Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Omdat je kunt afvragen of Mercedes ook zo simpel het WCC binnengehaald zou hebben als RBR het hele seizoen het niveau van de laatste twee races zou hebben gehad. Bottas laat zich naar mijn bescheiden mening af en toe iets te simpel opzij zetten door een concurrent van een ander team. Daar zie ik best wel een risico voor ze wanneer de verschillen tussen de auto's / teams kleiner zijn / worden.
En het hoeft geen Ocon te worden he, ze hebben ook nog een Russell die momenteel gewoon rustig doet wat ie moet doen.
[ Voor 10% gewijzigd door naitsoezn op 23-07-2019 10:50 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Landen als Abu Dhabi koelen 's avonds/'s nachts zeer snel af. Je hebt in het middenoosten bij de kust weinig tot geen wolken en de wind van zee. Overdag is het daar snik heet, maar zodra de zon onder gaat is het daar kouder dan hier (met onze temperaturen deze week).alesandro_46 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:25:
[...]
Abu Dhabi begint in de namiddag (daglicht) en eindigt 's nachts. Het asfalt kan dus nog wel warm zijn. Of het heet genoeg is daarentegen..?
En ik denk niet dat Ocon beter is dan Bottas. Bottas weet nog regelmatig Lewis het vuur aan de schenen te leggen en heeft bijvoorbeeld al meerdere poles gepakt.asing schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:40:
[...]
Waarom dat? Hij heeft nog geen contract voor 2020 maar het is bijna de perfecte wingman voor Lewis. Als je daar een Ocon neerzet dan krijg je 2 haantjes in de ren en dat is niet iets waar Toto op zit te wachten. Die ziet dat ze nu met 2 vingers in de neus beide kampioenschappen binnen harken.
Nu weet ik niet of Bottas dan onderschat of Hamilton overschat wordt (ik denk dat dat laatste tegenwoordig ook nog wel gebeurt..), maar betwijfel of Ocon veel verbetering zou brengen. Vooral veel gezeik.
Bottas blijft lekker waar ie zit voor 2020, Mercedes heeft nog nooit zo makkelijk de WCC binnengehaald met Lewis en Valtteri.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Poles pakken is heel wat anders als races winnen, en daar schort het echt aan bij Bottas, die mist gewoon wat pit en fighting spirit tijdens de races...Bosmonster schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:48:
[...]
En ik denk niet dat Ocon beter is dan Bottas. Bottas weet nog regelmatig Lewis het vuur aan de schenen te leggen en heeft bijvoorbeeld al meerdere poles gepakt.
Nu weet ik niet of Bottas dan onderschat of Hamilton overschat wordt (ik denk dat dat laatste tegenwoordig ook nog wel gebeurt..), maar betwijfel of Ocon veel verbetering zou brengen. Vooral veel gezeik.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Renault tochChiron schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:50:
Ocon gaat naar Haas
Klopt, maar de vraag is hoeveel Ocon erop vooruit gegaan is door er een jaar uit geweest te zijn.Damian schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:51:
[...]
Poles pakken is heel wat anders als races winnen, en daar schort het echt aan bij Bottas, die mist gewoon wat pit en fighting spirit tijdens de races...
Zijn weinig voorbeelden te noemen waarin dit een positief effect had op de snelheid.
Ik heb het ook niet gehad over OconMikeyMan schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:02:
[...]
Klopt, maar de vraag is hoeveel Ocon erop vooruit gegaan is door er een jaar uit geweest te zijn.
Zijn weinig voorbeelden te noemen waarin dit een positief effect had op de snelheid.
Ja, Russell dan? Voor een Rookie doet ie het goed, maar rijdt wel even op een ander niveau en volledig in de luwte nu.Damian schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:04:
[...]
Ik heb het ook niet gehad over OconDie vind ik nogal overrated. Die zie ik niet snel als tweede rijder verschijnen bij MER.
Ik zie Ocon echt niet naar Haas gaan.Chiron schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:50:
Ocon gaat naar Haas, zodra die Grosjean eruit trappen.
Dan zie ik Ocon eerder naar Renault gaan (op de plek van Hulk).
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Mjah heel erg de kans om te shinen krijgt Russel niet neeMikeyMan schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:04:
[...]
Ja, Russell dan? Voor een Rookie doet ie het goed, maar rijdt wel even op een ander niveau en volledig in de luwte nu.
Ocon naar Haas is vragen om dezelfde problemen als ze nu hebben. Herinneren wij ons het haantjesgedrad tussen Ocon en Perez nog?Chiron schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:50:
Ocon gaat naar Haas, zodra die Grosjean eruit trappen.
Bottas blijft lekker waar ie zit voor 2020, Mercedes heeft nog nooit zo makkelijk de WCC binnengehaald met Lewis en Valtteri.
"When you grow up your heart dies"
Banden voor Hongarije
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
HAM heeft extra hard voor als het weer warm is?
Hoeft niet perse, je ziet bij meer teams dat de ene coureur een setje hard extra heeft en de andere coureur een setje zacht.TrekDr0p schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:11:
[...]
HAM heeft extra hard voor als het weer warm is?
Doen ze ook om te kijken welke band het beste presteert, Hamilton zal in dit geval in de vrije training niet/nauwelijks op soft rijden maar Bottas zal deze data verzamelen. Vice versa voor de harde band.
Zo houden beide courerus van beide compounds nog wel een "vers" setje (extra) over.
Gezien Redbull hier niet voor kiest: zouden ze de data vanuit andere teams hiervoor gebruiken (Afkijken bij Torro Rosso / observeren hoe andere teams het doen)?B-Real schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:15:
[...]
Hoeft niet perse, je ziet bij meer teams dat de ene coureur een setje hard extra heeft en de andere coureur een setje zacht.
Doen ze ook om te kijken welke band het beste presteert, Hamilton zal in dit geval in de vrije training niet/nauwelijks op soft rijden maar Bottas zal deze data verzamelen. Vice versa voor de harde band.
Zo houden beide courerus van beide compounds nog wel een "vers" setje (extra) over.
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
Ik kan me eerder voorstellen dat Gasly in dit geval gewoon wordt "geslachtofferd" en dus geen vers setje harde banden gaat hebben voor de zondag
Waar meer winst mee te behalen is met de medium en de soft. Die goed werkende krijgen en begrijpen levert veel meer resultaat op.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Leuk filmpje, maar ... ik mis Bottas? (laatst ook met Frank Williams..)
ping 127.212.23.124
Denk dat het ook alvast voor 2020 is. Kunnen ze dalijk als de 2021 regels final zijn vast daar aan beginnen, hebben ze een voorsprongetje.Martinspire schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:09:
[...]
Hangt er vanaf wat de reden is. Als het moest om meer koeling te regelen (wat voor enkele races wel handig gaat zijn), dan is dit simpelweg om een probleem op te vangen. Als het echt is om meer downforce oid te genereren, dan heeft de rest wel een probleem...

Ik zit nog te wachten op een race met C1, C3 en C5 als beschikbare banden
Maar even serieus komen er nog races met variatie of is het elke keer 3 opeenvolgende compounds?
Maar. Nu vraag ik me af. In hoeverre klopt dat? Leclerc reed vorig jaar redelijk tot goed. Maar niet super. Hij is nu beter als Vettel, maar dat lijkt mij mee te komen door Vettel die niet lekker in zijn vel zit (sinds hockenheim vorig jaar).
Oostenrijk zien ze als eye-opener voor Leclerc. Ik mag/kan “harder” racen en ik zal het laten zien ook. Snelle conclusie het is 1-1 tussen Max en Leclerc, na Silverstone.
Kijk je alleen naar Max. Dan zie ik een veel stillere en snellere curve. Vooral een veel meer volwassen en snelle coureur op dezelfde leeftijd. Alleen in een auto die op snelheid soms “iets” te kort komt, vooral in het begin van dit seizoen.
Wat denken jullie? Is het een hype, of is het een redelijk gelijkwaardige rivaliteit?
Max en Charles waren aartsrivalen in hun kart tijd; daar komt de hype vandaan. Als ze beide op dreef zijn wordt het flink knokken op de baan.BlauweFles schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:33:
Ik lees de laatste tijd veel Leclerc vs Max hype. Beetje onder het motto “De nieuwe dynamische rivaliteit voor de komende jaren”. Autosport heeft er een filmpje over op YT gezet.
Maar. Nu vraag ik me af. In hoeverre klopt dat? Leclerc reed vorig jaar redelijk tot goed. Maar niet super. Hij is nu beter als Vettel, maar dat lijkt mij mee te komen door Vettel die niet lekker in zijn vel zit (sinds hockenheim vorig jaar).
Oostenrijk zien ze als eye-opener voor Leclerc. Ik mag/kan “harder” racen en ik zal het laten zien ook. Snelle conclusie het is 1-1 tussen Max en Leclerc, na Silverstone.
Kijk je alleen naar Max. Dan zie ik een veel stillere en snellere curve. Vooral een veel meer volwassen en snelle coureur op dezelfde leeftijd. Alleen in een auto die op snelheid soms “iets” te kort komt, vooral in het begin van dit seizoen.
Wat denken jullie? Is het een hype, of is het een redelijk gelijkwaardige rivaliteit?
Dit inderdaad, waarbij gezegd moet worden dat Max gemiddeld genomen wel de betere van de twee was.ThomasG schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:41:
Max en Charles waren aartsrivalen in hun kart tijd; daar komt de hype vandaan. Als ze beide op dreef zijn wordt het flink knokken op de baan.
fifywarp schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:54:
[...]
Dit inderdaad, waarbij gezegd moet worden dat Max gemiddeld genomen wel de betere van de twee was is.
FTFYR.van.M schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:14:
Plus rivaliteit geeft goede headlines, dus iedereen doet gezellig mee. Let maar op.. als leclerc een keer verkeerd naar Max kijkt staat het hier in het nieuws
Iemand die als ITer bij RBR aan de slag wil?
Zo bedoel je?R.van.M schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:14:
Plus rivaliteit geeft goede headlines, dus iedereen doet gezellig mee. Let maar op.. als leclerc een keer verkeerd naar Max kijkt staat het in het nieuws

Hier wat tech foto’s van Scarbs. Volgens mij genomen in Silverstone, want daar was Scarbs zelf aanwezig.
Diffuser Mercedes

Diffuser RBR
Curved charge air cooler Williams
Mirrors RBR
Wheel hub Ferrari
Wire mesh washers on the front heave element.
— Craig Scarborough (@ScarbsTech) 23 juli 2019
They are made from twisted wire, which creates a damping effect when compressed, different load/damping set ups can be made with different wire densities pic.twitter.com/3EEOs4zbev
1) heave element
— Craig Scarborough (@ScarbsTech) 23 juli 2019
2) roll damper
3) suspension movement sensor
4) power steering rack
5) additive manufactured metal pitot tube pic.twitter.com/Z3whEYHeFl

[ Voor 15% gewijzigd door Jasphur op 24-07-2019 07:16 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Daimler duikt diep in het rood
Bron: AD
Zo te lezen komt het o.a. door meer investeren in elektrische auto's.sjaool schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:41:
Zou dit eventueel nog gevolgen kunnen hebben voor Mercedes in de F1?
Daimler duikt diep in het rood
Bron: AD
De omzet was wel hoger, dus dat kan makkelijk de reden zijn.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Hmm, een Duitser die een Red Bull aanrijdt, gewoon toeval natuurlijk.
Ik wilde een link plaatsen maar de pagina is schijnbaar al niet meer beschikbaar op Formula1.com...
Dat was al even bekend dat die terug zou komen.sjaool schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:11:
Drive to Survive keert terug op Netflix voor een tweede seizoen.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Dat die meeliepen dit seizoen was al bekend. Ook bv na aanleiding van Oostenrijk. Die crew van Netflix filmt de hele dag door. Maar 2 uur na de finish waren ze toch maar eens gestopt met filmen omdat hun dag al zo lang was. Toen de "uitslag" kwam van het onderzoek naar Leclerc vs Verstappen zijn ook zij toen weer begonnen met werken.sjaool schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:11:
Ik wilde een link plaatsen maar de pagina is schijnbaar al niet meer beschikbaar op Formula1.com...
JohanKupers schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:15:
[...]
Dat was al even bekend dat die terug zou komen.
Klopt, maar nu werd het ook officieel bevestigd op Formula1.comRobertMe schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:16:
[...]
Dat die meeliepen dit seizoen was al bekend. Ook bv na aanleiding van Oostenrijk. Die crew van Netflix filmt de hele dag door. Maar 2 uur na de finish waren ze toch maar eens gestopt met filmen omdat hun dag al zo lang was. Toen de "uitslag" kwam van het onderzoek naar Leclerc vs Verstappen zijn ook zij toen weer begonnen met werken.
[ Voor 49% gewijzigd door sjaool op 24-07-2019 11:25 ]
Weet iemand hoe goed ze met elkaar omgaan naast de baan? Ene Ocon krijgt dan denk ik direct een karate trap. Van Shirly Clair* zou ik het niet wetenThomasG schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:41:
[...]
Max en Charles waren aartsrivalen in hun kart tijd; daar komt de hype vandaan. Als ze beide op dreef zijn wordt het flink knokken op de baan.
*Ja i know flauw...
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ze waren in hun kartcarriere al aan elkaar gewaagd, met hier en daar een aanvarinkje. En Liberty zou Liberty niet zijn om het op zn Amerikaans natuurlijk tot op het bot uit te melken en op te hypen. Daar scoren ze meer kijkers mee dan een Lewis die 12 GP's op rij P1 rijdt.BlauweFles schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:33:
Ik lees de laatste tijd veel Leclerc vs Max hype. Beetje onder het motto “De nieuwe dynamische rivaliteit voor de komende jaren”. Autosport heeft er een filmpje over op YT gezet.
https://www.formula1.com/...TTMwLiLTxiMAmlQ7k8dE.htmlsjaool schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:11:
Twente komt eraan!
Dan krijgen wij dus iedere aflevering een dramatische Toto die zegt dat Ferrari duidelijk beter is, en ze dus weinig tijd hebben want ze moeten hard aan de bakReaddy schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:26:
En met het positieve nieuws dat Ferrari en Mercedes ook dit jaar er bij zijn.
Vorig jaar deden ze namelijk niet mee, omdat Ferrari niet mee deed. En het was wel heel moeilijk voor het kampioenschap als ze wel meededen..
[ Voor 17% gewijzigd door ThomasG op 24-07-2019 14:24 ]
Ondertussen was Honda na het mislukken van de Sauber deal, overgeleverd aan McLaren. De enige optie was Red Bull. Toen kwam de inmiddels bekende ontmoeting bij de McDonald's in de buurt van Silverstone, Red Bull wou naar Honda en McLaren met kon het met hun eisen uitzoeken.
https://www.reddit.com/r/...rticle_mclaren_wanted_to/
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Kan moeilijk inschatten of hij nu wel of niet wat kan. Geen natuurtalent lijkt me met zijn 31 jaar
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Relatief oud idd, maar lijkt me geen pannekoek als je WK bent in de Super Formula. Die autos gaan serieus hard, zijn sneller dan F2 of Indy.Snowhite0901 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 23:33:
Honda wil nog steeds een Japanner in de f1. https://www.formule1.nl/n...e-honda-coureur-yamamoto/
Kan moeilijk inschatten of hij nu wel of niet wat kan. Geen natuurtalent lijkt me met zijn 31 jaar
Niet verkeerd, maar ook weer niet heel bekend om de zo sterke concurrentie. Vooral een Japans feestje die races en het is niet raar dat we geen Japanner daarvan verder zien doorstromen naar andere series om daar vervolgens hoge ogen te gooien.kevlar01 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 23:57:
[...]
Relatief oud idd, maar lijkt me geen pannekoek als je WK bent in de Super Formula. Die autos gaan serieus hard, zijn sneller dan F2 of Indy.
Het is beter dan stilzitten, maar ook niet heel veel imo
Vandoorne werd er geparkeerd door McLaren in 2016 en werd 4e met 2 overwinningen.Martinspire schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 00:06:
[...]
Niet verkeerd, maar ook weer niet heel bekend om de zo sterke concurrentie. Vooral een Japans feestje die races en het is niet raar dat we geen Japanner daarvan verder zien doorstromen naar andere series om daar vervolgens hoge ogen te gooien.
Gasly mocht er ook "rijpen" van STR in 2017 (2e op een half puntje, had kunnen winnen maar Suzuka werd afgelast).
Ticktum werd als junior Red Bull ook getest in Japan, maar te licht bevonden
Oward neemt zijn plekje in.
RBR/STR heeft dus wel een recente geschiedenis met Super Formula. Of dat door de link met Honda komt weet ik niet, maar dat zou wel logisch zijn aangezien ze allemaal -ook Vandoorne - de link met Honda F1 hebben.
Op zich is het niet gek dat als je die klasse dus van waarde acht, je ook de 2-voudig kampioen en nummer 1 van dit moment als optie ziet als dat ook nog eens een Japanner is.
Of hij verder gaat komen dan een F1 test voor eigen publiek? Wie het weet mag het zeggen, maar het RB junior programma is nou niet bepaald vol van talenten...Als hij in een F1 practice laat zien wat hij kan maakt hij zomaar kans op een STR stoeltje.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Het zal eerder de hoop van veel mensen zijn op wat spektakel, sinds Lewis en Mercedes de wereldkampioenschappen aaneen rijgen (die ene van Rosberg even buiten beschouwing gelaten) en het dit jaar op 2 races na nou ook geen vuurwerk was voor de podiumplaatsen is de F1 daar ook wel een beetje aan toe.BlauweFles schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:33:
Of Leclerc het gaat worden durf ik te betwijfelen, hij lijkt nu goed te presteren doordat Vettel niet helemaal doet waar hij voor aangenomen is dit jaar. Maar Verstappen is er altijd voorbij gekomen als ze bij elkaar in de buurt reden, hetzij door pitstops, hetzij op de baan.
In Silverstone was het even een leuk gevecht maar als Vettel niet het inschattingsfoutje op Max had gehad was Leclerc gewoon weer vijfde, hooguit vierde geworden en ja dat was mede door een gunstige pitstop voor Max / Vettel tijdens safety car maar vergeet ook niet dat Leclerc Verstappen met moeite achter zich kon houden voor de pitstops terwijl hij op een compound zachter reed en hij ook nog eens een Ferrari krachtbron achterin heeft liggen.
Persoonlijk heb ik veel minder met een Leclerc dan met een Lando Norris waarvan ik nog veel meer verwacht wanneer hij in een echte snelle wagen stapt. Leclerc is toch een beetje een piepert in mijn ogen, iemand die teveel bevestiging nodig heeft vanuit het team en vaak niet de slimmigheid / killer mentaliteit heeft op de juiste momenten. Het gezeur bijvoorbeeld NA de race wanneer de nummer 1 binnen het team (Vettel nog steeds) een betere race strategie krijgt e.d. in plaats van er tijdens de race wat van te vinden of gewoon je mond te houden en het de eerst volgende keer gewoon keihard af te dwingen.
Leclerc is ongenadig snel, en ook wel goed voor een wereldkampioenschap waarschijnlijk maar nee... ik heb het gewoon niet zo met de Monegask en vraag me af hoe hij zal presteren als HIJ de nr1 is binnen een team en de kop van jut wordt binnen Ferrari als het even tegen zit.
En voorlopig staat hij ondanks het geklooi van Vettel nog steeds achter hem in het kampioenschap
Ik ben dus niet de enige. Iedereen in m'n kennissenkring was er lyrisch over, maar ik vond het vooral over gedramatiseerd dankzij slim editen. Een (groot?) deel verliep in het echt anders dan het in die serie werd geschetst en er werd spanning gecreëerd, daar waar het niet was.B-Real schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:35:
Ik moet het eerste deel van de Netflix serie nog afkijken, had moeite om er doorheen te komen eerlijk gezegd...
Als je al die dingen die jij noemt opzij weet te zetten is het een fantastische serie, al was alleen al om de erg mooie beelden. Dat het in het echt niet allemaal zo verliep en ook niet even chronologisch in beeld werd gebracht komt omdat het voor tv gemaakt wordt. Dan edit je het toch net even wat anders. Het is dan ook geen documentaire maar een serie over de Formule 1.LA-384 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 06:53:
[...]
Ik ben dus niet de enige. Iedereen in m'n kennissenkring was er lyrisch over, maar ik vond het vooral over gedramatiseerd dankzij slim editen. Een (groot?) deel verliep in het echt anders dan het in die serie werd geschetst en er werd spanning gecreëerd, daar waar het niet was.
Leuke beelden maar verder...LA-384 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 06:53:
[...]
Ik ben dus niet de enige. Iedereen in m'n kennissenkring was er lyrisch over, maar ik vond het vooral over gedramatiseerd dankzij slim editen. Een (groot?) deel verliep in het echt anders dan het in die serie werd geschetst en er werd spanning gecreëerd, daar waar het niet was.
Vooral na Oostenrijk was ik er wel klaar mee, wel uitgekeken uiteindelijk.
Die hebben dus gewoon de voorwielen geblokkeerd staan he

Geen geschikte ondergrond, geen snelheid => geen aero, weinig gewicht (/m2). Samen: geen grip.Pathogen schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 08:54:
[...]
Die hebben dus gewoon de voorwielen geblokkeerd staan heMaar leuk plaatje
Ik denk dat je het Super Formula kampioenschap daar toch te kort mee doet. Is toch sinds jaar en dag een hoog aangeschreven kampioenschap waar voorheen toch veel (uiteindelijke) F1 coureurs vandaan komen in de tijd dat er in Europa minder goede opstapklassen waren.Martinspire schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 00:06:
[...]
Niet verkeerd, maar ook weer niet heel bekend om de zo sterke concurrentie. Vooral een Japans feestje die races en het is niet raar dat we geen Japanner daarvan verder zien doorstromen naar andere series om daar vervolgens hoge ogen te gooien.
De reden dat er weinig Japanners voort komen uit die serie zit hem meer in de cultuur/taal barrière gok ik en dat Azië genoeg mooie raceklasses kent om als Aziatische coureur goed tot je recht te kunnen komen.
Plus rembalans 100% op de voorwielen.ANdrode schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:20:
[...]
Geen geschikte ondergrond, geen snelheid => geen aero, weinig gewicht (/m2). Samen: geen grip.
Maakt niet uit, wel een tof plaatje
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
lijkt me ook; ik wil niet weten waar die haak precies terecht komt als de spijkerbroek plotseling zou scheurenPathogen schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 08:54:
[...]
Die hebben dus gewoon de voorwielen geblokkeerd staan heMaar leuk plaatje
Zo krijg je die banden tenminste wel fatsoenlijk opgewarmdP.O. Box schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:52:
[...]
lijkt me ook; ik wil niet weten waar die haak precies terecht komt als de spijkerbroek plotseling zou scheuren
Arrows of toch BennetonNhz schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:32:
Dan had verstappen waarschijnlijk niet bij RedBull gereden
Las zojuist hier dat in het 2e deel ook Mercedes en Ferrari meewerken
Toch vind ik het een tikkeltje ironisch dat juist Jack & Jones zijn producten op deze manier weg probeert te zetten. Ik kon mijn paar schoenen na anderhalve maand weggooien (zool al compleet versleten van beide schoenen) en de t-shirts gingen zelfs maar twee wasbeurten mee voordat er plooien in de stof kwamen die er ook met een strijkbout niet meer uit gingen. Heb zelden zulke slechte kwaliteit meegemaakt, zelfs goedkope kleding van winkels als Primark / H&M / C&A etc gaat langer mee.
Is Jack & Jones overigens een sponsor die mee is gekomen met Magnussen (het is immers een Deens bedrijf) of waren ze al verbonden aan Haas voordat hij overkwam van Renault?
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
hardware-lover in "[F1] Netflix documentaire"dannx1986 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:54:
Het was al gepost dat er ook een 2e deel van 'Drive to Survive' op Netflix kwam.
Las zojuist hier dat in het 2e deel ook Mercedes en Ferrari meewerken
Testing, one, two ...
Jack & Jones is een sponsor van Magnussen. Ze sponsoren ook het team waar Magnussen voor rijdt, en wisselen dus als Magnussen wisselt.MiBe schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 12:05:
[...]
Toch vind ik het een tikkeltje ironisch dat juist Jack & Jones zijn producten op deze manier weg probeert te zetten. Ik kon mijn paar schoenen na anderhalve maand weggooien (zool al compleet versleten van beide schoenen) en de t-shirts gingen zelfs maar twee wasbeurten mee voordat er plooien in de stof kwamen die er ook met een strijkbout niet meer uit gingen. Heb zelden zulke slechte kwaliteit meegemaakt, zelfs goedkope kleding van winkels als Primark / H&M / C&A etc gaat langer mee.
Is Jack & Jones overigens een sponsor die mee is gekomen met Magnussen (het is immers een Deens bedrijf) of waren ze al verbonden aan Haas voordat hij overkwam van Renault?
Jumbo is bijvoorbeeld een sponsor van Max, maar sponsort niet ook Red Bull Racing. Vandaar dat er ook geen Jumbo op de Red Bull staat, maar wel op de helm.
[ Voor 7% gewijzigd door ThomasG op 25-07-2019 14:40 ]
Maar tijdens Oostenrijk stond het er natuurlijk weer wel op de autoThomasG schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 14:38:
[...]
Jack & Jones is een sponsor van Magnussen. Ze sponsoren ook het team waar Magnussen voor rijdt, en wisselen dus als Magnussen wisselt.
Jumbo is bijvoorbeeld een sponsor van Max, maar sponsort niet ook Red Bull Racing. Vandaar dat er ook geen Jumbo op de Red Bull staat, maar wel op de helm.
EDIT: Ik meende dat dit gezegd was.
EDIT2:

[ Voor 11% gewijzigd door Sir_Lion op 25-07-2019 15:30 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
[YouTube: Michael Schumacher wins on a 4-stop strategy | France 2004]
Deze is overigens ook wel leuk om te lezen:
Hi everyone! My name is Daniil Kvyat... AMA!
https://www.reddit.com/r/...ce=share&utm_medium=web2x
[ Voor 41% gewijzigd door Paulus07 op 25-07-2019 15:39 ]
Hockenheim zal ook wel weer vol zitten. Tenminste Red Bull deelde van de week een foto van vorig jaar.Maarten_E schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:32:
Dat Jumbo op de auto stond was vooral vanwege de grote hoeveelheid Nederlandse fans aanwezig volgens Horner geloof ik. Zal hetzelfde zijn op Zandvoort en Spa gok ik.
Vorig jaar was het ook al aardig oranje, toen iets van 25.000 Nederlanders op de zondag. Nog steeds niet genoeg om het financieel aantrekkelijk te houden. Vettel en Hulkenberg trekken ook geen volle zalen en het was al te duur om de lagere Formule klassen (2 & 3), dit weekeinde te laten racen.Chocoball schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:53:
@sjaool Volgens AMuS zijn er tot vandaag 58.000 tickets verkocht en dat er zondag 65 000 toeschouwers verwacht worden op een totale capaciteit van 120.000
Laatste stuiptrekking voor Duitsland als race bestemming, toch zonde.
Wie geht es mit Nico Hülkenberg weiter? Der Vertrag des Le Mans-Siegers von 2015 mit Renault läuft am Saisonende aus. "Ich denke, es ist wahrscheinlich, dass ich bei Renault bleibe." Ex-Teamkollege Sergio Perez (Racing Point) hat für 2020 ebenfalls noch keinen Vertrag. "Die Gespräche laufen. Ich hoffe, ich finde eine Lösung in der Sommerpause." Perez wird mit Haas in Verbindung gebracht, sollte dort ein Platz freiwerden. Beim US-Team wackelt Romain Grosjean.
2020: Hulkenberg zegt waarschijnlijk bij Renault te blijven, Perez wordt met Haas in verbinding gebracht, en dan i.p.v. Grosjean. Dan komt er een plekje vrij bij Racing Point voor....... Ocon?
[ Voor 34% gewijzigd door hardware-lover op 25-07-2019 19:36 ]
Testing, one, two ...
Ja Jumbo staat er soms op, maar is een tijdelijke sponsor. Meer sponsoren werken zo, alleen op de auto in markten waar ze daadwerkelijk wat aan hebben. Sure/Rexona is er ook zo 1 die er maar soms op staat...Sir_Lion schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:28:
[...]
Maar tijdens Oostenrijk stond het er natuurlijk weer wel op de auto
EDIT: Ik meende dat dit gezegd was.
EDIT2: [Afbeelding]
Er zijn veel mensen die niet naar Zandvoort kunnen omdat ze geen kaarten toegewezen hebben gekregen bij de loting. Als ze bij Hockenheim (en Spa) slim zijn regelen organiseren ze daar iets voor de "oranje fans". Een (of meer) eigen tribunes, zorgen dat ze net als in Oostenrijk iets extra's mogen, en het komt wel vol.hardware-lover schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:27:
[...]
Vorig jaar was het ook al aardig oranje, toen iets van 25.000 Nederlanders op de zondag. Nog steeds niet genoeg om het financieel aantrekkelijk te houden. Vettel en Hulkenberg trekken ook geen volle zalen en het was al te duur om de lagere Formule klassen (2 & 3), dit weekeinde te laten racen.
Laatste stuiptrekking voor Duitsland als race bestemming, toch zonde.
Wie geht es mit Nico Hülkenberg weiter? Der Vertrag des Le Mans-Siegers von 2015 mit Renault läuft am Saisonende aus. "Ich denke, es ist wahrscheinlich, dass ich bei Renault bleibe." Ex-Teamkollege Sergio Perez (Racing Point) hat für 2020 ebenfalls noch keinen Vertrag. "Die Gespräche laufen. Ich hoffe, ich finde eine Lösung in der Sommerpause." Perez wird mit Haas in Verbindung gebracht, sollte dort ein Platz freiwerden. Beim US-Team wackelt Romain Grosjean.
2020: Hulkenberg zegt waarschijnlijk bij Renault te blijven, Perez wordt met Haas in verbinding gebracht, en dan i.p.v. Grosjean. Dan komt er een plekje vrij bij Racing Point voor....... Ocon?
Die zijn er al dit weekend, via Sportstadion en Maxverstappenreizen zijn er minstens 2 oranje tribunes. Ik heb via Sportstadion the orange experience geboekt.ThomasG schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 20:29:
[...]
Er zijn veel mensen die niet naar Zandvoort kunnen omdat ze geen kaarten toegewezen hebben gekregen bij de loting. Als ze bij Hockenheim (en Spa) slim zijn regelen organiseren ze daar iets voor de "oranje fans". Een (of meer) eigen tribunes, zorgen dat ze net als in Oostenrijk iets extra's mogen, en het komt wel vol.
Dat was vorig jaar ook al het geval, en ze waren maar wat blij met het aandeel Oranje fans, maar als de Duitsers zelf het vervolgens af laten weten dan is daar weinig tegen te doen?ThomasG schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 20:29:
[...]
Er zijn veel mensen die niet naar Zandvoort kunnen omdat ze geen kaarten toegewezen hebben gekregen bij de loting. Als ze bij Hockenheim (en Spa) slim zijn regelen organiseren ze daar iets voor de "oranje fans". Een (of meer) eigen tribunes, zorgen dat ze net als in Oostenrijk iets extra's mogen, en het komt wel vol.
Testing, one, two ...
Dat is gewoon hetzelfde merk deo, maar het heet in sommige landen anders. From there. Zelfde concern, andere naam. Wat wij kennen als Rexona, heet in de UK Sure.Martinspire schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 20:17:
[...]
Sure/Rexona is er ook zo 1 die er maar soms op staat...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ja daarom noem ik ze ook bij elkaar, maar op Silverstone stond ie ook groter op de auto dan normaal. Dat is al een paar jaar zo. Toen die sponsor bij Williams zat, was dat net zo.mphilipp schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:45:
[...]
Dat is gewoon hetzelfde merk deo, maar het heet in sommige landen anders. From there. Zelfde concern, andere naam. Wat wij kennen als Rexona, heet in de UK Sure.
Williams en Haas updates lijken niet echt te werken, die van Force India wel. Mercedes is nog even een vraagteken, maar gezien de snelle tijden op de medium zijn gezet, zitten die er gewoon prima bij waarschijnlijk. Opvallend hoeveel verschil Haas nog heeft momenteel met de Australië-spec. En bij Williams is het de vraag in hoeverre het aan de Kubica-handicap ligt.
[ Voor 29% gewijzigd door Martinspire op 26-07-2019 12:48 ]
Van haas is het wel dramatisch idd. Als de de Ferrari copy paste doen werkt ie, maar als ze dan zelf iets gaan designen wordt de auto alleen maar slechter.Martinspire schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:41:
[...]
Ja daarom noem ik ze ook bij elkaar, maar op Silverstone stond ie ook groter op de auto dan normaal. Dat is al een paar jaar zo. Toen die sponsor bij Williams zat, was dat net zo.
Williams en Haas updates lijken niet echt te werken, die van Force India wel. Mercedes is nog even een vraagteken, maar gezien de snelle tijden op de medium zijn gezet, zitten die er gewoon prima bij waarschijnlijk. Opvallend hoeveel verschil Haas nog heeft momenteel met de Australië-spec. En bij Williams is het de vraag in hoeverre het aan de Kubica-handicap ligt.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
https://www.gpblog.com/nl...n-het-meeste-in-2019.html
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja maar langzaam begin ik toch te denken dat RS een anders soort strategisch plan heeft.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 21:29:
En de budgetten voor 2019 zijn eigenlijk een beetje duidelijk. Opvallend dat Mercedes en Ferrari redelijk gelijk lijken te zijn gebleven terwijl RBR een behoorlijk inhaalslag lijkt te maken. McLaren is ook iets meer en Renault is net zoals RBR, veel meer dan vorig seizoen. In de gevallen van RBR en McLaren lijkt het wat resultaat te boeken, in het geval van Renault is het helemaal een deceptie. Natuurlijk zal een deel naar Ricciardo gaan, maar zelfs dan nog. Ze presteren zwaar onder de maat gezien hun middelen.
https://www.gpblog.com/nl...n-het-meeste-in-2019.html
Ik ben alom geen fan van Renault maar wellicht doen ze het op een andere manier. Het duurt alleen veeeeeeeel te lang naar mijn mening, maar wellicht is het op marketing niveau niet heel erg gek.
RS kan vanaf de eerste dag F1 uitmelken in hun commerciële productie als ze aan F1 mee gaan doen. Een winnend team opbouwen, een auto, coureurs... Je kunt proberen dat allemaal in 2 jaar te doen wat je normaal ziet, maar je kunt ook gewoon meteen zeggen dat je er 5 jaar over wilt doen op een heel laag budget. Ondertussen heb je al de reclame die F1 mee brengt.
Als je er langer termijn in gaat... en reclame is een net zo groot doel als winnen... snap ik het wellicht wel.
Ook gezien Abiteboul zo lang zorgeloos lijkt de leiden. Ik heb niet echt ergens de indruk gekregen dat hij onzeker is. Of dat hij onder druk staat. Als het plan altijd al was hem 10 jaar iets te laten bouwen dan gaat het eigenlijk best goed voor het bedrag wat het tot nu toe heeft gekost.
Als ze dan dit jaar Ric binnen halen, en het budget opschroeven... kan dat wel in de tijdlijn passen. Ze willen vanaf 2020 waarschijnlijk top 3 rijden.. (wat altijd al het plan was), en halen Ric precies goed binnen en dat verklaard ook zijn keuze.
Ze bouwen stiekem natuurlijk best wel wat op, maar die laatste stap willen ze pas maken als alle peilers helemaal stabiel zijn.
/theorie
FreeReef.nl
Dan hebben ze nog steeds een flinke stap te maken. Top 3 ten koste van Mclaren en..., Red Bull?World Citizen schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:55:
[...]
[knip]
Als ze dan dit jaar Ric binnen halen, en het budget opschroeven... kan dat wel in de tijdlijn passen. Ze willen vanaf 2020 waarschijnlijk top 3 rijden.. (wat altijd al het plan was), en halen Ric precies goed binnen en dat verklaard ook zijn keuze.
Ze bouwen stiekem natuurlijk best wel wat op, maar die laatste stap willen ze pas maken als alle peilers helemaal stabiel zijn.
/theorie
Testing, one, two ...
Dat is wel de negatieve ondertoon. Maar je weet niet hoe RS zich heeft gepresenteerd en gedragen naar RB. Ik kan me zo voorstellen dat gesprekken tussen Abiteboul en Horner over het algemeen niet heel erg lekker liepen. Wellicht dat de mediator de grote lijnen heeft gedaan, en Abiteboul de handdruk... maar volgens mij was de relatie tussen die 2 altijd al een beetje wazig.hardware-lover schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 23:14:
[...]
Dan hebben ze nog steeds een flinke stap te maken. Top 3 ten koste van Mclaren en..., Red Bull?
Als dat zo is dan heeft RS best wat kunnen ontwikkelen in het veld tegen lage kosten. Er zijn zat motoren geploft, maar dat liever met reclame als in een development fase geheim achter een deur.
Je kunt 20 motoren maken en testen op de bank alvoor mee te doen aan F1, maar als je dat verdeelt over jouw en RB's team, dan kun je het ook in het veld doen. Dus de eerste motor heeft meteen reclame inkomsten.
Koste je wat reputatie, maar niet bekendheid. Die reputatie heb je in 1 kampioenschap terug als het lukt. Dan is alles vergeten.
Het is niet liev.... maar ik kan het ook niet afkeuren. Ik heb een soort van oogkleppen op uit de oude tijd dat F1 niet altijd "netjes" is... en wil die kleppen graag ophouden
Overigens kunnen naar mijn mening wel 5 teams in de top 3 rijden. Ik bedoel niet de 3 beste teams aan het einde....
(ik zie graag dat elk team 1 of 2 races wint.)
[ Voor 4% gewijzigd door World Citizen op 26-07-2019 23:41 ]
FreeReef.nl
Het zou me inderdaad best gaaf lijken. Stel je voor, zondag een knotsgekke race en ineens staat Kubica op het podium. Wat een feest bij Williams, wat een feest in PolenWorld Citizen schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 23:31:
(ik zie graag dat elk team 1 of 2 races wint.)
Nu is zoiets totaal uitgesloten, gewoon jammer

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
[ Voor 87% gewijzigd door blade08 op 27-07-2019 08:58 ]
www.scinus.com
JB is vader geworden.
[/RTLboulevard]
Ojah, sorryDataGhost schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 22:32:
Jenson Button dus. Moest ik even opzoeken, ik kon al niemand met die afkorting vinden/voorstellen in de 2019 lineup.
Goede video (even klikken op de pic link.)
From all of us here in Germany, a ginormous congratulations JB! pic.twitter.com/umYkczvTXA
— Honda Racing F1_Archive (@HondaRacingF1) 27 juli 2019
Zijn roepnaam is door gans zijn carrière JB geweest. Denk dat hij nog door iedereen zo wordt aangesproken als ie rondloopt in de pitsDataGhost schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 22:32:
Jenson Button dus. Moest ik even opzoeken, ik kon al niemand met die afkorting vinden/voorstellen in de 2019 lineup.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Het is ook heel logisch, maar dat zijn dan dingen waar je net even niet op kan komen als 'ie al een paar jaar niet meer rijdt en je in het 2019-topic zit. Dan vind ik het een kleine moeite even de naam uit te spellen of een linkje erbij te zettenKenhas schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:40:
[...]
Zijn roepnaam is door gans zijn carrière JB geweest. Denk dat hij nog door iedereen zo wordt aangesproken als ie rondloopt in de pits
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire