[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.067 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Requiem19 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:12:
[...]

Met uitzondering van:
- Spa (waarschijnlijk penalty voor nieuwe PU)
- Monza (hier kan Ferrari eigenlijk de overwinning niet ontgaan vanwege hun low drag aero concept)
- Sochi (ook Ferrari territorium dit jaar zou je verwachten)

denk ik dat RB reΓ«el kans heeft op elk circuit om mee te doen voor de overwinning. De reden hiervoor is dat ze dit jaar voor het eerst echt stappen hebben gezet op medium df circuits (Silverstone, Oostenrijk, Hockenheim). In voorgaande jaren was het gat met de pole position op bijv Silverstone 0,8 - 1,0. Dit jaar ineens 0,2. Ook in Hockenheim zat Max er dicht op (0,3), terwijl hij paar kleine foutjes maakte in zijn ronde en niet in de allerhoogste power mode kon rijden.

Op basis van deze verrassende trend, denk ik dat RB dit jaar ook echt een kans maakt op circuits als Suzuka.

Mocht Hamilton in Hongarij slecht scoren en mocht Verstappen winnen, dan denk ik dat we een heel mooi einde van het race seizoen tegemoet gaan :)
Max neemt sowieso niet de nieuwe motor in Spa, maar in Monza. (net zoals in alle voorgaande jaren)
Spa en Sochi gingen vorig jaar ook best redelijk.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-10 16:30

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
GrooV schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:45:
Ik had nog een vraagje over de race in Duitsland, bij die lange pitstop van HAM zie je mensen bij de auto die geen beschermende kleding hebben. Mag dat eigenlijk wel?
Zolang er geen refueling is, is dat wel minder erg. Tijdens de FPs en kwalificatie lopen ze ook gewoon in een korte broek. Er was er wel een die zonder helm de band er rechts voor op reed, en dat mag volgens mij niet. Hij was ook geen onderdeel van de pit crew, maar de persoon die het eigenlijk moest doen liep in paniek rond.

Trouwens, bij de brand met Jos Verstappen had de pit crew wel brandwerende kleding aan, maar op 2 meter afstand liepen allemaal mensen in een korte broek rond. Dat is ook op de foto's te zien, en dat ging ook maar net goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:06
Richard117 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 16:56:
Dat is Olav Mol logica. De werkelijk reden hiervoor is dat de #16 van Leclerc eerder komt dan de #33 van Verstappen.
Tijdens de race van Oostenrijk plaatste @Holkers de opmerking dat bij een Under Investigation de eerst genoemde de "schuldige" is waarvan ik ook dacht dat dit zo is. Niet om vingertje te wijzen, maar ik was benieuwd of de "Olav Mol logica" klopte en heb het de laatste races in de gaten gehouden.

Afgelopen weekend was er het pit incident tussen Leclerc en Grosjean. Hierbij is Leclerc (of in ieder geval zijn team ;)) schuldig bevonden. Het startnummer van Leclerc is hoger (#16) dan die van Grosjean (#8).
Tenzij de FIA de UI's op alfabetische volgorde van de voornaam aankondigt lijkt het dus wel te kloppen dat de eerst genoemde de schuldige is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GwQf1zdix7yVPe2eo4gZ1Chc/full.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door alesandro_46 op 30-07-2019 11:31 . Reden: Edit: quote linkte verkeerd :( ]

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:56

Martinspire

Awesomeness

ThomasG schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:29:
[...]
Zolang er geen refueling is, is dat wel minder erg. Tijdens de FPs en kwalificatie lopen ze ook gewoon in een korte broek. Er was er wel een die zonder helm de band er rechts voor op reed, en dat mag volgens mij niet. Hij was ook geen onderdeel van de pit crew, maar de persoon die het eigenlijk moest doen liep in paniek rond.

Trouwens, bij de brand met Jos Verstappen had de pit crew wel brandwerende kleding aan, maar op 2 meter afstand liepen allemaal mensen in een korte broek rond. Dat is ook op de foto's te zien, en dat ging ook maar net goed.
Mja tegenwoordig kan er ook minder fout gaan en wat mij betreft hoeft tanken ook niet terug. Het maakt de pits een stuk veiliger en rustiger. Bovendien dicteert het brandstofniveau dan de pitstops, niet de bandenslijtage, dus erg veel veranderd er ook niet. De keren dat men afweek van de planning in het verleden was dan ook veel minder groot dan met de bandenslijtage.

Er zijn 2 zaken die meer helpen dan brandstof:

1) Lagere inhaal-delta. Beter kunnen volgen en op meer plekken kunnen inhalen scheelt enorm
2) Meer teams in de mengel. Dat we nu nog steeds een vaste top 3 teams hebben is gewoon jammer voor het spectakel. We moeten niet van tevoren kunnen zeggen welke teams we op het podium gaan zien voordat een weekend begint. Dat je het durende het weekend kunt voorspellen is prima. Ik wil ook niet bij race 3 al weten wie er voor het kampioen gaan strijden.

Ze zijn al goed bezig om deze 2 punten aan te pakken, dus extra zaken toevoegen gaat ook geen verandering brengen. De motoren zitten inmiddels al dichter bij elkaar.

Ik zou het al beter vinden als teams na vrijdag geen aanpassingen meer mogen maken aan de software, zodat ze meer waarde hechten aan de trainingen en ze niet in de nacht nog doorgaan op de fabriek om dingen te perfectioneren. Heb je een slecht weekend, dan probeer er maar het beste van te maken.

En ook lijkt het me prima als teams niet hoeven starten op de kwalificatieband, maar dat ze hem simpelweg moeten gebruiken tijdens de race. Dan krijg je meer variatie in welke banden men kiest voor welk moment (of dan heeft het ook zin om een gokje te wagen, ook al start je in top 10).

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
Met alle data die ze voorafgaand aan een GP weekend al hebben zou ik zeggen: schaf de vrijdag af.

Een training van 1 of 1.5 uur op zaterdagochtend, kwalificatie in de middag.
Scheelt weer kosten omdat het circuit een dag later pas gehuurd hoeft te worden, de teams minder materiaal gebruiken (banden, brandstof, motor, e.d.), minder tijd om 'de perfecte setup' te vinden = meer verrassing tijdens de race). En het scheelt additionele kosten omdat de Tweakers hier dan gewoon kunnen werken op vrijdag. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
alesandro_46 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:15:
Met alle data die ze voorafgaand aan een GP weekend al hebben zou ik zeggen: schaf de vrijdag af.

Een training van 1 of 1.5 uur op zaterdagochtend, kwalificatie in de middag.
Scheelt weer kosten omdat het circuit een dag later pas gehuurd hoeft te worden, de teams minder materiaal gebruiken (banden, brandstof, motor, e.d.), minder tijd om 'de perfecte setup' te vinden = meer verrassing tijdens de race). En het scheelt additionele kosten omdat de Tweakers hier dan gewoon kunnen werken op vrijdag. :+
Dan wordt het verschil tussen top en subtop nog groter denk ik. De top heeft namelijk veel meer resources in de fabrieken om die simulaties te laten lopen na die ene training. De subtop heeft andere budgetten en resources, waardoor ze minder data kunnen vergaren denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:31

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 23:11

DataGhost

iPL dev

Martinspire schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:57:
En ook lijkt het me prima als teams niet hoeven starten op de kwalificatieband, maar dat ze hem simpelweg moeten gebruiken tijdens de race. Dan krijg je meer variatie in welke banden men kiest voor welk moment (of dan heeft het ook zin om een gokje te wagen, ook al start je in top 10).
Ik denk dat iedereen dan elke race hard-soft of medium-soft gaat rijden, dus juist minder variatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:56

Martinspire

Awesomeness

DataGhost schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:43:
[...]

Ik denk dat iedereen dan elke race hard-soft of medium-soft gaat rijden, dus juist minder variatie.
Zou kunnen, maar nu is het ook elke keer soft-medium/hard of medium-hard omdat sommigen wel en andere niet op de softs kunnen starten. Nu ze verplicht worden om erop te starten zie je helemaal geen andere strategieΓ«n meer verschijnen in de top 6 en subtop.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
DataGhost schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:43:
[...]

Waarom niet gewoon die hele regel afschaffen? De niet top 3 teams die in Q3 komen moeten altijd op Soft starten omdat ze met Medium niet doorkomen naar Q3, dat is vaak (niet eens altijd) alleen weggelegd voor Mercecedes Ferrari en Red Bull.

Van mij mogen ze de hele kwalificatie gewoon veranderen naar 1 sessie van 30 minuten, zo hard mogelijk rammen met banden die je daarna toch weg gooit.

[ Voor 14% gewijzigd door Jackson6 op 30-07-2019 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Jackson6 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:45:
[...]

Van mij mogen ze de hele kwalificatie gewoon veranderen naar 1 sessie van 30 minuten, zo hard mogelijk rammen met banden die je daarna toch weg gooit.
Het was altijd een sessie van 60 minuten, en wat gebeurde er: ze reden in het begin een rondje, en aan het einde, waardoor er 50 minuten in het midden niemand op de baan was. Hierdoor zijn juist de Q1, Q2 en Q3 onstaan. Ze willen zelfs een Q4. Maar dan kan niet omdat Pirelli geen extra banden mee wilt nemen voor Q4; dat zijn namelijk een paar zee containers extra om iedereen een setje meer te geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Jackson6 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:45:
[...]

Waarom niet gewoon die hele regel afschaffen? De niet top 3 teams die in Q3 komen moeten altijd op Soft starten omdat ze met Medium niet doorkomen naar Q3, dat is vaak (niet eens altijd) alleen weggelegd voor Mercecedes Ferrari en Red Bull.

Sure.. we gaan weer terug naar het oude formaat. Dat was echt top!

25 minuten helemaal niemand op de baan. en dan de laatste 5 minuten werd er gereden... dat was pas super intressant en spannend 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
StealthyPeanut schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:23:
[...]

Dan wordt het verschil tussen top en subtop nog groter denk ik. De top heeft namelijk veel meer resources in de fabrieken om die simulaties te laten lopen na die ene training. De subtop heeft andere budgetten en resources, waardoor ze minder data kunnen vergaren denk ik.
True, maar de topteams zullen altijd meer resources hebben dan dan de subtop (tenzij dat ook gereguleerd wordt). Mijn gedachte is ook meer omdat er maar 2 uur tussen einde FP en kwalificatie zit er dan weinig tijd voor de analisten is om de afstelling te verfijnen.
En eigenlijk komt mijn gedachte ook meer uit de hoek van minder data vergaren zodat de races spannender worden omdat de startopstelling niet "gesorteerd" is van snelste naar langzaamste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-10 16:38

mphilipp

Romanes eunt domus

demonic schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:52:
[...]
Sure.. we gaan weer terug naar het oude formaat. Dat was echt top!
Het meest briljante was nog kwalificeren met de hoeveelheid brandstof waarmee je de race gaat starten...gingen ze eerst met de meest wanstaltige motorsettings brandstof opfikken. DΓ‘t was pas verpilling.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

YakuzA schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:20:
[...]
Max neemt sowieso niet de nieuwe motor in Spa, maar in Monza. (net zoals in alle voorgaande jaren)
Spa en Sochi gingen vorig jaar ook best redelijk.
Dat zegt Marko nu ook, op Monza een nieuwe krachtbron, en bij Sochi nieuwe brandstof. Dan zouden ze, aan de krachtbron kant, aangesloten moeten zijn. Maar voor de RB15 zelf zit ook nog het e.e.a. in het vat.

Zijn boude uitspraken zijn natuurlijk ook weer terug na gisteren ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
hardware-lover schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:24:
[...]

Dat zegt Marko nu ook, op Monza een nieuwe krachtbron, en bij Sochi nieuwe brandstof. Dan zouden ze, aan de krachtbron kant, aangesloten moeten zijn. Maar voor de RB15 zelf zit ook nog het e.e.a. in het vat.

Zijn boude uitspraken zijn natuurlijk ook weer terug na gisteren ;)
Moet je eens kijken hoeveel Verstappen fans er zullen zijn op Suzuka dit jaar. Met elke race die hij nu wint met Honda maakt hij zich in Japan onsterfelijk. Of ze de 5 races die Dr. Marko voorspel gaan halen weet ik nog niet, maar 3 Γ‘ 4 moet toch wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:45
https://racingnews365.nl/...tarts-verstappen-en-gasly

misschien moeten ze naar ar kijken en dat net wat minder extreem uitvoeren haha.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13Β° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ThomasG schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:34:
[...]
Moet je eens kijken hoeveel Verstappen fans er zullen zijn op Suzuka dit jaar. Met elke race die hij nu wint met Honda maakt hij zich in Japan onsterfelijk. Of ze de 5 races die Dr. Marko voorspel gaan halen weet ik nog niet, maar 3 Γ‘ 4 moet toch wel lukken.
Geen idee v.w.b. het aantal races wat gewonnen kan worden. Oostenrijk en Duitsland zullen niet in het rijtje van Marko gestaan hebben verwacht ik, dus we moeten het gewoon maar nemen zoals het gaat komen.

Het zal beslist ook nog wel een keertje misgaan ben ik bang. Zoals echter eerder ook al opgemerkt, de Honda is Hondard % meegevallen v.w.b. betrouwbaarheid, dat had ik niet zien aankomen voor aanvang van het seizoen (en menig ander (team) ook niet verwacht ik).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Gunther Steiner van Haas overweegt teamorders om te voorkomen dat Grosjean en Magnussen elkaar eraf rossen. Zou tijd worden :')

Ik zou bij ieder incident met een teamgenoot 50.000eu op het salaris inhouden. Is de veroorzaker niet aan te wijzen? Dan 25.000eu per persoon, moeten ze beide maar uitwijken.
Veroorzaken ze bij een concullega een incident? Ook 25.000eu van het salaris af. Aanrijdingen veroorzaakt door een concullega zou ik dan door de vingers zien :)

Dan zal dat geouwehoer snel afgelopen zijn gok ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:54
rammes schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:46:
[...]

klopt, dat kwam omdat Max in zijn kwalificatieronde 2x een foutje maakte,
Dat had ik inderdaad gezien bij Sky in vergelijking met het rondje van Hamilton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 08:53
DaniΓ«lWW2 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:06:
:+

Kennelijk heeft RBR haar pitstop record gewoon weer verbeterd met deze stop. Was kennelijk 1,88s, met aanpassingen aan de voorvleugel. :o
Wat mij vooral opvalt is het hoe snel ze met de wheel gun op de band zitten. Ze draaien als het ware met de auto mee en op het moment dat de auto stil staat zijn ze al aan het draaien. Het er op zetten van de wheel gun blijft daarom eigenlijk buiten de pitstop tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-10 21:36
demo31051987 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:50:
[...]

Dat had ik inderdaad gezien bij Sky in vergelijking met het rondje van Hamilton
Is daar toevallig een video van te vinden, van die vergelijking?

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
Leviathius schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:03:
[...]

Is daar toevallig een video van te vinden, van die vergelijking?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniΓ«lWW2
  • Niet online

DaniΓ«lWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 23:56
MicGlou schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:01:
[...]

Het is een circuit dat historisch gezien voor Mercedes en Ferrari goed ligt... durf daar niets over te zeggen. Maar het wordt wel eens tijd dat Max een pole pakt, hij zit er steeds dichter bij.

Leclerc maakt denk ik een beetje dezelfde fase door als Max had toen hij naar RB ging, de drang om te winnen is soms iets te sterk waardoor er tijdens de race dingen misgaan.
Eerder toen hij bij Torro Rosso starte. Max won meteen zijn eerste race voor Redbull.

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:30
B-Real schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:49:
Gunther Steiner van Haas overweegt teamorders om te voorkomen dat Grosjean en Magnussen elkaar eraf rossen. Zou tijd worden :')

Ik zou bij ieder incident met een teamgenoot 50.000eu op het salaris inhouden. Is de veroorzaker niet aan te wijzen? Dan 25.000eu per persoon, moeten ze beide maar uitwijken.
Veroorzaken ze bij een concullega een incident? Ook 25.000eu van het salaris af. Aanrijdingen veroorzaakt door een concullega zou ik dan door de vingers zien :)

Dan zal dat geouwehoer snel afgelopen zijn gok ik :P
Maar dan gaan ze naar de vakbond want het staat niet in hun contract :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
MrBreaker schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:14:
[...]
Eerder toen hij bij Torro Rosso starte. Max won meteen zijn eerste race voor Redbull.
En daarna was er toch best een hoop heisa rondom hem, de brokken die hij maakte en zijn rijstijl... hij was regelmatig te gretig en ongeduldig. 2e helft seizoen 2018 en nu dit seizoen is hij wat dat betreft meer volwassen geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
MicGlou schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:23:
[...]

En daarna was er toch best een hoop heisa rondom hem, de brokken die hij maakte en zijn rijstijl... hij was regelmatig te gretig en ongeduldig. 2e helft seizoen 2018 en nu dit seizoen is hij wat dat betreft meer volwassen geworden.
Niet helemaal mee eens, alles wat Max deed lag onder een vergrootglas. Kijk naar afgelopen zondag (Albon en Gasley), als Max had gedaan wat Albon deed had Max op zeker een penalty gekregen (3 jaar geleden). Albon krijgt niks omdat men inmiddels gewend geraakt is aan de nieuwe rijstijl zoals die van Leclerc, Verstappen, Albon, Norris.

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
MrBreaker schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:30:
[...]
Niet helemaal mee eens, alles wat Max deed lag onder een vergrootglas. Kijk naar afgelopen zondag (Albon en Gasley), als Max had gedaan wat Albon deed had Max op zeker een penalty gekregen (3 jaar geleden). Albon krijgt niks omdat men inmiddels gewend geraakt is aan de nieuwe rijstijl zoals die van Leclerc, Verstappen, Albon, Norris.
Nee. Albon kreeg niets omdat Gasly zelf tegen Albon aanreed. Het was gewoon een roekeloze actie van Gasly, Albon bewoog namelijk niet of nauwelijks en het was niet onder het remmen of iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-10 16:13

sjaool

Every life should have 9 cats

MicGlou schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:23:
[...]

Er was vooral commentaar op zijn agressieve rijstijl en manier van verdedigen. Maar die houding werpt nu zijn vruchten af. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
ThomasG schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:32:
[...]
Nee. Albon kreeg niets omdat Gasly zelf tegen Albon aanreed. Het was gewoon een roekeloze actie van Gasly, Albon bewoog namelijk niet of nauwelijks en het was niet onder het remmen of iets dergelijks.
Ja dat is idd het verhaal van de FIA, maar bekijk de beelden nog maar eens.

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
MrBreaker schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:38:
[...]

Albon gaat terecht naar rechts. De aanvallende partij moet dit incalculeren. Wat er anders is bij de verdediging van Max jaren terug is het feit dat Max het deed tijdens het remmen. Albon deed dat ruim voor het remmen. Daarom was Max schuldig (zoals bij Raikkonen in Hongarije) en is Gasly nu schuldig. Beide gevallen zijn niet met elkaar te vergelijken.

[ Voor 0% gewijzigd door Extigo op 30-07-2019 14:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
MrBreaker schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:38:
[...]

Albon maakte een kleine stuurbeweging. Maar zelfs als hij dat niet gedaan had, dan had Gasly alsnog vol op hem ingereden.

https://streamable.com/ph8j0

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Laatst online: 01-10 00:57

Racing_Reporter

Contentmaker

Jean Todt reveals Michael Schumacher still watches F1 and provides update on condition
  • Todt gave a rare update on Michael Schumacher’s condition and revealed he still enjoys watching the races.
  • He does not give up and keeps fighting.
  • Just because there’s no longer the same communication as before. He continues to fight.
Bron: http://scuderiafans.com/j...uvbcWL4LuF6NucyST-d5Bog4g

Mijn interpretatie, voor wat het waard is, is is dat Der Michael wakker is, en misschien te maken heeft met een grotendeelse verlamming of locked-in syndrome. Maar dat hij wel alles om zich heen kan volgen, via beeld en/of geluid.

[ Voor 10% gewijzigd door Racing_Reporter op 30-07-2019 14:54 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:00
ThomasG schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:51:
[...]
Albon maakte een kleine stuurbeweging. Maar zelfs als hij dat niet gedaan had, dan had Gasly alsnog vol op hem ingereden.

[Streamable: gasly albon crash]
Ook niet een beetje duidelijk ofzo.... wat een inschattingsfout, vooral omdat hij ook zo ver van links moet komen en richting een knik naar rechts gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
ThomasG schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:51:
[...]

[Streamable: gasly albon crash]
Toch blijf ik van mening dat als Max dit drie jaar geleden had gedaan wat Albon hier deed Max een penalty had gekregen.

You may enlighten me!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
MrBreaker schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:56:
[...]
Toch blijf ik van mening dat als Max dit drie jaar geleden had gedaan wat Albon hier deed Max een penalty had gekregen.
Ik weet zeker dat er toen in ieder geval een grotere discussie over was geweest, dan nu bij Albon.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

StealthyPeanut schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:10:
[...]

Ik weet zeker dat er toen in ieder geval een grotere discussie over was geweest, dan nu bij Albon.
Max heeft er gewoon in zijn eentje voor gezorgd dat echt racen weer toegestaan is. Toch een knappe prestaties van zo'n jonge knul. :D

Nu bewijzen de fans ook wel dat het soort racen wat Max laat zien gewoon erg aantrekkelijk is en dat heeft Liberty ook wel door.

[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 30-07-2019 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MrBreaker schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:56:
[...]
Ik niet, was niet in een remzone, dus het was gewoon breed maken van Albon.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
YakuzA schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:21:
[...]

Dat kan, maar ik denk dus van wel.

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:36
YakuzA schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:21:
[...]

Het is ook gewoon een legit verdedigende move.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Voor alle Oranje fans die op Hockenheim waren ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De nieuwe F1 Aan Tafel podcast staat ook weer online.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Betreffende de Netflix activiteiten bij Mercedes afgelopen weekend.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EAufzQSXoAAq6jS.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vandaar dat Hamilton "sick" was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Het origineel van Grand Prix Radio staat hier: https://www.grandprixradio.nl/f1aantafel/ (en zonder zo'n irritante 'wil je je adblocker uitzetten' blokkade die juke voor hun nota bene niet eens eigen content zet..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
Sir_Lion schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:25:
[...]

Het is ook gewoon een legit verdedigende move.
Dat klopt, totdat er vanuit een rode of zilveren pijl de boordradio komt "he pushed me of the track".

You may enlighten me!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

hardware-lover schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 17:05:
Betreffende de Netflix activiteiten bij Mercedes afgelopen weekend.
[Afbeelding]
Hij allowed dus geen beelden van hem omdat hij ziek was :? WTF ;w

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Simpele uitleg over de runoff in bocht 13, bij de dragstrip

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 12:37

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n6q4o606Ne3g185tmqoiArNW/full.jpg

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ben wat oude beelden aan het terugkijken. Bizarre omstandigheden af en toe als je er echt over nadenkt...

Deze bijvoorbeeld. In de eerste 10 seconde zie je gewoon een straatauto op het circuit rijden (Porsche zo te zien? Doktersauto?).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Germany is over maar toch:

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak Β©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
Help!!!! schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 18:14:
[...]

Hij allowed dus geen beelden van hem omdat hij ziek was :? WTF ;w
Zou hij dit ook gezegd hebben als hij de GP van Duitsland gewonnen had? Ik denk dat wij allemaal het antwoord wel weten, anders had hij dit voorafgaande de race moeten aankondigen.

[ Voor 8% gewijzigd door ThomasG op 30-07-2019 18:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniΓ«lWW2
  • Niet online

DaniΓ«lWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ThomasG schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 18:57:
[...]
Zou hij dit ook gezegd hebben als hij de GP van Duitsland gewonnen had? Ik denk dat wij allemaal het antwoord wel weten, anders had hij dit voorafgaande de race moeten aankondigen.
Ik weet niet wat voor afspraken Mercedes heeft gemaakt met Netflix, maar ik kan me niet voorstellen dat LH kan voorkomen dat zijn kusje met de muur, en het gevolg daarvan, niet op beeld gaat verschijnen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
hardware-lover schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 19:09:
[...]

Ik weet niet wat voor afspraken Mercedes heeft gemaakt met Netflix, maar ik kan me niet voorstellen dat LH kan voorkomen dat zijn kusje met de muur, en het gevolg daarvan, niet op beeld gaat verschijnen.
Vooral die pitstop niet XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik ben dit keer, gezien deze on board's, wel wat extra nieuwsgierig naar de Canal+ on board samenvatting ;)

BTW, geen YT bezoek verplicht om het filmpje te kunnen bekijken, foutje? :P

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

noo schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 17:20:
[...]

Het origineel van Grand Prix Radio staat hier: https://www.grandprixradio.nl/f1aantafel/ (en zonder zo'n irritante 'wil je je adblocker uitzetten' blokkade die juke voor hun nota bene niet eens eigen content zet..)
Het leuke is dat ik die melding niet eens te zien krijg ook al gebruik ik een adblocker. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniΓ«lWW2
  • Niet online

DaniΓ«lWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hamilton was nogmaals gespind? :o
Ik moest weer smadelijk lanchen om Hamilton zijn pitstop. Prachtig om te zien.
Verder was die start van Vettel echt heel erg goed. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 09:45
DaniΓ«lWW2 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:34:
[...]

Hamilton was nogmaals gespind? :o
Ik moest weer smadelijk lanchen om Hamilton zijn pitstop. Prachtig om te zien.
Verder was die start van Vettel echt heel erg goed. :Y
Je had gemist dat Hamilton in T1 was gespint? Was echt een paar ronden voordat Bottas daar de muur in ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniΓ«lWW2
  • Niet online

DaniΓ«lWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RobertMe schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:36:
[...]

Je had gemist dat Hamilton in T1 was gespint? Was echt een paar ronden voordat Bottas daar de muur in ging.
Deze race was totale chaos. Iedereen heeft wel wat gemist. :P
De eerste vijf minuten geluisterd en Olav gaat alweer helemaal los op zijn meest favoriete land. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DaniΓ«lWW2 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:45:
[...]

Deze race was totale chaos. Iedereen heeft wel wat gemist. :P
Zat anders gewoon in de world feed (replay dan wel meen ik) :p Maar volgens mij kijk jij voornamelijk de Verstappen onboard? En dat gecombineerd met hier meelezen en posten kan ik me indenken dat je iets mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniΓ«lWW2 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:34:
[...]
[knip]Verder was die start van Vettel echt heel erg goed. :Y
Het lijkt erop dat de voorste 2 in de linker startrij (van vooraf gezien), misschien al wat water hadden opgeruimd voor wat daar nog achteraan kwam. Iedereen aan de linkerzijde kwam namelijk tamelijk beroerd van zijn plek maar leken ineens vaart te kunnen maken na enige 10-tallen meters. Leclerc en Vettel waren beiden in eerste instantie ook niet goed weg, sterker nog, Vettel lag ter hoogte van de startplek van Verstappen eigenlijk nog vrijwel laatste. Maar vanaf dat punt ging ie er aan de binnenzijde 4 voorbij voor de eerste bocht.

Volgens Marko had Gasly last van de poepstart van Verstappen, maar dat is niet direct zo te zien vanuit het beeld bovenaf (herhaling).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 16:39
Rond 6:58, start Vettel nou in de tweede versnelling? Zou hij daarom een betere start hebben gehad
dan bijvoorbeeld Verstappen?

Hail to the king baby!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
urk_forever schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:44:
[...]

Rond 6:58, start Vettel nou in de tweede versnelling? Zou hij daarom een betere start hebben gehad
dan bijvoorbeeld Verstappen?
Vrijwel alle coureurs rijden in de regen weg in de 2e versnelling, ook Verstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viccers
  • Laatst online: 26-09 13:53
Die onboards laten wel mooi het gevecht tussen Hamilton, Sainz, Gasly en Albon zien, die had ik gemist op tv. Gaaf om terug te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-10 16:26
Is er ergens een, het liefst een Nederlandse, beknopte uitleg mbt penalties die uitgedeeld worden wanneer je bijvoorbeeld wat aan je auto verandert? Dat is me nog niet helemaal duidelijk hoe dat in elkaar steekt..

Bijv: https://racingnews365.nl/...n-voor-kubica-en-hamilton

Mag je na een gekozen setup na Q3 dan niks meer aan de auto veranderen of hoe steekt dat in elkaar? :p

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
JoteW schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 07:35:
Is er ergens een, het liefst een Nederlandse, beknopte uitleg mbt penalties die uitgedeeld worden wanneer je bijvoorbeeld wat aan je auto verandert? Dat is me nog niet helemaal duidelijk hoe dat in elkaar steekt..

Bijv: https://racingnews365.nl/...n-voor-kubica-en-hamilton

Mag je na een gekozen setup na Q3 dan niks meer aan de auto veranderen of hoe steekt dat in elkaar? :p
Het is redelijk simpel. Als je iets aan je auto veranderd na de kwalificatie, moet je uit de pits starten. Het enige wat je mag veranderen is:
- Stand van je voorvleugel
- Banden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-10 16:26
demo31051987 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 07:41:
[...]

Het is redelijk simpel. Als je iets aan je auto veranderd na de kwalificatie, moet je uit de pits starten. Het enige wat je mag veranderen is:
- Stand van je voorvleugel
- Banden
Oke of je krijgt dus naderhand in het geval van Alfa Romeo met terugwerkende kracht alsnog een penalty. Thankss

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:45
JoteW schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 07:53:
[...]

Oke of je krijgt dus naderhand in het geval van Alfa Romeo met terugwerkende kracht alsnog een penalty. Thankss
Wat alfa romeo had gedaan mocht sowieso niet. Dit had niets met wijzigingen te maken.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13Β° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
JoteW schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 07:53:
[...]

Niet wat je na de kwalificatie aanpast, maar vanaf het moment dat je in Q1 met de voorvleugel de lijn met 'PIT LANE', tussen de pitbox en asfalt/beton passeert (in andere woorden, als de neus onder de garagepoort door gaat).

Verschil daarvan hebben we dit jaar nog gezien bij Renault. Hulkenberg had voorvleugel kapot gereden, daarna had team een andere voorvleugel gemonteerd en heeft ie weer deelgenomen aan de kwalificatie. Gevolg was dat Hulkenberg ik meen een pit lane start aan zijn broek kreeg. Want vanaf deelname aan de kwalificatie mag je onderdelen nog alleen vervangen door onderdelen van 100% dezelfde specificatie, en dat was deze vleugel niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StealthyPeanut
noo schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 17:20:
[...]

Eerste keer dat ik dit hoor, best leuk! Ik heb nog jarenlang in dezelfde simraceleague gereden als RenΓ© Hoogterp. Toen was hij altijd al bezig met filmpjes en voiceovers, leuk om te zien dat hij verder blijft gaan in die wereld. Retesnel was hij ook trouwens.

Wat me wel opvalt en ik persoonlijk erg jammer vind: Olav is met tijden heel erg arrogant. Viel me echt op een paar keer en ik ben blij dat hij te gast was en niet elke keer langskomt (denk ik?).

Voorbeeld:
Er werd gesproken over de F1 2004 ervaring op Hockenheim waar Mick S rond reed. Dus er is er 1 die zegt: ik stopte gewoon even met mijn interview om naar het ear-porn te luisteren. Geweldig om te horen.

Olav: tja, been there, done that, got the T-shirt. Ik heb het al jarenlang meegemaakt etc. etc.... toen ging het al snel over de V12 op Zandvoort.

Ligt het dan aan mij? Ik vind dit echt uit de hoogte van Olav en totaal onnodig. We weten dat jij alles al hebt meegemaakt in je leven Olav en jouw verhalen zijn af en toe best interessant, maar als die jonge gasten enthousiast zijn over het geluid van de F1 2004 Ferrari, waarom moet je het dan zo bagatelliseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 16:45
Ik weet het. Er is niks beters dan leedvermaak. Ik kwam onderstaande link tegen op grandprix33.
Verwijzing naar de film Annie..

https://grandprix33.nl/he...aZjeGuUpO-BOIPk0ai3tIw4hk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@StealthyPeanut De samenstelling van het groepje mensen aan tafel wisselt. Nu zat Olav er maar een andere keer is Jack of nog weer een andere gast. Ik vind het wel vermakelijk. Dat Olav soms wat zeker overkomt is natuurlijk ook omdat hij zelf in de pitstraat komt en met de coureurs en teamleden omgaat achter de schermen. Dus hij weet ook wel wat meer dan de gemiddelde andere gast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-08 11:53
Kwam deze op reddit tegen, en moet toch een beetje gniffelen :9

Jackie Stewart wearing an early helmet camera-1966

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/8cduka74bfd31.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Foto uit 2018 dus.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/s95s6t3c5ld31.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=9138d733a8ffb26e8b7add217a6b994f22e80bad
Ik kom deze net tegen, ik weet alleen niet of het een recente foto is, of dat het een oude is..

[ Voor 4% gewijzigd door basvn op 31-07-2019 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:32

Destruction

(ex-)Automonteur

GPblog, volgens mij wordt die up2date gehouden door Albert Verlinde achtige types, ik zou het bericht met een flinke lading zout nemen.

Hoewel het wel past bij het diva gedrag dat Hamilton soms vertoont. En waarom? Alsof het zo'n schande is om een off-weekend te hebben, de man rijgt in principe overwinning aan overwinning en nu gaat het een keer niet goed. #care? Het is niet alsof niemand de race gezien heeft :')

Maargoed, nogmaals... Het is een site van het niveau RTL Boulevard.

Peugeot 307 1.6 16v '05 & CitroΓ«n C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Destruction schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:14:
GPblog, volgens mij wordt die up2date gehouden door Albert Verlinde achtige types, ik zou het bericht met een flinke lading zout nemen.

Hoewel het wel past bij het diva gedrag dat Hamilton soms vertoont. En waarom? Alsof het zo'n schande is om een off-weekend te hebben, de man rijgt in principe overwinning aan overwinning en nu gaat het een keer niet goed. #care? Het is niet alsof niemand de race gezien heeft :')

Maargoed, nogmaals... Het is een site van het niveau RTL Boulevard.
Ik ken die site (en hun reputatie) wel ja, maar denk niet dat ze dat hele artikel uit hun duim hebben gezogen.

Edit: GPBlog baseert zich overigens op een artikel van het Duitse GrandPrix.de (geen idee hoe betrouwbaar die site is).

[ Voor 7% gewijzigd door warp op 31-07-2019 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
StealthyPeanut schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:35:
[...]

[...]

Eerste keer dat ik dit hoor, best leuk! Ik heb nog jarenlang in dezelfde simraceleague gereden als RenΓ© Hoogterp. Toen was hij altijd al bezig met filmpjes en voiceovers, leuk om te zien dat hij verder blijft gaan in die wereld. Retesnel was hij ook trouwens.

Wat me wel opvalt en ik persoonlijk erg jammer vind: Olav is met tijden heel erg arrogant. Viel me echt op een paar keer en ik ben blij dat hij te gast was en niet elke keer langskomt (denk ik?).

Voorbeeld:
Er werd gesproken over de F1 2004 ervaring op Hockenheim door Mick S. Dus er is er 1 die zegt: ik stopte gewoon even met mijn interview om naar het ear-porn te luisteren. Geweldig om te horen.

Olav: tja, been there, done that, got the T-shirt. Ik heb het al jarenlang meegemaakt etc. etc.... toen ging het al snel over de V12 op Zandvoort.

Ligt het dan aan mij? Ik vind dit echt uit de hoogte van Olav en totaal onnodig. We weten dat jij alles al hebt meegemaakt in je leven Olav en jouw verhalen zijn af en toe best interessant, maar als die jonge gasten enthousiast zijn over het geluid van de F1 2004 Ferrari, waarom moet je het dan zo bagatelliseren?
Eens, hij moet telkens als hij aanschuift de overige personen enkele malen corrigeren.
Jack Plooij, die af en toe ook aanschuift, heeft daar overigens ook een handje van.

Verder luister ik het wel, is vaak toch wel geinig/interessant.
Ik las gisteren ergens dat Mercedes alleen toestemming aan Netflix heeft gegeven om te filmen tijdens de afgelopen GP, geen idee of het waar is maar zou grappig zijn. Moest natuurlijk een hoogtepunt worden in het thuisland, met de speciale livery vanwegen x aantal jaren bestaan etc.

Alles hosanna en mooi en tof! Valt achteraf gezien toch tegen, ben benieuwd of ze niet nog een GP'tje laten filmen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

basvn schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:01:
[Afbeelding]
Ik kom deze net tegen, ik weet alleen niet of het een recente foto is, of dat het een oude is..
Dat zal een foto uit 2014 zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

sjaool schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:35:
[...]

Dat zal een foto uit 2014 zijn.
Ze zijn pas in 2018 samen gegaan met Hilfinger.. daarvoor was het met Hugo Boss. dus dat denk ik niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 10:20

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

StealthyPeanut schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:35:
[...]

[...]

Voorbeeld:
Er werd gesproken over de F1 2004 ervaring op Hockenheim door Mick S. Dus er is er 1 die zegt: ik stopte gewoon even met mijn interview om naar het ear-porn te luisteren. Geweldig om te horen.

Ik heb precies dezelfde ervaring. In andere podcasts met Olav hoor je dit wel vaker. Dan heeft hij het over Bullshit en onzin en dan eindigt hij ook met punt. Oftewel dit is de waarheid en wat jij zegt is complete onzin.

Rene Hoogterp mag van mij wel de GP van commentaar voorzien.

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

basvn schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:38:
[...]

Ze zijn pas in 2018 samen gegaan met Hilfinger.. daarvoor was het met Hugo Boss. dus dat denk ik niet
HΓ©t is dus een foto uit 2018. :)

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/f5egn8c1kql01.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=66249b742755f42e10b87fd6044d4d30c587e0ae

Reddit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Nou, net "De Hel van Hockenheim" zitten terugkijken (had nog geen mogelijkheid), wat een race! *O*

In lange tijd niet zo in spanning een race zitten kijken :)

Zo zie je maar dat ook de vele pitstops voor veel chaos en onverwachte wendingen kan zorgen. Ben er wel voorstander van dat het vaker moet gebeuren, bijvoorbeeld neus/vleugelwissels als de gekozen vorm niet goed blijkt en vooral motor-modi..
Dat ze die onthefly kunnen aanpassen is gewoon ruk eigenlijk. Wil je een andere modus? Even naar de pits en de USB kabel inpluggen om modus te wisselen :D

En even over die strontmazzel van Hamilton weer :N

Afgezien van de strafpunten en de verschrikkelijke pitstop: Als een ander een spin/crash maakt, is het ver weg aan de andere kant van de baan... Als Hamilton het overkomt, kan ie zo in 1x doorfluiten de pits in :F
En dan heeft ie de langste, klungeligste pitstop ooit, tΓ³ch weer als 4/5 de baan op..

En hij spint weer tegen t einde aan, en kan lachend doorrijden. Botas op exact hetzelfde punt, en die knalt alle kanten op...

Wat een geluk heeft die gast toch vaak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10:15
Ik verblijf momenteel in het Hilton Wembley-hotel. Hilton is uiteraard de sponsor van McLaren en bij de receptie is een aardige dummy te zien.
Lijkt een oudere versie te zijn denk ik? Gezien de zeer smalle achtervleugel. Zie hieronder :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/e0JkD5e7TFDGvh6p24OGoRRA/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dukXf9lvCpJh6pZ6vB2KjHo8/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cDCgIynmox97cPR2pe6R3JjJ/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/95vlrKZUgzoRsWnmyJgFvOra/full.jpg

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Volgens mij is het de MP4-31 uit 2016 met de livery van dit jaar:

Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2016/02/mclaren-honda-mp4-31-2016-c.jpg

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

poor Leno schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:13:
(...)

En even over die strontmazzel van Hamilton weer :N

(...)

En hij spint weer tegen t einde aan, en kan lachend doorrijden. Botas op exact hetzelfde punt, en die knalt alle kanten op...

Wat een geluk heeft die gast toch vaak.
Als het om Max gaat, is het 'briljant opgevangen' en 'meesterlijk mee omgegaan', maar als om Hamilton gaat is het puur geluk :+ Je zag afgelopen race gewoon een paar coureurs die niet goed omgingen met hun kleine foutjes (LEC en HUL bv) en je zag coureurs die daar wel goed mee omgingen (HAM, RAI, VER). En uiteraard komt daar wat geluk bij kijken, maar om alles op 'puur geluk' te gooien is een beetje overdreven. ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
naitsoezn schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:24:
[...]

Als het om Max gaat, is het 'briljant opgevangen' en 'meesterlijk mee omgegaan', maar als om Hamilton gaat is het puur geluk :+ Je zag afgelopen race gewoon een paar coureurs die niet goed omgingen met hun kleine foutjes (LEC en HUL bv) en je zag coureurs die daar wel goed mee omgingen (HAM, RAI, VER). En uiteraard komt daar wat geluk bij kijken, maar om alles op 'puur geluk' te gooien is een beetje overdreven. ;)
Nah, het valt me gewoon op dat Hamilton telkens dat vieze geluk heeft, waar andere rijders ook regelmatig pech hebben.

En Hamilton had niets te doen met het opvangen van zijn laatste spin. Bottas klapte op exact hetzelfde stukje, en er was niets meer aan te doen.

Maar hetzelfde als bij de vorige race (of die daarvoor). Hij krijgt safety car precies op t moment dat ie bij de pits is. Hop naar binnen en klaar, verliest niets :/

Ik vind trouwens dat ze de pitstops tijdens safetycars moeten afschaffen, dat doe je maar in je eigen tijd ;)
(of pas na een volle ronde)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
sjaool schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:53:
@StealthyPeanut De samenstelling van het groepje mensen aan tafel wisselt. Nu zat Olav er maar een andere keer is Jack of nog weer een andere gast. Ik vind het wel vermakelijk. Dat Olav soms wat zeker overkomt is natuurlijk ook omdat hij zelf in de pitstraat komt en met de coureurs en teamleden omgaat achter de schermen. Dus hij weet ook wel wat meer dan de gemiddelde andere gast.
Dat zeker en het is ook vaak een leuke inside in de F1-wereld. Maar het is de toon die de muziek maakt imho. En daar moet Olav af en toe echt iets minder uit de hoogte doen vind ik.

Doornbos weet ook alles van de F1, maar hij vertelt het op een hele andere manier dan Olav soms kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
poor Leno schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:31:
[...]

Ik vind trouwens dat ze de pitstops tijdens safetycars moeten afschaffen, dat doe je maar in je eigen tijd ;)
Al meerdere keren gezegd, maar dit is gewoon niet te doen.
Dan als iemand net de pits in wilt, en de safety car komt.

Dan is die gene zo hard genaaid. dat die gewoon achteraan in het veld beland. Ook al reed die eerste... 8)7

De huidige situatie is prima. Hamilton heeft nu gewoon een aantal keer geluk gehad, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
demonic schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:41:
[...]

Dan is die gene zo hard genaaid. dat die gewoon achteraan in het veld beland. Ook al reed die eerste... 8)7
Dat zou de boel zoveel leuker maken haha :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:33
poor Leno schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:31:
[...]

Nah, het valt me gewoon op dat Hamilton telkens dat vieze geluk heeft, waar andere rijders ook regelmatig pech hebben.

En Hamilton had niets te doen met het opvangen van zijn laatste spin. Bottas klapte op exact hetzelfde stukje, en er was niets meer aan te doen.

Maar hetzelfde als bij de vorige race (of die daarvoor). Hij krijgt safety car precies op t moment dat ie bij de pits is. Hop naar binnen en klaar, verliest niets :/

Die regel is geweest, in het jaar 2008 in ieder geval.
From the time at which the "SAFETY CAR DEPLOYED" message is displayed no car may enter the pit
lane for the purpose of refuelling until all cars on the track have formed up in a line behind the safety car
and the message "PIT LANE OPEN" is shown on the timing monitors. A ten second time penalty (see
Article 16.3b) will be imposed on any driver who enters the pit lane and whose car is refuelled before the
second message is shown on the timing monitors. However, any car which was in the pit entry or pit lane
when the safety car was deployed will not incur a penalty
Volgens mij begon het idee voor de regel ergens in 2007 te ontstaan en is in 2008 ook nog een keer veranderd. Want kan me ook nog iets herinneren dat je wel mocht pitten, maar de pit exit tijdelijk gesloten was en je dus moest wachten tot hij groen werd. Wat overigens ook een leuke situatie met zich meebracht in Canada 2008.

Kan zo snel de juiste regels niet vinden die toen golden, maar denk niet dat we terug moeten naar zo'n situatie. Lekker zo laten wat mij betreft! :)

B-Real schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:22:
[...]

[...]

Ik las gisteren ergens dat Mercedes alleen toestemming aan Netflix heeft gegeven om te filmen tijdens de afgelopen GP, geen idee of het waar is maar zou grappig zijn. Moest natuurlijk een hoogtepunt worden in het thuisland, met de speciale livery vanwegen x aantal jaren bestaan etc.

Alles hosanna en mooi en tof! Valt achteraf gezien toch tegen, ben benieuwd of ze niet nog een GP'tje laten filmen :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A0tyNeFGlYa5jZ20W2eEGpLG/full.jpg

Bron: Reddit

[ Voor 16% gewijzigd door Aardappelbakker op 31-07-2019 11:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
Aardappelbakker schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:48:
[...]

Die regel is geweest, in het jaar 2008 in ieder geval.

[...]

Volgens mij begon het idee voor de regel ergens in 2007 te ontstaan en is in 2008 ook nog een keer veranderd. Want kan me ook nog iets herinneren dat je wel mocht pitten, maar de pit exit tijdelijk gesloten was en je dus moest wachten tot hij groen werd. Wat overigens ook een leuke situatie met zich meebracht in Canada 2008.

Kan zo snel de juiste regels niet vinden die toen golden, maar denk niet dat we terug moeten naar zo'n situatie. Lekker zo laten wat mij betreft! :)
Of gewoon een omgekeerde regel invoeren: de pitstraat is altijd dicht, behalve onder een Safety Car :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Aardappelbakker schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:48:
[...]
Wat overigens ook een leuke situatie met zich meebracht in Canada 2008.

Lol, ja ik meende me al zoiets te herinneren :)

En ik kan om dat soort situaties wel lachen hoor, maarja ik kijk races graag vanwege de stomme fuckups, roekeloos rijden, of geweldige acties en (niet al te ernstige) crashes.
Dat maakt een race voor mij het leukst :>
ThomasG schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:50:
[...]
Of gewoon een omgekeerde regel invoeren: de pitstraat is altijd dicht, behalve onder een Safety Car :+
Haha dat zou wat zijn! :D

Dan moet er iemand "take one for the team" om een SC te realiseren als mensen niet kunnen pitten _O-

[ Voor 20% gewijzigd door poor Leno op 31-07-2019 11:54 ]

Pagina: 1 ... 99 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieΓ«n: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire