Teruggeluisterd, inderdaad 'over.' Zinnen er omheen suggereren wel meer dan dat alleen zijn naam gepasseerd is.ThomasG schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 16:20:
[...]
Nee, dat is niet wat er gezegd werd. Er is een gesprek geweest bij Red Bull over Hülkenberg. Wat daar gezegd is weten we niet, of Hülkenberg daar zelf bij was weten we ook niet. Alleen dat er een gesprek is geweest waar zijn naam genoemd werd. En dat word meteen groot uitvergroot als: Hülkenberg gaat naar RBR.
Ik vond het over het algemeen een tamelijk hoog ZZ gehalte hebben, en veel meer is het nu ook nog niet, maar je moet een programma "vullen" met iets, nietwaar? Hülkenberg naast Hamilton in 2020, yepSaturnus schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 14:26:
F1 café: Jack Plooij (dat wisten we al) maar ook Giedo van der Garde weet zeker dat er een gesprek tussen Red Bull en Hulkenberg was. Bij Giedo krijg ik het gevoel dat hij meer weet en het meer is dan een gesprek.

Testing, one, two ...
Hülkenberg naar Mercedes is helemaal zo gek nog niet. Mercedes wilde immers Hülkenberg hebben toen Rosberg weg ging, maar hij had net bij Renault getekend; daarom kozen ze voor Bottas. Er gaan veel geruchten, vooral in Duitse media, dat Mercedes weer een Duitse coureur wilt hebben. Ik denk overigens niet dat het gaat gebeuren, maar Hülkenberg naar Mercedes is niet ver gezocht.hardware-lover schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:16:
[...]
Ik vond het over het algemeen een tamelijk hoog ZZ gehalte hebben, en veel meer is het nu ook nog niet, maar je moet een programma "vullen" met iets, nietwaar? Hülkenberg naast Hamilton in 2020, yep
Jij verwacht dat ze eerder Ocon laten gaan in het voordeel van Hulkenberg?ThomasG schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:23:
[...]
Hülkenberg naar Mercedes is helemaal zo gek nog niet. Mercedes wilde immers Hülkenberg hebben toen Rosberg weg ging, maar hij had net bij Renault getekend; daarom kozen ze voor Bottas. Er gaan veel geruchten, vooral in Duitse media, dat Mercedes weer een Duitse coureur wilt hebben. Ik denk overigens niet dat het gaat gebeuren, maar Hülkenberg naar Mercedes is niet ver gezocht.
Testing, one, two ...
Ja. Mercedes prepared to cut ties with Ocon.hardware-lover schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:37:
[...]
Jij verwacht dat ze eerder Ocon laten gaan in het voordeel van Hulkenberg?
Zo simpel ligt dat niet, Ocon wil in 2020 F1 racen.
"We need to make things clear to allow him to pursue his career in a way that respects the investment and support that Mercedes have given him, obviously without closing open doors from those who showed interest in him."
Dus zo gemakkelijk laten ze hem niet los.
Testing, one, two ...
Ik meen dat Ocon naar Renault niet meer ging gebeuren? Nadat Mercedes dacht dat voor dit seizoen het rond was dat Ocon naar Renault zou gaan en Renault ineens Ricciardo uit de hoge hoed toverde.
Het is allemaal nogal vaag op dit moment, het is wachten op wat er eventueel met de "hoofdrolspeler(s)" gaat gebeuren. Gebeurt daar weinig mee, dan zal het met het aantal verschuivingen wel mee gaan vallen verwacht ik.RobertMe schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:54:
Ik meen dat Ocon naar Renault niet meer ging gebeuren? Nadat Mercedes dacht dat voor dit seizoen het rond was dat Ocon naar Renault zou gaan en Renault ineens Ricciardo uit de hoge hoed toverde.
Testing, one, two ...
Mercedes zit wat dat betreft in een lastig parket.
De andere teams hebben de nieuwe generatie al in de topstoeltjes zitten. LEC bij Ferrari, VER bij RBR, NOR bij McLaren en bij Renault wil RIC ook nog wel heel wat jaartjes mee.
OCO aan de kant houden voor BOT is ook een risico. Hij mist gewoon ervaring opdoen op dit moment.
RUS komt eraan, maar heeft nog niet kunnen laten zien wat hij kan.
Mercedes moet wel opschieten met het brengen van een jonkie naar het topteam..
Persoonlijk zou ik het liefst NOR naar Mercedes zien gaan. In ruil voor Merc motoren voor McLaren dan maar?
Dan hebben we LEC, VER, NOR in de top teams waar we de komende jaren van kunnen genieten.
Laat generatiegenoot OCO het dan maar bij Renault doen en SAI bij McLaren.
De andere teams hebben de nieuwe generatie al in de topstoeltjes zitten. LEC bij Ferrari, VER bij RBR, NOR bij McLaren en bij Renault wil RIC ook nog wel heel wat jaartjes mee.
OCO aan de kant houden voor BOT is ook een risico. Hij mist gewoon ervaring opdoen op dit moment.
Persoonlijk zou ik het liefst NOR naar Mercedes zien gaan. In ruil voor Merc motoren voor McLaren dan maar?
Dan hebben we LEC, VER, NOR in de top teams waar we de komende jaren van kunnen genieten.
[ Voor 5% gewijzigd door sanderb op 06-07-2019 18:04 ]
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Russell heeft nog niet veel kunnen laten zien, maar persoonlijk zie ik hem liever bij Mercedes dan Ocon. Los van het Verstappen incident lijkt hij mij sowieso een naar persoon. Schijnt ook dat hij überhaupt geen vrienden heeft in het paddock (hoeft natuurlijk ook niet, maar je ziet ook vaak genoeg dat coureurs onderling wat lol uit halen, zie Ricciardo, Norris, Verstappen, Hulkenberg etc). Daarnaast staat mij iets bij van een team waarbij die getest heeft en dat de monteurs waarmee die had gewerkt ook niet echt blij van hem werden.sanderb schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 18:02:
Mercedes zit wat dat betreft in een lastig parket.
edit:
Dit speelde (inderdaad) bij Princess Wehrlein en niet bij Ocon zoals @sanderb hieronder aangeeft.
Daarnaast dan ook nog eens de flinke gevechten tussen Perez en Ocon. Natuurlijk zal dat van twee kanten zijn gekomen, maar ik kan mij niet herinneren dat Perez ooit bij Hulkenberg of nu bij Stroll zo'n acties heeft uitgehaald.Dit speelde (inderdaad) bij Princess Wehrlein en niet bij Ocon zoals @sanderb hieronder aangeeft.
Russell daarentegen komt op mij als persoon dan een stuk beter over. En daarnaast, hetgeen wat hij moet doen, doet hij goed. Zijnde Kubica flink verslaan. Waar Kubica op ruime afstand achteraan staat is het gat tussen de rest en Russell kleiner.
Toevoeging:
Norris naar Mercedes zie ik overigens ook niet gebeuren. Het is een publiek geheim dat Red Bull hem voor dit seizoen wou over nemen, maar McLaren hem niet wou laten gaan. Naar Mercedes vertrekken zie ik dus net zo min gebeuren. Tenzij na een aantal seizoenen hij vrije keuze krijgt, zoals bv ook Ricciardo na al die jaren nu voor het eerst vrij kwam.
[ Voor 11% gewijzigd door RobertMe op 06-07-2019 18:42 ]
Dat was de andere Mercedes Junior: Princess Wehrlein die getest had bij Force India.RobertMe schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 18:15:
[...]
Daarnaast staat mij iets bij van een team waarbij die getest heeft en dat de monteurs waarmee die had gewerkt ook niet echt blij van hem werden.
Los daarvan ben ik het met je eens dat Ocon ook op mij overkomt als een naar mannetje.. Voor zover je dat op tv kan zien, maar Norris ljjkt dan weer juist een sympathiek ventje
Kubica is wat mij betreft geen enkele benchmark. Die is -helaas- tegenwoordig geen schim meer van de coureur die hij ooit was. Ja, Russel verslaat hem, maar dat is nog minder waardevol dan GAS die Hartley vorig jaar versloeg.Russell daarentegen komt op mij als persoon dan een stuk beter over. En daarnaast, hetgeen wat hij moet doen, doet hij goed. Zijnde Kubica flink verslaan. Waar Kubica op ruime afstand achteraan staat is het gat tussen de rest en Russell kleiner.
RBR had McLaren niet echt iets te bieden in ruil voor Norris. Mercedes kan ze de winnende motor bieden. Ron Dennis wilde naar Honda omdat je volgens hem (terecht denk ik) tegenwoordig een fabrieksteam moet zijn om kampioen te kunnen worden.Toevoeging:
Norris naar Mercedes zie ik overigens ook niet gebeuren. Het is een publiek geheim dat Red Bull hem voor dit seizoen wou over nemen, maar McLaren hem niet wou laten gaan. Naar Mercedes vertrekken zie ik dus net zo min gebeuren. Tenzij na een aantal seizoenen hij vrije keuze krijgt, zoals bv ook Ricciardo na al die jaren nu voor het eerst vrij kwam.
Na de blamage met Honda gaat het met Renault nu beter.. Maar Dennis is weg, en met Renault heb je nog steeds een fabrieksteam als eerste directe concurrent.
Met Mercedes motoren zou McLaren wellicht weer terug kunnen komen waar ze horen. Op het podium.
(En ik weet dat die McLaren een wrak op wielen was en dat dat niet aan Honda lag)
McLaren is op weg terug om aansluiting te vinden met de top 3, maar een Mercedes achterin zou daarbij zeker helpen. Sneller dan ik ze het met Renault zie doen.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Welke motor had McLaren ook alweer voor de Honda? In 2014 ging hij ook niet hard en dat lag niet aan de motorsanderb schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 18:30:
[...]
McLaren is op weg terug om aansluiting te vinden met de top 3, maar een Mercedes achterin zou daarbij zeker helpen. Sneller dan ik ze het met Renault zie doen.
Sowieso gaan de motoren van customer teams niet zo hard als die van Mercedes zelf. Het zijn fysiek identieke motoren (want dat is verplicht), maar bepaalde high-performance engine mappings zijn alleen beschikbaar voor Mercedes zelf. Mercedes zal dus nooit verslagen worden door Mercedes motoren, daar zorgen ze wel voor.ANdrode schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 20:34:
[...]
Welke motor had McLaren ook alweer voor de Honda? In 2014 ging hij ook niet hard en dat lag niet aan de motor
Daar zijn FIA regels voor:ThomasG schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 20:58:
[...]
Sowieso gaan de motoren van customer teams niet zo hard als die van Mercedes zelf. Het zijn fysiek identieke motoren (want dat is verplicht), maar bepaalde high-performance engine mappings zijn alleen beschikbaar voor Mercedes zelf. Mercedes zal dus nooit verslagen worden door Mercedes motoren, daar zorgen ze wel voor.
The FIA recently sent a technical directive to all F1 teams reinforcing the existing requirement for engine suppliers to give identical hardware to their customers by insisting that henceforth all cars also have the same software and operating conditions.
Hah, ja dat zou helemaal wat zijn dan, dat Renault de high-perf engine mappings voor zichzelf heeft gehouden de afgelopen jarenThomasG schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 20:58:
[...]
Sowieso gaan de motoren van customer teams niet zo hard als die van Mercedes zelf. Het zijn fysiek identieke motoren (want dat is verplicht), maar bepaalde high-performance engine mappings zijn alleen beschikbaar voor Mercedes zelf. Mercedes zal dus nooit verslagen worden door Mercedes motoren, daar zorgen ze wel voor.

Renault is natuurlijk een heel ander verhaal. Die regel m.b.t. gelijke software is er nu pas het tweede? derde? seizoen. Red Bull had het voordeel dat Renault een hele tijd geen fabrieksteam had en Red Bull daardoor de belangrijkste klant was en ook nog eens wat 'eisen' kon stellen (blown diffuser moest Renault ook aanpassingen voor doen). Nu Renault weer een eigen team heeft konden ze natuurlijk sowieso moeilijker alles terug draaien. Maar ook van die periode is bekend dat Renault een stuk minder meewerkte aan de 'maatwerk' vragen van Red Bull. Daarnaast had Renault Red Bull nog nodig. Het team was (te) slecht en Red Bull liet hun zien hoe goed de motor kon zijn/mee kon komen als deze in een goede auto lag.DataGhost schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 21:06:
[...]
Hah, ja dat zou helemaal wat zijn dan, dat Renault de high-perf engine mappings voor zichzelf heeft gehouden de afgelopen jaren![]()
Niet waar dus, zoals @ANdrode zegt.
En hetzelfde geldt nu min of meer. Red Bull en Honda zijn samen een fabrieksteam, maar stel dat Honda over een aantal seizoenen weer met een eigen team komt is Red Bull hun positie natuurlijk ook heel anders.
Het ging hier over Mercedes, en niet over Renault. En dat Mercedes dat een aantal seizoenen geleden heeft gedaan is gewoon een feit. Ze hebben ooit, ik geloof in 2017, een team met een Mercedes motor tijdens de race een extra mode gegeven om een team met een Ferrari motor voor te blijven. En daar kwam toen gezeur over, omdat ze die mode normaal gesproken niet hadden. En na die ene keer ook niet meer hadden.DataGhost schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 21:06:
[...]
Hah, ja dat zou helemaal wat zijn dan, dat Renault de high-perf engine mappings voor zichzelf heeft gehouden de afgelopen jaren![]()
Niet waar dus, zoals @ANdrode zegt.
Daarnaast had de Renault motor sowieso maar weinig modus vergeleken met Ferrari en Mercedes. Zoals het ontbreken van een "party-mode".
Dat was in Spa, 2015 met Lotus in 2015. Grosjean scoorde daar opeens uit het niks een podiumplek.ThomasG schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 21:22:
[...]
Het ging hier over Mercedes, en niet over Renault. En dat Mercedes dat een aantal seizoenen geleden heeft gedaan is gewoon een feit. Ze hebben ooit, ik geloof in 2017, een team met een Mercedes motor tijdens de race een extra mode gegeven om een team met een Ferrari motor voor te blijven. En daar kwam toen gezeur over, omdat ze die mode normaal gesproken niet hadden. En na die ene keer ook niet meer hadden.
Daarnaast had de Renault motor sowieso maar weinig modus vergeleken met Ferrari en Mercedes. Zoals het ontbreken van een "party-mode".
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Volgens mij is Renault daar mee begonnen, ze hebben al sinds 2004 Modus.ThomasG schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 21:22:
[...]
Het ging hier over Mercedes, en niet over Renault. En dat Mercedes dat een aantal seizoenen geleden heeft gedaan is gewoon een feit. Ze hebben ooit, ik geloof in 2017, een team met een Mercedes motor tijdens de race een extra mode gegeven om een team met een Ferrari motor voor te blijven. En daar kwam toen gezeur over, omdat ze die mode normaal gesproken niet hadden. En na die ene keer ook niet meer hadden.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Had men dit vorig jaar gezegd, had Ocon nu mogelijk bij STR gereden. Althans, Marko zou hem een STR zitje aangeboden hebben, op voorwaarde dat Ocon het contract met Mercedes zou verscheuren, Marko wil(de) geen Mercedes rijder opleiden, zoals hij dat gezegd heeft.hardware-lover schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:49:
[...]
Zo simpel ligt dat niet, Ocon wil in 2020 F1 racen.
"We need to make things clear to allow him to pursue his career in a way that respects the investment and support that Mercedes have given him, obviously without closing open doors from those who showed interest in him."
Dus zo gemakkelijk laten ze hem niet los.
link: hier
[ Voor 12% gewijzigd door Destruction op 07-07-2019 00:43 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Jup en sindsdien is het ook verboden zoals boven gemeld.ThomasG schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 21:22:
[...]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Volgende upgrade van Honda dit jaar wordt getarget op een betere qualy mode.
https://www.motorsport.co...st-target/4490133/?nrt=54Honda is planning an extra Formula 1 engine upgrade this season and has targeted an improved qualifying mode following its first victory of the V6 turbo-hybrid era.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Wanneer zijn de formule 1 teams eigenlijk gestopt met het testen van coureurs?
Vroeger had je in de winter tests nog regelmatig dat 3 of 4 coureurs bij teams een ochtend of middag gingen rijden tijdens de winter tests, je kreeg dan ook dat sommige bij meerdere teams gingen testen en dat 1 van hen dan bij een team aangenomen werd. Nu is het meer dat coureurs al aangenomen zijn en dat men dan pas voor de eerste keer een test mag rijden.
Vroeger had je in de winter tests nog regelmatig dat 3 of 4 coureurs bij teams een ochtend of middag gingen rijden tijdens de winter tests, je kreeg dan ook dat sommige bij meerdere teams gingen testen en dat 1 van hen dan bij een team aangenomen werd. Nu is het meer dat coureurs al aangenomen zijn en dat men dan pas voor de eerste keer een test mag rijden.
Lijkt mij sinds het moment dat simulaties het 'testen' grotendeels hebben kunnen vervangen?ge-flopt schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:44:
Wanneer zijn de formule 1 teams eigenlijk gestopt met het testen van coureurs?
Ook tijdens in-season tests zie je het nog wel eens (semi-verplicht ook), maar de testtijd is behoorlijk beperkt ten opzichte van vroeger, en hard nodig voor het verbeteren van de auto, dus liever doe je dat met je huidige coureurs. En je wilt coureurs waarvan je nog niet eens zeker weet dat je ze gaat (kunnen) contracteren natuurlijk geen info geven die ze mee kunnen nemen naar het team waar ze op dat moment voor onder contract staan. Andersom had bijv. Red Bull volgens mij ook een dikke vinger naar Renault gegeven dat Ricciardo niet voor ze mocht testen zolang 'ie nog bij RB zat.
RRRRRRRRRACEWEEEK

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
RACEWEEK!!!
True or false met Andreas Seidel:
[YouTube: 'McLaren moet terug naar het podium' | True or False met Andreas Seidl | Formule 1 2019]

True or false met Andreas Seidel:
[YouTube: 'McLaren moet terug naar het podium' | True or False met Andreas Seidl | Formule 1 2019]
[ Voor 7% gewijzigd door Extigo op 08-07-2019 07:32 ]
Ticktum zat tijdje geleden nog in de RB15 hoor, dacht voor het laatst in Bahrein. Die is echter bij het grofvuil gezet, dus de spoeling in de RB opleiding is een beetje dun. Ze verwachten nu veel van die Mexicaan geloof ik (rijdt F2). Overgekomen uit de Indy car.DataGhost schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:54:
Ook tijdens in-season tests zie je het nog wel eens (semi-verplicht ook), maar de testtijd is behoorlijk beperkt ten opzichte van vroeger, en hard nodig voor het verbeteren van de auto, dus liever doe je dat met je huidige coureurs. En je wilt coureurs waarvan je nog niet eens zeker weet dat je ze gaat (kunnen) contracteren natuurlijk geen info geven die ze mee kunnen nemen naar het team waar ze op dat moment voor onder contract staan. Andersom had bijv. Red Bull volgens mij ook een dikke vinger naar Renault gegeven dat Ricciardo niet voor ze mocht testen zolang 'ie nog bij RB zat.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Wanneer gaat het Silverstone 2019 topic open ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Meestal dinsdag om 08:00
Mooi. Als je 15-20 ronden in quali mode kan rijden zonder dat ie ploft, heb je geen èchte quali mode, zoals (ik geloof) Hamilton ooit zei.YakuzA schreef op zondag 7 juli 2019 @ 13:55:
[...]
https://www.motorsport.co...st-target/4490133/?nrt=54
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Die gaan er nu echt hoor. Geen slaap, geen verlof, je ziet je familie in december maar weer.YakuzA schreef op zondag 7 juli 2019 @ 13:55:
[...]
https://www.motorsport.co...st-target/4490133/?nrt=54
Wij moeten winnen in Suzuka.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Quali modes moeten ze gewoon verbieden. Aggressievere motor modes kun je niet verbieden (Honda: mode 11), maar ze kunnen iets verzinnen dat alleen race modes gebruikt worden.Bansheeben schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:43:
[...]
Mooi. Als je 15-20 ronden in quali mode kan rijden zonder dat ie ploft, heb je geen èchte quali mode, zoals (ik geloof) Hamilton ooit zei.
Het kan veel simpeler. Verplicht de race rijden in dezelfde mode waarin je gekwalificeerd hebt.loekf2 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:06:
Quali modes moeten ze gewoon verbieden. Aggressievere motor modes kun je niet verbieden (Honda: mode 11), maar ze kunnen iets verzinnen dat alleen race modes gebruikt worden.
Ik vind van niet. Laat al die regels nu maar fijn een langere periode zoals ze zijn. Bij de regelwijziging van dit jaar sloeg de balans ook weer finaal door richting het team wat het meeste geld in F1 ontwikkeling stopt. Alleen door die regels langere tijd constant te houden kun je het Mercedes lastig maken naar mijn idee.loekf2 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:06:
[...]
Quali modes moeten ze gewoon verbieden. Aggressievere motor modes kun je niet verbieden (Honda: mode 11), maar ze kunnen iets verzinnen dat alleen race modes gebruikt worden.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

dit is na de race van Oostenrijk
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Hiermee zal je wel alle charme van F1 qua motorische engineering ontnemen (wat er nog van overgebleven was dan). Toen ik net begon met F1 volgen in 1997 had je nog speciale kwalificatiemotoren, beestachtige dingen waren dat. In de decennia daarvoor was het als ik de verhalen hoor nog erger, die motoren hielden het met geluk een paar ronden vol.warp schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:08:
[...]
Het kan veel simpeler. Verplicht de race rijden in dezelfde mode waarin je gekwalificeerd hebt.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Quali-mode is alleen het labeltje dat je eraan geeft. In de praktijk is het gewoon een agressieve modus die je niet te lang achter elkaar kunt gebruiken, een beetje zoals mode 11loekf2 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:06:
[...]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Inhakend op alles wat er hier is gezegd over de rijderscarrousel en silly season. Ik denk ook dat
RB nog wel iets te beslissen heeft. Ik ben namelijk van mening dat Max geen of moeilijker WDC
kan worden zonder een sterkere teamgenoot. Je hebt je teamgenoot namelijk nodig om voor de
concurrentie te eindigen, om zodoende hun punten te ontnemen. Of je nu wel of niet finished, elk
punt die je tegenstanders niet pakken is er een. Ik acht Max meer dan sterk cq. snel genoeg om
iedereen voor te zijn. Aanstormende talenten zijn nog te onevaren,en te wisselvallig, maar iemand
als een Hulkenberg of Perez, zou denk ik prima geschikt zijn voor die rol. Een beetje hun Bottas
zal ik maar zeggen.
RB nog wel iets te beslissen heeft. Ik ben namelijk van mening dat Max geen of moeilijker WDC
kan worden zonder een sterkere teamgenoot. Je hebt je teamgenoot namelijk nodig om voor de
concurrentie te eindigen, om zodoende hun punten te ontnemen. Of je nu wel of niet finished, elk
punt die je tegenstanders niet pakken is er een. Ik acht Max meer dan sterk cq. snel genoeg om
iedereen voor te zijn. Aanstormende talenten zijn nog te onevaren,en te wisselvallig, maar iemand
als een Hulkenberg of Perez, zou denk ik prima geschikt zijn voor die rol. Een beetje hun Bottas
zal ik maar zeggen.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Ja, daar ben ik bekend mee. Zoals de beruchte BMW 4 cilinder motoren die 1400/1500 PK in kwalificatietrim hadden. Maar goed, ik pleit er ook niet voor om het allemaal te veranderen. Ik zei alleen tegen Loek dat het veel simpeler (dan zijn suggestie) kan.Lasmibalsingh schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:20:
Hiermee zal je wel alle charme van F1 qua motorische engineering ontnemen (wat er nog van overgebleven was dan). Toen ik net begon met F1 volgen in 1997 had je nog speciale kwalificatiemotoren, beestachtige dingen waren dat. In de decennia daarvoor was het als ik de verhalen hoor nog erger, die motoren hielden het met geluk een paar ronden vol.
Ik zie dat Ricciardo toch een beetje de band met Red Bull vasthoudt...
"When you grow up your heart dies"
Ik zie het op dit moment buiten regenen en moest even denken aan een nat Silverstone, goed idee ook voor komend weekend. Even gecheckt via weer.nl, maar het blijft droog en 22 graden.
Perfecte omstandigheden voor Mercedes dus helaas
Maar toch, pack for an English summer.B-Real schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:55:
Ik zie het op dit moment buiten regenen en moest even denken aan een nat Silverstone, goed idee ook voor komend weekend. Even gecheckt via weer.nl, maar het blijft droog en 22 graden.
Zou Hamilton komende weekend wel kans maken op de overwinning
Suzuka is bij uitstek ook een van de banen waar je alles op alles moet zetten om de pole te pakken, want inhalen daar is echt een biaatch.DaniëlWW2 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:06:
[...]
Die gaan er nu echt hoor. Geen slaap, geen verlof, je ziet je familie in december maar weer.
Wij moeten winnen in Suzuka.![]()
Mocht Max daarin slagen dan is zn godenstatus wel gegarandeerd in het land van de rijzende zon
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Kan zelfs nog simpeler...warp schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:27:
[...]
Ja, daar ben ik bekend mee. Zoals de beruchte BMW 4 cilinder motoren die 1400/1500 PK in kwalificatietrim hadden. Maar goed, ik pleit er ook niet voor om het allemaal te veranderen. Ik zei alleen tegen Loek dat het veel simpeler (dan zijn suggestie) kan.
Max 5 knoppen op het stuur
Ik wacht het nieuws van donderdag en vrijdag af waarin Hamilton of Toto aangeeft dat Ferrari er goed bij zit, Red Bull het ook goed doet en / of Mercedes de underdog is.ppbruins schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:07:
Zou Hamilton komende weekend wel kans maken op de overwinning![]()
Je zou er een smoesbingo van kunnen maken
Die praatjes zijn ook onderdeel van hetgeen ik zo vermoeiend vindt aan de dominantie.DaMarcus schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:14:
[...]
Ik wacht het nieuws van donderdag en vrijdag af waarin Hamilton of Toto aangeeft dat Ferrari er goed bij zit, Red Bull het ook goed doet en / of Mercedes de underdog is.
Je rijgt overwinning aan overwinning... Verkondig dan geen dingen die niet waar zijn.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik denk dat het gat deze race toch echt weer een stuk groter gaat zijn. Gat naar RB Max gok ik in kwali echt wel op 0,7 seconde. Gat naar GAS toch wel op 1,4 seconde.
Met beide Mclaren's en Renault's er dan tussen?StealthyPeanut schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:32:
Ik denk dat het gat deze race toch echt weer een stuk groter gaat zijn. Gat naar RB Max gok ik in kwali echt wel op 0,8 seconde. Gat naar GAS toch wel op 1,4 seconde.
Testing, one, two ...
Verstappen haalt toch weleens auto's in op SuzukaChiron schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:12:
[...]
Suzuka is bij uitstek ook een van de banen waar je alles op alles moet zetten om de pole te pakken, want inhalen daar is echt een biaatch.
Mocht Max daarin slagen dan is zn godenstatus wel gegarandeerd in het land van de rijzende zon
Chiron schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:12:
[...]
Suzuka is bij uitstek ook een van de banen waar je alles op alles moet zetten om de pole te pakken, want inhalen daar is echt een biaatch.
[YouTube: F1 2017 JAPANESE GRAND PRIX - ANALYZING MAX VERSTAPPENS OVERTAKE ON FERRARI DRIVER SEBASTIAN VETTEL!]
Als Max wint op Suzuka dan krijgt hij een standbeeld, en mag voor de rest van zijn leven in ieder all you can eat restaurant Sushi eten.
[ Voor 5% gewijzigd door Pierre op 08-07-2019 19:25 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Jep. GAS is P10 bij de kwali ben ik bang. Die jongen is het vertrouwen in de auto kwijt voor m'n gevoel. Helaas, want vind het een sympathieke kerel.hardware-lover schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:35:
[...]
Met beide Mclaren's en Renault's er dan tussen?
Nou oke, Max kan het als een van de weinigen wel. Maar normale stervelingen niet, dus is het niet zo gek als Honda zich gaat focussen om een zo goed mogelijke kwali neer te kunnen zetten met hun motor.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Waarschijnlijk wel meer dan alleen SushiPierre schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:47:
Als Max wint op Suzuka dan krijgt die een standbeeld, en mag voor de rest van zijn leven in ieder all you can eat restaurant Sushi eten.
En hoeveel knoppen voor HAM en de rest?MikeyMan schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:12:
[...]
Kan zelfs nog simpeler...
Het weer ziet er goed uit voor MER. Niet te warm maar ook niet te koud.
Ben wel benieuwd om te zien of RB nu FER voorbij is, of dat Oostenrijk echt maar een 1 dags vlieg was.
Laatste zin
Dat noem ik geen gok meer, dat is gewoon zoals het op elke circuit tot nu toe geweest is.StealthyPeanut schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:32:
Ik denk dat het gat deze race toch echt weer een stuk groter gaat zijn. Gat naar RB Max gok ik in kwali echt wel op 0,7 seconde. Gat naar GAS toch wel op 1,4 seconde.
Over Norris gesproken
[Embed: Lando Norris watching his clone live at Goodwood.]
[ Voor 10% gewijzigd door ThomasG op 08-07-2019 14:24 ]
Ja, Norris doet leuke zaken zo 
Met alle geruchten en speculatie ga ik 'm gewoon maken, mijn lijstje voor 2020:
MER: HAM / RUS - Bottas moet plaatsmaken voor een spectaculaire jeugdinjectie
FER: VET / LEC - Ferrari durft niet verder het roer om te gooien dan het in 2019 heeft gewaagd te doen
RBR: VER / NOR - Gasly is exit, Norris wordt bij McL-Renault weggekaapt omdat Renault klantenteam en geweldige teammaat voor Verstappen
MCL: SAI / BOT - Bottas weet na zijn exit bij Mercedes nog een stoeltje te claimen bij de #4
REN: RIC / HUL - Renault houdt vast aan beide coureurs, Ricciardo heeft teveel geld gekost om meteen weg te doen en Hulkenberg is praktisch meubilair.
ARF: RAI / OCO - Giovinazzi heeft weinig deuken in pakjes boter geslagen, Ocon krijgt een kans bij Alfa Romeo om zich weer eens ergens in de picture te rijden.
RPT: PER / STR - Perez is de trouwe vaste waarde, Stroll kan om de bekende redenen niet worden gewipt.
STR: ALB / KVY - STR behoudt de lineup, Albon ontwikkelt zichzelf en Kvyat ontwikkelt het team.
HAA: MAG / GRO - Haas heeft weinig te kiezen en houdt vast aan het bekende recept.
WIL: GIO / KUB - Kubica blijft aan vanwege de meegebrachte financiën en publiciteit, Giovinazzi wordt opgepikt.
FER: VET / LEC - Ferrari durft niet verder het roer om te gooien dan het in 2019 heeft gewaagd te doen
RBR: VER / NOR - Gasly is exit, Norris wordt bij McL-Renault weggekaapt omdat Renault klantenteam en geweldige teammaat voor Verstappen
MCL: SAI / BOT - Bottas weet na zijn exit bij Mercedes nog een stoeltje te claimen bij de #4
REN: RIC / HUL - Renault houdt vast aan beide coureurs, Ricciardo heeft teveel geld gekost om meteen weg te doen en Hulkenberg is praktisch meubilair.
ARF: RAI / OCO - Giovinazzi heeft weinig deuken in pakjes boter geslagen, Ocon krijgt een kans bij Alfa Romeo om zich weer eens ergens in de picture te rijden.
RPT: PER / STR - Perez is de trouwe vaste waarde, Stroll kan om de bekende redenen niet worden gewipt.
STR: ALB / KVY - STR behoudt de lineup, Albon ontwikkelt zichzelf en Kvyat ontwikkelt het team.
HAA: MAG / GRO - Haas heeft weinig te kiezen en houdt vast aan het bekende recept.
WIL: GIO / KUB - Kubica blijft aan vanwege de meegebrachte financiën en publiciteit, Giovinazzi wordt opgepikt.
Ik doe even een voorschot:
Ferrari lost its "momentum"
Ferrari hat den besten Motor
Because we shouldn’t be doing a Ratner and talking our sport down
Valtteri Bottas weiß, dass er performen muss
We knew our engine was overheating and we had to turn it down
Toto Wolff impressed with Honda's performance
Ik geloof nog steeds niet dat RBR zomaar een coureur van buiten eigen Junior programma inhuurt. Totdat het gebeurt uiteraard
Ik ben de baas niet daar. Maar het zou nogal slecht zijn voor je eigen opleidingsprogramma.
En voordat de wijsneuzen weer met Coulthard aankomen: dat was in het eerste jaar van RBR, toen wás er nog geen junior programma waar ze iemand uit konden pakken. En Max heeft 'de juiste weg' bewandeld door ingelijfd te worden in het programma toen ie bij Van Amersfoort reed, daarna STR en daarna RBR. Niets geks aan.
Ook al roept de media van alles, RBR kan niet zomaar bezig blijven met mensen gedurende het seizoen te vervangen en/of mensen van buitenaf aantrekken. Dan is het Junior programma zo goed als waardeloos en neemt niemand het meer serieus. Dus dan maken ze het 'aanvoer' probleem dat ze nu hebben nóg groter omdat aspirant F1 coureurs niet meer willen kiezen voor Red Bull.
En voordat de wijsneuzen weer met Coulthard aankomen: dat was in het eerste jaar van RBR, toen wás er nog geen junior programma waar ze iemand uit konden pakken. En Max heeft 'de juiste weg' bewandeld door ingelijfd te worden in het programma toen ie bij Van Amersfoort reed, daarna STR en daarna RBR. Niets geks aan.
Ook al roept de media van alles, RBR kan niet zomaar bezig blijven met mensen gedurende het seizoen te vervangen en/of mensen van buitenaf aantrekken. Dan is het Junior programma zo goed als waardeloos en neemt niemand het meer serieus. Dus dan maken ze het 'aanvoer' probleem dat ze nu hebben nóg groter omdat aspirant F1 coureurs niet meer willen kiezen voor Red Bull.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Die moet ik er dan toch even uit pakken. Je doet aardig wat bold statements, maar Kubica bij Williams blijven voor de publiciteit valt dan toch in de categorie "negatieve publiciteit is ook publiciteit". Het was een jubel verhaal dat hij weer terug kwam naar de F1. Maar nu die geen deuk in een pakje boter kan rijden lijkt mij duidelijk dat hij niet (meer) geschikt is voor de F1. Zijn rookie teamgenoot is hem (ruimschoots) de baas, dat zegt IMO ook wel iets.Pathogen schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:37:
Ik moest door jouw post even denken aan mogelijke opvolging vanuit het talentenprogramma van Red Bull en dus dacht ik al snel aan ene Dan Ticktum. Het blijkt dat zijn Red Bull toekomst sinds vandaag eind juni iets minder rooskleurig is aangezien hij vandaag uit dit programma is gezet:Pathogen schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:37:
Ja, Norris doet leuke zaken zo
https://www.gptoday.net/n...red-bull-junior-programme
Edit: Datum van vertrek aangepast.
Niet vandaag hoor. vorige week, of 2 weken geleden al ergensResurrect1 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:55:
[...]
Ik moest door jouw post even denken aan mogelijke opvolging vanuit het talentenprogramma van Red Bull en dus dacht ik al snel aan ene Dan Ticktum. Het blijkt dat zijn Red Bull toekomst sinds vandaag iets minder rooskleurig is aangezien hij vandaag uit dit programma is gezet:
https://www.gptoday.net/n...red-bull-junior-programme
Ah ok... helemaal langs mij heengegaan. Is er nog iemand in het programma die serieus kans maakt op een F1-stoeltje? Of is het realistischer om aan te namen dat 2021 op z'n vroegst voor verassingen gaat zorgen?basvn schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:55:
[...]
Niet vandaag hoor. vorige week, of 2 weken geleden al ergens
Red Bull heeft Patricio O'Ward ingelijfd.Resurrect1 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:01:
[...]
Ah ok... helemaal langs mij heengegaan. Is er nog iemand in het programma die serieus kans maakt op een F1-stoeltje? Of is het realistischer om aan te namen dat 2021 op z'n vroegst voor verassingen gaat zorgen?
Ik zie een duo met VER en NOR anders prima zitten ware het niet dat Norris een meerjarencontract heeft bij McLaren.
RBR sterk in sector 2. De rest is overleven?
Of hebben ze de snelle bochten nu ook onder controle?
Hopelijk krijgen ze de banden op temperatuur..
Krijg je dan niet gewoon, to activate mode 11 doe: up, up, down, down, left, right, left, right, B, A, Start.MikeyMan schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:12:
[...]
Kan zelfs nog simpeler...
En aangezien het gewoon software is, zouden ze het ook niet gewoon zo kunnen bouwen dat hij de agressieve motorstand pakt als je het gaspedaal helemaal in drukt? Het klinkt heel spannend maar is de party mode veel meer dan het aanpassen van de hoeveelheid brandstof + lucht in de motor en eventueel een hoger toerental?
Nyck de Vries zou een optie zijn? Die heeft voldoende punten voor een superlicentie (34 van vorig jaar, 8 van 2017) en dit jaar komt er ook een sloot bij lijkt mij; alleen 2 rijders uit hetzelfde land lijkt me sponsor-technisch niet optimaal.
Ja, en die stel je dan voor dezelfde uitdaging als Gasly dit jaar. Denk overigens ook dat Albon niet echt een topper is helaas.ArcticWolf schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:21:
Verwacht eerder dat ze Gasly en Albon switchen, die ontwikkelt zich steady.
Mwoah, alleen als besloten wordt om Kvyat/Albon te promoveren zie ik nog een kleine kans op een plekje bij STR.rik86 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:17:
Nyck de Vries zou een optie zijn? Die heeft voldoende punten voor een superlicentie (34 van vorig jaar, 8 van 2017) en dit jaar komt er ook een sloot bij lijkt mij; alleen 2 rijders uit hetzelfde land lijkt me sponsor-technisch niet optimaal.
Maar echt groot schat ik zijn kansen niet in helaas.
Hij doet het dit jaar goed, maar weet niet echt te domineren. Zeker tegen het veld van dit jaar (stukken minder dan afgelopen jaren) zou dat wel moeten. Ook is hij niet heel erg consistent met name omdat hij vaak problemen heeft met zijn banden.
Inderdaad, wat is er zo bijzonder aan De Vries dat Red Bull hem zou willen hebben?
Zijn prestaties zijn aardig, maar niet bijzonder. Hij gaat aan de leiding bij de F2, maar dat mag ook wel in zijn 3e (?) jaar. Ook is hij al 24 of 25 en daarmee redelijk oud voor het talentenprogramma van Red Bull.
Nee, De Vries gaan we hooguit bij een middenmoot team in de F1 zien als Frits van Eerd stevig zijn portemonnee trekt. Hij heeft zijn kans bij McLaren gehad, maar niet optimaal benut/pech gehad.
Zijn prestaties zijn aardig, maar niet bijzonder. Hij gaat aan de leiding bij de F2, maar dat mag ook wel in zijn 3e (?) jaar. Ook is hij al 24 of 25 en daarmee redelijk oud voor het talentenprogramma van Red Bull.
Nee, De Vries gaan we hooguit bij een middenmoot team in de F1 zien als Frits van Eerd stevig zijn portemonnee trekt. Hij heeft zijn kans bij McLaren gehad, maar niet optimaal benut/pech gehad.
Geen nieuwe rijders ?Pathogen schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:37:
Bijzonder
Voor de rest is je lijstje behoorlijk mogelijk.
@Ome Ernst Al kan je natuurlijk niks met zekerheid zeggen, mij lijkt het toch het laatste seizoen van Grosjean, in ieder geval bij Haas. Wat een drama is dat geworden ondertussen.
Perez naar Haas en Ocon naar Force India Racing Point zou ik geen gekke move vinden.
Verder ben ik benieuwd in hoeverre het werk wat Nyck de Vries in de simulator uitvoert voor Mercedes invloed heeft op zijn carrière.
Verder ben ik benieuwd in hoeverre het werk wat Nyck de Vries in de simulator uitvoert voor Mercedes invloed heeft op zijn carrière.
Dat denk ik ook. In de Netflix-docu kon je al wel 'proeven' dat Grosjean vorig seizoen onder grote druk stond binnen het team en dat Steiner hem in bescherming nam. Later in het seizoen verbeterde dat, maar het is dit seizoen weer helemaal drama. Steiner zal ook steeds minder genegen zijn (of zelfs in staat zijn) om hem de hand boven het hoofd te houden. Ik vermoed dus inderdaad laatste seizoen van GRO - in elk geval bij Haas.Hippocampus schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:25:
@Ome Ernst Al kan je natuurlijk niks met zekerheid zeggen, mij lijkt het toch het laatste seizoen van Grosjean, in ieder geval bij Haas. Wat een drama is dat geworden ondertussen.
Verstappen is nagenoeg van buiten het junior programma. Werd pas lid nadat ze een contract hadden getekend. Half jaar later zat ie al in de F1 voor ze.mphilipp schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:43:
Ik geloof nog steeds niet dat RBR zomaar een coureur van buiten eigen Junior programma inhuurt. Totdat het gebeurt uiteraardIk ben de baas niet daar. Maar het zou nogal slecht zijn voor je eigen opleidingsprogramma.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Gio heeft net zijn eerste punt behaald. Laat langzaamaan progressie zien, dus die zie ik wel blijven bij Alfa. Tevens is hij een Ferrari junior rijder en Alfa maakt gebruik van Ferrari motoren.Pathogen schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:37:
Het zou een stunt zijn als Grosjean wordt vervangen door Ericsson
Serieus: ik zie Grojean nog wel een jaartje blijven bij Haas of Haas moet een keer kiezen voor een Amerikaanse coureur. Alexander Rossi of een Newgarden bijvoorbeeld.
Williams: exit Kubica. Ocon in de plaats van en dan krijgt Williams gratis motoren van Mercedes.
[ Voor 5% gewijzigd door ppbruins op 08-07-2019 16:45 ]
Verstappen is dan ook buiten categorie, daar is iedereen hopelijk wel mee eens.Player1S schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:41:
[...]
Verstappen is nagenoeg van buiten het junior programma. Werd pas lid nadat ze een contract hadden getekend. Half jaar later zat ie al in de F1 voor ze.
Ja, maar deze 'discussie' wordt elke keer weer opgerakeld als ik het heb over mensen van buiten RB. Max is toegetreden tot de Red Bull stal toen hij voor van Amersfoort reed. Vervolgens mocht ie naar STR, en toen naar RBR. Niets van buiten, geen zij-instroom naar RBR. NIets buitengewoons.Player1S schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:41:
[...]
Verstappen is nagenoeg van buiten het junior programma. Werd pas lid nadat ze een contract hadden getekend. Half jaar later zat ie al in de F1 voor ze.
Probeer de zaken nou eens helder te zien, dit wordt een beetje vermoeiend zo. Ieder keer wordt er weer geroepen dat [willekeurige coureur van buiten RB] in het team van RBR komt om Gasly te vervangen. En volgens mij doen ze dat niet. Het lijkt me in ieder geval niet handig, omdat je dat je eigen junior programma devalueert. De enige keer dat ze dat hebben gedaan, was toen ze nog geen junior programma (en STR) hadden. Sindsdien is het allemaal eigen kweek. En Max is versneld eigen kweek geworden, maar nog steeds via de koninklijke weg: F3 (van Amersfoort), F1 STR, F1 RBR.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Zelf snap ik het probleem met RBR en het junior programma niet zo. Het zou toch al geweldig zijn om als coureur voor STR te kunnen rijden? Als je het maximale daar eruit haalt en beter bent dan de coureurs bij RBR zit er een kans in om daarheen te gaan. Zit het vol en je contract loopt af, dan kan je naar een ander team mocht je jezelf goed bewezen hebben.
Iedereen heeft het over een doorstroom naar RBR, maar RBR is het topteam. Als junior coureurs daar niet komen omdat ze niet goed genoeg zijn maar wel een kans maken op F1 met STR, dan is dat toch al reden genoeg dat een geslaagd programma is? Ik zie niet in waarom RBR niet een coureur buiten het programma onder contract kan zetten. Juist als RBR 2de of 1ste in het kampioenschap wordt, zou de interesse toenemen lijkt mij. Zeker omdat je jezelf in de spotlight kan zetten met het rijden bij STR.
Vergeet niet dat er maar 20 zitjes zijn voor F1, dit is gigantisch weinig vergeleken met voetbal waarbij één team al uit meer dan dat aantal bestaat. In de F1 komen is al een gigantische kans op zichzelf.
Iedereen heeft het over een doorstroom naar RBR, maar RBR is het topteam. Als junior coureurs daar niet komen omdat ze niet goed genoeg zijn maar wel een kans maken op F1 met STR, dan is dat toch al reden genoeg dat een geslaagd programma is? Ik zie niet in waarom RBR niet een coureur buiten het programma onder contract kan zetten. Juist als RBR 2de of 1ste in het kampioenschap wordt, zou de interesse toenemen lijkt mij. Zeker omdat je jezelf in de spotlight kan zetten met het rijden bij STR.
Vergeet niet dat er maar 20 zitjes zijn voor F1, dit is gigantisch weinig vergeleken met voetbal waarbij één team al uit meer dan dat aantal bestaat. In de F1 komen is al een gigantische kans op zichzelf.
RBR heeft al bevestigd dat ze een rijder in het eigen junior programma overuren laten rijden in de sim, om hem klaar te stomen voor een stoeltje in de F1. Ze willen alleen niet zeggen wie, maar Patricio O'Ward is de grootste kanshebber.mphilipp schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:43:
Ik geloof nog steeds niet dat RBR zomaar een coureur van buiten eigen Junior programma inhuurt. Totdat het gebeurt uiteraardIk ben de baas niet daar. Maar het zou nogal slecht zijn voor je eigen opleidingsprogramma.
En 'juiste weg' of niet, Max was wel een geval apart van de extreme buitencategorie. Dat ze Kvyat halverwege omwappen zie ik RBR niet zo snel doen met Gasly. Dat was echt een hele zware uitzonderingssituatie. Wel zie ik nog gebeuren dat Gasly's op zoek mag naar een stoeltje voor 2020 bij een ander team als ie voor de zomerstop niet gaat presteren.
Het probleem dat RBR nu heeft is dat Max iedereen naar huis rijdt in dat juniorenprogramma dan wel naast hem komt te zitten in het team
Dat is de reden dat de spoeling nogal dun wordt met aspirant coureurs en RBR.
Ik begrijp ook niet zo goed waarom het een failliet voor STR zou zijn als er een keer een bewezen coureur van buitenaf direct in RBR gezet zou worden. Als een willekeurige voetbalclub met een wereldberoemde jeugdopleiding een goede speler koopt van buitenaf, dan is dat ook niet direct het failliet van die jeugdopleiding. Da's een beetje een kenmerkende eigenschap van een jeugdopleiding: Het ene jaar heb je betere talenten dan het andere jaar. Het is juist killing voor een top-team als je halsstarrig blijft volhouden aan de doorstroming vanuit je talentenprogramma terwijl er geen geschikte rijders in dat programma zitten.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Inderdaad. Fout na fout, en Magnussen die continue sneller is.Hippocampus schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:25:
En dan te bedenken dat hij ooit naar Haas ging, omdat hij dacht dat hij dan meer kans
maakte om bij Ferrari te kunnen rijden. Wat was hij denkende ?
* DaniëlWW2 denkt dat het toch wel eens Hulkenberg kan worden. 
In ander nieuws. Van Reddit gepikt, maar wel leuk.
In ander nieuws. Van Reddit gepikt, maar wel leuk.
[ Voor 61% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-07-2019 17:20 ]
Laat ik ook eens een lijstje maken, ik denk dat er niet veel rookies gaan instappen volgend seizoen wegens gebrek aan écht talent.
MER: HAM / BOT - Mercedes wacht of Verstappen toe gaat happen, door zijn overwinning in Oostenrijk vervalt zijn clausule en blijft hij aan Red Bull gebonden, Mercedes switcht alleen als het een duidelijke verbetering is en dat zijn Ocon (twijfel) en Russel (nog onduidelijk) niet.
FER: VET / LEC - Onzekere factor is Vettel, stopt hij of stopt hij niet, Ferrari zal na de gok met Leclerc proberen te handhaven wat ze nu hebben.
RBR: VER / NOR - Gasly is exit F1. Gewogen en te licht bevonden. Norris is een goede kanshebber, ook omdat hij nog geen contract heeft voor volgend seizoen en zeer goed met Verstappen overweg kan, zal misschien niet snel schikken als 2e rijder maar heeft wel de snelheid om punten af te snoepen bij concurrenten. Bij gebrek aan rijders en een nee van Norris zal het toch Albon of Kvyat worden, waarbij Kvyat de beste papieren heeft om tijdelijk in de Red Bull te stappen.
MCL: SAI / RUS - Russel heeft de snelheid en is een echte britse gentleman-driver, past uitstekend bij McLaren zoals dat ooit ook een Coutlhard en Button deden, samen met Sainz een uitstekend rijderspaar. Mercedes zal hem graag uit de achterhoede halen om zijn echte potentieel te kunnen beoordelen met het oog op 2021.
REN: RIC / HUL - Renault handhaaft zijn coureurs, uitstekende rijders en liggen beiden lekker in het team, beiden hebben ook geen betere alternatieven. Focus zal daar nog steeds op de wagen liggen.
ALF: RAI / GIO - Kimi zal nog 1 seizoen aan zijn carriere vastplakken, ook bij gebrek aan beter. Giovinazzi is de enige italiaan in de F1 en zowel Alfa Romeo als Ferrari zal hem graag zien slagen, als hij de stijgende lijn vasthoudt ook een realistisch scenario in mijn optiek.
RPT: PER / STR - Racing Point zal voor continuïteit gaan en proberen te consolideren. Net als Bij Renault zal de focus op de wagen blijven liggen. Perez is een constante rijder, Stroll zal in ieder geval de komende seizoenen de hand boven het hoofd worden gehouden.
STR: ALB / KVY - Bij gebrek aan beter zal Red Bull aan dit rijderspaar vasthouden, mocht Helmut marko nog exceptionele rijders uit de hoge hoed toveren in de loop van het jaar zal Kvyat als eerste gewipt worden.
HAA: MAG / OCO - Grosjean gaat gewipt worden, notoire brokkenpiloot en veel te wisselvallig, word regelmatig verslagen door MAG. Günther Steiner laat al een aantal seizoenen zijn onvrede doorschemeren, onlangs nog geroepen dat hij moet gaan presteren voor een contractverlenging, daarnaast ook al op leeftijd en geen sympathieke uitstraling. Magnussen brengt nog enigzins reuring in het team en blijft de stabiele factor.
Vervanging voor GRO kan een Haas-gelieerde amerikaan zijn (uit de IndyCar of Nascar) al zullen ze ook graag Ocon willen als Mercedes aangeeft écht geen plek meer te hebben voor hem.
WIL: LAT / MAZ - Russel zal absoluut geen zin hebben in nog een seizoen op 3,5 sec per ronde van de kop rond te rijden, vandaar dat McLaren me realistisch lijkt. Wat Kubica laat zien kan écht niet meer, zijn sponsoren zullen ook hard moeten nadenken over nog een seizoen zoals 2019.
Williams heeft de centen nog steeds hard nodig dus zullen er pay-drivers moeten blijven komen.
Nicolas Latifi is al 2 seizoenen de vaste reservecoureur van Williams en zijn vader heeft enorm veel centen, heeft een groot aandeel (200 miljoen pond) in McLaren en Williams zal hier ook graag van mee willen snoepen.
Nikita Mazepin heeft ook al de nodige F1-tests gereden en neemt nóg meer poen mee dan zowel Stroll als Latifi, zijn vader schijnt al enige tijd in gesprek te zijn met Williams over een overname van het team.
MER: HAM / BOT - Mercedes wacht of Verstappen toe gaat happen, door zijn overwinning in Oostenrijk vervalt zijn clausule en blijft hij aan Red Bull gebonden, Mercedes switcht alleen als het een duidelijke verbetering is en dat zijn Ocon (twijfel) en Russel (nog onduidelijk) niet.
FER: VET / LEC - Onzekere factor is Vettel, stopt hij of stopt hij niet, Ferrari zal na de gok met Leclerc proberen te handhaven wat ze nu hebben.
RBR: VER / NOR - Gasly is exit F1. Gewogen en te licht bevonden. Norris is een goede kanshebber, ook omdat hij nog geen contract heeft voor volgend seizoen en zeer goed met Verstappen overweg kan, zal misschien niet snel schikken als 2e rijder maar heeft wel de snelheid om punten af te snoepen bij concurrenten. Bij gebrek aan rijders en een nee van Norris zal het toch Albon of Kvyat worden, waarbij Kvyat de beste papieren heeft om tijdelijk in de Red Bull te stappen.
MCL: SAI / RUS - Russel heeft de snelheid en is een echte britse gentleman-driver, past uitstekend bij McLaren zoals dat ooit ook een Coutlhard en Button deden, samen met Sainz een uitstekend rijderspaar. Mercedes zal hem graag uit de achterhoede halen om zijn echte potentieel te kunnen beoordelen met het oog op 2021.
REN: RIC / HUL - Renault handhaaft zijn coureurs, uitstekende rijders en liggen beiden lekker in het team, beiden hebben ook geen betere alternatieven. Focus zal daar nog steeds op de wagen liggen.
ALF: RAI / GIO - Kimi zal nog 1 seizoen aan zijn carriere vastplakken, ook bij gebrek aan beter. Giovinazzi is de enige italiaan in de F1 en zowel Alfa Romeo als Ferrari zal hem graag zien slagen, als hij de stijgende lijn vasthoudt ook een realistisch scenario in mijn optiek.
RPT: PER / STR - Racing Point zal voor continuïteit gaan en proberen te consolideren. Net als Bij Renault zal de focus op de wagen blijven liggen. Perez is een constante rijder, Stroll zal in ieder geval de komende seizoenen de hand boven het hoofd worden gehouden.
STR: ALB / KVY - Bij gebrek aan beter zal Red Bull aan dit rijderspaar vasthouden, mocht Helmut marko nog exceptionele rijders uit de hoge hoed toveren in de loop van het jaar zal Kvyat als eerste gewipt worden.
HAA: MAG / OCO - Grosjean gaat gewipt worden, notoire brokkenpiloot en veel te wisselvallig, word regelmatig verslagen door MAG. Günther Steiner laat al een aantal seizoenen zijn onvrede doorschemeren, onlangs nog geroepen dat hij moet gaan presteren voor een contractverlenging, daarnaast ook al op leeftijd en geen sympathieke uitstraling. Magnussen brengt nog enigzins reuring in het team en blijft de stabiele factor.
Vervanging voor GRO kan een Haas-gelieerde amerikaan zijn (uit de IndyCar of Nascar) al zullen ze ook graag Ocon willen als Mercedes aangeeft écht geen plek meer te hebben voor hem.
WIL: LAT / MAZ - Russel zal absoluut geen zin hebben in nog een seizoen op 3,5 sec per ronde van de kop rond te rijden, vandaar dat McLaren me realistisch lijkt. Wat Kubica laat zien kan écht niet meer, zijn sponsoren zullen ook hard moeten nadenken over nog een seizoen zoals 2019.
Williams heeft de centen nog steeds hard nodig dus zullen er pay-drivers moeten blijven komen.
Nicolas Latifi is al 2 seizoenen de vaste reservecoureur van Williams en zijn vader heeft enorm veel centen, heeft een groot aandeel (200 miljoen pond) in McLaren en Williams zal hier ook graag van mee willen snoepen.
Nikita Mazepin heeft ook al de nodige F1-tests gereden en neemt nóg meer poen mee dan zowel Stroll als Latifi, zijn vader schijnt al enige tijd in gesprek te zijn met Williams over een overname van het team.
Het ding wat in het voordeel van De Vries werkt is dat ie bij gebrek aan beter wellicht mee kan doen. Het klopt dat ie er niet bovenuit toornt, maar dat deed Albon bv ook niet. Die was vooral door zijn consistentie in de top 3 gekomen en met maar net meer punten dan De Vries aan het eind. Het verschil met Norris was ook niet supergroot. Ik denk dat ze Russell wel graag willen hebben, de vraag is of die een beter stoeltje kan krijgen voor volgend jaar want die wil geheid niet 2 jaar achteraan rijden. En dan moet Ocon ook nog een stoeltje krijgen. Kortom er gaat er waarschijnlijk wel 1 uit bij Mercedes en Red Bull heeft wat nodig. Al dan niet als wissel met elders.B-Real schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:28:
Inderdaad, wat is er zo bijzonder aan De Vries dat Red Bull hem zou willen hebben?
De Vries mag van mij best een kans krijgen. Ik bedoel: waarom niet? Als ie mee kan komen is dat toch gewoon mooi en als ie faalt dan weten we dat ook weer. Ik zie hem prima racecraft hebben en met een goede auto mooie prestaties neerzetten. Hij moet vooral werken aan bandenslijtage consequent goed managen (en niet op een mooie blauwe maandag een keer een toprace daarmee hebben). Lukt hem dat, dan zie ik niet waarom ie niet in de F1 thuis zou horen. Genoeg rijders waar hij beter dan is. Markelov zou ik ook nog graag zien maar ik denk dat die met een sponsorprobleem zit momenteel en Renault heeft ook te weinig stoeltjes met teveel juniorrijders. Ik hoop dat Raikkonen, Grojean, Magnussen, Perez en Bottas snel plaats maken voor wat jongere rijders. Wellicht Hulkenberg ook als het hem niet lukt om beter te presteren dan Ricciardo en niet een ander stoeltje te bemachtigen. Al heb ik bij Hulk het idee dat het vooral zijn motivatie is (alweer geen topauto) die hem laat liggen en dat Ricciardo daar zo nu en dan ook last van heeft met wisselende prestaties. Ik zie Ricciardo ook wel stoppen als komend jaar flut gaat.
Je zou eens een willekeurige Facebookpagina moeten lezen over F1Quantor schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:45:
[...]
Verstappen is dan ook buiten categorie, daar is iedereen hopelijk wel mee eens.

Waiting on the world to change
Ik denk dan persoonlijk dat ze Gasly gewoon houden, en die heeft alsnog de betere papieren op dit moment. Het heeft werkelijk geen zin om een totale F1-rookie als NdV in RB te zetten, en ze willen Albon vast nog niet naar RBR zetten juist vanwege hoe dat uitpakte met Gasly. Kvyat is al eens aan de beurt geweest en zal waarschijnlijk direct het veld moeten ruimen als Albon klaar is om naar RBR te gaan, dus om hem te promoten en het jaar daarna er weer uit te knikkeren geeft ook een beetje wrange smaak, maar het zou natuurlijk kunnen voor een jaartje. Dan lijkt het me logisch om gewoon lange termijn te denken, Albon nog verder klaar te stomen (met in-season tests ook misschien) en dan in 2021 nog eens te kijken.Martinspire schreef op maandag 8 juli 2019 @ 17:52:
[...]
De Vries mag van mij best een kans krijgen. Ik bedoel: waarom niet?
[ Voor 15% gewijzigd door DataGhost op 08-07-2019 18:03 ]
Denk maar zo. De komende vijftien jaar gaat pure hel worden voor de mensen die nu al een hekel hebben aan Verstappen.pinda powerrr schreef op maandag 8 juli 2019 @ 17:59:
[...]
Je zou eens een willekeurige Facebookpagina moeten lezen over F1Er zijn nogal wat (Engelse) mensen die het niet zo hebben op "Crashtappen", nee, ook niet de fantastische inhaalrace in Oostenrijk, of de regenrace in Brazilië.
Ricciardo zie ik na 2020 nog wel rijden als hij bij Ferrari of Mercedes terecht kan. Wat betreft de Vries weet ik het nog niet. Ik gun het hem van harte maar zowel vorig jaar als dit jaar weet hij zijn banden niet te managen en verliest hij podiumplekken. Over een paar rondes snel zijn, dat kan iedereen. Maar zijn banden heel houden en een goede race rijden, is te veel gevraagd van hem.
Daarbij, de Vries zit ook niet meer in een junior opleiding wat de kans op een F1-team verkleint. Last but not least, ik heb geen flauw idee welk team hem zou aannemen voor volgend jaar, met oog op de rijdersbezetting.
AFAIK mag je maximaal 5 jaar in de Formule 2 rijden. Na dit jaar heeft hij nog 2 jaar, ik hoop voor hem dat hij na 2020 een plekje in de F1 kan vinden zonder al te veel poen mee te moeten nemen. Maar als ik hem was, dan zou ik mijn heil elders zoeken; bedrijfsleven Nederland kan een 2e coureur in de F1 financieel niet aan.
Daarbij, de Vries zit ook niet meer in een junior opleiding wat de kans op een F1-team verkleint. Last but not least, ik heb geen flauw idee welk team hem zou aannemen voor volgend jaar, met oog op de rijdersbezetting.
AFAIK mag je maximaal 5 jaar in de Formule 2 rijden. Na dit jaar heeft hij nog 2 jaar, ik hoop voor hem dat hij na 2020 een plekje in de F1 kan vinden zonder al te veel poen mee te moeten nemen. Maar als ik hem was, dan zou ik mijn heil elders zoeken; bedrijfsleven Nederland kan een 2e coureur in de F1 financieel niet aan.
Als de Vries dit jaar de F2 wint, moet hij verplicht weg, dus hij moet heel erg hopen op een F1 zitje, anders wordt het Formulie E of DTM vrees ik.
Dat Marko het heeft over een coureur die heel veel sim werk doet momenteel vind ik toch wel weer een bijzonder verhaal, haalt hij toch weer een konijn uit de hoge hoed, die niemand verwacht?
Dat Marko het heeft over een coureur die heel veel sim werk doet momenteel vind ik toch wel weer een bijzonder verhaal, haalt hij toch weer een konijn uit de hoge hoed, die niemand verwacht?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire