plaatje wat je openklapt, zodat niet alles van binnen onder het spuitwerk zit.
Een bouwlamp/fitting is ook makkelijk gemonteerd

Maar in ons vorige huis staken de draden er gewoon uit en daaraan kon ik dan ook mijn lampen bevestigen.
Hier heb ik dus geen draden (en aan mijn lampen ook niet). Zie ik nu iets over het hoofd om moet ik echt aan elke centraaldoos 2 draadjes van 10cm bevestigen om mijn lampen van stroom te voorzien?

• Xtince
Vandaag dan eindelijk (na 2 weken vertraging) de badkamervloer (casco genomen) gestort. Net geweest in het huis, maar zie allemaal vochtvlekken op plafond in de woonkamer (onder de badkamer). Ze hebben vandaag een cementvloer gestort en doordat er leidingen lopen van vloer badkamer naar het plafond beneden, vermoed ik dat het water in het cement het plafond in is gelopen. Daarnaast zit er dus ook water in het lichtpunt. Als ik het licht aanzet knappert het ook (zie filmpje). Ik heb geen idee wat dit nu betekent, kon de aannemer ook niet bereiken. Maar ga er nu wel mee zitten, hopelijk iemand die me gerust kan stellen, maar ben daar bang voor. Zie onderstaand ook nog een foto van de watervlekken.

https://tweakers.net/ext/f/Wy8msXNhLTirqXLi8dovckrz/thumb.jpg

Filmpje:
YouTube: Lekkage lamp

EDIT: ben zojuist ook teruggebeld door de aannemer. Hij geeft aan dat dat van het storten van het cementvloer te maken. Door de gaten in de vloer, is dat dus naar beneden gelopen. Maar volgens hem niets ernstigs en morgen zou het cement dan ook droog zijn en dus het plafond ook. Ik ben benieuwd...

Was al aan het balen namelijk, vooral door de vertraging. Badkamer had allang klaar horen te zijn en dacht hierdoor nog meer uitloop te hebben...

Xtince wijzigde deze reactie 11-02-2019 21:09 (22%)

• GeeMoney
  • Nu online
@Mhoekstra28

Laat bij elke schakelaar in ieder geval een blauwe draad erbij trekken, kan je achteraf makkelijk met domotica je lichten schakelen/dimmen.
En loze leidingen heb je nooit genoeg :P .

GeeMoney wijzigde deze reactie 12-02-2019 09:35 (6%)

• asdf25
RUFFNECK schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:07:
[...]

Waar twijfel je over mbt de plafondplint?
Normaal plaats je plinten nadat je wanden bijv. klaar zijn. Bij een plafondplint moet je deze toch mee stukadoren en schilderen, van welk materiaal moet de plint zijn? Kan dit gewoon hout zijn of gaat dat uitzetten/ krimpen? Idee was om een regelwerk te maken en daar gips aan te bevestigen en dit vlak te laten stukadoren.

https://www.stuc-concurrent.nl/plafonds-stucen/#6

Hier lees ik dat ze stucstops gebruiken. Ook gehoord dat mensen fermacell gebruiken om de plinten van te maken.

Zo wil ik het graag hebben. Iemand een idee hoe dit gemaakt wordt? Lees me graag in alvorens ik naar stukadoor ga. Op internet kan ik er weinig over vinden.
The Fatal schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:59:
[...]

Niet bang dat daardoor de ruimte tussen je deur en plafond weinig word?
Is nu al niet zo gek veel, straks komt het nog eens 3a4cm lager?
Elektricien gaf aan dat 75-80mm de minimale inbouwhoogte was om de spots in te verwerken. Als ik de gipsplaat op 80mm zet komt er alleen nog dunne laag gips over. Plafond is nu 2650mm, deurkozijn is ongeveer 2300mm, hou dus 350mm over om het verlaagde plafond te plaatsen. Nadat plafond eronder zit denk ik dat het nieuwe plafond op 2550mm zit ongeveer. Hou hopelijk nog wel ruimte over ;)

asdf25 wijzigde deze reactie 13-02-2019 10:31 (4%)

• De Rikster
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-07 20:01
asdf25 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:30:
[Afbeelding]

Zo wil ik het graag hebben. Iemand een idee hoe dit gemaakt wordt? Lees me graag in alvorens ik naar stukadoor ga. Op internet kan ik er weinig over vinden.
Met stucstopprofielen vaak tegenwoordig, traditioneel met plintveren (houten latjes van 8mm dik geplakt met gipslijm op je plafond) welke na het stucen verwijderd worden:

Dus eerst plafond stucen (geel), dan inkrassen en stucstop/plintveren plakken en die vervolgens dichtsmeren.
FrankSpin schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:13:

[...]

Wat je bedoelt zijn kroonlijsten denk ik? Deze worden vaak van mdf gemaakt, maar kan je ook van hard schuim krijgen.
Of traditioneel gewoon van gips.

De Rikster wijzigde deze reactie 13-02-2019 12:46 (39%)

• ambusched
Señor Sjon schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:21:
[...]

Hoe ga je die aansluiten dan? Want een UTP/Coax muurinbouwsetje is vrij zeldzaam en vaak niet te krijgen in de lijn van de rest van je huis, zeker niet als je hem met een 2-voudig raam (wcd ernaast) wil combineren.
Volgende artikelen:

Wij krijgen Jung as500 schakelmateriaal in ons huis dus dit lijkt me redelijk gelijk.

Je hebt ook gewone connectoren, ik ga zoiets als deze doen, maar kan dus ook normale connector

Ik ben heel tevreden over Ziggo, wordt ook als enige standaard in ons huis gelegd. En mocht het veranderen heb ik ook utp al op de plekken aanwezig.

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Nu online
MadEgg schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:27:
[...]

Ons bad heeft overigens zelf een afvoer van 40mm. Daar zit dus een verloopje tussen naar de 50mm afvoer die door de bouwer voorzien. is. Op basis daarvan zou 40mm niet per se te weinig zijn, pas op het moment dat het samenkomt met andere afvoerstromen. En onze wasmachine op zolder heeft de afvoer in een 110mm buis door de lepe hoek van de trap die verder doorloopt naar de dakdoorvoer voor de aanvoer van buitenlucht. Hebben jullie niet een dergelijke constructie?

Dit s de badkamer op de 1e verdieping; (nog zonder tussenwanden) en het bad dient op zolder te komen hier precies boven;

• asdf25
Hsb-3 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:57:
Heeft iemand enig idee hoe je het verschil tussen behangklaar en sausklaar stucwerk kan zien? Ik kon vandaag even naar binnen omdat ze met de nuts bezig waren en dus maar gebruik van gemaakt. Even de keuken en badkamer bekijken. Maar ik zag ook diverse plekken in het stucwerk wat niet netjes was. Niet vlak, lijnen er in, puntjes die uitsteken. Het metaal op de hoek van de hoekprofielen is nog te zien.
Had verwacht dat het wel gewoon strak zou zijn en dat de hoeken ook gestuct zouden zijn?
Op Google wordt ik ook niet wijzer. Ik heb een proefstuk gezien en dat was gladder/effener dan wat ik nu zie.

Over 2 weken de voorschouw, dus dan kan ik wat uitgebreider kijken.
Bij behangklaar zijn de in- en uitwendige hoeken en daar waar de blokken bij elkaar komen gestukadoord. Bij sausklaar is de hele wand als het goed is wit. Bij behangklaar zie je veel grijze plekken (midden van het blok), hieronder foto van een slaapkamer muur hier;

• Hsb-3
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 23:20
Ik denk haast dat het dan wel sausklaar is, hoewel de stukadoor zei dat het behangklaar was toen ik hem toevallig trof tijdens het stucen en dat er anders nog een laag overheen moest. Het was toen al volledig wit. Behalve de binnenwanden, die zijn wel zeker 2x gedaan.

Maar dit is een beetje het niveau van afwerken
Stuc

Ik vind het wel heel erg oneffen. (en ja, dat gat mogen ze nog dichtzetten ;))

• Len020
  • Nu online
GeeMoney schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:05:
@Hsb-3 kwestie van smaak hoor, is natuurlijk gewoon ook hedendaags prima spul.
Ze hebben een super mooie sensor beschikbaar voor bijvoorbeeld in je toilet:
https://www.installatieva...01_AiyEAQYCCABEgJppPD_BwE

Dan gaat het licht automatisch aan en uit (vooral handig met kinderen). Bij bovenstaande komt dan nog wel het binnenwerk erbij dus je zit op een kleine 90 euro dacht ik totaal.
Dit is dus ongeveer hetzelf als dit :

maar dan een stuk eleganter

• NeonovA
Wij zitten ondertussen een dag voor oplevering van de woning. Sinds de eerste kijkdag, zo'n 3 maanden geleden, hebben ze nog 0 dingen opgepakt die we hebben aangegeven wat aardig frustrerend is. Meest vervelende is dat het bovenlicht van de trapkast daardoor nog steeds niet is dichtgezet en de stukadoor al vrij snel na oplevering moet gaan beginnen.

Heb het idee dat het een gezellige oplevering gaat worden. :+

• NeonovA
NeonovA schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:31:
Wij zitten ondertussen een dag voor oplevering van de woning. Sinds de eerste kijkdag, zo'n 3 maanden geleden, hebben ze nog 0 dingen opgepakt die we hebben aangegeven wat aardig frustrerend is. Meest vervelende is dat het bovenlicht van de trapkast daardoor nog steeds niet is dichtgezet en de stukadoor al vrij snel na oplevering moet gaan beginnen.

[Afbeelding]

Heb het idee dat het een gezellige oplevering gaat worden. :+
Nou we hebben de oplevering hier ondertussen gehad. Op de dag van oplevering zijn ze pas begonnen met het zoveel mogelijk oplossen van de punten die we dus al weken geleden hadden aangegeven. :F Gelukkig hebben ze wel meteen het bovenlicht dichtgezet en zal deze week nog worden afgewerkt.

Uiteindelijk 20 opleverpunten op de lijst. Aardig wat volgens onze VEH adviseur. Kozijnen die waren beschadigd, voordeur beschadigd, 2 ramen met krassen, loze leiding niet afgemonteerd voor droger, missende loze leiding en nog wat kleine dingen.

Nu willen we eigenlijk gaan starten met het (versnelde) opstookprotocol. Ze hadden hem na eigen zeggen al uitgevoerd maar neem liever het zekere voor het onzekere. Nu wil ik de watertemperatuur regelen op de verdeler, maar ik zou even niet weten waar ik dat moet gaan doen. Onderstaand de verdeler op zolder en begane grond. Maar waar stel ik de temperatuur in? Moet ik dat in onze geval via de ketel regelen? Die staat nu namelijk op 50c.

• BertP
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
We wonen nu vanaf half december in onze nieuwbouwwoning in Utrecht, staan nog een paar opleverpunten open waaronder het verplaatsen van het elektrapunt omdat ze die achter een HWA geplaatst hadden.

Nou dat hebben ze gister vakkundig 'gerepareerd' zeg. :'(

• Gremen
Iemand verstand van (openslaande) deuren?

Het viel me op dat ik onze openslaande deuren onder de deur door naar buiten kon kijken. Zit dus gewoon een klein gaatje onder de deur. Er zitten 3 van dit soort gaatjes naast elkaar. Volgens de bouwer is dit om water dat in de dorpel staat af te kunnen voeren.

Dit lijkt me prima, maar vind het wel raar dat dit aan de binnenkant niet afgedekt is. Zou verwachten dat aan de woonkamer kant minstens een tocht strip / flap oid zou zitten?
Nu bouw je een goed geïsoleerd huis en vervolgens zit er gewoon een gat in de achtergevel :+

Iemand die weet of dit normaal is?

• Gremen
Foto van verder af:

• GeeMoney
  • Nu online
Na bijna 4 weken stilstand op onze woning is er vandaag opeens even 1,5m metselwerk gezet!

De huizen vooraan het project zijn zo goed als klaar, de voordeur komt er daar nu in en dat zijn meestal 1 van de laatste zaken. Vooralsnog liggen ze op schema volgens de projectontwikkelaar. (oplevering q2-2019)

• Moonbase
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 01-07 01:51

Op deze foto kun je zien dat het riool door de fundering loopt aan de achterzijde. Als dat bij jullie ook zo is kun je daar mogelijk op koppelen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ymaenhout
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 18-07 13:17
GeeMoney schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:03:
Na bijna 4 weken stilstand op onze woning is er vandaag opeens even 1,5m metselwerk gezet!

[Afbeelding: Huis-metselwerk]

De huizen vooraan het project zijn zo goed als klaar, de voordeur komt er daar nu in en dat zijn meestal 1 van de laatste zaken. Vooralsnog liggen ze op schema volgens de projectontwikkelaar. (oplevering q2-2019)
Kijk, dat schiet weer al wat op! :)
Bij ons is het net andersom. Deze fase worden er zo'n 17 huizen gebouwd (3 verschillende types) waarvan wij in de 1e rij zitten elke keer. Hopelijk blijft het weer nu goed genoeg om lekker door te kunnen bouwen :)

Bij ons is het de laatste 2 weken (zo op het zicht) ook opgeschoten:

begin week 8:
https://tweakers.net/ext/f/x98SfEBpJt9rLI7OqGHhw1in/thumb.jpg

Begin week 9: zolderverdieping geplaatst
https://tweakers.net/ext/f/t7u9PEZk6E0K2Z4FYLBhrKYu/thumb.jpg

eind week 9: dak geplaatst
https://tweakers.net/ext/f/GzKCIa4xRyJeELo8szCYEei1/thumb.jpg

We hebben een kleine 4 weken de 2e bouw update ontvangen van de aannemer waarin werd gesteld dat er 1 dag bouwverlet is geweest waardoor de oplevering van voor de bouwvak naar na de bouwvak verplaatst zou worden.
Spraken we met de voorman dan kwam een oplevering medio juni/ begin juli naar voren.
Vlak nadat we bovengenoemde brief van aannemer ontvangen hadden hebben we dit voorgelegd aan de voorman. Deze gaf aan dat er inderdaad wat vertraging opgetreden was (tekort aan lijmers/metselaars en wat verlet i.v.m. de vorst) maar dat de oplevering zowiezo voor de bouwvak plaats gaat vinden (mits er zich geen rare dingen voordoen uiteraard).

Komende week weer eens binnen kijken, nu het dak erop zit hebben we enigszins een goed beeld qua ruimte, ben benieuwd! 8)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kaboom1555
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21:42
Vandaag is er weer een stapje gemaakt hier, de hovenier is begonnen met de tuinaanleg :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18-07 19:46
kaboom1555 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:09:
[...]

Thanks! Ben er ook erg blij mee. Achterin tegen de berging komt nog een leiboom.

Argumenten tegen de horizontale schutting:
1: Je klimt er zo overheen
2: je zit altijd met een "lelijke kant" boven omdat je met een om - en om nooit uitkomt. Dus of één buur moet de lelijke lage kant nemen of je moet dat ook nog eens om en om nemen.

Bij deze schutting komt trouwens nog een afdek-lat over de planken.
ah vandaar. Niet over nagedacht, dan hebben wij toevallig de 'mooie' kant..

dit is een 'lelijke' kant dus

Remko.me wijzigde deze reactie 06-03-2019 19:17 (5%)

Bekijk mijn site: Remko.me

• MAZZA
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18-07 15:17

MAZZA

Barbie is er weer!

kaboom1555 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:09:
[...]

Thanks! Ben er ook erg blij mee. Achterin tegen de berging komt nog een leiboom.

Argumenten tegen de horizontale schutting:
1: Je klimt er zo overheen
2: je zit altijd met een "lelijke kant" boven omdat je met een om - en om nooit uitkomt. Dus of één buur moet de lelijke lage kant nemen of je moet dat ook nog eens om en om nemen.

Bij deze schutting komt trouwens nog een afdek-lat over de planken.
Het kan ook zo he:

• MAZZA
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18-07 15:17

MAZZA

Barbie is er weer!

ambusched schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:06:
[...]

Welk merk is deze schutting?
Merk weet ik niet maar elke zaak die houtbeton tuinafscheidingen verkoopt heeft deze ook wel in het assortiment. Zelf via de aannemer afgenomen bij Spaansen.

Om het een beetje ontopic te maken: Ons nieuwbouwhuis wordt opgeleverd inclusief tuin. Dat is vrij uniek (ik geloof zelfs dat ons project een guinea pig is). Dus we hebben nog geen nuts aansluiting maar de tuin wordt al wel aangelegd en de oprit deze week als het goed is ook. Dit was afgelopen zaterdag:

Ons huis is de rechtse.

MAZZA wijzigde deze reactie 07-03-2019 11:21 (40%)

• witterholt
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:52
Sinds vorige week is de fundering van onze woning gestort. Sinds vandaag viel me echter op dat de kolomwapening welke onderdeel uitmaakt van de fundering sinds eergisteren iets scheef is gaan staan. Wellicht omdat er iets tegenaan is gekomen.

Beginsituatie:

Huidige situatie:

Vraag is of dit kwaad kan.

witterholt wijzigde deze reactie 07-03-2019 18:59 (16%)

• Wokker
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 07:13

Wokker

De avond wokkel

Gisteren hebben we onze nieuwbouw woning opgeleverd gekregen. Zal binnenkort meer foto's posten. :P Nu lijkt het er helaas op dat de vloer verwarming niet correct werkt. We hebben de thermostaat op 25 gezet (vlam te zien op het display) Linker leiding met thermosstaat voelt heet aan (zie foto) en rechter leiding van de thermos staat blijft koud. Ook alle overige leidingen die op foto te zien zijn blijven koud aanvoelen. Als mede de thermometers op de installatie van de vloer verwarming.

We hebben hier melding van gemaakt en er zou gelijk iemand langs komen (niet dus). Iemand idee of wij iets verkeerd doen of dat ik verkeer heb gekeken?

Edit 8-3
Inmiddels is de monteur geweest alle toevoer kraantjes zaten dicht waardoor het water nooit kon gaan stromen. 😬
Vloer verwarming

Wokker wijzigde deze reactie 08-03-2019 13:18 (7%)

Het oneindige X 0

• witterholt
Goedemorgen,

Sinds kort is de eerste laag stenen opgebouwd. Wat me opviel is dat bij sommige hoeken de kalkzandsteenblokken te kort lijken afgezaagd. Vraag is of dit kwaad kan.

Verder ontbreekt er een uitsparing voor een buitendeur zoals te zien is bij de tweede pijl (bij de eerste pijl en op andere plekken is deze er wel).

Situatie

witterholt wijzigde deze reactie 11-03-2019 09:15 (14%)

• witterholt
witterholt schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:08:
Verder ontbreekt er een uitsparing voor een buitendeur zoals te zien is bij de tweede pijl (bij de eerste pijl en op andere plekken is deze er wel).

[Afbeelding: Situatie]
Goedemiddag,

De uitsparing voor de buitendeur is er alsnog gekomen...
Aangepaste situatie

• SmileAlot
Inmiddels precies gebeurd wat je aangaf. Huis is inmiddels waterdicht, muren opengetrokken waar het echt doordrenkt en te nat was. Nu wachten tot het droog genoeg is. Hout onder 20% vocht gehalte en dan weer dicht maken. Trappen mogelijk ook nog laten vervangen. Maar er zit schot in...

Rob-T6 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:00:
@GeeMoney
Laat ik het zo zeggen....

Bij onze kwaliteitscontrole zou het betekenen:
- slopen tot op het buitenste doek
- opnieuw vullen met isolatie
- nieuwe folie
- nieuw fermacell

Vaak genoeg is bij een dergelijk waterballet de isolatie ook zeiknat, en ingezakt..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Nu online
TKroon schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 23:09:
Haha mooi, eerste twee reacties, beide het tegenovergestelde. @Sport_Life ik zou blij zijn met de foto’s! Als je het niet hier wilt delen is een PM natuurlijk ook goed :)

@GeeMoney wat voor tegels heb je? Ik krijg aan de wanden matwitte 60x30cm tegels. Ziet er dus ook wel strak uit.

een voorbeeld van mijn huis met tegels tot bovenaan. Ik vind het wel strak. Krijg hem ff niet gedraaid...maar dat lukt je zelf wel denk ik:)

Snowhite0901 wijzigde deze reactie 15-03-2019 12:06 (5%)

• Hsb-3
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 23:20
Ook wij hebben nu de sleutel van ons huis! Het valt qua troep gelukkig wel mee, de bouwstofzuiger doet goed z'n werk.

Ik worstel alleen met de vloerverwarming.
De temperatuur binnen is hoger dan buiten, dus er wordt wel iets gedaan. Zojuist is er een monteur van de wtw geweest, die heeft de wtw goed ingesteld.
Ik heb zojuist de ombouw van de vv er af gehaald, maar ik begrijp er geen snars van. Kan iemand me opweg helpen??

De opzichter zegt dat ik nergens aan mag komen, want alles is ingeregeld.
Ik heb een kwartier geleden de thermostaat op +1 graden gezet. Maar de aanvoer bg geeft 20 graden aan en de retour ook.
De aanvoer 1e geeft 18 aan en de retour 16.

Ik hoor de ketel branden. Temperatuur ketel staat op 45 graden.

Ik heb zwaar m'n twijfels of het wel ingeregeld is. Zie ook foto.

Vvw 1e
De verdeler beneden ziet er gelijkwaardig uit (behalve dat er een bypass zit, die staat op 0,3 bar)

Klopt dit? Of moet ik de installateur aan z'n jas trekken? Waarom is de temperatuur aanvoer zo laag? Buizen voelen ook koud.
De opzichter zegt dus dat alles ingeregeld is volgens woningborg temperaturen (20gr beneden, 18 boven).

• fmb
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:54
Toch ook even hier wat advies inwinnen. De bouw van mijn huis is in volle gang, de prefab casco's staan al een tijdje. Er was (verassend) wat vertraging waardoor het metselen en plaatsen van de kap langer duurt.

Vandaag viel mij het volgende op; de punt van het zolder prefab deel staat scheef (neem aan door de harde wind; dit was niet zo) :(

Ik heb direct de aannemer geïnformeerd en aangegeven dat ik direct actie verwacht en ook dat ik bevestigd wil hebben dat dit geen consequenties heeft voor de woning.

Duidelijk zichtbaar is dat de ondersteuning aan de rechterkant (die moet voorkomen dat dit gebeurt) onder een heel andere hoek staat dan aan de linkerkant. Op eerdere foto's zie ik nu dat dat op dat moment ook al zo was; heeft de aannemer hier een fout gemaakt? Zo kan de ondersteuning natuurlijk veel minder zijwaartse krachten opvangen.

Wat denken jullie; zijn er zaken waar ik nu de aannemer op moet wijzen/vragen?

• fmb
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:54
@Codeoranje @leecher @SerealKiller
Ongerustheid bleek terecht, tussen gistermiddag en vanmiddag is het betreffende deel gevallen.

Ik ben echt niet iemand die bij elk wissewasje aan de bel trekt. Heb twee keer iets gemeld en beide keren was de aannemer er blij mee (met name vergeten elektra aansluitingen die na het metselen veel moeilijker te realiseren zouden zijn).

Anyway, ik vertrouw er uiteraard op dat de aannemer dit gewoon oplost.

• ollie_1982
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16-07 16:13
Vak127 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 23:02:
Hebben jullie bij het meerwerk rekening gehouden met verlichting in de voortuin? Zou het liefst 2 bomen belichten met spotjes in de voortuin. We hebben een kabel op rol in de achtertuin maar dit is niet echt goedkoop, 550 euro. Dus liever niet nog een rol. Heb wel een loze leiding naar de garage lopen en aan de zijkant van de garage een wandlichtpunt. Een wcd zou kunnen maar kost ook 360 euro en geen idee of dat handig is om de spotjes aan te leggen. Alternatief is wandlichtpunten op de voorgevel maar twijfel daar nog over.
Kijk eens naar In-Lite.

Zie : https://in-lite.nl/nl

Wij hebben dit in onze tuin en werkt perfect.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 08:30
De bouw van onze (project) nieuwbouw hut vordert gestaag. Verwachte oplevering is vooralsnog sep-nov 2019. Onderstaand ook een animatie van wat het zou moeten worden.

https://tweakers.net/ext/f/tXWTl2csMaM1wcVGVvqm8rYY/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/WCbltiCubUW1souJFDPRnOPa/thumb.jpg

• ambusched
Even een update hoe het er nu bij ons voor staat, als eerst een vraag. Waarvoor zitten de gaten in het beton? Lopen door en door en ook tussen de huizen. Ik zag nu dozen met losse stukjes 'beton' in zelfde maat en bij sommige huizen waren die in de gaten gestopt. Waarvoor dienen deze gaten?

Nog wat foto's van de stand van zaken bij onze woning:

Gaat bij ons wat 'traag' het eerste gedeelte gaat wel snel, daar liggen de eerste daken er op en zijn ze al redelijk ver met metselen.
Het huis achter onze woning is een vrije kavel en zijn ze eind januari begonnen. Dat gaat echt snel.
De prognose is nu eerste woningen voor en rest na bouwvak opleveren. (Onze zal na bouwvak zijn natuurlijk, maar is zoals vooraf verteld (y) )

• twain4me
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 22:56
ambusched schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:30:
Even een update hoe het er nu bij ons voor staat, als eerst een vraag. Waarvoor zitten de gaten in het beton? Lopen door en door en ook tussen de huizen. Ik zag nu dozen met losse stukjes 'beton' in zelfde
Daar wordt de kist mee gesloten, de draadeinde en moeren houden de kist bij elkaar tegen de spatkrachten (gewicht van het beton wat de kist beneden naar buiten wil drukken) zie voor het principe dit plaatje (bij de vierkante blauwe plaatjes zie het draadeinde zitten)

http://betonhuis-betonmortel.nl/content/scaled_images/660x440m-content_formfield__files_multipleupload__1329__ce1289.jpg

voor als je er meer over wil weten.

https://docplayer.nl/8246...w-in-de-architectuur.html

twain4me wijzigde deze reactie 23-03-2019 20:51 (3%)

• SmileAlot
Het moment komt steeds dichter bij dat we de sleutel krijgen en dus ook dat we aan de slag kunnen (of veelal anderen ;))
Nu hebben we op een slaapkamer een extra aansluiting voor warm/koud water laten plaatsen. Nu vraag ik me af wat we hiervoor nog moeten laten doen voordat stucadoor komt? Buizen water moeten mi nog de muur jn? Afvoer lijkt me lastig :)

• witterholt
Binnenmaat woongedeelte op voorgrond is 10,60m x 5,7m (6,9m achterkant). Buitenmaat zal dan 35 - 50cm, even afhankelijk van de dikte van de muren, erbij opgeteld zijn.
Fundering

Ik vind de fundering niet klein overkomen.

@Codeoranje Kolomwapening is trouwens inmiddels inderdaad recht getrokken met bekisting er omheen. :)

witterholt wijzigde deze reactie 24-03-2019 18:40 (25%)

• Blihi
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 07:33
3CPO schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:19:
Fundering is afgelopen week gestort, maar schrok er wel van hoe klein het zo lijkt.
Is dit iets wat jullie herkennen?
Jep. De ijzers van onze fundering zijn neergelegd en het lijkt klein. Maar als je de boel opmeet (of rasters telt) dan klopt het precies, dus dat is allemaal optisch bedrog. Je hoort het inderdaad vaker. Pas als het af is realiseer je je hoe groot het is.

Ik heb het hele huis uitgetekend in Sketchup. Dan krijg je een goed beeld van de mogelijkheden, de maten en wat er allemaal wel en niet kan. Het vereist wel enig doorzettingsvermogen en veel vrije weekenden :X

Het TV meubel midden op de laatste foto heb ik inmiddels gemaakt op basis van IKEA kasten en eiken panelen van de Karwei. Nu moet alleen het huis nog gebouwd worden, dus het komende jaar staat die kast gewoon in de weg op zolder :)

De keuken is inmiddels helemaal afgesproken. Deze hebben we gekocht bij Stein keukens in Nuenen.

Voor de vloer denken we momenteel na over ofwel PVC ofwel tegels met houtpatroon. Het gaat om zo'n 90 m2 op de begane grond, dus dat is nog een behoorlijke kostenpost.

Blihi wijzigde deze reactie 27-03-2019 14:52 (53%)

• witterholt
Vandaag even een foto van de fundering met mijn drone gemaakt:
Fundering vanuit drone

• SmileAlot
Soep wordt gelukkig niet zo heet gegeten.
Foto van eerder was van vriend die eerder sleutel kreeg en heeft die aansluiting in technische ruimte voor een wasbak... nog steeds raar dat je dat dan krijgt maar bij ons gelukkig onderstaand.

Verder hebben we een paar(2 totaal) dubbele wandcontactdozen verticaal ipv horizontaal die we na opleveringen zsm willen laten aanpassen? Wat zou dit geintje ongeveer kosten?
Blihi schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:52:
[...]

Dit lijkt me geen aansluiting voor een wastafelcombinatie. Op basis van deze omschrijving hadden die leidingen natuurlijk netjes in de muur moeten zitten. Zowel afvoer als water.

Vloer open bikken gaat wellicht wel, maar laat dat de aannemer zelf doen. Op basis van die omschrijving vind ik dit niet correct.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Ook weer een kleine update. Toevallig kwam ik vorige week de uitvoerder tegen en die gaf aan dat vandaag ons dak geplaatst zou worden.
Ik ben dus stipt 07:00 uur aanwezig geweest en heb alles kunnen filmen :)

Een beetje mistig maar het ging gelukkig door:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NeonovA
ambusched schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 20:02:
Weet jij nog wie de andere was hier die in de draai een huis had gekocht. Lijkt me dat die al is opgeleverd maar niks meer over gelezen volgens mij
Dat was ik ;) Ondertussen iets meer dan een maand verder na oplevering maar vanwege de drukte eigenlijk nog niet echt tijd gehad om wat te schrijven.

Om te beginnen hebben ze nu bijna al onze opleverpunten opgelost.
Maandag komt de spuiter voor het plafond en wordt er een elektra leiding omgelegd en bedraad.

Korte impressie van hoe het er nu een beetje uitziet:

Waar wij nog tegen aan waren gelopen na oplevering:
- Houten onderkant van het kozijn aan de tuinkant was te hoog. Vloer kon hierdoor niet doorgelegd worden. Bij de buren hebben ze het geegalisseerd, en wij kregen te horen dat het binnen de marges viel. |:( Uiteindelijk zelf maar gedaan i.v.m. de planning die anders veel verder ging uitlopen.
- Schakelaars voor de keuken niet goed aangesloten waardoor een enkele dimmer niet mogelijk was voor onze koof. (stond op een wisselschakelaar, moesten ze een nieuwe aansluiting voor maken).
- Ontbreken loze leiding op zolder. Leek er allemaal te zitten, tot we er achter kwamen dat een loze leiding niet doorliep naar de meterkast maar naar de andere kant van de zolder. :/
- Vloerverwarming verkeerd om aangesloten.
- Elektra aansluiting badkamer te laag (hadden wij over het hoofd gezien). De aansluiting zit nu achter de kraan en hebben nu zelf een elektrapunt gemaakt op de juiste hoogte doormiddel van aftappen bij de wastafelverlichting.
- Gat in het plafond (kanaalplaat) van de slaapkamer bleef maar vocht lekken. Ze hebben het nu na 2 maanden (volgens hun) goed dichtgemaakt al heb ik daar zelf wel wat twijfels over. Hopen dat het niet na een paar weken weer begint te lekken.

Dan nog wat zaken die anders liepen/lopen dan we hadden gehoopt:
- Stukadoor had onze afspraak verwisseld met iemand anders. Die kon pas later beginnen waardoor zaken moesten worden uitgesteld.
- Keuken niet volledig omdat het blad was gescheurd, krijgen nu hopelijk over 2 weken pas een nieuw blad.
- Vloeregalisatie voor het PVC op de eerste verdieping niet goed uitgevoerd. Zitten op sommige punten aardig wat hobbels in. Ze gaan dit nu proberen bij te schuren, maarrrr dit doen ze nu nog niet, want de egaline droogt te langzaam. Zou binnen 24u goed moeten zijn geweest volgens hun, echter zijn we nu 3 dagen verder met nog steeds een vochtpercentage van boven de 40%.
- Douchewand en deur werden ingemeten waarna bleek dat de vloer niet recht was en dat de deur maatwerk ging worden. Is ondertussen al 4 weken geleden en tot heden nog geen plaatsingsdatum ontvangen.

Door alles aardig uit schema gelopen, en kunnen daardoor dit weekend nog niet van ons huis gaan genieten. Toch nog wat meer geduld nodig helaas. ;w

• Nano2009
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 08:51
Beste mede tweakers,

Hopelijk kunnen jullie ons helpen met het volgende; de bouw van ons huis vordert gestaag en deze week zijn de dakkapellen van ons huis geplaatst. Nu staat bij de dakkapel aan de voorkant het kozijn van het dakkapel precies in lijn met het kozijn eronder (van de eerste verdieping). Bij het dakkapel aan de achterkant lijkt dit niet het geval te zijn en staat het dakkapel iets naar rechts tegenover het kozijn eronder. Op onderstaande foto is dit niet heel goed te zien maar geeft mogelijk wel een goed beeld van de situatie. Is dit iets om bij de koopbegeleiders neer te leggen of wordt dit nog wel opgepakt vanuit de bouw? Alvast bedankt!

Nano2009 wijzigde deze reactie 30-03-2019 20:18 (7%)

• witterholt
Bij ons is inmiddels de riolering en de daarvan gescheiden hwa aangelegd welke uit gaat komen in een infiltratiesysteem.
HWA

• DjRik
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
Aanstaande woensdag (3 april) is bij ons de voor-oplevering en volgende week vrijdag (12 april) dan eindelijk de oplevering. De bouw heeft door omstandigheden in totaal zo'n anderhalf jaar geduurd, maar we zijn er dus bijna.

We konden nu pas achterin de tuin gaan staan en goed de achterkant van de woning bekijken en daarbij vielen ons 2 dingen op:
  • Er zit een schaafplek op één van de zonnepanelen. Ik dacht eerst dat dit vogelpoep was, maar die vlek zit er al sinds december op. Nu lijkt het dus meer een schaafplek te zijn.
  • Eén zonnepaneel kleurt volledig anders dan de andere panelen. Het lijkt wel of het glas gebroken is, vooral als je er vanaf de zijkant op kijkt.

Nu ben ik dit uiteraard van plan om bij de voor-oplevering en oplevering te melden. Maar ik vraag me af dit terechte punten zijn aangezien de panelen mogelijk gewoon goed werken? Wellicht is het puur cosmetisch?

Asus UX32VD | iPhone X | iPad Air 2 | Apple tv 4K | Apple Watch series 4 | Synology DS216Play | LG 55EG910V | Onkyo TX-NR626 | Jamo S606 | SVS PB-1000 | Logitech Harmony Elite | Raspberry Pi 3B

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 06:23
Het leidingwerk krijgt al aardig vorm:
https://tweakers.net/ext/f/IZLHC164UtqG3YbIFDVz8RwQ/thumb.jpg

Update van het eerste blok uit het project:
https://tweakers.net/ext/f/la0YPTnsyWXj6PwrYLCXKUVX/thumb.jpg
Momenteel zijn ze de eerste drie tunnels aan het voorbereiden, monteren van de wandcontactdozen. Waarschijnlijk deze week nog storten.

Als ze op deze manier verder gaan duurt het wel een tijdje (57 weken) voordat ze klaar zijn.

Brickman wijzigde deze reactie 02-04-2019 20:41 (6%)

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• Jheroun
  • Laatst online: 18-07 16:11
jurjen_g schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:05:
[...]

Wij hebben destijds gekozen om de badkamer helemaal standaard op te laten leveren, omdat aanpassingen de hoofdprijs kostten, en casco slechts 1600 euro korting gaf, plus net als.jij maar 1 aansluiting op een standaard plek.

We dachten dan zelf de badkamer wel te verfraaien met een badkamer meubel enzo.

Gevolg is wel: na een jaar nog niet aan toegekomen. Dat is op zich wel goedkoop, en het blijkt dat je in de badkamer eigenlijk ook maar zo weinig bent dat je je er onvoldoende aan stoort, maar als je heel graag een mooie badkamer wil bij of kort na oplevering, dan kan je denk ik beter investeren in wat je het liefst wil. Dus bij zowel project leverancier als anderen offerte laten maken en dan de keus maken wat een beter totaal aanbod is.
Herkenbaar, dit. Gelukkig niet bij onszelf maar bij het zoeken naar huizen hebben we vele malen huizen bezichtigd waarbij bovenetages nog niet netjes waren of badkamers provisorisch.

Grosso modo geldt hierbij voor veel mensen: als je het niet meteen doet doe je het nooit :P. Wat niet wil zeggen dat je alles via je project moet doen maar dan zou ik wel meteen een aannemer nemen die het wel meteen doet.

Ik zeg overigens wel dat dit bij ons niet het geval is maar in ons vorige huis hebben 6 jaar van die papieren xenos lampekapjes gehangen want 'die vervangen we later wel'. Nooit gedaan dus. In ons huidige huis hebben we daarom voor alle muren en lampen plannen gemaakt en spullen gekocht zodat het ook echt af zou zijn. Dat is ook gelukt dus voor onze nieuw te bouwen woning gaan we dat weer doen.

Wij hebben voor ons nieuwe huis net de rekening gekregen voor ruwe 1e etagevloer, op volgjewoning hadden ze ook fotos geplaatst en die ligt er inderdaad op. Prognose is nu weer een maandje naar voren getrokken (december/januari nu).

https://tweakers.net/ext/f/J0rxv4TEe9wQWEGyRPylbbK7/thumb.jpg

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08:33
Sport_Life schreef op woensdag 3 april 2019 @ 23:14:
[...]
tnx! Jullie tuin is erg mooi, als we de ruimte hadden zou ik het ook zo doen. Veel gras en overkapping.

Wij hebben helaas een iets kleinere tuin, bestrating is door een familielid gedaan voor 300 euro plus bakstenen (2500 oid) en voor de rest hoop ik op zo'n 8k uit te komen. Zodat de ltv <60% is wat weer rentevoordeel oplevert.

Hoe bevalt de haard nu bij jullie? Ik had begrepen dat je graag open wilde stoken? Wij hebben aan 3 zijden glas, echt heel gaaf, maar de haard houden we altijd gesloten en hoeft ook niet open. Behalve om er een blokje bij te gooien. Verder valt het mij alles mee qua temperatuur, met 6 blokken hout gaat de temperatuur naar 20 graden, dus geen sauna!
Kan theoretisch gasloos wonen zonder warmtepomp.
Haard is toch gesloten en bevalt perfect. Heb precies dezelfde ervaring als jij. Niet te warm en lekker stoken. Sfeer haardje is nu weer aan 8)
GeeMoney schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:25:
@Wackmack hoeveel m2 is je tuin en heb je een link naar je post met foto's?
Mijn tuin moet ook nog maar ik heb nog geen hovenier gevonden en zelf ook nog niet echt ideeën opgedaan.
Onze tuin is 350m2 achter en 150m2 voor/zijkant.
Kavel is 640m2 en tuin is daarom denk ik 400 a 500m2? Voortuin is 10K, achtertuin 25K en dan nog veranda, aankleding, houthok wat ook 10K is. Qua achtertuin hebben wij veel waaltjes, 40e de meter, VT wonen tegels van 90e de meter dus dan gaat het hard. Verder moest er 100 kuub grond bij. Tuin genieten wij dagelijks van. Net weer paar uurtjes in de tuin gezeten. Verder erg goed ontworpen door de vrouw. De kinderen kunnen lekker kruipen of rondjes fietsen. Hierbij wat foto's:

http://i66.tinypic.com/kd1wjm.jpg
http://i63.tinypic.com/2lkzac2.jpg
http://i66.tinypic.com/bi48xj.jpg
http://i63.tinypic.com/33vzvo3.jpg
http://i66.tinypic.com/148q5q8.jpg
http://i65.tinypic.com/358rsxd.jpg
Wijnand1980 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:24:
Onze tweekapper wordt n.a.w. juni opgeleverd. Staat op 420m2 kavel, dus we hebben zo'n 320m2 tuin/oprit.
We zijn nu met 2 hoveniers in gesprek voor een plan. De verharding al in Juli neerleggen en alle beplanting (gras, borders, fruitbomen) eind augustus/september. We willen liefst zo snel mogelijk een tuin om te kunnen genieten van het gehele oppervlak. (Huidige tuin is 9x5)
Ik zie bij nieuwbouw te vaak huizen die na een jaar of 2 alleen uit gras en 'tijdelijke' verharding bestaan, dat wil ik absoluut niet meer omdat de tuin eigenlijk onze nr1 reden was om te verhuizen.
Budget was circa 25k, daar lijken we niet helemaal mee uit te komen. Komt richting de 30k.
Is daarmee zo'n 7% van V.o.n.

Voor budgetbepaling tuin zou ik circa €100 per m2 aanhouden als je alles laat doen. Gras is goedkoper, tegels duurder.
Boompje kost 30€ (30cm hoog) tot 500€ (20 jaar oude fruitboom), dus je kan het zo gek maken als je wilt...
Dit zie ik ook bij veel buren, na een jaar alleen nog gras of zelfs alleen onkruid. Best begrijpelijk omdat alles zo duur is. Tuin hoeft natuurlijk niet duur te zijn. Wij hebben met de gedachten, wij wonen hier 10 jaar wel voor duurdere materialen gekozen. Waaltjes ipv betonnen klinkers, keramische tegels, enz. Gelukkig nog steeds veel plezier van :9
GeeMoney schreef op donderdag 4 april 2019 @ 21:21:
@ambusched nee, ik heb hem niet in sketchup oid getekend. Dat kost me veel te veel tijd en na 3 woningen weet ik redelijk wat er kan met de ruimtes :) .
Ik heb de tekeningen er nog even bijgepakt en de achtertuin is ruim 400m2 en de voor en zijtuin bedraagt 180m2. Ik heb 40k gereserveerd maar als ik @Wijnand1980 lees ga ik dat niet redden :+ .
Achtertuin wil ik denk ik 2 terrassen hebben en veel gras. Voortuin krijgt een verharde oprit van garage tot aan begin van het erf met een elektronisch afsluitbaar hek. Verder ook veel gras en zullen we vooral wat boompjes her en der willen denk ik.
Lukt makkelijk, een veranda maakt het vooral duur. Tegels zijn niet goedkoop maar lees dat je veel gras neemt, dat valt gelukkig reuze mee. Ben benieuwd naar je foto's straks.

Wackmack wijzigde deze reactie 04-04-2019 21:37 (36%)

• Len020
  • Nu online
In ons net opgeleverde huis zijn alle loze leidingen afgemonteerd met deze plaatjes; zijn dit houders voor keystones ? ik kan het er niet echt uit opmaken namelijk.

http://i66.tinypic.com/14nl20z.jpg

http://i66.tinypic.com/205tf1s.jpg

• SmileAlot
Nou ik denk dat ik het dan voor een veilige 5000/5500 ga.

Ander punt van aandacht is de trap. Door de wateroverlast ,zie eerdere post, zijn inmiddels de platen van de gevelmuren en isolatie vervangen. Nu hebben de trappen ook wel wat geleden.

‘De bouwer geeft het volgende aan; De trap droogt nu als het goed is.(woning is aangesloten al) Daarna wordt deze schoon gemaakt. De schilder zal de trap netjes maken en schilderen.’

Is dit voldoende ? En waar moet ik eventueel bij voorschouw/opleveringen nog opletten bij de trap

• Boes94
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 16-07 08:56
Gisteren de meer-minderwerk lijst ontvangen van onze nieuw aan te kopen woning.
In het huidige huis (onze eerste koopwoning) zaten we zo krap in budget dat we eigenlijk geen budget hadden voor meerwerk haha. Wat zijn dingen die jullie hebben laten doen?

We hebben nu op de wensenlijst:
- Zolder indeling (€9650 Ingedeelde 2e verdieping= 2 extra draai-kiepraam, 2 kamers, plafond, lichtpunten, 4 dubbele WCD, 2 radiotoren)
- Trapkast (1395€)
- 2 extra heipalen: hoek carport en achter (tbv eventuele bijkeuken of uitbouw later - € onbekend)
- Badkamer upgraden of helemaal weglaten en zelf doen, of bijv alleen laten tegelen... (badkamer: 450€ + 1090€ & toilet: 350€ + 235€)
- Muur verplaatsen eerste verdieping, ipv inloopkast grotere slaapkamer (€ nog onbekend)
- Openslaande deuren achter (1895€)
- Extra groep tbv Quooker/heetwaterkraan (85€ + WCD 165€)

We twijfelen over:
- Dakramen (3100€ voor 2 ramen van 94x104)
- Elektra in tuin, er wordt geen schuurtje gebouwd, dus als we elektra achter in de tuin willen in een schuurtje later zal dit misschien verstandig zijn? (Het leveren en plaatsen van een aansluitpunt tuinverlichting op een aparte groep, 20M: 385€)

Begane grond:
Vrije keuze om keuken aan voorkant te doen - dat gaan we doen.
http://i68.tinypic.com/25srivb.png

Eerste verdieping
We willen dan de kast weg en het wandje verplaatsen zodat er 2 grotere slaapkamer ontstaan.
http://i65.tinypic.com/2iusxty.png

Tweede verdieping
Dit is dus met de indelingsoptie getekend, we nemen waarschijnlijk alleen 3, om zelf later dakramen te laten doen.
http://i68.tinypic.com/4sl7ok.png

Boes94 wijzigde deze reactie 10-04-2019 16:14 (0%)
Reden: typfout

• GeeMoney
  • Nu online
Kleine update! Gister langs de bouw gereden en het metselwerk is nu klaar. Ze gingen de dakkapellen afmaken en dan komende week als het goed is de pannen en resterende goten erop!

• DutchAddick
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 07:15
Waarschijnlijk een n00b vraag, maar dit is de buitenkraan die is opgeleverd vanuit de nieuwbouw. Hoe maak ik hier een "echte" werkende kraan van? Ik wil er een slang op aansluiten voor het besproeien van de tuin.

• T.E
  • Laatst online: 18-07 17:44
GeeMoney schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 08:48:
Kleine update! Gister langs de bouw gereden en het metselwerk is nu klaar. Ze gingen de dakkapellen afmaken en dan komende week als het goed is de pannen en resterende goten erop!

[Afbeelding: Metselwerk]
Bij ons zijn ze ongeveer net zo ver.

Geen idee of ze de bouwvak gaan halen. Er wordt geen schema meer afgegeven.
Vorig jaar mei begonnen met graafwerkzaamheden dus we zijn alweer bijna een jaar verder.
We krijgen 4 weken voor oplevering bericht en daar moeten we het mee doen.
De binnenwanden en trappen zijn gezet.
Donderdag mogen we het afteken werk elektra/loodgieterswerk controleren.

• T.E
  • Laatst online: 18-07 17:44
Iemand ervaring en tips voor een inloopkast?

Dit wordt onze slaapkamer. Daar willen we links een open inloopkast creeren.

Idee is om een wand te maken met een nis erin om een tv op te hangen.
En dan kasten op maat maken van de Ikea PAX serie.
Links komt ergens een verdeler van de vloerverwarming dus daar moeten we wel rekening mee houden dat we daar bij moeten kunnen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 07:56

d0s

sssst

T.E schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:22:
[...]

Idee is om de wand net zo hoog te maken dan de Ikea Pax kasten ( 236 cm ).
Heb je eventueel foto's ? :)

En inderdaad een diepe en minder diepe kast, zodat je meer loopruimte overhoud :)

d0s wijzigde deze reactie 15-04-2019 19:01 (13%)

• Harrie_
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Harrie_

🔴🔴🔴🔴🔴

M.b.t. de discussie inloopkasten met wel of niet PAX als basis, zal ik de mijne nog een keer posten:

Véél meer werk dan met PAX-kasten, maar wel goedkoper ;)

• Blauwschaap
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18-07 17:07
Ik heb een vraagje over de douchegoot in onze nieuwbouwwoning. Deze stinkt behoorlijk naar rioollucht.

Wat mij opviel, is dat er een soort bakje in de afvoer zit. Deze zit los (ik kan hem heen en weer halen) en zoals je op onderstaande foto kunt zien, zit er ook een kiertje. Hoort dit zo?

Excuses voor de wat onsmakelijke foto trouwens :P

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
@ambusched en @assassin85 ik zit momenteel om tien voor 6 in de auto en dan gaat het allemaal prima (vanaf Den Helder) uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Als je om 15:30 uur weer richting Den Helder rijdt dan is ook dat traject goed te doen.

Overigens is voornamelijk de A7 bij Zaandam erg druk en begint de A9 vaak later pas op te stropen.
Vanuit Den Helder kan ik ze beiden nemen als ik de keuze op tijd maak, dat doe ik ook als ik eens sporadisch wat later begin.

Reizen ben ik na 14 jaar wel gewend maar ik kijk er wel naar uit om het in ieder geval een groot deel te verkorten :) .
Daarnaast krijg ik ook echt een mooie woning met een mooi stuk grond maar dat is persoonlijk :p .

Bij de laatste keer kijken mocht ik ook even mee de woning in, super tof. Kon ik gelijk wat leidingen en maten controleren en de dakkapellen bekijken:

Ze tapen een hoop ook af om het luchtdicht te krijgen nadat ze eerst ook nog een soort pur gebruiken. Ik noemde het pur maar het lijkt erop gaven ze aan, dit is blijkbaar spul wat luchdicht afsluit en “mee kan bewegen”. Ben de naam kwijt maar er zal over nagedacht zijn ga ik gemakshalve maar vanuit.

Ik was positief verrast door de ruimte. Het plafond is ook op de bovenste verdieping grotendeels dus 2,65m hoog en daarboven heb ik nog een vliering met een nokhoogte van 1,70m over de hele lengte van het huis.

GeeMoney wijzigde deze reactie 19-04-2019 20:39 (39%)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• kaboom1555
6 maart had ik de foto gepost dat de bestrating af was.

Inmiddels heb ik de meeste planten er wel in staan :)

Kortom: het meeste is nu wel klaar :)

• SmileAlot
Huis nu bijna opgeleverd. Finally. De wc’s hebben we standaard laten opleveren met fatsoenlijke tegels. 30x60, 60x60.
Destijds niet langer bij stilgestaan dat die fonteinen wel erg lelijk standaard zijn.
Nu is het verschil boven;

En beneden ook opmerkelijk

Boven zit waterafvoer op 27cm en beneden op 23,5.
Twee vragen: moet je hier een punt van maken bij opleving
En twee: zijn die dingen makkelijk eraf te halen zodat je zelf gewoon mooiere fontein kan plaatsen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
assassin85 schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:21:
[...]

Oke, alleen de variant die ik wil plaatsen is gewoon een scharnierdeur, ziet er hetzelfde uit als een taatsdeur en is ook gewoon zwaar qua gewicht maar hangt verder gewoon aan het kozijn.
Misschien is de houten Skantrae SlimSeries een oplossing voor je?
Een houten versie, wel de looks maar niet het gehannes en bijbehorende prijs :P
Heb er zelf 3 en ben er erg tevreden over (wel in houten kozijnen)

onder de 400 te krijgen ip 3000 :D

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• SerealKiller
  • Laatst online: 17-07 13:04

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Ik ben erg benieuwd naar de mening van mede-tweakers.
Vanuit het project wordt onze badkamer en WC opgeleverd.

Nu viel het mij op dat ze redelijk overijverig hebben gekit, persoonlijk vind ik het eigenlijk niet zo mooi. Maar "hoort" het zo?

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08:33
Als je het geld hebt, of er voor over hebt, is dit het resultaat. Nog steeds dagelijks super super blij mee.

De hekjes waren wit maar zijn gelukkig zwart gespoten, veel mooier zo.

• HONDOW
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 22:23
Binnenkort wordt eindelijk onze toekomstige woning opgeleverd. Inmiddels blijkt helaas dat er een flink kleurverschil in de voeg van de gevel zit. Het ene stuk is duidelijker zichtbaar dan het andere stuk. Onderstaande stuk is ongeveer 4 bij 2 en zit aan de voorzijde van de woning.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Het is in ieder geval iets dat ik bij de oplevering aan de deskundige van VEH zal voorleggen, maar ik ben benieuwd of iemand hiermee ervaring heeft. Wordt het kleurverschil op den duur minder, of is dit een serieus opleverpunt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• witterholt
Bij ons liggen inmiddels de vloerplaten erin...

https://tweakers.net/ext/f/RyYhGqnH4CbuA3eiZSBhqMEx/thumb.jpg

• Remko.me
HONDOW schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:33:
Binnenkort wordt eindelijk onze toekomstige woning opgeleverd. Inmiddels blijkt helaas dat er een flink kleurverschil in de voeg van de gevel zit. Het ene stuk is duidelijker zichtbaar dan het andere stuk. Onderstaande stuk is ongeveer 4 bij 2 en zit aan de voorzijde van de woning.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Het is in ieder geval iets dat ik bij de oplevering aan de deskundige van VEH zal voorleggen, maar ik ben benieuwd of iemand hiermee ervaring heeft. Wordt het kleurverschil op den duur minder, of is dit een serieus opleverpunt?
Nu ik dit zo zie, vind ik het sowieso erg slordig gemetseld.. het lijkt wel of ze allemaal anders verdiept liggen..
of ligt dit aan mij?

Acties:
  • +6Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Eén van de laatste updates van buiten.
Alleen de kozijnen en ramen nog maar verder is het van buiten nu klaar.
Vandaag zijn de zonnepanelen geplaatst en vorige week is het voegwerk gedaan.
Het zijn 18 panelen geworden a 325wattpiek per stuk:

GeeMoney wijzigde deze reactie 29-04-2019 20:48 (9%)

• smesjz
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
GeeMoney schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:56:
@smesjz die discussies mogen ook hier in dit topic volgens mij :) liefst met plattegronden, kunnen we nog meedenken ook!
Eens een poging dan maar. Huis in kwestie zonder opties:
https://tweakers.net/ext/f/i8QkvXdcByGAe652rCMw34dj/thumb.jpg

Tekening van het kavel met als "probleem gebied" de 2de verdieping.

https://tweakers.net/ext/f/FIxZLPdio5uehhazNQ1VJkYE/thumb.jpg

Aangeboden opties:
* Splitsen in technische / wasruimte en onbenoemde ruimte
* Dakraam (indien mogelijk)
* Dakkapel (op plek van geen zonnepaneel zit)

https://tweakers.net/ext/f/wMARwlypCssCr1zmzy7VdDnd/thumb.jpg

Probleem:
* Optie 15.3 + 15.4 + 16.2 vallen af omdat je aan die kant dak vol zonnepanelen hebt
Als gevolg daarvan heb je dus een grote ruimte van 5.45 breed zonder natuurlijk licht

* Optie 15.1 + 15.2 kunnen wel maar waarom zou je 2 grote ramen in een washok plaatsen?

Bij ander kavel (108, nu in optie) kan je wel een dakkapel plaatsen (bijna 9K) maar dat heb je een dakkapel van 1.8m in je washok.

Vrije kavels kunnen wel een dakkapel plaatsen aan de achterkant - zonder washok, maar dan heb je een tuin op het noorden.

Wat kan niet (zo te zien)?
* Verplaatsen van technische / washok ivm aansluitingen ventilatie + PV panelen.
* Laten vervallen van PV panelen

Dus wat wil ik om het interessant te houden?
* Studeer kamer + washok
* Voldoende natuurlijk licht

Hoe?
* Kaal opleveren en andere aannemer dit laten doen
* Advies van slimme Tweakers voorstellen aan de aannemer / makelaar

• LtMarx
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18-07 19:10

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hier flink bezig met alle ruw en fijnbouw opties voor ons huis. Graag jullie tips/advies en ideeën!

Wat we zelf nog willen veranderen op basis van deze tekeningen:
* Uitbouw op de plek van de veranda
* Keukenindeling op basis van keukenplan
* Lichtpunten nog verplaatsen op basis van inrichting tekening
* loze leiding naar buiten voor opladen EV
* loze leidingen voor speakers
* extra muurtje voor inloopkast in slaapkamer
* grotere zolderkamer door anders plaatsen MV/PV etc.

Zeghezoom
https://tweakers.net/ext/f/Y9clBYae3S2LV94chEF3BV1x/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/YqIoEaxxxmdxE1SAcnWsvbfg/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/OqOJGku4iGFFkPJv6tgP1iCH/thumb.jpg

Acties:
  • +5Henk 'm!

• ymaenhout
Mezelf hier ook weer terug aanmelden :)

Inmiddels zijn we weer even verder en is er toch wel wat gebeurd! :)
- woning is nu volledig water dicht
- alle kozijnen (buitenkant) zijn geplaatst
- alle binnenwanden staan
- cement dekvloer zit erin
- buitenkant is volledig gekeimd

komende week gaan ze beginnen aan het tegelwerk en de wanden behangklaar maken

16 mei hebben we een kijkdag en de oplevering staat voor begin juli :) (aannemer zelf houd officiëel nog oplevering na de bouwvak aan, maar in een persoonlijk gesprek werd al gemeld dat we begin juli de sleuteloverdracht hebben).

een paar foto's: (van de buitenkant is dit de meest recente foto, buitenkant is nu helemaal af :) )

achterkant:

binnenkant:

ymaenhout wijzigde deze reactie 01-05-2019 23:52 (35%)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Remko.me
Onze hoekwoning gaat ook ineens hard =)

Wat wij nog steeds lastig vinden om te zien hoe groot de tuin nou echt is, haha. We hebben 327m2 kavel, maar als je er zo bij staat lijkt alles klein..

Ze moeten opleveren voor de bouwvak, binnen zijn ze al druk bezig met stucwerk, betegelen is boven klaar van de badkamer.

Na opleveren gaan we een dakkapel laten plaatsen.

Remko.me wijzigde deze reactie 02-05-2019 13:15 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Remko.me
GeeMoney schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 17:10:
[...]

Wat dacht je van:
* 1 kant geen buren en daar dus zeker geen geluid van.
* Grotere tuin.
* Tuin/oprijpad mogelijk doordat de zijkant vaak te benutten is.

@Remko.me je kavel is vooral lang als ik de foto zo zie, vertekend vanwege die grote zandvlakte :) En je woning moet nog van die 327m2 af natuurlijk.

Wij stonden toen voor ons kavel en toen zei mijn vrouw ook, is dat de ruimte maar? (750m2 kavel :+ )
Nu het huis erop staat en de tuin zichtbaar wordt draait ze al bij :)
Eens met de reden voor een hoek. En je kan uitbreiden.

Kavel is 13m diep achter onze woning, de rest zit hem in de breedte en naast de woning.
750m2... jeetje zeg dat is echt een grote lap! jij hebt toch die prachtige tuin??? _/-\o_
Ben benieuwd hoe onze tuin uiteindelijk wordt, maar de hovenier heeft nu uiteindelijk dit als doel opgenomen:
WSL036 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 18:07:
@Remko.me is dat bouwnr 16? Daar hebben wij ook een optie op gehad, maar hebben daarna toch voor een andere hoek gekozen
Grappig!
Wij hadden eerst bij een ander project een optie, maar daar was de kavel minder... (die aan de andere kant)
we wilde echt rond de 300

We waren gelukkig dat deze toen vrij kwam (blijkbaar omdat jij een andere koos).
Voordeel van deze was dat je op de 1e verdieping een zijraam had, tegenover de andere hoeken.

Leuk zeg!
Welk bouwnummer heb je nu uiteindelijk?

Remko.me wijzigde deze reactie 02-05-2019 19:24 (45%)

• witterholt
Goedenavond,

Een kalkzandsteenblok van de fundering voor de buitenmuur heeft een barst. Het betreft het gedeelte waar de meterkastdoorvoeren doorheen gaan. Vraag is of dit kwaad kan of dat dit later bij het aanbrengen van de kimlaag dicht gemaakt wordt?

https://tweakers.net/ext/f/7uOA3WXiLAp0OgAOPZAdYcQ7/thumb.jpg

witterholt wijzigde deze reactie 02-05-2019 20:06 (30%)

• Annuk
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 06:54
Neyluzz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 16:21:
[...]

Mooie locatie! Veel water maar ook veel bos. Wij hebben morgen een afspraak bij de sanitairboer. Ik ben benieuwd wat onze extra's kosten (er zit standaard een badkamer met ''premiumpakket'' in).

We hebben het driedubbel glas voornamelijk gekozen voor de stilte (handig als we thuiswerken) maar ook om energie te besparen en hopelijk ook warmte buiten te houden (daar heb ik e.e.a. over gelezen, maar of het waar is weet ik niet).

De bouwer is echt super stug (Heijmans, yay). Dat komt omdat het een woonconcept woning is en dus een soort standaard bouwdoos is. Ik wil bijvoorbeeld graag beveiligingscamera's rondom onze woning plaatsten en daarvoor moeten loze leidingen aangelegd worden. No-way dat dat kan. Heeft iemand hier ervaring met het netjes aanleggen van leidingwerk naar de buitengevels?

De grove infrastructuur wordt momenteel aangelegd en naar alle waarschijnlijkheid gaat de 1e paal in juli de grond in. Oplevering is Q2 2020 :)
Kan je nog wel loze leidingen verder in huis kiezen/laten plaatsen?

Mogelijk is onderstaande dan een ideetje...

Waarbij de rode leiding in 3/4" (19mm) is uitgevoerd en dus gewoon een loze doos wordt op normale hoogte.
Daar zou je b.v. een UniFi AC In-Wall kunnen plaatsen als je zou willen.
Dan kan je de blauwe leiding naar boven evt. in 5/8" (16mm) kunnen laten uitvoeren, gewoon naar een inbouwdoos toe.
Vanuit die inbouwdoos boor je onder afschot naar buiten toe (voorzichtig) en kan je daar je kabeltje doorsteken voor je camera.
Ff. een blindplaatje erop en je kan er altijd nog weer bij als er iets is..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08:25
Bij ons kostte de aanbouw van 2.4 16k, 1.2 was geen optie. Bijkeuken(tje) kon ook nog, was 11k voor 2x2.5. Aanbouw toch maar wel gedaan, tuin is nog 9 meter diep achter de uitbouw, dus dat kon wel. Wel blij dat we dat gedaan hebben, keuken was anders toch wel te klein geweest. Het is nu vanaf de voorgevel tot de achtergevel een ruime 12 meter, ligt al vol met keramische tegels die van beton gemaakt zijn.

Berging verviel. bij ons omdat we een garage hebben genomen. Onze aannemer was Heijmans en wij hebben prettig kunnen samenwerken met de uitvoerder en contactpersoon, tot een paar maanden voor oplevering konden we nog makkelijk (kleine) dingen aanpassen, zoals de sectionaaldeur van de garage sectionaal maken en deze ook later nog elektrisch bedienbaar te maken.

Lopen nu wel tegen een internet probleem aan, glas ligt tot binnen maar volgens de provider(s) (nog) niet. Dus, geen internet. Wel bij xs4all een dongle kunnen afdingen als noodoplossing.

Project is Goese Diep in, uh, Goes dus. Vlakbij het water van de Oosterschelde.

Er wordt nog gebouwd dus het uitzicht houden we niet zo maar we kunnen zo t water in.

https://tweakers.net/ext/f/bdu9K36APbD8AkPaMHcp6ZZJ/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/IDmNrupnmBCRd9ngi8LHrSEx/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/3mU8X3JHhvVzrEDCwTglUqNk/thumb.jpg

dezeppo wijzigde deze reactie 03-05-2019 11:13 (63%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bassie40
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 18-07 20:32
Goedemiddag,

Ik lees al een tijdje mee en heb al heel wat nuttige tips uit dit topic gehaald, bij deze wil ik mij even voorstellen.

Waarom de keuze nieuwbouw?
Ik wilde een huis waar ik zelf niets aan hoef te verbouwen en de komende jaren geen groot onderhoud aan zal hebben. Het is bouwnummer 36 geworden van project "Over het Wad" in Den Helder. Het unieke aan dit project is dat je vanaf de 3de verdieping over de dijk kan kijken richting Texel. Oplevering is gepland in Q4 2019.

Wat heb je overschat en onderschat?
De kosten voor meerwerk en de vele keuzes die je al vrij snel moet maken had ik wel onderschat.

Hoe heb je de muren aangepakt, stucwerk of toch behangen?
Dit zal hoogstwaarschijnlijk renovlies behang worden.

Wanneer ben je begonnen met de tuin?
Ik krijg geen tuin maar een terras op het zuiden van ong. 60m2 Hoe ik dit verder ga inrichten met plantenbakken etc weet ik nog niet.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08:23
Vanmiddag hebben ze het hoogste punt bereikt, het dak zit er op! Als het goed is hebben ze inmiddels de vlag gehesen, daar kon ik helaas niet op wachten, dit weekend maar weer even spieken.

Den_S85 wijzigde deze reactie 03-05-2019 16:31 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 08:23
Den_S85 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:29:
Vanmiddag hebben ze het hoogste punt bereikt, het dak zit er op! Als het goed is hebben ze inmiddels de vlag gehesen, daar kon ik helaas niet op wachten, dit weekend maar weer even spieken.

[Afbeelding: 1]

[Afbeelding: 4]
Had het ook gehoord inderdaad, ga vanavond even kijken denk ik. Schiet mooi op zo!

Edit: dak zit er inderdaad op:

@Den_S85 : vlag staat bij jullie op het dak, bij ons (nog) niet. Vergeten foto te maken.

kever678 wijzigde deze reactie 03-05-2019 20:02 (16%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ambusched
Even een update over de voortgang bij ons huis:

Vorige week waren de punten erop gezet.

Deze week hadden ze er zin in en hebben ze de voor en achter gevels en het dak geplaatst

Wat ons opviel is dat de ruimte waar de deur zou.moeten komen, wij nemen aan het smalle gedeelte, aan de verkeerde kant lijkt te zitten. Of is de tussen paal niet bedoelt als montage punt? Maar ter versterking van geplaatste constructie?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SmileAlot
Eens en bij ons is iets minder tuin daardoor niet een enorme ramp aangezien we een grote binnentuin delen
Kasperaitis schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 16:47:
[...]

Soortgelijke situatie, met als verschil dat wij een hoekwoning hebben. Daardoor is de tuin na uitbouw 2,4 ongeveer 11 bij 7. Woning wordt over 2 weken opgeleverd maar tijdens de kijkdagen voelde zowel de woonkamer groot (genoeg). Wij zijn in ieder geval blij met de keuze.

Bij jullie blijft er na een uitbouw ongeveer 8,5 bij 5,5 over. Ik zou vooral bedenken wat je wil in de tuin of wat je ook in de buurt kunt vinden. Zo hebben buren bij onze huidige woning bijv een trampoline op een grasveld gezet, daar spelen alle buurkinderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaboom1555
DG90 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 09:41:
[...]

Gisteren gevraagd bij de makelaar, maar dit weten ze nog niet. Is sowieso een reden om voor 2,4m te gaan.

[...]

Ik weet niet hoe ik een plaatje kan uploaden om te laten zien. Maar uitbouw is vooral voor een ruimere opzet, huidige woning is dat niet mogelijk.

[...]

Excuses, wij hebben dan dezelfde afmeting. Binnenmaat is bij ons ook 5,1. Tuin zouden wij dan ongeveer hetzelfde overhouden (8,6m maar tuin hokje 0,5m extra naar achter). Waar is jullie tuin op gelegen? Voldoende zon in de tuin?
Onze tuin ligt grotendeels op het noorden/ noordoosten. We hebben eigenlijk de hele dag zon, vanaf 17.30 verdwijnt de zon ongeveer van het terras maar schijnt nog wel op de schuur, schuttingen en hogere beplanting.

Dit is een foto om 12.00 vorige maand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08:45

Rivanov

Apple freak

leecher schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:02:
[...]

Heb het al eens eerder gepost hier, dun pleister is net zo glad als gewoon stuken, alleen niet vlak. Dat laatste kan nog wel eens irritant zijn als je bijv een keukenblad strak tegen de muur wil hebben. Als de muur dan een beetje golft kan dat nog wel eens afbreuk doen aan het ontwerp.
Bedankt voor je reply! Voor wat betreft keukenblad hebben we geen probleem, want we krijgen een eiland met een grote kastenwand. :) Dus daar hebben we geen last van.

Impressie tekening van de keuken:

Kastenwand met apparatuur is 3.40m en het eiland is 3m x 1.10m. :)

Lees her en der op de diverse websites dat dun pleisterwerk meer en meer de 'standaard' wordt bij nieuwbouw aangezien de wanden al nagenoeg perfect worden opgeleverd.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• ymaenhout
Nu is mijn vrouw een paar dagen geleden wezen kijken in de woning.

Ze zag vocht plekken in de kalkzandsteend en op de cementdekvloer daar waar de garage tegen de woning staat. Het dak van de garage is nog niet waterdicht.

Het heeft afgelopen dagen hier ook best wel wat geregend.
Gezien het feit dat er vochtplekken binnen te zien waren is dus ook de isolatie nat geworden.

Kan dit kwaad ?
We hebben hier ook een vraag over gestuurd naar de aannemer (de voorman is deze week met verlof).

foto ter verduidelijking:

Pagina: 1 2

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True